[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.156 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

NomadTitan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:43:
[...]

Voeding ?? waar heb je 't over ? ik draai op 350 watt dit systeem:

Amd Opteron 165 @ 2,7 ghz
Msi K8N neo4
1024mb geheugen
1x80gb osdisk
1x250gb data
XFX Geforce 7800GT @GTX speed
Creative X-FI
dvd brander meuk

Dus met 300 watt zit jij zeker wel gebakken aangezien jou cpu al een stuk minder verbruikt :P
whahahah ik heb een 580 watt voeding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Dark schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:34:

[...]

ja dat is idd een erg goede post _/-\o_
Graag gedaan :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NomadTitan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:20:
[...]

IDD wel een nette overclock.. ik denk niet dat de 3GHZ erin zit.. ik heb zelden die chips die snelheden zien halen.
maarja... dat is natuurlijk meer regel als uitzonderingen én uitzonderingen bestaan wel degelijk in de OC wereld :P
Mmm nog niet geprobeerd...
Geloof dat mn mem ook niet heel veel verder wil dan dit, moet dus divider dr in knallen.
@ FSB 250 (2750Mhz) boot ie wel, maar krijg superpi niet rond... :(

3GHZ is idd voor deze versie teveel gevraagd denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als je wilt weten wat je max. OC is moet je sowieso een divider gebruiken om het mem. als factor uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
En de Socket 939 cpu's blijven populair :P

Is het waar als ik zeg "dat er laatste tijd alleen maar goede opterons uitkomen wat betreft overclocken"?

Want ik zit te twijfelen om een Opteron 165 te kopen, maar wil er wel minimaal 2,6ghz mee halen (dat haalt mijn single core 3000+ nu ook). Is dat goed mogelijk met Opterons die laatste weken uitkomen? (ik zie allemaal goede resultaten namelijk)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je dan een nieuwe halen? Je haalt toch al een nette overclock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:00:
Als je wilt weten wat je max. OC is moet je sowieso een divider gebruiken om het mem. als factor uit te schakelen.
Dan zal ik dat is van de week proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:00:
Waarom zou je dan een nieuwe halen? Je haalt toch al een nette overclock :)
Omdat dat 'n dualcore is ;)Verder is het gewoon leuk om mee te spelen.. Denk ook dat dat mijn CPU wordt als ik nog eens een ander moet (of weten jullie een andere leuke OC'er als vervanger van een 3700+ @ 2,66 rockstable?)
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:01:
[...]

Dan zal ik dat is van de week proberen ;)
Normaal is dat eigenlijk een van de eerste dingen die je doet als hij niet hoger wil ;)

Oja: Edit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, was in eerste instantie ook niet de bedoeling om dat te doen :P

Maar ga toch ff kijken hoe ver ie kan, is toch leuk :)

Oeps natuurlijk dual-core... |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25
Ik ben ook bezitter van een opteron 165.
Momenteel draait deze op 2,9Ghz (Orthos heeft 7uur stabiel gedraait)
Als ik em op 2,95 zet dan geeft Orthos na 6uur een error
De 3,0 Ghz dan kom ik ook nog netjes in windows, maar orthos geeft na 4-5 minuten al een error.

Maar mijn vraag is nu, deze error, wordt die veroorzaakt omdat mijn cpu niet harder kan? of is mijn moederbordje het bottlenek, aangezien dit een Asus A8N-E betreft.. (9*320 momenteel)
(9*333 doet ie dus ook)
http://www.amdgeeks.net/overclock/348

Tevens wilde ik vragen, het overclocken van geheugen hoe werkt dat zeg maar? Hoe kan ik daar een maximum in opzoeken?
Ik heb OCZ Platium XTC 2-3-2-5 geheugen. Dit draait momenteel op 161Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:15

Dark

who tweaked the light?

Als je temps goed zijn zou er nog wel wat voltage bij mogen, maar ik realiseer me dat je bordje daar niet echt veel opties voor heeft... of je moet met de soldeerbout aan de haal willen ...

mem overclocken is een beetje het omgekeerde van cpu overclocken. nu ga je je cpu op 5x zetten zodat je zeker weet dat die het blijft doen en dan met mem 1:1 vanaf standaard je fsb verhogen tot je de grens van het mem kent. daarna kan je het zelfde proberen ze te combineren zodat je dicht bij beide maxima komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Dark schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:32:
Als je temps goed zijn zou er nog wel wat voltage bij mogen, maar ik realiseer me dat je bordje daar niet echt veel opties voor heeft... of je moet met de soldeerbout aan de haal willen ...

mem overclocken is een beetje het omgekeerde van cpu overclocken. nu ga je je cpu op 5x zetten zodat je zeker weet dat die het blijft doen en dan met mem 1:1 vanaf standaard je fsb verhogen tot je de grens van het mem kent. daarna kan je het zelfde proberen ze te combineren zodat je dicht bij beide maxima komt.
Dankjewel voor deze informatie.. dat ga ik binnenkort dan eens proberen :)
De temperaturen vind ik dat best aan de hoge kant zitten
IDLE zo rond de 35
en stressed zown 60 graden (en dat met een Zalman 9500LED) Al moet ik zeggen dat ik mijn voeding erg warm vind worden, tijdens het stressen komt hier ook ongeveer lucht van 60-70 graden uit... (Coolermaster ding) Tevens heeft hij last van resoneren zodra mn processor zijn best moet gaan doen.

Over het moederbord, er is een DFI UT lanparty NForce4 SLI-DR Expert onderweg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Mijn opteron is vandaag binnen gekomen :D

Hij loopt nu op 2.7ghz en dat wordt waarschijnlijk 24/7 snelheid, op 2.8 komt hij al boven de 50 graden en voor 24/7 vind ik dat wel iets te veel van het goede. Als ik even meer tijd heb zal ik even screens posten enzo en even laten primen maar heb het nu nogal druk :P

edit: stepping is trouwens LCB9E 063APMW, komt me niet bekend voor maar ben best tevreden :) (is een opteron 165)

[ Voor 15% gewijzigd door Renegade! op 15-01-2007 21:47 ]

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Pittie schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:26:
[...]

Dankjewel voor deze informatie.. dat ga ik binnenkort dan eens proberen :)
De temperaturen vind ik dat best aan de hoge kant zitten
IDLE zo rond de 35
en stressed zown 60 graden (en dat met een Zalman 9500LED) Al moet ik zeggen dat ik mijn voeding erg warm vind worden, tijdens het stressen komt hier ook ongeveer lucht van 60-70 graden uit... (Coolermaster ding) Tevens heeft hij last van resoneren zodra mn processor zijn best moet gaan doen.
Over het moederbord, er is een DFI UT lanparty NForce4 SLI-DR Expert onderweg :9
De temps die je noemt lijken me vrij hoog, xou proberen of je die omlaag kan krijgen...

Zalman is niet echt een heel goede cooler, deze zijn gemaakt met minder geluid op default clocks voor ogen, de fan kan dan op 1/2 snelheid. Dit resulteerd in een cooler die wel iets beter dan standaard werkt voor oc-en ook, maar niet extreem goed...

review van een aantal coolers:
http://www.madshrimps.be/...&artpage=1823&articID=419

Voeding wordt heet kan duiden op het feit dat ie hard werkt, of op het feit dat ie niet heel efficient is, door de hoge temp wordt hij ook nog minder efficient en kan hij minder vermogen leveren dan de spec. want die gaan meestal uit van een temp van 25c. Dat resoneren betekend meestal niet veel goeds, goedkopere psu's die op het randje hangen van wat ze aan kunnen maken vaak zulke geluiden, al hoor je bij de meeste psu's wel iets in geluid varieeren bij belasting als je heel goed luisterd...

Je krijgt een nieuw bord, dus oude kan de soldeerbout op >:) ? lees ik dat nou tussen de regels door ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Dark schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:22:
[...]

De temps die je noemt lijken me vrij hoog, xou proberen of je die omlaag kan krijgen...

Zalman is niet echt een heel goede cooler, deze zijn gemaakt met minder geluid op default clocks voor ogen, de fan kan dan op 1/2 snelheid. Dit resulteerd in een cooler die wel iets beter dan standaard werkt voor oc-en ook, maar niet extreem goed...

review van een aantal coolers:
http://www.madshrimps.be/...&artpage=1823&articID=419

Voeding wordt heet kan duiden op het feit dat ie hard werkt, of op het feit dat ie niet heel efficient is, door de hoge temp wordt hij ook nog minder efficient en kan hij minder vermogen leveren dan de spec. want die gaan meestal uit van een temp van 25c. Dat resoneren betekend meestal niet veel goeds, goedkopere psu's die op het randje hangen van wat ze aan kunnen maken vaak zulke geluiden, al hoor je bij de meeste psu's wel iets in geluid varieeren bij belasting als je heel goed luisterd...

Je krijgt een nieuw bord, dus oude kan de soldeerbout op >:) ? lees ik dat nou tussen de regels door ;)?
Dankjewel voor al deze informatie
deze ga ik morgen es tot me nemen. Ik ga dus binnenkort op zoek naar een beter koeler voor het overclocken. Want ik heb inderdaad gemerkt dat overclocken en een stille pc op dit moment niet samen kan.
Over die voeding, dat zou wel zonde zijn als ik deze wederom moet gaan vervangen, want ik ben nog niet zolang geleden overgestapt van FSP 300Watt voeding. (Maar genoeg over dit onderwerp, dat zal ik posten in dat andere topic)
Het is eigenlijk niet de bedoeling om mijn huidige bordje te gaan bewerken met een soldeerbout :P
En wel om twee redenen. 1. Kan nog een aardig centje opbrengen (waarvan ik vervolgens een nieuwe koeler kan kopen :)) En 2. ik heb niet eens een soldeerbout en er goed mee omgaan kan ik niet (Alleen middelbare school techniek kennis :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:02
Yay... 17000 3dmarks 03 :P
165@ 2,7 ghz :D
heerlijk.. eerst had ik 13k :P

[ Voor 49% gewijzigd door NomadTitan op 16-01-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Wat moet ik me voorstellen bij 'eerst' ?

[ Voor 12% gewijzigd door Saturnus op 16-01-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Saturnus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:03:
Wat moet ik me voorstellen bij 'eerst' ?
eerst was 1,8 ghz 8)7 cpu overclocken geeft dus 4k extra punten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Tjah, het kan net zo goed een vergelijking zijn met je oude CPU, weet ik veel. :/
4k aan punten door OC lijkt me niet echt kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Saturnus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:10:
Tjah, het kan net zo goed een vergelijking zijn met je oude CPU, weet ik veel. :/
4k aan punten door OC lijkt me niet echt kunnen...
Waarschijnlijk vormt de cpu een botleneck voor zijn videokaart als hij niet overklokt is, daarmee dat hij zoveel punten meer scoort na het overklokken... (botleneck weg+betere cpu score)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Daar had ik al aangedacht...maar zoveel punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Op aanraden van Dark heb ik die site eens bekeken, daar kom ik tot de conlcusie dat de Scythe Ninja Rev.B SCNJ-1000P een goede vervanger gaat worden voor mijn Zalman 9500LED.
Zijn jullie het daar mee eens? Uiteraard gericht op het overclocken en enigszin kwa geluid productie?
Of hebben jullie betere alternatieven, het gaat dus om een koeler op mn Opteron 165 (s939) zo koel mogelijk te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Prima cooler inderdaad. Algemeen zou die iets beter dan de TTBT moeten zijn. Als je er nog even Arctic Ceramique pasta bij doet scheelt dat nog weer wat graadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Pittie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:29:
Op aanraden van Dark heb ik die site eens bekeken, daar kom ik tot de conlcusie dat de Scythe Ninja Rev.B SCNJ-1000P een goede vervanger gaat worden voor mijn Zalman 9500LED.
Zijn jullie het daar mee eens? Uiteraard gericht op het overclocken en enigszin kwa geluid productie?
Of hebben jullie betere alternatieven, het gaat dus om een koeler op mn Opteron 165 (s939) zo koel mogelijk te houden
Speciale koelers hebben over het algemeen een bepaald doel voor ogen, de een probeert maximaal te koelen en schuwt daarbij geen fanlawaai, de ander probeert een bijna passief geluidsloos werkend systeem, waarbij de luchtstroom zo min mogelijk door het blokje gehindert wordt. In die laatste categorie valt de Scythe Ninja, werkt extreem goed bij lage airflow, dat is zijn sterkste punt. Komt door de grote afstand van de koel lammellen, de fan kan ongehinderd de lucht erdoor blazen, ook bij lage toerentallen. Als de lammelen dichter op elkaar staan kost het meer moeite de lucht erdoor te blazen. Zal je wel denken: maar met de ninja kan ik toch ook harder gaan blazen voor meer koeling? Dat is tot op zekere hoogte waar natuurlijk, maar als je toch harder wilt blazen is een groter koel oppervlak, dus meer lamellen, toch weer in het voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Saturnus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:41:
... Als je er nog even Arctic Ceramique pasta bij doet scheelt dat nog weer wat graadjes.
of die nieuwe goop van zalman Zalman ZM-STG1 - DE beste thermalgrease?
schijnt erg goed te werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Is inderdaad ook een goede optie. In het topic staat deze post nog: MF in "Zalman ZM-STG1 - DE beste thermalgrease?"

Als ik nog iets ergens bestel doe ik gelijk dit erbij, een behoorlijk verschil nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Mja, ook niet zo gek.. Als je ziet hoe ze die AS5 aanbrengen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
TheZeroorez schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:47:
Mja, ook niet zo gek.. Als je ziet hoe ze die AS5 aanbrengen :X
Misschien wel wat oneffen en beetje veel maar dat zal ook wel het verschil niet maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Saturnus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:04:
Is inderdaad ook een goede optie. In het topic staat deze post nog: MF in "Zalman ZM-STG1 - DE beste thermalgrease?"

Als ik nog iets ergens bestel doe ik gelijk dit erbij, een behoorlijk verschil nog.
Volgens mij valt dit best mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

moet ook eerlijk bekennen dat ik nooit veel verschil heb gemerkt tussen verschillende soorten koelprut hoor, mits goed aangebacht, werkt zelfs witte silicone goop goed. een verschil van 1c vind ik niet veel, dat kan je ook krijgen als je je hs met dezelfde pasta opnieuw erop zet.
het lijkt me wel dat dit spul wat makkelijker dun is aan te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

2783mhz met een 3200 venice amd proc.
busspeed 278x9
mem ergens op 220 (meende ik) 1 gig dual channel
doorloop de prime dus niet, k lees net dat dat door memory timings kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ksi schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:13:
2783mhz met een 3200 venice amd proc.
busspeed 278x9
mem ergens op 220 (meende ik) 1 gig dual channel
doorloop de prime dus niet, k lees net dat dat door memory timings kan liggen?
278*9 != 2783 ? het zal dus wel *10 zijn met die venice 3200?... of 2502Mhz?
bij een 10* multi en een divider van 166 kom je dan op 231mhz mem
bij een 9* multi en een divider van 166 kom je dan op 227.45mhz mem

wat je kan proberen is de mem divider op 100, dan weet je zeker dat het je cpu niet belemmerd, zie ook de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dark schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:59:
of die nieuwe goop van zalman Zalman ZM-STG1 - DE beste thermalgrease?
schijnt erg goed te werken ...
+
Dark schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:46:Speciale koelers hebben over het algemeen een bepaald doel voor ogen, de een probeert maximaal te koelen en schuwt daarbij geen fanlawaai, de ander probeert een bijna passief geluidsloos werkend systeem, waarbij de luchtstroom zo min mogelijk door het blokje gehindert wordt. In die laatste categorie valt de Scythe Ninja, werkt extreem goed bij lage airflow, dat is zijn sterkste punt. Komt door de grote afstand van de koel lammellen, de fan kan ongehinderd de lucht erdoor blazen, ook bij lage toerentallen. Als de lammelen dichter op elkaar staan kost het meer moeite de lucht erdoor te blazen. Zal je wel denken: maar met de ninja kan ik toch ook harder gaan blazen voor meer koeling? Dat is tot op zekere hoogte waar natuurlijk, maar als je toch harder wilt blazen is een groter koel oppervlak, dus meer lamellen, toch weer in het voordeel.
Deze 2 posts zijn geheel correct, echter : Don't forget ThermalRight Ultra 120 :P

Heb deze samen met een 120 mm. Papst van maximaal 1200 toeren en door mijn DFI Venus geregeld ook nog eens waardoor ik EN niks hoor EN goede koeling heb :D

En er zit dus STG1 tussen !!

Wat ik eigenlijk wil zeggen : Gewoon Scythe of ThermalRight kiezen en je zit goed. Rest doet imho momenteel niet eens mee :X

/EDIT :
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:59:Gelukkig zijn er nog andere koelers... :z
Als je the best of the best wil imho niet...

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 18-01-2007 15:37 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:52:
[...]

+

[...]

Deze 2 posts zijn geheel correct, echter : Don't forget ThermalRight Ultra 120 :P

Heb deze samen met een 120 mm. Papst van maximaal 1200 toeren en door mijn DFI Venus geregeld ook nog eens waardoor ik EN niks hoor EN goede koeling heb :D

En er zit dus STG1 tussen !!

Wat ik eigenlijk wil zeggen : Gewoon Scythe of ThermalRight kiezen en je zit goed. Rest doet imho momenteel niet eens mee :X
Gelukkig zijn er nog andere koelers... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Inderdaad, er bestaat ook zoiets als gebrek aan ruimte/geld, of het er gewoon niet voor over hebben..

Ik denk dat de X2 koelers, en de Arctic Freezer 64pro ook wel aardig mee doen hoor ;)
nero355 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:52:
[...]

Als je the best of the best wil imho niet...
Waterkoeling of PhaseChange?

[ Voor 34% gewijzigd door TheZeroorez op 18-01-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TheZeroorez schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:38:
Inderdaad, er bestaat ook zoiets als gebrek aan ruimte/geld, of het er gewoon niet voor over hebben..

Ik denk dat de X2 koelers, en de Arctic Freezer 64pro ook wel aardig mee doen hoor ;)
Je bedoelt de X2 koeler van AMD ?? Die is zeker wel goed ja, maar ik heb het over high end koelers.
Waterkoeling of PhaseChange?
Luchtkoeling hadden we het toch over :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
De ouwe gouwe TTBT bestaat gelukkig ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zalman 9500 voldoet voor mij prima

Niet de allerbeste kan nog steeds goed genoeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

in dit verband, lucht koeling, is deze wel een lekkere post (@xs):
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azerty heeft weer opty,s 165 op voorraad :o :o :o
als het goed is komt de mijne morgen of maandag...ben benieuwd !! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Klopt, ik had er al een in bestelling voor ongeveer 2 weken dus ik heb komende week ook een 165 :)
Volgende week maar eens de 165 samen met mijn epox 9npa+ ultra op de pijnbank leggen >:)

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

effen een vraagje,
Mijn systeempje wordt niet bijzonder warm (cpu stressed 50graden) en ik heb mijn pctje van 2.0 ghz OC't naar 2.4. Hierop draaide hij niet stabiel viel na klein uurtje uit. Vervolgens heb ik hem terug geklokt naar 2.3 en ook hierop viel hij uit na ongeveer 2 tot 3 uur. Nu heb ik hem nog verder terug geklokt op 2.2 ghz hij draait hierop echter wel stabiel. Mijn vraag is, is er ene verklaring voor deze instabieliteit? En wat heeft meer voordelen 200x10 of 244x9 ? Ik wil hem namelijk graag op 2.4 gaan draaien of zelfs op 2.6 ghz

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Voltage verhogen, Mem @ divider, HT Bus @ 4/3.
Hogere Freq voor dezelfde uiteindelijke snelheid is theoretisch sneller.

Zie ook het stukje 'Overklokken - Hoe?' uit de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Saturnus schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:45:
Voltage verhogen, Mem @ divider, HT Bus @ 4/3.
Hogere Freq voor dezelfde uiteindelijke snelheid is theoretisch sneller.

Zie ook het stukje 'Overklokken - Hoe?' uit de TS.
ok dank u wel,

Nou resten mij nog 2 vragen.
1. Levert een 2.2 ghz systeem met hoge fsb meer stabiliteit op?
2. Is er een oplossing voor een instabiel systeem @ 2.3 ghz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Stabieler zal het nooit worden bij overklokken, maar met een goede controle (Prime/SP2004) blijft die net zo stabiel als voorheen.
Dat kunnen dus die verschillende dingen zijn die ik zei, of je CPU heeft meer volt nodig, of je mem. loopt zo hoog dat het een divider nodig heeft, dit laatste is altijd aan te raden als je je overklok nog moet uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broertje heeft sinds 2 maanden een nieuwe pc gekocht. Een 3800 met een msi k8n neo 4f kingston ch5 2 x 512 en een x1950 xt .Ik ging hem dan nu overclocken en ik kom nu tot 3 ghz nog niet verder geprobeert. Dit is op 1.55 volt en met een fsb op 250
Hier de picture http://img442.imageshack.us/img442/3310/3ghz6wi.png

De steppings is trouwens cabze 0633 gpmw een onbekende stepping maar heel lekker.

@ edit loopt op 3.06 ghz ikk post strax pictures over maximale overclock.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik heb eens geprobeert me snelheid van 200x10 naar 244x9 te veranderen, maar na een kort prime test kreeg ik na de 4de run een error. Vervolgens geprobeert mijn pc te benchmarken met prime95 en toen kreeg ik een gekras door de speakers en sloeg me pc vast. Ik heb hem 10 sec van het stroomt gehaald en weer terug gezet op 200x10 Vcore was auto ongeveer 1.520 (mem 2.5-3-2-7) en tijdens de crash was de snelheid 244x9 Vcore op 1.550 (omdat de auto functie van de spanning niet werkt als ik de fsb probeert te verhogen) en me mem 2.5-3-3-7

Kan iemand een gokje wagen wat de crash veroorzaakte? mijn pc draait echter stabiel op 2.2 ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk als je je fsb overclockt klok je niet alleen je moederbord en processor over maar ook pci slot agp slot geheugen en ht bus. Bijv als je moederbord 250 fsb loopt dan loopt je geheugen op 250 (als je ddr 400 divider hebt gekozen. Dit betekent overclockt geheugen en niet alle geheugen dimmetjes vinden dat leuk en vragen dan meestal meer volt of hogere timoings. Ook klok je je ht bus over dat is de fsb x 5, maar die x frequency kun je lager zetten. Zodat het ipv 5 x 250 3 x 250 wordt dat betekent dat de ht bus niet hoger gaat dan standaard, want ht bus overclocking maakt niet uit kwa performance maar wel in stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij Yorcom een Athlon X2 939 3800+ gekocht, een van de weinige in NL ;)

Heb hem nu stabiel draaien op 2700 Mhz @ 1,44V en daarbij draait het geheugen 225 Mhz. Het is retesnel, volgens Sisoftware Sandra is de processorkracht in floatingpoint sneller dan de FX2-62 2,8Ghz, en de X2 4800. Stressed temp is 54 graden met een Zahlman koeler.

Ik vraag me af of ik hem nog naar 2800 Mhz kan krijgen... :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Zygivt
Het kan inderdaad zijn zoals rival zegt, misschien heb je ook een bagger CPU, wie zal het zeggen.

In ieder geval: Lees de Topic Start eens, want daar staat het letterlijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
170's op vooraad bij:
OBCS
PCone

[ Voor 37% gewijzigd door Saturnus op 21-01-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

hoi allemaal,

weer 1 vraagje, maar voordat ik die stel wil ik rival en saturnus effen bedanken voor hun tips ik ga ze zo uitproberen _/-\o_

Hier mijn vraag: Ik heb een K8S8X moederbord met een Hiper 48 cpu fan. Deze heeft echter 4 pinnen en me moederbord 3 pinnen. Als ik in mijn moederbord CnQ uit zet draait mijn fan echter nog steeds op ongeveer 1540 rpm terwijl de fan een range heeft van 1400-3000. Nu is mijn vraag wanneer gaat mijn fan zich wel inspannen? Want mijn cpu wordt stressed 51 graden en ik kan geen max temp instellen in de bios

b.v.d. Zygivt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Zygivt schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:45:
hoi allemaal,

weer 1 vraagje, maar voordat ik die stel wil ik rival en saturnus effen bedanken voor hun tips ik ga ze zo uitproberen _/-\o_

Hier mijn vraag: Ik heb een K8S8X moederbord met een Hiper 48 cpu fan. Deze heeft echter 4 pinnen en me moederbord 3 pinnen. Als ik in mijn moederbord CnQ uit zet draait mijn fan echter nog steeds op ongeveer 1540 rpm terwijl de fan een range heeft van 1400-3000. Nu is mijn vraag wanneer gaat mijn fan zich wel inspannen? Want mijn cpu wordt stressed 51 graden en ik kan geen max temp instellen in de bios

b.v.d. Zygivt
gewoon voluit laten draaien dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

NomadTitan schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:45:
[...]

gewoon voluit laten draaien dat ding :P
jah maar hoe :D want als ik CnQ uitzet draait hij nog steeds 1548 rpm en ik kan met de cpufan wellicht net niet bij de case fan connector op het moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Heb je CnQ aan? Ook onder het overklokken? Dat moet je niet doen hé. :P
Probeer eens of SpeedFan werkt icm je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Zygivt schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:45:

Hier mijn vraag: Ik heb een K8S8X moederbord met een Hiper 48 cpu fan. Deze heeft echter 4 pinnen en me moederbord 3 pinnen. Als ik in mijn moederbord CnQ uit zet draait mijn fan echter nog steeds op ongeveer 1540 rpm terwijl de fan een range heeft van 1400-3000...

b.v.d. Zygivt
zit de 4 pins connector wel goed op de 3pins van het mobo?
hier een linkje http://www.intel.com/supp.../desktop/sb/CS-012074.htm
* Note: when using a 3-pin power connector with a 4-pin fan header, the fan will always be on; there is no fan control. maar dat is dus niet het geval...
offtopic: bvd's zijn hier niet nodig heh...

edited

[ Voor 12% gewijzigd door Dark op 21-01-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

@ saturnus, CnQ staat uiteraard uit, maar het lijkt erop alsof hij het gewoon doet want me cpu wil niet echt harder :(

@ dark, ik ga meteen maar effen checken, maar wat gebeurt er als de pin niet goed op zijn header zit ?

Tip van saturnus en die van rival hebben echter gewerkt ik draai nu 2.3 ghz stabiel (lijkt het) en wil een poging gaan wagen 2.4 ghz te doen, maar als me cpu koeler niet harder gaat draaien dan wordt me cpu te heet die is op 2.3 ghz stressed namelijk 53 graden.
is het handiger de cpu koeler te laten zuigen uit de heatsink? gezien de 2 linker fans derboven uitblazen?

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=XJIBEFZQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Laat maar lekker door je heatsink heen blazen hoor. :)
BIOS update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Saturnus schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:14:
Laat maar lekker door je heatsink heen blazen hoor. :)
BIOS update?
voor zover ik weet nieuwst bios van de k8s8x versie p2.10 ik ga nog effne kijken voor de zekerheid.

Edit: zojuist gekeken versie 2.1 van de bios is de nieuwste en die heb ik. Ik download nog wel even de nieuwste CnQ drivers.

[ Voor 18% gewijzigd door Zygivt op 21-01-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Ik ben ook weer begonnen met het oc'en van mijn x2 4200+ op een asus a8n sli deluxe bios 1014 O-)
momenteel zit ik op 2552.2 mhz en nog steeds geen problemen... (ook nog standaard v-core)
(232 * 11)
het rare is alleen dat super pi 1m test niet sneller wordt
@stock doet mijn cpu er 36sec over
en nu aan 2552 mz nog steeds 36 sec 8)7

wel draait mijn geheugen nu slecht aan 150mhz frequency, om zo de cpu limit uit te vogelen maar dit zou toch niet moeten uitmaken? 8)7
iemand een idee?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zeker wel. SuperPI is uiteindelijk meer afhankelijk van mem. dan CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Saturnus schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:45:
Zeker wel. SuperPI is uiteindelijk meer afhankelijk van mem. dan CPU.
bedankt voor het snelle antwoord!, wat raad je me aan? gewoon nog even verder gaan met de cpu oc tot ik aan een limiet kom en dan mijn geheugen beginnen op krikken (het zijn helaas 4latjes van 512mb ddr400 crossair valueram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Precies zo. ;)
Dat is het beste om te doen, eerst kijken wat de max. is van de CPU door de mem. als factor uit te schakelen zodat je zeker weet dat je CPU het limiet is, niet je mem. Daarna lekker je geheugen er weer bij trekken en Mhz'tjes + timmings tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Zygivt schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:12:
...
@ dark, ik ga meteen maar effen checken, maar wat gebeurt er als de pin niet goed op zijn header zit ?
:P goeie vraag. ik zou niet weten wat er dan precies gebeurd, maar ik weet wel dat het er op meerdere manieren op past. waarom eigenlijk een 4 pins fan?

edit: lekker quote-tje wat iig verklaard waarom de snelheid niet wil.
4-pin connectors are to power 4-pin fans, also called PWM fans. PWM fans are software controlled. The motherboard controls the PWM fan speed.

The 4 pins diagram is as follows:
1= +12Vcc
2= GND
3= SPEED SENSOR (it communicates the current speed of the fan back to the motherboard)
4= PWM pulse

The computer controls the speed of the fan thru the PWM channel (wire #4). For example, Shuttle barebones have PWM fans for silent use (the fans rotate at minimum speed; when the temperature rises, the motherboard tells the fans to speed up).
Also, some CPU fans require 4-pin connectors (the mainboard controls the speed of the fan).

These fans are backward compatible (they can be used with regular 3-pin and even 2-pin connectors). They just won't be software controlled anymore (some rotate at minimum speed, some at maximum speed, depending on the manifacturer, i believe.)

[ Voor 56% gewijzigd door Dark op 21-01-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Saturnus schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:50:
Precies zo. ;)
Dat is het beste om te doen, eerst kijken wat de max. is van de CPU door de mem. als factor uit te schakelen zodat je zeker weet dat je CPU het limiet is, niet je mem. Daarna lekker je geheugen er weer bij trekken en Mhz'tjes + timmings tunen.
Het wordt steeds maffer 8)7 ondertussen op vcore 1.45
multiplier 11*240= 2640 mhz en superpi doet er nu 38sec over (paar keer getest)
verder niets veranderd aan het geheugen of andere dingen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Waarschijnlijk gewoon toeval. Je moet je pas zorgen maken als dat gebeurd als je een echte grote stap maakt, of je mem OC't. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

@ Langzweeper. ik heb mijn ddr400 geheugen op 166 mhz gezet en ben toen gaan overclocken en mijn geheugen draait nu 191 mhz dus komt vanzelf wel in de buurt van de 200 mhz. Daarnaast ook de timings verander van 2.5-3-3-7 naar 2.5-2-3-5. 2T veranderd in 1T. Bankinterleaving van 8 naar 4 beats veranderd en mijn pi tijd is nu (paar uurtje geleden voor het laats gedaan) 42 sec. Het record met deze set up is 39 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Draai je Dual Channel? Dan moet dat zeker sneller kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Voor de liefhebbers; ik heb mijn processor koeler omgedraait. Hij zuigt nu lucht uit de heatsink en deze lucht verlaat direct de pc door de fans ernaast. Ik heb hiermee een voordeel van 5 to 6 graden stressed gewonnen.

nu effen 2.4 ghz proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Saturnus schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:09:
Draai je Dual Channel? Dan moet dat zeker sneller kunnen.
nee DDR(1)

Ik heb hem ook wel eens op 200 mhz gezet en ben toen gaan overclocken maar toen kwam ik niet verder dan 2.2 ghz stabiel toen kreeg ik een error bij 2.3 ghz na de 3de run van prime95 en toen ik wilde gaan benchmarken resette me pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DDR1/DDR2 heeft niets met Dual Channel te maken.
Check maar even in de FAQ wat Dual Channel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Saturnus schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:13:
DDR1/DDR2 heeft niets met Dual Channel te maken.
Check maar even in de FAQ wat Dual Channel is.
jup maar is zei dus: "nee"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ok. Toch denk ik dat je er wel < 35sec. van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Saturnus schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:29:
Ok. Toch denk ik dat je er wel < 35sec. van kan maken.
denk je ?
ik heb nu 2.4 ghz geheugen 200mhz 2.5-3-3-7

die 39 sec was trouwens een persoonlijk record op 2.4 ghz net voordat hij crashte ;), maar dankzij die tip om je ht-bus lager te zetten draait hij nu stabiel op 2.4 ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Ik ben nu tegen de limiet aan gelopen van mijn cpu nl
multiplier 11*241= 2651 mhz
niet veel hoger dus

nu heb ik mijn geheugen op 333mhz gezet maar alles is zo instabiel als iets...
en een divider voor het geheugen vind ik niet in mijn bios... hoe verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

langezwieper schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:50:
Ik ben nu tegen de limiet aan gelopen van mijn cpu nl
multiplier 11*241= 2651 mhz
niet veel hoger dus

heb je boxed cooler ofzo? mijn 2 ghz amd 3000+ draait nu stabiel op 2.4 ghz. Ik denk dat je toch wel op de 2.8 of 3 ghz moet kunnen komen?

[ Voor 6% gewijzigd door Zygivt op 21-01-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Zygivt schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:58:
[...]

heb je boxed cooler ofzo? mijn 2 ghz amd 3000+ draait nu stabiel op 2.4 ghz. Ik denk dat je toch wel op de 2.8 of 3 ghz moet kunnen komen?
nee temps zijn geen probleem hij begint als ik hem hoger zet gewoon in 1 keer 0,5 volt meer te vragen... dat lijkt me niet de bedoeling
(ik heb wel een dualcore dus mss zit er 1 zwakkere core in, kan altijd)
maar mijn probleem blijft dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

langezwieper schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:50:
zet het eens op 200mhz of 266mhz dan, want dat is de divider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 20:06
Zijn er al mensen die zo'n 5200+ hebben overgeclocked? Want volgens mij kijkt iedereen naar de C2D maar de snelste X2 cpu kost ondertussen nog maar 260€ en zou (mits je hem goed kunt OC'en) best wel eens een alternatief kunnen zijn voor een e6400/e6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Dark schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:19:
[...]

zet het eens op 200mhz of 266mhz dan, want dat is de divider...
dan trekt hij het wel... maar dan is mijn geheugen zo traag dat ik niets heb aan mijn oc invergelijking met stock snelheden en geheugen aan 400mhz... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:33
kutkip schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:20:
Zijn er al mensen die zo'n 5200+ hebben overgeclocked? Want volgens mij kijkt iedereen naar de C2D maar de snelste X2 cpu kost ondertussen nog maar 260€ en zou (mits je hem goed kunt OC'en) best wel eens een alternatief kunnen zijn voor een e6400/e6600.
Heb je goed gezien.

Alleen het voordeel van de Core 2 Duo tov de 5000+ / 5200+ is dat de Core 2 Duo goed te overclocken is, en de 5000+ etc. niet. De 5000+ gebruikt namelijk gewoon de 3800+ core, en is dus al een heel stuk uitgerekt qua clocksnelheid. De Core 2 Duo daarentegen is net nieuw, en er zit nog veel rek in. Op welke core de 5200+ is gebaseerd weet ik niet, maar het is wel de oudere core (K8) die al een beetje aan zijn einde zit. Veel rek zit er denk ik niet meer in (in de K8 serie). De K8L moet nieuwe hoop bieden... :)
langezwieper schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:20:
[...]

dan trekt hij het wel... maar dan is mijn geheugen zo traag dat ik niets heb aan mijn oc invergelijking met stock snelheden en geheugen aan 400mhz... ;)
Ik _denk_ persoonlijk dat dat niet veel uitmaakt, aangezien je toch al dual-channel draait (neem ik aan?) en AMD's toch niet zoveel vraag naar bandbreedte hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Avalaxy op 21-01-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 20:06
leonpwner1 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:24:
[...]

Heb je goed gezien.

Alleen het voordeel van de Core 2 Duo tov de 5000+ / 5200+ is dat de Core 2 Duo goed te overclocken is, en de 5000+ etc. niet. De 5000+ gebruikt namelijk gewoon de 3800+ core, en is dus al een heel stuk uitgerekt qua clocksnelheid. De Core 2 Duo daarentegen is net nieuw, en er zit nog veel rek in. Op welke core de 5200+ is gebaseerd weet ik niet, maar het is wel de oudere core (K8) die al een beetje aan zijn einde zit. Veel rek zit er denk ik niet meer in (in de K8 serie). De K8L moet nieuwe hoop bieden... :)

[...]

Ik _denk_ persoonlijk dat dat niet veel uitmaakt, aangezien je toch al dual-channel draait (neem ik aan?) en AMD's toch niet zoveel vraag naar bandbreedte hebben.
Ok. Ik dacht misschien gaan die nieuwe cores ook wel hard, want die nieuwe cpu's waren toch 65nm?

http://www.vr-zone.com/?i=3643

Maarja een Core2Duo doet al gemakkelijk 3Ghz dus om dat bij te houden moet je een X2 al op >3.4GHz kunnen klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

langezwieper schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:20:
[...]

dan denk ik dat je 'read preamble(rp)' en 'max async latency(mal)' een beetje bijgesteld moet worden, dat is erg belangrijk als je async draait.

boven de 241mhz komt je geheugen met de 333divider hoger dan 200mhz, nou weet ik niet hoe ver dat geheugen wil meewerken, maar je kan het wel tijdelijk verder omlaag klokken om te zien of je je cpu verder krijgt en er zeker van te zijn dat het niet het mem is dat de pret bederft. zo vind je eerst het max van de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armando15
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-03 13:03
kutkip schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:20:
een alternatief, oke.
maar als je kijkt naar de potentie van de (€ 180kostende) e6400 en de (weliswaar €20 duurdere) e6600 dan valt de x2 5200+ hierbij in het niet.
Ben btw geen intel fanboy, gewoon een leuk feitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

op amdgeeks.com zijn er nog geen oc's van een 5200 in hun database dus ook daar kun je geen informatie uit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zygivt schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:58:
[...]

Dit is echter niet waar :). Als je een processor overclockt zit al snel meestal de limiterende factor in de l2 cache. Dit is het geheugen op je processor vroeger zat het buiten de cpu (daarom altijd van die grote dingen), maar de eerste processor die l2cache onboard had was een celeron gek he :P.
Daarom kunnen sommige processors nog niet eens 2.7 op 1.6 volt :(. Mijne kan ook maar 2.59 stable op 1.56 volt (bord kan niet meer volt aan en geen zin om volt mod te doen aangezien ik geen geld genoeg heb voor andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:07:
[...]

Dit is echter niet waar :). Als je een processor overclockt zit al snel meestal de limiterende factor in de l2 cache. Dit is het geheugen op je processor vroeger zat het buiten de cpu (daarom altijd van die grote dingen), maar de eerste processor die l2cache onboard had was een celeron gek he :P.
Daarom kunnen sommige processors nog niet eens 2.7 op 1.6 volt :(. Mijne kan ook maar 2.59 stable op 1.56 volt (bord kan niet meer volt aan en geen zin om volt mod te doen aangezien ik geen geld genoeg heb voor andere).
maar zijn zijn cache is wat groter dan de mijne? Je zou toch bijna zeggen dat jouw pc verder zou moeten komen |:(. Ik heb mijne nu stabiel op 2.5 ghz 2.55 was hij instabiel en bij 2.6 kwam hij niet verder dan de laadbalk van xp dus ik laat hem hierop.

specs:
amd3000+ @ 2.5 ghz
K8S8X
1 Gig geheugen @ 208mhz (3-4-3-7-)
radeon 9550 @ 350mhz core 200mhz mem.

Ati silencer 1 rev2 gemod
hiper 48 met omgedraaide fan.
3 intake fans
2 outtake fans
580 Watt hiper type r voeding

[ Voor 5% gewijzigd door Zygivt op 22-01-2007 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

langezwieper schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:44:
Ik ben ook weer begonnen met het oc'en van mijn x2 4200+ op een asus a8n sli deluxe bios 1014 O-)
momenteel zit ik op 2552.2 mhz en nog steeds geen problemen... (ook nog standaard v-core)
(232 * 11)
het rare is alleen dat super pi 1m test niet sneller wordt
@stock doet mijn cpu er 36sec over
en nu aan 2552 mz nog steeds 36 sec 8)7

wel draait mijn geheugen nu slecht aan 150mhz frequency, om zo de cpu limit uit te vogelen maar dit zou toch niet moeten uitmaken? 8)7
iemand een idee?
2700 kan met gemak @ 1,465V. Zelfde mobo en 3800+ proc.
Hier overigens 34,3 s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:32:
[...]

dan denk ik dat je 'read preamble(rp)' en 'max async latency(mal)' een beetje bijgesteld moet worden, dat is erg belangrijk als je async draait.

boven de 241mhz komt je geheugen met de 333divider hoger dan 200mhz, nou weet ik niet hoe ver dat geheugen wil meewerken, maar je kan het wel tijdelijk verder omlaag klokken om te zien of je je cpu verder krijgt en er zeker van te zijn dat het niet het mem is dat de pret bederft. zo vind je eerst het max van de cpu.
Het voltage van het geheugen op 2,9 V zetten, deed bij mij wonderen. DDR400 draait nu op 450 (2x225).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb ook een vraagje.

heb een amd x2 4800+ socket 939
met een asus a8n32sli deluxe mobo.

ik wou hem wat oce door de bus op 220 te zetten draai ik gelijk 2.63 met geheugen dus ook op 440 mhz dual channel.

als ik de frequentie verander naar 221 dan word de cpu snelheid 2,53 met geheugen snelheid 333.

weet iemand hoe ik kan zorgen dat me geheugen minimaal op 400 blijft staan en gwn de frequentie op 235 kan zetten voor zo''n 2.8 ghz??

had de frequentie op 295 gezet maar toen zei die met opstarten ddr266 das wel erg laag wil er minimaal 400 hebben staan

kan niet iets vinden van een optie ddr400 forceren ofsow.

iemand bekend met dit bordje en weet wel hoe het moet???

