Een paar maanden terug waren de meningen in de topic toch heel anders.
Het prijsverschil t.o.v. van de 360 was te verklaren. Voor 499,- had je namelijk een vergelijkbare PS3, met Wifi wat je bij de 360 erbij moest kopen.
Dat argument vervalt nu wel.
Voor de prijs van een PS3, koop je ook een 360, met spel (t.w.v. 60,-) en een HD-DVD speler. Dan heb je toch echt dezelfde specs staan.
En we weten allemaal dat het voor de "echte" gamer of Playstation fan niet uitmaakt, maar voor een heleboel consumenten wel.
Veel consumenten hebben op dit moment geen behoefte aan een HD film speler, of ze weten het niet
En dan is het prijs verschil opeens dus wel groot, voor een console dit op dit moment gewoon dezelfde graphics uitspuugt als de 360. Met Wifi kost de Xbox 460,-. Echter, bij de PS3 moet je een spel kopen, dus blijft het verschil 200,-. Heb je geen Wifi nodig (mijn 360 staat gewoon naast mijn router), is het verschil dus zelf 260,-.
Het is koffiedik kijken of het in de toekomst wel de 360 qua graphics voorbij gaat, misschien wel, misschien niet, maar als je naar de situatie vandaag, en waarschijnlijk die in maart kijkt, is dat gewoon niet het geval.
Ik vind het prijstechnisch een gekke keuze van Sony om de 20gb versie weg te laten. Iedereen kan hier om het hardst roepen dat ze toch wel de 60gb versie wilde, en dat het allemaal niet uitmaakt, maar, zo werkt dat nou niet bij iedereen.
[
Voor 5% gewijzigd door
PWM op 14-12-2006 22:39
]