Idd.
Verplichten = meebetalen en voorzieningen treffen.
Ik ga echt geen eigen bijdrage betalen oid. Als ik thuis Vista moet draaien van de baas, krijg ik een computer en bijhorende licenties. Anders bekijkt hij het maar.Servor schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:46:
[ Voor 32% gewijzigd door Gerco op 07-02-2007 15:52 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Je kan even het nieuws van tweakers printen en dat laten zien, geen idee of dat helpt.Sjah schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:06:
Welke winkel is goedkoop en vooral snel en goed? Want Salland zeurt weer eens dat je bij een pc moet kopen. Azerty...? Ik heb hier om de hoek Paradigit zitten maar die vragen een godsvermogen vergeleken met wat ik op het net gezien heb (139 voor H. Premium).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
volgens mij is dit al oneindig behandel in dit topic (of 1 van de andere VIsta-topics), maar ik ben de kwaadste nietJorn1986 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:24:
Ik heb Vista Home Premium 64-bit OEM NL BOX besteld, maar heb nog een paar vragen:
Dit is een OEM-versie en mag maar op 1 pc geinstalleerd staan. Stel dat ik hem activeer met mijn huidige set-up en besluit later een upgrade te doen (bijv. mobo + geheugen + processor + harde schijf); kan ik dan nog steeds diezelfde licentie gebruiken of moet ik dan wéér een nieuwe licentie kopen?
En over 64-bits: moet ik dan ook een 64-bits virusscanner installeren? Zijn die er al?
[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 09-02-2007 18:33 ]
Verwijderd
Nee, dat zie je verkeerd. Ken de strategy van Microsoft. Er zijn 3 redenen waarom mensen over gaan naar Vista:Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:24:
Dan nog... Superduur!!
Ik denk dat op een gegeven moment veel mensen overstappen naar een alternatief of een gekraakte versie. (is niet gek ook!)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 18:38 ]
THX voor de info! weet ik weer genoeg...Palomar schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:32:
[...]
Als virusscanner gebruik ik sinds vandaag NOD32. Die is officieel Vista x64 compatible. Werkt bij mij ook prima dus. Kun je voor 10 euro bestellen bij www.surfspot.nl als je student bent. En anders schijnt AVG (gratis) ook wel te werken onder Vista.
Dan kan je hem ook kopen op www.nod32.nl kost 39 euro voor een jaar. Ik snap alleen niet hoe de dozen actie werkt, je krijgt dan 2 licenties voor de prijs van 1, kan alleen dat nergens vinden op de site.Jorn1986 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:41:
[...]
THX voor de info! weet ik weer genoeg...
Helaas is surfspot alleen voor leerlingen van Hogescholen en Universiteiten, en val ik daar helaas met mijn ROC MBO-opleiding buiten...
Jammer dat dat weer niet online kan (zoals dat WEL kan bij kaspersky) want denk dat een boxed versie wel duurder is dan die 39.90.mirelia schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:42:
Dat werkt heel simpel
Je koopt gewoon bij een reseller in je buurt een NOD32 boxed version en daarin zitten 2 serienummers
Dus voor 2 PC's
Dus voor 39 euro koop je 1 serienummer en voor 39.90 heb je er 2
[ Voor 46% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-02-2007 19:50 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
[ Voor 19% gewijzigd door mirelia op 09-02-2007 19:43 ]
Dit is niet helemaal waar.. Als je een kind op de basisschool hebt kan je hem ook voor deze prijs krijgen. Voor jou waarschijnlijk niet echt van toepassing, maar toch voor andere mensen misschien intressant.Jorn1986 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:41:
[...]
THX voor de info! weet ik weer genoeg...
Helaas is surfspot alleen voor leerlingen van Hogescholen en Universiteiten, en val ik daar helaas met mijn ROC MBO-opleiding buiten...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Rene59 op 13-02-2007 10:06 ]
Azerty levert ook gewoon OEM, mocht hij toch geanuleerd worden.Rene59 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:03:
Gisteren maar eens een rondje door de stad gelopen, kijken of ik ergens een OEM versie kon kopen. Is toch altijd sneller dan online bestellen.
Bij Mycom kreeg ik geen OEM versie mee. Er werd me vriendelijk uitgelegd dat ze dit niet mochten doen van Microsoft.
Bij Dynabyte werd me verteld dat het tegen de wet zou zijn, als ze me een OEM versie zouden verkopen. Ik zei dat dat me sterk leek, maar de verkoper wist het zeker en de winkel kon er hele hoge boetes voor krijgen... dus.
En dat waren de winkels wel weer in Den Bosch
Uiteindelijk toch maar online besteld. Bij www.pcglobe.nl werd mijn order geaccepteerd (€ 86,95 voor Home Premium) en is op moment van schrijven nog niet geannuleerd. Ik wacht af...
[ Voor 10% gewijzigd door Hubert op 13-02-2007 10:34 ]
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
OEM of Retail?lordsnow schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:51:
Ik heb Vista Home Premium afgelopen week gekocht via Perfect Systems. No problemo.
Hmmzzz Dan zal ik een uitdraai meenemen van de MCP membersiteThrills33ka schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:27:
lol ik mailtje gestuurd naar Salland...aangezien ik daar nog geen 2 maanden geleden een PC heb laten samenstellen...
ik dus gevraagd of ik nog een OEM kan nabestellen, aangezien ik daar toch pas m'n pc gekocht heb...
Nou mooi niet dus:
Geachte heer,
Helaas mogen wij dit artikel niet los verkopen. Een OEM mag alleen verkocht worden bij een compleet systeem, waarbij de OEM op dezelfde factuur staat; dit volgens de richtlijnen van Microsoft.
Uitzonderingen op deze regel gelden voor resellers en Microsoft Partners. Mocht u een van deze twee zijn zien wij hier graag bewijs van.
Mocht u Vista toch los willen aanschaffen zult u een Retail versie moeten kopen.
Little Edit
Ik vind wel grappig wat bepaade bedrijven voor argumenten geven... Dit staat letterlijk op de website van MS OEM systembuilders.
Bedankt voor uw begrip en graag tot ziens!
Ja daaaag meneer![]()
ik ga geen retail kopen....veels te duur....
dan doe ik het wel via m'n stageplekof Azerty? doen die dat ook zomaar?
[ Voor 21% gewijzigd door To_Tall op 13-02-2007 22:01 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Sterker nog....Servor schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:24:
Registered MS Partner kan iedereen met een KvK nummer worden. Gratis.
[ Voor 65% gewijzigd door To_Tall op 13-02-2007 21:39 ]
volgens mij wel....toch?loewie-643- schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:55:
Even voor de duidelijkheid, wellicht dat ik het gemist heb!
Geld voor OEM versies dat je maar één keer kunt installeren en dat daarna als je HD of je MOBO kapot gaat en je opnieuw wilt activeren je dan een nieuwe productcode dient te kopen?
Dus dan ben je toch net zo illegaal als dat je em gaat downloaden? De licentie is dan tenslotte ook niet geldig.Sjah schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:35:
Is niemand van jullie student, of heeft een vriend die nog studeert? Ik heb een goede vriendin die nog ingeschreven staat bij de Universiteit, en ik mag op haar studentennummer bestellen van d'r . Officieel mag dat natuurlijk niet, maar kan mij het schelen. Een Retailupgrade businessversie voor nog geen 70 verwacht (komt pas in April) ik mooi thuis gestuurd te krijgen.
PSN: djmurcielago
Ben ik niet zo zeker van..Sjah schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:55:
Dat is waar, wel upgrade, maar ook een retail met zijn voordeel bij een computerupgrade.
Mja, als je nog een paar keer kunt bellen met microsoft voor een nieuwe key al helemaal....To_Tall schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:00:
[...]
Ben ik niet zo zeker van..
Uitgaande van de goedkoopste in pricewatch..
Ultimate OEM 159€
Ultimate Retail 475€
Je kan dus OEM bijna 3x kopen voordat je aan de prijs zit van Ultimate.
tis 2,98x kan je OEM kopen![]()
Ik zou zeggen je bent goedkoper uit met OEM!!
Met andere woorden: Als je moederbord buiten garantie kapot gaat is je Windows licentie ook "kapot". Leuk, zo'n monopoly.The replacement motherboard must be the same make/model or the same manufacturer’s replacement/equivalent, as defined by that manufacturer’s warranty.
[ Voor 27% gewijzigd door Gerco op 13-02-2007 22:41 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Geldt dat voor de oem en retailversie?Gerco schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:39:
[...]
Met andere woorden: Als je moederbord buiten garantie kapot gaat is je Windows licentie ook "kapot". Leuk, zo'n monopoly.
Ze kunnen het idd niet controleren en als je belt krijg je waarschijnlijk wel weer een key. Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat zij bepalen wat ik wel en niet met mijn computer mag doen.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
[ Voor 11% gewijzigd door Gerco op 14-02-2007 00:12 ]
Ja dat kan, heb het zelf zo gedaan. Echter, het moederbord (en andere ondelen) waren echt stuk, maar niks houd jou tegen om MS te bellen en hetzelfde te zeggen, namelijk dat je moederbord stuk was en dat je het daarom hebt vervangen, behalve jouw gemoedsrust over eerlijk zijn enzoTo_Tall schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:31:
Tekst hierboven is ook erg mooi...
Je kan dus indien je mobo gaat vervangen MS opbellen en aangeven dat deze defect is.. Ze kunnen niet vanaf afstand controleren of je mobo hetzelfde is als je oude of van de zelfde fabricant. kortom. je kan dan netjes je licence vrijgeven en een nieuwe machine bouwen. altans zo klinkt het in theorie iemand bekend met de realiteid? Kan ik dan met dat belletje gewoon gloed nieuw mobo installeren?
Bedankt. Dan weet ik genoeg. Ik heb nml 2 x klantenservice van MS gebeld en de ene medewerker zegt hetzelfde als jij en die andere muts zegt nml dat beide versies maar 3 x de activatiecode kan gebruiken op 1 en de zelfde computer.Gerco schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 00:06:
Het geldt natuurlijk alleen voor de OEM versie, aangezien je die aan je mobo vastbind. Je retail versie mag je (in theorie) zo vaak activeren op zo veel PCs als je wilt (mits niet tegelijk). Of die nu nieuw zijn of slechts een nieuw moederbord hebben.
In de praktijk zul je na een x aantal activaties MS moeten bellen voor een nieuwe key en dan hangt het van de vriendelijkheid van de betreffende medewerker af of je die krijgt. Ze schijnen er niet erg moeilijk over te doen, maar dat kan uiteraard in de toekomst op elk willekeurig moment veranderen. Ik ga er iig niet op gokken. Wie weet of je over x jaar je Vista nog kan activeren en wanneer zal activatie van XP definitief ophouden? Vast niet volgend jaar, maar het blijft niet eeuwig werken.
Ik overwoog eerst om Vista te kopen voor op mijn Mac, maar nu ik gezien heb dat de user-pesterij van Vista (DRM, HD video gezeur en de licentie) nog vele malen erger is dan met XP is dat definitief van de baan.
OEM. Voor 97 euro, of zo.
Tip: verdiep je eens in de zaken voordat je conclusies trektGerco schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:39:
[...]
Met andere woorden: Als je moederbord buiten garantie kapot gaat is je Windows licentie ook "kapot". Leuk, zo'n monopoly.
JIJ kan nog steeds bepalen wat je met JOUW computer doet. MS wil wel controlle hebben wat jij met de software van MS doet op jouw pc. Als je het er niet mee eens bent, veel plezier met linux oid. Je staat vrij om iets anders te kiezen.Ze kunnen het idd niet controleren en als je belt krijg je waarschijnlijk wel weer een key. Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat zij bepalen wat ik wel en niet met mijn computer mag doen.
