[Vista] Prijzen OEM-versies?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 11.352 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:42:
Even voor de duidelijkheid he, de key van de upgrade / oem versie (32-bit) die ik straks bij mijn laptop krijg kan ik dus niet gebruiken voor een 64-bit dvd?
Zou een beetje bagger zijn, aangezien mijn laptop wel is uitgerust met een 64-bit Core 2 duo processor die ik dan nooit volledig zou kunnen benutten...
Ja idd, leuk die 'gratis Vista' coupon-acties bij laptops... maar je krijgt nooit een 64 bits versie Vista >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:15:
[...]

[...]

Er staat ook: 'Zij mogen niet aan klanten worden geleverd, behalve als de klant zelf zijn eigen pc bouwt. In dat geval wordt de klant ook als systeembouwer beschouwd en heeft deze dus geen recht op support van Microsoft, maar uitsluitend van de system builder.'
Conclusie: winkels mogen een OEM alleen leveren aan eindgebruikers indien ze met de bij dezelfde zaak gekochte hardware ook hun eigen pc bouwen. Het kopen van hardware bij de ene zaak en een OEM versie bij een andere zaak zit er niet in aangezien er dan niet gecontroleerd kan worden of je systeembouwer bent. Koop je zowel de hardware als de OEM bij dezelfde zaak dan mogen ze het van Microsoft doen.
Wat er echt staat is nogal wat ruimer dan jouw conclusie. Jouw conclusie kan ook nooit kloppen omdat er dan sprake zou zijn van koppelverkoop. Niemand kan jou dwingen om alle onderdelen bij dezelfde zaak te halen, daarom schrijft Microsoft dat ook niet in zijn voorwaarde. Anders had er wel wat restrictievers gestaan, ze zijn heus niet zo dom bij MS dat ze niet schrijven wat ze bedoelen. Enig idee hoeveel juristen zo'n overeenkomst schrijven en controleren op onduidelijkheden en fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:56
Ik heb dit topic met aandacht zitten lezen omdat ik ook belangstelling heb in Vista maar niet voor de prijs van de Retail.

Aangezien ik nog geen antwoord op mijn vraag heb gevonden stel ik deze dus toch maar even.

Ik heb twee pc's van Dell. Beide hebben zo'n verborgen partitie met XP erop die gebruikt kan worden om de pc terug te zetten naar de 'aflever situatie'. Door tijdens het booten op Ctrl-F11 te drukken kan een image teruggezet worden en heb je weer een 'schone' pc.
Stel nu dat ik 1 pc wil met Vista OEM (even afgezien of het wel of niet legaal is). Kan ik dat dan doen door eerst het bovenstaande uit te voeren en vervolgens upgraden naar Vista en kan ik deze dan gewoon activeren?

Op die manier maak ik géén gebruik van m'n XP licentie maar gebruik ik de Vista licentie. Het lijkt me dat dit voor MS toch geen probleem moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
patrieckske schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:52:
kan je met een ultimate key ook de basis versie installeren?
Ik vraag me eerder af of je met een licentie voor een 64 bits Vista ook de 32 bits versie kunt installeren.

Ik kan me goed voorstellen dat er pc's zijn die wel 64 bits ondersteuning in de processor hebben maar nog lang geen 64 bits drivers.

XP drivers gebruiken is dan ook niet super, maar beter dan niets lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
Goede vraag, en ik ben benieuwd hoe dat zit. Volgens mij moet iemand gewoon even de Ultimate installatie draaien om dat te kunnen zien. Waarom zou je dat willen eigenlijk? Je kunt namelijk in de Ultimate ook alle eye-candy uitzetten zodat je op het niveau van een Basic terecht komt.
was ik me gewoon aan het afvragen haha...
GH45T schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:41:
[...]

Ik vraag me eerder af of je met een licentie voor een 64 bits Vista ook de 32 bits versie kunt installeren.

Ik kan me goed voorstellen dat er pc's zijn die wel 64 bits ondersteuning in de processor hebben maar nog lang geen 64 bits drivers.

hm ja das ook een interessante vraag... vooral met het oog op de toekomst, heb nu niet een mega goede pc ofzo maar kan er mee doen wat ik wil... waar wat als ik nu de 32 bit vista koop en later dit jaar een 64 bits computer koop. dan sta ik mooi te kijken, haal ik niet egt eruit wat erin zit he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
patrieckske schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:31:
hm ja das ook een interessante vraag... vooral met het oog op de toekomst, heb nu niet een mega goede pc ofzo maar kan er mee doen wat ik wil... waar wat als ik nu de 32 bit vista koop en later dit jaar een 64 bits computer koop. dan sta ik mooi te kijken, haal ik niet egt eruit wat erin zit he
Dan hebben we het niet meer over OEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

mabarto schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:37:
[...]

Dan hebben we het niet meer over OEM.
Jawel..? Als hij later dit jaar gewoon een nieuwe comp koopt met OEM 64 bits!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
GH45T schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:41:
[...]

Afaik gaat MS zoveel mogelijk op een drager zetten. En de RC1 en RC2 die ik van MS heb mogen ontvangen bevatten beide 2 DVD's, 1 voor 32 bit en een voor de 64 bit, maar slechts 1 licentie. Het zou mij niets verbazen als je beide versies krijgt en gewoon zelf de keuze tussen 32 en 64 bit kunt maken.

Daarnaast is de 64-bit XP voor 'proffesioneel' gebruik bestemd, duidelijk niet voor het grote publiek. Om een Windows-XP certificering te ontvangen hoefden hardware fabrikanten geen 64-bits versie van de software uit te brengen. Voor een Vista certificering moet een bedrijf zowel de 32 als de 64 bit bit drivers beschikbaar hebben. Dus met Vista kun je *eindelijk* ook zeggen dat het OS ook voor de grote publiek is.

Daarnaast heb je verschillende upgrade-opties, maar over het aantal bits wordt met geen woord gerept. Maar met de grote hoeveelheid 64 bits processoren (AMD) kan het haast niet anders dan dat Vista ook 32- naar 64-bit upgrades mogelijk gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrieckske schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:52:
kan je met een ultimate key ook de basis versie installeren?
Wie doet zoiets dan? Je betaald €550,- en je gaat vraagt of je er ook de Home Basic versie rmee kan installeren. Onbegrijpeijk. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
CLB schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:38:
[...]

Jawel..? Als hij later dit jaar gewoon een nieuwe comp koopt met OEM 64 bits!?
Wat is zijn probleem dan? Hij voorziet namelijk een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolkje schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:41:
[...]

Volgens mij hangt dat af van de OEM die je dus krijgt bij je laptop. Is dat een Ultimate? Dan heb je volgens mij wel recht op een 64-bits installatie :) Maar dat verschil ga je niet merken hoor ;)
Nee, het is home premium.
En waarom zou ik het verschil niet merken? De laptop die ik gekocht heb moet nog minimaal 5 jaar meegaan, en ik denk dat over een jaar of 3 het grootste deel van de software wel 64-bit is...
Dan kan ik dus een nieuwe licentie kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:24:
[...]

Nee, het is home premium.
En waarom zou ik het verschil niet merken? De laptop die ik gekocht heb moet nog minimaal 5 jaar meegaan, en ik denk dat over een jaar of 3 het grootste deel van de software wel 64-bit is...
Dan kan ik dus een nieuwe licentie kopen?
Er loopt een discussie over het nu van 64bit versus 32bit Vista. Imo heeft het helemaal geen toegevoegde waarde, maar lees het topic zelf en trek je eigen conclusie, maar nu hang je veels te veel naar 'heb 64bit proc dus 64bit OS moet beter zijn'. De vraag is, waarom is het beter volgens jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik verwacht dat over 5 jaar alle (nieuwe) software in 64-bit gemaakt wordt. Beetje zonde dat ik dan tegen die tijd een nieuwe licentie moet aanschaffen om bijvoorbeeld de nieuwe photoshop te kunnen draaien... Ik had gedacht dat ook de upgrade-coupons gewoon voor 32 én 64-bit geschikt zouden zijn, ik heb immers een 64-bit laptop aangeschaft.
Dan kan ik nu gewoon 32-bit blijven draaien (want 64-bit lijkt me op dit moment redelijk overbodig inderdaad) en overstappen wanneer het me wél nuttig lijkt. Daar gaat het me om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:50:
Omdat ik verwacht dat over 5 jaar alle (nieuwe) software in 64-bit gemaakt wordt. Beetje zonde dat ik dan tegen die tijd een nieuwe licentie moet aanschaffen om bijvoorbeeld de nieuwe photoshop te kunnen draaien... Ik had gedacht dat ook de upgrade-coupons gewoon voor 32 én 64-bit geschikt zouden zijn, ik heb immers een 64-bit laptop aangeschaft.
Dan kan ik nu gewoon 32-bit blijven draaien (want 64-bit lijkt me op dit moment redelijk overbodig inderdaad) en overstappen wanneer het me wél nuttig lijkt. Daar gaat het me om
Achja zo ga ik 't ook doen!

Begin met 32 bits en als 64 bits echt full supported is stap ik wel weer over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Eureka!!!

http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=1846934

Beste nieuws in jaren haha.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En hier de officiele bron: http://www.microsoft.com/...tsoftwaregebruik/faq.aspx
Voor de nieuwe packs (1, 3 en 30) geldt, dat zij - mits ongeopend - afzonderlijk aan een andere systeembouwer mogen worden geleverd, zonder dat tegelijk hardware behoeft te worden geleverd. Zij mogen niet aan klanten worden geleverd, behalve als de klant zelf zijn eigen pc bouwt. In dat geval wordt de klant ook als systeembouwer beschouwd en heeft deze dus geen recht op support van Microsoft, maar uitsluitend van de system builder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag ook een vista ultimate oem willen kopen maar ik twijfel aan de 32 of 64 bits versie.
Zie sig voor mijn systeem. Waar merk ik aan dat het 64 bits is?
Zijn dan bepaalde programma's sneller/beter? Of is het enigste verschil dat de support slechter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Daar is een apart topic voor waar niemand het met elkaar eens is: [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:02

nFo

Lol..... :D
Bedankt , ga ik azerty weer is mailen.

Hier met die OEM Vista Ultimate. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Het feit dat het van Microsoft mag, verplicht Azerty nog niet om Windows zonder hardware te verkopen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 13-09 20:13

Winkiller

De Mopperpot

Vandaag een Vista Premium 32 bits OEM (€105,=) bij een Western Digital 500GB HD bestelt, kan de bestelling a.s. dinsdag komen afhalen, helemaal geen probleem bij zelfbouw projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Elwood Blues schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:20:
Het feit dat het van Microsoft mag, verplicht Azerty nog niet om Windows zonder hardware te verkopen hoor ;)
en in die tekst op de site van MS staat ook dat ze verschillende 'packs' met OEM-dvd's leveren. Alleen de packs waar 1 dvd in zit mogen aan klanten verkocht worden. Dvd's die geleverd worden in ''3-packs of '30-packs' mogen niet los geleverd worden aan klanten (omdat de verpakking dan verbroken wordt). Dus misschien dat Azerty ze wel alleen per 30 inkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, niet duur in de zin van wat je er al allemaal mee kunt doen. Het is een solide onderbasis voor de toekomst en dan is 329 voor de volle Home premium versie nog te overzien. Zeker voor het MKB een goede waarde/prijs verhouding

