Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:
  • 33.127 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:05:
aangezien de te registreren nicknames voor het online netwerk van de ps3 enkel geldig zijn als je met je PS3 inlogt op het netwerk voor eind maart 2007 lijkt het mij logisch dat men wel degelijk van plan is de ps3 begin maart in de winkelrekken te hebben.
Hmm. Dus m.a.w. als ik in april een ps3 haal moet ik opnieuw mn nick reggen? Vage gang van zaken. Dat je ongebruikte nicks na een jaar of zo opruimt, ala, maar na een paar maanden al...

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
ErectionJackson schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:10:

offtopic:
@swopdark: Misschien heb je m'n post over het hoofd gezien, maar heb jij bij je Xbox ook Live? Zo ja, wat is je Gamertag?
Ik heb mijn XBOX verkocht toen ie nog wat waard was en ik had zelf geen Live account. Ik game-de via de account van een vriend van mij... Hoe kom je er trouwens bij dat ik een Live account heb?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Shiver23 schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:19:
[...]
bron
Eerste stap naar de Wii-mulator op de PS3? Zal nog wel lastig worden zonder 3d acceleratie en alleen de Cell. Hopen mag, toch? >:)
nu val je onder dezelfde categorie als die kiddies die over DS emulators op de psp bezigzijn 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
EfBe schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:52:
Hmm. Dus m.a.w. als ik in april een ps3 haal moet ik opnieuw mn nick reggen? Vage gang van zaken. Dat je ongebruikte nicks na een jaar of zo opruimt, ala, maar na een paar maanden al...
zal ik dan maar even wat induidelijkheid weghalen??

https://secure.eu.playsta...cale=nl_NL&WT.mc_id=10050
In maart 2007 komt PLAYSTATION®3 uit en worden de grenzen van het online entertainment verlegd.
lijkt me een zeer duidelijke toezegging trouwens...
vervolgens:
Zodra je je Online-id hebt aangemaakt, moet je deze activeren door je id voor 31 maart 2008 tenminste één keer vanaf je PS3 te gebruiken. Als je dat niet doet, wordt je Online-id mogelijk ingetrokken.
Bovenstaande lijkt me een helder antwoord op je vraag/opmerking EfBe. ;)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ah! 2008! :D. Dank je swop :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

swopdark schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:53:
[...]

Ik heb mijn XBOX verkocht toen ie nog wat waard was en ik had zelf geen Live account. Ik game-de via de account van een vriend van mij... Hoe kom je er trouwens bij dat ik een Live account heb?
offtopic:
Ik zag dat je helemaal weg was van Halo 2, dus ging ervan uit dat de kans aanwezig was dat je een Xbox Live account had. Maar je hebt 'm al verkocht dus, no probs.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:44
Dit is wel een interessante filmpje waar een van de eerste Nederlanders thuis op de PS3 speelt:

- http://www.youtube.com/watch?v=S6zoVCbOMWc
- http://www.youtube.com/watch?v=dX5RtWKaaw4
- http://www.youtube.com/watch?v=d2gWWprvxzE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de eerste Nederlandsers? Aardig oude filmpjes dan... :X

Maaruh, ziet er gaaf uit! Ik ga RFoM zeker wel kopen als ik m'n PS3 heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Shiver23 schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:19:2 is ook met Subsistence multi-platform gegaan. Kan met 4 net zo goed gebeuren, dunkt mij.
Substance bedoel je denk ik, die was op PS2, Xbox en PC. Subsistence is alleen uitgebracht voor PS2.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hrm. Waar zou ik de beste kans hebben op een ps3 @ launch als ik nu reserveer? Zag bij de Wii dat mensen die maanden van tevoren gereserveerd hadden weken konden wachten en wil dat eigenlijk vermijden.

(en reserveren bij meerdere winkels vind ik niet echt ok)

[ Voor 13% gewijzigd door pagani op 19-12-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:03:
Hrm. Waar zou ik de beste kans hebben op een ps3 @ launch als ik nu reserveer? Zag bij de Wii dat mensen die maanden van tevoren gereserveerd hadden weken konden wachten en wil dat eigenlijk vermijden.

Ik heb inmiddels bij 2 gamestores een PS3 gereserveerd, wat maakt mij dat uit. Als ik er maar eentje heb in maart! En met die andere die overblijft kunnen ze vast wel iemand anders erg blij maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
johnnyv.nl schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:03:

Wil je nu nog gaan reserveren? En dan denk dat je er in maart eentje hebt?

Als ik zie hoeveel reserveringen hier bij de E-plaza en andere winkels al liggen, en dan kijk naar hoe Sony op dit moment uitleverd, dan denk ik eerder dat het eind April wordt.

Want de introductie voor Europa mag dan wel in maart zijn, maar of er 10.000 of 500.000 beschikbaar zijn, dat is nooit gezegd.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:20:
[...]

Als ik zie hoeveel reserveringen hier bij de E-plaza en andere winkels al liggen, en dan kijk naar hoe Sony op dit moment uitleverd, dan denk ik eerder dat het eind April wordt.

Want de introductie voor Europa mag dan wel in maart zijn, maar of er 10.000 of 500.000 beschikbaar zijn, dat is nooit gezegd.
Ik heb dit al eerder gezegd, ik hoop dat Sony het net zo regelt als Microsoft destijds met de Xbox 360 deed: klanten de gelegenheid geven om reserveringsbewijzen te kopen voor 60 Euro zodat zij 100% garantie hebben dat ze een exemplaar hebben in maart. Maar dat zullen ze wel niet doen... wat dat betreft was de launch van de Xbox 360 stukken beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:46:
[...]

Ik heb dit al eerder gezegd, ik hoop dat Sony het net zo regelt als Microsoft destijds met de Xbox 360 deed: klanten de gelegenheid geven om reserveringsbewijzen te kopen voor 60 Euro zodat zij 100% garantie hebben dat ze een exemplaar hebben in maart. Maar dat zullen ze wel niet doen... wat dat betreft was de launch van de Xbox 360 stukken beter geregeld.
Om die reserveringen te kunnen doen (Pakketje voor 60,-. Gegarandeerd launch 360 met 60,- "korting" + T-shirt), moet je eerst weten hoeveel PS3's er komen bij launch. Heb niet het idee dat dat al bekend is binnen Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:17:
[...]

Om die reserveringen te kunnen doen (Pakketje voor 60,-. Gegarandeerd launch 360 met 60,- "korting" + T-shirt), moet je eerst weten hoeveel PS3's er komen bij launch. Heb niet het idee dat dat al bekend is binnen Sony.
Dat zei ik dus al: wat dat betreft had Microsoft het stukken beter geregeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Er blijven echt turbo wrede filmpjes opduiken van Motorstorm gameplay...
http://www.youtube.com/watch?v=eVYHwys6Mmo

OMG mayhem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is de review van IGN met betrekking tot de Japanse versie van Motorstorm alles behalve positief...

http://uk.ps3.ign.com/articles/751/751452p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Valt ook wel weer mee:
While a few shortcomings get in the way, including the occasional unfortunate camera angle during replays, a bit of slowdown here and there, and mud effects that need a bit of work, this is the most technically impressive game I've ever played.
Grootste probleem is dat het alleen maar singleplayer events is en dat loadtimes op bepaalde momenten verre van ideaal zijn. Conclusie: het spel is nog niet af.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
yzf1kr schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:20:
[...]

Ik vraag het niet voor niets :+

En ik denk dat 9/10 reserveringen niet worden opgehaald omdat ze gereserveerd zijn door mensen die of hem ook ergens anders gereserveerd hebben of als puntje bij paaltje komt niet 700 euro neer kunnen/willen leggen in maart.

Anyways, ga maar eens wat gamestores af om te zien hoeveel reserveringen ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor alle vragen welke tv toch te moeten nemen, heeft Teamxbox de opties op een rijtje gezet.

Ze hebben van elk type tv, 4 stuks op een rij gezet, van goedkoop, tot heel duur. Dit gaat om zowel LCD, Plasma als DLP tv's. Het zijn US modellen, maar ze moeten ook in de EU te krijgen zijn:

http://features.teamxbox....ay-Gift-Guide-AV-Gear/p1/

Kleine crosspost met 360 forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Shiver23 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:18:
Valt ook wel weer mee:

[...]

Grootste probleem is dat het alleen maar singleplayer events is en dat loadtimes op bepaalde momenten verre van ideaal zijn. Conclusie: het spel is nog niet af.
Het woordje "technical" zegt eigenlijk alles in jouw quote.

En als ik dat laatste filmpje zo bekijk dan blijf ik bij mijn standpunt dat het er mooi uit ziet, maar bij veel mensen zal er snel een laagje stof op liggen.

Multiplayer zal daar weinig aan veranderen, als fungame is het gewoonweg te traag en te eentonig en als echte racegame is de handling te slecht. Wat rest is gewoon een goede demo van de grafische en physics power van de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Lees nou de rest ook even:
The driving component of Motorstorm is a blast to play. You've never played a racing game quite like this, where the type of car you select can totally change the feel of the course, where the bumps and other obstacles that line the course are more of a challenge than your opponent racers, and where each lap can be raced on a different path. As I played, I found myself thinking that no two races are ever alike, and every race is better than the last.
Het is natuurlijk maar een mening van één persoon, maar IGN UK is over het algemeen kritischer dan gewoon IGN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Time: "Playstation 3 één van grootste mislukkingen 2006"
Uitgegeven: 19 december 2006 15:01 (bron: nu.nl)
Time Magazine, één van de grootste actualiteitenbladen van de Verenigde Staten, heeft de vijf grootste fenomenen van 2006 genoemd die uiteindelijk teleurstelden. Tussen de film Snakes on a Plane, het uit de schappen gehaalde boek 'If I did it' van O.J. Simpson, de serie Studio 60 on the Sunset Strip en de sporter Bode Miller, zit ook de spelcomputer Playstation 3. Op de website waar de vijf teleurstellingen zijn te lezen, staat dit over Sony's nieuwste speeltje:

"Het grote verhaal in de gameswereld is HOE JE EEN GROTE VOORSPRONG WEGGEEFT, door Sony. Zijn Playstation 2 won de vorige console-oorlog. Deze keer zette Sony zijn geld op een chip genaamd Cell en een disc-formaat genaamd Blu-ray. Ze zijn waarschijnlijk geweldig, maar hoe zou iemand dat te weten komen? De PS3 is namelijk heel erg duur - het apparaat kan tot $600 kosten - en Sony produceerde er maar een paar honderd duizend voor de Verenigde Staten, en nog minder voor Japan. En het is moeilijk om games voor te programmeren, de launchgames waren slecht. Je weet wanneer je problemem hebt als je verslagen wordt door iets dat de naam Wii draagt."
We´ll be back in 2007 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het woordje "technical" zegt eigenlijk alles in jouw quote.

En als ik dat laatste filmpje zo bekijk dan blijf ik bij mijn standpunt dat het er mooi uit ziet, maar bij veel mensen zal er snel een laagje stof op liggen.
Dat gevoel heb ik ook, al zien al die gameplay-filmpjes er onwijs strak uit hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:46:
Dat gevoel heb ik ook, al zien al die gameplay-filmpjes er onwijs strak uit hoor. :P
Zoals ik het begrijp is het heel lastig om steeds strakke rondes te rijden op de tracks. Dit komt door de wisselende omstandigeheden van de modder etc. neem hiernaast een zeer agressieve AI en online multiplayers en je hebt naar mijn idee een racespel dat steeds uitdagend is en het uiterste vergt van je stuurmanskunst en geluk. Volgens mij bieden bovenstaande elementen een zeer uitdagende ervaring die je keer op keer opnieuw wilt proberen omdat je de vorige keer bijvorbeeld zo bot van de baan af werdt gereden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik het begrijp is het heel lastig om steeds strakke rondes te rijden op de tracks. Dit komt door de wisselende omstandigeheden van de modder etc. neem hiernaast een zeer agressieve AI en online multiplayers en je hebt naar mijn idee een racespel dat steeds uitdagend is en het uiterste vergt van je stuurmanskunst en geluk. Volgens mij bieden bovenstaande elementen een zeer uitdagende ervaring die je keer op keer opnieuw wilt proberen omdat je de vorige keer bijvorbeeld zo bot van de baan af werdt gereden...
Als je het zo zegt, klinkt het wel weer spannend inderdaad! :)

FF iets anders nog: in het boekje van mijn televisie staat het volgende vermeld:

M.NTSC (Uitsluitend AV-ingang) Afspelen van NTSC 4.43 MHz Videorecorders (VCR (DVD/R) )

NTSC (Uitsluitend AV-ingang) Afspelen van NTSC Videorecorders (VCR (DVD/R) )

Is mijn televisie nu wel of niet geschikt voor een Playstation 3 uit Japan?

En nog een vraag aan de mensen die hem ook geïmporteerd hebben: zit er standaard een scart-kabel bij de Japanse versie? Zo niet, hoe sluit je dat ding aan? :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

swopdark schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:29:
[...]

Net datgene waar ik juist zo'n hekel aan heb bij race games. Ik denk dat dat concept vooral online uit de verf zal komen. Met voice communication kun je dan nog een beetje interactie hebben met de persoon waarmee je aan het beuken bent. Een computergestuurd voertuig van de weg beuken geeft niet echt voldoening ;)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:41:
[...]
M.NTSC (Uitsluitend AV-ingang) Afspelen van NTSC 4.43 MHz Videorecorders (VCR (DVD/R) )

NTSC (Uitsluitend AV-ingang) Afspelen van NTSC Videorecorders (VCR (DVD/R) )

Is mijn televisie nu wel of niet geschikt voor een Playstation 3 uit Japan?
NTSC 4.43 MHz is niet de goede, Japan gebruikt NTSC 3.58 MHz.
En nog een vraag aan de mensen die hem ook geïmporteerd hebben: zit er standaard een scart-kabel bij de Japanse versie? Zo niet, hoe sluit je dat ding aan? :)
Standaard zit er een composiet video kabel bij de Japanse versie. Verder kun je gewoon een bestaande PS1/PS2 kabel aansluiten. De keuze is composiet video, S-video, RGB (SCART) of YPbPr (component). Voor composiet video en S-video moet de televisie wel NTSC ondersteuen. Voor RGB en YPbPr is het hebben van de aansluiting genoeg. Als laatste optie kun je HDMI gebruiken indien je scherm het ondersteund.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:28:
[...]
NTSC 4.43 MHz is niet de goede, Japan gebruikt NTSC 3.58 MHz.

[...]
Standaard zit er een composiet video kabel bij de Japanse versie. Verder kun je gewoon een bestaande PS1/PS2 kabel aansluiten. De keuze is composiet video, S-video, RGB (SCART) of YPbPr (component). Voor composiet video en S-video moet de televisie wel NTSC ondersteuen. Voor RGB en YPbPr is het hebben van de aansluiting genoeg. Als laatste optie kun je HDMI gebruiken indien je scherm het ondersteund.
Hallo Ari3!

