[WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.985 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 22:29
PsYkOfOoL schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:08:
Stuur pics maar graag zelfs :+ Maar wat ik bedoel met die rad in de top dat als ik bijv de top op maat van de 2x120mm of 3x120mm eruit haal dat het past zonder dat het bij iets in de weg zit...
De Armor is best een aardige kant-en-klare kast, maar om te modden is het een nachtmerrie. Een rad bovenin kun je volgens mij het beste meteen vergeten; je kunt je voeding nl nergens anders kwijt, en boven de voeding zitten een heel zooitje lelijke gaten van dat - gare - ovalen rooster. Misschien dat je een enkele/120 nog net mooi kunt wegwerken onder dat rooster, maar groter zou ik echt niet aan beginnen, dan kun je beter een andere kast nemen (meteen m'n advies ;)).

Afbeeldingslocatie: http://img155.imagevenue.com/loc35/th_46585_Top_122_35lo.JPG

Een rechtop-staande 240-er zou wel weer prima werken voorin, want idd ruimte zat. (Je kan 3 HD's naast de voeding kwijt.)

Afbeeldingslocatie: http://img164.imagevenue.com/loc166/th_46910_Front_met_122_166lo.JPG Afbeeldingslocatie: http://img129.imagevenue.com/loc39/th_47061_Front_zonder_122_39lo.JPG

Rad achterop gaat iig prima.. Ik sjouw er toch niet mee.

Afbeeldingslocatie: http://img24.imagevenue.com/loc194/th_47479_Overzicht__122_194lo.JPG Afbeeldingslocatie: http://img5.imagevenue.com/loc41/th_47631_Close_up_122_41lo.JPG

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 18:25
ja dat ovale rooster is idd crap aan de bovenkant.
Maar wat gedremel moet je er toch wel iets mee kunnen.

De voeding kun je mss iets op maken zodat die in de bovenste 5,25" bays past misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Ik denk als je al zo'n kast hebt dat je best nog wel wat kunt doen, maar wanneer iemand een armor overweegt om een rad bovenin te modden, dan adviseer ik toch echt een andere kast....

Ik heb tegenwoordig trouwens 2 ovalen swiffer-doekjes (op maat geknipt) op het rooster liggen, vastgeklemd onder dat ovalen randje & onder dat ronde middelste ding vastgeschroefd.. heb nu 99% minder stof in die kast ;).

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
@ Rabor voor rad bovenin kun je idd beter een andere kast nemen.
Het is idd een stofzuiger :')

Kan elke dag wel met mijn vingers langs de voorkant gaan waar de 120mm fans zitten en heb altijd wel wat stof aan men vinger hangen.

Nog een + punt van de Armor :9
Je hebt geen zeurende moeder meer die zegt dat je je kamer moet zuigen.

Maar verder vind ik het een hele mooie en fijne kast.

[ Voor 7% gewijzigd door timskiej op 25-01-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Ik ben zelf niet zon fan van Thermaltake kasten.
Ik vind de aluminium versies nogal gammel en wiebelig (zonder de panelen)
Vind het dan wel weer raar dat hij een klap(val van 1,5 meter) van een 9kilo zwaar discolicht heeft kunnen overleven (gebogen dwarsbalk weer rechtgebogen)

@Oconner:
Maak een bong (google maar even) en dan met ijswater :P
Zal je water wat langer koud blijven en mss betere temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-07 21:05
The Godsha schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:39:
[...]

Op zich is het wel handig als er slangkoppelingen op zitten en de opvoerhoogte kan ook van belang zijn.
Ik zelf vind FH wel een mooie webshop met uitgebreid assortiment. Ik had alleen nog een vraag voor jou. Welke Hardware wil jij eigenlijk gaan onderwerpen? en ga je Voltmod's toepassen?
Ik ga het gebruiken met een AMD Athlon 64 3700+ San Diego $939, idd van plan hier een flinke Vcore doorheen te laten stromen, voltmod is hier onnodig. Videokaart is nog niet echt zeker, heb hier een X850XT, het zou leuk zijn die eens te benchen op 0' C maar het idee richt zich voornamelijk op contests in DOC. Deze gaan zeker gevoltmod worden. Dus wrs. ook verschillende blokjes nodig. Hoe zit het eigenlijk met de mountings van blokjes, zijn die universeel op GPU's, of verschilt dat per merk, serie (...)?
Gewoon een Solid Blok dus;)
Zoiets als dit bedoel je toch:
[afbeelding]
Dat is mijn nieuwste revisie X800GPU blok 8)

En als je zelf blokjes gaat maken, wees zuinig op koper, ik betaal hier al €23/kg en ik geloof dat het voor de rest neit veel scheelt in andere shops!
Kijk, dat is een mooi blokje. ben nogal een noob op dit gebied: hoe groot is zo'n blokje, en hoeveel van die blokjes haal je ongeveer uit een kilo? En waar bestel jij je koper?

[ Voor 5% gewijzigd door OConnor op 25-01-2007 19:51 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
OConnor schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:49:
[...]
Ik ga het gebruiken met een AMD Athlon 64 3700+ San Diego $939, idd van plan hier een flinke Vcore doorheen te laten stromen, voltmod is hier onnodig. Videokaart is nog niet echt zeker, heb hier een X850XT, het zou leuk zijn die eens te benchen op 0' C maar het idee richt zich voornamelijk op contests in DOC. Deze gaan zeker gevoltmod worden. Dus wrs. ook verschillende blokjes nodig. Hoe zit het eigenlijk met de mountings van blokjes, zijn die universeel op GPU's, of verschilt dat per merk, serie (...)?
Die X850XT heeft net als mijn X800 een verzonken GPU tov de shim, wanneer je dus zelf een blokje gaat maken moet je rekening houden met een uitstulping van 0,10mm van 20x20mm (alles onder voorbehoud) O-) . Mijn blokje heeft ook zo'n uitstulping en deze heb ik een dikte van 0.15mm meegegeven.
Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://img01.picoodle.com/img/img01/7/1/25/t_S5020353i_a862m_9d20ae8.jpg
&
Afbeeldingslocatie: http://img01.picoodle.com/img/img01/7/1/25/t_S5020354i_a862m_ca69e86.jpg
Als je goed kijkt zie je het :P
[...]
Kijk, dat is een mooi blokje. ben nogal een noob op dit gebied: hoe groot is zo'n blokje, en hoeveel van die blokjes haal je ongeveer uit een kilo? En waar bestel jij je koper?
Ja ik ben ook wel te spreken over het resultaat, alleen nog afwerken en op elkaar plakken. Dit is een blokje van 40x50x10mm 2 helften, dus een staaf van 85x50x10mm zou genoeg moeten zijn (zaagsnede 2,5mm genomen) en ik had berekend dat 1 staaf van 230x50x10mm 23 euro koste, de staaf was dus 23 KG. Per 10x50x10 is dat dus 1 euro.
Dit blokje koste dus ongeveer 8-9 euro aan koper, en dus maak je grofweg 2-3 blokjes uit 1kg, mits je zuinig bent en de formaten weet te beperken.
Je kunt de blokjes zeer klein maken, maar je moet beschikken over de juiste apparatuur, en ook goed alle ruimte proberen te benutten.