Ja, er zijn genoeg mensen hier in Nederland (btw in heel Europa) die geen danig bedrag neer kunnen leggen om up te graden naar Vista. Des te hoger de prijzen liggen, des te kleiner zal de groep zijn die het legaal gebruikt. Dit gaat een oorlog van jewelste worden want de torrentjes schietenn als paddestoelen uit de grond en die stomme Googlesyndification.com en Googleanalytics.com komen op zo veel plaatsen langs dat een torrent in no time gevonden is. Je vergeet de torrentclient en na enkele dagen staat er een balloon in het bveeldscherm "U heeft 329 euro bespaard" :+ .
Laten we eerlijk zijn dat het heel aantrekkelijk klinkt en die mensen zullen ook wellicht de moeite nemen om een goede crack uit te zoeken om de puntjes op de I te zetten. De echte die-hard zal heel Windows update niet nodig hebben en mijn machine handmatig updaten (zoals ik) en kunnen alle poorten richting Redmond dicht. Wie gaat het aan wanneer jouw machine geboot wordt, Microsoft verzuipt in het geld, dus laten ze het even zelf oplossen.

Ik snap Microsoft dan ook niet toe te laten dat de EU versie zoveel duurder is. Voor een Amerikaanse versie wil ik rustig betalen. Ik denk dat ik hem wel via mijn Oom uit Canada laat versturen. Die rijdt 25 kilometer en zit in een Amerikaans stadje mét computerzaak. Ik maak rustig dat geld naar hem over+verzendkosten en ik kan heel wat weed van de winst halen om het te vieren O-)

Ik zou graag de Home premium willen en ik ben niet echt van plan om daar 329 euro voor neer te tellen. Ik probeer dus nog zo eerlijk als ik ben om een middenweg te zoeken. Een upgrade is ook geen optie want als ik iets installeer doe ik het vers of niet.

Ik weet trouwens niet of de upgrade versie bestanden zoekt uit de i386 map om zich te qualificeren als zijnde upgrade, maar ik denk het niet. Bij Windows XP was dat wel zo. Ik hoefde tijdesn mijn eerste setup alleen heel even de Windows 2000 CD erin te duwen en het geheel ging verder. Dat is 6 jaar geleden, maar dat weet ik nog dat scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winkiller958 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:22:
Vandaag een Vista Premium 32 bits OEM (€105,=) bij een Western Digital 500GB HD bestelt, kan de bestelling a.s. dinsdag komen afhalen, helemaal geen probleem bij zelfbouw projecten.
waar heb je dat besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WIndows Vista heb het nu 2maanden gedraaid en ben teruggegaan naar XP, want eigelijks is Vista in mijn ogen alleen maar een grafische en natuurlijk wat betere versie van XP, maar als ik zie dat games niet echt lekker draaien onder Vista en dat je met een patch office 2003 beter kan draaien. mmmm en zo kan ik doorgaan.

Vista is geinig maar doet me een beetje denken aan WIndows ME , sneller opstarten en beter ,maar zie het niet en dat is precies Vista. Update voor XP tot 2009 verzekerd en dan zal er ongetwijfeld een nieuwwindows zijn en die zal weer helemaal anders zijn dan XP en Vista en dat is degene waar ik dandaadwerkelijk naar overstap (alles vernieuwen?). Vista heeft betere drivers voor netwerken,beveiligen en hardware voor je moederbord,maar die kun je ook upgraden,downloaden voor XP, daarnnaast met een goede firewall, virusscanner en de hedendaagse hardware werkt XP als een zonnetje en Vista loopt gewoon te kutten ondanks een mooie layout, maar meer ook niet qua gevoel.

Ik ben terug gegaan en draai lekker XP, dan maar oud ,maar alles draait en de games lopen lekker en Mediaplayer zeikt niet over tekort aan geheugen als ik een DVD.dIVX draai onder 2 Gb memory. Windows Vista na 2 maanden succes ermee maar dit wordt gewoon een ME story en dat weet
Microsoft ook, dus stop aub met de reklame en bied dat aan een derde wereld land of verlaag
je prijs voor die upgrade van XP.

P.S. via verschillende programmatjes kun je ook je tabladen doorzichtig laten worden en kun je ook een menu krijgen van Vista, dit geeft alweer aan een zoveeltste upgrade die je ook zelf kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Pff mensen mensen :O

iComputers:
Microsoft Windows Vista Business NL OEM *32bit* € 130,00
Microsoft Windows Vista Business NL OEM *64bit* € 131,00
Microsoft Windows Vista Business UK OEM *32bit* € 130,00
Microsoft Windows Vista Business UK OEM *64bit* € 131,00
Microsoft Windows Vista Home Basic NL OEM € 82,00
Microsoft Windows Vista Home Basic NL OEM *64bit* € 82,00
Microsoft Windows Vista Home Premium NL OEM *32bit* € 88,00
Microsoft Windows Vista Home Premium NL OEM *64bit* € 90,00
Microsoft Windows Vista Home Premium UK OEM *32bit* € 90,00
Microsoft Windows Vista Home Premium UK OEM *64bit* € 90,00
Microsoft Windows Vista Ultimate NL OEM 3-pack *32bit* € 480,00
Microsoft Windows Vista Ultimate NL OEM *32bit* € 162,00
Microsoft Windows Vista Ultimate NL OEM *64bit* € 163,00
Microsoft Windows Vista Ultimate UK OEM *32bit* € 161,00
Microsoft Windows Vista Ultimate UK OEM *64bit* € 161,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 02:17:
WIndows Vista heb het nu 2maanden gedraaid en ben teruggegaan naar XP, want eigelijks is Vista in mijn ogen alleen maar een grafische en natuurlijk wat betere versie van XP, maar als ik zie dat games niet echt lekker draaien onder Vista en dat je met een patch office 2003 beter kan draaien. mmmm en zo kan ik doorgaan.

Vista is geinig maar doet me een beetje denken aan WIndows ME , sneller opstarten en beter ,maar zie het niet en dat is precies Vista. Update voor XP tot 2009 verzekerd en dan zal er ongetwijfeld een nieuwwindows zijn en die zal weer helemaal anders zijn dan XP en Vista en dat is degene waar ik dandaadwerkelijk naar overstap (alles vernieuwen?). Vista heeft betere drivers voor netwerken,beveiligen en hardware voor je moederbord,maar die kun je ook upgraden,downloaden voor XP, daarnnaast met een goede firewall, virusscanner en de hedendaagse hardware werkt XP als een zonnetje en Vista loopt gewoon te kutten ondanks een mooie layout, maar meer ook niet qua gevoel.

Ik ben terug gegaan en draai lekker XP, dan maar oud ,maar alles draait en de games lopen lekker en Mediaplayer zeikt niet over tekort aan geheugen als ik een DVD.dIVX draai onder 2 Gb memory. Windows Vista na 2 maanden succes ermee maar dit wordt gewoon een ME story en dat weet
Microsoft ook, dus stop aub met de reklame en bied dat aan een derde wereld land of verlaag
je prijs voor die upgrade van XP.

P.S. via verschillende programmatjes kun je ook je tabladen doorzichtig laten worden en kun je ook een menu krijgen van Vista, dit geeft alweer aan een zoveeltste upgrade die je ook zelf kan doen.
Oja jippie met allerlei tooltjes proberen aero te faken en de rest van de vista omgeving :X 8)7
Vista kun je gewoon geen ME story noemen, dat kun je pas over een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 02:17:
WIndows Vista heb het nu 2maanden gedraaid en ben teruggegaan naar XP, want eigelijks is Vista in mijn ogen alleen maar een grafische en natuurlijk wat betere versie van XP
8)7 sorry hoor maar vista is nog niet eens helemaal uit...
drivers zijn nog lang niet final, applicaties ook niet. dus hoe kan je nu dan in godsnaam al concluderen dat vista een windows ME verhaal is :?

[ Voor 54% gewijzigd door elevator op 27-01-2007 13:30 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Hubert schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:03:
[...]

8)7 sorry hoor maar vista is nog niet eens helemaal uit...
drivers zijn nog lang niet final, applicaties ook niet. dus hoe kan je nu dan in godsnaam al concluderen dat vista een windows ME verhaal is :?

[...]

waarom staat er een plaatje van de retail versie bij?? en niet aangeduid dat het oem is?
beetje misleidend dacht ik zo O-)
Nou dit vind ik niet een "beetje misleidend" maar heel erg misleidend
Een leek verwacht hier toch echt gewoon een full version te krijgen voor deze prijs

Veel succes alvast met veel ontevreden klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
paQ schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:13:
en dikke vette spam uiteraard :+
Lijkt me in dit geval niet zo'n probleem. Dan weten we meteen waar je hem zo goedkoop mogelijk, én zonder een gekoppelde verkoop met hardware, kunt krijgen :) Alleen nog even verzendkosten erbij vermelden :P En of het UK of NL ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Palomar schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:16:
Dan weten we meteen waar je hem zo goedkoop mogelijk, én zonder een gekoppelde verkoop met hardware, kunt krijgen :)
Dat is dus niet de pc-gigant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:51

paQ

:D

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Uiteraard is het hier zelf spammen van je shop niet echt de bedoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Al was hij wel de goedkoopste lijkt het me nog niet verstandig er te kopen.

Ten eerste omdat de site je probeert te misleiden met die Retail-dozen terwijl het kennelijk OEM-versies zijn (gezien de prijzen).

Ten tweede omdat de site nogal bol staat van de taalfouten. Maakt niet echt een erg professionele indruk. Het zou me niet verbazen als het een oplichter blijkt te zijn. Een echte professionele winkel hoeft niet te spammen om aan klanten te komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Hey iedereen,
Na wat gelezen te hebben wil ik graag een Oem versie van vista ultimate:) kopen
alleen ga ik in mei waarschijnlijk een nieuwe videokaart halen kan dit problemen opleveren kwa activeren enzo anders wacht ik nog even.

weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Zeg, hoe zit het eigenlijk met activatiecontrole, mag je weer drie keer alvoor je moet bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

--Christiaan-- schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:43:
Zeg, hoe zit het eigenlijk met activatiecontrole, mag je weer drie keer alvoor je moet bellen?
3 x dacht ik, stond ergens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat blijft een beetje vaag. Toen ik gisteren mijn OEM ophaalde in Vlaardingen, stond ik ook nog ff wat te kletsen met de eigenaar. Die zei weer hele andere dingen over die activaties met OEM. Ik zou mer er iig niet druk om maken ;)

En een videokaart vervangen is al helemaal geen probleem. Ik wil in mei cpu, mobo en geheugen vervangen, ja dat is wat anders. Maar dat zie ik dan ook wel weer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

was dat iComputers of Yorcom :)

en had je NL of UK? Als die 'm al uitleveren rijd ik er nu naartoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:59:
was dat iComputers of Yorcom :)

en had je NL of UK? Als die 'm al uitleveren rijd ik er nu naartoe :)
Icomputers :)

Zowel NL als UK. Ik heb zelf de 32bit NL.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:57:
Dat blijft een beetje vaag. Toen ik gisteren mijn OEM ophaalde in Vlaardingen, stond ik ook nog ff wat te kletsen met de eigenaar. Die zei weer hele andere dingen over die activaties met OEM. Ik zou mer er iig niet druk om maken ;)

En een videokaart vervangen is al helemaal geen probleem. Ik wil in mei cpu, mobo en geheugen vervangen, ja dat is wat anders. Maar dat zie ik dan ook wel weer :z
oke bedankt:) dan bestel ik hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm thnx, das best g**l :)

Heb nog 1 vraagje dan..
Vriend van mij koopt 32 bits NL Vista Premium, die ik ook installeer op m'n laptop!
Zodoende kan ik kijken of alles compitabel is en dergelijke, maar zelf wil ik UK 32 bits Vista Premium!

Als ik later die 'key' invoer zodat Vista Premium gewoon helemaal goed werkt:
-dan staat dus de NL taal geinstalleerd! Als ik m'n key dan invoer, blijft die dan Nederlands?
-Wordt m'n taal dan veranderd in Engels?
-of moet ik gewoon de UK versie helemaal opnieuw installeren, zodat ik Engelstalig OS heb?

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 27-01-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:00:
[...]

Icomputers :)

Zowel NL als UK. Ik heb zelf de 32bit NL.
heb je een premium?
en zoja
kun je aub bevstigen dat er de aero in verwerkt is?
MS zegt van wel
sommige winkels houden vol van niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

in Premium zit Aero hoor, alleen in basic niet!

Kijk maar :-)

[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 27-01-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat CLB zegt :)

Helaas weet ik het antwoord op jouw vraag niet CLB, wellicht iemand anders die daar uitsluitsel over kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja ben ik gewoon benieuwd naar...

Eigenlijk wil ik UK een maand testen, maarja als dat niet bevalt heb ik wel 100 euro verspilt |:(
(en geen van m'n vrienden gaat voor de UK versie, allemaal simpele NLanders >:) )

Maar ik was er wel benieuwd naar:
Ik heb dan NL op m'n systeem staan, maar koop zelf UK (waarschijnlijk hoor)
dus was benieuwd of ik 'n niewe install moest uitvoeren, of dat ik die eigen gekochte key dan in kon voeren en omdat NL was geinstalleerd, hij NL bleef, of hij dan zou veranderen naar UK-taal ;)

Eigenlijk wil ik gewoon Multilanguage Vista: NL en UK mja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja ik ben ook wel benieuwd naar (het antwoord op) die vraag van CLB. Wat ik alleen wil is een gedownloade versie installeren, geen key invoeren en dan binnenkort een OEM cd'tje halen en die code invoeren (wel met taal en editie die overeen komen). Ik weet alleen niet of dit met een OEM wel kan. Heb nl. geen idee wat voor type de DVD (oem of retail) is die ik gedownload heb (iets van winbeta.org via bittorrent gedownload). Ik wil dus weten of ie straks geen melding gaat geven van: "je hebt een retail dvd geinstalleerd en probeert nu een OEM key in te voeren en dat kan niet!!!"... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik val net naast de boot voor een voucher[2 weken].
ik heb een xps van dell[laptop].
kan ik zonder probleem een oem versie er op zetten?
waar kan ik die kopen zonder dat ze vragen stellen?
of dat ik onderdelen moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal vragen:
Het zal vast al eeder gevraagd zijn maar na 19 paginas te hebben bekeken heb ik nog niet gevonden wat ik zocht.

~ Kan ik bij bv central point gewoon en OEM versie kopen en deze installeren terwijl ik nu een illegale Windows XP heb?
~Moet ik hiervoor bewijs laten zien dat ik pas een mobo nieuw heb gekocht? (heb wel net een 8800GTS, Opteron 170 en 2gb ram nieuw maar weet niet of dit ook geld).
~ Moet ik een speciale handeling verrichten om een OEM te installeren?
~ Wat zijn de nadelen van OEM?

Sorry voor de (maybe) domme vragen en maybe al beantwoorde vragen maar wil wel even weten wat de consequenties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

~ Kan ik bij bv central point gewoon en OEM versie kopen en deze installeren terwijl ik nu een illegale Windows XP heb?
Voor de volledige versie kan dat gewoon. Voor de update (weet niet of die er ook in OEM zijn?) zou ik het niet weten.
~Moet ik hiervoor bewijs laten zien dat ik pas een mobo nieuw heb gekocht? (heb wel net een 8800GTS, Opteron 170 en 2gb ram nieuw maar weet niet of dit ook geld).
Nope.
~ Moet ik een speciale handeling verrichten om een OEM te installeren?
Nope
~ Wat zijn de nadelen van OEM?
Licentie is niet overdraagbaar op een nieuw systeem of iemand anders (doorverkopen dan dus niet). En je hebt geen recht op support van Microsoft. Lekker boeiuh dus, niet erg spannend ;)

En het zijn geen domme vragen. De enige domme vragen zijn de vragen die niet gesteld worden.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 27-01-2007 22:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks voor je snelle respond. bestellen maar! btw zal toch wel lopen op 2gb ram met 8800GTS en opteron 170? k das een domme vraag xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

paQ schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:09:
[...]

heb je een premium?
en zoja
kun je aub bevstigen dat er de aero in verwerkt is?
MS zegt van wel
sommige winkels houden vol van niet :?
Advies: luister niet daar de winkels maar naar MS. Winkels denken soms te weten hoe het werkt (hele OEM verhaal bijv), maar zitten er naast. Zoals al is gezegd maar bij deze nog een keer, aero zit in premium, wat de winkel ook zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
wildhagen schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:38:
[...]

Voor de volledige versie kan dat gewoon. Voor de update (weet niet of die er ook in OEM zijn?) zou ik het niet weten.

[...]
Nope.
[...]

Nope
[...]

Licentie is niet overdraagbaar op een nieuw systeem of iemand anders (doorverkopen dan dus niet). En je hebt geen recht op support van Microsoft. Lekker boeiuh dus, niet erg spannend ;)

En het zijn geen domme vragen. De enige domme vragen zijn de vragen die niet gesteld worden.
Kan dit ook niet? Want ik kon met XP op 2 computers een installatie draaien. Theoretisch natuurlijk he, ik zou nooit wat illegaals doen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
--Christiaan-- schreef op zondag 28 januari 2007 @ 01:18:
[...]
Kan dit ook niet? Want ik kon met XP op 2 computers een installatie draaien. Theoretisch natuurlijk he, ik zou nooit wat illegaals doen :+.
En kwamen ze beide ook nog door die WGA check? Of zijn het toevallig 2 dezelfde PC's? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand?
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:35:
ik val net naast de boot voor een voucher[2 weken].
ik heb een xps van dell[laptop].
kan ik zonder probleem een oem versie er op zetten?
waar kan ik die kopen zonder dat ze vragen stellen?
of dat ik onderdelen moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je kunt overal een OEM krijgen als het goed is. Maar inderdaad, sommige winkels en webshops denken het beter te weten dan MS en gaan zeuren over de OEM licentie. Er zijn echter al wel wat winkels gespot die wél weten hoe het werkt. Daar zul je even naar moeten zoeken.

Hier is er in elk geval éen: Challenge Computers.

En ja, de OEM kun je zonder problemen installeren hoor :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 14:04
Als we dan toch gaan linken naar sites...

*KUCH* ;)
OEM Vista Home Premium plus 1GB Kingston USB-Stick 109,99 inclusief verzendkosten

edit:
Uitverkocht!

[ Voor 7% gewijzigd door chaosonline op 30-01-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:09
Hier volgt een hele domme vraag:
Is oem nou de volledige versie of een upgrade en wat is retail dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zoek dan eerst eens op wat OEM inhoudt, dan kom je al vrij snel tot de conclusie dat het helemaal geen upgrade kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

daaan_1992 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:50:
Hier volgt een hele domme vraag:
Is oem nou de volledige versie of een upgrade en wat is retail dan?
Oem is kwa software hetzelfde als retail. Alleen mag OEM eigenlijk alleen bij nieuwe pc's verkocht worden. En kan het zijn dat er minder handleiding ed bijzitten

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:16:
Ja ben ik gewoon benieuwd naar...

Eigenlijk wil ik UK een maand testen, maarja als dat niet bevalt heb ik wel 100 euro verspilt |:(
(en geen van m'n vrienden gaat voor de UK versie, allemaal simpele NLanders >:) )

Maar ik was er wel benieuwd naar:
Ik heb dan NL op m'n systeem staan, maar koop zelf UK (waarschijnlijk hoor)
dus was benieuwd of ik 'n niewe install moest uitvoeren, of dat ik die eigen gekochte key dan in kon voeren en omdat NL was geinstalleerd, hij NL bleef, of hij dan zou veranderen naar UK-taal ;)

Eigenlijk wil ik gewoon Multilanguage Vista: NL en UK mja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:12
Voor iedereen die de upgrade wou kopen:
No More Clean Installs Using Upgrade Discs With Windows Vista

When it comes to the Windows Vista, Microsoft is changing a long-standing tradition when it comes to upgrading from a previous version of Windows. No longer will popping in a disc of a previous version of Windows during setup satisfy the people in Redmond when using an upgrade CD.

For example, when performing a clean install of Windows XP Professional using an upgrade CD, users would run through the normal setup routine until prompted to insert a previous version of Windows. A user could pop in a Windows 98 or Windows 2000 CD for upgrade compliance and then the setup routine would move along as usual.

Microsoft has cut out this process for Windows Vista and forces users who buy an upgrade CD to actually have a valid install of Windows XP Home or Professional on their machines before upgrading.

For most users, this wouldn't be a problem. They more than likely have an existing copy of Windows XP installed and would have no problems upgrading to Windows Vista with an upgrade CD.

But for do-it-yourselfers who buy a Vista upgrade CD and think that they can easily perform a clean install whenever they feel free are going to run into the road block. In this case, the road block means that users wanting to perform a clean install with a Vista upgrade CD will have to:

1) Install a genuine copy of Windows XP Home/Professional
2) Activate Windows XP through Microsoft
3) Upgrade to Windows Vista from within Windows XP

So if you plan on saving money by using a Vista upgrade CD instead of purchasing a full copy, be aware that you’re have a few extra steps involved before booting to the Vista desktop for the first time. If you don’t want to deal with the hassle, you’re going to have to pony up for a full copy of Vista.
Nu is de OEM helemaal interessant.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Tom Paris schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:27:
Voor iedereen die de upgrade wou kopen:

[...]

Nu is de OEM helemaal interessant.
Daarom heb ik de OEM (UK home premium) gekocht. Je denkt toch niet dat ik eerst XP ga installeren en daarna Vista als ik weer eens opnieuw install?
* VonFoX had btw eerst de upgrade vanuit XP geprobeerd, maar dat werkte totaal niet. Toen maar clean install.

Werkt de key van een upgrade versie trouwens met een OEM schijf?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

VonFoX schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:56:
[...]

Daarom heb ik de OEM (UK home premium) gekocht. Je denkt toch niet dat ik eerst XP ga installeren en daarna Vista als ik weer eens opnieuw install?
* VonFoX had btw eerst de upgrade vanuit XP geprobeerd, maar dat werkte totaal niet. Toen maar clean install.

Werkt de key van een upgrade versie trouwens met een OEM schijf?
Vast en zeker. Volgens mij verschilt het install proces juist door door de sleutel.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:56:
[...]

Pff heb ik er tóch goed aan gedaan om voor de OEM te gaan :X

Maar wat werkte er niet na die upgrade vanauit XP dan als ik vragen mag? Ik heb zelf ook gewoon geupgrade en kom geen noemenswaardige problemen tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
En als je nou eens eerst XP installed en dan met Vista upgrade
Daarna een image maken en die voortaan gebruiken
Zou dat werken??

Ja ik ga mijn MCE upgraden naar Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 22:29

justifire

Shut up and squat !!

Als je upgrade, kan je dan ook kiezen om eerst xp er helemaal af te rossen?
Dus een clean instal met een omweg.
Of gaat hij updaten met xp rotzooi?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

justifire schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:01:
Als je upgrade, kan je dan ook kiezen om eerst xp er helemaal af te rossen?
Nee, het word een echte upgrade. Allerlei rotzooi neem je dus mee. Ben zelf nooit zo'n voorstander van upgraden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom kopen de meeste de uk versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

omdat ik al jaren een Engelstalige PDA heb!
En de driver-support is altijd ietsjes sneller hoorde ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

CLB schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:52:
omdat ik al jaren een Engelstalige PDA heb!
En de driver-support is altijd ietsjes sneller hoorde ik!
Drivers maakt echt niets uit :)

Wel is het zo, dat bijvoorbeeld een Service Pack een week of 2 eerder uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:05:
[...]

Maar wat werkte er niet na die upgrade vanauit XP dan als ik vragen mag? Ik heb zelf ook gewoon geupgrade en kom geen noemenswaardige problemen tegen?
Op het einde bleef hij hangen, moest ik rebooten, en toen was de upgrade gefaalt (XP werd wel netjes gerestored, dat wel).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:49:
waarom kopen de meeste de uk versie?
Omdat dat in de IT zo'n beetje de voertaal is? Daarnaast zijn ServicePacks er eerder in het Engels dan in het Hottentots of het Nederlands.

En omdat de meeste software Engelstalig is.

En ook niet onbelangrijk, omdat je dan geen domme dingen krijgt als "Wilt u doorgaan Yes No".

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 22:29

justifire

Shut up and squat !!

wildhagen schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:03:
[...]

Nee, het word een echte upgrade. Allerlei rotzooi neem je dus mee. Ben zelf nooit zo'n voorstander van upgraden...
Dan word het dus geen upgrade voor mij.
Snap niet dat ze niet gewoon naar allebei (xp en vista) de keys vragen en die dan valideren, dan ben je er toch ook?
Maar goed, upgrade in nu eenmaal upgrade O-)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

justifire schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:09:
[...]

Dan word het dus geen upgrade voor mij.
Snap niet dat ze niet gewoon naar allebei (xp en vista) de keys vragen en die dan valideren, dan ben je er toch ook?
Maar goed, upgrade in nu eenmaal upgrade O-)
Je kan gewoon een upgrade doen hoor :)

Installeer Windows XP clean
Upgrade daarna meteen naar Vista

0,0% vertraging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In theorie wel ja, in de praktijk niet ;)

Bij een upgrade worden settings en dergelijke (registry) meegenomen (dat is het hele idee van een upgrade). Zit je dus met een hoop registry-keys die nergens meer toe dienen.

Of DLL's die meegenomen worden. Ze worden in Vista uiteraard niet meer gebruikt maar nemen nog wel ruimte in.

Het meeste word wel naar Windows.old gemoved maar dus lang niet alles.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 28-01-2007 17:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Kan iemand mij uitleggen wat de verschil is tussen de retail versie en de oem versie van Vista.
En kan iemand mij ook uitleggen wat je niet mag met een oem versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de upgrade versie hebt kan je gewoon voor opties kiezen en xp er gewoon afrossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:12
Evertt schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:32:
Kan iemand mij uitleggen wat de verschil is tussen de retail versie en de oem versie van Vista.
En kan iemand mij ook uitleggen wat je niet mag met een oem versie.
Neem even de moeite om het topic door te lezen... ;)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn buurman heeft al een exemplaar weten te bemachtigen. Ik ben er in de verste verte nog niet eens bijna jaloers op. Hij heeft hetzelfde systeem als ik (samen dezelfde gamecomputer gekocht in 2005) en ik vind het VET tegenvallen.

1. Zijn systeem boot een stuk trager en de opstartloop is lang (doorladen zodra bureaublad er is). Vanaf vannochtend ben ik de winnaar in ons woonblok met opstarttijd :P
2. Zijn printer werkt niet, die mafketel gaat gewoon een andere printer halen 8)7
3. Het zit er wel erg gelikt uit moet ik zeggen, maar dat betekend nog helemaal niets aan wat ik er aan zou hebben. Bij hem werkt Aero voorbeeldig (ook snel systeem) en hij is er verliefd op.

Ik gun hem heel veel lol met zijn nieuwe Windows Vista en ik gun jullie allemaal veel plezier ermee, natuurlijk wens ik dat, maar dat wil niet zeggen hoe ik over het zaakje denk.
Malwaredevelopers hebben nu de hemelse pport opengebroken en nu is de hel echt los. Ik denk dat door UAC en Defender er een hele oorlog zal uitbartsten tussen de brave Vista gebruikers en de harde software. Er is geen betere uitdaging als Vista op dit moment. XP is so boring voor malwaremakers.

Maar dat zal ook zo zijn als Vienna uitkomt over een tijd. Dan is dat weer de hemelse poort en dat was XP ook, maar sinds 2 dagen zie ik bijna geen critical items meer in mijn firewall. Dat valt mij direct op en ik denk dat we nu de stilte voor de storm(ram) hebben.

Ik wil hier niet de doemdenker uithangen, maar ik voel ergens dat ik dit moet schrijven. Al is het maar een waarschuwing want enthousiasme maakt blind en Vista is nu helemaal geweldig, een hot item.

Oke nu de daad:

1. Installeer NOD32 op je Vista machine en stel hem met de Wilders security guide tot op de tand af.
2. Windows Defender gaat het niet lang redden (te bekend, te massaal gebruikt) zoek een thincliënt op die niet bekend is zoals Comodo firewall bijvoorbeeld met Vengine en Pingplotter.

Waarom ik Vista haat? Omdat het té bekend is. Het is nog onbekend en Wndows 2000 advanced server en XP master ik (de beste OSen).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
aex351 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:03:
[...]

Vast en zeker. Volgens mij verschilt het install proces juist door door de sleutel.
Kan je dan geen clean install doen met een upgrade als je de Key niet invoerd en pas ná installatie (je hebt er 30 dagen voor) invoerd? De installer weet dan niet het een upgrade of een oem/retail moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brrr, schijnheil :o

Just tel me the truth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:30:
Maar dat zal ook zo zijn als Vienna uitkomt over een tijd. Dan is dat weer de hemelse poort en dat was XP ook, maar sinds 2 dagen zie ik bijna geen critical items meer in mijn firewall. Dat valt mij direct op en ik denk dat we nu de stilte voor de storm(ram) hebben.
--edit, Zwartkijkers als deze veranderen toch niet van mening.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Op dit soort reacties kun je beter niet reageren, krijgen ze ook geen kans hun mening nogmaals te ventileren. Gewoon massaal doodnegeren. ;)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Informatique heeft twee OEM versies en zijn net zo duur.
De box mag je zo te zien los kopen.

BOX
Een BOX versie is bestemd voor mensen en bedrijven die zelf een nieuw systeem bouwen of een bestaand systeem upgraden met nieuwe hardware. Het upgraden van een oudere Windows versie is niet mogelijk, er kan uitsluitend een volledig nieuwe installatie worden uitgevoerd. Bij het openen van de verpakking kan dient u akkoord te gaan met de licentievoorwaarden en verklaart u een systeembouwer te zijn. U krijgt geen software ondersteuning van Informatique of van Microsoft, omdat wij ervan uitgaan dat u zelf over de juiste kennis beschikt.

Koop ik het daar wel, want azerty reageert niet meer op mijn e-mails. :')
Ze zijn wat duurder bij informatique, maar van af: 00.00uur krijg je een gratis usb stick erbij van 1 GB en 10% korting. *O*

http://img.informatique.n.../vista/vistabrand_vin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hoe duur is de Premium Vista 32 bits NL versie dan bij Informatique!?
Ik sta op 't punt om deze te bestellen bij 'n andere webshop voor 90,- namelijk...

mja ik heb nog geen USB-stickje dus

EDIT: En verzenden ze 't ook of MOET je het ophalen?

EDIT: 105,- dus + verzendkosten ;) Haal 'm wel lekker op in Vlaardingen >:)

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 29-01-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen_l
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-08 20:58
MS licenties zijn altijd interresant :) Je kan het ze ook niet echt kwalijk nemen: er zijn zo oneindig veel situaties te bedenken en iedereen probeer zich er altijd omheen te lullen...

Ik zit ook erg met jeukende handen om met Vista te gaan spelen, maar ben in dubio of ik OEM *mag* kopen of toch nog even op de student editie ga wachten.

Vraag:
Als je pc een maand of 5 oud is (zelf geklust, dus ik ben een rasechte 'systembuilder' :9), maar je hebt er toen geen OEM Windows bij gekocht, is dat dan 'nieuw' genoeg om nu nog OEM te kopen :? Heb uiteraard wel al een tijdje een studenten-upgrade van Xp draaien, maar ik neem aan dat dat er niet toe doet...toch?

Allemachtig...je zou van ellende bijna een Dell kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

OEM-versies kun je bij verschillende (web)winkels kopen hoor, dus dat 'mogen' is niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist Windows Vista Premium NL OEM besteld.

Heb nu Windows XP NL Upgrade geïnstalleerd. Vraag me af of je een OEM op een geformatteerde PC kunt zetten of dat ook hiervoor Windows XP voorgeïnstalleerd moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:18:
Ik heb zojuist Windows Vista Premium NL OEM besteld.

Heb nu Windows XP NL Upgrade geïnstalleerd. Vraag me af of je een OEM op een geformatteerde PC kunt zetten of dat ook hiervoor Windows XP voorgeïnstalleerd moet zijn?
Gelukkig neemt iedereen de moeite om even terug te lezen in het topic zodat niet 1000 keer dezelfde vragen worden gesteld.
OEM is voor bij een nieuwe PC.... mag jij gokken wat je er mee kunt doen....

[ Voor 5% gewijzigd door Razer op 30-01-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

CLB schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:55:
Hoe duur is de Premium Vista 32 bits NL versie dan bij Informatique!?
Ik sta op 't punt om deze te bestellen bij 'n andere webshop voor 90,- namelijk...

mja ik heb nog geen USB-stickje dus

EDIT: En verzenden ze 't ook of MOET je het ophalen?

EDIT: 105,- dus + verzendkosten ;) Haal 'm wel lekker op in Vlaardingen >:)
Gaat nog 10% vanaf als je bij actie code: VISTA in tikt. :P
Ik heb net Vista Ultimate 32bit oem box besteld voor €170 inc. korting en gratis usb stiky. <+:)
Duurt nog tot 8.00uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik probeer nu Home Premium BOX (64bit) te bestellen, maar eenmaal bij de laatste stap (ideal) krijg ik een javascript error (toegang gewijgerd, regel 1). 2de poging zelfde verhaal :/

edit: opgelost :) 2de PC leek het wel te doen :P
Leuk, krijg ik wel 3 bestelbevestigingen, maar even een mailtje erover sturen.

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 30-01-2007 01:26 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:56
Bericht op betanews.com:

OEM mag van MS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

No offence Ferret maar is echt oud nieuws. Is al een tijdje bekent dat het mag van MS, alleen wordt het nu weer eens een keertje bevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ondanks het inderdaad oud nieuws is, is voor de eerste keer weer eens duidelijke taal na zoveel onduidelijkheid. :) Hopelijk gaan nu ook minder mensen deze vraag stellen keer na keer in dit topic ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hoe zit het nou met de OEM versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

paQ schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:18:
hoe zit het nou met de OEM versies?
Wat wil je precies weten wat niet besproken is?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En informatique zit al weer zonder voorraad :P Mijn bestelling(en) zijn nog steeds fout, dan maar een belletje plegen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:21:
[...]

Wat wil je precies weten wat niet besproken is?
was cynisch bedoeld ;)

probleem is nu inderdaad al dat het overal al uitverkocht is :?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.