[WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.873 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Kun je wel zeggen ja dat ze erg kinderachtig zijn.
Eerst moest ik opeens nog 9,50 extra betalen :/
En als ik de spullen opzeg laten ze eerst 1,5 week niets meer horen en dan krijg je een mailtje dat ze de spullen hebben opgestuurd. Ik ben benieuwd wanneer ik mijn geld terug krijg.

Als ik het terug heb ga ik een Samsung Syncmaster 226 BW kopen. Denk dat ik daar voorloopig meer aan heb dan een waterkoeling set voor men pc. Zit nog steeds te werken op een 15" how sad :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:43

icecoolsniper

never run from a sniper!

@ rabor

De slangen liggen tegen de voeding aan, daardoor onstaat er een deuk in de slangen. De flow is voor zover ik merk nog wel gewoon goed. Er zit ook een soort deuk in de slang bij mijn videokaart blok doordat de slang net te kort is(de slang wordt dus omhooggetrokken). Als mijn systeem in elkaar zit dan zal ik eens foto's maken.
Ik heb trouwens wel interesse in die L-inschroefpilaren, dat scheelt in ieder geval 2 knikken :)

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 07:09
icecoolsniper schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:09:

Ik heb trouwens wel interesse in die L-inschroefpilaren, dat scheelt in ieder geval 2 knikken :)
Is goed.. mail staat in m'n profiel.

Kepi_nl

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik heb zelf dan wat mindere ervaringen met pakketjes uit HK, ik sta daarom ook nog eens op de zwarte lijst van RIAA 8)7 Ook met pakketjes uit de USA ben ik weinig gelukkig, bijna alles is tot nu opengemaakt, en heb vaak belasting moeten betalen..

Moet wel zeggen, als je iemand kent die in de USA woont kan je gemakkelijk douane omzeilen, heb een paar keer geheugen tussen een boek laten sturen: nooit opengemaakt, zijn inderdaad de onlineshops die er ONTZETTEND DUIDELIJKE label op (moeten) plakken dat het om hardware gaat }:|

sorry voor het offtopic gebabbel.

moet zeggen dat OPEN JL hele goede prijzen heeft, daar is de Apogee GT maar liefst € 9,- goedkoper. Zijn ze ook nog een beetje redelijk met verzendkosten?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Anoniem: 131383

ik had effe een vraagje,

ik zag een redelijke goedkope radiator op freezing hardware staan en zat te denken deze te kopen,
http://shop.freezinghardw...x.asp?Pagina=00003&i=1572

ik zit alleen een beetje te denken aan de vitting er staat dat deze 1/4 is maar mijn cpu block is een 1/2 (danger den) op de site staat dat deze goed is voor alle aansluitingen maar is dat ook zo? want ik heb natuurlijk het liefts dat alles 1/2 is.

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-05 13:54
Het schroefdraad is een 1/4", oftewel, je koopt 2 fittings voor je slangen van 1/2" waarvan het schroefdraaid een diameter heeft van 1/4". :)

• rabor
G1/4 klopt voor een 1/2" systeem (G1/4 = 11,5mm inwendig / 13,16mm uitwendig)..

M'n mooie tabellutje weg uit TS :?

[ Voor 68% gewijzigd door rabor op 15-02-2007 18:04 ]

Kepi_nl

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-05 10:55
hmm...Alphacool AP700.. weet iemand of dit een goede keuze is? het gaat om een circuit van een CPU blok, en een GPU blok.
Als dit namelijk een goede keus is, kan ik alles bij een winkel bestellen en scheelt dit mij weer verzendkosten. graag hoor ik ervaringen. bvd :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
rabor schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:23:
M'n mooie tabellutje weg uit TS :?
Whoops, volgens mij iets te rigoureus een andere tabel ingevoegd. Het is alweer hersteld. ;)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Weet neit of het ook werkt maar lees:

We hebben allemaal watercooling, sommige met ccfls sommige zonder.
Zelf heb ik UV.
Nu blijkt UV organismes in water te doden dus;
Stel ik draai met schone slangen/blokken enz met gedestileerd water. Zouden 2 UV ccfls genoeg zijn om enge dingen tegen te gaan?

Of: Ben je nu nog beter beschermd tegen bepaalde dingen (niet dat ik me hier druk om maak, vroeg het me gewoon af)
Of zijn die ccfls daar te zwak voor?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Lijkt me dat: Je CCFL's niet de hele dag aanstaan. Als ie dan uit is kunnen er 's nachts kleine organismen vormen in de blokjes (waar geen licht valt als het geen plexie is.). Ik weet ook niet of plexie UV doorlaat. Zou me goed kunnen inbeelden van niet net zoals glas. Dus ik denk haast dat het niet genoeg is maar het zal vast wel wat helpen :P

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Wel geinig dat hier sirieus op ingegaan word. In theorie zal het misschien wel kloppen, maar in de praktijk heb je hier zowieso nooit last van. Vooral niet als je (speciale) koelvloeistof gebruikt, bacteriën overleven in dit goedje niet. Als je echt met gedistileerd water wil gaan werken, zou ik je aanraden om er een goedje als Tec protect of Waterwetter erdoorheen te mengen om corrosie te voorkomen.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• ixl85
Goesiman schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:02:
Wel geinig dat hier sirieus op ingegaan word. In theorie zal het misschien wel kloppen, maar in de praktijk heb je hier zowieso nooit last van. Vooral niet als je (speciale) koelvloeistof gebruikt, bacteriën overleven in dit goedje niet. Als je echt met gedistileerd water wil gaan werken, zou ik je aanraden om er een goedje als Tec protect of Waterwetter erdoorheen te mengen om corrosie te voorkomen.
I know, heb ook Innovatek Protect Pro er in zitten, maar vroeg het me gewoon af omdat ik ze vanmiddag ineens aan moest zetten :)

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

offtopic:
in de TS mag de link van : http://www.xcsystems.nl/ wel eens weggehaald worden :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167335

Anoniem: 167335 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:05:
Na een goede verjaadag ben ik van plan een waterkoel setje te kopen..
Voor ongeveer € 150.. Wat wil ik voor die centen?
Mijn PD 805 koel houden.. En wel stil. Dat stille komt wel goed als ik dempende matten in de computer doe toch? Zelf had ik het volgende in gedachten.. Maar wat ben ik vergeten? Zouden jullie me kunnen helpen?

Dit is wat ik al in het winkelmandje heb:
Hydor Pumpe Seltz L 20 – bulk
Aqua–Computer Airplex EVO 240
innovatek Thermometer met Backlight blauw
Innovatek Tank–O–Matic zwart
Alphacool NexXxos HP Pro Socket 775
Goede keus? of kan het goedkoper? :9
Dit was het voorlopige lijstje.. Heb een andere radiator gezocht. Een auto rad.. slechtere keus of gaat het volstaan? Formaat: 22.5 x 19 x 5 (l x b x h),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:50
Omdat water koeling redelijk gevoelig is voor bv. algen en corrosie (zie deze post, een setup met normaal water) kan je er niet zomaar kraanwater in gooien. Gedemineraliseerd water (demi water) i.c.m. een anti-corrosie vloeistof is de beste oplossing. Er bestaan ook kant-en-klare oplossingen zoals voorgemixte koelvloeistoffen die in auto's worden gebruikt (bv. Engine Ice). Een interessante eigenschap van deze koelvloeistoffen is dat het de oppervlaktespanning van het metaal verhoogt waardoor er betere warmteoverdracht plaats vind.

Ik krigj als he goed is morgen een waterkolings setje binnen... Nu moet ik er natuurlijk watr voor hebben :P

Nu moet ik Destilled water kopen, dat kan ik in de supermarkt kopen. Maar mijn vraag is: Is het Distilled water van de supermarkt goed genoeg voor de WC setup ?

Ik weet ook nog niet precies wat erbij moet.. Anti-corrosie/Anti-alg spul en water wetter, is dit voldoende ?

Ik heb de OP wel gelezen, maar geeft naar mijn gevoel niet genoeg zekerheid.

Kunnen jullie dit verifiëren ? (zodat ik het 100% zeker weet :P) Volgens mij zit er geen Anti-alg bij, kan ik ook tijdelijk Zonder draaien ?

[ Voor 3% gewijzigd door yori1989 op 16-02-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
yori1989 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:30:
Ik krigj als he goed is morgen een waterkolings setje binnen... Nu moet ik er natuurlijk watr voor hebben :P
Koop eensch een nieuw tobo :)

Nu moet ik Destilled water kopen, dat kan ik in de supermarkt kopen. Maar mijn vraag is: Is het Distilled water van de supermarkt goed genoeg voor de WC setup ?
Ja

Ik weet ook nog niet precies wat erbij moet.. Anti-corrosie/Anti-alg spul en water wetter, is dit voldoende?
Ik ben 100% voor Innovatek Protect Pro, tegen alg en corrosie, er zijn ook andere die dit net zo goed doen. Het is verstandig om 1 product te pakken dat beide doet. Gooi er geen UV zooi in, dit trekt toch alleenmaar in je slangen

Ik heb de OP wel gelezen, maar geeft naar mijn gevoel niet genoeg zekerheid.
Waarom niet? Die is ook door ons (mensen hier) gemaakt, je krijgt hoogstwaarschijnlijk het zelfde antwoord

Kunnen jullie dit verifiëren ? (zodat ik het 100% zeker weet :P) Volgens mij zit er geen Anti-alg bij, kan ik ook tijdelijk Zonder draaien ?
Niet doen, moet je daarna alles weer leeg laten lopen en schoonmaken... Gewoon spul kopen, desnoods 7 euro verzendkosten betalen, want wat is dat nou? 7 euro, voor een mooie schone setup.
Koop je meteen 5 flessen, kan je meteen 4 keer vooruit
Ow btw, check eens wat ik vandaag zomaar vind...
weg gegooid als oud vuil!
Wat een stelletje gekken!
ixl85 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:35:
OMG
ik kwam net van school, ga naar mn auto, staat er een gigantische container vol computers!!!!!!!
WTF!
Dus ik pak een G3 en zit die in mn kofferbak, kwam ik er achter dat alleen de HD en cddive er nog in zaten.
Ik had geen schroevendraaier dus die hd kon ik vergeten.
Ik terug, zie ik een mobo... pc mobo...
Kijk naar de koeler: hey dat is een nieuwe generatie pentuimcoolers, die neem ik mee.
(verder lagen er nog hd's enz, ga ik maandag voor terug)
Kom ik net thuis, haal de koeler er af blijkt het gewoon een goede P4 mobo te zijn met daar op een 3.0GHZ P4 (478)
wtf! Stelletje gekken!

[ Voor 23% gewijzigd door ixl85 op 16-02-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
regel mij ook eens wat van die pc's :P
tevens die eerste regel is volledig blind getypt omdat, ik tv kijken was :+

Ik denk dat ik pre-mixed spul ga kopen, simpelweg omdat dit mijn eerste WC setje is en het save wil spelen... UV spul maakt opzich niet zoveel uit, de slangen zijn ook uv geel..

Morgen maar eens even kijken bij Salland of Azerty... hopelijk kan iemand met me naar Raalte rijden :P zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen :P Dat pre-mixed water kost iets van 8 euro.. zit 1 liter in.. kan ik altijd bijvullen.

Raad je dit sterk af of maakt het niet zoveel uit ? Ik wil later natuurlijk wel zelf mijn eigen water samenstellen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Mhh, tja... ik koop liever spul dat ik zelf kan mengen.
Kost 7 euro en je haalt er 1.25 liter uit.
Dat spul dat ik heb kan je ook nog eens mengen met kraanwater (zonder dat het problemen geeft).
Echter speel ik op safe en heb Desti er in zitten.
Mocht het ooit gaan lekken en heb ik deen Desti in huis kan ik dus ook kraanwater pakken :Y)

En over "ik wil safe zitten dus ik pak pre-mixed" is een beetje onzin.
Er staat nm gewoon bij: 1:4 dus: 1 deel spul 4 delen water. Easy as that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
ixl85 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:08:
Mhh, tja... ik koop liever spul dat ik zelf kan mengen.
Kost 7 euro en je haalt er 1.25 liter uit.
Dat spul dat ik heb kan je ook nog eens mengen met kraanwater (zonder dat het problemen geeft).
Echter speel ik op safe en heb Desti er in zitten.
Mocht het ooit gaan lekken en heb ik deen Desti in huis kan ik dus ook kraanwater pakken :Y)

En over "ik wil safe zitten dus ik pak pre-mixed" is een beetje onzin.
Er staat nm gewoon bij: 1:4 dus: 1 deel spul 4 delen water. Easy as that!
Klopt, aangezen dit me eerste stetje zal gaan worden.. denk ik dat mijn gevoelens niet echt heel raar zijn :P

Ik ga even kijken wat ik ga kopen, ik zie ook een fles Swiftec staan dat is een all-in-one fles, die is direct op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je kan ook gewoon gaan draaien met 50% gedestileerdwater en de andere 50% koelvloeistof. Beschermt tegen corrosie en algen. Kost verder ook bijna niets.

Wat ik sowieso af raad is gedestileerdwater met water-wetter. Dit beschermt niet tegen algen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
PilatuS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:35:
Je kan ook gewoon gaan draaien met 50% gedestileerdwater en de andere 50% koelvloeistof. Beschermt tegen corrosie en algen. Kost verder ook bijna niets.

Wat ik sowieso af raad is gedestileerdwater met water-wetter. Dit beschermt niet tegen algen !
Koelvloeistof.. Waar kan ik dat kopen ? ik neem aan dat dit voor auto's is.. is het duur ? ik ga morgen even een ritje naar Raalte maken :) dan koop ik meteen nieuwe slangen en vloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De koelvloeistof die ik gebruik komt van de Halfords. Het is er in blauw en roze. Ik gebruik de roze variant Halfords Koelvloeistof Long Life. 1 liter is iets van 5 euro ofzo. Het blauwe is goedkoper dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

Gezanik over die algen ook altijd, ik heb zelf een mixje gemaakt en nergens last van :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb meer dan 3 jaar gedraait met gedestileerdwater en water-wetter. Mijn CPU blok en radiator zaten beide compleet vol met blauw alg. Als je eenmaal algen hebt kom je er moeilijk vanaf en het is heel slecht voor je spullen en voor je temps. Algen voorkomen is erg belangrijk en scheelt je heel veel gezeik later. Mijn CPU blok heb ik uitgespoelt met kokend water en er kwamen complete brokken alg uit van enkele millimeters.

Die algen waar ik last van had waren het eerste jaar ofzo ook niet te zien maar ze waren er wel. Voorkomen is beter dan genezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Totdat ik voor het eerst Halford's Long Life aan m'n koelwatermix heb toegevoegd, heb ik bijna 2 jaar gedraaid met alleen Demi & Water Wetter, en nog nooit heb ik last gehad van algen, aanslag of wat dan ook.

Water Wetter is gewoon het beste wat er op de markt te krijgen is; het koelt het best & het smeert de pomp. Misschien dat er toch ergens een ander soort metaal in je loop zit/zat dat je een verkleuring kreeg, of corrosie die zich vasthechtte aan je slangen, maar algen? Onwaarschijnlijk..

Het enige dat Halford's Long Life beter doet dan Water Wetter is beschermen tegen corrosie - en vooral van Aluminium delen.. misschien dat je dus daarom nu geen verkleuring meer hebt..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik had toen toch echt last van algen. Verder geen corrosie of iets anders maar wel nogal veel algen in de setup. Ik draaide toen gewoon met gedestileerdwater en water-wetter dus vandaar dat ik aangeef dat je met die combo toch algen kan krijgen.

Ik heb verder geen foto's van de meuk die uit de blokken en de radiator kwam maar het was 100% zeker alg. Dat jij er geen last van had weet ik ook niet hoe dat komt maar ik had er helaas wel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

rabor schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:52:
Totdat ik voor het eerst Halford's Long Life aan m'n koelwatermix heb toegevoegd, heb ik bijna 2 jaar gedraaid met alleen Demi & Water Wetter, en nog nooit heb ik last gehad van algen, aanslag of wat dan ook.

Water Wetter is gewoon het beste wat er op de markt te krijgen is; het koelt het best & het smeert de pomp. Misschien dat er toch ergens een ander soort metaal in je loop zit/zat dat je een verkleuring kreeg, of corrosie die zich vasthechtte aan je slangen, maar algen? Onwaarschijnlijk..

Het enige dat Halford's Long Life beter doet dan Water Wetter is beschermen tegen corrosie - en vooral van Aluminium delen.. misschien dat je dus daarom nu geen verkleuring meer hebt..
Ik heb al eens eerder aangegeven dat het nogal scheelt of je een systeem hebt dat in contact staat met de buitenlucht.
Als je systeem water verdampt en dus regelmatig bijgevuld moet worden, zul je er voor moeten zorgen dat het water onleefbaar is voor algen omdat je ze anders vanzelf tegenkomt. Als je de waterkoeling slechts één maal hoeft te vullen en dit met schoon water doet, heb je een veel kleinere kans op algen - ongeacht de toevoegingen in het water.
Jouw Tygon slangen verdampen geen water, als het reservoir ook goed afgesloten is heb je sowieso een veel kleinere kans op algen in je systeem.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij de vorige setup verdampte redelijk veel water. Ook heb ik wel eens een hele middag gedraait met de dop van het reservoir er af. Op die manier zal er wel vuil in gekomen zijn waardoor ik last heb gekregen van alg. Die oude setup was ook best een budget setup. 3 verschillende soorten slang en allerlei merken door elkaar qua andere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
PilatuS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:56:
Ik had toen toch echt last van algen. Verder geen corrosie of iets anders maar wel nogal veel algen in de setup. Ik draaide toen gewoon met gedestileerdwater en water-wetter dus vandaar dat ik aangeef dat je met die combo toch algen kan krijgen.

Ik heb verder geen foto's van de meuk die uit de blokken en de radiator kwam maar het was 100% zeker alg. Dat jij er geen last van had weet ik ook niet hoe dat komt maar ik had er helaas wel last van.
Ik weet het ook niet.. en ik ben ook geen microbioloog ;) . Maar ik ken wel meer mensen die het al jaren gebruiken, en die zijn ook nog steeds lyrisch over dat spul (behalve het kleurtje..).

Maargoed, misschien was je mix wat aan de dunne kant? Ik meng het zelf ongeveer 1 op 10, en dus niet 1 op 30-35 zoals op het flesje staat, en dat hoeft ook helemaal niet want mijn temperaturen & druk zullen nooit in de buurt komen van die van een automotor..

Iig m'n huidige mix: desti - water wetter - halfords long life bevalt uitstekend.. _/-\o_

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat het verhouding toen precies was zou ik niet meer weten. Omdat ik regelmatig bij moest vullen deed ik er meestal water bij en af en toe wat water-wetter. Het zou best kunnen dat er te weinig water-wetter in heeft gezeten.

Ik draai nu met de zelfde combo als jij van die koelvloeistof en gedestileerdwater en dat bevalt mij ook zeker erg goed. Er zal nog wel heel ietsjes water-wetter in zitten maar dat zal heel erg weinig zijn. Als ik de boel opnieuw moet gaan vullen wordt het alleen gedestileerdwater en koelvloeistof.

De combo van die 2 spullen vind ik ideaal omdat het niet alleen prima werkt maar het ook nog eens makkelijk vlak bij mij te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200989

Hey mensen,
ik ben ook van plan waterkoeling aan te gaan schaffen. Mijn Zalman 9500 trekt het niet meer, ik heb mijn Opteron 165 namelijk van 1.8 ghz naar 2.9 gesleept maar kom nu tot de ontdekking dat hij dat bereikt bij een temperatuur van 65 graden (tijdens het Primen). Precies de kritieke temperatuur dus. Nu wil ik een watersetje gaan halen wat de temp terug brengt naar laten we zeggen 50-55 graden stressed. Zelf zit ik te denken aan een Big Water 745. Veel slechte reacties heb ik er echter over gelezen. Ik denk dat ik een Swiftech met Peltier element koop voor de CPU en dat eventueel combineer met een pomp slangen en een radiator. Zou ik het beste voor Big Water + Swift Tec gaan? of hebben jullie een andere/ betere suggestie. Ik wil niet te duur uitkomen dus 120 euro is toch wel het maximum. Swift Tec kom ik aan voor zo'n 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:31
De swiftech tec + bigwater, dan kom je toch ver boven 120 uit?(als tec alleen al 70 is)
Ik denk ook niet dat het zo handig is, een tec moet je goedkoelen, en de TT blokjes staan daar niet zo erg bekend om. Ik zou eerder een 2de hands setje(op V&A staan er 2 voor een redelijk prijs(75-100 euro)) kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200989

Ja dat is de TEC versie dus ook en de Big Water is ook 2e hands. Maar jij raad dus een
ander setje dan de BW aan in combinatie met de TEC. Die TEC moet namelijk onder
kamertemperatuur de boel koelen. Door de Heat Spreader van AMD is mijn processor
zo'n heethoofd. Ik heb ook al zitten overwegen om hem eraf te halen maar ja dan ben ik
de nog 2.7 jaar garantie ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Anoniem: 200989 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:15:
Ja dat is de TEC versie dus ook en de Big Water is ook 2e hands. Maar jij raad dus een
ander setje dan de BW aan in combinatie met de TEC. Die TEC moet namelijk onder
kamertemperatuur de boel koelen. Door de Heat Spreader van AMD is mijn processor
zo'n heethoofd. Ik heb ook al zitten overwegen om hem eraf te halen maar ja dan ben ik
de nog 2.7 jaar garantie ook kwijt.
idd, Niet doen als het niet noodzakelijk is. Heat Spreader helpt ook maar 4 á 5 graden hoor. Dat weegt niet op tegen de 2,7 jaar garantie.

Lekker laten zitten.. 4á5 graden boeit bijna niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
PilatuS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:01:
Wat het verhouding toen precies was zou ik niet meer weten. Omdat ik regelmatig bij moest vullen deed ik er meestal water bij en af en toe wat water-wetter. Het zou best kunnen dat er te weinig water-wetter in heeft gezeten.

Ik draai nu met de zelfde combo als jij van die koelvloeistof en gedestileerdwater en dat bevalt mij ook zeker erg goed. Er zal nog wel heel ietsjes water-wetter in zitten maar dat zal heel erg weinig zijn. Als ik de boel opnieuw moet gaan vullen wordt het alleen gedestileerdwater en koelvloeistof.

De combo van die 2 spullen vind ik ideaal omdat het niet alleen prima werkt maar het ook nog eens makkelijk vlak bij mij te krijgen is.
idd, mijn volgende stap is ook destileerd water + koelvloeistof. 2e vraag. Koelvloeistof gaat ook alg én corrosie tegen ?

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Ik heb momenteel ook een BigWater SE, ik moet zeggen dat hij zeer goed zijn werk doet bij mij :)
Ik heb mijn CPU (Athlon 64 3000+) en VGA (GF 7600GT) erop aangesloten, met eigen blokken. (dus het Tt CPU blok én het Tt VGA blok) Mijn CPU haalt stressed 40-42 graden ('s zomers haalt ie rond de 50, maar dan zet je de fan op de rad ff wat hoger) en mijn VGA haalt stressed 47 tot 50 graden.
Nu is alleen het grote probleem voor mij het reservoir. Dit is namelijk een 5.25" bay reservoir, en dit is echt het slechtste wat men namelijk kan overkomen :( Als het waterpeil in dit reservoir namelijk al een klein beetje te laag is, zuigt hij gelijk liters met lucht aan. reactie: een dikke schuimlaag bovenop de vloeistof in mijn slangen/componenten. Dit is dus het eerste wat je zou moeten vervangen, of je moet het res eruit slopen en het op een of andere manier verticaal zien te bevestigen. Ik gister net nieuwe WC spullen besteld. Maar dit keer bij Alphacool. ik heb allereerst een nieuw reservoir besteld (Coolplex 25) met een UV module erbij :P . en aangezien het pompje bij de BigWater SE niet al te sterk is (90l/h) heb ik ook maar een pomp erbij besteld (AP700 720l/h) en natuurlijk nieuw vloeistof, want dit kan zo niet langer. De blokken voldoen naar mijn mening nog wel even, evenals het rad. dit is misschien wat voor een volgende upgrade.
conclusie: de BigWater is zeker een zeer leuk setje voor beginners ;)

maar even wat anders:
Gister toen ik nieuwe spullen bestelde kwam ik van die schattige kleine koelblokjes tegen waarmee je elk stukje ram apart kunt koelen :P . is dit een bekend fenomeen, en zijn hier mensen die dit gebruiken, of is dit een nieuw concept?
het ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/images/product_images/popup_images/12272_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb een vraagje over die Coolplex 25. Ik moet er 3 van hebben voor in mijn nieuwe mod en ik moet de afmetingen hebben. Echter steek ik dat geld voorlopig liever in andere dingen. Maar ik heb de maten wel nodig. De diameter is als het goed is 5 cm maar zou iemand voor mij de lengtemaat willen geven? Er staat 25cm maar is dat dan de gehele lengte of de lengte van het plexieglas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
ik wil wel ff voor je kijken als ik hem binnen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
TEAMIKKE schreef op zondag 18 februari 2007 @ 08:42:
Ik heb een vraagje over die Coolplex 25. Ik moet er 3 van hebben voor in mijn nieuwe mod en ik moet de afmetingen hebben. Echter steek ik dat geld voorlopig liever in andere dingen. Maar ik heb de maten wel nodig. De diameter is als het goed is 5 cm maar zou iemand voor mij de lengtemaat willen geven? Er staat 25cm maar is dat dan de gehele lengte of de lengte van het plexieglas?
Ik heb de innovatek versie, dies nagenoeg het zelfde.
Ik zal vannacht of morgen voor je kijken ben nu namelijk niet ind e buurt van mn primaire systeem :D
Extreme smell schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:35:
maar even wat anders:
Gister toen ik nieuwe spullen bestelde kwam ik van die schattige kleine koelblokjes tegen waarmee je elk stukje ram apart kunt koelen :P . is dit een bekend fenomeen, en zijn hier mensen die dit gebruiken, of is dit een nieuw concept?
het ziet er zo uit:
[afbeelding]
Om het kort te houden:
Poep.

Waarom: Klein, dus ze nemen je flow helemaal weg! Slangen bende (hele kleine slangen die naar elk blokje moet) en het is niet eens nodig.
Ram word niet enorm heet dus wc koeling op je ram is echt super over de top, niet nodig en ook nog eens redelijk dom omdat het dus tenkoste van je flow gaat.
En neen, dit is niet nieuw :D

[ Voor 39% gewijzigd door ixl85 op 18-02-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
yori1989 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:26:
[...]

idd, mijn volgende stap is ook destileerd water + koelvloeistof. 2e vraag. Koelvloeistof gaat ook alg én corrosie tegen ?

8)
Ja. Allu en koper is geen enkel probleem met die vloeistoffen en ook alg heeft geen kans.

@TEAMIKKE. Ik kan zo wel ff voor je meten.

Edit: Het hele ding is totaal 28,5 cm. Dit is alleen nog zonder de aansluitingen voor de slangen. Het plexi is 25cm. De dop is 1cm.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 18-02-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
ik heb dit voor je gevonden :)
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/images/product_images/popup_images/4252_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Maak nou geen gaten voor iets wat je niet hebt :|
Dan maar verder aan andere onderdelen, of gewoon halen die dingen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:16:
[...]

Ja. Allu en koper is geen enkel probleem met die vloeistoffen en ook alg heeft geen kans.

Edit: Het hele ding is totaal 28,5 cm. Dit is alleen nog zonder de aansluitingen voor de slangen. Het plexi is 25cm. De dop is 1cm.
Bedankt! Daar heb ik wat aan :)
Nou wordt het weer vaag :P Hier zou die incl dop 25 zijn. Ik ga maar uit van Pilatus omdat die hem bij de hand heeft. Aan het bovenaanzicht heb ik wel wat! Ik moet een ''covertje'' ervoor maken en dan had ik die info ook nodig. Bedankt voor de moeite!
Anoniem: 134214 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:28:
[...]

Maak nou geen gaten voor iets wat je niet hebt :|
Dan maar verder aan andere onderdelen, of gewoon halen die dingen! :)
Zucht. Zo kan je blijven doorgaan. Als ik het hier even vraag zijn er genoeg lieve mensen die even willen meten O+ Ik vertrouw op hun professionele mening en ga er dan ook vanuit dat het klopt :) Alles staat ook gewoon in het 3D model en ik maak genoeg zonder een echt ding te hebben. Natuurlijk wil ik het liever halen maar ik ben nou eenmaal niet zo rijk en toch wil ik graag wat doen dus dan maar zo. Diameter is altijd goed en ik maak standaard alles zo dat ik nog speling heb. Zoals te lezen komt er nog een covertje op dus zelfs als zou die te groot zijn komt het nog goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
PilatuS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:16:

[...]

ohja, Relaxed.. ik heb nu wel een kant-en-klare fles.. als dat op is.. dan ga ik dat zeker doen :)
ik mag hopen dat die kant-en-klare vloeistof anti-corrosie/anti-alg heeft, ga ik wel vanuit.

Morgen komt mijn setje binnen.. spannend :P Ik vrees dat ik wel nieuwe slangen moet kopen :(

Iemand ervaring mee ? dat je deze ook bij de gamma ofzo kan kopen ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het plaatje van het reservoir van Extreme smell is de nieuwe revisie. Die ik heb is de oude met allu er in de nieuwe is van volledig plexi. Ik zou eerst ff kijken welke je krijgt want de maten verschillen waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Laatst online: 19-05 08:18
@ Extreme smell

Ik ben van plan om mijn BigWater 735 pomp te gaan vervangen door ook deze pomp: "AP700 720l/h". Heb je deze al binnen en zou je wat meer kunnen vertellen over het geluidsniveau, aansluitingen ivm oude Thermaltake onderdelen? Of als iemand deze pomp heeft?

Ik draai de volgende setup met 12/10 mm slangen: pomp -> vga -> nb -> cpu -> rad1+2 -> pomp
Vooral mijn X1900 is een heethoofd, en door al die blokken is mijn flow erg achteruit gegaan. Kan iemand zeggen of meer flow betekent dat de temp omlaag gaat?

[ Voor 31% gewijzigd door Me_Again op 18-02-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Me_Again schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:52:
@ Extreme smell

Ik ben van plan om mijn BigWater 735 pomp te gaan vervangen door ook deze pomp: "AP700 720l/h". Heb je deze al binnen en zou je wat meer kunnen vertellen over het geluidsniveau, aansluitingen ivm oude Thermaltake onderdelen? Of als iemand deze pomp heeft?

Ik draai de volgende setup met 12/10 mm slangen: pomp -> vga -> nb -> cpu -> rad1+2 -> pomp
Vooral mijn X1900 is een heethoofd, en door al die blokken is mijn flow erg achteruit gegaan. Kan iemand zeggen of meer flow betekent dat de temp omlaag gaat?
Yup dat helpt idd wel, hoe sneller het water rond gaat... hoe meer warmte weggevoerd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

Dat is niet waar Yori, wanneer het water te snel door je rad gaat koelt het najuist niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:39:
Het plaatje van het reservoir van Extreme smell is de nieuwe revisie. Die ik heb is de oude met allu er in de nieuwe is van volledig plexi. Ik zou eerst ff kijken welke je krijgt want de maten verschillen waarschijnlijk wel.
mmmoké. Toch bedankt voor het kijken ;) Dan maar even wachten hoewel ik nog even opzoek zal gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
k8skaaay schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:21:
Dat is niet waar Yori, wanneer het water te snel door je rad gaat koelt het najuist niet .
En ook wat jij zegt klopt niet. Of je nou een 200l/u pomp hebt of 20.000l/u het water is altijd even lang in de rad omdat het een loop is. In de TS staan wat links met goede uitleg over flow en andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
k8skaaay schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:21:
Klopt, maar bij mij vind ik de flow al te laag, dus (~150 l/h) wat extra zoals 500 l/h mag van mij wel. Iemand ook ervaring met die pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

PilatuS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:27:
[...]

En ook wat jij zegt klopt niet. Of je nou een 200l/u pomp hebt of 20.000l/u het water is altijd even lang in de rad omdat het een loop is. In de TS staan wat links met goede uitleg over flow en andere dingen.
Nee hoor

[crap voorbeeld]
wanneer ik 100kmu fiets, ben ik dus evenlang op het fietspad dan wanneer ik 30kmu fiets.. nee dus.
[/crap]

Het heeft daadwerkelijk wel met je FLOW te maken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
k8skaaay schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:59:
[...]

Nee hoor

[crap voorbeeld]
wanneer ik 100kmu fiets, ben ik dus evenlang op het fietspad dan wanneer ik 30kmu fiets.. nee dus.
[/crap]

Uiteraard, tot op zekere mate, als het TE sloom gaat dan zijn je temps hoger omdat je water meer verwarmt wordt. Als het sneller gaat dan blijf de circulatie beter, zodat de algemene temp afneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
k8skaaay schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:59:
[...]

Nee hoor

[crap voorbeeld]
[/crap]

Wel als je in een rondje fietst, en dat is zo bij waterkoeling. Met 100km/u ben je zegmaar 1 sec op een stukje en met 50 km/u ben je er een halve sec, alleen ben je er dan wel 2 keer vaker :P

Edit: Lees het volgende maar eens. http://www.overclockers.com/articles1088/

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 18-02-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Me_Again schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:52:
@ Extreme smell

Ik heb het vrijdag op alphacool.de besteld, dus ik weet niet wanneer ik hem binnen zal hebben, maar als alles is aangesloten, zal ik hem voor je uittesten :)
TEAMIKKE schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:22:
[...]

mmmoké. Toch bedankt voor het kijken ;) Dan maar even wachten hoewel ik nog even opzoek zal gaan :)
dat plaatje haalde ik hier vandaan. dus ik neem aan dat de mensen ook hetzelfde artikel leveren als dat er op het plaatje staat. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Extreme smell op 18-02-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Extreme smell schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:49:
[...]Ik heb het vrijdag op alphacool.de besteld, dus ik weet niet wanneer ik hem binnen zal hebben, maar als alles is aangesloten, zal ik hem voor je uittesten :)

[ KNIP ]
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Extreme smell schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:49:

dat plaatje haalde ik hier vandaan. dus ik neem aan dat de mensen ook hetzelfde artikel leveren als dat er op het plaatje staat. :)
Naar aanleiding hiervan heb ik even een shop gezocht die alles levert wat ik nodig heb en ik kom uit bij Aquatuning. Aangezien ik hier vaak goede geluiden over hoor ga ik het daar (over een tijd) het maar bestellen. Die hebben de met de zwarte dop en die met de zilveren dus dan kan het wel :)

In mijn nieuwe setup komen dan ook 1/2'' slangen maar zijn er geen hoekkopelingen daarvoor? G1/4 en dan 90 graden dus. Het maakt opzich niet uit want Tygon slangetjes zijn goed buigbaar is mij verteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

Die heb je idd niet bij een gewone waterkoeling zaak.
Evt kan je een loodgieter proberen.. 1/2 slangen worden ook vaak gebruikt bij paintbrushers ;) Dan weet ik nog niet of ze bestaan, ik heb ze iig niet in mijn setup. (1/2" Clearflex slangen heb ik overigens, maar ik ga overstappen op Tygon of OC Press... er moeten duidelijk nieuwe slangen in mn systeem!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij de volgende zaak hebben ze ook nogal veel slangen.
http://www.ru58.nl/slangen.htm

Misschien dat er iets bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Vandaag mijn waterkoelset echt ingebouwd, alle kabels netjes weggewerkt en proberen mijn zijpaneel eraan te hangen. Dat gaat echter niet(aaargh). Mijn y-splitter van mijn Antarcticablok steekt teveel uit en komt in de knel met de fan in het zijpaneel. Ook nog kortsluiting gehad, maar gelukkig is er niks stuk.

Tevens zit er een enorme knik in het stuk slang waar het water bij de pomp binnenkomt, wat betreft de flow is dat echt niet te merken.

Ik zal snel foto's posten.

edit:

@ rabor, ik heb je pilaren binnen. Heel erg bedankt. Ik heb ze nog niet in gebruik genomen, maar misschien dat ik dta in de toekomst nog wel gaat gebeuren, nu blijf ik ff van mijn WC setup af, het heeft me al genoeg ergernis gekost de laatste tijd.

edit 2:

mijn videokaart temp loopt ook wat hoog. Ik denk toch dat het blokje strakker aangedraaid moet worden. Anders wat extra koelpasta ertussen.

[ Voor 30% gewijzigd door icecoolsniper op 19-02-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Mijn setup vandaag ook binnen.

Pff mijn kabels zijn zo überhard dat ik ze als spiertraining kan gebruiken ofzo :P

Tevens ga ik deze week PVC slangen halen want deze dingen zijn zo hard dat ze weer in elke kant terug gaan als ik e probeer te buigen 8)7

Nu zijn mijn huidige slangen 6.8*10mm.. nu kan ik toch ook gewoon 8*10 mm erop aansluiten ?
Het gaat toch alleen om de buitenkant ?

[ Voor 20% gewijzigd door yori1989 op 19-02-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Niet meer koelpasta, dat isoleert.
Juist minder, dat zijn de basics, hoor je toch wel te weten als je aan WC gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

ixl85 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:11:
Niet meer koelpasta, dat isoleert.
Juist minder, dat zijn de basics, hoor je toch wel te weten als je aan WC gaat beginnen.
Er zat echt heel weinig op. Ik heb het laagje laten zitten wat erop zat. Ik kan op verschillende plekken gewoon de core zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
icecoolsniper schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:21:
[...]

Er zat echt heel weinig op. Ik heb het laagje laten zitten wat erop zat. Ik kan op verschillende plekken gewoon de core zien.
Dat is goed. Zie je op het koelblok ook een mooie egale afdruk? Dan weet je ook of hij goed recht zat. Wat noem je overigens hoge temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Roamor schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:28:
[...]

Dat is goed. Zie je op het koelblok ook een mooie egale afdruk? Dan weet je ook of hij goed recht zat. Wat noem je overigens hoge temperaturen?
Ik weet wel hoe ik koelpaste moet aanbrengen hoor ;)

60 graden idle en 80 a 90 stressed. Vanochtend haalde ik nog 38 graden idle en 55 stressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
En als je die knik uit je slangen haalt? Het lijkt me sterk dat het daaraan ligt, maar wie weet. :) En je radiator, waar heb je die geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Misschien zit er lucht in je gpu blok.
En anders moet je hem beter aandraaien....
2 opties die het meest voor de hand liggen.
Meer pasta is -nooit- goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Vraagje,
betreft een 2x120mm RAD met dikte van ong. een 30mm,... welke is voor een budgetvriendelijk prijsje de beste prijs/kwaliteit keuze op www.aquatuning.de :?

Ik zou dus kiezen tussen de 3 onderstaande;

- MagiCool SLIM DUAL 240 Radiator
- Cooltek 240mm Exstream (120mm Dual)
- Black Ice Pro II (2x120mm)

info: 9 op 10 wordt ie in Alu-kleur gespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Mhhh, weet ik zo 123 niet welke het beste zal zijn...
Zolang je de lamellen maar niet spuit is er niet zoveel aan de hand, de buitenkant kan natuurlijk zonder probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
ixl85 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:44:
Misschien zit er lucht in je gpu blok.
En anders moet je hem beter aandraaien....
2 opties die het meest voor de hand liggen.
Meer pasta is -nooit- goed ;)
Soms wel! Ik moest laatst een Stockkoeler op een systeem zetten met zo'n mislukt bevestigingssysteem maar die kwam niet diep genoeg. Moest ik een spleet van 2-3mm opvullen met koelpasta 8)7

@Xplod: Ik zou voor de blackIce gaan om de simpele reden dat ze altijd goede producten leveren. Het verschil in temp. zal toch niet zoveel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
TEAMIKKE schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:23:
[...]

Soms wel! Ik moest laatst een Stockkoeler op een systeem zetten met zo'n mislukt bevestigingssysteem maar die kwam niet diep genoeg. Moest ik een spleet van 2-3mm opvullen met koelpasta 8)7
Dan is hte nog niet goed, er is dus iets mis en de makkelijke oplossing is dus meer pasta.

Ik was laatst ook bij een kerel die een P4 had en een 7000CU.
De jongen die hem origineel er op had gezet (een noob) was de zalmanbracket vergeten aan de achterkant van het mobo, resultaat: De koeler sloot niet goed aan op de cpu dus had ie er maar meer pasta tussen gedaan.... dus: 67 idle en uitvallen tijdens renderen.
(waarna ik mocht komen en het zaakje kon oplossen)

Met de keuze van de rad ga ik met je mee, maar ik weet niet of een van die andere merken koeler is.
Vind "magicool" wel heel cheeeeap klinken hoor... heb het ook nog nooit ergens gezien...
Maargoed, dat wil niks zeggen ;)
Van HWlabs (blackice) weet ik dat ze goede spullen leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 20-02-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
ixl85 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:34:
[...]

Dan is het nog niet goed, er is dus iets mis en de makkelijke oplossing is dus meer pasta.
Nou het was mijn oude mobo. Daar had daarvoor mijn waterblok opgezeten en dat ging wel perfect dus het lag niet aan het mobo. Ik kreeg een E6300 waar mijn waterkoeling op ging en hij kreeg dan de stockkoeler van mijn E6300. Kreeg dat dus echt niet voor elkaar. Dat ding ging gewoon niet diep genoeg :P Ben er een uur mee aan het klooien geweest maar het kon gewoon niet anders. Dat het niet zo hoort ben ik volledig met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Nog steeds de warmte problemen met mijn graka. De temp schiet binnen 1 a 2 seconden richting de 90 graden ( met run automated clock configuration utility). Als ik die stop is de temperatuur binnen 2 a 3 seconden weer op de idle temp van 45 graden. Echt hele vage shit.
Als ik de lucht uit de radiator voel is die gewoon koud.

edit:

@xplod

Ik heb een alphacool nexxos verkozen boven een black-ice pro II die nu stof ligt te verzamelen. Of de black ice beter presteer weet ik niet want ik heb em nooit gebruikt :P

[ Voor 23% gewijzigd door icecoolsniper op 20-02-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
icecoolsniper schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:31:
Nog steeds de warmte problemen met mijn graka. De temp schiet binnen 1 a 2 seconden richting de 90 graden ( met run automated clock configuration utility). Als ik die stop is de temperatuur binnen 2 a 3 seconden weer op de idle temp van 45 graden. Echt hele vage shit.
En als je het GPU block aanraakt, verbrand je je vingers dan ook? Volgens mij zit je blok er niet goed op. (of zit er wel goed op maar maakt geen goed kontakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online

edit:

@xplod

Ik heb een alphacool nexxos verkozen boven een black-ice pro II die nu stof ligt te verzamelen. Of de black ice beter presteer weet ik niet want ik heb em nooit gebruikt :P
Ik zou haast zeggen een brakke sensor. Merk je er ook wat van als je in Windows zit? Artifacts ofzo? Want van 90-45 kan echt niet in een paar seconden. Andersom wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

TEAMIKKE schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:15:
[...]

Ik zou haast zeggen een brakke sensor. Merk je er ook wat van als je in Windows zit? Artifacts ofzo? Want van 90-45 kan echt niet in een paar seconden. Andersom wel :P
Geen artifacts ofzo, maar CCC geeft wel aan dat de kloksnelheden automatisch teruggebracht worden om oververhitting tegen te gaan :(

Kan me blok gewoon aanraken, dus ik denk slecht contact, ik zie namelijk een soort van schaakbord motief op mijn blok. Ik ga zo ff wat extra koelpasta ertussen smeren.

Die standaard pasta lijkt op AS3. Gaat dat gewoon samen of niet?

edit:

Wat extra pasta doet wonderen. Nu idle 35 graden en stressed 45-50 graden :)

[ Voor 11% gewijzigd door icecoolsniper op 20-02-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85

edit:

@xplod

Idle laag stressed te hoog is een teken van slecht gemonteerde koeler of foute pasta aanbreng wijze.
Is die BIP2 te koop btw?

edit:

er moet ongeveer zoveel op:

Afbeeldingslocatie: http://www.optimized.nl/dscf0048.jpg
:P

[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 20-02-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
icecoolsniper schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:38:
[...]

Kan me blok gewoon aanraken, dus ik denk slecht contact, ik zie namelijk een soort van schaakbord motief op mijn blok. Ik ga zo ff wat extra koelpasta ertussen smeren.

edit:

wacht eens even...als ik het goed begrijp: je hebt gewoon de pasta die van je stockcooler er op laten zitten? Dus stockcooler eraf gehaald, oude pasta laten zitten en daar gewoon je GPU blok erop gezet? Als dat zo is, is het niet zo verwonderlijk...

blok lijkt mij dan inderdaad wat ik al eerder zei, geen goed kontakt te maken, vandaar dat je blok dan ook koud aanvoelt.

wat je moet doen: blok eraf, alle pasta verwijderen en dun laagje AS3 uitsmeren op de core, niet teveel! zoals je in het plaatje hierboven zit, is hoe het niet moet :X grote kans dat je kaart stuk gaat.

@ixI85: ROFL, evil }) zou me niets verbazen dat er mensen zijn die dat ook daadwerkelijk doen.

nogmaals: koelpasta is geen plamuurmiddel om gaten op te vullen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik weet echt wel hoe ik koelpasta moet aanbrengen!

De Black ice is inderdaad te koop. Check V&A of stuur me een PM

edit:

Het is wel met 1/2" OD push in fittingen

[ Voor 18% gewijzigd door icecoolsniper op 20-02-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
icecoolsniper schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:38:
[...]

Ik ga zo ff wat extra koelpasta ertussen smeren.

edit:

mag ik dan toch weten waarom je dan vraagt of pasta wel samen gaat. We proberen alleen maar mee te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Laatst online: 10:40
Ik zit te denken om de Swiftech MCW60 + ramsinks en G80 adapter te gaan bestellen uit de VS. Zijn er nog mensen die wat nodig hebben zodat we mss de verzendkosten kunnen delen? De goedkoopste bezorgkosten wat ik gezien heb is $16 maar gemiddeld geloof ik zo'n $25. Op een bestelling van ongeveer $70 dollar wel veel.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:00
JohnnyV76 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:18:
Ik zit te denken om de Swiftech MCW60 + ramsinks en G80 adapter te gaan bestellen uit de VS. Zijn er nog mensen die wat nodig hebben zodat we mss de verzendkosten kunnen delen? De goedkoopste bezorgkosten wat ik gezien heb is $16 maar gemiddeld geloof ik zo'n $25. Op een bestelling van ongeveer $70 dollar wel veel.
welke shop ik zou miss wel willen delen

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

Ik meld me bij deze ook aan JohnnyV (vietcong aight ? :D)
Meld wel even welke shop.. Ik moet namelijk wat "amerikaans" spul hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:38

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik wil mijn pc gaan overklokken en ik wil als cooling gebruik maken van watercooling. Mijn huidige kast, de Thermaltake Xaser III, maakt met zijn 7 ventilatoren in de kast, 1 Zalman CNPS7700-Cu op de processor en 2 ventilatoren in mijn voeding, erg veel lawaai.

Ik ben verder een totale noob als het aankomt op watercooling, dus zoals ik uit de OP opmaak is het verstandig om te beginnen met een kant-en-klaar setje. Ik wil ook een nieuwe kast hebben. Mijn keuze is gevallen op de Armor Jr. VC3000BWS van Thermaltake. Op de site kun je zien dat er een kant-en-klare oplossing voor watercooling is van Thermaltake zelf, namelijk de BigWater SE en de Aquabay M1. Op de site van Thermaltake wordt het me niet helemaal duidelijk gemaakt en nu heb ik een paar vraagjes voordat ik over ga op de aanschaf:

- Moet ik mijn huidige voeding vervangen?
- Maakt het niet uit dat mijn VGA-kaart en Northbridge niet watergekoeld worden?
- Als er iemand ervaring mee heeft, waar moet ik speciaal op letten?
- Of raden jullie me dit sterk af en moet ik gaan voor een andere keuze?

Voor mijn huidige systeemspecs check mijn ondertitel.

[ Voor 6% gewijzigd door Techno Overlord op 20-02-2007 20:07 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
- Heb je zelf als onderzoek gedaan?

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:38

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

ixl85 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:06:
- Heb je zelf als onderzoek gedaan?

:z
Uiteraard. Anders was ik helemaal niet tot deze keuze gekomen toch? Ik ben alleen een beetje huiverig omdat ik geen zin heb om dalijk geld uit te geven voor onderdelen die niet samenwerken of niet goed zijn.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Laatst online: 10:40
k8skaaay schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:34:
Ik meld me bij deze ook aan JohnnyV (vietcong aight ? :D)
Meld wel even welke shop.. Ik moet namelijk wat "amerikaans" spul hebben :)
LOL ... ook een oud VC speler? Mss. ken ik jou ook nog wel... refresh my memory plz :)

Zie dat nock372 ook interesse heeft.... denk als we met 3 mensen zijn de kosten wel genoeg gespreid zijn. Houdt natuurlijk wel rekening dat ik de spullen dan ook weer door moet sturen naar jullie. Vind ik niet erg om te doen als jullie natuurlijk zelf de kosten voor binnen nederland voor je rekening neemt.

Site maakt me op zich niet veel uit als ze die spullen van mij ook maar hebben. Zat al te kijken op http://www.mountainmods.com of http://www.performance-pcs.com maar als jullie goeie winkels weten lemme know.

Ik stel ook voor dat we deze discussie even via mail voortzetten ipv hier op het forum. Mijn mail adres staat in m'n gallery.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
CaptainM schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:59:
- Moet ik mijn huidige voeding vervangen?
- Maakt het niet uit dat mijn VGA-kaart en Northbridge niet watergekoeld worden?
- Als er iemand ervaring mee heeft, waar moet ik speciaal op letten?
- Of raden jullie me dit sterk af en moet ik gaan voor een andere keuze?
Nouja, ik vind je onderzoek dan niet zo goed... Deze vragen zijn echt simpel te vinden.

1: waarom je voeding vervangen? Je krijgt geen zwaarde hardware, dus als je voeding goed is laat hem hangen (ken het merk niet, weet zo 123 niet of het een Amerk is, lijkt me niet... dus check je voltages en of het ook wel echte 500watt is dat ie kan leveren)
/edit Wil je een stillere voeding pak dan een goed merk die gebruik maakt van 1 12cm fan (coolermaster/antec hebben goede, sommige mensen vinden tagan ook geweldig met hun 80mm oplossing)

2: Waarom zou dat uitmaken? Het is maar net dat je wil.
Wil je stil en alles in 1: pak ze er bij maar nu draait je gpu toch ook niet samen op je cpu koeling dus waarom zou het dan uitmaken?

3: Ervaringen zijn er genoeg te vinden over deze kitjes, zoals we hier ook al vaak hebben aangegeven zijn deze pre-made kitjes relatief gezien slecht en moeilijk uit te breiden (ivm slechte pomp, rare slangen ed..) Dus wil je zelf nog verder of heb je zin om je er meer in te verdiepen: Bouw je ding zelf!!

4: Ik raad het je zeer sterk af.
Mijn tip: Doe meer research, ga op sites kijken, winkel sites, zet je eigen wc setup in elkaar.
Kijk naar systemen van andere mensen enz.

/edit
Grote tip:
Zorg dat je snel alle slang diameters en het koppeling verhaal door krijgt, dit wil bij beginners nogal eens lastig zijn. :)

[ Voor 15% gewijzigd door ixl85 op 20-02-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
ik heb net mijn alphacool spullen gekeken, ik zal straks ff de Coolplex 25 opmeten, en ik ga morgen, als ik mijn 3D Aurora 570 ook binnen heb, de spullen inbouwen, en zal ik ff de pomp uittesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Extreme smell schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:14:
ik heb net mijn alphacool spullen gekeken, ik zal straks ff de Coolplex 25 opmeten, en ik ga morgen, als ik mijn 3D Aurora 570 ook binnen heb, de spullen inbouwen, en zal ik ff de pomp uittesten :)
Ben benieuwd of de pomp ook krachtig en stil is (meestal een combinatie die niet te verkrijgen is voor een zacht prijsje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ooit gehoord van Liang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Laing is idd de betere pomp, maar ik vond de D4/D5 te duur. En totaal onnodig voor een 6/8mm slangen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Extreme smell op 21-02-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Héhé das waar maar relatief gezien vind ik em niet echt duur. Als je tenminste niet die reservoirs enz. neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

Mijn L30 is ook lekker stil, niet duur ook. Waarom perse liang :<

[ Voor 3% gewijzigd door sky- op 21-02-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
nou, de D4 heeft een vermogen van 1380 l/h en is fluisterstil

Edit: btw, ik heb bij mijn bestelling gelijk een kapotte UV module gekregen. Weet iemand misschien hoe ik dit kan fixen? het is namelijk duurder om hem terug te sturen, dan hij waard is. en een nieuwe is nog duurder.

[ Voor 64% gewijzigd door Extreme smell op 21-02-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145939

k8skaaay schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:55:
Mijn L30 is ook lekker stil, niet duur ook. Waarom perse liang :<
De Laing is wel degelijk beter, hij is stiller, minder triling, hogere flow en geeft minder warmte af aan het water.
De Laing is zoveel beter als de Hydor L30!

Ik heb de L30 gehad en heb nu de Laing D5 vario.

@ Smell

Succes met het inbouwen. De kast leent zich uitstekend voor een goede WC setup.
Als je inspiratie nodig heb bekijk mijn specs! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 145939 op 21-02-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Extreme smell schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:29:
nou, de D4 heeft een vermogen van 1380 l/h en is fluisterstil

Edit: btw, ik heb bij mijn bestelling gelijk een kapotte UV module gekregen. Weet iemand misschien hoe ik dit kan fixen? het is namelijk duurder om hem terug te sturen, dan hij waard is. en een nieuwe is nog duurder.
Wat voor module? Zo'n inschroef ding met G1/4'' bijvoorbeeld voor in een reservoir oid? Zo ja: Ledje eruit halen ze een nieuwe inzetten. Vast wel te krijgen bij de lokale elektronica-boer. Als het een CCFL is: Gewoon een nieuwe kopen bij de PC-boer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145939

Heeft iemand enig idee waar ik de MCW60 G80 adapter kit kan kopen.

Op de Swiftech site staat deze aangeboden voor 6,- dollar.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
TEAMIKKE schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:22:
[...]

Wat voor module? Zo'n inschroef ding met G1/4'' bijvoorbeeld voor in een reservoir oid? Zo ja: Ledje eruit halen ze een nieuwe inzetten. Vast wel te krijgen bij de lokale elektronica-boer. Als het een CCFL is: Gewoon een nieuwe kopen bij de PC-boer :P
zo'n 1/4" inschroefding. ik zal ff de boel opensnijden, misschien soldeerfoutje ofzo. weet iemand of je LED's kan kopen bij Europart? of misschien een goede site, ledsee heeft iig geen 3mm leds

Edit: hoeft al niet meer, ik heb namelijk een paar van die goedkope molexen in mijn pc zitten, en bleek dus dat er een draadje uit was :X

[ Voor 11% gewijzigd door Extreme smell op 21-02-2007 18:58 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dat dit geen Vraag en Aanbod is! Een setje te verkopen? Meldt het hier NIET!