[ Voor 9% gewijzigd door jorisw86 op 22-01-2007 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

jorisw86 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:45:
ik heb ook een vraagje.

heb een amd x2 4800+ socket 939
met een asus a8n32sli deluxe mobo.

ik wou hem wat oce door de bus op 220 te zetten draai ik gelijk 2.63 met geheugen dus ook op 440 mhz dual channel.

als ik de frequentie verander naar 221 dan word de cpu snelheid 2,53 met geheugen snelheid 333.

weet iemand hoe ik kan zorgen dat me geheugen minimaal op 400 blijft staan en gwn de frequentie op 235 kan zetten voor zo''n 2.8 ghz??

had de frequentie op 295 gezet maar toen zei die met opstarten ddr266 das wel erg laag wil er minimaal 400 hebben staan

Ik weet zo niet wat voor bios je hebt, maar ik heb een ami bios P2.1 op een k8S8X en ik kan onder het menu "chipset" (hier vind ik de settings van me geheugen, nortbridghe en agp kaart) me geheugen zelf instellen. Ik heb hem op automatisch gezet om te zorgen dat hij niet te ver overgeclockt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:45:
ik heb ook een vraagje.

Je moet je niks aantrekken van de ddr266. Dat is de divider, en zegt niks over de frequentie van je geheugen. Check het tuning topic van je moederbord maar eens op tweakers. Staat helemaal uitgelegd. Het gaat erom wat cpu-z aangeeft op welke frequentie je geheugen draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb ik vannacht ontdekt dat prime na 6 uur toch een hardwarefout ontdekt, terwijl bij normaal gebruik mijn systeem stabiel is.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:16:
Overigens heb ik vannacht ontdekt dat prime na 6 uur toch een hardwarefout ontdekt, terwijl bij normaal gebruik mijn systeem stabiel is.. :(
yup :P.. Ik ken zat mensen die denken dat hun systeem stabiel is.. én superkoel... alleen vergeten ze altijd dat idle draaien als ze hun temps kijken bij everest :')

Bijv... iemand die ik ken.. 45 graden Idle (prescott) én ik 53 graden stressed.. hij zo ''Yoo hoge temps man''

hehe.. met stressen ga je tot het uiterste.. dat is wel eens goed om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

NomadTitan schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:35:
[...]

yup :P.. Ik ken zat mensen die denken dat hun systeem stabiel is.. én superkoel... alleen vergeten ze altijd dat idle draaien als ze hun temps kijken bij everest :')

Bijv... iemand die ik ken.. 45 graden Idle (prescott) én ik 53 graden stressed.. hij zo ''Yoo hoge temps man''

hehe.. met stressen ga je tot het uiterste.. dat is wel eens goed om te doen :)
de definitie van stabiel is idd nogal verschillend per persoon :o de een vindt een superpi + 3dmark een goede test, en de ander wil minstens 3, 6,8,10,12 of 24u orthos op pri 10 zien voor ie het stabiel wil noemen... ik denk dat het ook afhangt van de manier waarop je het systeem gebruikt, of je er tevreden mee bent... uren aaneen gamen of koetje }:O vergt nou eenmaal meer dan een beetje browsen en chatten.

zelf heb ik al vaker meegemaakt dat orthos er na een aantal uren (3-7) toch mee stopt dus laat ik wel graag eens een hele dag stressen om toch enige zekerheid te hebben, hoewel het 1 malig lukken van zo'n run uiteraard ook geen garanties biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:46:
Azerty heeft weer opty,s 165 op voorraad :o :o :o
als het goed is komt de mijne morgen of maandag...ben benieuwd !! :D
En en en? Wat doet die? >2,7ghz op redelijk voltage en koop ik (waarschijnlijk) ook 1 :)

Eindelijk zijn de brisbane (65nm) cpu's te koop in NL. Tot nu toe heb ik ze alleen bij Azerty gevonden. Prijzen zijn redelijk (oftewel, te vergelijken met de 90nm versie)

[ Voor 49% gewijzigd door PASware op 22-01-2007 13:49 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Bedankt voor alle tips!!!
ik draai nu x2 4200+ a8nsli delux @
core: 2684 (wil echt niet veel hoger)
vcore 1.472
geheugen 191.7mhz (tras:11, trc:11, command rate 2t, dram idle timer 16 clocks)
htt4x
bus speed: 244
htlink 976

en mijn superpi 1m is al naar 37sec gegaan (al was hij aan stocksnelheden 36sec) :/
iemand nog tips? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoerd op 22-01-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn opty 165 is binnen :o :o

CCBBE 0616XPMW "A WINNER " _/-\o_

even inpluggen en de rest volgt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ja hoor :) ik heb wel een tip.
neem deze http://forums.extremeover...m/showthread.php?t=170999 a64 memory guide eens door. het leuke/anders dan andere aan deze guide is dat hij niet gaat over de maximale clocks halen, maar over maximale ram performance verkrijgen op clocks die prettig haalbaar zijn.
This procedure is NOT about getting the highest overclock out of your ram. It’s about getting the most performance out of the clock speed you can easily hit!
edit:
zelf kom ik op 28.219sec bij 1m superpi met de volgende settings:
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/2841/timingsaangehaald7kx.th.jpg
http://img260.imageshack.us/img260/2841/timingsaangehaald7kx.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Dark op 22-01-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Dark schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:24:
[...]

ja hoor :) ik heb wel een tip.
neem deze http://forums.extremeover...m/showthread.php?t=170999 a64 memory guide eens door. het leuke/anders dan andere aan deze guide is dat hij niet gaat over de maximale clocks halen, maar over maximale ram performance verkrijgen op clocks die prettig haalbaar zijn.
[...]
super! bedankt, kan ik weer even verder ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]