Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
2 mogelijkheden:
Op laten sturen: Risico op Douane die de boel blokkeerd, of Post man die PS3 "kwijtraakt"
of
Ophalen, aangezien ik eind januari naar de US ga, en eerste week february weer terug ben.
Zal niet het eerste dure pakketje zijn wat verdwijnd.
Verwijderd
Als je dat gevoel zelf al hebt, zou ik het niet op laten sturen. Anders zit je alleen maar in de stress.Zal niet het eerste dure pakketje zijn wat verdwijnd.
Tja dan had je net zo goed een maandje langer kunnen wachten en een European release PS3 kunnen halen.PWM schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:40:
Wat is wijsheid, mijn PS3 is binnen, althans, bij US vriend.
2 mogelijkheden:
Op laten sturen: Risico op Douane die de boel blokkeerd, of Post man die PS3 "kwijtraakt"
of
Ophalen, aangezien ik eind januari naar de US ga, en eerste week february weer terug ben.
Zal niet het eerste dure pakketje zijn wat verdwijnd.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Verwijderd
Heb nog geen EU release date gezienErectionJackson schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:58:
[...]
Tja dan had je net zo goed een maandje langer kunnen wachten en een European release PS3 kunnen halen.Ik zou 'm laten versturen.
Eerste week february is dus vroeg genoeg
Ik denk dat ik hem maar ophaal. Mijn Zune is ook nooit aangekomen.
Je kan hem inderdaad verzekeren, maar na mijn Zune ervaring weet ik hoe lang het duurt, hoeveel telefoontjes het kost, en hoeveel formulieren je moet invullen om het geld te krijgen.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Gaat goed zo
[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 27-12-2006 16:42 ]
PSN id: NL_SToRM
Wat zouden deze games in NL gaan kosten? 2000 Yen is ongeveer 12,- toch?
Maar hoe dat gaat zijn met de online spellen weet ik niet...Het zou best weleens positief kunnen uitpakken
[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 27-12-2006 21:53 ]
Het lijkt er niet opSToRM666 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:48:
Bij normale games op een schijfje zijn de prijzen voor Europa vaak ongeveer gelijk aan de prijs in Japan met 2 nullen eraf ( 2000 Yen is 20euro).
Maar hoe dat gaat zijn met de online spellen weet ik niet...Het zou best weleens positief kunnen uitpakken
De prijs wordt inderdaad geschat op 20,- euro. Best fors, maar geen idee wat voor extra's ze hebben toegevoegd.
EDIT:
Iemand nog een spuiterij over? Dit ziet er toch echt mooi uit:

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 27-12-2006 22:07 ]

Sorry ik heb alle pagina's gelezen (begonnen in het vorige deel), maar ik merk dit gewoon heel sterk op en ik denk dat het best verstandig is om soms even te kijken wat je typt en na te denken over de argumenten die anderen noemen.
Ik hoor overigens niet in een kamp. Ik zou alledrie de apparaten kopen als ik de credit had, maar als student heb je die koopkracht toch niet zomaar
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Sorry meneer, het zal niet meer gebeuren.Cassius schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:15:
Ik wil niet flamen, maar het PS3 fankwijl van neovo en swopdark loopt hier over mijn toetsenbord.
Ik heb qua consoles alle Nintendo's gehad (consoles én handhelds), een PS1 en een PS2, een Xbox en een Xbox 360. Ik ben dus verre van een 'fanboy', en hoor dus net als jij niet in een 'kamp'. Daarentegen vind ik de Playstation 3 een erg mooi en fascinerend apparaat, en ik schroom niet om dat zo nu en dan te uiten. Dat jou dat tegen de borst stuit is denk ik jouw probleem. Zulke dingen kan je verwachten op een Playstation-forum.

Het stuit me niet zozeer tegen de borst dat ik er pissig om kan worden of iets dergelijks, maar sommige users stellen gewoon kritische vragen en geven goede argumenten en deze worden gewoon weg gezwaaid met wat loze kreten en het terugkaatsen van vragen. Tot op vandaag is geen apparaat perfect en deze topics heten niet "Het Playstation Kwijl Topic" en we zitten op tweakers. Een beetje discussie op niveau is daar echt wel gewenstVerwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:56:
[...]
Sorry meneer, het zal niet meer gebeuren.![]()
Ik heb qua consoles alle Nintendo's gehad (consoles én handhelds), een PS1 en een PS2, een Xbox en een Xbox 360. Ik ben dus verre van een 'fanboy', en hoor dus net als jij niet in een 'kamp'. Daarentegen vind ik de Playstation 3 een erg mooi en fascinerend apparaat, en ik schroom niet om dat zo nu en dan te uiten. Dat jou dat tegen de borst stuit is denk ik jouw probleem. Zulke dingen kan je verwachten op een Playstation-forum.
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Verwijderd
nou en man, er zijn ook mensen die het wel allemaal kunnen betalen ^^ Geef nou maar gewoon toe dat dit er allemaal super vet uit ziet en dat GT een game is waar je jaloers op kunt zijn als 360 of Wii bezitter.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:56:
[...]
Sorry meneer, het zal niet meer gebeuren.![]()
Ik heb zelf sinds zondag een xbox maar dat is eigenlijk alleen omdat ik geen geduld meer heb voor een ps3. Als die er al was geweest had ik die zonder twijfelen gekocht.Neemt niet weg dat mn xbox super mooi is en dat ik ook stiekem wel een Wii had willen hebben. Je kunt toch gewoon alle 3 wel mooi vinden?
Verwijderd
Jawel hoor, die bergen zijn nog steeds bitmap. Alleen de nabije omgeving, zoals de groene heuvels, niet maar dat was ook al zo. Het is gewoon allemaal high resolution maar voor de rest is er niks verandert (zie filmpjes in verdere posts).Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Omgeving is geen bitmap meer
Het blijft er natuurlijk vet uit zien maar het is dan ook gewoon GT HD
Verwijderd
Ik snap jouw post als reactie op mijn post niet zo goed, maar dat zal wel aan mij liggen.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:13:
[...]
nou en man, er zijn ook mensen die het wel allemaal kunnen betalen ^^ Geef nou maar gewoon toe dat dit er allemaal super vet uit ziet en dat GT een game is waar je jaloers op kunt zijn als 360 of Wii bezitter.
Ik heb zelf sinds zondag een xbox maar dat is eigenlijk alleen omdat ik geen geduld meer heb voor een ps3. Als die er al was geweest had ik die zonder twijfelen gekocht.Neemt niet weg dat mn xbox super mooi is en dat ik ook stiekem wel een Wii had willen hebben. Je kunt toch gewoon alle 3 wel mooi vinden?

Verwijderd
Idd. Zat net dat filmpje van GTHD te kijken en ik moest haast huilen toen ik die Ferrari hoorden. Sinds wanneer maakt een V12 het geluid van een RC wagentje of een gare grasmaaier? De game ziet er geweldig uit, maar zodra je het geluid hoort ga je vanVerwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:09:
leuk al die next generation graphics maar wanneer krijgen we nu eens next generation geluid!!!???
Ik denk dat hij op mij wilde reageren en hij wil overduidelijk laten merken dat sommige mensen alles willen en kunnen kopen. Of zoiets ... uhm, succes ermeeVerwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:24:
[...]
Ik snap jouw post als reactie op mijn post niet zo goed, maar dat zal wel aan mij liggen.
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Zoiets zal het wel zijn dan jah...Cassius schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:40:
[...]
Ik denk dat hij op mij wilde reageren en hij wil overduidelijk laten merken dat sommige mensen alles willen en kunnen kopen. Of zoiets ... uhm, succes ermee! Let ook op de edit-knop.
Verwijderd
Wellicht dat het hier bij staat:F e r o x schreef op donderdag 28 december 2006 @ 01:40:
Het zal wss. wel al langsgekomen zijn, maar is er iets bekend van datum wanneer GT5 uitkomt?
http://ps3.ign.com/index/...straint.eq.game.locale=us
Ik heb geen tijd om zelf even te kijken voor je, dus dat zal je zelf ff moeten doen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
IPV dat je ons nou ff wat laat zien als je post
Verwijderd
Werkt perfect, geen problemen met het voltage, ik krijg alleen geen verbinding met het internet: zowel niet draadloos als met kabel. Gelukkig ben ik een geduldig persoon... %#$@%@$Rctworld schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:31:
GD for you
IPV dat je ons nou ff wat laat zien als je postWij zijn wel een beetje jaloers
More will follow!
Ik zit echt niet te wachten op gezever van mensen met een dubbele agenda omdat ze een concurrerende console beter vinden/al hebben. Kritische noten, prima, graag zelfs, maar je geeft zelf ook al aan, we zitten op tweakers en dus moet je verwachten dat mensen hier echt wel kunnen nadenken. En tja, als mensen voor marketing vallen en blind een <insert product here> kopen, so what? Ga jij nu hier echt beweren dat jij nooit iets koopt op basis van een beslissing die toch wel beinvloed werd door marketing?Cassius schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:04:
[...]
Het stuit me niet zozeer tegen de borst dat ik er pissig om kan worden of iets dergelijks, maar sommige users stellen gewoon kritische vragen en geven goede argumenten en deze worden gewoon weg gezwaaid met wat loze kreten en het terugkaatsen van vragen. Tot op vandaag is geen apparaat perfect en deze topics heten niet "Het Playstation Kwijl Topic" en we zitten op tweakers. Een beetje discussie op niveau is daar echt wel gewenst. En zoals ik al zei, niet als flame bedoeld.
Er zullen altijd 'fanboy's bestaan en ook hier ronddwalen, maar deze thread is ook niet vrij van zg fanboys die nooit en te nimmer een PS3 zullen kopen en toch hier rondbanjeren met hun gekrakeel met een mening over geluid van een demo die ze bekijken middels een online filmpje, geleuter over bordkartonnen surroundings in een demo (goh, ze gaan echt een paar duizend polys aan een berg besteden die je als een *flash* voorbij ziet komen), en wat al niet. Dit is de ENIGE thread waar over de PS3 geleuterd wordt, en dus de plek voor mensen die de PS3 een warm hart toe dragen. Dat jij dat niet kan begrijpen omdat jij het kennelijk niet passend vindt om de PS3 een warm hart toe te dragen... lekker belangrijk: start een nieuwe thread hier en ga lekker daar emmeren dat er ergens anders mensen met een roze bril rondlopen omdat ze een bepaald apparaat leuk vinden en dat dat raar is. Dan laat je deze thread tenminste over aan PS3 gerelateerde zaken, want daar is deze thread voor.
Dat niet iedereen de PS3 leuk vindt, dat is een gegeven, en soms ook wel erg logisch. Maar je komt wel erg zuur over als je af gaat geven op mensen die een andere mening hebben en dat hier ventileren. Kom dan met argumenten waarom ze een bepaalde mening fout hebben, maar jij bekritiseert het hebben van een bepaalde mening.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
plz do... welk spellen heb je?
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
Ik heb de Japanse RFoM, leek me op dit moment de vetste game. En dat is tie zeker! Ik net helemaal ongerust: de XMB (menu interface) was helemaal grijs van kleur!
Verder is het een imposant stukje hardware. Redelijk aan de grote kant, maar ook onwijs stil. Echt heel erg stil. Nu ben ik wel een Xbox 360 gewend, dus dat verklaart wellicht een hoop.
Ik krijg hem alleen nog steeds niet online, maar daar kom ik nog wel uit (hoop ik). De controller is érg licht zoals bekend, maar na 5 minuten voelt het vertrouwd aan. Ik vind wel dat de controller van de Xbox 360 beter (fijner) in de hand ligt, maar dat vind ik dan ook de beste controller aller tijden. Maar deze werkt ook erg fijn. Jammer van de rumble, maar dat is misschien persoonlijk.
Wat betreft de aankoop via Ebay: perfect gewoon! Netjes ingepakt (in een extra doos, én de PS3 doos in kadopapier
Verwijderd
oeps ik zie nu inderdaad dat ik de verkeerde gequote had. Het was inderdaad voor die Cassius bedoeld. SorryVerwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:24:
[...]
Ik snap jouw post als reactie op mijn post niet zo goed, maar dat zal wel aan mij liggen.
Verwijderd
Nou precies! Er zijn nog altijd maar heel weinig games die een realistisch motorgeluid kunnen weergevenVerwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:28:
[...]
Idd. Zat net dat filmpje van GTHD te kijken en ik moest haast huilen toen ik die Ferrari hoorden. Sinds wanneer maakt een V12 het geluid van een RC wagentje of een gare grasmaaier? De game ziet er geweldig uit, maar zodra je het geluid hoort ga je vannaar
Als ik dan toch wat moet noemen:
- GTR ...zo'n beetje alle auto's klinken goed! De startgeluiden zijn zelfs echt! Heerlijk als je de corvette motor aanslingert. Ook de Ferrari 575 klinkt super.
- GT- Legends...de ouwe corvette motor tovert een smile op mijn gezicht
- Need for Speed underground en Most Wanted. Niet alle auto's klinken goed maar bijvoorbeeld de Porsche Carrera GT heeft echt dat geluid van een jankende V10.
- PGR3 klinkt ook best goed. De Ferrari F430 heeft in de cockpit best een waarheidsgetrouw geluid..
- Vroegah had ik Grand Prix Legends en ik kan mij herinneren dat die best goed klonk! Die oude motor toverde een donker bruut geluid uit mijn boxen
- Niet helemaal meer naar de huidige maatstaven maar wel een geluid wat mij bij blijft is uit de allereerste Need For Speed. Daar zat de Ferrari Testarossa in en die kon je behoorlijk ver doortrekken wat mij toen als 16 jarig ventje een lekker gevoel gaf! Zo waren er nog wel een paar auto's in die game.
- Ik zou hem bijna vergeten! Richard Burns Rally is voor mij nog altijd één van de beste racesims OOIT. Daar kan voor mij nog altijd niks aan tippen. Super geluid onder andere.
Nog altijd niet zoals the real thing. Heb zelf wel in snelle auto's gereden waaronder een Ferrari maar er is geen spel wat in de buurt komt
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 16:37 ]
Verwijderd
Ik zit inmiddels online met m'n PS3. Na het uitvoeren van een update (die ik van de Japanse Playstation.com had afgeplukt en op een USB-stickie heb gezet), kon ik in één keer verbinding maken. Het lag dus waarschijnlijk aan de firmware. Ik heb me al aangemeld voor de Amerikaanse Playstation Store, en terwijl ik dit verslagje voor jullie type wordt de demo van Motorstorm binnengeslurpt! Ik zit al op 52%!!!
Ik ben net (op aanraden van avkooi) toch maar ff een computerkabel wezen halen. Met verloopstekkertjes werkt het ook hoor, maar hij raadde mij dit aan. En ook met zo'n kabel werkt tie perfect! Het aanmelden voor de US Store ging onwijs makkelijk, alleen ff een geldig adres in de US nodig, maar das niet al te moeilijk. Ik ken daar een jongen, en mocht zijn adres gebruiken. Nog beter dus! Ik ga dit later vandaag ook voor de Japanse Store doen denk ik.
Nou, dat was het voorlopig weer. Ik heb nog weinig RFoM gespeeld, maar daar later dus meer over! en ook over de demo's die ik dan binnen heb. Samenvattend; tot nu toe gaat alles perfect!
Ben erg benieuwd naar de ervaringen. Maar als ik vragen mag, wat brengt het nu nog op E-bay op zo'n PS3?Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:42:
Zo, ff de tussenstand:
Ik zit inmiddels online met m'n PS3. Na het uitvoeren van een update (die ik van de Japanse Playstation.com had afgeplukt en op een USB-stickie heb gezet), kon ik in één keer verbinding maken. Het lag dus waarschijnlijk aan de firmware. Ik heb me al aangemeld voor de Amerikaanse Playstation Store, en terwijl ik dit verslagje voor jullie type wordt de demo van Motorstorm binnengeslurpt! Ik zit al op 52%!!!![]()
![]()
Ik ben net (op aanraden van avkooi) toch maar ff een computerkabel wezen halen. Met verloopstekkertjes werkt het ook hoor, maar hij raadde mij dit aan. En ook met zo'n kabel werkt tie perfect! Het aanmelden voor de US Store ging onwijs makkelijk, alleen ff een geldig adres in de US nodig, maar das niet al te moeilijk. Ik ken daar een jongen, en mocht zijn adres gebruiken. Nog beter dus! Ik ga dit later vandaag ook voor de Japanse Store doen denk ik.
Nou, dat was het voorlopig weer. Ik heb nog weinig RFoM gespeeld, maar daar later dus meer over! en ook over de demo's die ik dan binnen heb. Samenvattend; tot nu toe gaat alles perfect!
Ik ben ook erg benieuwd of de US nu genoeg aanlevering begint te krijgen. Ik kan me voorstellen dat daar zich nu een (relatief) grote vraagdaling zal voordoen, zo na de kerst en zo, terwijl de leveringen wel door zullen gaan. Is dit echt nergens te volgen, behalve in persberichten?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde bedrag betaald als waar het hier straks in Europa voor over de toonbank zal gaan.Armada schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:10:
[...]
Ben erg benieuwd naar de ervaringen. Maar als ik vragen mag, wat brengt het nu nog op E-bay op zo'n PS3?
Ik ben ook erg benieuwd of de US nu genoeg aanlevering begint te krijgen. Ik kan me voorstellen dat daar zich nu een (relatief) grote vraagdaling zal voordoen, zo na de kerst en zo, terwijl de leveringen wel door zullen gaan. Is dit echt nergens te volgen, behalve in persberichten?
Het is inmiddels wel een beetje over mnet de woekerprijzen op het internet voor de PS3. De PS3 is nu "redelijk" verkrijgbaar dus kunnen de online verkopers geen hoofdprijzen meer vragen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:29:
Ik heb exact hetzelfde bedrag betaald als waar het hier straks in Europa voor over de toonbank zal gaan.
En hoe was de MotorStorm demo?
Verwijderd
Thanx! Ben er erg blij mee! Heb ik gister ff vijf minuten de demo gespeeld. Gewoon een leuke racegame op basis van wat ik er tot nu toe van heb gezien. Ik ga de demo dit weekend wat uitgebreider testen, dan laat ik je meer weten.SToRM666 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:00:
Hee Neovo, leuk dat je je PS3 hebt
En hoe was de MotorStorm demo?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 13:13 ]
Wat moet je nou met een 32" inch 1080p scherm?zAo schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:23:
Op watvoor TV speel je het? Heb je al naar het verschil in SDTV en HDTV (720p/1080p) gekeken? Ik heb nu een 32" SDTV en zit te twijfelen of ik eerst een HDTV ga kopen. Aangezien er nog geen 1080p 32" zijn, houd dit mij een beetje tegen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Ja, maar die mensen zitten er 75 cm van af. Saffie?zAo schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:15:
Wat ik ermee moet? Waarom zijn er talloze mensen met een 30" Apple/Dell scherm wat een veel hogere resolutie heeft? Ik zie niet in waarom dit niet op de markt komt. Het verschil tussen een Monitor LCD en een LCD TV is toch al bijna weg met DVI/HDMI.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Ik ookArx schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:48:
Ja, maar die mensen zitten er 75 cm van af. Saffie?
Maargoed, de techniek is er al lang en als je hem ook als 'semi-monitor' wilt gebruiken is het erg lekker.
Goed, op naar de 32v2500 dan maar
Verschil is enorm.zAo schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:23:
Op watvoor TV speel je het? Heb je al naar het verschil in SDTV en HDTV (720p/1080p) gekeken? Ik heb nu een 32" SDTV en zit te twijfelen of ik eerst een HDTV ga kopen. Aangezien er nog geen 1080p 32" zijn, houd dit mij een beetje tegen.
1ste dag mijn PS3 aangesloten op een normale breedbeeld TV. Beeld was ok.
Daarna aangesloten op een 40" HD ready LCD (component, 720p). Echt VEEL beter beeldkwaliteit.
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
Op een normale breedbeeldtelevisie... helaas. Ben hard aan het sparen voor een Bravia.zAo schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:23:
Echt waar dan wacht ik nog wel een jaartjeVerwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:22:
[...]
nog een jaartje wachten en 32 inch lcd's zijn betaalbaar, 400 euro.

Laatst met een vriend hier GEARS op 1080i gespeeld en het beeld is verbluffend!
Dat het beeld verbluffend is, is mooiswopdark schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:45:
Ik heb deze: Philips 32PW9551 CRT tv gekocht voor €600 euri. ondersteund 720p en 1080i en heeft HDMI en Component. Misschien een leuke tussenstap voor als je nog even wilt w88 met een dure LCD met slechte(re) zwartwaardes en kans op ghosting....
[afbeelding]
Laatst met een vriend hier GEARS op 1080i gespeeld en het beeld is verbluffend!
Maar het heeft helemaal nul komma niks met HD te maken natuurlijk.
De tv is een "gewone" 576 beeldbuis, niks meer niks minder.
Wel fijn dat hij 1080 signaal accepteerd, maar hij doet er verder niets mee, behalve zelf Downscalen.
Heel fijn allemaal die techpraat van jou maar als je het beeld vergelijkt naast een normale (Sony trinitron) tv op 480p dan is de beeldkwalitiet vele malen gedetaileerder, kleurrijker en helderder op deze Philips. Ook de kleine lettertjes die op een normale tv slecht leesbaar zijn komen zeer strak naar voren...PWM schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:12:
[...]
Dat het beeld verbluffend is, is mooi
Maar het heeft helemaal nul komma niks met HD te maken natuurlijk.
De tv is een "gewone" 576 beeldbuis, niks meer niks minder.
Wel fijn dat hij 1080 signaal accepteerd, maar hij doet er verder niets mee, behalve zelf Downscalen.
