Sony en MS zijn niet de enige ontwikkelaars voor de consoles en gaan anderen echt niet verbieden om voor oude consoles te ontwikkelen. Sony en MS zullen hun aandacht natuurlijk naar de nieuwe consoles verleggen en daarvoor de toptitels ontwikkelen, omdat het systemsellers zijn en dat is het allerbelangrijkste bij een nieuwe console, ervoor zorgen dat hij zo snel mogelijk verkoopt. Maar een ontwikkelaar als EA of Ubisoft heeft dat belang niet en kiest gewoon voor het systeem waar ze de meeste winst kunnen halen. Dus voor 100 miljoen PS2's zullen ze voorlopig nogwel spellen uitbrengen, maar die 100 miljoen systemen zullen door steeds minder mensen gebruikt worden en die zullen ook minder snel nieuwe spellen ervoor kopen, dus het ontwikkelen voor de PS2 wordt ook steeds minder interessant en zal ook wel rap minder worden, maar nog niet vrijwel 0 zoals bij de Xbox.Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:47:
uit ervaring toendertijd met de platstation 1 kan ik opmaken, dat er na de release van een opvolger nog weinig interessante spellen voor uit komen. Straks als de ps3 uit is, gaat de ontwikkeling gewoon op die console over. Net als ms gaan ze echt geen exclusieve top titels meer op de xbox uit brengen.
Ik denk dat Sony inmiddels de productie aardig op orde heeft en kan gaan denken aan productie opzij kan zetten voor de EU en Australie. Als je beetje op het internet leest dat zijn er winkels waar de PS3 langer in de vakken blijft liggen dan in de ander maar over het algemeen is er nog steeds erg veel vraag naar het systeem. Volledig is misschien een te omvattend woord.Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:36:
De PS3 schaarste is volledig voorbij na 6 weken in Amerika. Nu kunnen ze alvast de Europese PS3's gaan produceren zodat er hier in maart geen schaarste is: --> link
Als ik op diverse forums zo lees dan kan je in bijvoorbeeld Atlanta nog wel een aantal PS3's vinden maar in Long Island of New York, zijn ze verkocht voordat ze de rekken in kunnen. Ik denk dat het echte nieuws is dat Sony productie omhoog heeft weten te schroeven naar een acceptabel niveau. Goed nieuws lijkt het me wel eigenlijk...
Daarnaast hebben we het hier over marktleider Sony, hoge bomen vangen veel wind zegt met wel eens...
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Final Fantasy XIII in 2007??
http://www.ps4focus.nl/sitee/nieuws/bekijk.php?id=3948
Weer een leuke Plat B3yond reclame...
http://www.ps4focus.nl/sitee/nieuws/bekijk.php?id=3948
Weer een leuke Plat B3yond reclame...
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Sony is idd. marktleider maar je vergeet nog steeds in heel groot ding. Sony heeft veelste te veel beloofd met en over de PS3. Het is ook niet meer dan logisch dat mensen dan zeer kritisch zullen reageren als dit maar gedeeltelijk of geheel niet aan wordt voldaan. Denk bijvoorbeeld aan dat de hele meute met zogenaamde "anti-sony/ps3" nieuws, die is niet zomaar ontstaan.swopdark schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:11:
Daarnaast hebben we het hier over marktleider Sony, hoge bomen vangen veel wind zegt met wel eens...
Wat me trouwens tegenvalt is dat veel mensen vergeten in de vergelijking PS3 vs. xbox360 dat de xbox360 in samenwerking met windows mediacentre een super gave feature is die sony niet heeft. Streamen van media via je pc naar de xbox360 is hele gave feature.
Verwijderd
Op ebay gaan ze tegen kostprijs weg dus iedereen kan overal in Amerika tegen normale prijzen een PS3 kopen. De Wii wordt nog steeds met $200 winst op ebay verkocht, daar is nog een tekort van wereldwijd.swopdark schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:11:
[...]
Ik denk dat Sony inmiddels de productie aardig op orde heeft en kan gaan denken aan productie opzij kan zetten voor de EU en Australie. Als je beetje op het internet leest dat zijn er winkels waar de PS3 langer in de vakken blijft liggen dan in de ander maar over het algemeen is er nog steeds erg veel vraag naar het systeem. Volledig is misschien een te omvattend woord.
Als ik op diverse forums zo lees dan kan je in bijvoorbeeld Atlanta nog wel een aantal PS3's vinden maar in Long Island of New York, zijn ze verkocht voordat ze de rekken in kunnen. Ik denk dat het echte nieuws is dat Sony productie omhoog heeft weten te schroeven naar een acceptabel niveau. Goed nieuws lijkt het me wel eigenlijk...
edit: deze --> link gaat zelfs onder kostprijs weg als je nagaat dat er minstens $35 belastingen op zit en $30 verzendkosten. Dat was de meest recente ps3 veiling op ebay.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 00:49 ]
Verwijderd
En wat kost een mediacenter licentie en bijhorende PC? Precies: meer dan de XBox360 zelf. Dat gaat de gemiddelde consument dus niet doen.Miki schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:38:
[...]
Wat me trouwens tegenvalt is dat veel mensen vergeten in de vergelijking PS3 vs. xbox360 dat de xbox360 in samenwerking met windows mediacentre een super gave feature is die sony niet heeft. Streamen van media via je pc naar de xbox360 is hele gave feature.
Vele mensen kopen juist een console omdat ze dan niet moeten knoeien met een PC(plus bijhorende software).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 00:49 ]
Ik snap er werkelijk geen hol van wat je precies bedoeld. Mensen kopen geen pc maar een console omdat ze niet willen knoeienVerwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 00:46:
[...]
En wat kost een mediacenter licentie en bijhorende PC? Precies: meer dan de XBox360 zelf. Dat gaat de gemiddelde consument dus niet doen.
Vele mensen kopen juist een console omdat ze dan niet moeten knoeien met een PC(plus bijhorende software).
Daarbij komt dat tegenwoordig veel pc's met mediacenter 2005 worden geleverd. Een goed voorbeeld is AMD live en intel VIIV platvorm. En om niet te vergeten vanaf eind januari als Vista er is krijg je dus standaard mediacenter erbij, tenminste als je een home versie kiest. Persoonlijk denk ik dus dat in de toekomst veel meer mensen gaan knoeien met Vista en de Xbox360 zoals jij het zo mooi zegt
Verwijderd
En laat het nu zo zijn dat de ps3 standalone kan functioneren als mediacenter. Dat connecten met een andere computer vind ik zelfs eerder een nadeel en zeker niet 'supergaaf' (wat is daar speciaal aan trouwens). Het wil immers weer zeggen dat ergens een computer aan moet staan om data te streamen. En waar is dat voor nodig?Miki schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:38:
[...]
En hoeveel mensen zouden echt hun console gekoppeld hebben aan een pc met Windows MCE. Al die hustle, daar gaan de meeste niet-tech-minded consumenten zich niet mee bezig houden. Meer zelfs, die verwachten gewoon dat het fysiek apparaat dat voor de tv staat eveneens hun filmpjes kan afspelen. Niet iedereen heeft trouwens een goed ge-organiseerd thuisnetwerkje liggen. En de focus gaat steeds meer liggen van pc naar multimedia devices in de woonkamer. De hype van de pc is er nu wel aan het afgaan. Alles was zogezegd mogelijk met de pc, maar niets echt gemakkelijk (niet voor mij, denk aan de gewone consument). Ik herken het bij mezelf ook, als iets niet meteen deftig werkt op mijn computer dan boeit het mij al niet meer, en ik ga er zeker geen extra tijd meer insteken om het te laten werken. Dan maar niet.
En ga maar eens kijken in het xbox topic hoe smooth en gemakkelijk het blijkbaar is om de combo MCE-360 vlekkeloos te laten werken. Vanuit microsoft standpunt wel slim gezien natuurlijk, om het gebruik van windows en vooral MCE nog extra te boosten. En ze kunnen ook niet anders, want een standalone MCE-xbox zou schadelijk zijn voor het gebruik van MCE op de computer. Daarom dat een xbox NOOIT een standalone mediaspeler zal worden. Tenzij het native windows zou kunnen draaien.
Sony heeft dat probleem niet, want het heeft geen eigen besturingsysteem waarmee het zou kunnen concurreren. Dus zij gaan wel volledig voor de media functionaliteit voor de ps3 als standalone apparaat.En zo heb ik het zelf ook wel liever. Liever alles gewoon op een extern schijfje en van daaruit op de ps3 browsen en afspelen. USB poorten genoeg op dat ding. Trouwens, als de ps3 een externe schijf kan benaderen via de usb poorten, dan zal die zeker ook een netwerk share kunnen benaderen via netwerk. En ziedaar, je kan dan ineens toch je ps3 gebruiken als media extender voor je home server/ media pool... Desnoods via de ingebouwde browser...
Best of both worlds dus. En daarbij, met linux op de ps3 maak je er helemaal een mediacenter van.
Wat jij zegt slaat dus in feite op niet veel, en helemaal een non issue dus
Over heel die console battle, het kan mij persoonlijk niet schelen wie er wint, of hoeveel ps3's sony verkoopt. Zolang het maar genoeg is om de ontwikkelaars in het ps3 kamp te houden, zodat ik kan kiezen uit veel goede games. De rest zal me worst wezen
Of er nu exclusives naar andere consoles gaan of niet, who cares. Zolang de kwaliteit maar gewaarborgd blijft voor de ps3 kan ik alleen maar toejuichen dat andere gamers ook deze excellente games kunnen spelen
Omgekeerd werkt het ook, xbox360 games worden ook steeds minder exclusive, dus hoef ik nog minder te missen van het xbox kamp. Als er tenminste al iets te missen valt want zo hard gaat het daar nu ook weer niet.

