Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 32.835 views sinds 30-01-2008

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 52690 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 00:25:
[...]

Kun je misschien een linkje naar die reviews doen. Op famitsu.com wordt ik niet echt wijzer want mn japans is niet al te best. ;)
De reviews zelf kan ik ook niet zoveel mee :D
Dus waarom ze Motorstorm met een 8 (en iemand met een 6) beoordelen weet ik niet.

En waarom zouden de screenies niet ingame zijn? Zijn gewoon foto's rechstreeks van het scherm.

PSN: Shiver23

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
dat tivo is zeker interessant. Zeker als je van plan bent zon ding te kopen en eigenlijk ook wel een ps3 wilt hebben. Koop je ze beide, zie ik me wel toe in staat hehe.

Motorstorm screens zijn duidelijk geshopped. Ik bedoel als je de ingame beelden gaat vergelijken met deze screens, zie je duidelijk het verschil. Het spel is al uit dus er zal weinig meer aan veranderen. Neemt niet weg dat ze er prachtig uit zien.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:21
die foto's van storm666 zijn van de japanse game die daar nu uit.
Dus ik denk dat het er wel zo uitziet

Anoniem: 93354

swopdark schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:56:
Goede berichten:
http://www.ps3party.nl/nieuws/item/29366/

03/03/2007 PS3 in europa??

[...]

Enkel de 60 gig verse in europa :9 :*) 8) lijkt me een goede keuze.

En die Tivo tuner dan?? wat een strakke sjit... Sony wil echt het hart van de multimedia woonkamer worden... Met dit soort ondersteuning gaan ze iig de goede richting op!!
Ja een goede keuze voor de portomonee van sony (60gb maken ze minder verlies op) maar wat nou als ik geen reet geef om 60gb hdd en een stel lompe cartreaders en zo liever 100euro uitspaar? nou word je helemaal gedwongen om 600euro te betalen.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 15:14
Shiver23 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:43:
Lekker voor de modemers ;)
Ziet er goed uit. Vandaag wat cijfers gezien en NFS:carbon werd hoger geranked door Famitsu...

Motorstorm (PS3, Sony): 8 / 8 / 8 / 6 - (30/40)
Need for Speed Carbon (PS3/Xbox 360, EA): 9 / 9 / 8 / 8 - (34/40)
:/
Eerlijk gezegd had ik al zoiets verwacht van motorstorm.
Motorstorm ziet er goed uit, maar ik vraag me af wat de hoe lang het spel boeiend blijft.

Als ik 30x zo'n spectaculaire crash heb gezien, dan druk ik hem de 31e keer weg.
En als het decor alleen maar woestij/death valley blijft dan wordt dat op den duur ook eentonig.

Neemt niet weg dat het spel goed laat zien wat de mogelijkheden zijn van de PS3, maar ik vermoed dat er bij veel mensen al snel een laagje stof op ligt. Want het is nou ook weer geen gezelschapsspel als mariokart oid.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Zit even verder te redeneren. In de Japanse versie zit geen online multiplayer. Misschien dat daardoor de herspeelbaarheid inderdaad niet zo hoog ligt. Zal met een goede mulitplayer misschien wel hoger gerate zijn. Even wachten op de Engelstalige reviews of op de VS/EU versie...

Anoniem: 153710

yzf1kr schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:01:
[...]

Eerlijk gezegd had ik al zoiets verwacht van motorstorm.
Motorstorm ziet er goed uit, maar ik vraag me af wat de hoe lang het spel boeiend blijft.

Als ik 30x zo'n spectaculaire crash heb gezien, dan druk ik hem de 31e keer weg.
En als het decor alleen maar woestij/death valley blijft dan wordt dat op den duur ook eentonig.

Neemt niet weg dat het spel goed laat zien wat de mogelijkheden zijn van de PS3, maar ik vermoed dat er bij veel mensen al snel een laagje stof op ligt. Want het is nou ook weer geen gezelschapsspel als mariokart oid.
Nah, hij scoort zo omdat hij in japan geen online mode heeft.
Ik vind de score trouwens best netjes.

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:48

Grozno

acts without consequence!

PWM schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:43:
[...]

:?

Lijkt me een beetje kort door de bocht :)
Had idd ff een bui... ;)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:55:
Ja een goede keuze voor de portomonee van sony (60gb maken ze minder verlies op) maar wat nou als ik geen reet geef om 60gb hdd en een stel lompe cartreaders en zo liever 100euro uitspaar? nou word je helemaal gedwongen om 600euro te betalen.
Ik wil ook graag een ferrari rijden, maar ze maken dat kreng maar niet goedkoper :/

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Anoniem: 169877

Aan de ene kant wil ik gewoon wachten tot maart, aan de andere kan zou ik onwijs graag een PS3 willen importeren. Hebben jullie daar geen last van? :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

EfBe schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:11:
[...]

Ik wil ook graag een ferrari rijden, maar ze maken dat kreng maar niet goedkoper :/
Dat zegt ie niet!

Hij zegt dit: Ik wil ook graag 'n lambo 8)7 maar ik hoef geen vleugeldeuren ;)

[ Voor 2% gewijzigd door CLB op 14-12-2006 13:48 . Reden: Ferrari -- Lambo -- ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:48

Grozno

acts without consequence!

Das een lambo... :+

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Anoniem: 196151

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Anoniem: 169877 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:13:
Aan de ene kant wil ik gewoon wachten tot maart, aan de andere kan zou ik onwijs graag een PS3 willen importeren. Hebben jullie daar geen last van? :)
Ik kan nog wel even wachten hoor. En op dit moment zijn er toch niet zo heel veel games die ik er op wil spelen. Die komen in maart pas :P

PSN id: NL_SToRM

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:55:
Maar wat nou als ik eigenlijk die zwarte omhuizing helemaal niet wil of zelf eigenlijk 256MB intern geheugen wel voldoende vind of die tilt sensor in de SIXAXIS niet hoef. of dat rooie lampje op je SIXAXIS niet hoef of maar 2 USB poorten nodig vind of of... |:( (MS laat je tenminste kiezen, kun je dat niet gewoon beter zeggen?)

Sorry jongen, de PS3 komt nu eenmaal standaard met WIFI, 60 gig HDD en cardreaders... Als je zo de berichten in amerika leest dat gaat toch het gros voor de 60 gig versie en twijfelen mensen zelfs om de 20 gig te kopen omdat ze liever 100 euri bij betalen voor een completer pakket... Ik geef ze geen ongelijk en ik denk dat als er hier een onderzoekje wordt gedaan toch wel 80 pct voor de 60 gig versie zou gaan. ?? Ik ben igg voor de 60 gig aan het opteren.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

EfBe schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:11:
[...]

Wat een onzin. Waarom krijgt de rest van de wereld wel de keuze of ze al dan niet nutteloze bende als wifi en cardreaders willen en wij niet? ik hoef die meuk niet, maar ik moet ervoor betalen, terwijl de helft van de markt dat niet hoeft.

Sorry jongen, de PS3 komt nu eenmaal standaard met WIFI, 60 gig HDD en cardreaders... Als je zo de berichten in amerika leest dat gaat toch het gros voor de 60 gig versie en twijfelen mensen zelfs om de 20 gig te kopen omdat ze liever 100 euri bij betalen voor een completer pakket... Ik geef ze geen ongelijk en ik denk dat als er hier een onderzoekje wordt gedaan toch wel 80 pct voor de 60 gig versie zou gaan. ?? Ik ben igg voor de 60 gig aan het opteren.
Typisch Nederlands om over elke Euro te gaan liggen muggeziften. Ik ga ook gewoon voor de 60 GB versie hoor. Dan heb je wat ook. Zo denk ik er over. :9

• swopdark
Anoniem: 169877 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:17:
Typisch Nederlands om over elke Euro te gaan liggen muggeziften. Ik ga ook gewoon voor de 60 GB versie hoor. Dan heb je wat ook. Zo denk ik er over. :9
AMEN...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:06

inXs

known as inXs

Anoniem: 93354 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:56:
[...]

