Hij bedoelt levensduur waarschijnlijk anders. De periode dat het apparaat nog ondersteuning heeft, games, support... Zoals je ziet komen nog steeds games uit voor de ps2, na 6 jaar, en niet de minste, dus de ps2 bezitters die niet meteen overwillen (of kunnen) op een ps3 blijven niet in de kou staan. Heb je niet het gevoel van na 4 jaar met een dure baksteen te staan.
Na vier jaar zal de ps3 ook wel goedkoper zijn, dus een defecte eventueel vervangen is dan ook niet meer zo onoverkomelijk. (zeker als het je enige game platform is. Als je natuurlijk hetzelfde moet doen met je 360, Wii en pc wordt het een duur grapje natuurlijk).
Anderzijds weet ik ook dat veel ps2 gemakkelijk vijf jaar halen, zonder problemen met leesbaarheid van games enz...
Elektronica kopen is altijd een risico. Maar gezien het meer dan behoorlijke DOA percentage van 1% lijkt het mij dat ze de productie goed onder controle hebben en een degelijk apparaat kunnen aanbieden.
edit: het zou mij niet verbazen als de ps3 effectief 10 jaar ondersteuning zal mogen genieten. Vooruitgang gaat niet meer zo snel, met resolutie zijn we op een verzadigingspunt beland. (meer is zinloos). Dus nu kan er effectief nadruk gelegd worden op creativiteit op een platform met lange levensduur. En wie echt gelooft dat de xbox360 binnen 5 jaar opnieuw vervangen wordt is niet goed bij z'n hoofd. (dat zou over 4 jaar al zijn). Mark my words, deze zal ook mintens 6 jaar + meedraaien. Het apparaat is ook zeker meer dan goed genoeg om dat aan te kunnen. En aangezien de ps3 niet binnenkort zal vervangen worden, zouden ze bij ms zot zijn om het wel te doen, aangezien er geen reden voor is. En dat zal ook niet in dank afgenomen worden door de gewone achterban (dan heb ik het niet over de totaal geflipte early adopter tweaker achterban

)
[
Voor 30% gewijzigd door
Anoniem: 131051 op 27-03-2007 15:26
]