Of hij nu wel of geen true HD tv is maakt me weinig uit zolang het beeld maar op HD lijkt en op veel vlakken menig LCD tv voorbij streeft voor minder euri's...
Daarnaast heeft de tv ook nog eens een geavanceerde ingebouwde anti diefstalbeveiliging.... Hij weegt namelijk 54 kilo!
Toen ik deze tv heb gekocht was er nog geen ambilight voor 1000 euri (nu nog steeds niet volgens mij) maar geloof me, het ambilight alleen al heeft me erg doen twijfelen. Ik heb bijna 4 maanden gedaan over een speurtocht naar de "beste" tv en ook de Toshiba 32WL66 stond hoog op mijn verlanglijstje...PuDy schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:42:
Voor 400euro meer heb je een ambilight. Als ik dan toch geld aan het uitgeven ben doe ik het meteen goed, ben je uiteindelijk nog goedkoper uit ook.
Uiteindelijk ben ik gezwicht voor de CRT techniek dankzij: superieure zwartwaardes, geen ghosting en goede kleurechtheid.
Je zult het niet geloven maar ik gebruik de tv ook voor televisie kijken en vooral daar blinken CRT tv's uit boven LCD of plasma. Een CRT kan gewoon véél beter omgaan met "slechte" signalen van de kabel. Ik kijk nog steeds gewoon analoog kabel en deze tv tovert dit signaal zeer goed op het scherm.
Ik heb mezelf voorgenomen om "voorlopig" lekker 1000,- euri in mijn zak te houden (de Sony bravia 32v2000 koste toen ca 1900 euri) en pas aan de LCD te gaan als de 1080p resoluties beter betaalbaar worden, en zwartwaardes onder controle zijn.
Verwijderd
wat reageer jij agressiefswopdark schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:03:
[...]
Heel fijn allemaal die techpraat van jou maar als je het beeld vergelijkt naast een normale (Sony trinitron) tv op 480p dan is de beeldkwalitiet vele malen gedetaileerder, kleurrijker en helderder op deze Philips. Ook de kleine lettertjes die op een normale tv slecht leesbaar zijn komen zeer strak naar voren...
Of hij nu wel of geen true HD tv is maakt me weinig uit zolang het beeld maar op HD lijkt en op veel vlakken menig LCD tv voorbij streeft voor minder euri's...
Daarnaast heeft de tv ook nog eens een geavanceerde ingebouwde anti diefstalbeveiliging.... Hij weegt namelijk 54 kilo!
Reageer ik aggresief? oke misschien wel. Ik verdedig enkel de beeldkwaliteit van deze (budget) HDTV. Of de tv nu downscaled of niet, het gedetaileerde 1080i en 720p signaal komt wel binnen en staat ook bovenaan in mijn scherm als ik de reslotutie heb geselecteerd. Verder laat ik niemand iets geloven, enkel dat ik games op 1080i heb gespeeld op deze tv + dat de technisch specificaties van de tv ook aangeven dat de tv het signaal weergeeft:Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:00:
wat reageer jij agressiefHij valt je niet aan ofso. Hij wijst de mensen er alleen maar op dat het een normale 480p tv is. Niet een 720p/1080i, zoals jij ons eerst liet geloven.
http://www.p4c.philips.co...2/32pw9551_12_pss_nld.pdf
Deze tv heeft echter niet het label HD-ready gekregen. Uiteindelijk heb ik voor deze tv gekozen nadat ik deze en nog een LCD tv van Philips naast elkaar een filmpje op 1080i heb zien spelen. Deze CRT bood een veel betere prijs/kwaliteit verhouding.... verder discussieren over de tv kan je hier:
philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?
Nu maar weer over de PS3 praten?

Verwijderd
jah ok je liet het ons niet geloven, je vergat het alleen te vermeldenswopdark schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:57:
[...]
Reageer ik aggresief? oke misschien wel. Ik verdedig enkel de beeldkwaliteit van deze (budget) HDTV. Of de tv nu downscaled of niet, het gedetaileerde 1080i en 720p signaal komt wel binnen en staat ook bovenaan in mijn scherm als ik de reslotutie heb geselecteerd. Verder laat ik niemand iets geloven, enkel dat ik games op 1080i heb gespeeld op deze tv + dat de technisch specificaties van de tv ook aangeven dat de tv het signaal weergeeft:
http://www.p4c.philips.co...2/32pw9551_12_pss_nld.pdf
Deze tv heeft echter niet het label HD-ready gekregen. Uiteindelijk heb ik voor deze tv gekozen nadat ik deze en nog een LCD tv van Philips naast elkaar een filmpje op 1080i heb zien spelen. Deze CRT bood een veel betere prijs/kwaliteit verhouding.... verder discussieren over de tv kan je hier:
philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?
Nu maar weer over de PS3 praten?
Sony moet echt eens aan zn exclusives denken...
http://www.xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=3657Oscar Mopperkont schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:14:
Misschien handig als je een bron geeft?
Dit bericht is de wereld in geholpen door een een franse xbox site: Xboxygen. Deze zouden het weer hebben van een insider bij IGN...SToRM666 schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:10:
Er is nu een gerucht waarvan ik hoop dat ie niet waar is, namelijk dat Tekken 6 naar de 360 gaat![]()
Sony moet echt eens aan zn exclusives denken...
Het is weer wachten op een officiele ontkenning of bevestiging van Namco...
heerlijk die speculatie...
[ Voor 16% gewijzigd door blaguy op 31-12-2006 15:18 ]
Grafisch zal het niet ver van elkaar af zitten, sommige games zullen er beter uitzien op een PS3 en andere op de Xbox360 maar het verschil zal minimaal zijn.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ikzelf ben op dit moment heel erg blij dat ik niet op de PS3 heb gewacht omdat ik daardoor al meer dan een jaar next-gen kan spelen i.p.v. anderhalf jaar langer wachten op iets wat (zoals het nu ernaar uit ziet) redelijk gelijkwaardig is. Voor jou geldt dat argument dan weer minder omdat het wachten maar een maand of drie tot zes is.
Stel je deze vraag in een PS3 topic dan zul je te horen krijgen dat je moet wachten op de PS3. Stel je dezelfde vraag in het 360 topic dan krijg je te horen dat je al een jaar een geweldig apparaat mist.blaguy schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:18:
heeft de playstation 3 echt veel betere graphics dan de xbox 360 en is het het waard om daar op te gaan wachte en tog een grote smak geld meer te betalen?
Beide antwoorden zijn eigenlijk waar. De 360 is al een dik jaar uit en heeft een aantal zeer leuke titels gelaunched welke het systeem meer dan goed doen. De XBOX 360 zet de trend die ze hebben gezet op de oude XBOX door naar de next generatie: XBLive, veel schooters, veel sportspellen en weinig originele japanse games zoals RPG's. Heb je een XBOX gehad en was je er blij mee dan moet je lekker een XBOX360 kopen want het zal je niet teleurstellen.
De PS3 zal eigenlijk de trend doorzetten die Sony heeft gevoerd met de PS2. Ook hier veel sportspellen, veel RPG's, allerlei japanse games en natuurlijk de standaard toppers zoals Metal Gear Solid, Gran Turismo, Final Fantasy en ga zo maar door... Heb je een PS2 gehad en was je er blij mee, koop dan een PS3 want het wordt weer geweldig met daarnaast meer schooters die op de PS2 nogal karig waren.
Daarnaast heeft Sony geleerd van haar "fouten" die ze hebben gemaakt met het online gamen van de PS2. Op de PS3 zal het online gedeelte een integraal onderdeel zijn van de console (zoals MS dit mooi voor heeft gedaan met de XBOX). Op de PS3 zul je gratis online kunnen gamen via het PS netwerk. De eerste berichten uit de USA zijn zeer veelbelovend, Daarnaast is de dienst gratis itt de XBLive dienst van de 360 waar je voor moet betalen. XBLive heeft wat meer features dan het PS netwerk maar beide hebben 1 online ID, chat, lobby's, scoretelling (achievements zoals het bij XB heet) etc. Ook kan je op beide systemen gratis demo's, filmpjes en allerlei andere sjit vinden.
De PS3 heeft een aantal voordelen tov de 360:
- Er zit een standaard Blu-Ray DVD speler in.
- Hij is lekker stil zodat je gewoon DVD's kunt kijken zonder dat je het idee hebt naast schiphol te wonen.
- Het apparaat ondersteunt Full HD dus 1080p via HDMI zodat het systeem behoorlijk future proof is. Er zit standaard een HDD is van 20 gig en neem je de dure variant dan heb je 60 gig.
- Standaard draadloze controller.
Het nadeel van de PS3 is eigenlijk dat het systeem pas koud twee maanden op de markt is waarbij één van de grootste markten nog nieteens is bediend. De XBOX360 is al een jaar uit en dit is te zien aan de gameslineup in de winkel. Het zal echter niet lang duren voordat ook de PS3 zo'n respectabele line-up heeft. Ik kies voor de PS3 omdat ik geen moment spijt heb gehad van mijn PS2 aankoop, ondanks games als HALO en Fortza op de XBOX bleven veel games toch multiplatform en hield de PS2 de meeste exclusieve spellen. Nu de PS3 ook een goede online dienst heeft, + een Blu-Ray DVD speler + alle PS2 toppers die terugkeren op de PS3 is voor mij de keus duidelijk.
Kijk je heel neutraal naar de markt en wil je gewoon nu veel keus in spellen, heb je geen bezwaar tegen betalen voor een goede online dienst... koop dan een 360 en vermaak jezelf.
Eigenlijk moet je ze gewoon allebei kopen...
1 kleine correctie: De xbox ondersteund ook 1080p, en doet dat vanaf begin volgend jaar ook via HDMIswopdark schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:20:
• Het apparaat ondersteunt Full HD dus 1080p via HDMI zodat het systeem behoorlijk future proof is.
[/list]
@swopdark.De standaard draadloze controller is niet echt een voordeel voor de PS3. Het goedkoopste pakket van de PS3 is duurder dan de premium waar je ook een draadloze controller bij krijgt. Verder ondersteund de 360 ook al 1080P sinds de laatste patch.
Voorlopig blijft het grootste probleem van de PS3 de schaarste, het zou mij zeer verbazen als de PS3 in maart in Europa op de markt komt, nu Japan en US nog zo'n leverprobleem hebben.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Welke schaarste? In de VS en in Japan is hij gewoon goed te verkrijgen. In Europa is hij niet te koop, maar om dat nu schaarste te noemen.M@cer schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:33:
Voorlopig blijft het grootste probleem van de PS3 de schaarste, het zou mij zeer verbazen als de PS3 in maart in Europa op de markt komt, nu Japan en US nog zo'n leverprobleem hebben.
uit ervaring is de xbox crontroller veel gevoeliger en smoother dan die van de ps2, is dit ook bij de 360 en de ps3?
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 17:24 ]
Verwijderd
Bron?PWM schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:33:
[...]
1 kleine correctie: De xbox ondersteund ook 1080p, en doet dat vanaf begin volgend jaar ook via HDMI
Verwijderd
de ps3 heeft idd een gratis online dienst, echter voor 30 euro in het jaar (via ebay). Weet je zeker dat je een goede service hebt en het spelletje zonder lag verloopt. Sony belooft dit ook te gaan doen het is echter nog maar de vraag hoe dit gaat uitpakkenblaguy schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:07:
Als ik dit zo lees is eigelijk het enige echt grote voordeel dat ps3 een gratis online dienst heeft. hij is wat stiller, maar de xbox maakt toch geen herrie? en er zit een andere dvd speler in, waarvan ik eigelijk geen idee heb wat het voordeel isen hij is 150 euro duurder. o ja, en er zit een harde schijf in, die heeft een xbox tog ook?
Jah er zit bij het premium pakket een harde schijf, tegenwoordig al te krijgen voor rond de 360 euro. Gow pakket was dacht ik laatst te krijgen voor 380 euro.
[quote] uit ervaring is de xbox crontroller veel gevoeliger en smoother dan die van de ps2, is dit ook bij de 360 en de ps3?[/quot]
Daar zijn de meningen over verdeeld. De 360 controller ligt naar mijn mening veel lekkerder in de hand, de playstation controller zorgt er bij mij voor dat ik na verloop van tijd geen gevoel meer in mijn hand heb heb. De d-pad van de ps controller daarentegen pakt is beter in gebruik, bij de 360 wil je nog wel eens iets naast de bedoelde richting zitten, maar gelukkig worden die meestal toch niet voor echt belangrijke dingen gebruikt. Ook de vier ronde toetsen van de ps controller laten zich iet beter op gevoel bedienen.
haha bron. De xbox die bij de meeste in de woonkamer staat is het bewijs. HDMI wordt idd ook ondersteund door een kabel die nu al te reserveren is bij dimensionplus.nl
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 17:36 ]
Feit: de PS3 is nog steeds niet gemakkelijk verkrijgbaar, wel is de stroom voorraad inmiddels leuk op gang gekomen. Er kan echter nog steeds niet aan de vraag voldaan worden. Dat noemt men schaarsteOscar Mopperkont schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:37:
Welke schaarste? In de VS en in Japan is hij gewoon goed te verkrijgen. In Europa is hij niet te koop, maar om dat nu schaarste te noemen.
Er zijn op het net echter zat mensen die maar wat graag posten dat ze in een winkel een hoop onverkoopbare PS3 hebben zien staan... Ik zou me echter niet teveel aan deze berichtjes vasthouden...
Dan heb je erg slectief gelezen of je hecht geen waarde aan de andere zaken, geeft niks is je eigen keuze...blaguy schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:07:
Als ik dit zo lees is eigenlijk het enige echt grote voordeel dat ps3 een gratis online dienst heeft.
zeker nooit in 1 kamer met een draaiende 360 gezeten? Tuurlijk je kan je tv een stuk harder zetten maar soms is dat niet een optie, daarnaast heb je ook stille gedeeltes in films of games... ik vind het igg een groot hekelpunt.hij is wat stiller, maar de xbox maakt toch geen herrie?
informeer uzelf, Blu-Ray heeft een opslag capaciteit van 50 gig waardoor ontwikkelaars niet meer de grenzen hebben van beperkte opslagcapaciteit. Vooral in de toekomst zal dit waardevol blijken. Ook is Blu-Ray het meest gesteunde nieuwe High Definition DVD formaat.en er zit een andere dvd speler in, waarvan ik eigelijk geen idee heb wat het voordeel isen hij is 150 euro duurder
Alleen de premium versie, ik heb in mijn betoog enkel rekening gehouden met de "goedkope" versies, ik heb de WIFI adapter en memory card readers in de 60 gig PS3 ook niet genoemd.. o ja, en er zit een harde schijf in, die heeft een xbox tog ook?
De sticks van de SIXAXIS controller zijn (volgens de vele gebruikers ervaringen) veel gevoeliger dan die van de dual shock.uit ervaring is de xbox crontroller veel gevoeliger en smoother dan die van de ps2, is dit ook bij de 360 en de ps3?
Als je de recente gebruikersevaringen uit de USA erbij haalt dat wist je al de het PS netwerk goed en soepel verloopt. Dat het XBLive netwerk lagloos werkt is een fabeltje...Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:35:
de ps3 heeft idd een gratis online dienst, echter voor 30 euro in het jaar (via ebay). Weet je zeker dat je een goede service hebt en het spelletje zonder lag verloopt. Sony belooft dit ook te gaan doen het is echter nog maar de vraag hoe dit gaat uitpakken
Als je uitgaat van adviesprijzen dan betaal je € 399 voor een premium en €429,- voor een GOW pakket. Voor een core versie betaal je €299,- deze is zonder HDD en is feitelijk gehandicapt, hier zit tevens geen draadloze controller bij.Jah er zit bij het premium pakket een harde schijf, tegenwoordig al te krijgen voor rond de 360 euro. Gow pakket was dacht ik laatst te krijgen voor 380 euro.
http://www.wehkamp.nl/win...J0A&KAC=JA1&ZoekMethode=K
Dus omdat jij zegt dat het een feit is, is het zo en hebben die mensen die zeggen dat ze goed verkrijgbaar zijn geen gelijk, omdat die er alleen maar op uit zijn om de PS3 zwart te maken?swopdark schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:49:
Feit: de PS3 is nog steeds niet gemakkelijk verkrijgbaar, wel is de stroom voorraad inmiddels leuk op gang gekomen. Er kan echter nog steeds niet aan de vraag voldaan worden. Dat noemt men schaarste
Bijvoorbeeld dit bericht van Captain N:
Captain N in "Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic..."
In Noord-Japan, daar verblijft hij momenteel, is hij gewoon goed verkrijgbaar en daar is dus geen sprake van schaarste. Er zullen ongetwijfeld winkels zijn waar hij uitverkocht is, maar de PS2 is ook wel eens ergens uitverkocht. Maar dit gaat natuurlijk alleen over (Noord)-Japan. Hoe goed hij inmiddels in de VS is te verkrijgen weet ik niet.
Ik zou zeggen, wees blij dat Sony goed aan de vraag kan voldoen, des te meer kans dat hij straks snel goed verkrijgbaar is in Europa.
[ Voor 37% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-12-2006 18:41 ]
Misschien is het beter om deze vraag ergens in een nieuw topic te stellen want (ik doe er zelf ook aan mee) hier komen een hoop fanboyz van beide kampen waardoor jou vraag eigenlijk uitmondt in een flame-war die zijn gelijke niet kent. Daarnaast heb je in de laatste paar reacties denk ik wel voldoende informatie gekregen over beide systemenblaguy schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:18:
heeft de playstation 3 echt veel betere graphics dan de xbox 360 en is het het waard om daar op te gaan wachte en tog een grote smak geld meer te betalen?
Om er eigenlijk maar een einde aan te maken stel ik je voor om nog 3 maandjes te wachten, dan ff lekker in een winkel beide systemen te testen en dan je keuze te maken.
dikkie dik, PWM, SeamusXanthus... akkoord?
Ik doe dit voor het behoud van deze topic...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
ok dat had ik dus niet gelezen. Xblive is wel lagloos. Sommige spellen laggen idd, maar dit is tot nu toe altijd verholpen door een patch die dan een maand later werd gereleased. Een fout van het spel niet van het netwerk.swopdark schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:16:
[...]
Als je de recente gebruikersevaringen uit de USA erbij haalt dat wist je al de het PS netwerk goed en soepel verloopt. Dat het XBLive netwerk lagloos werkt is een fabeltje...
[...]
Als je uitgaat van adviesprijzen dan betaal je € 399 voor een premium en €429,- voor een GOW pakket. Voor een core versie betaal je €299,- deze is zonder HDD en is feitelijk gehandicapt, hier zit tevens geen draadloze controller bij.
http://www.wehkamp.nl/win...J0A&KAC=JA1&ZoekMethode=K
Laten we even niet van adviesprijzen uit gaan. Want waarom van adviesprijzen uit gaan als ze bijna overal goedkoper zijn te verkrijgen. Toen de 360 net gereleased moest je idd van de adviesprijs uitgaan, nu niet meer. De PS3 zal bij de release ook gewoon de adviesprijs krijgen. Een jaar later heb je natuurlijke grote kans dat hij wat in prijs gaat dalen.
je hoort hem op stille momenten idd wel, maar niet iedereen ergert zich eraan zoals jij dat nu doet. Je overdrijft nu wel.swopdark schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:59:
[...]
zeker nooit in 1 kamer met een draaiende 360 gezeten? Tuurlijk je kan je tv een stuk harder zetten maar soms is dat niet een optie, daarnaast heb je ook stille gedeeltes in films of games... ik vind het igg een groot hekelpunt.
[...]
informeer uzelf, Blu-Ray heeft een opslag capaciteit van 50 gig waardoor ontwikkelaars niet meer de grenzen hebben van beperkte opslagcapaciteit. Vooral in de toekomst zal dit waardevol blijken. Ook is Blu-Ray het meest gesteunde nieuwe High Definition DVD formaat.
Blu-ray heeft idd voordelen, de vraag is alleen of die ook echt benodigd is. De spellen worden inderdaad groter, maar of ze ook die 12 gieg (geen typfout is een nieuw soort dvd, maar wordt ondersteund door elke dvd speler) zullen gaan overschrijden is nog maar de vraag.
Verwijderd
Op de ps3 was need for speed carbon te zien, zag er leuk uit, maar die kofferdeksel... de anti aliasing mocht wel beter, maar ik denk ook zo.. als je er niet op let valt het niet op. Voor de rest zag hij er qua stijl erg mooi uit, mooier imho dan de xbox 360 maar ik denk pas echt dat men er over kan oordelen als de ps3 een half jaar verkrijgbaar is.
ik heb alle drie de huidige consoles en zit nu nog te denken over wat ik ga doen, met de volgende generatie, dus ook een xbox360 maakt een kans. niet om te bashen maar er zijn te veel schoonheidsfoutjes gemaakt in de aanloop van de ps3 dus ik verwacht en hoop dat ze er met de europese lancering wel uit zijn. Kortom ik wacht even af, hoe de spelontwikkeling verloopt en zie het wel om dan pas mijn keus te maken !
Elke console heeft zijn voor en nadelen en het gaat om de games imho, er is echter 1 ding waarin ik de huidige developers gelijk geef. De nieuwe spellen kosten te veel om te ontwikkelen dus om het risico te verspreiden vindt ik het uitstekend dat ze op divers consoles uitkomen. Ik denk dat je over een jaar ofzo pas echt een goed beeld krijgt van wat er gaat gebeuren
Verwijderd
Ik dus ook, en heb inmiddels ook een PS3, en eerlijk is eerlijk: vergeleken met de PS3 is de Xbox 360 een gigantische herriemaker.M@cer schreef op zondag 31 december 2006 @ 19:13:
Ik heb een van de eerste 360's (launchdate) en ik heb geen last van opstijgende vliegtuigen of dergelijke. Hij maakt meer geluid dan een normale DVD speler, maar bij normaal volume komt de 360 echt niet boven het geluid uit.