Bedankt voor je reactie! :) Maar werkt de Japanse versie nu wel of niet op mijn televisie? Mijn televisie ondersteund geen HDMI (ik heb een normale televisie van Panasonic, type TX-28PM11F). Kan iemand mij dit aub uitleggen, want ik sta op het punt een PS3 uit Japan te importeren. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ninja Gaiden Sigma screens

Zijn behoorlijk grote foto's, dus vandaar even een linkje :)
En hoewel het niet mijn type game is moet ik wel zeggen dat het er goed uitziet.

[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 20-12-2006 12:52 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

SToRM666 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:48:
Ninja Gaiden Sigma screens

Zijn behoorlijk grote foto's, dus vandaar even een linkje :)
En hoewel het niet mijn type game is moet ik wel zeggen dat het er goed uitziet.
Ik denk dat dit de topgame van de PS3 gaat worden zodra ie uit is. Het was zonder meer het beste spel van de de Xbox naar mijn mening en ik vind het eigenlijk ook het beste spel van de gehele vorige generatie. _/-\o_ Grafisch ziet het er heel goed uit, al is het op de lichteffecten na niet echt een spectaculaire verbetering t.o.v. van de Xbox versie. Maar dat hoeft ook niet, want dat spel ziet er nog steeds super uit. Het houdt zich op de Xbox 360 in 720p nog steeds staande t.o.v. het gemiddelde next-gen spel.

Ik heb in totaal al een kleine 1000 uur Ninja Gaiden erop zitten, maar nog steeds krijg ik de kriebels als ik deze game zie. Ik probeer het echter niet meer te spelen, want het is gewoon te verslavend. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag m.b.t. importeren: wat kan de verkopende partij (een Japanner) het beste op het pakket zetten zodat het voor mij het voordeligst is (minste problemen oplevert) bij de douane? Ik heb hier geen ervaring mee namelijk, dus elk advies is meer dan welkom. :)

EDIT: bespaar jezelf een eventueel antwoord, ik heb er al eentje besteld! Verwacht hem volgende week in huis te hebben, en hou jullie uiteraard op de hoogte! PS: heb RFoM als game erbij! :*)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Voor klachten over de frontpage kan je in Frontpage Algemeen terecht.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:06:
EDIT: bespaar jezelf een eventueel antwoord, ik heb er al eentje besteld! Verwacht hem volgende week in huis te hebben, en hou jullie uiteraard op de hoogte! PS: heb RFoM als game erbij! :*)
Netjes!
Laat maar iets horen zodra je m hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:28:
Voor klachten over de frontpage kan je in Frontpage Algemeen terecht.
Slaat dat op mij? Ik snap het niet helemaal. :?
Netjes!
Laat maar iets horen zodra je m hebt :)
Uiteraard! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Nee, dat slaat op Shiver23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Ik denk dat door de zwakkere positie waar PS3 zich nu in bevindt tenopzicht van de Xbox360 in vergelijking met de voorgaande generatie waar PS2 een enorme voorsprong had op de Xbox1 er veel en veel minder exclusive titles uitkomen op beide platformen. Beetje een standaard veelgemaakte uitspraak wellicht maar ik denk dat de mensen die het geld hebben een Wii en Ps3/360 in huis halen, of indien het budget het niet toelaat een Ps3 of een 360 of een Wii (uitgaande van hun persoonlijke voorkeur, graphics>besturing etc).

Dit heeft denk ik wel zo z'n voordelen voor ons. Een uiteindelijke winnaar zie ik niet echt gebeuren, denk dat het een beetje half om half zal lopen. Ik denk (hoop) dat deze generatie consoles ook een stuk langer meegaan want ik denk dat na FullHD/HD-Ready er qua grafische pracht natuurlijk wel vooruitgang kan zijn maar niet echt nodig is. En dan heb ik liever gewoon een soort van standaard console waar je langer mee vooruit kan.

Ik heb nu een 360 en een Wii, altijd al gezegt dat ik dat zou nemen en in maart mn 360 wellicht verkopen voor de een PS3. Maar ik twijfel nu enigszins omdat op beide platformen er natuurlijk wel exclusives zijn die het erom doen, er het grafische verschil is, maar qua games zal het wel vergelijkbaar zijn. Dit grotendeels omdat de meeste devvers (nu al merkbaar) terughoudend zijn bij het ontwikkelen voor de PS3 omdat het erg duur, moeilijk en tijdrovend is en daarnaast niet echt een grote afzet markt heeft. Resulterend in een game die op beide platformen komt, en natuurlijk is een exclusive titel op 1 van de systemen over het algemeen beter qua performance t.o.v een spel die op beide uitkomt (waarvan een een soort-van-port-is-van-de-ander). Maar ik heb dat liever als dat ik spellen ga missen omdat ik een 360/PS3 heb en op het andere systeem zijn spellen die ik graag zou willen.

Desalnietemin, ik snap de commotie rond de PS3 niet helemaal. Het lijkt alsof veel analisten niet naar the-bigger-picture kijken, waarin het ongetwijfeld tijd gaat kosten om goede spellen door te ontwikkelen en Blue-Ray wat meer naar voren te brengen maar al met al denk ik dat de PS3 toch een behoorlijke sterke positie zal krijgen en dat het zeker geen flop zal worden fanboy of niet.

Maargoed, dat wou ik even mededelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

In de VS zijn de meeste analisten (zoals het meeste daar) veel meer gericht op de korte(re) termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:44
ErectionJackson schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat dit de topgame van de PS3 gaat worden zodra ie uit is. Het was zonder meer het beste spel van de de Xbox naar mijn mening en ik vind het eigenlijk ook het beste spel van de gehele vorige generatie. _/-\o_ Grafisch ziet het er heel goed uit, al is het op de lichteffecten na niet echt een spectaculaire verbetering t.o.v. van de Xbox versie. Maar dat hoeft ook niet, want dat spel ziet er nog steeds super uit. Het houdt zich op de Xbox 360 in 720p nog steeds staande t.o.v. het gemiddelde next-gen spel.

Ik heb in totaal al een kleine 1000 uur Ninja Gaiden erop zitten, maar nog steeds krijg ik de kriebels als ik deze game zie. Ik probeer het echter niet meer te spelen, want het is gewoon te verslavend. 8)
Helemaal mee eens. Beste action/adventure ooit gemaakt vind ik. Ben zelf ook een liefhebber van Ninja Gaiden (Black) op de Xbox. Je kunt er echt goed in worden. Vooral het gevoel dat je echt volledige controle over Ryu hebt en de gehele tijd tijdens het vechten je hoofd erbij moet houden want anders gaat het goed fout. Heb je een fout gemaakt dan licht het echt aan je zelf en dat is echt super om bijvoorbeeld jezelf efficient merkbaar te verbeteren.

[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 20-12-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft denk ik wel zo z'n voordelen voor ons. Een uiteindelijke winnaar zie ik niet echt gebeuren, denk dat het een beetje half om half zal lopen.
Mwah het nadeel is dan weer dat je beide moet kopen als je alles wil spelen. Nu koop je een ps2 en dan kan je 90% van de must haves spelen. Al zit het er wel dik in dat erg veel exclusives toch wel MP zullen worden uiteindelijk.
Ik denk (hoop) dat deze generatie consoles ook een stuk langer meegaan want ik denk dat na FullHD/HD-Ready er qua grafische pracht natuurlijk wel vooruitgang kan zijn maar niet echt nodig is.
Dat zal helaas nooit gebeuren. Er zullen hoe dan ook verliezers komen en de enige manier om de dat te veranderen is door een nieuwe product op de markt te brengen.
Desalnietemin, ik snap de commotie rond de PS3 niet helemaal. Het lijkt alsof veel analisten niet naar the-bigger-picture kijken, waarin het ongetwijfeld tijd gaat kosten om goede spellen door te ontwikkelen en Blue-Ray wat meer naar voren te brengen maar al met al denk ik dat de PS3 toch een behoorlijke sterke positie zal krijgen en dat het zeker geen flop zal worden fanboy of niet.
Dat is opzich ook niet zo vreemd. Sony zit met een enorm duur apparaat wat toch al zijn invloed begint te hebben want bv de ebay prijzen zijn al in elkaar gepleurd. Ze zitten met leverings problemen. Ze zitten met een medium waarvan het nog maar de vraag is of dat de standaard gaat worden en of de grote masse er uberhaubt binnen 1 a 2 jaar massaal aan wil, zoals gebruikelijk bij consoles een niet al te beste launch lineup, veel exclusives die toch ook naar de andere consoles komen en ''veel'' devs die het toch al niet helemaal zien zitten met de ps3.

Ik blijf erbij dat de prijs verruit het grootste probleem is van de ps3. Geweldig dat de ps3 zoveel kan, maar hoeveel mensen zullen daar nou werkelijk behoefte aan hebben? er zullen vast aardig wat gamers 600 euro voor een ps3 over hebben, maar de grote massa, waar je het van moet hebben zal denk ik niet snel 600 euro neertellen voor iets wat kwa games (nog) niet veel verschil te bieden heeft met een x360 van 200 euro minder en dan is er ook nog eens de wii die toch ook wel een behoorlijke aanhang lijkt te krijgen onder de meer casual gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

D. Ninjai schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:40:
[...]

Helemaal mee eens. Beste action/adventure ooit gemaakt vind ik. Ben zelf ook een liefhebber van Ninja Gaiden (Black) op de Xbox. Je kunt er echt goed in worden. Vooral het gevoel dat je echt volledige controle over Ryu hebt en de gehele tijd tijdens het vechten je hoofd erbij moet houden want anders gaat het goed fout. Heb je een fout gemaakt dan licht het echt aan je zelf en dat is echt super om bijvoorbeeld jezelf efficient merkbaar te verbeteren.
Klopt, je merkt helemaal hoe goed de game is als je daarna andere games gaat spelen. Dan valt pas op hoeveel controle je hebt over Ryu. De meeste gamers zullen even over een pijnpunt heen moeten als het in het begin te moeilijk wordt. Maar als je eenmaal doorhebt dat je toch echt combo's moet gaan leren ipv button mashen en veel moet blocken en rollen, dan krijg je de feeling echt goed te pakken. Dit is zo'n zeldzame classic. Hopelijk krijgt het spel met een release op de PS3 ook buiten de Xbox scene de erkenning die het verdient.

• swopdark
nudie schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:48:
Omdat de meeste devvers (nu al merkbaar) terughoudend zijn bij het ontwikkelen voor de PS3 omdat het erg duur, moeilijk en tijdrovend is en daarnaast niet echt een grote afzet markt heeft.
Dat er veel developers terughoudend zijn t.o.v. de PS3 is een compleet uit haar verband getrokken bericht. Op deze berichtgeving springen gelijk een hoop PS3 bashers in en blazen de boel op alsof de PS3 geen developers meer heeft. Dit is behoorlijke onzin... Net zoals bij de PS2 het geval was wordt de PS3 behoorlijk in twijfel getrokken door vooruitstrevende (dure) hardware. Omdat de Sony nu eenmaal marktleider is en een "hoge boom" zijn er legio analisten die maar wat graag de negatieve zaken proberen boven te halen want slecht nieuws verkoopt nu eenmaal beter als goed nieuws. Ook de PS3 heeftte kampen met exact hetzelfde commentaar als de PS2... duur, moeilijk te programmeren, zware concurentie van een andere next-gen moeilijke launch, te weinig consoles.

Ik neem alle analisten met een krote korrel zout.

Verwijderd

Als ik volgende week (als alles goed gaat) online ga met m'n PS3, kan ik dan gewoon inloggen op het Amerikaanse netwerk, of hoe gaat dat in z'n werk? Kan ik dan gebruik maken van de id-naam die ik vorige week heb geregistreerd, of moet ik een nieuwe aanmaken?

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:23:
Dat is opzich ook niet zo vreemd. Sony zit met een enorm duur apparaat wat toch al zijn invloed begint te hebben want bv de ebay prijzen zijn al in elkaar gepleurd. Ze zitten met leverings problemen. Ze zitten met een medium waarvan het nog maar de vraag is of dat de standaard gaat worden en of de grote masse er uberhaubt binnen 1 a 2 jaar massaal aan wil, zoals gebruikelijk bij consoles een niet al te beste launch lineup, veel exclusives die toch ook naar de andere consoles komen en ''veel'' devs die het toch al niet helemaal zien zitten met de ps3.
De prijzen op ebay zijn in elkaar gepleurd omdat er gewoon zeer regelmatig nieuwe PS3 shipments in de winkels komen. En dan lijkt het me logisch dat je als consument geen kapitalen meer gaat betalen op ebay.
Ik blijf erbij dat de prijs verruit het grootste probleem is van de ps3. Geweldig dat de ps3 zoveel kan, maar hoeveel mensen zullen daar nou werkelijk behoefte aan hebben? er zullen vast aardig wat gamers 600 euro voor een ps3 over hebben, maar de grote massa, waar je het van moet hebben zal denk ik niet snel 600 euro neertellen voor iets wat kwa games (nog) niet veel verschil te bieden heeft met een x360 van 200 euro minder en dan is er ook nog eens de wii die toch ook wel een behoorlijke aanhang lijkt te krijgen onder de meer casual gamer.
Het gaat mij puur om games die typisch voor de PlayStation zijn. En die kun je gewoon niet krijgen op de 360/Wii, hoe goedkoop die ook mogen zijn. Als ik kijk naar de releaselijsten van die consoles, dan zie ik weinig games die me aanspreken.
Bovendien denk ik dat er in het begin genoeg mensen 600euro over zullen hebben voor de PS3.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 21-12-2006 09:23 ]

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:23:
[...]
Waar is de ps3 voor bedoeld? Om solo of via internet te spelen. Waar is de Wii voor bedoeld? Om met vier man voor een tv te hangen. Even het kostenplaatje voor een Wii, drie extra controllers, 4 nunchuks en 4 classic controllers: 249 + (3*39,95) + (4*19,95) + (4*19,95) = 528.45 euro. Dus niet meer over de prijs zeuren.

Verwijderd

Het gaat mij puur om games die typisch voor de PlayStation zijn. En die kun je gewoon niet krijgen op de 360/Wii, hoe goedkoop die ook mogen zijn. Als ik kijk naar de releaselijsten van die consoles, dan zie ik weinig games die me aanspreken.
Bovendien denk ik dat er in het begin genoeg mensen 600euro over zullen hebben voor de PS3.
Tuurlijk zijn er mensen genoeg die er 600 Euro voor over hebben (waaronder ikzelf). De PS3 zal in de beginfase met name gekocht worden door de wat 'oudere' gamers onder ons, die toch wat meer willen dan alleen een 'spelcomputer' en die daar ook het geld voor (over) hebben.

Verwijderd

Als er daadwerkelijk genoeg nieuwe shipments binnenkomen zoals je hierboven zegt waarom zijn de verkopen dan nogsteeds zo laag? schijnbaar is er toch zelfs nu al een beperkte vraag naar de ps3. Voor 600 euro ga je gewoon niet de massa markt aanspreken ben ik bang.
Waar is de ps3 voor bedoeld? Om solo of via internet te spelen. Waar is de Wii voor bedoeld?
Dus de ps3 is alleen voor nerds zonder sociaal leven en de wii voor coole mensen met vrienden? ;) (je stelling klopt trouwens niet maar dat even terzeide).
Even het kostenplaatje voor een Wii, drie extra controllers, 4 nunchuks en 4 classic controllers: 249 + (3*39,95) + (4*19,95) + (4*19,95) = 528.45 euro. Dus niet meer over de prijs zeuren.
Omg, ga alsjeblieft die kant niet op... Waar is die HDTV van 1500 a 2000 euro voor de ps3? en waarom 4 nunchucks? je krijgt er 1 bij de wii dus heb je er maar 3 nodig. En waarom 4 classic controllers? de meeste zullen de VC games voornamelijk alleen spelen (de wii zelf is veel beter geschikt voor 4p party games). En op de ps3 kan je 7 controllers aansluiten, tel dan ook even 6x50 euro bij de ps3 op om het eerlijk te houden.

Dus als we dan de zoveelste lompe niet realistische prijs telling gaan doen krijg je voor de ps3: 600+1500+6x50=2400 euro. En dan kan je nog geeneens spelen want dat is nog zonder game ook.

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

johnnyv.nl schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:29:
[...]

Waar is de ps3 voor bedoeld? Om solo of via internet te spelen. Waar is de Wii voor bedoeld? Om met vier man voor een tv te hangen. Even het kostenplaatje voor een Wii, drie extra controllers, 4 nunchuks en 4 classic controllers: 249 + (3*39,95) + (4*19,95) + (4*19,95) = 528.45 euro. Dus niet meer over de prijs zeuren.
_O- Hoe scheef kan je een vergelijking maken :X

Even op die manier het kostenplaatje voor een Ps3
blablabla 1080p tv 6000 euro + 4 PSP's (4*200) + 4 controllers (4*40) 10 Blu-ray films (10*30)
Dus niet meer over de prijs zeuren -O-

Natuurlijk slaat ook mijn vergelijking nergens op, en dat is ook juist de bedoeling. Als ik op jou manier ga vergelijken komt de ps3 er alleen maar duurder van af, en ook daar klopt niks van. De ps3 is wat duurder, en daar krijg je meer voor. Maar dat betekend niet dat je de prijs volledig voorbij mag laten schieten, die blijft hoog. (te hoog voor mij op dit moment in ieder geval)

NIEMAND koopt een wii met 4 classic controllers. En ook heel weinig mensen kopen een Wii met 4 Wiimotes. (waarom zou je? die mogen je vrienden zelf mooi meenemen.) Hoogstens 1tje extra.
Daarnaast ga ik helemaal niet met 4 vrienden spelen, meestal 1 en die neemt mooi zijn eigen wiimote mee. Sowiso is je hele vergelijking krom omdat hoe jij de wii en de ps3 ziet, alleen jou visie daar op is. Ik zou voor ps3 net zo snel extra controllers voor multiplayer halen als voor de wii, en omgekeerd op de Wii nog liever en vaker online spelen binnenkort.

[ Voor 6% gewijzigd door Collaborator op 21-12-2006 10:24 ]

This space is occupied

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:21:
[...]
En op de ps3 kan je 7 controllers aansluiten, tel dan ook even 6x50 euro bij de ps3 op om het eerlijk te houden.
Dat was weer zo'n loze belofte van Sony, in het rijtje van 2 x 1080P enzo. Maar het zorgt er wel voor dat de PS3 uiteindelijk goedkoper is dan de Wii. Go Sony :+

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• pagani
  • Niet online
[...]
Omg, ga alsjeblieft die kant niet op... Waar is die HDTV van 1500 a 2000 euro voor de ps3? en waarom 4 nunchucks? je krijgt er 1 bij de wii dus heb je er maar 3 nodig. En waarom 4 classic controllers? de meeste zullen de VC games voornamelijk alleen spelen (de wii zelf is veel beter geschikt voor 4p party games). En op de ps3 kan je 7 controllers aansluiten, tel dan ook even 6x50 euro bij de ps3 op om het eerlijk te houden.

Dus als we dan de zoveelste lompe niet realistische prijs telling gaan doen krijg je voor de ps3: 600+1500+6x50=2400 euro. En dan kan je nog geeneens spelen want dat is nog zonder game ook.
Begrijpend lezen is lastig. Om de Wii te gebruiken waar ie voor bedoeld is heb je alles nodig wat ik gezegd heb (voor 4-player de komende smash bros moet je 4 classic controllers hebben). Voor de PS3 (solo of multiplay via internet) heb je inderdaad een tv nodig. En ja, voor de hoogste kwaliteit een full HD tv. Maar een tv heb je toch al, en die heb je ook nodig voor een Wii.

Niks scheefs aan mijn vergelijking. Nintendo -> party games.

Anyways, scheer je weg en laat dit topic nou eens met rust. Dit hele topic bestaat voor 90% uit gebash op Sony, wordt het een beetje zat. We weten dat het ding 600 euro kost, we weten dat dat voor veel mensen veel geld is.

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 21-12-2006 10:48 ]

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
ninja gaiden de gekste, fijn voor de ps3 dat hij daarop komt want het is voor mijn gevoel altijd een typische ps game geweest die op de xbox uitkwam :)

Maargoed, elke console heeft zn typische games, voor de xbox zijn dat games als halo en gears of war die de typische westerse gamer erg aanspreken, op de ps heb je games als God of War en met nintendo heb je games die doorgaan tot deel 10 of meer :P

elke console heeft wel wat positiefs, toch ben ik bang dat de ps3 wel eens zou kunnen gaan floppen. Zelf als xbox liefhebber maakt het me niet heel veel uit behalve dat nintendo en ms het ineens een stuk makkelijker hebben, concurrentie is altijd beter voor de consument, daarom snap ik al dat console bashing gedoe ook niet zo.

• pagani
  • Niet online
Als ie flopt heb ik iig nog een leuke experimenteerbak die ik voor m'n werk ook nog eens kan gebruiken :) En dat voor 600 euro, cheap :*)

[ Voor 13% gewijzigd door pagani op 21-12-2006 11:09 ]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

johnnyv.nl schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:43:
[...]

Begrijpend lezen is lastig. Om de Wii te gebruiken waar ie voor bedoeld is heb je alles nodig wat ik gezegd heb (voor 4-player de komende smash bros moet je 4 classic controllers hebben). Voor de PS3 (solo of multiplay via internet) heb je inderdaad een tv nodig. En ja, voor de hoogste kwaliteit een full HD tv. Maar een tv heb je toch al, en die heb je ook nodig voor een Wii.

Niks scheefs aan mijn vergelijking. Nintendo -> party games.

Anyways, scheer je weg en laat dit topic nou eens met rust. Dit hele topic bestaat voor 90% uit gebash op Sony, wordt het een beetje zat. We weten dat het ding 600 euro kost, we weten dat dat voor veel mensen veel geld is.
sorry kerel, je daagt zelf nogal veel uit, laten we even jouw redenering volgen:
nintendo is een party console, dus MOET je 4 classic controllers kopen (wtf? eentje is voldoende voor vc games als de standaardcontroller je niet aanstaat) en MOET je 4 wiimotes en nunchucks kopen (want je MOET met 4 spelen, minder mag niet, en je vrienden zijn gierige pinnen die zelfs geen console of controller kopen en enkel bij jou komen om spelletjes te spelen)

De ps3 is een High definition console die ook als mediacenter gebruikt kan worden, dus MOET je er een HD-tv bijkopen (van sony uiteraard) met digital surround installatie (er zit digital out op, ga je toch niet ongebruikt laten he). Bovendien MOET je er een computer bijkopen (hoe ga je anders je mediacenter van content voorzien?). Kostenplaatje is snel gemaakt, wat een dure console zeg :+

Moraal van het verhaal: wat is er in godsnaam mis met jullie? Je vindt de ps3 tof. Heel leuk voor jou, maar is het dan echt nodig om andere consoles af te breken? Dit is een trend die ik over het hele internet zie: mensen die er echt plezier in scheppen in het hopen dat een "concurrerende" console op de fles zal gaan. Ik mis de nintendo VS sega tijden, toen waren fanboy oorlogen nog fun: op het schoolplein blijven volhouden dat jouw console de beste is, maar elkaar de verdoemdenis inwensen was er niet bij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• pagani
  • Niet online
Boeboe schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:14:
[...]
Heel leuk voor jou, maar is het dan echt nodig om andere consoles af te breken?
* pagani checked de topictitel: ps3 topic

Wie komt er nou in een ander topic bashen 8)7

En nog steeds wordt er niet gelezen. Wii -> partygames. Dus speel je met meerdere mensen op een console. Aangezien ik verder niemand ken die zelf een Wii heeft/koopt maar wel de Wii wil gebruiken waar ie voor bedoeld is ben ik gewoon 528 euro kwijt.

[ Voor 29% gewijzigd door pagani op 21-12-2006 11:26 ]

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
@boeboe, dat heeft helemaal niets met consoles te maken, maar gewoon puur met het internet. Omdat het betrekkelijk anoniem is kom ik meningen tegen die je normaal gesproken nooit over de lippen zou nemen. Maar weinig mensen houden zich aan de netiquette. Moet je maar eens je mening laten horen over ethische kwesties, dan krijg je al veel sneller doodverwensingen naar je hoofd geslingerd. Erg triest overigens :)

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

johnnyv.nl schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:18:
[...]

* Collaborator checked de topictitel: ps3 topic

Zie jij ps3 bashing? ik niet. Of valt redelijke kritiek ook al onder bashen? Weet je wat bashen is? onzin dingen vergelijken zoals net gebeurde om iets af te kunnen kraken.

This space is occupied

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hier GTHD trailer van wat de Japanners de 24e kunnen verwachten:
http://www.gametrailers.c...id=15814&type=mov&pl=game
Ziet er zeer goed uit. Is weer flink wat veranderd. I like! :*)

• pagani
  • Niet online
Collaborator schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:23:
[...]

Zie jij ps3 bashing? ik niet. Of valt redelijke kritiek ook al onder bashen? Weet je wat bashen is? onzin dingen vergelijken zoals net gebeurde om iets af te kunnen kraken.
Ik versta 4 topics lang op elke pagina minimaal 5 berichten over hoe duur ie wel niet is wel onder bashing ja. Erge is nog dat 90% van die posts van een select groepje van 5-10 mensen komen die op elke pagina eigenlijk 4 topics lang hetzelfde zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 21-12-2006 11:27 ]

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:18:
[...]

/me checked de topictitel: ps3 topic

Niemand bashed, er word alleen gereageerd op die totaal, sorry dat ik het zeg, debiele vergelijking. Zo van de wii is eigelijk ook duur als je er nog 7 controller sets bij moet kopen dus de ps3 is eigenlijk heel goedkoop waarbij je dus voor het gemak even vergeet wat je bij de ps3 allemaal ''moet'' hebben wat volgens jouw vervolgens eigenlijk weer niet nodig is. Zo van je moet 4 wii controllers en 4 classic controllers hebben voor de wii, maar voor de ps3, een HD machine, hoef je eigenlijk geen hdtv te hebben want je hebt al een tv. Moet je persee 4 wiimotes hebben om te kunnen gamen dan?

De hele discussie ging over de prijs en of die de verkopen van de ps3 kon drukken. En ja ik denk dat dat zo is. Veel mensen zullen gewoon geen 600 euro overhebben voor een console waar ze op dat moment nog geeneens een spelletje op kunnen spelen als de concurrent voor 400 euro eigenlijk precies hetzelfde bied en nog een ander voor 250 euro met iets totaal anders komt wat ook aantrekkelijk is.

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:27:
[...]

Niemand bashed, er word alleen gereageerd op die totaal, sorry dat ik het zeg, debiele vergelijking. Zo van de wii is eigelijk ook duur als je er nog 7 controller sets bij moet kopen dus de ps3 is eigenlijk heel goedkoop waarbij je dus voor het gemak even vergeet wat je bij de ps3 allemaal ''moet'' hebben wat volgens jouw vervolgens eigenlijk weer niet nodig is. Zo van je moet 4 wii controllers en 4 classic controllers hebben voor de wii, maar voor de ps3, een HD machine, hoef je eigenlijk geen hdtv te hebben want je hebt al een tv. Moet je persee 4 wiimotes hebben om te kunnen gamen dan?

De hele discussie ging over de prijs en of die de verkopen van de ps3 kon drukken. En ja ik denk dat dat zo is. Veel mensen zullen gewoon geen 600 euro overhebben voor een console waar ze op dat moment nog geeneens een spelletje op kunnen spelen als de concurrent voor 400 euro eigenlijk precies hetzelfde bied en nog een ander voor 250 euro met iets totaal anders komt wat ook aantrekkelijk is.
Denk je niet dat het verstandig is om na 4 topics deze discussie te voeren het gewoon eens af te wachten?

Verwijderd

Wat er in een half uurtje koffie drinken allemaal niet kan gebeuren. Het lijkt hier wel een slagveld. :(

Ik zit over 7 dagen in ieder geval Resistance te spelen op mijn gloednieuwe 60GB PS3-tje, en dat is elke Euro die ik daarvoor heb moeten betalen dubbel én dwars waard! :)

Het lijkt alleen wel alsof het handjevol personen dat ook een Japanse PS3 (en dit forum bezoekt) heeft van de aardbodem verdwenen is. Jammer, want ik zit nog wel met een paar vraagjes... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 11:32 ]

• yzf1kr
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:31:
Het lijkt alleen wel alsof het handjevol personen dat ook een Japanse PS3 (en dit forum bezoekt) heeft van de aardbodem verdwenen is. Jammer, want ik zit nog wel met een paar vraagjes... ;(
Tja 3 mogelijkheden: Of ze zijn zo verslaafd dat ze geen tijd meer hebben voor GoT, of ze hebben de "3 beeps of hell" en hij is retour, of ze vonden er geen reet aan en hebben hem met winst doorverkocht.

Verwijderd

yzf1kr schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:37:
[...]

Tja 3 mogelijkheden: Of ze zijn zo verslaafd dat ze geen tijd meer hebben voor GoT, of ze hebben de "3 beeps of hell" en hij is retour, of ze vonden er geen reet aan en hebben hem met winst doorverkocht.
Het zal dat eerste wel zijn dan denk ik... ;)

• PWM
  • Niet online

PWM

Is er een manier om te kijken wat mensen spelen, zoals hier:

http://live.xbox.com/member/Peewee79

Zou het wel interessant vinden om te kijken wat de mensen in de US nou veel spelen, en wat helemaal niet.

ETA van mijn PS3: 4 januari

Ben benieuwd.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 21-12-2006 11:54 ]

• pagani
  • Niet online
Ik ben super benieuwd naar de mogelijkheden m.b.t. Linux op de ps3 en dan zelf developen. Ben vooral benieuwd in hoeverre je de cell proc (en dan echt tot op het bot, dus de losse SPE's) kan aanspreken.

Verwijderd

ETA van mijn PS3: 4 januari

Ben benieuwd.
Mag ik vragen waarom dat nog zo lang duurt? Of heb je hem nog niet besteld?

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:01:
[...]

Mag ik vragen waarom dat nog zo lang duurt? Of heb je hem nog niet besteld?
Hij komt uit de US.

Ik had daar een pre-order staan bij launch, maar doordat Sony stiekum maar de helft leverde, ben ik nu pas aan de beurt.

Vriendje kan hem daar morgen of overmorgen ophalen, als het goed is. Dan wordt hij verstuurd.

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:13:
[...]

Hij komt uit de US.

Ik had daar een pre-order staan bij launch, maar doordat Sony stiekum maar de helft leverde, ben ik nu pas aan de beurt.

Vriendje kan hem daar morgen of overmorgen ophalen, als het goed is. Dan wordt hij verstuurd.
Netjes! Heb je er nog games bij?

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:14:
[...]

Netjes! Heb je er nog games bij?
Nee, er zijn geen spellen die me aanspreken :+

Had hem besteld, in de gedachten dat Motorstorm beschikbaar zou zijn, die game lijkt me fantastisch. Helaas nog even wachten.

Ik vermaak me wel even met de demo's.

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:21:
[...]

Nee, er zijn geen spellen die me aanspreken :+

Had hem besteld, in de gedachten dat Motorstorm beschikbaar zou zijn, die game lijkt me fantastisch. Helaas nog even wachten.

Ik vermaak me wel even met de demo's.
Lijkt RFoM je niks dan? Lijkt mij echt bruut om mee te beginnen! :) Ga jij je gewoon op het US-netwerk aanmelden voor het downen van die demootjes?

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Of de mensen met een import PS3 worden een beetje moe van telkens weer die fanboy uitspattingen en prijsvergelijkingen en vinden dat dat weinig tot nix toevoegt aan deze thread...

Even voor Neovo: wat voor vragen heb je nog?

Ik kan je aanraden om voor het aansluiten van je PS3 op je tv een standaard PS1 of PS2 scart kabel te gebruiken, mits je tv een scart ingang heeft natuurlijk. Dan heb je zowiezo beter beeld dan met de meegeleverde composiet kabel. Zo'n kabel kost je maximaal een tientje in een goede gameshop.

Verder moet je wel een nieuw PSN id aanmaken als je met je PS3 online wilt (en dat wil je!). Gewoon de instructies op het scherm volgen, ergens een Amerikaans adres vandaan toveren (voor de US store) en klaar ben je! En je kan nog een apart PSN id aanmaken voor de Japanse store, maar dat vergt wat meer doorzettingsvermogen. De aanmeldingsprocedure is nl. in het Japans en op een bepaald moment moet je een adres opgeven waarvan de postcode moet kloppen.

Nou ben ik trouwens wel benieuwd waar je je PS3 hebt gekocht. Via Ebay?

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:22:
[...]

Lijkt RFoM je niks dan? Lijkt mij echt bruut om mee te beginnen! :) Ga jij je gewoon op het US-netwerk aanmelden voor het downen van die demootjes?
Nee, niet echt. Toen ik eerst hoorde van het spel, dacht ik dat het top zou worden. Ik dacht een een WOII, Sience fiction combo.

Nu blijkt dat het met gare monsters is, haak ik af. Op zich niets op tegen, maar de combinatie spreekt me niet aan.

Ik doe het puur voor Motorstorm, GT5 en dat soort spellen.

Ik ga me denk ik gewoon op het US netwerk aanmelden ja.

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:28:
[...]

Nee, niet echt. Toen ik eerst hoorde van het spel, dacht ik dat het top zou worden. Ik dacht een een WOII, Sience fiction combo.

Nu blijkt dat het met gare monsters is, haak ik af. Op zich niets op tegen, maar de combinatie spreekt me niet aan.

Ik doe het puur voor Motorstorm, GT5 en dat soort spellen.

Ik ga me denk ik gewoon op het US netwerk aanmelden ja.
Ik ook hoor. Hoop wel dat dit eenvoudig gaat, en dat het geen problemen oplevert wanneer ik over twee maanden naar het Europese netwerk wil switchen...

Weet jij toevallig of je met de spullen in het 60 GB pakket genoeg hebt om de PS3 op een SDTV aan te sluiten? Of moeten we nog een kabeltje erbij kopen? Dan haal ik die alvast... : :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 12:35 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:34:
[...]

Ik ook hoor. Hoop wel dat dit eenvoudig gaat, en dat het geen problemen oplevert wanneer ik over twee maanden naar het Europese netwerk wil switchen...

Weet jij toevallig of je met de spullen in het 60 GB pakket genoeg hebt om de PS3 op een SDTV aan te sluiten? Of moeten we nog een kabeltje erbij kopen? Dan haal ik die alvast... : :+
Standaard Composiet ( |:( ). Zoals in de post hierboven kan je het best een RGB kabel halen.

Ik heb er zelf een Component kabel bij besteld, aangezien mijn 360 aan mijn DVI hangt, en ik 0 vertrouwen heb ik HDMI.

Totaal ben ik kwijt: $599 + $30 (kabel) + $40,- (controller) = $670,-. Er komt nog 6% tax op in die staat. Een $700,- dus, en dan heb ik nog geen spel 8)7

Maar ja, demo's maken een hoop goed.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 21-12-2006 12:40 ]

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:38:
[...]

Standaard Composiet ( |:( ). Zoals in de post hierboven kan je het best een RGB kabel halen.

Ik heb er zelf een Component kabel bij besteld, aangezien mijn 360 aan mijn DVI hangt, en ik 0 vertrouwen heb ik HDMI.
Ik krijg de Japanse versie, zit daar geen RGB-kabel of iets dergelijks bij?

:neovo krijgt het gevoel dat hij vaak niet weet wat hij koopt:

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Haha. Nee, alleen composiet. Koop een RGB-kabel (SCART), of gebruik die van je PS2 als je die hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 21-12-2006 12:42 ]

Verwijderd

:D
Nee, alleen composiet. Koop een RGB-kabel (SCART), of gebruik die van je PS2 als je die hebt.
Okay, thanx! Die ga ik dan dus ff snel halen deze week (PS2 heb ik al heel lang niet meer)... :)

O ja, hoe zat het ook weer met die verschillen in voltages? Anders haal ik er meteen ff een andere stekker bij.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 13:25 ]

• SToRM666
Als er daadwerkelijk genoeg nieuwe shipments binnenkomen zoals je hierboven zegt waarom zijn de verkopen dan nogsteeds zo laag? schijnbaar is er toch zelfs nu al een beperkte vraag naar de ps3. Voor 600 euro ga je gewoon niet de massa markt aanspreken ben ik bang.
Volgens verschillende fora die ik lees, vliegen de consoles de winkels uit hoor. En het zullen er nog niet echt heel veel tegelijk zijn, maar ze komen wel zeer regelmatig binnen.
Hoe kom jij er dan bij dat de verkopen laag zijn?
Hoedje schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:23:
Dat was weer zo'n loze belofte van Sony, in het rijtje van 2 x 1080P enzo. Maar het zorgt er wel voor dat de PS3 uiteindelijk goedkoper is dan de Wii. Go Sony :+
Loze belofte? 7 controllers is nog steeds mogelijk hoor.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
SToRM666 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:03:
[...]
Loze belofte? 7 controllers is nog steeds mogelijk hoor.
I stand corrected. Er staat mij iets bij dat ik had gelezen dat er maar 4 tegelijkertijd gebruikt konden worden. Maar op de Sony site staat duidelijk up to 7 connections at one time. Excuus!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Ik ben zojuist een Scart-kabel wezen halen, maar nu twijfel ik toch nog of ik het goede heb gehaald. Er zit toch helemaal geen Scart-aansluiting op de console zelf? Ik kan zo gauw nergens een plaatje vinden van de achterkant... :/

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:53:
Ik ben zojuist een Scart-kabel wezen halen, maar nu twijfel ik toch nog of ik het goede heb gehaald. Er zit toch helemaal geen Scart-aansluiting op de console zelf? Ik kan zo gauw nergens een plaatje vinden van de achterkant... :/
Je moet ook geen scart<-->scart kabel halen natuurlijk ;)

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:00:
[...]

Je moet ook geen scart<-->scart kabel halen natuurlijk ;)
%#$%$#%^%$%$ :(

...ik wist dat ik iets fout deed in die winkel. Ik moet alleen zo'n Scart-opzetstuk hebben zeker?

:neovo beseft dat hij zo nu en dan antwoord geeft op z'n eigen domme vragen:

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:02:
[...]

%#$%$#%^%$%$ :(

...ik wist dat ik iets fout deed in die winkel. Ik moet alleen zo'n Scart-opzetstuk hebben zeker?

:neovo beseft dat hij zo nu en dan antwoord geeft op z'n eigen domme vragen:
Je moet een PS2-Scart kabel hebben...... 8)7

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:12:
[...]

Je moet een PS2-Scart kabel hebben...... 8)7
Hoe kom ik daaraan? Ik heb allang geen PS2 meer.. Kan je zo'n kabel gewoon bij een gamestore halen ofzo? Of verkopen ze die dingen ook gewoon bij de ITS?

Ik ga nu toch echt pas weer de deur uit als ik zeker weet waar ik moet zijn, en wat ik daar moet halen. O-)

Als ik deze kabel neem zit ik volgens mij altijd goed toch?

http://www.consoleshop.nl...e-universal-av-cable.html

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 15:42 ]

• SToRM666
Je moet zoiets hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.muizenshop.nl/layout/media/801-1000/850_1_image.jpg
Het blokje wat ertussen zit is niet perse nodig (heb ik ook niet).

Verwijderd

SToRM666 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:42:
Je moet zoiets hebben:

[afbeelding]
Het blokje wat ertussen zit is niet perse nodig (heb ik ook niet).
Thanx! Die staat er ook gewoon bij: :)

http://www.consoleshop.nl...-scart-%26-rca-cable.html

Maar nu zie ik ook deze er tussen staan:

http://www.consoleshop.nl...s1-to-scart-av-cable.html

Zal dat écht zo veel verschil maken???

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nee. Monster is overpriced marketingspul.
Ik heb een Blaze gehaald destijds. Prima ding voor een leuk prijsje.

• SToRM666
Ik zou zelf de bovenste nemen, daarbij kun je nogeens apart je geluid aftappen ook :)
Hmmm...ik heb sinds de PS1 al dezelfde kabel zonder dat blokje ertussen, dus misschien dat ik die zelf ook nog maar eens ga bestellen voor mijn (toekomstige) PS3.

Verwijderd

SToRM666 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:50:
Ik zou zelf de bovenste nemen, daarbij kun je nogeens apart je geluid aftappen ook :)
Hmmm...ik heb sinds de PS1 al dezelfde kabel zonder dat blokje ertussen, dus misschien dat ik die zelf ook nog maar eens ga bestellen voor mijn (toekomstige) PS3.
Je bedoelt dus deze?

http://www.consoleshop.nl...-scart-%26-rca-cable.html

Die bij Bol.com trouwens zowat de helft goedkoper is: :9

http://www.nl.bol.com/is-...04000022919&Section=GAMES

Verwijderd

Heb net even met de Handyman gebeld, en die vertelde dat ik een probleem zal hebben met de netstroomaansluiting van de Japanse Playstation 3. Heeft hij gelijk hierin? En hoe doen de mensen dat die een Japanse PS3 hebben dan eigenlijk?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 16:33 ]

• SToRM666
Van wat ik heb gelezen op verschillende fora, kun je m zo aansluiten.
Normaal gezien gaat dat niet, maar de PS3 heeft één of andere convertor waardoor het wel kan.
Die bedoel ik ja. Is wel goedkoop bij Bol :P
Ach, je weet nu wat je moet hebben en misschien is ie in de winkel nog wel voordeliger :)

[ Voor 58% gewijzigd door SToRM666 op 21-12-2006 16:36 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:32:
Heb net even met de Handyman gebeld, en die vertelde dat ik een probleem zal hebben met de netstroomaansluiting van de Japanse Playstation 3. Heeft hij gelijk hierin? En hoe doen de mensen dat die een Japanse PS3 hebben dan eigenlijk?
En dit soort mensen heeft wel een PS3 staan :/
De Handyman heeft gelijk. Ik neem voor 300 euro de PS3 van je over. :o
Eigenlijk heeft hij geen gelijk. De PS3 heeft een universele voeding die zowel op 110v als 230v werkt. Het enige wat je nodig hebt is een geschikte stroomkabel of een convertor van Japanse stekker naar Europees.

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:45:
[...]

Niemand houdt je tegen ;)

Als Motorstorm tegenvalt, gaat die van mij de deur weer uit :) Ik zal jou als eerste een mailtje sturen :)

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Haha. Ik ga dit weekend voor een weekje weg naar Mexico. Moet daarom zowel heen als terug een dagje in Atlanta blijven. Kans dat ik onderweg een PS3 probeer te ritselen....misschien.

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:56:
Haha. Ik ga dit weekend voor een weekje weg naar Mexico. Moet daarom zowel heen als terug een dagje in Atlanta blijven. Kans dat ik onderweg een PS3 probeer te ritselen....misschien.
Best Buy kan je proberen. Die hebben nu landelijk nieuwe voorraaden gekregen. De vestiging waar die van mij ge-pre-ordered was, heeft nu zijn pre-orders afgehandeld, en kan ze daadwerkelijk in de verkoop gooien.

Verwijderd

De Handyman heeft gelijk. Ik neem voor 300 euro de PS3 van je over. :o
Eigenlijk heeft hij geen gelijk. De PS3 heeft een universele voeding die zowel op 110v als 230v werkt. Het enige wat je nodig hebt is een geschikte stroomkabel of een convertor van Japanse stekker naar Europees.
Toch vreemd dan dat in de PS3 User Guide staat dat tie 120v als voeding gebruikt, en niet 110v én 230v zoals jij zegt. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 17:06 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nee maar de voeding doet wel 110v tot 250v en 50 of 60hz.

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 21-12-2006 17:09 ]

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:08:
Nee maar de voeding doet wel 110v tot 250v en 50 of 60hz.
Dat zegt mij allemaal niet zo veel, ik ben niet zo handig hierin als de meeste hiero (zoals je wellicht al gemerkt hebt). :D

Ik wil alleen maar weten wat voor kabeltje (of wat dan ook) ik moet kopen om te voorkomen dat ik straks mijn PS3 opblaas. :) PWM, jij hebt een PS3 staan, hoe heb jij dit gedaan dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 17:27 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:17:
[...]

Dat zegt mij allemaal niet zo veel, ik ben niet zo handig hierin als de meeste hiero (zoals je wellicht al gemerkt hebt). :D

Ik wil alleen maar weten wat voor kabeltje (of wat dan ook) ik moet kopen om te voorkomen dat ik straks mijn PS3 opblaas. :) PWM, jij hebt een PS3 staan, hoe heb jij dit gedaan dan?
Hoho, ik heb hem 4 januari staan :) Hij staat nu voor mij klaar in de US :)

BTW:

Virtua Fighter 5 komt naar de 360.

Nu maar hopen dat Motorstorm echt goed is :)

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 21-12-2006 17:34 ]

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Welke games nemen jullie erbij dan? Zulke geweldige launchtitels zijn er niet toch? Ridge Racer 7 zal wel nice zijn en voor wie ervan houdt, Resistance.

Overigens is 25 december a.s. Gran Turismo HD: Classic te downloaden voor nop.
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.