De pomp word een Swiftech MCP655
Slitch schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:04:
Mensen!!!
Alphacool X flow koelers!!
http://www.alphacool.de/products_new.php

Mhh ben benieuwd...
Wel jammer dat het altijd plexi blijft...
Maargoed, ben wel benieuwd of het die meerprijs waard is, ze zijn dubbel zo duur (zal ook wel zijn omadt ze net nieuw zijn)
Swiftech heeft de Storm G4 overgenomen van Little River Water, hem iets verandert, en verkoopt hem nu. In weze is het dus een doorontwikkelde versie van de G4. Hij zou iets beter moeten presteren dan de G4, maar het zal niet veel schelen.timskiej schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:12:
Ik ga misschien dit blokje overkopen (Swiftech CPU STORM 1 Water Block) Maar ik vind alleen maar reviews over de Storm G4. Is deze hetzelfde? en is deze beter dan de Apogee?
De pomp word een Swiftech MCP655
@ Hieronder, ik ben ook maar een noob hoor
EDIT2: En zie hier voor resultaten van o.a. de Storm G4 en G5. De G5 is een speciale zilveren versie van de G4, en is ook erg duur. Op procooling vind je trouwens ook de reviews van de G4 en G5. Kun je zien hoe ie er van binnen uitziet (De swiftech storm lijkt vanbinnen heel erg op de G4).
[ Voor 56% gewijzigd door XplodingForce op 04-02-2007 19:43 ]
Everybody lies
Oke dat is fijn om te horen.XplodingForce schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:34:
[...]
De Swiftech Storm is een doorontwikkelde versie van de Storm G4.
Hij zou dus nog net iets beter dan de G4 moeten presteren.
bedankt voor de reply
[edit] ja ik had al eens gezocht op de swiftech site
Swiftech Storm 1
Swiftech MCW60
Swiftech MCW30
SwiftechMCP655
Swiftech Micro Res
Black Ice Pro + 2 x Papst fans
alles met 1/2" slang [edit]
[ Voor 29% gewijzigd door timskiej op 04-02-2007 20:03 ]
Weet iemand een chipset blok dat universeel is en dat ook erg laag is. Mijn Asetek blokje is ongeveer 2cm hoog terwijl de maximale hoogte maar iets van 1cm mag zijn.
Ik heb trouwens een DFI CFX 3200DR/G
Ik ga kijken of ik het blokje kan modden door er een bevestiging op te solderen aan de onderkant. Dan lukt het wel, want het bevestigingsstuk zit in de weg voor de videokaart.
Weet iemand trouwens ook waar ik zo'n pad kan krijgen die de chipset beschermt. Hij zit wel op de huidige koeler, maar ik weet niet of ie nog werkt na eraf schrapen.
Zoiets bedoel ik dus: http://www.webshop-innova...06/53097597490ef4201.html
[ Voor 11% gewijzigd door icecoolsniper op 04-02-2007 20:58 ]
Slitch heeft net een 2e hands NVXP-3 Geforce editie gekocht_/-\o_
Krijg jij commissie?Slitch schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:04:
Mensen!!!
Alphacool X flow koelers!!
http://www.alphacool.de/products_new.php
Iemand een idee of ik metalen strips in de vorm van een paperclip, met een sleuf in het midden kan halen bij de bouwmarkt?
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
edit:
Mecano is je grote vriend:
[ Voor 19% gewijzigd door icecoolsniper op 05-02-2007 13:50 ]

Werkt niet slecht, is ook erg universeel!
Slimme oplossing
Zooi plaatjes erbij, dus post hier maar ff een linkje naar m'n site:
http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/lc/lcoolii.html
Wil nog wat aan de ophanging van de pomp (Innovatek HPPS Plus
/Eheim 1046) doen want de grotere pomp in m'n vorige wc setupje (Eheim 1048) liet zelfs wat minder trillingen door dan het huidige kleinere pompje. Heb het pompje wel in silent mode gejumperd, dat scheelde een boel. Maar heb al een idee om ook deze pomp toch maar weer dubbel te ontkoppelen, rubbers zijn net even te stug ook voor 't gewicht.
[ Voor 3% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-02-2007 17:39 ]
Slim gedaan die pomp met je rad_XipHiaS_ schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:40:
Ben ook weer wat verder met inbouwen van wc in het oudere model Stacker. De watercooling hangt inmiddels te lektesten, dus binnenkort het systeem erin en testen op temperaturen.
Zooi plaatjes erbij, dus post hier maar ff een linkje naar m'n site:
http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/lc/lcoolii.html
Wil nog wat aan de ophanging van de pomp (Innovatek HPPS Plus
/Eheim 1046) doen want de grotere pomp in m'n vorige wc setupje (Eheim 1048) liet zelfs wat minder trillingen door dan het huidige kleinere pompje. Heb het pompje wel in silent mode gejumperd, dat scheelde een boel. Maar heb al een idee om ook deze pomp toch maar weer dubbel te ontkoppelen, rubbers zijn net even te stug ook voor 't gewicht.
Heb ook een stacker en bovenop mn res... moet zeggen dat me deze setup ook aanspreekt.
(plaatjes zie mn sig, heb wel bijna de zelfde setup hoor, alleen mijn pomp staat gewoon
rechtstandige korte koppelingen welke ook in mijn cpu blok zitten, kosten geloof ik 3 euro p/s en 90graden koppelingen zijn 7 euro p/s als ik het goed heb

Ze zien er wel mooi uit en zijn tip top afgewerkt
Thank'sixl85 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:26:
[...]
Slim gedaan die pomp met je rad
Heb ook een stacker en bovenop mn res... moet zeggen dat me deze setup ook aanspreekt.
(plaatjes zie mn sig, heb wel bijna de zelfde setup hoor, alleen mijn pomp staat gewoon)
Verwijderd
http://www.alphacool.de/p...uroprotect-green-uv:.html
Zoals er staat vermeld, is het niet nodig om anti-corro vloeistof toe te voegen.
Hebben mensen hier ervaring mee? is het idd veilig om dit zonder ander additive te mengen met Demi-water?
ik wil geen problemen krijgen, dus vooraleer ik mijn systeem vul had ik graag zekerheid gehad.....
edit:
de product specs zeggen idd dat je geen verdere additieven nodig hebt.
[ Voor 25% gewijzigd door icecoolsniper op 06-02-2007 14:08 ]
Mischien kunnen jullie mij daar een beetje mee helpen.
Ik heb al een pomp een Iwaki MD-30R met 3/4" aanluitingen ik denk dat ik deze pomp wel voor waterkoeling kan gebruiken.
Deze pomp zou volgens de sticker 32 liter per minuut pompen wat mij redelijk genoeg lijkt.
Gisteren heb ik de pomp uitgeprobeerd in een emmer (hij pompt nog
Maar nu moet er ook nog een waterblokje op komen en een radiator.
Ik denk dat de Swiftech Apogee wel een mooi blokje is.
Maar nu moet ik een radiator hier is eigelijk het grootste probleem want ik wil een 3X120 mm radiator hebben
Zelf zat ik te denken aan een Alphacool NexXxoS Pro III deze kost maar 38 euro.
Maar koelt dit wel goed want er staan ook nog veel duurderen radiator's tussen.
De slagen maat die ik wil gaan gebruiken is 1/2" tenzij iemand mij kan zeggen of ik alles ook gewoon op 3/4" kan doen.
Ik weet niet of ik helemaal goed zit kwa keuze mischien moet ik nog wat veranderen ofzo.
En wat voor een extra spullen van slangen en aansluitingen moet ik kopen?
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 20:23 ]
Budget rad: Cooltek Maxstream/Swiftech MCR320 (triple)
Duur: Thermochill
Lees de reviews in de startpost maar of zoek in dit topic, 2 links van reviews waarvan er 1 erg betrouwbaar is.
1/2inch lijkt me genoeg; vergeet niet dat je pomp een hele hoge druk heeft (en flow).
Apogee is goed te doen, aquaextreme is iets beter (ook duurder)
Gewoon Tygon slang kopen of PVC(goedkoper).(1/2 inch ID)
Slangpilaren als je zon maat slang pakt.
Reservoir; Swiftech micro.
Je pomp is wel erg sterk dus opletten bij het ontluchten.
Ik weet niet of je een VGA blok nodig hebt maar dan zou ik voor een amerikaans model kijken vanwege de hogere flows.
Heb nog een probleempje met de slangpilaren, welke moet ik pakken voor de
Alphacool NexXxoS Pro III want bij Salland staan 1/2 slangpilaren met 10 mm en met 13 mm diameter.
Welke van deze moet ik pakken voor op deze radiator

En waar kan ik een adapter van 3/4" naar 1/2" krijgen , ik hem er al 1 maar ik moet er eigelijk 2.
Owjah ik heb een coolermaster stacker 801 zou ik de radiator (3x120) voorop de stacker kunne monteren (op een 4 in 3 device module).
Droogkloot.
Kwou dat ik er geld voor kreeg elke keer dat ik deze link postte
Verwijderd
Ik heb trouwens alleen maar goede ervaringen met Aquatuning!
1) South & north bridge op asus p5w, of slechts nb?
2) Welke blokjes passen hierop, kon niet echt veel vinden.
zoals clicky
3) Moet ik hiernaast ook nog een mosfet pakken, zit nu een passieve koeling op naast cpu, maar dat werkt straks een stuk minder ofc
Bedankt alvast!
Wat is je doel hiermee dan?RamsesII schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:33:
Ik heb een paar vragen waar ik geen antwoord op kan vinden, wie kan mij helpen xD
zoals clicky
3) Moet ik hiernaast ook nog een mosfet pakken, zit nu een passieve koeling op naast cpu, maar dat werkt straks een stuk minder ofc
Bedankt alvast!
Southbridge zou ik vanaf blijven, dat doet de Asus prima passief. Over de NB en de mosfets zou ik nog eens nadenken. Persoonlijk vind ik de oplossing van Asus standaard al heel goed. Als je puur voor de stilte WC neemt, lekker laten zitten. Wil je ermee overklokken, dan zou het beter kunnen zijn om ook je NB mee te nemen. Het probleem is dan wel dat ook je mosfets "open" komen te liggen. Daar zijn dan ook wel WC blokjes voor te krijgen.
Dus in het kort; het ligt eraan wat je ermee wilt doen?
http://www.xtremesystems....read.php?t=34877&page=112
Ik heb hier zelf ook een P5W en heb alleen de CPU/GPU watergekoeld. Met een beetje airflow is de boel op het mobo gewoon redelijk koel te houden ook zonder dat extra fannetje er op wat bij het mobo zit. Als je echt dik gaat overklokken kan je de boel wel waterkoelen maar anders is het niet echt nodig.
Er was hier iemand die de NB watergekoeld had en de heatpipe gewoon afgeknipt heeft zodat ie verder niets aan de mosfets hoefte te doen.
Nu is dit natuurlijk op te lossen door de snelsluitkoppling van Alphacool, maar die zijn mij iets te duur.
Heeft iemand een goedkopere oplossing?
"Non scholae sed vitae discimus"
Volgens Everest is mobo temp rond de 54 graden, is geen probleem asus zegt max 65, maar om hem passief te koelen zal dit alleen nog maar laten stijgen
Het standard koelertje van asus is echt bagger lol, bijna straaljager
Er komt dus waarschijnlijk een NB & mosfet op, maar hoe vindt ik uit welke hierop past? En welke op de SB past?
Kepi_nl
Een voorbeeld van een HIGH flow is de cuplex (zonder iets, dus gewoon cuplex) van aquacomputers.
De prestaties vallen echt heel erg tegen.
Toen ik reviews aan het zoeken was kwam ik bij de XXflow van innovatek, is een flowblok in combi met turbulentie. De doorstroom in het blok is dus goed maar het gaat er niet op zn gemak doorheen.
De echte druk en turbulentie blokken hebben vaak wel iets betere prestaties, maar dat spreekt denk ik ook voorzich.
(er is btw ook een nieuwe versie, de Gflow, edjieo heeft die nu in zn nieuwste casemod zitten (de Carbon Li) mooi blok alleen wel duur, zo rond de 80 euro...)
http://www.webshop-innova...42494350d39f0c/index.html
Dus aan de ene kant vind ik de looks & techniek van blokjes zoals de AquaXtreme MP-05 SP LE & HK CPU LGA775 Rev2.5 super, maar twijfel ik of die op een redelijke manier de flow van een D5 (op standje 2+) kunnen verwerken.. En aan de andere kant zal bv een EK-Wave (met delrin top
Maar dat weet ik dus ook niet zeker, want ik kan nergens een test vinden waar ze recente blokjes vergelijken.
Ik emmer gewoon nog ff lekker verder..
Kepi_nl
http://www.overclock3d.ne...eme_mp-05_pro_water_block
Iig beter dan een Apogee, denk dat je op XS alleen maar positieve reacties ziet

Die is ontworpen om met een zo laag mogelijke flow/druk toch nog goede prestaties te leveren..
Ze testen met een D5 (geen idee hoeveel invloed die standjes hebben) dus enigszins representabel voor de situatie bij rabor.
Rabor als je gaat bestellen bij http://www.extremeprometeia.com/ geef dan ff een gil

Ik denk dat die zeker een plaatsje gaat nemen in mijn nieuwe set-up.
Die standen maken veel uit, ik geloof in de richtig van 1000, 2000, 3000, 4000 en 4800 RPM ofzo.
Mooi pompje is het zeker, en volgens teh horde ook lekker stil als alle lucht eruit is.
Zou ik daarmee CPU/NB/VGA en 2 240mm x-flow rads kunnen volpompen?
Ik heb ook wat gelezen over die X-flow of wat is rads. Schijnen tot wel 5 graden beter te presteren doormiddel van de grotere dichtheid. Ik ben benieuw of dit echt zo is.
Als iemand een review tegenkomt waar al deze dingen of minder in zitten zouden die dan de link willen posten dan kan ik me weer ergens op aftrekken.
Bedankt.
Droogkloot.
O jee, dacht dat ik net dat ik er uit was..Vandread schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:56:
Ze testen met een D5 (geen idee hoeveel invloed die standjes hebben) dus enigszins representabel voor de situatie bij rabor.
Rabor als je gaat bestellen bij http://www.extremeprometeia.com/ geef dan ff een gilik heb nog een klein dingetje nodig daar
Mocht ik een AquaXtreme MP-05 SP LE nemen, dan haal ik hem sowieso bij Aquatuning want ik heb nog een paar andere spulletjes nodig & die zie ik niet bij Prom.. sorry..
@ _AvA_ ; dat gaat een D5 makkelijk redden. Mijn D5 stuurde op een gegeven moment een loop aan met CPU/NB/2x GPU/1x 240/1x 120 & flink wat hoogteverschil, en dan nog had je er - bij wijze van spreken - de tuin mee kunnen sproeien..
Ik dacht dat mijn D5 op standje 5 tot een cm of 50 opvoerhoogte 1000 L/u kon verplaatsen..
Misschien een beetje vaag - en klein - tabelletje, maar er staan dus een paar tests-resultaten op:
D5 Vario

P1 - P5 is uiteraard de pompstand.
Vergeleken met DDC-1 & 1+:

Scuzi voor de grootte, maar ging niet anders.. (TS?)
Kepi_nl
Een wel heel bijzonder krachtige pomp.
Mijn pomp komt ook in zo'n setup.
Droogkloot.
Mijn pomp komt ook in zo'n setup._AvA_ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:01:
TS waardig denk ik...
Mijn pomp komt ook in zo'n setup.
Zo'n pomp komt ook in mijn setup.
Kepi_nl
Als iemand met zo'n pomp even een stukje met zijn ervaringen met mij deelt, zal ik hem erbij zetten._AvA_ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:01:
TS waardig denk ik...

Ik post de specs van de pomp maar even, weten jullie mischien wat meer.
Max flow 32/38 liter per minuut dus 1920/2280 liter per uur
Max head 3.8/5.4 meter
Poles 2
Volts 220/240
Freq 50/60 Hz
Amps 0.5/0.5
R.P.M. 2600/3150
Output 45 W

Rating CONT
Capacitor 6 uf
Link naar Xtremesystems:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=41495
Ik heb nu eigelijk geen geld om een andere pomp te kopen dus zou ik deze kunne gebruiken hij ligt er toch maar wat te liggen.
Of raden jullie me het af om deze pomp te gebruiken.
En als ik deze pomp zou gebruiken zou ik dan veel voordeel hebben van een aquaextreme t.o.v. een Swiftech apogee.
Edit nog wat slechte plaatjes:

Golven

[ Voor 12% gewijzigd door juico op 08-02-2007 20:07 ]
Lees maar wat meer.
Weet iemand welke blokken die user MFloX heeft in dat topic waar die link naar verwijst?PilatuS schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:59:
Op de volgende link staat een P5W setup met waterkoeling op NB/SB en mosfets.
http://www.xtremesystems....read.php?t=34877&page=112
Ik heb hier zelf ook een P5W en heb alleen de CPU/GPU watergekoeld. Met een beetje airflow is de boel op het mobo gewoon redelijk koel te houden ook zonder dat extra fannetje er op wat bij het mobo zit. Als je echt dik gaat overklokken kan je de boel wel waterkoelen maar anders is het niet echt nodig.
Er was hier iemand die de NB watergekoeld had en de heatpipe gewoon afgeknipt heeft zodat ie verder niets aan de mosfets hoefte te doen.
CPU = Zern PQ Plus, chipset = MIPS Asus P5W DH Chipset Freezertweakkuiken schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:25:
[...]
Weet iemand welke blokken die user MFloX heeft in dat topic waar die link naar verwijst?
Kepi_nl
Ik dacht zelf aan dichtkitten van de fittingen, alleen dat is lastig als de slangen er ooit nog uit moeten.
Dichtkitten is kansloos, dat houdt namelijk niet.icecoolsniper schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:27:
Wat een waardeloos blok is dat Antarctica blok van Asetek. Die push in fittingen lekken echt enorm. Na wat draaien met de slangen e.d. lekt het nu even niet, maar ik vraag me af wanneer weer wel. Heeft iemand tips om te zorgen dat ze niet kunnen lekken?
Ik dacht zelf aan dichtkitten van de fittingen, alleen dat is lastig als de slangen er ooit nog uit moeten.
Weet je zeker dat je ze er ver genoeg hebt ingedrukt? Deze vraag is al vaker naar voren gekomen namelijk.
1. Recht afsnijden, zorgen dat je geen 'splinters' langs de randen hebt.
2. Goed doordrukken. Er zijn namelijk twee standen, die beide als 'vast' voelen. Maar als je de eerste hebt gehad, nog een keer goed doordrukken. Succes.
De Zern PQ+ kende ik al, maar bij hem ziet ie er wat anders uit. Heeft hij hem wit gespoten, of komt het door het licht?rabor schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:41:
[...]
CPU = Zern PQ Plus, chipset = MIPS Asus P5W DH Chipset Freezer
Gewoon verkopen op een Home-bierbrouwers forum, willen ze die iwaki's meestal wel volgens mijjuico schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:34:
Ik heb nu eigelijk geen geld om een andere pomp te kopen dus zou ik deze kunne gebruiken hij ligt er toch maar wat te liggen.
Kan je dik 100 euri voor vangen in goed staat (zoek ff rond hoeveel precies)
Of ruil met hem: V&A aangeboden: Iwaki MD-20-R
Slitch schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:52:
Dude, dat is de pomp der pompen.
Lees maar wat meer.
HuNOTE: Cathars recent test data show that this pump is rather useless due to the high heat output (50 watts).
[ Voor 36% gewijzigd door Vandread op 09-02-2007 00:11 ]
Verwijderd
Heb hetzelfde blok.icecoolsniper schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:27:
Wat een waardeloos blok is dat Antarctica blok van Asetek. Die push in fittingen lekken echt enorm. Na wat draaien met de slangen e.d. lekt het nu even niet, maar ik vraag me af wanneer weer wel. Heeft iemand tips om te zorgen dat ze niet kunnen lekken?
Totaal geen probs mee...
Belangrijk is idd wel dat je ze helemaal door duwt, dit kan best ver
Ik heb wel veel schuim gehad in het begin omdat de pomp ergens lucht stond te trekken. Nu inmiddels niet meer, maar het schuim krijg ik er niet uit. Moet ik gewoon ff een aantal uren wachten totdat het weg is, of is er een andere manier?
Zeker bij pushin is het belangrijk om de juiste zachte slangen te gebruiken. Gelukkig weet je nu de waarde van 'droog' testen.icecoolsniper schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:05:
Inmiddels de slangen vanaf het blok naar de y-splitter wat korter gesneden. Tevens de slang vervangen die uit de pomp komt een naar het blok gaat voor een bijbehorende "zachte" Asetek slang i.p.v. een keiharde polyether slang. Die slang trok heel de push in fitting scheef waardoor ie begon te lekken. Inmiddels al 2 uur getest en nog geen lekken in het cpu blok. Wel bij het reservoir en het vga blok, maar dat was vrij snel op te lossen met een aantal slagklemmen.
Waar zit dat schuim dan? Bovenin het CPU blok? Schuim zijn natuurlijk gewoon kleine belletjes, dus dat zal vanzelf verdwijnen. Als je alles al hebt ingebouwd, kun je kast even op zijn kant houden, zodat het schuim meteen door het water word opgeslokt.Ik heb wel veel schuim gehad in het begin omdat de pomp ergens lucht stond te trekken. Nu inmiddels niet meer, maar het schuim krijg ik er niet uit. Moet ik gewoon ff een aantal uren wachten totdat het weg is, of is er een andere manier?
Het schuim zit in mijn 5,25" bay reservoir. In de slangen zelf zitten er bijna geen belletjes, alleen hele kleintjes. Alles staat nog steeds proef te draaien op mijn bank
Hij lijkt wit omdat hij er vlak boven een fel wit licht heeft.
tevens zien de Zern blokjes erg mooi uit als je ht koper polijst.
Ik weet niet waar ik het gezien had hier op Tweakers of op XS maar dat ziet er gewoons uper uit.
Het liefst bij een normale winkel, dus niet een speciale waterkoeling winkel, maar als het niet anders kan, is dat ook goed.
Droogkloot.
Gamma.barzi schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:41:
weet iemand waar ik van die rubbertjes kan vinden voor gaten in mijn kast? Ik ga mijn radiator achterin hangen, alleen als ik dan 2 gaten boor(voor de slangen) zijn de randen een beetje scherp. Ik zoek dus van die ronde rubbertjes?
Het liefst bij een normale winkel, dus niet een speciale waterkoeling winkel, maar als het niet anders kan, is dat ook goed.
Je kunt Tules proberen die je bij de bouwmarkt moet kunnen halenbarzi schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:41:
weet iemand waar ik van die rubbertjes kan vinden voor gaten in mijn kast?
....
Ik wil namelijk dit blok gaan kopen:
http://www.nexustek.nl/h2o2000.htm
Meer specificaties post ik morgen wel even. Ben nu moe.

_@/'
2 uitgangen kan meerdere redenen hebben:Steephh schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:00:
Wat ik me afvraag. Wat is nu het voordeel van CPU koelers met 3 in/uitgangen? Want als ik 2 uitgangen gebruik kan ik die dan gebruiken om mijn 2 videokaarten op aan te sluiten? Of zal dat de flow drastisch verminderen?
Ik wil namelijk dit blok gaan kopen:
http://www.nexustek.nl/h2o2000.htm
Meer specificaties post ik morgen wel even. Ben nu moe.
1 omdat je zo in het midden meteen je core kan koelen, om het symmetrisch te houden zit er dan op elke hoek 1 uitgang.
2 zo komt er nooit overdruk op je blok omdat je meer uit dan in hebt.
Je kan idd elke uitgang naar een andere gpu laten gaan, het water zal altijd de voorkeur hebben voor de weg met de minste weerstand, maar dat zal in jouw geval niet veel uitmaken omdat je 2 de zelfdde koelblokken hebt. (wel is 1 slang iets langer maar dat boet niet.
In principe maakt het geen hol uit omdat je later (bijv voor je rad) de 2 slangen bij elkaar moet laten komen met een Y stuk.
Persoonlijk zou ik dit meteen na de cpu doen. Voor je temps zal het namelijk niks schelen en je moet de slangen toch weer samenvoegen.
Alles komt in een systeem met:
AMD Athlon 64 3700+
Asus A8N SLI Deluxe
2x 512 MB Twinmos CL2,5
2x XFX 6600GT (SLI)
Maxtor DiamondMax 10 250GB HD SATA150
Coolermaster Extreme Power 380 Watt
Thermaltake Swing ATX Kast
Qua waterkoeling:
(straks misschien, Nexus H2O-2000)
2x Thermaltake Aquarius VGA
Thermaltake Aquabay M2 bay (reservoir)
Asetek 1x 120mm radiator
Thermaltake Slang
De vga blokjes zijn niet de allerbeste, maar die 6600GT's zullen ook niet zo heel erg warm worden dat ze betere blokjes behoeven. Het ene blokje had ik al, het andere kan ik van iemand overkopen. Vandaar.. Met dit systeem wil ik wel wat gaan overclocken, maar erg extreem zal het niet worden.
_@/'
Verwijderd
Btw, ik ben die malloot die zijn heatpipe heeft doorgekniptRamsesII schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:33:
Ik heb een paar vragen waar ik geen antwoord op kan vinden, wie kan mij helpen xD
zoals clicky
Bedankt alvast!
Zoals je kunt zien zitten er meer vinnen op je mosfet koeler, mijn theorie was dat deze het meeste van alles koel houdt.....
Wil later misschien deze ook waterkoelen, vind het persoonlijk wel gaaf staan
Heb mijn blokjes overigens bij B&G computers gekocht, levertijd is wat lang,maar voor de rest een topwinkel! aanrader!
Verwijderd
Gewoon bij elke electro zaak te krijgen.barzi schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:41:
weet iemand waar ik van die rubbertjes kan vinden voor gaten in mijn kast? Ik ga mijn radiator achterin hangen, alleen als ik dan 2 gaten boor(voor de slangen) zijn de randen een beetje scherp. Ik zoek dus van die ronde rubbertjes?
Ik heb ze niet en ben best wel ruw met mijn slangen omgegaan, nog geen krasje op de slang.
Pilaren of fittingen?icecoolsniper schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:19:
Vandaag mijn waterkoeling eens proberen in te bouwen. Het past niet want de slangen komen niet langs de voeding. Weet iemand waar ik 1/2" inner diameter pilaren kan kopen die niet hoog zijn en een hoek van 90 graden maken.
Poly L koppelstukken hebben ze bij OC-shop.nl:

Fittingen weet ik niet waar je ze in EU/NL kan kopen, maar daar heb ik er evt nog wel een paar van liggen:

Kepi_nl
Swiftech MCW60-B GPU-blok
Swiftech MCW30 NB-blok
Artic Silver 5
1/2"Tubing
Bij Aquatuning hebben ze het maar heb daar wat problemen mee.
Bij Sallandautomatisering hebben ze het niet op voorraad.
Weet iemand misschien welke winkel ze wel hebben?
Ik heb al Alternate,Azerty,Ikbenstil,freezinghardware,oc-shop geprobeert.
OpenJL (FR) is dan bv weer goedkoper dan Aquatuning (excl/incl transport..):

(Paypal/MasterCard/Visa is € 1,50 duurder...)
Waarom mag je trouwens niet meer bestellen bij aquatuning?
Kepi_nl
Ik kan alleen geen Frans lezen
@Rabor: Ik had mijn bestelling opgezegt maar kreeg geen gehoor, toen heb ik nog een herrinering gestuurd maar daar kwam ook geen gehoor op. Donderdag kreeg ik een mailtje dat ze mijn spullen hadden opgestuurd

In de mail stond dat ze veel moeite hadden gedaan blablabla en dat ik de spullen maar moest accepteren
Nou, als zij niet hun mailbox checken is niet mijn probleem
ik heb even een vraag:
Ik heb de Thermaltake Bigwater SE hier draaien, icm het Thermaltake VGA blokje.
Nu wil ik de pomp en het reservoir vervangen omdat deze een vrij slechte prestatie leveren.
Nu vroeg ik mij af hoe groot de flowloss is om van 1/4" 6.4mm naar 1/2" 12.7 mm over te stappen.
Het kost voor mij namelijk weinig extra geld om die overstap te maken, omdat ik alleen voor het CPU en VGA blok nieuwe inschroefkoppelingen moet kopen, en een nieuwe pomp en reservoir wil ik toch al vervangen. Ik wil eventueel de radiator ook wel vervangen. Maar nu vroeg ik mij dus af hoe groot de flowloss bij de koelblokken is. het gaat hier bij de CPU al om een mazeblok, met 6.4mm doorsnede,
en hetzelfde ook bij de VGA, maar het lijkt mij logisch dat je bij de CPU al aardig wat druk verliest, en dat je bij de VGA nog meer druk verliest. het gaat om deze twee blokken:

Is dit een echt problematisch hoge flowloss of is dit al snel op te lossen met een sterkere pomp?
bvd
http://www.sidewindercomputers.com/timskiej schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:06:
Weet iemand waar ik deze onderdelen kan kopen?
Swiftech MCW60-B GPU-blok
Swiftech MCW30 NB-blok
Artic Silver 5
1/2"Tubing
Bij Aquatuning hebben ze het maar heb daar wat problemen mee.
Bij Sallandautomatisering hebben ze het niet op voorraad.
Weet iemand misschien welke winkel ze wel hebben?
Ik heb al Alternate,Azerty,Ikbenstil,freezinghardware,oc-shop geprobeert.
Daar koop ik altijd al mijn Swiftech spullen, altijd als 1 van de eerste de nieuwste spullen op voorraad, topzaak
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Voor ongeveer € 150.. Wat wil ik voor die centen?
Mijn PD 805 koel houden.. En wel stil. Dat stille komt wel goed als ik dempende matten in de computer doe toch? Zelf had ik het volgende in gedachten.. Maar wat ben ik vergeten? Zouden jullie me kunnen helpen?
Dit is wat ik al in het winkelmandje heb:
Hydor Pumpe Seltz L 20 – bulk
Aqua–Computer Airplex EVO 240
innovatek Thermometer met Backlight blauw
Innovatek Tank–O–Matic zwart
Alphacool NexXxos HP Pro Socket 775
Goede keus? of kan het goedkoper?
Ah k, Bedankt man.justifire schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:46:
[...]
http://www.sidewindercomputers.com/
Daar koop ik altijd al mijn Swiftech spullen, altijd als 1 van de eerste de nieuwste spullen op voorraad, topzaak
Maar de prijzen verschillen niet zoveel als van Sallandautomatisering.
Maar bij de MCW600 GPU blok zitten daar nu de passieve ramsinks bij?
Het zal ongetwijfeld iets schelen maar ik denk niet heel veel. De blokjes zijn niet de beste en al helemaal geen high-flow blokjes. Het veranderen van de pomp lijkt me een veel betere vooruitgang dan grotere slangen en fittingen. En als je een keer geld over hebt een leuk blokje kopen
Fittingen vergeten en slangen. Je hoeft geen reservoir maar kan ook een T-line nemen. Desnoods fillport. Ik zie ook geen fans wat toch ook wel handig is (Tip: NoctuaVerwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:05:
Na een goede verjaadag ben ik van plan een waterkoel setje te kopen..
Voor ongeveer € 150.. Wat wil ik voor die centen?
Mijn PD 805 koel houden.. En wel stil. Dat stille komt wel goed als ik dempende matten in de computer doe toch? Zelf had ik het volgende in gedachten.. Maar wat ben ik vergeten? Zouden jullie me kunnen helpen?
Dit is wat ik al in het winkelmandje heb:
Hydor Pumpe Seltz L 20 – bulk
Aqua–Computer Airplex EVO 240
innovatek Thermometer met Backlight blauw
Innovatek Tank–O–Matic zwart
Alphacool NexXxos HP Pro Socket 775
Goede keus? of kan het goedkoper?

Verwijderd
Dus goed gezegd.. fittingen en slangen inplaats van reservoir en thermometer. heb hier al 2 coolermaster 120mm ventilatoren.. Dat was ik vergeten te melden. En een beetje koelvloeistof erbij bestellen kan ook geen kwaad zeker?TEAMIKKE schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:37:
[...]
Het zal ongetwijfeld iets schelen maar ik denk niet heel veel. De blokjes zijn niet de beste en al helemaal geen high-flow blokjes. Het veranderen van de pomp lijkt me een veel betere vooruitgang dan grotere slangen en fittingen. En als je een keer geld over hebt een leuk blokje kopen![]()
[...]
Fittingen vergeten en slangen. Je hoeft geen reservoir maar kan ook een T-line nemen. Desnoods fillport. Ik zie ook geen fans wat toch ook wel handig is (Tip: Noctua) Die therometer kan je ook op besparen (beetje onzinnig?) en voor de rest moet je zo een eind komen.
Verwijderd
Werkt top
Ik zou wel voor een reservoir gaan, handig voor het ontluchten en vullen
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 19:08 ]
Verwijderd
En wat voor reservoir zou je dan nemen?Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:07:
Gewoon autokoelvloeistof gebruiken + demi water (1:1)
Werkt top
Ik zou wel voor een reservoir gaan, handig voor het ontluchten en vullen
En die pomp die ik kies is goed genoeg om de boel te laten werken.. Maar stel ik breid de setup wat uit.. Is de pomp dan nog goed genoeg?
Mijn 9800pro@XT heeft na vier trouwe jaren de geest gegeven.
Verwijderd
Overklokken!Roamor schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:22:
Zo, ook weer onder de levenden.
Mijn 9800pro@XT heeft na vier trouwe jaren de geest gegeven.Zit nu met een vette 9200
, die een ware overkill aan WC blokjes op zich heeft zitten.
Dat durf ik niet.
Maar serieus, hiervoor ga ik niet eens de moeite nemen. Zolang ik niets beters heb, ben ik al blij dat ik weer gewoon video kan kijken etc, games komen later wel weer.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Pomp is goed voor dat budget. Niks mis meeVerwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:10:
[...]
En wat voor reservoir zou je dan nemen?
En die pomp die ik kies is goed genoeg om de boel te laten werken.. Maar stel ik breid de setup wat uit.. Is de pomp dan nog goed genoeg?
Wat houd jouw tegen om daar te bestellen?Terryb47 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:06:
Ik zie dat Swiftech een maandje geleden een nieuwe Apogee, genaamd de Apogee GT heeft uitgebracht. Hoewel de mensen van XS tot nu toe de Apogee verafschuwden (voornamelijk de (ex)Storm eigenaars), zijn ze nu toch weer beetje bijgedraaid: verschillende testen met het vrij nieuwe blok D-Tek Fuzion, Apogee GT en AquaXtreme MP-05 geeft duidelijk geen winnaar. Prijzen zijn $65/$55/$65. Hadden wij maar dat soort prijzen hier...

ik bestel alleen maar in het buitenland als het hier echt niet te halen valt.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Hmm, daar heb je wel gelijk in. Het buiteland is niet echt geschikt om 1 dingetje te kopen.Terryb47 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:06:
Omdat er na de verzendkosten + eventuele douanebelasting er meestal geen verschil meer is in prijs ?![]()
ik bestel alleen maar in het buitenland als het hier echt niet te halen valt.
Ik heb wellis zendmatriaal uit honkong gehaald wat hier in NL gewoon veel te duur was. Die frequentie van dat spul is illegaal hier in NL en toch door de douane heen gekomen zonder een cent ervoor betaald te hebben.
Met een beetje waterspullen moet dat wel helemaal goed komen denk.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Die fittingen zoek ik ja. Ik heb inmiddels wel het probleem gefixed, maar de slangen zitten zo strak tegen de voeding aan dat er een beetje een knik in zit.rabor schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:29:
[...]
Pilaren of fittingen?
Poly L koppelstukken hebben ze bij OC-shop.nl: [afbeelding]
Fittingen weet ik niet waar je ze in EU/NL kan kopen, maar daar heb ik er evt nog wel een paar van liggen: [afbeelding]
Tevens is de slang naar het videokaartblok net iets te kort, ongeveer 0,5cm. Het blokje en de kaart kan ik wel monteren, maar er zit wederom een soort van knik in vlakbij de slangpilaar. Gaat dit erge flow problemen opleveren aangezien de slangdikte niet overal even dik is?
Zo heb ik het nu:
pomp --> 10mm ID slang --> cpu block --> 10mm ID slang --> chipset blok --> 10mm ID slang -->koppelstuk 10mm ID naar 12mm ID --> 12mm IDslang --> vga blok --> 12mm ID slang --> radiator --> 12mm ID slang --> reservoir --> 12mm ID slang --> koppelstuk 12mm ID naar 10mm ID --> 12mm OD slang --> pomp
Mwa, ik vind het al helemaal geen low flow blokjes, het is alleen een maze zonder enige andere vorm van oppervlakte vergroting ik ben het dus niet met je eens hierover. Dat het niet de beste blokken zijn stem ik volledig op in.TEAMIKKE schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:37:
[...]
Het zal ongetwijfeld iets schelen maar ik denk niet heel veel. De blokjes zijn niet de beste en al helemaal geen high-flow blokjes. Het veranderen van de pomp lijkt me een veel betere vooruitgang dan grotere slangen en fittingen. En als je een keer geld over hebt een leuk blokje kopen
Wanneer je het spul bij Sidewinder zou halen dan ben je voor de MCW60 + MCW30 in totaal iets van € 105,- kwijt (met ramsinks € 118). Bij OpenJL € 76,50..
Wat Aquatuning betreft; ik heb ook al een paar keer een aanvaring met ze gehad, dus ik weet hoe ze zijn.. als een stelletje verwende kleuters probeerden ze ook bij mij hun gelijk te halen..

@ icecoolsniper: Wat is een beetje een knik?
In een scherpe bocht wordt een slang vaak alleen maar platgedrukt/uitgerekt & blijft de grootte van het gat ongeveer gelijk; er ontstaan dan wel wat kleine drukverschillen, maar zolang je slangklemmen gebruikt kan er niet zoveel gebeuren. Maar, als er een knik in een bocht zit dan wordt een deel van het gat versperd, en dit kan uiteraard invloed hebben op je pomp, en alles wat er tussen je pomp en die knik hangt.. maar in welke mate?
Zelf zou ik gewoon nog een stuk slang halen zodat ik helemaal geen L-koppelstukken & pilaren nodig heb en gewone bochten kan maken.
Mocht je trouwens die L-fittingen met schroefdraad willen proberen.. ik heb er nog 2 en die mag je wel hebben want ik gebruik ze toch niet. Dus mail maar dan stuur ik ze in een envelop.
BTW-verhaal

Maargoed, door die BS in de VS en de prettige samenwerking met Nederland hoeft de douane op Schiphol niet meer elk Amerikaans pakket + verklaring handmatig te verwerken, maar kunnen ze door de streepjescode van die customs declaration and dispatch note meteen zien of het commercieel is, wat de waarde is & zodoende automatisch een acceptgirootje laten uitprinten..
En ja, het is stukken sneller geworden, maar ook wat duurder.. en heeel af-en-toe glipt er wel eens een zichtbaar commercieel pakketje uit de VS doorheen, maar dat moet je echt zien als een mazzeltje & vieren met een lekker biertje (oid).
Dus een klein advies; tel bij het bedrag van de spullen die je in de VS koopt de transportkosten en de douanekosten op (€ 15,- max.), & tel dan daar weer 19% BTW bovenop, dan kom je iig nooit voor vervelende verrassingen te staan..
Maar toch, met een beetje aardig doen & het suggereren van bepaalde transportmogelijkheden lukt het me regelmatig om m'n spulletjes als privé-/non-commercieel-, 2e hands, locally taxed, of promotioneel pakket te laten verzenden..

Kepi_nl
Dit topic is gesloten.
Let op dat dit geen Vraag en Aanbod is! Een setje te verkopen? Meldt het hier NIET!