I'm just taking care of business
Misschien moet jij ook eerst even lezen? Er staat letterlijk in de licentie dat dat alleen geldt als het nieuwe mobo van hetzelfde make/model is als het oude (volgens de garantievoorwaarden van de leverancier). Als dat model dus niet meer te koop is en de garantie is verlopen (best mogelijk na een jaar of 3), er door de leverancier geen vervanger aangewezen word.We Are Borg schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 02:10:
Tip: verdiep je eens in de zaken voordat je conclusies trekt
Volgens de licentie die MS zelf heeft geschreven dus niet, alleen als het hetzelfde model is of een model wat door de fabrikant als vervanger is aangewezen voor de garantie. Indien je mobo dus geen garantie meer heeft... [zie boven].Als jouw moederbord stuk gaat buiten de garantie en jij haalt een nieuwe, kan je gewoon MS bellen en krijg je zonder problemen een nieuwe activatiekey.
Nee, ik heb sinds Windows 2000 geen Windows meer gebruikt thuis, alleen @work. Ik kan alleen wel licenties lezen. Wat er in de praktijk gebeurt is niet van toepassing, aangezien dat op elk moment kan veranderen. Het enige wat relevant is is de licentie, niet hoe daar op dit moment mee word omgegaan.Heb zelf meerdere ervaringen mee gehad, jij ook? Zo jammer dat mensen conclusie's trekken op basis van niks.
Dat heb ik dus ook gedaan, ik blijf echter wel geinteresseerd in deze materie. Feit blijft dat ik nu nog prima een oude PC kan installeren met Windows 98. Kan ik dat over 5 jaar nog steeds met XP? Kun je garanderen dat die activatiekeys dan nog verstrekt worden voor XP? En over 10 jaar?JIJ kan nog steeds bepalen wat je met JOUW computer doet. MS wil wel controlle hebben wat jij met de software van MS doet op jouw pc. Als je het er niet mee eens bent, veel plezier met linux oid. Je staat vrij om iets anders te kiezen.
Eindelijk, iets waar ik het mee eens ben. MS is inderdaad niet evil, maar de manier waarop ze hun software beveiligen zorgt voor enorme problemen. Misschien niet nu, misschien niet over een paar jaar. Als je echter een jaartje meer vooruit denkt, kom je erachter dat al je aankopen van nu (Windows, muziek, films) niets meer waard zijn als de bedrijven erachter falliet gaan of hun licentieservers voor oude media/software teveel vinden kosten. Dan is al je "eigendom" opeens waardeloos geworden.MS is echt niet zo evil.
[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 14-02-2007 09:53 ]
Ik verwacht geen support. Ik verwacht dat, als ik een produkt gekocht heb, het nog steeds werkt zo lang het niet kapot is. Windows XP en Vista werken zo lang MS zin heeft om de activatieservers te laten draaien en niet langer.Rene59 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:22:
En over 10 jaar nog steeds support verwachten op een softwareproduct is naar mijn mening ronduit belachelijk vanuit het perspectief van een consument.
[ Voor 37% gewijzigd door Gerco op 14-02-2007 11:36 ]
Leuk idee, maar de kosten die daarvoor gemaakt gaan worden, betaal je dan gewoon voor via je licentie.Gerco schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:29:
[...]
...knip...
Regelgeving zou hierbij goed van pas komen, bijvoorbeeld een verplichting om die servers minimaal 50 jaar te laten draaien.
...knip...
Goed, zeg jij dat tegen de lage-inkomen gezinnen waar ik nog regelmatig Windows 98 installeer omdat ze een nieuwe-oude pc gekregen hebben van iemand die een nieuwe XP/Vista pc gehaald heeft?SayWhatAgain! schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:51:
Kortom: niet zo in het verleden blijven hangen, kijk naar de toekomst!
Ter informatie, MS zegt hierover het volgende:Gerco schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:29:
[...]
Ik verwacht geen support. Ik verwacht dat, als ik een produkt gekocht heb, het nog steeds werkt zo lang het niet kapot is. Windows XP en Vista werken zo lang MS zin heeft om de activatieservers te laten draaien en niet langer.
Een retail versie kopen is dus geen oplossing, want die heeft ook activatie nodig om te werken. Overigens vind ik het belachelijk dat ik dan maar een duurdere Windows moet kopen omdat een volkomen ongerelateerd stuk hardware misschien wel eens kapot zou kunnen gaan. Regelgeving zou hierbij goed van pas komen, bijvoorbeeld een verplichting om die servers minimaal 50 jaar te laten draaien.
Denk je dat je nu nog Windows 98 zou kunnen installeren als die activatie gehad zou hebben? Zou je ook zo nochalant reageren als het over DRM beveiligde muziek en/of films zou gaan?
Dat er een link naar Gentoo linux in mijn sig staat betekent niet dat ik een anti-MS hetze voer hoor. Misschien moet je eens proberen mijn argumenten onderuit te halen ipv op de man te spelen.
Dus ja, ik denk dat ik Windows 98 nu nog steeds zou kunnen installeren als daar activatie in had gezeten.Will Microsoft use activation to force me to upgrade? In other words, will Microsoft ever stop giving out activation codes for any of the products that require activation?
No, Microsoft will not use activation as a tool to force people to upgrade. Activation is merely an anti-piracy tool, nothing else.
Microsoft will also support the activation of Windows XP throughout its life and will likely provide an update that turns activation off at the end of the product's lifecycle so users would no longer be required to activate the product.
Wat ik niet goed begrijp is waarom je van software een onrealistische levensduur verwacht. Je kunt als consument toch ook niet van een fabrikant verwachten dat een harddisk langer dan 10 jaar goed blijft werken, of een stofzuiger, of een mobieltje, of <vul in>? Waarom software dan wel? Ik vind dat onzin, al helemaal voor de OEM prijs van nog geen 100 Euro voor de consumenten versie.Gerco schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:29:
[...]
Ik verwacht geen support. Ik verwacht dat, als ik een produkt gekocht heb, het nog steeds werkt zo lang het niet kapot is. Windows XP en Vista werken zo lang MS zin heeft om de activatieservers te laten draaien en niet langer.
Een retail versie kopen is dus geen oplossing, want die heeft ook activatie nodig om te werken. Overigens vind ik het belachelijk dat ik dan maar een duurdere Windows moet kopen omdat een volkomen ongerelateerd stuk hardware misschien wel eens kapot zou kunnen gaan. Regelgeving zou hierbij goed van pas komen, bijvoorbeeld een verplichting om die servers minimaal 50 jaar te laten draaien.
Denk je dat je nu nog Windows 98 zou kunnen installeren als die activatie gehad zou hebben? Zou je ook zo nochalant reageren als het over DRM beveiligde muziek en/of films zou gaan?
Dat er een link naar Gentoo linux in mijn sig staat betekent niet dat ik een anti-MS hetze voer hoor. Misschien moet je eens proberen mijn argumenten onderuit te halen ipv op de man te spelen.
Windows XP is bijna end-of-life (2011, dacht ik?) dus dan zullen we het zien. "Likely" is fijn, maar geen belofte. Persoonlijk ben ik pas gerust als ik een cd (iso) van Windows XP heb waarin de activatie is uitgeschakeld.Joni schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:07:
Dus ja, ik denk dat ik Windows 98 nu nog steeds zou kunnen installeren als daar activatie in had gezeten.
Omdat een harddisk, stofzuiger, <vul in> slijt. Software slijt niet, hooguit de cd waar het opstaat. Leg me eens uit waarom ik een kunstmatige "slijtage" van software wel moet accepteren?Je kunt als consument toch ook niet van een fabrikant verwachten dat een harddisk langer dan 10 jaar goed blijft werken, of een stofzuiger, of een mobieltje, of <vul in>? Waarom software dan wel?
[ Voor 31% gewijzigd door Gerco op 14-02-2007 12:23 ]
Ik heb net windows vista Ultimate retail voor [b] €225 [b] gekocht.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:54:
Ik heb Vista Ultimae 32-bit als OEM gekocht voor 175 Euro.
Verwijderd
Waarr???pinokkia schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:09:
[...]
Ik heb net windows vista Ultimate retail voor €225 gekocht.
Ik ga helemaal niet tegen lage-inkomens gezinnen vertellen waar ze hun geld aan uit moeten geven. Beetje zwak om een groep die het schijnbaar niet kan bekostigen aan te halen als argument voor oneindige levensduur van een product. En ja, software slijt ook. Daarbuiten vind ik dat je niet moet kopen wat je niet kan bekostigen, wat betreft luxe artikelen.Gerco schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:58:
[...]
Goed, zeg jij dat tegen de lage-inkomen gezinnen waar ik nog regelmatig Windows 98 installeer omdat ze een nieuwe-oude pc gekregen hebben van iemand die een nieuwe XP/Vista pc gehaald heeft?
Onder tweakers is Windows 98 bijna uitgestorven, maar er zijn nog best wat mensen die het nodig hebben. Voor XP gaat over een tijdje hetzelfde gelden. Ik heb vorige week nog een nieuwe XP gekocht voor iemand die een PIII-800 afdankertje heeft gekregen. Daar gaat echt geen Vista op draaien hoor.
Via marktplaats. Die stommerik kwam erachter dat haar computer niet op vista werkt.
Er staan genoeg vista Ultimate die voor een bedrag van circa €250 te koop op de marktplaats. Dan ga ik toch geen €175 - €209 betalen voor een oem/dsp versie.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:24:
Ha ha zo dat heb je goed voor mekaar![]()
Soms moet je daar echt tegenaanlopen he.
[ Voor 6% gewijzigd door pinokkia op 14-02-2007 13:39 ]
Daar neem ik anders toch geen risico in om met een ver****te key te zitten... Dan liever wat euro's meer afleggen voor een versie waarvan ik zeker ben dat ze te activeren is!pinokkia schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:37:
[...]
Er staan genoeg vista Ultimate die voor een bedrag van circa €250 te koop op de marktplaats. Dan ga ik toch geen €175 - €209 betalen voor een oem/dsp versie.
Ik kan aantonen dat vista Ultimate in mijn bezit heb. Dus de orginele doos met licentikey en de kassabon erbij. Dus wat kan er dan nog gebeuren?Blacksnak schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:39:
[...]
Daar neem ik anders toch geen risico in om met een ver****te key te zitten... Dan liever wat euro's meer afleggen voor een versie waarvan ik zeker ben dat ze te activeren is!
[ Voor 10% gewijzigd door pinokkia op 14-02-2007 13:44 ]
Hmm toch lijkt 't me niks bij 'n particulier aan huis kopen..pinokkia schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:42:
[...]
Ik kan aantonen dat vista Ultimate in mijn bezit heb. Dus de orginele doos met licentikey en de kassabon erbij. Dus wat kan er dan nog gebeuren?En het scheelt. Ik ben zelf bij de persoon geweest in huis. Dus adres heb ik. (maar dat efffe terzijde)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb het ooit eens nagevraagd en meegemaakt. Hoe het nou zit als ik een legale versie windows heb en mijn legale licentiekey al gebruikt is. (via sites illigaal verkregen) De medewerker van microsoft gaf het volgende antwoord op: Als U een kopie van Uw aangekochte legale windowsversie kan aantonen. Dan is er niets aan de hand. Ik moest toen een foto maken van de licentiekey plus de kopie van de bon opsturen. Microsoft gaat dat bekijken en klopt het. Dan wordt je licentiekey gewoon weer geactiveerd en wordt er gelijk een notitie van gemaakt. (nadeel is wel. Het duurt een paar dagen. Maar dat nam ik op de koop toe. PS: dat was een retail die ik in de winkel heb gekocht!!!)CLB schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:01:
[...]
Hmm toch lijkt 't me niks bij 'n particulier aan huis kopen..
Ikzelf zou dan toch gaan voor de MS Vista Ultimate OEM van +/- 160,-, werkt even goed
[ Voor 6% gewijzigd door pinokkia op 14-02-2007 14:18 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zolang er maar een kassabon erbij zit. Is er echt niets aan de hand. (uit eigen ervaring en dat wat de medewerker van MS verteld) Je bent dief van je eigen knip.CLB schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:18:
Hmm okee, das wel netjes van MS!
(nja zelfde prijs: 160,- OEM vs 250,- Retail)
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 14-02-2007 14:33 ]
Hmm ja ach dat komt ook wel goed denk ik!Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:27:
Ach ik ben ook happy hoor met m'n Ultimate OEM voor 163.
Ik vrees alleen een beetje de dag dat ik een niew moederbord wil kopen![]()
Maar er zijn genoeg maniertjes voor.
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 17:55 ]
Verwijderd
Verwijderd
Kan jij dan eens en voor altijd alle vraagtekens wegnemen? Als jij het hier post dan regel ik wel dat het in de startpost kom? Het is echt al zo vaak gevraagd en getallen tussen de 3-10 worden genoemd voor onderstaande vragen.scartsjer schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:53:
let er op dat bij vista oem de hardware code van je mobo word geregistreerd.. gaat je mobo kapot mag je m vervangen voor precies de zelfde of 1 versie nieuwer (dus wel zelfde type processor) .. als je persee een nieuwe pc wilt dan moet je er ook weer een vista oem licentie bijkopen ...
(heb vista training gehad afgelope week...)
Verwijderd
Ben ik benieuwd wie je de waardeloze training heeft gegevenscartsjer schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:53:
let er op dat bij vista oem de hardware code van je mobo word geregistreerd.. gaat je mobo kapot mag je m vervangen voor precies de zelfde of 1 versie nieuwer (dus wel zelfde type processor) .. als je persee een nieuwe pc wilt dan moet je er ook weer een vista oem licentie bijkopen ...
(heb vista training gehad afgelope week...)
Echter doelt de persoon die je quote volgens mij op support voor het activeren, wat bij OEM uiteraard geen enkel probleem is: support voor activeren krijg je altijdHet is nog niet echt duidelijk hoeveel keer je hem kunt installeren ( op dezelfde computer ) voor je MS moet gaan bellen.Echter elke vorm van support kan je wel vergeten want door de OEM versie te kopen ben je daar zelf verantwoordelijk voor.
En meer, maar voor de rest heb je gelijkLet wel op 1 ding! het moederbord vervangen betekend 100% MS bellen want daar word Vista aan gekoppeld.
[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 27-02-2007 18:21 ]
Ik heb Windowns XP(OEM) wel 50 x geinstalleerd maar 1 keer gebeld om hem te activeren.scartsjer schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:42:
hoe vaak een OEM kon worden geactiveerd kon hij ook niet vertellen ...(hij was toch echt zeker van microsoft) maar volgens hem kwam het neer op 4 a 5 x net zoals windows xp.
Verwijderd
ja hoor, ik heb gewoon x64 een weekje gedraait op mn x86 licentie (ultimate, OEM) gewoon om uit te proberen, geactiveerd en al. had gewoon een x64 dvdtje megenomen van de winkel ^^Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:30:
Iemand al geprobeert met een OEM key x86 of x64 de tegenovergestelde versie te installeren?
2. Activaties op hetzelfde systeem als waar de software van origine op is geinstalleerd zijn onbeperkt, maar het kan voorkomen dat door het volume van het aantal activaties er gebeld moet worden met Microsoft. Dit getal is naar mijn weten niet vast gelegd maar wordt getriggerd door het systeem van Microsoft.Microsoft OEM operating system software is licensed to you by your computer manufacturer to be used solely in connection with the computer hardware with which you acquired the software. The foregoing restriction is reflected in the terms under which you licensed the software. Generally, you may upgrade or replace all of the hardware components on your computer and maintain the license for the original Microsoft OEM operating system software, with the exception of an upgrade or replacement of the motherboard. If the motherboard is replaced, then a new computer has been created and the license of new operating system software is required.
The motherboard is the "essence" of the personal computer. Without a motherboard, there is no computer. In contrast, a personal computer may, for example, function without a keyboard, a mouse or even a hard drive. Accordingly, given the nature of the motherboard with respect to the functionality of a personal computer, an exchange of the motherboard (whether an upgrade or replacement) is considered to result in a "new personal computer" to which Microsoft OEM operating system software cannot be transferred from another computer. Note that recovery media and/or the Microsoft hologram CD that may be supplied with a new computer may be BIOS-locked or has Windows Product Activation technology. Windows Product Activation and BIOS-locking are designed to prevent the software from being installed or transferred to a different computer system or motherboard.