Wat een onzin. Waarom krijgt de rest van de wereld wel de keuze of ze al dan niet nutteloze bende als wifi en cardreaders willen en wij niet? ik hoef die meuk niet, maar ik moet ervoor betalen, terwijl de helft van de markt dat niet hoeft.
Jeutje zeuren zit wel in je bloed geloof ik.. Dan koop je toch geen PS3? Niemand die je dwingt hoor. Of anders importeer je hem toch? Het meerendeel van de mensen koopt toch de 60gb versie, dus tja, logisch dat ze dit doen. Ik was het ook al van plan..

In elk topic van de consoles vind je het nogal nodig om ff lekker rond te flamen over van alles en nog wat, de meeste mensen weten het nu onderhand wel denk ik, dus laten we het hierbij houden aub. Laten we het nogmaals lekker hebben over de games, de speelbaarheid en de functies van de PS3, waarin ik wel vertrouwen heb... Ik heb er in ieder geval zin in.

superB

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Anoniem: 169877 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:17:
[...]

Een paar maanden terug waren de meningen in de topic toch heel anders.

Het prijsverschil t.o.v. van de 360 was te verklaren. Voor 499,- had je namelijk een vergelijkbare PS3, met Wifi wat je bij de 360 erbij moest kopen.

Dat argument vervalt nu wel.

Voor de prijs van een PS3, koop je ook een 360, met spel (t.w.v. 60,-) en een HD-DVD speler. Dan heb je toch echt dezelfde specs staan.

En we weten allemaal dat het voor de "echte" gamer of Playstation fan niet uitmaakt, maar voor een heleboel consumenten wel.

Veel consumenten hebben op dit moment geen behoefte aan een HD film speler, of ze weten het niet ;)

En dan is het prijs verschil opeens dus wel groot, voor een console dit op dit moment gewoon dezelfde graphics uitspuugt als de 360. Met Wifi kost de Xbox 460,-. Echter, bij de PS3 moet je een spel kopen, dus blijft het verschil 200,-. Heb je geen Wifi nodig (mijn 360 staat gewoon naast mijn router), is het verschil dus zelf 260,-.

Het is koffiedik kijken of het in de toekomst wel de 360 qua graphics voorbij gaat, misschien wel, misschien niet, maar als je naar de situatie vandaag, en waarschijnlijk die in maart kijkt, is dat gewoon niet het geval.

Ik vind het prijstechnisch een gekke keuze van Sony om de 20gb versie weg te laten. Iedereen kan hier om het hardst roepen dat ze toch wel de 60gb versie wilde, en dat het allemaal niet uitmaakt, maar, zo werkt dat nou niet bij iedereen.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 14-12-2006 22:39 ]

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je Ps3 netwerknaam is nú te reserveren. Wees er snel bij zeg maar, op is op.

nieuws-link

[ Voor 32% gewijzigd door kronk op 14-12-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-02 05:33
Ach jah, de een koop een lcd van 1000,- euri's, de ander koopt er een ps3 + x360 voor. De een wacht een jaar op prijsdaling, terwijl diegene ook wat dagen kan gaan werken voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
kronk schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:44:
Je Ps3 netwerknaam is nú te reserveren. Wees er snel bij zeg maar, op is op.

nieuws-link
Directe link ;)

Ik heb NL_SToRM geregistreerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:56:
[...]

Ik snap je redenatie niet echt. Ik heb een normale trinitron TV, dus wat moet ik met al die HDTV troep? Zelfde 'logica', maar guess what: het is irrelevant. Ieder apparaat heeft onnodige zaken waar je geen gebruik van maakt. Zijn er TE veel van die dingen aan een apparaat, dan koop je een ander. Het is niet zo moeilijk.

-------
online id's: whoa, EfBe was nog vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:23
Yeah.. even Vince_NL geregistreerd.... lijpe shit! :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neovo is ook 'in da house'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

EfBe schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:48:
[...]

Ik snap je redenatie niet echt. Ik heb een normale trinitron TV, dus wat moet ik met al die HDTV troep? Zelfde 'logica', maar guess what: het is irrelevant. Ieder apparaat heeft onnodige zaken waar je geen gebruik van maakt. Zijn er TE veel van die dingen aan een apparaat, dan koop je een ander. Het is niet zo moeilijk.

-------
online id's: whoa, EfBe was nog vrij :)
1 kleine nuance.

Er is een goedkopere versie. Deze versie is voor veel mensen voldoende. Mijn Console staat naast mijn router, ik wil geen Wifi. Toch moet ik er voor betalen, terwijl de rest van de wereld 100,- in zijn zak kan steken, omdat die wel een goedkopere versie hebben.

Als er 1 PS3 was, met 1 prijs, was het geen probleem. Nu is er een goedkopere versie, en kan je die niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er 1 PS3 was, met 1 prijs, was het geen probleem. Nu is er een goedkopere versie, en kan je die niet gebruiken.
Kan wel: importeren of wachten. Want ik meen te hebben gelezen dat de 20 GB versie alleen bij de launch niet aanwezig zal zijn, maar dat Sony deze versie later wel gewoon op de Europese markt zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 12:06
Het prijsverschil t.o.v. van de 360 was te verklaren. Voor 499,- had je namelijk een vergelijkbare PS3, met Wifi wat je bij de 360 erbij moest kopen.
Euhm de WIFI zat nooit in het basismodel... .
Voor de prijs van een PS3, koop je ook een 360, met spel (t.w.v. 60,-) en een HD-DVD speler. Dan heb je toch echt dezelfde specs staan.
leuk voor je. Maar ik kan nog altijd geen Sony franchises erop spelen... . Plus ik heb als filmliefhebber door de ondersteuning van de filmindustrie een grotere keuze aan films op BR dan op HD-DVD.
En we weten allemaal dat het voor de "echte" gamer of Playstation fan niet uitmaakt, maar voor een heleboel consumenten wel.
....
Ik vind het prijstechnisch een gekke keuze van Sony om de 20gb versie weg te laten. Iedereen kan hier om het hardst roepen dat ze toch wel de 60gb versie wilde, en dat het allemaal niet uitmaakt, maar, zo werkt dat nou niet bij iedereen.
Raar. Ik hoor van de retail dat de vraag naar de 60GB versie van de PS3 namelijk heel hoog. Er is quasi geen vraag naar de 20Gb versie dus het is absoluut geen gekke keuze.

Bij ons zal de consument zich moeten haasten. De lokale winkelketing heeft de xbox 360 uit de reken gehaald wegens geen vraag en vult geen spellen meer aan. De FRS verkoopt bij ons quasi geen xbox 360 games wegens geen vraag. Als ik dit weekend nogmaals de advertentiebladen eens doorblader zie ik ofwel dat er niet meer geadvertiseerd wordt met de xbox 360 of dat het verdwijnt in een heel klein hoekje. Het kan natuurlijk zijn dat wij een gebied zijn vol fanboys maar ik vind het iets raar. Zeker gezien onze ligging want we liggen net tussen 3 grootsteden.

Sorry maar - je moet dit maar weerleggen hoor - maar ik kan mij niet van het gevoel ontdoen dat er heel andere marktbewegingen waren bij de PS en de PS2, die hen marktleider heeft gemaakt, dan dat bij de xbox 360. De PS & PS2 waren/zijn meer vertegenwoordigd bij winkels, ketens, franchises, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door simplicidad op 15-12-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
simplicidad schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:05:
Bij ons zal de consument zich moeten haasten. De lokale winkelketing heeft de xbox 360 uit de reken gehaald wegens geen vraag en vult geen spellen meer aan. De FRS verkoopt bij ons quasi geen xbox 360 games wegens geen vraag. Als ik dit weekend nogmaals de advertentiebladen eens doorblader zie ik ofwel dat er niet meer geadvertiseerd wordt met de xbox 360 of dat het verdwijnt in een heel klein hoekje. Het kan natuurlijk zijn dat wij een gebied zijn vol fanboys maar ik vind het iets raar. Zeker gezien onze liggen want we krijgen advertenties van 3 grootsteden in de buurt.
Waar werk je dan misschien?

Ik (en drie maten) hebben ons zelf zopas een xbox360 aangeschaft. De kerst-lineup van microsoft is eindelijk interessant genoeg om een te kopen. Neem daarbij ook het feit dat er binnekort ook nog Halo 3 bijkomt, de online functionaliteiten op punt staan, er een hoop arcade games enz te downloaden zijn, enzovoort...

Ik zie meer en meer mensen een xbox360 kopen, daarnaast raad ik hem ook aan anderen aan. Je hebt momenteel meer waar voor je geld als je de prijs-kwaliteit verhouding objectief bekijkt.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik mijzelf nooit een PS3 zal kopen, maar er moeten toch eerst wat meer games mij aantrekken dan enkel maar Metal Gear Solid :). Misschien binnen een jaartje of 2 - 3...

daarnaast: Waarom is iedereen zo blij met die 60GB versie? Naar wat ik begrijp kan je de harde schijf toch gewoon zelf wisselen in jouw PS3. Dus zou ik hem het liefst nog kopen zonder schijf, stamp ik er tegen dan een goedkope 200GB in :+ (of zelf flash disk)

neovo: Vertel je me nu dat ik beter een console koop die quasi gelijk is in grafische kracht, duurder, en zonder game-lineup? (niet vergeten dat deze dan ook nog niet uit is in onze contrijen)

[ Voor 13% gewijzigd door chaos.be op 15-12-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kerst-lineup van microsoft is eindelijk interessant genoeg om een te kopen. Neem daarbij ook het feit dat er binnekort ook nog Halo 3 bijkomt, de online functionaliteiten op punt staan, er een hoop arcade games enz te downloaden zijn, enzovoort...
Zou gek zijn als dat niet zo was voor een console die een jaar eerder op de markt is verschenen... Natuurlijk heeft de 360 op dat gebied voorsprong. Maar dat is nog geen reden om een 360 te kopen, aangezien de PS3 er over een jaar ook veel beter voor zal staan voor wat betreft aanbod van games, online-functionaliteit en exclusives.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 169877 op 15-12-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 169877 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:25:
[...]

Zou gek zijn als dat niet zo was voor een console die een jaar eerder op de markt is verschenen... Natuurlijk heeft de 360 op dat gebied voorsprong. Maar dat is nog geen reden om een 360 te kopen, aangezien de PS3 er over een jaar ook veel beter voor zal staan voor wat betreft aanbod van games, online-functionaliteit en exclusives.
Als je nu een 360 koopt, kan je nu spelen, en heb je nu een sterke line-up.

Ik koop niet iets, wat ik over een jaar ga gebruiken.

/DISCLAIMER: Dit is een reactie op de stelling dat je net zo goed een PS3 kan kopen, omdat die er volgend jaar ook beter voor staan. Ik zeg niet dat de PS3 nu niets voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je nu een 360 koopt, kan je nu spelen, en heb je nu een sterke line-up.

Ik koop niet iets, wat ik over een jaar ga gebruiken.
Wanneer heb jij je 360 gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Even tussendoor, heb je bij je Xbox ook Live aangeschaft destijds? Zo ja, wat is je gamertag? :) Dan kan ik je ff toevoegen.

@EfBe: Het gaat niet zozeer om dat jij geen Ferrari kunt betalen, maar het feit dat een keuze die in de rest van de wereld wordt gegeven niet door Europese consumenten gemaakt kan worden. Hierdoor zal de PS3 door ca. een kwart van de gebruikers 20% hoger uitvallen dan nodig. Tja en of dat nou zo'n probleem is..

[ Voor 37% gewijzigd door ErectionJackson op 15-12-2006 12:22 ]

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik vind het systeem van de 2 verschillende consoles niet echt logisch. Het lijkt me voor Sony ook niet makkelijk om vooraf te bepalen in welke verhouding ze moeten leveren.
Bij de 360 zag je destijds ook dat alle Premiums op waren, terwijl de winkels nog meerdere Core pakketten hadden. Maar dit effect zal bij de PS3 wel minder groot zijn, doordat bji de PS3 de 2 modellen meer gelijk zijn dan bij de 360.

[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 15-12-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 15:14
simplicidad schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:05:
[...]
Bij ons zal de consument zich moeten haasten. De lokale winkelketing heeft de xbox 360 uit de reken gehaald wegens geen vraag en vult geen spellen meer aan. De FRS verkoopt bij ons quasi geen xbox 360 games wegens geen vraag. Als ik dit weekend nogmaals de advertentiebladen eens doorblader zie ik ofwel dat er niet meer geadvertiseerd wordt met de xbox 360 of dat het verdwijnt in een heel klein hoekje. Het kan natuurlijk zijn dat wij een gebied zijn vol fanboys maar ik vind het iets raar. Zeker gezien onze ligging want we liggen net tussen 3 grootsteden.
Dat sommige winkelketens de 360 uit de rekken haalt is niet vreemd.
Winkels als de FRS kunnen gewoon niet opboksen tegen het gewld van de MM.

De locale E-plaza, Dixons en Intertoys gaan nog mee met de MM prijzen, maar de FRS blijft op hun eilandje zitten.
Als je dan niet mee kan moet je er mee stoppen, verstandige keuze.

Wacht maar af als we volgend jaar rond deze tijd zitten dan zal je zien dat met de PS3 het zelfde gebeurt. FRS en meerdere kleine winkels haken af omdat ze niets meer verkopen door de stunts van de MM. Er worden nog steeds veel 360's verkocht, alleen zijn de mensen slimmer geworden. Ze speuren forums af op zoek naar de aanbiedingen.
Mensen kopen games via internet of 2e hands. Zo zijndDeze maand zijn er zeker weten een dikke 1000 gekocht door Nederlanders, bij MM's in Duitsland wegens hun goede aanbieding.

Het internet tijdperk heeft gewoon grote gevolgen voor geldwolven als de FRS. De FRS heeft jarenlang de consumenten een poot uitgedraait door zich met hand en tand te verdedigen tegen grijze import van CD's en LP's door winkels. Er zijn veel rechtzaken geweest en veel kleine winkels hebben moeten sluiten door het hufterige gedrag van de FRS.
Dus ik vind het helemaal niet erg dat het niet zo best gaat met de FRS door die zelfde grijze import van de MM. Ze hebben zelf een enorm gat gecreerd waar iemand met meer geld en betere advocaten als de MM in kon springen.. Maar nu ga ik off-topic.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 169877 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:37:
[...]

Wanneer heb jij je 360 gekocht als ik vragen mag?
December vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Hoe zit het eigenlijk met die motion-sensoren? Zijn er wat games die er gebruik van maken, en werkt het een beetje naar behoren (vergelijkbaar met Wii)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

December vorig jaar.
Dan heb je er in principe ook pas sinds de laatste paar maanden écht iets aan, zeker wat betreft games. Ik heb ook een 360 gekocht toendertijd (op de launchdag, 2 december als ik het me goed herinner), en qua games wat het natuurlijk niet veel. Dat zal bij de PS3 iets anders liggen daar hij in de andere continenten dan al 5 maanden verkrijgbaar is, zij het in beperkte mate. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:06

inXs

known as inXs

Jeeeuj, Joram geregistreerd. Mooi, dat is volgens mij voor het eerst dat ik ergens mijn eigen naam kan registreren ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Anoniem: 169877 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:40:
[...]

Dan heb je er in principe ook pas sinds de laatste paar maanden écht iets aan, zeker wat betreft games. Ik heb ook een 360 gekocht toendertijd (op de launchdag, 2 december als ik het me goed herinner), en qua games wat het natuurlijk niet veel. Dat zal bij de PS3 iets anders liggen daar hij in de andere continenten dan al 5 maanden verkrijgbaar is, zij het in beperkte mate. ;)
omdat je daar toen mooie en vernieuwende games op kon spelen, die nog geen enkele andere console kon leveren. Plus dat als je wel een ps3 wilde je nog zeker een jaar kon wachten. Nu kan je kiezen tussen beide. PS3 nog geen toffe games, 360 met een sterke line-up. Wat de 360 in het begin bood doet de ps3 nu, al vond ik persoonlijk de line-up van de 360 met pgr3 en kameo sterker. En als die games je erg aanspreken en de komende line-up zag er toendertijd ook netjes uit, dan is de keuze niet moeilijk. Ik geniet nu al een jaartje van mijn 360.

Dat gaat niet op voor de ps3 en tja of je de ps3 uiteindelijk leuker gaat vinden is puur een kwestie van smaak. Ik persoonlijk zie het nut er niet van in twee consoles die gelijksoortige games bieden, tenzij de line-up heel erg uit 1 gaat lopen. Of de ps3 ooit nog eens voor een leuk prijsje is te krijgen dan is het wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat de 360 in het begin bood doet de ps3 nu, al vond ik persoonlijk de line-up van de 360 met pgr3 en kameo sterker. En als die games je erg aanspreken en de komende line-up zag er toendertijd ook netjes uit, dan is de keuze niet moeilijk. Ik geniet nu al een jaartje van mijn 360.
Ik weet zeker dat er tegen het einde van 2007 meer dan genoeg toffe games voor de PS3 beschikbaar zijn hoor. En zoveel tijd heb ik in ieder geval sowieso al niet, dus af en toe eens een hele toffe (nieuwe) game op de markt is voor mij voldoende hoor. :)
Of de ps3 ooit nog eens voor een leuk prijsje is te krijgen dan is het wat anders
Als je ziet wat de PS3 sowieso hardwarematig te bieden heeft, vindt ik 600 Euro al een héél erg leuk prijsje hoor. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 169877 op 15-12-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 169877 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:40:
[...]

Dan heb je er in principe ook pas sinds de laatste paar maanden écht iets aan, zeker wat betreft games. Ik heb ook een 360 gekocht toendertijd (op de launchdag, 2 december als ik het me goed herinner), en qua games wat het natuurlijk niet veel.
Vreemd.

Ik heb namelijk Project Gotham Racing grijs gespeeld. En wat te denken van spellen als Condemned en CoD 2. Waren gewoon top release games. Daarna Ghost Recon, Oblivion, Saints Row. Battlefield 2 was fantastisch online, Table Tennis idem, en nog vernieuwend ook. Ondertussen redelijk wat arcade games natuurlijk gespeeld.

Ik heb alle dagen van het jaar een leuk 360 spel kunnen spelen :)

Het wordt nu beter, inderdaad. Maar vanaf December vorig jaar, tot nu heb ik continue goede spellen gespeeld, zonder 1 miskleun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142894

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PWM schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:48:
[...]

Vreemd.

Ik heb namelijk Project Gotham Racing grijs gespeeld. En wat te denken van spellen als Condemned en CoD 2. Waren gewoon top release games. Daarna Ghost Recon, Oblivion, Saints Row. Battlefield 2 was fantastisch online, Table Tennis idem, en nog vernieuwend ook. Ondertussen redelijk wat arcade games natuurlijk gespeeld.

Ik heb alle dagen van het jaar een leuk 360 spel kunnen spelen :)

Het wordt nu beter, inderdaad. Maar vanaf December vorig jaar, tot nu heb ik continue goede spellen gespeeld, zonder 1 miskleun :)
Weet je dat ik nog geeneens meer weet waarom we deze discussie voeren? 8)7

Tuurlijk, ik heb ook genoeg toffe games op de 360 gespeeld hoor, de meeste die jij opnoemt horen daar inderdaad ook in mijn geval bij. Maar zo zal de PS3 ook genoeg leuke games bij launch beschikbaar hebben: CoD3, NFS Carbon, Motorstorm, RFoM en nog wel een paar. Zeggen dat de PS3 bij launch dus een apparaat is waar je op dat moment 'weinig aan hebt' raakt dus kant noch wal. :)

Nu vind ik eigenlijk dat er weer genoeg aandacht is besteed aan de 360, dus laten we onze aandacht weer richten op de Playstation 3. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Shiver23 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:26:
[...]

Eindstand eind november: 350.000
In december iedere week: 140.000 (x4 = 560.000) (100.000 VS en 40.000 Japan)
Totaal in 2006: 910.000
Inmiddels zijn de hardwareverkopen van Japan bekend:
Afgelopen week: 50.171 (De week ervoor 31.436)
Totaal: 237.967

Lijkt dat de productie met stappen vooruit gaat.
http://games.fok.nl/news.php?newsid=15415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
Had een vraag ik heb net me naam geregistreerd alleen als sub account ik was nog geen 18
Heb het wel onder een masteraccount gedaan.

Nu is me vraag als ik me ps3 aanzet in maart :+ moet ik dan altijd eerst inloggen met master en daarna sub account of krijg je zo menu met welke profiel je wilt starten ?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Het is gratis, vanaf 24 december _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.gran-turismo.com/jp/binary/images/375/top01.jpg
nu alleen nog een
Afbeeldingslocatie: http://www.playbeyond.jp/images/wp800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slash500 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 20:40:
Had een vraag ik heb net me naam geregistreerd alleen als sub account ik was nog geen 18
Heb het wel onder een masteraccount gedaan.

Nu is me vraag als ik me ps3 aanzet in maart :+ moet ik dan altijd eerst inloggen met master en daarna sub account of krijg je zo menu met welke profiel je wilt starten ?
Alvast bedankt
zie onder ;)
Elke keer dat je je PLAYSTATION®Network-account wilt gebruiken, moet je je aanmeldings-id en wachtwoord invoeren.

Je hebt de mogelijkheid om je registratiegegevens aan te passen na aanschaf van een PLAYSTATION®3. Ga naar je online-account en kies de optie 'Accountbeheer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
Ik kan me nu nog niet inloggen ook niet op die site zelf klopt dat dan omdat ik een ps3 nodig heb.
En moet ik de hele tijd als ik online wil gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Kan je eigenlijk meerdere accounts reserveren? (dus naam en adres hetzelfde, daar ga ik niet mee beginnen foefelen). Gewoon om een tweetal of drietal nicknames te reserveren. Heb er nu eentje, maar misschien wil ik er nog wel één of twee apart houden. Of misschien kan dat het gemakkelijkst als sub account bij een master account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slash500 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:31:
Ik kan me nu nog niet inloggen ook niet op die site zelf klopt dat dan omdat ik een ps3 nodig heb.
En moet ik de hele tijd als ik online wil gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
Klopt, site is alleen bedoeld voor registratie van je gebruikersnaam. Als je op het PS3 netwerk wil komen moet je inderdaad eenmalig gebruikersnaam en wachtwoord invullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153710

Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:57:
Kan je eigenlijk meerdere accounts reserveren? (dus naam en adres hetzelfde, daar ga ik niet mee beginnen foefelen). Gewoon om een tweetal of drietal nicknames te reserveren. Heb er nu eentje, maar misschien wil ik er nog wel één of twee apart houden. Of misschien kan dat het gemakkelijkst als sub account bij een master account?
Je kan een master en meerdere subaccounts aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 16:28
Nou, ik heb ook een avondje op een ps3 gespeeld en dat was erg vermakelijk. Misschien dat we wat verwend zijn met de PC maar ik had niet meer de jaw-dropping ervaring als met Ridge Racer op de PS1. Maar ik moet zeggen dat RR er wel erg strak uit ziet. De besturing is goed en grafisch is het allemaal erg gelikt. Online gaat ook supermakkelijk. Wel i sh et zo dat je zelf een game moet hosten, er is dus geen centrale server voor RR. Geen last van lag ook niet in een spel met mensen uit Japan, Amerika, Spanje en NL.

Daarnaast nog wat demo's gespeeld. Motorstorm, wel geinig maar niet helemaal mijn ding. Resistance ziet er mooi uit maar dat gedoe met richten met de enige stick en bewegen met de andere vond ik nooit echt makkelijk. Ook in Killzone in de PS2 vond ik dat erg lastig. Verder zie ik in Resistance niet goed waar ik op mik, van redelijk grote afstand schiet de tegenstander je al kapot en als je zelf schiet wordt het assenkruis een grote flitsende wazige kogelbende. Maar ok, 1 minuut prutsen is misschien wat kort. Genji ziet er erg mooi uit maar veel verder dan wat buttonbashen kwam ik niet. NBA07 ziet er leuk uit en verder nog een leuk simpel mini gamepje waarin je in een soort lichaamscel virussen moet verslaan.

De PS3 is niet veel groter dan de oude PS2 en iets stiller denk ik. En de fans doen hun werk goed want er komt echt erg lekker warme lucht uit. Die draadloze controller hadden ze trouwens veel eerder moeten doen. De nieuwe analoge(?) shoulder buttons zijn ook een vooruitgang. Het motionsensor gedeelte kun je ook gebruiken in RR om te sturen maar daar ben ik niet aan toegekomen.

Kortom, mooi apparaat waarvan ik nog niet alles gezien heb. Veel potentieel, mooie beelden en waarschijnlijk ga ik er ook wel een halen. Ridge Racer is erg gaaf maar nu wordt het wachten op MGS, God of War, Ratchet & Clank en waar blijft de opvolger van Rez?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
Heb ik nog 1 vraag als ik dan een PS3 heb kan ik dan van dat subaccount een masteraccount maken ?

Alvast bedankt voor een reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153710 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 07:05:
[...]

Je kan een master en meerdere subaccounts aanmaken.
Ik heb gister 2 masteraccounts aangemaakt hoor: eentje met 'Neovo' en eentje met m'n eigen naam. Je kan dus meerdere masteraccounts aanmaken. Heb voor beide hetzelfde adres gebruikt, je moet alleen wel ff een ander emailadres gebruiken. Maar ach, daar heb ik er toch 6 van. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:15

Polycom

Poes van goud

Ik ben echt heel erg benieuwd naar Motorstorm. Ook dat het spel online zelf banen (random) maakt zodat iedereen veel kans maakt, vind ik een zeer vette optie. Grafisch ziet het er zeer nice uit, ben trouwens ook benieuwd of er een beetje afwisseling is (sneeuw, modder, zand, forrest?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 09:28

scorpie

Supra Addict

Toch wel leuk dat je nu al in de landen waar nog geen ps3 te koop is, je netwerknaam kan registreren, zo zijn de kansen nog vrij gelijk wat betreft het registreren van je naam omdat je anders altijd als laatste mag kiezen.

* scorpie heeft scorpie geregistreerd :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PuDy schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:20:
Ik ben echt heel erg benieuwd naar Motorstorm. Ook dat het spel online zelf banen (random) maakt zodat iedereen veel kans maakt, vind ik een zeer vette optie. Grafisch ziet het er zeer nice uit, ben trouwens ook benieuwd of er een beetje afwisseling is (sneeuw, modder, zand, forrest?)
Geen afwisseling zoals jij nu zegt. Ze hebben een bestaande vallei kompleet nagemaakt dus alleen maar modder en zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
PWM schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:56:
ik wil geen Wifi. Toch moet ik er voor betalen, terwijl de rest van de wereld 100,- in zijn zak kan steken, omdat die wel een goedkopere versie hebben.
Hou alsjeblieft op met je geouwehoer over waar je wel en waar je niet voor wilt betalen. Het interreseert niemand en dan koop je gewoon lekker geen PS3. Dat je een 360 hebt: helemaal top en blij voor je en ik hoop dat je er nog vele jaren veel plezier aan gaat beleven. Dat de 360 goedkoper is, en meer spellen heeft allemaal waar maar wij willen een PS3 met PS spellen en dat kan de 360 niet...

Sharp is trouwens vanaf heden ook Blu-Ray diodes aan het produceren voor de PS3. De productie is nu 150.000 units per maand maar ze kunnen de productie opschroeven naarmate er meer vraag is.
http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=2166

NIKCKNAME: Sw0pDiller

[ Voor 21% gewijzigd door swopdark op 16-12-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:12:
[...]

Hou alsjeblieft op met je geouwehoer over waar je wel en waar je niet voor wilt betalen. Het interreseert niemand en dan koop je gewoon lekker geen PS3. Dat je een 360 hebt: helemaal top en blij voor je en ik hoop dat je er nog vele jaren veel plezier aan gaat beleven. Dat de 360 goedkoper is, en meer spellen heeft allemaal waar maar wij willen een PS3 met PS spellen en dat kan de 360 niet...

Sharp is trouwens vanaf heden ook Blu-Ray diodes aan het produceren voor de PS3. De productie is nu 150.000 units per maand maar ze kunnen de productie opschroeven naarmate er meer vraag is.

NIKCKNAME: Sw0pDiller
:O

Als jij halve Quotes wil neerzetten, en mijn post daarvoor die compleet onderbouwd is negeert, moet je dat lekker doen.

Daarbij heb ik als het goed is in januari een PS3 staan (20gb), speciaal voor Motorstorm.

Wel fijn dat je altijd precies de kritische noot er uit pakt d:)b

Ik zal voortaan allemaal maar positieve dingen neerzetten, en alleen maar lofzangen. Praise Sony.

Als dat het topic is wat je wilt, vind ik het prima. Ik ga een PS3 neerzetten, maar heb kritiek op Sony omdat ze in Europa alleen maar 60gb gaan leveren.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 17-12-2006 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stel je voor dat je niet graag 100 euro meer aan sony betaald voor dingen die jij niet wil terwijl anderen wel de keuze hebben.

Heil sony, en owee als je het ergens niet mee eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 93354 schreef op zondag 17 december 2006 @ 01:00:
Stel je voor dat je niet graag 100 euro meer aan sony betaald voor dingen die jij niet wil terwijl anderen wel de keuze hebben.

Heil sony, en owee als je het ergens niet mee eens bent.
Had mijn post net aangepast, op hetzelfde moment als jij ;) Zelfde strekking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PWM schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:56:
[...]
Als dat het topic is wat je wilt, vind ik het prima. Ik ga een PS3 neerzetten, maar heb kritiek op Sony omdat ze in Europa alleen maar 60gb gaan leveren.
Als ze, omdat ze alleen maar de 60gb hier gaan verkopen, hierdoor maart wel halen met een redelijk aantal units dan kan ik er nog best vrede mee hebben. Neem aan dat net als bij de PSP uiteindelijk ook wel de 20gb hier verkocht zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shiver23 schreef op zondag 17 december 2006 @ 01:14:
[...]

Als ze, omdat ze alleen maar de 60gb hier gaan verkopen, hierdoor maart wel halen met een redelijk aantal units dan kan ik er nog best vrede mee hebben. Neem aan dat net als bij de PSP uiteindelijk ook wel de 20gb hier verkocht zal worden.
Volgens mij gaat Sony ook gewoon de 20 GB versie in Europa leveren hoor. Alleen niet meteen met de launch, dat klopt. Dan kunnen de mensen die de 20 GB versie willen en 100 Eurootjes uit willen sparen toch ff wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
swopdark schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:12:
Als je het bericht goed leest, staat er niet dat die diodes voor de PS3 zijn. Sony kan nu zijn volledige capaciteit gebruiken voor de PS3 en zal Sharp voor alle andere apparaten die de diodes nodig hebben de productie verzorgen. Maar goed nieuws is het wel ja :)

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 17-12-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De eerste prijsdalingen voor PS3 spellen zijn gesignaleerd: Genji - Days of the Blade is hier maar € 33.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat is niet zo raar :) Het is het slechtste spel van de launch ;)

Overigens heeft Play-Asia wel meer aanbiedingen altijd. Zo is RR er ook maar 39,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Ik ben ernstig op zoek naar de E3 Tech CGI demo's van MotorStorm en Killzone, het liefst in HD, het lijkt erop dat alle gamesites ze verwijderd heeft :S

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

nudie schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:11:
Ik ben ernstig op zoek naar de E3 Tech CGI demo's van MotorStorm en Killzone, het liefst in HD, het lijkt erop dat alle gamesites ze verwijderd heeft :S

iemand enig idee?
http://www.gametrailers.com
Noooz bericht dat Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots óók voor de Xbox 360 komt. Weliswaar een paar maanden later, maar 'hij komt er'. Volgens Noooz komt dit, omdat Konami denkt dat er niet genoeg PlayStation 3's verkocht zullen zijn tegen de tijd dat Metal Gear Solid 4 in de winkels ligt. Daardoor zal de markt te klein zijn om winst te maken op Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots.

I'll get official comment from Konami in the week, but it is Saturday and this came pretty much from the horse's mouth, so you can count on this being legit.

Volgens Noooz komt er aanstaande week een officieel bericht, maar dit nieuws hoorde het alvast (onofficieel) van de eerste hand. Of dit nieuws waar is, wordt pas duidelijk als Konami een officiële aankondiging heeft gedaan - volgens Noooz aanstaande week.
Natuurlijk wisten we allemaal dat dit ging gebeuren. Ben benieuwd hoeveel 'een paar maanden' zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Daar staat hij dus niet (MotorStorm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk wisten we allemaal dat dit ging gebeuren. Ben benieuwd hoeveel 'een paar maanden' zullen zijn.
En daar gaan alle exclusives voor de Playstation 3... :w

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 169877 op 17-12-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Anoniem: 169877 schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:21:
[...]
En daar gaan alle exclusives voor de Playstation 3... :w
Een paar bekende francises ja. Maar Sony snapt ook wel dat op een gegeven moment de rek uit een bepaalde francise is en je nieuwe moet maken. Ik bedoel: ik speelde Metal gear al op de msx in '87 dus op een gegeven moment is het verhaal wel verteld na al die jaren en al die verschillende versies. Tuurlijk is het jammer, maar IMHO niet zo erg. Het merendeel van de japanse studio's zullen hoe dan ook niet direct allemaal zich richten op de xbox.

Als Sony er NIET in slaagt nieuwe francises te creeren op de PS3 die uiteraard exclusive zijn, dan wordt het inderdaad wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Niets is nog zeker mbt MGS4 op de 360, dus volgens mij lopen jullie een beetje op de feiten vooruit. Konami had al wel hun ongenoegen geuit over de hoge kosten voor MGS4 en dat die niet/moeilijk terug kunnen verdienen met de userbase van de PS3. Kojima was daar zelf niet happig op, maar de kans is natuurlijk best groot dat Konami wat meer druk op hem heeft uitgeoefend.

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 17-12-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een paar bekende francises ja. Maar Sony snapt ook wel dat op een gegeven moment de rek uit een bepaalde francise is en je nieuwe moet maken. Ik bedoel: ik speelde Metal gear al op de msx in '87 dus op een gegeven moment is het verhaal wel verteld na al die jaren en al die verschillende versies. Tuurlijk is het jammer, maar IMHO niet zo erg. Het merendeel van de japanse studio's zullen hoe dan ook niet direct allemaal zich richten op de xbox.
Ow, maar je hoort mij ook niet zeggen dat ik het erg vind hoor. Ik ben ook voor vernieuwing, en haat het wanneer concepten tot op de laatste druppel uitgemolken worden. :)
Als Sony er NIET in slaagt nieuwe francises te creeren op de PS3 die uiteraard exclusive zijn, dan wordt het inderdaad wel lastig.
Ook dat ben ik met je eens. Feit is namelijk dat Sony al een aardig aantal exclusives heeft verloren, waar (in mijn ogen) weinig interessante titels voor in de plaats zijn gekomen. Maar wat niet is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
PuDy schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:19:
Ik denk dat MGS4 uiteindelijk wel naar de 360 zal komen maar vooralsnog is dit eenzelfde bericht dat een tijdje gelee ook al de kop op stak. Toen werd er ook al gesuggereerd dat MGS4 naar de 360 zou komen maar tot op heden heeft konami nog niks bevestigd. Tot die tijd kan je dit bericht naar het land der geruchten verwijzen.

Capcom zou ook multiplatform games gaan ontwikkelen en gelijk werd ook DMC4 voor de 360 gerekend terwijl daar nog helemaal geen sprake van is. In dezelfde lijn zou je dan ook kunnen bedenken dat bijvoorbeeld Lost Planet en Dead Rising ok naar de PS3 zullen komen... ook deze verhalen zijn zonder officiele berichtgeving geruchten.

Het valt me op dat dit soort geruchten altijd op zaterdag of vrijdag laat op internet komen. Hierdoor is het op alle forums ruim besproken en aangenomen voor waarheid terwijl het dan bijvoorbeeld de maandag erna pas kan worden ontkend door de fabrikant zelf. Dat heet slim geruchten verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:20:

Het valt me op dat dit soort geruchten altijd op zaterdag of vrijdag laat op internet komen. Hierdoor is het op alle forums ruim besproken en aangenomen voor waarheid terwijl het dan bijvoorbeeld de maandag erna pas kan worden ontkend door de fabrikant zelf. Dat heet slim geruchten verspreiden.
De Capcoms en Konami's van deze wereld zijn geen 1 manszaak, waar de werknemers allemaal niets doen in het weekend.

Als Capcom, Konami of wie dan ook, willen reageren op een gerucht, doen ze dat ook om 03.00 op zaterdagmorgen. Ze vinden het blijkbaar dus niet interessant genoeg om te reageren.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 17-12-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Naar verluid mogen we volgende week een officiele verklaring van Kojima Productions verwachten. We houden je op de hoogte, dus houd PS3 Only goed in de gaten.
Zoals gewoonlijk geen bronvermelding, dus waar het bericht precies vandaan komt weet ik niet.
Maar dus wel een reactie, en dat in het weekend. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Shiver23 schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:57:
[...]

Zoals gewoonlijk geen bronvermelding, dus waar het bericht precies vandaan komt weet ik niet.
Maar dus wel een reactie, en dat in het weekend. :>
ik snap niet waar je je druk over maakt. so what als mgs ook op de 360 verschijnt :p :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

?
Ik maak me nergens druk over. Heb geloof ik nergens gezegd dat ik er problemen mee zou hebben of dat het een persoonlijk drama is. Ik plaats alleen wat achtergronden en nieuwtjes omtrent het gerucht. Het zou mij eerlijk gezegd niets verbazen en zat er al een tijdje aan te komen. En als er inderdaad een reactie van Kojima komt zal dat waarschijnlijk niet zijn om te zeggen dat het een PS3 exclusive blijft, maar dat er 'iets' aan de hand is.

[ Voor 37% gewijzigd door Shiver23 op 17-12-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
"als" Metal Gear Solid 4 ook naar de 360 komt dan komt ie zowiezo een stukje later... toch zou het wel een klap in het gezicht van Sony zijn. MGS is toch wel echt een top-franchise. De voordelen van een jaar eerder launchen met de 360 worden nu toch wel zichtbaar, er zijn veel ontwikkelaars die "ook" op de 360 mikken naar de PS3 om toch afzet te krijgen met hun spellen. Maar ach Sony is nu net 1 maand op de markt en nu al conclusies trekken is eigenlijk gewoon niet mogelijk. Voorlopig heeft de 360 ook al games van ubisoft als GRAW en Rainbow Six: vegas als next-gen exclusive verloren aan de PS3 dus het werkt beide kanten op... gelukkig...

Trouwens vrijdag de hele nacht en zaterdag GOW co-op gespeeld op de 360 van een vriend van mij... Holy f%$#@ !! dat spel is erg bruut.... ff flink wennen aan de actie knop maar daarna ging het erg lekker. Als ik dit heb gezien ben ik erg benieuwd wat de Unreal3 engine gaat brengen op de PS3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 09:12

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand toevallig op welke resolutie Oblivion gaat draaien op de PS3? Ik kan makkelijk wachten met het spelen en zou dus voor de 1080p gaan als ik kon kiezen.

Is er trouwens een overzichtje op welke resolutie bepaalde spellen gaan draaien? En dan heb ik het niet over upscalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
zAo schreef op maandag 18 december 2006 @ 09:02:Is er trouwens een overzichtje op welke resolutie bepaalde spellen gaan draaien? En dan heb ik het niet over upscalen ;)
Bij Japanse spellen staat de native resolutie op de verpakking aangegeven.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Laatst online: 22-03 00:42
Nog een aantal PS3 ervaringen:

Vrijwel alle USB-apparaten die ik heb aangesloten, werkten zonder problemen. Zo kan je uiteraard een standaard toetsenbord en muis gebruiken voor het bedienen van de menu's etc, maar wat ik niet had verwacht, is dat ik ook mijn Nokia N73 zonder problemen als opslagapparaat kan gebruiken. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de PSP. En het is natuurlijk ook mogelijk om de foto's, films of muziek van je harde schijf te kopiëren naar het externe apparaat.

Wat voor mij wel een tegenvaller is, is dat een Hi-MD minidisc (nog...) niet als opslagmedium wordt herkend en dat een externe HDD in NTFS indeling, niet wordt herkend.

In tegenstelling tot eerdere berichten, is het wel degelijk mogelijk om in de directorystructuur van je externe HDD of geheugenkaart te bladeren. Standaard zoekt de PS3 voor foto's, video's of muziek in de mappen "PICTURE", "MOVIE" of "MUSIC". Als je op driehoekje klikt, dan kan je kiezen voor "display all" en vervolgens kan je wel de hele directory doorbladeren.

Wat mij ook nogal meeviel is dat de cardreader in een 60GB versie zowiezo ook MiniSD kaartjes aankan zonder adaptor (ook Memorystick Duo trouwens), maar ook dat de PS3 de filmpjes die ik heb gemaakt met mijn N73 ook kan afspelen.

Uiteraard heb ik ook een PSN ID aangemaakt voor als de dienst straks in Europa van start gaat. Als je nu probeert om met de daarvoor gebruikte combinatie van emailadres en wachtwoord in te loggen, dan meldt PSN netjes dat je pas met die gegevens kan inloggen als de PS3 in die regio verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

avkooi schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:20:
Nog een aantal PS3 ervaringen:
...
...

Uiteraard heb ik ook een PSN ID aangemaakt voor als de dienst straks in Europa van start gaat. Als je nu probeert om met de daarvoor gebruikte combinatie van emailadres en wachtwoord in te loggen, dan meldt PSN netjes dat je pas met die gegevens kan inloggen als de PS3 in die regio verkocht wordt.
Mag ik vragen hoe je aan de PS3 bent gekomen? Ik zou er ook graag eentje willen importeren, maar weet niet goed hoe ik daarbij te werk moet gaan. :/

En welke versie levert in Nederland de minste problemen op? De Japanse of de Amerikaanse?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 169877 op 18-12-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Sony fanboys kunnen weer rustig ademhalen ;)
The internet was aflutter with rumours this weekend, as reports speculated that the massive PlayStation 3 Metal Gear Solid instalment, Guns of the Patriots was stealthing its way over to Xbox 360 - rumours that Konami has since debunked to CVG.

"Konami has no plans to bring Metal Gear Solid 4 to the Xbox 360 at this time," a Konami representative told CVG, reiterating that the Hideo Kojima stealth-em-up was still "exclusive to PlayStation 3."

The original internet report pointed at the MGS instalment branching-out onto multiple platforms due to Konami's concerns that there won't be enough PS3s in gamers' hands by the time it hits shelves.

Though going by the company's official word, it looks like there'll be no Solid Snake action on Microsoft's console for the time being. We wouldn't totally rule out a 360 version in the long term, but you can bet the game will be exclusive to PS3 for at least a year.

We'll be sure to pipe up if Konami flips its stance.
http://www.computerandvid...le.php?id=152210&skip=yes

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

:?

Ik geloofde niet dat MGS4 naar de 360 zou komen, maar na deze "ontkenning" weet ik zeker dat het wel zo is:
"Konami has no plans to bring Metal Gear Solid 4 to the Xbox 360 at this time, it is exclusive to PlayStation 3."
Hier lees ik een indirecte bevestiging. Dit is precies wat er maanden werd gezegd over Assassins Creed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Laatst online: 22-03 00:42
Hee Neovo

Mijn PS3 is de Japanse versie. Even in het kort de overeenkomsten en de verschillen tussen de Amerikaanse en de Japanse versie:

Overeenkomsten:
Beide apparaten kunnen vooralsnog alle PS3 spellen, ongeacht uit welke regio, spelen, taalinstellingen zijn hetzelfde en je kan je bij alle (nu beschikbare) Playstation Networks aanmelden en downloaden bij de Playstation Stores. Ook beschikken ze beide over multi-volt trafo's en dezelfde AV uitgangen. Ze ondersteunen beide alleen NTSC, dus let erop dat je TV dat ook aankan.

Belangrijkste verschillen:
Amerikaanse versie speelt alleen Amerikaanse PS1 en PS2 spellen, regio 1 DVD's en Blu-Ray regio A/1.

Japanse versie speelt alleen Japanse PS1 en PS2 spellen, regio 2 DVD's (Europa is ook regio 2!) en Blu-Ray regio A/1 (Europa is helaas B/2). Zie ook Wikipedia op deze link over Blu-Ray.

Ik ben van het volgende uitgegaan:
  1. Blu-Ray regio blokkering uitschakelen zal pas later (middels software of hardware hack) of misschien wel nooit mogelijk zijn, dus ik kan op zowel een Japanse als Amerikaanse PS3 geen Blu-Ray films kijken die in Nederland in de winkel te koop zijn. Dit is voor mij niet zo belangrijk, want nu koop ik ook al de meeste films via internet uit Japan of Amerika;
  2. Ook de regio blokkering voor PS1 en PS2 spellen zal nog wel niet uit te schakelen zijn, maar omdat ik toch een aangepaste PS2 heb staan, ben ik ook hiervan niet onder de indruk;
  3. Tot slot de DVD's: aangezien Japan zich voor DVD's in dezelfde regio bevindt als Europa, kan je op een Japanse PS3 ook je in Nederland gekochte DVD's afspelen. Dit is dus (voor mij) de enige plus ten opzichte van een Amerikaanse PS3.
Mijn PS3 heb ik via eBay van een particulier in Japan gekocht. Ik heb goede ervaring met aankopen in Japan, want ik heb ook mijn PSP en diverse andere Japanse consoles en spellen daar gekocht. Over het algemeen zijn Japanse verkopers zeer correct en vriendelijk. Soms zijn de emails een beetje onduidelijk, omdat hun kennis van de Engelse taal niet zo geweldig is. Zorg er dus voor dat de vragen die je stelt, makkelijk te begrijpen zijn. Ook zijn Japanners meestal bereid om een lagere waarde op het pakket te schrijven, zodat je in Nederland geen gelazer met de douane hebt. Let wel op dat je dan bij vermissing ook minder krijgt uitgekeerd (als de zending verzekerd is). Mijn ervaring is dat Amerikanen soms moeilijk doen over een lagere waarde vermelden. Tot slot verpakken en versturen Japanners de artikelen zeer snel nadat je betaald hebt (wederom is dat mijn ervaring en misschien heb ik enkel geluk gehad). Zo was mijn PS3 maandag betaald en donderdag in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

avkooi schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:05:
Hee Neovo

Mijn PS3 is de Japanse versie. Even in het kort de overeenkomsten en de verschillen tussen de Amerikaanse en de Japanse versie:

...

Mijn PS3 heb ik via eBay van een particulier in Japan gekocht. Ik heb goede ervaring met aankopen in Japan, want ik heb ook mijn PSP en diverse andere Japanse consoles en spellen daar gekocht. Over het algemeen zijn Japanse verkopers zeer correct en vriendelijk. Soms zijn de emails een beetje onduidelijk, omdat hun kennis van de Engelse taal niet zo geweldig is. Zorg er dus voor dat de vragen die je stelt, makkelijk te begrijpen zijn. Ook zijn Japanners meestal bereid om een lagere waarde op het pakket te schrijven, zodat je in Nederland geen gelazer met de douane hebt. Let wel op dat je dan bij vermissing ook minder krijgt uitgekeerd (als de zending verzekerd is). Mijn ervaring is dat Amerikanen soms moeilijk doen over een lagere waarde vermelden. Tot slot verpakken en versturen Japanners de artikelen zeer snel nadat je betaald hebt (wederom is dat mijn ervaring en misschien heb ik enkel geluk gehad). Zo was mijn PS3 maandag betaald en donderdag in huis!
Hallo avkooi!

Bedankt voor je uitgebreide en heldere reactie! Perfect! :*)

Jah, de nadelen van een Japans exemplaar zijn als je het zo bekijkt niet zo heel groot, en wellicht dat deze in de toekomst wel helemaal niet meer zullen bestaan. Ik vind het alleen niet zo fijn om via Ebay iets te kopen, heb dat ook nog nooit gedaan moet ik eerlijk bekennen. Ik heb nu alleen wel een Japanse PS3 op het oog die door iemand die in Nederland woont wordt aangeboden, en dat ziet er erg betrouwbaar uit.

Wat betreft online-mogelijkheden en instellingen verschilt de Japanse versie dus niks van de versie die volgend jaar in Nederland zal verschijnen? En hoe werkt dat dan met het aanmaken van een online-account? Ik heb inmiddels al een online-id geregistreerd, kan ik die dan gewoon gebruiken?

Verder staat er in het boekje van m'n teevee het volgende:

M.NTSC (Uitsluitend AV-ingang) Afspelen van NTSC 4.43 MHz Videorecorders (VCR (DVD/R) )

NTSC (Uitsluitend AV-ingang) Afspelen van NTSC Videorecorders (VCR (DVD/R) )

Is tie nu wel of niet geschikt voor een Playstation 3?

Jeetje, wat een vragen allemaal. Ik hoop niet dat ik je al te veel lastig val... ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 169877 op 18-12-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PWM schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:12:
[...]
Ik geloofde niet dat MGS4 naar de 360 zou komen, maar na deze "ontkenning" weet ik zeker dat het wel zo is:
2 is ook met Subsistence multi-platform gegaan. Kan met 4 net zo goed gebeuren, dunkt mij.
Wiimote te gebruiken met de PS3
bron
Eerste stap naar de Wii-mulator op de PS3? Zal nog wel lastig worden zonder 3d acceleratie en alleen de Cell. Hopen mag, toch? >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Shiver23 op 18-12-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Shiver23 schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:19:
2 is ook met Subsistence multi-platform gegaan. Kan met 4 net zo goed gebeuren, dunkt mij.
koffie-kan, melk-kan, thee-kan gelukkig blijft MGS voorlopig PS exclusive en hier ben ik blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 20:43
De playstation 3 komt waarschijnlijk pas in september naar europa :( :'(

"qoute van theinquirer"
"Sony's head of Worldwide Studios Phil Harrison recently told Official PlayStation Magazine that he wouldn't like to make any definitive statements about the March roll-out for PS3.

CVG also claimed that a source has spoken of a PS3 delay as far back as September 2007, pointing at further component shortages."

bron :

http://uk.theinquirer.net/?article=36431

[ Voor 4% gewijzigd door Nano2009 op 18-12-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dit is de round-up van de afgelopen week. En laat nou in diezelfde week Phil Harrison en nog een andere Sony-bobo dit nieuws weer ontkracht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:19:

bron
Eerste stap naar de Wii-mulator op de PS3? Zal nog wel lastig worden zonder 3d acceleratie en alleen de Cell. Hopen mag, toch? >:)
Je zou bijvoorbeeld ook gewoon een Wii neer kunnen zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

wii emulator zou wel leuk zijn erbij. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Nano2009 schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:09:
De playstation 3 komt waarschijnlijk pas in september naar europa :( :'(
bron :

http://uk.theinquirer.net/?article=36431
Zodra ik de woordjes "the inquirer" lees neem ik het bericht gelijk niet meer serieus... The inquirer heeft al zoveel valse geruchten de wereld in geholpen over de PS3. Daarnaast heeft Phil Harrison juist vorige week nog een hint gegeven naar 3 maart 2007. Dat hij geen difinitieve uitspraak wil en kan doen lijkt me niet meer dan logisch. Een officiele launchdatum van de PS3 in europa zal zeer waarschijnlijk via een persbericht van Sony zelf worden afgegeven. Daar hoef je the inquirer oid iig niet voor te volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115256

aangezien de te registreren nicknames voor het online netwerk van de ps3 enkel geldig zijn als je met je PS3 inlogt op het netwerk voor eind maart 2007 lijkt het mij logisch dat men wel degelijk van plan is de ps3 begin maart in de winkelrekken te hebben.

Sorry voor de verkeerde info , had de 2008 niet zien staan

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 115256 op 19-12-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

swopdark schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:44:
[...]

Zodra ik de woordjes "the inquirer" lees neem ik het bericht gelijk niet meer serieus... The inquirer heeft al zoveel valse geruchten de wereld in geholpen over de PS3. Daarnaast heeft Phil Harrison juist vorige week nog een hint gegeven naar 3 maart 2007. Dat hij geen difinitieve uitspraak wil en kan doen lijkt me niet meer dan logisch. Een officiele launchdatum van de PS3 in europa zal zeer waarschijnlijk via een persbericht van Sony zelf worden afgegeven. Daar hoef je the inquirer oid iig niet voor te volgen...
offtopic:
@swopdark: Misschien heb je m'n post over het hoofd gezien, maar heb jij bij je Xbox ook Live? Zo ja, wat is je Gamertag?

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.