[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.155 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:02
Saturnus schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:03:
De TS is er om gelezen te worden. Anders kan ik bijv. ook zo binnenstormen bij iets waar ik niets van weet en zo mijn vraag in het topic te posten zonder de TS te lezen, ik begrijp wel dat het niet zo leuk is om die hele lijst door te lezen, maar het stukje van hoe te overklokken moet toch door alle nieuwelingen zijn gelezen.

Tnx Jejking. :)
Tuurlijk ! maar het is ook 'de' manier waarop je dat aangeeft, ik vind het een beetje geirriteerd overkomen... maarja genoeg off-topic nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:15

Dark

who tweaked the light?

NomadTitan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:06:
[...]

Dat is de cpu-temp.. Het was toen wel erg warm in mijn kamer maar :P

Nu doet hij maxload 52 graden. kan volgens mij geen kwaad :P ik ga zoiezo ff mijn cooler checken én ff polijsten.
nee 52c kan geen kwaad hoor, maar veel hoger zou ik toch graag iets aan doen. Ik heb bij mijn 146je wel eens de fan van het koelblok gehaald om te kijken bij welke temp hij fouten begon te maken, en dat lag nog wel wat hoger, zo tegen de 62c aan. Die 50 die ik noemde gebruik ik om er zeker van te zijn dat de temps geen prob vormen bij het behalen van een overclock, maar dat is een streefwaarde.

misschien heb je het wel eerder gemeld hoor, maar ik zie ff niet wat voor koeler je hebt. glimmend polijsten is naar mijn idee niet zo heel belangrijk. veel belangrijker is dat hij goed vlak is en goed aangedrukt met precies voldoende goop. Mijn a64freezertje was b.v. een beetje bol, heb na het afvlakken 2c winst, maar wat nog beter helpt is een pull fannetje erbij zetten, b.v. een papst 92x25mm/1800rpm die lucht erdoor zuigt scheelt 5c 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dark schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:45:
[...]
nee 52c kan geen kwaad hoor, maar veel hoger zou ik toch graag iets aan doen. Ik heb bij mijn 146je wel eens de fan van het koelblok gehaald om te kijken bij welke temp hij fouten begon te maken, en dat lag nog wel wat hoger, zo tegen de 62c aan. Die 50 die ik noemde gebruik ik om er zeker van te zijn dat de temps geen prob vormen bij het behalen van een overclock, maar dat is een streefwaarde.
Inderdaad, als het ding makkelijk boven de vijftig komt, moet je niet verder gaan klokken. Des te hoger je zit, des te 'gevaarlijker' het is.
misschien heb je het wel eerder gemeld hoor, maar ik zie ff niet wat voor koeler je hebt. glimmend polijsten is naar mijn idee niet zo heel belangrijk.
Maar wel zeer mooi, vooral de bovenkant.. (en het koper natuurlijk, maar dat zie je alleen als 'ie eraf is..)
veel belangrijker is dat hij goed vlak is en goed aangedrukt met precies voldoende goop. Mijn a64freezertje was b.v. een beetje bol, heb na het afvlakken 2c winst, maar wat nog beter helpt is een pull fannetje erbij zetten, b.v. een papst 92x25mm/1800rpm die lucht erdoor zuigt scheelt 5c 8) .
Werkt inderdaad heel goed. Let wel op: Papst fans zijn niet extreem goed in koelen, ze zijn alleen retestil en betrouwbaar.. Als het je dus puur om de temps gaat is Papst niet waar je moet zijn.
NomadTitan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:21:
[...]

Tuurlijk ! maar het is ook 'de' manier waarop je dat aangeeft, ik vind het een beetje geirriteerd overkomen... maarja genoeg off-topic nu :P
offtopic:
Ach, eigenlijk moet het helemaal niet nodig zijn om het te zeggen. Op welke manier hij het dan ook zegt, het is al gaar dat het nodig is. Ik zal er dus niet mee zitten als het ietwat grof over komt...

[ Voor 55% gewijzigd door TheZeroorez op 12-01-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

jah die papst noemde ik om te schetsen dat een beetje pull al heel goed werkt, als ik een fan pak van 3000rpm gaat er niet recht evenredig veel meer af, maar nog wel iets natuurlijk... ik heb ergens ook nog wel een Delta EHE liggen maar die heb ik maar niet geprobeerd daar die wel errug veel herrie maakt (en wind trouwens ook :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
voor een een of andere reden wil mijn Opteron 165 niet verder als de 2,65 ghz.. natuurlijk wel een fixe overclock.. maar zodra ik boven de 2,7 ghz ga krijg ik errors..
Ik denk dat het aan de temps ligt.. want mijn koelblok is ook niet helemaal vlak vrees ik..

Gr,
Yori

EDIT:

Welke cpu temp moet ik nu aanhouden ? ik hou altijd de hoogste temp van de core aan.. maar ik zie bij Everest 3 sensors..
CPU
core1
core2

Moet ik dan CPU aanhouden ?

[ Voor 25% gewijzigd door NomadTitan op 12-01-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ja CPU aanhouden, die benaderd tCase meestal het best, naar mijn idee...

de waardes die je krijgt als coretemps kunnen hoger liggen, of zoals ik een paar posts terug postte, lager dan wat je zou verwachten, iig zijn de verschillen te groot om er echt rekening te houden.
Ik heb over een aantal cpu's gezien zulke enorme verschillen in coretemps waargenomen terwijl ik dezelfde hardware en instellingen gebruikte, dat ik het wel geloof en er niet te veel waarde meer aan hecht. van idle op 12c, bij een kamertemp van 20c tot 70c onder full load, terwijl de 2e core dan 50c uitlas ... echt onmogelijke getallen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Saturnus schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:57:
Dit is het A64/Opteron OC Resultaten Topic. (=AM2/939/940/754)
Die vraag is een soort 'lees en zoek veel' vraag. Dat er naar een andere koeler gevraagd wordt geen probleem, maar dat er gevraagd word of het dan wel past icm. met andere hardware... 8)7

Offtopic

Het Asus A8N-SLI topic is al een tijd dicht, en aangezien het een aardig popular overclock board is, dacht ik, ik vraag het hier, zullen wel wat OC'ers zijn die ook 4 dimms vol hebben en verschillende koelers hebben gehad.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Dark schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:44:
Ja CPU aanhouden, die benaderd tCase meestal het best, naar mijn idee...

de waardes die je krijgt als coretemps kunnen hoger liggen, of zoals ik een paar posts terug postte, lager dan wat je zou verwachten, iig zijn de verschillen te groot om er echt rekening te houden.
Ik heb over een aantal cpu's gezien zulke enorme verschillen in coretemps waargenomen terwijl ik dezelfde hardware en instellingen gebruikte, dat ik het wel geloof en er niet te veel waarde meer aan hecht. van idle op 12c, bij een kamertemp van 20c tot 70c onder full load, terwijl de 2e core dan 50c uitlas ... echt onmogelijke getallen dus...
Zo, ik heb mijn koelblok gepolijst.. hij spiegelt nu alles zéér gedetaileert.. (zag de kleine puntjes op me bureaublad) het lijkt vooralsnog wat te schelen in de temps..

óók is mijn Tcasemax omhoog gegaan toen ik opnieuw de cpu erin en eruit deed.

Nu van 57 graden Tcasemax naar 79Tcase max.

Dus eigenlijk hoef ik me helemaal geen zorgen te maken bij 54 graden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
NomadTitan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:50:
[...]

Zo, ik heb mijn koelblok gepolijst.. hij spiegelt nu alles zéér gedetaileert.. (zag de kleine puntjes op me bureaublad) het lijkt vooralsnog wat te schelen in de temps..

óók is mijn Tcasemax omhoog gegaan toen ik opnieuw de cpu erin en eruit deed.

Nu van 57 graden Tcasemax naar 79Tcase max.

Dus eigenlijk hoef ik me helemaal geen zorgen te maken bij 54 graden :P
lol ... de Tcasemax ging omhoog ??? .... 8)7 misschien ook maar eens proberen lol xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Pado schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:55:
[...]

lol ... de Tcasemax ging omhoog ??? .... 8)7 misschien ook maar eens proberen lol xD
Ja, heel vaag.. denk niet dat het veel uit maakt hoor :P
Mijn cpu blijft nu heel netjes op 47 graden full-load @ 2,6Ghz @ 1.42Volt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ey dat is nou leuk. Wat voor koeler heb je? En heb je het hele blok gedaan of alleen het stukje dat op de core zit? Pics? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Saturnus schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:08:
Ey dat is nou leuk. Wat voor koeler heb je? En heb je het hele blok gedaan of alleen het stukje dat op de core zit? Pics? :P
Artic freezer 64 PRO.. Het hele stuk van waar de core contact mee maakt..
ik vond het oppervlak te grof..

Ik ben eerst begonnen met het schuren met staalwol (daar wordt het al zeer glad mee)
Toen met de dremel bezig geweest.

Foto van onderstuk (sorry brakke kwaliteit)
http://i14.tinypic.com/42u55oz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

NomadTitan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:16:
[...]

Artic freezer 64 PRO.. Het hele stuk van waar de core contact mee maakt..
ik vond het oppervlak te grof..

Ik ben eerst begonnen met het schuren met staalwol (daar wordt het al zeer glad mee)
Toen met de dremel bezig geweest.

Foto van onderstuk (sorry brakke kwaliteit)
http://i14.tinypic.com/42u55oz.jpg
de mijne ziet er ook ongeveer zo uit... http://img110.imageshack.us/img110/4418/picturea0081hb3.jpg
op de foto lijkt hij nog vrij on-vlak maar irl issie best mooi ;)

cpu reseaten gaf hogere tCaseMax? 8)7 ... vrreemd... ook eens proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Dark schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:44:
[...]

de mijne ziet er ook ongeveer zo uit... http://img110.imageshack.us/img110/4418/picturea0081hb3.jpg
op de foto lijkt hij nog vrij on-vlak maar irl issie best mooi ;)

cpu reseaten gaf hogere tCaseMax? 8)7 ... vrreemd... ook eens proberen :D
Yup hij ging van 57 graden Tcase naar 79 graden :P
verder blijven mijn temps goed te overzien 50graden full load @ 2.6 1.42v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

iig een paar graden eraf dus :P zoals ik voorspelde... nu nog een fannetje erbij dat zuigt en je hebt ruimte voor meer mhz? de mijne doet 3ghz op 1.5v en wordt dan 47c na 6u orthos, dus tweak it up ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Opteron 170 binnen , loopt nu al een paar uur stabiel op 2,6Ghz
A8N-SLI Deluxe met 2gig DDR400 (4x 512mb) van kingston. Alle voltages staan op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:01:
Vandaag mijn Opteron 170 binnen , loopt nu al een paar uur stabiel op 2,6Ghz
A8N-SLI Deluxe met 2gig DDR400 (4x 512mb) van kingston. Alle voltages staan op auto.
waar vandaan? welke stepping? wat voor'n voltage geeft auto? ...
mijn 170(0617FPMW) gaat tot 2880 op default voltage van 1.35v en het bordje volt nog iets onder ook als ik het nameet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GCPUID geeft aan : (zegt me niet veel)
Family: F
Model: 3
Stepping: 2
Process: 90nm
Ext. Family F
Ext Model: 23
Brand ID: 44
Revision: Jh9-R6

Meer geeft het programma niet aan omdat Vista 64X met een fout komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pado
  • Laatst online: 04-08-2020
De stepping moet je ook eerst opschrijven voordat je het in je mobo plaats :P ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/62prime.jpg

2.9 GHz prime stable
Harder gaat ie niet...maar toch netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 00:36:
[afbeelding]

2.9 GHz prime stable
Harder gaat ie niet...maar toch netjes :)
zéér netjes @ 1.4 volt... probeer nu eens wat hoger 1.45 ofzo er zit vast meer juice in :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
lekkere proc die 3000+ :)

[ Voor 5% gewijzigd door ikbengoofy op 13-01-2007 03:10 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom op dit bord niet veel hoger dan 325 FSB door mijn brakke RAM. Ik zal kijken of ik wat leuks kan vinden in de vorm van 2x 1GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:21:
Ik kom op dit bord niet veel hoger dan 325 FSB door mijn brakke RAM. Ik zal kijken of ik wat leuks kan vinden in de vorm van 2x 1GB :)
Zuur.. ik wil eik ook 2x1GB... helaas geen geld voor :P.
Ik ga vandaag maar eens verder met Polijsten van mijn Artic freezer 64 pro O-)

Houd dit in dat je je oude ram gaat verkopen ? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door NomadTitan op 13-01-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:21:
die twinmossen zijn toch bh5's en je hebt een expert? ... nou dan! fan d'r op en 3.6v >:) >:) (wel cpu voltage op 1.5v minimaal dan heh, volgens de formule vddr/2 - 0,3 ...)
ik weet niet wat voor divider je gebruikt, maar lijkt me dat 133/120/100 nog wel ruimte moet kunnen bieden voor meer FSB, tenzij het echt je board is wat niet hoger wil?

edit: * Dark hoopt binnenkort een 2gb setje mushkins redline xp 4000 te krijgen, die heb ik iig in bestelling staan..., kan ik waarchijnlijk ook een dividertje hoger draaien, met een stuk minder voltage.

[ Voor 14% gewijzigd door Dark op 13-01-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, geen BH-5...
Noname chips gerate op 2.5-3-3-8 op DDR400. Zal wel geen BH-5 zijn.
Maximaal 250 MHz op 2.5-3-3-8 op 3V
NomadTitan schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:44:
[...]
....
Houd dit in dat je je oude ram gaat verkopen ? O-)
Als ik iets anders kan vinden wel, ja

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Zoo.. vandaag weer mijn hele cooling-setup mishandelen met de dremel.. ik zal niet vergeten foto's te maken O-)
Ik had gister geen MACRO gebruikt voor foto's.. maar vandaag zal ik dat wel even doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een foto gemaakt van mn geheugenchips:
klik > 700 kB

grrr...mn survey staat nog steeds niet op de frontpage :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:21:
Ik heb even een foto gemaakt van mn geheugenchips:
klik > 700 kB

grrr...mn survey staat nog steeds niet op de frontpage :(
ik dacht dat het ander waren :+ maar helaas...
http://img20.imageshack.us/img20/2403/tmbhxw1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, geen BH-5 :+ (anders had ik ze zelf wel gehouden :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Zo..
Ben bezig geweest met polijsten.. was een geduldig werkje maar het resultaat is naar mijn mening erg goed

Foto's:
*klik*

Nu wel met Macro.. ze lijken wel oneven op de foto maar dat komt door de mijn bureaublad die nogal grof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow netjes man :)

Die is zeker vlak ;) Waarom heb je hem gepolijst? Wassie eerst zo onregelmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:08:
Wow netjes man :)

Die is zeker vlak ;) Waarom heb je hem gepolijst? Wassie eerst zo onregelmatig?
Yup, dat ding was niet om aan gezien.. het was net een stuk schuurpapier.. Toen maar eerst met staalwol het grove weg gepolijst.. toen met de dremel supervlak :P
Het scheelt trouwens niet héél veel in temps.. ik schat dat het zo'n 4 graden totaal scheelt als de AS5 goed is gehecht..

Hij draait al een hele poos nu op 2,6ghz om in te branden, daarna moet ik wel verder kunnen.
Volgens mij is mijn IHS ook niet helemaal vlak.. achja... 52 graden full stress met orthos dual én ff flink grafisch geweld vind ik érg meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 graden vind ik toch erg netjes. Dat was voor mij bijvoorbeeld het verschil tussen een Zalman CNPS7700Cu en een 9500AM2.
Welke CPU en voltage gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Ik heb eindelijk eens wat tijd gehad om mijn broertjes pc te pushen, dit zijn de resultaten:

ADA3200DAA4BW
NBBWE 0608CAB

3200+ Venice
A8N-SLi met A8N-Premium bios
1x Corsair XMS2 CL2 PC2700
80 GB WD 8 MB CACHE

@

323x8,5 = 2745 Mhz 1.525v
Geheugen @ 211 2-3-3-7 3,0v

Met 1.6v is de 2.8 Ghz wel haalbaar denk ik, ik heb MP van 8,5 genomen zodat de geheugen harder liep. Bij andere waardes was het of nét te hoog of blijft ie nog net onder de 200 Mhz.

Pifast met single channel ram = 47 sec.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:17:
4 graden vind ik toch erg netjes. Dat was voor mij bijvoorbeeld het verschil tussen een Zalman CNPS7700Cu en een 9500AM2.
Welke CPU en voltage gebruik je?
Opteron 165 dualcore
2,6ghz @ 1.42 V
stepping CCBBE 0615DPMW

Helaas zit er ergens een bottleneck.. ongeacht het voltage wil hij niet verder als 2,7 ghz dan geeft hij fouten.. ik denk dat ik het voltage maar naar 1.45 gooi..

[ Voor 20% gewijzigd door NomadTitan op 13-01-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.6GHz is toch al meer dan 50% overclock, netjes :)
(maar dat betekent niet dat ie harder kan ;) heb je al naar je geheugensnelheid/timings gekeken?)

Q_7: Als je je geheugen wat lager klokt kun je kijken of dat ook echt je bottleneck is. Zo ja, kun je eventueel met een 10x MP gaan werken. 10 x 280 = 2800 MHz.
Met A64 tweaker kun je dan een 3:4 divider instellen, dan heb je je geheugen op 210 MHz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:32:
2.6GHz is toch al meer dan 50% overclock, netjes :)
(maar dat betekent niet dat ie harder kan ;) heb je al naar je geheugensnelheid/timings gekeken?)

Q_7: Als je je geheugen wat lager klokt kun je kijken of dat ook echt je bottleneck is. Zo ja, kun je eventueel met een 10x MP gaan werken. 10 x 280 = 2800 MHz.
Met A64 tweaker kun je dan een 3:4 divider instellen, dan heb je je geheugen op 210 MHz :)
Timins = stock.. geheugen loopt nu @ 133 mhz Max MP = 9.. staat nu op 8,5.. HTT heeft ook nog rek (300mhz --> 333 max x3)

Ik heb ook best een zwakkere voeding.. maar dat zal weldra vervangen worden door een modulaire voeding met een hoger aantal wattage's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NomadTitan schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:34:
[...]

Timins = stock.. geheugen loopt nu @ 133 mhz Max MP = 9.. staat nu op 8,5.. HTT heeft ook nog rek (300mhz --> 333 max x3)

Ik heb ook best een zwakkere voeding.. maar dat zal weldra vervangen worden door een modulaire voeding met een hoger aantal wattage's.
Zolang je voeding het vermogen kan leveren en de voltages niet te ver afwijken zou het wel goed moeten gaan. 133, is dat je geheugen divider, zodat je geheugen op 200 MHz zit? Je moet de Read Preamble in de Max Async Latency ook iets omhoog zetten bij een hogere FSB. En weet je zeker dat je bord een hogere FSB aankan? Ik kwam er deze week namelijk achter dat de mijne niet harder gaat dan 350 stabiel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:39:
[...]

Zolang je voeding het vermogen kan leveren en de voltages niet te ver afwijken zou het wel goed moeten gaan. 133, is dat je geheugen divider, zodat je geheugen op 200 MHz zit? Je moet de Read Preamble in de Max Async Latency ook iets omhoog zetten bij een hogere FSB. En weet je zeker dat je bord een hogere FSB aankan? Ik kwam er deze week namelijk achter dat de mijne niet harder gaat dan 350 stabiel :/
Ik draai nu 9x296.. ik heb die timings wat losser gezet.. kijken of ik wat verder kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=156078
Als ik m'n validatie zo volg, is dit dan een single core A64 x2 3800+? :?
('t is een SS, niet stabiel of zelfs maar SPi 1M stabiel)
Viel me ff op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Wat me opvalt is dat de HTT van deA8N-SLI nogal wat kan hebben.

Ik draai momenteel 323x4=1292 HTT snelheid en rock stable

Ik had in verschillende fora gelezen dat de meeste moederborden na 1000 al begonnen te flippen.

@Mi©hel
Ik stel het liefst alles in via de bios, met programma's werken vind ik zelf niet zo fijn, en dit is de snelste mogelijke configuratie, voorlopig dan :)

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

charrel

Cortisol4life..

Q_7 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:54:

Ik had in verschillende fora gelezen dat de meeste moederborden na 1000 al begonnen te flippen.

@Mi©hel
Ik stel het liefst alles in via de bios, met programma's werken vind ik zelf niet zo fijn, en dit is de snelste mogelijke configuratie, voorlopig dan :)
Dan heb je zowieso mazzel, de meeste a8n boardjes doen volgens mij rond de 310, heb er 3 gehad en degene die het verste kwam deed nog maar 315htt. De ht link kon bij de meeste wel gewoon over de 1000htt. Nu heb ik een a8n32 die doet zo'n beetje 352htt en de ht link doet nu 1324mhz ofzo.
Dus mischien krijgt jou chipset wel genoeg stroom, dat is zeker niet bij alle boardjes zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q_7 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:54:

@Mi©hel
De nForce4 chip vindt over het algemeen 1000+ HTT niet erg leuk, nee. Maar ik denk dat het net als bij CPU's is dat de een er wat anders op reageert dan de andere chip. 1.3 GHz HTT is idd erg leuk :D

Ik kan best begrijpen dat je niet 12 dingen wil gaan doen als je je pc opgestart hebt. Of het sneller zal zijn of niet weet ik niet. Ikzelf denk van wel, maar als je denkt dat het zo snel genoeg is, cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:04:
[...]

De nForce4 chip vindt over het algemeen 1000+ HTT niet erg leuk, nee. Maar ik denk dat het net als bij CPU's is dat de een er wat anders op reageert dan de andere chip. 1.3 GHz HTT is idd erg leuk :D

Ik kan best begrijpen dat je niet 12 dingen wil gaan doen als je je pc opgestart hebt. Of het sneller zal zijn of niet weet ik niet. Ikzelf denk van wel, maar als je denkt dat het zo snel genoeg is, cool :)
Ik draai nu op 2.7 ghz... zover lijkt het nog stabiel.. Temp = 53 graden.. ik ga zo toch maar ff koelpasta checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:33
NomadTitan schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:40:
Zo..
Ben bezig geweest met polijsten.. was een geduldig werkje maar het resultaat is naar mijn mening erg goed

Foto's:
*klik*

Nu wel met Macro.. ze lijken wel oneven op de foto maar dat komt door de mijn bureaublad die nogal grof is.
Ik zie toch nog wel duidelijk strepen (nofi, wel netjes gedaan hoor). Als je naar die 50 cent munt kijkt zie je ook nog wel enige vervorming, dus niet geheel vlak denk ik.

Bovendien moet je die vingerafdruk echt weghalen hoor })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
leonpwner1 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:52:
[...]

Ik zie toch nog wel duidelijk strepen (nofi, wel netjes gedaan hoor). Als je naar die 50 cent munt kijkt zie je ook nog wel enige vervorming, dus niet geheel vlak denk ik.

Bovendien moet je die vingerafdruk echt weghalen hoor })
Die strepen waren de diepe groeven...

Die vingerafdruk zit op de bovenkant.. die heb ik ook gepolijst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren avond ben ik bezig geweest met mijn OC.

Ik kom alleen niet verder.

Setup:

Amd Athlon 64 2800+ S754
K8N4-E Deluxe (Nforce 4)
256MB Infineon DDR-SDRamm PC 3200 3-3-3-9
360Watt Chieftec voeding

Ik kan 285 * 9 = 2565MHZ.

Als ik multiplier op 8 zet kan ik door tot 320MHZ.
Bij mp 7 kan ik rond 330MHZ.

Voltage verhogen werkt niet echt mee. Wanneer die op 1.5V staat geeft CPU-Z 1.48 aan
Temperatuur is onder de 40graden. (luchtgekoeld)
HTT staat onder de 800MHZ.
Het ligt ook niet aan de geheugen. Deze draait rond de 180MHZ.

Ik denk dat die veel harder kan gaan maar iets doe ik verkeerd waardoor hij niet boot.
Of windows crashed (en dan opniews opstarten)

Wat zie ik over het hoofd ?

[edit]
Nog vraagje is het ook een optie om halve multiplier's te gebruiken ?
Dat heb ik niet geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik weet niet hoever ze gaan maar ik denk dat je een beetje aan de limiet zit...

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Ik kan de plank volledige mis slaan hoor.. maar die socket 754 beestjes waren nou niet bepaalt beroemd vanwege hun overclockmogelijkheden :P

[ Voor 0% gewijzigd door NomadTitan op 13-01-2007 20:09 . Reden: met D jaah.. übergeil ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade! schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:45:
Ik weet niet hoever ze gaan maar ik denk dat je een beetje aan de limiet zit...
Dus zo rond 2600MHZ is de top zeg je ?
Dat is max met clockgen.
(booten @ 280)

Maar temperatuur is niet hoog.
En Vcore verhogen werkt niet echt mee.
Hij wisselt heel veel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

:p heb nu me 170 op 9x334/140 @ 1.5v...
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=156495
dit is iig 15minuten mprime en 8msuperpi stabiel, maar ik zal em morgen eens wat uurtjes laten orthosen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Dark schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:31:
dit is iig 15minuten mprime en 8msuperpi stabiel, maar ik zal em morgen eens wat uurtjes laten orthosen...
Netjes.. ik zal het ook eens gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:11:
[...]

Dus zo rond 2600MHZ is de top zeg je ?
Dat is max met clockgen.
(booten @ 280)

Maar temperatuur is niet hoog.
En Vcore verhogen werkt niet echt mee.
Hij wisselt heel veel af.
Ja, ik denk wel dat je behoorlijk aan de top zit. Een socket 939 3000+ op 2.6hz is al mooi dus als jij met je s754 2800+ daarrond komt mag je al héél tevreden zijn ;) Het is niet alleen de vcore en de temperaturen die een rol spelen, als hij het niet meer sneller kan, kan hij gewoon niet sneller meer :)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik zit nu met de AMD 64 X2 4400+ de stepping weet ik helaas niet op.
FSB 347 x 8 = 2776Mhz.
Ik heb het geheugen op 100 gezet zodat ik nu het max kan vinden en denk dat dit nu zo'n beetje de max is.
Hierna ga ik kijken hoe hard het geheugen kan en ga ik het proberen te combineren.
Dit geheugen zit erin: Corsair TWINX2048-3200C2PRO 2048 MB, PC3200, 400 MHz.
Of zal ik eerst nog de MP omlaag gooien en de fsb nog verder omhoog gooien?

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 14-01-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Dutch3men schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:17:
Ik zit nu met de AMD 64 X2 4400+ de stepping weet ik helaas niet op.
FSB 347 x 8 = 2776Mhz.
Ik heb het geheugen op 100 gezet zodat ik nu het max kan vinden en denk dat dit nu zo'n beetje de max is.
Hierna ga ik kijken hoe hard het geheugen kan en ga ik het proberen te combineren.
Dit geheugen zit erin: Corsair TWINX2048-3200C2PRO 2048 MB, PC3200, 400 MHz.
Of zal ik eerst nog de MP omlaag gooien en de fsb nog verder omhoog gooien?
ja probeer eerst je max fsb te vinden hoewel 347 me wel aardig lijkt :) als het hoger kan is dat beter heh. blijf je nog wel een beetje in de buurt van het max van je cpu zo, of lever je in?

mem zou je kunnen proberen op 120divider met 'odd divisor correct' dan komt het op 198Mhz, beter in de buurt van de spec...
http://img110.imageshack.us/img110/2350/memadvcs0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Dark schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:31:
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=156529

Moet meer in zitten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Renegade! schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:09:
[...]

Ja, ik denk wel dat je behoorlijk aan de top zit. Een socket 939 3000+ op 2.6hz is al mooi dus als jij met je s754 2800+ daarrond komt mag je al héél tevreden zijn ;) Het is niet alleen de vcore en de temperaturen die een rol spelen, als hij het niet meer sneller kan, kan hij gewoon niet sneller meer :)
klik
Dit is een S754 op een k8n4e deluxe mobo, zoals je op kunt zoeken ondersteund dit mobo geen verandering van vcore als je er een sempy in duwt. de vcore is dus stock maar door vdroop komt dit stressed neer op 1.36-1.34 Volt. Deze zou echt een stuk hoger komen als ik bijvoorbeeld de vcore op 1.4 kon houden of mss op 1.5 kon zetten.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

3dmark gaat iig prima op deze stand(O170-9x334/140@1.5v):
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2552419
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=998067

morgen verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Bah 2700 is mijn max nog... Voltage heb ik nog niet hoger als 1.5 volt gehad (1.45)
ook al wel een fixe overclock :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Het vage is dat ik die ook altijd kan draaien, ook met een instabiele overclock. Maar 3dmark2003 hangt bij de minste of geringste instabiliteit :?
Draai nu 9x331 met m'n opteron 165 op 1.42 volt. Wil ik iets hoger komen dan moet ik ook gelijk naar de 1.475volt en hoger en dan wordt ie gewoon te warm zo met m'n luchtkoeling
0pteronnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
charrel schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:49:
[...]

Het vage is dat ik die ook altijd kan draaien, ook met een instabiele overclock. Maar 3dmark2003 hangt bij de minste of geringste instabiliteit :?
Draai nu 9x331 met m'n opteron 165 op 1.42 volt. Wil ik iets hoger komen dan moet ik ook gelijk naar de 1.475volt en hoger en dan wordt ie gewoon te warm zo met m'n luchtkoeling
0pteronnetje!
Netjes.. ik zit ergens met een Bottleneck.. Mijn moederbord doet ook gaar.. na een hele nacht uit gestaat te hebben.. geeft hij als ik voor de eerste keer opstart een lange piep.. daarna reset ik.. dan doet hij het goed.

Ook met bios settings doet hij vaag.. stel ik alles goed in.. start ie niet op.. reset ik de boel doet hij het wel goed.

Bijv set ik 9x300... dan boot hij niet.. zet ik dit alles aan in XP.. dan wel wéér goed.

Mijn geheugen draait ook single channel.. erg zuur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

charrel schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:49:
[...]

0pteronnetje!
1324 Mhz HT link :P ... misschien wil het daarom niet hoger? overigens erg lekker 165je heh tegen de 3g op 1.42v :o ...

edit: mark 03 results = http://service.futuremark.com/compare?2k3=5159649 (30622)

[ Voor 6% gewijzigd door Dark op 14-01-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Dark schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:07:
[...]

1324 Mhz HT link :P ... misschien wil het daarom niet hoger? overigens erg lekker 165je heh tegen de 3g op 1.42v :o ...

edit: mark 03 results = http://service.futuremark.com/compare?2k3=5159649 (30622)
Draai je SLI ? :P

Edit:

near-suicide shot

2887mhz :P

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=156665

[ Voor 12% gewijzigd door NomadTitan op 14-01-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

jeps moet natuurlijk wel me psu belasten heh ;) anders heb ik niks aan 600w :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dark schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:07:
[...]

Die kan wel tot de 1500, dat maakt verder niet uit. Zodra ik die ht link x3 ga draaien gaat ie rare dingen doen. Dus laat die lekker op 4 staan.
Draai ook sli :
2006
2005
2003

2003 moet ik op stock speeds draaien met de vidkaart, anders gaat ie rare dingen doen 8)7
Had graag wel 2x3ghz gehaald, alleen al omdat dat er beter uitziet :+
Maar dat zit er dus net niet in op luchtkoeling, mischien toch maar weer m'n watertje aansluiten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
charrel schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:05:
[...]

Die kan wel tot de 1500, dat maakt verder niet uit. Zodra ik die ht link x3 ga draaien gaat ie rare dingen doen. Dus laat die lekker op 4 staan.
Draai ook sli :
2006
2005
2003

2003 moet ik op stock speeds draaien met de vidkaart, anders gaat ie rare dingen doen 8)7
Had graag wel 2x3ghz gehaald, alleen al omdat dat er beter uitziet :+
Maar dat zit er dus net niet in op luchtkoeling, mischien toch maar weer m'n watertje aansluiten :z
Mijn HT loopt ook op 3x.. miss doet die van mij ook wel wat raar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Mooie resultaten hier alweer :) Morgen of overmorgen waarschijnlijk mijn opteron 165 binnen, kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Renegade! schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:26:
Mooie resultaten hier alweer :) Morgen of overmorgen waarschijnlijk mijn opteron 165 binnen, kan niet wachten :P
Waar heb je hem gekocht ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LyP0 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:52:
[...]

klik
Dit is een S754 op een k8n4e deluxe mobo, zoals je op kunt zoeken ondersteund dit mobo geen verandering van vcore als je er een sempy in duwt. de vcore is dus stock maar door vdroop komt dit stressed neer op 1.36-1.34 Volt. Deze zou echt een stuk hoger komen als ik bijvoorbeeld de vcore op 1.4 kon houden of mss op 1.5 kon zetten.
Ik heb een amd athlon 64 2800+
Geen sempy.

Voltage kan bij mij bios tot 1.625V volgensmij.
Standaard heb ik 1.5V.

Maar hij is dus gewoon stabiel op 2600MHZ als ik 1 mhz hoger doe dan instabiel. Met pi rekenen.
Ik post vanmidag wel screenie.

[edit]
Dom van me ik wou het net zeggen maar gewoon vergeten.
Dat linkje is van een sempron (duh) maar die is op 90nm.
Mijn processor is nog 130nm.
Maar ik kan voltage verhogen.

Nu ik goed kijk heeft die MP geen een lager gezet alleen na 350mhz.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
NomadTitan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:29:
[...]

Waar heb je hem gekocht ?? :)
Azerty, een eindje terug al besteld. Hopelijk wordt het een goede stepping :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Hmm.. irritant zeg, Orthos dual geeft errors... Superpi 8m niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

NomadTitan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:19:
[...]
Mijn HT loopt ook op 3x.. miss doet die van mij ook wel wat raar :o
Mijn asus a8n32 sli deluxe vind dat iig geen fijne setting. Normale a8n boardjes willen echter niet erg graag over de 1000htt, geen idee hoe dar bij andere boardjes zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:35
AMD Athlon64 3500 + Venice
11x 235 mhz = 2587mhz
CPU Voltage = 1.525 volt
Stressed temp = 47 graden

Kreeg wel na 36 minuten een error bij prime95 (Rouding was 0.5, expected less than 0.4)

Kan ik hem nog verder overklokken? dan moet ik geheugen snelheid minder zetten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
charrel schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:22:
[...]

Mijn asus a8n32 sli deluxe vind dat iig geen fijne setting. Normale a8n boardjes willen echter niet erg graag over de 1000htt, geen idee hoe dar bij andere boardjes zit.
8)7 Nu breekt me de klomp... Nu kan ik helemaal niet meer overclocken.. bij 2600mhz geeft hij al een error.. waarvoor ik eerst stabiel uren draaide 8)7

EDIT: timings in bios toegepast.. draai weer heerlijk 2600mhz :)

[ Voor 7% gewijzigd door NomadTitan op 14-01-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Vince schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:34:
AMD Athlon64 3500 + Venice
11x 235 mhz = 2587mhz
CPU Voltage = 1.525 volt
Stressed temp = 47 graden

Kreeg wel na 36 minuten een error bij prime95 (Rouding was 0.5, expected less than 0.4)

Kan ik hem nog verder overklokken? dan moet ik geheugen snelheid minder zetten toch?
Dat ligt eraan wat er bij jou de error geeft. Geheugen lager klokken/timings veranderen kan het probleem verhelpen :) Welk bord gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NomadTitan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:52:
Hmm.. irritant zeg, Orthos dual geeft errors... Superpi 8m niet :/
Superpi stresst ook maar 1core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:39:
[...]

Superpi stresst ook maar 1core
nope, core 1 50% en core 2 50% (ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:44:
[...]

nope, core 1 50% en core 2 50% (ongeveer)
Welke superpi gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.5 XS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Single core natuurlijk 100% :+
Ik heb het net ff getest omdat ik toch een klein beetje twijfelde...
Is schommelend, maar wel bij benadering 50/50 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:24:
[...]

Single core natuurlijk 100% :+
Ik heb het net ff getest omdat ik toch een klein beetje twijfelde...
Is schommelend, maar wel bij benadering 50/50 :Y
IDD.. je hebt wel een dualcore hoor :+

Offtopic:
had je ook in dit topic kunnen vragen toch ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NomadTitan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:30:
[...]

IDD.. je hebt wel een dualcore hoor :+

Offtopic:
had je ook in dit topic kunnen vragen toch ? :P
Ik heb 2 proccies :+
X2 3800+ en 3000+ ;)

Volgens mij gaat SPi uit van clocksnelheden en dan maakt het niet erg veel uit of je single of dualcore hebt. 3GHz singlecore is dacht ik bijna hetzeldfe als 3GHz dualcore voor superpi.

offtopic:
Single core zijn 2 woorden en Dualcore is 1 woord, weird :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
1 process van 100% wordt verdeelt naar 2 cores die allebei op 50% draaien.. lijkt mij enigzins logisch :P
1 core op 100% en 1 op 0% maakt geen verschil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NomadTitan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:36:
1 process van 100% wordt verdeelt naar 2 cores die allebei op 50% draaien.. lijkt mij enigzins logisch :P
1 core op 100% en 1 op 0% maakt geen verschil :P
100% op beide cores zou theoretische en snelheidsverdubbeling geven en een halvering van de tijd. Maargoed, zullen we weer ontopic gaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wezen spelen met mn AMD 3500+ (NewCastle)
Kan nog iets harder, niet veel...

Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/CPU-Z.jpg

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=156790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes, zit 3 GHz erin? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
IDD wel een nette overclock.. ik denk niet dat de 3GHZ erin zit.. ik heb zelden die chips die snelheden zien halen.
maarja... dat is natuurlijk meer regel als uitzonderingen én uitzonderingen bestaan wel degelijk in de OC wereld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Ik heb een AMD Athlon64 3700+ San Diego, die vrij lekker klokt (2800 Mhz 24/7 / 2933 primeable / 3000 bootable, allemaal @ stock Vcore, 1,35 Volt), op een ABIT KN8 Ultra bord en een Zalman koeler erbovenop, maar hoeveel voltage ik hem ook geef, omhoog wil die niet...
* HTT staat op 3 * 273 = 819 Mhz; laag zat dus
* Geheugen is gedivided op DDR266 met DDR400 timings, ook geen bottleneck dus
* De nForce 4 Ultra chipset wil gewoon niet verder op 1,5 / 1,6 Volt

Als ik de multiplier op 10 zet ipv 11, en de CPU dus op 273 * 10 = 2730 Mhz loopt (haalt íe makkelijk) krijg ik alsnog prime errors na een aantal minuten; het probleem lijkt dus echt in de chipset te zitten...

Hebben jullie een tip voor me, ik wil graag verder... :Y

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Read Preamble en Max Async Latency moet denk ik omhoog:

Demon_Eyez in "\[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - d..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
oei.. dat ga ik proberen.. hmm wat zeg ik... ik ben alweer aan het orthossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Hoi allemaal,

ik ben vandaag en gister effen wat bezig geweest met overclocken en wilde mijn ervaring met jullie delen.

alleereerst mij setup:
amd3000+ 1.8ghz (newcastle)
k8s8x
1 gig werkgeheugen
160 gig seagate hd
sapphire radeon 9550 256 mb
80 gig seagate hd in bracket
580 watt Hiper type r voeding

koeling:
Cpu: Hyper 48 (moederbordgestuurd)
Vga: NV Silencer 1 (maximaal rpm)
hiper type r voeding: 1, 80mm en 1, 120 mm fan (computer gestuurd)
2, 80 mm front case fans (pop meter gestuurd)(30 CFM)
1, 80mm side panel fan (moederbord gestuurd)(33 CFM)
2 back case fans (maximaal rpm)

eerst effen in de bios rondgeneuzeld en een beetje georienteerd. Toen begonnen met overclocken. Ik ben begonnen met fsb op 210 te zetten. Fout bij het starten dus gingen alle bios instellingen weer naar default. mijn pc startte door en tot me grote verbazing stond hij toch op 2100 mhz. Mijn machine gestest en niks aan de hand. Volgend stapje fsp op 220. gesaved. PC gestart weer alles getest nog steeds geen problemen. Vervolgens weer de pc restart. Bios ingegaan en de fsb op 240 gezet. Een gokje gewaagd of het goed zou gaan en het ging goed. Alles weer getest.
Stressed waardes; Cpu 51 graden, moederbord 36 graden, hd1 27 graden, hd 2 35 graden en het geheugen op 47 graden. ik ben dus maar gestopt op een fsb van 240 ivm overhitting. Ondanks dat vind ik het toch een mooi resultaat wat ik geboekt heb.

hier een overzicht (idle)
Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/5863/2400mhzyx4.jpg

Volgende stap is mijn 3dkaart overclocken en als dat gebeurt is ga ik kijken of ik mijn cpu verder kan overclocken als ik cool 'n quiet uit heb staan.

tips of opmerkingen? graag :)

Grtz Zygivt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
@ Zygivt

ik denk dat je cpu wel 2600mhz zou kunnen doen :P probeer het eens zou ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

NomadTitan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:21:
@ Zygivt

ik denk dat je cpu wel 2600mhz zou kunnen doen :P probeer het eens zou ik zeggen :P
jah zit er ook wel in denk ik maar ik ben voor 1 ding bang en dat is mijn voeding. Zou je effen op het hardware / overige topic willen kijken naar mijn topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Zygivt schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:23:
[...]

jah zit er ook wel in denk ik maar ik ben voor 1 ding bang en dat is mijn voeding. Zou je effen op het hardware / overige topic willen kijken naar mijn topic?
Voeding ?? waar heb je 't over ? ik draai op 350 watt dit systeem:

Amd Opteron 165 @ 2,7 ghz
Msi K8N neo4
1024mb geheugen
1x80gb osdisk
1x250gb data
XFX Geforce 7800GT @GTX speed
Creative X-FI
dvd brander meuk

Dus met 300 watt zit jij zeker wel gebakken aangezien jou cpu al een stuk minder verbruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Zending niet afgeleverd; geadresseerde niet aanwezig
aaaaargh |:( tpg heeft weer eens aan het verkeerde adres proberen leveren, bijna iedere keer hetzelfde :/ normaal had ik dus vrijdag mijn cpu al binnen :( Kheb nu gemailed naar azerty maar als zij mijn mail te laat lezen hebben ze misschien terug aan het verkeerde adres proberen leveren en heb ik weer niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Opty 170 op 9x334/140 orthos stabiel... kon zelfs het voltage nog een puntje laten zakken naar 1.47v en 3.2 op het ram >:)

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/1733/orthos334x9kn1.th.jpg
http://img166.imageshack.us/img166/1733/orthos334x9kn1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Renegade! schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:51:
[...]

aaaaargh |:( tpg heeft weer eens aan het verkeerde adres proberen leveren, bijna iedere keer hetzelfde :/ normaal had ik dus vrijdag mijn cpu al binnen :( Kheb nu gemailed naar azerty maar als zij mijn mail te laat lezen hebben ze misschien terug aan het verkeerde adres proberen leveren en heb ik weer niets :(
bij mij stond er wel eens: "zending niet afgeleverd, locatie gesloten" :/ terwijl ik gewoon thuis was...
volgende dag kwam het alsnog...
ja dat is idd een erg goede post _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Dark op 14-01-2007 23:47 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]