BTW ik heb deze staaf nog over van vorig jaar en toen was het koper €11,-/KG. Ik heb het bij de locale ijzerboer gekocht. Ik denk dat er bij jou in de buurt ook wel ergens een zit.

@slitch: Wanneer ik google op bong kom ik op een waterpijp uit :+

[ Voor 18% gewijzigd door The Godsha op 25-01-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
rabor schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:07:
[...]
De Armor is best een aardige kant-en-klare kast, maar om te modden is het een nachtmerrie. Een rad bovenin kun je volgens mij het beste meteen vergeten; je kunt je voeding nl nergens anders kwijt, en boven de voeding zitten een heel zooitje lelijke gaten van dat - gare - ovalen rooster. Misschien dat je een enkele/120 nog net mooi kunt wegwerken onder dat rooster, maar groter zou ik echt niet aan beginnen, dan kun je beter een andere kast nemen (meteen m'n advies ;)).

[afbeelding]

Een rechtop-staande 240-er zou wel weer prima werken voorin, want idd ruimte zat. (Je kan 3 HD's naast de voeding kwijt.)

[afbeelding] [afbeelding]

'k vraag me altijd af hoe je dan fatsoenlijk je dikke, massieve dvi-kabel kwijt kan met zo'n rad er voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

The Godsha, een bong is ook een waterpijp :p

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
m0nkey schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 06:46:
Geen creativiteit meer, meer info volgt later :+

* m0nkey kan Romoan niet mailen }:O
Wie? :+

Maar we hebben ook Direct Messages op het forum (wel even activeren onder je voorkeuren), klik vervolgens gewoon even op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif onder mijn naam om een bericht naar mij te sturen.

Je hebt zeker een interessante post gemaakt, stuur maar even een berichtje. Er staan nu ook een hoop vragen tussendoor, waardoor het lastig lezen is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 25-01-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Laatst online: 07:13
Weet iemand of een blokje die ik nu op de 6800GT heb zitten, zonder aanpassingen past op een 7900GT / 7950GT? Tis een kopie van deze: Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/images/product_images/popup_images/492_0.jpg Alphacool NexXxoS GP1X-NV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Laatst online: 02-03 16:57
@rabor: welke kast stel je voor? :p Lian Li is mooi maar tering duur (de full towers) kan natuurlijk ook gewoon een goeiekope flut kast kopen en die helemaal verbouwen :+ Iemand suggestie voor simpele strakke kast? :*)

@ixl85: Dat kan omdat aan de achterkant het rad een de rechtse kant zit en de mobo aansluitingen links... DOH!

@dataSlut: Grafikkartenkühler für GeForce 6800, 6800GT,6800Ultra und 7800GT,7800GTX,7900GT,7900GTX (oftwel ja dus in NL :p)

[ Voor 22% gewijzigd door PsYkOfOoL op 26-01-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Het is zover, de Zalman Resorator 2 geinstalleerd, wat een schoonheid. :D

Echt blij dat m'n PC opstartte, had meteen de heatsink van de CPU ook maar verwijderd en dat was dus m'n eerste keer wat betreft 'modding'. O-)

Trouwens even het volgende, over de temps enzo, ik weet dat de pasta nog niet ingewerkt is en dan het systeem minimaal 24 uur moet draaien voor dat de temps wat lager liggen door de lucht die uit het systeem verdwenen is maar ik heb nu dus het volgende met speedfan:
System 26°
CPU 38°
AUX 38°
HD 26°
Core 27°
Core? Die had ik niet eens :+ Ik kreeg toennet een melding, sensor K8 CPU detected. :P CPU is wel erg warm nu, toen ik net m'n PC opstartte was ie 34° en voordat ik de Resorator had geinstalleerd deed een Artic Cooler Freezer 64 Pro de CPU-koeling op 26°. :/ Nouja, ik heb lang staan ontluchten maar ik zie 2 bubbels in het rad ronddraaien en zag ook 5min. geleden een bubbel door de slangen de kast in verdwijnen. :P
System 26°
CPU 39°
AUX 39°
HD 26°
Core 30°
Oh noze! :o om kijk ik na de quote nog 'ns, staan CPU en AUX op 41° en schieten ze naar 40°, 39° :P Spannend die temps, WC is tof d:)b Ohja, het is een Sempron 64 3000+ s754

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

dataSlut schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:55:
Weet iemand of een blokje die ik nu op de 6800GT heb zitten, zonder aanpassingen past op een 7900GT / 7950GT? Tis een kopie van deze: [afbeelding] Alphacool NexXxoS GP1X-NV40
Ja,.. heb ik ook gedaan ;)
Past perfect.
Zat vroeger op een 6800GE,.. nu op een 7900GT ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 26-01-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Laatst online: 10:33
Hey mensen,

Ik heb al een tijdje een setup draaien, maar de slangen beginnen wat groenig te worden... Nu neem ik aan dat ik geheel schoon moet maken, maar heb geen flauw idee waarmee... Ik had al min of meer bedacht dat ik de pomp in een emmer met schoonmaakwater kon zetten... Gewoon water+allesreiniger, maar of alle onderdelen daar tegen kunnen...? En moet ik niet iets krachtigers proberen? Chloor/Amonia ofzo?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
ixl85 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:40:

'k vraag me altijd af hoe je dan fatsoenlijk je dikke, massieve dvi-kabel kwijt kan met zo'n rad er voor :?
Wat PsYkOfOoL al zegt, het past er netjes naast :). Maar ik kan ook net zo makkelijk de andere DVI-poort gebruiken.. ruimte zat.

Gezien -> Danger Den Water Box: (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/store/files/images/cases/water_box/wb_front1_600w.jpg

& Danger Den Torture Rack:
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/store/files/images/cases/torture_rack/track_with_rad_600w.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PsYkOfOoL schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:42:
@ixl85: Dat kan omdat aan de achterkant het rad een de rechtse kant zit en de mobo aansluitingen links... DOH!
:/ ja... anyway:
Bij mij zou ie wel in de weg zitten, de 2 dvi raakt hem net en de svideo al helemaal...
(als je naar de lijn van het blowhole kijkt).
Lijkt me niet echt relax werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 08:35

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

PsYkOfOoL schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:42:
Lian Li is mooi maar tering duur (de full towers) kan natuurlijk ook gewoon een goeiekope flut kast kopen en die helemaal verbouwen :+ Iemand suggestie voor simpele strakke kast? :*)
Lian Li PC70 heb ik, vond het ook belachelijk duur maar heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van. Is het nou een ding wat je om de zoveel tijd vervangt dan is het een hoop geld voor een kast maar dat ding gaat je hele leven mee... Ik vind Lian Li zoals de pc60 en pc70 mooie strakke neutrale kasten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Affijn, ik gisteren de doos met waterkoelspul voor de 8800gtx binnen uit de States. MCW60+ G80 adaptor en Swiftech koperen ramblokjes. Paar uur lekker geknutselt, ramblokjes staan verzagen. Had T412 tape mee laten komen om die verzaagde blokjes op de voltage regulators te kunnen plakken, plakte voor geen meter. :/
Had gelukkig ook 3 el cheapo koelblokjes mee besteld en heb daar de thernal tape maar vanaf gepeutert en gebruikt, plakken als de beste. Affijn, slangen aangesloten, ingebouwd, systeem met koelvloeistof gevuld, alle kabels aangesloten...klaar. Dus ik zet het systeem aan, start op, had ik de bios meteen beeld dus ik liep al een beetje te *O* .
In Windows ook beeld, super, temp gechecked, 42 graden, helemaal super. Start NFSC op en dat draait allemaal als een zonnetje, 46 graden stressed. Eindelijk klaar, na al dat ge-oh met dat EK8800 fullblock viel er een hoop stress van me af... Had problemen gehad met digitale tv kanalen, zit naar nieuwe zenders te zoeken....systeem slaat vast... -O-
Nou was ik net klaar met de gaten vullen die ik uit frustratie wel eens in m'n deuren mepte dus ik heb me in kunnen houden maar de tranen stonden te dringen in m'n kop... Ti's toch een kaart van 500+ euro + al die shit die ik gekocht had om het te waterkoelen. Frustratie alom. Weer dots in de bios, random letters in dos en strepen in Windows... Kaart was weer verdwenen uit de device manager. Dus ik begin de koelblokjes op de kaart te checken, of ze wel warm worden en goed vastzitten. Alles zat goed en voelde warm tot ik bij het blokje van de "ramdac" kwam... Afbeeldingslocatie: http://www.huigie.com/GoT/blaren.jpg.
Gloeiend heet, mooi afdruk van de ribben op m'n vinger in blaarvorm. :D Naja, warmtegeleiding is iig optimaal. :D Heb nu een 80mm fan gericht op dat koelblokje en nu draait het als een tierelier, van het weekend ff kijken hoe ver we nu kunnen overklokken. :9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Huigie schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:14:
Nou was ik net klaar met de gaten vullen die ik uit frustratie wel eens in m'n deuren mepte dus ik heb me in kunnen houden
:? :o
Klick :+
Je hebt wel rare blaren zeg... 4 van die rode cirkels heb ik nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb hier een Lian-Li PC71. Dus gewoon de PC70 van Huigie alleen dan in het zwart. Die kasten zijn idd belachelijk duur maar dan heb je ook wat. Mijne heb ik helemaal gemod voor waterkoeling en ik ben van plan de kast ook minimaal 5 jaar te gebruiken en dan valt de prijs wel weer mee als je er zolang mee doet.

De PC70/71 zijn super groot wat voor waterkoeling en andere high-end meuk erg fijn is. In mijn vorige kast zat ook waterkoeling maar alles was erg krap en bij deze heb ik ruimte zat. Een beetje GPU is sowieso duurder dan een PC70/71 maar je doet met de kast minimaal 5x langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
rabor schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:07:
[...]

[afbeelding]

Kun je niet beter de fans aan de andere kant maken? zodat ze lucht aanzuigen.
Meen iets gelezen te hebben in de begin post.
Dat als ze naar de radiator blazen je een dode plek hebt zodat niet alles van de radiator word gekoeld. Maar als ze lucht aanzuigen je daar geen last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het maakt niet zo heel veel uit of je de fans nou laat blazen of zuigen. Misschien iets van 2 graden ofzo. Mijne staan op blazen omdat ze op die manier gelijk als outtake werken. Als je ze laat zuigen is het wel erg belangrijk dat ze geen valse lucht aan zuigen, met blazen heb je dat probleem niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
timskiej schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:42:

Kun je niet beter de fans aan de andere kant maken? zodat ze lucht aanzuigen.
Meen iets gelezen te hebben in de begin post.
Dat als ze naar de radiator blazen je een dode plek hebt zodat niet alles van de radiator word gekoeld. Maar als ze lucht aanzuigen je daar geen last van hebt.
Ze zuigen al lucht aan.. d:)b. Deze pc staat vlak bij een raam met ventilatiegaten op de hoogte van het rad, maar ook staat dat raam meestal gekantelt open - dus altijd op de tocht. De enige manier om deze hw koeler te krijgen is hem naast de airco te zetten..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

PilatuS schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:42:

De PC70/71 zijn super groot wat voor waterkoeling en andere high-end meuk erg fijn is. In mijn vorige kast zat ook waterkoeling maar alles was erg krap en bij deze heb ik ruimte zat.
Yep, ik had hiervoor alles in een PC60 zitten, vond het geweldig dat het er allemaal inging en dat het allemaal werkte maar aangezien ik vaker van hardware dan van schoenen wissel werd ik dat gepiel op de cm2 op een gegeven moment toch wel een beetje zat. In die PC70/71 heb je alle ruimte van de wereld, een grote kast die niet lomp is. In m'n sig staat een plaatje van m'n kast, lijkt daar net of ik een heel klein mobo'tje heb... ;) Ander voordeel van Lian-Li is aluminium, laat zich omdat het zacht is makkelijk bewerken als je wat in wilt bouwen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
rabor schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:13:
[...]
Ze zuigen al lucht aan.. d:)b. Deze pc staat vlak bij een raam met ventilatiegaten op de hoogte van het rad, maar ook staat dat raam meestal gekantelt open - dus altijd op de tocht. De enige manier om deze hw koeler te krijgen is hem naast de airco te zetten..
Ah k dus zoveel maakt het dus niet uit.

Ik kan niet wachten totdat ik mijn spullen binnen heb :D
Ben benieuwd naar mijn temps. Ik ben wat tutorials aant lezen hoe je moet overclocken want dat wil ik wel eens gaan proberen.

En Misschien dat ik zelf een reservoir van plexiglas ga maken. Ik heb me de Swiftech micro bestelt maar ik vind deze niet erg mooi :/ Dus dan ga ik maar zelf eens knutselen :P
Een flesje bier met wat aansluitingen erin zou wel leuk zijn :') één aan de onderkant, één aan de bovenkant alleen effe denken waar je hem moet bijvullen.

[ Voor 8% gewijzigd door timskiej op 26-01-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
Ja leuk en mooi idd, maar 240 euro voor een toch simpele kast is vrij duur. Zit eraan te denken om een el cheapo kast te kopen a 30-50 euro en die compleet te gaan verbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Zoiets misschien of een grote 2de hands kast kopen als je hem toch helemaal gaat verbouwen.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TQXM08

Wil zelf ook nog eens iets maken met men andere pc.

[ Voor 15% gewijzigd door timskiej op 26-01-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou voor een kast waarin waterkoeling moet komen altijd voor een bigtower gaan. Een Lian-Li hoeft natuurlijk niet maar die kast in de link naar Alternate is gewoon te klein in mijn mening. Het zal er vast wel in passen maar dan zit alles erg krap bij elkaar. Ruimte is gewoon prettig bij waterkoeling.

Hier onder de kast van een kennis van mij. Zoals iedereen kan zien past het in een midi-tower maar echt handig is het niet.

Afbeeldingslocatie: http://img6.picsplace.to/img6/25/25102006015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img6.picsplace.to/img6/25/25102006018.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
Huigie schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:14:
In Windows ook beeld, super, temp gechecked, 42 graden, helemaal super. Start NFSC op en dat draait allemaal als een zonnetje, 46 graden stressed.
Weew vet :D Maarre met NFSC kan je niet echt stressen hè, heb je dat ook daarmee gedaan of heb je een echte benchmark/stresstool gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
rabor schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 01:12:
[...]
Gezien -> Danger Den Water Box: (clickable)
[afbeelding]

& Danger Den Torture Rack:
[afbeelding]
Welke idioot betaal 150/190 dollar voor iets dat je ook op je bureau kan doen :+
Ohja die box is wel dicht natuurlijk :) mag je wel flink stofzuigen ^_^

[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 26-01-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Vandread schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:53:

Welke idioot betaal 150/190 dollar voor iets dat je ook op je bureau kan doen :+
Ohja die box is wel dicht natuurlijk :) mag je wel flink stofzuigen ^_^
Een beetje behuizing kost sowieso al gauw 200 euro, en als fan van Danger Den vind ik het wel een mooi hebbedingetje.. (die met een paar 5¼" bays), maw een goed excuus om voor m'n nieuwe systeem weer zo veel mogelijk uit de VS te laten overkomen, want incl douanekosten & belasting ben je nog steeds een stuk goedkoper uit.

(Glassex haal ik wel bij de Makro ;))

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Ik vind het ook wel een mooi ding.
Maar voor dat geld ga ik liever zelf aan de slag met plexieglas :')

6 platen plexieglas + 1 plaat voor het mobo in het midden.
Zaag 2 gaten voor het rad en 2 voor de intake.
Maak nog 2 gaten onderin.
Snij een stukje uit de midden plaat zodat de kabels naar het onderste gedeelte kunnen.

Voila

[ Voor 56% gewijzigd door timskiej op 26-01-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
rabor schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:14:
[...]
Een beetje behuizing kost sowieso al gauw 200 euro
Je bureau staat er al en bespaart je 150 dollar als "benchstation" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Vandread schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:31:
[...]

Je bureau staat er al en bespaart je 150 dollar als "benchstation" :+
Ik koop ze ook niet allebei.. ;) ,

maar waarschijnlijk wel de Water Box Plus - als'ie ergens te krijgen is. Wacht nu op een offerte van Performance-PCs voor S&H.

[ Voor 9% gewijzigd door rabor op 27-01-2007 14:57 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145939

Bench set kan je als je een beetje handig bent zelf maken.
200,- is echt te veel voor een stukje plexi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Ligt het aan mij of is de indeling nog niet eens zo praktisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Anoniem: 145939 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:59:
Bench set kan je als je een beetje handig bent zelf maken.
200,- is echt te veel voor een stukje plexi!
Als je handig bent kan je alles maken, wat een onzin dus.

De kwaliteit die DangerDen doorvoert is wel hoog, je krijgt wel wat voor die 200dollar. (185 euri oid) Het is gewoon leuk voor de "heb" toch ?

Er zijn ook gekken die bijvoorbeeld veel voor een auto betalen die al zoveel jaar oud is.. Puur om te verzamelen etc. (oke, slecht voorbeeld :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Nee je kan NIET alles zelf maken, dit is namelijk echt EAZY zelf te maken, zelfs met een doos mecano kan je iets dergelijks maken met een stel "fanhouders" een mobotray uit een oude kast en 2 plankjes. Dan ben ik voor een appel en een ei klaar, want een "benchstation" hoeft nou niet bepaald estethisch verantwoord te zijn. Als je zo'n ding voor de "heb" wil hebben heb je blijkbaar gewoon geld over :X Ik zou dat geld liever investeren in een videokaart ofzo...
Hoe bedoel je offtopic :+

Een oude auto vergelijken met een benchstation _O-
Benchstation = practisch, geen verzamelof liefheb object?

edit: zullen we weer over waterkoeling verder gaan, tis nou niet bepaald een "show hier een nieuwe opvallende case topic" :+

[ Voor 19% gewijzigd door Vandread op 27-01-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een benchstation is gewoon een mobo doos en wat andere oude meuk bij elkaar. 200 euro voor een benchstation van plexi gaat nergens over. Kan je beter een leuke container kopen met wat droogijs oid en daarmee echt gaan benchen.

Ik vind het best een mooi ding maar belachelijk duur voor wat je krijg. Ik ben het zeker met Vandread eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
De volle behuizing met 5¼" bays enz kost 200 dollar.. Dat benchding waar je dus idd geen ene moer aan hebt, en waar alleen jullie het over hebben kost 150 dollar..

Maargoed, plexi is ook -tig keer duurder dan dat SECC/Aluminium (15mm GS plexi = € 240,- p/m²), + het is weer's wat anders dan zo'n doorsnee tower.

[ Voor 32% gewijzigd door rabor op 27-01-2007 19:27 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
PilatuS schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:43:
Ik zou voor een kast waarin waterkoeling moet komen altijd voor een bigtower gaan. Een Lian-Li hoeft natuurlijk niet maar die kast in de link naar Alternate is gewoon te klein in mijn mening. Het zal er vast wel in passen maar dan zit alles erg krap bij elkaar. Ruimte is gewoon prettig bij waterkoeling.

Hier onder de kast van een kennis van mij. Zoals iedereen kan zien past het in een midi-tower maar echt handig is het niet.

[afbeelding]
[afbeelding]
Welke kast is dat? Ziet er spiffy uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

PsYkOfOoL schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:07:
Aan de ingewanden te zien een Lian-Li maar vraag me niet welk model...

Heb vandaag mijn 8800 koeling afgemaakt, van een paar pci-slot-afdekplaatjes een fan bracket gemaakt. EVGA KO.ACS³ bios erop geflashed en de kaart draait nu stabiel op 648-1518-2000. *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpanimage.com/up/t2/20070127/nhSALxGYWJ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpanimage.com/up/t2/20070127/pxxmw5WACX.jpg

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
Slangen staan vrij strak of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Wow, heb je je eigen top inlet op de liang gemaakt?
Hoe hebt je dit gedaan, 1/4G gaten en een aansluiting of gewoon met wat lijm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
PsYkOfOoL schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:07:
[...]

Zoals Huigie aangeeft is het idd een Lian-Li. Welk type het precies is weet ik ook niet maar kan ik eventueel wel ff vragen aan hem. Wat ik wel weet is dat het een model is dat al een paar jaar niet meer wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Huigie schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:23:

Heb vandaag mijn 8800 koeling afgemaakt, van een paar pci-slot-afdekplaatjes een fan bracket gemaakt. EVGA KO.ACS³ bios erop geflashed en de kaart draait nu stabiel op 648-1518-2000. *O*
Wat is het verschil in temps?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

PsYkOfOoL schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:10:
Slangen staan vrij strak of zie ik dat verkeerd?
Valt best mee, er staat iig niks door te buigen door de slangen.
Slitch schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:35:
Wow, heb je je eigen top inlet op de liang gemaakt?
Hoe hebt je dit gedaan, 1/4G gaten en een aansluiting of gewoon met wat lijm?
Gat geboord en er met componentenlijm een stuk buis op geplakt.
rabor schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:13:
[...]
Wat is het verschil in temps?
Een hele graad celcius. :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Huigie schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:47:

[...]

Een hele graad celcius. :D
Das toch best teleurstellend voor zo'n inverstering :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

TEAMIKKE schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:48:
[...]

Das toch best teleurstellend voor zo'n inverstering :X
Ow, ik dacht dat je tussen standaard en overgeklokt bedoelde... Stressed met de standaard koeler werd ie 83 graden, nu 50.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Huigie schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:57:
Ow, ik dacht dat je tussen standaard en overgeklokt bedoelde... Stressed met de standaard koeler werd ie 83 graden, nu 50.
Lekker!! (die bedoelde ik ook..) Maar ook dat ene graadje met die oc is zeker niet verkeerd.. d:)b.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ah stuk duidelijker! Daar word je dan wel weer vrolijk van ;) Ook nog wat gemerkt aan de CPUtemp? Omdat er nou een warmtebron bij zit kan ik me voorstellen dat die ook een graad gestegen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

TEAMIKKE schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:51:
Ah stuk duidelijker! Daar word je dan wel weer vrolijk van ;) Ook nog wat gemerkt aan de CPUtemp? Omdat er nou een warmtebron bij zit kan ik me voorstellen dat die ook een graad gestegen is.
Da's ook zo vreemd, die zat gistermiddag zo rond de 30 waar ie 25 ofzo was maar staat vandaag te schommelen tussen 26/27 graden. :9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Kan zijn omdat hij wat beter is ontlucht ;)
Kamer temperatuur scheelt ook veeeeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:50
Beste mede tweakers. Na een tijdje luchtkoeling hebben gehad wil ik nu ook wel eens waterkoeling proberen. Het is de eerste keer dat ik dit ga doen, en wil het gelijk goed doen ipv te beginnen met een bigwater set. Ik heb me een hele poos zitten te verdiepen in dit forum en kwam uit bij deze pomp:

http://www.hhg-cooling.co...pps_plus_-_12v_pumpe.html

Dit is als het goed is een pomp die je kan aansluiten op een molex. Nu zie ik aan de bovenkant wel een schroef aansluiting maar aan de zijkant niet. Kan hier wel een schroef aansluiting op want kan het zelf niet zo goed zien en ook niet vinden.

En misschien is dit een beetje stomme vraag maar veel mensen op dit forum kopen de Alphacool NexXxoS Xtreme II met fans los erbij. Krijg je de fans er nu wel of niet bij geleverd?
Ik begrijp het nog niet helemaal van de slang aansluitingen, maar daar is nog wel zelf achter te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 06:19
pomp is veel te duur voor die prijs denk ik. Neem een laing DCC, zelfde prijs ongeveer en veeeeel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Ik wil ook over een paar maandjes beginnen met mijn eerste setup, en ook ik wil het in 1 keer goed doen ipv een goedkoop setje te kopen en die steeds te moeten upgraden..

Ik heb een CM Stacker 830 dus genoeg ruimte om het in weg te werken. Misschien dat iemand hier weet hoe je 2x 240x120mm rads in dat sidepanel krijgt? zoals ik het hier zie gaat dat niet lukken tenzij je gaat zagen e.d.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Gaat lukken. Zelfs gewoon standaard. Zie ook het casemodforum. Stacker 830 mod mission 2 heeft het er ook in. 2x 240mm rad. standaard vast gemaakt in dat paneel :)

Nog maar een foto'tje van mod in kwestie.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/faried/Mission2-1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/faried/Mission2-2.JPG

Betreffende topic

Edit2: Mss een leuke mededeling voor de stiltefreaks onder ons: In mijn nieuwe mod gaat een 480mm rad komen en mijn huidige NexXos Extreme 3 :*) Uiteraard dan alles passief. Wel komen er 4 Noctua fans op de 480 maar die worden schakelbaar en zijn super stil. Een echte aanrader. Wat duur maar toen ik hem aansloot en wilde luisteren hoe stil ze nog echt waren kwam ik met mijn oor in de bladen omdat ik hem niet hoorde 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door TEAMIKKE op 29-01-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-07 13:16

ReseTTim

Chocolate addicted

Miesepies schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:38:
Even ter opfrissing in deze nieuwe topic #...

Wie o wie heeft ervaring met een Y splitsing in een waterloop ??

[afbeelding]
ik lees dit net en heb er ervaring mee.. ik heb dan in mijn geval een P3 en P4 en 2 videokaarten gekoeld met 1 radiator.. alles is zeer goed te doen.. ffies foto's erbij voor het idee..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/flightcase/groot/eheim0002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/flightcase/groot/DSCF5071.JPG

meer foto's
misschien met wat zoekwerk heb ik thuis meer foto's maar dan moet je maar ffies PM-en..

ok wat ik dus heb gedaan is als volgt..

radiator -> reservoir -> pomp -> splitsing 1 en 2

1 -> naar de cpu P3 -> GPU -> terug naar splitsing
2 -> naar de cpu P4 -> GPU -> terug naar splitsing

splitsing -> radiator -> reservoir -> pomp

zo heb ik het dus gedaan en ging perfect.. P3 had een temperatuur van 25 á 30 graden en P4 zat rond de 40 ong.. kortom netjes en stuk stiller..

mijn radiator was formaat van 2x 12cm fans.. op dit moment koel ik mijn dual xeon en x800 videokaart met 1x 12cm radiator.. kortom het gaat allemaal perfect :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

@TEAMMIKE heel mooi om te zien dat het gewoon past...

Ik was eerst aan het kijken waarom in godsnaam het deurtje 'verkeerd om' openging, maar even later zag ik dat het lag aan het feit dat ik 'em E-ATX heb gemod 8)7

Ik zie op op onderstaande foto dat de rads horizontaal zijn geplaatst
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/faried/IMGP0255.JPG

Maar ik snap niet echt hoe dit nou vast kan zitten....
Je kan het meen ik niet direct op dat doorzichtige panel doen, want de 4 stukken zijn verdeeld door kleine plexi wandjes... Dus eerst moeten je Fans erop en dan pas de rads... Dat begrijp ik nog wel, maar dan zit ik met het idee dat de fans te ver van elkaar staan, omdat er in het panel ook ruimte is voor 140mm fans...
Ik heb al 2 120mm fans in het panel hangen, en die liggen absoluut niet aangrenzend. Hoe moet je dan in godsnaam zon radiator erin verwerken :'(

Ik ga maar eens huiswerk doen op google.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
edit:
modden? Boren?

[ Voor 84% gewijzigd door Slitch op 30-01-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
Is dit een beetje leuke opzet? Op en aanmerkingen zijn meer dan welkom. Ik vind de pomp redelijk duur dus als daar nog eventueel andere (goedkopere) vooor in de plaats kunnen komen hoor ik dat graag.

LAIP07 Laing DDC Pump 12V Ultra
WA06 Watercool HK GPU X Rev2.5 X1800/X1900 SW
AC Ryan RadGrillz Bricky 2x120mm Black
Gedestilleerd water 1Liter fles
Alphacool Repack-cooling Slot-In Black Blue
Alphacool NexXxoS XP Intel: 775, Koper-Nikkel, 50 Mm X 50 Mm X 17 Mm
Alphacool Screw Connector AG 1/4' 10/8 Mm, Nikkel
Alphacool Hose PVC 10/8mm Transparent 8 Mm, 10 Mm, Transparant, 3,0 Meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Putyah schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:26:
Is dit een beetje leuke opzet? Op en aanmerkingen zijn meer dan welkom. Ik vind de pomp redelijk duur dus als daar nog eventueel andere (goedkopere) vooor in de plaats kunnen komen hoor ik dat graag.
Hoeveel betaal je dan voor deze pomp? Het is niet erg om hier een laatste check te doen voor je iets bestelt, maar geef dan svp op zijn minst wat linkjes, en verwacht niet dat hier tien anderen gaan Google'en op de termen die je noemt. Zoals een Alphacool Repack-cooling Slot-In Black Blue? Nu kan ik dat wel gaan opzoeken, maar dat is niet de bedoeling. :)

Wat wil je hier bijvoorbeeld mee gaan doen? Ga je voor stilte of performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
Sorry. Dacht al dat ik iets vergeten was :) . Ik heb de pomp veranderd naar een ander omdat ik dit wel shappelijke prijs vind. Het liefst zou ik alles via salland willen bestellen zodat ik alles in 1 keer krijg. Alleen mn vga koeler koop in bij een andere winkel. klik

25747 Alphacool NexXxoS XP Intel: 775, Koper-Nikkel, 50 Mm X 50 Mm X 17 Mm € 35,29
25882 Alphacool Screw Connector AG 1/4' 10/8 Mm, Nikkel € 0,84
25914 Alphacool Hose PVC 10/8mm Transparent 8 Mm, 10 Mm, Transparant, 3,0 Meter € 1,68
25960 Alphacool NexXxoS Pro II 2 X 120 Mm, G1/4 Inch € 26,89 € 26,89
25798 Alphacool Repack-cooling Slot-In Black Blue Niet Bekend, Niet Bekend, Plexiglas € 33,61
25774 Alphacool AP700 Centrifugal Pump 12V 720 Liter P/u, 8 Watt € 35,29

edit: ik ga het liefst voor zowel preformace als stilte. Ik heb nu namelijk een x1900xt die ik het zwijgen op wil leggen. Mn e6600 (@3.4ghz) worden de core temps stressed 60 graden. Zou leuk zijn als hier ook nog wat graden van af kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Putyah op 30-01-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Die prijzen zijn wel allemaal zonder BTW volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
Anders krijg ik dat ff niet goed met die links erbij voegen. |:(. Maar als je op de link klikt doet ie et wel. Kan de btw er niet bij zetten, maar totaal kom ik op 170 euro uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Putyah op 30-01-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ziet er goed uit. Ik mis alleen het GPU blokje. En fans. Goede fans zijn: Noctua NF S-12-1200. Stil en redelijke CFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Ziet er leuk uit!

* _AvA_ moet nu echt maar eens aan het sparen gaan...

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
Thx. Het gpu blok haal ik hier link Zijn alle slangen en aansluitingen ook compitable met elkaar? Als ik nu deze haal kan ik dan alle slangen en blokken aansluiten?
Zat meer aan deze fans te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Blok is goed. Alles is G1/4 bij je onderdelen dus als je een berg van die koppelingen koopt moet het allemaal passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
TEAMIKKE schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:02:
Blok is goed. Alles is G1/4 bij je onderdelen dus als je een berg van die koppelingen koopt moet het allemaal passen :)
Oke. Zal het van het weekend allemaal gaan bestellen. Bedankt voor alle snelle reacties. Als het allemaal goed werkt zal ik het wel hier posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
_AvA_ schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:11:
@TEAMMIKE heel mooi om te zien dat het gewoon past...

Ik was eerst aan het kijken waarom in godsnaam het deurtje 'verkeerd om' openging, maar even later zag ik dat het lag aan het feit dat ik 'em E-ATX heb gemod 8)7

Ik zie op op onderstaande foto dat de rads horizontaal zijn geplaatst
[afbeelding]
Heb hem ook ong. zo gedaan, maar zit nu te klo#en met mijn rad. en slangaansluiting. Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/Afbeelding003.jpg

Probleem is dus de afstand en dat de pur-slang zo stijf is.Krijgt het nu dus niet aangesloten :( Zijn er ook andere slangen die heel flexibel zijn maar niet knikken?(8x1mm) Wil mijn deurtje wel open kunnen maken..of ik moet mijn rad. ergens gaan plaatsen :'(

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Bullus schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:59:
[...]

Heb hem ook ong. zo gedaan, maar zit nu te klo#en met mijn rad. en slangaansluiting. Zie foto:

[afbeelding]

Probleem is dus de afstand en dat de pur-slang zo stijf is.Krijgt het nu dus niet aangesloten :( Zijn er ook andere slangen die heel flexibel zijn maar niet knikken?(8x1mm) Wil mijn deurtje wel open kunnen maken..of ik moet mijn rad. ergens gaan plaatsen :'(
:z :z read the ts!
Of zoek op PVC / PUR in de topic search, dit is echt al zooooo vaak voorbij gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je echt goede slang wilt hebben ga dan voor Tygon. Is niet goedkoop maar dan heb je ook wat. Sillicone werkt ook wel goed alleen is het niet doorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
welke maat moet ik dan nemen voor 8x1mm, want die vind ik niet voor de tygon.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Bullus bedankt voor de info..
Heb je in het deurtje moeten zagen?

Ik kan je geen antwoord geven over je slangen daar ben ik totaal niet in thuis..

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Bullus. Ja dat klopt, had ik ff niet aan gedacht. De wanden van Tygon zijn altijd wat dikker dan van andere soorten slang. Ik heb hier 8x1.5 koppelingen ipv gewoon 8x1. Je kan ook voor PVC gaan, dat is sowieso beter dan PUR.

Zoals ixl85 het op een aantal pagina's terug mooi verteld.
Volgorde van slangen
PE/PUR
Silicone
PVC
Tygon

/edit
Toch even toelichten;
Pur (pe) knikt, buigt niet goed en word/is dof.
Silicone niet goed te krijgen, niet in verschillende kleuren, buigt wel goed.
PVC, goed te krijgen, veel kleuren/maten, buigt na tygon het beste.
Tygon, buigt het beste, duur, niet overal te krijgen en niet in kleuren te krijgen

[ Voor 49% gewijzigd door PilatuS op 30-01-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:22:
Zoals ixl85 het op een aantal pagina's terug mooi verteld.
En FYI, dat staat inmiddels ook in de TS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
Kunnen Bullus en Farried112 niet even een topic daarover beginnen? }) Lijkt me wel handig nu ik zelf redelijk hoge temps heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
_AvA_ schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:17:
Bullus bedankt voor de info..
Heb je in het deurtje moeten zagen?

Ik kan je geen antwoord geven over je slangen daar ben ik totaal niet in thuis..
Ben een beginnende modder
Over het deurtje;
Ik heb het opstaande wandje weggezaagd, probleem is dus dat de gaten van de rad.niet overeenkomen met de gaten van het deurtje.Heb dus aan de bovenzijde 3 nieuwe gaatjes geboord door het plastic deurtje en 1 ervan(linksonder) kon ik de staandaard sleuf gebruiken van het deurtje.

Zit dus tot nu toe met 4 boutjes vast.Op zich zit ie er wel stevig op ,alleen ik weet nog niet of ie veel gaat trillen zodra de fans aangaan.

@PilatuS
Tnx. Ik zal eens pvc proberen. Mocht het daarmee nie lukken, kan ik nog tygon proberen met andere koppelingen.
Kun je die pvc trouwens ook op de bouwmarkt vinden?Of in een winkel in de buurt van nijmegen.

Zit nu al een week zonder mijn eigen pc :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Bullus op 30-01-2007 22:56 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-05 13:54
Vandaag stond een meneer van GLS voor de deur met mijn pakketje van Aquatuning voor de deur en toen was ik gelukkig :)

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/7497/ssa40688fg3.th.jpg

Deze gaan mijn Asetek blokjes vervangen, hoop dat mijn videokaart temps nu lager zullen worden. Heeft iemand ervaring met deze blokjes?

Nu hebben ze dus mijn Asetek blokjes vervangen.. Mooie heatsinks :P moeten ook nog vervangen worden..

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/5905/ssa40690wg7.th.jpg

Alleen nu kan ik die loop niet meer maken tussen mijn videokaarten, dus heb ik heb maar op deze manier opgelost. Iemand misschien nog suggesties? Binnenkort dienen mijn slangen toch vervangen te worden dus zal alles toch weer uit elkaar moeten.

Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/5034/ssa40705kh9.th.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Xiphias-Gladius op 01-02-2007 01:12 . Reden: Plaatjes met Danger Den blokjes erbij gedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Oew mooi blokjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07 23:42

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ja ik heb ook zo'n blokje gekocht pasgeleden. Ben benieuwd hoe goed ie mijn x1900Xt kan koelen :)

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
kan je niet gewoon de uitgang van de ene blokje in de andere ingang stoppen, dan krijg je dus een halve "ei" zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Xiphias-Gladius ,

Ik weet niet precies welke vga's je hebt ? (6800 ?) Maar ikzelf heb ook een Maze4 op een 6800Ultra gehad en hij was meteen een stuk stiller, temps waren voldoende.(Precies getallen zal ik eens kijken of ik daarvan thuis nog een screen/log van heb) Ik had overigens wel een 80MM fan op de ram blokjes laten draaien. (op laagste stand :) )

Goede blokjes dat zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
Daar ben ik nog een keer.

Ik weet dat het al 100 keer langs gekomen is maar ik ga nu koelvloeistof (die voor auto's wordt gebruikt) en gedistileerd water samen mengen(1:1). Nu is mijn vraag of ik hier ook nog zooi tegen algen moet bijgooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Laatst online: 28-05 08:29
Putyah schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:00:
Daar ben ik nog een keer.

Ik weet dat het al 100 keer langs gekomen is maar ik ga nu koelvloeistof (die voor auto's wordt gebruikt) en gedistileerd water samen mengen(1:1). Nu is mijn vraag of ik hier ook nog zooi tegen algen moet bijgooien?
Gebeurd dit bij het koelcircuit van auto's ook? Dacht het niet he, gewoon autokoelvloeistof beschermt ook tegen algen, ik denk niet dat algen het lekker vinden in dit goedje te leven :+
Maar waarom water met koelvloeistof mengen :?