Laten we maar hopen dat de PS3 in 2007 een hoop moois gaat laten zien
[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 01-01-2007 14:04 ]
Verwijderd
Ja hoor, alleen zijn er vooralsnog geen grafisch hoogstaande games voor te krijgen zoals bijvoorbeeld Gears voor de Xbxox 360. En ja, ik weet het mensen; het draait niet alleen om graphics, maar in mijn geval wil het oog toch ook wel wat. Maar gezien de specificaties van de PS3 is dat denk ik een kwestie van tijd. Daarnaast heb ik (nog) geen HD-TV, dus hij komt niet geheel tot z'n recht.SToRM666 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:04:
En bevalt de PS3 (nog steeds) goed?
Laten we maar hopen dat de PS3 in 2007 een hoop moois gaat laten zien
De controller vind ik persoonlijk niet bijzonder goed. Zoals ik al eerder zei is de controller van de Xbox 360 aanzienlijk beter (fijner). Ik mis de rumble, en de schouderknoppen zijn echt wennen. Ik heb het idee dat Europa best wel eens een iets grotere versie van deze controller zou kunnen krijgen, want hij is echt voor de wat kleinere (Japanse) handjes gemaakt. Verder is hij érg licht, wat ik niet fijn vind.
Dan Playstation Online: Xbox Live vind ik echt vele malen beter (en weer: ja mensen, ik weet dat dit een PS3-thread is, maar Live is een goede, zo niet de enige, maatstaf voor een onlinedienst voor consoles en daarom vergelijk ik het hier mee). Je moet het zelf denk ik ervaren, maar alleen al de usability hiervan is verre van goed; het werkt gewoon niet logisch. Maar wellicht dat dit met updates beter uitgewerkt zal gaan worden. Ook vind ik de XMB (ook wel CMB) niet fijn werken, en het maakt je beeldscherm 'rommelig'. Ik moet zeggen dat het Dashboard van de Xbox 360 veel beter en ook fijner werkt. Na een paar dagen op de PS3 overheerst bij mij het gevoel ook dat MS veel meer tijd en onderzoek heeft gestoken in de ontwikkeling van de UI van de Xbox 360, wat zich uit in een mooier maar vooral ook fijner werkende interface. Nogmaals, dit is natuurlijk een persoonlijke mening.
Verder is het een prachtig apparaat met veel mogelijkheden, begrijp me niet verkeerd. Ik ben (en blijf) er erg blij mee. Het is even afwachten hoe de 2e generatie games eruit gaat zien, en of Sony haar exclusives weet te behouden (waar ik m'n twijfels over heb). Anders denk (vrees) ik dat ze wel eens een erg groot deel van de markt zullen moeten inleveren bij de concurrentie. Daarnaast zou ik graag een zwaardere controller willen zien, mét rumble-functie. De online-dienst kan en moet denk ik aanzienlijk verbeterd worden, maar nogmaals: dit zegt iemand die Xbox Live op de 360 gewend is.
Verwijderd
Ik zal daarom wel even een paar van mijn overwegingen posten om een console wel of niet te kopen.
Van de meeste redenen die hier genoemd worden kan het per persoon verschillen. Ik heb zelf een PSP en de XMB vind ik persoonlijk weer fantastisch werken. Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand anders daar anders over denkt. Al met al werkt de XMB gewoon goed. Daar draait het om.
Ik verwacht van Sony ook niet dat de online functie even goed is als de xbox live functie, maar dat het gewoon naar behoren lagg vrij draait.
Wat ik wel opvallend vind, is dat er haast nooit iets gezegt word over de functionaliteit met de PSP.
Dat je het in spellen gaat gebruiken, je films die je op de PS3 bekijkt ook tegelijk op de PSP kunt bekijken. Al het muziek dat je op de PS3 hebt ook op je psp kunt beluisteren en nog meer dingen.
Dat maakt het voor mij interessanter om een PS3 te kopen.
Bij de 360 zijn er nu onderhand meer spellen voor uit en het is een stuk goedkoper maar ik vind dat naast Halo 3 en Forza, microsoft niet zo gek veel interessante exlusives heeft.
Iedereen zit te zeuren dat Sony zijn exclusives kwijtraakt, maar hetzelfde is ook met microsoft gebeurd. Kijk naar Unreal Tournament en Ninja Gaiden, voorheen xbox exclusives.
Wat voor mij ook een grote reden is om een 360 niet te kopen. Is dat de xbox nu gewoon dood is, er word gewoon helemaal niets meer op uitgegeven. Als je kijkt naar de PS2, komen er nog genoeg spellen op uit met zelfs enkele toppers. (God of war2, Okami)
Maar waar bij mij het dan om draait is dat ik het gevoel heb dat als Microsoft het over een 3-4 jaar tijd vind om een nieuwe console op de markt te brengen, je opgescheept zit met een nutteloze console, wat dus ook met de xbox gebeurt is. Ik ken dus zelf ook heel wat mensen die een xbox hebben en eigenlijk gewoon nog niet een next-gen willen kopen maar enigzinds gedwongen worden omdat ze nix nieuws meer te spelen hebben op de xbox. Zij willen daarom ook echt geen 360 hebben maar neigen ook meer naar een PS3.
Verder denk ik dat de PS3 in de toekomst meer vernieuwingen op uitkomen dan op de 360. Denk bijvoorbeeld aan de tv-tuner en tivo functie. Waardoor je waarschijnlijk ook weer tv kunt kijken op je psp.
Ik ben zelf van plan om pas na mijn examen een next-gen te kopen, maar als ik zie dat de PS3 gewoon niet draait. Dan kan ik alsnog gewoon kiezen voor een 360. Ik ga gewoon in de volgende 6 maanden kijken welke console het beste uit de bus komt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 18:17 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk dat dat ook wel meevalt, de PS3 is tenslotte al uit in Amerika en Japan en er worden nog steeds PS2 spellen aangekondigt. Er komen ook nog steeds veel multiplatform games uit op de PS2, bij de xbox is dat veel minder.Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:31:
xbox is idd dood, maar dat is niet te vergelijken met de ps2. Zolang de ps3 er nog niet is, is de ps2 nog niet dood. Daar zal echter verandering inkomen bij de introductie van de ps3 net als met de ps2 toendertijd. De enige titels die dan nog op de ps2 worden uitgebracht zijn de kinder titels.
Verwijderd
Ik heb ook nooit beweerd dat het niet goed werkt. De XMB doet waarvoor het bedoeld is: navigeren door de diverse bestanden en features. Ik vind het alleen geen ideale interface.Van de meeste redenen die hier genoemd worden kan het per persoon verschillen. Ik heb zelf een PSP en de XMB vind ik persoonlijk weer fantastisch werken. Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand anders daar anders over denkt. Al met al werkt de XMB gewoon goed. Daar draait het om.
Ik verwacht van een miljardenbedrijf als Sony toch wel iets meer dan alleen een 'lag-vrije' online-dienst. Ik wil daar desnoods ook best wat voor betalen, net als ik voor Live heb gedaan. Dan moet het ook wel net zo goed zijn als Live uiteraard.Ik verwacht van Sony ook niet dat de online functie even goed is als de xbox live functie, maar dat het gewoon naar behoren lagg vrij draait.
