Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Goed (auto)sleutelgereedschap

Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste
Acties:
  • 371.102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• WeiserMaster
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 14:03
Bij Autodoc en de 7tal andere sites van dat bedrijf moet je wel goed kijken naar wat voor onderdeel je nodig hebt, er staat zo veel bij wat op mijn auto zou moeten passen, maar toch echt niet op hoort.
Laatst had ik een carterventilatie pijp besteld, hard stuk plastic met een kink veel te vroeg in de buis. Pastte er niet op, en ook al had je het er op, dan klikte het alsnog niet vast.
Chassisnummer klopt, bouwjaar/maand ook.
Heeft een week geduurd voordat ik groen licht kreeg bij de RMA, en heb het toen maar gelaten. Was die 15€ minus verzendkosten de moeite niet waard.

Als het ff kan alles idd vergelijken met de OEM nummers, en wat jouw uitvoering nou precies voor onderdeel gebruikt. Een foto vergelijken met wat de fabrikant zelf op de site heeft aan foto's is ook erg handig.

Bij mij waren de bestellingen van Autodoc na 1-2 dagen binnen, een enkele bestelling heeft meer dan een week geduurd. Maar dat zijn iets van 5 bestellingen tot nu toe geweest.

• JTB81
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:23
Ik bestel zelf graag bij Bogijn.nl prettige site, goede prijzen en snelle levering (1 a 2 dagen).

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Bouke-p
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20:18
Chrisje1983 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:31:
Even een vraagje,

Waar bestellen jullie auto onderdelen?

Voor mijn alfa bestel ik alles bij https://www.koebergenautos.nl/ dat gaat prima en nooit problemen, blijkbaar ben ik verwent want voor andere merken lijkt het niet zo makkelijk te zijn.

Mijn partner heeft nu haar eerste autootje (polo) en ik ben aan het zoeken voor onderdelen, ik kom eigenlijk alleen maar webshops tegen waarvan de reviews/ervaringen er niet om liegen.

Leverings problemen, niet kloppende voorraden, andere merken geleverd dan besteld, je bestelling blijft rustig 4 weken liggen tot 1 onderdeel weer op voorraad is etc etc.

Dan gaat het om auto-onderdelen24.nl, win-parts.nl, mister-auto.nl.

Wat is een betrouwbare webshop dat als ik bestel het ook daadwerkelijk de volgende dag of 1 dag later krijg? Waar halen jullie je onderdelen, en wat zijn jullie ervaringen?
Ik bestel meestal bij carpartsdirect.nl, altijd prima levering en nog niet voorgekomen dat ik niet passende onderdelen heb gekregen(ik heb voor meerdere auto's daar besteld).

2 weken geleden heb ik 3 motorsteunen besteld bij mister-auto omdat ze daar veel goedkoper waren en ik geen haast had. Na 3 dagen lag mn pakketje bij het dhl punt, precies zoals vermeld bij het plaatsen van de bestelling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 17:18

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Eens even een klein kickje van dit leuke topic ;)

Wie weleens bij Ome Ali op de site kijkt, heeft een grote kans weleens de kloon van de Makita DTW-285 (in Amerika XWT11Z) gezien. Inmiddels zijn er youtube kanalen geweest die een shootout hebben gedaan tussen deze twee machines:

Zelf heb ik een DTW-285 (en geen moment spijt van gehad), maar ook een DTD-155 slagschroevendraaier. De DTW is duidelijk voor zwaar werk, eigenlijk alleen bedoeld voor werk aan machines (auto's). Maar wat als je nou ook in huis klust en twijfelt of je het ook met een slagschroevendraaier redt als je geen heel zwaar werk doet?

Ik heb daarom een testje gedaan:

Mijn conclusie, voor de thuishobbyist die vooral voor het wisselen van de wielen en licht sleutelwerk iets zoekt, en daarnaast graag een schroefmachine wil hebben, dan is de DTD-155 (of één van de andere machines uit die familie) waarschijnlijk meer dan genoeg. Vooral als je meerekent dat een DTD-155 (€150) aanzienlijk goedkoper is dan een DTW285 (€240) (beiden nog zonder accu en lader).

Wil je kracht, dan wint de DTW285 met gemak, maar lang niet iedereen heeft dat nodig.

Sterker nog, ik ben mijn cabrio aan het demonteren voor restauratie en de DTW285 ligt eigenlijk werkeloos te wachten tot ik eindelijk aan het onderstel ga beginnen, terwijl ik de DTD155 iedere keer dat ik bezig ben, wel in de handen heb.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Sowieso is het Project Farm kanaal echt een aanrader voor mensen met interesse in gereedschap en techniek. Ik vind het echt tof hoe die gast van alles test met basic testopstellingen in zijn eigen schuur/garage :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ik heb de DTW285 en ik doe bijna alles aan de auto’s met dat ding, heerlijk apparaat! Vooral de 3 standen maken em multi inzetbaar. Absoluut geen spijt van de aankoop.

En voor het zeer lompe 20jaar vastgeroeste spul heb ik er nog 1 van 1000nm op lucht.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Oogje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:41:
Ik heb de DTW285 en ik doe bijna alles aan de auto’s met dat ding, heerlijk apparaat! Vooral de 3 standen maken em multi inzetbaar. Absoluut geen spijt van de aankoop.

En voor het zeer lompe 20jaar vastgeroeste spul heb ik er nog 1 van 1000nm op lucht.
Ik ben op het moment heel veel M6-boutjes en moertjes los aan het halen, en daarvoor is hij wat aan de lompe kant en pak ik dus juist de DTD155. Die is in alles net wat subtieler (hamer geeft zachtere, maar meer tikjes) en handzamer (ik heb er een kleinere 2A accu onder zitten).

Maar binnenkort ga ik onder de auto aan de slag, en dan mag de DTW285 aan de slag. In testen komt die tot 300Nm. En mocht dat ooit niet genoeg blijken, dan haal ik wel een 1300nm op lucht, die zijn niet eens zo heel duur.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Oogje
  • Niet online
Klopt, een fatsoenlijke compressor die zo’n sleutel recht doet wel. ;) Hoe duurder t luchtgereedschap hoe minder lucht je nodig hebt voor fatsoenlijke prestaties is m’n ervaring.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Oogje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:26:
Klopt, een fatsoenlijke compressor die zo’n sleutel recht doet wel. ;) Hoe duurder t luchtgereedschap hoe minder lucht je nodig hebt voor fatsoenlijke prestaties is m’n ervaring.
Klopt. Mijn compressor (zie een paar posts terug) kan genoeg lucht leveren voor de klussen die ik doe. Maar het lijkt erop dat ik alleen met asmoeren en krukasbout zwaarder spul dan mijn DTW285 nodig ga hebben. Tot nu toe trekt die namelijk alles los.

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:02
Ik heb van Aliexpres die nep makita boormachine.

Werkt prima dat ding moet ik zeggen. Voor 30 euro een degelijke, sterke machine. Niet zo gek met de Makita 18v 5Ah accu's.

Je merkt het verschil wel met een echte Makita in hoe alles aanvoelt, maar de chuck is degelijk genoeg.

Die 285 heb ik ook, en is een super fijn machientje. Enigste nadeel is toch wel echt de herrie. man wat klappert dat ding hard zeg. Helaas is oliepuls niet betaalbaar, want dat zou m afmaken.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

@Dirk33 Maar is de chuck ook recht of slingert die? Dat is zelfs bij merkmachines nog weleens een probleem en ik kan me niet voorstellen dat zo'n goedkope Chinese machine dat wel goed heeft.

Ik vind het geluid van de 285 nog wel meevallen als je er een reguliere pneumatische naast legt. Het is wel een ander geluid, sneller en hoger van toon. Ik heb ook het idee dat het hamerhuis van een pneumatische in de regel meer metaal bevat.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb hier een Bosch blauw accuboor, daar zit ook een slinger in de aanspankop. Ik weet wel dat als die kapot is, er een Makita 18V komt (ik heb een paar weken geleden een heggeschaar en een grastrimmer met brushless motor gekocht, en daarbij 2 accu's gekregen :P).

Ohja, afgelopen week heb ik op Aliexpress een nieuwe spankop/chuck besteld voor mijn kolomboortje. Dat is een merkloos ding, zo'n 15 jaar geleden bij de Gamma o.i.d. gekocht (van een machinefabriekje uit Ede), maar het is een vrij generiek Chinees ding heb ik het idee. De spankop was overleden (intern iets stuk vermoed ik), dus ik was al bang dat ik naar een nieuwe kolomboor opzoek moest. Gelukkig bood ome Ali de uitkomst, voor nog geen 15 euro inclusief verzenden heb ik als het goed is binnenkort een nieuwe spankop :+

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er hier mensen met een ""Delphi DS150""? Werkt dat een beetje goed? Ik kan vrij weinig Nederlandse reviews o.i.d. vinden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Ik heb zo'n Chinees ja, werkt vrij goed de keren dat ik het gebruikt heb. Maar soms kost het ook wel wat werk om het aan de gang te krijgen. Het is in elk geval veel uitgebreider dan de standaard OBD spullen die alleen maar een beetje kunnen uitlezen.

Maar heel veel ervaring heb ik er niet mee, mijn eigen auto's zijn allemaal van vóór het ECU tijdperk. Neem de versie met Bluetooth, dat scheelt een hoop gedoe met altijd te korte kabels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:34

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:25:
[...]
En mocht dat ooit niet genoeg blijken, dan haal ik wel een 1300nm op lucht, die zijn niet eens zo heel duur.
Mag hopen dat ie beter is dan het professionele HBM ding wat ik ooit gehaald heb, daar knalde de hele ellende na een week al uit elkaar (en die zag er hetzelfde uit en was ong dezelfde prijs)
Ach ja, dan maar weer terug naar het cranenbroek luchtsleuteltje van 3 tientjes die het (na wat dremelwerk in de luchtkanalen) meer dan prima doet :+

Niks

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

4x2 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:37:
[...]

Mag hopen dat ie beter is dan het professionele HBM ding wat ik ooit gehaald heb, daar knalde de hele ellende na een week al uit elkaar (en die zag er hetzelfde uit en was ong dezelfde prijs)
Ach ja, dan maar weer terug naar het cranenbroek luchtsleuteltje van 3 tientjes die het (na wat dremelwerk in de luchtkanalen) meer dan prima doet :+
Jij hebt toevallig niet een krukasbout van de M50/M52 ooit losgetrokken? Dat is de enige bout/moer die mijn Makita tot nu toe niet los krijgt en zal waarschijnlijk ook de enige blijven, dus ik moet voor die ene bout een oplossing verzinnen.

In het ergste geval moet ik iets op de krukas monteren om hem tegen te houden en dan een wringijzer met lange pijp.

En haal ik die wel en ploft ie, HBM zit op nog geen halfuurtje rijden vanaf hier.

Ik weet inmiddels wel dat de 310Nm Parkside luchtsleutel van €25 (100% miskoop geweest ooit) nog minder indruk maakt dan m'n Makita slagschroevendraaier (zo'n ding met 6,3mm 6-kant aansluiting)_O-
-tom-562 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:53:
Zijn er hier mensen met een ""Delphi DS150""? Werkt dat een beetje goed? Ik kan vrij weinig Nederlandse reviews o.i.d. vinden
Ik heb een dergelijke interface:

(kistje heb ik zelf geregeld).

Deze werkt met bluetooth en USB en werkt met auto's vanaf zo'n 1998.

Hij heeft ook een flightmode (opname functie tijdens het rijden), maar die heb ik nooit gebruikt.

Er zijn heel veel verschillende versies en dat maakt het wel lastig om in te schatten of een versie goed is of niet. Ik heb uiteindelijk gewoon de gok genomen. Voor een Chinese kloon betaal je in de regel tussen de € 25 en € 30 of rond de € 40 als je verloopkabels erbij wilt hebben.

Persoonlijk vind ik alleen Delphi niet de meest prettige software.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik was van plan om degene te kopen met de meeste orders, meestal zit het dan wel goed. Qua software zal het vast wel ff prutsen zijn, maar dat ben ik wel gewend met de VIDA software van Volvo, ook een draak van een softwarepakket :P
Goed om te horen dat er iig wel positieve ervaringen zijn.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

-tom-562 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:28:
Ik was van plan om degene te kopen met de meeste orders, meestal zit het dan wel goed. Qua software zal het vast wel ff prutsen zijn, maar dat ben ik wel gewend met de VIDA software van Volvo, ook een draak van een softwarepakket :P
Goed om te horen dat er iig wel positieve ervaringen zijn.
Voor universeel werkt het redelijk goed. Ik kan er meer mee uitlezen dan met een bluetooth ELM327 dongle, en hij werkt op zowel mijn BMW, als FIAT en Toyota.

Voor hobby prima, maar ik zou er niet op vertrouwen als je betaalde reparaties uitvoert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Dat is zoiets als zeggen natte droogte... Kan dus niet he...

• B-lex
  • Registratie: maart 2016
  • Nu online
deepbass909 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 00:11:
[...]

Ik heb exact die krik:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij werkt prima, ik heb alleen af en toe problemen met het ventiel opendraaien om de auto te laten zakken. In bepaalde standen schiet de koppeling namelijk uit de pompstang. Maar hij tilt de auto vlot op en het pompen kost relatief weinig kracht. En hij komt lekker hoog.

Houdt er wel rekening mee dat het pompgedeelte net zo hoog is als bij de andere kriks en bij mij bijv. juist dat soms problemen geeft om de krik ver genoeg onder een auto te krijgen.
Ik trek deze post even uit het stof...
Welke coating zit er op die vloer?

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

B-lex schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Ik trek deze post even uit het stof...
Welke coating zit er op die vloer?
Ik heb RUST-OLEUM EPOXYSHIELD MAXX 2K EPOXY gebruikt, maar ben er niet heel tevreden over. De coating zit er nog een 3 jaar op, maar op de plek van de banden is hij al behoorlijk los aan het laten:
IMG_20190309_172604 by Chris Hogevonder, on Flickr
De afdruk van het bandenprofiel s geen afdruk, maar coating die los is gekomen :X

De coating zou zonder voorbehandeling aangebracht moeten kunnen worden, maar blijkt nu dus niet bestand tegen weekmakers in het rubber van autobanden. Aan de laagdikte lag het niet, want op de plaats waar de auto staat, zit een dubbele laag.

De kans is ook groot dat als ik met mijn restauratieproject klaar ben, de garage weer leeg gaat en er een nieuwe coating op gaat komen.

Ik ben wel blij dat ik een epoxy-coating heb aangebracht. Dankzij de lichte kleur zijn schroeven en moeren makkelijk terug te vinden (en is het lichter in de ruimte) en met een zachte bezem veeg je het zo schoon. En als je het een keer goed schoon wil maken, is dat makkelijk met wat water en een trekker te doen.

• B-lex
  • Nu online
deepbass909 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Ik heb RUST-OLEUM EPOXYSHIELD MAXX 2K EPOXY gebruikt, maar ben er niet heel tevreden over. De coating zit er nog een 3 jaar op, maar op de plek van de banden is hij al behoorlijk los aan het laten:
[Afbeelding]IMG_20190309_172604 by Chris Hogevonder, on Flickr
De afdruk van het bandenprofiel s geen afdruk, maar coating die los is gekomen :X

De coating zou zonder voorbehandeling aangebracht moeten kunnen worden, maar blijkt nu dus niet bestand tegen weekmakers in het rubber van autobanden. Aan de laagdikte lag het niet, want op de plaats waar de auto staat, zit een dubbele laag.

De kans is ook groot dat als ik met mijn restauratieproject klaar ben, de garage weer leeg gaat en er een nieuwe coating op gaat komen.

Ik ben wel blij dat ik een epoxy-coating heb aangebracht. Dankzij de lichte kleur zijn schroeven en moeren makkelijk terug te vinden (en is het lichter in de ruimte) en met een zachte bezem veeg je het zo schoon. En als je het een keer goed schoon wil maken, is dat makkelijk met wat water en een trekker te doen.
Goede feedback. Autobanden zou bij mij ook een issue zijn, als is het maar omdat de tandemasser altijd in de schuur staat. Wat betreft schoonmaak/bezemvoordelen ben ik daar zeker naar opzoek. Op dit moment is m'n schuur een kale betonvloer en eigenlijk alleen fatsoenlijk te 'vegen' met m'n shop-vac. Als ik met een bezem tekeer ga heb ik adembescherming nodig en zit de rest van de schuur onder het stof.

Resume, opzoek naar een 2k expoxy in een lichte kleur die tegen autobanden kan.

Edit: lol, ik zie op de site die je linkte dat het zogenaamd bestand is tegen autobanden... mmm.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Is het ook niet beter om de auto op assteunen te zetten als je hem langdurig stalt? Ook voor je banden met name

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

@B-lex Garage-coatings zouden allemaal bestand moeten zijn tegen autobanden (dat is wel echt een dingetje), maar deze coating in combinatie met mijn vloer gaat het niet goed.

Belangrijke kanttekening, maar dat geldt zo te zien ook bij jou, het was geen schone vloer, maar een vloer die al meerdere jaren in de garage lag. Ik heb hem wel zo goed mogelijk gereinigd, maar ik weet niet welke stoffen er in de vloer zitten die hechting kunnen tegenwerken. Ik heb dit weleens met een leverancier van dit soort producten besproken (die levert niet aan particuliere) en zij gaven direct aan dat dit wel een bekend probleem is. Ik heb van hen (en andere bronnen) ook begrepen dat het verstandig is om de vloer eerst te primeren of schuren om hechting te verbeteren. Ik heb dat niet gedaan, want het zou niet nodig hoeven zijn, maar betaal er nu de prijs voor.

Kaal beton kan je inderdaad niet goed vegen, er komt altijd stof vrij. Beton die dat niet doet, heeft een speciale, gesloten toplaag.

Sommige mensen leggen verhuisdekens of een ander soort doeken onder de wielen om het te voorkomen. Voor langdurige stalling is dat nog wel te doen, maar ik gebruikte de garage dagelijks.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Beton kunnen ze ook vlinderen he, heb je geen toplaag voor. Werkt prima, maar in mijn ouderlijk huis hebben ze een 2 componenten coating erop gezet. Was na 10+ jaar mishandeling nog goed, alleen die was nieuw en zat nog niks in het beton. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-lex
  • Nu online
deepbass909 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:28:
@B-lex Garage-coatings zouden allemaal bestand moeten zijn tegen autobanden (dat is wel echt een dingetje), maar deze coating in combinatie met mijn vloer gaat het niet goed.

Belangrijke kanttekening, maar dat geldt zo te zien ook bij jou, het was geen schone vloer, maar een vloer die al meerdere jaren in de garage lag. Ik heb hem wel zo goed mogelijk gereinigd, maar ik weet niet welke stoffen er in de vloer zitten die hechting kunnen tegenwerken. Ik heb dit weleens met een leverancier van dit soort producten besproken (die levert niet aan particuliere) en zij gaven direct aan dat dit wel een bekend probleem is. Ik heb van hen (en andere bronnen) ook begrepen dat het verstandig is om de vloer eerst te primeren of schuren om hechting te verbeteren. Ik heb dat niet gedaan, want het zou niet nodig hoeven zijn, maar betaal er nu de prijs voor.

Kaal beton kan je inderdaad niet goed vegen, er komt altijd stof vrij. Beton die dat niet doet, heeft een speciale, gesloten toplaag.

Sommige mensen leggen verhuisdekens of een ander soort doeken onder de wielen om het te voorkomen. Voor langdurige stalling is dat nog wel te doen, maar ik gebruikte de garage dagelijks.
Wellicht is een primer dan wel een idee i.c.m. jouw coating. Ik vind de finish van die coating wel erg mooi namelijk. Mijn vloer is ook redelijk doorleeft (niet stuk en poedert niet, wel vies). Overigens niet gevlinderd, dus een goede mechanische hechting zou al moeten lukken als het gaat om ruwheid.
Catch22 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:02:
Is het ook niet beter om de auto op assteunen te zetten als je hem langdurig stalt? Ook voor je banden met name
Ik heb ook een youngtimer gestald in de schuur, die staat op de rijplaten van een 4-kolommer. Ik zet zelf de bandjes gewoon op de maximale druk die ze mogen hebben als ik de auto stal. Werkt tot nu toe prima.
De tandemasser staat onder de brug op de vloer. Die is echter niet zo zwaar als de auto.
Joopieboy schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:33:
Beton kunnen ze ook vlinderen he, heb je geen toplaag voor. Werkt prima, maar in mijn ouderlijk huis hebben ze een 2 componenten coating erop gezet. Was na 10+ jaar mishandeling nog goed, alleen die was nieuw en zat nog niks in het beton. :P
Ik had het graag gedaan, heb alleen de schuur niet gebouwd (en de vloer niet gestort). Dat was er al toen ik het huis kocht. De vloer is verder nog netjes dus ik zou het graag met een coating willen oplossen.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

B-lex schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Wellicht is een primer dan wel een idee i.c.m. jouw coating. Ik vind de finish van die coating wel erg mooi namelijk. Mijn vloer is ook redelijk doorleeft (niet stuk en poedert niet, wel vies). Overigens niet gevlinderd, dus een goede mechanische hechting zou al moeten lukken als het gaat om ruwheid.
Toen hij nog maagdelijk nieuw was, was het ook zeker een mooie vloer.
Voor:
20170920_120410 by Chris Hogevonder, on Flickr

Na:
20170920_142313 by Chris Hogevonder, on Flickr
(poeh, wat leek ik toen nog veel ruimte te hebben :o )
[...]

Ik heb ook een youngtimer gestald in de schuur, die staat op de rijplaten van een 4-kolommer. Ik zet zelf de bandjes gewoon op de maximale druk die ze mogen hebben als ik de auto stal. Werkt tot nu toe prima.
De tandemasser staat onder de brug op de vloer. Die is echter niet zo zwaar als de auto.

[...]

Ik had het graag gedaan, heb alleen de schuur niet gebouwd (en de vloer niet gestort). Dat was er al toen ik het huis kocht. De vloer is verder nog netjes dus ik zou het graag met een coating willen oplossen.
Ik weet verder niet wat je budget is en hoe groot de vloer is, maar ik ben zelf geneigd om bij herstel van mijn vloer een specialist in te gaan schakelen.

• B-lex
  • Nu online
deepbass909 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:55:
[...]

Toen hij nog maagdelijk nieuw was, was het ook zeker een mooie vloer.
Voor:
[Afbeelding]20170920_120410 by Chris Hogevonder, on Flickr

Na:
[Afbeelding]20170920_142313 by Chris Hogevonder, on Flickr
(poeh, wat leek ik toen nog veel ruimte te hebben :o )

[...]

Ik weet verder niet wat je budget is en hoe groot de vloer is, maar ik ben zelf geneigd om bij herstel van mijn vloer een specialist in te gaan schakelen.
Het oppervlak wat ik gecoat wil hebben is ongeveer 35m2. M'n budget is best bang for buck. :+
Ik zal rustoleum/dealer eens een mailtje sturen met wat foto's en m'n wens. Wellicht dat ze een aantal producten kunnen voorschrijven. Het zal dan wel neerkomen op een Primer + 2K gok ik. Het aanbrengen durf ik zelf nog wel aan.

Die slijtplekken in jouw vloer, kun je die bijwerken? Heb je dat wel eens geprobeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

B-lex schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:10:
[...]

Het oppervlak wat ik gecoat wil hebben is ongeveer 35m2. M'n budget is best bang for buck. :+
Ik zal rustoleum/dealer eens een mailtje sturen met wat foto's en m'n wens. Wellicht dat ze een aantal producten kunnen voorschrijven. Het zal dan wel neerkomen op een Primer + 2K gok ik. Het aanbrengen durf ik zelf nog wel aan.

Die slijtplekken in jouw vloer, kun je die bijwerken? Heb je dat wel eens geprobeerd?
Niet geprobeerd. Nadeel van epoxy is dat je niet even een blikje opentrekt en het even bijwerkt. Je moet het mengen en na 24 uur kan je het restant weggooien. En de set die ik had, was de kleinste hoeveelheid en kost al €120. En voor zover ik weet, kan je niet zomaar een nieuwe laag epoxy aanbrengen over een oude laag, omdat het niet hecht.

• straightsix
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 28-03 17:37
Ik heb mijn random verzamelgereedschap weg gedaan en wil liever in 1x een XXX-delig gereedschapset kopen voor BMW onderhoud.

Wat is anno 2020 een goede set/deal? Is Gedore nog steeds een naam of is dat alweer achterhaald?

• henkie196
  • Niet online
Gedore (blauw, niet red) is nog steeds een naam. Afhankelijk van wat je precies wilt halen, zou ik niet perse alles van Gedore nemen. Sleutels, ratels, en doppen zit je bij Gedore, Facom, of Stahlwille meer dan goed. Schroevendraaiers kun je beter bij Wera kijken, of iets als Felo of Witte. Of, nog wat beter/duurder, PB Swiss, hebben ook een ander handvat dan bv Wera (dat ik persoonlijk fijner in de hand vind liggen). Voor hamers kan je beter naar Picard ofg Peddinghaus kijken. En voor tangen natuurlijk Knipex of NWS.

Ieder merk heeft zo z'n eigen sterke punten.

• Dirk33
Klopt, elk merk heeft goed en minder goed gereedschap.

Maar als je een complete kar koopt van Gedore, Beta, Hazet, Facom, Stahlwille etc heb je daar ook nooit spijt van. Sleutelt uiteindelijk allemaal prima en gaat lang mee.
Sonic en Teng-Tools zijn ook echt goede kwaliteit, ooit ook echt prijsknallers maar nu zitten ze praktisch in dezelfde prijsklasse als de duitse toppers.

• mr_petit
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:08

mr_petit

opperprutser

Er zit echt nog wel een verschilletje tussen een stahlwille gereedschapswagen en een teng tools gereedschapswagen hoor. Ik denk dat het prijsverschil wel ongeveer een factor 2 is.

Ik ben het met @henkie196 eens dat je beter èn soms goedkoper gereedschap krijgt als je de specifieke dingen bij specifieke merken haalt, maar je zit altijd met dat je het niet mooi in modules in een kar krijgt.
Ik heb wel eens verzamelingen gezien dat een leverancier dus wel modules had gemaakt voor pbswiss schroevendraaiers en knipex tangen etc, maar dan werd het allemaal toch wel weer duur.
Ik zal eens kijken of ik dat nog weer kan vinden.

Zelf vind ik modules heel erg fijn. Je kan alles razendsnel pakken en weer terugleggen, en als je diepgetrokken (plastic) modules neem (dus geen foam modules) is je gereedschapsdichtheid per lade ook heel groot, wat ook erg fijn is.
Maar ja, je weet dat elke keer dat je een schroevendraaier of tang pakt, er ook ergens in DLD of Zwitserland een betere ligt.

Ik zie wel dat pbswiss eigen foam modules heeft, en ook een knipex module. en ze willen zelfs modules op maat maken.
Maar dan zit je met nog een ding: stel je vindt van alle gewenste gereedschappen modules (en je laat ze niet op maat maken). Ook die modules hebben vaak weer afwijkende afmetingen, en je moet ook een kar hebben, en die heeft vaak weer afwijkende ladeafmetingen. Er bestaat helaas gewoon geen standaard voor waar iedereen zich aan houdt.

Als je alles op maat laat maken, dan kan je natuurlijk wel een fantastische set krijgen.
Maar let wel, foam heeft dus nadelen. Het wordt vuil (is slecht te reinigen) en is minder efficient in indeling.
Maar het ziet er vaak wel heel mooi uit.

[Voor 29% gewijzigd door mr_petit op 28-09-2020 19:11]

"man is not truly one, but truly two,"

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:43
Waarom zou een indeling met foam per definitie meer ruimte innemen? Gevacuumvormde of uit foam gesneden inlays kunnen beide m.i. efficiënt ingedeeld worden.

Afgelopen jaar voor me zelf ook nog een paar inlaytjes gemaakt om wat orde in de kar te creëren.

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

FSSF schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:35:
Waarom zou een indeling met foam per definitie meer ruimte innemen? Gevacuumvormde of uit foam gesneden inlays kunnen beide m.i. efficiënt ingedeeld worden.
Omdat je met vacuumdieptrekken veel smallere scheidinkjes kan creeren. Het materiaal is veel harder.
bijv. dit soort modules werken prima vacuumgevormd, maar niet uit foam. Bij foam worden de ruimtes ertussen altijd groter gemaakt omdat het anders buigt/afscheurt/beschadigd op den duur:

van bovenstaande module bestaat ook een foam variant, maar daar hebben ze kleiner gereedschap in moeten stoppen.

Doordat het vacuumgevormde materiaal harder is heeft het gereedschap ook veel meer steun bij een heel dun zijwandje.
En dat zie je eigenlijk bij de meeste merken wel, dan hebben ze een lijn met modules uit foam en een lijn met modules uit dieptrekken, en die laatste heeft dan een grotere gereedschapsdichtheid.
Het zal misschien niet bij elke module zo uitkomen omdat het gereedschap natuurlijk de vorm dicteert, maar als je 30 modules oid in een kar hebt, gaat het verschil toch tellen imho.
Het is natuurlijk wel zo dat de ene fabrikant z'n modules beter indeelt (of kan indelen) dan de andere..

Wel mooi gemaakte inlays overigens. Knap dat je dat zelf kan (y)

[Voor 41% gewijzigd door mr_petit op 29-09-2020 05:03]

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:30

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, even weer dit topic omhoog schoppen.

Bij de winterbanden wissel kwam ik erachter dat mijn lidl krik net niet meer onder de nieuwe bmw past (en stiekem lekte die een beetje) Dus werd het tijd voor een andere iets stevigere krik.

Gezien ik zelden/niet onder de auto hoef te zijn hoeft hij ook niet super hoog te kunnen. Het is voor 90% winter/zomerbanden wissel. De andere 10% is blokken/schijven wisselen en een enkele keer bij de aftapplug komen om hem eruit te draaien.

Het is uiteindelijk deze geworden: (99 euro rodac racekrik kopie bij de HBM machines)

Na 2 wielwissels ben ik er iig tevreden over, gaat tot zo'n 38 cm hoog, begint lekker laag. Voelt stevig. En heeeeel belangrijk, is een kilo of 18 (dus draagbaar)

PSN & XBL: Denkoyugo

• Bigf00t
  • Nu online
Denko schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:00:
Gezien ik zelden/niet onder de auto hoef te zijn hoeft hij ook niet super hoog te kunnen. Het is voor 90% winter/zomerbanden wissel. De andere 10% is blokken/schijven wisselen en een enkele keer bij de aftapplug komen om hem eruit te draaien.

Het is uiteindelijk deze geworden: (99 euro rodac racekrik kopie bij de HBM machines)

[Afbeelding]

Na 2 wielwissels ben ik er iig tevreden over, gaat tot zo'n 38 cm hoog, begint lekker laag. Voelt stevig. En heeeeel belangrijk, is een kilo of 18 (dus draagbaar)
Ik heb deze een paar jaar geleden bij HBM gekocht, voor ongeveer dezelfde werkzaamheden. Fijn ding voor die prijs.

• sticx
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-04 14:35
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de FAMEX 525-SD-16 doppenset?

• LopeZ
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:14

LopeZ

Too much is never enough

sticx schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:29:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de FAMEX 525-SD-16 doppenset?
Nee maar wel met de concurrent; de Gedore Red set. Die gebruik ik nu iets meer dan een jaar om aan mijne Mini R50 te werken en ben er zeer tevreden mee. Bijna alles wat ik nodig heb zit er in en werkt erg prettig. Men zal ongetwijfeld zeggen dat Gedore Red mindere kwaliteit is maar voor een hobbyist is het gewoon goed spul voor een fijne prijs. Werkzaamheden die ik gedaan heb zijn schokdempers rondom vervangen, motorsteunen vervangen, aircocompressor koppeling vervangen en dan het regulieren onderhoud voor de beurtjes.

Wat mij opvalt in jouw set is dat je wel een 3/8 dopsleutel mist. Dat is degene die ik juist het meeste gebruik omdat die handzaam is maar toch genoeg kracht kan leveren.

• Wilf
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Is er nog een goede vacuümmeter voor carburateurs te koop die niet van PRC komt maar ook niet té gek duur is? Amazon et al hebben habbie-babbie vacuümmeters rond de €20 en Snap-on kost €230. Zit er nog iets tussenin?

Gaat dus om een engine vacuum meter (waarmee je een carburateur stelt zodat je ongeveer 16-20” Hg vacuüm hebt).

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Wilf schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:28:
Is er nog een goede vacuümmeter voor carburateurs te koop die niet van PRC komt maar ook niet té gek duur is? Amazon et al hebben habbie-babbie vacuümmeters rond de €20 en Snap-on kost €230. Zit er nog iets tussenin?

Gaat dus om een engine vacuum meter (waarmee je een carburateur stelt zodat je ongeveer 16-20” Hg vacuüm hebt).
Een Carbtune Pro?

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Staat genoteerd. Is niet echt wat ik zoek (wil een goed leesbare naaldmeter) maar betrouwbaarder dan een Chinese gok ik zo, alleen wat overkill (4 kwikbuizen ipv 1 naald) en geen duidelijk leesbare schaal.

Zoiets dus:

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online
Heeft iemand nog een tip voor een degelijke gereedschapswagen (leeg)? Hij hoeft niet al te groot te zijn, en een houten werkblad waar je een bankschroef op kwijt kunt zou leuk zijn. Ik zat te denken aan zoiets van Unior or Beta, maar met zo'n €800-900 zijn die behoorlijk aan de prijs.

Iets kleiner/compacter mag gezien de benodigde ruimte eventueel ook wel, maar ben bang dat ik dan over een jaar of 5 weer aan de beurt ben. PowerPlus of HBM ben ik een beetje huiverig voor (goedkoop duurkoop).

[Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 20-12-2020 20:31]

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

@Ypuh Ik weet niet waar je vandaan komt, maar in Ter Aar zit Van Eldik, een specialist in gebruikt en nieuw gereedschap. Zij hebben altijd een grote collectie karren en mobiele werkbanken staan van merken als Facom. Veel is surplus van defensie en in goede staat. Daar kan je voordelig vaak wel iets vinden.

HBM heeft goed spul (bijv. van Beta), maar daarvan zou ik je wel aanraden om in de showroom zelf te kijken en voelen.
LopeZ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:33:
[...]

Nee maar wel met de concurrent; de Gedore Red set. Die gebruik ik nu iets meer dan een jaar om aan mijne Mini R50 te werken en ben er zeer tevreden mee. Bijna alles wat ik nodig heb zit er in en werkt erg prettig. Men zal ongetwijfeld zeggen dat Gedore Red mindere kwaliteit is maar voor een hobbyist is het gewoon goed spul voor een fijne prijs. Werkzaamheden die ik gedaan heb zijn schokdempers rondom vervangen, motorsteunen vervangen, aircocompressor koppeling vervangen en dan het regulieren onderhoud voor de beurtjes.

Wat mij opvalt in jouw set is dat je wel een 3/8 dopsleutel mist. Dat is degene die ik juist het meeste gebruik omdat die handzaam is maar toch genoeg kracht kan leveren.
Gedore Red en Famex zijn gewoon goede middenmoters voor zover ik weet. Natuurlijk zijn de normale Gedore, Beta, Facom, Snap On, etc, beter, maar ook veel duurder.

3/8ste is prettig, maar bij mij juist de minst gebruikte set, maar voor 10, 13 en 15mm is het eigenlijk wel de beste maat. Zelf gebruik ik vooral de 1/4" en 1/2", maar dat is ook omdat die 2 samen in één kist zitten en ik voor 3/8" ik een extra kist moet pakken.

@sticx
Wat betreft de Famex-set, als je hem bij auto's wilt gebruiken, met name Duitse auto's, is dat er wel 16mm en 18mm doppen in zitten. In de standaard set ontbreken die namelijk vaak.

• sticx
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-04 14:35
Oke bedankt voor de reacties, ga er nog is over nadenken! :)

• henkie196
  • Niet online
deepbass909 schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:57:
Gedore Red en Famex zijn gewoon goede middenmoters voor zover ik weet. Natuurlijk zijn de normale Gedore, Beta, Facom, Snap On, etc, beter, maar ook veel duurder.

3/8ste is prettig, maar bij mij juist de minst gebruikte set, maar voor 10, 13 en 15mm is het eigenlijk wel de beste maat. Zelf gebruik ik vooral de 1/4" en 1/2", maar dat is ook omdat die 2 samen in één kist zitten en ik voor 3/8" ik een extra kist moet pakken.

@sticx
Wat betreft de Famex-set, als je hem bij auto's wilt gebruiken, met name Duitse auto's, is dat er wel 16mm en 18mm doppen in zitten. In de standaard set ontbreken die namelijk vaak.
@sticx
Even letten op de doppen, inderdaad, alhoewel dat soort sets me over het algemeen vrij compleet lijken. Voor een Japanse auto wil je misschien ook opletten dat er een dop 12 bij zit, die schijnen ze daar ipv 13 te gebruiken.

Of een inbus 7 dop als je een duitse auto hebt, komt vaak voor op de remmen, maar is geen standaard maat voor inbus, dus zit ook niet overal bij. Of als je een VAG auto hebt, die zitten vol met XZN bouten, alhoewel die volgens mij vrijwel nooit in een standaard set zitten.

Qua wel of niet 3/8", iedere ratel formaat heeft z'n nut. Met een 1/4" en 1/2" heb je in ieder geval de gehele range wel afgedekt, een wiel losdraaien met een 3/8" zal een stuk moeilijker worden dan met een 1/2" ratel, bv. Aan de andere kant, soms is een 1/2" ratel te groot, en een 1/4" ratel kun je niet genoeg kracht mee zetten, dus dan kan je toch goed een 3/8" ratel gebruiken. Hangt een beetje af van het gebruik dat je voor ogen hebt voor de ratelset. Dit komt wel vaker voorbij, dus alle voors en tegens zijn wel in dit topic te vinden, denk ik ;)

Voor die Gedore Red set krijg je iets heel compleets, maar voor die prijs hoef je qua kwaliteit natuurlijk niet heel veel te verwachten. Gaat voor sommige mensen lang goed, andere mensen hebben al gauw vervangende doppen nodig omdat het één en ander kapot draait.

/edit
Zit zelf nog eens rond te kijken voor wat JIS bits, maar kan dat eigenlijk niet hier in EU vinden (vast wel op Ali te vinden, maar dat roept wat vraagtekens op over kwaliteit enzo). Geen Wera of Wiha JIS bits te vinden, in ieder geval. Ik heb ze eigenlijk niet nodig voor een japanse auto ofzo, maar heb je al een aantal lampen en andere dingen voorbij zien komen met JIS schroeven, dus zou het wel fijn vinden om daat toch wat passends voor te hebben. Kan eigenlijk alleen maar schroevendraaiersets vinden voor JIS, meestal op sites waar ze veel auto onderdelen en gereedschapt verkopen.

[Voor 12% gewijzigd door henkie196 op 21-12-2020 11:30]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Op eBay kun je wel wat setjes vinden, een aantal duurdere setje (3 tientjes was die volgens mij) die kreeg ik als tip van een motormonteur. Die schijnen best ok te zijn. Zou hem even kunnen opzoeken als je wilt.

Edit: Vessel dat waren ze:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B071SGNCSM/

Wedervraag: Iemand nog een tip voor een kleine gereedschapsrol voor mee te nemen in de auto en in de topkoffer van de motor? Paar standaard schroevendraaiers, inbusje, steeksleutel of bahco, niet heel spannend. Net even makkelijk voor kleine dingen vast te zetten of te kunnen doen.

[Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 21-12-2020 11:37]

• henkie196
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:34:
Op eBay kun je wel wat setjes vinden, een aantal duurdere setje (3 tientjes was die volgens mij) die kreeg ik als tip van een motormonteur. Die schijnen best ok te zijn. Zou hem even kunnen opzoeken als je wilt.

Wedervraag: Iemand nog een tip voor een kleine gereedschapsrol voor mee te nemen in de auto en in de topkoffer van de motor? Paar standaard schroevendraaiers, inbusje, steeksleutel of bahco, niet heel spannend. Net even makkelijk voor kleine dingen vast te zetten of te kunnen doen.
Thanks, kan alleen niet uit de beschrijving halen dat het JIS is, maar de reviews lijken het wel te bevestigen. Altijd fijn bij amazon.

Qua etui, zoiets misschien, lijkt alles te kunnen passen wat je wilt, maar niet echt een roletui.

Anders zoiets, wellicht. Meer een roletui, maar weet niet hoe goed dingen erin blijven zitten.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja beiden maakt niet uit, als het maar een setje is die een beetje compleet is, dus een tasje los en leeg schiet wat minder op eigenlijk. :) Aan de andere kant kan ik het wel zelf vullen met wat ik nodig heb.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zo'n compressor op accu, om je banden op te pompen? Ik zit te denken om mijn (bouwmarkt) compressor weg te doen. Ding neemt best veel ruimte in het enige wat ik eigenlijk doe is banden oppompen van m'n auto/motor/brommer/kruiwagen :P Is zoiets ook voldoende om b.v. een volledig lege brommer/scooterband mee op te pompen?

• henkie196
  • Niet online
Had gemist dat je een compleet setje zocht :+

Dan zou ik het even niet direct weten, maar weet ook niet welke dingen je precies nodig hebt, en dat maakt veel uit, gok ik ;)

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

henkie196 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:26:
[...]

@sticx
Even letten op de doppen, inderdaad, alhoewel dat soort sets me over het algemeen vrij compleet lijken. Voor een Japanse auto wil je misschien ook opletten dat er een dop 12 bij zit, die schijnen ze daar ipv 13 te gebruiken.

Of een inbus 7 dop als je een duitse auto hebt, komt vaak voor op de remmen, maar is geen standaard maat voor inbus, dus zit ook niet overal bij. Of als je een VAG auto hebt, die zitten vol met XZN bouten, alhoewel die volgens mij vrijwel nooit in een standaard set zitten.

Qua wel of niet 3/8", iedere ratel formaat heeft z'n nut. Met een 1/4" en 1/2" heb je in ieder geval de gehele range wel afgedekt, een wiel losdraaien met een 3/8" zal een stuk moeilijker worden dan met een 1/2" ratel, bv. Aan de andere kant, soms is een 1/2" ratel te groot, en een 1/4" ratel kun je niet genoeg kracht mee zetten, dus dan kan je toch goed een 3/8" ratel gebruiken. Hangt een beetje af van het gebruik dat je voor ogen hebt voor de ratelset. Dit komt wel vaker voorbij, dus alle voors en tegens zijn wel in dit topic te vinden, denk ik ;)

Voor die Gedore Red set krijg je iets heel compleets, maar voor die prijs hoef je qua kwaliteit natuurlijk niet heel veel te verwachten. Gaat voor sommige mensen lang goed, andere mensen hebben al gauw vervangende doppen nodig omdat het één en ander kapot draait.

/edit
Zit zelf nog eens rond te kijken voor wat JIS bits, maar kan dat eigenlijk niet hier in EU vinden (vast wel op Ali te vinden, maar dat roept wat vraagtekens op over kwaliteit enzo). Geen Wera of Wiha JIS bits te vinden, in ieder geval. Ik heb ze eigenlijk niet nodig voor een japanse auto ofzo, maar heb je al een aantal lampen en andere dingen voorbij zien komen met JIS schroeven, dus zou het wel fijn vinden om daat toch wat passends voor te hebben. Kan eigenlijk alleen maar schroevendraaiersets vinden voor JIS, meestal op sites waar ze veel auto onderdelen en gereedschapt verkopen.
7mm inbus is inderdaad ook een goede. Até gebruikt die voor de geleidebussen van de remklauwen en om de blokken te kunnen vervangen, moeten die los en ik heb ze ook weleens bij andere merken remklauwen gezien.

XZN is zo specifiek VAG dat ik dat nog nooit tegen ben gekomen in een universele set. Meestal heb je ook maar een paar maten nodig en kan je die net zo goed pas aanschaffen als het echt nodig is.

Tegenwoordig is het wel verstandig om een goede set torx en inverted torx te hebben, die worden steeds meer gebruikt en je ontkomt er eigenlijk niet meer aan om goede set daarvan te hebben.

• henkie196
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:11:
7mm inbus is inderdaad ook een goede. Até gebruikt die voor de geleidebussen van de remklauwen en om de blokken te kunnen vervangen, moeten die los en ik heb ze ook weleens bij andere merken remklauwen gezien.

XZN is zo specifiek VAG dat ik dat nog nooit tegen ben gekomen in een universele set. Meestal heb je ook maar een paar maten nodig en kan je die net zo goed pas aanschaffen als het echt nodig is.

Tegenwoordig is het wel verstandig om een goede set torx en inverted torx te hebben, die worden steeds meer gebruikt en je ontkomt er eigenlijk niet meer aan om goede set daarvan te hebben.
XZN is inderdaad erg specifiek, was gewoon een van die dingen die me te binnen schoot (want ik heb een VAG auto :P ).

Torx komt inderdaad veel voor, ook buiten auto's. Maar voor binnen / buiten torx kan je hetzelfde zeggen als voor hoge doppen en inbusdoppen, je hebt het gewoon regelmatig nodig.

• Ypuh
  • Nu online
@Joopieboy Met zoiets moet je al wel een heel eind kunnen komen toch?

Als alternatief deze (die heb ik zelf ook voor thuisgebruik):

Misschien nog aangevuld met een verstelbare sleuteltang en als het dan nog steeds niet lukt, wordt het tijd om de ANWB te bellen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja zoiets komt al snel in de buurt ja, dat is zeker. En wera is gewoon kwaliteit. :)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb toen gewoon een simpele gereedschapsrol bij 1 of andere webshop besteld, hoeft helemaal niet fancy te zijn. Gevuld met wat gereedschap van de Action en ik was voor nog geen 3 tientjes klaar ofzo. Wat steeksleutels, bahco/Engelse sleutel, schroevendraaiers, waterpomptang en combinatietang. Dat is meer dan zat voor roadside repairs. Die rol nam ik mee op motorvakantie en als we met de auto op vakantie gingen (hamer had ik in dat geval sowieso al mee, voor de tentharingen :+)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:06:
[...]

Ik heb toen gewoon een simpele gereedschapsrol bij 1 of andere webshop besteld, hoeft helemaal niet fancy te zijn. Gevuld met wat gereedschap van de Action en ik was voor nog geen 3 tientjes klaar ofzo. Wat steeksleutels, bahco/Engelse sleutel, schroevendraaiers, waterpomptang en combinatietang. Dat is meer dan zat voor roadside repairs. Die rol nam ik mee op motorvakantie en als we met de auto op vakantie gingen (hamer had ik in dat geval sowieso al mee, voor de tentharingen :+)
Misschien gewoon zoiets samenstellen voor een paar tientjes op Amazon ofzo. Dikke prima ja. :)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:08:
[...]

Misschien gewoon zoiets samenstellen voor een paar tientjes op Amazon ofzo. Dikke prima ja. :)
Ik had zoiets:
https://www.toolstation.nl/stanley-gereedschapsetui/p77510
Als het goed is heb je het gereedschap nauwelijks nodig, dus Action spul voldoet dan ook prima. Ik neem op vakantie iig niet mijn Knipex/Wera/Hazet tangen/schroevendraaiers/sleutels mee :P

• ToolkiT
  • Laatst online: 21:45

ToolkiT

brit-tweaker

Je heb van die speciale setjes zoals: https://www.amazon.co.uk/...ro-Tool-Kit/dp/B00T063F52
compact en met meeste wat je nodig het.. daar kan je was specifiek BMW/VW spul aan toevoegen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:15:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zo'n compressor op accu, om je banden op te pompen?
Bij mijn vorige auto zat een compressor die je kan aansluiten op de 12V aansluiting om een band op te pompen. Werkt prima, maar duurt vanzelfsprekend wel lang.

Bouwmarkt compressoren zijn er in diverse uitvoeringen. Je hebt ze van bijvoorbeeld een Stanley DN200/8/6 die niet zo groot is.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ToolkiT schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:24:
[...]

Je heb van die speciale setjes zoals: https://www.amazon.co.uk/...ro-Tool-Kit/dp/B00T063F52
compact en met meeste wat je nodig het.. daar kan je was specifiek BMW/VW spul aan toevoegen :)
Ha verrek, dat is eigenlijk precies een beetje wat ik zoek. :) Daar kun je makkelijk iets aan toevoegen idd. Dankje!

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 09:28
henkie196 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:26:
[...]
(...)
/edit
Autogereedschap.com is importeur van Vessel voor Nederland. Vessel is gegarandeerd echte Jis, zie ook zijn uitleg in de link.
Ik zie bij hem behalve een set slagschroevendraaier met bits, nu geen losse bits. Je zou hem ook even kunnen mailen.
Zelf heb ik onlangs 3 schroevendraaiers gekocht bij hem. Vessel is echt wel goede kwaliteit, vergelijkbaar met Wera, waarvan ik mijn normale schroevendraaiers heb.

Ik heb dit setje van Black & Decker, voor op de motor. Geen super gereedschap, maar daar is de prijs ook naar, en het is compact. Vast ook ergens anders nog te vinden, ik heb begin 2019 €23,50 betaald.

Voordeel daarvan vind ik, dat er ook steeksleutels in zitten. Alleen dopjes heb je niet zoveel aan, als aan de achterkant een moertje meedraait. Dus een dopje en een steeksleuteltje, of eventueel de bahco om de andere kant tegen te houden is wmb wenselijk.

[Voor 78% gewijzigd door Wild Chocolate op 21-12-2020 17:51. Reden: 2e vraag beantwoord]

iRacing Profiel

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:22:
[...]

Ha verrek, dat is eigenlijk precies een beetje wat ik zoek. :) Daar kun je makkelijk iets aan toevoegen idd. Dankje!
Merry Christmas!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Wild Chocolate schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:41:
[...]

Ik heb dit setje van Black & Decker, voor op de motor. Geen super gereedschap, maar daar is de prijs ook naar, en het is compact. Vast ook ergens anders nog te vinden, ik heb begin 2019 €23,50 betaald.

Voordeel daarvan vind ik, dat er ook steeksleutels in zitten. Alleen dopjes heb je niet zoveel aan, als aan de achterkant een moertje meedraait. Dus een dopje en een steeksleuteltje, of eventueel de bahco om de andere kant tegen te houden is wmb wenselijk.
is verdikkeme de brexit toeslag al begonnen ofzo? https://www.amazon.co.uk/...-Automobile/dp/B003BUAE70 £39.11 vs € 28,87

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

-tom-562 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:09:
[...]

Ik had zoiets:
https://www.toolstation.nl/stanley-gereedschapsetui/p77510
Als het goed is heb je het gereedschap nauwelijks nodig, dus Action spul voldoet dan ook prima. Ik neem op vakantie iig niet mijn Knipex/Wera/Hazet tangen/schroevendraaiers/sleutels mee :P
Nou, persoonlijk ben ik net juist gereedschap aan het weggooien. Alle steeksleutels waar geen Gedore / Renault / VBW / Mercedes-Benz / Bahco op staat gaan de metaalbak in. Deze sleutels heb ik nog van een oude garage gekregen.

Alles met alleen DROP & FORGET erop doe ik ook weg. Het leven is te kort voor slecht gereedschap. :+

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Wild Chocolate schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:41:
[...]

Dat is echt geen geld voor zo'n setje!

• Ypuh
  • Nu online
Ziet er ook uit als een deel van het gereedschap wat ik laatst in de kliko gegooid heb. Gebruikte het al zelden, maar nog steeds werkte het in no-time al voor geen ene meter meer (bijv. de bekken van het tangetje stonden zo scheef dat ze elkaar bijna niet meer raakte). Die inbus sleuteltjes stellen helemaal niets voor.

Je zult zelf een afweging moeten maken. Voor die ene keer kan het je redden en het betaald zich de eerste keer al terug. Aan de andere kant, als je iets stuk draait ben je verder van huis.

Het gaat misschien wat ver om zo'n uitgebreide Wera set + stel Knipex tangen achterin je auto/motorkoffer te laten liggen als je het nooit gebruikt, maar één niveautje hoger qua gereedschappen of een soort go-to bag die je pakt voor de wat langere motorvakanties kan geen kwaad.

In Nederland op een woon-werk route hou ik het gewoon lekker bij de ANWB (vanuitgaande dat je auto/motor gewoon goed is en een ritje van 50km niet spannend is). Heb zelf helemaal geen gereedschap achterin, enkel een multitooltje op de fiets.

[Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 21-12-2020 22:35]

• Dirk33
Ypuh schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:31:
Heeft iemand nog een tip voor een degelijke gereedschapswagen (leeg)? Hij hoeft niet al te groot te zijn, en een houten werkblad waar je een bankschroef op kwijt kunt zou leuk zijn.
Die Beta C24S/7O kisten van 500 euro die bijv. bij HBM te koop zijn, zijn echt prima karren. Degelijk, goede wielen en fijne lades. Beter dan die HBM huismerk dingen
Bankschroef kun je daar ook prima op maken. Houten plaat op lijmen, gaten doorboren en bankschroef erop vast bouten.Even 1ste 2 lades eruit pakken en je kunt de bouten vastzetten.
Hebben wij ook gedaan met enkele karren en werkt top.

Wat je ook kunt doen is goed markplaats in de gaten houden. 2e hands nette Stahlwille//Gedore of Snap-on karren komen nog wel eens voorbij voor 500 euro.

• Ypuh
  • Nu online
Dirk33 schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:33:
Wat je ook kunt doen is goed markplaats in de gaten houden. 2e hands nette Stahlwille//Gedore of Snap-on karren komen nog wel eens voorbij voor 500 euro.
Bedankt!

Was zelf ook al tot de conclusie gekomen dat er aardig wat op MP (en veilingsites) voorbij komt. Marktplaats zit helaas weer vol met van die handelaartjes, wat het moeilijk maakt om het kaf van het koren te scheiden en de prijzen liggen daardoor ook relatief hoog (of je moet er snel bij zijn).

Ga dan denk ik toch voor een 2e hands Stahwille/Gedore/Facom karretje die een beetje netjes is. Zit nog te twijfelen om een deel van mijn pas aangeschafte Facom/Stahlwille gereedschap te koop te zetten en direct voor een gevulde kar te gaan omdat het qua inlays een stuk netter/overzichtelijker oogt. Het gereedschap wordt niet heel vaak gebruikt (paar keer per maand, de ene periode vaker dan de andere), dus ik ben wel geneigd om het in 1x goed te doen en dat het dan ook lang meegaat.

Een compleet gevulde kar voor €300 is in ieder geval niet wat ik zoek. Dan is 2x per maand je ergens aan ergeren weer net iets te vaak. Ergens tot de €1.000 voor incl. 1/2" en 1/4" ratels en doppen, set T-handles, steeksleutels en nog wat spul is net mogelijk bij een merk als Beta. De overige specifieke gereedschappen heb ik al en kan ik dan mooi kwijt in die laatste lades.

• Wild Chocolate
ToolkiT schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:03:
[...]

is verdikkeme de brexit toeslag al begonnen ofzo? https://www.amazon.co.uk/...-Automobile/dp/B003BUAE70 £39.11 vs € 28,87
In Italië is hij €48,19...(pas net, dus Keepa loopt nog achter) Prijsbeleid van Amazon is heel grillig en totaal onlogisch:
Ypuh schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:07:
Ziet er ook uit als een deel van het gereedschap wat ik laatst in de kliko gegooid heb. Gebruikte het al zelden, maar nog steeds werkte het in no-time al voor geen ene meter meer (bijv. de bekken van het tangetje stonden zo scheef dat ze elkaar bijna niet meer raakte. Die inbus sleuteltjes stellen helemaal niets voor.

Je zult zelf een afweging moeten maken. Voor die ene keer kan het je redden en het betaald zich de eerste keer al terug. Aan de andere kant, als je iets stuk draait ben je verder van huis.
(...)
Natuurlijk is het geen topkwaliteit. Je moet dus wel selectief zijn in hoeveel kracht je waarop zet. Maar voor noodreparaties onderweg voldoet het voor mij prima. Thuis heb ik knap gereedschap, en dat breid ik ook nog steeds uit. Maar als boordgereedschap vind ik een paar tientjes prima. Als ik op vakantie ga, neem ik nog wel een paar dingen extra mee.

iRacing Profiel

• henkie196
  • Niet online
Ypuh schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:48:
Bedankt!

Was zelf ook al tot de conclusie gekomen dat er aardig wat op MP (en veilingsites) voorbij komt. Marktplaats zit helaas weer vol met van die handelaartjes, wat het moeilijk maakt om het kaf van het koren te scheiden en de prijzen liggen daardoor ook relatief hoog (of je moet er snel bij zijn).

Ga dan denk ik toch voor een 2e hands Stahwille/Gedore/Facom karretje die een beetje netjes is. Zit nog te twijfelen om een deel van mijn pas aangeschafte Facom/Stahlwille gereedschap te koop te zetten en direct voor een gevulde kar te gaan omdat het qua inlays een stuk netter/overzichtelijker oogt. Het gereedschap wordt niet heel vaak gebruikt (paar keer per maand, de ene periode vaker dan de andere), dus ik ben wel geneigd om het in 1x goed te doen en dat het dan ook lang meegaat.

Een compleet gevulde kar voor €300 is in ieder geval niet wat ik zoek. Dan is 2x per maand je ergens aan ergeren weer net iets te vaak. Ergens tot de €1.000 voor incl. 1/2" en 1/4" ratels en doppen, set T-handles, steeksleutels en nog wat spul is net mogelijk bij een merk als Beta. De overige specifieke gereedschappen heb ik al en kan ik dan mooi kwijt in die laatste lades.
Op zich is het wel een aardig idee, zo'n volledige wagen in één keer. Maar als je dan een keer een extra tang, schroevendraaier, of dop nodig hebt, heb je er nog steeds geen plek voor. Ik ben persoonlijk ook niet zo'n fan van alles van hetzelfde merk. Ik hoef bv. geen Gedore schroevendraaiers of tangen, die heb ik liever van andere merken. Maar dan moet je weer zelf een custom inlay maken, of alles los in de lades gooien. Ik zag wel laatst hier of in het andere gereedschaps topic iemand voorbij komen die zelf erg mooie custom inlays had gemaakt.

/edit
Die mooie custom inlays gevonden: FSSF in "Goed (auto)sleutelgereedschap"

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je kan ook foam inlays zelf op maat snijden he, dat stelt ook echt niet veel voor. :)

• henkie196
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:35:
Je kan ook foam inlays zelf op maat snijden he, dat stelt ook echt niet veel voor. :)
Nee, maar dat krijg ik nooit zo netjes uitgesneden als een 'officiele' inlay.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

JeroenE schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:45:
[...]
Bij mijn vorige auto zat een compressor die je kan aansluiten op de 12V aansluiting om een band op te pompen. Werkt prima, maar duurt vanzelfsprekend wel lang.

Bouwmarkt compressoren zijn er in diverse uitvoeringen. Je hebt ze van bijvoorbeeld een Stanley DN200/8/6 die niet zo groot is.
Ben er inmiddels achter gekomen dat Makita mooie handzame compressoren heeft (puur alleen om banden mee op te pompen) op hun 18V LXT systeem. Daar heb ik al 2 accu's van, dus dat komt goed uit. Het mooie is dat ze nu ook weer een actie hebben waarbij je een gratis 5Ah accu krijgt (verkoopwaarde 75 euro ofzo), en die compressor zelf rond de 90 euro kost. Als ik die accu weer los verkoop heb je met wat geluk zo'n compressor voor 2 of 3 tientjes :o

• Dirk33
Iemand ervaring met de betere ringratel setjes?
Ben op zoek naar een mooi setje. Komt in een kar, dus doosjes/tasjes allemaal niet belangrijk.
Liefst omschakelbaar, flex kop zou ook niet verkeerd zijn.

Zit nu te kijken naar bijv.
Beta 142
https://www.gereedschapce...lbaar-8-19mm-1420259.html
Stahlwille 17F
https://www.werkzeuggigan...m.php?id=98867191&lang=nl
(niet omschakelbaar, geen flex, maar wel leuke actie op dit moment)

Wat ik heb gelezen is dat heel veel ringratels in Taiwan worden gemaakt, iets vanwege patenten ofzo.
op zich geen probleem, maar ik wil niet een premium 'german' prijs betalen voor iets wat uit dezelfde fabriek komt als iets wat de helft kost.

• henkie196
  • Niet online
Voor zover ik weet, zijn de ringratels van zowel Gedore, Hazet, en Stahlwille niet made in Germany. Hazet en Stahlwille ringratels heb ik zelf, en daar staat zeker geen made in Germany op. Gedore ook niet, die heb ik wel eens in de handen gehad.

Ik zelf al eens een ringratelsleutel van Hazet gesloopt, simpel door de richting een keer om te schakelen terwijl de ratel nog op de moer zat. Not impressed, maar dat heb ik wel bij meer van Hazet.

Ik kan niet eens vinden dat Stahlwille ringratelsteeksleutels heeft die niet omschakelbaar zijn, ben wel benieuwd hoe lang die set al ergens ligt. Maar de combinatie niet omschakelbaar en toch een 15 graden hoek voor het ratelgedeelte lijkt me vrij onhandig, dat zou ik niet doen.

Voor die Beta set lijken ze me niet omschakelbaar, ondanks wat het zegt op die link (gereedschapscentrum is altijd wat summier met de info). Als ik de 142SN/SC9 op zoek, lijkt dit een niet omschakelbare ratel te zijn met een flex kop. Lijkt me overigens prima, een niet omschakelbare ratel is robuuster en met de flex kop hoef je alleen maar de ratel om te draaien om de andere kant op te draaien.

• lyncyst
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:21
Ervaring met Bahco 1rm, goede sleutels.
Zoals jezelf aangeef komt het gros uit Taiwan, zo ook de Bahco's. De sleutels zijn wat langer, en hebben een dikkere steeksleutelzijde vergeleken met de standaard sleutels van Bahco (111m)

Alleen de Gedore maakt ringratels in Duitsland. maar zijn wel weer een stukje prijziger

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een lichte garagekrik.
Liefst <16 kg
Liefst van een beetje degelijk merk.

Weet iemand iets beters dan deze 2?
- https://link.marktplaats.nl/m1627725059 (merkloos)
- https://link.marktplaats.nl/a1311397744 (BGS)

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED
Gat in ozonlaag: vnl. drijfgassen (CFK's), gat dicht in 2060: FIXED
Broeikaseffect: vnl. CO₂ (en methaan en lachgas), afbouw uitstoot begonnen

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:18
@Jaaap https://www.datona.nl/datona-autokrik-2-ton.html Zou kunnen, ik vind hem wel erg licht.

Ik gebruik een Datona krik van 2.5 ton van Datona, maar die is fors veel zwaarder (ik gok 30kg).

• Jaaap
  • Niet online
Huh, weegt die echt maar 10.2 kg?
Voor een stalen krik?

Brrr... als je die reviews leest: die zijn allemaal zo nep, het druipt er van af!

[Voor 13% gewijzigd door Jaaap op 08-01-2021 14:02]

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED

• Rmanen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:50
Jaaap schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:31:
Ik ben op zoek naar een lichte garagekrik.
Liefst <16 kg
Liefst van een beetje degelijk merk.

Weet iemand iets beters dan deze 2?
- https://link.marktplaats.nl/m1627725059 (merkloos)
- https://link.marktplaats.nl/a1311397744 (BGS)
Winntec heeft er twee van Alu, onder 16kg. Heb zelf een ultra low profile van dit merk, echt een top ding!

• Jaaap
  • Niet online
Rmanen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:16:
Winntec heeft er twee van Alu, onder 16kg. Heb zelf een ultra low profile van dit merk, echt een top ding!
Winntec YM411355, 14kg en maar € 140,-
Goeie deal lijkt me.
https://www.techniekwebsh...gen-gewicht-ym411355.html

Is Winntec een beetje ok?

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

De bovenstaande reacties heb ik even naar het juiste topic verplaatst.

@Jaaap Ik heb zelf een HBM-krik, maar ook die zit rond de 30kg, waar zo'n beetje iedere krik al snel zit. Bij HBM zijn de enige krikken die in de buurt van de 16kg komen een hybride aluminium/staal (18,5kg, 1,5ton hefvermogen, vergelijkbaar met de krikken uit jouw marktplaats linkjes) of een cheapass 2 tons krikje die 9,5kg weegt (en ik serieus afraad)

Waarom moet hij per sé licht zijn? Wil je hem vaak meenemen? Zo nee, staar je dan er vooral niet dood op.

Verder zijn al die krikken zo goed als gelijk en zit er niet echt verschil tussen.

• Jaaap
  • Niet online
-

[Voor 99% gewijzigd door Jaaap op 08-01-2021 17:58. Reden: Dubbelpost]

• Wild Chocolate
@Jaaap Dit lijkt me een geschikte krik voor je:

https://www.autogereedsch...t-nieuw-type/#description

Rodac is een gerenommeerd merk, en de webshop heb ik zeer goede ervaringen mee. Eigenaar is actief op motor-forum, en wordt daar beschouwd als huisleverancier. Zelf ook al diverse zaken besteld. Zijn omschrijvingen zijn erg betrouwbaar, als je het mij vraagt. Hij geeft ook gewoon aan wat instapkwaliteit is en wat beter.

iRacing Profiel

• Jaaap
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:51:
https://www.autogereedsch...t-nieuw-type/#description

Rodac is een gerenommeerd merk, en de webshop heb ik zeer goede ervaringen mee. Eigenaar is actief op motor-forum, en wordt daar beschouwd als huisleverancier. Zelf ook al diverse zaken besteld. Zijn omschrijvingen zijn erg betrouwbaar, als je het mij vraagt. Hij geeft ook gewoon aan wat instapkwaliteit is en wat beter.
Oh die is ook mooi en niet duur.
Die specs kloppen misschien niet 100% want hier staat "Minimale hoogte: 78mm" maar op andere plekken lees je "Min. Hoogte 90mm".

• Wild Chocolate
Jaaap schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:29:
[...]

Oh die is ook mooi en niet duur.
Die specs kloppen misschien niet 100% want hier staat "Minimale hoogte: 78mm" maar op andere plekken lees je "Min. Hoogte 90mm".
Hem kennende, zou het me niet verbazen als hij het zelf nagemeten heeft. Hij is zeer zorgvuldig en uitgebreid in zijn omschrijvingen en baalt er stevig van dat diverse sites zijn omschrijvingen 1 op 1 overnemen.

Je kan het hem vragen, natuurlijk. Site heeft ook een chat-functie, tijdens openingstijden.

iRacing Profiel

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Over krikken gesproken, mijn HBM heeft een defect en via HBM blijkt het defecte onderdeel niet te koop te zijn... Ik heb zelf het internet ook al afgezocht, maar kan geen passend onderdeel vinden. Ik vind wel vergelijkbare ventielen, maar los van eventuele maatverschillen, hebben die sowieso allemaal een ander uiteinde aan de schroefkant (rechts op de foto). Wat niet meehelpt is dat ik niet kan ontdekken wie de origineel fabrikant van de krik is, op de naam van HBM na staan er geen andere merknamen op.

Van het ontlastventiel (om de krik te laten zakken) is de universele koppeling gebroken:

Het linkerdeel zit met een dunne stalen pin (3 mm diameter) in de koppeling en die pin is gebroken.

Ik dacht het opgelost te hebben met een M3 boutje, maar die brak al bij de eerste test (en moet nu uitgeboord worden...).

Wie heeft er een idee hoe dit te fixen? Ik vind het een beetje zonde om een verder goede krik te moeten vervangen omdat er één kleine, stalen pin van +/- 10x3mm groot gebroken is...

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
deepbass909 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:42:
Over krikken gesproken, mijn HBM heeft een defect en via HBM blijkt het defecte onderdeel niet te koop te zijn... Ik heb zelf het internet ook al afgezocht, maar kan geen passend onderdeel vinden. Ik vind wel vergelijkbare ventielen, maar los van eventuele maatverschillen, hebben die sowieso allemaal een ander uiteinde aan de schroefkant (rechts op de foto). Wat niet meehelpt is dat ik niet kan ontdekken wie de origineel fabrikant van de krik is, op de naam van HBM na staan er geen andere merknamen op.

Van het ontlastventiel (om de krik te laten zakken) is de universele koppeling gebroken:
[Afbeelding]
Het linkerdeel zit met een dunne stalen pin (3 mm diameter) in de koppeling en die pin is gebroken.

Ik dacht het opgelost te hebben met een M3 boutje, maar die brak al bij de eerste test (en moet nu uitgeboord worden...).

Wie heeft er een idee hoe dit te fixen? Ik vind het een beetje zonde om een verder goede krik te moeten vervangen omdat er één kleine, stalen pin van +/- 10x3mm groot gebroken is...
Een oud 3mm boortje afgeslepen op de juiste lengte? (En dan niet het boor gedeelte maar de achterkant die je in de boormachine drukt.)

[Voor 3% gewijzigd door .Maarten op 08-01-2021 23:57]

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

.Maarten schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:56:
[...]

Een oud 3mm boortje afgeslepen op de juiste lengte? (En dan niet het boor gedeelte maar de achterkant die je in de boormachine drukt.)
Heb ik ook al aan gedacht, ik heb een enorme voorraad cheap ass HSS boren van 1mm t/m 10mm waarvan ik er één zonder schuldgevoel wel van kan opofferen. Eén klein dingetje is alleen dat de pen door middel van klemming in de koppeling op z'n plek moet blijven, dus of het moet een hele krappe passing zijn, of ik moet bramen aan de uiteinden kunnen veroorzaken die in de U-beugel klemmen. Met een boortje wordt dat lastig.

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:29

thijsco19

KTM 990 SMT

deepbass909 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:41:
[...]

Heb ik ook al aan gedacht, ik heb een enorme voorraad cheap ass HSS boren van 1mm t/m 10mm waarvan ik er één zonder schuldgevoel wel van kan opofferen. Eén klein dingetje is alleen dat de pen door middel van klemming in de koppeling op z'n plek moet blijven, dus of het moet een hele krappe passing zijn, of ik moet bramen aan de uiteinden kunnen veroorzaken die in de U-beugel klemmen. Met een boortje wordt dat lastig.
Met een centerpons net naast het gat een center slaan. Hierdoor word het materiaal een klein beetje verplaatst naar het gat.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Ypuh
  • Nu online
Dirk33 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:06:
Iemand ervaring met de betere ringratel setjes?
Ben op zoek naar een mooi setje. Komt in een kar, dus doosjes/tasjes allemaal niet belangrijk.
Liefst omschakelbaar, flex kop zou ook niet verkeerd zijn.
Er staan regelmatig van die Gedore sets op Markplaats, maar die hebben geen flexkop en zijn niet schakelbaar als ik het zo zie. Die van Facom worden ook niet in Frankrijk gemaakt, maar zal wel goed zijn lijkt me. Zijn er in 10 of 12 sleutel uitvoering.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

thijsco19 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:48:
[...]

Met een centerpons net naast het gat een center slaan. Hierdoor word het materiaal een klein beetje verplaatst naar het gat.
Je bedoelt naast het gat in de oren van de koppeling?

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:21
deepbass909 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:42:

[Afbeelding]

Let op de treksterkte. Als je een 4.4 of andere bouwmarkt kwaliteit erin hebt gedaan is het zo afgelopen. Ik denk dat je dit zoekt, deze sla je erin en drukken zich vast: https://nl.aliexpress.com/item/4000309875370.html

[Voor 4% gewijzigd door Vinzz op 09-01-2021 17:41]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ga anders eens langs een landbouwmechanisatie bedrijf, grote kans dat ze zoiets gewoon hebben liggen

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:29

thijsco19

KTM 990 SMT

deepbass909 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:30:
[...]

Je bedoelt naast het gat in de oren van de koppeling?
Ja. Je duwt het materiaal een klein beetje weg richting het gat waardoor de pen er niet meer uit kan.

Eigenlijk wil je een spanstift gebruiken, zo een die vinzz linkt.
Als je het gat precies kan opmeten kan ik wel kijken of ik er 1 hen liggen op werk. Kan ik zo opsturen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:21
Die m3 stiften zijn 3.3mm of 3.5 dus die spannen zich zelf vast.

Btw. bij de Lidl hier lagen nog enkele 94 delige doppensets voor 39.95. Alle lange doppen en torx bits en 2 ratels met verlengstukken. Voor degene die incidenteel sleutelt, echter denk ik dat kwaliteit prima is. Als ik er nog geen had kocht ik nu deze set. Ook een mooie staande schuur en slijpband apparaat voor 80.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Vinzz schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:35:
[...]

Let op de treksterkte. Als je een 4.4 of andere bouwmarkt kwaliteit erin hebt gedaan is het zo afgelopen. Ik denk dat je dit zoekt, deze sla je erin en drukken zich vast: https://nl.aliexpress.com/item/4000309875370.html
Ik weet zo niet welke treksterkte het was, het was een willekeurige M3 schroef omdat op deze plek in principe niet veel kracht op de pen zou mogen staan. Helaas was dus echt te zwak.

Rolpinnen (of spanstiften) zijn inderdaad ook een goed idee. Het huidige gat is net wat kleiner dan M3 (aangezien ik M3-schroefdraad erin kon tappen), lengte moet ik alleen even opmeten (zal +/- 15mm zijn, maar langer kan altijd afgeslepen worden). Ik moet alleen eerst nog even het restant van de schroef er weer uit zien te krijgen.

Landbouwmechanisatiebedrijven zijn wel een idee, hier in de regio zitten er meerdere en ondanks de lockdown zijn die wel open. En anders even geduld tot HBM weer opengaat (voor een 10tje kan ik daar een 315-delige set halen).

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het is sowieso handig om een doosje spanstiften te hebben.
Net als een doosje splitpennen, doosje binnen seegerringen, doosje buiten seegerrringen, doosje e-clips, doosje spieën, doosje halve maan spieën, doosje pakkingringen, doosje O-ringen (zowel nbr als viton), doosje koperen ringen, doosje borgveren, doosje borgpennen, doosje madeschroefjes etc etc.
;)

• M0i
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 13-04 18:44
mr_petit schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:21:
Het is sowieso handig om een doosje spanstiften te hebben.
Net als een doosje splitpennen, doosje binnen seegerringen, doosje buiten seegerrringen, doosje e-clips, doosje spieën, doosje halve maan spieën, doosje pakkingringen, doosje O-ringen (zowel nbr als viton), doosje koperen ringen, doosje borgveren, doosje borgpennen, doosje madeschroefjes etc etc.
;)
En uiteraard een doosje pleister en Paracetamol. 8)7
Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True