Goed (auto)sleutelgereedschap

Pagina: 1 ... 18 ... 59 Laatste
Acties:
  • 513.196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 20:08
Datona al veel goede ervaringen mee. En meestal degelijk spul!

Mijn LUX set begint na een jaar intensief sleutelen toch wel los aan te voelen in de ratels. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 18:01
XeNoBiTe schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:43:
Met de koude winterdagen wel handig om een goede werkplaatskachel te hebben in de garage, of als je zoals ik een huis compleet gaat renoveren.

Iemand ervaringen met deze kachel van de Lidl? Ziet er wel fraai uit en heeft 3 kW vermogen. Vanaf vandaag in de verkoop voor €49,99.
Als ik jou was zou ik naar een propaankacheltje zoeken.
Lijkt mij een stuk voordeliger stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat is geen gek idee! Toevallig laatst ook eens naar zitten kijken. Zoiets als deze bijvoorbeeld. Aanschafprijs is wel een stuk hoger, maar verbruik is grofweg de helft minder tegen een hoger vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Of een petroleumkachel. Zibro schijnt wel goed spul te zijn.

Heb je iig geen gedoe met gewissel van gasflessen.

Dacht dat je met propaan altijd een rookgasafvoer nodig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zibro is wel wat prijziger in mijn ervaring. Ook redelijk vochtig worden de verwarmde ruimtes en de geur die eraf komt is wel redelijk sterk. Misschien alweer teveel OT inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:26:
vandaag de slagmoersleutel binnen gehad, blue point at555 voelt goed aan, lekker wielen wisselen binnenkort
Hoeveel verschil maakt het nou daadwerkelijk??? Is het echt zo dat de wielmoeren die eerste te vast zaten om los te krijgen nu wel los komen met dat nieuwe ding???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:37:
[...]

Hoeveel verschil maakt het nou daadwerkelijk??? Is het echt zo dat de wielmoeren die eerste te vast zaten om los te krijgen nu wel los komen met dat nieuwe ding???
dit is mijn eerste luchtsleutel dus ik kan niet vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 11:30

The Bad Seed

Chaotic since 1983

MailMan schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:49:
Ik wil binnenkort ook even zelf kleppen stellen maar waar ik tegenop kijk is dat ik niet weet hoe ik aan de shims ga komen. Het liefs heb ik gewoon een voorraad van de meest gebruikte maten, maar ik heb echt bizar hoge prijzen voorbij zien komen. Alternatief is ze los bestellen nadat je alles hebt opgemeten, maar dan moet ik de motor dus een aantal dagen uit elkaar laten staan en ik heb hem bijna dagelijks nodig.
Wegens de prijs van plaatjes inruilen bij mijn lokale Honda motordealer (10 euro per stuk 8)7 ) heb ik een tijdje terug een Hot Cams shim kit besteld(ebay). 50 diktes, 3 van elk voor rond de 60 euro. Geen idee of die de juiste klepstelplaatjes voor jou in het assortiment hebben, maar je kan eens kijken.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

MailMan schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:53:
Dat kan inderdaad wel, maar ik heb een sleutelplek in the middle of nowhere. Dat betekent dus dat er iemand met mij mee moet gaan aangezien ik dan geen vervoer heb. Daarnaast zit je dan met het punt dat je misschien een paar plaatjes extra wil hebben mocht je de speling niet helemaal goed hebben opgemeten. Het zou gewoon relaxt zijn om een collectie te hebben, maar om de een of andere reden moeten die dingen een paar euro per stuk kosten.

Ach, zo'n ramp is het niet :P
Een constructie die ik wel eens als tip heb gezien op een website gezien: een doos met collectie te "kopen", en die na gebruik weer in te leveren, waarna je het verschil met de aanschafprijs weer gewoon terugkreeg, (dus in praktische zin was het gewoon huren met de volledige nieuwprijs als borg,) en dus alleen betaalde voor de uiteindelijk door jou gebruikte plaatjes, en zij die doos weer aanvulden met nieuwe plaatjes..

Alleen ik heb geen idee waar ze dat doen, en of ze dat uberhaupt nog doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Thanks voor de tips :)

Nu weer daar toch mee bezig zijn :P

Ik zoek een plek in NL waar ik Inbus T-Sleutels met verschuifbare as kan kopen. Dit soort, maar dan los:

Afbeeldingslocatie: https://www.pegasusautoracing.com/Images/L/BT-009510693.JPG

• nokiaan958GB
  • Niet online
Gewoon even google gebruiken:
http://www.beta-tools.com...__catalog_beta/__filters_
of
http://www.mercateo.nl/p/...bussleutel_6_mm_BETA.html

Zijn inderdaad niet ruimschoot verkrijgbaar
Misschien op vakantie in italie een stuk of wat kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:48
nokiaan958GB schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:10:
Gewoon even google gebruiken:
http://www.beta-tools.com...__catalog_beta/__filters_
of
http://www.mercateo.nl/p/...bussleutel_6_mm_BETA.html

Zijn inderdaad niet ruimschoot verkrijgbaar
Misschien op vakantie in italie een stuk of wat kopen :+
een beta dealer moet dat toch ook gewoon kunnen leveren?

ik heb n.a.v. Wielenwissel zelf uitvoeren; Benodigdheden? een fatsoenlijk wringijzer en een momentsleutel gekocht. zo'n wringijzer is wel een stuk makkelijk dan de kruissleutel die ik normaal zou gebruiken. proxxon momentsleutel is top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ja, kruissleutel heb ik al langer dan 10 jaar niet meer.
Vroeger zat zo'n ding soms standaard bij de wagen.

Is in mijn beleving alleen geschikt als (nood)gereedschap bij pech onderweg

Voordeel is wel dat je nooit een verlengstuk nodig hebt omdat hij altijd lang genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nokiaan958GB schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:02:
Ja, kruissleutel heb ik al langer dan 10 jaar niet meer.
Vroeger zat zo'n ding soms standaard bij de wagen.

Is in mijn beleving alleen geschikt als (nood)gereedschap bij pech onderweg

Voordeel is wel dat je nooit een verlengstuk nodig hebt omdat hij altijd lang genoeg is.
Nadeel is dat zo'n ding geschikt is om er op te gaan staan met je volle gewicht terwijl de kop niet goed op de bout/moer staat. Dat je zelf op je "bakkes" gaat is niet zo erg.... Een paar ronde moeren/bouten genezen slechter ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

wimmel_1 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:43:
[...]

Nadeel is dat zo'n ding geschikt is om er op te gaan staan met je volle gewicht terwijl de kop niet goed op de bout/moer staat. Dat je zelf op je "bakkes" gaat is niet zo erg.... Een paar ronde moeren/bouten genezen slechter ;)
Of dat je bij het lostrekken de lasverbinding van het kruis breekt :X Voordeel van kruissleutels was wel dat ze makkelijk waren voor het losdraaien als de moer of bout eenmaal vrij wou draaien. Gewoon het uiteinde losjes in je hand en met de andere hand een zet geven aan één van de kruisarmen. Dan draaide de bout of moer zo verder los.

Maar geef mij maar een goed wringijzer of telescopische wielmoersleutel. Daar kan je tenminste lekker veel kracht op zetten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:21:
[...]

Maar geef mij maar een goed wringijzer of telescopische wielmoersleutel. Daar kan je tenminste lekker veel kracht op zetten.
Duurt inderdaad alleen een eeuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:09:
[...]

Duurt inderdaad alleen een eeuwigheid.
Ik doe dat ook nog steeds heel vaak, ik heb gewoon soms met wielmoeren dat slagmoersleutel ze niet helemaal zelf aankan dan maak ik een klein begin met de hand. Het kan soms nou eenmaal niet anders, of ik moet een betere slagmoersleutel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:55
Dat is een kwestie van betere slagmoersleutel halen... Je hebt zo'n ding om moeren enzo los te maken. Als je ze alsnog met de hand los moet draaien schiet je er niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
De accu van de avensis (2001, 1.8 benzine) laadt niet meer bij nu wil graag de accu en de laadstroom van de dynamo testen.

heeft iemand een tip voor een aardige multimeter en acculader ?

[ Voor 80% gewijzigd door wd200 op 05-01-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:58
Vanaf volgende week is er voor 3 euro een dynamo- en accutester te koop, wellicht kan je daar even op wachten?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6604399/Screenshot%202014-01-06%2021.32.42.png

[ Voor 10% gewijzigd door endness op 06-01-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:20
Plaatje doet het niet hierboven.
Maar voor zulk soort basale dingen voldoet zelfs de goedkoopste multimeter van de bouwmarkt.

Met draaiende motor moet je 14V of hoger meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
(laad)stroom = amperes

Gewoon een nieuwe accu kopen als hij oud is. Kun je weer 10 jaar vooruit.
Tenzij je in siberie woont of hem ook voor andere doeleinden wilt gebruiken zou ik geen cent uitgeven voor een acculader.
Ik rij al bijna 30 jaar auto en nog nooit een acculader nodig gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door nokiaan958GB op 07-01-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50

Wok

Dakloos...

^^ Beetje kort door de bocht, hoor ;)

Voor een auto die (vrijwel) dagelijks wordt gebruikt ben ik het wel met je eens, maar ik heb bijvoorbeeld ook nog twee auto's die hobbymatig/recreatief gebruikt worden en daardoor ook voor langere tijd (lees: enkele maanden tot een half jaar) stil staan. Dan is het wel prettig om de accu's aan een druppellader te hebben staan (of voor ingebruikname aan de lader te kunnen zetten)...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Met stom hierboven. Mijn Aprilia heeft een nogal minimalistische accu en wat last van lekstroom, als ik die motor langer dan een week of 2-3 niet gebruik heeft hij toch echt wat hulp nodig om weer te starten :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:55

Aapje

Opel-beun
Accu loshalen is geen optie? Eventueel met een wat grotere schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

endness schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:33:
Vanaf volgende week is er voor 3 euro een dynamo- en accutester te koop, wellicht kan je daar even op wachten?
Waar is deze aanbieding van welke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Lidl, in de folder.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de accu-tester kopen, ik heb al heel vaak stilgestaan met een kapotte accu. Toen ik mijn auto kocht zat de originele BMW accu van 20 jaar oud er nog in maar dat zag je er niet vanaf..... En ik heb ook 1 accu gehad daar liep het accuzuur uit. En zo nog heel vaak lopen kloten terwijl de startmotor gewoon stuk bleek te zijn dus dat is me 3 euro wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

nokiaan958GB schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:16:
(laad)stroom = amperes

Gewoon een nieuwe accu kopen als hij oud is. Kun je weer 10 jaar vooruit.
Tenzij je in siberie woont of hem ook voor andere doeleinden wilt gebruiken zou ik geen cent uitgeven voor een acculader.
Ik rij al bijna 30 jaar auto en nog nooit een acculader nodig gehad.
Om te meten of een accu kapot is, zou je inderdaad eigenlijk de laadstroom moeten meten. Maar als je met een lopende motor 14 volt op de polen meet, maar de accu wel steeds te snel leeg is, dan kan je rustig er vanuit gaan dat je accu kapot is. Bij een defecte dynamo of ander laadprobleem zou je namelijk die 14 volt niet meer halen.

Ik heb zelf overigens tegenwoordig een accu standaard aan een druppellader liggen. Twee jaar terug moest de accu vervangen worden vanwege de APK (de accu stond los in de bak, iets wat meerdere keuringen over het hoofd was gezien, maar bij een steekproef eruit gepikt werd...), die nog prima is. Die heb ik tegenwoordig dus gewoon als back-up aan een druppellader in de berging staan. Zo heb ik altijd een noodaccu staan die goed opgeladen is.

Maar er speciaal voor kopen zou ik persoonlijk ook niet gedaan hebben.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu in een aflevering van niet zulk goed gereedschap:

YouTube: DeWalt DCF813S2 3/8 Electric Impact Tool Review -EricTheCarGuy

Nu voor maar €191,68 8)7 8)7 (ja dat zijn euros geen dollars)

http://www.toolnation.nl/...volt-slagmoersleutel.html

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Je kunt je bijna niet voorstellen dat 10,8 volt en zo'n kleine accu veel kracht kan produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook ontzettend flauw dat ze het (in de US) 12V noemen terwijl het 10.8V is.
Daar heb ik zo'n hekel aan, net als PMPO vermogen bij versterkers.

[ Voor 4% gewijzigd door Juup op 09-01-2014 20:19 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:41:
En nu in een aflevering van niet zulk goed gereedschap:
Ja die zag ik ook langskomen.
En hij doet zo z'n best om het niet een totale POS te noemen :D
(hij zal dat ding weg gesponsord gekregen hebben oid)

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 10-01-2014 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens in sommige Lidl's hebben ze weer die grote 50l luchtcompressor te koop voor 200 euro, het is echt een aanrader als een vergelijkbare wil bestellen (einhell is hetzelfde merk) betaal je 300 euro. En al je gereedschap werkt er prima op dus wees er snel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:15:
Trouwens in sommige Lidl's hebben ze weer die grote 50l luchtcompressor te koop voor 200 euro, het is echt een aanrader als een vergelijkbare wil bestellen (einhell is hetzelfde merk) betaal je 300 euro. En al je gereedschap werkt er prima op dus wees er snel bij.
"Was fur eine Marke hat das compressor?"
- "Das ist Einhell" })

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godver ik die accu tester kopen bij de lidl voor 3 euro blijkt die inderdaad alleen maar de voltage te meten daar heb ik dus niks aan had ik inderdaad net zo goed een multimeter kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Iemand ervaring met kapotte compressors ?

Ik heb een specair(airpress) compact 350/50 compressor.
zo een http://www.airpress.nl/pr(...)ID=94&ProductID=2436

Nu is de aansluiting tussen de compressor en de ketel kapot zie:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7322/11908974335_50397c716e_c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7393/11908977935_be887bb50f_c.jpg

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste herstellen, ik kreeg de aansluiting niet direct uit de ketel gedraaid maar had ook geen passende steeksleutel.
Is dit uberhaubt los te vervangen ?

Het is een aansluiting waar een bout in gaat om het gat af te sluiten nu is er een stuk(incl schroefdraad) afgebroken.
Kan ik dit lijmen ? (dan moet niet meer los, ik kan ook niet bedenken waarom ik dat zou willen) Welke lijm kan ik hier het beste voor gebruiken , bestaat zoiets uberhaubt aangezien het 8bar moet houden ?

[ Voor 5% gewijzigd door wd200 op 12-01-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kun je niet beter een nieuwe aansluiting op de ketel (laten) lassen? Een compressor met een werkdruk van ~10Bar kan losrakende onderdelen als ongerichte munitie op je afvuren :o

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 12-01-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel dingen van die luchtcompressors zijn los te vervangen gewoon even contact opnemen met de fabrikant (airpress) in dit geval. Of vraag even wat de reperatie kosten zijn als je zelf geen las apparaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Lijkt een terugslagklep te zijn.
morgen even mailen / bellen.
http://www.airpress.nl/pr...SubcatID=17&ProductID=794

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De aansluiting op de ketel is dus nog wel gewoon intact?

Zie de plaatjes hier even niet, telefoon en zo ... :P

[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 12-01-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
wimmel_1 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:50:
De aansluiting op de ketel is dus nog wel gewoon intact?

Zie de plaatjes hier even niet, telefoon en zo ... :P
Het lijkt er wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder exacte kennis kennis van compressors zeg ik dat je niet zomaar moet gaan lijmen of iets dergelijks.
Realiseer je dat 30 liter van 10 bar expandeert naar 300 liter als je het loslaat.
Best gevaarlijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Stuk pijp door de aansluiting heen steken en dan proberen de kapotte koppeling met beleid eruit te draaien?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dat, en anders af slijpen en laten lassen, niet kloten hiermee imho.

Als laatste zou je nog een kunnen properen het wat verder af te slijpen en precies passende kleinere buisjes er in met een koppel/hoekstukje er op om vervolgens de pijpjes hard te laten solderen.

Ik zou er mee naar de loodgieter gaan. (en dan eentje die nog goed met metaal kan werken ipv enkel kunststof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

heren,

2 vragen; na veel te sleutelen aan mijn auto's (dailydriver en mijn oldtimer) wordt het eindelijk eens tijd voor een slagmoersleutel.

En daarop mijn eerste vraag: als ik voor pneumatisch zou gaan; wat zou voor de hobbiest een goede maat tank zijn; uit enige guidelines online haal ik 100-200L, 4-5pk (moet stroom zijn, door buren etc wil ik geen brandstof).

Ik wil dit voornamelijk gaan gebruiken voor een impact wrench/slagmoersleutel; schuren etc is niet voor mij weggelegd. Deze slagmoersleutel wil ik wel minimaal 4-500 NM kunnen laten genereren; is dat realistisch met een 100L tank en daar vaak mee gepaarde compressor vermogen?

dan mijn 2e vraag; omdat ik de helft van de tijd in Engeland woon en de andere helft in NL en in beide landen mijn auto's zelf wil onderhouden; heb ik ook serieus gekeken naar een elektrische slagmoersleutel.

Ik kom dan op een paar merken uit, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen en vooral of de varierende prijzen het verschil verantwoorden in kwaliteit en kracht. Want uiteindelijk zijn de specs maar guidelines en weet ik zeker dat de NM's in de praktijk altijd minder zijn dan opgegeven standaarden

waar ik naar gekeken heb is:

Snap-on
Hitachi
Makita
Chicago Pneumatics
Milwaukee
DeWalt?

Ik heb het idee en mijn eigen ervaringen; dat merken zoals Bosch beter links kan laten liggen; ik ben geen proffesional maar ik hoop wel 10+ jaar met mijn gereedschap te kunnen doen en ook die achterlijk verroeste poelie-bout los te kunnen krijgen met dit gereedschap; immers geleerd met gereedschap in een keer goed of helemaal niet.

Zouden goede merken zoals makita en snapon ook waard zijn om 2e hands te kopen? Of is dat echt een no-go? Batt packs is voor mij minder belangrijk; zie onderstaande.

Ik neig dus naar een elektrische (die kan ik nog eens meenemen in het vliegtuig van NL naar Engeland en terug) en accuduur is voor mij minder belangrijk (zeker na 10+jaar) omdat ik van plan ben zelf mijn bedrade voeding te maken (oude accupak ombouwen). Daarnaast is mijn leefsituatie (woning in NL en Engeland) niet zodanig dat ik een mooi schuurtje heb waar ik de compressor altijd netjes kan stallen, dan komt hij semi in de gang te staan bij mij als ik hem niet gebruik.

Hebben jullie tips 'n tricks; en vooral ervaringen? Goede adressen waar ik bovenstaande merken zou kunnen bekijken?

[ Voor 4% gewijzigd door Seesar op 15-01-2014 10:38 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:31
Ja die moet je ook niet gebruiken voor zo iets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:31:

Hebben jullie tips 'n tricks; en vooral ervaringen? Goede adressen waar ik bovenstaande merken zou kunnen bekijken?
Als ik dit zo bekijk:
http://www.conrad.nl/ce/n...12-Hazet-9012SPC?ref=list
Luchtverbruik 127.4 l/min

Dan moet dit voor jou prima zijn:
http://www.einhellwinkel....pressor-bt-ac-400-50-3pk/
(deze heb ik zelf ook bij de lidl gekocht voor 200 euro goede ervaring mee!)

Wat bedoel je trouwens met benzine? Alle luchtcompressors draaien op stroom (normaal gesproken) tenzij je heel afgelegen zit waar je geen stroom voor handen hebt dan kan dat handig zijn.....

Met een elektrische wordt het wat duurder...
http://www.gereedschapcen...ist&utm_content=discarded
(en vergis je niet die dingen zijn ontiegelijk lomp en onhandig en groot! En nog steeds niet zo sterk als een lucht versie...)
mss om een idee te krijgen:
YouTube: Kobalt 8-Amp 1/2-in Corded Impact Wrench
Dit zou voor wielmoeren ook moeter werken trouwens:
http://www.conrad.nl/ce/n...ofi-230V?ref=searchDetail

Op onlineveilingmeester hebben ze vaak dit soort spul te koop maar dan is het of stuk of veel te duur en vaak kan je het niet uittesten. Maar als een lokale garage failliet gaat zou je daar toch kunnen kijken ofzo, als je het mag testen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 11:30

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb geen ervaring met elektrische slagmoersleutels, maar heb bovenstaande Hazet 9012SPC op een simpele 1 cilinder compressor met 50 liter tankje. Om zoals in een prof garage een auto op de brug te zetten en een rondje te lopen rond de auto om 16 of 20 wielbouten los te rammelen is dat niet genoeg, maar met een luchtslang met voldoende inwendige diameter krijg ik er tot nu toe alles mee los. 1 kant opkrikken, assteun plaatsen, wiel los, volgend wiel opkrikken, assteun, wiel los... etc is geen probleem met een 50l tankje.
Een slagmoersleutel heeft vooral druk/lucht/kracht nodig voor de eerste slagen om een vastzittende bout los te krijgen en dan telt vooral hoe vlot je lucht uit de tank tot bij de slagmoersleutel krijgt en hoe efficient de sleutel die lucht omzet in kracht (en daar scoort de Hazet bijzonder goed in zijn prijsklasse). Het volume van de tank bepaalt hoeveel boutjes je kan losmeppen vooraleer de compressor terug lawaai begint te maken, het vermogen van de compressor en het aanzuigdebiet zegt alleen iets over hoe snel je de volgende bout kan aanpakken nadat de compressor terug begint druk op te bouwen.
Daarnaast komt een compressor(tje) altijd wel van pas om bandjes op te blazen en stof weg te blazen :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt inderdaad en ik weet uit ondertussen dat de bekendste youtubers (ericthecarguy, scottykilmer) ook een 1 cilinder compressor hebben met 110v en dat schijnt genoeg te zijn. Ik gebruik zelf trouwens een 30 euro slagmoersleutel van de lidl vol met accesoires en 12 doppen en dat werkt ook goed voor mij. Al heb ik nog nooit een Hazet geprobeerd of iets beters dus die ervaring heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ik begin mijn gamma garagekrikje zat te worden, past net niet lekker en kan niet hoog genoeg voor de set fatsoenlijke assteunen die ik heb.

Nu twijfel ik tussen de allu 'race' krikken van Sonic of Rodac beide rond de €150,- heeft iemand hier ervaring met een van beide? Het gewicht en de +/- 80mm begin stand van beide modellen spreekt mij aan.

Rodac
http://www.autogereedscha...rik-1-5-ton-rodac-tl8020/

Sonic
http://www.sonic-equipment.com/downloads/nl/48015.pdf

Op marktplaats zijn ook Chinese lookalikes te koop, maar ik ga liever voor een merk MET garantie :)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan liever een stalen die wat goedkoper is en 2,25 ton kan dragen persoonlijk....

YouTube: OMEGA magic lift Jack V.S. traditional Jack

en het liefst met beschermrubber.

Trouwens bij Rodac staat de maximale hoogte maar op 380mm. Dat is echt niet zo hoog aangezien de goedkopere stalen 50cm halen! Bij sonic is de maximale hoogte maar 375mm nou doe maar maar een stalen versie die 50cm haalt dan!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Die omega heb ik al vaker gehoord ja, hoop dat die laag genoeg kan, ik heb een 1 auto garage en vaak staan de voorwielen nog buiten als ik achter bezig ben. Omdat de vloer wat hoger is als buiten staat de auto een beetje scheef, dat bevorderd de bodemspeling niet, en die is al niet zo veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Minimale hoogte van de kriksteunen is 14cm, zou net moeten passen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Kriksteunen?
Of bedoel je assteunen?

Zo ja, hangt er van af of je assen op dezelfde hoogte als je bodem zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem mijn auto is ook verlaagd, wat ik gewoon doe (let op heel moeilijk). Is 2 plankjes voor de wielen leggen en er dan op rijden dan lukt het altijd!

Afbeeldingslocatie: http://www.zhome.com/ZCMnL/PICS/jackUpCar/jacku001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

nokiaan958GB schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:14:
Kriksteunen?
Of bedoel je assteunen?

Zo ja, hangt er van af of je assen op dezelfde hoogte als je bodem zitten.
Correctie, krikpunten. Ik krik graag de auto op met de krik onder een kokerbalk of as(starre achteras lekker stevig) en plaats dan de assteunen onder de krikpunten.

Dat rommelen met plankjes is nou net waar ik vanaf hoopte te zijn :), rustbuster heeft de omega krik in de aanbieding, die gaat het worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 14:47

VPI

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:15:
Godver ik die accu tester kopen bij de lidl voor 3 euro blijkt die inderdaad alleen maar de voltage te meten daar heb ik dus niks aan had ik inderdaad net zo goed een multimeter kunnen kopen.
Ik had 'm ook zien liggen....maar ja voor 3 euro kun je ook niet meer verwachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je een startaccu wil testen dan zal je dat ding ook (kortstondig) zwaar moeten kunnen belasten om zo een startcyclus te simuleren. Dat een apparaatje van €3,- dat niet kan vind ik persoonlijk niet eens zo héél vreemd :P

Ze kunnen het ding beter "Voltmeter" noemen, dat dekt de lading iets beter.

@Trolloos: Die hulpstukken die jij daar zó maar even aanhaalt zijn óók zeer handig in 't gebruik als je je auto op een normale hefbrug wil zetten (zo'n ding met twee rijplaten, niet zo'n ding met 4 armen, welke je tegenwoordig vaak ziet) :+

[ Voor 43% gewijzigd door Will_M op 20-01-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:55
Voor zo'n ding met 4 armen werken ze ook perfect hoor:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

.Maarten schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:02:
Voor zo'n ding met 4 armen werken ze ook perfect hoor:P
Uhu... Maar 't verschil is vaak dat je er bij zo'n brug met 4 armen achter komt terwijl je de armen onder de krik(steun) punten probeert te schuiven (wat niet lukt) terwijl je 't bij een brug met rijplaten hoort terwijl je voorbumper en of carrosserie over de brug schaart :+

Een verlaagde auto rijd je vaak gemakkelijker achteruit zón brug op, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen aan welke slijptol ik meer heb ( en ja ik heb een goede compressor ):

https://www.vidaxl.nl/pneumatische-slijptol
http://www.praxis.nl/outl...wx705.1-750w/5294415.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Dat is een beetje een rare vraag omdat je niet vertelt wat je wilt gaan doen.
Dat zijn namelijk 2 gereedschappen die je totaal niet met elkaar kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dingen afslijpen voornamelijk boutjes die te vast zitten. Maar gewoon alles waarvoor die te pas komt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Dan kan je beter een elektrische haakse slijper nemen (wellicht een wat duurdere?)
Die pneumatische slijper is niet haaks (dus daar kan je uberhaupt geen boutkopje mee afslijpen) en wordt doorgaans een carosserieslijper genoemd, vooral om fijner plaatwerk etc mee te slijpen. Dat zijn geen apparaten waarmee je bijv. een stalen t profiel doorslijpt.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 25-01-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt voor de hulp! Ik heb uiteindelijk die van de Praxis gekocht hij was overal al uitverkocht dus moest wat verder rijden maar hij is normaal dan ook 60 euro en om een boutje eraf te slijpen vind ik dat wel meer dan genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Cross-post met het motor-forum:

Vandaag een paar dingetjes binnenkregen van verschillende prijs en kwaliteit :P

Facom 10-delige schroevendraaierset. Heb er ergens anders een tijdje mee gewerkt en vind het echt fijne schroevendraaiers en zeker beter dan wat ik had.
Afbeeldingslocatie: http://www.toolsxl.nl/images/Merken/Facom/Large/Schroevendraaier_Protwist_ANW.J10PB.jpg

Beta Stiftsleutels met verschuifbaar handvat. Wel prijzig voor 6 stuks
Afbeeldingslocatie: http://www.toolsxl.nl/images/Merken/Beta/Large/Beta_951_S6_009510687.jpg

En we gaan wat naar beneden in prijs en kwaliteit :+

BGS 6-delige open ringsleutelset voor het losmaken van remleidingen:
Afbeeldingslocatie: http://espimages.biz/2386/I/176/2/1745-logo1.jpg

Klein magnetisch schoteltje voor schroefjes etc. Lekker alles magnetiseren :+
Afbeeldingslocatie: http://www.gereedschapland.nl/repository/product/thumbnail/67801-leer.jpg

En een assortiment aan O-ringen en Vulringen:

Afbeeldingslocatie: http://www.gereedschapland.nl/repository/product/full/bgs8044.jpg

&

Afbeeldingslocatie: http://www.gereedschapland.nl/repository/product/full/bgs8073.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat magnetische schoteltje is ideaal ik ben alweer zo een schroefje kwijtgeraakt gister ik wordt er helemaal gek van. Het is echt zo een speciaal ding wat je niet even bij de Praxis haalt zeg maar. Helemaal ondergesneeuwd nu (Groningen). Kan dat ku. ding nergens meer vinden en dit gebeurt mij veel te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:57

Sebazzz

3dp

Kan je ook maken door een klein magneetje aan een metalen deksel van een augurkenpot te doen. Dan wordt de gehele deksel magnetisch :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Op zich hoeft dat bgs spul helemaal niet slecht te zijn. Ik heb er best veel van (een keer een hele lading besteld), en de kwaliteit wisselt. Zo heb ik er een 5 delige schroevendraaierset van die heel erg goed/sterk is en zich prima met a merken kan meten (maar die was ook niet overdreven goedkoop: 17 euro oid, daarvoor heb ik ook wel eens een 5 delige hazet schroevendraaierset gezien), maar ook wel wat ander spul wat duidelijk wat minder is en goedkoper is. Je zou dan denken... waarom dan toch niet zo'n setje van hazet oid wat je lokaal kan halen?: Ik was speciaal op zoek naar schroevendraaiers met een ovaal handvat (jaja....). Dit had als reden dat ze in een paratkoffer moesten, en een schroevendraaierhandvat van een grote schroevendraaier altijd verreweg het dikste onderdeel is wat je in een werkblad stopt. Als die handvaten dus iets platter zijn, dan kunnen de overige werkbladen wat dikker zijn en kan de koffer toch nog enigzins dicht ;)

Ze hebben ook ontzettend veel speciaalgereedschap (voor aantrekkelijke prijs) en een grote variatie in dopsleutelsets (die in samenstelling soms ook wat afwijken van de reguliere prijspakkersets).

Het handigste is gewoon dat ze zó ontzettend veel hebben, dat als je meerdere dingen bestelt, je o.a. heel veel op verzendkosten gaat besparen. Sommige ebayaanbieders leveren bijna hun hele assortiment. Dus daar heb ik een keer voor een paar honderd euro aan spul besteld, en dan krijg je echt veel
Maar dat was dus incl speciaalgereedschap (nokkenasarreteerset etc)

[ Voor 19% gewijzigd door mr_petit op 27-01-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MailMan schreef op maandag 27 januari 2014 @ 08:59:
Klein magnetisch schoteltje voor schroefjes etc. Lekker alles magnetiseren :+
[afbeelding]
:* Waar heb je die vandaan ?? HANDIG DING! MOET HEB! en zo... :D :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
nero355 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:58:
[...]

:* Waar heb je die vandaan ?? HANDIG DING! MOET HEB! en zo... :D :Y)
http://www.gereedschapland.nl/catalog/327/koopjeshoek-5-euro

Is wel een kleine hoor (10cm diagonaal), de grotere (15cm) staat hier: http://www.gereedschaplan...,-magnetisch?categoryid=0

Die site heeft trouwens echt veel.
Voor de rest heb ik spul besteld bij ToolsXL, http://www.autogereedschap.com/ en www.hbm-machines.com.

Voordeel van gereeschapland.nl is dat verzending boven 25e gratis is :) En dat ze voor echt een paar euro van die assortimentsetjes hebben zoals in mijn eerdere post.

Dat BGS spul ziet er inderdaad best redelijk uit. Maar ben wel een beetje een droplul :P Wilde per se zo'n open ringsleutel 10x11 voor de remmen en een losse van een A-merk was best wel duur. Toen zag ik voor bijna hetzelfde geld dat hele setje van BGS. Dat maar besteld met een paar andere dingen om boven die 15 euro uit te komen. Heb ik afgelopen week alsnog bij een gereedschapwinkel een 10x11 van Teng Tools besteld :P Kon het niet laten omdat ik toch iets meer kwaliteit wilde en in m'n sleutelhok erg krap met ruimte zit.
Die van BGS komen nog wel een keer van pas als ik een keer moet beunen denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Conrad heeft ook goedkope magnetische schaaltjes.
Als tweaker bestel je daar vast vaker :P

http://www.conrad.nl/ce/n...gnetische-schaal?ref=list
(ze hebben meerdere modelletjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MailMan schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:14:
http://www.gereedschapland.nl/catalog/327/koopjeshoek-5-euro

Is wel een kleine hoor (10cm diagonaal), de grotere (15cm) staat hier: http://www.gereedschaplan...,-magnetisch?categoryid=0

Die site heeft trouwens echt veel.
Voor de rest heb ik spul besteld bij ToolsXL, http://www.autogereedschap.com/ en www.hbm-machines.com.

Voordeel van gereeschapland.nl is dat verzending boven 25e gratis is :) En dat ze voor echt een paar euro van die assortimentsetjes hebben zoals in mijn eerdere post.
Thnx! d:)b
mr_petit schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:32:
Eigenlijk zo min mogelijk, want ze zijn vaak asociaal duur en de site laadt ook raar in Firefox de eerste keer, terwijl het al lang geen 1998 meer is :X :+
Mocht ik toch iets nodig hebben bij Conrad zal ik eraan proberen te denken ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:32:

http://www.conrad.nl/ce/n...gnetische-schaal?ref=list
(ze hebben meerdere modelletjes)
Die magnetische schotels zijn echt super. Zeker als je onder een auto zit te sleutelen zijn ze erg makkelijk, gewoon de losse ringen, moeren en schroeven tegen de onderkant van de auto plakken :p En stoot je er een keer tegenaan, vliegt tenminste niet gelijk alles in het rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
iemand ervaring met de remontluchter van datona ?
http://www.datona.nl/remontluchter.html

nu in de actie voor 3 tientjes (alleen vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet altijd mijn ontluchtingsnippels open voor 30 minuten daarna doe ik ze weer dicht en dan zijn ze helemaal ontlucht door de zwaartekracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

-tom-562

Oliesjeik

:') meen je dat serieus?
wd200 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:21:

Ik heb gister dezelfde besteld. Ik vind het altijd een gekut om te ontluchten in je eentje. Op motor-forum.nl had ik dezelfde vraag gesteld, het meerendeel was positief.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah duh maakt geen hol uit of je het eruit drukt of erop wacht het duurt alleen wat langer.

YouTube: DIY Gravity Bleeding Brakes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik hoop maar dat je een garage ofzo hebt om in te sleutelen en dat je het dus netjes opruimt :')

Of je moet het inderdaad opvangen in zo'n kannetje, dan heb ik niks gezegd.

[ Voor 29% gewijzigd door tdw op 31-01-2014 16:12 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik zou het sowieso opvangen/wegleiden met een slangetje. Als je het vrij uit de ontluchtingsnippel laat lopen en er komt wat spul tussen je remmen dan staat je nog een leuke verrassing te wachten bij de 1e boom die in de volgende bocht staat ;)
En vaak ontlucht je omdat je lucht uit je systeem wilt hebben na een reparatie (dat zegt het woord ook), en dat slangetje laat zien dat er geen luchtbellen meer komen.

Maar dat je daarop wilt wachten zeg :X
Zeker als je gaat flushen.
Deze gast pompt dan nog voor het openen van de nippel.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 31-01-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

Meneer aard

Porsche rulez!

wd200 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:21:

Koop voor 4 tientjes een setje van midlock die je op willekeurig rempotje kan schroeven. Je gebruikt de druk uit je band, dus altijd druk bij handen en een container om een de nieuwe remvloeistof erin te mikken. Enkel even de remnippels los draaien en klaar.

Ik heb het setje nu een jaar of? 5 maar zo vaak al dankbaar gebruik van gemaakt. Je krijgt het zooitje ook beter ontlucht, en je kan alleen werken. Niet meer de ellende om even wat in elkaar te knutselen wat tijd kost.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Met zo'n setje van daytona kan je je remreservoir leegzuigen zo te zien en dat kan met zo'n ding van midlock denk ik niet.
Verversen van remolie begint immers met het leegzuigen van het reservoir, daarna stop je daar verse vloeistof in, en daarna laat je je volledige leidingsysteem met verse vloeistof (uit het remreservoir dus) doorlopen.
Maar goed, voor dat eerste zou je ook een glazen pipet (of iets anders remoliebestendig) kunnen gebruiken.

Ik wil zelf een keer zo'n ding op perslucht hebben. Dat lijkt mij handig (ik heb altijd perslucht bij de hand).
Ik laat nu gewoon een ander pompen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:09:
[...]

Jah duh maakt geen hol uit of je het eruit drukt of erop wacht het duurt alleen wat langer.

YouTube: DIY Gravity Bleeding Brakes
Wat als er nou een luchtbel ergens bovenin een lus of het hoogste punt blijft zitten?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

In principe zou die moeten meekomen.
Ik heb ooit wel eens een vraagstelling gedeponeerd waarom sommige slangen niet uit zichzelf leeglopen en andere wel:
slang gevuld met vloeistof aan 1 kant dicht loopt niet leeg

Goed, die gravitybleed werkt natuurlijk omdat de bovenkant van het systeem open is, maar de remleiding is te dun voor bellen om naar boven te lopen (ze gaan gewoon met de vloeistofstroom mee, alsof het 1 'massieve kolom' is). Dat (dat naar boven stromen van bellen) kan pas gebeuren als bijv. een leiding van zichzelf zou leeglopen ook al is ie van de bovenkant dicht. Daarvoor is een vrij grote diameter nodig, afhankelijk van de eigenschappen van de vloeistof. (bijv: een met water gevult rietje die je met je vinger op de bovenkant gesloten houdt loopt niet leeg, terwijl als je een regenpijp gevuld met water neemt die je aan de bovenkant luchtdicht afdopt, deze wel gelijk leegloopt als de onderkant open is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste keer heb ik eerst uit alle remmen de vloeistof gepompt met het rempedaal. Daarna heb ik ook voor het eerst mijn Midlock flesje gebruikt om het systeem te vullen. Dat werkte eigenlijk super, de hele remvloeistofvervangactie deed ik in mijn eentje.
Nu heb ik op alle banden ongeveer 4 bar staan. Mijn reservewiel kon ik dus niet gebruiken voor het Midlockflesje. Maar ik had ook een Suzuki staan waarvan ik het reservewiel liet leeglopen tot 1,5 bar of zo en daarmee ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:50:
Nu heb ik op alle banden ongeveer 4 bar staan.
WTF ?!

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkswagen LT, bouwjaar 1990. Een bus, grotere broer van de T-huppeldepup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

mr_petit schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:45:
In principe zou die moeten meekomen.
Ik heb ooit wel eens een vraagstelling gedeponeerd waarom sommige slangen niet uit zichzelf leeglopen en andere wel:
slang gevuld met vloeistof aan 1 kant dicht loopt niet leeg
Geinig, ik heb me vanmiddag zitten dood ergeren aan 80W90 door een heel dun slangetje. En het vulpunt van mn differentieel (achteras). Ik ben (nee nog niet klaar) namelijk bezig de olie in mn dif te vervangen. De bussen die ik had gekocht hadden dus niet zo'n uittrekbare tuit eraan :( . Aangezien je er niet direct in kan schenken, klein trechtertje + slangetje eraan om het er toch in kunnen gieten...
Klein scheutje erin... minuten moeten wachten voordat het eindelijk doorgelopen was (paar cc), maar mee gestopt dus. ff wat anders bedenken... (heb nog een plantenspuit die je op druk kan zetten).

Zon planten spuit is overigens superhandig bij het klussen, elk gewenst (motor)schoonmaakmiddel erin en je sproeit de boel lekker onder om het mooi schoon te maken. Ook voor je gereedschap etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17

Exigence

dnkroz

DopdeDouwer schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:54:
[...]

Geinig, ik heb me vanmiddag zitten dood ergeren aan 80W90 door een heel dun slangetje. En het vulpunt van mn differentieel (achteras). Ik ben (nee nog niet klaar) namelijk bezig de olie in mn dif te vervangen. De bussen die ik had gekocht hadden dus niet zo'n uittrekbare tuit eraan :( . Aangezien je er niet direct in kan schenken, klein trechtertje + slangetje eraan om het er toch in kunnen gieten...
Klein scheutje erin... minuten moeten wachten voordat het eindelijk doorgelopen was (paar cc), maar mee gestopt dus. ff wat anders bedenken... (heb nog een plantenspuit die je op druk kan zetten).

Zon planten spuit is overigens superhandig bij het klussen, elk gewenst (motor)schoonmaakmiddel erin en je sproeit de boel lekker onder om het mooi schoon te maken. Ook voor je gereedschap etc.
Jampotje, slangetje en fietsventiel :) Vul het jampotje met de olie, maak twee gaten in het deksel. Stop door de ene het slangetje zo dat het net op de bodem van het jampotje komt. Kit dit daarna zorgvuldig af. In het andere gaatje stop je het fietsventiel (ook even afkitten of op andere manier vastzetten). Nu zet je het potje op druk met een fietspomp en pers je de olie door het slangetje :)

Werkt ook om remvloeistof vanuit de klauw door het systeem omhoog te persen (en zo meteen alle lucht meenemen) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exigence op 01-02-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Owja das ook wel een goeie (eigenlijk werk die plantenspuit net zo, maar dan alles in 1...).
Afbeeldingslocatie: http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/Volvo/Homebrew%20Eezibleed/IMG_4777_resize_zpse0c009ea.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Exigence schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:10:
[...]

Werkt ook om remvloeistof vanuit de klauw door het systeem omhoog te persen (en zo meteen alle lucht meenemen) :)
Dat is niet iets wat je wilt hoor.
Je wilt onder geen omstandigheid dat er ook maar iets van lucht je abs pomp bereikt, ook niet als je in de veronderstelling bent dat je die lucht daar doorheen gaat persen.

Daarnaast zit het meeste vuil bij de klauwen in de remvloeistof (afkomstig van zowel de afdichtringen als de remslangen). Dat vuil ga je dus ook door je complete systeem heen drukken, incl, langs de pompventielen van je abs.
En dat beetje vuil wat aan de buitenkant in je ontluchtingsnippel zit duw je ook op die manier je remsysteem in.
(je moet daarom ook altijd eerst even het reservoir en het draaidopje van de buitenkant schoonmaken zodat er geen zand/vuil meer aankleeft wat er ongeluk in het reservoir kan vallen als je het dopje eraf draait)

Verversen doe je altijd van het reservoir richting de klauwen imho.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 01-02-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ik zag zeer duidelijk de prut meedrijven door het slangetje. Mijn remslangen zullen wel aan het vergaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/EZfotoMiddel/70003061_910_aFR02_10.jpg

Ik heb zo'n Mityvac bij Motozoom gekocht een tijdje geleden. Wat me opviel was dat ik bij het ontluchten van het ABS de aanzuigslang mooi vulde met een laag remvloeistof. Bij het ontluchten van de remklauwen zelf werd het een dun riviertje van remvloeistof. Vraag me af of dan al het lucht wel verdwijnt en er niet juist lucht bijkomt?

[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 02-02-2014 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Heeft iemand advies over een goed merk/setje boutverwijderaars? Heb o.a. een vrij dunne lange bout die ik moet verwijderen. Afgebroken in remvloeistofreservoir...
Het gaat dan om een lange schroef zonder kop. Ik zie namelijk meerdere soorten setjes en vraag me af wat de juiste is om te gebruiken.

B.v. Midlock: Boutverwijderaar en schroefverwijderaar set

Afbeeldingslocatie: http://www.midlock.nl/Images/Midlock/7335.png

vs.

BGS Beschadigde schroefkop uitdraaier

Afbeeldingslocatie: http://www.gereedschapland.nl/repository/product/full/5280.jpg

Die laatste lijkt me qua benaming niet geschikt, maar als ik de boortjes zelf zie op zich wel?

[ Voor 64% gewijzigd door MailMan op 04-02-2014 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet je niet hebben die dingen werken nooit, je moet er echt doorheen boren bekijk dit filmpje maar:
YouTube: Removing Broken Fasteners -EricTheCarGuy

Zoiets heb jij nodig:
https://www.vidaxl.nl/thread-repair-workshop-kits
of misschien vind je dit ook wel handig:
https://www.vidaxl.nl/moer-splijter-en-verwijderingsset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Pas op met die linkse tappen, als die afbreken (en dat wil nog wel eens gebeuren) ben je helemaal de lul.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ik heb een helicoil set :)

Het gaat om een 4x35mm schroef die door de het remvloeistofreservoir gaat. Had de hoop deze er toch nog uit te kunnen draaien want ik weet niet hoeveel materiaal ik heb om een coil in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb dit zelf nog nooit gedaan ik had waarschijnlijk gewoon een nieuw remvloeistofreservoir gekocht.. Maar heb je het filmpje wel bekeken wat ik gepost had? Daar staat in dat je hem er misschien nog uit kan slaan met een puntige beitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ah nee dat zal ik nog even doen :)
Pagina: 1 ... 18 ... 59 Laatste