Misschien moet jij ook eerst even lezen? Er staat letterlijk in de licentie dat dat alleen geldt als het nieuwe mobo van hetzelfde make/model is als het oude (volgens de garantievoorwaarden van de leverancier). Als dat model dus niet meer te koop is en de garantie is verlopen (best mogelijk na een jaar of 3), er door de leverancier geen vervanger aangewezen word.
Wanneer de leverancier geen vervanger levert en/of aanwijst, kun je geen mobo volgens die voorwaarden meer kopen en voldoe je dus niet aan de licentie. Je Windows is dan dus "kapot".
Als jouw moederbord stuk gaat buiten de garantie en jij haalt een nieuwe, kan je gewoon MS bellen en krijg je zonder problemen een nieuwe activatiekey.
Volgens de licentie die MS zelf heeft geschreven dus niet, alleen als het hetzelfde model is of een model wat door de fabrikant als vervanger is aangewezen voor de garantie. Indien je mobo dus geen garantie meer heeft... [zie boven].
Heb zelf meerdere ervaringen mee gehad, jij ook

? Zo jammer dat mensen conclusie's trekken op basis van niks.
Nee, ik heb sinds Windows 2000 geen Windows meer gebruikt thuis, alleen @work. Ik kan alleen wel licenties lezen. Wat er in de praktijk gebeurt is niet van toepassing, aangezien dat op elk moment kan veranderen. Het enige wat relevant is is de licentie, niet hoe daar
op dit moment mee word omgegaan.
JIJ kan nog steeds bepalen wat je met JOUW computer doet. MS wil wel controlle hebben wat jij met de software van MS doet op jouw pc. Als je het er niet mee eens bent, veel plezier met linux oid. Je staat vrij om iets anders te kiezen.
Dat heb ik dus ook gedaan, ik blijf echter wel geinteresseerd in deze materie. Feit blijft dat ik nu nog prima een oude PC kan installeren met Windows 98. Kan ik dat over 5 jaar nog steeds met XP? Kun je garanderen dat die activatiekeys dan nog verstrekt worden voor XP? En over 10 jaar?
MS is echt niet zo evil.
Eindelijk, iets waar ik het mee eens ben. MS is inderdaad niet evil, maar de manier waarop ze hun software beveiligen zorgt voor enorme problemen. Misschien niet nu, misschien niet over een paar jaar. Als je echter een jaartje meer vooruit denkt, kom je erachter dat al je aankopen van nu (Windows, muziek, films) niets meer waard zijn als de bedrijven erachter falliet gaan of hun licentieservers voor oude media/software teveel vinden kosten. Dan is al je "eigendom" opeens waardeloos geworden.
Waarom snappen mensen dat wel voor muziek en films, maar niet voor software?
Normaals: Dat het
nu geen probleem is omdat ze er losjes mee omgaan doet er niets aan af dat ze veel strenger kunnen worden wanneer ze daar maar zin in hebben. Dan heb ik het nog niet eens over continuiteit gehad.
[
Voor 3% gewijzigd door
Gerco op 14-02-2007 09:53
]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!