Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 29 Laatste
Acties:
  • 214.834 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:39:
Aha vandaar.. Ook mijn WAN Led is helaas uit. Heb alleen een brandend ledje op power en de knipperende T1.
Dan heb je geen licht en is de glasvezel dus nog niet aangesloten. Drie opties:
1. De vezel is alleen in het doosje 'opgeborgen', maar nog niet afgewerkt en aangesloten
2. De centralekant van de vezel is nog niet aangesloten
3. Breuk in de glasvezel

Die derde lijkt me het minst waarschijnlijk als ze net alles aangelegd hebben (kan natuurlijk wel :)) Dus even afwachten of monteur nummer 6 langskomt, of het ergens anders zit.

Ik neem aan dat het een beetje stroef gaat allemaal omdat het nog zo nieuw is. Als het eenmaal een beetje loopt zal er maar 1 monteur (misschien 2 :)) nodig zijn om het kastje aan te sluiten, en zou je daarna meteen verbinding moeten hebben mits de serviceprovider alles netjes ingesteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:52:
[...]

Het kastje dat opgehangen wordt voor de glasvezel is deze (beetje klein plaatje [edit: hier staat een grote(re)] :)). In het kort zitten er twee telefoniepoorten op (twee lijnen, voor normale toestellen), een CATV poort (zoals je nu ook van de kabel gewend bent, dus inderdaad alle kanalen tegelijk, dus zoveel TVs als je wilt) en vier ethernet poorten waar je een PC of router naar keuze aan kunt hangen.

Of je alle poorten/diensten kunt gebruiken hangt natuurlijk van je abonnement af :+

Er zijn ook aanbieders die telefonie of (IP)TV met eigen apparatuur leveren, maar dat zie je op hun site(s) wel. In dat geval gebruik je dus niet de geintegreerde poorten en kan het allemaal net even anders werken.
naar aanleiding van http://www.consumententv.nl/artikelen.php?id=148 vraag ik me toch wel af wat dit kastje nou eigenlijk gebruikt...
heeft iemand hem al en heeft die een meter om te kijken wat ie gebruikt?
de pdfjes op hun site zeggen er in iedergeval niks over... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadooosh schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:25:
naar aanleiding van http://www.consumententv.nl/artikelen.php?id=148 vraag ik me toch wel af wat dit kastje nou eigenlijk gebruikt...
Het zou ongeveer 7 Watt moeten zijn, hangt ook een beetje af hoeveel diensten/poorten je gebruikt.

Je kunt hem natuurlijk wel uitzetten, als je zonder TV, internet en telefonie kan :)
Bijvoorbeeld als je op vakantie gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:46:
[...]

Het zou ongeveer 7 Watt moeten zijn, hangt ook een beetje af hoeveel diensten/poorten je gebruikt.

Je kunt hem natuurlijk wel uitzetten, als je zonder TV, internet en telefonie kan :)
Bijvoorbeeld als je op vakantie gaat
ik bedoel dus eigenlijk als ie zeg maar standby is, dus dat ie alleen aan staat voor de telefoon zodat we bereikbaar blijven :9

btw het afzeggen van UPC en Planet internet ging wel erg makkelijk.. ff mail sturen via hun site en je bent klaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door kadooosh op 19-03-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contact opgenomen met Pilmo aangaande mijn niet werkende glasvezelverbinding. "Ja, dat zou kunnen kloppen. U bent aangesloten, maar onze centrale moet nog aangesloten worden". Enfin, binnenkort zetten ze een schakelaar over en dan werkt het wel.

Binnenkort... dat kan een dag zijn, maar ook een paar weken.. beetje vaag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Heb het zelfde met Tweak, woensdag komen ze van glasvezelamsterdam om alles door te trekken en in huis aan te sluiten, maar nog glasvezelamsterdam of tweak weet enig info over mijn lijn en of het ook gelijk daarwerkelijk werkt.

Beetje vreemd, omdat ik wel een brief heb gehad met ; bedankt voor uw aanmelding voor tweakcity ultra ect, plus abbo gegevens en bedrag enzo.
En login gegevens voor de mytweak website.

Maar bij hun is er niks bekent?

Wordt er een beetje moe van, je wordt zo telkens in onwetendheid gehouden, snap wel dat het allemaal nieuw is, maar een beetje info of updates zou toch wel wenselijk zijn... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
De informatie voor de gebruiker lijkt een beetje tussen wal en schip te vallen lijkt het wel.
Niemand weet het er het fijne van, of is maar gedeeltelijk op de hoogte, en dat is met zo'n nieuw project op zich ook wel logisch natuurlijk. Maar juist daarom zou de info die wel beschikbaar is, verzameld en gepubliceerd moeten worden, en die persoon zou dan ook meteen als aanspreekpunt kunnen dienen. Voor zo'n groot(s) project toch geen onnodige luxe. Maar ik herhaal mezelf geloof ik :?
Als ik nieuwe interessante info heb over mijn al wel werkende verbinding laat ik het hier weten,
of als er (praktische) vragen zijn, stel ze gerust aan me.
Ik antwoord als ik niet te druk bezig met met downloaden O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Marbo op 19-03-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Dus jij heb al een verbinding via glasvezel neem ik aan?
Net weer een telefoontje van tweak, nu blijk dat ze de aanvragen nog niet naar bbnet ofzo hebben gestuurd en dat alles zo snel mogenlijk in orde komt, beetje slordig lijkt me, nu komen ze morgen om alles aan te sluiten bij mij, maar kan dus niet de lijn worden getest.
Dus deze maand wordt denk ik niks meer, waarschijnlijk als ik zelf niet gebeld had, dan hadden hun ook geen contact met mij opgenomen.
Wordt er een beetje moe van zo, om telkens van het kastje naar de muur gestuurd te worden en weinig tot geen info te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
NeoSoulStar schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:53:
Dus jij heb al een verbinding via glasvezel neem ik aan?
Net weer een telefoontje van tweak, nu blijk dat ze de aanvragen nog niet naar bbnet ofzo hebben gestuurd en dat alles zo snel mogenlijk in orde komt, beetje slordig lijkt me, nu komen ze morgen om alles aan te sluiten bij mij, maar kan dus niet de lijn worden getest.
Dus deze maand wordt denk ik niks meer, waarschijnlijk als ik zelf niet gebeld had, dan hadden hun ook geen contact met mij opgenomen.
Wordt er een beetje moe van zo, om telkens van het kastje naar de muur gestuurd te worden en weinig tot geen info te krijgen.
Marbo was internlnets/glasvezelamsterdams eerste aansluiting, en hij was ook op het rtl4 nieuws (scroll naar boven voor de link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Ooh k, sorry, misschien ff beters lezen de volgende keer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
hmm heb tweak op 17 maart een email gestuurd nog steeds geen reactie :X

net een reactie gekregen en ik kan gewoon 1 maand 50mb krijgen en dan door gaan met de 20mb abbo en na de eerste 24maanden heb je een contracts duur van 1 maand inplaats van bij planet 1 JAAR 8)7 dus dat is wel heel fijn

hun postcode sever ofzo is nu al 10+ dagen ofline 8)7
begin toch echt te twijfelen of ik tweak nou wel ga nemen |:(

nvm deed inplaats van 1092tb postcode 1092...

[ Voor 63% gewijzigd door kadooosh op 21-03-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoSoulStar schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:53:
Gelukkig hangt het kastje aan de muur, zodat je niet zo ver hoeft te lopen O-)
Maar serieus, dat is natuurlijk wel vervelend. Het probleem zal hem zitten in alle verschillende partijen die betrokken zijn, denk aan gravers, monteurs, consumenten, hardware leveranciers, netwerkbeheerder, dienstenleveranciers. Pas als alle schakels goed zijn, zul je een werkende verbinding hebben, en de partijen weten (nog) niet zo goed van elkaar wanneer dat zo zal zijn omdat iedereen nog aan het opstarten is.

Het alternatief is om pas aan te sluiten als het hele netwerk operationeel is, en dan ben je sowieso een hele tijd verder. Persoonlijk vind ik ook dat nieuwe dingen vaak te snel in de markt gezet worden als het allemaal nog niet 100% is, maar ik vrees dat daar weinig tegen te doen is. Waarmee ik niet zeg dat glasvezel te snel in de markt wordt gezet natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
@ Kadoosh

Volgens mij zag ik in de voorwaarden dat opzeggen nadat je dus die maand geprobeerd heb 75 euro kost.

Vanochtend nog gebeld met tweak, ze hadden dus nog niks met bbnet geregeld, beetje slordig, vanmiddag een telefoontje van glasvezel ams gehad dat alles toch maar doorgaat omdat ze dus de planning al gemaakt hebben, dus dat ze morgen de aansluiting alvast plaatsen in de woonkamer ect, kom net thuis, ligt er een briefje van de monteurs, dat het morgen niet doorgaat omdat ze nog een sleutel missen van een meterkast van de beneden buren.

Dus dat gaat dus ook niet meer door, aankomende vrijdag ga ik op wintersport, dus dan wordt het pas begin april voordat ze dus weer iets kunnen doen.

Had speciaal morgen vrijgenomen omdat ze dus ook binnen in huis moesten zijn, nu voor niks geweest, niet dat ik nu zin heb om toch naar werk te gaan, maar toch.. :|

Beetje verschillende info die ik telkens krijg van iedereen, had eerst wel bij InterNL aangevraagd, maar later overgestapt naar tweak, vanwegen de gratis newserver, maar die overstap heb niet veel goed meegebracht. :?

Maar ja, we wachten maar weer geduldig af ... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Nog een stukje op de website van stadsdeel Zeeburg: link.

Een echte poppenkastvoorstelling voor het poppenhuis :-)

[ Voor 31% gewijzigd door Marbo op 22-03-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ NeoSoulstar

Vervelend voor je dat je deze afstemproblemen meemaakt, en ik waardeer je begrip. Ik ben een paar weken geleden aan de bel gaan trekken dat ik geen orders van Tweak zag in onze eigen lijst van aanleggen terwijl ik bijna zeker wist aan de hand van dit forum dat er wel bestellingen waren. Het punt waar het bleek te hangen in de keten is blijkbaar gevonden....
In een paar grote panden op het KNSM-eiland en het Java eiland lopen we tegen een muur van logistieke problemen aan. De eigenaar wil soms een bepaalde aanlegroute door het pand waarbij we geheel afhankelijk zijn van de medewerking van heel veel buren en van de beheerder. En die krijgen we soms niet of heel slecht en dan is leiden in last.
We zijn ons aan het beraden met de ISP's op een oplossing, voor nu en voor het vervolg....wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De communicatie met Herman heeft het voor mij een beetje gered. Verder heb ik maar weinig vernomen van mijn provider (Pilmo). Het kastje hangt er nu al een week niets te doen, behalve een beetje knipperen met de led's. Het schijnt aan een gebrek aan onderdelen te liggen bij de centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Ik zou waarschijnlijk het zelfde hebben, als de afspraak door was gegaan, heb via tweak aangevraagd.Dan hadden we ook een kastje en alles verbonden, maar nog geen verbinding, jammer allemaal, kan heus wel begrip voor de situatie opbrengen, maar omdat er zo weinig of misleidende info wordt gegeven, wordt je er wel een beetje suf van.

Vind het wel een beetje slordig van tweak, wel adverteren enzo, maar de zaken niet goed regelen.

Maar ja, ga zo op vakantie, nog maar eens een paar belletjes plegen als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
NeoSoulStar schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:32:
Ik zou waarschijnlijk het zelfde hebben, als de afspraak door was gegaan, heb via tweak aangevraagd.Dan hadden we ook een kastje en alles verbonden, maar nog geen verbinding, jammer allemaal, kan heus wel begrip voor de situatie opbrengen, maar omdat er zo weinig of misleidende info wordt gegeven, wordt je er wel een beetje suf van.

Vind het wel een beetje slordig van tweak, wel adverteren enzo, maar de zaken niet goed regelen.

Maar ja, ga zo op vakantie, nog maar eens een paar belletjes plegen als ik weer thuis ben.
Vergeet niet dat het voor veel providers redelijk nieuw is om diensten op glasvezel te leveren. InterNLnet had het voordeel dat er al ervaring was met het opleveren van glasvezelverbindingen door de banden met XMS.
Al hadden wij nog werk zat om het allemaal op tijd op te zetten hoor.. :)

Aangezien alle glasvezelproviders kwaliteitsproviders zijn die over het algemeen technisch onderlegd zijn (lees: met een eigen devellopment afdeling) verwacht ik dat alle mogelijke problemen snel opgelost zullen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 23-03-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:53:
Vergeet niet dat het voor veel providers redelijk nieuw is om diensten op glasvezel te leveren. InterNLnet had het voordeel dat er al ervaring was met het opleveren van glasvezelverbindingen door de banden met XMS.
Al hadden wij nog werk zat om het allemaal op tijd op te zetten hoor.. :)
Toch heb ik het gevoel dat het mis gaat in de orderstraat tussen Tweak en bbned, voor NeoSoul's probleem, en die orderstraat is voor jullie net zo nieuw als voor hen. Dus dat heeft minder te maken met de ervaring met het fibernetwerk dan met de snelheid waarmee ze hun orderstraat opgezet hebben.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het sowieso niet zo heel erg snap allemaal. Een fiber-to-the-home netwerk is infinitely veel simpeler dan een DSL netwerk, op protocol- en inventory-technisch gebied. Het enige verschil nu is het feit dat het fiber netwerk nog aangelegd moet worden, en daar heeft de aannemer eigenlijk het meeste last van - voor aanbieders is dat niet lastig; ze moeten alleen weten op welk adres het wel, en op welk adres het niet beschikbaar is. Die informatie moet dan natuurlijk wel goed aangeleverd worden, wat weer bij de aannemer ligt. Die heeft het in deze fase volgens mij dus veruit het moeilijkst, omdat het allemaal nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb vandaag eindelijk een teken van leven van Tweak gekregen middels een brief. Het schijnt dat GNA binnenkort een afspraak met mij zal maken om de kabels door te trekken. Overigens laat Tweak ook in hun brief blijken dat de samenwerking niet zo soepel verloopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een excuusbrief ontvangen van Glasvezel Amsterdam met een kleinigheidje er bij. Dat is toch weer erg vriendelijk, hoop dat het snel gefixed kan worden evengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Kan iemand (Herman wellicht) aan geven wat een reële datum is voor een werkende glasvezel aansluiting op de Kastanjeweg 1092 CG Amsterdam?
Mijn afspraak van 2 april gaat weer niet door en ik wil best wel UPC aan houden maar dan wil ik wel graag weten voor hoelang!

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedster schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:13:
Kan iemand (Herman wellicht) aan geven wat een reële datum is voor een werkende glasvezel aansluiting op de Kastanjeweg 1092 CG Amsterdam?
Mijn afspraak van 2 april gaat weer niet door en ik wil best wel UPC aan houden maar dan wil ik wel graag weten voor hoelang!
Ik ben bang dat gezien de regelmaat waarop Herman kan reageren, en gezien de moeilijkheden die er zijn in het aanlegwerk, hij je mogelijk niet of nauwelijks nuttige informatie hierover zal kunnen geven. Ik zou als ik jou was rekening houden met een maandje of 3 extra, dan zit je vast en zeker veilig, en liever een maandje of 2 dubbel internet dan geen, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:41:
[...]

liever een maandje of 2 dubbel internet dan geen, of zie ik dat verkeerd?
Nee dat zie je goed. :)

ZUCHT, UPC maar weer bellen...jammerrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon op de KNSM laan en heb drie weken geleden ook dat Genexis kastje in de meterkast gekregen. Vervolgens moet nu via Pilmo een monteur komen om de zaak aan te sluiten naar mijn woonkamer, ik heb al diverse malen de helpdesk gebeld om te vragen wanneer dat gaat gebeuren, ze beloven dat ik hierover wordt teruggebeld maar dat gebeurt al anderhalve week niet. Ik begin me nu behoorlijk te ergeren, net als enkele van mijn buren die in dezelfde situatie zitten. Laat ze het tenminste zeggen als er achterstanden zijn.

Intussen zit ik zonder internet (had op advies van de verkoper UPC per 1 maart opgezegd, dom!) , ik heb nu zelf maar stroom in de meterkast gemaakt en het kastje aangezet. Het WAN lichtje op het kastje gaat wel aan, oranje. Power is groen. T1 is ook oranje.

Op ethernet poort 1 gaat het lampje branden als ik een utp kabel aansluit (2-4 niet), maar ik krijg geen werkende internet verbinding. Is er documentatie over dit Genexis kastje? Ik kon er niets over vinden.. Wat betekenen de lampjes etc? Betekent een oranje lampje dat het moet werken of niet? Kan iemand met een werkende verbinding zeggen hoe het er uit zou moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel opvallend, zo in het begin van het hele traject, en nu al kunnen ISP's niet omgaan met vragen. Dat valt me ietwat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:02:

Intussen zit ik zonder internet (had op advies van de verkoper UPC per 1 maart opgezegd, dom!) , ik heb nu zelf maar stroom in de meterkast gemaakt en het kastje aangezet. Het WAN lichtje op het kastje gaat wel aan, oranje. Power is groen.

Op ethernet poort 1 gaat het lampje branden als ik een utp kabel aansluit (2-4 niet), maar ik krijg geen werkende internet verbinding. Is er documentatie over dit Genexis kastje? Ik kon er niets over vinden.. Wat betekenen de lampjes etc? Betekent een oranje lampje dat het moet werken of niet? Kan iemand met een werkende verbinding zeggen hoe het er uit zou moeten zien?
Ik heb powerlampje op groen, WAN op oranje, groene lampje bij ethernet poort staat continu aan, oranje lampje bij ethernetpoort knippert, en die laatste gaat continu branden als ik iets download.
Zelfde situatie als bij jou dus eigenlijk. Misschien dat Pilmo inderdaad nog iets moet activeren of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon op de KNSM laan en heb drie weken geleden ook dat Genexis kastje in de meterkast gekregen. Vervolgens moet nu via Pilmo een monteur komen om de zaak aan te sluiten naar mijn woonkamer, ik heb al diverse malen de helpdesk gebeld om te vragen wanneer dat gaat gebeuren, ze beloven dat ik hierover wordt teruggebeld maar dat gebeurt al anderhalve week niet. Ik begin me nu behoorlijk te ergeren, net als enkele van mijn buren die in dezelfde situatie zitten. Laat ze het tenminste zeggen als er achterstanden zijn.

Intussen zit ik zonder internet (had op advies van de verkoper UPC per 1 maart opgezegd, dom!) , ik heb nu zelf maar stroom in de meterkast gemaakt en het kastje aangezet. Het WAN lichtje op het kastje gaat wel aan, oranje. Power is groen. T1 is ook oranje.

Ik woon ook op KNSM-laan. Heb sinds 6 maart verbinding via Unet.nl
Zo te zien is je verbinding ok. Je moet van je provider een ip adres krijgen, en zij moeten het MAC adres van je netwerkkaart hebben.
Er komt voorzover ik heb meegemaakt geen monteur van je provider aan te pas. Het patchen in de verdeelruimte op de KNSM-laan gebeurt door Draka of Van den Berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook wij worden binnenkort aangesloten, en zijn van plan om een draadloos netwerk op te zetten. Ik weet dat de snelheid minder is dan met NTU kabel, maar de glasvezelaansluiting zit buiten de woning (anders wordt het veel kabels trekken).

Wie heeft tips voor draadloze routers / adapters die het meest geschikt zijn? We krijgen een 20 MB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er documentatie over dit Genexis kastje? Ik kon er niets over vinden.. Wat betekenen de lampjes etc? Betekent een oranje lampje dat het moet werken of niet?
De lampjes hebben per stuk maar 1 kleur. Power is inderdaad groen, de rest is geel/oranje. In het kort is de status als volgt af te lezen (misschien iets voor de startpost van een vervolgtopic?)
  1. Power LED aan: je hebt stroom op het kastje
  2. WAN LED aan: er is een link tussen CPE en centrale via de glasvezel
  3. T1 knippert 1x of 2x per seconde: CPE is bezig een IP adres te verkrijgen
  4. T1 knippert 3x per seconde: CPE is bezig zijn instellingen op te halen
  5. T2 knippert 1x of 2x per seconde: voice dienst is aan het opstarten
  6. Als het knipperen stopt is de CPE klaar met opstarten. De T1/T2 leds geven nu de registratie status aan van de telefoonlijnen.
Als je geen telefonie dienst hebt, wordt stap 5 overgeslagen en zullen de T1/T2 LEDs uitgaan.
Normaal gaat het opstarten heel snel, en zul je wellicht niet alle stadia apart kunnen zien.

Na stap 4 zijn overigens de ethernet poorten al geconfigureerd, mits daar diensten opgezet zijn. Dit is te zien aan de link (geel) en activity (groen) LEDs bij de poorten:
  • Als de link LED aangaat als je iets aansluit (kan een paar seconden duren) is er een dienst geconfigureerd. Dit wil niet zeggen dat de dienst ook werkt, want de CPE weet natuurlijk niet hoe die dienst werkt. Het kan dus best dat de LED aangaat, maar je nog geen internet verbinding hebt.
  • Als de link LED niet aangaat als je iets aansluit is er geen dienst geconfigureerd (of is je kabel kapot :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Maarten888 stuur even een mailtje met naam/adres naar info@glasvezelamsterdam.nl tav hermanglasvezel, dan kijk ik naar de details.

@ Kryz en anderen; hoewel de ene ISP het beter voor elkaar heeft dan een andere moet je in dit geval ons (=Glasvezelamsterdam) meer aankijken dan de ISP's.

We zijn deze maand gestruikeld over de logistieke moeilijkheden van het realiseren van de aansluitingen in een aantal verdraaid moeilijke panden. En dan krijg je een kettingreactie door een al krappe planning heen waar jullie en de ISP's aan het einde zitten en de gevolgen ervaren. Stom, niet voldoende goed voorbereid.
In de afgelopen weken zijn we heel snel gaan schakelen om de gevolgen zoveel mogelijk binnen de perken te houden en het proces te verbeteren: zoals aparte ploeg voor de echt moeilijke gebouwen zodat de rest er minder tot geen last van heeft. Het zal nog wel een aantal weken voordat het effect goed zichtbaar is maar er zijn heel wat uurtjes extra in gaan zitten. Heel vervelend voor jullie, en we doen ons uiterste best om de effecten voor iedere klant te minimaliseren.

Maandagavond heb ik de klanten die in het Pireausgebouw zitten bijeengeroepen om het uit te leggen. Hun gebouw is een mooi voorbeeld van hoe moeilijk het kan zijn. Een zeer gevarieerde bouw (lees: je hebt geen stramien om makkelijk boven te komen, elke hoek is weer anders), een architect die weinig rekening gehouden heeft met telecom-ontwikkelingen (lees; alleen dunne buisjes waar zelfs een gewone dunne koperdraad in vast te komt te zitten blijkt), een architect die heel eigen ideeen heeft over wat met "zijn" gebouw wel en niet mag, en nog in het gebouw blijkt te wonen (lees: er wordt ons alleen een route toegestaan die de medewerking van allerlei buren op hetzelfde moment vereist, wat niet blijkt te lukken, beroepen op auteursrecht en contracten).
Bij deze uitleg kwamen de anecdotes van de bewoners los over wat zij daarvan meemaakten; de meest bijzonder vond ik wel dat diverse plafonds in de apartementen gemaakt zijn van grof plaatmateriaal wat wel in de bouw gebruikt wordt voor schuttingen. Contractueel is vastgelegd dat die de eerste 10 jaar niet geschilderd mogen worden........

Enfin, de eigenaar van het gebouw is ingeschakeld en gaat meedenken over een oplossing. En de bewoners bleken hun eigen gebouw natuurlijk goed te kennen: daar kwamen heel slimme suggesties uit. En ook slimme suggesties hoe we elkaar kunnen helpen in de tussentijd om toch wat Internet te hebben enz.
(Dat was trouwens toch wat me opviel; natuurlijk vind niemand het prettig om last te hebben van dit soort problemen, maar de sfeer was toch meer zo van "jullie nemen ons klanten serieus en lopen niet weg, wij denken ook mee" dan wat anders).

Ok. Ik ga weer verder met verbeteren van onze performance en het oplossen van schrijnende gevallen. Dat betekent dat ik zo 1 max 2 x per week kijk en schrijf op dit forum (want het thuisfront wil ook wat van mijn tijd ...;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:34:
(want het thuisfront wil ook wat van mijn tijd ...;-))
[flame mode]
Hee Herman komopnou, wij zijn toch VEEL belangrijker dan het thuisfront...
[/flame mode]

Herman laat je niet gek maken, i.t.t. het begin van de kabel (a2000) en het vervolg (UPC) laat je wel degelijk iets van je horen en steekt hand in eigen ... dat is al zoveel beter!

Ik heb maar weer even 3 maanden "bijgetekend" bij UPC.. (deden ze niet moeilijk over :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo, JaquesS, _ep, HermanGlasvezel, bedankt iedereen voor de informatie en betrokkenheid. Ik weet niet of het toeval is, maar ik werd vanmiddag niet éénmaal, maar zelfs tweemaal teruggebeld door een zeer hulpvaardige Pilmo helpdesk. Ook zij bevestigden dat als het WAN lampje brandt, de verbinding zou moeten werken. Ze hadden ook alle andere schakels van de keten gecontroleerd en het zou moeten werken.

Thuisgekomen na het werk direct weer een netwerkkabel aangesloten (hetzelfde als ik vorige week had gedaan) en jawel! Nu wel direct een ip adres en werkende internetverbinding. Hoera!

Nu kan ik in ieder geval weer tijdelijk internetten, dus ik leef weer, helaas alleen met de voordeur naar de gang en de meterkast open. Telefoneren zou ik ook wel weer willen. Analoge TV werkt nu nog via de oude kabel, maar dat moet ook anders. Ik hoop dus toch dat er snel een monteur komt (dat zal idd wel door een onderaannemer gebeuren) om de aansluitingen naar de woonkamer door te trekken.

Met Pilmo afgesproken dat ik morgenochtend weer wordt teruggebeld, ik ga er van uit dat het voor mij nu snel goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:03:
Ook wij worden binnenkort aangesloten, en zijn van plan om een draadloos netwerk op te zetten. Ik weet dat de snelheid minder is dan met NTU kabel, maar de glasvezelaansluiting zit buiten de woning (anders wordt het veel kabels trekken).

Wie heeft tips voor draadloze routers / adapters die het meest geschikt zijn? We krijgen een 20 MB aansluiting.
het lijkt me dat je met elke degelijke router wel 20mb kan halen... in iedergeval op mijn linksys wrt54gl haal ik tot 40mb(of naja 4mb/sec via lan) met een 54mbps verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
kadooosh schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 07:34:
[...]

het lijkt me dat je met elke degelijke router wel 20mb kan halen... in iedergeval op mijn linksys wrt54gl haal ik tot 40mb(of naja 4mb/sec via lan) met een 54mbps verbinding
Eerlijk gezegd geloof ik dat niet, tenminste: als je dat via het draadloze gedeelte doet. Alle tests op Internet, en ook mijn eigen ervaringen, wijzen uit dat je (uiteraard met een beveiligde verbinding) niet veel meer haalt dan 20 Mbit per seconde.
Als je het hebt over 40Mbit via een bekabeld netwerk hebt, dan geloof ik dat wel weer. Dat is namelijk ook ongeveer de snelheid die de router "WAN-LAN" en "LAN-WAN" (oftewel van en naar Internet) kan halen.

Let dus op dat je bij abbo's hoger dan 20Mbit geen gebruik maakt van de draadloze capaciteit, maar alles via kabels laat lopen.
Zie ook mijn eerdere post met een link naar een database met tests van routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Mr_Big schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 08:44:
[...]

Eerlijk gezegd geloof ik dat niet, tenminste: als je dat via het draadloze gedeelte doet. Alle tests op Internet, en ook mijn eigen ervaringen, wijzen uit dat je (uiteraard met een beveiligde verbinding) niet veel meer haalt dan 20 Mbit per seconde.
Als je het hebt over 40Mbit via een bekabeld netwerk hebt, dan geloof ik dat wel weer. Dat is namelijk ook ongeveer de snelheid die de router "WAN-LAN" en "LAN-WAN" (oftewel van en naar Internet) kan halen.

Let dus op dat je bij abbo's hoger dan 20Mbit geen gebruik maakt van de draadloze capaciteit, maar alles via kabels laat lopen.
Zie ook mijn eerdere post met een link naar een database met tests van routers.
nope ik heb het over wireless van en naar lan kopieren wat volgens deze char zelfs met 51mbps zou moeten gaan, http://www.smallnetbuilde...art/Itemid,189/chart,120/
ik neem aan dat als ie van wireless naar lan or naar wan gaat dat het zogoed als even snel moet gaan?

kijk uiteraard haal je het niet met een sweex/trust dingetje maar een linksys of d-link moet het wel halen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
kadooosh schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:40:
[...]

nope ik heb het over wireless van en naar lan kopieren wat volgens deze char zelfs met 51mbps zou moeten gaan, http://www.smallnetbuilde...art/Itemid,189/chart,120/
ik neem aan dat als ie van wireless naar lan or naar wan gaat dat het zogoed als even snel moet gaan?
Ik hou draadloos met moeite een snelheid van 20 Mbit over van de 54. Sneller red ik niet, alle modeminstellingen (Siemens) zijn aangepast.
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Marbo schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:49:
[...]

Ik hou draadloos met moeite een snelheid van 20 Mbit over van de 54. Sneller red ik niet, alle modeminstellingen (Siemens) zijn aangepast.
Bram
hmm je hebt gelijk als ik via beide pcs iets met firefox op het network download gaat het maar..lan-wireless 700kb/sec en wireless-lan 550kb/sec wat vreend is want met wireless-wan haal ik 650kb/sec(mja dat is de 8mb van planet.. 20% overhead :X )
vreemd ik dacht toch egt dat ik ooit 3 a 4mb/sec downloade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon een paar appartementen verderop bij Maarten888.
Ook wij hebben bij Pilmo een abonnement afgesloten.
Het aanleggen van de kabels en het aansluiten verliep vanaf het begin al rommelig. Ik ben tot 2x toe voor niets thuisgebleven, en toen ik een keer niet thuis was gebleven is er een glasvezel naar mijn meterkast aangelegd (die zit op de gang). Enfin die glasvezel ligt er dus al een paar weken.
De 21e maart zou Pilmo komen om eea naar mijn woonkamer aan te sluiten en werkend te maken...

Omdat het leggen van de kabels al rommelig verliep heb ik een dag van te voren naar Pilmo gebeld (komen jullie morgen?) Wat ik vreesde gebeurde: er werd er nogal verbaasd gerageerd. "Nee hoor meneer wij komen niet morgen'..... Enfin ik zou teruggebeld worden... maar niet heus. De afgelopen twee weken heb ik minstens 7 keer naar Pilmo gebeld ivm de aansluiting. Iedere keer werd toegezegd dat ik zou worden teruggebeld. Dat is EEn keer gebeurd: met de mededeling dat de medewerker er niets aan kon doen en dat iemand anders mij zou terugbellen.........

Per 2 april lopen onze abonnementen telefoon, internet en tv af. Ik had dat iedere keer in de telefoongesprekken laten weten: maar dat zou geen probleem zijn. Uiteindelijk kregen we dinsdag van iemand te horen (wij hadden gebeld) dat ze zeker niert voor 1 april zouden komen aansluiten.

Ik heb toen woensdagde 28e een e-mail gestuurd (en een kopie per post) met een klacht een een verzoek om een oplossing/planning voor 1 april. Niets meer van gehoord.

Tot op zekere hoogte kan ik er begrip voor op brengen dat eea niet loopt zoals gepland. Maar laat mij dat dan ook weten. Ik kon mijn opzeggingen voor internet en telefoon nog tot een week van te voren ongedaan maken....
Wat me ook bijzonder irriteert is dat ik bij ellk telefoongesprek precies hetzelfde kan vertellen, dat wordt bij Pilmo blijkbaar niet genoteerd.

Ben benieuwd of ik ooit nog iets van ze hoor.

Corné

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilmo is een kleine partij. Vraag gewoon voor de gein eens naar een manager en leg hem dit hele verhaal uit. Schrijf zijn naam op. Ik denk dat je dan wat meer aandacht krijgt. En hou er ook rekening mee dat Pilmo zelf niet langskomt. Pilmo communiceert met GNA, en GNA stuurt een van de aannemers langs, dus dat gaat over 3 schijven. Hou dat in je achterhoofd, dan begrijp je misschien iets meer waarom er mogelijk een verschil zit tussen wat je aan de telefoon hoort en wat er bij je voordeur gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@code66:
Helaas lijk je slachtoffer te zijn van de kettingreactie....
Geef svp met gezwinde spoed je echte adresgegevens door via info@glasvezelamsterdam.nl tav HermanGlasvezel, dan gaan we je helpen.
(En anderen die dit lezen: bij twijfel of e.e.a. goed gaat, mail naar info@glasvezelamsterdam.nl, hoe eerder hoe beter, ik/wij lezen al die mailtjes elke dag (nou soms in het weekend wat minder), van 's morgens vroeg tot 's avonds laat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
jesus upc topt het wel hoor 2 weken terug contract afgezegd voor 30juni en paar dagen later krijg ik aanbieding voor digitale tv en daarna iets met upc telefonie en nu komt vandaag upc ff een pakket bezorgen met zon digitene ding dat constant 22 watt slurpt 8)7
wat een k*t bedrijf zeg, ben ik blij als ik alles met 1 provider heb binnenkort _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Inmiddels terug van vakantie,

En vandaag een paar telefoontjes gedaan naar tweak, maar telkens het zelfde antwoord, nee meneer, we kunnen niks tot weinig vertellen over u aansuiting, we hebben de aanvraag doorgegeven aan bbnet en glasvezel amsterdam, maar glasvezel amsterdam heeft helemaal geen gegevens van mijn nog op te leveren abbo en zonder die gegevens kunnen hun weinig meer doen.
Wordt er een beetje moe van, snap niet dat tweak niet alles goed geregeld heb, denk er bijna over om over te stappen naar een andere provider, maar ben ik dan nog langer bezig, omdat de bal dan weer helemaal van het begin af aan gaat rollen?

Zijn er nog meer mensen met problemen met hun aanvraag via tweak?

Monteurs zijn al bijna klaar bij mij in de meterkast, pijpjes zijn getrokken van beneden naar boven, glasvezel kabel doorgetrokken naar boven, nu alleen nog door de pvc buizen in de meterkast doorgetrokken worden naar de woonkamer en afgemonteerd worden op het kastje..Kan toch allemaal niet zo lang meer moeten duren.

Zit inmiddels sinds eind januari zonder internet en telefoon, wordt er een beetje suf 8)7 van en begin bijan spijt te krijgen dat ik voor glasvezel ben gegaan.. |:(

Lijkt bijna een klaagbox hier, iemand ook nog goeie ervaringen met glasvezel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoSoulStar schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:44:

Zit inmiddels sinds eind januari zonder internet en telefoon, wordt er een beetje suf 8)7 van en begin bijan spijt te krijgen dat ik voor glasvezel ben gegaan.. |:(

Lijkt bijna een klaagbox hier, iemand ook nog goeie ervaringen met glasvezel? ;)
Ik heb sinds 6 maart een aansluiting maar ik begin ook langzamerhand spijt te krijgen...

Nu (ma 2 april 17:30) is het televisiesignaal volledig weggevallen.
De enige die ik kan bellen is mijn provider Unet, maar die kan ook niks anders dan het doorgeven aan BBned.
Al die schijven waar alles over gaat....
Als de televisie het wel doet, mis ik nog steeds 6 kanalen waaronder AT5 :( :(
De telefoon is ook tamelijk brak... maar ja, die kopen ze weer van een ander bedrijf in.
Ik was xs4all en kpn gewend, en dan besel je eigenlijk niet war 'betrouwbaar' betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan

Marbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[knip verhaal over gebed zonder einde]
Uhm, heb je Herman's laatste post gelezen? Als je dat advies nou eens opvolgt; dat lijkt me een typisch geval van inkoppertje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Ahum...ik spreek je nog wel :)
Ik heb wel problemen, maar dat zit niet in de glasvezelverbinding, die is prima in orde. Het is meer de router die het niet aankan en de boel blokkeert.

[ Voor 33% gewijzigd door Marbo op 03-04-2007 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Marbo schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:46:
[...]

Ahum...ik spreek je nog wel :)
Ik heb wel problemen, maar dat zit niet in de glasvezelverbinding, die is prima in orde. Het is meer de router die het niet aankan en de boel blokkeert.
Ik hoorde inderdaad al van een collega dat hij daar mee bezig was. :)
We zijn momenteel bezig om daar wat documentatie voor te schrijven dus ik verwacht dat dit niet lang zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:28:
[...]

Uhm, heb je Herman's laatste post gelezen? Als je dat advies nou eens opvolgt; dat lijkt me een typisch geval van inkoppertje. :)
Dude,

Dat heb ik al gedaan en het probleem ligt ook niet bij glasvezel amsterdam, op hun heb ik niks aan te merken, maar bij tweak, waar het allemaal mis lijkt te gaan.

Als glasvezel amst, geen gegevens aangeleverd krijgt van tweak , dan kunnen hun ook weinig tot niets meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
denan schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:45:
[...]

Ik hoorde inderdaad al van een collega dat hij daar mee bezig was. :)
We zijn momenteel bezig om daar wat documentatie voor te schrijven dus ik verwacht dat dit niet lang zal duren.
Ik ben er denk ik achter waardoor de router opeens het telefoonverkeer blokkeert. Ik mail het je wel want dat is hier off-topic denk ik. Ik weet alleen de oplossing nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Ik weet niet of ik het hier kan vragen, maar stel als ik mn huidige abbo opzeg, en bij een andere provider aanmeld, bijv bij InterNL, hoelang duurt het dan ongeveer, het aanmelden bij bbnet ect?

Als dat in een week ofzo geregeld kan worden, want alle andere is al geregeld, kabels door trekken ect.

Dan ga ik misschien na denken om toch over te stappen, want wordt een beetje moe van tweak.

[ Voor 16% gewijzigd door NeoSoulStar op 03-04-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoSoulStar schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:16:
Dat heb ik al gedaan en het probleem ligt ook niet bij glasvezel amsterdam, op hun heb ik niks aan te merken, maar bij tweak, waar het allemaal mis lijkt te gaan.

Als glasvezel amst, geen gegevens aangeleverd krijgt van tweak , dan kunnen hun ook weinig tot niets meer doen.
Ik weet natuurlijk niet wat er besproken is tussen jou en GNA, maar er is natuurlijk 2-weg communicatie tussen Tweak en GNA mogelijk, dus GNA kan best bij Tweak navragen waarom ze niets ontvangen hebben. Magoed, anyway, het was mij absoluut niet duidelijk dat je deze weg al bewandeld had, en ik zie ook nergens terug wat daar precies uitgekomen is, dus kan ik ook moeilijk iets zeggen over wat je nu het beste kan doen.

Cancellen bij tweak en vervolgens ergens anders weer aanvragen lijkt me in eerste instantie niet verstandig - straks krijg je conflicterende aanvragen en gaat het helemaal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Ik heb een mailtje gehad van glasvezel amsterdam met een duidelijke uitleg, wat er mis is gegaan bij tweak, maar hun doen er heel vaag over en geven me telkens een onduidelijk of geen antwoord, dat ik rustig af moet wachten enzo, dat ze wachten op bevestiging van bbnet enzo.

Maar het blijkt net allemaal wat anders te liggen, en het begint me allemaal net wat te lang te duren, komt mede doordat ik al sinds eind jan geen internet telefoon meer thuis heb omdat wanadoo me anders geinformeerd had dan de werkelijkheid was, en hun ook mn kpn abbo hadden over genomen en ik dus niet mn telefoon nummer terug kreeg en anders ik weer een jaar aan een knp basis abbo zit, voor eventueel tijdelijk adsl en nu een beetje suf wordt om dat 3g/gprs kaartje in mn laptop te gebruiken, zekers als je thuis werkt, is het niet echt optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijt als haren op mijn hoofd heb ik van die glasvezel. Had ik maar voorzichtig eerst internet-only genomen. Nee, ik moest zonodig triple-play. Nu kpn, xs4all, en upc-televisie zijn afgesloten merk ik pas hoe belangrijk een betrouwbare verbinding is.

Dit wordt de tweede avond zonder tv. Geen voetbal dus.
Mijn provider Unet reageert het liefste niet op mijn telefoontjes, want ze weten niet wat ze moeten zeggen. Ze geven het door aan BBned, en die zeggen: Alles in orde. Verder weten ze ook niet wat ze moeten doen.

Er zitten gewoon veel te veel bedrijven in dit verhaal. Als een of andere monteur van Draka of Van den Berg per ongeluk mijn tv-patch er uit trekt in de verdeelruimte, dan kan Unet lang zoeken waar het aan ligt.

Morgen mijn blibliotheekkaart maar eens verlengen. Dan heb ik 's avonds wat te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
hmmm ik hoop maar dat het voor 20 juni allemaal in orde is want ik was van plan dan glasvezel te neme ... 30 juni ligt me tel+tv+inet eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 09-09 14:30
Ben ik nou een eikel als ik zeg: "Dit had je kunnen verwachten"?

Het netwerk is pas net in de lucht... de eerste aansluitingen zijn er... vind je het gek dat het dan nog allemaal niet goed werkt?

Ik niet hoor... De kinderziektes gaan nu pas naar boven komen...!

Leuke van InterNLnet is dat je 6 maanden gratis hebt, dan kan je even testen... in de tussentijd je bestaande verbinding even lekker aanhouden.

Gewoon geduld jongens, over een tijdje gaat het allemaal gewoon wél goed werken... Je kan bijna niet verwachten dat het vanaf de eerste minuut allemaal vlekkeloos verloopt. Niet bij een project met een dergelijke omvang en het aantal partijen wat hierbij betrokken is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dôh schreef op woensdag 04 april 2007 @ 00:15:
Ben ik nou een eikel als ik zeg: "Dit had je kunnen verwachten"?
Nee hoor... Maar je lijkt wel een beetje op mijn oom die na de oorlog in het verzet gezeten heeft :-)
Wat mijn irritatie wekt heeft niks met kinderziektes te maken, maar met een organisatiestructuur waarin iets te veel bedrijven moeten samenwerken en waarin niemand de baas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:24:
Wat mijn irritatie wekt heeft niks met kinderziektes te maken, maar met een organisatiestructuur waarin iets te veel bedrijven moeten samenwerken en waarin niemand de baas is.
Die organisatiestructuur is exact hetzelfde als bij bijvoorbeeld DSL netwerken. Daar werkt het toch ook? Sterker nog, daar heb je te maken met een infrastructuur leverancier die vroeger de enige aanbieder was op dat netwerk, en nu ineens moet delen, terwijl bij het GNA project uitgegaan is van een open infrastructuur. Met andere woorden: je probleem zit in kinderziektes, niet in de organisatiestructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds half maart heb ik een modem in het wasmachine hok hangen dat vrolijk loopt te knipperen, ik check het elke dag. Ik dacht dat het een kwestie was van aansluiten bij de centrale, maar heb van Herman begrepen dat er daar wat problemen waren.

Enfin, net weer telefoon. Of ze morgen weer mogen langskomen, want er moest nog wat gebeuren. Dinsdag dan maar, hoe laat ze komen konden ze nog niet zeggen. Gek, want ze verwachten toch niet dat je de hele dag op de bank gaat zitten wachten?

Van Pilmo nog helemaal niets vernomen trouwens. Wel van Herman, maar dat kunnen zij niet weten zou je zeggen.

En oh ja, ben een lakse haas met iets te veel geld. Heb nog geen UPC opgezegd.. Ga maar eens proberen onder mijn triple play uit te komen, na het lezen van het relaas hierboven. Zonder telefoon lukt wel, internet ook wel een paar dagen maar televisie? Dat kan ik niet uitleggen aan mijn vriendin..Woon op java eiland trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Bij mij is het nog complexer geworden, zag de monteurs de hele tijd rommelen bij ons in het pand en de meterkast, kabels naar boven trekken en alles monteren ect, dus ik was al blij, dat ze daarmee wel begonnen waren, maandag was ook het glasvezel kabeltje ineens te zien in de pijpen in de meterkast, gisteren avond kom ik thuis, de meterkast stond een stukje open, dus ik dacht, ff checken, zie ik ineens dat de kabels door mijn meterkast doorgetrokken zijn naar de meterkast van mn buurman en daar ook het kastje geplaatst was.Dus ik ff op de bel gedrukt daar en bleek dat hij ook glasvezel besteld had, terwijl ik in de onderstelling was dat het voor mij aangesloten was.

Anyways, dus nu heb hij wel het kastje in de meterkast hangen en ikke niet, terwijl dat er wel afgesproken was, dat het bij mij ook al geplaatst zou worden in afwachting van de verdere ontwikkelingen van tweak..Wordt er echt een beetje suf van allemaal nu.Omdat glasvezel amst me wel een paar keer gebeld had, dat de afspraak en de aanleg wel door zou gaan, omdat dat in de planning lag.

@macondo, raar dat het nog zo lang moet duren dan,alles al gemonteerd en nog niemand langs gekomen om het laatste stukje te realiseren, moet toch niet zo veel werk meer zijn.Lucky you dat je nog niet alles opgezegd had, same here, geen telefoon sinds eind jan en geen internet sinds eind jan, wel t.v, maar daar is ook niks bijzonders op meestal, ga tegenwoordig zelfs weer naar de videotheek in het weekend om een filmpje te huren :-)
Bijna alles toch al gezien, maar toch, is wel allemaal anders zonder internet, maar ja, life goes on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoSoulStar schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:42:
@macondo, raar dat het nog zo lang moet duren dan,alles al gemonteerd en nog niemand langs gekomen om het laatste stukje te realiseren, moet toch niet zo veel werk meer zijn.Lucky you dat je nog niet alles opgezegd had, same here, geen telefoon sinds eind jan en geen internet sinds eind jan, wel t.v, maar daar is ook niks bijzonders op meestal, ga tegenwoordig zelfs weer naar de videotheek in het weekend om een filmpje te huren :-)
Bijna alles toch al gezien, maar toch, is wel allemaal anders zonder internet, maar ja, life goes on...
Jij bent zeker vrijgezel..Je kan wel mijn adsl aansluiting van Planet voor een prikkie overnemen, zit er nog tot augustus aan vast en heb het nu tijdelijk van Pilmo.. tijdelijk, tot de echte aansluiting op de schijnbaar tegenvallende glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:38:
[...]

Die organisatiestructuur is exact hetzelfde als bij bijvoorbeeld DSL netwerken. Daar werkt het toch ook? Sterker nog, daar heb je te maken met een infrastructuur leverancier die vroeger de enige aanbieder was op dat netwerk, en nu ineens moet delen, terwijl bij het GNA project uitgegaan is van een open infrastructuur. Met andere woorden: je probleem zit in kinderziektes, niet in de organisatiestructuur.
Daar werkt het inderdaad als je geluk heb ;).. er zijn zat voorbeelden waarbij het minder gelukkig uitpakt.

Vaak is het zo wanneer het werkt dan werkt het ook goed. Maar zodra er ergens iemand iets verkeerd gedaan heeft beginnen de vingers naar elkaar te wijzen. Dat is vaak minder met dit soort structuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:49:
[...]

Jij bent zeker vrijgezel..Je kan wel mijn adsl aansluiting van Planet voor een prikkie overnemen, zit er nog tot augustus aan vast en heb het nu tijdelijk van Pilmo.. tijdelijk, tot de echte aansluiting op de schijnbaar tegenvallende glasvezel.
Dude, ik heb een vriendin en ook nog een kat.. :)

Merk wel nu ik geen internet heb, wat vaker dingen buiten de deur ga doen, wat vaker naar de sportschool, vrienden en heb tegenwoordig weer conversaties met mn vriendin.. :O

Als je nu ff twee van zulke dingen aanschaft : http://www.3com.com/other...cts/en_US/3com_401004.pdf

Dan ding kan 17 km ver, dus dat halen we wel van java naar 3e oosterparkstr.

Dan deel je je tijdelijke internet connectie met mij, en geef ik je 10 euro per maand, hoef maar 2-3 Mbit bandbreedte van je te hebben.. O-)

Todat mijn glasvezel connectie er eindelijk is...

[ Voor 23% gewijzigd door NeoSoulStar op 04-04-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 18:49
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:51:Dit wordt de tweede avond zonder tv. Geen voetbal dus.
Mijn provider Unet reageert het liefste niet op mijn telefoontjes, want ze weten niet wat ze moeten zeggen. Ze geven het door aan BBned, en die zeggen: Alles in orde. Verder weten ze ook niet wat ze moeten doen.
Ik neem aan dat iedereen die op dit moment TV afneemt via het glasvezelnetwerk in Amsterdam deze problemen heeft. Het signaal komt allemaal van dezelfde provider. Behalve dagelijks BBned stalken lijkt het niet dat UNET (of welke andere provider dan ook) iets anders kan doen.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw heeft er de laatste maand ook wel eens spijt van dat ik bij GlasvezelAmsterdam werk...

Zonder dollen: jullie ervaren nu hoe de effecten doordenderen als je aan het begin van de keten problemen hebt. Dan kom je in een gemene fuik als bedrijf: herstellen kost nog een keer en nog meer capaciteit, terwijl je eigenlijk veel nodig hebt om de orderstroom te verwerken. En goed ingewerkte capaciteit heb je niet zomaar opgelijnd...
Ik denk dat we nu het lek boven hebben en kunnen gaan herstellen en inlopen. Maar dat dat nog wel een maand duurt voordat we echt bij zijn.

Wat betreft de TV: ik heb net gehoord dat gebleken is dat een ondergrondse lasmof door de slappe grond en de vibraties die bussen net op die plek opleveren langzaam kapot is gegaan. En wel net op de plek waar het TV-signaal verdeeld wordt.(Dat wordt optisch verdeeld via een aparte vezel die uitgesplitst wordt naar de gebruikers) Als het goed is moet dat binnenkort opgelost zijn.

Sommigen van jullie geven via info@glasvezelamsterdam.nl je specifieke probleem door. Dat helpt me bij het verbeteren van de keten-performance, en en-passant jullie ook. Dus blijf dat alsjeblieft doen!

Bedankt overigens voor het begrip dat jullie tonen voor het feit dat we meer problemen in de opstart hebben dan we verwacht hadden. We doen onze uiterste best om dat op te lossen en jullie te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja, and now for something completely different. Marbo is voor mij de Apple Airport Extreme aan het testen (so far super.....mag je zelf vertellen verder), en vertelde in een zijlijn hoe verschrikkelijk goed het videochatten ging met iChat, full screen.
Ik zoek nog een tweede Mac-user met een goeie Mac en IChat over glas, om te zien hoe goed dat nu gaat (wil er graag zelf eens even mee spelen).

Daarna een keer Skypen met video op hoge resolutie (zie deze link http://lifehacker.com/software/
skype/
go-hires-with-skype-video-calls-235443.php) als het aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En prettig Pasen, ga even uitblazen en bijtanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:47:

Wat betreft de TV: ik heb net gehoord dat gebleken is dat een ondergrondse lasmof door de slappe grond en de vibraties die bussen net op die plek opleveren langzaam kapot is gegaan. En wel net op de plek waar het TV-signaal verdeeld wordt.(Dat wordt optisch verdeeld via een aparte vezel die uitgesplitst wordt naar de gebruikers) Als het goed is moet dat binnenkort opgelost zijn.
Bedankt Herman voor de informatie. Ik weet nu tenminste iets. Als ik dit forum niet ontdekt had, dan had ik nog helemaal niets geweten, want van mijn provider heb ik niets meer vernomen.
Misschien weet jij ook waarom AT5 en BBC-prime (nog) niet worden doorgegeven?

De tv doet het overigens nog steeds niet, dus ik vrees met grote vreze dat ze die ondergrondse lasmof pas na pasen een beurt geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:57:
En prettig Pasen, ga even uitblazen en bijtanken.
prettig passen _/-\o_

ben ik blij dat ik hier gratis wifi heb :P maar goed ik ga pas glasvezel voor 20 juni aanvragen :p.. lopen al me contracten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 18:49
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:47:Wat betreft de TV: ik heb net gehoord dat gebleken is dat een ondergrondse lasmof door de slappe grond en de vibraties die bussen net op die plek opleveren langzaam kapot is gegaan. En wel net op de plek waar het TV-signaal verdeeld wordt.(Dat wordt optisch verdeeld via een aparte vezel die uitgesplitst wordt naar de gebruikers) Als het goed is moet dat binnenkort opgelost zijn.
Fijn dat we nou in ieder geval iets weten. Misschien handig om dit ook naar de providers de communiceren zodat ze de niet tweakers kunnen informeren.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sMoKeFiSh schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:47:
[...]

Fijn dat we nou in ieder geval iets weten. Misschien handig om dit ook naar de providers de communiceren zodat ze de niet tweakers kunnen informeren.
Sommige providers lezen tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn vandaag langs gekomen om de boel te fixen. Ergens in de middag, zo was er afgesproken. Staan ze verdorie om 8:30 al voor de deur! Enfin, ze zijn lekker bezig geweest maar nu zijn ze zoek. Ze hangen waarschijnlijk ergens in het gebouw rond, met onze sleutels van de meterkast. Ze zijn nog steeds bezig, maar wij zijn vertrokken. Morgen om 8:00 komen ze terug om te meten. Ik hoop maar dat ze er dan ook echt om die tijd zijn en niet ergens in de middag..

Ook nog brief ontvangen van Pilmo. Soort van one-size-fits-all brief. Alle mogelijke oorzaken zijn vermeld waardoor het mis is gegaan (stalen plafonds, buren niet thuis, enz enz). Nagenoeg alle punten gaan voor ons niet op. Maar goed, misschien werkt het morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om acht uur 's ochtends zouden ze er zijn..niet dus, maar ga geen derde dag vrij nemen. Als ik ook nog lees dat het resultaat tegen valt, dan krijg ik behoorlijk spijt. De aanleg lijkt alleen geschikt voor mensen die veel thuis zijn of thuis werken. Dit werkt zo namelijk niet, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Televisie werkt inmiddels weer. Joepie!
Tip voor het testen van je snelheid (de meeste tests kunnen die enorme uploadsnelheid niet aan):

http://www.numion.com/YourSpeed3/index.html

Je kunt dan een link met je resultaten opsturen aan je provider. Bijvoorbeeld:

http://www.numion.com/You...urement.php?ID=56,407,840

(ik heb een 20 mbps verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Zou graag gebruik maken van die tests, maar gisteren weer gebeld met tweak en weer het zelfde antwoord, dus geen antwoord en dat ik terug gebeld zou worden over dit, nog steeds geen telefoontje vernomen.

Wordt er een beetje suf van, weet niet of ik eventueel wel overstappen naar een andere provider of hier nog een poosje wil door sukkelen.Overstap duurt waarschijnlijk weer een week of 3-4 voor eventueel verbinding thuis, dat vrij nemen heb ik ook 2x gehad, dat ze langs zouden komen om iets te monteren en dan wachten voor niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:45:
Om acht uur 's ochtends zouden ze er zijn..niet dus, maar ga geen derde dag vrij nemen. Als ik ook nog lees dat het resultaat tegen valt, dan krijg ik behoorlijk spijt. De aanleg lijkt alleen geschikt voor mensen die veel thuis zijn of thuis werken. Dit werkt zo namelijk niet, naar mijn mening.
Hou er wel rekening mee dat je dit maar 1x hoeft te doen en de eerstkomende 30 jaar is jouw woning voorzien. Het is niet zo dat iedere nieuwe bewoner in een pand in de toekomst met dezelfde problemen komt te zitten, deze problemen gelden alleen in de pilotfase of als je nog nooit een fiberverbinding in je huis gehad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:47:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je dit maar 1x hoeft te doen en de eerstkomende 30 jaar is jouw woning voorzien. Het is niet zo dat iedere nieuwe bewoner in een pand in de toekomst met dezelfde problemen komt te zitten, deze problemen gelden alleen in de pilotfase of als je nog nooit een fiberverbinding in je huis gehad hebt.
Ok, de monteur zou om 13:00 komen. Heus, en stipt op tijd meneer.

Naar huis gegaan, en uiteraard verscheen er geen monteur. Gebeld met glasvezel amsterdam, die zou met de aannemer gaan bellen. En daarna mij terugbellen. Uiteraard niet gebeurt.

Met deze mensen vallen geen afspraken te maken, hoewel Herman nog probeert te redden wat er te redden valt. Ik heb nog gevraagd naar het mobiele nummer van de monteur. Dat praat wat makkelijker. Nee, dat kon men niet geven. Hadden ze niet. Straks staat de monteur voor een dichte deur, want ik ben weer aan het werk. Zou hij een briefje achterlaten dat hij geweest is? Ik gok zo maar eens van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:09:
Met deze mensen vallen geen afspraken te maken, hoewel Herman nog probeert te redden wat er te redden valt. Ik heb nog gevraagd naar het mobiele nummer van de monteur. Dat praat wat makkelijker. Nee, dat kon men niet geven. Hadden ze niet. Straks staat de monteur voor een dichte deur, want ik ben weer aan het werk. Zou hij een briefje achterlaten dat hij geweest is? Ik gok zo maar eens van niet.
Dit klinkt inderdaad alsof GNA het contract met deze partij maar eens moet gaan herzien, want dit gaat inderdaad nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkansing, derde poging vandaag. Iets eerder weg van het werk, maar dan schijnt het ook echt te gaan lukken. Ik heb zo'n vermoeden dat het nu wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oplever datum komt snel dichterbij, en voor nu ga ik er maar even van uit dat alles in één keer goed zal werken. Tijd om een nieuwe router aan te schaffen dus. En daarbij was ik wel nieuwsgierig naar wat andere gebruikers van GVA gebruiken of gaan gebruiken.

Stel nou dat ik klaar wil zijn voor 100 Mbps, en gegeven de teleurstellende WAN - LAN snelheden in deze lijst:
kadooosh schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:40:
[...]

ik neem aan dat als ie van wireless naar wan or naar lan gaat dat het zo goed als even snel moet gaan?
en de opmerkingen in dit oude en dit nog wat oudere draadje, én gegeven het feit dat ik een krent ben en voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, is het dan zo dat een oude PC als router gebruiken de snelste en voordeligste oplossing is?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Met welke PC-specs haal je die magische 100 Mbps? Of is er een goedkoop routertje op de markt waarmee je in één keer van het gezeur af bent?

Zo te horen zit Marbo met de wat meer professionele apparaten te hannesen. Laat 'ns weten wat jij denkt te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:48:

Zo te horen zit Marbo met de wat meer professionele apparaten te hannesen. Laat 'ns weten wat jij denkt te gebruiken.
Ik heb een paar routers getest, ben op dit moment nog even bezig met de laatste instellingen te veranderen en te testen. Ik zal het hier posten als ik het op een rijtje heb (deze week nog wel hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:48:

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Met welke PC-specs haal je die magische 100 Mbps? Of is er een goedkoop routertje op de markt waarmee je in één keer van het gezeur af bent?

Ik heb het idee dat de grens van 100 Mbit alleen te bereiken is als je je pc rechtstreeks bedraad aansluit op het glasvezelmodem. Ik heb nu 2 routers getest, die Siemens SE551 en de Apple Airport Extreme. Ik gebruik voor de testen eigenlijk alleen de test download pagina van InterNLnet. Die is het meest betrouwbaar. Online speedtesten geven bij mij stuk voor stuk vreemde resultaten. De online test die JacquesS heeft gebruikt is denk ik het beste. Maar die geeft bij mij weer geen downloadsnelheid aan.

- Rechtstreeks bedraad op het glasvezelmodem haal ik snelheden van rond rond de 92 Mbit up en down.
- Bedraad via de Siemens haal ik 70 Mbit en via de Airport haal ik 63 Mbit (Edit: met wat aanpassingen haal ik inmiddels 77 Mbit via de Airport). Voor de Siemens moet ik dan wel o.a. de firewall uitzetten (Denan weet de technische details hierover), als ik die aanlaat haal ik nog geen 30 Mbit. Voor de airport maakt firewall aan of uit geen verschil.
- Draadloos haal ik met de Siemens 20 Mbit en met de Airport een (laagste) gemiddelde van 31 Mbit.

Opmerkelijk is dat vooral draadloos de snelheden erg fluctueren. Soms haal ik (met de Airport) met dezelfde instellingen snelheden van 60 Mbit, vergelijkbaar met bedraad dus.

Verder is opmerkelijk dat de downloads (draadloos via de Airport)) vaak beginnen met een snelheid van 90 Mbit maar al snel zakt naar een snelheid van 30 Mbit. Maar onder de 30 Mbit zakt het niet.

Tot zover....meer volgt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marbo:
Ik weet niet of jij ftp kan testen, maar ik haal met mijn 20 mbps verbinding via ftp nooit meer dan 10 mbps Upload. Zit me af te vragen of mijn provider de ftp-poort (21-22 ?) afknijpt...

Nog een vraagje: Ik heb zo'n 2-3 keer per week dat het hele netwerk even weggvalt. Soms maar een seconde. Op zich niet zo erg (behalve midden in een telefoongesprek), maar ik vroeg me af of het mijn provider is, of het glasvezelnetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:44:
@Marbo:
Ik weet niet of jij ftp kan testen, maar ik haal met mijn 20 mbps verbinding via ftp nooit meer dan 10 mbps Upload. Zit me af te vragen of mijn provider de ftp-poort (21-22 ?) afknijpt...

Nog een vraagje: Ik heb zo'n 2-3 keer per week dat het hele netwerk even weggvalt. Soms maar een seconde. Op zich niet zo erg (behalve midden in een telefoongesprek), maar ik vroeg me af of het mijn provider is, of het glasvezelnetwerk?
Ja, ik heb ook ftp getest. Ik haal een maximum snelheid met uploaden van 72 Mbit en ftp download van 54 Mbit. Dat is een ftp upload naar de server waar ik een website heb staan, niet van mijn provider. Ik zal de ftp nog een keer testen, want het is een raar verschil tussen upload en download. Bij welke provider zit jij? Ik zal ook mijn eigen provider nog even testen met ftp.

Toevallig had ik vandaag een paar keer dat mijn verbinding even weg was, maar ik ging ervan uit dat het aan mijn draadloze verbinding lag. Ik heb het nog niet gemerkt met telefoongesprekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Marbo op 13-04-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marbo:
Ik zit bij Unet. Ik heb ook een website (bij Nxs.nl), maar ook daarheen kom ik niet boven de 10 mbps upload. Maar ik begrijp nu uit jouw verhaal dat het in elk geval geen ingebouwde beperking van ftp is. Ik vind het overigens niet zo'n ramp (zoveel up ik niet qua ftp), het is meer raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een signaal van het front.
Zoals vroeger de Citroendealer zei "ik heb veel vrienden onder mij klanten, dat krijg je als je ze elke week ziet" ;-). Ik ken nu meer namen en adressen dan de bedoeling was.
Maar goed, het werk lijkt zijn effect te hebben, volgende week moeten we de resultaten echt gaan zien.
Ik post nu weinig omdat ik veel, heel veel tijd intern en met klanten besteed. Hopelijk wordt dat beter binnenkort, er is voldoende interessants te melden.

Een detail: de website www.glasvezelamsterdam.nl is gedeeltelijk vernieuwd, op het tabblad actueel kan iedereen veel info vinden die ik anders alleen op dit forum kwijt zou kunnen. Bij Hulp staat dit forum gelinked.

Tot volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:15:
<knip>
Een detail: de website www.glasvezelamsterdam.nl is gedeeltelijk vernieuwd, op het tabblad actueel kan iedereen veel info vinden die ik anders alleen op dit forum kwijt zou kunnen. Bij Hulp staat dit forum gelinked.

Tot volgende week.
Goed initiatief.
Het is overigens niet alleen AT5 dat niet doorgegeven wordt, maar ook BBC-prime en het erotiekkanaal. Op de pdf van BBned zijn inmiddels daarvan Salto1 en Salto2 verdwenen ('nader te bepalen'?), en er staat nog steeds (ik heb dit al eens gemeld) een verkeerde frequentie bij BBC-world (moet zijn 495.25). Zie ook mijn homepage http://home.unet.nl/jsonnen/frequentietabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vier bezoeken van de monteurs lijkt is het allemaal geregeld geloof ik. Alleen merk ik er weinig van, want het T1 lampje knippert nog steeds en verder gebeurt er weinig. Ik denk dat Pilmo/BBned nu actie moet ondernemen. Ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marbo: bedankt voor je testresultaten.
Marbo schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:07:
[...]

Ik heb het idee dat de grens van 100 Mbit alleen te bereiken is als je je pc rechtstreeks bedraad aansluit op het glasvezelmodem. Ik heb nu 2 routers getest, die Siemens SE551 en de Apple Airport Extreme.
Volgens de jongens en meisjes van SmallNetBuilder moet het met de Buffalo Wireless-N Nfiniti Dual Band Gigabit Router & Access Point (WZR-AG300NH) toch lukken. Maar jah, met een prijs van zo'n € 270,- is deze me eerst nog wat te duur. En ik sta ook niet zo te trappelen om nu al in 802.11n apparatuur te investeren.

Ik heb in de kelder nog een een passief gekoelde PIII 333Mhz Celeron PC met toebehoren gevonden. Inclusief harde schijf en twee netwerk kaarten verbruikt dat zo'n 60 W. Dat is 45 W meer dan zo'n routertje, oftewel zo'n € 65,- extra kosten per jaar. Als het weer straks weer wat lelijker wordt, en mijn glasvezelaansluiting is opgeleverd zal ik eens kijken waar deze *BSD zelfbouw router tot toe in staat is. Ik zal de testresultaten hier wel posten.

Als er anderen zijn die al routers getest hebben op WAN-LAN en v.v. doorgeef snelheden hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:02:
Na vier bezoeken van de monteurs lijkt is het allemaal geregeld geloof ik. Alleen merk ik er weinig van, want het T1 lampje knippert nog steeds en verder gebeurt er weinig. Ik denk dat Pilmo/BBned nu actie moet ondernemen. Ik wacht af.
Zolang het WAN-lampje niet brandt moet je nog bij GNA zijn.
Bij mij was dat ook het geval en de patchkabels bleken nog niet goed te zitten. Je kan ze het beste een mailtje sturen, want dan gaan de monteurs de dag erna aan de slag om dat in orde te maken. Het heeft mij twee mailtjes en twee dagen gekost. Daarna werkte het allemaal meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 09-09 14:30
[...]

Ik heb het idee dat de grens van 100 Mbit alleen te bereiken is als je je pc rechtstreeks bedraad aansluit op het glasvezelmodem.
Probeer eens de Asus SL500 of SL1000, ik heb er zelf eentje... Toen ik nog 100Mbit had, haalde ik dit ook daadwerkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Big schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:27:
[...]

Zolang het WAN-lampje niet brandt moet je nog bij GNA zijn.
Bij mij was dat ook het geval en de patchkabels bleken nog niet goed te zitten. Je kan ze het beste een mailtje sturen, want dan gaan de monteurs de dag erna aan de slag om dat in orde te maken. Het heeft mij twee mailtjes en twee dagen gekost. Daarna werkte het allemaal meteen.
Dat is niet wat mij verteld is, maar ik zal het even navragen. Het wan lampje doet het in ieder geval niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:21:
Als er anderen zijn die al routers getest hebben op WAN-LAN en v.v. doorgeef snelheden hoor ik het graag.
Ik heb voor mijn 20mbps verbinding een Edimax gekocht voor 29 euro. Daar heb ik drie computers op aangesloten (de utp-kabels lagen er al). Ik ben er wel tevreden over. Van computer naar computer (met 100 mbps kaartjes) haal ik ongeveer 70 mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JacquesS: Van PC naar PC binnen je LAN haal je met elke router wel 100 Mbps. Maar alleen de duurdere modellen hebben een processor aan boord die krachtig genoeg is om al het routeren en filteren van het dataverkeer met de rest van de wereld met 100 Mbps af te handelen. Vandaar.

Het is al de vraag of jouw Edimax 20 Mbps haalt, maar 100 Mbps is uitgesloten. Het zou toch zonde zijn om een supersnel abonnement af te sluiten en daar vervolgens een goedkope router op aan te sluiten die als flessenhals werkt.

@ dôh: Kijk, dat komt al aardig in de richting, en nog betaalbaar ook.

Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
hmm tweak reageert wel erg laat op emails he, heb 5 dagen geleden mail gestuurd over waar ik dat proefabbo precies kan aanvragen maar kheb nog steeds geen antwoord van ze...

weet iemand anders misschien hoe ik dat 50mb proefabbo aanvraag..

er staat bij dat proefabbo "Je kunt de maand proberen aanvragen door het resp. aanvraagformulier in te vullen en dan bij opmerkingen aan te geven dat je gebruik wenst te maken van de maand proberen."
maar als ik bestellen doe kom ik zo ver tot de verzend bestelling pagina en heb ik geen opmerkingen veld gezien...

[ Voor 40% gewijzigd door kadooosh op 17-04-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
[...]

- Rechtstreeks bedraad op het glasvezelmodem haal ik snelheden van rond rond de 92 Mbit up en down.
- Bedraad via de Siemens haal ik 70 Mbit en via de Airport haal ik 63 Mbit.
Kleine correctie op mijn resultaten. Met wat aanpassingen in de configuratie van de Airport haal ik een download van 77 Mbit.
Draadloos blijft heel erg schommelen. Zowel op 802.11G als op 802.11N. En ook 2,4 of 5 Mhz frequentie lijkt weinig uit maken in de stabiliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Marbo op 17-04-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bedrijf overweegt nu ook over te stappen naar Glasvezel. Nu zien wij echter door de bomen (lees: providers) het bos niet meer. We hebben de keuze uit BBeyond, Concepts ICT, InterNL, Pilmo, DSD, Tweak & Unet, maar wij hebben moeite te beoordelen voor welk bedrijf we nu moeten kiezen. Wie kan mij advies geven?

Ik heb voldoende aan 20Mbps (gezien we voornamelijk Emails versturen/ontvangen) en we werken hier met Macs. Ons bedrijf is te vinden op Javaeiland. We overwegen nog of wij ook telefonie en televisie over glasvezel willen. We gebruiken nu nog de service van KPN (Vaste Telefonie), Priority (Broadband Office Voice), Linkgidshosting (hosting) & UPC (televisie).

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook werken wij hier met 4 computers en 4 telefoonlijnen. De nummers willen wij graag behouden. Is het ook nodig om nieuwe telefoons aan te schaffen? Ik begrijp dat we in ieder geval een nieuwe fax en een nieuwe firewall moeten kopen. Er zijn op dit moment wat problemen, dus is het verstandig om als bedrijf al over te stappen naar glasvezel? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoSoulStar schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:05:
Zou graag gebruik maken van die tests, maar gisteren weer gebeld met tweak en weer het zelfde antwoord, dus geen antwoord en dat ik terug gebeld zou worden over dit, nog steeds geen telefoontje vernomen.

Wordt er een beetje suf van, weet niet of ik eventueel wel overstappen naar een andere provider of hier nog een poosje wil door sukkelen.Overstap duurt waarschijnlijk weer een week of 3-4 voor eventueel verbinding thuis, dat vrij nemen heb ik ook 2x gehad, dat ze langs zouden komen om iets te monteren en dan wachten voor niks..
Zit ook bij Tweak, ook mijn gegevens zijn nog niet bekend bij GNA. Word echt helemaal gestoord van die gasten. Heb al zo vaak met tweak aan de lijn gezeten maar krijg hetzelfde antwoord als dat jij krijgt. Gewoon wachten... Overigens heb ik het te doen met de mensen die de telefoontjes moeten beantwoorden. Zag net op de site van glasvezel amsterdam dat er weer een inloopavond komt. Ik ga daar wel even verhaal halen! Misschien ook wel een idee voor jou? Kom er op de gewone manier niet door bij tweak, krijg ook geen reactie op een uitgebreide klacht van mij. Al 1 1/2 maand geleden verstuurd. Veel beloftes gedaan door hen maar nog geen enkel resultaat gezien!

Weet iemand wie de eigenaar van TweakFiber is? Er moet toch iemand zijn die dit soort problemen belangrijk vindt?

Joost

Overigens zal ik ook de eerste zijn die zal melden dat het goed gaat wanneer ze e.e.a. correct oplossen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Gekke vraag misschien, maar hoe zien die kabels eruit die ze gaan leggen :? Bij ons voor de deur (naja om de hoek @ ~10 meter) worden namelijk sinds kort dikke blauwe kabels gelegd (locatie : Wibautstraat Amsterdam.) Deze kabels worden ook gelegd rond de Rembrand toren @ Amstel.

Is het nou glasvezel of zijn ze toevallig in dezelfde buurt iets ander aan het aanleggen ?

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1 ... 5 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.