don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Ik vraag me ook af waar die lekt? En een scheur klinkt wel dramatisch, zie je dan een crack in het plexi? Of komt er water uit de bovenste zwarte ring?TEAMIKKE schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:14:
[...]
Die van mij draait ook al een jaar zeer intensiefPerfect ding. Snap ook niet dat ie zou scheuren. GA je veel naar LAN-parties ofzo?
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Als je hier sillicone kit bedoelt bedenk dan wel dat het niet gemaakt is om onder druk te staan. Als er veel druk op staat gaat het na een tijdje lekken. Dan kan je in mijn mening beter gaan lijmen met chloroform.Zou ik er gewoon een laag silliconen op smeren.
kan ik dan gewoon Watervloeistof invriezen en daarna in me res gooien ?
Hoe zit het met de condens is dat erg ?
Ik kon hier niks over vinden
IJs in me resevoir gooien... lagere tempsExtreme smell schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:50:
mag ik vragen waarom je dat zou doen? ik heb hier nooit over gehoord
ja heel tijdelijkMadMarky schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:58:
Je snapt zelf ook wel dat het een erg tijdelijke oplossing is?
En als je koelwater onder kamertemperatuur komt heb je inderdaad kans op condens. Bij welke watertemperatuur dit optreedt hangt af van de omgevingstemperatuur en de luchtvochtigheid.
[ Voor 50% gewijzigd door Perzikvrucht op 02-03-2007 11:50 ]
Anoniem: 185122
Waarom dan geen koelvloeitsof? kan toch ook wel een paar graden onder nul....barzi schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:49:
Ik zal dan gewoon je radiator in een bak met ijs leggen. Of zelfs droogijs, maar dan moet je wel even zout of iets toevoegen aan het water dat het niet een vaste stof word.
Dat inderdaad.. en hij wordt al opgewarmt door mijn cpu + radiator die niet lager is dan de kamertemperatuur. Wellicht het enige effect is dat mijn koelwater precies op kamertemeratuur gaat zitten.... Waardoor je wel betere temps krijgt... uiteindelijkixl85 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:36:
water bevriest niet zo snel als het hard stroomt... onthoud dat
Anoniem: 134214
Denk alleen dat wel kan, zit toch genoeg water in
Ohh dat maakt niet uit, ik zet een aparte bak in mijn water systeem..... die gooi ik vol zakken ijs :P:PAnoniem: 134214 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:37:
Bevroren water zet alleen wel uit...
Denk alleen dat wel kan, zit toch genoeg water in
Eens kijken wat dit op gaat leveren...
Verder als het water een graad of 10 wordt is het helemaal geen probleem. Heb het wel eens vaker gezien voor benchen.
Zou koud wordt het niet.. het is gewoon een plastic bakje... waar ik ijs in gooi wat tussen mijn res staat....PilatuS schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:14:
Beetje ijs in het water is geen probleem als je maar op condensatie let. Waar je ook op moet letten is dat plastic niet echt goed tegen lage temps kan. Het zou kapot kunnen scheuren bij echt lage temps.
Verder als het water een graad of 10 wordt is het helemaal geen probleem. Heb het wel eens vaker gezien voor benchen.
Het water komt dus gewoon in een bak.. daarin zit ijs.. aan de andere kant zit weer een slang die het koude water weer mee pakt
Ik ga zoiezo mijn mijn socket even beschermen met tissues.. achterkant is niet echt nodig sinds ik niet verwacht veel lager te gaan als mijn kamper temp..
Ik ga gewoon zakjes water invriezen.. die gooi ik in mijn plastic resevoir
Ik denk niet dat ik nog heel veel koelwater over heb.. maarja ik gooi gewoon wat ander spul erin
Hoe meer zout erin des te lager de temp zal worden als je er ijs in mikt...
Oh ? Maar ik gooi er gewoon waterzakken in die zijn bevroren..... Krijg je van zout geen aanslag ? met name op mijn acryl?Anoniem: 134214 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 08:39:
Wat nog beter is om de temp van het water omlaag te halen is zout in je water...
Hoe meer zout erin des te lager de temp zal worden als je er ijs in mikt...
Das gewoon pure chemie.
Is eigenlijk net zoals zout strooien op de weg.
Vloeibaar water heeft max temp van 1graden.
0 is bevroren, gooi er zout bij en het kan lager dan nul
Maar door de zelfde hoeveelheid ijs erbij te doen wordt de temp van het water lager dan met dezelfde hoeveelheid water zonder zout...
Ijs moleculen liggen netjes naast elkaar, zout trekt dit uit elkaar en in de war als een soort magneet...Anoniem: 134214 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:53:
Geen idee...
Das gewoon pure chemie.
Is eigenlijk net zoals zout strooien op de weg.
Vloeibaar water heeft max temp van 1graden.
0 is bevroren, gooi er zout bij en het kan lager dan nul
Maar door de zelfde hoeveelheid ijs erbij te doen wordt de temp van het water lager dan met dezelfde hoeveelheid water zonder zout...
waadoor het weer water wordt
Denk niet dat dat heel erg goed is voor mijn radiator ?speedy090 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:02:
En je radiator volledig onderdompelen in een emmer met (water) ijs?
Beetje nutteloos om dan eerst koelvloeistof door 'n radiator te leiden die bovendien ook nog eens gemaakt is voor warmteafgifte aan de lucht.
kben ook niet 100% zekers ofda uw RAD ertegen kan, maar mijn alphacool RAD zou dit wel kunne, natuurlijk is luisteren wat de mede-tweakers denken van mijn idee...
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen ?
Met die dingen kan je de pomp wel in de kast monteren zodat ie echt vast zit en toch niet de trillingen door geeft.
Dan lijkt het mij geen resonantie dat je hoort. Resonantie is het meetrillen van het metaal van je kast, iets wat met schuimrubber makkelijk te verhelpen is.yori1989 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:09:
Hmm.. mijn Pomp (hydor L30) resoneert verschikkelijk.. hij staat al op een stuk schuimfoam... maar het helpt niet...
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen ?
Je zult eerder last heben van een bekend probleem met de Hydor's; het ratelen van het schoepenrad. Zie ook de TS hiervoor: [WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI # Troubleshooting
Volgens mij is het niet echt ratelen... dat ding trilt als de sodemieter.... Hij trilt ook gewoon heel hevig zelfs als ik hem optil ofzo.... hij trilt iig heel erg..Roamor schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:17:
[...]
Dan lijkt het mij geen resonantie dat je hoort. Resonantie is het meetrillen van het metaal van je kast, iets wat met schuimrubber makkelijk te verhelpen is.
Je zult eerder last heben van een bekend probleem met de Hydor's; het ratelen van het schoepenrad. Zie ook de TS hiervoor: [WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI # Troubleshooting
Mijn hydor l30 maakt ook een hoop herrie af en toe. Ik heb een stuk schuimrubber(waar vaak moederborden op liggen in de statische zak) eronder gelegd en het trillen is weg. De ratel echter niet. Het vreemde is eraan dat het de ene keer wel is en de andere keer niet. Soms als ik mijn systeem in stand-by zet en vervolgens weer aan is het weg.
@ yori
Kan je je ratel ff opnemen. Dan kan ik kijken of het op die van mij lijkt.
[ Voor 6% gewijzigd door icecoolsniper op 04-03-2007 18:29 ]
Zelf draai ik met gedestileerdwater en Halfords koelvloeistof dat algen tegen gaat en ook corrosie voorkomt.
Lucht (in veel gevallen), maak je setup 100% luchtvrij... soms denk je dat dat zo is... maar dan is het niet zo
Moeilijker dan het lijkt (vooral als je rad bijv met de aansluitingen naar onder hangt ed)
Anders kan het ook je rotor zijn, mijn Eheim heeft een jaar gerateld (lui
Algen: voor mij is het Innovatek Protect Pro, alles in 1.. geweldig spul... ongeveer 8 euro per flesje waar je 1.25L mee kan maken.
Ow, die zwarte dingen had ik eerst ook, kwamen uit mn rad, die hadden soms ook pluisjes, maar dat was ander vuil uit mn rad, die vonden elkaar blijkbaar lief en wilde bij elkaar hangen
Dit heb ik een maand of anderhalf gedaan; Maar ik zou het toch niemand aan kunnen bevelenPilske schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:51:
het is sowieso nutteloos om 'n radiator onder te dompelen in ijswater .. waarom zou je dan niet gewoon 'n emmer ijswater als res gebruiken ? en ieder uur ijs in de emmer gooien.
www.koopeendroom.nl
Aangezien ik binnen niet afzienbare tijd (eindelijk) mijn eerste wc setup ga klussen, volg ik dit topic maar (weer) eens. Rad, blokjes en pomp is niet zo lastig maar van de slangen in combinatie met de koppelingen word ik echt gek.

Als ik er echt niet uitkom, meld ik het hier wel.
[ Voor 44% gewijzigd door Kiphaas7 op 04-03-2007 22:09 ]
Ik zit dus met een probleem, mijn C2D E6600 wordt heel warm onder load en dit is met waterkoeling. Mijn specs:
Asus P5N32-E SLI Plus
C2D E6600 @ 3,6 @ 1,54V ( L639F032 )
2x Asus 7900 GT @ 575/1600
Waterkoeling:
Swiftech Storm G4 rev.2
2x Danger Den Maze 5 Low profile
Dual Black Ice Xtreem
Hydor L30
Swiftech Micro res rev.2
Mijn radiator heb ik bovenin mijn kast geplaats, ik heb 2 intake en 3 outtake fans, waarvan 2 op mijn radiator. Nu is mijn cpu idle met een kamertemperatuur van 18 graden rond de 27 graden, stress ik 'm met orthos, dan schiet de temperatuur meteen op naar de 50 graden. Mijn videokaarten worden rond de 30 graden, stressed worden die rond de 38 graden.
