Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Je hebt het filmpje toch wel bekeken he
PSN id: NL_SToRM
Dammit ik schrok echt ff....SToRM666 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:41:
MotorStorm nu ook naar de xbox360
Ze hebben deze keer het maximale uit de 360 gehaald
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik kan nu foto`s kijken en muziek luisteren op de 360
Heb gisteren tversity en de 360 patch geinstalleerd en de tutorial hiervan goed gelezen, maar ik kom er toch niet helemaal uit.
In de tutorial staat dat als hij de bestanden niet kan vinden je op de 360 de naam van de windows based pc moet vervangen voor de tversity pc om toegang te krijgen tot de bestanden.
Ik kan de naam van de pc helemaal niet vinden. Ik kijk in taken.
De tutorial gaat uit van een 360 met engelse instellingen
Wie weet raad?
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Verwijderd
LOL!SToRM666 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:41:
Ik vind het wel cool dat je zo de physics zo duidelijker aan het werk ziet
Ik schrok ook toen ik het voor het eerst las
Ik dacht eerst dat het om een XNA-versie ging ofzo.Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:46:
[...]
LOL!
Ik vind het wel cool dat je zo de physics zo duidelijker aan het werk zietVeel kans dat dit de debug view van hun physics engine is.
[ Voor 43% gewijzigd door SToRM666 op 07-01-2007 13:51 ]
ik kan de de humor wel van inzienSToRM666 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:41:
Ik zal eens kijken hoe ik dat tosti-ijzer terug kan pakken
Dat heb ik in voorgaande posts al toegelicht.swopdark schreef op zondag 07 januari 2007 @ 02:13:
[...]
Waar haal je het idee vandaan dat ze dat uit arrogantie hebben gedaan?
Verwijderd
en aanschouw hoe simpel de physics eigenlijk wel niet zijnSToRM666 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:41:
Het lijkt simpel die physics maar je moest eens weten wat een programmeerkunsten hier achter zitten om gewoon enkele autotjes realistisch te laten rijden/botsen.Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:18:
[...]
en aanschouw hoe simpel de physics eigenlijk wel niet zijn
Ah maar ik mis soms ook hoor. Er zijn opmerkelijk veel xbox "fans" in ps3 threads actief (niet enkel hier) dat ik er soms gedesoriënteerd van raak.
[ Voor 75% gewijzigd door simplicidad op 07-01-2007 16:58 ]
Wat mij vooral een pluspunt lijkt is dat het er naar lijkt dat er toch heel wat PS3 games regiovrij zijn. Als ik de prijzen zie op playasia dan lijkt mij dat ik mijn PS3 gamecollectie op een even goedkope wijze zal kunnen aanvullen net als ik dat grotendeels doe met mijn xbox 360 collectie.
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Verwijderd
Lol aan al de reacties te lezen dacht ik echt dat dit een geniaal filmpje moest zijn! Maar dat was het ookSToRM666 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:41:
Mooi toch? of had je eerder verwacht?
[ Voor 9% gewijzigd door Collaborator op 07-01-2007 17:50 ]
This space is occupied
Had toch meer op de 3de gehoopt... leek me een mooiere datum.. maar de 30ste is maar een gerucht.. dinsdag weten we waarschijnlijk meer!
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Ehuh!
Vraag me wie er zoveel tijd over had om dit te maken. Kan me namelijk niet herinneren dat ze concept video's hebben uitgegeven. Misschien een inside job?
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
We zullen het voorlopig met de zwarte versie moeten doen in Europa. Maaruh, die is ook errug mooi hoor!F e r o x schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:07:
Hoe zit het eigenlijk met de andere kleuren van de ps3. Komen deze nog uit?
Verwijderd
Qua programmeren valt het op zich nog mee(niet dat het makkelijk is!) , maar het tweaken van de physics properties zoals de vering, de wrijving van de wielen met andere materialen, de ophanging, etc. dát is erg veel werk. Ook omdat het in verschillende situaties gewoon allemaal nog moet werken (heuvel op, heuvel af, sprong, botsing, gewoon rechtdoor of een bocht maken, slippen, etc).jos707 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:47:
[...]
Het lijkt simpel die physics maar je moest eens weten wat een programmeerkunsten hier achter zitten om gewoon enkele autotjes realistisch te laten rijden/botsen.
Absoluut, net als de PSP ... alleen jammer dat hij bijgevolg ook erg gevoelig is voor vettige vingerafdrukkenVerwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:22:
Zwart is chiq.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 21:31 ]

Als die al richting 360 zouden gaan...
Net zoiets als Halo 3 op de PS3
PSN: Shiver23
Verwijderd
1. heb je al Blue Ray movies op je PS3 bekeken?
2. hoe is de kwaliteit?
3. waar kijk je op, plasma, lcd?
4. ga je een hd videocamera kopen en een blue ray burner?
Als geen een game meer exclusive is voor een console maar louter cross-platform, dan is het voor de consument zaak om de goedkoopste console te kopen. En op dit moment is dat niet de PS3.DarkShadow schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:16:
[...]
waarom dat? Omdat mensen die alleen een xbox360 hebben dan ook plezier zullen beleven aan motorstorm?
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Dit geldt alleen als ze uiteindelijk ook exact dezelfde graphics hebben en dezelfde features. Dit is dus niet zo. (let op, ik zeg niet dat de ps3 beter isEfBe schreef op maandag 08 januari 2007 @ 08:50:
[...]
Als geen een game meer exclusive is voor een console maar louter cross-platform, dan is het voor de consument zaak om de goedkoopste console te kopen. En op dit moment is dat niet de PS3.
En dat is een nadeel omdat.. ?EfBe schreef op maandag 08 januari 2007 @ 08:50:
[...]
Als geen een game meer exclusive is voor een console maar louter cross-platform, dan is het voor de consument zaak om de goedkoopste console te kopen. En op dit moment is dat niet de PS3.
Ik vind die witte PS3 trouwens wel ERG gelikt eruit zien
[ Voor 18% gewijzigd door ErectionJackson op 08-01-2007 10:04 ]
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Dus ik kan me wel voorstellen dat je baalt als dit zou gebeuren. Maar ik denk niet dat iemand met de PS3 bang hoeft te zijn op Gamecube achtige taferelen. Zelfs al zou PS3 de 'war' verliezen (ik durf nog steeds geen voorspelling te doen) zal de userbase groot genoeg zijn om in elk geval genoeg thrid party titels te krijgen en exclusives te houden. Enige gevolg wat dat zou kunnen hebben is dat thrid party developers eerst op de xbox360 developen waarna voor de PS3 geport wordt (dus mindere kwaliteit). Tenminste, ik ben geen expert, maar het lijkt me dat je altijd op één console begint met ontwikkelen.
Verwijderd
Ik ben ook geen analist, maar ga er maar vanuit dat de PS3 gewoon wint hoor.SeamusXanthus schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:22:
Dat is een nadeel voor de mensen die al een PS3 in huis hebben of nog steeds wachten op de PS3 vanwege de exclusives. Als die exclusives geen exclusives blijken te zijn heb je mooi voor jan met de korte achternaam gewacht.
Dus ik kan me wel voorstellen dat je baalt als dit zou gebeuren. Maar ik denk niet dat iemand met de PS3 bang hoeft te zijn op Gamecube achtige taferelen. Zelfs al zou PS3 de 'war' verliezen (ik durf nog steeds geen voorspelling te doen) zal de userbase groot genoeg zijn om in elk geval genoeg thrid party titels te krijgen en exclusives te houden. Enige gevolg wat dat zou kunnen hebben is dat thrid party developers eerst op de xbox360 developen waarna voor de PS3 geport wordt (dus mindere kwaliteit). Tenminste, ik ben geen expert, maar het lijkt me dat je altijd op één console begint met ontwikkelen.
Een gat van 110 miljoen en 20 miljoen consoles maak je niet in 1 keer goed.
De verdeling gaat anders worden, de winnaar niet. Als ik naar mijn rechterduim kijk, denk ik dat de verdeling zo gaat worden (even de Wii buiten beschouwing):
PS3 75 miljoen
360: 45-50 miljoen
Of de cijfers kloppen, ik weet het niet, maar de trend, daar ben ik wel bijna zeker van.
Dan kan je nu 2 dingen zeggen:
Sony: Wij hebben de slag gewonnen, en zijn eerste
Microsoft: Wij hebben gewonnen: Wij zijn verdubbeld, Sony 30% geslonken
Het is maar net hoe je er naar kijkt
De naam, de brand Playstation is imho al genoeg om 50 miljoen consoles weg te zetten. Zoals gezegd door (volgens mij) Gates, met een beetje cynisme, en een beetje respect:
Als Sony Playstation 3 op een Baksteen schilderd, verkopen ze die nog.
Veel mensen kijken niet naar wat de beste console is, maar naar het merk, en wat ze kennen. Playstation is daar natuurlijk het beste mee uit. (EDIT: zonder natuurlijk te zeggen wat de beste console is, dat mag iedereen zelf weten)
Ik denk dat de volgende generatie een nieuwe winnaar gaat kennen, deze nog niet.
/Koffie Dik modus
1st party titels gaan grafisch het verschil maken.
Alleen CoD3, en die schijnt grafisch nogal tegen te vallen.F e r o x schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:47:
Bestaat er een goede exclusive shooter voor de ps3 (dus met echt goede grafische kwaliteit, die zoveel mogelijk uit de console haalt). Dan wel geen met aliens, monsters, en dergelijke ... Nog eentje van in de oude wereldoorlogen (zoals RTCW, Call Of Duty ...).
EDIT:
Tegenvallen is relatief. Het is natuurlijk beter dan je ooit op de PS2 hebt gezien. Ik heb het hierover:
Verder is hij op de PS3 en 360 nogal Buggy, en zitten er redelijk wat fouten in.Based on criteria like this, it's hard to imagine COD not impressing. After all, it sounds exciting, so where are all the pitfalls? Unfortunately, they can be found everywhere... especially if you've played the Xbox 360 version released earlier in the year. A quick comparison reveals those differences right off the bat. Be it with multiplayer options and online capabilities (360 has a point system and voice support, PS3 doesn't), or the visuals (Xbox moves at a smoother framerate with few hitches, while the PS3 version stutters often and boasts a more "washed out" color palette).
Volgens mij moet Brothers In Arms binnenkort uitkomen. Die ziet er goed uit
[ Voor 51% gewijzigd door PWM op 08-01-2007 13:55 ]
Gedeeld door 10, x2.
Ik verwacht niet dat de Wii het 5-6 jaar gaat volhouden met zulke verkoopcijfers.Ik denk namelijk (kijkende in mijn kristallen bol) dat er te weinig serieuze games op uit komen om ook op de langere termijn klanten te boeien.
Nu vraag ik me af. Is Europa onderhand niet een grotere markt? De VS is strategisch veel belangrijker omdat dat het thuisland is van MS.Tretton said North America is Sony's largest video game market and the company's focus during the PS3 launch. He added Sony would make up Japan supplies during this year and said the European PS3 launch -- slated for March -- remained on track.
Huidige productieaantallen van de PS3 vallen me overigens 100% mee. Had begin december nooit gedacht dat ze meer dan 1,5 miljoen consoles zouden kunnen uitleveren voor het einde van het jaar.
Heavenly Sword wordt ook EU Launchtitel btw
Kijk ik ook even in de glazen bol en daar zie ik niet wat er bedoeld wordt met "serieuze games". Op de één of andere manier denkt iedereen dat er voor Nintendo geen serieuze games bestaan, omdat Nintendo een "kiddy-imago" heeft en omdat de Wiimote een gimmick is? Volgens mij zijn er voor Nintendo consoles nog altijd de meeste serieuze games uitgebracht, dus gewoon goede games met een lange houdbaarheid en zie je bij de DS (ook zo'n gimmick apparaat van Nintendo) dat er een stuk meer serieuze games voor worden uitgebracht dan voor de PSP.Shiver23 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:17:
Gedeeld door 10, x2.
Ik verwacht niet dat de Wii het 5-6 jaar gaat volhouden met zulke verkoopcijfers.Ik denk namelijk (kijkende in mijn kristallen bol) dat er te weinig serieuze games op uit komen om ook op de langere termijn klanten te boeien.
Het is gewoon een zichzelf versterkend effect. Als veel mensen de 360/Wii of PS3 kopen dan worden er meer spellen voor dat systeem ontwikkeld en krijg je meer "serieuze games" en kopen meer mensen het systeem. Sony heeft met de PS2 een belangrijke userbase opgebouwd, dus heeft in principe de beste papieren. Maar als de 360 of Wii toch beter verkoopt zul je zien dat daarvoor de meeste "serieuze" games worden uitgebracht.
Dit vond ik wel een leuke link, wat hier ook wel een beetje mee samenhangt:Nu vraag ik me af. Is Europa onderhand niet een grotere markt? De VS is strategisch veel belangrijker omdat dat het thuisland is van MS.
Huidige productieaantallen van de PS3 vallen me overigens 100% mee. Had begin december nooit gedacht dat ze meer dan 1,5 miljoen consoles zouden kunnen uitleveren voor het einde van het jaar.
http://games.blog.nl/play...halen-doelstellingen-2006
Mijn glazen bol is kapot, dus ik zal geen uitspraken doen over wie gaat winnen en wie gaat verliezen. Maar je zal het met me eens zijn dat een goede start heel belangrijk is. Als er 10 miljoen Wii's zijn verkocht eind 2007, dan kunnen ontwikkelaars daar niet meer omheen en zullen ze ook een gedeelte van die markt willen hebben...Shiver23 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:17:
[...]
Nu vraag ik me af. Is Europa onderhand niet een grotere markt? De VS is strategisch veel belangrijker omdat dat het thuisland is van MS.
Heavenly Sword wordt ook EU Launchtitel btw
Ik weet het alleen voor Nintendo, maar ik neem aan dat de verhouding ongeveer gelijk zijn voor Sony. Microsoft is natuurlijk een heel ander verhaal (de Xbox verkoopt nu eenmaal niet in Japan). Nintendo verkoopt het meest in Noord-Amerika, daarna Japan en tot slot Europa. Als je kijkt naar de inwonersaantallen van Europa (+ Australië) en Japan, dan is verschil helemaal belachelijk groot. Europa is dus echt de kleinste markt, en nog een hoop gedoe ook, vanwege localisatie e.d.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Oud nieuws, maar wel waar, je kan er elke standaard 3.5" HDD insteken. Dat is een pak goedkoper dan bij de XBox360 met zijn specifieke HDD hardware.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:52:
Blijkbaren werken 3.5" HDD's ook prima in een PS3...
http://www.myspace.com/playstaion3hddmod
Err... ? In europa hebben we 430miljoen mensen dacht ik, in de VS 300 miljoen. Dat is nogal een verschil. En tuurlijk, de inkomensverschillen zijn groot in europa, maar dat is precies eender in de VS.Hoedje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:28:
Ik weet het alleen voor Nintendo, maar ik neem aan dat de verhouding ongeveer gelijk zijn voor Sony. Microsoft is natuurlijk een heel ander verhaal (de Xbox verkoopt nu eenmaal niet in Japan). Nintendo verkoopt het meest in Noord-Amerika, daarna Japan en tot slot Europa. Als je kijkt naar de inwonersaantallen van Europa (+ Australië) en Japan, dan is verschil helemaal belachelijk groot. Europa is dus echt de kleinste markt, en nog een hoop gedoe ook, vanwege localisatie e.d.
