word het al tijd voor een topic nummer XXII?
Ik zit nu zelf een beetje te fantaseren over evt een tweede loop voor HDD... Ik zal het een beetje uitleggen.
De eerste loop moet CPU/VGA/NB gaan koelen (met overclock uiteraard) en dat superstil, op twee dubbele BI GTX rads, zodat het extreem stil is. Ik hou van geen geluid. Dan zijn mijn cpu, vga en NB iig al stil.. Nu volgt het probleem: mijn harde schijven.
Ik heb twee seagate 7200.10 schijven van 320GB in RAID0. Ze maken veel seekgeluiden. Niet bepaald prettig om 's nachts naast te liggen kan ik je vertellen. Ze zijn ook nogal heet, normale schijven zijn maximaal 50 graden, deze 60. Ze worden dus snel warm.
Ik denk: nou en, leuk, ik doe er een silencer omheen. Je weet wel, een doosje met schuim erin om het stil te maken. Probleem: hitte. De schuim isoleert niet alleen geluid maar ook warmte en dat is niet de bedoeling. Ik weet dat hitte op zich geen probleem moet zijn (gezien die test van google laatst) maar toch, een harde schijf op 10 graden boven fabrieks-opgegeven temperatuur lijkt me niet bevordelijk voor de lagers en andere onderdelen.
Om het hitte probleem op te lossen vond ik een leuk doosje met schuim voor de stilte, en waterblokken aan de zijkant om de temperatuur laag te houden. Ik vond het zelf wel een leuke oplossing. Hier een plaatje ervan:

(klikbaar voor link naar ikbenstil.nl)
€94,69
Ik vind hem wel mooi. Duur, dat wel. Misschien is hij bij de tijd dat ik er niet alleen over droom maar het ook echt wil aanschaffen wel een stuk goedkoper. Ik vond er nog een bij freezinghardware:

Deze is weer duurder, maar heeft wel een mooier frontje van alu (past wel mooi bij mijn stackert)
Deze is 97 euro als ik het goed heb. Hij is wel wat minder geisoleerd, maar met wat ondervloermatten en creatviteit kom je een eind. De gemiddelde temperatuur verlaging was 10 graden, dat op een set met een dual rad, en CPU, VGA en NB en de HDD coolers in 1 loop. Ik wil een tweede loop maken voor de HDDs, tenminste, dat zou ik graag willen.
Ik moet eerst nog maar eens zien dat mijn pc nog werkt. Ik typ dit op de pc van mijn ouders, omdat mijn eigen pc stuk is. Ik had de kabels mooi weggewerkt, alles weer teruggedaan en toen begaf mijn voeding het opeens. Heel vaag. Een nieuwe voeding is in bestelling, maar de levering laat op zich wachten. Dan moet ik nog maar zien of mijn moederbord nog werkt, en dan zie ik pas of ik met watercooling aan de slag kan. Om maar een beete te verklappen wat er in komt:
de kast is een Stacker 830 Evo zilver, mijn specs zijn:
A8N-Sli Premium
2x 1GB (2GB) OCZ PC4000 @ 250mhz 3-3-2-8
AMD64 X2 4400+ @ 2500Mhz (moet 2750Mhz worden) met Zalman 7700Alcu
nVidia GeForce 6800GT @ stock met VF900Cu
dan die twee harde schijven, twee DVD branders en een stuk of 8 120mm fans.
Ik wil in mijn hoofdloop een D5 pomp, 2x 240mm rads voor in de zijkant (Black Ice Stealth GTX) en de blokken worden van dangerden vandaan gehaalt. deze voor VGA, CPU en NB.
Ik zit nu nog te twijfelen of ik een andere videokaart zal kopen of niet. Deze doet eigenlijk wel goed zijn werk, bovendien is hij niet veel meer waard. Aan de andere kant: waarom zou ik voor zo'n goedkoop ding een waterblok kopen? Misschien moet ik wachten met een VGA blok tot ik een 8800GTX koop of iets wat op dat moment uit komt.
Een hele hoop plannen dus, maar weinig geld. Het gaat misscien lukken als ik een sponsor heb, maar ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die mij willen sponsoren, tenzij ik echt ga lopen zagen in mijn kast.
SPOILER: Beschouw het bovenstaande niet als iets wat ik serieus zal doen. Ik zit er alleen maar over te denken, aangezien ik weinig anders te doen heb nu mijn pc kapot is. Het is een droom, maar het zal lang duren voor die werkelijkheid gaat worden, heel lang.
Droogkloot.