En verder lijken veel te vergeten dat een dergelijke aankoop niet louter en alleen gepaard gaat met hyper geargumenteerd onderzoek, numbercrunching en elke euro in twee bijten. Dat doe je toch ook niet als je een mooi horloge gaat kopen. (die dingen kosten ook meer dan ze waard zijn, maar toch koop je ze, omwille van affiniteit met de 'brand', uitstraling, ontwerp, wat dan ook). Sommige dingen moet je gewoon niet scrutineus en met een loep willen overanalyseren.
For crying out loud, het is een ding dat games speelt
En dat is de kern van de zaak
De controller om maar iets te noemen. Die van de xbox ligt me niet. Ik verkies 1000 keer die van de ps3 boven die van de 360. (en ik heb heel erg grote handen, dus daar ligt het niet aan) en betalen voor xboxlive is nog zoiets.
Is er trouwens al iets bekend over de witte en grijze versie? Wordt die al verkocht? Is er sprake van dat dit nog een optie zal zijn?
Verwijderd
Akkoord, maar de ene gaat steeds meer functies overnemen van de andere. Console van pc is dit geval. De tijd van de pc als alleskunner is voorbij volgens mij. De trend is om meer te diferentiëren en dedicated stuff te kopen voor bepaalde dingen. Browsen op de ps3 op een digitaal hoog-resolutie scherm wordt volgens mij ook een veel gebruikte feature. Effe wat extra duiding/info zoeken vanuit je zetel, extra beeldmateriaal bekijken via youtube, naar cnn/bbc browsen wat dan ook. Tv gids ophalen, vakanties boeken, kijken wanneer het OV rijdt, wat dan ook... Think with an open mind. (en nee, de meeste consumenten zijn ook geen nerds die uren achter elkaar op internet hangen). Heeft de xbox een internet browser? Nee dusMiki schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 01:05:
[...]
Ik snap er werkelijk geen hol van wat je precies bedoeld. Mensen kopen geen pc maar een console omdat ze niet willen knoeienVolgens mij zijn een console en een pc twee hele aparte dingen en worden die voor andere doeleinden gebruikt.
En daarvoor kan je ook een 300 euro kostende KISS mediaspeler halen. mediacenter, tv tuners zodat je afleveringen kan opnemen en timeshiften, en volledig netwerkcompatibel met ethernet poort zodat je kan streamen vanaf gelijk welke computer uit je netwerk. Muziek, films, xvid, divx, alles.Neem aan dat je je cd's niet op je playstation ript om daarna op je ipod te zetten of wel? Het is toch juist gaaf om al je media bestanden van je pc zonder geknoei te streamen op je tv in de huiskamer.
Data van de KISS naar pc en omgekeerd, alles kan.
Streamen naar de woonkamer is echt geen unique selling point van de 360 hoor. In zoverre dit al een gevraagde feature zou zijn door de gebruikers. Leuk als gimmick, maar voor de meesten niet van toepassing.
Daar heb je een punt, maar alleen de nieuwe pc's zullen standaard mediacenter bevatten. Al wie nu gewoon xp draait en dat nog effe zo wil houden zal een extra licentie voor MCE moeten bekostigen.Daarbij komt dat tegenwoordig veel pc's met mediacenter 2005 worden geleverd. Een goed voorbeeld is AMD live en intel VIIV platvorm. En om niet te vergeten vanaf eind januari als Vista er is krijg je dus standaard mediacenter erbij, tenminste als je een home versie kiest. Persoonlijk denk ik dus dat in de toekomst veel meer mensen gaan knoeien met Vista en de Xbox360 zoals jij het zo mooi zegt
Verwijderd
Mijn punt was dat mensen een console kopen omdat gamen op console zonder enige technische voorkennis kan. Je hoeft niet te knoeien met drivers, refresh rates, resoluties, hardware upgrades, crashes, blue screens, etc. De meeste mensen hebben ook geen kennis van begrippen als streaming en de mensen die ik ken die wel weten wat het is en hoe het werkt gebruiken het amper wanneer ze een toestel hebben die het toelaat(bvb zo'n kiss speler). Ik denk dat jij daar een uitzondering op bentMiki schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 01:05:
[...]
Ik snap er werkelijk geen hol van wat je precies bedoeld. Mensen kopen geen pc maar een console omdat ze niet willen knoeienVolgens mij zijn een console en een pc twee hele aparte dingen en worden die voor andere doeleinden gebruikt.
De meeste mensen rippen muziek via een PC. Al zeker als ze een iPod hebben. Je iPod kon je volgens mij ook gewoon op de PS3 aansluiten, dus is er geen streaming nodig.Neem aan dat je je cd's niet op je playstation ript om daarna op je ipod te zetten of wel? Het is toch juist gaaf om al je media bestanden van je pc zonder geknoei te streamen op je tv in de huiskamer.
Media Center zit bij Vista enkel in de Premium versie van de Home reeks. Bij Home Basic zit dit niet bij. Als je de lijn doortrekt van de huidige OS levering bij nieuwe PC's dan zie je dat er op dit moment meestal de Home edition wordt meegeleverd bij gewone consumenten-PC's en dat de Pro versie wordt meegeleverd met duurdere system(gamer-systemen, duurdere laptops, etc.). Volgens lijkt het me dus aannemelijk dat de Home Basic standaard bij een systeem wordt meegeleverd en dat de Home Premium wordt geleverd bij systemen in een hogere prijsklasse (of met een ander doel)Daarbij komt dat tegenwoordig veel pc's met mediacenter 2005 worden geleverd. Een goed voorbeeld is AMD live en intel VIIV platvorm. En om niet te vergeten vanaf eind januari als Vista er is krijg je dus standaard mediacenter erbij, tenminste als je een home versie kiest.
Als je dan ziet dat bij de meeste mensen thuis XP Home op de PC staat, dan kan je hier - waarschijnlijk - de lijn ook doortrekken in de vergelijking.
Ik denk dat je denkt dat de gemiddelde consument overschat, de meeste mensen kennen niet half van wat jij kent van PC's. Streaming kan érg handig zijn, maar ik zie dat nog niet direct bij een grote groep console-gebruikers gebeuren. Maar da's natuurlijk ook maar een inschattingPersoonlijk denk ik dus dat in de toekomst veel meer mensen gaan knoeien met Vista en de Xbox360 zoals jij het zo mooi zegt
Verwijderd
Ok ok... ff pesten...
ik kwam zojuist uit een elektronicawinkel.
Ze hadden hier nog een paar Playstation 3's in voorraad staan!
Iemand interesse???
Tis wel op Curacao... dus weet niet hoe dat zit met PAL en NTSC ofzow!
ik kwam zojuist uit een elektronicawinkel.
Ze hadden hier nog een paar Playstation 3's in voorraad staan!
Iemand interesse???
Tis wel op Curacao... dus weet niet hoe dat zit met PAL en NTSC ofzow!
Voor diegene die niet kunnen wachten tot maart 2007 met het spelen op de ps3. In de Mediamarkt te Rotterdam Centrum stond gisteren tot mijn grote verbazing een PS3 demo meubel met daarop het spel Resistance FOM!
Ik moet zeggen, strak beeld, lekker die oude vertrouwde playstation controller (trouwens erg licht!)
En ik denk dat het beeld nog mooier is als je er wat verder vanaf staat ipv de 50 centimeter bij de demopod!
Dus mensen gaat allen kijken!
Ik moet zeggen, strak beeld, lekker die oude vertrouwde playstation controller (trouwens erg licht!)
En ik denk dat het beeld nog mooier is als je er wat verder vanaf staat ipv de 50 centimeter bij de demopod!
Dus mensen gaat allen kijken!
pong, nes, gameboy, megadrive, playstation 2, psp, pc, wii, xbox one s, switch, xbox series x, ipad, android phone
Verwijderd
Kan ik thuis ook...DeKrijt schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:04:
Voor diegene die niet kunnen wachten tot maart 2007 met het spelen op de ps3. In de Mediamarkt te Rotterdam Centrum stond gisteren tot mijn grote verbazing een PS3 demo meubel met daarop het spel Resistance FOM!
Verwijderd
DeKrijt schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:04:
Die jeugd mensen van tegenwoordig..

Verwijderd
Ik snap je post niet helemaal geloof ik...Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:37:
[...]
[...]
Die jeugd mensen van tegenwoordig..
Verwijderd
Zo, heb net RFoM rondgespeeld op Easy.
Nu ga ik hem op Medium spelen, ik heb maar liefst 6 nieuwe wapens unlocked.
Een tof spel moet ik zeggen, hoewel het grafisch wel iets beter mag (en hopelijk ook kan).
Nu ga ik hem op Medium spelen, ik heb maar liefst 6 nieuwe wapens unlocked.
Een tof spel moet ik zeggen, hoewel het grafisch wel iets beter mag (en hopelijk ook kan).
Net ff die Gran Turismo HD concept demo gespeeld. Ziet er erg goed uit! En de gameplay natuurlijk onveranderd goed. Kan niet wachten tot GT5 verkrijgbaar is voor de PS3.
Verwijderd
het voordeel van media center op de 360 is dat je je films, mp3's, dvd's gelijk vanaf je pc kan streamen. Je hoeft ze niet eerst te branden of iets dergelijks. Bovendien is het mogelijk om divx ondertiteling af te spelen, geen idee of de ps3 daar ook toe in staat is.
Nadeel is idd media center misschien, maar aangezien vrijwel iedereen hier zijn windows van het internet afhaalt lijkt me dat het probleem niet. Bovendien is er nu een progammatje tversity, waar het zelfs mogelijk is vanaf om vanaf een windows sp2 installatie te streamen. Ik bedoel tis een kleine moeite om het te installeren en het gemak dat je er dan mee behaald.
