[Vista] Prijzen OEM-versies?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 11.356 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

paQ schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:47:
[...]

was cynisch bedoeld ;)

probleem is nu inderdaad al dat het overal al uitverkocht is :?
Gewoon even de massa hysterie afwachten en daarna bestellen :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

ja daarom
maar de plekken waar ze voorradig zijn, worden ze voor 120 euro verkocht.
dat is gewoon 25% duurder dan de plekken waar ze niet voorradig zijn.

ook al zie ik voorbijkomen
OEM en 1-pack versies :D

OEM is dan icm PC, en een 1-pack los (maar dan issie wel 10 euro duurder ;) )

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Ik heb net met Azerty.nl besteld en iedereen kan nu de OEM versie bestellen. De home is ruim 80 euro, niet duur dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Versteegrob schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:07:
Ik heb net met Azerty.nl besteld en iedereen kan nu de OEM versie bestellen. De home is ruim 80 euro, niet duur dus!
Ultimate is 165, de een na goedkoopste tot nu toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat ik me als enige afvraag. Stel, ik heb een bestaande pc, die ik niet voornemens ben te uprgraden, mag ik dan wel een OEM versie kopen en installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:11:
Wat ik me als enige afvraag. Stel, ik heb een bestaande pc, die ik niet voornemens ben te uprgraden, mag ik dan wel een OEM versie kopen en installeren?
Officieel niet natuurlijk.

maar wie controleert dat?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Zit er veel verschil tussen home premium en ultimate? Ik doe veel met multimedia (internetten,films kijken, muziek luisteren) en gamen.

Tevens heb ik een Core 2 Duo welke 64 bits is, is het dan verstandig om voor een 64 bits versie te gaan, of is het in het kader van de betere compatibiliteit beter om voor een 32 bits versie te gaan? En stel ik koop een 64 bits versie, die werkt niet goed, kan ik dan een minder legale 32 bits versie downloaden en deze installeren met de serial van de 64 bits?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

NoepZor schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:14:
Zit er veel verschil tussen home premium en ultimate? Ik doe veel met multimedia (internetten,films kijken, muziek luisteren) en gamen.
Voor de dingen die jij doet, is Home Premium goed genoeg.
Tevens heb ik een Core 2 Duo welke 64 bits is, is het dan verstandig om voor een 64 bits versie te gaan, of is het in het kader van de betere compatibiliteit beter om voor een 32 bits versie te gaan? En stel ik koop een 64 bits versie, die werkt niet goed, kan ik dan een minder legale 32 bits versie downloaden en deze installeren met de serial van de 64 bits?
Hier is een ander topic voor. En dat verhaal met die 64-bits serial proberen op een 32-bits Vista.. Volgens mij is het zo dat als je Ultimate hebt je zowel de 32-bits als de 64-bits kunt installeren met de Ultimate serial. De andere edities koop je namelijk (32-bit/64-bit) gescheiden van elkaar en volgens mij zijn die codes dus ook niet onderling bruikbaar.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47
Zou Vista premium (met aero) draaien op een amd2500@3200, 1 Gb PC3200 en een Geforce 6800GT 128 MB

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wolkje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:13:
[...]

Officieel niet natuurlijk.

maar wie controleert dat?
Daar heb ik ook naar gezocht, maar ik kan nergens (danwel in de overeenkomst) een omschrijving vinden hierover. Elke keer wordt er slechts rerefereerd naar 'systeembouwer', de volgende tekst lijkt er toch op dat het mag:
In het geval dat de oorspronkelijke componenten niet meer compleet of niet meer aanwezig zijn en uw afnemers wel een Microsoft besturingssysteem willen, is het met een nieuw besturingssysteem uitleveren van de pc het enige alternatief om uw afnemers van een geldig gebruiksrecht te voorzien. Een zogenaamde OEM versie is dan prijstechnisch het meest gunstig.
Nadeel dat hier weer niet wordt vermeld of dit puur vanuit een reseller is of ook 'systeembouwer' (jij dus - uitgaande dat je hem zelf hebt gebouwd).

@hierboven, doe de Vista Ready test :) (maar zal wel draaien).

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 30-01-2007 10:52 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Systeembouwer is natuurlijk een ruim begrip en ik vind mezelf een systeembouwer, dus neem ik aan dat zo'n OEM licentie voor mij ook legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
Qosmic schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:49:
Zou Vista premium (met aero) draaien op een amd2500@3200, 1 Gb PC3200 en een Geforce 6800GT 128 MB
makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Qosmic schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:49:
Ik denk dat de Windows Vista Upgrade Advisor je daar een prachtig antwoord op zal geven.
Dit is sowieso niet de juiste thread hiervoor, hier ben je beter op je plek. Daar staan meteen ook de systeemvereisten genoemd, wel zo handig.
Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:52:
Systeembouwer is natuurlijk een ruim begrip en ik vind mezelf een systeembouwer, dus neem ik aan dat zo'n OEM licentie voor mij ook legaal is.
Das inderdaad een heel ruim begrip en bijna elke Tweaker voldoet daar aan ;) Dus ja doe er je voordeel mee!

[ Voor 22% gewijzigd door Cloud op 30-01-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ok, dan ga ik hem ook kopen, de oem versie dan.

nog 1 vraagje over de oem.

Ik heb nu dus bovenstaand systeem, maar wil binnen nu en een jaar een dual core gaan kopen.

Als ik dan nu de 32bits oem versie koop, kan ik deze dan ook weer installeren als ik een heel nieuw systeem koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
Qosmic schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:56:
ok, dan ga ik hem ook kopen, de oem versie dan.

nog 1 vraagje over de oem.

Ik heb nu dus bovenstaand systeem, maar wil binnen nu en een jaar een dual core gaan kopen.

Als ik dan nu de 32bits oem versie koop, kan ik deze dan ook weer installeren als ik een heel nieuw systeem koop?
JA! ;)

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Qosmic schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:56:
Zoals al tig keer genoemd in dit topic kan dat niet. Daarvoor is het nu een OEM versie hé? Teveel hardwarematige veranderingen en je kunt niet meer activeren zonder MS te bellen.

Als je dat zonder gedoe wilt, koop dan een Retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
haha... de 1 zegt ja en de ander zegt nee.

ik heb het hele topic doorgenomen hoor en het was mij niet helemaal duidelijk.

nu nog steeds niet trouwens! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wolkje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:54:
Das inderdaad een heel ruim begrip en bijna elke Tweaker voldoet daar aan ;) Dus ja doe er je voordeel mee!
Zelfs in de overeenkomst blijft dit een enorm begrip, zgn fabrikant van orginele apparatuur (OEM), assembleerder, herassembleerder of installateur van software op computer systemen. Oftewel iedereen die zijn PC zelf bouwt/installeerd valt onder een 'systeembouwer'. Echter heb ik mijn twijfels over wijziging van hardware, waar retail dus dit volledig dekt lijkt mij bij de OEM/Box/1pack versie zij hier waarschijnlijk stuk strenger mee om gaan. XP had zulke licenties (toen) nog niet, dat daar de telefonische activatie dus geen probleem was, mischien nu dus wel.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Qosmic schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:59:

Nee snap ik want je zit in het verkeerde topic 8)7

Windows Clients - Vista FAQ
[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 10]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Qosmic schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:59:

Ja, wat bedoel jij met heel nieuw systeem? Alles nieuw? Dan niet, alleen mobo en cpu nieuw, dan heb je KANS dat het wel lukt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
Sjah schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:03:
[...]

Ja, wat bedoel jij met heel nieuw systeem? Alles nieuw? Dan niet, alleen mobo en cpu nieuw, dan heb je KANS dat het wel lukt ja.
Mij is dat gewoon gelukt. Met een oem versie van bussines, van een amd 2200+ naar een dual core amd x2 met alles nieuw. Gewoon even bellen. en zeggen dat het een herinstall is. en klaar.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

SinergyX schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:01:
[...]

Zelfs in de overeenkomst blijft dit een enorm begrip, zgn fabrikant van orginele apparatuur (OEM), assembleerder, herassembleerder of installateur van software op computer systemen. Oftewel iedereen die zijn PC zelf bouwt/installeerd valt onder een 'systeembouwer'.
Klopt ja, ik ben ook de Systeembouwer van mijn bijna-helemaal-nieuwe computer met Vista Business :) Niets illegaals aan volgens de overeenkomst. En tja geen support van MS op mijn pc? Like I care :P

Edit:
Support alsin bellen en vragen:
"Mevrouw mijn startknop werkt niet meer, wat moet ik doen?"
of
"Ik krijg update KB123456 niet geïnstalleerd, help mij help mij!"

Updates downloaden mag natuurlijk wel, dat zou echt volstrekt belachelijk zijn natuurlijk

[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 30-01-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
wat verstaan zij dan onder de support?

je kan toch gewoon de updates downloaden enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Ik had vanmorgen met Azerty.nl gebelt en met Salland

Azerty: Je mag gewoon de OEM bestellen, nieuwe regels van Microsoft
Salland: Het mag juist niet meer, nieuwe regels van Microsoft.

Ik had net mijn Vista besteld bij Salland nu dus maar weer geannueleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Ik zou m ook gewoon bij azerty halen...ook maar 3.50 verzendkosten :) wss omdat het een brievenbus pakketje zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Vandaag de Home Premium OEM besteld bij Informatique incl. USB stick voor 100 euro, dat bedrag is wel te doen. Uiteindelijk is het niet de Ultimate geworden, want ik zou niet weten waar ik dat voor nodig heb, maar ik heb wel de 64bits versie gekozen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 22:19
M@cer schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:12:
Vandaag de Home Premium OEM besteld bij Informatique incl. USB stick voor 100 euro, dat bedrag is wel te doen. Uiteindelijk is het niet de Ultimate geworden, want ik zou niet weten waar ik dat voor nodig heb, maar ik heb wel de 64bits versie gekozen..
Waaromm 64 bits? Voor XP 64 waren toen nagenoeg geen drivers te vinden denk je dat dit beter wordt met Vista? Ik twijfel zelf nl nog wel...bijna alles is full 32bits ondersteund en maar mondjesmaat 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:48
stormfly schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:08:
[...]

Waaromm 64 bits? Voor XP 64 waren toen nagenoeg geen drivers te vinden denk je dat dit beter wordt met Vista? Ik twijfel zelf nl nog wel...bijna alles is full 32bits ondersteund en maar mondjesmaat 64 bits.
tja je moet ooit overstappen he..

probleem is dat nog veel mensen 'hengelen' met 32 bit terwijl ze 64bit cpu hebben..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:08:
[...]

Dat dacht ik eerst ook (ervaring met XP x64), maar ik heb Vista x64 geprobeerd en al mn soft- en hardware werkt gewoon. In de toekomst wordt dit alleen maar beter, want alle Vista-drivers moeten in 32 en 64-bit geleverd worden (dus als het goed is geen gezeik meer dat bepaalde hardware alleen onder 32 bit werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ter info:

van de Microsoft site en gisteren bevestigd door microsoft
op de launch party (Vista Ultimate gekregen :) )
Hoe zit het met losse verkoop van Windows OEM?
Windows OEM software voor system builders is verpakt in zogenaamde Microsoft OEM Distribution Packs (1, 3 of 30 pack). Dit is een bruine gesloten doos die is voorzien van etiketten met aan de zijkant de systembuilderovereenkomst. In deze doos zitten 1, 3 of 30 individuele softwarepakketten.

Als het pack wordt geopend, mogen de ingesloten individuele softwarepakketten alleen worden geleverd in combinatie met een volledig gebruiksgereed computersysteem, en moeten zij vooraf worden geïnstalleerd.

Voor de nieuwe packs (1, 3 en 30) geldt, dat zij - mits ongeopend - afzonderlijk aan een andere systeembouwer mogen worden geleverd, zonder dat tegelijk hardware behoeft te worden geleverd. Zij mogen niet aan klanten worden geleverd, behalve als de klant zelf zijn eigen pc bouwt. In dat geval wordt de klant ook als systeembouwer beschouwd en heeft deze dus geen recht op support van Microsoft, maar uitsluitend van de system builder.

De individuele softwarepakketten in het pack mogen niet meer worden geleverd bij hardware die niet als randapparatuur kan worden beschouwd. OEM software blijft onlosmakelijk verbonden met het systeem waarop het is geïnstalleerd.
Dus het is een leuke discussie voor al deze regel:
Zij mogen niet aan klanten worden geleverd, behalve als de klant zelf zijn eigen pc bouwt. In dat geval wordt de klant ook als systeembouwer beschouwd en heeft deze dus geen recht op support van Microsoft, maar uitsluitend van de system builder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Okey duidelijk verhaal, ik heb me centen geteld en ik kan hem aanschaffen de Ultimate versie ;-)

Maar nu heb je een OEM en een BOX versie, ik heb contact gehad met een leverancier betreffende de OEM vraag en die mogen gewoon los verkocht worden voor Vista.

