Ik heb mijn Wii inmiddels ook al 2 dagen, en ik heb vooral Wii sports gespeeld en een beetje Zelda. Mijn ervaringen:
Wii sports
Erg leuk en verslavend!
Mijn vriendin houdt niet van gamen, sterker nog, ze vindt het maar niks dat ik 'veel' game. Dus toen ik de Wii had aangesloten donderdagavond laat wilde zij naar bed toe, maar ik wist haar toch te overtuigen om 1 bowling bal te gooien. Het bekende commentaar "die knoppen en combinaties zijn toch veelste moeilijk voor mij, net als toen met Fable". Toch geprobeerd, en ja hoor, ik kreeg mijn wiimote niet meer terug. Drie kwartier later is ze uiteindelijk gaan slapen.
Ik vind het bovendien wel een goed concept; je kunt trainen, je tegenstanders worden automatisch aan jou skill level aangepast, en je kunt elke dag een fitness test doen waaruit je "wii leeftijd" blijkt. Gisteren was ik 64 jaar oud, ik hoop vandaag toch al flink wat jonger!
Trouwens, als je problemen hebt met een bal recht slaan bij tennis, of een bal recht gooien bij bowling; de timing van de slag/loslaten vd bowlingbal zijn erg belangrijk. Ga dus neit zoals ik je wiimote extra naar links of rechts bewegen, dit heeft geen zin.
Boksen; je hoeft geen knoppen te gebruiken, gewoon wiimote in de ene, en nunchuk in de andere hand. Je moet om de beurt slaan zodat je in een soort ritme komt, je zult dan ook vanzelf combo's gaan krijgen. Verder is het alleen goed mikken om je tegenstanders' verdediging te passeren. Je kunt zelf "dodgen" door de wiimote en nunchuk beiden naar links of rechts te zwaaien.
Zelda
Heb ik maar heel even gespeeld, maar het viel me meteen op dat de controls me binnen 20 seconden eigen waren. Er is goed nagedacht over de samenwerking tussen wiimote en nunchuk!
Wifi
En ik heb em ook al aan mijn Wifi gehangen (@home) en mijn ervaringen daarmee zijn;
* zorg dat je wifi router 11g verbindingen toelaat en niet alleen 54g zoals ik hem had staan. Je setting moet dus "b and g" zijn.
* zorg dat je de juiste encryptie methode kiest (bij mij doet-ie het gewoon op WPA-PSK[TKIP])
dat was alles wat ik bij mezelf hoefde in te stellen om hem aan de praat te krijgen. Updates gingen ook goed, en shopping channel doet het ook prima.
Last but not least...
Ik heb me geregistreerd bij Nintendo VIP en kreeg;
5 sterren voor eerste bezoek
200 sterren voor registratie
250 sterren voor wiiplay
250 sterren voor wii sports
250 sterren voor Zelda
500 sterren voor Wii
[
Voor 8% gewijzigd door
RealCato op 09-12-2006 12:27
]
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.