Dit kan prima. De enige ondergrond die een upgrade vereist is een OEM of een FPP versie van XP. De OEM-upgrade bestaat overigens niet, de Upgrade en Full version zijn FPP-producten. Een OEM-versie vereist namelijk altijd een "clean install".Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:33:
hey heb al veel in dit topic gelezen, wil op mijn laptop ook vista, heb er nu een xp pro op (oem versie dell) kan ik ook een upgrade oem versie kopen?
zal wel nie hè, pc bouwen zelf (bij wijze van spreken) en dan eerst legale xp en dan upgrade vista
De OEM-versie is bestemd voor een zogenaamde “clean install”, en niet voor upgrade van een oudere versie. Dit houdt onder meer in dat alle geïnstalleerde applicaties opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Ook zal een gebruiker al zijn bestanden, e-mails, persoonlijke documenten en instellingen voorafgaand aan de installatie moeten back-uppen en achteraf handmatig terugzetten.
[ Voor 19% gewijzigd door Clueless op 15-03-2007 10:24 . Reden: Activatie stukje als laatste toegevoegd. ]
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Hmm, dus ik kan met mijn Vista Ultimate OEM key niet mijn huidige vista evaluation copy activeren en moet is dus alles opnieuw installeren?Clueless schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:09:
De OEM-upgrade bestaat overigens niet, de Upgrade en Full version zijn FPP-producten. Een OEM-versie vereist namelijk altijd een "clean install".
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ok duidelijk en bedankt voor je antwoord.alt-92 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:00:
Correct.
Die waarschuwing kreeg je dan ook te zien bij de installatie van je RC/Eval versies
Gelukkig dat op de Ultimate versie ook alle User Settings transfer tools zitten die je nodig hebt
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
ik denk dat je gewoon moet booten met vista en dan instaleren gisteren nog gedaan op een laptop bij iemand en bij mij thuis ook een OEM versie en allebei gewoon clean install gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 03:17:
hallo,
ik weet dat het nogal een topic is van lang geleden maar ik vroeg mij af of u wellicht uitsluitsel kon geven over het volgende: ik heb windows home premium OEM gekocht maar op de verpakking lees ik dat je een OPK (pre instalatie programma nodig hebt om windows te instaleren......
ik vind het bijna onvoorstelbaar om eerst nog een programma te downloaden om vista te instaleren! is dit zo of kan ik gewoon vista booten en instaleren?
groet Aqua9 en bij voorbaat dank voor de moeite
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 12-08-2007 13:52 ]
Is niet nodig, je mag de OEM-versie kopen en installeren, jij bent dan gewoon de system builder. Zie http://www.microsoft.com/...tsoftwaregebruik/faq.aspxTommy The Cat schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:38:
Ik heb een vraag over de OEM versie waar ik het antwoord nog niet op heb kunnen vinden. Ik heb 1 juni een volledig nieuw systeem gekocht en die heb ik zelf in elkaar gezet.
Kan ik in deze conditie een OEM - editie van Vista (Premium) kopen? Of moet ik dan eerst bv een nieuw moederbord erbij bestellen.
Virussen? Scan ze hier!
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 16:36 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:27:
Ach ik ben ook happy hoor met m'n Ultimate OEM voor 163. Ik vrees alleen een beetje de dag dat ik een niew moederbord wil kopen![]()
Maar er zijn genoeg maniertjes voor.
Zover ik weet mag en kun je met een 64 bits serial ook een 32 bits Vista installeren...Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:00:
Ik heb mijn Vista Business 64-bit UK OEM van Kapaza vandaan.
Deze was ongebruikt en compleet in doosje. Heeft me slechts €75 gekost inclusief verzending.
De man deed het weg, omdat hij een 32-bit versie ervan wilde.
Wel geen bonnetje of aankoopbewijs erbij.
Heb ik nu een reden om daar euforisch over te zijn?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq