Tot op zekere hoogte, ik ben namelijk wel van het principe "buy once - cry once"thijsco19 schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:55:
Prijs is inderdaad vergelijkbaar met andere merken van hetzelfde niveau.
Met andere woorden nog best aan de prijs voor simpele hobbyisten.
Ik heb een scheithekel aan gereedschap dat mij onvoldoende plezier oplevert.
Thanks, inmiddels 14 jaar oud maar is erg netjes...en dat wil ik zo, in elk geval motorisch, zo houden.DasNieNix schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:10:
[...]
Mooie motor! Ik ken jouw sleutelvaardigheden niet en wat voor werkzaamheden je wilt gaan doen maar momentsleutels zijn een goede investering om kapotte draad en erger te voorkomen als je geen/weinig ervaring hebt en het gevoel voor vastdraaien (nog) mist.
Zelf gebruik ik ze het meest voor veel bouten/moeren die op hetzelfde koppel moeten worden aangetrokken zoals b.v. cilinderkoppen, carterdeksels etc. Ik ga niet elk boutje moertje met een momentsleutel aandraaien maar dat is ook een stuk ervaring die ik in heel veel jaren heb opgebouwd.
Ik heb een 3/8 Britool van 5 - 35 Nm en een 1/2 Gedore 30 - 150 Nm waar ik alles mee kan doen.
Zoals alles is goed gereedschap niet goedkoop en deze heb ik in het verleden met flinke korting aan kunnen schaffen via het werk van een vriend.
Succes met de sleutelwerkzaamheden en de motor en hou de goede kant boven
Ook deze gaat weer offroad, dus ik sluit een krasje/deukje in de toekomst niet uit
Ik kan toveren met een bovenfrees in hout maar ik ben geen monteur en heb daarin ook weinig ervaring, een keer een accu wisselen (i know
Met de BMW wil ik daar een beetje verandering in brengen door eens wat aan te pakken zoals klepjes checken en eventueel stellen. Olie-beurtje, filtertje, bougies, je kent het wel.....en bijv de cardan(olie) even checken en verversen.
Ook mijn valbeugels die aan het frame moeten, horen op moment gezet te worden.
Maar dan wil ik het wel goed doen, dus ook netjes alles op moment zetten
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison