Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:
  • 33.128 views sinds 30-01-2008

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

zAo schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:35:
Welke games nemen jullie erbij dan? Zulke geweldige launchtitels zijn er niet toch? Ridge Racer 7 zal wel nice zijn en voor wie ervan houdt, Resistance.

Overigens is 25 december a.s. Gran Turismo HD: Classic te downloaden voor nop.
Geen dus :)

Ik doe het voorlopig met demo's.

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:48:

Als Motorstorm tegenvalt, gaat die van mij de deur weer uit :)
Ik kan jou nu op een briefje geven dat jij motorstorm tegen vind vallen en dat je hem weer verkoopt...

Ik vind het gehoorlijk raar dat je 600euro uitgeeft voor 1 spel. Voor 600 euri kan een spel niet anders dan tegenvallen. Daarnaast ben jij behoorlijk kritisch op de PS3 dat jij toch niet van plan bent om hem te houden, je wilt hem gewoon doorverkopen met winst.

Een console koop je voor het totale pakket dat het je zijn levensduur kan bieden, niet voor 1 spel... Zeker niet consoles die tussen de 400,- en de 600,- kosten. (ik dan)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Lol, daarnet op futureshop.ca boden ze 300 PS3's aan en die waren allemaal binnen 12min. weg :D

PSN id: NL_SToRM

• swopdark
PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:32:
Virtua Fighter 5 komt naar de 360.
jammer, nou ja more fun for everybody...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Verwijderd

Waren de PS2 spellen nu wel of niet regiovrij voor de PS3 (kan ik een in Nederland gekocht PS2 spel op een Japanse PS3 spelen)? Zo ja, dan neem ik morgen meteen God of War ff mee. :9

• SToRM666
De PS2 games zijn niet regiovrij

Verwijderd

Nee? Ow, dat dacht ik eigenlijk. Kan ik wel PS2-spellen uit Amerika op een Japanse PS3 spelen dan? Want dan haal ik GoW bij Amazon.

• SToRM666
Hmmm...dat weet ik niet...

Verwijderd

Iemand? :/

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:01
DarkShadow schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:06:
ninja gaiden de gekste, fijn voor de ps3 dat hij daarop komt want het is voor mijn gevoel altijd een typische ps game geweest die op de xbox uitkwam :)
Ninja Gaiden is begonnen in de arcade-hallen. Toen kwamen er drie delen voor op de NES (en eentje voor de Gameboy en een versie is uitgebracht voor de NES waar ze alle drie delen erin zaten met minimale grafische en geluids updates). Nu komen we aan bij de Ninja Gaiden die werdt ontwikkeld voor de Sega Dreamcast. Dit werdt geschrapt en de ontwikkeling ging verder voor de PlayStation 2. Maar die console was niet krachtig genoeg om de ideeën van Team Ninja te verwerken en uiteindelijk kwam 'ie op de Xbox en vanaf hier hoef ik weinig meer uit te leggen wat er verder gebeurde. Een typische PlayStation game, hmm... :P

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:26:
[...]

Ik kan jou nu op een briefje geven dat jij motorstorm tegen vind vallen en dat je hem weer verkoopt...

Ik vind het gehoorlijk raar dat je 600euro uitgeeft voor 1 spel. Voor 600 euri kan een spel niet anders dan tegenvallen. Daarnaast ben jij behoorlijk kritisch op de PS3 dat jij toch niet van plan bent om hem te houden, je wilt hem gewoon doorverkopen met winst.

Een console koop je voor het totale pakket dat het je zijn levensduur kan bieden, niet voor 1 spel... Zeker niet consoles die tussen de 400,- en de 600,- kosten. (ik dan)
Kritsch is wat anders dan negatief, maar dat onderscheid kan niet iedereen maken hier.

Ik heb inderdaad kritiek op de PS3. Het voldoet niet aan een hele hoop verwachtingen. Het grafisch van de kaart vegen van de 360 bij launch, is een lachertje gebleken.

Verder heeft Sony veel beloften gebroken.

En ja, daar heb ik kritiek op. Ik zeg daarmee niet dat Sony ruk is, of dat de PS3 het niet gaat redden.

Ik zou niet weten waarom ik Motorstorm niet goed zou vinden. Ik verheug me heel erg op het spel. En ja, dat is een van de weinige games waar ik me nu op verheug. MGS boeit me niet zo, en andere Sony Exlusives ook niet heel erg. Sommige weer wel, zoals GT5, die ik graag wil hebben.

Ik koop de PS3 om hem te proberen. Kijken wat die kan. Puur offline gamen (online doe ik 360), en de demo's, en ik zie wel of het bevalt.

Ondanks mijn kritische houding (die ik ook wel eens heb gehad t.o.v. de 360 in dat topic, en zeker ook heb t.o.v. de Wii), geef ik het apparaat in ieder geval een kans.

Bevalt die niet, dan maak ik in ieder geval iemand anders blij in NL, omdat ik, als hij niet bevalt, het ding gewoon verkoop voor de kosten die ik er voor gemaakt heb (omgerekend 496 euro voor PS3 60GB, Controller en Component. Lang leve de dollar :) ). Ik ben niet iemand die een ander persoon een poot gaat uitdraaien, zo zit ik niet in elkaar.

Ik koop de PS3 omdat ik benieuwd ben naar zijn kunnen.

P.s. De Wii weet ik ook niet zeker, maar die staat ook in de bestelling. Proberen kan geen kwaad. Ik heb alle consoles ongeveer gehad, waaronder de PS1 en PS2.
Ik vind het weer onbegrijpelijk dat mensen (zeker met een HDtv) 1 1/2 jaar wachten met het kopen van een "next-gen" console, terwijl ze de pracht en praal al lang kunnen gebruiken. Als je een 360 had gekocht in november, had je 15 maanden HD kunnen gamen (en er zijn hele goede 360 games), en had je de 360 nu nog voor een mooi bedrag kwijt gekund als je perse de PS3 zou willen.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 21-12-2006 22:17 ]

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:48:
[...]

Niemand houdt je tegen ;)

Als Motorstorm tegenvalt, gaat die van mij de deur weer uit :) Ik zal jou als eerste een mailtje sturen :)
Dat vind ik toch wel een belachelijke opmerking, waarom voor die ene game?
Er komen zat goeie titels uit voor de ps3 in 2007, dan zou ik hem gewoon bewaren.

Met zon uitspraak heb ik gewoon moeite om te geloven dat je echt een ps3 gekocht/gaat kopen.

En nog ff over de Europese launch, met titels zoals: Heavenly Sword, Lair, Warhawk, Virtua Fighter 5 , Mercenaries 2 en het op het ps3 gerichte burnout 5 is de Europeese launch up echt 1 van de sterke launch line ups ever voor een console.

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:38:
[...]

Dat vind ik toch wel een belachelijke opmerking, waarom voor die ene game?
Er komen zat goeie titels uit voor de ps3 in 2007, dan zou ik hem gewoon bewaren.

Met zon uitspraak heb ik gewoon moeite om te geloven dat je echt een ps3 gekocht/gaat kopen.

En nog ff over de Europese launch, met titels zoals: Heavenly Sword, Lair, Warhawk, Virtua Fighter 5 , Mercenaries 2 en het op het ps3 gerichte burnout 5 is de Europeese launch up echt 1 van de sterke launch line ups ever voor een console.
Waarom zo gek? Ik speel graag games, en Motorstorm lijkt mij de leukste en origineelste nieuwekomer in tijden. Sommige mensen kopen een Videokaart van 500,- voor een spel, ik koop de PS3.

Een sterke launch Line-up kan ik ook maken, als ik een console een jaar vertraag, en hem vervolgens ook nog 5 maanden later in de EU brengt, dat vind ik geen issue. (kijk, dat is een kritische noot, geen negatieve reactie).

Mercenaries 2 ziet er inderdaad goed uit, die had ik nog even gemist.

Jullie vinden het vreemd dat ik een PS3 koop om te proberen. Ik vind het vreemd dat ik de aankoop van een console moet verdedigen, in het topic wat over die console gaat. Dat heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt.

De PS3 kost mij all-in 497,- euro, en dat vind ik een bedrag, waarvoor ik het kan proberen. Er komen heus ook nog andere games die mij voor de PS3 zullen bevallen

Het spijt me dat ik een PS3 koop, zonder een groot fan van de console te zijn, of een Sony t-shirt te dragen.

Ik ben een (console) gamer, en wil nieuwe dingen proberen. In mijn opinie niets mis mee. Zeker omdat ik Motorstorm HEEL ERG interessant vind, en niet een beetje.

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:49:
[...]

Waarom zo gek? Ik speel graag games, en Motorstorm lijkt mij de leukste en origineelste nieuwekomer in tijden. Sommige mensen kopen een Videokaart van 500,- voor een spel, ik koop de PS3.

Een sterke launch Line-up kan ik ook maken, als ik een console een jaar vertraag, en hem vervolgens ook nog 5 maanden later in de EU brengt, dat vind ik geen issue. (kijk, dat is een kritische noot, geen negatieve reactie).

Jullie vinden het vreemd dat ik een PS3 koop om te proberen. Ik vind het vreemd dat ik de aankoop van een console moet verdedigen, in het topic wat over die console gaat. Dat heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt.

De PS3 kost mij all-in 497,- euro, en dat vind ik een bedrag, waarvoor ik het kan proberen. Er komen heus ook nog andere games die mij voor de PS3 zullen bevallen

Het spijt me dat ik een PS3 koop, zonder een groot fan van de console te zijn, of een Sony t-shirt te dragen.

Ik ben een (console) gamer, en wil nieuwe dingen proberen. In mijn opinie niets mis mee. Zeker omdat ik Motorstorm HEEL ERG interessant vind, en niet een beetje.
Ik kan om eerlijk te zijn best begrijpen dat de volgende opmerking die jij plaatste:
Als Motorstorm tegenvalt, gaat die van mij de deur weer uit :) Ik zal jou als eerste een mailtje sturen :)
...dergelijk reacties teweeg brengt. En ik denk inderdaad dat je dan op voorhand al redelijk kan voorspellen dat de PS3 gaat tegenvallen.
Vind ik ietwat overdreven, je doet net alsof je het op moet nemen 'tegen de rest van de wereld' hier. En dat is niet zo, je hoeft je van mij in ieder geval niet te verdedigen hoor. Al neem je een 6e hypotheek op je huis om alle consoles uit te proberen, dan moet jij dat weten. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 22:57 ]

• SToRM666
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:38:
4 van de 6 titels die je noemt zijn er nieteens bij launch :P

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:49:
[...]

Maar ik begrijp dan niet waarom je zegt dat je hem weg doet als Motorstorm je niet bevalt?
Als je kijkt naar de potentieele toppers die de ps3 in 2007 krijgt, dan laat je dat ding toch gewoon ff in je kast staan.
Verkopen vind ik zon onzin.
SToRM666 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:55:
[...]
4 van de 6 titels die je noemt zijn er nieteens bij launch :P
Zoals ?
http://ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=1960

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 23:03 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:55:
[...]

Ik kan om eerlijk te zijn best begrijpen dat de volgende opmerking die jij plaatste:

...dergelijk reacties teweeg brengt. En ik denk inderdaad dat je dan op voorhand al redelijk kan voorspellen dat de PS3 gaat tegenvallen.
Laat ik het anders stellen.

Mijn primaire reden om de PS3 aan te schaffen is Motorstorm. Dat zeg ik overigens al vanaf het moment dat Motorstorm werd aangekondigd.

Mocht Motorstorm heel erg tegenvallen, wat ik pas in maart weet (de Japanse versie telt niet mee), en wat ik overigens helemaal niet verwacht, dan moeten er wel een aantal grote verrassingen aankomen, wil ik de PS3 niet van de hand doen. Verrassingen bedoel ik mee, spellen waarvan niet heel veel verwacht wordt, maar toch toppertjes blijken te zijn. Dat het kan, heeft een spel als Condemned bewezen.
Heavenly Sword en Virtua Fighter staan igg voor Juni, en Warhawk op zijn vroegst Q2 2007. Mercenaries pas na de zomer van 2007.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 21-12-2006 23:06 ]

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:00:
[...]

Mijn primaire reden om de PS3 aan te schaffen is Motorstorm. Dat zeg ik overigens al vanaf het moment dat Motorstorm werd aangekondigd.

Mocht Motorstorm heel erg tegenvallen, wat ik pas in maart weet (de Japanse versie telt niet mee), dan moeten er wel een aantal grote verrassingen aankomen, wil ik de PS3 niet van de hand doen. Verrassingen bedoel ik mee, spellen waarvan niet heel veel verwacht wordt, maar toch toppertjes blijken te zijn. Dat het kan, heeft een spel als Condemned bewezen.
Maar dat bedoel ik; de kans dat er voor april of mei 2007 'verrassingen' aankomen is natuurlijk niet erg groot, zeker niet gezien het korte tijdsbestek. Om dan de PS3 al in de verkoop te doen is misschien voor sommigen wat 'radicaal', en dat kan ik best begrijpen.

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:00:
[...]

Mocht Motorstorm heel erg tegenvallen, wat ik pas in maart weet (de Japanse versie telt niet mee), en wat ik overigens helemaal niet verwacht, dan moeten er wel een aantal grote verrassingen aankomen, wil ik de PS3 niet van de hand doen. Verrassingen bedoel ik mee, spellen waarvan niet heel veel verwacht wordt, maar toch toppertjes blijken te zijn. Dat het kan, heeft een spel als Condemned bewezen.

[...]

Heavenly Sword en Virtua Fighter staan igg voor Juni.
Virtua fighter staat voor de 360 in juni ja.
PS3 staat ie voor US op 20 Febuari en Europa bij de launch in maart.
http://www.sega.com/gamesite/vf5/index.html

Heavenly sword staat nog steeds Q1

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:05:
[...]

Voor PS3 staat voor US op 20 Febuari en Europa bij de launch in maart.

Ik gebruik deze lijst:

http://ps3.ign.com/index/...straint.eq.game.locale=us

Dat is de PS3 release lijst van IGN. Redelijk betrouwbaar volgens mij.

Had mijn post daarna nog wat aangepast.

EDIT:

VF5 is inderdaad 20 february geworden, maar volgens mij pas gisteren :)

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 21-12-2006 23:09 ]

Verwijderd

Ik gebruik gamespot, ps3only en tothegame.
Maar Virtua Fighter staat zoals je ziet op de officeele site op 20feb, en Sega had ook nog bekend gemaakt dat ie op launch beschikbaar zou zijn voor Europa.

