Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:00:
[...]
De Wii eigenaren nemen al genoegen met ondermaatse graphics?? Eigenlijk best wel triest, vantevoren leek het namelijk allemaal best mooi maar eenmaal op de tv blijkt het dus tegen te vallen. Zelfde geldt voor Cod3.
Ik begin me steeds meer af te vragen wat de houdbaarheid van deze console is.
Dat ligt natuurlijk geheel aan jezelf. Hoeveel waarde hecht jij aan graphics? is een NES of SNES spel onspeelbaar? Speel je nu je de xbox 360 (misschien) hebt nog wel eens xbox spellen? Ik wel. En graphics zullen dan ook nooit een reden voor mij zijn om iets (oud of nieuw) niet te spelen.
Red Steel is een launch-game en ziet er Mooier uit dan dat ik op de Gamecube gezien heb. Let ook vooral op dat red steel verder in het spel steeds mooier word! er komen steeds mooiere effecten, character design en effectjes. Eigenlijk is het enige ondermaatse aan het spel is de
soms hakkelende framerate (maar die leek later in het spel ook wel beter geworden

)
Ik heb Red Steel vandaag dus uitgespeeld (en nu spierpijn van de zwaardgevechten

) Een dikke 8 waard wat mij betreft. Kwa glitches ben ik er maar 1 of 2 kleine gedurende het hele spel tegengekomen (dat is al minder dan tijdens heel Halo 2

) De latere levels zijn echt heel cool en uitdagend. Je hebt lekker veel wapens, beperkte ammo, bullit time, vette gevechten met special moves en tactiek

Als je dat vergelijkt met de eerste paar levels.. grijze gangen, een uzi en een standaard pistooltje.. gaap.
De zwaardgevechten beginnen als simpel lomp rammen, maar na een tijdje heeft dat geen zin meer! Sterker nog je komt dan muurvast te zitten. Dan word je ineens gedwongen om de patronen van je tegenstanders gaan uitvogelen (verschilt weer per mannetje!)

Er zijn eigenlijk 2 soorten aanvallen, een gewone slash die je kan blocken en een sterkere aanval. Deze verschillen weer.. sommige hebben [slash- slash- slash - sterke aanval] andere [sterke aanval slash slash sterke aanval] enzovoort.. vrij simpel maar je moet het toch eerst even uitvogelen en geen mannetje is hetzelfde! De slashes kan je blocken met je nun-chuck OF counteren als je hem heel goed timed! de sterke aanval kan je ontwijken en dan (als je snel bent!) hem dan meteen in zijn zij aanvallen. Sommige vijanden kan je pas beginnen aan te vallen als je ze 'moe' zijn. Dit kan je doen door alleen maar te dodgen en te blocken maar niet te counteren. Dat terwijl je andere het best neer krijgt door hun zwaard te breken. Dit doe je door herhaaldelijk jouw zware aanval te laten blocken. ik geloof dat dat ook nog kon met normale aanvallen maar dat weer ik al even niet meer. Toch nog best uitgebreid in ieder geval
Sommige stukken heb ik best vaak overnieuw moeten doen maar gelukkig zitten er lekker veel checkpoints in. Het voelde eigenlijk juist heerlijk oldskool af en toe, stukken overnieuw doen, patronen van bazen leren e.d.
Ook de gunshooting range is geweldig, dan zie je pas hoe accuraat de besturing van de Wii werkt. Headshot na headshot, in één woord ongelovelijk! Het werkt beter als met de muis vind ik persoonlijk, maar dat is smaak (ben nooit fan van de muis/tobo geweet) en zal bijna niemand met me eens zijn.
Maar vergeleken met de dual stick setup van bijvoorbeeld de Xbox 360..

Ik wil nevernooit meer terug

En daar zit ook meteen een groot deel van de houdbaarheid weer.. de besturing maakt zelfs een vrij 'standaard' spel als Red Steel geweldig

Ook de kleine dingetjes als deuren open maken en herladen voelen heel natuurlijk totaal niet als een 'aangeplakte' gimmik (itt Zelda).
[
Voor 21% gewijzigd door
Collaborator op 07-01-2007 20:55
]