Niet iedereen heeft een PSP hoor.Wat ik wel opvallend vind, is dat er haast nooit iets gezegt word over de functionaliteit met de PSP. Dat je het in spellen gaat gebruiken, je films die je op de PS3 bekijkt ook tegelijk op de PSP kunt bekijken.
Daar heb ik een iPod voor, ik vind een PSP nou niet echt een ideale MP3-speler.Al het muziek dat je op de PS3 hebt ook op je psp kunt beluisteren en nog meer dingen.
Dat maakt het voor mij interessanter om een PS3 te kopen.
MS heeft naast Halo en Forza natuurlijk nog veel meer mooie, exclusieve titels. En Sony raakt ook veel van haar exclusieve titels kwijt. Dat hoeft echt niet slecht te zijn ofzo, integendeel zelfs. Alleen de fanboy's vinden dat erg.Bij de 360 zijn er nu onderhand meer spellen voor uit en het is een stuk goedkoper maar ik vind dat naast Halo 3 en Forza, microsoft niet zo gek veel interessante exlusives heeft.
Iedereen zit te zeuren dat Sony zijn exclusives kwijtraakt, maar hetzelfde is ook met microsoft gebeurd. Kijk naar Unreal Tournament en Ninja Gaiden, voorheen xbox exclusives.
Dat is denk een beetje een zwak argument. Wat wil je dan, dat ze veel gaan investeren in de Xbox 1?Wat voor mij ook een grote reden is om een 360 niet te kopen. Is dat de xbox nu gewoon dood is, er word gewoon helemaal niets meer op uitgegeven.
Dat duurt écht nog wel langer dan 3 a 4 jaar hoor. En je kan de Xbox 360 niet vergelijken met de Xbox 360. Beide consoles hebben een geheel andere achterliggende marktstrategie.Maar waar bij mij het dan om draait is dat ik het gevoel heb dat als Microsoft het over een 3-4 jaar tijd vind om een nieuwe console op de markt te brengen, je opgescheept zit met een nutteloze console, wat dus ook met de xbox gebeurt is.
Heb je geen televisie?Verder denk ik dat de PS3 in de toekomst meer vernieuwingen op uitkomen dan op de 360. Denk bijvoorbeeld aan de tv-tuner en tivo functie. Waardoor je waarschijnlijk ook weer tv kunt kijken op je psp.
Getuigd van weinig kennis van zaken, de truuk is gewoon. Er zijn meer als 100 miljoen PS2's verkocht, dat betekend dus een grote markt. De PS3 zal in de eerste maanden nog niet aan te slepen zijn maar dan ook vooral door de niet al te grote productie grootte. Tot de tijd dat de PS3 dus helemaal in geburgert is, blijft het een zaak van je producten spreiden over de markten.Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:31:
xbox is idd dood, maar dat is niet te vergelijken met de ps2. Zolang de ps3 er nog niet is, is de ps2 nog niet dood. Daar zal echter verandering inkomen bij de introductie van de ps3 net als met de ps2 toendertijd. De enige titels die dan nog op de ps2 worden uitgebracht zijn de kinder titels.
De XBOX is daar entegen nooit een echt groot succes geweest en veel mensen die een XBOX hadden hebben een XBOX360 gekocht en hadden waarschijnlijk al een PS2 daarnaast dus was er geen reden om nog langer iets te doen voor de Xdoos.
[ Voor 13% gewijzigd door Rctworld op 01-01-2007 18:53 ]
Je hebt helemaal gelijk, het gaat natuurlijk gewoon om de poen dat valt te verdienen per console.. Op de PS2 valt nu nog steeds het meeste te verdienen. Los van dat verhaal is het dus nog steeds een Sony PlayStation dat staat te draaien in 100+ miljoen huishoudens en die naam blijft toch wel hangen bij veel mensen. Hopelijk voor Sony (en het lijkt de goed kant op te gaan) kopen de tevreden PS gamers een nieuwe PS.Oscar Mopperkont schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:10:
Dat er voor de Xbox niet meer ontwikkeld wordt en voor de PS2 voorlopig nog wel, heeft niets met MS of Sony te maken, maar puur en alleen de verkoopaantallen.
Verwijderd
Verwijderd
uit ervaring toendertijd met de platstation 1 kan ik opmaken, dat er na de release van een opvolger nog weinig interessante spellen voor uit komen. Straks als de ps3 uit is, gaat de ontwikkeling gewoon op die console over. Net als ms gaan ze echt geen exclusieve top titels meer op de xbox uit brengen. Daarnaast heb ik net nog even gekeken, maar de xbox is nog alles behalve dood (was niet helemaal op de hoogte) Als je kijkt naar wat er het afgelopen jaar op uit is gekomen, misschien niet allemaal van die gehypte spellen. Maar ze zijn er wel. Splinter cell en Cod 3 bijvoorbeeld zijn gewoon te verkrijgen alles behalve dood dus.Rctworld schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:51:
[...]
Getuigd van weinig kennis van zaken, de truuk is gewoon. Er zijn meer als 100 miljoen PS2's verkocht, dat betekend dus een grote markt. De PS3 zal in de eerste maanden nog niet aan te slepen zijn maar dan ook vooral door de niet al te grote productie grootte. Tot de tijd dat de PS3 dus helemaal in geburgert is, blijft het een zaak van je producten spreiden over de markten.
De XBOX is daar entegen nooit een echt groot succes geweest en veel mensen die een XBOX hadden hebben een XBOX360 gekocht en hadden waarschijnlijk al een PS2 daarnaast dus was er geen reden om nog langer iets te doen voor de Xdoos.
Interresante mening van een gozert op internet... De punten die hij aanhaalt zijn zeker wel zaken om over na te denken...
We can talk until our faces turn blue about the steep price of the PlayStation 3, but that didn't stop people from lining up for days to buy the console or pay way above sticker price for it on eBay. We can bring up the ludicrous comments of various Sony executives about both the PlayStation 3 and consumer loyalty. We can yell, kick, and scream about how the Xbox 360 has the far and away superior online service and multimedia functionality, and cite developer reactions to the difficulty of developing for the PlayStation 3 hardware. In the end, however, Sony still has the definitive brand in gaming and to the average mainstream consumer that's all that really matters.
Dit is ook wel een puntje waar je over na kan denken - alle commentaar dat nu op de PS3 wordt losgelaten op basis van een systeem dan pas twee maanden op de markt is - is over een jaar allang vergeten als we met zen allen volgend jaar lekker MGS4 en GT5 aan het spelen zijn.Sony isn't stupid as some, perhaps even some of the users who comment about this piece, may contend. These men are involved in business, and they wouldn't have made such bold moves with the PlayStation 3 without careful consideration about the consequences. They know full well how much money they're losing with each console, and they understand that the Xbox 360 is doing well. It doesn't mean they're error-free and the PS3 couldn't possibly fail, but it's just not going to fall as easily as some may want to believe. Sony and the PlayStation 3 are here to stay, and a lot of the negative opinions circling the PS3 will be gone come this time next year. PS3 hardware will be in full supply, compelling software will hit and the triple-A titles of forthcoming years will be revealed.
Daarnaast heeft deze vent "terecht" vertrouwen in Sony en hun manier van werken, natuurlijk zijn die gasten niet dom en weten ze heus wel wat ze doen. Sony loopt al een tijdje mee en ze houden hun concurenten heus wel in de gaten (net zoals de concurent dat uiteraard ook doet)
Dit topic is gesloten.