Dat begrijp ik, maar de boog kan niet altijd gespannen staan en onnodig duur is ook zowat.mr_petit schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:07:
[...]
Het gaat niet alleen om de levensduur, maar ook hoe het aanvoelt.
De wagens die ik van HBM heb voelen in ieder geval solide genoeg aan "voor het doel".
Daar hoef ik geen €1000,- per kar aan uit te geven.
En zoals al aangegeven, als er 1 het loodje legt (bijv. vanwege een defecte geleider), dan heb ik er van dat exit-model meteen zes in reserve en koop ik lekker een nieuwe voor dat geld.
Dit gaat al een jaar of vijf helemaal goed, de tijd zal het verder leren.Want let wel, elke keer als je een stuk gereedschap gebruikt, bedien je 2x de lade (1x om te pakken, 1x om terug te leggen).
Dan is het gewoon fijn dat je elke keer het idee krijgt alsof je iets kwalitatiefs in handen hebt, ipv een budgetlade die net niet lekker of stabiel rolt.
Ja, dat weet ik, als je er zelf een hebt gebouwd dan herken je meteen de potentiële zwaktes.Er zit gewoon heel veel kwaliteitsverschil in karren. Ook karren van grote gevestigde merken kunnen tegenvallen. Ook die hebben dure en goedkopere productlijnen.
Zal eens een foto schieten van dat ding, dat er na al die jaren (~30 jaar??) nog verrassend goed uitziet.