[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.096 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 10:54
lol.. ik heb Everest Ult Ed ooit een keertje gekocht met korting - 20 dollar ofzo.. d:)b , & die key werkt levenslang, dus kan elke nieuwe versie gewoon gebruiken.. (met de 3.50.xx staan er nu een paar quads boven me -O- )

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik kom op 2950mhz met mijn x2 4800+ met cu7700 cooler en stock voltage 44 graden stressed
mem komt op ongeveer 390mhz 2.5-3-3-6 1T
htt op 3x dus zo'n 750
ik doe dit met stock voltages, ik vroeg me af wat de beste manier was om dit aan te passen? ik heb een a8n-sli deluxe moederbord kan ik het het beste in de bios doen of zijn er ook tools voor om het in windows te doen? ik kan me herinneren dat het vroegah met clockgen kon.

http://www.fhbnet.nl/~boogie/images/x2oc2.jpg

wat ik me ook afvroeg, hoe lock ik de pci clocksnelheid?
ik kan kiezen uit auto/cpu/33.33mhz en maakt niet uit welke de boel gaat toch vrolijk mee omhoog
ik gebruik bios 1016

[ Voor 15% gewijzigd door IRCfreAk op 26-01-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
IRCfreAk schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:10:
ik kom op 2950mhz met mijn x2 4800+ met cu7700 cooler en stock voltage 44 graden stressed
htt op 3x dus zo'n 750
ik doe dit met stock voltages, ik vroeg me af wat de beste manier was om dit aan te passen? ik heb een a8n-sli deluxe moederbord kan ik het het beste in de bios doen of zijn er ook tools voor om het in windows te doen? ik kan me herinneren dat het vroegah met clockgen kon.

ik kan kiezen uit auto/cpu/33.33mhz en maakt niet uit welke de boel gaat toch vrolijk mee omhoog
ik gebruik bios 1016
10 min primen wil nog niet veel zeggen vrees ik :P Voor je er je 24/7 setup van maakt zou je hem beter eerst een paar uur laten primen. Verder mooie clock! :)

Voor je voltage te verhogen ga je best in de bios kijken. Vroeger had ik ook dit bordje en heb nooit last gehad van pci clock, stond gwn op default en nooit aangekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Renegade! op 26-01-2007 18:33 ]

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
htt op 3x dus zo'n 750

Ik zou iets langer doen primen ;)
ik gebruik bios 1016
33.33mhz moet hij staan. Doe alles ff vanuit je BIOS, dan moet het niet omhoog mee gaan hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
TheZeroorez schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:43:
[...]

Ik zou iets langer doen primen ;)
[...]
33.33mhz moet hij staan. Doe alles ff vanuit je BIOS, dan moet het niet omhoog mee gaan hoor..
ok merci maar als ie niet boot ben ik gelijk de lul met bios reset of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Niet moeilijk over doen, waarom zou die niet booten? :S
Primen moet idd langer, 8-10 uur.
ClockGen kan icm niet-DFI-boardjes het voltage via windows wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 18:34
Saturnus schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:49:
Niet moeilijk over doen, waarom zou die niet booten? :S
Primen moet idd langer, 8-10 uur.
ClockGen kan icm niet-DFI-boardjes het voltage via windows wel veranderen.
Na 5 uurtjes primen kan je er al wel redelijk vanuit gaat dat het stabiel loopt :P

Maarja... soms duurt het gewoon lang voor er errors komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
yori1989 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:23:
[...]

Na 5 uurtjes primen kan je er al wel redelijk vanuit gaat dat het stabiel loopt :P

Maarja... soms duurt het gewoon lang voor er errors komen :)
Meeste mensen stellen zich al tevreden met 2 uurtjes, wat ook wel terecht is want ik denk niet dat er veel mensen zwaarde applicaties gaan draaien dan 2 uur primen met een overklokte cpu, zou ook niet erg logisch zijn...

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
De Dual Core Optimizer/Hotfix staat nu ook in de TS.
Thanks to AllStar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Saturnus schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:09:
De Dual Core Optimizer/Hotfix staat nu ook in de TS.
Thanks to AllStar _/-\o_
Ik wil niet vervelend doen maar wat met de mensen die een Engelse versie van xp hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Renegade! schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:40:
[...]

Ik wil niet vervelend doen maar wat met de mensen die een Engelse versie van xp hebben? :P
Dat vraag ik me ook af, waarschijnlijk zal die ook wel werken op een EN versie...iemand die dat kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Saturnus schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:42:
[...]

Dat vraag ik me ook af, waarschijnlijk zal die ook wel werken op een EN versie...iemand die dat kan proberen?
Heb het zelf geprobeert en zoals met alles van windows updates/hotfixes werkt het niet...
Even zoeken naar een Engelse versie dus.

edit: ik weet niet of het hetzelfde is maar dit werkt wel bij mij :)

[ Voor 18% gewijzigd door Renegade! op 26-01-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:52

Dark

who tweaked the light?

ik gebruik enkel de dualcore-optimizer en winxp dualcore hotfix v4:
file: http://download.microsoft...P-KB896256-v4-x86-ENU.exe
KB 896256 kb-artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hmmm ok. Die in de TS is dus de Nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Dark schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:01:
ik gebruik enkel de dualcore-optimizer en winxp dualcore hotfix v4:
file: http://download.microsoft...P-KB896256-v4-x86-ENU.exe
KB 896256 kb-artikel
Bedankt, is geïnstalleerd :) Al zal het waarschijnlijk niet veel uitmaken maar beter iets dan niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

in het kb artikel staat dat je ook de volgende register entry moet doen:

code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Throttle]
"PerfEnablePackageIdle"=dword:00000001

* kan je knippen en in een leeg tekstdocumentje plakken, vervolgens opslaan en renamen naar .reg ipv. .txt, dan dubbelklik en bevestigend antwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Dark schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:14:
in het kb artikel staat dat je ook de volgende register entry moet doen:

code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Throttle]
"PerfEnablePackageIdle"=dword:00000001

* kan je knippen en in een leeg tekstdocumentje plakken, vervolgens opslaan en renamen naar .reg ipv. .txt, dan dubbelklik en bevestigend antwoorden...
Wederom gedaan, wederom bedankt! :P

Stressed word mijn cpu nu 53 graden met stock koeling en stock koelprut, als er weer wat tijd is eens kijken voor een Big Typhoon of een arctic freezer. (is op 1.45 volt overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:16
Is de ASUS A8R32-MVP Deluxe een goed overklok moederbord? Het heeft een ati chipset, en daar heb ikniet echt ervaring mee.
Klokt zoiets nou beter over dan een A8N-E(of sli oid)? Zo ja, en tov een DFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
barzi schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:38:
Is de ASUS A8R32-MVP Deluxe een goed overklok moederbord? Het heeft een ati chipset, en daar heb ikniet echt ervaring mee.
Klokt zoiets nou beter over dan een A8N-E(of sli oid)? Zo ja, en tov een DFI?
google al geprobeerd? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Zal wel niet :z

Mijn 165 loopt nu gewoon lekker op 2600 mhz 1.4 volt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
yori1989 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 08:55:
[...]

Zal wel niet :z

Mijn 165 loopt nu gewoon lekker op 2600 mhz 1.4 volt :P
Zou ik mezelf niet tevreden mee stellen mocht ik een 2800+ stepping hebben :P Welke koeling gebruik je en is dat je max op 1.4v? Anders kun je nog altijd eens kijken wat hij doet op 1.45v etc.

Als ik betere koeling heb dan zal ik zelfs eens kijken wat hij kan op 1.55v, zolang de temps maar goed zijn en hij stabiel is, is alles inorde :)

[ Voor 15% gewijzigd door Renegade! op 27-01-2007 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Renegade! schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:04:
[...]

Zou ik mezelf niet tevreden mee stellen mocht ik een 2800+ stepping hebben :P Welke koeling gebruik je en is dat je max op 1.4v? Anders kun je nog altijd eens kijken wat hij doet op 1.45v etc.

Als ik betere koeling heb dan zal ik zelfs eens kijken wat hij kan op 1.55v, zolang de temps maar goed zijn en hij stabiel is, is alles inorde :)
Arctic freezer 64 PRO met 120mm fan erop(yori tm ophangsysteem met office-elastiekjes)
Opzich wil 2700mhz wel.. maar ik doe het even safe tot ik nieuw geheugen heb :P
Max temp = 48 graden onder load ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
yori1989 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:10:
[...]

Arctic freezer 64 PRO met 120mm fan erop(yori tm ophangsysteem met office-elastiekjes)
Opzich wil 2700mhz wel.. maar ik doe het even safe tot ik nieuw geheugen heb :P
Max temp = 48 graden onder load ofzo
Nou dan doet mijn stock koeling met een max temp van 53 graden onder full load op 1.45v en 2700mhz het toch zo slecht nog niet :P Maar waarom wachten op nieuw geheugen? Gewoon een divider lager en weer verder gaan :) Zorg gewoon dat het niet te veel boven de stock snelheden komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Renegade! schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:15:
[...]

Nou dan doet mijn stock koeling met een max temp van 53 graden onder full load op 1.45v en 2700mhz het toch zo slecht nog niet :P Maar waarom wachten op nieuw geheugen? Gewoon een divider lager en weer verder gaan :) Zorg gewoon dat het niet te veel boven de stock snelheden komt.
Jij hebt er een Delta Tornado- fan op zitten.. bij mij een coolermaster 120mm die 1200 toeren draait :P

er is vast meer uit te halen.. Geen zin + wacht op nieuw geheugen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:37
Ik heb mijn AM2 X2 4200+ naar 2409 MHz overgeclocked, en mijn idle temp ging plots van 35 naar 73 graden (Celcius). Toen ik hem weer terugzette, werd de temp meteen weer 37. Hij had nog niet eens onder load gedraaid.

Ik had de Multiplier op 11, zoals normaal, de Frequency op 219 en alle bussen gelocked. Verder stond de HT-bus op 4x.

Ik draai de proc op een Asus M2N4-SLI mobo met een Zalman CNPS9500-AM2. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik heb verder nog niet zoveel ervaring met oc'en, behalve dan mijn oude celeron D, die ik met de FSB van 2400 naar 3000 kreeg...

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Jakkus schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:57:
Ik heb mijn AM2 X2 4200+ naar 2409 MHz overgeclocked, en mijn idle temp ging plots van 35 naar 73 graden (Celcius). Toen ik hem weer terugzette, werd de temp meteen weer 37. Hij had nog niet eens onder load gedraaid.

Ik had de Multiplier op 11, zoals normaal, de Frequency op 219 en alle bussen gelocked. Verder stond de HT-bus op 4x.

Ik draai de proc op een Asus M2N4-SLI mobo met een Zalman CNPS9500-AM2. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik heb verder nog niet zoveel ervaring met oc'en, behalve dan mijn oude celeron D, die ik met de FSB van 2400 naar 3000 kreeg...
dat kan nooit kloppen 8)7 Sensors brak ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Dacht ik ook al... Zou een bios-update kunnen helpen?

[ Voor 49% gewijzigd door Jakkus op 27-01-2007 11:12 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Jakkus schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:12:
Dacht ik ook al... Zou een bios-update kunnen helpen?
Yup dat kan zeker helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Gewoon even kijken in de lijst met changes en al staat het er niet bij, in 90% van de gevallen is het altijd beter de nieuwste BIOS erop te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Dan probeer ik het gewoon ff, ik heb hem net al gedownload, bios 704

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Klein stukje over de dual core hotfix e.d.

Stap 1
Installeer de AMD CPU driver. Directe link: KLIK

Stap 2
Installeer de Microsoft hotfix:
Engels: KLIK!
Nederlands: KLIK!

Stap 3
Om de hotfix goed te laten werken, moeten we iets in het register aanpassen. Dat gaat op de volgende manier:

1. Click Start, click Run, type regedit in the Open box, and then click OK.
2. Right-click HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Session Manager, point to New, and then click Key.
3. Type Throttle for the new key name.
4. Right-click Throttle, point to New, and then click DWORD Value.
5. Type PerfEnablePackageIdle for the value name.
6. Right-click PerfEnablePackageIdle, and then click Modify.
7. In the Edit DWORD Value box, type 1. In the Value data box, make sure that Hexadecimal is selected, and then click OK.
8. Quit Registry Editor.

Stap 4
We moeten nu kijken of in BOOT.ini het volgende commando staat: /usepmtimer. Om dat te checken:

Right click on My Computer go to properties, click on the ADVANCE tab, then under startup and recovery click on settings, then click on EDIT....

Het moet er ongeveer zo uit zien:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

Stap 5
Als laatste installeren we de nieuwe AMD Dual-Core Optimizer. Directe link: KLIK!

Einde van het verhaal, misschien kan het in de TS ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Over een paar dagen komt Deel 31 alweer, ik denk dat ik naar jouw post link. :) Wel zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Volgens mij is de sensor idd brak, hij geeft nu 81 graden aan bij oc, en zonder oc geeft hij 45 aan. Als ik mijn hand erbij houd, tegen het plaatje van de koeler aan die iets van 3 milimeter boven de cpu zit, is het denk ik niet warmer dan zo'n 20 graden. Ik denk niet dat het zo veilig is m'n pc te gebruiken om te oc'en, dus ik laat het maar hierbij. Iig bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Jakkus schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:37:
Volgens mij is de sensor idd brak, hij geeft nu 81 graden aan bij oc, en zonder oc geeft hij 45 aan. Als ik mijn hand erbij houd, tegen het plaatje van de koeler aan die iets van 3 milimeter boven de cpu zit, is het denk ik niet warmer dan zo'n 20 graden. Ik denk niet dat het zo veilig is m'n pc te gebruiken om te oc'en, dus ik laat het maar hierbij. Iig bedankt voor de hulp.
Kan geen kwaad.. als jij je vinger er 15 sec op het koelblok kan houden(liefst zo dicht mogelijk bij de core) dan is hij minder warm als 45 graden.

probeer gewoon.... let op dat spontane shutdowns of reboots kunnen komen door de beveiliging (niet dat je denkt dat er iets stuk is) omdat hij dan zichzelf activeert bij een verkeerd uitgelezen temp.

Met welk progamma lees je je temps uit ? probeer anders eens Everest of Coretemp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Met welk progamma lees je je temps uit ? probeer anders eens Everest of Coretemp
Okee, dat zal ik eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Coretemp geeft bij core1 ong. 20 graden en bij core2 ong. 30, terwijl Asus PC Probe 2 45 aangeeft. Duidelijk een brakke mobosensor, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Jakkus schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:46:
Coretemp geeft bij core1 ong. 20 graden en bij core2 ong. 30, terwijl Asus PC Probe 2 45 aangeeft. Duidelijk een brakke mobosensor, lijkt mij.
Asus probe staat nou niet echt bekent om zijn goede uitlezingen :P
downloadkoop everest eens.. die geeft iig goede temps weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ik heb hem net naar 2,4 GHz geclocked, hij staat nu volgens coretemp 3 graden hoger dan daarnet, en bij PCProbe op 78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clamdxp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12-2024
leonpwner1 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:35:
Ik ben op zoek naar de naam van een tooltje die ik met mijn vorige Windows install gebruikte. Omschrijving:

Je kon de HTT en de Multiplier instellen, en ook kon je de Divider instellen. Er was ook nog iets met de naam 'DFI' dat je kon aanvinken, en als je alles had ingevuld kreeg je gelijk de nieuwe snelheid van de cpu te zien en de snelheid waarop het geheugen komt te lopen.

Het was een heel simpel calculatortje waarmee je dus je cpu- en geheugensnelheid kunt bereken.

Wie kan me helpen weer aan dit tooltje te komen? Ik kan het echt nergens meer vinden... niet in de TS en ook niet op google. Het zou best eens door iemand hier op GoT gemaakt kunnen zijn, maar ik kan die post niet meer vinden.

edit: of weet iemand de formule om de geheugen snelheid te berekenen?
DAT TOOLTJE HEET A64MemFreq11 kan hem je wel door mailen als je hem hebben wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Kan je hem naar mij mailen? (Zie profiel)
Dan zet ik hem wel op mijn space + in de TS. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Dat kan je ook allemaal met A64Info-beta, maar daarmee kan je ook nog realtime je ram timings instellen.
htt op 3x dus zo'n 750

Welke stepping heb je? Enne, die gaat lekker rap voor een X2 4800+ :)

[ Voor 76% gewijzigd door Demon_Eyez op 27-01-2007 13:03 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Net een tuniq tower erop gezet met zalman zm-stg1... had voorheen een a64freezer...

In een koele kamer houdt hij de proc (170@3ghz/1.5v) op 40c met orthos 1/2 uurtje blenden op pri 10. _/-\o_
een verbetering van enkele graden tov. de a64freezer dus, en dan moet die goop nog curen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:37

charrel

Cortisol4life..

Knappe temps, met gemiddeld temp. hier boven op de kamer van 20c. wordt mijn procje zo rond de 49c stressed op 1.43volt@2980mhz. Dit door een tt big typhoon, zat te denken om ook over te stappen op zo'n tuniq tower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

charrel schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:06:
Knappe temps, met gemiddeld temp. hier boven op de kamer van 20c. wordt mijn procje zo rond de 49c stressed op 1.43volt@2980mhz. Dit door een tt big typhoon, zat te denken om ook over te stappen op zo'n tuniq tower.
temps zijn mooi maar niet echt een goede indicatie voor wat er zou gebeuren in een meer verwarmde omgeving , met een kast om het mobo heen, dus verkijk je daar niet op.

denk niet dat je van die overstap te veel moet verwachten, maar misschien win je er wel enkele graden mee. tt-bt is ook een goeie koeler.

edit: idd. met saturnus hieronder eens, je zou wel iets betere resultaten mogen verwachten met je huidige cooler. Misschien eens goed de contact vlakken schoonmaken en dan met minimaal gebruik van pasta terugplaatsen?

[ Voor 14% gewijzigd door Dark op 27-01-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
De overstap zal inderdaad niet veel schelen. Heb je soms teveel pasta onder je TTBT? Of stock/slechte pasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Demon_Eyez schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:01:
[...]
Welke stepping heb je? Enne, die gaat lekker rap voor een X2 4800+ :)
Ja ik weet dus niet welke stepping ik heb, dan kun je alleen zien door hem eruit te halen toch?
vandaag 1.5uur lang orthos gedraaid en geen problemen, had daarna geen zin om te wachten om 3dmark te draaien en die leverde niet zoveel extras op, 10% hogere cpuscore volgens mij.

Ik heb ook de 3ghz gehaald maar die was niet stabiel met orthos, kon wel makkelijk booten.
Wellicht dat meer volt zou helpen, ben tot 1.4 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
IRCfreAk schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:30:
[...]

Ja ik weet dus niet welke stepping ik heb, dan kun je alleen zien door hem eruit te halen toch?
Mwah, meuktracker: Central Brain Identifier 8.2.0.A build 0112 R10]CBID[/url] geeft 9 van de 10 keer (vaker zelfs :P ) ook wel de goede stepping :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:37

charrel

Cortisol4life..

Saturnus schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:35:
De overstap zal inderdaad niet veel schelen. Heb je soms teveel pasta onder je TTBT? Of stock/slechte pasta?
Arctis silver 5, en zeker niet te dik. Proc. wordt maximaal 49c met kast dicht. Dus persoonlijk vind ik het nog alles meevallen. Core 1 wordt voornamelijk erg warm en die plopt er dus bij de 62c coretemp dan ook uit.
De 2e core wordt "maar" 54c volledig stressed en komt dus even verder. Enige voordeel wat die tuniq zou hebben is dat de lucht richting de achterkant wordt geblazen waar het dan verwijderd wordt door een 12cm fan. Nu zuigt m'n tt big typhoon van het mobo af en gaat het duur de duct naar buiten. Als ik de fan omdraai scheelt dat 1c stressed maar wordt de chipset van het mobootje gewoon erg warm.
Wat wel erg scheelt is dat als ik de 12cm fan naar binnen laat blazen en dan via de fanduct gelijk op m'n proc. Helaas gaat dan de temp. van mijn harde schijven in rap tempo onhoog.
Mijn graka's in SLI kunnen dat ook niet erg waarderen en belonen me dan met veel hogere temps... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Nu even aan het primen met 2700mhz op 1.45v, nu al 3 kwartier geen errors maar wel al 55 graden O-)
Toch eens kijken voor alternatieve koeling dus... Het is hier wel nogal warm, minimum kamertemperatuur maar ik wil dus ook geen kou hebben vanwege een overklok :P

update: max temp is dus 55 graden, is nu alweer een graadje gezakt. Straks eens kijken of er niet wat meer in zit dan 2700mhz, want dat blijkt nu toch stabiel te zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Renegade! op 27-01-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
charrel schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:44:
[...]

Arctis silver 5, en zeker niet te dik. Proc. wordt maximaal 49c met kast dicht. Dus persoonlijk vind ik het nog alles meevallen. Core 1 wordt voornamelijk erg warm en die plopt er dus bij de 62c coretemp dan ook uit.
De 2e core wordt "maar" 54c volledig stressed en komt dus even verder. Enige voordeel wat die tuniq zou hebben is dat de lucht richting de achterkant wordt geblazen waar het dan verwijderd wordt door een 12cm fan. Nu zuigt m'n tt big typhoon van het mobo af en gaat het duur de duct naar buiten. Als ik de fan omdraai scheelt dat 1c stressed maar wordt de chipset van het mobootje gewoon erg warm.
Wat wel erg scheelt is dat als ik de 12cm fan naar binnen laat blazen en dan via de fanduct gelijk op m'n proc. Helaas gaat dan de temp. van mijn harde schijven in rap tempo onhoog.
Mijn graka's in SLI kunnen dat ook niet erg waarderen en belonen me dan met veel hogere temps... 8)
wellicht heb je er te weinig AS5 op gedaan.. soms moet je 'net' wat meer erop doen omdat de koeler niet helemaal goed contact maakt.
Probeer een drupje in het middel te gooien zodat het netjes uitgeperst wordt door de druk.. weet je iig dat er genoeg tussen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
TheZeroorez schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:35:
[...]

Mwah, [url=meuktracker: Central Brain Identifier 8.2.0.A build 0112 R10]CBID[/url] geeft 9 van de 10 keer (vaker zelfs :P ) ook wel de goede stepping :-)
kun je hier iets zien dan?
http://www.fhbnet.nl/~boogie/images/2945-2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik denk dat The_Zeroorez over een ander soort stepping praat, want die ene die op je IHS staat heb ik nog nooit via software kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Saturnus schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:11:
Ik denk dat The_Zeroorez over een ander soort stepping praat, want die ene die op je IHS staat heb ik nog nooit via software kunnen bereiken.
Nee, maar met je OPN nummer en de revision/date kom je al aardig ver hoor ;)

@onder: Tuurlijk, maar als je geen zin hebt om de boel los te halen, kun je hier toch al wel wat mee..

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 28-01-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Maar voor het echte werk heb je toch de 2e regel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
TheZeroorez schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:52:
[...]

Nee, maar met je OPN nummer en de revision/date kom je al aardig ver hoor ;)

@onder: Tuurlijk, maar als je geen zin hebt om de boel los te halen, kun je hier toch al wel wat mee..
Daar heb je niets aan als iedereen de steppings vergelijkt met de code die op de IHS staat.

De code op de IHS kan je meer verstellen als een OPN nummer, want dat kan voor een hele reeks steppings hetzelfde zijn, dus eigenlijk heb je er gewoon niet zo veel aan.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Anoniem: 124681 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:26:

Stap 1
Installeer de AMD CPU driver. Directe link: KLIK
...
quote van de amd site:
AMD Opteron™ Processor with AMD PowerNow!™ Technology Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (x86 and x64 exe) 1.3.2.16
- Allows the system to automatically adjust the CPU speed, voltage and power combination that match the instantaneous user performance need. Download this Setup Installation program (EXE) to automatically update all the files necessary for installation. This package is recommended for users whom desire a graphical user interface for installation. This .EXE driver is a user friendly localized software installation of the driver designed for end-users. This driver supports Single- and Dual-Core AMD Opteron™ processors on Windows XP SP2, Windows 2003 SP1 x84 and x64 Editions.
als ik deze install gaat de pc hangen, als ik hem een paar uurtjes laat idlen zit de boel vast.

lijkt me ook niet dat je met een oc-ed proc wilt dat er aan de clocks en het voltage gemorreld wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Ik heb heel de post van AllStar gevolgd en heb nergens problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Mijn voltages zijn ook niet écht heel erg stabiel.... met hogere voltages 1.45 volt... schommelt terug naar 1.36... 1,45.. lijkt mij niet echt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
yori1989 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:03:
Mijn voltages zijn ook niet écht heel erg stabiel.... met hogere voltages 1.45 volt... schommelt terug naar 1.36... 1,45.. lijkt mij niet echt goed
Mja, kun je maar met zekerheid zeggen als je zeker weet dat de uitlezing correct is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
ik zit nu ff te zoeken op die opn maar dan kom ik dus op de tray versies uit, wat vreemd is aangezien ik mijn cpu boxed heb gekocht, die een ander opn heeft.

Ordering P/N (Tray) ADA4800DAA6CD
Ordering P/N (PIB) ADA4800CDBOX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:50:
[...]

quote van de amd site:

[...]

als ik deze install gaat de pc hangen, als ik hem een paar uurtjes laat idlen zit de boel vast.

lijkt me ook niet dat je met een oc-ed proc wilt dat er aan de clocks en het voltage gemorreld wordt :+
Uhm, dat is alleen als je cool & quiet in je bios enabled, én in Windows dat energie gebeuren op maximale besparing zet.

:+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

dat staat uiteraard allemaal uit... het vreemde is dus dat ik 2x een freeze heb gehad kort na het installen van de cpu-driver, daarvoor en sinds ik hem verwijderd heb niet meer...

de freeze treed op na enkele uren idle...

edit:
dualcore optimizer en hotfix+reg heb ik uiteraard wel installed ...

[ Voor 14% gewijzigd door Dark op 28-01-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Gebruik RMclock om C&Q beter af te stemmen. Ik draai al een dik een half jaar met het stappen plan van All Star, en heb C&Q aanstaan icm een overgeklokte X2 4600+ en nu met een Opteron 165.
Zowel met m'n DFI Ultra-D als met m'n CFX3200-DR draait het als een zonnetje :)

Ik heb gemerkt dat de 4x multi van C&Q niet werkt op bepaalde combo's van mobo + proc, dan krijg ik na een tijdje idle ook freezes. Met RMclock kan je dus de laagste multi instellen, dus die heb ik op 5x staan.

Enige wat ik wel moet uitzetten is dat harde schijven in rust worden gezet, die optie van het Windows energie schema zorgt bij mij voor lock-ups.

Met RMclock kan je btw de standaard schema's van Windows overrulen
IRCfreAk schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:19:
ik zit nu ff te zoeken op die opn maar dan kom ik dus op de tray versies uit, wat vreemd is aangezien ik mijn cpu boxed heb gekocht, die een ander opn heeft.

Ordering P/N (Tray) ADA4800DAA6CD
Ordering P/N (PIB) ADA4800CDBOX
Dat programma leest de microcode van je CPU dus niet altijd nauwkeurig uit of ziet het verschil niet tussen boxed of tray. Boeiend, je hebt eigenlijk niet aan de OPN.

[ Voor 44% gewijzigd door Demon_Eyez op 28-01-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Die OPN is inderdaad nutteloos, het geeft alleen maar de specs van je CPU weer. (Zie ook TS en BalusC Server)

Doe ik iets fout in RMClock of kan het niet hoger dan 1.45v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Demon_Eyez schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:58:
Gebruik RMclock om C&Q beter af te stemmen. [...]
Ik heb c&q uit staan, ik wil ook helemaal geen c&q ;) ook in windows power management staat alles op 'never' en een screensaver heb ik ook niet.

ik heb nu alles uninstalled en opnieuw geinstalleerd... (hotfix verwijderen zuigt, hal reset, alle hw wordt opnieuw geinstalleerd) eens kijken of ik het dan nu ook werkend heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Saturnus schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:12:
Die OPN is inderdaad nutteloos, het geeft alleen maar de specs van je CPU weer. (Zie ook TS en BalusC Server)

Doe ik iets fout in RMClock of kan het niet hoger dan 1.45v?
Nee RMClock doet niets fout, maar de VID tabel van AMD's C&Q gaat maar tot 1.35v of 1.4v (ligt eraan welke proc je hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dan heb ik dus niks aan dat prog? (Want me 3700+ loopt op 1.55v)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Saturnus schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:12:
Mja, zoals ik al zei: Je hebt er wel íets aan.. Op AMDgeeks sorteren op jouw OPN, datum én revision, geeft je toch al wat meer accurate resultaten dan puur jouw processor..

Dat is wat ik probeer te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205590

Anoniem: 124681 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:26:
Heeft dit jullie nou snelheidswinst opgeleverd? Ik vind het maar meevallen, en merk er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

verbeteringen van een paar % zijn zelden direct merkbaar, maar in het grote geheel telt het lekker op ;)

ik merk zowel voor,- als na helemaal geen verschil, net als jij, maar wie weet treden de juiste omstandigheden niet vaak op hoor. iig ben ik van mening dat het niet echt heel duidelijk is welke voordelen en nadelen er aan die drivers en hotfix of het ontbreken daarvan kleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
TheZeroorez schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:54:
[...]

Mja, zoals ik al zei: Je hebt er wel íets aan.. Op AMDgeeks sorteren op jouw OPN, datum én revision, geeft je toch al wat meer accurate resultaten dan puur jouw processor..

Dat is wat ik probeer te zeggen :)
Ja maar dan nog, dan weet je het OPN nummer van je proc, dat zegt gewoon veel te weinig tot gewoonweg niets wat info betreft over clockbaarheid, itt de volledige specifieke stepping van je proc.
Dark schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:28:
verbeteringen van een paar % zijn zelden direct merkbaar, maar in het grote geheel telt het lekker op ;)

ik merk zowel voor,- als na helemaal geen verschil, net als jij, maar wie weet treden de juiste omstandigheden niet vaak op hoor. iig ben ik van mening dat het niet echt heel duidelijk is welke voordelen en nadelen er aan die drivers en hotfix of het ontbreken daarvan kleven.
Die fixes zijn in de eerste plaats het leven geroepen om problemen te verhelpen die eventueel optreden wanneer C&Q enabled is op een dual-core systeem.
Van die 2% extra performance merk je natuurlijk geen fluit, maar de freezes and lags om de zoveel minuten die hiermee op sommige systemen verdwijnen des te meer.
Saturnus schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:52:
Dan heb ik dus niks aan dat prog? (Want me 3700+ loopt op 1.55v)
Ligt eraan welk mobo en bios je hebt, op een DFI kan je instellen dat bijvoorbeeld de standaard VID wordt gebruikt plus een extra percentage.
Dus bijvoorbeeld 1.35 + 115% = 1.55v

Wanneer C&Q staat ingeschakeld krijg je de ruwweg volgende VID tabel met uiteindelijke voltage:

1.10v + 115% = 1.26v
1.20v + 115% = 1.38v
1.30v + 115% = 1.50v
1.35v + 115% = 1.55v

Zoek maar in het DFI nF4 op DFI CFX3200 topic naar twee uitgebreide posts hoe ik C&Q heb ingesteld op een overclocked systeem met 1.52v

Het aantal multi dat je kan instellen voor C&Q met bijvoorbeeld RMClock, kan dus ook nog per proc verschillen:
Met m'n X2 4200+ had ik beschikking over 4x, 5x, 6x, 7x, 8x, 9x, 10x 11x 12x
Met m'n Opteron 165 heb ik alleen 4x 5x 8x 9x (geen idee waar 6x en 7x zijn gebleven)

Bij m'n Opteron 165 is 4x nu wel stabiel, maar met m'n X2 4600 was dat niet het geval en kon ik vanaf 5x gebruiken.

[ Voor 71% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-01-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Klopt, maar in het geval van C&Q worden dus alleen VID 1.1v tot en met VID 1.35v gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hmm... ik zit nu met een stroomzuipende AMD64 3500+ opgescheept (130nm Newcastle-core).

Ik ga denk ik maar terug naar een 3000+ op 90nm, die zag ik ergens te koop staan voor net iets meer dan €30,- met als stepping: CBBID 0508EPMW. Toen ik had gegoogled op die stepping zag ik een aantal mensen die dat ding op 1.4V op 3.0GHz wisten te krijgen, dus...

* Jejking is about to happyshop soon O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Jejking schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:16:
Hmm... ik zit nu met een stroomzuipende AMD64 3500+ opgescheept (130nm Newcastle-core).

Ik ga denk ik maar terug naar een 3000+ op 90nm, die zag ik ergens te koop staan voor net iets meer dan €30,- met als stepping: CBBID 0508EPMW. Toen ik had gegoogled op die stepping zag ik een aantal mensen die dat ding op 1.4V op 3.0GHz wisten te krijgen, dus...

conclusie? als je dat ding overclockt gebruikt ie nog veel meer stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

IRCfreAk schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:10:
[...]

conclusie? als je dat ding overclockt gebruikt ie nog veel meer stroom
Ik dacht al dat je dat zou gaan zeggen. Die 3500+ draait op 2.2GHz met 1.55V stock (vond ik teveel), een 3000+ gaat al snel richting 1.3V op lagere snelheden. Als ik die OC nodig heb dan mix ik wel een profieleke in elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202845

Ey ik ben noob op t gebied van overclocken :p. morgen krijg ik een nieuwe cpu (opteron 170). Nu wou ik even vragen wat een goede OC setup zou zijn.
Specs:
Mobo: Asus A8N-SLI
CPU: Opteron 170
Ram: 2GB DDR 400 (PC 3200)
Videokaart: Asus 8800GTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
In de TS staat dat dat mobo niet echt geschikt is om je maximale OC te krijgen, maar voor een beginner is het prima. Geheugen, meer info mag wel, onbekend merk? Dan zit je snel op een divider. Opteron 170 klokken super nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Anoniem: 202845 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:21:
Ey ik ben noob op t gebied van overclocken :p. morgen krijg ik een nieuwe cpu (opteron 170). Nu wou ik even vragen wat een goede OC setup zou zijn.
Specs:
Mobo: Asus A8N-SLI
CPU: Opteron 170
Ram: 2GB DDR 400 (PC 3200)
Videokaart: Asus 8800GTS
eh.. lees de TS en overclocken die hap

@ vipeax-
Vergeet je stepping niet van te voren te posten !! :)

[ Voor 8% gewijzigd door yori1989 op 29-01-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

met een beetje geluk 10*300 met 133 divider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205189

Hmm zou het verstandig zijn mijn computer verder over te clocken ivm de Vcore? Deze lijkt me vrij hoog, maar anders rebootte hij steeds.. :X Ik wil niet dat ik het dalijk sloop ofzo (maargoed; risico's van overclocken zullen we maar zeggen :+)

Specs;
Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2,2 GHz @ 2,6 GHz
Moederbord: MSI K9A Platinum
CPU-koeling: Arctic Freezer 64 Pro
Geheugen: 1 GB Kingston HyperX (2 x 512 MB)
Videokaarten: 2 x MSI ATI Radeon RX1950 Pro 256 MB
GPU-koeling: 2 x Accelero X2

Ik heb hem nu dus op 2,6 GHz draaien, 10*260 (standaard was 11*200)
Vcore: 1,48V
CPU: 43°C stressed, 32°C idle
CPU Core: 38°C stressed, 21°C idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Als de temps. kloppen kan je de vCore zeker nog wat verhogen want het zijn mooie temps voor een DualCore. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205590 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:18:
[...]

Heeft dit jullie nou snelheidswinst opgeleverd? Ik vind het maar meevallen, en merk er weinig van.
Je bent niet verplicht alles te doen wat ik zeg hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Jejking schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:16:

CBBID gaat nooit met normale koeling 3Ghz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Had gister nieuwe geheugen gehaald omdat de Kingston CL3 voor geen meter wilde overclocken.
G.Skill 4400LE met Heatspreaders TCCD chipies.

ADA3200DAA4BW
NBBWE 0608CAB

305x9= 2745 Mhz
Geheugen 1:1 305 Mhz 2,5-4-3-7 2T 2,75v (610 Mhz)
Asus A8N-SLi @ Premium bios (Originele A8N-SLi bios clockte voor geen meter)

Nou is het probleem.. vanaf een HTT van 240 kan ik niet meer 1T draaien, ligt het probleem bij de moederbord, cpu of mem??

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5080 Waterforce - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Arctic silver 5 begint in te werken... Van max load 50 graden naar 48... én nu 46 graden full load :9
Als hij idle draait koel ik hem zelfs passief met Arctic freezer 64 pro :9~

Hij is nu geclockt @ 2,6ghz 1.4V :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-06 20:53

DMN

@ Q_7

Dat lijkt mijn geheugen wel :)
305 Mhz is niet verkeerd! Bij mij ging het niet harder dan 285. Dat het niet meer op 1T wil draaien boven de 240-250 Mhz is een probleem van het moederbord. Hiervoor is zover ik weet geen oplossing.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:21

Milmoor

Footsteps and pictures.

Voor de mensen met een Asus A8N-SLI: de pci-lock doet het alleen als de frequentie in de bios afwijkt van de standaard. Dus als je vanuit Windows wil overklokken (wat ik zelf wel zo handig vind), moet je dus toch je FSB minstens 1 Mhz opschroeven in de bios. Verlagen werkt waarschijnlijk ook, maar klinkt niet zinnig.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

yori1989 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:01:
Arctic silver 5 begint in te werken... Van max load 50 graden naar 48... én nu 46 graden full load :9
Als hij idle draait koel ik hem zelfs passief met Arctic freezer 64 pro :9~

Hij is nu geclockt @ 2,6ghz 1.4V :*)
nice temps... moet je er eigenlijk ook de omgevingstemp bij vemelden anders zegt het nog weinig, met een omg.temp. van 18c doet de mijne 40-41c met orthos 40 minuutjes aan op small-fft... als het hier 23c is, tja dan is de proc ook 5c warmer heh...
http://img213.imageshack.us/img213/5654/tempsnicees0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Dark schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:17:
[...]

nice temps... moet je er eigenlijk ook de omgevingstemp bij vemelden anders zegt het nog weinig, met een omg.temp. van 18c doet de mijne 40-41c met orthos 40 minuutjes aan op small-fft... als het hier 23c is, tja dan is de proc ook 5c warmer heh...
http://img213.imageshack.us/img213/5654/tempsnicees0.jpg
hier ongeveer ook 23 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

gpXtreme schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:14:
@ Q_7

Dat lijkt mijn geheugen wel :)
305 Mhz is niet verkeerd! Bij mij ging het niet harder dan 285. Dat het niet meer op 1T wil draaien boven de 240-250 Mhz is een probleem van het moederbord. Hiervoor is zover ik weet geen oplossing.
Je wilt niet zeggen dat je hem gister hebt verkocht hé :X

Ik draai nu gewoon 274x10 dus geheugen ook op zijn stock snelheid :)
Overigens hij wilt ook 3-4-4-8@ 620 Mhz doen
Vet geheugen dus :P

[ Voor 6% gewijzigd door Q_7 op 30-01-2007 10:41 ]

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5080 Waterforce - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

yori1989 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:28:
[...]
hier ongeveer ook 23 graden :)
Het zijn ook goede koelers hoor, die a64freezers, had em zelf ook. Zelf heb ik er pas een tuniq op gezet in de hoop dat ik meer voltage door kan jagen en de temps toch laag kan houden, maar ben er nog niet aan toe gekomen om een hogere oc te proberen, de temp winst a64freezer-->tuniq is weinig op mijn huidige instellingen, maar ik begon wel tegen de grens aan te lopen van de a64freezer, een extra 92mm fannetje had ik er al op ge-elastiekt, want dat scheelde al aanzienlijk ... ik weet dat je em lapped hebt, maar heb je er ook een fanmod erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Dark schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:38:
[...]

Het zijn ook goede koelers hoor, die a64freezers, had em zelf ook. Zelf heb ik er pas een tuniq op gezet in de hoop dat ik meer voltage door kan jagen en de temps toch laag kan houden, maar ben er nog niet aan toe gekomen om een hogere oc te proberen, de temp winst a64freezer-->tuniq is weinig op mijn huidige instellingen, maar ik begon wel tegen de grens aan te lopen van de a64freezer, een extra 92mm fannetje had ik er al op ge-elastiekt, want dat scheelde al aanzienlijk ... ik weet dat je em lapped hebt, maar heb je er ook een fanmod erop?
Yup 120mm fan erop MET trilvrijtm ophang systeem.

http://members.home.nl/yori1989/Koelblok/
Hier staan ze :P ik kan niet zo goed fotograveren.. maar je ziet het principe wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 18:00
hallo allemaal, ik krijg vanmiddag mijn opteron180 binnen, en wou maar eens (rustig) beginnen met oc'en

maar nu zit ik met de temperaturen van mijn hardware:
amd opteron180 ( nu nog 3500+ )
msi k8n sli platinum ( waarvan chipset passief gekoeld, en laatste bios )
msi geforce 6600GT ( pci-e×16 )
2×512mb twinmos pc3200 ( 2.5-3-3-8 deze hebben beide memory heatspreaders)
1×250GB WD2500KS
1×320GB WD3200KS
een sleur casefans
en een ocz modstream 450Watt

ik gebruikte altijd everest home om mijn temperaturen uit te lezen
en speedfan+rivatuner om de fan-snelheden aan te passen

maar nu zag ik gister middag opeens dat de temperaturen tussen everest home en ultimate nogal verschillen
en dan met name die van de gpu,
everest home: 32
everest ultimate: 45 (rivatuner geeft ook 45 aan, terwijl speedfan de temperaturen van Home weergeeft)

en bij de cpu verschilt het 1 á 2 graden

maar de HDD's zijn ook verschillend 35 en 36 graden bij Home, en 29 en 32 bij Ultimate
(HD-tune geeft dezelfde temps weer als Ultimate, en speedfan als Home)

nu komt er bij overclocken nogal wat extra warmte vrij, en voor de cpu zal dit niet zo erg zijn,word gekoeld door een thermaltake blue orbII
maar deze is tegelijkertijd ook een probleem, aangezien het zo'n groot ding is
hij zit 1 á 2 MM bij mijn geheugen vandaan (erboven) en miss. 3 cm bij mijn GPU

welke temperaturen moet ik nu pakken?
want ik vind het een beetje stom dat ik 4 verschillende programma's moet pakken om de verschillen te vergelijken 8)7
(mischien is de vraag een beetje misplaatst, maar hier leek mij het beste)

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Je krijgt er ook nog een 4-heatpipe boxed koeler bij :) maak je geen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
(Nou het is dat je een Opty180 krijgt.. ;))

Iig, die van de Ultimate Edition zijn correct - voor zover de gegevens in je BIOS kloppen.

Everest Ultimate leest bij een videokaart trouwens 4 temperaturen uit; GPU, GPU omgeving, GPU diode & GPU geheugen (alleen dat geheugen weet ik niet zeker bij een 6600GT/en/of jouw moederbord), dus het zou me niet verbazen als die 32C uit de Home Edition overeenkomt met 1 van de andere sensoren uit de Ultimate Edition.

Persoonlijk vind ik Everest Ult.Ed. wel een fijn programma omdat je oa alle temperaturen, voltages & snelheden in je taakbalk kan (laten) zien.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 18:00
rabor schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:42:
Everest Ultimate leest bij een videokaart trouwens 4 temperaturen uit; GPU, GPU omgeving, GPU diode & GPU geheugen (alleen dat geheugen weet ik niet zeker bij een 6600GT/en/of jouw moederbord), dus het zou me niet verbazen als die 32C uit de Home Edition overeenkomt met 1 van de andere sensoren uit de Ultimate Edition.
ja dat zou je denken, maar niks is minder waar

bij mij is het dus gpu, gpu diode en gpu omgeving

en die allen komen niet overeen met de gpu temperatuur van everest home
en aangezien ik wel alles accuraat in de gaten wil houden ;)

en krijgen...ik heb er plenty euro's voor betaald :+

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Remond_FRL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:49:
[...]

ja dat zou je denken, maar niks is minder waar

bij mij is het dus gpu, gpu diode en gpu omgeving

en die allen komen niet overeen met de gpu temperatuur van everest home
en aangezien ik wel alles accuraat in de gaten wil houden ;)

en krijgen...ik heb er plenty euro's voor betaald :+
Welke temp geeft je NVidia-driver aan..? Bij mij geeft die hetzelfde aan als de Ultimate Ed.
Volgens mij is het gewoon een foutje in de Home Ed. (laatste versie is ook al 2 jaar oud ofzo).

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En dus verder in het volgende deeltje:

[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 31

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]