Maar wat is het verschil tussen OEM en BOX? Is dat letterlijk "the box" om de DVD heen? Heb een hekel aan doosjes dus dan wordt het de OEM versie?

Iemand een idee? Iemand nog voorkeur voor Salland of Azerty? Maakt toch geen fluit uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
hij zit netjes in een dvd doosje dus.. een box heb je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
tspawn schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:18:
Ter info:

van de Microsoft site en gisteren bevestigd door microsoft
op de launch party (Vista Ultimate gekregen :) )

[...]

Dus het is een leuke discussie voor al deze regel:

[...]
Kortom wat meerdere leveranciers al vermeld hadden "iedereen kan gewoon los een OEM pakket kopen zonder een stukje fake hardware (reepje geheugen)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ drobie: Idd maakt niks uit, gewoon de goedkoopste nemen ;)

iComputers

Microsoft Windows Vista Home Basic NL OEM *32bit* € 82,00
Microsoft Windows Vista Home Basic NL OEM *64bit* € 82,00

Microsoft Windows Vista Home Premium NL OEM *32bit* € 88,00
Microsoft Windows Vista Home Premium NL OEM *64bit* € 90,00
Microsoft Windows Vista Home Premium UK OEM *32bit* € 90,00
Microsoft Windows Vista Home Premium UK OEM *64bit* € 90,00

Microsoft Windows Vista Business NL OEM *32bit* € 130,00
Microsoft Windows Vista Business NL OEM *64bit* € 131,00
Microsoft Windows Vista Business UK OEM *32bit* € 130,00
Microsoft Windows Vista Business UK OEM *64bit* € 131,00

Microsoft Windows Vista Ultimate NL OEM 3-pack *32bit* € 480,00
Microsoft Windows Vista Ultimate NL OEM *32bit* € 162,00
Microsoft Windows Vista Ultimate NL OEM *64bit* € 163,00
Microsoft Windows Vista Ultimate UK OEM *32bit* € 161,00
Microsoft Windows Vista Ultimate UK OEM *64bit* € 161,00

Lekker goedkoop ook dus :9 _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
euh ja, maar wie moet je de hardware leveren ?

Degene die je de OEM licentie verkoopt ?

Ik denk dat het meest lastige is dat je bij een hardware verandering, er nog al een kluif aan hebt om hem weer geactiveerd te krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door tspawn op 30-01-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
tspawn schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:24:
euh ja, maar wie moet je de hardware leveren ?

Degene die je de OEM licentie verkoopt ?

Ik denk dat het meest lastige is dat je bij een hardware verandering, er nog al een kluif aan hebt om hem weer geactiveerd te krijgen.
Mijn XP had ik ook met een OEM versie (later gekocht met geheugen) maar die heb ik zoveel keer geinstalleerd dat hij niet meer geactiveerd kon worden ;-) Al 2x MS gebeld voor activatie sleutel en geen enkel probleem. Telefonisch: Heeft u nog wat meer bij uw CD? Wat bedoelt u? Nou wat zat er nog meer bij meneer? Owh dat blauw boekje? Ja oke dat wilde ik even horen, uw sleutel is bla bla bla.

Maar toch maar van de tweede activatie een image gemaakt, you never know ;)

Maar je begrijpt het dus volgens mij niet, want (zoals ik het begrijp) hoef je dus nu geen hardware meer te leveren als leverancier en kan elke klant een OEM versie kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 30-01-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die activatie, stel dat ik een installatie intact laat maar puur videokaart verander en weer opstart (2x Ati kaart). Komt die activatie dan ook om de hoek kijken of puur alleen bij herinstallatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Toch ben ik wel eens benieuwd als je de oem versie hebt bij je computer en dan een nieuw mobo en cpu koopt. Er staat nergens dat je ze dan weer je key opnieuw activeren, zou wel zwart op wit willen hebben dat ze dan niet moeilijk doen.

btw zit areo ook bij die oem versie?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ErikRo schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:24:
Toch ben ik wel eens benieuwd als je de oem versie hebt bij je computer en dan een nieuw mobo en cpu koopt. Er staat nergens dat je ze dan weer je key opnieuw activeren, zou wel zwart op wit willen hebben dat ze dan niet moeilijk doen.

btw zit areo ook bij die oem versie?
AREO zit bij alle versies hoger als de Home versie. Home is de enige waar het niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:20:
Die activatie, stel dat ik een installatie intact laat maar puur videokaart verander en weer opstart (2x Ati kaart). Komt die activatie dan ook om de hoek kijken of puur alleen bij herinstallatie?
Videokaart moet geen probleem zijn. Dat heb ik met XP ook vaak genoeg gedaan. Maar het is idd wel de vraag wat exact de criteria zijn voordat Windows gaat mekkeren. Ik denk iig het moederbord (dat vereist sowieso vaak een herinstallatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hoger dan Home Basic :) Home Premium heeft wel namelijk Aero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
RSD1982 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:18:
Ik zou m ook gewoon bij azerty halen...ook maar 3.50 verzendkosten :) wss omdat het een brievenbus pakketje zal zijn.
Helaas gaat het dan niet op voor de Business versie die ik wilde bestellen. (meer dan 100 euro)
NIEUW:
Permanente verlaagde verzendkosten op bepaalde produktcategorieën, zoals:
- Flashkaartjes
- Games

Onverzekerd verzenden
Wanneer u deze methode kiest, wordt het pakket in een envelop verstuurd.
Het bedrag voor deze zending bedraagt slechts 3,50 euro.

Voorwaarden voor de verlaagde verzendkosten:
- 1 produkt per zending
- Produkt heeft verkoopwaarde onder de 100 euro incl BTW
- U krijgt geen tracktrace code per mail

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Palomar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:38:
[...]

Videokaart moet geen probleem zijn. Dat heb ik met XP ook vaak genoeg gedaan. Maar het is idd wel de vraag wat exact de criteria zijn voordat Windows gaat mekkeren. Ik denk iig het moederbord (dat vereist sowieso vaak een herinstallatie).
OEMetje kun je feitelijk toch zovaak herinstalleren als je zelf wilt? Activeren gaat dan ook zonder problemen lijkt me? Tenzij je hardwarematige veranderingen aanbrengt aan je machine?! Na het lezen van de thread toch wat onduidelijk nog, misschien de TS aanpassen met een heldere faq?

Njah ik heb ook de ultimate oem besteld UK..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Ik wil graag Vista home premium oem kopen.

Maar als ik voor de eerste keer Vista ga activeren en ik maak daar een back-up van kan ik kan deze back-up ook in een andere computer gebruiken???
Zodat deze computer ook geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dat zou wel heel makkelijk zijn...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Evertt schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:33:
Maar als ik voor de eerste keer Vista ga activeren en ik maak daar een back-up van kan ik kan deze back-up ook in een andere computer gebruiken???
Zodat deze computer ook geactiveerd is.
Nee, dit kan niet. Tenzij die computer precies dezelfde hardware heeft als de eerste (en dan is het nog niet opeens legaal geworden). Een OEM zit vast aan je computer, diezelfde licentie op wat voor manier dan ook gebruiken op een tweede computer (of dat nu gelijktijdig is of niet) is illegaal, punt.

Verder had ik nog een vraag over retail prijzen. Ik zit net bij Alternate te kijken en ik zie het volgende:
Microsoft Windows Vista Home Premium, Retail, Nederlands: €299,-
Microsoft Windows Vista Home Premium, Retail, Engels: €349,-
:? WTF :?

Hoe kan nu de niet-vertaalde versie duurder zijn dan de vertaalde???

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

marketing.
engels is ineens hip en exclusief en daarom 'beter'

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
Palomar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:38:
Zo te zien mag je alles wijzigen aan je hardware, behalve je moederbord. Je OEM licentie wordt gekoppeld aan je moederbord:

OEM software is also tied to the motherboard it is first installed on. Unlike the retail versions of Windows which can be transferred to a new computer, OEM versions are not transferable. What about upgrading hardware? Microsoft says that anything is fair game, except the motherboard. Replacing the motherboard in a computer results in a "new personal computer," which the company considers to be synonymous with a transfer. It's not permitted with an OEM edition of Windows.

Bron.

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 31-01-2007 12:51 . Reden: Bron toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Haay schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:49:
[...]

Zo te zien mag je alles wijzigen aan je hardware, behalve je moederbord. Je OEM licentie wordt gekoppeld aan je moederbord:
Helaas.. want ik zie mijzelf niet de komende 4 jaar hetzelfde moederbord houden (socket 939)
Misschien mijn geplande aankoop toch nog eens goed heroverwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Je kan bij eventuele verkoop van je moederbord je Vista natuurlijk ook verkopen en daarna weer nieuwe Vista kopen. Maak je nog steeds wat verlies, maar je bent niet het gehele bedrag kwijt :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Als je net als ik net een nieuw mobo hebt dan kun je nog wel 1,5-3 jaar vooruit mits er niet snel van socket gewisseld wordt (in mijn geval S775). Als ik dan over 2 a 3 jaar een nieuw mobo koop, neem ik dan wel een nieuwe OEM licentie er bij. Dat is nog altijd goedkoper dan nu een retail kopen (ultimate).
En msschien zijn de prijzen dan een stuk aantrekkelijker zodat ik dan wel een retail koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
En wat nou als je mobo stuk gaat? Is je OEM wel mooi gekoppelt aan je mobo, maar mede met het stuk gaan van je mobo je Vista licentie ook stuk? Dat zou wel erg zuur zijn.
OEMetje kun je feitelijk toch zovaak herinstalleren als je zelf wilt? Activeren gaat dan ook zonder problemen lijkt me? Tenzij je hardwarematige veranderingen aanbrengt aan je machine?! Na het lezen van de thread toch wat onduidelijk nog, misschien de TS aanpassen met een heldere faq?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan altijd MS bellen als je je mobo moet vervangen, heb je geluk krijg je een nieuwe activatiecode.

OEM kan je inderdaad zoveel installeren als je wil MITS je niets wijzigt aan je hardware config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De laatste pagina's heb ik doorgelezen, ik denk dat het handig is een paar vaker voorkomende vragen neer te zetten voor alle Tweakers die Vista willen aanschaffen.
  • Q: OEM is goedkoper, maar je krijgt minder support?

A: ...
  • Q: Kan je met een OEM versie gewoon je mobo/cpu veranderen?

• Q: 64 bit of 32 bit? Wat zijn nou echt de voor- en nadelen?

• Q: Als ik de 64 bit versie aanschaf, doet mijn World of Warcraft het dan nog? ;)

• Q: Heeft mijn versie wel de mooie nieuwe grafische schil?

• Q: Heeft Vista Ultimate ook IIS (webserver software) draaien?

Dat soort vragen :P

Een aantal is al beantwoord in dit topic, maar kan lastig te vinden zijn lijkt me. Het zou bijna in een FP review kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1. Dit klopt. Dus geen helpdesk, supporttickets, handleiding etc bij MS. MS Updates krijg je wel. (Zie overeenkomst van OEM
2. Nee/Ja. Volgens dit artikel is een OEM licentie gekoppeld puur aan het moederbord. Overige hardware zal dus geen tot simpele heractivatie nodig hebben. (dit kan ik niet terugvinden in een statement van MS).
3. Zie de TS + eerste replies in [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie
4. Zou ik niet weten, ik heb geen WoW
5. Alle versies hoger dan Vista Home Basic (prem, business, Ultimate) MS bron/overzicht
6. weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, ik dacht slim te zijn vorige week en bestel bij iComputers een Vista Ultimate NL 32 bit OEM.
Toen na een mail gestuurd te hebben een levertijd van enkele dagen, nu alweer volgende week }:| ...
Weer eens duidelijk geworden wat het nadeel is van kleine pc zaken, Alternate bijvoorbeeld (waar ik eigenlijk altijd m'n spullen bestel) heeft ze nu wel direct leverbaar..

edit:
Dit is eng! Op het moment dat ik bovenstaande postte kreeg ik een mailtje dat de bestelling binnen is en verzonden zal worden 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwelgje schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:00:
na instalatie zit oem vast aan je hardware... een activatie met een ander mainboard gaat niet meer werken
Ja en nee. dat is nog zo'n leuk gevaar. Dadelijk spendeer je honderden euro's, gaat je moederbord kapot en dan zit je daar. Dat zou mooi wezen en daarom download ik hem wel. Ik wacht nog even.

Het kan wel goed gaan als je een moederbord koopt met dezelfde chipset. Als je van AMD naar Intel gaat VV dan zal het niet goed gaan. Bij XP kon je ook mooi opnieuw activeren en voor dit exemplaar kon ik Microsoft bellen

"Meneer, waarom dient U een activatiecode aan te vragen?"
"Heel simpel mevrouw, gewoon omdat ik systeembeheerder ben en ik veel stoei met mijn systeem"
"Wat bedoeld U daarmee"
"Kom op, ik installeer Windows opnieuw omdat bla, bla, bla hele discussie"
"Eigenlijk mogen we om dien reden geen activatiecode verstrekken"
"Dat is goed mevrouw, torrentsites genoeg en als ik deze ga gebruiken blijf ik ze gebruiken. Aan U de keuze. Ik heb betaald om deze licentie te mogen gebruiken en dat gaat nu niet. Klopt niet, wel?"

Stil

"Ik geef U de code"

Dat in een pittig gesprek met een van de medewerkers van het concern. Ik ben het zo beu om te moeten lopen bietsen dat ik besloten heb met Vista niet weer die fout van activatie te moeten maken. het is nog steeds hetzelfde systeem als waarvoor ik hem kocht dus ze moeten écht niet moeilijk doen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:46:
Hmz, ik dacht slim te zijn vorige week en bestel bij iComputers een Vista Ultimate NL 32 bit OEM.
Toen na een mail gestuurd te hebben een levertijd van enkele dagen, nu alweer volgende week }:| ...
Weer eens duidelijk geworden wat het nadeel is van kleine pc zaken, Alternate bijvoorbeeld (waar ik eigenlijk altijd m'n spullen bestel) heeft ze nu wel direct leverbaar..
Ik ga 'm zo ophalen :)

EDIT: O k haal Premium ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
Haay schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:49:
[...]

OEM software is also tied to the motherboard it is first installed on. Unlike the retail versions of Windows which can be transferred to a new computer, OEM versions are not transferable. What about upgrading hardware? Microsoft says that anything is fair game, except the motherboard. Replacing the motherboard in a computer results in a "new personal computer," which the company considers to be synonymous with a transfer. It's not permitted with an OEM edition of Windows.

Bron.
Wat als men moederbord nou kapot gaat en ik em moet RMA'en of zelfs een nieuwe moet kopen, kan ik dan de OEM versie niet meer gebruiken?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perjan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-08 21:06
Als je een oem hebt kun je je moederbord vervangen voor hetzelfde type. Maar het probleem is vaak dat deze niet meer verkocht wordt. Als alles hetzelfde wekt als bij Xp moet je bellen naar microsoft vervolgens worden er een paar vragen gesteld. Had het deze week nog: upgrade mijn laptop van 256 MB naar 1gb en ja hoor nieuwe activatie (teven gebruikte ik xp home nederlands ipv de duitse die werd meegeleverd). Alles uitgelegd en kreeg netjes een activatie code.

Mijn moerderbord is kapot gegaan heb een nieuw moederbord moeten aanschaffen het oude type is niet meer leverbaar.

Lijkt me niet dat dit een probleem moet opleveren.

Anders een retail aanschaffen dan heb je geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bull schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:51:
[...]

Wat als men moederbord nou kapot gaat en ik em moet RMA'en of zelfs een nieuwe moet kopen, kan ik dan de OEM versie niet meer gebruiken?
Van: http://www.michaelstevenstech.com/oemeula.htm
Unless upgraded or replaced under warranty, if the motherboard is upgraded, then a new computer has been created and the license of new operating system software is required.
MAW als je mobo kapot is gegaan en je krijgt een nieuwe van je OEM leverancier, dan mag het maar je zal wel MS moeten bellen om alles opnieuw te laten activeren.

Het probleem: je mag zelf je eigen OEM leverancier zijn, want je mag een OEM versie kopen in de winkel zonder iets erbij. Wat als je jezelf nouw oneindig garantie geeft?

Hierover heeft Michael ook nagedacht en het volgende opgespoord:
"If the motherboard is replaced because it is defective, you do NOT need to acquire a new operating system license for the PC. The replacement motherboard must be the same make/model or the same manufacturer’s replacement/equivalent."
MAW het gaat erom wat MS als equivalent ziet. Enkele regels van MS zijn hierover handig, maar ik kom de OEM site van MS niet op om te kijken of die bestaan.

Wat ik zelf verwacht is dat: als je een nieuwe mobo hebt van dezelfde bedrijf (Asus, MSI, Abit zijn bedrijven) en alle mogelijke hardware van het oude mobo draait onder het nieuwe mobo, heb je een defective mobo vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de indruk dat iedereen hier de OEM versies zit te bestellen (wat wil je ook met die prijs). Dat wil dus zeggen dat microsoft in de toekomst veel meer telefoontjes gaat krijgen voor activeringscodes dan het huidig het geval is (waar veel mensen nog de retail xp kochten).

Eerst gaan ze je misschien nog makkelijk helpen, maar door het toenemend aantal telefoontjes gaan ze op de duur zich ergeren en altijd njet zeggen. ;)

alle ja, beetje doemdenken he lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Draai het verhaal ook de andere kant op, ik gok (eigen ervaring) dat er ook heel veel mensen met 'foute' XP installaties zullen overstappen op een OEM versie van Vista door het 'lage' drempelbedrag.

En hoe vaak wijzigt jan-allemaal nu zijn hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:23:
Ik heb de indruk dat iedereen hier de OEM versies zit te bestellen (wat wil je ook met die prijs). Dat wil dus zeggen dat microsoft in de toekomst veel meer telefoontjes gaat krijgen voor activeringscodes dan het huidig het geval is (waar veel mensen nog de retail xp kochten).

Eerst gaan ze je misschien nog makkelijk helpen, maar door het toenemend aantal telefoontjes gaan ze op de duur zich ergeren en altijd njet zeggen. ;)

alle ja, beetje doemdenken he lol
hmja, grote kans dat die mensen anders wel een illegale versie namen of bij XP bleven. Ik ga iig niet 300 euro betalen (ik wil een full en geen gare upgrade), zoveel is het me ook weer niet waard in verg. met XP.

Denk dat MS zich erg in de vingers zou snijden als ze OEM's niet meer gaan heractiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
Dank u voor de reacties, nu snap ik het helemaal. Nu alleen nog wachten tot de OEM versies te koop/op vooraad zijn 8)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21
Ik ga ook een oem versie halen, aangezien ik deze ga installeren op mn acer laptop Pentium M 1.5 Centrino, geheugen is standaard wel wat weining maar voor 100 euro heb ik 1,25 Gb erin :)

Nu nog effe nadenken over welke versie ik ga nemen.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb de 32bit gekregen, had 64bit besteld, gelukkig toch even duur :P
Maar toch besloten hem te houden, eind van het jaar toch een upgrade doen, zodat ik deze 32bit kan gebruiken bij mijn rest-onderdelen-pc, en mijn nieuwe PC krijgt dan 64bit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, ik werk al jaren met xp illegal altijd gecrackt en zo.
Nu heb ik zo in november een nieuwe laptop gekocht en heb er een paar maanden xp op, helen maar gecrackt..
wga geeft nooit gescant en zo. un is mijn vraag of ik een legale oem versie van vista kan kopen??