De ps2 verkocht ook veel beter in europa dan de xbox, terwijl de xbox het relatief goed deed in de vs tov de ps2.
Ik probeer juist aan te geven dat inwonersaantallen niet zoveel zeggen. Overigens kun je hier een leuk overzichtje vinden van de verkopen (kijk onder sixth generation en neem ook de handheld sales meeEfBe schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:40:
[...]
Err... ? In europa hebben we 430miljoen mensen dacht ik, in de VS 300 miljoen. Dat is nogal een verschil. En tuurlijk, de inkomensverschillen zijn groot in europa, maar dat is precies eender in de VS.
Je ziet daar dat het verschil tussen Sony en Nintendo toch nog vrij groot is qua verhouding. Sony heeft inderdaad relatief veel meer verkocht dan Nintendo in Europa, als je echter alle cijfers optelt, dan is Amerika een veel grotere markt!
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
In China zijn het er een MiljardEfBe schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:40:
[...]
Err... ? In europa hebben we 430miljoen mensen dacht ik, in de VS 300 miljoen. Dat is nogal een verschil. En tuurlijk, de inkomensverschillen zijn groot in europa, maar dat is precies eender in de VS.
De ps2 verkocht ook veel beter in europa dan de xbox, terwijl de xbox het relatief goed deed in de vs tov de ps2.
Zoals de bovenbuurman zegt, inwoner aantal zegt niets over de sales van een console, of eigenlijk ook maar 1 product.
Klopt zo leven er van die 2 miljard inwoners in china en india zoveel mensen in armoede dat ze amper geld hebben om hun gezin een beetje te onderhouden, laat staan een console kopen van 600 euri. (waar steek je de stekker eigenlijk in bij zo''n kartonnen doos als huis?)PWM schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:43:
[...]
In China zijn het er een MiljardIndia ook trouwens.
Zoals de bovenbuurman zegt, inwoner aantal zegt niets over de sales van een console, of eigenlijk ook maar 1 product.
De huidige sales zijn echter wel zonder een enorme afzetmarkt in europa. Ik denk dat als Sony er 2 miljoen kan produceren ze allemaal weg zijn bij launch.
Nog steeds goed vor en van Sony dat ze nu de productieproblemen achter zich hebben gelaten. Als straks in maart de eerste golf toppers aanspoeld in de USA en Europa zal ook in de VS de verkoop van het systeem flink aantrekken.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
Ik verkoop mijn games niet wil er nog lang plezier van hebben voor de komende tijdVerwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:22:
Aan de mensen hier die (net als ik) ook al een PS3 hebben: zijn jullie van plan om de games die je nu hebt te gaan verkopen? Ik heb tot nu toe alleen nog maar RFoM, en wil er graag een andere game bij. Laat maar een berichtje achter!

maar wat jouw gamertag kan ik toevoegen aan de vriendenlijst , als meerdere mesen nu hun gamertag eff plaatsen kunnen we mischien samen spelen...
greets marco
Waarom zet je je PS3 niet ook rechtop, ziet ie er toch een stuk mooier uit lijkt meVerwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:58:
[...]
Ik verkoop mijn games niet wil er nog lang plezier van hebben voor de komende tijd![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
maar wat jouw gamertag kan ik toevoegen aan de vriendenlijst , als meerdere mesen nu hun gamertag eff plaatsen kunnen we mischien samen spelen...
greets marco
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Verwijderd
De amerikaanse moet je een converter voor kopen de Hong Kong versie van de ps3 heeft gewoon een computerkabel nodig ,stopcontact klaar ....coachmans schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:01:
Voor degene die een Playstation 3 uit Amerika heeft....hoe hebben jullie dat met de stroom gedaan? Een simpele verloopstekker of een converter?
Ik dacht dat alle PS3s gewoon zo'n 'achtje' als aansluiting hebben (wat je ook op DVD spelers ed ziet met losse aanslutiing voor de voedingskabel).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Zo wat ik lees op internet moet je voor de amerikaanse echt een stepdown converter kopen anders blaas je de voeding op dit zelfde is voor de japanse import. De Honkong import heeft een gewone voeding waarbij je niet een stepdown hoeft te gebruiken.JvS schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:29:
En dat is dus alleen voor de aansluitingen toch? Ik heb begrepen dat die PS3 gewoon een 100-240V voeding heeft.
Ik dacht dat alle PS3s gewoon zo'n 'achtje' als aansluiting hebben (wat je ook op DVD spelers ed ziet met losse aanslutiing voor de voedingskabel).

Verwijderd
Mijn PSN ID (gamertag is van de Xbox 360, maar ik begrijp wat je bedoeltVerwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:58:
[...]
Ik verkoop mijn games niet wil er nog lang plezier van hebben voor de komende tijd![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
greets marco
Verwijderd
Ik heb ook een Japanse PS3 en heb hem zowel met een verloopstekker als met een simpele computerkabel aan het werk gekregen zonder enige problemen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:10:
[...]
Zo wat ik lees op internet moet je voor de amerikaanse echt een stepdown converter kopen anders blaas je de voeding op dit zelfde is voor de japanse import. De Honkong import heeft een gewone voeding waarbij je niet een stepdown hoeft te gebruiken.
[afbeelding]
Verwijderd
De graphics vallen inderdaad ook erg mee, de game zelf is gewoon lekker om te spelen. Het heeft onwijs veel levels, en dat is wel tof. De gameplay is ook niet echt vernieuwend ofzo, en je ziet ook dat de 2e generatie reviews gemiddeld een 7 geven voor RFoM.PuDy schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:06:
Vanmiddag RFOM gespeeld in de mediamarkt in Rotterdam, damn wat viel dat tegen zeg. Had al een hoop video's bekeken en screenshots gezien, maar het level dat ik speelde vond ik er ronduit gewoon matig utizien. Tevens vind ik die 2 triggers maar erg stroef werken.. maar dit zal wel ff wennen zijn.
De controller is inderdaad wennen, en met name de triggers (dat ligt dus niet aan mij). En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: ik wil de rumble functie terug!!
Erg tegen bedoel je?
Naar wat ik heb begrepen zijn juist veel gamesjournalisten lovend over de graphics maar vooral over de gameplay en de wapens. Misschien als je GEARS gewend bent is RFOM vast niet erg next-gen maar dan kan je bijna alle games zonder de unreal engine onder die noemer schalen. Ik heb RFOM trouwens niet gespeeld (GEARS uitgespeeld) maar ik weet wel dat dit een Must Have is tijdens de launch, samen met Motorstorm en Heavenly Sword.
Eigenlijk Ninja Gaiden Sigma, Virtua Fighter 5, RS: VEGAS, en Splinter Cell ook maar alles op zen tijd... Dit jaar komen ook nog eens de aankomende toppers: Killzone PS3, White Knight Story, GRAW2, Assasins Creed, Final Fantasy XIII, Devil May Cry 3 en Metal Gear Solid 4 uit voor het systeem.... Misschien ben ik naief maar een tekort aan top-software voor de PS3 is dit jaar iig nog niet te verwachten. Daarnaast vermaakt ik me ook nog met nieuwe PS2 software op mijn PS3 want OKAMI, God of War 2 (the real GOW
http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=2438
nieuws: Onderzoekers: 'PlayStation 3 wint next-gen consolestrijd'
toch mooi om te zien hoe het wereldje in elkaar steekt...
Het aandeel Sony is volgens RTLZ (vanmorgen) ook met 6,5 procent gestegen na de aankondigingen dat de (laatste) prognoses van Sony gehaald zijn. Na de vallende aandelen van de laatste tijd is dit wel een opsteker voor Sony en haar aandeelhouders.
Verwijderd
Ik bedoelde het in de zin van 'het valt allemaal wel mee'. Dat komt op hetzelfde neer.
Van de games die momenteel beschikbaar zijn voor de PS3 is dit inderdaad één van de betere. Maar om deze game een 9 te geven (zoals bijvoorbeeld IGN doet) vind ik erg overdreven. Ik geef het niet meer dan een 7.5. Op grafisch vlak is deze game sowieso niet echt te vergelijken met Motorstorm en Heavenly Sword, en inderdaad al helemaal niet met Gears of War.Naar wat ik heb begrepen zijn juist veel gamesjournalisten lovend over de graphics maar vooral over de gameplay en de wapens. Misschien als je GEARS gewend bent is RFOM vast niet erg next-gen maar dan kan je bijna alle games zonder de unreal engine onder die noemer schalen. Ik heb RFOM trouwens niet gespeeld (GEARS uitgespeeld) maar ik weet wel dat dit een Must Have is tijdens de launch, samen met Motorstorm en Heavenly Sword.
Het komt qua games ook heus wel goed voor de PS3, maar op basis van mijn 'overall experience' met de PS3 tot nu toe kan ik niet anders dan concluderen dat de Xbox 360 qua gameconsole veel en veel meer te bieden heeft. Ik baal er dan ook onwijs van dat ik hem verkocht heb. Had ze graag allebei willen hebben eigenlijk. Maar de 360 koop ik nog wel een keertje als de gereviseerde versie op de markt komt.Eigenlijk Ninja Gaiden Sigma, Virtua Fighter 5, RS: VEGAS, en Splinter Cell ook maar alles op zen tijd... Dit jaar komen ook nog eens de aankomende toppers: Killzone PS3, White Knight Story, GRAW2, Assasins Creed, Final Fantasy XIII, Devil May Cry 3 en Metal Gear Solid 4 uit voor het systeem.... Misschien ben ik naief maar een tekort aan top-software voor de PS3 is dit jaar iig nog niet te verwachten. Daarnaast vermaakt ik me ook nog met nieuwe PS2 software op mijn PS3 want OKAMI, God of War 2 (the real GOW) en Final Fantasy 12 wil ik ook nog zeker kopen...
Verwijderd
Mooi stukje propagandaswopdark schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:53:
Grappig om te zien hoe de anaallisten sind het bekend is dat de PS3 niet aan te slepen is, ineens heel andere verkoop voorspellingen doen als dat ze voor 2 tot 3 maanden geleden deden. Het zijn wellicht andere analsten maar de PS3 lijkt nu al in 2008 de marktleiderspositie te gaan overnemen van MS.
http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=2438
nieuws: Onderzoekers: 'PlayStation 3 wint next-gen consolestrijd'
toch mooi om te zien hoe het wereldje in elkaar steekt...
Het aandeel Sony is volgens RTLZ (vanmorgen) ook met 6,5 procent gestegen na de aankondigingen dat de (laatste) prognoses van Sony gehaald zijn. Na de vallende aandelen van de laatste tijd is dit wel een opsteker voor Sony en haar aandeelhouders.
Wat betreft de marktleider, de ps3 zal de x360 vast wel voorbij gaan maar ik meen me te herrinderen dat nintendo in 2 maanden tijd al meer dan 1/3 van het totaal aantal verkochte x360's heeft verkocht. Misschien dat ze beter daar eens naar kunnen kijken.
Maargoed het blijven aanalisten en die zijn net als Wouter Bos. Ze lullen zoals de wint waait. Maar het moet haast wel een van de beste banen ter wereld zijn, je krijgt bakken met geld voor een lulverhaaltje ophangen.
Die berichten zie je erg vaak voorbij komen ja. Ik ben er ook van overtuigt dat de PS3 in de ene staat harder verkoopt dan in de ander. Daarbij ben ik er ook van overtuigt dat er mensen zijn die bewust dit soort berichten de wereld in helpen en nog even flink aandikken. Daarnaast nemen bijna alle sites in de wereld het nieuws happig over waardoor het rollende balletje nie meer te stoppen is. Of je het nu wilt, accepteerd of niet het is een oorlog en consumenten strijden mee in de voorste linies...Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:23:
Mooi stukje propagandaom nou te zeggen dat de ps3 niet aan te slepen is gaat wel heel erg ver want als je op amerikaanse forums leest zijn er toch zat mensen die het ding wel gewoon in de winkel zien liggen.
(LET WEL, IK ONTKEN DE BERICHTEN NIET, ik wil enkel duidelijk maken dat de happigheid op nagatieve PS3 publiciteit these days het nieuws behoorlijk uit haar verband kan trekken. Daarnaast zijn de fanboyz (van beide kanten) zeer op de hoogte van waar het de tegenstander het meeste pijn doet. In het geval van Sony en haar 2 maanden oude console zijn het de verkoopcijfers welke al ver vóór de launch van het systeem het gesprek van de dag waren.)
Nee tuurlijk, als je naar hun eerste prognose kijkt dat stellen de huidige cijfers niet veel voor. We weten gelukkig allemaal waarom Sony de cijfers naar beneden hebben moeten stellen (niet omdat de vraag minder was). Alleen Nintendo heeft haar woord kunnen houden. respect... Echter gezien de aard van de hardware van de Wii lijkt het me ook niet lastig voor een bedrijf als Nintendo om zoveel van haar Wii's te kunnen bouwen en verkopen aan de loyale fans... eenzelfde situatie had echter ook voor Sony kunnen staan daar Sony ook een enorme groep loyale fans heeft.En om nou te zeggen dat na het 2x naar beneden bijstellen van je doelstelling en dan je doelstelling halen een gigantische prestatie is, nou nee
idd mooi baan, waar kan ik solliciteren? Voor analisten is het zaak zo laat mogelijk met je voorspellingen te komen. Destemeer informatie heb je om je analise op te kunnen baseren. Kom je vroeg met je uitslagen dat is het zaak veel geluk te hebben en een vervangbare werknemer verantwoordelijk te houden voor de cijfers... dan kan je hem gemakkelijker ontslaan en zodoende de schuld van je afleggen...Maargoed het blijven aanalisten en die zijn net als Wouter Bos. Ze lullen zoals de wint waait. Maar het moet haast wel een van de beste banen ter wereld zijn, je krijgt bakken met geld voor een lulverhaaltje ophangen.
Overigens was de sfeer eerder omgekeerd. Toen microsoft met de technisch superieure xbox kwam werden mensen die hem kochten ook belachelijk gemaakt door Ps2 fans ('gaat niet om de hardware, maar de games'). Nu hoor je vaak precies het omgekeerde ('ja maar de hardware is veel beter, blu ray!') van het PS3 kamp. Mooi toch die discussies, analyses en statistieken, ooit was het andersom, en ooit zal het weer anders zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door SeamusXanthus op 10-01-2007 09:12 ]
Even denken...Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:23:
[...]
Mooi stukje propagandaom nou te zeggen dat de ps3 niet aan te slepen is gaat wel heel erg ver want als je op amerikaanse forums leest zijn er toch zat mensen die het ding wel gewoon in de winkel zien liggen. En om nou te zeggen dat na het 2x naar beneden bijstellen van je doelstelling en dan je doelstelling halen een gigantische prestatie is, nou nee
Dus als er GEEN PS3 in de winkel had gelegen, dan had men geroepen: "Sony heeft nog steeds het lek niet boven, PS3 productie lijkt nog steeds niet goed op gang gekomen te zijn"
En nu er WEL PS3's in de winkel liggen gaat men miepen dat hij niet verkoopt...
Beetje triest. Tel daarbij op dat het kennelijk zo is dat wanneer je spullen in de winkel ziet liggen ze NIET verkopen....
De PS3 heeft daar wel een paar jaar voor nodig. De XBox360 zit al op 10.4 miljoen verkochte consoles, Sony hoopt in 2007 zo'n 6 miljoen te verkopen, dus de Xbox360 blijft nog wel een jaartje de meestverkochte van de 2. Wat de Wii doet weet ik niet, maar is IMHO ook niet zo boeiend, want de Wii is over een jaar wel uitgekakt, want de graphics zijn toch echt niet best... en dat gaat ze wel opbreken denk ik in de komende paar jaarWat betreft de marktleider, de ps3 zal de x360 vast wel voorbij gaan maar ik meen me te herrinderen dat nintendo in 2 maanden tijd al meer dan 1/3 van het totaal aantal verkochte x360's heeft verkocht. Misschien dat ze beter daar eens naar kunnen kijken.
Verwijderd
Jammer maar in mijn ogen waar.EfBe schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:17:
. Wat de Wii doet weet ik niet, maar is IMHO ook niet zo boeiend, want de Wii is over een jaar wel uitgekakt, want de graphics zijn toch echt niet best... en dat gaat ze wel opbreken denk ik in de komende paar jaar
Volgende maand ben ik jarig, al een aanbod gehad om de Wii te ontvangen... maar ik wil hem gewoon niet. En dat is jammer want Zelda en Mario Party zijn leuke spellen om te spelen. Maar deze trekken mij niet genoeg om nog 3 jaar lang op de Wii te kloten.
Ach.. als ninty dat nou bij de volgende console doorheeft.. en er een virtual reality bril van gaat maken.. dan ben ik weer terug!
Verwijderd
Ligt aan het aantal units wat ze produceren. Sony produceert nogsteeds niet gigantisch veel units en toch is het nu al niet al te moeilijk om een ps3 te krijgen.Even denken...
Dus als er GEEN PS3 in de winkel had gelegen, dan had men geroepen: "Sony heeft nog steeds het lek niet boven, PS3 productie lijkt nog steeds niet goed op gang gekomen te zijn"
Zeg nou eens eerlijk, vriend en vijand hadden toch verwacht dat zeker de eerste paar miljoen ps3's zonder problemen verkocht zouden worden. Maar schijnbaar is de rush toch minder groot dan iedereen verwacht had anders zou het wel moeilijk zijn om aan het nogsteeds beperkt aantal geproduceerde ps3's te komen.En nu er WEL PS3's in de winkel liggen gaat men miepen dat hij niet verkoopt...
Zou je denken? ik denk dat er weinig mensen zijn die een wii kopen voor de gfx dus het lijkt mij sterk dat iemand die nu een wii koopt later opeens erg zal vallen over de mindere gfx. Als de mensen die hem toch wel kopen geweest zijn en de verkopen daarna nog goed blijven zie ik het wel goedkomen want dan kom je in die cirkel van veel verkopen -> veel games in ontwikkeling -> meer verkopen door de vele games -> weer meer games in ontwikkeling. Maar dat geld natuurlijk voor iedere console.Wat de Wii doet weet ik niet, maar is IMHO ook niet zo boeiend, want de Wii is over een jaar wel uitgekakt, want de graphics zijn toch echt niet best... en dat gaat ze wel opbreken denk ik in de komende paar jaar
Als je naar het verleden kijkt is het eerste jaar toch meestal wel een behoorlijke indicatie voor hoe het de komende paar jaar zal gaan (komt ook weer door die cirkel).

Vond het al een vreemd verhaalSony did NOT win an Emmy award for SIXAXIS
Wait, what? But everyone said they did! Yes, everyone said they did because apparently Sony told them all they did. But they didn't. Confused? Gather around ladies and gentlemen ... this is a hell of a story. Probably the best publicity Sony's gotten yet.
Seamus Byrne of Hydrapinion decided to do a looking into the matter. The SIXAXIS won an award but the Wiimote didn't? Something seemed fishy. After managing to get in touch with the National Academy of Television Arts and Sciences, this is what he found out:
A follow up message from Christine Chin from NATAS tells us Sony has it all wrong. The award was for the original dual shock controller. Here is her message in full:
I understand you had contacted Cheryl Daly, Director of Communications at NATAS to confirm if Sony won for their PS3 controller. This is incorrect, Sony won for their dual shock analog controller. The award is from the Video Game Technology Group. It was nominated by our internal group and considered along with the Nintendo D-Pad both of which were considered Emmy worthy for the development of the generation of controllers that followed the classic joysticks.
I would like to confirm that Sony did not win for their PS3 controller, they won for their Dual Shock Analog controller.
So there you have it. This makes a lot more sense, and Sony's press release was flat out incorrect. Best case, an error. Worst case...
Chrstine also said she will clarify this with Sony.
This is a riot. Honestly Sony ... I just don't know what to say.
EDIT:
Frontpage heeft het ook recht getrokken: nieuws: PlayStation 3 kaapt prijzen weg - update
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 10-01-2007 11:37 ]
Mijn god wat een blunder...PWM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:19:
Knap staaltje PR![]()
Frontpage heeft het ook recht getrokken: nieuws: PlayStation 3 kaapt prijzen weg - update

Een blunder? Dit is gewoon weer een leugen van Sony om hun PS3 te marketen. Dat dit uiteindelijk weer!! niet gelukt is is idd een blunder
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd

Is er nu eigenlijk al een definitieve (door sony bevestigde) release date voor de ps3 ?
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat die op de ces ging bekend gemaakt worden.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 14:58 ]
Sony is een multinational en zal niet glashard liegen over zoiets... Dat is gewoon onvolwassen kletspraat... Een gast bij Sony heeft een verkeerd persbericht geschreven en dat is een enorme blunder...uchiha tijntje schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:09:
Een blunder? Dit is gewoon weer een leugen van Sony om hun PS3 te marketen.
Het is een persbericht van het bedrijf Sony, het is geen persbericht van 1 persoon die niet weet wat ie deed..swopdark schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:23:
[...]
Sony is een multinational en zal niet glashard liegen over zoiets... Dat is gewoon onvolwassen kletspraat... Een gast bij Sony heeft een verkeerd persbericht geschreven en dat is een enorme blunder...
Klopt en Bush dacht echt dat er in Irak WMD's lagenswopdark schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:23:
[...]
Sony is een multinational en zal niet glashard liegen over zoiets... Dat is gewoon onvolwassen kletspraat... Een gast bij Sony heeft een verkeerd persbericht geschreven en dat is een enorme blunder...
Btw, niet zo'n leuk bericht van Konami:
We gaan dus voorlopig van Konami op de PS3 niet veel nieuwe dingen zien. Er staat niks over of de games volledig gecancelled zijn of dat de games naar de X360 gaan, maar er is natuurlijk een grote kans dat dit laatste het geval is. Even afwachten op het moment.Massive Cancellations From Konami
Gradius and other titles disappear from company's release list.
by IGN Staff
January 10, 2007 - Konami's support for both the PS3 and Wii appears to have taken a major hit. The release list in the latest issue of Famitsu reveals reveals that a number of next generation titles previously announced by the company are no longer in development.
Here's the full list of cancelled titles.
Gradius Series (PS3)
Jikkyou Powerful Pro Baseball (PS3)
New Action Game (PS3)
New Role Playing Game (PS3)
New Action Adventure Game 2 (Wii)
Role Playing Game (Wii)
With those titles gone, Konami's Wii and PS3 lineup reads as follows:
Pro Baseball Spirits Series (PS3)
Metal Gear Solid 4 (PS3)
World Soccer Winning Eleven Series (PS3)
Music Simulation Game (Wii)
New Action Adventure Game (Wii)
Sports Game -- Soccer (Wii)
Sports Game -- Baseball (Wii)
So what happened? Sadly, the magazine provides no details. However, you'll notice that none of the the cancelled games have actual names yet. It's possible that Konami had intended to make the games, but decided to go in a different direction.
Goed jij wilt het duidelijk niet begrijpen... geeft ook niks, gezien je posting historie snap ik ook gelijk waarom je je zo opsteld.uchiha tijntje schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:28:
Het is een persbericht van het bedrijf Sony, het is geen persbericht van 1 persoon die niet weet wat ie deed..
Vooralnog zijn het onbevestigde geruchten en het gaat om 5 games waarvan twee er nieteens bekend zijn???ErectionJackson schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:30:
Btw, niet zo'n leuk bericht van Konami:
We gaan dus voorlopig van Konami op de PS3 niet veel nieuwe dingen zien. Er staat niks over of de games volledig gecancelled zijn of dat de games naar de X360 gaan, maar er is natuurlijk een grote kans dat dit laatste het geval is. Even afwachten op het moment.
New Action Game (PS3)
+ een baseball spel terwijl een anders baseball spel van ze wel wordt gereleased? Wellicht was de kwaliteit te laag? Gradius was altijd een vette game, alhoewel ik me meer met R-Type heb vermaakt. Misschien omdat nu veel arcade games ook veel side scrolling schooters zijn heeft Konomi besloten geld uit een nieuwe Gradius te trekken en eventueel een oude Gradius via het netwerk aan te bieden??
Ach zo blijven we lekker gokken en gissen terwijl de titels van de nieuwsberichten zowat dood en verderf zaaien blijkt het berucht zelf behoorlijk mee te vallen: Zo kopte gameliner dit bericht als "konami ziet weinig toekomst in PS3" Je moet als PS3 geinterreseerde echt flink tussen de regels door lezen om tussen het geschreeuw in de titels het uiteindelijk nieuws te kunnen ondekken.
Ik heb na mijn ps1 en ps2 eindelijk eens een 360 gekocht en nu wordt ik meteen afgeschilderd als een 360 fanboy. Cool generaliseren ten topswopdark schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:32:
[...]
Goed jij wilt het duidelijk niet begrijpen... geeft ook niks, gezien je posting historie snap ik ook gelijk waarom je je zo opsteld.
Heb heel lang vertrouwen gehad in Sony dat ze het voor elkaar zouden krijgen met de PS3, helaas hebben ze me het afgelopen jaar niet kunnen overtuigen. Het is niet voor niets dat ik pas sinds afgelopen november heb besloten om een 360 te kopen.
Sony heeft marketing technisch te veel beloofd en te weinig tot waarheid gebracht. Zowel bij de PS2, alswel bij de PS3.
Maar wat betreft het nieuwsbericht.. een medewerker van een groot internationaal bedrijf mag gewoon schrijven wat ie wil en als de waarheid naar boven komt kan dan gewoon gezegd worden.. mja dit was een fout van die ene medewerker?... Lekker bedrijf ben je dan.
Officiele persberichten zijn officiele statements van het bedrijf als geheel en zijn daarom niet af te schuiven op 1 persoon of 1 afdeling, alhoewel ik wel snap dat de PR afdeling van Sony fouten kan maken aangezien ze zoveel overtime draaien om de PS3 zo positief mogelijk in het licht te zetten ook al nemen ze het niet altijd even nauw met de waarheid
Edit: spelfout eruit gehaald, ook al zullen er nog wel meer in zitten
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-01-2007 15:47 ]
swopdark schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:44:
[...]
Vooralnog zijn het onbevestigde geruchten en het gaat om 5 games waarvan twee er nieteens bekend zijn???
New Action Game (PS3)
+ een baseball spel terwijl een anders baseball spel van ze wel wordt gereleased? Wellicht was de kwaliteit te laag? Gradius was altijd een vette game, alhoewel ik me meer met R-Type heb vermaakt. Misschien omdat nu veel arcade games ook veel side scrolling schooters zijn heeft Konomi besloten geld uit een nieuwe Gradius te trekken en eventueel een oude Gradius via het netwerk aan te bieden??
Ach zo blijven we lekker gokken en gissen terwijl de titels van de nieuwsberichten zowat dood en verderf zaaien blijkt het berucht zelf behoorlijk mee te vallen: Zo kopte gameliner dit bericht als "konami ziet weinig toekomst in PS3" Je moet als PS3 geinterreseerde echt flink tussen de regels door lezen om tussen het geschreeuw in de titels het uiteindelijk nieuws te kunnen ondekken.
Ik vind dit erg jammer. Het mogen dan wel onbekende titels zijn, maar Konami maakt een aantal goede titels en ik vind het erg jammer om te zien dat ze een aantal titels hebben gecancelled. De PS3 heeft nu eenmaal niet echt een riante uitgangspositie als het om de games gaat en ik vind dit daar nu niet bepaald aan bijdragen. En dat is jammer, voor zowel fans van Konami games als voor Sony.
Nou niet zielig lopen doen, elke dag lees ik KOLDER op game sites over de PS3 met als bron een of andere blogger of erger, en dan is dit flauwekul persbericht ineens intens erg. No offence, maar dan meet je echt met 2 maten.uchiha tijntje schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:28:
[...]
Het is een persbericht van het bedrijf Sony, het is geen persbericht van 1 persoon die niet weet wat ie deed..
Over konami: het is een erg grote publisher, die cancellen wel vaker projects. Dat de games nu naar de xbox360 zouden gaan weet ik niet, het blijft een japanse publisher en in japan stelt de xbox360 geen jota voor.
[ Voor 19% gewijzigd door EfBe op 10-01-2007 16:43 ]
Wanneer heb ik ooit iets gezegd over kolder die ooit door een of andere blogger de wereld is ingeholpenEfBe schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:40:
[...]
Nou niet zielig lopen doen, elke dag lees ik KOLDER op game sites over de PS3 met als bron een of andere blogger of erger, en dan is dit flauwekul persbericht ineens intens erg. No offence, maar dan meet je echt met 2 maten.

Maar sorry als ik Sony heb aangevallen! Blame me! Misschien is dat de reden wel dat ik vaker in dat 'andere' topic te vinden ben
[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-01-2007 16:53 ]
Ik sta nogal dicht bij microsoft, en die persberichten kloppen ook vaak van geen kant. PR is een van de beste manieren van marketing, en iedere manier om je productnaam in de pers te krijgen is er 1 en winst. Dus ik kijk hier echt niet van op en heb er ook geen moeite mee. Koekje van eigen deeg voor die nieuwsparasietenuchiha tijntje schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:45:
[...]
Wanneer heb ik ooit iets gezegd over kolder die ooit door een of andere blogger de wereld is ingeholpenWant daar trek ik me niets van aan. Want het meeste is idd gewoon onzin. En daarom mag je van een officieel persbericht toch wel van uitgaan dat het klopt?
Veel plezierMaar sorry als ik Sony heb aangevallen! Blame me! Misschien is dat de reden wel dat ik vaker in dat 'andere' topic te vinden ben
Ik reageer niet gefrustreerd op jou bericht, maar meer op de manier waarop de meeste sites dit soort nieuws brengen.
Tuurlijk iedere game welke wordt gecancelled is er eentje minder... echter gezien mijn visie op de gecancelde games ga ik ze niet missen. Ik verwacht zelf dat GRADIUS vanzelf haar weg naar de PS3 wel vind. De twee onbekende games zal ik niet missen, niemand weet wat voor games het waren en daarmee mist niemand iets denk ik. Daarnaast gaat het vooropig alleen nog maar om geruchten en ook dat "detail" lijken veel gamessites (en vooral de mensen die erop reageren) graag over te slaan. Dat de games dan ineens naar de 360 zouden kunnen komen zoals jij schrijft is al helemaal een zelf verzonnen verhaal... Natuurlijk, dat zou de berichten voor Sony en haar aanhang nog even een extra messteek geven maar vooralsnog is die conclusie nergens op gebaseerd.Ik vind dit erg jammer. Het mogen dan wel onbekende titels zijn, maar Konami maakt een aantal goede titels en ik vind het erg jammer om te zien dat ze een aantal titels hebben gecancelled. De PS3 heeft nu eenmaal niet echt een riante uitgangspositie als het om de games gaat en ik vind dit daar nu niet bepaald aan bijdragen. En dat is jammer, voor zowel fans van Konami games als voor Sony.
[frustratiemodus]
Zoals al eerder is gepost komen er hier veel mensen met een z.g. "dubbele" agenda... Aan de ene kant negativiteit posten over een systeem en als er dan mensen op reageren ineens hoogst verbaast zijn over de fanatieke reacties. Daarnaast is het voor de PS gamers vrij frustrerend om te zien dat de PS3 hier nog niet te koop is en dat we met lede ogen moeten lezen dat MS mensen het PS netwerk kudt vinden terwijl we er zelf niet persoonlijk tegengas op kunnen geven. En zo geldt het voor meer punten. Tuurlijk staat de 360 er op dit moment (10 miljoen : 1,5 miljoen) 6,6 keer beter voor dan de PS3. Er zijn meer games beschikbaar en de eerste echte PS exclusives komen pas in maart wereldwijd aan. Ondertussen kunnen de 360 eigenaren alvast gave multiplatform Ubisoft software spelen en mogen wij wachten.
Op veel fora wordt de 360 al als all-time winner uitgeroepen terwijl de PS3 zichzelf nog geeneens echt heeft kunnen laten zien. De PS3 is immers pas 2 maanden uit en de stroom software zoals die op gang is bij MS komt bij Sony pas in maart. Allemaal veel te vroeg als je het mij vraagt en zwaar overdreven. Het merk PlayStation heeft miljoenen gamers op de wereld veel leuke tijd gegeven en de PS3 zal dit gaan doorzetten. Dat de PS3 in de eerste twee maanden niet gelijk op hetzelfde niveau van de 360 welke al een jaar uit is is niet gek maar wordt voor het gemakt wel even vergeten.
[/frustratiemodus]
for the record:
360 is een geweldige console en nu al veel interresanter dan de eerste XBOX... wellicht komt die 360 er bij mij nog wel bij (maar pas ná de HDMI, 65nm en 120Gig HDD upgrade)
Sony laat ons in europa keer op keer veel langer wachten. Belachelijk. Nintendo en xbox hebben beide ongeveer gelijk geleverd. Ja ze waren slecht leverbaar in het begin, maar iedereen wordt gelijk behandeld.
Verder de prijs. Belachelijk 600 euro. Ja en wat als er een blue ray in zit. Wie heeft er nu al blue ray discs thuis liggen. Kijk naar de wii. Echt petje af.
Ik ben nooit fan geweest van nintendo. Ik vond het altijd kinderachtig, maar petje af. Prachtig geimplementeerd die josticks. Ik heb daar ook 1 van. Graphics zijn waardeloos, maar wat een spelplezier. Zelda, magisch gewoon. Sports gezellig met de familie spelen. Echt goed. Ze maken ook als enigste winst op de concoles. Playstation, maakt echt dikke verlies. NIet normaal. Nu gaan weer de geruchten rond dat ze misschien overwegen om een core versie te maken.
Ook met de mp3 spelers hebben ze enorm lang aan hun eigen formaat vastgehouden. Hun memorysticks zijn veel duurder en onnodig geweest. En altijd te lang wachten op grotere geheugen kaarten.
Lcd tv's veel geld vragen maar opties ho maar. Ik heb voor het eerst een samsung lcd gekocht na heel lang twijfelen en vergelijken met sony. Samsung maakt notabene de schermen. De full hd van samsung was 400 euro goedkoper, met PIP en nog meer opties die ook makkelijk op de sony had moeten zitten, Sony heeft altijd kwalitatief zeer goede producten gemaakt. Ze hebben gevoel voor design, maar de laatste jaren zijn ze te arrochant geworden.
ola
Verwijderd
Leuk dat je je mening geeft, maar probeer de volgende keer wel even een bericht te posten met minder dan 10 spelfouten.yah schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:04:
Ik ben zelf jaren sony fan geweest. Niks anders gekocht onderhand. Ps1 ps2 ook gehad. Maar na een hoop streken van sony, begin ik toch steeds meer andere merken te prefereren. Ik heb de xbox 360 na de launch gekocht. Ze hebben geweldig werk geleverd. Ik mag microsoft niet, maar ere wie het behoort. Ze waren meer dan een jaar eerder met nest gen graphics.
Sony laat ons in europa keer op keer veel langer wachten. Belachelijk. Nintendo en xbox hebben beide ongeveer gelijk geleverd. Ja ze waren slecht leverbaar in het begin, maar iedereen wordt gelijk behandeld.
Verder de prijs. Belachelijk 600 euro. Ja en wat als er een blue ray in zit. Wie heeft er nu al blue ray discs thuis liggen. Kijk naar de wii. Echt petje af.
Ik ben nooit fan geweest van nintendo. Ik vond het altijd kinderachtig, maar petje af. Prachtig geimplementeerd die josticks. Ik heb daar ook 1 van. Graphics zijn waardeloos, maar wat een spelplezier. Zelda, magisch gewoon. Sports gezellig met de familie spelen. Echt goed. Ze maken ook als enigste winst op de concoles. Playstation, maakt echt dikke verlies. NIet normaal. Nu gaan weer de geruchten rond dat ze misschien overwegen om een core versie te maken.
Ook met de mp3 spelers hebben ze enorm lang aan hun eigen formaat vastgehouden. Hun memorysticks zijn veel duurder en onnodig geweest. En altijd te lang wachten op grotere geheugen kaarten.
Lcd tv's veel geld vragen maar opties ho maar. Ik heb voor het eerst een samsung lcd gekocht na heel lang twijfelen en vergelijken met sony. Samsung maakt notabene de schermen. De full hd van samsung was 400 euro goedkoper, met PIP en nog meer opties die ook makkelijk op de sony had moeten zitten, Sony heeft altijd kwalitatief zeer goede producten gemaakt. Ze hebben gevoel voor design, maar de laatste jaren zijn ze te arrochant geworden.

Verder ben ik het deels met je eens, maar geef de PS3 nog wel even minstens een jaar de tijd. Je zegt het zelf al: de Xbox 360 loopt ruim een jaar voor, dus écht vergelijken kan je gewoonweg niet. Verder ben ik het met je eens dat MS erg goed werk heeft geleverd met de Xbox 360. Ook ik heb er eentje gehad (heb spijt dat ik hem heb verkocht), en heb nu een PS3. In mijn ogen moeten gamers die online-gameplay belangrijk vinden sowieso voor de Xbox 360 gaan. Op dat gebied is die console gewoon zooo veel verder dan de PS3, en ik denk niet dat Sony het grote Xbox Live van MS ooit zal kunnen evenaren. Ikzelf game toch grotendeels offline, dus mij maakt het niet zo gek veel uit. Al weet ik wel dat ik binnen nu en een jaar wéér een Xbox 360 ga kopen, al is het alleen maar voor Gears of War...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 22:42 ]
vergeet niet dat er niet zoiets is als 'bad publicity'. Iedere keer dat de PS3 genoemd wordt, is er 1. Dat het af en toe goed en af en toe slecht nieuws is... volgens mij boeit dat sony echt niet zoveelswopdark schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:09:
Tuurlijk iedere game welke wordt gecancelled is er eentje minder... echter gezien mijn visie op de gecancelde games ga ik ze niet missen. Ik verwacht zelf dat GRADIUS vanzelf haar weg naar de PS3 wel vind. De twee onbekende games zal ik niet missen, niemand weet wat voor games het waren en daarmee mist niemand iets denk ik. Daarnaast gaat het vooropig alleen nog maar om geruchten en ook dat "detail" lijken veel gamessites (en vooral de mensen die erop reageren) graag over te slaan. Dat de games dan ineens naar de 360 zouden kunnen komen zoals jij schrijft is al helemaal een zelf verzonnen verhaal... Natuurlijk, dat zou de berichten voor Sony en haar aanhang nog even een extra messteek geven maar vooralsnog is die conclusie nergens op gebaseerd.
Ik wacht idd ook totdat MS de proc + hdd opwaardeert, if ever. Ik moet wel zeggen dat toen ik mn ps2 kocht ik echt niet wist welke ik moest nemen: xbox of ps2. Toch voor de ps2 gekozen, en het is echt een wereldaankoop gebleken. Ik denk dan ook niet dat de ps3 echt gaat floppen, maar het wordt geen 'snel' succes. M.a.w.: ik verwacht pas in 2008 dat ze langszij komen bij MS. Het nadeel voor sony is echter dat MS vrij snel alweer met een nieuwe console komt, en dat kan wellicht in 2009 de schaal doen doorslaan naar MS, maar dat is koffiedikkijken. Als je ziet hoe massaal nog altijd de ps2 verkocht wordt, dan zegt dat IMHO alleen maar dat de gemiddelde consument (lees: de grote massa waar het echte geld zit, dat zit nl. niet bij de 'echte' gamer, want die groep is te klein) het echt geen reet interesseert en gewoon de goedkoopste console koopt waar je de meeste games voor hebt.for the record:
360 is een geweldige console en nu al veel interresanter dan de eerste XBOX... wellicht komt die 360 er bij mij nog wel bij (maar pas ná de HDMI, 65nm en 120Gig HDD upgrade)
Verwijderd
http://www.gameinformer.c...1/N07.0110.1543.17573.htm
Je hebt toen (imho) helemaal de goede keuze gemaakt, omdat ps2 op het moment van xbox al verder was, ondanks de iets betere hardware. Ze hadden een grote library aan top games op het moment en een grotere userbase waardoor vrijwel elk spel wel naar de ps2 kwam. Nu is werkelijk exact (nou ja, bijna dan) het omgekeerde aan de hand, vandaar mijn twijfels over de inhaalslag van de ps3. Dat zal afhankelijk zijn van hoe merktrouw mensen blijken te zijn en of de exclusives van GOW kwaliteit worden.Ik wacht idd ook totdat MS de proc + hdd opwaardeert, if ever. Ik moet wel zeggen dat toen ik mn ps2 kocht ik echt niet wist welke ik moest nemen: xbox of ps2. Toch voor de ps2 gekozen, en het is echt een wereldaankoop gebleken.
Is vrij logisch dat ze het ontkennen. Als mensen weten dat er een nieuwe versie aankomt gaan ze wachten. En als je iets niet wilt is een plotselinge daling in je verkopen (en je blijft met je oude versies zitten). Prototype leek iets te 'af' naar mijn idee. Als ze er wel mee komen dan zetten ze een nog sterker product tegenover de PS3.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 01:39:
die xbox 360 met hdmi en 160 gig hd worden ontkent door een topman van microsoft heb ik vandaag gelezen.
http://www.gameinformer.c...1/N07.0110.1543.17573.htm
De kracht van de Sony consoles zit er voor mij altijd in dat ze een heel divers aanbod aan games hebben. Als je kijkt naar de 360 toppers van het afgelopen jaar, dan zitten daar toch wel veel shooters tussen. En dat is een genre waar ik niet al te veel games van koop. Enkel de écht goede shooters koop ik, zoals een Halo of een Gears of War. Als ik naar de aankomende toppers van de 360 kijk, zoals Bioshock, Too Human en Lost Planet dan zijn dat weer veelal shooters naar mijn idee.SeamusXanthus schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:05:
[...]
Je hebt toen (imho) helemaal de goede keuze gemaakt, omdat ps2 op het moment van xbox al verder was, ondanks de iets betere hardware. Ze hadden een grote library aan top games op het moment en een grotere userbase waardoor vrijwel elk spel wel naar de ps2 kwam. Nu is werkelijk exact (nou ja, bijna dan) het omgekeerde aan de hand, vandaar mijn twijfels over de inhaalslag van de ps3. Dat zal afhankelijk zijn van hoe merktrouw mensen blijken te zijn en of de exclusives van GOW kwaliteit worden.
SToRM666 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:24:
[...]
De kracht van de Sony consoles zit er voor mij altijd in dat ze een heel divers aanbod aan games hebben. Als je kijkt naar de 360 toppers van het afgelopen jaar, dan zitten daar toch wel veel shooters tussen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Wat een geneuzel zeg. Omdat iemand op een forum wat vage termen achter elkaar heeft gezet, staat de console wereld op zijn kop?SToRM666 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:41:
Naar het schijnt gaat er vandaag een supergrote aankondiging komen: klik
Ik weet niet of het waar is, maar ik heb er een heel slecht voorgevoel over...![]()
MGS4 naar de 360 misschien?
Het is inderdaad loos alarm...Roamor schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:49:
[...]
Wat een geneuzel zeg. Omdat iemand op een forum wat vage termen achter elkaar heeft gezet, staat de console wereld op zijn kop?
Kan je een externe USB HDD aansluiten op de PS3 en daar HD content van afspelen?
Of is het puur opslag en zal je eerst het HD-content naar je interne HDD kopieeren?
Kan de PS3 uberhaupt HD-content afspelen, zoals .ts files e.d.
Ik ben benieuwd
Je moet het wel in een specifieke mappenstructuur zetten, maar dan kan je het via je externe HD gewoon afspelen.
Gelukkig, dan hoef ik mijn bestelling niet te annulerenShiver23 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:30:
Ja en ja.
Je moet het wel in een specifieke mappenstructuur zetten, maar dan kan je het via je externe HD gewoon afspelen.
Al lees ik wel iets over de FAT32 indeling waaraan de externe HDD moet voldoen, dit heeft toch een max. file grootte van 4G!?
Verwijderd
Doe jij dan even niet zo bijdehand, ik snap zijn mening ook wel met spelfoutenVerwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:37:
[...]
Leuk dat je je mening geeft, maar probeer de volgende keer wel even een bericht te posten met minder dan 10 spelfouten.![]()

Ja, klopt. Zie hier meer over FAT32: OM FAQ / BeleidMothergoose schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:35:
[...]
Gelukkig, dan hoef ik mijn bestelling niet te annuleren![]()
Al lees ik wel iets over de FAT32 indeling waaraan de externe HDD moet voldoen, dit heeft toch een max. file grootte van 4G!?
Bedankt, hier heb je nou wat aan, ik wist niet van het bestaan af op deze site.Roamor schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:42:
[...]
Ja, klopt. Zie hier meer over FAT32: OM FAQ / Beleid
Zou er ooit een update komen voor de PSP zodat hij ook NTFS aan kan of is dat technisch niet mogelijk?
Verwijderd
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Je kunt wel de SATA aansluiting van de interne schijf gebruiken om een grotere HD aan te sluiten. Maar ik neem aan dat die ook gewoon via FAT32 werkt.
Bij de X360 werkt dit ook al voor geen meter, belachelijke implementatie is dat.
[ Voor 30% gewijzigd door ErectionJackson op 11-01-2007 16:54 ]
Dit topic is gesloten.