Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 6 ... 29 Laatste
Acties:
  • 214.843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Notna schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:01:
Gekke vraag misschien, maar hoe zien die kabels eruit die ze gaan leggen :? Bij ons voor de deur (naja om de hoek @ ~10 meter) worden namelijk sinds kort dikke blauwe kabels gelegd (locatie : Wibautstraat Amsterdam.) Deze kabels worden ook gelegd rond de Rembrand toren @ Amstel.

Is het nou glasvezel of zijn ze toevallig in dezelfde buurt iets ander aan het aanleggen ?
Volgens deze site:

Rood is glasvezel
Geel is gas
Blauw is telefoon
groen is kabel
grijs is stroom
zwart is water

Het zou dus telefoon/xDSL zijn.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:38:
Ook werken wij hier met 4 computers en 4 telefoonlijnen. De nummers willen wij graag behouden. Is het ook nodig om nieuwe telefoons aan te schaffen? Ik begrijp dat we in ieder geval een nieuwe fax en een nieuwe firewall moeten kopen. Er zijn op dit moment wat problemen, dus is het verstandig om als bedrijf al over te stappen naar glasvezel? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. :)
Wat betreft de keuze van de provider: daar ga ik niets over zeggen aangezien ik voor een van de providers werk ;)

Ik neem aan dat er al een router op locatie staat om het huidige netwerk van 4 macs op internet aan te sluiten (airport?). Als dat het geval is is deze router gewoon aan te sluiten op het glasvezel-aansluitpunt. Indien het een ADSL router is gaat dit echter niet werken.

De telefoniediensten die de verschillende providers leveren zijn analoge diensten. ISDN telefoons zullen hierop niet werken, Analoge telefoons wel. Er zijn wel converters te krijgen voor analoog->ISDN, maar deze zijn erg duur.
Met een snelle glasvezelverbinding is het waarschijnlijk ook niet nodig om 4 uitgaande lijnen te hebben. Onze ervaring is dat de meeste ISDN klanten naar 1-2 telefoonlijnen overstappen zodra zij glas hebben.

De aanschaf van een nieuwe fax lijkt mij in ieder geval niet nodig (de meeste werken ook analoog). Wat wel belangrijk is, is dat alle telefoniediensten van de verschillende providers VOIP diensten zijn. Er zijn faxen die erg gevoelig zijn voor VOIP-telefonie. Is de fax echter in staat om de communicatiesnelheid tijdens gegevensoverdracht te verlagen dan zal er wel een stabiele faxverbinding mogelijk zijn. Er bestaan ook faxen die handmatig op een lagere snelheid ingesteld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ajhaverkamp schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:15:
[...]

Volgens deze site:

Rood is glasvezel
Geel is gas
Blauw is telefoon
groen is kabel
grijs is stroom
zwart is water

Het zou dus telefoon/xDSL zijn.
De foto's die ik hier heb laten blauwe/gele kabels zien, maar ik denk dat alleen herman hier antwoord op kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petboe
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-05-2015
hoi,

omdat ik denk dat wel meer mensen met deze vraag zitten durf ik dit toch wat off-topic-topic hier wel aan te snijden. heel binnenkort kom ik in amsterdam-oost wonen. de aanvragen voor glasvezel in ons nieuwbouwappartement zijn ingediend, maar een werkende verbiding zal niet eerder dan juli aanweizg zijn (volgens glasvezel amsterdam).

ik zoek dus een tijdelijk snel internetabonnement (telefoon heb ik niet nodig want mobiel, en televisie kijken we eigenlijk niet). ik google me een ongeluk, maar vind echt niets wat in de buurt komt: alles heeft een looptijd van minimaal een jaar.

dus mijn vraag:
- is er iemand die hetzelfde aan de hand heeft en een oplossing heeft gevonden?
- of iemand die niet hetzelfde aan de hand heeft, maar wel een oplossing weet?

alvast bedankt!

peter
ps: of heeft iemand in de hoek wijttenbach/linnaeusstraat een krachtige airport het raam uit staan die die wel even met me wil delen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
petboe schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:58:
hoi,

omdat ik denk dat wel meer mensen met deze vraag zitten durf ik dit toch wat off-topic-topic hier wel aan te snijden. heel binnenkort kom ik in amsterdam-oost wonen. de aanvragen voor glasvezel in ons nieuwbouwappartement zijn ingediend, maar een werkende verbiding zal niet eerder dan juli aanweizg zijn (volgens glasvezel amsterdam).

ik zoek dus een tijdelijk snel internetabonnement (telefoon heb ik niet nodig want mobiel, en televisie kijken we eigenlijk niet). ik google me een ongeluk, maar vind echt niets wat in de buurt komt: alles heeft een looptijd van minimaal een jaar.

dus mijn vraag:
- is er iemand die hetzelfde aan de hand heeft en een oplossing heeft gevonden?
- of iemand die niet hetzelfde aan de hand heeft, maar wel een oplossing weet?

alvast bedankt!
http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?ID=12628 zou een oplossing kunnen zijn. Volgens mij hebben de andere providers ook soortgelijke oplossingen maar dat zul je bij hen na moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:58:
[...]

Zit ook bij Tweak, ook mijn gegevens zijn nog niet bekend bij GNA. Word echt helemaal gestoord van die gasten. Heb al zo vaak met tweak aan de lijn gezeten maar krijg hetzelfde antwoord als dat jij krijgt. Gewoon wachten... Overigens heb ik het te doen met de mensen die de telefoontjes moeten beantwoorden. Zag net op de site van glasvezel amsterdam dat er weer een inloopavond komt. Ik ga daar wel even verhaal halen! Misschien ook wel een idee voor jou? Kom er op de gewone manier niet door bij tweak, krijg ook geen reactie op een uitgebreide klacht van mij. Al 1 1/2 maand geleden verstuurd. Veel beloftes gedaan door hen maar nog geen enkel resultaat gezien!

Weet iemand wie de eigenaar van TweakFiber is? Er moet toch iemand zijn die dit soort problemen belangrijk vindt?

Joost

Overigens zal ik ook de eerste zijn die zal melden dat het goed gaat wanneer ze e.e.a. correct oplossen!
Net zoals jij, zal ik ook de eerste zijn als het wel goed gaat, dus bij deze, heb nu wel inmiddels vernomen van GNA, dat mn order eindelijk door gekomen is, heb ook op het punt gestaan, eind van vorige week, om de order te cancelen, maar dan moest ik weer een brief schijven enzo en dan over stappen naar een andere provider, alleen zat ik in mn maag, dat het dan weer een paar weken zal duren voor alles doorgekomen is en verwerkt.

Ben/was ook net zo lang bezig geweest om wat info los te peuteren en te vragen waarom het allemaal zo lang moet duren.

Nu ff afwachten tot waneer GNA het laatste stukje kan komen afmaken, want alles is al gedaan in mijn pand, alleen het kastje moet nog afgemonteerd worden in mn woonkamer, maar denk dat dat toch niet zo veel tijd in beslag hoef te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:19:
Mijn bedrijf overweegt nu ook over te stappen naar Glasvezel. Nu zien wij echter door de bomen (lees: providers) het bos niet meer. We hebben de keuze uit BBeyond, Concepts ICT, InterNL, Pilmo, DSD, Tweak & Unet, maar wij hebben moeite te beoordelen voor welk bedrijf we nu moeten kiezen. Wie kan mij advies geven?

Ik heb voldoende aan 20Mbps (gezien we voornamelijk Emails versturen/ontvangen) en we werken hier met Macs. Ons bedrijf is te vinden op Javaeiland. We overwegen nog of wij ook telefonie en televisie over glasvezel willen. We gebruiken nu nog de service van KPN (Vaste Telefonie), Priority (Broadband Office Voice), Linkgidshosting (hosting) & UPC (televisie).

Help!
Ik heb voor Unet gekozen. Over twee jaar contract zijn ze niet veel duurder dan anderen. Het lijkt me vooralsnog een degelijk bedrijf. Ze doen in elk geval hun best om goede service te verlenen. Een emailadres dat eindigt op unet.nl ziet er imho ook degelijker uit dan sommige andere aanbieders.
Ik zou voor een bedrijf voorlopig KPN-telefoon aanhouden. Lekker betrouwbaar.
Als je begint met een simpel 20 mbps internet contract, is het altijd gratis up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denan,

Heb jij toevallig een speedtest waar ik mijn upload kan testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:12:
Denan,

Heb jij toevallig een speedtest waar ik mijn upload kan testen ?
de ftp-ruimte die je krijgt bij je abonnement op je homepage op te hosten? Let wel dat deze server geen 100Mbit connecties trekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:08:
Met een snelle glasvezelverbinding is het waarschijnlijk ook niet nodig om 4 uitgaande lijnen te hebben. Onze ervaring is dat de meeste ISDN klanten naar 1-2 telefoonlijnen overstappen zodra zij glas hebben.
Hoe zie je dat voor je? Waarom zou je met glasvezel ineens minder telefoonlijnen nodig hebben? Als je 4 gesprekken tegelijk wilt voeren zul je toch 4 lijnen moeten hebben, ongeacht hoe de data getransporteerd wordt... Je kunt natuurlijk wisselgesprek gebruiken om 4 gesprekken over 2 lijnen te voeren, maar dat is misschien niet de meest handige oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week vrijdag is de glasvezel geinstalleerd. Een en ander ging redelijk vlotjes. Er is wel wat troep achtergelaten op de overloop en in de parkeergarage door de installateurs van Glasvezel Amsterdam (inclusief schroeven zo'n beetje voor de banden van mijn auto.). Kleine moeite om je troep op te ruimen denk ik dan.

Helaas werd direct al aangegeven dat activatie door BBNed op vrijdag er waarschijnlijk niet inzat. InterNLnet constateerde dat ik niet helemaal netjes op de lijst stond (wel op de ene lijst, niet op de andere). Op maandag, volgens afspraak, netjes teruggebeld maar ondertussen lijkt het nog niet geregeld. WAN lampje brand maar de lijn lijkt nog niet geactiveerd door BBNed. Welkomstbrief InterNLnet wel al binnen. Beetje ranzig gekopieerd boekje.

Kortom, veel kinderziektes en nog geen verbinding. Vanavond maar even een mailtje naar de helpdesk sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:26:
[...]

Hoe zie je dat voor je? Waarom zou je met glasvezel ineens minder telefoonlijnen nodig hebben? Als je 4 gesprekken tegelijk wilt voeren zul je toch 4 lijnen moeten hebben, ongeacht hoe de data getransporteerd wordt... Je kunt natuurlijk wisselgesprek gebruiken om 4 gesprekken over 2 lijnen te voeren, maar dat is misschien niet de meest handige oplossing ;)
De meeste mensen hebben 4 lijnen maar gebruiken ze niet. 2x isdn dubbel dus.
90% van de tijd is dat een erfenis uit de tijd dat men inbelde en geen ADSL had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petboe
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-05-2015
@ denan: dank voor de tip. de meeste leveranciers hebben zoiets in het pakket, echter; deze oplosingen gaan uit van een al werkend adsl-abo, of in ieder geval een werkende kpn-lijn. bij ons in het nieuwe huis is geen van beiden aanwezig (en om voor een periode van een paar maanden minimaal een jaar een kpn-abo te nemen vind ik ook zonde). tijdelijk adsl zonder kpn zou een prima oplossing zijn, maar die dienst is niet te vinden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de adviezen. :) Heeft iemand nog tips voor goeie providers? Voor wensen, zie mijn vorige berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:43
kadooosh schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:32:
hmm tweak reageert wel erg laat op emails he, heb 5 dagen geleden mail gestuurd over waar ik dat proefabbo precies kan aanvragen maar kheb nog steeds geen antwoord van ze...

weet iemand anders misschien hoe ik dat 50mb proefabbo aanvraag..

er staat bij dat proefabbo "Je kunt de maand proberen aanvragen door het resp. aanvraagformulier in te vullen en dan bij opmerkingen aan te geven dat je gebruik wenst te maken van de maand proberen."
maar als ik bestellen doe kom ik zo ver tot de verzend bestelling pagina en heb ik geen opmerkingen veld gezien...
hmmpf zit hier niemand van tweak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
petboe schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:57:
@ denan: dank voor de tip. de meeste leveranciers hebben zoiets in het pakket, echter; deze oplosingen gaan uit van een al werkend adsl-abo, of in ieder geval een werkende kpn-lijn. bij ons in het nieuwe huis is geen van beiden aanwezig (en om voor een periode van een paar maanden minimaal een jaar een kpn-abo te nemen vind ik ook zonde). tijdelijk adsl zonder kpn zou een prima oplossing zijn, maar die dienst is niet te vinden ;-)
Neem alleen KPN belbudget (9.80 euro per maand) en de kosten zijn een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
petboe schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:58:

ps: of heeft iemand in de hoek wijttenbach/linnaeusstraat een krachtige airport het raam uit staan die die wel even met me wil delen ;-)
Was er in Amsterdam Oost niet een publiek toegankelijk Wifi netwerk aangelegd? Ik kan me zoiets herinneren. Iets van Amsterdam Wireless of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
denan schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:07:
[...]

Neem alleen KPN belbudget (9.80 euro per maand) en de kosten zijn een stuk lager.
Vergeet niet dat je altijd aansluitkosten moet betalen en dat kan nog best in de papieren lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Marbo schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:01:
[...]

Was er in Amsterdam Oost niet een publiek toegankelijk Wifi netwerk aangelegd? Ik kan me zoiets herinneren. Iets van Amsterdam Wireless of zo...
gok dat je deze bedoelt
http://www.amsterdam-wireless.nl/front/

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Is dat net zo iets al Fonero?

Maar dan met je eigen wireless router?

Zo iets zou ik ook wel ff kunnen gebruiken, was al een paar keer aan het mee liften van de buren, maar die zijn niet sterk genoeg, verbinding valt telkens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadooosh schreef op donderdag 19 april 2007 @ 07:04:
[...]

hmmpf zit hier niemand van tweak ?
Collega van mij heeft nu Tweak aangevraagd of heeft heeft het al. Hij had wel wat problemen, maar het lijkt nu allemaal te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Same here, heb het nog niet, maar hopenlijk binnekort...Wacht nu ff op bbnet en dan gna op het afmonteren..kan niet wachten, kreeg wel een briefje in de bus voor de voorlichting avond, misschien dat er daar iemand van tweak aanwezig is, waar je al je frustratie op af kan vuren.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://myspeed.visualware.com/

Is dit een realistische speedtest om je upload te checken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:08:

Is dit een realistische speedtest om je upload te checken ?
Ik denk dat deze beter is:
http://www.numion.com/YourSpeed3/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:44:
[...]

Collega van mij heeft nu Tweak aangevraagd of heeft heeft het al. Hij had wel wat problemen, maar het lijkt nu allemaal te werken.
wat voor abbo heeft hij dan aangevraagd ?
toevallig dat proefabbo?(zal ik sowieso doen als je van plan bent een abbo te nemen onder de 50mb _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn veel vragen beantwoord alleen heb ik nog geen advies gekregen voor welke provider ik in mijn situatie beter voor kan gaan. Kan iemand mij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet op de hoogte bent van mijn situatie, bij deze:

Mijn bedrijf overweegt nu ook over te stappen naar Glasvezel. Nu zien wij echter door de bomen (lees: providers) het bos niet meer. We hebben de keuze uit BBeyond, Concepts ICT, InterNL, Pilmo, DSD, Tweak & Unet, maar wij hebben moeite te beoordelen voor welk bedrijf we nu moeten kiezen. Wie kan mij advies geven?

Ik heb voldoende aan 20Mbps (gezien we voornamelijk Emails versturen/ontvangen) en we werken hier met Macs. Ons bedrijf is te vinden op Javaeiland. We overwegen nog of wij ook telefonie en televisie over glasvezel willen. We gebruiken nu nog de service van KPN (Vaste Telefonie), Priority (Broadband Office Voice), Linkgidshosting (hosting) & UPC (televisie).

Ook werken wij hier met 4 computers en 4 telefoonlijnen. De nummers willen wij graag behouden. Is het ook nodig om nieuwe telefoons aan te schaffen? Ik begrijp dat we in ieder geval een nieuwe fax en een nieuwe firewall moeten kopen. Er zijn op dit moment wat problemen, dus is het verstandig om als bedrijf al over te stappen naar glasvezel? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
In ieder geval zou ik de oude lijn nog niet opzeggen de eerste maanden.
Dan kan je rustig kijken of de glasvezel iets voor jullie is, je kan altijd nog binnen 3 maanden opzeggen kosteloos. Dus gewoon bestellen en de vaste telefonie bij KPN zou ik niet opzeggen als je echt 4 lijnen wilt behouden.
Hebben hier trouwens meer mensen een uitnodiging gekregen om aan een digitale tv pilot mee te doen? Ik heb hiervoor een uitnodiging gekregen, en misschien dat ik bij de gelukkige behoor die een half jaar gratis mag testen (incl 32 inch TFT tv).
Ze zijn trouwens lekker aan het graven in mijn straat :)

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/tweaker/fiber_in_de_straat.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door LPiC op 20-04-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:23:
Er zijn veel vragen beantwoord alleen heb ik nog geen advies gekregen voor welke provider ik in mijn situatie beter voor kan gaan. Kan iemand mij helpen? :)
Ik heb één advies: neem in ieder geval géén Pilmo. Mijn ervarig met ze is dat hun organisatie op geen enkel vlak functioneert dat ze daarbij niet eerlijk zijn naar hun klanten. Misschien klink ik nu een beetje als een gefrustreerde zeur, maar ter vergelijking: ik ben jarenlang erg tevreden geweest over UPC (internet, telefoon en tv). Als klant kan ik best wat hebben, maar Pilmo doet werkelijk niets goed.

Vier weken geleden schreef ik nog hoopvol in dit forum dat mijn glasvezelaansluiting nu wel goed zou komen, maar ik ben toen veel te optimistisch geweest. Het glasvezel gedeelte tot de meterkast is aangesloten door Amsterdam Glasvezelnet maar Pilmo blijkt niet in staat hun deel uit te voeren, namelijk het aansluiten van dat kastje op de Internet, TV en telefoon binnen de woning, naar de plaats waar de KPN en UPC aansluitingen zitten. In de afgelopen vier weken hebben ze helemaal niets voor me gedaan. Twee weken geleden heb ik, na een 'helpdeskoorlog' zelfs een gesprek met een manager gehad, hem mijn situatie nogmaals uitgelegd, heel redelijke afspraken gemaakt maar zelfs daarvan hebben ze niets waargemaakt. Tot vandaag wacht ik nog steeds op het aansluiten van het (waarschijnlijk werkende) glasvezelkastje in de meterkast (buiten het appartement) naar de TV en telefoon in de woonkamer. Dit alles had overigens voor 1 maart moeten gebeuren.

Ik wil nu dus het contract opzeggen (duidelijk geval van wanprestatie) en moet nu dus ook op zoek naar een nieuwe aanbieder. Als ik terug ga naar UPC en het lief vraag krijg ik misschien mijn oude telefoonummer terug, dat Pilmo was 'vergeten' te porteren (na het aflopen van het oude abonnement kan je een telefoonnummer blijkbaar niet meer porteren).
Of toch glasvezel, maar dan Unet; ik zag vandaag een monteur bij een buurman bezig wél een aansluiting te maken en heb hem gevraagd voor welke provider dat was, dat bleek voor Unet te zijn. Maar ook dat liep niet vlekkeloos, hij sloot alleen internet aan, terwijl de buurman ook telefoon en tv had besteld.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
LPiC schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:41:
Hebben hier trouwens meer mensen een uitnodiging gekregen om aan een digitale tv pilot mee te doen? Ik heb hiervoor een uitnodiging gekregen, en misschien dat ik bij de gelukkige behoor die een half jaar gratis mag testen (incl 32 inch TFT tv).
Ze zijn trouwens lekker aan het graven in mijn straat :)
Daar wil ik ook wel aan mee doen, die 32inch tft hoef ik niet per definitie, omdat ik zelf al hd lcd heb thuis, kan je daar niet via een weg voor opgeven ofzo

[ Voor 8% gewijzigd door NeoSoulStar op 20-04-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:23:
Wel lezen Bourgonje. Zie mijn antwoord van 18 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderhalve maand na installatie van de modem hier in huis heb ik internet via de glasvezel! Zomaar, van de een op de andere dat begon het wan lampje te branden. Alleen nog geen tv/radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, op zondag? Dat klinkt verontrustend... Want als het "zomaar" ineens werkt, terwijl er niemand aangezeten heeft (tenminste, ik ga er even vanuit dat GNA op zondag niet aan de slag is), dan kan het ook "zomaar" weer kapot gaan, zou je misschien denken. Of het was misschien iets op netwerkniveau, dat kan ook, dan zou het misschien nog wel verklaarbaar kunnen zijn. Ik hoop voor je dat het blijft werken. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:42:
Uhm, op zondag? Dat klinkt verontrustend...
Zou mij anders niet verbazen dat (vooral wegens de planning) er wel degelijk (over)gewerkt wordt. En als er een soort werk is dat typisch 's nachts of in het weekeinde gedaan wordt is het wel netwerk-onderhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef toe, na een maand lang dagelijks het wan lampje in de gaten gehouden te hebben begon ik te verslappen. Misschien is het vrijdagmiddag al gaan branden. Het is in ieder geval snel, nu kan ik beginnen met onderzoeken wat ik er zoal mee kan behalve uitzending gemist bekijken. Downloaden via p2p is natuurlijk niet altijd even snel omdat de andere partij nog gewoon een ouderwetse ADSL aansluiting heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:30:
Zou mij anders niet verbazen dat (vooral wegens de planning) er wel degelijk (over)gewerkt wordt. En als er een soort werk is dat typisch 's nachts of in het weekeinde gedaan wordt is het wel netwerk-onderhoud :)
Nou, ik ben op zondag nog wel even door de buurt aan het fietsen geweest, maar echt niet dat er kabeltrekkers bezig waren hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Ik kan melden dat alle indicatoren bij ons de goede kant op wijzen, de verbeteringen in processen en werkwijzes begint zichtbaar resultaat op te leveren. (En nou merk ik dat ik moe ben, gelukkig volgende week een weekje er tussenuit, dus ook geen posts).

Sommigen van jullie hebben de aanbevolen route via info@glasvezelamsterdam.nl gevonden en gebruikt. Gelukkig hebben we diegenen meestal kunnen helpen.
Voor afspraken hebben we afspraken@glasvezelamsterdam.nl in het leven geroepen.

Zoals een aantal mensen gemerkt hebben is er een partij die interactieve TV wil testen, zowel over DSL als over glas, ik ben erg benieuwd naar de reacties.
We hadden de verwachting dat de beschikbaarheid van het glasvezelnetwerk innovatieve partijen zou aantrekken naast de providers, en kijk....het begint. En daar blijft het niet bij denk ik.
Vandaag ook een "ping" gekregen van een VOIP-partij met PABX-en voor het MKB, een verzoek uit Denemarken van een onderzoeker, een verzoek van een investment banker uit de UK om over de EU-markt te spreken...en zo gaat het maar door.

Klinkt het moe? Dan klopt het...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Iemand vanavond naar die voorlichtings avond op kastanjehof ?

[ Voor 7% gewijzigd door NeoSoulStar op 23-04-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:42:
Want als het "zomaar" ineens werkt, terwijl er niemand aangezeten heeft (tenminste, ik ga er even vanuit dat GNA op zondag niet aan de slag is), dan kan het ook "zomaar" weer kapot gaan,..
Inderdaad, het werkt niet meer. Dacht eerst dat het aan mijn wireless acces point lag, maar ook bij direct aansluiten op de laptop krijg ik geen ip adres meer. Nog even uitdokteren wie ik moet bellen, want Pilmo heeft natuurlijk geen helpdesk 's avonds... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:53:
[...]

Inderdaad, het werkt niet meer. Dacht eerst dat het aan mijn wireless acces point lag, maar ook bij direct aansluiten op de laptop krijg ik geen ip adres meer. Nog even uitdokteren wie ik moet bellen, want Pilmo heeft natuurlijk geen helpdesk 's avonds... :(
Je kunt niet zomaar wisselen van router/computer. Je provider gebruikt het mac-adres als identificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:04:
Je kunt niet zomaar wisselen van router/computer. Je provider gebruikt het mac-adres als identificatie.
Weet je dat heel zeker? Dat lijkt me een behoorlijk rare design-keuze. Je weet toch op welke fiber welke klant zit? Waarom zou het je dan uitmaken welk MAC adres erachter hangt? Het enige dat ik zou kunnen verzinnen is dat je niet meer dan 1 lease mag hebben, maar daar kan je ook nog wel omheen in een slimme setup volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:04:
[...]

Uhmm... ik dacht altijd dat elke computer een eigen MAC adres heeft, en dan mag ik dus niet een andere computer nemen? Ik zie een donkere wolken opdoemen, het kan toch niet zo zijn dat mijn vriendin en ik niet beiden tegelijk met onze eigen laptop kunnen internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:41:
[...]

Uhmm... ik dacht altijd dat elke computer een eigen MAC adres heeft, en dan mag ik dus niet een andere computer nemen? Ik zie een donkere wolken opdoemen, het kan toch niet zo zijn dat mijn vriendin en ik niet beiden tegelijk met onze eigen laptop kunnen internetten?
Dat is wat bv upc/chello doet ;)
gelukkig bestaat er nog mac-cloning ;) (op de router)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit. Jacques heeft gelijk.

De brakke laptop van mijn vriendin gepakt en daar werkt het glasvezelinternet wel gewoon, en krijg ik wel gewoon een ip adres. Toevallig heb ik met deze computer vandaag voor het eerst geinternet. Dus daarom werkt het op deze wel en op de mijne niet, en gisteren precies andersom.

Dit is een behoorlijk slecht verhaal. Ik kan mij niet voorstellen dat veel mensen internet via de glasvezel bestellen weten dat je nog maar met een computer kan internetten thuis. Ik hoop dat er een fatsoenlijke oplossing bestaat :(

Opstelling: een linksys WAP en twee laptops.

edit: aha mac-cloning dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:57:
Shit. Jacques heeft gelijk.

De brakke laptop van mijn vriendin gepakt en daar werkt het glasvezelinternet wel gewoon, en krijg ik wel gewoon een ip adres. Toevallig heb ik met deze computer vandaag voor het eerst geinternet. Dus daarom werkt het op deze wel en op de mijne niet, en gisteren precies andersom.

Dit is een behoorlijk slecht verhaal. Ik kan mij niet voorstellen dat veel mensen internet via de glasvezel bestellen weten dat je nog maar met een computer kan internetten thuis. Ik hoop dat er een fatsoenlijke oplossing bestaat :(

Opstelling: een linksys WAP en twee laptops.

edit: aha mac-cloning dus..
Nou, uhm, de normale gebruiker zal toch wel gewoon een router-achtig ding neerzetten, en dan ben je er gewoon hoor. Zo heel speciaal is dat niet. Maar dit had technisch slimmer gedaan kunnen worden, daar ben ik van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
Er zit waarschijnlijk een lease tijd op je mac adres, hoelang dit is kan variëren meestal een kwestie van lang genoeg wachten tot dat de lease wordt vrijgegeven.
Als je een router koopt, dan kan je zoveel computers aansluiten als je wilt.
Het enige waar je wel rekening mee moet houden is of de router wel de snelhied van je abonnement aankan (dit is namelijk niet altijd het geval). Hierover is in dit topic al aardig wat over gesproken. Wat ook een goed alternatief kan zijn is een oude pc met een firewall/router linux distro erop.
Zelf zit ik te denken aan een minipc http://www.liantec.com/product/LPC-5000.htm met daarop http://ipcop.org erop geinstalleerd.
Ik heb alleen nog geen idee waar ik die minipc kan kopen, weet iemand hier misschien waar zoiets te koop is. Of wellicht een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Volgens mij is er helemaal geen sprake van dat de verbinding is gekoppeld aan een mac-adres. Toen ik voor het eerst mijn WAN lampje zag branden heb ik de verbinding eerst getest met mijn laptop. Toen het bleek te werken heb ik direct mijn router omgeplugd, even een "release" en "renew" gedaan en voilá: Internet op mijn hele netwerk.

Enkele dagen later was het wel opeens weer weg, maar dat kwam door mijn ISP die van GNA had doorgekregen dat ik pas enkele weken later zou worden aangesoten. Een paar emails later had ik gewoon weer Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Misschien is het provider-afhankelijk? Of zeg ik nu iets geks? Ik heb er in ieder geval nooit iets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Big schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:39:
Volgens mij is er helemaal geen sprake van dat de verbinding is gekoppeld aan een mac-adres. <...>
Bij mijn provider (Unet) is het in ieder geval wel zo. Ik kan ook zelf op een instellingenpagina bij Unet.nl dat Mac-adres veranderen.
Ik neem aan dat identificatie ook gewoon met inlognaam en wachtwoord kan, maar op deze manier scheelt het wel een hoop "wachtwoord vergeten" telefoontjes bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Big schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:39:
Volgens mij is er helemaal geen sprake van dat de verbinding is gekoppeld aan een mac-adres. Toen ik voor het eerst mijn WAN lampje zag branden heb ik de verbinding eerst getest met mijn laptop. Toen het bleek te werken heb ik direct mijn router omgeplugd, even een "release" en "renew" gedaan en voilá: Internet op mijn hele netwerk.

Enkele dagen later was het wel opeens weer weg, maar dat kwam door mijn ISP die van GNA had doorgekregen dat ik pas enkele weken later zou worden aangesoten. Een paar emails later had ik gewoon weer Internet.
Dan laat je je router een mac adres clonen neem ik aan? Bij mij werkt het echt maar met één netwerkkaart (mac-adres) per keer (bij Pilmo). Dat is dus een verrassing als je ADSL gewend bent. Nu op zoek naar een draadloze router, met een port voor een draadje erbij.

Of een gewone router voor het wireless acces point zetten. Zou dat nog veel uitmaken voor mijn 30/30 verbinding?

Raak wel een beetje off topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:39:
[...]

Bij mijn provider (Unet) is het in ieder geval wel zo. Ik kan ook zelf op een instellingenpagina bij Unet.nl dat Mac-adres veranderen.
Ik neem aan dat identificatie ook gewoon met inlognaam en wachtwoord kan, maar op deze manier scheelt het wel een hoop "wachtwoord vergeten" telefoontjes bij de helpdesk.
Netjes geregeld bij Unet dan. Bij Pilmo is er geen instellingenpagina, en komen de letters "mac" alleen voor op de site in de context van machtiging en apple mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We geven in onze site aan dat er geen routing in het modem zit, en adviseren mensen een router/firewall apart te gebruiken (dat ontwikkelt zich zo snel dat het losgekoppeld is van het modem, wat langer mee moet gaan). Zie:
http://www.glasvezelamste...meen/index.php?page_id=12

Wat ik vroeger zelf wel eens meegemaakt heb is dat een (ADSL) modem een MAC-adress een tijdlang vasthield na een DHCP-request; m.a.w. als je dan van computer/router wisselt weigert ie de nieuwe omdat die een ander fysiek MAC adres heeft. Lijkt op de symptomen die jullie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:33:
We geven in onze site aan dat er geen routing in het modem zit, en adviseren mensen een router/firewall apart te gebruiken (dat ontwikkelt zich zo snel dat het losgekoppeld is van het modem, wat langer mee moet gaan). Zie:
http://www.glasvezelamste...meen/index.php?page_id=12

Wat ik vroeger zelf wel eens meegemaakt heb is dat een (ADSL) modem een MAC-adress een tijdlang vasthield na een DHCP-request; m.a.w. als je dan van computer/router wisselt weigert ie de nieuwe omdat die een ander fysiek MAC adres heeft. Lijkt op de symptomen die jullie zien.
Lijkt me ook, maar dat houd ook in dat het provider afhankelijk is. Elke ISP op citynet draagt volgens mij zorg voor de DHCP-leases in hun klantenkring. Onze eigen server (InterNLnet) werkt volgens mij op poortnaam(adres) dus er zijn geen leases gebonden aan het MAC-adres. (zo heeft in ieder geval al heel lang gewerkt, ook bij onze ADSL-aansluitingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
HIJ DOET HET! *O*

Met dank aan:

Jos de rustige en bekwame monteur.

InterNLnet voor razend snelle oplevering. (+- 3 uur nadat de kabels ok waren!)

http://www.numion.com/You...asurement.php?ID=56690941

Best snel...(30/30 mb abbo)

Zo nu FF als een DOLLE downloaden :)

Nog eentje van s'ochtends:

http://www.numion.com/You...asurement.php?ID=56706945

[ Voor 14% gewijzigd door Speedster op 25-04-2007 09:30 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
Denan, de routers die bij de verschillende abonnementen optioneel worden aangeboden op jullie site:
http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?ID=11638
Hebben jullie die getest op een 100 mbit verbinding? Ik vraag mij dit af omdat de routers in combinatie met alle abonnementen (dus ook 100mbit full duplex) worden aangeboden. Het zou lullig zijn voor de mensen met een snelle verbinding, en dan toch maar met 10 mbit kunnen "surfen" (zeker gezien er een firewall functie in de routers zit). Vraag mij echt of of die Tornado's (Allied data) en de Siemens routers dit trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
LPiC schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:51:
Denan, de routers die bij de verschillende abonnementen optioneel worden aangeboden op jullie site:
http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?ID=11638
Hebben jullie die getest op een 100 mbit verbinding? Ik vraag mij dit af omdat de routers in combinatie met alle abonnementen (dus ook 100mbit full duplex) worden aangeboden. Het zou lullig zijn voor de mensen met een snelle verbinding, en dan toch maar met 10 mbit kunnen "surfen" (zeker gezien er een firewall functie in de routers zit). Vraag mij echt of of die Tornado's (Allied data) en de Siemens routers dit trekken....
Volgens de leveranciers wel.Het blijven echter wel 'consumentenproducten'. Ga je een serverpark/VPN netwerk en een dijk van een firewall op deze router zetten dan ga je natuurlijk geen 100/100Mbit trekken. Wij gaan er echter van uit dat klanten met zulke configuraties al professionele hardware in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister gesproken met GNA en ze hebben mijn gegevens van Tweak binnen. Wilde meteen een afspraak maken maar ze moesten nog e.e.a.uitzoeken en zouden me terugbellen. 20 minuten later had ik ze weer aan de lijn en de afspraak was gemaakt. Hulde voor GNA!

Waarschijnlijk hebben ze hierna contact opgenomen met Tweak aangezien ik iets later op de dag door, jawel, Tweak werd gebeld. Zij konden mij melden op welke data ik een afspraak had gemaakt.

Beetje mosterd na de maaltijd maar maakt niet uit, ben allang blij dat ik door hun gebeld ben.

Als het goed is morgen tijdelijk adsl en vanaf 22 mei zou ook the fiber to my home werkelijkheid zijn!

Groet,

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgenochtend zou ik eindelijk worden aangesloten, maar na de adviezen eerder in dit forum heb ik maar even gebeld met GNA om te bevestigen. Een goede move, zo bleek.

Een vriendelijke meneer heeft me uitgelegd dat in mijn straat de glasvezel kabel te kort zijn om te worden doorgetrokken naar mijn meterkast (D.L. Hudigstraat). Foutje. Morgen gaan er blijkbaar wat mannetjes naar kijken wat ze eraan kunnen doen, maar het was in elk geval onmogelijk om een nieuwe afspraak te plannen voor het aanleggen.

Balen dus! :(

Zijn er meer mensen die al een dergelijk probleem gehad hebben, zodat ik weet op welke wachttijd ik kan rekenen? Dit schiet natuurlijk voor geen meter op zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:30:
Morgenochtend zou ik eindelijk worden aangesloten, maar na de adviezen eerder in dit forum heb ik maar even gebeld met GNA om te bevestigen. Een goede move, zo bleek.

Een vriendelijke meneer heeft me uitgelegd dat in mijn straat de glasvezel kabel te kort zijn om te worden doorgetrokken naar mijn meterkast (D.L. Hudigstraat). Foutje. Morgen gaan er blijkbaar wat mannetjes naar kijken wat ze eraan kunnen doen, maar het was in elk geval onmogelijk om een nieuwe afspraak te plannen voor het aanleggen.

Zijn er meer mensen die al een dergelijk probleem gehad hebben, zodat ik wet op welke wachttijd ik kan rekenen? Dit schiet natuurlijk voor geen meter op zo...
Ze zijn bij mij in totaal vier keer langs geweest, waar je ook verplicht bij moet blijven. Ook nog twee keer dat ze niet op kwamen dagen trouwens. En ze zijn een keertje om half negen 's ochtends gekomen in plaats van afgesproken "ergens in de middag". Op 16 maart zijn ze voor het eerst langs geweest, en sinds afgelopen zaterdag werkt het internet. Nog geen televisie en telefoon trouwens. Dus.... het kan zomaar even duren!

Vooral veel bellen en afspraken controleren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelheid van mijn 30/30 glasvezelverbinding van Pilmo met een Linksys WRT54g router:

Met draad (1 meter)
30/30 latency 12 ms

Wireless
Naast de router : 20/14 latency 29 ms
7 meter afstand, 1 muur : 12/4 latency 21 ms

Voor de duidelijkheid, 8 mbit is 1 megabyte per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Ik had ook wat troubles met tweak, heb ook vorige week te horen gekregen naar 30x bellen, dat de order nu eindelijk goed door gekomen is.

Alleen de opleverdatum zit me een beetje dwars, omdat ik nog eventueel tot 21 mei zou moeten wachten, en omdat ik een drukke periode van werk krijg, zou ik dus graag in de avond uren thuis willen werken en niet op het kantoor elke avond.

Hoop dat GNA wat kan regeln, om die datum wat naar voren te pushen.

Want alles is al gedaan bij mij in het pand en meterkast, mis alleen nog het kastje en een daadwerkelijke verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:30:

Zijn er meer mensen die al een dergelijk probleem gehad hebben, zodat ik weet op welke wachttijd ik kan rekenen? Dit schiet natuurlijk voor geen meter op zo...
Kreeg ook een belletje gister. Helaas heb ik slecht nieuws voor u hoorde ik... De glasvezel is te kort! Moest er wel om lachen hoor! Achja, moet zeggen dat ze wel goede service hebben bij GNA. Hoop dat het niet al te lang gaat duren.

Met een beetje mazzel werkt mijn tijdelijke ADSL vanavond. Heb ik in ieder geval toch nog iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sedert 20 april aangesloten op de glasvezel, er waren wel 8 man nodig van 0:800 tot 15:30 om kastje te plaatsen en een vezeltje door de reeds aanwezige leidingen te blazen.

Mijn provider is PILMO, ethernet en telefonie werkte meteen vanaf het begin. De tv en radio niet, meteen gebeld met de Pilmo helpdesk, het signaal zou te sterk zijn. Dit leek me kul aangezien het analoge TV/Radio signaal geleverd wordt door de module in de FiberXport. Maar even afgewacht, inmiddels nog steeds niets. PILMO helpdesk meldt nu dat er problemen zijn in de "aansturing" van de TV en radio. Bovendien weten ze niet hoe en wanneer dit opgelost wordt.

Hebben jullie dergelijke ervaringen?
Ligt het aan GNA of PILMO of is er iets anders aan de hand?
Werkt de TV/Radio dienst überhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplevering van analoge TV loopt achter op digitaal/Internet. Waarom? Omdat de vezelverbindingen een stuk beter blijken te zijn dan verwacht was.

Analoge TV: de NTU ontvanger bij de klant moet niet te weinig lichtsignaal krijgen (anders heb je ruis) maar ook niet teveel (overstuurd).

In de wijkcentrale staat een zware sterke lichtbron te zenden. Dat signaal wordt met optische splitters verdeeld (en simpel gezegd bij elke split gehalveerd in sterkte). Uiteindelijk moet de sterkte na het splitten en verdelen passen bij wat de NTU kan verwerken. Daarbij wordt rekening gehouden met verliezen in sterkte van het optische signaal door lassen, connectoren en dergelijke.

En wat blijkt: de verliezen zijn veel lager dan verwacht was, waardoor het signaal te sterk wordt en de NTU overstuurd wordt.

Dat betekent dat de hele tuning en verdeling aangepast moet worden, wat komplexer is dan misschien lijkt.omdat de splitters diep in het netwerk zitten.

Zo kom je wel eens wat tegen.

Net als de puzzel bij woonboten: de enige goede plek lijkt toch de meterkast op de wal te zijn, maar ja..die wordt snoeiheet in de zomer en voochtig in de rest van het jaar, daar kan de electronica niet echt tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog vrij nieuw hier op het forum en moet dus eerst kijken hoe het allemaal precies werkt....

Vandaag was ik thuis nog aan het bijkomen van Koninginnedag en zag dat de monteurs hier op het Java-Eiland in de hal van het appartementencomplex waar ik woon bezig waren met glasvezel. Ze zouden eigenlijk pas a.s. vrijdag in de ochtend komen om het genexis kastje te plaatsen te plaatsen maar konden dit vandaag ook alwel aanleggen. Deze aanleg ging vrij snel. Heb een abonnement afgenomen bij Unet en krijg het doe het zelf pakket morgen of overmorgen in huis. Heeft iemand ervaringen met de verdere aanleg? Heb het forum globaal doorgekeken maar zag weinig ervaringen staan van mensen die de installatie zelf gedaan hebben bijv d.m.v. het doe het zelf pakket van bijv. Unet. Ik ben zelf werkzaam in de IT dus zou ik zeker wel met het doe het zelf pakket uit de voeten moeten kunnen. Ik zal daarbij ook mijn ervaringen met u delen.

Ik heb een triple play abonnement genomen bij Unet en hoop dat straks allemaal goed werkt. Heb nog wel even mijn UPC abbonnement aangehouden want daar kan ik pas rond augustus/september vanaf.

De TV in de woonkamer staat wel op zo'n 15 meter van het aansluitpunt (Genexis kastje). Weet iemand of er in het 'doe het zelf pakket van Unet' een TV kabel zit van zo'n 15 meter of moet je die zelf aan schaffen? Lijkt mij toch wel zo normaal dat men er rekening mee houdt dat niet iedereen zijn tv vlak naast het aansluitpunt van de glasvezel heeft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verdere aanleg is zo simpel als je het maar krijgen kan. Iedereen die het hier al aangesloten heeft, heeft in wezen ook een DHZ pakket gebruikt - je krijgt het Genexis device (modem, if you will) aangesloten en daarna zit je direct op ethernet, dus het enige wat er nog aan moet komen te hangen is een IP koppelpunt (het liefst iets router-achtigs, maar direct je PC kan in principe ook). Router / PC als DHCP client laten fungeren, en gaan met die banaan.

Het TV gedoe weet ik niet zogoed, maar dat zal wel gewoon COAX zijn. Ik denk overigens dat er niet zomaar 15 meter COAX bijzit, aangezien de meeste huizen gewoon al voorzien zijn van COAX tussen meterkast en plek waar televisie staat. Is dat bij jou niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in een (studio )appartement waarin geen meterkast zit. De meterkasten van de appartmenten hier bevinden zich in de hal. Wel op dezelfde verdieping. Ze hebben vandaag het genexis device geplaatst in mijn appartment bij 1 van de 2 wandcontactdozen waarop ik een telefoon kan aansluiten .De aansluiting van de TV in de woonkamer, waarop ik via UNet televisie wil kunnen kijken, is zo'n 15 meter verder. Vanuit de meterkast in de hal hebben ze , doormiddel van een trekveer of zoiets, de 'behulzing' voor het glasvezel vanaf het genexis device in mijn appartement naar de meterkast getrokken. Vrijdagmorgen komt de glasvezel erin te liggen en monteren ze dit af in het genexis device.

Het Genexis device moest in de buurt van de aansluiting van de telefoon komen en dan was dit in verband met de computer apparatuur de beste plek . De andere telefoonaansluiting zit op zo'n vreemde plek in de woonkamer dat het dan te ingewikkeld wordt om UTP naar de router in de andere kamer netjes te kunnen aanleggen of te kunnen wegwerken. Wireless vind ik geen optie en dat werkt ook niet echt goed met die dikke muren hier en om over de snelheid, veiligheid en stabiliteit van zo'n wireless verbinding nog niet eens te spreken.

Iemand ervaring met het aansluiten van een tv die niet in de buurt van het Genexis device zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:12:
<knip>
Iemand ervaring met het aansluiten van een tv die niet in de buurt van het Genexis device zit?
Ik heb bij het glasvezelkastje een drieweg-splitter geplaatst. De drie coax-kabels lagen er al (met vooruitziende blik ooit onder de vloer gelegd). Daar zitten nu vier tv's op (eentje gewoon bij een andere tv doorgetrokken). Bij de ingang van mijn tv-kaart in mijn computer nog een tweeweg-splitter en daarop een radio-tuner (hoeft dus geen filter of zoiets tussen). TV-signaal is beduidend helderder dan UPC. Alleen mis ik nog steeds AT5 en een geloofwaardige reden voor dat ontbreken heb ik nog niet gehoord.

Het 'installatie-pakket' van Unet bestond bij mij uit niets anders dan 20 m utp-kabel. Maar meer had ik ook niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is misschien een tip voor andere mensen met de meterkast op de gang:

Ik woon in net zo'n appartement als Ernst020. Vorige week bij de installatie van de Genexis NTU wilden de jongens van Van den Berg het kastje ook bij de KPN aansluiting plaatsen. Die zit helemaal bij de voorpui in mijn woonkamer, dus daar was ik niet al te enthousiast over. Maar de monteurs waren niet te beroerd om hem langs de kabel waarmee de Nuon Stadswarmtewisselaar wordt uitgelezen te trekken. In die buis was ruimte genoeg. Ze hebben zelfs nog een touwtje voor me mee getrokken waarmee ik dan weer een UTP-snoer erlangs kon trekken. Ideaal, al trok ik met de aanleg van die laatste we bijna de glasvezel weer stuk. (Sorry! Ging gelukkig goed.)

Nu hangt het Genexis kastje in het stookhok waar ook de CAI binnen komt. Daar kan ik hem dus zo aansluiten op de drieweg-coax-splitter die ik er al had hangen, net als JacquesS. De telefoon leg ik straks via de nieuwe UTP-kabel via de meterkast in de gang terug naar het originele eindpunt. Op die manier hoef ik over geen enkele plint (in het zicht) een kabel te trekken.

De warmtewisselaar hangt op een centraal punt, dus een goed punt voor mijn wifi-AP. En er komen allemaal PVC-buizen uit waarvan sommige nog leeg zijn of alleen een coax-kabel geleiden. Dus een goed vertrekpunt voor een bedraad netwerk.

Ernst, ik vrees dat er niets anders op zit dan een nieuwe coax-kabel aanleggen van Genexis NTU naar je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr C,

Misschien zijn we wel buren!!! Ik woon in zo'n appartement waarvan het door jou zo genoemde 'stookhok'in het midden van het appartement zit. Hier zit ook de aardlek schakelaar. De woonkamer van mij kijkt uit op een binnentuin en daar staat mijn breedbeeldtv. In de andere kamer heb ik mijn computerapparatuur staan. Hierbij gaat het om 2 servers en 2 desktop computers en dat is gelijk de reden dat ik de Genexis NTU daar in de buurt wil hangen. Als router gebruik ik nu een US Robotics, echter ga ik die binnenkort vervangen door een Linksys Wireless-N router. Wireless gebruik ik eigenlijk alleen maar als ik met mijn laptop op het balkon wil internetten. Het signaal, met wireless-N, vanaf de router tot mijn balkon is hiervoor voldoende, ook al hangt mijn accesspoint helemaal aan de andere kant van mijn appartement.
Ik kies er dan maar voor om de coax langs de plint op door te trekken naar mijn Breedbeeld t.v. Hoef hiervoor gelukkig geen rare bochten e.d. te maken. Is gewoon 1 rechte lijn van zo'n 15 meter. Waarschijnlijk kan ik hem ook nog wel wegwerken onder het laminaat en dan zie ik er helemaal niets van. Kan dat dan gelijk doen met de UTP kabel die er al ligt voor mijn omgebouwde X-box die ik als een soort mediacenter gebruik.

JacquesS noemt dat het installatiepakket van Unet alleen bestaat uit 20 meter UTP kabel en dat is wel jammer. Heb dan liever 20 meter coax ;) UTP heb ik genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernst, mail me maar even, ik heb geloof ik nog wel wat meters coax over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons in het appartementen complec op het Java-eiland bevinden de meterkasten zich per etage in de hal buiten de woning.

Ik heb GNA speciaal gevraagd de procedure zo te veranderen dat de FiberXport (het Genexis kastje) ook daar geplaatst kon worden. Dat is inmiddels het geval. In onze meterkasten kan je een stopcontact aanleggen (of als je niet zo handig bent laten doen) voor de FiberXport. Vanuit de meterkast vertrekken coax en telefoonkabel plus een aantal loze leidingen waardoor ik ethernet heb getrokken naar de kamer waar mijn computer staat. De coaxkabel (waarover voorheen UPC haar dienst aanbood) en telefoonleiding heb ik op de FiberXport aangesloten en klaar. Geen leiding of wireless door het appartement nodig. In ons geval is de meterkast een centraal punt van waaruit alles gedistribueerd kan worden, ideaal dus
Ik heb begrepen dat de situatie per complex verschillend is, maar ik zou er zoveel mogelijk voor kiezen om de FiberXport zo centraal mogelijk te plaatsen zonder dat je door je hele appartement kabels moet trekken of Wifi moet gaan gebruiken, wwarbij WiFi door veel beton nogal gehinderd wordt. Als je niet voldoende loze leidingen hebt kijk dan of je niet ergens wat bij kan trekken.

Zelf doen is geen probleem gewoon een cat5 utp kabel, coax en telefoon in de FiberXport prikken en klaar. Je moet alleen even bij je provider nagaan wat zij verwachten aan jouw kant van het ethernet. Lees hiervoor ook voorgaande posts.(vast mac-address, geen switch, wel router etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Bij deze willen wij graag uw definitieve deelname aan de gebruikerstest interactieve TV bevestigen. U bent één van de eerste personen die interactieve TV zal gaan testen de komende maanden. Wij zijn heel blij dat u hier uw medewerking aan verleent en verwachten dat u veel plezier zal hebben van de TV en de interactieve diensten.

De startsessie zal plaatsvinden op het Philips hoofdkantoor, ook wel Breitner Tower genoemd.

Nog meer mensen van hier deze mail ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Hoe krijg je die email uberhaut?

Kan je daar ergenst voor opgeven?

Of kijken ze gewoon naar wat voor abbo je heb en dan selecteren ze daarop random wat mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
NeoSoulStar schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:37:
Hoe krijg je die email uberhaut?

Kan je daar ergenst voor opgeven?

Of kijken ze gewoon naar wat voor abbo je heb en dan selecteren ze daarop random wat mensen?
Uitnodiging kwam via mijn provider: InterNLnet

Mail van 13 April:

InterNLnet wil graag van u weten, mede op verzoek van Philips en enkele andere partijen, zoals Volkskrant, Wehkamp en Dreizen, of u geinteresseerd bent in het testen van een nieuw product: Interactieve TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Alles is hier inmiddels aangesloten, kastje enzo, wan lampje brand en alles zou moeten werken, glasvezel amsterdam, druk bezig geweest deze week om alles toch nog te regelen voor eind van de week, in plaats van eind van de maand, omdat ik nu al zo lang zit te wachten

Nu zegt tweak dat de aansluiting ze nog bepaalde bevestigingen moeten hebben van de monteurs en bbnet, terwijl ik de monteur een paar keer gesproken heb en hij zijn werk gedaan heb, alles afgemonteerd en netjes afgemeld bij bbnet en bbnet heeft de lijn getest en het signaal komt goed aan.

Na 3x bellen zeggen ze me elke keer het zelfde verhaal, waar ik dus niks aan heb en de aansluit datum pas eind mei is, terwijl glasvezel amsterdam zo hard hun best hebben gedaan om alles deze week te realiseren.

Wordt er echt moe en gefrustreerd van, zekers van tweaks kant, krijg zo weinig tot geen info en ze houden je zo ontwetend, vraag me elke keer af, of ik misschien niet over moet stappen naar een andere provider. |:(

Anyways, 100 Mbit zal ik niet halen, omdat het glasvezel kastje niet in de woonkamer geplaats kan worden, omdat de pvc buizen niet daar uit bleken te komen, dus nu een wireless router in de meterkast, maar die verstuurd dus max 54 mbit, het is een Belkin N1 router.

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetell.com/images/052006/belkin_n1.jpg

Dus kan alleen wireless halen, omdat ik anders een kabel, door de meterkast, badkamer, gang en woonkamer moet trekken naar de pc, iemand suggesties qua routers die heel snel en goed wireless zijn?

Mede daardoor is tv of telefoon ook erg moelijk, want ik moet al die kabels via die weg helemaal naar de woonkamer trekken.

Dus ff kijken als ik iets kan regelen met tweak, want ga niet betalen voor iets wat ik dan niet kan gebruiken.

Pfff, thats off my chest.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag ook aangesloten door Glasvezel Amsterdam. De residential Gateway (Genexis kastje) hadden ze afgelopen dinsdag al in mijn woning geinstalleerd. Vanmorgen rond 8.15 is de glasvezel er doorheen geblazen. Omdat ik de eerste was in deze flat moesten ze ook nog beneden wat aanpassen waardoor ze het niet gelijk konden afmaken. Rond 12.00 uur kwamen ze terug en gingen ze de verbinding testen. Signaal was goed maar de statusindicatoren (ledjes op de Genexis) branden nog niet, op de powerled na. Bleek dat men een patch vergeten was, nadat dat herstelt was branden de ledjes. Ik heb een triple play abbonnement bij Unet en vind de service goed. De internetverbinding was makkelijk tot stand te brengen. De telefoonverbinding gaat begin volgende week werken als het goed is. Ik wilde namelijk eerst mijn huidige nummer porteren maar later toch weer niet. Er moet dus nog het 1 en ander gewijzigd worden en dat neemt een paar dagen in beslag. Ik vind de service bij Unet erg goed, telefonisch goed bereikbaar en ook op email wordt snel gereageerd is mijn ervaring.

Wel vreemd vind ik dat bij mij de tv helemaal niet werkt. BBned schijnt problemen te hebben met teveel signaal. Ik hoop dat ze hier wel hoge prioriteit aan geven. Bij wie werkt de TV ook nog helemaal niet? Gelukkig heb ik nu nog tijdelijk UPC zodat ik niet zonder zit.

Om nog even terug te komen op Neosoulstar. Ik zou kiezen voor een Linksys Wireless-N router. Linksys is een goed merk, en met Wireless-N is het bereik ook erg groot. Bijv de WRT300N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
NeoSoulStar schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:25:

Anyways, 100 Mbit zal ik niet halen, omdat het glasvezel kastje niet in de woonkamer geplaats kan worden, omdat de pvc buizen niet daar uit bleken te komen, dus nu een wireless router in de meterkast, maar die verstuurd dus max 54 mbit, het is een Belkin N1 router.
Die Belkin N1 is toch 802.11n router? Die zou meer dan de 54 Mbit max moeten halen. Max 300 Mbit (theoretisch) zelfs dacht ik voor die N1 Belkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Speedster schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:56:
[...]

InterNLnet wil graag van u weten, mede op verzoek van Philips en enkele andere partijen, zoals Volkskrant, Wehkamp en Dreizen, of u geinteresseerd bent in het testen van een nieuw product: Interactieve TV.
Zou je nu een boete van maximaal 10.000 euro riskeren? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Marbo op 05-05-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een fikse boete. Ik ga hier verder ook niets vertellen over eventuele tests waar ik mogelijkerwijs wel of misschien ook niet aan mee doe. De algemene voorwaarden van die hypothetische test zijn wel érg streng, en de aansprakelijkheid wordt behoorlijk scheef verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Marbo schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:28:
[...]

Zou je nu een boete van maximaal 10.000 euro riskeren? :?
Voor welke voorwaarden denk je dan dat je 10.000 euro BOETE moet gaan betalen?
(you wereld wordt toch niet geregeerd door angsten...)

Niet meer dan 4 weken achter elkaar vakantie nemen?
Een monteur in mijn huis toelaten?
Aanwezig zijn bij een bijeenkomst in de vroege avond?
Een aantal keren per week inloggen?
De TV als meest gebruikte TV gebruiken?
Een aantal online vragen lijsten invullen?
Eventueel deelnemen aan een groepsdiscussie?

Laat maar komen die (6 maanden GRATIS) TV met die ethernet aansluiting.

Ik zie geen "lijken in de kast" in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Speedster schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:31:
[...]

Voor welke voorwaarden denk je dan dat je 10.000 euro BOETE moet gaan betalen?
(you wereld wordt toch niet geregeerd door angsten...)

Niet meer dan 4 weken achter elkaar vakantie nemen?
Een monteur in mijn huis toelaten?
Aanwezig zijn bij een bijeenkomst in de vroege avond?
Een aantal keren per week inloggen?
De TV als meest gebruikte TV gebruiken?
Een aantal online vragen lijsten invullen?
Eventueel deelnemen aan een groepsdiscussie?

Laat maar komen die (6 maanden GRATIS) TV met die ethernet aansluiting.

Ik zie geen "lijken in de kast" in de voorwaarden.
Ik ben nergens bang voor, temeer omdat ik denk dat het voor de rechter geen stand zal houden, maar ik vind het wel opmerkelijk, zo'n forse boete.
Die 10.000 euro boete heeft natuurlijk betrekking op voorwaarde 13, de geheimhouding.
"Geheimhouding over functionaliteit, naamgeving, tarifering, ervaringen met de kwaliteit, en alles wat daarmee samenhangt. U dient op geen enkele wijze informatie te geven aan derden over de inhoud van de test en ervaringen...."

[ Voor 8% gewijzigd door Marbo op 05-05-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg gelukkig nooit bezoek. Zou lastig zijn iedere keer dat 36 inch monster te verstoppen om niet per ongeluk iets te verklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:06:
Ik krijg gelukkig nooit bezoek. Zou lastig zijn iedere keer dat 36 inch monster verstoppen om niet per ongeluk iets te verklappen.
Gezellig samen met iemand een film kijken, of voetbal kijken is er ook niet meer bij....er mag niet 'door derden' naar gekeken worden natuurlijk... 8)7
of nee, je mag wel samen kijken maar je mag er niet samen over praten...

[ Voor 8% gewijzigd door Marbo op 05-05-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Marbo schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:22:
[...]

Gezellig samen met iemand een film kijken, of voetbal kijken is er ook niet meer bij....er mag niet 'door derden' naar gekeken worden natuurlijk... 8)7
of nee, je mag wel samen kijken maar je mag er niet samen over praten...
Gelukkig heb ik mijn UPC nog zodat ik "anoniem" hier en daar verslag kan doen. :)

Eerst maar even de bijeenkomst af wachten en eens kijken wat ze precies willen.

Dinsdag is de bijeenkomst (oeps daar gaat mijn 10.000,00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Iemand al ervaring met een snelle nieuws server?

Zijn er nieuws servers die 100/100 aan kunnen?

Tweak news wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:20
leuk, glasvezel in Amsterdam! Ik zou er dolgraag gebruik van willen maken, ware het niet dat ik net buiten de boot val... Mijn straat ligt net buiten het rood omlijste gebied.
iemand een idee of het snel mogelijk wordt voor mij om ook via glas te internetten?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/output2/1178471019.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door johan12 op 06-05-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Ik heb tweak, maar nog niet aangesloten, kastje enzo hangt er wel, maar nog geen signaal op de lijn, wan lampje brand wel, maar nog geen connectie, heb al de laptop direct op de port aangesloten, maar ook geen geluk.

Begreep wel van de laatste meeting van glasvezel, waar ook tweak aanwezig was, dat je max snelheid zou krijgen in het begin..dus ben benieuwd, denk niet dat mn harde schijven het zo snel weg kan schrijven, hebn wel sata schijven, maar niet in een raid.

Heb wel 100 mbit, maar moet eerst nog ff een oplossing vinden om die 100 mbit te halen,omdat dat kastje nu in de meterkast hangt en die is buiten het appartement, zou een gaatje kunnen boren naar de badkamer, want daar grenst de meterkast aan, dan kabel trekken via de badkamer, gang, woonkamer en dan daar de router aansluiten, want nu hang ie dus ook in de meterkast, misschien mede daardoor, de wireless verbinding regelmatig weg valt, had ik geen last van toen ie nog in de woonkamer stond.

Even proberen of ik iemand kan vinden die zo handig is met klussen, anders is het zonde van de 100 mbit, omdat ik anders alleen wireless werk straks.

Misschien ff kijken als ik deze belkin n1 router aan iemand kwijt kan en ff zo`n linksys proberen van de week.

Maandag nog maar een keertje met tweak bellen, al die telefoontjes heb me qua telefoon kosten even veel gekost als een maand abbo 100 mbit onderhand... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
NeoSoulStar schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:18:
Ik heb tweak, maar nog niet aangesloten, kastje enzo hangt er wel, maar nog geen signaal op de lijn, wan lampje brand wel, maar nog geen connectie, heb al de laptop direct op de port aangesloten, maar ook geen geluk.
Het zit jou ook niet mee he...
Begreep wel van de laatste meeting van glasvezel, waar ook tweak aanwezig was, dat je max snelheid zou krijgen in het begin..dus ben benieuwd, denk niet dat mn harde schijven het zo snel weg kan schrijven, hebn wel sata schijven, maar niet in een raid.
JUIST, daarom heb ik ook geen 100/100 genomen, wil nog even de kat uit de boom kijken i.v.m. upload snelheid van de te bezoeken servers en de snelheid van mijn eigen compu ( ik heb er wel twee raptors in (niet in raid)).
Heb wel 100 mbit, maar moet eerst nog ff een oplossing vinden om die 100 mbit te halen,omdat dat kastje nu in de meterkast hangt en die is buiten het appartement, zou een gaatje kunnen boren naar de badkamer, want daar grenst de meterkast aan, dan kabel trekken via de badkamer, gang, woonkamer en dan daar de router aansluiten, want nu hang ie dus ook in de meterkast, misschien mede daardoor, de wireless verbinding regelmatig weg valt, had ik geen last van toen ie nog in de woonkamer stond.
Ik heb een GAT in de muur naar de gang laten rossen (BAM/DRAKA had een MEGA boor meegenomen)
Even proberen of ik iemand kan vinden die zo handig is met klussen, anders is het zonde van de 100 mbit, omdat ik anders alleen wireless werk straks.
Of even naar de Bo-rent en een mega boor huren of de BAM/DRAKA boy's nog even vriendelijk (laten) aan kijken.
Misschien ff kijken als ik deze belkin n1 router aan iemand kwijt kan en ff zo`n linksys proberen van de week
Draadloos is en blijft altijd minder, ook met een linksys. (of bedoelde je dat niet)
Maandag nog maar een keertje met tweak bellen, al die telefoontjes heb me qua telefoon kosten even veel gekost als een maand abbo 100 mbit onderhand... |:(
Ik heb tot nu toe ZEER goede ervaringen met InterNLnet maar "poep gebeurt" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedster schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:56:
Iemand al ervaring met een snelle nieuws server?

Zijn er nieuws servers die 100/100 aan kunnen?

Tweak news wellicht?
Ik weet dat je bij giganews rond de 8 megabyte per sec kan halen (met newsleecher) Eweka kan ook 100mbit aan, heb wel eens met een python scriptje ervan gedownload, toen haalde ik rond de 10 megabyte per sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:31:
[...]

Ik weet dat je bij giganews rond de 8 megabyte per sec kan halen (met newsleecher) Eweka kan ook 100mbit aan, heb wel eens met een python scriptje ervan gedownload, toen haalde ik rond de 10 megabyte per sec.
Python scriptje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:31:
[...]

Bij Eweka zijn ze inderdaad erg snel en wordt vrijwel altijd als eerst genoemd. Het is in ieder geval goedkoper als giganews en de peerings zijn altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
NeoSoulStar schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:18:
denk niet dat mn harde schijven het zo snel weg kan schrijven, hebn wel sata schijven, maar niet in een raid.
Denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn, hoor. 100Mbit is in een ideale situatie 12,5 MB per seconde, en dat kan elke schijf van minder dan 5 jaar oud op zijn sloffen...
Denk dat het, zoals je al aangeeft, belangrijker is om goede netwerkvoorzieningen te hebben, wat (helaas) met de huidige techniek wil zeggen: niet draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Tja, moet eerst een verbinding hebben om me daar druk over te maken, en dan waarschijnlijk kan het me ook nog weinig schelen :P

Ga binnekort ff een klusjes man regelen hier via werk, misschien dat hij ff de kabel op een mooie manier door het appartement kan trekken, zodat ik de router dan in de woonkamer kan zetten en de pc ook op die manier 100 mbit kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Speedster schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:52:
[...]

Gelukkig heb ik mijn UPC nog zodat ik "anoniem" hier en daar verslag kan doen. :)

Eerst maar even de bijeenkomst af wachten en eens kijken wat ze precies willen.

Dinsdag is de bijeenkomst (oeps daar gaat mijn 10.000,00)
Die 10.000 euro was inderdaad een beetje "aan de zware kant". Mensen van InterNLnet hebben hierover al gesproken met Philips en in de nieuwe overeenkomst staat wel een geheimhoudingsovereenkomst, maar geen boetebedrag meer. Je mag die 10.000,- euro dus nog iets langer in je zak houden... (al ben ik natuurlijk wel bereid om je mijn rekeningnummer te geven mocht je er anders over denken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
denan schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:34:
[...]

Die 10.000 euro was inderdaad een beetje "aan de zware kant". Mensen van InterNLnet hebben hierover al gesproken met Philips en in de nieuwe overeenkomst staat wel een geheimhoudingsovereenkomst, maar geen boetebedrag meer. Je mag die 10.000,- euro dus nog iets langer in je zak houden... (al ben ik natuurlijk wel bereid om je mijn rekeningnummer te geven mocht je er anders over denken ;))
Thanks Denan, dus morgen kan ik een "nieuwe" overeenkomst tekenen als ik bij Philips op Bezoek ga?

Nog meer mensen van hier die morgen gaan?

*die 10.000 euri heb jij toch niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Speedster schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:45:
[...]

Nog meer mensen van hier die morgen gaan?
Ik ga donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
Aanstaande donderdag mag ik bij Philips op bezoek, goed om te horen dat die belachelijke clausule uit de overeenkomst is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Wil ook mee doen goddammit... ;)

Wil ook op bezoek bij meneer philips.. :)

Eerst maar internet hebben denk ik, dan ben ik al blij genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, dan ga ik zaterdag misschien toch nog wel. Maar over de aansprakelijkheid moeten we het ook nog even hebben.

Hoe zou dat nou gegaan zijn bij die vergadering?

Jurist X: "We moeten een boetebeding hebben, boetebedingen zijn de bom! Ik denk aan een tonnetje of zo."
Secretaresse Y: "Nou nou, is dat niet ruig mevrouw ?"
Jurist X: "Nee nee, het is een mooi rond getal"
Secretaresse Y notuleert een nulletje minder.
Pagina: 1 ... 6 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.