Is trouwens een timed exclusive van 5maandjes.

Edit: Oops dit had eigelijk een edit moeten zijn in mijn bericht hierboven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 23:11 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:10:
Ik gebruik gamespot, ps3only en tothegame.
Maar Virtua Fighter staat zoals je ziet op de officeele site op 20feb, en Sega had ook nog bekend gemaakt dat ie op launch beschikbaar zou zijn voor Europa.

Is trouwens een timed exclusive van 5maandjes.

Edit: Oops dit had eigelijk een edit moeten zijn in mijn bericht hierboven.
Gamespot lijst ziet er inderdaad weer anders uit. We merken wel welke het goed heeft.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:49:
[...]

Nee? Ow, dat dacht ik eigenlijk. Kan ik wel PS2-spellen uit Amerika op een Japanse PS3 spelen dan? Want dan haal ik GoW bij Amazon.
In het geval van de originele ps2 kan je iig geen japanse spellen op een usa ps2 spelen tenzij de ps2 is omgebouwd. Ik neem aan dat ze dezelfde regiocodering in de ps3 hebben laten zitten voor ps2 en psOne spellen. Als dat niet zo is, des te meer reden om een ps3 te kopen ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

Schweino schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:38:
[...]

In het geval van de originele ps2 kan je iig geen japanse spellen op een usa ps2 spelen tenzij de ps2 is omgebouwd. Ik neem aan dat ze dezelfde regiocodering in de ps3 hebben laten zitten voor ps2 en psOne spellen. Als dat niet zo is, des te meer reden om een ps3 te kopen ;)
Regio condering is helaas inderdaad intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best New Console (IGN.COM AWARDS)

Sony PlayStation 3
Afbeeldingslocatie: http://bestofmedia.ign.com/2006/images/awards/gear_bestconsole.gif

Console launch years only come around twice a decade or so, and they're always guaranteed to be exciting years. The 360 matured dramatically since this time last year and its second-generation titles like Gears of War and CoD3 made the PlayStation 3's job of shocking the world with its immense power rather difficult.

Nintendo's Wii launched to massive mainstream applause and a lot of hope has been placed in the potential for gaming innovation via the console's unique controller. Nintendo disappointed some, however, by choosing not embrace HDTV or to compete with Sony and Microsoft in processing power. The Wii can't even play normal DVDs.

Judging the consoles based upon a broad perspective that includes software now available and coming in the future an entirely different argument could be formulated. However, from a hardware perspective, the PS3 is by far the more interesting console. Though the launch software hasn't blown anyone away, the 360's launch titles were equally unimpressive, and the system will certainly mature. Sony's embrace of the PS3 as a computer rather than just a console, and the availability of supported Linux distributions for the console will also develop and will likely bear entirely unexpected fruit in future.

Runner-Up:
Nintendo Wii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:40:
[...]

Regio condering is helaas inderdaad intact.
Dus als ik PS2 spellen op een Japanse PS3 wil spelen, waar moet ik ze dan vandaan halen? Alleen uit Japan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:05:
[...]

PS3 staat ie voor US op 20 Febuari en Europa bij de launch in maart.

VF5 voor de 360 is pas eind van de zomer, dus dan zal dat wel rond augustus, september zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
ff serieus:

Ik denk dat de PS3 adapters van de eerste orde een luxe probleem hebben in Maart. Ik bedoel er worden zoveel goede games meegeleverd.

In deze beoordeling ga ik er even vanuit dat men de 360 versies ervan niet heeft:

FEAR
R:FOM
Splinter Cell: Double agent
Virtua Fighter 5
Heavenly Sword
Motorstorm
Rainbow Six: VEGAS

Bovenstaande zijn de games waar ik persoonnlijk naar uitkijk. Neem daarnaast de GTHD demo en ik denk dat ik wel twee weken vakantie nodig heb om alles te kunnen spelen.

Daarna zal Ninja Gaiden om de hoek komen, LAIR, Warhawk, Assasins Creed, Unreal... wtf niet alleen de 360 heeft leuke games om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Je vergeet Ridge Racer en Oblivion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 15:28
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 07:34:
Best New Console (IGN.COM AWARDS)

Sony PlayStation 3
[afbeelding]

Console launch years only come around twice a decade or so, and they're always guaranteed to be exciting years. The 360 matured dramatically since this time last year and its second-generation titles like Gears of War and CoD3 made the PlayStation 3's job of shocking the world with its immense power rather difficult.

Nintendo's Wii launched to massive mainstream applause and a lot of hope has been placed in the potential for gaming innovation via the console's unique controller. Nintendo disappointed some, however, by choosing not embrace HDTV or to compete with Sony and Microsoft in processing power. The Wii can't even play normal DVDs.

Judging the consoles based upon a broad perspective that includes software now available and coming in the future an entirely different argument could be formulated. However, from a hardware perspective, the PS3 is by far the more interesting console. Though the launch software hasn't blown anyone away, the 360's launch titles were equally unimpressive, and the system will certainly mature. Sony's embrace of the PS3 as a computer rather than just a console, and the availability of supported Linux distributions for the console will also develop and will likely bear entirely unexpected fruit in future.

Runner-Up:
Nintendo Wii
Ik vind dit echt een slappe argumentatie. Alleen omdat de ps3 wat moeilijk programmeerbare hardware in zich heeft, is de ps3 de meest interessante. Ik kan me herinneren dat de xbox helemaal de grond in werd geboord om zijn ugly looks en huge omvang. Terwijl de xbox1 een veel krachtigere console was met harde schijf, betere dvd playback etc. De ps2 was helemaal geweldig omdat deze gewoon 10.000 games achter zich had staan met wat goede titels ertussen. Ik vind de interface van de ps3 niet echt iets om naar huis te schijven en het apparaat weegt zo zwaar en is groot dat ze er nog wel een mini-jap in zit te ploeteren om alles draaiend te krijgen. Daarnaast is voor veel developers de hardware in de x360 veel interessanter om voor te programmeren (die ook het sony front verlaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
rstyled schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:12:

Ik vind dit echt een slappe argumentatie.
:+ lol en dan dit zeggen:
het apparaat weegt zo zwaar en is groot dat ze er nog wel een mini-jap in zit te ploeteren om alles draaiend te krijgen.
wel leuk bedacht, dat wel...
Daarnaast is voor veel developers de hardware in de x360 veel interessanter om voor te programmeren (die ook het sony front verlaten)
Er zijn maar bar weinig developers die weg gaan bij Sony. Er gaan wel een aantal dev multiplatform maar dan gaan ze niet weg bij Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 08:57:
[...]

Dus als ik PS2 spellen op een Japanse PS3 wil spelen, waar moet ik ze dan vandaan halen? Alleen uit Japan?
Inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:53:
ff serieus:

Ik denk dat de PS3 adapters van de eerste orde een luxe probleem hebben in Maart. Ik bedoel er worden zoveel goede games meegeleverd.

In deze beoordeling ga ik er even vanuit dat men de 360 versies ervan niet heeft:

FEAR
R:FOM
Splinter Cell: Double agent
Virtua Fighter 5
Heavenly Sword
Motorstorm
Rainbow Six: VEGAS

Bovenstaande zijn de games waar ik persoonnlijk naar uitkijk. Neem daarnaast de GTHD demo en ik denk dat ik wel twee weken vakantie nodig heb om alles te kunnen spelen.

Daarna zal Ninja Gaiden om de hoek komen, LAIR, Warhawk, Assasins Creed, Unreal... wtf niet alleen de 360 heeft leuke games om naar uit te kijken.
Ik kan zeggen dat jouw smaak en mijn smaak voor PS3-games vrijwel identiek is. :)

De titel waar ik echter ook erg naar uit kijk is Virtua Tennis. Grafisch dan misschien inferieur aan het rijtje hierboven, maar ik beleef er altijd veel fun aan.

Inderdaad
Heeft iemand ervaring met PS2-games bestellen uit Japan? Waar kan ik dat het beste doen (Play-Asia ofzo)? En is de geschreven + gesproken tekst in die games altijd Japans?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
maar wel veel afwachtende houding, de stemming rondom de ps3 is gewoon negatief, daarom zou ik het ook niet als beste nieuwkomer nomineren. Dat is overduidelijk de WII met een buitengewoon flitsende start. In de long term gok ik misschien nog wel steeds op de ps3, alhoewel de Wii launch me wel echt heeft verbaasd. Zelf zou ik nooit voor de Wii gaan om de reden dat ik me er snel mee zou vervelen. Ik ben echt iemand die geniet van games als Gears of War, en die kan je helaas alleen op de xbox360 en ps3 (in iets mindere mate, die hebben meer de japanse games) vinden. Niet dat ik niet kan genieten van Wii games als Zelda, vind het andere gewoon meer wat voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:38:
maar wel veel afwachtende houding, de stemming rondom de ps3 is gewoon negatief, daarom zou ik het ook niet als beste nieuwkomer nomineren. Dat is overduidelijk de WII met een buitengewoon flitsende start. In de long term gok ik misschien nog wel steeds op de ps3, alhoewel de Wii launch me wel echt heeft verbaasd. Zelf zou ik nooit voor de Wii gaan om de reden dat ik me er snel mee zou vervelen. Ik ben echt iemand die geniet van games als Gears of War, en die kan je helaas alleen op de xbox360 en ps3 (in iets mindere mate, die hebben meer de japanse games) vinden. Niet dat ik niet kan genieten van Wii games als Zelda, vind het andere gewoon meer wat voor mij.
Ik vind de Wii een érg overgewaardeerde console: grafisch stelt het vergeleken met de 360 en de PS3 niet veel voor, en het enige wat je dan hoort is: 'ja, maar de controller is zo innovatief'. Net alsof ik, elke dag dat ik ff game, de hele tijd met m'n armen wil gaan staan zwaaien. Dat lijkt me de eerste paar dagen leuk, of als je met een stel vrienden zit, maar het gros van de tijd wil ik gewoon rielekst achterover hangen en gamen zonder daarbij gymnastiek hoeven uit te voeren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:46:
Ik vind de Wii een érg overgewaardeerde console: grafisch stelt het vergeleken met de 360 en de PS3 niet veel voor, en het enige wat je dan hoort is: 'ja, maar de controller is zo innovatief'. Net alsof ik, elke dag dat ik ff game, de hele tijd met m'n armen wil gaan staan zwaaien. Dat lijkt me de eerste paar dagen leuk, of als je met een stel vrienden zit, maar het gros van de tijd wil ik gewoon rielekst achterover hangen en gamen zonder daarbij gymnastiek hoeven uit te voeren. :D
offtopic:
Het is een PS3 topic, maar dan toch nog maar een keer voor de 1000ste keer, je hoeft niet bij elk spel te zwaaien met de controller. Een spel als Zelda speel je gewoon achteroverhangend vanaf de bank en dat geldt voor veel meer spellen. Het is aan jezelf of aan het spel wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:50:
[...]

offtopic:
Het is een PS3 topic, maar dan toch nog maar een keer voor de 1000ste keer, je hoeft niet bij elk spel te zwaaien met de controller. Een spel als Zelda speel je gewoon achteroverhangend vanaf de bank en dat geldt voor veel meer spellen. Het is aan jezelf of aan het spel wat je moet doen.
Waarom krijg IK altijd opmerkingen over het onderwerp van dit topic? Het zal wel toeval zijn... :?

Zo, iemand nog PS3-nieuwtjes? :+

En ik heb alweer een vraag: :D

De Japanse PS3 speelt wél gewoon Europese films af... speelt tie dan ook gekopieerde films af (dus films gebrand op DVD+R-schijfjes)?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Nee, maar ik heb wel besloten om niet te wachten op 32" 1080p TV's voor de PS3 :)
Een goede Samsung/Sony 720p met HDMI moet goed zijn voor 3 Maart. Ik heb dat besluit overigens gemaakt omdat ik verwacht dat max 20% van de spellen native 1080p gaan draaien. Zeker multi platform spellen zullen maar zelde 1080p worden denk ik.

Goed: PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Blu-Ray films gaan ook tot 1080p he :)
Ik ga voorlopig toch nog geen nieuwe tv kopen. Maar áls er 1 komt dan is er wel een redelijke kans dat dat een 1080p gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
zAo schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:20:
Nee, maar ik heb wel besloten om niet te wachten op 32" 1080p TV's voor de PS3 :)
Een goede Samsung/Sony 720p met HDMI moet goed zijn voor 3 Maart. Ik heb dat besluit overigens gemaakt omdat ik verwacht dat max 20% van de spellen native 1080p gaan draaien. Zeker multi platform spellen zullen maar zelde 1080p worden denk ik.

Goed: PS3 :)
Daar bovenop komt nog is als je scherm een beetje redelijk downscaled dan wel een strak beeld neerzet in interlaced (Sony 32V2500 :)) dan is het verschil nog veel minder.

Bij mij in de winkel hebben we nu heel wat 1080p schermen getest op onze Samsung Blu-Ray speler met een zooitje films, het verschil tussen 720p en 1080p is natuurlijk aanwezig maar lang niet zo groot als SD naar HD (joh). Dus vooralsnog zit ik ook prima met mijn Sony 32V2000. Maargoed die dingen worden zoveel goedkoper nog (40"~ FullHD schermen) dus tegen maart aan kan je vast al een leuke vinden, hopelijk snel in 32" maar dat duurt nog wel even denk ik, kleinste is 94cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Hardwareverkopen Japan laten zien dat de PS3 productie flink aan het groeien is:

Console Aantal Vorige week Totaal 2006
Wii | 108.237 | 85.439 | 544.034
PS3 | 70.941 | 50.171 | 308.909

Aantallen zijn nog niet heel massal, maar als dat zo doorgaat kunnen ze binnenkort mooi beginnen met het apartleggen van de Europese versies wat mij betreft :)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Komen er wel 1080p 32" schermen op grote schaal vraag ik me ook een beetje af. Ik heb er een van (meen ik) Hitachi gezien en dat was het.

Ik ga eens voor de Sony 32V2500 kijken. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:32:
[...]
Heeft iemand ervaring met PS2-games bestellen uit Japan? Waar kan ik dat het beste doen (Play-Asia ofzo)? En is de geschreven + gesproken tekst in die games altijd Japans?
Er zijn enkele Japanse PS2 spellen waarbij je de optie hebt om de (gesproken) tekst en/of menu opties te wijzigen in Engels, de meeste hebben dit echter niet en zijn daarom alleen interessant als je de Japanse tekst kan lezen of Japans kan verstaan..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

zAo schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:43:
Komen er wel 1080p 32" schermen op grote schaal vraag ik me ook een beetje af. Ik heb er een van (meen ik) Hitachi gezien en dat was het.

Ik ga eens voor de Sony 32V2500 kijken. Thanks :)
Heeft geen zin. Met een 32" scherm moet je ongeveer vanaf een meter afstand (of minder) van het scherm zitten om het verschil tussen 1080p en 720p te kunnen waarnemen. Pas vanaf 40" wordt dat interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:44:
[...]

Er zijn enkele Japanse PS2 spellen waarbij je de optie hebt om de (gesproken) tekst en/of menu opties te wijzigen in Engels, de meeste hebben dit echter niet en zijn daarom alleen interessant als je de Japanse tekst kan lezen of Japans kan verstaan..... ;)
Wordt een snelcursus Japans dus... hmmzz, wordt het toch nog een dure PS3. :P

@ avkooi: als ik het goed heb is jouw PS3-tag nog steeds ArjanUS? Is het goed als ik je volgende week toevoeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Wii een érg overgewaardeerde console: grafisch stelt het vergeleken met de 360 en de PS3 niet veel voor, en het enige wat je dan hoort is: 'ja, maar de controller is zo innovatief'.
Vrij zielig dat sommige nogsteeds niet met een betere argumentatie dan dat kunnen komen :) de ps3 is hetzelfde als de ps2, alleen wat mooier. Is dat opeens zo'n gigantische toevoeging dan? voor jouw waarschijnlijk wel aangezien je vast niet veder kijkt dan gfx (anders zou je ook wel weten dat je helemaal niet hoeft te zwaaien bij de wii) maargoed. Het enige wat je bij de ps3 hoort 'ja, maar de gfx zijn zo mooi'. Yep, want gfx alleen maken een game goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Maar zeggen dat de Wii meer 'gameplay' heeft vind ik ook niet erg steekhoudend. Ik denk dat je met een PS3 of 360 gameplay én gfx én audio in huis haalt en met een Wii metname gameplay.

Zeggen dat de power van de PS3 en 360 alleen maar voor betere gfx zorgt is denk ik ook erg beperkt want met die power kun je natuurlijk veel meer. Physics, A.I.

[ Voor 32% gewijzigd door Shiver23 op 22-12-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:04:
Vrij zielig dat sommige nogsteeds niet met een betere argumentatie dan dat kunnen komen :) de ps3 is hetzelfde als de ps2, alleen wat mooier. Is dat opeens zo'n gigantische toevoeging dan? voor jouw waarschijnlijk wel aangezien je vast niet veder kijkt dan gfx (anders zou je ook wel weten dat je helemaal niet hoeft te zwaaien bij de wii) maargoed. Het enige wat je bij de ps3 hoort 'ja, maar de gfx zijn zo mooi'. Yep, want gfx alleen maken een game goed :)
De 360 en de PS3 zetten eigenlijk de trend van de vorige genaratie door. Dit is zeker geen nadeel te noemen. De PS2 is immers meer dan 100 miljoen keer verkocht. Als de PS3 PS2 spellen doorzet maar dan in HD inclusief een veel betere online dienst + ook nog eens een controller met tilt input... dan ben ik blij...

De Wii gokt enkel op de besturing want games als bijvoorbeeld splinter cell oid komen lang niet zo goed uit de verf als dezelfde game op 360 of PS3. De Wii is vast een heel leuke party console maar ach ik heb niet 365 dagen per jaar een feestje bij mij thuis en ondertussen "behelp" ik mezelf wel met PS3 games... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:32:
[...]

De 360 en de PS3 zetten eigenlijk de trend van de vorige genaratie door. Dit is zeker geen nadeel te noemen. De PS2 is immers meer dan 100 miljoen keer verkocht. Als de PS3 PS2 spellen doorzet maar dan in HD inclusief een veel betere online dienst + ook nog eens een controller met tilt input... dan ben ik blij...

De Wii gokt enkel op de besturing want games als bijvoorbeeld splinter cell oid komen lang niet zo goed uit de verf als dezelfde game op 360 of PS3. De Wii is vast een heel leuke party console maar ach ik heb niet 365 dagen per jaar een feestje bij mij thuis en ondertussen "behelp" ik mezelf wel met PS3 games... :P
Need I say more?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 360 en de PS3 zetten eigenlijk de trend van de vorige genaratie door. Dit is zeker geen nadeel te noemen
Ik wil ook niet beweren dat het idee achter de ps3 slechter is dan het idee achter de wii maar ik snap die minachting soms niet. Zeggen dat de wii alleen ''maar'' een andere controller bied is net zoiets als zeggen dat de ps3 alleen ''maar'' betere gfx bied en veder niks toevoegt.

Beide heeft voor en nadelen. GT5 zal niet half zo leuk zijn op de wii dan als op de ps3 maar veel sportgames zullen ondanks uber gfx op de ps3 niet in de buurt komen van de wii variant waarin je zelf ook echt iets bepaald en niet alleen een knopje drukt. RTS en Sim games zullen op de wii ook beter uit de verf komen. Shooters imo ook maar dat is alleen omdat ik mikken met analoge sticks altijd al crap heb gevonden als pc gamer. Party games ook voor de wii en voor rpg/action adventure zal het een beetje aan de kwaliteit van de titel afhangen. Zelda laat wel zien dat het met de wiimote goed en leuk werkt en dat mindere gfx niet zoveel boeien maargoed daar zit een shitload aan werk in die je niet vaak terug zal zien. Denk dat de ps3 daar toch zeker in het begin wel een voordeel zal hebben tenminste totdat er wii specefiek ontwikkelde titels komen.

Hoe dan ook, ik vind dat ''maar een controller'' en ''party console'' nogal minachtend en vrij dom overkomen omdat het gewoon al duidelijk is dat dat absoluut niet het geval hoeft te zijn. Want achteraf doet de ps3 ook niet meer dan voortborduren op een 10 jaar oud concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik heb vanmiddag bij toeval eens op de PS3 gespeeld (er stond een demopod bij de Media Markt) en ik vond hem persoonlijk erg tegenvallen. De console zelf vind ik er groot en lomp uit zien, De controllers voelen licht en goedkoop aan en verschillen in geen opzicht met die van de PS2 (op de ontbrekende rumble functie en de tiltsensor na). De game die er in zat was Resistance: Fall of Men, damn wat een tegenvaller, lelijke kartelrandjes om de wapens (AA anyone?), en de rest van de graphics is ook niet echt geweldig. Ik merk toch wel dat die rumble functie die er uit is een gemis is, je controller hoort gewoon te bewegen als je schiet toch :P

