Captain N schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:55:
Ik vind het een behoorlijke naaistreek eigenlijk van winkeliers om een console voor de release te verkopen. Mensen die speciaal hebben vrij gevraagd worden zo flink genaaid, door ze niet in de gelegenheid te stellen 's ochtends vroeg naar de winkel te gaan om een Wii op te kunnen pikken. Want nu gaan al die Wii's die al verkocht worden natuurlijk als warme broodjes op de toonbank. Dat is in Japan en de US, waar de winkels zich wel gewoon aan die datum houden, een heel stuk beter en schappelijker voor iedereen geregeld!
En wat betreft de Gameshop en eigenlijk gamespeciaalzaken in het algemeen... ik denk dat Nintendo het JUIST niet zo heeft op deze winkels.
1. Kleine winkels, kleine afzet, hoge verzendkosten. Bij de Bart Smit lever je in 1x een hele berg consoles af bij hun distributiecentrum en klaar ben je. Kleinere gameswinkels hebben geen massale distributiecentra, dus dat kost je een hele hoop meer.
2. Gamespeciaalzaken hebben een kleinere doelgroep: hardcore gamers. Wil je de gemiddelde volwassene of kinderen die (nog) niet zo heel erg into gaming zijn bereiken kun je je product natuurlijk beter in de MM, FRS of grote speelgoedketens leggen. En dat is precies wat Nintendo wil: de doelgroep vergroten.
3. Veel gamespeciaalzaken verkopen 2e hands spellen. En daar valt voor Nintendo natuurlijk niet veel aan te verdienen. Als Pietje 2e hands een Cube spelletje op pikt verdient enkel de gameshop eraan. Dan kan (voor Nintendo) Pietje beter naar de Intertoys lopen voor het spelletje, dan verdienen ze eraan.
4. En veel gamespeciaalzaken verkopen import games. Ook daarmee is Nintendo nooit heel erg blij. Waarom is me overigens nog steeds een beetje een raadsel.
Overigens blijf ik het ook een rare actie vinden van Gameshop. Ze zitten wel te blerren dat ze niet al die klanten teleur willen stellen. Maar nu stellen ze die tien mensen die dus ECHT eeuwen geleden hebben gereserveerd ook nog eens teleur! En de mensen die hem anders in de volgende lading hadden gekocht ook. Dus ik blijf het maar een raar verhaal vinden...
Je hebt gelijk, naast BS heb ik ook een Wii besteld hier bij de lokale game-shop en deze kon mij vertellen dat ik er zeker een had vrijdag. ( hij kreeg ze eerder binnen maar hij hield zich aan de release datum) overgens kom ik al sinds de jaren 90' bij deze games shop.
Het is ook nog maar af te vragen of de Wii morgen idd bij de kopers van BS aankomen. waarschijnlijk is er dus gewoon afgespoken met de pakketdienst dat ze gewoon vrijdag moeten bezorgen ( zogenaamde over-night zending) vandaag bij BS aangeboden aan de pakketdienst voor verzending morgen in de opslag van de pakketdienst donderdag nacht de boel uitsorteren en vrijdag uitleveren .
Ook al zou het natuurlijk leuk zijn als ze morgen voor mijn deur staan

heb er immers vrij voor de hele week ( wat zeg ik de hele maand) hahahahahaha
Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini