Nu de prijzen van Windows Vista in Nederland zo ongeveer bekend zijn (echt helemaal definitief is het nog niet geloof ik) ben ik benieuwd of iemand een idee heeft wat de oem-versies gaan kosten.
De meest recente Nederlandse retail-prijzen:
Vista Ultimate: €549,-
Vista Business: €409,-
Vista Home Premium: €329,-
Vista Home Basic: €279,-
(Veel duurder dan in de VS trouwens, vanwege vertaalkosten en BTW misschien?)
Volgens mij zijn de OEM-prijzen nog niet officieel bekend, maar misschien weet iemand hier meer van? Zijn de OEM-prijzen bij XP bijvoorbeeld 50% van de retail-prijs? Dan is de kans groot dat dat bij Vista ook weer gebeurd. Alle info hierover is welkom.
De reden waarom ik het vraag is: Bij Azerty is nu een 'OEM Windows XP MCE + Vista coupon' te koop voor slechts €90,-. Dan krijg je Windows Vista Home Premium als die uitkomt en je betaald dan alleen administratie- en verzendkosten. Als de oem-prijzen van Windows Vista uiteindelijk hoger blijken te zijn, zou dat wel zonde zijn... Vandaar dus dit topic.
De meest recente Nederlandse retail-prijzen:
Vista Ultimate: €549,-
Vista Business: €409,-
Vista Home Premium: €329,-
Vista Home Basic: €279,-
(Veel duurder dan in de VS trouwens, vanwege vertaalkosten en BTW misschien?)
Volgens mij zijn de OEM-prijzen nog niet officieel bekend, maar misschien weet iemand hier meer van? Zijn de OEM-prijzen bij XP bijvoorbeeld 50% van de retail-prijs? Dan is de kans groot dat dat bij Vista ook weer gebeurd. Alle info hierover is welkom.
De reden waarom ik het vraag is: Bij Azerty is nu een 'OEM Windows XP MCE + Vista coupon' te koop voor slechts €90,-. Dan krijg je Windows Vista Home Premium als die uitkomt en je betaald dan alleen administratie- en verzendkosten. Als de oem-prijzen van Windows Vista uiteindelijk hoger blijken te zijn, zou dat wel zonde zijn... Vandaar dus dit topic.