Samen en mengen is een beetje dubbelop

[ Voor 4% gewijzigd door The Godsha op 01-02-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Heb het meer dan een jaar in reserator gehad en nooit hoeven verversen. Water zag er na die tijd nog perfect uit! Kan dus goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je een systeem hebt dat (soms) in contact staat met de buitenlucht zul je er voor moeten zorgen dat het water onleefbaar is voor algen, anders kom je ze vanzelf tegen. Koelvloeistof is van nature vrij giftig dus dat kan prima ;)
Als je een systeem hebt dat geen water verdampt en dat niet bijgevuld hoeft te worden dan maakt het niet veel uit welke toevoegingen je gebruikt, als het water in het begin maar schoon is. Op het moment heb ik enkel wat "Zerex Super Coolant" erdoorheen gemengd (1:30) en dat gaat al maanden goed.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 20:51
Hoi ik heb een vraag, het koelen van de northbridge verlaag dat ook de temp van de FSB? Kan je door goede koeling van de northbridge een hogere FSB overclock halen? ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
nr12 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:04:
Hoi ik heb een vraag, het koelen van de northbridge verlaag dat ook de temp van de FSB? Kan je door goede koeling van de northbridge een hogere FSB overclock halen? ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen =)
Dat is nogal moederbord en chipset afhankelijk, maar vaak is het wel zo dat je er wat extra mhz'en mee kunt winnen. Verwacht echter geen wonderen aangezien de meeste northbridges tegenwoordig vrij koel hun werk doen en het verschil klein zal zijn met water.

Het voornaamste verschil met luchtkoeling is de mogelijkheid om het northbridge voltage relatief veilig op te voeren. Dit heeft waarschijnlijk meer invloed dan alleen de koeling aan te passen.

[ Voor 14% gewijzigd door PassieWassie op 02-02-2007 10:11 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
PilatuS schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:43:
Pilatus, klopt het dat deze kennis van jou een Alphacool NVXP-3 de geforce versie probleemloos heeft draaien op zijn x1900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
de heer demon-eyez heeft dat ook hoor

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slitch schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:10:
[...]

Pilatus, klopt het dat deze kennis van jou een Alphacool NVXP-3 de geforce versie probleemloos heeft draaien op zijn x1900?
Ja dat klopt. De Geforce versie heeft alleen meer gaten dan de ATI versie. Enige wat er veranderd is minder schroeven gebruiken voor de ATI.

Als je goed kijkt op het plaatje kan je een aantal ongebruikte schroefgaten zien in het plexi van het waterblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Bedankt!
Gaat slitch toch maar eens voor een NVXP-3 kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Ik vind die advertenties onder deze pagina zo comisch, alleen de eerste slaat op dit onderwerp, de rest is waardeloos :P

Ik heb nog een vraag over slangen. Een vriend van me heeft dus de Tt Bigwater SE, en het water in dat ding lijkt langzaam te verdampen. Het leek mij dat het door de slangen kwam. Hij gaat hem binnenkort uitbreiden met een krachtigere pomp e.d. en wil dan ook meteen andere slangen bestellen.

Ik zit met nog een vraag.
Er zijn waterblokken in omloop voor videokaarten met aparte RAM koelers e.d.... is dat nodig of is het meer een soort van pats onderdeel? Als ik wil beginnen met waterkoeling wil ik het namelijk ook wel meteen goed doen, maar al die losse onderdelen als VGA-RAM en gewoon RAM koelers, chipset koelers, MOSFET koelers, harde schijf koelers...

Wat van dat soort onderdelen beschouwen jullie als handig en wat als gewoon marketing onzin...
Ik kan begrijpen dat MOSFET koelers hun werk goed doen als je weinig airflow hebt in je kast, maar ik heb een Stacker 830 Evo met een stuk of 9 120mm fans erin.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat het beste is bij waterkoeling in mijn mening is de CPU en GPU. Het RAM geheugen en geheugen van de videokaart wordt niet zo heel erg heet en is prima koel te houden met lucht. Op een videokaart kleine RAM sinks zetten met een beetje airflow is meer dan voldoende, het zelfde bij gewoon RAM. De CPU en GPU produceren beide erg veel warmte waar normaal heatsinks met fans op zitten die veel herrie maken en niet de boel erg koel houden, daarom is waterkoeling voor die 2 onderdelen wel goed.

HDD's zijn prima koel te houden met wat 80 of 120mm fans. Waterkoelen van HDD's is leuk maar niet nodig en erg duur. Vaak zitten HDD's achter de intake van de kast en op die manier koel je de schijven en zorg je gelijk voor airflow. Mijn 3 HDD's blijven allemaal netjes onder de 35 graden met 2 80mm fans op 6 volt.

Bij dik overklokken is de chipset waterkoelen ook wel fijn maar er zijn tegenwoordig veel mobo's met grote passive koelers met heatpipes waarbij waterkoelen eigenlijk niet echt nodig is mits de airflow goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het gaat natuurlijk ook een groot deel om de stilte. CPU en GPU zijn daar erg goed in. Die wil iedereen dus wel watergekoeld hebben. Op de wat oudere mobo's zit wel eens zo'n 6k RPM 40mm fannetje. Die zijn ook bijzonder goed in herrie maken. Maar daar kun je natuurlijk ook gewoon een passief blokje opzetten. Ik heb nu ook een passief blokje (standaard) op mijn GB-P965-DS-3 maar die wordt toch flink heet. Daar heb ik toch liever een blokje op. Komt er dus ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Zo eindelijk mijn tygon-slangen binnen---> goed spul!

wat temps.

Alphacool Basic Set 240 Rev.3

36 idle
47 stress

@3600,1.5625V

final pics:
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/Afbeelding018.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/Afbeelding019.jpg

denk dat ik die blauwe fan bij de hd ga vervangen ,is niet mooi zo

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik heb zojuist mijn L20 pomp vervangen door een L30 , wat een verschil :D.

Stiller (mijn L20 werdt langzaam gaar :), althans hij kon het niet meer zo goed aan O-) ) en veel meer flow.
Nu alleen nog even voor mijn DFI plank een chipset koeler zien te vinden, mijn vga valt er nog wel ruim overheen :D

[ Voor 37% gewijzigd door sky- op 04-02-2007 17:49 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dat dit geen Vraag en Aanbod is! Een setje te verkopen? Meldt het hier NIET!