@Vich ik denk dat de meeste ale een pc hebben.
Nadeel is idd media center misschien, maar aangezien vrijwel iedereen hier zijn windows van het internet afhaalt lijkt me dat het probleem niet. Bovendien is er nu een progammatje tversity, waar het zelfs mogelijk is vanaf om vanaf een windows sp2 installatie te streamen. Ik bedoel tis een kleine moeite om het te installeren en het gemak dat je er dan mee behaald.
@Vich ik denk dat de meeste ale een pc hebben.
Verwijderd
Zal best maar hij maakt echt wel veel lawaai! Valt me wel tegen, vooral als je een game speelt.Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:14:
@swopdark dat schiphol is wel erg overdreven. Was vandaag ook een dvd'tje aan het bekijken, maar de 360 was echt totaal niet te horen. De 360 staat naast je tv en uit je tv komt net iets meer geluid als je snapt wat ik bedoel
Verwijderd
Voldoende PS3's op voorraad in Japan en geen Wii te verkennen --> link
Zelfs DVDBoxoffice of all companies heeft hem op voorraad en kan per direct leveren voor 588 euro ex verzendkosten maar inc COD3. Voor degenen die niet willen wachten, want hij is regiovrij. Geldt dat ook voor de Blueray speler?
Zelfs DVDBoxoffice of all companies heeft hem op voorraad en kan per direct leveren voor 588 euro ex verzendkosten maar inc COD3. Voor degenen die niet willen wachten, want hij is regiovrij. Geldt dat ook voor de Blueray speler?
Verwijderd
Nope, geldt (nog) niet voor de Blu-ray speler.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:34:
Voldoende PS3's op voorraad in Japan en geen Wii te verkennen --> link
Weet iemand hier toevallig of Sony ook met een downloaddienst voor HD films gaat komen, net als Microsoft heeft voor de 360? En zo ja, wanneer we dat ongeveer kunnen verwachten?
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Verwijderd
Dat is uiteindelijk wel de bedoeling. Wanneer daarvan gebruik zou kunnen worden gemaakt kan ik je niet zeggen. Sony kennende kan dat nog wel even duren.ErectionJackson schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:52:
Weet iemand hier toevallig of Sony ook met een downloaddienst voor HD films gaat komen, net als Microsoft heeft voor de 360? En zo ja, wanneer we dat ongeveer kunnen verwachten?
Verwijderd
Mijn PS3 is onderweg uit hong kong , dat wordt met een beedje mazzel een leuke week alles uit proberen. Heerlijk weekje vacantie en heb alle drie de consoles , XBOX360,WII,PS3...
Verwijderd
Hoe is RR7 i.v.m. RR6 op de XBOX 360? Ik ben altijd een *huge* RR fan geweest. RR1, RRR waren top. RR2 (was die er?), RR3 minder op de PS1 maar RR4 was subliem.
RR5 op de PS2 suckte big maar op de PSP was die weer goed. En toen ik RR6 kocht vond ik hem goed i.t.t. de vele slechte reviews. Toch gaf Edge magazine hem een 8. Maar daarna ben ik overgestapt op PGR3 op de 360 en toen ik vorige maand RR6 na bijna een jaar weer wilde spelen viel hij me zwaar teleur, vreemd maar waar. Komt meer omdat PGR3 veel uitgebalanceerder en moeilijke is, denk ik en grafisch veel mooier is.
Anyway, heeft iemand RR6 en RR7 gespeeld en wil hij/zij zijn/haar ervaringen delen?
RR5 op de PS2 suckte big maar op de PSP was die weer goed. En toen ik RR6 kocht vond ik hem goed i.t.t. de vele slechte reviews. Toch gaf Edge magazine hem een 8. Maar daarna ben ik overgestapt op PGR3 op de 360 en toen ik vorige maand RR6 na bijna een jaar weer wilde spelen viel hij me zwaar teleur, vreemd maar waar. Komt meer omdat PGR3 veel uitgebalanceerder en moeilijke is, denk ik en grafisch veel mooier is.
Anyway, heeft iemand RR6 en RR7 gespeeld en wil hij/zij zijn/haar ervaringen delen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 12:35 ]
Als je je films e.d. gewoon KOOPT in de winkel heb je die handel niet nodig. Waarom moet ik bv een DVD streamen vanaf mn pc?Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:46:
het voordeel van media center op de 360 is dat je je films, mp3's, dvd's gelijk vanaf je pc kan streamen. Je hoeft ze niet eerst te branden of iets dergelijks. Bovendien is het mogelijk om divx ondertiteling af te spelen, geen idee of de ps3 daar ook toe in staat is.
err... pardon? Sommige mensen draaien gewoon legale versies hoor.Nadeel is idd media center misschien, maar aangezien vrijwel iedereen hier zijn windows van het internet afhaalt lijkt me dat het probleem niet.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
Zelf zou ik ook liever de 20 Gb versie kopen in Europa, maar spijtig genoeg komt dit model bij launch niet naar europa. Hopelijk iets later wel. De extra's die de 60 Gb biedt vind ik op zich niet zo interessant. (card reader en wifi). En elke euro teltVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:04:
http://www.kotaku.com/ass...07/01/ps3cooledasobit.jpg
20 GB versie lijken ze wel leuk te vinden.. ?
En @davidgilmour, RR4 was één van mijn favoriete games ooit
Iets gelijkaardig heb ik ook met SSX. Voor wie geen fan is van racegames zoals GT4 was er bij de launch van de ps2 op zijn minst nog SSX als system seller. Wat een adembenemende game was dat toen. (in die periode). Extreem coole gameplay, lekker arcade, mooie levels, ... Gebaseerd op hoe het vroeger was koppel in een playstation altijd aan gran turismo, SSX, wipe out, en ridge racer. GT5 laat nog wel even op zich wachten, RR7 is er al, hopelijk ook nog een SSX en wipe out. (en crash bandicoot
Anyway, nog maar eens, zijn er al witte of grijze ps3's in het wild gespot? Zullen die ooit nog verkocht worden?
SSX heb ik toendertijd bij de PS2 launch gekocht en het blijft een briljante gameVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:59:
Iets gelijkaardig heb ik ook met SSX. Voor wie geen fan is van racegames zoals GT4 was er bij de launch van de ps2 op zijn minst nog SSX als system seller. Wat een adembenemende game was dat toen. (in die periode). Extreem coole gameplay, lekker arcade, mooie levels, ... Gebaseerd op hoe het vroeger was koppel in een playstation altijd aan gran turismo, SSX, wipe out, en ridge racer. GT5 laat nog wel even op zich wachten, RR7 is er al, hopelijk ook nog een SSX en wipe out. (en crash bandicoot
Ik ben eigenlijk helemaal niet voor snowboardgames, maar deze game kreeg zulke goeie cijfers dat ik m toen toch maar gekocht heb
Degene die een tijdje geleden een witte PS3 aanbood, gaat nu hetzelfde doen met een rode en een zilveren PS3: klikAnyway, nog maar eens, zijn er al witte of grijze ps3's in het wild gespot? Zullen die ooit nog verkocht worden?
[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 04-01-2007 14:24 ]
PSN id: NL_SToRM
Dat zou wel mooi zijn, ik weet niet hoe het met de MS marketplace zit, maar ik kan me voorstellen dat Sony nogal terughoudend is om daar films op uit te brengenVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:59:
[...]
Dat is uiteindelijk wel de bedoeling. Wanneer daarvan gebruik zou kunnen worden gemaakt kan ik je niet zeggen. Sony kennende kan dat nog wel even duren.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Er zijn ook meer voor de hand liggende (legale) zaken.EfBe schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:53:
[...]
Als je je films e.d. gewoon KOOPT in de winkel heb je die handel niet nodig. Waarom moet ik bv een DVD streamen vanaf mn pc?
Wat dacht je van een vakantiefilmpje dat je dmv je DV camera hebt opgenomen en op je PC hebt gezet om te editen. Niets zo makkelijk als even vanaf je PC streamen en hem op TV bekijken.
Of je familie even snel de vakantiefoto's laten zien die je op je PC hebt staan?
Natuurlijk kan je altijd "even snel" een CD'tje branden of het op een SD kaartje zetten, maarja zal je zien dat je net geen lege CD bij de hand hebt, of net die paar foto's vergeet die je wilde laten zien waardoor je alles 2 of 3 keer moet doen.
Natuurlijk, het mediacentre van de 360 is te beperkt wat betreft ondersteuning van verschillende codecs, maar daarintegen heeft het weer andere extra's. Tot nu toe is dus geen van beide perfect.
PS: En wat dacht je van al die pr0n? Lekker direct streamen van je PC zonder dat je bang hoeft te zijn dan vrouw/vriendin/kind perongeluk het DVD'tje in je PS3 vind.
[ Voor 7% gewijzigd door yzf1kr op 04-01-2007 15:31 ]
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Verwijderd
lol sommige mensenVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:13:
Mijn PS3 is onderweg uit hong kong , dat wordt met een beedje mazzel een leuke week alles uit proberen. Heerlijk weekje vacantie en heb alle drie de consoles , XBOX360,WII,PS3...
En wat doe je voor werk/school om genoeg vrije tijd en geld te hebben om ook op alle 3 te kunnen spelen...heb al moeite om 5 á 6 uur per week op m'n Xbox te spelen en daarnaast nog een beetje een leven te hebben
Je hoeft toch niet alles constant te spelen? elke dag een uurtje of 2 afhankelijk welk spel op welke console je op dat moment speelt. De ene dag speel je ff kort Ridge Racer op je ps3, de andere dag 2 uurtjes zelda. Dat kan ik me tenminste best voorstellen. Ik heb op het moment wel te weinig tijd om Wii te spelen, maar de Ps3 komt er zeker ooit wel bijVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:32:
[...]
lol sommige mensenEven om het te begrijpen: waarom 3 consoles? Wat is het nut?
En wat doe je voor werk/school om genoeg vrije tijd en geld te hebben om ook op alle 3 te kunnen spelen...heb al moeite om 5 á 6 uur per week op m'n Xbox te spelen en daarnaast nog een beetje een leven te hebben
[ Voor 10% gewijzigd door Collaborator op 04-01-2007 16:03 ]
This space is occupied
De vorige generatie had ik ook alle drie de grote merken:Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:32:
[...]
-Cube voor de party games (4en op de bank)
-PS2 voor de grote hoeveelheid singleplayer games
-Xbox voor de mulitplatforms (die mooier waren op de xbox) en vooral het online gebeuren
De echte gamer (die het kan betalen!) zal zich niet beperkt willen voelen door consoles en wil de beste games spelen. Ook als je in een jaar (bv) maar tien spellen kan spelen, dan speel je kwalitatief heel wat betere spellen op de drie consoles samen dan als ze allemaal op één aanwezig moeten zijn.
Ik snap zelf de opmerking van veel mensen dan ook niet dat 'de echte gamer' wel wacht tot de PS3 er is. De 'echte gamer' heeft namelijk al lang de xbox360 gekocht (dat er geen goede titels zijn en dat het alleen maar shooters heeft is gewoon NIET waar) en zal hetzelfde willen doen met de PS3. Uiteraard is het budget niet altijd beschikbaar waardoor de 'echte gamer' keuzes moet maken maar uiteindelijk zijn de games waar het om gaat. En iemand die met droge ogen beweert dat er voor één van de drie grote merken geen leuke games zijn die hij graag zou willen spelen kijkt mijnsinziens door de grote roze bril van zijn eigen console.
Ik ga voorlopig geen PS3 kopen omdat ik hem nu even niet kan betalen en hij niet veel extra's heeft te bieden op dit moment (voor mij persoonlijk!) maar reken maar dat ik zit te kwijlen bij het zien van de goede exclusives die ongetwijfeld gaan komen.
Verwijderd
Akkoord, ik heb ook nergens beweerd dat het niet handig kon zijn. Zo kan je je hele mp3 collectie gewoon laten staan en streamen. Overal muziek. Mijn punt is wel dat dergelijke netwerken in de gewone huiskamer bijlange niet mainstream zijn. Als er al iets mainstream is, dan is het een dvd'tje huren bvb. Waarom heb je dan een pc nodig die ook moet aanstaan.yzf1kr schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:27:
[...]
Er zijn ook meer voor de hand liggende (legale) zaken.
Wat dacht je van een vakantiefilmpje dat je dmv je DV camera hebt opgenomen en op je PC hebt gezet om te editen. Niets zo makkelijk als even vanaf je PC streamen en hem op TV bekijken.
Of je familie even snel de vakantiefoto's laten zien die je op je PC hebt staan?
enz...
Het punt is ook gewoon dat je heel erg beperkt ben. de xbox360 is alleen front end en alleen te gebruiken met MCE 2005. Heb je dan niet liever een apparaat dat je, indien gewenst, ook als standalone mediaplayer kan gebruiken? En sony kan daar 100% voor gaan, want zoals gezegd, ze hebben geen eigen OS voor op de pc, dus ze hoeven niet terughoudend te zijn om de ps3 zo standalone mogelijk te maken.
Daarbij, het idee van centrale opslag en front end devices is leuk, maar doen het dan meteen goed en zo generiek mogelijk. Heb je apple's of linux dan kan je niets doen met je media extender. Ik zie dan ook meer heil in bvb een centrale 'server' in huis. (simpel pc'tje met flink wat harddisks, nothing fancy) waar alle muziek en video op staat. En dat hoeft dan niet per se MCE te draaien. Zo kan je familielid met een apple ook gemakkelijk die network shares mounten, evenals de kids met de ps3, wat dan ook. En ik ben er vrijwel zeker van dat de ps3 opslagvolumes kan mounten via z'n ethernet poort. Als die dat kan met een externe harddisk via usb, dan waarschijnlijk ook zo.
Los van de discussie of het nu handig is of niet, veelgebruikt of niet, het is non argument. Want de ps3 kan hetzelfde en meer, omdat sony meer toelaat en het apparaat breder wil inzetten en grote compabiliteit kan bieden. Dus ps3 als front end/media-extender of standalone, kan allemaal
@SeamusXanthus... Dus alleen wie veel geld heeft is een 'echte gamer'. Een gamer die per se alles moet kunnen spelen wat er verschijnt. Als ik voor mezelf spreek: met wat op één platform verschijnt heb ik al meer genoeg. Ik hoef niet als een compulsief gestoorde echt ALLES te spelen. Soms moet je ook eens wat dingen aan je laten voorbijgaan, kan gezond zijn
Kijk, GOW is een heel mooi spel, ik heb het op demo pods gespeeld, maar moet ik dan per se meegaan met de hype en daarvoor een 360 kopen? Ik heb het een paar keer gespeeld in een gamewinkel, en daarmee is voor mij de kous af. Ik weet dat ik op de ps3 ook nog genoeg gameplezier zal ervaren, en daar heb ik het volste vertrouwen in. De rest is cross platform (GRAW, RS:V, enz...) En tijd om alles te spelen heb ik toch niet.
Ik durf mezelf wel een 'echte gamer' noemen. Ik focus me daarentegen wel op één platform. Net zoals een full time suzuki rijden ook een 'echte motorrijder' kan zijn. Daar hoef je niet per 15 verschillende motors voor in huis te halen
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 19:37 ]
Nee dat bedoel ik juist niet. Ik bedoel dat de 'echte gamer' het liefst de beste games speelt en daarbij onafhankelijk van het platform zou willen zijn. Helaas speelt geld natuurlijk vaak weldegelijk een rol waardoor hij keuzes moet maken. Mijn punt is dat een console kiezen een noodzakelijk kwaad is (hoe gaaf ook) en dat het echt om de spellen gaat. En daarbij verbaast me dat er hordes mensen zijn die werkelijk NIETS kunnen waarderen van de andere consoles. Gelukkig zijn er binnen dit forum weinig van dit soort mensen waardoor het ook redelijk leesbaar blijft allemaalVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:27:
[...]
@SeamusXanthus... Dus alleen wie veel geld heeft is een 'echte gamer'. Een gamer die per se alles moet kunnen spelen wat er verschijnt. Als ik voor mezelf spreek: met wat op één platform verschijnt heb ik al meer genoeg. Ik hoef niet als een compulsief gestoorde echt ALLES te spelen. Soms moet je ook eens wat dingen aan je laten voorbijgaan, kan gezond zijn. Voor de weinige exclusives die één console tov de andere heeft (let op, da gaat in beide richtingen, zowel ps3 tov xbox en omgekeerd) ga je geen extra platfom aanschaffen, dat is mijn visie.
Maar goed, tot zover, want erg offtopic allemaal van mijn kant.
Verwijderd
ik geloof niet dat jij geen enkele illegale film of serie op je pc hebt staan. Bovendien kan je via uitzendinggemist.nl en nog wat sites series bekijken op je xbox.EfBe schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:53:
[...]
Als je je films e.d. gewoon KOOPT in de winkel heb je die handel niet nodig. Waarom moet ik bv een DVD streamen vanaf mn pc?
[...]
err... pardon? Sommige mensen draaien gewoon legale versies hoor.
@alvi: jij hebt duidelijk alleen de single player van gow gespeeld. die is idd weinig aan. Het draait alleemaal om de multiplayer
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 21:20 ]
Verwijderd
Hey peter waarom 3 consoles , goeie vraag ik heb drie kids die graag op de WII spelen en als de familie op visite is dan gebruiken we deze vaak in het weekend. Ik speel zelf ook graag op de xbox 360 die ik op de launch heb gekocht nog steeds eerste generatie console gelukkig nog nooit kapot gegaan en natuurlijk mijn aankomende ps3 met zekers mooie game titels,linux ,blue ray..tja sommige mensen verzuipen hun geld met stappen en of flamen de nieuwsgroepen en forum`s welke nu beter is. Ik ben geen fanboy ben microsoft beta tester voor 8 jaren en ik vind het heerlijk om alle drie de consoles te bespelen.......vind ze alle drie wat toevoegen aan nextgen gaming....en ik heb goed gespaard om deze ps3 binnen te slepen......Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:32:
[...]
greets marco
Hoe zit dat nu eigenlijk met die Linux op PS3. Kan iemand daar wat meer info over geven (hoe uitgebreider, hoe beter)?
net hetzelfde als linux op de ps2: je kan er even weinig meeF e r o x schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:11:
Hoe zit dat nu eigenlijk met die Linux op PS3. Kan iemand daar wat meer info over geven (hoe uitgebreider, hoe beter)?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Dat is een duidelijk antwoordVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:42:
[...]
Hey peter waarom 3 consoles , goeie vraag ik heb drie kids die graag op de WII spelen en als de familie op visite is dan gebruiken we deze vaak in het weekend. Ik speel zelf ook graag op de xbox 360 die ik op de launch heb gekocht nog steeds eerste generatie console gelukkig nog nooit kapot gegaan en natuurlijk mijn aankomende ps3 met zekers mooie game titels,linux ,blue ray..tja sommige mensen verzuipen hun geld met stappen en of flamen de nieuwsgroepen en forum`s welke nu beter is. Ik ben geen fanboy ben microsoft beta tester voor 8 jaren en ik vind het heerlijk om alle drie de consoles te bespelen.......vind ze alle drie wat toevoegen aan nextgen gaming....en ik heb goed gespaard om deze ps3 binnen te slepen......
greets marco
Ik haal gewoon genoeg voldoening uit één console en heb daarnaast nog een pc (niet te vergeten). Ik persoonlijk vind het echt onzin om drie van die dingen te kopen omdat één al genoeg kost, pure geld verspillerij. Nou zeggen mensen dan weer: ja sommigen zuipen het op of bla bla.. Ik doe gewoon alles tegelijk
Maar ach dat moet iedereen lekker zelf weten
offtopic:
walgelijk moralistisch: totdat ze op wat voor reden dan opeens helemaal aan de grond zitten, in de goot liggen etc etc. En dan kan de samenleving daar voor opdraaien omdat meneer niet goed kon omgaan met zijn geld
walgelijk moralistisch: totdat ze op wat voor reden dan opeens helemaal aan de grond zitten, in de goot liggen etc etc. En dan kan de samenleving daar voor opdraaien omdat meneer niet goed kon omgaan met zijn geld
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Verwijderd
Dus ik ben geen 'echte' gamer zoals je herhaaldelijk dat woord gebruikt? Wat is de definitie van een echte gamer? Ik voel mezelf wel een echte gamer, veel meer dan bijvoorbeeld mijn vrienden. Speel fanatiek cod2 op de pc in een clan, heb een console en speel daar zoveel mogelijk op maar heb geen 3 consoles. Ben ik dan geen echte gamer?SeamusXanthus schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:47:
[...]
De echte gamer (die het kan betalen!) zal zich niet beperkt willen voelen door consoles en wil de beste games spelen. Ook als je in een jaar (bv) maar tien spellen kan spelen, dan speel je kwalitatief heel wat betere spellen op de drie consoles samen dan als ze allemaal op één aanwezig moeten zijn.
Natuurlijk zal ik straks constateren dat de Ps3 verdomd mooie games krijgt maar doet dat mij wat? Neu, je kan niet alles hebben. Lekker belangrijk. Oh jeeh nu ben ik zeker geen echte gamer?Ik snap zelf de opmerking van veel mensen dan ook niet dat 'de echte gamer' wel wacht tot de PS3 er is. De 'echte gamer' heeft namelijk al lang de xbox360 gekocht (dat er geen goede titels zijn en dat het alleen maar shooters heeft is gewoon NIET waar) en zal hetzelfde willen doen met de PS3. Uiteraard is het budget niet altijd beschikbaar waardoor de 'echte gamer' keuzes moet maken maar uiteindelijk zijn de games waar het om gaat. En iemand die met droge ogen beweert dat er voor één van de drie grote merken geen leuke games zijn die hij graag zou willen spelen kijkt mijnsinziens door de grote roze bril van zijn eigen console.
Ik ga voorlopig geen PS3 kopen omdat ik hem nu even niet kan betalen en hij niet veel extra's heeft te bieden op dit moment (voor mij persoonlijk!) maar reken maar dat ik zit te kwijlen bij het zien van de goede exclusives die ongetwijfeld gaan komen.
Onzin, je kan er alles mee. Je kan elke willekeurige linux distro met powerpc compilering gewoon installeren.Boeboe schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 08:15:
[...]
net hetzelfde als linux op de ps2: je kan er even weinig mee
[ Voor 54% gewijzigd door pagani op 05-01-2007 10:45 ]
Verwijderd
Om vervolgens met 256mb ram en geen 3d acceleratie te zitten. Lekker nuttig. Misschien als je alleen wil internetten of typen maar dan kan je beter een complete pc van 600 euro halen, ben je beter uit.
Ik zeg ook niet dat je vervolgens een volwaardige desktop hebt staan, maar waarvoor ik hem kan gebruiken boeit dat toch niet. En geen 3d-acceleratie? Luie nvidia kaart dan 
Anyways, daar ging het niet om. Je kan er alles mee.
[ Voor 29% gewijzigd door pagani op 05-01-2007 10:57 ]
Of ik zet mijn woorden niet goed neer, of ze worden verkeerd begrepen. We zullen het op het eerste houdenVerwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:39:
[...]
Dus ik ben geen 'echte' gamer zoals je herhaaldelijk dat woord gebruikt? Wat is de definitie van een echte gamer? Ik voel mezelf wel een echte gamer, veel meer dan bijvoorbeeld mijn vrienden. Speel fanatiek cod2 op de pc in een clan, heb een console en speel daar zoveel mogelijk op maar heb geen 3 consoles. Ben ik dan geen echte gamer?
[...]
Natuurlijk zal ik straks constateren dat de Ps3 verdomd mooie games krijgt maar doet dat mij wat? Neu, je kan niet alles hebben. Lekker belangrijk. Oh jeeh nu ben ik zeker geen echte gamer?
[ Voor 7% gewijzigd door SeamusXanthus op 05-01-2007 11:26 ]
Verwijderd
Ok begrepenSeamusXanthus schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:22:
[...]
Of ik zet mijn woorden niet goed neer, of ze worden verkeerd begrepen. We zullen het op het eerste houden. Zowiezo zette ik 'echte gamer' al tussen quotes omdat het een niet te meten term is. Ik geloof zo dat je uit één console genoeg plezier kan halen. Ik probeer alleen aan te geven dat als je het maximum game-ervaring wil je eigenlijk altijd mulitplatform moet gaan en merk je dat elk zijn eigen kracht en zwakheden heeft. Echter omdat geld nu eenmaal altijd een rol speelt (heb je het geld en heb je het er voor over) moet je keuzes maken. Niet mijn bedoeling iemand te beledigen, waarvoor excuses.
Je kan wel alles willen hebben maar 3 consoles, stuk of wat games en accessoires..dan praat je toch al snel over 2000,- en daar kan ik heel veel andere leuke dingen van doen.
Game on!
Verwijderd
Dat is het punt nou net, dat kan dus niet. Je kan office achtige dingen doen, maar dat zal alsnog niet ubersnel gaan want je hebt nou eenmaal maar weinig geheugen en linux op de ps3 krijgt geen toegang tot RSX dus je hebt ook geen 3d acceleratie. Je hebt dus een halfassed OS waarmee je kan internetten en een beetje kan typen. Dan kan je voor dat geld dus beter een volwaardige pc kopen.johnnyv.nl schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:53:
Ik zeg ook niet dat je vervolgens een volwaardige desktop hebt staan, maar waarvoor ik hem kan gebruiken boeit dat toch niet. En geen 3d-acceleratie? Luie nvidia kaart dan
Verwijderd
Los van het feit dat ik het nut ook niet in zie van linux op een console; hij zei dat HIJ er alles wel mee kon wat hij wil. Dus niet echt aan jou om te zeggen dat hij dat niet kanVerwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:08:
[...]
Dat is het punt nou net, dat kan dus niet. Je kan office achtige dingen doen, maar dat zal alsnog niet ubersnel gaan want je hebt nou eenmaal maar weinig geheugen en linux op de ps3 krijgt geen toegang tot RSX dus je hebt ook geen 3d acceleratie. Je hebt dus een halfassed OS waarmee je kan internetten en een beetje kan typen. Dan kan je voor dat geld dus beter een volwaardige pc kopen.
Voor linux heb je echt geen 3d acceleratie nodig om het te kunnen gebruiken en al helemaal niet voor de snelheid.Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:08:
[...]
Dat is het punt nou net, dat kan dus niet. Je kan office achtige dingen doen, maar dat zal alsnog niet ubersnel gaan want je hebt nou eenmaal maar weinig geheugen en linux op de ps3 krijgt geen toegang tot RSX dus je hebt ook geen 3d acceleratie. Je hebt dus een halfassed OS waarmee je kan internetten en een beetje kan typen. Dan kan je voor dat geld dus beter een volwaardige pc kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 05-01-2007 12:59 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Arx schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:57:
[...]
Voor linux heb je echt geen 3d acceleratie nodig om het te kunnen gebruiken en al helemaal niet voor de snelheid.

Die tijd is toch echt voorbij hoor. Ik heb deze versie test gedraaid op Ubuntu, en het doet toch echt een aanslag op je 3d cappaciteiten.
Inderdaad. Je kan alle fucntionaliteit uitzetten. Of Command Line gebruiken, dan heb je niks nodig. Echter, een beetje met de tijd meegaan, kan geen kwaad.
[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 05-01-2007 13:12 ]
De Xbox 360 kan ook zonder pc muziek, afbeeldingen en video van mp3-spelers, camera's, telefoons, memorycards etc afspelen heVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:27:
[...]
Akkoord, ik heb ook nergens beweerd dat het niet handig kon zijn. Zo kan je je hele mp3 collectie gewoon laten staan en streamen. Overal muziek. Mijn punt is wel dat dergelijke netwerken in de gewone huiskamer bijlange niet mainstream zijn. Als er al iets mainstream is, dan is het een dvd'tje huren bvb. Waarom heb je dan een pc nodig die ook moet aanstaan.
Het punt is ook gewoon dat je heel erg beperkt ben. de xbox360 is alleen front end en alleen te gebruiken met MCE 2005. Heb je dan niet liever een apparaat dat je, indien gewenst, ook als standalone mediaplayer kan gebruiken? En sony kan daar 100% voor gaan, want zoals gezegd, ze hebben geen eigen OS voor op de pc, dus ze hoeven niet terughoudend te zijn om de ps3 zo standalone mogelijk te maken.
[..]
Los van de discussie of het nu handig is of niet, veelgebruikt of niet, het is non argument. Want de ps3 kan hetzelfde en meer, omdat sony meer toelaat en het apparaat breder wil inzetten en grote compabiliteit kan bieden. Dus ps3 als front end/media-extender of standalone, kan allemaal
Trouwens, laten we hopen voor GT-fans dat Sony op tijd tot bezinning komt

Force Feedback on PS3? Not So Much
A Gran Turismo game without force feedback? Say it ain't so!
By Luke Smith, 01/04/2007
A NeoGAF post pointing to a GT Planet post raised our eyebrows at the possibility that Force Feedback (an Immersion-patented tech [the rumble guys, remember]) would not function on Sony's PS3. Force feedback response control is a big deal to racing fans and fans of Sony's Gran Turismo series are likely jonesing for the fifth installment of the game with a slick FF wheel.
Sony Computer Entertainment America confirmed that there would be no supported force feedback technology with its PlayStation 3. They told 1UP the following:
"All PS3 games are programmed for the SIXAXIS which doesn't have force feedback, therefore the force feedback in the wheels won't be recognized."
No word this time on whether there will be a racing wheel that supports "leaning technology" where the SIXAXIS motion-control functionality can be integrated into a wheel. We're joking, but it's through tears.
Ik vind Rumble al een groot gemis bij Race games en Shooters.ErectionJackson schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:51:
[...]
Zonder Force Feedback wordt het wel een hele gekke GT ervaring.
ik heb een vraagje, ik wil in maart een PS3 kopen en hem aansluiten op mijn pc monitor (ag neovo F-419). ik heb al een converter: HDMI>DVI. ik hoorde alleeen dat je beeldscherm hier ook HDCP ondersteunign voor nodig heeft en ik weet niet of mijn beeldscherm dat heeft. ik hoorde ook weer dat je alleen HDCP nodig hebt om Blu-Ray af te spelen via je PS3. dus: als ik mijn PS3 met mijn pc monitor connect, kan ik dan wel gamen maar geen HD films afspelen of kan ik helemaal niets zien?
Verwijderd
gamen kan je wel, maar hd films worden in 720p afgespeeld in plaats van 1080p.ik heb een vraagje, ik wil in maart een PS3 kopen en hem aansluiten op mijn pc monitor (ag neovo F-419). ik heb al een converter: HDMI>DVI. ik hoorde alleeen dat je beeldscherm hier ook HDCP ondersteunign voor nodig heeft en ik weet niet of mijn beeldscherm dat heeft. ik hoorde ook weer dat je alleen HDCP nodig hebt om Blu-Ray af te spelen via je PS3. dus: als ik mijn PS3 met mijn pc monitor connect, kan ik dan wel gamen maar geen HD films afspelen of kan ik helemaal niets zien?
tenmiste dat dacht ik zo
480 zelfs volgens mij. Gamen is inderdaad geen probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:11:
[...]
gamen kan je wel, maar hd films worden in 720p afgespeeld in plaats van 1080p.
tenmiste dat dacht ik zo
Force feedback via de SIXAXIS is inderdaad niet mogelijk maar dat wisten we al... Ik verwacht echter dat ze wel force feedback via het race stuurtje zullen programmeren. Als je GT4 speelt op je PS3 met je race stuurtje dan heb je gewoon force feedback via je USB. Dit zal gewoon mogelijk worden... en zeker beschikbaar in GT5... De logitech racestuurtjes zijn namelijk niet van Sony zelf... en Logitech betaald wellicht de patentkosten die ze uiteraard doorberekenen naar de consument in de aanschafprijs.ErectionJackson schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:51:
Op verschillende fora wordt gemeld dat de Japanse versie van GT:HD wel Force Feedback ondersteund. Ook schijnt Need For Speed: Carbon ook Force Feedback te ondersteunen. Het is dus niet helemaal duidelijk wat er nu aan de hand is, aangezien de verklaring van Sony het erover heeft dat er helemaal geen Force Feedback mogelijk is. Zodra er meer duidelijkheid is zullen we het jullie laten weten.
PSN: Shiver23
Ik heb meegekregen dat het zoals hierboven vermeld bij de Japanse versie wel werkt, maar bij de US versie niet. Bovendien maakt het niet uit wat third parties doen. De PS3 moet het signaal doorgeven. Zonder licentie mag dit niet.swopdark schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:35:
[...]
Force feedback via de SIXAXIS is inderdaad niet mogelijk maar dat wisten we al... Ik verwacht echter dat ze wel force feedback via het race stuurtje zullen programmeren. Als je GT4 speelt op je PS3 met je race stuurtje dan heb je gewoon force feedback via je USB. Dit zal gewoon mogelijk worden... en zeker beschikbaar in GT5... De logitech racestuurtjes zijn namelijk niet van Sony zelf... en Logitech betaald wellicht de patentkosten die ze uiteraard doorberekenen naar de consument in de aanschafprijs.
Verwijderd
Als een fabrikant van zulke gamepad een driver aan de developpers ter beschikking stelt, dan is dat voldoende hoor! De PS3 stuurt dan 'gewoon' dat signaal via die driver.ErectionJackson schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:03:
[...]
Ik heb meegekregen dat het zoals hierboven vermeld bij de Japanse versie wel werkt, maar bij de US versie niet. Bovendien maakt het niet uit wat third parties doen. De PS3 moet het signaal doorgeven. Zonder licentie mag dit niet.
't Probleem dat je zou kunnen krijgen is dat er verschillende drivers per fabrikant komen en dat een developper deze allemaal moet ondersteunen om een redelijk aantal gamepads met forcefeedback te kunnen ondersteunen.
De PS3 mag dat signaal wel doorsturen als diezelfde fabrikant een licensie heeft op die techniek, dus in dat geval ligt de verantwoordelijkheid bij de fabrikant voor zover ik het weet.
Meen je dat nou?
Ik zet die rumble altijd uit, zelfs bij MGS games. Ik heb het nooit echt begrepen dat iets moet trillen als ik op het beeld A zie en ook moet trillen als ik iets totaal niet aan A gerelateerds zie.
Dus ik zie de swap: rumble <-> motion detection echt als een stap voorwaarts. Tuurlijk, als je er van houdt dat je controller je uit je handen trilt omdat je game character een donkere kamer inloopt of je door de berm rijdt... dan mis je het.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
Sony komt binnenkort met een PS3 met gewone DVD drive uit....
http://www.news4gamers.com/industrynews/News-19088.aspx
Ohja, en vervolgens niet meer kunnen gamen op een ps3? Liek nuttig
Hmmm, dan zouden ze of geen enkele game meer op Blu-Ray uitbrengen of games op beide formaten gaan uitbrengen.
Het lijkt me erg sterk dat ze dat gaan doen...
Het lijkt me erg sterk dat ze dat gaan doen...
[ Voor 14% gewijzigd door SToRM666 op 05-01-2007 22:52 ]
Verwijderd
Dat artikel is net als hun bron: BS & FUDVerwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:20:
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 22:54 ]
Volkomen onlogisch. Zullen ze eerder de nadruk leggen op de 20GB en niet alleen de 60GB leveren in Europa.
Verwijderd
Zo de PS3 is binnen heb eff americaans account gemaakt en ben eff lading demo`s aan het binnen halen staan er genoeg op

greets marco

greets marco
Ik zou het [i]wel[/b] missen, wat dacht je van een fps als je met een lompe machine geweer loopt te schieten dan is het trillen wel wat realistischer. Ik ben pas begonnen met het spelen van Black op de ps2 ( Jaja ik weet het, ben er laat mee maar zit er nou eenmaal weinig op maar heb het spel al lang liggen ) en daar stond de optie uit, ik vond het zo saai eigenlijk, dus heb ik het zelf maar aangezet, vind het een stuk leuker. Ik denk dat het niet eens echt lekker zou werken als ze de rumble er in zouden laten, dan gaat het niet bepaald vloeiend meer denk ik, wil je met dat ding naar rechts oid maar gaat die ook trillen hmzz.. gaat niet werkenEfBe schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:52:
[...]
Meen je dat nou?
Ik zet die rumble altijd uit, zelfs bij MGS games. Ik heb het nooit echt begrepen dat iets moet trillen als ik op het beeld A zie en ook moet trillen als ik iets totaal niet aan A gerelateerds zie.
Dus ik zie de swap: rumble <-> motion detection echt als een stap voorwaarts. Tuurlijk, als je er van houdt dat je controller je uit je handen trilt omdat je game character een donkere kamer inloopt of je door de berm rijdt... dan mis je het.
Zo.. nu kan ik slapen, dit moest ik even kwijt
Blij Met Wilco
Hmm Die tijd voorbij... * Arx ziet Looking Glass... Wat moet ik zeggen...PWM schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:10:
[...]
[afbeelding]
Die tijd is toch echt voorbij hoor. Ik heb deze versie test gedraaid op Ubuntu, en het doet toch echt een aanslag op je 3d cappaciteiten.
Inderdaad. Je kan alle fucntionaliteit uitzetten. Of Command Line gebruiken, dan heb je niks nodig. Echter, een beetje met de tijd meegaan, kan geen kwaad.
Naja, tenzij je natuurlijk wat fancy graphics op je scherm wilt toveren, en ik begrijp dat het oog ook wat wil,. dan heb je natuurlijk 3d acceleratie nodig. Maar zelfs nu nog steeds, voor de gangbare desktops environments (Gnome of KDE) heb je echt geen 3D nodig.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Staat leuk spul op dat bureautjeVerwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:46:
Zo de PS3 is binnen heb eff americaans account gemaakt en ben eff lading demo`s aan het binnen halen staan er genoeg op
[afbeelding]
greets marco
Verwijderd
JAJA tv meubel staat nu echt vol , ben nog steeds wat demo`s aan het downloaden vooral die van GT5 is supermooi.. probeer nu eff wat dingetjes uit na wat gamen met het connecten van de psp naar ps3.... De game recistance fall of man is zelfs helemaal nederlandstalig en nederlandse text ;-)
hoe bedoel je regiovrije PS3 games....
En dan nog niet te spreken over al die kabels
Bij mij is het één grote kabelberg achter mn meubel

[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 06-01-2007 14:28 ]
Denk dat dat wel meevalt. Als ik het volgende filmpje moet geloven.-Thunder- schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:51:
[...]
Ik denk dat het niet eens echt lekker zou werken als ze de rumble er in zouden laten, dan gaat het niet bepaald vloeiend meer denk ik, wil je met dat ding naar rechts oid maar gaat die ook trillen hmzz.. gaat niet werken
Zo.. nu kan ik slapen, dit moest ik even kwijt
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/1811/ea46ea3b/index.html
Vind het jammer van Sony dat ze uit arrogantie de rumble technologie weg hebben gelaten. Als ze net als Microsoft gewoon een schikking hadden gedaan dan had de sixaxis gewoon kunnen trillen.
Verwijderd
Nog wat footoootjes....Resistance fall of man met nederlandse text { is jap versie} de PS3 en de heele kluit nog 1 keer bij elkaarSToRM666 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:28:
[...]
En dan nog niet te spreken over al die kabels
Bij mij is het één grote kabelberg achter mn meubel

Verwijderd
Dat filmpje heeft het enkel over de rotatiemogelijkheid en zegt niks over de 3D accelleratiedetectie die de PS3 controller aankan en zegt ook niks over de aanwijsmogelijkheid van de Wii.Alabama_man schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:51:
[...]
Denk dat dat wel meevalt. Als ik het volgende filmpje moet geloven.
Wat heeft dat met arrogantie te maken? Ze zijn aangeklaagd geweest vanwege een patent op die rumble feature en hebben dat verloren. Zou jij na zoiets ook nog eens klant willen zijn bij zo'n firma die je net aankloeg en miljoenen heeft gekost? Ik zou zelf dik m'n middelvinger opsteken.Vind het jammer van Sony dat ze uit arrogantie de rumble technologie weg hebben gelaten. Als ze net als Microsoft gewoon een schikking hadden gedaan dan had de sixaxis gewoon kunnen trillen.
[edit] Daarbij komt nog eens dat DualShock al 7 jaar op de markt was alvorens de aanklacht kwam.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 16:10 ]
WTF is 3D acceleratiedetectie? De PS3 heeft toch gewoon een paar tiltsensoren, net zoals sommige cartridges bij de GBA ook al hadden? Verder kan de PS3 qua bewegingsdetectie niets meer dan de Wii en alleen maar minder en de Wii heeft wel een trilfunctie. Het gaat die jongen er gewoon om dat Sony uit zijn nek kletst dat een trilfunctie niet zou kunnen, Sony wil het gewoon niet. Dat mogen ze natuurlijk vinden, maar zeg dan niet dat het niet kan.Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:04:
Dat filmpje heeft het enkel over de rotatiemogelijkheid en zegt niks over de 3D accelleratiedetectie die de PS3 controller aankan en zegt ook niks over de aanwijsmogelijkheid van de Wii.
Verwijderd
Acceleratie = versnelling.Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:09:
[...]
WTF is 3D acceleratiedetectie? De PS3 heeft toch gewoon een paar tiltsensoren, net zoals sommige cartridges bij de GBA ook al hadden? Verder kan de PS3 qua bewegingsdetectie niets meer dan de Wii en alleen maar minder en de Wii heeft wel een trilfunctie.
De PS3 joystick kan een versnelling op de X, Y en Z as detecteren.
[edit] En heb ik ooit beweerd dat de controller meer kan dan de Wii controller?
Mijn punt was dat het niks met arrogantie te maken heeft.Het gaat die jongen er gewoon om dat Sony uit zijn nek kletst dat een trilfunctie niet zou kunnen, Sony wil het gewoon niet. Dat mogen ze natuurlijk vinden, maar zeg dan niet dat het niet kan.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 16:19 ]
Joh, maar Sony maakt er 3d acceleratiedetectie van, dat is kennelijk wat anders, want ze geven het een andere naamVerwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:13:
Acceleratie = versnelling.
Dat moet volgens mij ook kunnen met een tiltsensor.De PS3 joystick kan een versnelling op de X, Y en Z as detecteren.
Ik zeg ook niet dat jij dat beweerd hebt. Ik zeg alleen dat de jongen in die video gelijk heeft als hij zegt dat de PS3 controller best een trilfunctie had kunnen hebben. Hij gebruikt daarvoor een voorbeeld met een oude controller die het laat zien en die werkt op de PS1 en PS2. Vervolgens ga jij in de verdediging met de opmerking "Ja, maar de PS3 heeft extraspeciale 3d acceleratiedetectiemotiesensoren". Dan zeg ik dat een Wiimote meer kan en ook een trilfunctie heeft om aan te geven dat dat dus niet uitmaakt.En heb ik ooit beweerd dat de controller meer kan dan de Wii controller?
Jezus man, doe eens niet zo defensief.
Verwijderd
Neuh, ik noemde het zo via een beschrijvende naam, omdat ik niet weet of er echt een andere naam isOscar Mopperkont schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:22:
[...]
Joh, maar Sony maakt er 3d acceleratiedetectie van, dat is kennelijk wat anders, want ze geven het een andere naam
Dat zou kunnen. 't Zit vast ingebouwd in dat hele gyroscoop-systeem.Dat moet volgens mij ook kunnen met een tiltsensor.
Ik ging eigenlijk in op het feit dat er in het filmpje werd duidelijk gemaakt dat de hele joystick van PS3 en Wii niet vernieuwend is "omdat de rotatie-detectie al lang wordt toegepast in controllers". Ik ging hier op in omdat de PS3 en Wii buiten de rotatie ook beweging kan detecteren en omdat de Wii ook een aanwijs-mogelijkheid heeft.Ik zeg ook niet dat jij dat beweerd hebt. Ik zeg alleen dat de jongen in die video gelijk heeft als hij zegt dat de PS3 controller best een trilfunctie had kunnen hebben. Hij gebruikt daarvoor een voorbeeld met een oude controller die het laat zien en die werkt op de PS1 en PS2. Vervolgens ga jij in de verdediging met de opmerking "Ja, maar de PS3 heeft extraspeciale 3d acceleratiedetectiemotiesensoren". Dan zeg ik dat een Wiimote meer kan en ook een trilfunctie heeft om aan te geven dat dat dus niet uitmaakt.
Helemaal buiten beschouwing houdende dat de hardware al langer bestaat of mogelijk is: Er zijn bijna geen games geweest die zulke controllers ondersteunen op een creatieve manier en die gaan er nu wel komen.
Verwijderd
Mooie setup. Heb je nog wat scherpere foto's? Wat heb je allemaal staan? Ga je die kabels niet wegstoppen in de muur?Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:40:
[...]
Nog wat footoootjes....Resistance fall of man met nederlandse text { is jap versie} de PS3 en de heele kluit nog 1 keer bij elkaar
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt, maar het argument dat rumble niet in de controller gestopt kon worden omdat het de sensoren zou verstoren lijkt nogal onwaarschijnlijk. Getuige dit filmpje, de wii-mote en berichten van Immersion (bedrijf achter de "rumble").Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:04:
[...]
Dat filmpje heeft het enkel over de rotatiemogelijkheid en zegt niks over de 3D accelleratiedetectie die de PS3 controller aankan en zegt ook niks over de aanwijsmogelijkheid van de Wii.
Dat de dualshock al 7 jaar op de markt was veranderd niet dat Sony een patent heeft geschonden. Draai het eens om. Als jij een uitvinding hebt en iemand anders gebruikt die uitvinding en verdient daar veel geld mee terwijl jij geen ene cent ervan ziet. Das toch best wel zuur. Immersion staat gewoon in z'n recht als het geld wil zien voor zijn idee.[...]
Wat heeft dat met arrogantie te maken? Ze zijn aangeklaagd geweest vanwege een patent op die rumble feature en hebben dat verloren. Zou jij na zoiets ook nog eens klant willen zijn bij zo'n firma die je net aankloeg en miljoenen heeft gekost? Ik zou zelf dik m'n middelvinger opsteken.
[edit] Daarbij komt nog eens dat DualShock al 7 jaar op de markt was alvorens de aanklacht kwam.
Dat Sony vervolgens de technologie overboord gooit en tevens aanbiedingen van Immersion om samen te werken negeert vind ik enigsinds arrogant. Zeker als ze vervolgens ook nog eens zeggen dat ze dat doen omdat de sixaxis anders niet goed zou werken en je het toch niet zult missen.
Immersion heeft erg lang gewacht en toen Sony, MS en Nintendo aangeklaagd om maximaal te cashen. Sony wil niet meer samenwerken met een bedrijf dat ze op die manier veel geld heeft gekost. MS en Nintendo accepteren dit wel en blijven betalen.
Ik zie de arrogantie niet. Vind het juist wel mooi om te zien hoe Sony Immersion gewoon links laat liggen (voorlopig).
En de rumble in de Wii-mote is echt wel anders dan de rumble in de Dualshock. Dat is namelijk een dubbele rumble met ongelijke gewichtjes die op verschillende snelheden kunnen draaien. In de Wii-mote is een enkel motortje met vaste snelheid. Ik kan me voorstellen dat dit technisch nogal verschillend zal werken icm de bewegingsdetectie.
Ik zie de arrogantie niet. Vind het juist wel mooi om te zien hoe Sony Immersion gewoon links laat liggen (voorlopig).
En de rumble in de Wii-mote is echt wel anders dan de rumble in de Dualshock. Dat is namelijk een dubbele rumble met ongelijke gewichtjes die op verschillende snelheden kunnen draaien. In de Wii-mote is een enkel motortje met vaste snelheid. Ik kan me voorstellen dat dit technisch nogal verschillend zal werken icm de bewegingsdetectie.
Immersion heeft al laten weten dat rumble en tiltsensors gewoon samen kunnen gaan.
Achter het motief van het lange wachten kun je niks zeggen. En dan nog staat Immersion gewoon in z'n recht dat het geld voor z'n idee wil zien.
Dat Sony niet wist dat er een patent was lijkt me stug aangezien dit soort dingen in ontwikkelingsfases goed onderzocht worden. Denken ermee weg te kunnen komen is ook enigsinds arrogant.
Achter het motief van het lange wachten kun je niks zeggen. En dan nog staat Immersion gewoon in z'n recht dat het geld voor z'n idee wil zien.
Dat Sony niet wist dat er een patent was lijkt me stug aangezien dit soort dingen in ontwikkelingsfases goed onderzocht worden. Denken ermee weg te kunnen komen is ook enigsinds arrogant.
Het is gewoon duidelijk dat Immersion bewust zolang heeft gewacht dat ze maximaal konden cashen. Sony wil niet langer met zo'n bedrijf samenwerken. Ik zie de arrogantie niet. Gewoon een keuze van Sony.
Leuke theorie, maar:Shiver23 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:03:
Het is gewoon duidelijk dat Immersion bewust zolang heeft gewacht dat ze maximaal konden cashen. Sony wil niet langer met zo'n bedrijf samenwerken. Ik zie de arrogantie niet. Gewoon een keuze van Sony.
Immersion heeft de klacht 5 jaar geleden in gediend, februari 2002. Dit na 2 jaar onderhandelen met Sony.
7 jaar geleden zijn ze dus begonnen. Zo lang hebben ze niet gewacht
Sterker, het was nog voor de release van de PS2.
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 06-01-2007 18:07 ]
Alles bij elkaar opgeteld:
- 7 jaar lang probeert Sony al weg te komen met (juridisch gezien) "gestolen" technologie.
- Aanbiedingen en oplossingen van Immersion om rumble alsnog in de sixaxis controller te stoppen worden genegeert.
- Een oplossing om het probleem op te lossen zonder een rechtzaak word ook genegeert.
- Sony is te trots om toe te geven dat rumble en motionsensors wel samen gaan en doet alsof het technisch niet haalbaar is. Op het moment dat naar buiten komt dat het wel mogelijk is zeggen ze ineens dat het te duur is.
- Sony geeft tevens het argument van dat je rumble helemaal niet zult missen. Iets wat totaal subjectief is.
Nou hebben sommige dingen misschien ook wel met marketing te maken, maar alsnog doet Sony nogal vanuit de hoogte.
- 7 jaar lang probeert Sony al weg te komen met (juridisch gezien) "gestolen" technologie.
- Aanbiedingen en oplossingen van Immersion om rumble alsnog in de sixaxis controller te stoppen worden genegeert.
- Een oplossing om het probleem op te lossen zonder een rechtzaak word ook genegeert.
- Sony is te trots om toe te geven dat rumble en motionsensors wel samen gaan en doet alsof het technisch niet haalbaar is. Op het moment dat naar buiten komt dat het wel mogelijk is zeggen ze ineens dat het te duur is.
- Sony geeft tevens het argument van dat je rumble helemaal niet zult missen. Iets wat totaal subjectief is.
Nou hebben sommige dingen misschien ook wel met marketing te maken, maar alsnog doet Sony nogal vanuit de hoogte.
Nintendo hoeft toch niets te betalen omdat ze een eigen rumble functie hadden ontwikkeld?Shiver23 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:38:
Immersion heeft erg lang gewacht en toen Sony, MS en Nintendo aangeklaagd om maximaal te cashen. Sony wil niet meer samenwerken met een bedrijf dat ze op die manier veel geld heeft gekost. MS en Nintendo accepteren dit wel en blijven betalen.
En Microsoft heeft een overeenkomst gesloten met Immersion, waardoor er ook geen rechtzaak kwam.beowulfx schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:57:
[...]
Nintendo hoeft toch niets te betalen omdat ze een eigen rumble functie hadden ontwikkeld?
Microsoft heeft $20 miljoen betaald voor het recht van het gebruik van de technologie in de Xbox, en later Xbox 360
Sony heeft $90 miljoen schade vergoeding moeten betalen voor het gebruik van de technologie (willens en wetens), en mag de techniek nu niet meer gebruiken.
[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 06-01-2007 19:07 ]
Ik geloof zelfs dat MS een slootje aandelen in emersion heeft gekocht waardoor ze mede eigenaar zijn geworden. Dit was uiteindelijk een goedkopere oplossing dan die Sony heeft gekozen.PWM schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:05:
En Microsoft heeft een overeenkomst gesloten met Immersion, waardoor er ook geen rechtzaak kwam.
Ik denk echter niet dat Sony compleet met lege handen heeft gestaan in de rechtzaak. Tis misschien gek maar ik geloof toch echt niet dat een multinational zoals Sony willens en wetens een claim tegemoet gaat als ze daar compleet geen verdediging op hebben. Ik zal wel naief zijn...
Uitendelijk hebben ze toch verloren en kiezen ze voor een controller zonder vibratie en kijk eens aan: De meeste mensen missen het nieteens. Natuurlijk hed ik het wel graag terug gezien in de SIXAXIS maar helaas het is er niet en zal ook zeker niet komen.
Nee is niet waar. Je zult even door de "voor-waarheid -aangenomen" geruchten moeten prikken. Sony is "volgens de geruchten" bezig met een apparaat zoals ze ook hebben gemaakt van de PS2... een z.g. PSX. De PSX was een mediaapparaat dat alleen in japan is verkocht wat een HDD bezat en nog wat andere appartuur + de hardware dat een PS2 ook bezat. Je kon er dus PS2 games op spelen. Het apparaat is niet erg succevol geworden als ik het heb begrepen.Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:20:
Een PS3 zonder Blu-Ray zal er niet komen... De games van de PS3 komen alleen op een Blu-Ray schijfje en dus zou deze PSX(3) zonder Blu-ray niet in staat zijn op de games te kunnen draaien. Alleen dit al geeft aan dat het bericht gewoon foutief is.
De vertaling van het bericht naar de lezer is heel helder: Een groep van de consumenten vinden de PS3 een duur apparaat en de Blu-Ray drive zou hiervoor verantwoordelijk zijn. Nu neemt jouw site deze informatie als basis voor deze berichtgeving en claimt dat er een goedkopere PS3 komt omdat de huidige PS3 prijstechnisch niet verkoopt?? haha hou op joh... alle geproduceerde PS3's worden verkocht en dit zal nog wel even doorgaan met de europese launch in het vooruitzicht.
Meeste mensen missen het nietswopdark schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:33:
Uitendelijk hebben ze toch verloren en kiezen ze voor een controller zonder vibratie en kijk eens aan: De meeste mensen missen het nieteens. Natuurlijk hed ik het wel graag terug gezien in de SIXAXIS maar helaas het is er niet en zal ook zeker niet komen.
Meeste mensen missen het wel
Als zelfs de Devs van GT beginnen te klagen, is er toch ergens een fout gemaakt.
Het is natuurlijk niet zo, dat Rumble de keus van de console bepaald, maar vervelend blijft het wel.
't is wat, staat een klein fortuin bij elkaar ,maar 200 euro voor een fatsoenlijke digi cam kan er niet van af
Correct. Nintendo is niet aangeklaagt, dit omdat Nintendo zelf een rumble functie had uitgevonden voor de N64. Heeft dus niks met immersion te maken, MS heeft volgens mij de boel afgekocht of zoiets.beowulfx schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:57:
[...]
Nintendo hoeft toch niets te betalen omdat ze een eigen rumble functie hadden ontwikkeld?
[ Voor 5% gewijzigd door schnumi op 06-01-2007 21:24 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
waar denk je dat al het geld naar toe is gegaan?OcNewB schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:10:
't is wat, staat een klein fortuin bij elkaar ,maar 200 euro voor een fatsoenlijke digi cam kan er niet van af
Komt dan nog eens bij dat die dingen VERSCHRIKKELIJK waren om effectief mee te spelen. Op de pc zo'n Sidewinder Freestyle pro gehad en het eerste wat er gebeurd was die gortige motionsensing uit zettenAlabama_man schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:51:
[...]
Denk dat dat wel meevalt. Als ik het volgende filmpje moet geloven.
Vind het jammer van Sony dat ze uit arrogantie de rumble technologie weg hebben gelaten. Als ze net als Microsoft gewoon een schikking hadden gedaan dan had de sixaxis gewoon kunnen trillen.
Verwijderd
Dat heb je goed gezien dat geld zit in de consolesVerwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:28:
[...]
waar denk je dat al het geld naar toe is gegaan?
greets marco

Waar haal je het idee vandaan dat ze dat uit arrogantie hebben gedaan?Alabama_man schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:51:
Vind het jammer van Sony dat ze uit arrogantie de rumble technologie weg hebben gelaten.
MotorStorm nu ook naar de xbox360
Ze hebben deze keer het maximale uit de 360 gehaald
Ze hebben deze keer het maximale uit de 360 gehaald
[ Voor 26% gewijzigd door SToRM666 op 07-01-2007 11:42 ]
Dit topic is gesloten.