Want MS word alleen maar lastiger zo ver ik op het net lees 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Als je een full OEM koopt heb je helemaal niks te maken met het wel of niet legaal zijn van je Windows XP, dus die kan je best kopen ja.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dacht ik ook :)
Maar dan kan iedereen een oem vista kopen ook al is je pc jaren oud en wel voldoet aan de vista specs!

Alleen heb je dan het risoco dat als je moederbord kapto kan gaan de je dan een nieuwe oem license moet kopen.. en het kan maar ik 1 pc of laptop staan natuurlijk :)
:9 :P 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 09:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:47:
[...]

Ja en nee. dat is nog zo'n leuk gevaar. Dadelijk spendeer je honderden euro's, gaat je moederbord kapot en dan zit je daar. Dat zou mooi wezen en daarom download ik hem wel. Ik wacht nog even.

Het kan wel goed gaan als je een moederbord koopt met dezelfde chipset. Als je van AMD naar Intel gaat VV dan zal het niet goed gaan. Bij XP kon je ook mooi opnieuw activeren en voor dit exemplaar kon ik Microsoft bellen

"Meneer, waarom dient U een activatiecode aan te vragen?"
"Heel simpel mevrouw, gewoon omdat ik systeembeheerder ben en ik veel stoei met mijn systeem"
"Wat bedoeld U daarmee"
"Kom op, ik installeer Windows opnieuw omdat bla, bla, bla hele discussie"
"Eigenlijk mogen we om dien reden geen activatiecode verstrekken"
"Dat is goed mevrouw, torrentsites genoeg en als ik deze ga gebruiken blijf ik ze gebruiken. Aan U de keuze. Ik heb betaald om deze licentie te mogen gebruiken en dat gaat nu niet. Klopt niet, wel?"

Stil

"Ik geef U de code"
Waarom zeg je gewoon niet dat je moederbord kapot was gegaan en dat je die hebt vervangen en daarom dus opnieuw moet activeren? Waarom een heel verhaal dat je een 'systeembeheerder' bent. Lekker boeiend, je hardware ging stuk, gewoon dat melden en je krijgt zonder gesputer een nieuwe activatiecode. Tenminste, dat is mijn ervaring. Daarnaast is het ook prima volgens de voorwaarde dat als je moederbord stuk gaat, dat je OEM vista opnieuw geactiveerd kan worden met een gloednieuw en compleet ander moederbord. Moet je wel gewoon uitleggen wat er gebeurd is :)
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:05:
Alleen heb je dan het risoco dat als je moederbord kapto kan gaan de je dan een nieuwe oem license moet kopen..
Dat is dus -NIET- correct. Als er onderdelen stuk gaan kan je gewoon bellen met MS, zij willen graag weten wat er precies stuk is gegaan (voor administratie gok ik zo) en je krijgt gewoon een nieuwe activatiecode van de aardige mevrouw/meneer (tot nu toe altijd een mevrouw gehad) aan de andere kant van de telefoon.

Afgelopen jaar nog gedaan. Bliksem ingeslagen bij kennis, pc stuk. Gefixed door lokale computer boer, geheugen + moederbord + voeding naar de klote. Activatie ook stuk, dus even bellen, mevrouw noteert welke onderdelen zijn vervangen en waarom (die rede is uiteraard belangrijk) en vervolgens kon ik aan de lijn blijven om te luisteren naar de nieuwe activatiecode. Heeft me 5 min gekost, totaal geen discussie, vriendelijke geholpen :)

[ Voor 23% gewijzigd door We Are Borg op 31-01-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:02

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
"Deze CD bevat alleen 32-bits software." Het is toch echt een DVD geloof ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 10:32

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borizz schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:42:
Ik heb even bij mijn groothandel gekeken en ik denk dat de consumenten prijzen ongeveer beginnen bij 95 euro voor Windows Vista Basic en oplopen tot 205 euro voor Windows Vista Ultimate (tussen 32 en 64 bit zit geen verschil in prijs bij de verschillende versies). Dit gaat dus over OEM licenties!!
Aangezien de uitspraak van de Duitse rechter JL geen grondslag geeft in nederland ben je niet strafbaar als je een OEM gebruikt op een al bestaande machine! Zo ben je ook niet strafbaar als je content kopiëerd van de bibliotheek. Je hebt er in principe voor betaald en niemand vraagt je welk bedrag.

Dit is het gaatje in de wet waarom sommige winkels de OEM producten los verlopen. Scheeld veel geld :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:02

nFo

ravw schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:54:
[...]

waar heb je hem besteld en hoe duur :)
informatique voor: € 170,- met usb stick.
Zie elders in dit topic.
Maar dat was een introductie actie, nu: € 189,-
pricewatch: Microsoft Windows Vista (Ultimate, NL, 32-bit, OEM)
Wel opletten dat je de OEM box versie hebt, die mag ook aan consumenten verkocht worden.

[ Voor 4% gewijzigd door nFo op 03-02-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

perjan schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:04:
Als je een oem hebt kun je je moederbord vervangen voor hetzelfde type. Maar het probleem is vaak dat deze niet meer verkocht wordt. Als alles hetzelfde wekt als bij Xp moet je bellen naar microsoft vervolgens worden er een paar vragen gesteld. Had het deze week nog: upgrade mijn laptop van 256 MB naar 1gb en ja hoor nieuwe activatie (teven gebruikte ik xp home nederlands ipv de duitse die werd meegeleverd). Alles uitgelegd en kreeg netjes een activatie code.

Mijn moerderbord is kapot gegaan heb een nieuw moederbord moeten aanschaffen het oude type is niet meer leverbaar.

Lijkt me niet dat dit een probleem moet opleveren.

Anders een retail aanschaffen dan heb je geen problemen meer.
*Mompelt iets van marktplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nFo schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:31:
[...]

informatique voor: € 170,- met usb stick.
Zie elders in dit topic.
Maar dat was een introductie actie, nu: € 189,-
pricewatch: Microsoft Windows Vista (Ultimate, NL, 32-bit, OEM)
Wel opletten dat je de OEM box versie hebt, die mag ook aan consumenten verkocht worden.
Schatje! Daar ga ik hem halen met een netwerkkaart. Wat jij kan kan ik ook ;)

Hoe dat ineens? Het zit zo. Op mijn werk is er afgelopen vrijdag een vergadering geweest. We gaan over op Vista en ik was de enigste in de kamer die protest had. Ik ben behoorlijk pissed off dat we over 5 maanden thuis ook aan Vista moeten vanwege het nieuwe protocol van het werk :( Opzich is het goed dat ze meegaan met de tijd, maar ik had liever een Linuxvariant gezien, maar de baas zal wel blind zijn geworden door de schitter die van de Vista DVD afstraalt. Dat is al een kunstwerje opzich.

En daar komt nog bij dat de baas van mij en mijn collega's verwacht dat we thuis ook bijblijven. Ik heb hier mijn onenigheid over uitgesproeken en ik moest op het matje komen. Dat liep goed af (hij was niet boos ofzo, maar hij wou mijn reden persoonlijk horen), maar ik melde dat ik het er écht niet mee eens was en dat het een menselijke eigenschap is in een vrij land. Daar viel niets op in te brengen, maar nu kan ik toch Vista gaan halen.

Opzich is dat wel geinig, maar tegen al mijn regels in. Nu moet ik mee, maar gelooft U mij dat ook Vista gestript gaat worden van al zijn payload en dat ik het zo inricht als ik wil. Daar heeft niemand iets over te vertellen. dat betekend wederom op tot op de tand afgestelde NOD32.

Het luchtte wel op dat ik mijn frustratie bij mijn baas kwijt kon. Wij kunnen samen goed door een deur want stiekem gaf hij mij wel gelijk, maar de meerderheid beslist helaas. Ik heb dat maar te slikken en dat weet ik, maar dat wil niet zeggen dat ik het leuk vindt!

Daarnaast moet op 1-1-2008 de cursus over Vista gereed zijn voor de cliënten van het GGZ. Deze cursus schrijf ik en dat betekend dat ik Vista met Aero moet hebben en ga ik dus voor de Home Premium versie.

Het is dat ik mijn werk met alle liefde doe, maar soms houdt ik er wel een weeïg gevoel aan over. Ik ben een echte Linux fan en nu moet ik met Vista aan de gang. Het verdient allemaal best lekker, maar voor het geld alleen hou je het daar niet vol. Zoiets moet in je zitten en ik switch maar over. Het is mijn brood en ik heb ook geen zin om in de WW te komen, asjeblieft niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:58
Dat is wel heel lijp, moet je vista draaien om "bij" te blijven? haha! Het werkt praktisch hetzelfde als 2000 en XP behalve dat je voor de zelfde instellingen meer moet klikken! Je moet inderdaad expert zijn om vista te kunnen strippen om van alle vervelende meldingen en frutsels af te komen, dat geef ik direct toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Grrr toen ik hem bestelde had Azerty een levertijd van 3 dagen...nu inmiddels 2 weken (na een email) had ik hem nu maar voor die 15e in de winkel gehaald.

Dit wilde ik even delen met jullie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nog wel een vista oem versie activeren op je pc als je pc al geactiveerd is met een xp oem versie? Aangezien jouw systeem word gekoppeld aan de licentie en MS zodoende zou kunnen zien dat jouw systeem niet nieuw is en dus niet gebruikt mag worden met een oem versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 09:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:52:
[...]

Schatje! Daar ga ik hem halen met een netwerkkaart. Wat jij kan kan ik ook ;)
Je hoeft helemaal geen hardware bij je OEM te kopen, is al 100 keer voorbij gekomen. Wellicht eens verstandig om je daar in te verdiepen :)

Rest ga ik maar niet op in :z

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 06-02-2007 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
stormfly schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:12:
Grrr toen ik hem bestelde had Azerty een levertijd van 3 dagen...nu inmiddels 2 weken (na een email) had ik hem nu maar voor die 15e in de winkel gehaald.

Dat is precies wat ik mee heb gemaakt helaas ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

opzich is het goed dat ze meegaan met de tijd, maar ik had liever een Linuxvariant gezien, maar de baas zal wel blind zijn geworden door de schitter die van de Vista DVD afstraalt. Dat is al een kunstwerje opzich.
Het is natuurlijk een illusie op zich om te denken dat bedrijven massaal op een Linux variant gaan overstappen, ik geloof persoonlijk niet in dat het TCO voor Linux lager is dan een Windows OS. Dus je stukje is wel heel erg gekleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Ik weet niet goed of deze post mag, maar Microsoft geeft zelf aan dat kan.
Je hoeft met een upgrade versie geen xp geïnstalleerd te hebben.
Als je eerst Vista installeerd zonder key in te vullen, en vervolgens een upgrade uitvoert met de bijbehorende upgrade key. Upgrade je dus een (30 dagen probeer versie) Vista. Geheel legaal.
Je moet natuurlijk wel een geldige Windows versie hebben die in aanmerking komt voor een upgrade.

(Dit laat natuurlijk wel de mogelijkheid open om een Vista Upgrade te kopen zonder een geldige licentie te hebben)

Zie Winsupersite

[ Voor 8% gewijzigd door Don Corleone op 06-02-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 06:05:
Kan je nog wel een vista oem versie activeren op je pc als je pc al geactiveerd is met een xp oem versie? Aangezien jouw systeem word gekoppeld aan de licentie en MS zodoende zou kunnen zien dat jouw systeem niet nieuw is en dus niet gebruikt mag worden met een oem versie.
Ja, dat kan zeker heb het bij mezelf gedaan en zowel de legale geactiveerde versie van Windows XP als die van Vista werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
stormfly schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:12:

Mijn ongenoegen op een nette manier geuit tegen Azerty en hij is vandaag verzonden ipv over 2 weken! Top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
stormfly schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:16:
[...]

Mijn ongenoegen op een nette manier geuit tegen Azerty en hij is vandaag verzonden ipv over 2 weken! Top service!
Bij mij ook, maar dan zonder ongenoegen te uiten :P.

Is er trouwens nog, behalve het telefoontje, een belemmering mbt het installeren van OEM op 2 computers hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben behoorlijk pissed off dat we over 5 maanden thuis ook aan Vista moeten vanwege het nieuwe protocol van het werk :(
Jaja. Maandelijkse controle of wekelijks? Of je het ook daadwerkelijk hebt draaien bedoel ik dan.

Als mijn baas zou willen dat ik Vista ging draaien: prima, in een VM (anders niet), en ook voor de licentie dokken. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Idd.

Verplichten = meebetalen en voorzieningen treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Servor schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:46:
Verplichten = meebetalen en voorzieningen treffen.
Ik ga echt geen eigen bijdrage betalen oid. Als ik thuis Vista moet draaien van de baas, krijg ik een computer en bijhorende licenties. Anders bekijkt hij het maar.

[ Voor 32% gewijzigd door Gerco op 07-02-2007 15:52 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Welke winkel is goedkoop en vooral snel en goed? Want Salland zeurt weer eens dat je bij een pc moet kopen. Azerty...? Ik heb hier om de hoek Paradigit zitten maar die vragen een godsvermogen vergeleken met wat ik op het net gezien heb (139 voor H. Premium |:( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:49
Ik heb Vista Home Premium 64-bit OEM NL BOX besteld, maar heb nog een paar vragen:

Dit is een OEM-versie en mag maar op 1 pc geinstalleerd staan. Stel dat ik hem activeer met mijn huidige set-up en besluit later een upgrade te doen (bijv. mobo + geheugen + processor + harde schijf); kan ik dan nog steeds diezelfde licentie gebruiken of moet ik dan wéér een nieuwe licentie kopen?

En over 64-bits: moet ik dan ook een 64-bits virusscanner installeren? Zijn die er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Sjah schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:06:
Welke winkel is goedkoop en vooral snel en goed? Want Salland zeurt weer eens dat je bij een pc moet kopen. Azerty...? Ik heb hier om de hoek Paradigit zitten maar die vragen een godsvermogen vergeleken met wat ik op het net gezien heb (139 voor H. Premium |:( ).
Je kan even het nieuws van tweakers printen en dat laten zien, geen idee of dat helpt.
Anders maar online bestellen bij bijvoorbeeld icomputers?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Jorn1986 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:24:
Ik heb Vista Home Premium 64-bit OEM NL BOX besteld, maar heb nog een paar vragen:

Dit is een OEM-versie en mag maar op 1 pc geinstalleerd staan. Stel dat ik hem activeer met mijn huidige set-up en besluit later een upgrade te doen (bijv. mobo + geheugen + processor + harde schijf); kan ik dan nog steeds diezelfde licentie gebruiken of moet ik dan wéér een nieuwe licentie kopen?

En over 64-bits: moet ik dan ook een 64-bits virusscanner installeren? Zijn die er al?
volgens mij is dit al oneindig behandel in dit topic (of 1 van de andere VIsta-topics), maar ik ben de kwaadste niet ;)

Als je je moederbord upgradet is je licentie idd niet meer geldig bij de OEM-versie, alleen kun je naar MS bellen om hem te laten heractiveren (bijv. omdat je moederbord kapot was en dus een nieuwe erin hebt laten zetten). Schijnen ze niet moeilijk over te doen. Het is alleen wel de bedoeling dat je licentie aan die PC blijft gekoppeld, dus officieel mag je hem niet installeren op je nieuwe PC.

Als virusscanner gebruik ik sinds vandaag NOD32. Die is officieel Vista x64 compatible. Werkt bij mij ook prima dus. Kun je voor 10 euro bestellen bij www.surfspot.nl als je student bent. En anders schijnt AVG (gratis) ook wel te werken onder Vista.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 09-02-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:24:
Dan nog... Superduur!! :S
Ik denk dat op een gegeven moment veel mensen overstappen naar een alternatief of een gekraakte versie. (is niet gek ook!)
Nee, dat zie je verkeerd. Ken de strategy van Microsoft. Er zijn 3 redenen waarom mensen over gaan naar Vista:

1. Het ziet er te gelikt uit en het is mooi en je hoort erbij
2. Reclame maakt indruk, anders bestond het niet
3. Windows XP retail professional kostte ook 279 euries!

Waarom zou de Home basic edition niet goed genoeg zijn voor 70% van de mensen? Het is de goedkoopste versie zonder Aero, maar heb je Aero nu zo hard nodig? Ik heb het wel, maar of ik er nu baad bij heb? Ik zou zonder ook tevreden zijn geweest. Zonder Aero is Vista ook mooi en ik heb het nu even uitstaan om te kijken of ik niet uit mijn nek klets, maar nee, toch niet ;)

Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt en je kunt ook mopperen dat een Mercedes zo duur is, maar je kunt ook genoegen nenem met een Suzuki Swift bijvoorbeeld. Rijdt ook en stukke goedkoper.

Ik zie hier een Windows versie staan die voor een grote groep ontworpen is door haar vele versies. Nu eens geen keuze uit 2 soorten.

PS: De uitspraak van de duitse rechter zet geen gron op Nederlands grondgebied, dus als jij een OEM versie koopt bij een neiuw stuk hardware ben je nog steeds legaal bezig! Het is de marketing die dat kleine gaatje in de wet niet kan/wil zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:49
Palomar schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:32:
[...]
Als virusscanner gebruik ik sinds vandaag NOD32. Die is officieel Vista x64 compatible. Werkt bij mij ook prima dus. Kun je voor 10 euro bestellen bij www.surfspot.nl als je student bent. En anders schijnt AVG (gratis) ook wel te werken onder Vista.
THX voor de info! weet ik weer genoeg...

Helaas is surfspot alleen voor leerlingen van Hogescholen en Universiteiten, en val ik daar helaas met mijn ROC MBO-opleiding buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Jorn1986 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:41:
[...]

Helaas is surfspot alleen voor leerlingen van Hogescholen en Universiteiten, en val ik daar helaas met mijn ROC MBO-opleiding buiten...
Dan kan je hem ook kopen op www.nod32.nl kost 39 euro voor een jaar. Ik snap alleen niet hoe de dozen actie werkt, je krijgt dan 2 licenties voor de prijs van 1, kan alleen dat nergens vinden op de site.
mirelia schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:42:
Dat werkt heel simpel
Je koopt gewoon bij een reseller in je buurt een NOD32 boxed version en daarin zitten 2 serienummers
Dus voor 2 PC's
Dus voor 39 euro koop je 1 serienummer en voor 39.90 heb je er 2
Jammer dat dat weer niet online kan (zoals dat WEL kan bij kaspersky) want denk dat een boxed versie wel duurder is dan die 39.90.

[ Voor 46% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-02-2007 19:50 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Dat werkt heel simpel
Je koopt gewoon bij een reseller in je buurt een NOD32 boxed version en daarin zitten 2 serienummers
Dus voor 2 PC's
Dus voor 39 euro koop je 1 serienummer en voor 39.90 heb je er 2

[ Voor 19% gewijzigd door mirelia op 09-02-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Jorn1986 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:41:
[...]

Dit is niet helemaal waar.. Als je een kind op de basisschool hebt kan je hem ook voor deze prijs krijgen. Voor jou waarschijnlijk niet echt van toepassing, maar toch voor andere mensen misschien intressant.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.