Ik heb de Wii en 360 in huis en dit is eigenlijk de perfecte combinatie, de "echte" games op de 360, de "party" games op de Wii, en dit alles voor de prijs van 1 PS3... Als dit alles is wat de PS3 te bieden heeft dan verwacht ik geen gouden toekomst voor de console...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
D4V3 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:57:
De console zelf vind ik er groot en lomp uit zien
smaak...
De controllers voelen licht en goedkoop aan en verschillen in geen opzicht met die van de PS2 (op de ontbrekende rumble functie en de tiltsensor na).
Naar mijn, en velen anderen, geen slecht punt.
De game die er in zat was Resistance: Fall of Men, damn wat een tegenvaller, lelijke kartelrandjes om de wapens (AA anyone?), en de rest van de graphics is ook niet echt geweldig.
Ondanks dat ik RFOM nog niet in levende lijve heb mogen aanschouwen neem ik jou waarnemingen niet erg serieus. De gamesjournalistiek spreekt juist over graohisch hoogstandjes en jij ziet veel jaggies... Misschien komt het ook doordat je bij zo'n demo-pod nog geen meter van het scherm aaf staat waardoor het beeld er ook niet echt beter op wordt.
Ik merk toch wel dat die rumble functie die er uit is een gemis is, je controller hoort gewoon te bewegen als je schiet toch :P
Sja, ik kan niet zeggen dat ik de rumble onnodig vind maar als je de meest gebruikerservaringen op het net lees dan missen mensen het nieteens.
Ik heb de Wii en 360 in huis en dit is eigenlijk de perfecte combinatie, de "echte" games op de 360, de "party" games op de Wii, en dit alles voor de prijs van 1 PS3... Als dit alles is wat de PS3 te bieden heeft dan verwacht ik geen gouden toekomst voor de console...
Gelukkig geef je het zelf al aan, dit is niet alles wat de PS3 te bieden heeft. De PS3 is pas net "begonnen" en heeft nu al een aantal pareltjes op stapel staan welke wij in maart mogen onthalen...

Je hoeft je verder niet aangevallen te voelen door mijn post en je hoeft je vooral niet nogmaals te gaan verdedigen over jouw mening... Blijf lekker bij je 360 en Wii dan is er weer 1 PS3 over voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:23:
[...]

smaak...

[...]

Naar mijn, en velen anderen, geen slecht punt.

[...]

Ondanks dat ik RFOM nog niet in levende lijve heb mogen aanschouwen neem ik jou waarnemingen niet erg serieus. De gamesjournalistiek spreekt juist over graohisch hoogstandjes en jij ziet veel jaggies... Misschien komt het ook doordat je bij zo'n demo-pod nog geen meter van het scherm aaf staat waardoor het beeld er ook niet echt beter op wordt.

[...]

Sja, ik kan niet zeggen dat ik de rumble onnodig vind maar als je de meest gebruikerservaringen op het net lees dan missen mensen het nieteens.

[...]

Gelukkig geef je het zelf al aan, dit is niet alles wat de PS3 te bieden heeft. De PS3 is pas net "begonnen" en heeft nu al een aantal pareltjes op stapel staan welke wij in maart mogen onthalen...

Je hoeft je verder niet aangevallen te voelen door mijn post en je hoeft je vooral niet nogmaals te gaan verdedigen over jouw mening... Blijf lekker bij je 360 en Wii dan is er weer 1 PS3 over voor ons.
Swopdark has spoken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Afbeeldingslocatie: http://www.nl-team.nl/images/wiirox.jpg

Wat sommige mensen al niet met hun tijd doen... ik snap niet goed wat de Wii peepz allemaal tegen de PS3 hebben (bedreiging misschien?)

wel humor dat wel...

[ Voor 11% gewijzigd door swopdark op 22-12-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achja, alle 80 ps3's van die foto waren binnen 4minuten weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/2159/naamloosgootid0.jpg

Haha ik heb ook niks zinnigs te doen met mijn tijd...

[ Voor 12% gewijzigd door swopdark op 22-12-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:43:
[afbeelding]

Haha ik heb ook niks zinnigs te doen met mijn tijd...
Whaha! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:37:
Achja, alle 80 ps3's van die foto waren binnen 4minuten weg :P
lol ik heb het nageteld, en het zijn er idd 80, dat jij die dingen gaat zitten tellen...

Ik denk dat ik als vaste console klant van sony de ps3 ook wel zal kopen.. zodra ik hem 2ehands voor onder de 150 euro kan krijgen. :D

Ik zou alleen wel graag wat meer gun(con) games willen zien, die zijn echt super stoer. Iets van silenthill/resident evil games ofzo maar dan met gun. Dus lekker zombie/horror games met ook nog echt een leuk verhaal derbij. (dat zie je bij de huidige gun games veel te weinig imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:16:
[...]

lol ik heb het nageteld, en het zijn er idd 80, dat jij die dingen gaat zitten tellen...
Haha, hoe heet dat ook alweer? Iets met een pot en een ketel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:50:
Beide heeft voor en nadelen. GT5 zal niet half zo leuk zijn op de wii dan als op de ps3 maar veel sportgames zullen ondanks uber gfx op de ps3 niet in de buurt komen van de wii variant waarin je zelf ook echt iets bepaald en niet alleen een knopje drukt. RTS en Sim games zullen op de wii ook beter uit de verf komen. Shooters imo ook maar dat is alleen omdat ik mikken met analoge sticks altijd al crap heb gevonden als pc gamer. Party games ook voor de wii en voor rpg/action adventure zal het een beetje aan de kwaliteit van de titel afhangen. Zelda laat wel zien dat het met de wiimote goed en leuk werkt en dat mindere gfx niet zoveel boeien maargoed daar zit een shitload aan werk in die je niet vaak terug zal zien. Denk dat de ps3 daar toch zeker in het begin wel een voordeel zal hebben tenminste totdat er wii specefiek ontwikkelde titels komen.
Er gaan geruchten dat de nieuwe Eyetoy van Sony 3D bewegingen kan waarnemen, dus dat zou dan wel weer een leuke toevoeging kunnen geven aan games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve dat je dan weer precies hetzelfde probleem krijgt als met de eyetoy. het zit er niet standaard bij dus krijg je niks meer dan van die eyetoy achtige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zulk soort spellen krijgen we voor de eyetoy op de ps3:

Eyetoy cardgame

Ziet er best grappig uit. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Volgens deze bronnen heeft Sony inmiddels 1 miljoen PS3 consoles verkocht... 620.000 in Amerika en 390.000 in Japan.

BRON:
http://www.vgcharts.org/ngwars.php

Als dat waar is dat hebben ze hun (laatste) doelstelling dus bereikt... ze wilden 1 miljoen PS3's verkopen voor het einde van het kalenderjaar... in eerste instantie zouden dit er 4 miljoen moeten zijn maar na de veelbesproken productieproblemen hebben ze de verwachtingen naar beneden moet stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Ik lees net een waarschijnlijk "oud" nieuwtje maar er schijnt iemand binnen CAPCOM gezegt te hebben dat Lost Planet naar de PS3 zou komen... Naar de laatste reviews is het spel niet erg bijzonder maar het zou wel leuk zijn...
With so many titles nowadays moving from "console exclusive" to multiplatform, it’s getting increasingly hard to say confidently which system has the better exclusives.

Compounding this issue, Jun Takeuchi a producer from Capcom has said that Lost Planet may very well make its way to the PlayStation 3.

"We will try to keep it as a 360 exclusive...But, from the company's point of view, when you think about the business, in the future it's something we might have to do," Takeuchi said.

Basically, if the Japanese want the title enough, Capcom may not be able to pass up the financial benefit of porting the title to the PS3.
bron: http://www.psu.com/node/6...cbc9417ec5407e009be25a1e1

Dit nieuwsberichtje mag je denk ik plaatsen tussen de "MGS4 naar 360" geruchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Het zou me niet verbazen als ze m poorten naar de PS3, aangezien de game in Japan maar 20.000 keer verkocht toen ie uitkwam. Volgens mij zou deze game op de PS3 een veelvoud van dat aantal kunnen verkopen in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het netwerk van Sony is nog niet 'helemaal' wat het moet zijn geloof ik. Ongelooflijk eigenlijk...

http://www.xgn.nl/ps3/nie...ation-netwerk-nu-al-plat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 10:59:
Het netwerk van Sony is nog niet 'helemaal' wat het moet zijn geloof ik. Ongelooflijk eigenlijk...

Ach, toen Windows Vista op MSDN verscheen was het ook dagenlang onbereikbaar en er zijn toch geen 10 miljoen msdn gebruikers. Bij een veelvoud aan users naar 1 server heb je gewoon wat problemen, wat ze hadden moeten voorzien was betere loadbalancing.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 10:59:

Haha das zeker niet de bedoeling, zoals ik het lees zijn de servers wel weer online inmiddels...
Wellicht heeft sony niet gerekend op de massale bereidheid van het publiek om die demo te downen. Ik zou er ook aan meegeholpen hebben als ik een PS3 zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:26:
[...]

Haha das zeker niet de bedoeling, zoals ik het lees zijn de servers wel weer online inmiddels...
Wellicht heeft sony niet gerekend op de massale bereidheid van het publiek om die demo te downen. Ik zou er ook aan meegeholpen hebben als ik een PS3 zou hebben...
Haha, ik ook hoor. Als het goed is heb ik m'n PS3 aankomende woensdag, en zal er dan ook uitgebreid verslag van doen. En uiteraard meteen de demo ff downloaden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ben benieuwd hoe ie bevalt! Ik begin nu echt wel al zin te krijgen om ook een PS3 te halen :o

Hier nog een filmpje van GT:HD: http://www.gran-turismo.com/jp/movie/d483.html

Ziet er goed uit :9

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 24-12-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook! Nu las ik alleen net op een Amerikaans PS3-forum dat Japanse games gecensureerd kunnen zijn, en dat dit bij RFoM sowieso het geval is. En je voelt hem al aankomen: die game heb ik dus ook besteld. Maar zo'n gast zei dat je dit kon verhelpen door een 'US save'. Iemand enig idee wat hij hiermee bedoelt, en hoe ik daar aan kan komen? Iemand hier misschien zelfs ervaring mee?
Hier nog een filmpje van GT:HD: http://www.gran-turismo.com/jp/movie/d483.html

Ziet er goed uit :9
OMG!!! Als dit ingame-beelden zijn, dan... dan... dan word ik gek!!! 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Zeker weten dat dat real-time en in-game is! Heb GT HD gisteren gedownload en het ziet er inderdaad superstrak uit allemaal. Goede actie van Sony met de kerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avkooi schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:56:
Zeker weten dat dat real-time en in-game is! Heb GT HD gisteren gedownload en het ziet er inderdaad superstrak uit allemaal. Goede actie van Sony met de kerst!
Hey avkooi! Jou zocht ik! :*)

Is het goed als ik je toevoeg ergens eind van de week? En ik heb nog wel wat vraagjes waar ik niet iedereen hier op dit forum telkens mee wil lastig vallen, dus ik weet niet of het mogelijk is om je dit in een mailtje toe te sturen? Dat zou echt onwijs fijn zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn lucky bastards achter de ps3 met kerst :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Holy sjit!! dit ziet er wel erg fotorealistisch uit zeg!!! dammit, laat GT5 maar komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
GRAN TURISMO HD:

Afbeeldingslocatie: http://www.fastm.com/misc/gthd4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fastm.com/misc/gthd5.jpg

alle jesus....

vergelijking: echt(wit) vs GTHD(zwart):
Afbeeldingslocatie: http://generationdreamteam.free.fr/imagesjeux/GTcompahonda.jpg

Afbeeldingslocatie: http://generationdreamteam.free.fr/imagesjeux/GTcompaferrari.jpg

Afbeeldingslocatie: http://generationdreamteam.free.fr/imagesjeux/gtcompalancer.jpg

Ik weet niet hoe dit bij julie zit maar ik ben simpelweg geshockeerd... Als de GTHD demo footage een voorbode is van wat we te zien gaan krijgen met GT5.... dan kak ik men broek vol bij de eerste gameplay beelden van GT5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:38:
GRAN TURISMO HD:

[afbeelding]
[afbeelding]

alle jesus....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik weet niet hoe dit bij julie zit maar ik ben simpelweg geshockeerd... Als de GTHD demo footage een voorbode is van wat we te zien gaan krijgen met GT5.... dan kak ik men broek vol bij de eerste gameplay beelden van GT5...
Dit ziet er inderdaad belachelijk vet uit!!! :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennen jullie deze site al?

http://www.playsyde.com/index_en.html

Download voor de grap even de GTHD-filmpjes en de 10 minutes Motorstorm. O ja, leg meteen even een handdoek op je toetsenbord... om het kwijl op te vangen. :9~ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

GRAN TURISMO HD:

[afbeelding]
[afbeelding]

alle jesus....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er inderdaad prachtig uit :)

Zijn er ook screens van het spelen zelf. Dus, vanuit de cockpit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v189/mccloud/gthd6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gran-turismo.com/jp/binary/images/nws11667731474331243.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ruliwebimg.empas.com/data/news7/12m/24/ps3/ruliweb_gthd_s38.jpg
Omgeving is geen bitmap meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Hee Neovo, mijn email is avkooi at gmail dot com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avkooi schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:12:
Hee Neovo, mijn email is avkooi at gmail dot com
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRAN TURISMO HD:

[afbeelding]
[afbeelding]

alle jesus....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het ziet er schitterend uit, maar wie zegt me dat het geen photomode GT5 (in GT:HD) is? Het geluid valt me wel erg tegen. Doet me een beetje denken aan nfs porsche unleashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:54:
Het ziet er schitterend uit, maar wie zegt me dat het geen photomode GT5 (in GT:HD) is? Het geluid valt me wel erg tegen. Doet me een beetje denken aan nfs porsche unleashed.
Hoe weet je uit ervaring dat het geluid ruk is, terwijl je niet weet of dit wel of niet een foto-modus is? We hebben het hier trouwens niet over GT5 want daar zijn nog geen screens van.. Dit is eigenlijk GT4 in HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
GRAN TURISMO HD:

[afbeelding]
[afbeelding]

alle jesus....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wow, geweldige beelden inderdaad. Ik kan niet wachten om GTHD (of GT5) te spelen. Hopelijk is de besturing van hetzelfde niveau, want dat is immers het belangrijkste bij een racegame. Het kan er wel gelikt uitzien, maar als het niet leuk is om te spelen, ben ik er snel op uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op maandag 25 december 2006 @ 17:38:
[...]

Hoe weet je uit ervaring dat het geluid ruk is, terwijl je niet weet of dit wel of niet een foto-modus is? We hebben het hier trouwens niet over GT5 want daar zijn nog geen screens van.. Dit is eigenlijk GT4 in HD...
Je hebt zelf gereageerd op het filmpje van GT:HD 8)7, dat geluid ja.... En het ziet er prachtig uit, maar de kwaliteit verschilt veel, de laatste 2 zijn veel lelijker dan de eerste serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Het is in ieder geval een enorm goede beslissing geweest om de ontwikkeling van GT:HD te stoppen en deze gratis aan te bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

GRAN TURISMO HD:

[afbeelding]
[afbeelding]

alle jesus....

[plaatjes]

Het ziet er zeker goed uit, maar om nou geshockeerd te zijn 8)7 Er zijn racegames die er beter uit zien dan dit. Mooi is het wel hoor, maar ik denk dat pas met GT5 we echt grafisch indrukwekkende dingen te zien krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door ErectionJackson op 26-12-2006 12:19 ]

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt nog geen enkele racegame gezien die mooier is als gt:HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:17:
Ik ook niet hoor, maar misschien heeft hij racegames gezien die ik nog niet heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik vraag me wel af of het het mogelijk is om die grafische kwaliteit te hebben met 10 á 20 door de cell bestuurde auto's in beeld.
Dat zou pas écht indrukwekkend zijn :9

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 26-12-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

SToRM666 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:31:
Ik vraag me wel af of het het mogelijk is om die grafische kwaliteit te hebben met 10 á 20 door de cell bestuurde auto's in beeld.
Dat zou pas écht indrukwekkend zijn :9
Moah, die grafische kwaliteit wordt gewoon gerenderd door de RSX. Dat kan een Xbox 360 ook prima. Er komen iets meer polygonen bij als er auto's in beeld komen, maar dat moet tegenwoordig ook niet echt grote problemen opleveren.

Het feit dat die auto's door de AI bestuurd worden kost al helemaal geen kracht. Zeker niet als het dezelfde AI is als in GT4 (als in: geen ai, gwoon lijn volgen). Maar ook al krijgt GT5/GT-HD wel een echt werkende AI (help het iedereen hopen!), dan kost dat echt niet zo heel veel kracht. De enige beslissingen die de AI moet maken is sturen, inhalen, pitstrategie, evt bandenkeus/set-up en gas/rem. Hij hoeft niet samen te werken, niet strategien te bedenken waarbij hij onverwachte zaken moet doen. In principe kan je een race spel AI helemaal scriptmatig werken, zonder dat het irritant is.

GT4 zou single player al zoveel leuker zijn als de AI gewoon echt in zou halen, uit zou wijken, verdedigend zou rijden en wat meer risico zou proberen te nemen (en ook last krijgt van bandenslijtage!), dat zijn nou niet echt super moeilijke zaken, ik zou zeggen dat 1 celletje dat wel voor 40 auto's kan doen :).

Het spel ziet er overigens wel superlekker uit :9~. GT5 is voor mij echt dé reden om op de PS3 te wachten. De GT reeks rijdt zo super superlekker. Het spel ziet er naar mijn mening op een PS2 al zo belachelijk mooi uit (vooral de psysics zijn echt GOED), dat moet op de PS3 met online gameplay en hopelijk eindelijk een echte AI echt helemaal goed worden!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:17:
Ik heb geen zin in een welles nietes discussie, maar PGR3 ziet er IMO minstens zo goed uit als dit. Die photomode pics van GT:HD zijn echt superstrak, maar de in-game views vind ik niet zo uitzonderlijk. Maar dat vind ik eigenlijk van alle GT's tot nu toe.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ErectionJackson schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:14:
[...]

Ik heb geen zin in een welles nietes discussie, maar PGR3 ziet er IMO minstens zo goed uit als dit. Die photomode pics van GT:HD zijn echt superstrak, maar de in-game views vind ik niet zo uitzonderlijk. Maar dat vind ik eigenlijk van alle GT's tot nu toe.
Nou, ik ben het niet met je eens, PGR3 ziet er IMHO minder uit dan dit (als ik even de screenshots bij gamespot bekijk). En in-game views zijn niet zo bijzonder van bv GT4 ? :? Speel je hem op een 14" zwartwit TV oid ? ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:52:
[...]

Nou, ik ben het niet met je eens, PGR3 ziet er IMHO minder uit dan dit (als ik even de screenshots bij gamespot bekijk). En in-game views zijn niet zo bijzonder van bv GT4 ? :? Speel je hem op een 14" zwartwit TV oid ? ;)
Ik ben het ook niet echt met je eens moet ik zeggen. Oké, ik ken de demo alleen maar van foto's van het internet, maar heb zelf wel PGR3 op de 360 gehad, en ik kan nu al met vrij veel zekerheid zeggen dat de demo er beter uit zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

het ziet er misschien beter uit in de zin van karteltjes, foto-echtheid enz. Echter als je gaat kijken naar de omgevingen is pgr echt 10 keer mooier. Waar je hier eigenlijk alleen maar omgevingen ziet, rij je in pgr door grote steden. Wat veel meer kracht kost dan het renderen van autos en landschappen met weinig objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:21

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:40:
[...]

het ziet er misschien beter uit in de zin van karteltjes, foto-echtheid enz. Echter als je gaat kijken naar de omgevingen is pgr echt 10 keer mooier. Waar je hier eigenlijk alleen maar omgevingen ziet, rij je in pgr door grote steden. Wat veel meer kracht kost dan het renderen van autos en landschappen met weinig objecten.
Heb jij uberhaupt wel eens GT gespeeld? Dan zou je toch moeten weten dat er genoeg banen zijn die door een stad gaan (Parijs, New York, Seatle etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

[...]

Ik wilde niet de indruk geven dat ik GT:HD of GT in het algemeen er niet mooi uit vind zien, want het is grafisch één van de topseries. Laat daar zeker geen twijfel over bestaan :) . Maar ik wou alleen aangeven dat ik het er niet zo uitzonderlijk uit vind zien dat ik geshockeerd raak 8)7 In Photomode ziet het er allemaal heel spectaculair uit, maar in-game is het 'gewoon' erg goed. Dat bedoel ik ermee te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze demo heeft helemaal geen Photomode, als ik me niet vergis. Alles wat je ziet is gewoon real-time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, dat van wat is mooier is maar net wat je zelf vindt en wat je als mooi beoordeelt. De omgeving van deze track is inderdaad wat aan de saai, maar er zijn inderdaad ook tracks met veel omgevingsobjecten.

Maar dat is bijvoorbeel niet de manier waarop ik bepaal of een spel mooi is. Ik vind zelf bijvoorbeeld GT4 mooier dan PGR3, terwijl GT4 harstikke lelijke kartels heeft en veel minder mooie lichteffecten (PS2 Vs XB360). Toch heeft dat spel die magische touch die het zo realistisch maakt, de physics, de manier waarop de auto's rijden, de suspensiewerking, de 60fps (heeft pgr3 ook), maar vooral het onverklaarbare realisme (best goeie lichteffecten ook). Zeker gezien dat het op een PS2 is, vind ik het een geniaal mooi spel, maar ik kan me voorstellen dat mensen het een lelijk spel vinden, omdat het behoorlijk kartelig is.

Ik kijk ook enorm uit naar GT5, als dat hetzelfde realisme op kan leveren en dat samen met veel betere lichteffecten, gedetailleerdere modellen, mooiere omgevingen en veel gedetailleerder. Ik kan niet wachten!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.