Ik weet dat de Swiftech Storm een hoge waterdruk vergt, maar ik had wel gedacht dat die Hydor L30 voldoende druk kon geven. Ik heb het waterblok meerdere malen eraf gehaald, opnieuw AS5 erop gesmeerd en goed vast gedraaid. De koelpasta was elke keer goed verspreid. Ligt het feit dat de temperatuur zo hoog wordt aan de IHS, dat die niet goed gemonteerd is of ligt het aan de pomp? Voordat ik de Swiftech Storm had, had ik een Danger Den TDX blok ( dit was op mijn opteron 165 ), als ik toen in het reservoir keek zag ik het water echt golven, dat zie ik nu dus ook niet meer gebeuren.
Ik beschik niet over een andere pomp, dus heb niet de mogelijkheid dat uit te kunnen proberen. Ik ben wel bereid om een nieuwe pomp te kopen, een Swiftech MCP655 of een Liang D5, maar vraag me af of dat het probleem wel oplost.
Zijn er mensen die misschien een verbetering hebben ondervonden na het overstappen van een soortgelijke pomp naar een klasse D5 pomp? Is het die 95 euro wel waard? Of kan ik dan beter een ander blok kopen wat niet zo'n hoge druk vergt?
Graag hoor ik jullie mening/ervaring.
[ Voor 2% gewijzigd door Xiphias-Gladius op 07-03-2007 17:15 . Reden: videokaart temperaturen vergeten te vermelden ]
Conclusie: Geef eens de andere temps. Dan kunnen we weer verder
Iets anders, gisteren mn DFI SLI-D ook op water gegooid, (DD TDX, DD Maze4 GPU en Chipset MAZE.. ) en ik haal zeer relaxe temps moet ik zeggen :-) , Chipset is van 32 graden naar 21 / 22 graden gegaan. Dit alles met een HeaterCore
Mijn temps gingen 3 tot4 graden omlaag door een beetje lucht er uit te halen.
Als er nog meer in zit zal dit dus ook meer schelen.
Lucht is ook helemaal uit het systeem, heb het systeem een tijd laten ontluchten, schudden met de kast, reservoir open gelaten zodat lucht eruit kon. De videokaarten worden dus ook niet warm, idle rond de 30 graden en stressed net onder de 40 graden.
Voorheen was alles hetzelfde, behalve het waterblok, dat was een Danger Den TDX A64, die zorgde ervoor dat mijn Opteron 165 @ 2,8 max 40 graden werd. Daarom vind ik het zo vreemd dat die C2D zo heet word.
Ik denk dat het waterblok gewoon niet optimaal zijn warmte kwijt raakt doordat de druk te laag is, maar weet dus niet of er meerdere mensen zijn die het zelfde probleem ondervonden hebben.
Vaag idd maar er was ook iets met de C2D IHS probleem... ik weet niet precies waar ff zoekenXiphias-Gladius schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:24:
Ik heb het waterblok er dus meerdere malen afgehaald, nieuwe koelpasta en weer het waterblok bevestigd. Ik weet zeker dat deze goed gemonteerd is aangezien de koelpasta mooi gelijk verspreid is.
Lucht is ook helemaal uit het systeem, heb het systeem een tijd laten ontluchten, schudden met de kast, reservoir open gelaten zodat lucht eruit kon. De videokaarten worden dus ook niet warm, idle rond de 30 graden en stressed net onder de 40 graden.
Voorheen was alles hetzelfde, behalve het waterblok, dat was een Danger Den TDX A64, die zorgde ervoor dat mijn Opteron 165 @ 2,8 max 40 graden werd. Daarom vind ik het zo vreemd dat die C2D zo heet word.
Ik denk dat het waterblok gewoon niet optimaal zijn warmte kwijt raakt doordat de druk te laag is, maar weet dus niet of er meerdere mensen zijn die het zelfde probleem ondervonden hebben.
@ Pilatus, 1.54 is voor een E6600 volgens mij wel veel, dat kan natuurlijk ook kloppen wat jij zegt :-)

Mhhh... ik zie in je pics dat je rad ondersteboven hangt.Xiphias-Gladius schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:24:
Ik heb het waterblok er dus meerdere malen afgehaald, nieuwe koelpasta en weer het waterblok bevestigd. Ik weet zeker dat deze goed gemonteerd is aangezien de koelpasta mooi gelijk verspreid is.
Het kan ook zijn dat er gewoon lucht in je rad is blijven zitten hoor...
Was laatst (onverwachts) bij mij ook nog.)
Aangezien je in/uitgang van je rad dus nu naar onderwijst kan dit makkelijk.
Maar er waren idd ook problemen met de heatspreader van die cpu.
Ik zou toch eerst even mn rad nakijken
(lost halen en ondersteboven hangen is het beste, maar dat zal in jouw geval niet zo handig gaan
Voltage nu op 1,49 staan en tijdens orthos heb ik uitschieters tot boven de 60 graden!!!
Heb een watercool heatkiller rev2.5 op cpu, een swiftech MCW30 op NB en een MCW60 op de videokaart. Videokaart wordt tijdens de orthos sessie slechts een paar graden warmer maar hij blijft idle dus mss niet echt veelzeggend. Het maffe is dat de temp tussen 54 en 64 graden schommelt tijdens het orthos draaien. Vind ik ook wel een grote afwijking. Ik heb wel een B code CPU en die staan er bekend om wat warmer te worden dan de A's maar ik verdenk toch de IHS als boosdoener.
Van het weekend maar eens kijken of we hem eens een lap-beurtje kunnen geven.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Nu op 3.2GHz zijn de TAT temps altijd onder de 60. Ga ik de vCore hoger zetten komt ie stessed boven de 60 en dat wil ik niet.
Ik heb twee weken geleden een AP700 en een Coolplex 25 gekocht, maar zit nu nog met een Bigwater rad, met eenTt GPU en CPU blok, die de warmte toch niet goed genoeg afvoeren, en bij het opstarten is het alsof er een vliegtuig overvliegt, en dan praat ik over de NB, dus daar mag ook wel eens een WC blokje op. Nu wil ik NexXxoS blokjes aanschaffen aangezien Alphacool mij wel bevald, en alles beter is dan Tt
ik twijfel tussen deze Alphacool NexXxoS XP Bold Socket 754/939/940/FX/Opt./AM2:

en deze CPU Alphacool NexXxoS XP light Plexi S. 754/939/940/FX/Opt./AM2

Nu lijkt mij dat als je de eerste wat te strak aandraait, dat het plexi dan scheurt, en dat je dat bij die tweede niet hebt, en die kan je ook wat strakker aandraaien zonder dat het moederbord verbuigd. Klopt dit? en wat houd dat Bold nou precies in?
Ennnuh.. mijn rad vervang ik lekker voor een Black Ice GTS 240
bvb
Bij bold heb ik het "idee" dat dit men hiermee wil zeggen, dat het koperblok extra dik is.....Extreme smell schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:40:
Ik zit nu ook weer met een vraag.
Ik heb twee weken geleden een AP700 en een Coolplex 25 gekocht, maar zit nu nog met een Bigwater rad, met eenTt GPU en CPU blok, die de warmte toch niet goed genoeg afvoeren, en bij het opstarten is het alsof er een vliegtuig overvliegt, en dan praat ik over de NB, dus daar mag ook wel eens een WC blokje op. Nu wil ik NexXxoS blokjes aanschaffen aangezien Alphacool mij wel bevald, en alles beter is dan Ttnu vroeg ik mij het volgende af:
ik twijfel tussen deze Alphacool NexXxoS XP Bold Socket 754/939/940/FX/Opt./AM2:
[afbeelding]
en deze CPU Alphacool NexXxoS XP light Plexi S. 754/939/940/FX/Opt./AM2
[afbeelding]
Nu lijkt mij dat als je de eerste wat te strak aandraait, dat het plexi dan scheurt, en dat je dat bij die tweede niet hebt, en die kan je ook wat strakker aandraaien zonder dat het moederbord verbuigd. Klopt dit? en wat houd dat Bold nou precies in?
Ennnuh.. mijn rad vervang ik lekker voor een Black Ice GTS 240![]()
bvb
Weet het alleen niet echt zeker
Als je bang bent voor verkeerde bevestiging zou ik voor de light gaan
Volgens een review die ik een keer heb gelezen werkt deze ook iets beter (bijna niks want de blokjes zijn bijna het zelfde)
De light is volgensmij ook iets dunner maar dat weet ik niet zeker...
Qua temps zal het niks uitmaken... zelfde design enz (de 1e is dan wel volledige van koper (behalve de top) maar dat maakt niks uit, want in die sproeikop komt toch geen hitte)
Ik zag veel E660's op hoge kloksnelheden lagere temperaturen halen met luchtkoeling, dus begon een beetje te twijfelen aan mijn setup. Maar waarschijnlijk komt mijn hoge temperatuur dus door die hoge Vcore..
Ga nu nog maar even de max vinden met lagere Vcore, zal waarschijnlijk stranden op 3,4 Ghz met 1,4V, toen bleven de temperaturen nog onder de 50 graden.
Maar ik zit toch nog te overwegen om een Liang D5 te halen of iets in die richting, alleen vroeg ik me af of mensen een betere performance van de waterkoeling hebben ondervonden.
Ik denk dat het daarmee niks te maken heeft, want ze zijn allebei 17 mm dik. Ik denk eerder dat het met de structuur van het koeloppervlak te maken heeft. Als je naar die eerste kijkt zie je van die putjes, en de tweede heeft een spride oppervlak.Anoniem: 185122 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:04:
Bij bold heb ik het "idee" dat dit men hiermee wil zeggen, dat het koperblok extra dik is.....
Weet het alleen niet echt zeker.
Jah, we nemen dan gelijk maar een "rad"ixl85 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:07:
Mooie rad
Als je bang bent voor verkeerde bevestiging zou ik voor de light gaan
Volgens een review die ik een keer heb gelezen werkt deze ook iets beter (bijna niks want de blokjes zijn bijna het zelfde)
De light is volgensmij ook iets dunner maar dat weet ik niet zeker...
Qua temps zal het niks uitmaken... zelfde design enz (de 1e is dan wel volledige van koper (behalve de top) maar dat maakt niks uit, want in die sproeikop komt toch geen hitte)
Maar de normale gpu/NB blokjes passen meestal wel op alle kaarten (let wel op je mountingholes maar volgensmij zijn die tegenwoordig allemaal het zelfde)
"vroeger" (6000 serie) zat er wil verschil tussen de 6600 en de 6600GT en ook bij de 6800 en 6800GT.
Moet je even uitzoeken... staat ook wel meestal bij de producten
ik heb tot nu toe geen echte full cover gevonden voor deze kaart.
Die zouden opzich wel moeten passen ja...
Even nalezen en kijken of je mountingholes goed zitten.
Dus hij is in feite speciaal voor de 7600(GT) is ff zoeken of er misschien toch nog full blocks voor bestaan.
Ik had even een korte vraag tussendoor.
Ik ga volgende maand mijn nieuwe setup samenstellen wat bestaat uit het volgende :
Asus 680i Moederbord.
intel e6600.
7900GTO.
OCZ pc8500 SLI-Ready ram.
Creative Xfi.
Lian Li PC 70 Plus.
Nu had ik het idee om een scythe infinity Te gebruiken als cpu koeler. Nadeel vindt ik dat dat ding zo groot en zwaar is . Ik koop hem dan ook alleen maar voor zijn goede koelprestaties want echt mooi is die ook niet.
Als ik mijn systeem aanschaf hou ik ongeveer 180 euro over van mijn budget. Daarmee kan ik wellicht waterkoeling kopen. Maar dan wel iets van goede temps (zoals de scythe) kan waarmaken.voor niet een alte hoge prijs. Ik hoef dan ook weer geen highend koeling.
Black Ice Pro - 1/4"€ 18,90
Alphacool NexXxoS XP - Socket 775€ 43,90
Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 (vierkant) - 12 Volt€ 62,90
PUR slang 8 mm. (8x1) - 1 meter (x2)
Totaal: 133,68
Ik heb er voorderst nog geen fittings en ander spul bij staan maar dat is nu even nog niet van belang.
Evenaar ik hiermee de tempraturen van een scythe? Wellicht dat de radiator vervangen kan worden voor een beter exemplaar of het cpu block?
Ik moet het zoiezo hebben van een single 120mm radiator. een black ice pro 2 of 3 zullen niet in mijn kast passen ( opf ik moet gaan zitten zagen)
Men budget voor waterkoeling is dus 180 euro en mag iets meer zijn maar het liefst natuurlijk minder.
Ik heb ook al bij de watersets gekeken en reviews gelezen over sets van bijvoorbeeld de Big water SE. Maar na wat research zag ik dat men nogal problemen had met "scheurende en lekkende blokken" waar ik dus absoluut niet op zit te wachten.
Alvast erg bedankt voor de reacties!
goofy
[ Voor 5% gewijzigd door ikbengoofy op 08-03-2007 19:55 ]
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Dat hele super flow gedoe dat komt overwaaien uit amerika is totaal niet nodig!
Die duitse zooi is daar helemaal niet voor gemaakt.
Dus je dia is goed... het materiaal daar in tegen is ruk, zie de SP.
Ga voor PVC als je bochten wilt maken en geen knikken wilt zien (zwakke plekken krijgen)
Je rad is ok, maar mocht je meer geld willen uitgeven, dan zou ik voor de BIX gaan (black ice extreme). Sommige mensen zweren hier ook bij een Heatcore.
Het voordeel van de extreme (en bij een heatcore) tegenover de pro is dat die dikker is en zo dus meer oppervlakte heeft om zn hitte kwijt te kunnen (dus je kan je fans weer lager zetten)
Zo niet dan zal dit ook goed werken hoor... 18euro is een nette prijs voor een rad
Iemand koelde hier een hele setup (de bekende 3: cpu nb gpu) op 1*120 met goede temps...
/edit
@bassie_
Die liang is totaaal niet nodig voor zijn setup! Dit is echt useless om beginners en mensen die niet veel willen zo'n pomp aan te raden. Daar doen ze niks mee!
Dan koopt ie een duurdere pomp en moet ie ook nog een fatsoenlijk reservoir kopen (die top die op de liang zit is niks...)
Dit blokje past bijna overal op:Extreme smell schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:20:
nou hij heeft de naam GFX Alphacool NexXxoS GP2X-N Geforce 7600
Dus hij is in feite speciaal voor de 7600(GT) is ff zoeken of er misschien toch nog full blocks voor bestaan.
http://www.webshop-innova...11/501424943d09a6215.html
Handig schroef mechanisme zit er op dus kan bijna niet fout gaan... (ook bij aquatuning.de en freezinghardware te halen bijv).
[ Voor 32% gewijzigd door ixl85 op 08-03-2007 20:53 ]
Wat Xi85 al zegt. Ik zoek een makkelijk,mooie en stille oplossing. aangezien dat pompje onder water valt neem ik aan dat deze erg stil is. Ook heb ik idd geen reservoir nodig.
Over de radiator. Idd de Black Ice Xtreme is ook een intressante. nadeel is dat ik hem op de plek van de 120mm fan wil hangen achterin de Lian Li. en ik denk dat dat dan een behoorlijk blok wordt. Wellicht dat ik hem buiten de kast kan monteren. Nadeel is dan weer dat om het mooi te krijgen ik gaten in mijn kast moet maken om de slangen erdoorheen te laten lopen.
Daarnaast wil ik de Fan die ik erop monteer laten zuigen inplaats van blazen. Volgens wat research zijn er geen temp verschillen met bijde manieren. Ik wil de fan liever laten zuigen in verband met stof wat anders in het rad komt.
Ik ga nu ff zoeken of een BIX een beetje goed te monteren is in de lian li.
Bedankt!
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
heb vandag mijn radiator binnen gekregen maar was final vergeten dat thermochill een andere maat gebruikt.
De enige nederlandse shop die ik weet is OC-shop maar daar heb ik erg slechte ervaringen mee dus daar bestel ik het liever niet.
Uhm, kijk eens in de mooie Topicstart (die er niets voor niets is), onder het kopje Handige LinksDeadsy schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:00:
weet iemand een winkel in nederland die G3/8" fittingen verkoopt voor een thermichill rad?
heb vandag mijn radiator binnen gekregen maar was final vergeten dat thermochill een andere maat gebruikt.
De enige nederlandse shop die ik weet is OC-shop maar daar heb ik erg slechte ervaringen mee dus daar bestel ik het liever niet.
1e plek waar ik gekeken heb.aramdin schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:45:
[...]
Uhm, kijk eens in de mooie Topicstart (die er niets voor niets is), onder het kopje Handige Links
Enige wat ik vond was OC-shop waar ik bij voorkeur niet bestel of bij freezinghardware verloop stukjes van 3/8 naar 1/4 (aangezien ik het liefst normale metalen fittingen heb zie ik deze dingen meer als last resort).
Ik moest wel even twee keer kijken zeg. Waar is het deksel?Anoniem: 134214 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:14:
Nog een nieuw blok van swifttech.
Klik!
Errug mooi al zeg ik het zelf

Maar zeker een stijlvol blok inderdaad.
Tis een mooi blok!
Zowiezo vink die blokken die helemaal van metaal zijn een stukje mooier dan die plexi tops...
Maar je krijgt er gelijk een grotere pressure drop mee
Heb vanmiddag een nieuwe rad. geinstalleerd, ben van een 120 naar 240 gegaan maar de temps zijn precies hetzelfde....
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Black-Ice Extreme 2
Alphacool NexXxoS XP Bold HIGHFLOW Sockel 754/939/940/FX/Opteron/AM2
Laing DDC-Pumpe 12V Pro
Schlauch PVC 13/10mm glasklar
Nu is het probleem, ik zou graag zo dik mogelijke slang willen gebruiken, en deze is 13/10 die ik nu heb. Het is toch zo dat als ik ergens een smallere doorsnee heb dat ik dan net zo goed alles dun kan houden? Graag jullie feedback op dit lijstje en alvast bedankt. Is er nog een betere cpu koeler die niet al te duur is?
Ik gebruik een cpu, northbridge en full cover gpu. Dus het was toch al krap kwa koel capaciteit..k8skaaay schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:32:
Hoeveel blokken heb je in je setup ?
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Ik zal ipv dat nexxos blok een apogee kopen(48euro) of zelfs een apogee GT(60 euro). Dat blok dat je nu kiest is duur (58 euro). Ik denk dat de apogee beter is, de GT nog beter
Waterchiller Titan 150
Alphacool AGB-Eheim 1000 Station 230Volt
wat vinden jullie er van?
Nu ben ik van plan om bijna alle fans uit mijn computer te slopen op 2 na. Grote 25 cm ingaande fan en uitgaande fan van de voeding.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Innovatek Konvekt-O-Matic ultra (afmetingen|) 60 x 37 x 5,5 cm
Heeft iemand ervaring hiermee of vergelijkbare systemen?
Is dit voldoende om een 4400+ & een GF8800GXT te koelen?
Zou het ook lukken om later een Q6700 of andere multi-core monster te koelen?
Een tweede radiator voor de GTX is ook optie, alsmede een tweede radiator plus eigen pomp en slangen systeem. (twee sperate waterkoelingen in één doos dus.
Nu snap ik dat ik waarschijnlijk vele beter naar de sloop kan gaan en daar en een radiator halen, maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in. Ik vindt het leuk om met nieuwe schone spulletjes te werken en niet zo fantastisch om met tweede hands meuk te spelen.
Dus terug komend op de orginele vraag heeft dit kans van slagen?
Heeft het nut om het geheugen te waterkoelen, rekening houdend dat het doel is een still comp niet een overclock.
En je kan denk ik wel je pc met die innovatek rad koelen... anders moet je even op hun site kijken, staat het een en ander bij.
Ik heb een review gezien van het kleinere model en die temps waren netjes, de reviewer was er zeker over te spreken!
Als je zeker wil zijn pak je die rad en een kleine 120 er bij, bij je outtake van je case.
Daar heb je toch een fan nodig en die zet je dan lekker op 600rpm
Anoniem: 103524
In mijn situatie met een setup waarin 2 ramfreezers geplaatst zitten heb ik alleen maar profeit van deze freezers. Mijn bh5 modulen met een vdim van 3,40 blijven toch wel lekker koud..
Als je gaat kijken naar de kosten van waterblokjes voor geheugen en HDD's tegenover een 80 of 120mm fan zijn die zo heel veel hoger en redelijk onnodig. Erg goed voor de flow zijn die blokjes meestal ook niet.
[CiP] Le Régional Built To Last.
Flikker er gewoon zo'n dominator fans op. klaar is keesvoor 10 euroGoesiman schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:38:
Het geheugen koelen is de grootste larie die er is. Met een normale heatspreader erop word mijn DDR2-800 geheugen nauwelijks lauw. Als je het mij vraagt is het grootse geldverspilling, dat geld kun je beter uitgeven aan leuke stille fans of anders een betere radiator, om maar wat te noemen.
En kees heeft ook geen stilte meer......yori1989 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:57:
[...]
Flikker er gewoon zo'n dominator fans op. klaar is kees voor 10 euro
40mm fans zijn de slechtste uitvinding ooit!
Voor 8euro heb je een fatsoenlijk stille 120mm fan.
Simpel, makkelijk, geen flow gelul, goedkoop en "mobiel" (qua verwisselen enz)
Anoniem: 103524
Een beetje kees kan ze wel op 5v laten lopen ben je ook van dat kattengejank af op 12v.ixl85 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:23:
[...]
En kees heeft ook geen stilte meer......
40mm fans zijn de slechtste uitvinding ooit!![]()
Voor 8euro heb je een fatsoenlijk stille 120mm fan.
Simpel, makkelijk, geen flow gelul, goedkoop en "mobiel" (qua verwisselen enz)
mvg.
Ik zit nu zelf een beetje te fantaseren over evt een tweede loop voor HDD... Ik zal het een beetje uitleggen.
De eerste loop moet CPU/VGA/NB gaan koelen (met overclock uiteraard) en dat superstil, op twee dubbele BI GTX rads, zodat het extreem stil is. Ik hou van geen geluid. Dan zijn mijn cpu, vga en NB iig al stil.. Nu volgt het probleem: mijn harde schijven.
Ik heb twee seagate 7200.10 schijven van 320GB in RAID0. Ze maken veel seekgeluiden. Niet bepaald prettig om 's nachts naast te liggen kan ik je vertellen. Ze zijn ook nogal heet, normale schijven zijn maximaal 50 graden, deze 60. Ze worden dus snel warm.
Ik denk: nou en, leuk, ik doe er een silencer omheen. Je weet wel, een doosje met schuim erin om het stil te maken. Probleem: hitte. De schuim isoleert niet alleen geluid maar ook warmte en dat is niet de bedoeling. Ik weet dat hitte op zich geen probleem moet zijn (gezien die test van google laatst) maar toch, een harde schijf op 10 graden boven fabrieks-opgegeven temperatuur lijkt me niet bevordelijk voor de lagers en andere onderdelen.
Om het hitte probleem op te lossen vond ik een leuk doosje met schuim voor de stilte, en waterblokken aan de zijkant om de temperatuur laag te houden. Ik vond het zelf wel een leuke oplossing. Hier een plaatje ervan:

(klikbaar voor link naar ikbenstil.nl)
€94,69
Ik vind hem wel mooi. Duur, dat wel. Misschien is hij bij de tijd dat ik er niet alleen over droom maar het ook echt wil aanschaffen wel een stuk goedkoper. Ik vond er nog een bij freezinghardware:

Deze is weer duurder, maar heeft wel een mooier frontje van alu (past wel mooi bij mijn stackert)
Deze is 97 euro als ik het goed heb. Hij is wel wat minder geisoleerd, maar met wat ondervloermatten en creatviteit kom je een eind. De gemiddelde temperatuur verlaging was 10 graden, dat op een set met een dual rad, en CPU, VGA en NB en de HDD coolers in 1 loop. Ik wil een tweede loop maken voor de HDDs, tenminste, dat zou ik graag willen.
Ik moet eerst nog maar eens zien dat mijn pc nog werkt. Ik typ dit op de pc van mijn ouders, omdat mijn eigen pc stuk is. Ik had de kabels mooi weggewerkt, alles weer teruggedaan en toen begaf mijn voeding het opeens. Heel vaag. Een nieuwe voeding is in bestelling, maar de levering laat op zich wachten. Dan moet ik nog maar zien of mijn moederbord nog werkt, en dan zie ik pas of ik met watercooling aan de slag kan. Om maar een beete te verklappen wat er in komt:
de kast is een Stacker 830 Evo zilver, mijn specs zijn:
A8N-Sli Premium
2x 1GB (2GB) OCZ PC4000 @ 250mhz 3-3-2-8
AMD64 X2 4400+ @ 2500Mhz (moet 2750Mhz worden) met Zalman 7700Alcu
nVidia GeForce 6800GT @ stock met VF900Cu
dan die twee harde schijven, twee DVD branders en een stuk of 8 120mm fans.
Ik wil in mijn hoofdloop een D5 pomp, 2x 240mm rads voor in de zijkant (Black Ice Stealth GTX) en de blokken worden van dangerden vandaan gehaalt. deze voor VGA, CPU en NB.
Ik zit nu nog te twijfelen of ik een andere videokaart zal kopen of niet. Deze doet eigenlijk wel goed zijn werk, bovendien is hij niet veel meer waard. Aan de andere kant: waarom zou ik voor zo'n goedkoop ding een waterblok kopen? Misschien moet ik wachten met een VGA blok tot ik een 8800GTX koop of iets wat op dat moment uit komt.
Een hele hoop plannen dus, maar weinig geld. Het gaat misscien lukken als ik een sponsor heb, maar ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die mij willen sponsoren, tenzij ik echt ga lopen zagen in mijn kast.
SPOILER: Beschouw het bovenstaande niet als iets wat ik serieus zal doen. Ik zit er alleen maar over te denken, aangezien ik weinig anders te doen heb nu mijn pc kapot is. Het is een droom, maar het zal lang duren voor die werkelijkheid gaat worden, heel lang.
Droogkloot.
Het algemeen beleid #groetenyori1989 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:25:
[...]
Een beetje kees kan ze wel op 5v laten lopen ben je ook van dat kattengejank af op 12v.
mvg.
Anyway: 40mm op 5 volt geeft bijna geen flow, makkelijker en beter is een 120mm op 5 volt.
Maargoed, dit gaat nergens over. Je kan ze ook gaan koelen met een 92mm
Stilte en acht (!) fans gaan niet samen, ongeacht hoe stil ze individueel ze wel niet mogen zijn. Naast de fans die je voor de rads nodig bent, zou ik er nog één of twee gebruiken voor de airflow, met meer ga ze zeker horen._AvA_ schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:16:
De eerste loop moet CPU/VGA/NB gaan koelen (met overclock uiteraard) en dat superstil, op twee dubbele BI GTX rads, zodat het extreem stil is. Ik hou van geen geluid. Dan zijn mijn cpu, vga en NB iig al stil.. Nu volgt het probleem: mijn harde schijven.
......
dan die twee harde schijven, twee DVD branders en een stuk of 8 120mm fans.
Omdat op goedkope videokaarten ook goedkope (lees: vaak lawaaiige) koeloplossingen zitten? Je kunt ook een VGA blok nemen dat op beide zal passen of erg flexibel is qua instellingen.Aan de andere kant: waarom zou ik voor zo'n goedkoop ding een waterblok kopen? Misschien moet ik wachten met een VGA blok tot ik een 8800GTX koop of iets wat op dat moment uit komt.
Ik zit te denken, waar zal ik die fans dan plaatsen. dan zijn er 4 nodig voor op de dubbele rads, later 1 voor op de enkele rad achterin, er zit er 1 in de voeding, er kan er nog 1 bovenin, moet die in of outtake wordenRoamor schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:39:
[...]
Stilte en acht (!) fans gaan niet samen, ongeacht hoe stil ze individueel ze wel niet mogen zijn. Naast de fans die je voor de rads nodig bent, zou ik er nog één of twee gebruiken voor de airflow, met meer ga ze zeker horen.
[...]
Omdat op goedkope videokaarten ook goedkope (lees: vaak lawaaiige) koeloplossingen zitten? Je kunt ook een VGA blok nemen dat op beide zal passen of erg flexibel is qua instellingen.
Op mijn videokaart zit momenteel al een VF900Cu, met ramsinks, aangesloten op mijn zalman fancontroller. Het is idle bijna onhoorbaar, en load hoef ik hem nauwelijks harder te zetten. Met een overclock zal dat inderdaad anders worden.
Ik ga het programma sketch-up downloaden en dan een paar tekeningetjes maken van mijn kast, met de ideeën die ik heb erin verwerkt.
Droogkloot.
Dit topic is gesloten.
Let op dat dit geen Vraag en Aanbod is! Een setje te verkopen? Meldt het hier NIET!