Verschillen hoeven lang niet altijd aan de buitenkant op persfoto's zichtbaar te zijn hè

Zaken als afwerking, kwaliteit van de laklaag, kwaliteit van de lasnaden, gebruikte componenten, etc zie je niet op foto's, maar beïnvloeden wel sterk de prijs. Om niet te vergeten, de hoeveel druk die op e
[...]
Het lijkt er inderdaad op dat het frame en rijplaten hetzelfde zijn, maar het blokkeermechanisme lijkt wel anders. Ook heeft de Toolmania variant een cylinderbescherming.
Twin Busch claimt dat ze uitsluitend in eigen huis in Duitsland ontwikkelde hefbruggen en machines leveren, terwijl je van Toolmania er wel van op aan kan dat ze iets inkopen met hun naam erop.
Sterker nog, op Aliexpress staat letterlijk dezelfde hefbrug als die Toolmania aanbiedt:
klikkerdeklik
En ook de bekende rebrander HBM biedt
exact dezelfde brug als Toolmania aan.
Is het daarmee slecht? Geen idee, genoeg spul dat wel prima is. Maar als je zekerheid wil, zou ik persoonlijk eerder voor Twin Busch gaan. Ik verwacht dat de service afhandeling van Twin Busch ook beter zal zijn dan Toolmania.
Ik ken persoon Twin Busch van de hefbruggen in mijn DHZ-garage en voor zover ik er iets zinnigs over kan zeggen, zien ze er goed en robuust uit en werken goed.
[...]
Klopt, maar de "Heffen/dalen" specificatie verandert niet als je tussen 400/230 wisselt op de pagina. Ik ga er dus van uit dat de 20 seconden hoort bij de 400V variant. Bij 230V zal et wel gelijk zijn aan de ToolMania.
Ik verwacht het eerlijk gezegd niet. Opgenomen vermogen is 2,2kW, ongeacht de versie. Het is niet dat 400V 3 fasen daar ineens veel efficiënter mee omgaat. 3 fasen heeft vooral als voordeel dat de belasting per fase lager is en je dus meer op één groep kan aansluiten. Vooral in werkplaatsen heeft dat voordelen.
En ja, ik had ook naar QuickJacks gekeken, maar ik schrok nogaf van de prijs. Ik had verwacht dat die een paar honderd euro zouden kosten. Niet 1500+. Voor die prijs kan je dus ook een schaarhefbrug krijgen die een stuk hoger komen.
Quickjacks zijn ook wel echt anders dan een dergelijke poetslift, met als grootste voordeel dat ze veel kleiner/compacter zijn om op te bergen. Maar een quickjack is niet hetzelfde als een poetsbrug. Al is het maar omdat ze minder hoog komen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier