Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 7 ... 29 Laatste
Acties:
  • 214.845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een triple play abonnement bij Unet en kreeg bij het doe-het-zelf pakket een brief waarin je je gegevens moet invullen over de machtiging voor het automatisch afschrijven van het abonnementsgeld. Wie van jullie heeft dit nog meer gekregen? Vind de brief nogal onduidelijk ook al omdat er helemaal geen termijn en startdatum wordt genoemd. Ik heb aan de voorinschrijving meegedaan en dus recht op een half jaar gratis Unet en dit wil ik ook wel graag op het formulier zien. Ik wil ook pas iets insturen op het moment dat ook mijn telefoon en TV ook werkt. De telefoon gaat als het goed is deze week werken echter konden ze me nog niet vertellen wanneer de TV het gaat doen i.v.m het te sterke signaal of zoiets. Wie van jullie heeft er nog meer problemen met de ontvangst van TV? Zijn er al aansluitingen op het javaeiland waarbij de TV wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:26:
Ik heb een triple play abonnement bij Unet en kreeg bij het doe-het-zelf pakket een brief waarin je je gegevens moet invullen over de machtiging voor het automatisch afschrijven van het abonnementsgeld. Wie van jullie heeft dit nog meer gekregen? Vind de brief nogal onduidelijk ook al omdat er helemaal geen termijn en startdatum wordt genoemd. Ik heb aan de voorinschrijving meegedaan en dus recht op een half jaar gratis Unet en dit wil ik ook wel graag op het formulier zien. Ik wil ook pas iets insturen op het moment dat ook mijn telefoon en TV ook werkt. De telefoon gaat als het goed is deze week werken echter konden ze me nog niet vertellen wanneer de TV het gaat doen i.v.m het te sterke signaal of zoiets. Wie van jullie heeft er nog meer problemen met de ontvangst van TV? Zijn er al aansluitingen op het javaeiland waarbij de TV wel werkt?
Ik heb al sinds 7 maart een werkende internetverbinding, maar op mijn herhaalde vraag wanneer mijn contract nu inging kreeg ik het volgende mailtje van Unet:
<kwoot>
Ingang van de proefperiode is het moment dat de order binnen ons systeem wordt
aangemerkt als opgeleverd. Dit zal het geval zijn als alle diensten naar UNET
regels als werkend zijn opgeleverd. Voor u geldt dat de problemen nog van dien
aard zijn dat u nog niet als opgeleverd wordt beschouwd.
</kwoot>
De telefoonkosten worden wel (automatisch) afgeschreven.
Het enige dat nog niet werkt zijn de tv-kanalen AT5, BBC-prime en nog wat lokale zenders.

Wel heel keurig van Unet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens het kaartje van glasvezel amsterdam is in de oosterparkbuurt al glasvezel beschikbaar. Alleen, geen enkele provider wil mij aansluiten. Reden: volgens glasvezelamsterdam is het netwerk wel beschikbaar, maar volgens BBNed niet meer. Die hebben de informatie enkele weken geleden aangepast van beschikbaar naar niet beschikbaar. En aangezien de providers de informatie van BBNed verkrijgen, vinden er al weken geen aansluitingen meer in de Oosterparkbuurt plaats. Ondanks meerdere meldingen heeft GlasVezelAmsterdam/BBNed dit nog steeds niet gecorrigeerd.

Hebben andere buurten hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Ik woon ook in de oosterparkbuurt, een heel gedoe gehad met tweak enzo, om me aan te sluiten, heb inmiddel wel alles thuis hangen, modem ect, maar nog geen internet verbinding, werdt wel gisteren avond door bbnet gebeld, met de melding, dat vanuit hun kant alles in orde is en nu tweak hun ding moeten doen, maar net weer daar naar toe gebeld, en weer een ontwijkend antwoord en gaan een ticket aan maken, verwachte response tijd 10 werk dagen |:( ?

Kan dat laatste stukje van het realiseren van de lijn echt niet begrijpen, als glasvezel ams en bbnet hun ding hebben gedaan, wat houd tweak dan nog tegen om de lijn op te leveren?

Zo suf allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:26:
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Ik woon ook op Java, en heb van mijn triple play alleen nog maar glasvezelinternet. Ik heb geen idee hoe het zit met betalen, maar heb wel de toezegging dat de rekening pas gaat lopen als alles opgeleverd is. En Pilmo adviseerde mij UPC televisie pas op te zeggen als het glasvezel tv eenmaal werkt. Verder hoor ik weinig / niets van mijn provider.

Maandag is er wel een monteur aan de deur geweest, die geen afspraak gemaakt heeft. Ik was aan het werk en dus niet thuis, moet nog een nieuwe afspraak maken maar hoop niet dat ik een vijfde keer thuis moet gaan zitten wachten.

Telefoon werkt misschien al, nog geen bericht van ontvangen. Ben nog gewoon aangesloten via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

Ik hoop dat ze de Indische buurt ook snel meepakken. Daar ligt toch al eea. open. :)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 12:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zie net dat het kaartje veranderd is in zeeburg,insulindeweg staat nu op "gepland" nu heb ik dus helemaal geen richtdatum meer :/

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Net gebeld door bbnet, verbinding zou eindelijk moeten werk, zit nu alleen op kantoor, heb gelijk zin om naar huis te gaan en om te testen :P

Maar ja, nog een paar uurtjes geduld erbij.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@All

(Pff, het nadeel van vakantie is dat er een enorme bult werk ligt die je moet wegwerken...)

Ik werk Actueel op onze site nu regelmatig bij, dan kunnen meer mensen dan de Tweakers community essentiele info zien. Zoals de eerste *&^% die niet uitkijkt en door een van onze kabels heengraaft, notabene in opdracht van KPN. En wat de status is van panden waar er barrieres zijn om aan te leggen inpandig. Bij welke panden we last hebben om eigenaren te bereiken om toestemming te krijgen en waar we jullie hulp inroepen.

@mrsar.
Als het goed is kan een provider nu richtdata per postcode/huisadres ophalen via het postcodetool bij BBned. Maar goed, omdat jij het bent (:-)) afhankelijk van waar je woont op de insulindeweg tussen maart en augustus 2008.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
I got internet ;)

Eindelijk!!!!

En het werkt snel ook _/-\o_

http://www.numion.com/You...asurement.php?ID=57008612

kilobit/sec (kilobyte/sec)
Download speed: 102,853.37 (12,856.67) 100%
Upload speed: 91,977.21 (11,497.15) 100%
Surfspeed inside Netherlands: 3,883.03 (485.37) 100%
Latency: 46 milliseconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de latency naar je eerste IP hop eigenlijk? Vind ik wel interessant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
NeoSoulStar schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:43:
I got internet ;)

Eindelijk!!!!

En het werkt snel ook _/-\o_

Gefeliciteerd! :w
Nu maar eens kijken of je ook wat kan downloaden met 100 mbit...
Je zat toch bij Tweak?
Kan je "newsberichten" downloaden met 100mbit? })

Anyway veel plezier!

* ben Benieuwd hoe laat NeoSoulStar het gaat maken vanavond...

* Speedster heeft zijn Eweka abo maar weer eens Betaald en is Benieuwd of hij de 30 mbit haalt

[ Voor 6% gewijzigd door Speedster op 10-05-2007 18:32 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
@ Speedster,

Binnen nog wireless, maar heb ff de laptop , heb een Sony Vaio VGN-AR21M, aangesloten op de router in de meterkast.

Hoe kan je hier een jpg toevoegen?

Met newsleecher haal ik nu 17,92 gig in 37:56 minuten :9

Links onder staat er bij newsleecher : speedlimit is none : cur 9,60 mb/s _/-\o_

Misschien dat het op de pc sneller kan, maar dat kan ik nu ff nog niet testen, omdat ik nog een kabel moet trekken naar binnen.

Wireless haal ik zo rond de 20 mbit in de woonkamer.

Lekker snel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:57:
Wat is de latency naar je eerste IP hop eigenlijk? Vind ik wel interessant om te weten.
Ik quote mezelf maar even, want ik heb het gevoel dat ik schaamteloos over het hoofd gezien word. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Sorry dude, wou nog reageren, maar hoe check ik dat?

Een tracert ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe inderdaad even een traceroute naar whatever, www.nu.nl voor mijn part, en kijk naar wat het IP adres is van de eerste IP in de chain waarvan het IP adres niet van een van jouw machines is. Ping die vervolgens even een keer of 20 of zo, om een net gemiddelde te krijgen. Je kan ook gewoon een MTR (Matt's TraceRoute, bestaat vast ook wel een Windows versie van) doen naar nu.nl, en die posten, is ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
ping nu wireless via de laptop

Tracing route to gl.nu.nl [62.69.184.131]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 1 ms 1 ms 1 ms 84.245.14.1
3 1 ms 1 ms 3 ms 82.197.196.57
4 3 ms 2 ms 2 ms core1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
5 * * * Request timed out.
6 3 ms 3 ms 2 ms 62.69.184.131

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh boy, that's quite nice... Even snel vanaf mijn web/mailhost machine naar jouw IP adres gepingd, en dat levert een gemiddelde van 2.7 ms op. Da's 3x zo snel als de snelste (qua latency) ADSL verbinding in NL, en ik weet sowieso wel zeker dat kabel daar niet onder kan komen. That's nice, niet alleen een leecher's dream, maar ook een gamer's dream (ik zelf game niet of nauwelijks online, maar ik kan niet tegen het wachten op websites die traag laden... in dit geval weet je iig vrij zeker dat het niet aan jou zal liggen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Heb allemaal wel een poosje geduurt, maar zo na de eerste testjes ben ik een blij mens.

Game zelf ook niet zo heel veel, zo nu en dan via de xbox360, van het weekend wel wat dingen testen op de pc enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 12:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

thanks herman :)
zat steeds rond april 2008 (zit bij de molukkenstraat vanaf muiderpoort gezien) dus zal nu wel mei zijn ;) net trouwens ff rondgekeken voor checks,krijg ik dit :
Succes! UNET fiber is beschikbaar :+
bij tweak iets duidelijker
Producten van 1 t/m 3 van een totaal van 5
die leverbaar zijn voor postcode 1094XX huisnummer XX.

Let op! BBNed Fiber is leverbaar vanaf '2008-08-19' op dit adres.
Alvast bestellen is wel mogelijk...

Duurt nog wel even dus :'(

zag trouwens vandaag dat ik met de bus vanuit mijn werk langs het kantoor van glasvezelamsterdam reed :P

[ Voor 44% gewijzigd door mrsar op 10-05-2007 20:46 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Een whois op de derde hop uit de traceroute van NeoSoulStar, geeft wel een raar resultaat:
inetnum: 82.197.196.0 - 82.197.196.255
netname: NL-BB4YOU
descr: BB4You wireless Network

Een wireless network?
De response tijden zijn desalniettemin erg lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
NeoSoulStar schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:43:
I got internet ;)

Dat is een mooie score. Nu ben ik toch benieuwd wat er dan met mijn verbinding niet goed is want iedere keer als ik deze test probeer krijg bij de downloadtest de melding dat het niet gemeten kan worden want de 'regularity is very poor'.
Upload wordt wel gemeten en is 93,038,500. En hier is de regularity 'excellent'.
http://www.numion.com/You...urement.php?ID=57,016,558
Latency is bij mij 10 miliseconds, maar dit varieert ook behoorlijk. Bij een retest is het weer 45.

[ Voor 3% gewijzigd door Marbo op 10-05-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Boeteclausule (interactieve televisie) is er inderdaad uit gehaald, terecht. Spreker van Philips was heel redelijk over de geheimhouding, hij had alleen liever niet dat je er met journalisten over zou praten. Dat is alleen tamelijk lastig voor mensen die bij een krant werken....
Verder is het internet-interactieve gedeelte tamelijk dichtgetimmerd. Content is nog erg mager zo op het eerste gehoor. Interactief is het niet, het is nog steeds een eenzijdig aanbod zonder dat je er zelf invoed op hebt. Na afloop werd terloops gezegd dat halverwege de testperiode er een opening komt om zelf actief content te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Marbo schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:46:
Boeteclausule (interactieve televisie) is er inderdaad uit gehaald, terecht. Spreker van Philips was heel redelijk over de geheimhouding, hij had alleen liever niet dat je er met journalisten over zou praten. Dat is alleen tamelijk lastig voor mensen die bij een krant werken....
Verder is het internet-interactieve gedeelte tamelijk dichtgetimmerd. Content is nog erg mager zo op het eerste gehoor. Interactief is het niet, het is nog steeds een eenzijdig aanbod zonder dat je er zelf invoed op hebt. Na afloop werd terloops gezegd dat halverwege de testperiode er een opening komt om zelf actief content te zoeken.
Volgens mij is philips op zoek naar een manier om (nog) meer geld te verdienen aan televisie.
Het lijkt erop dat ze het nu zoeken in het kopen en huren van films.
Jammer ook dat ze de TV helemaal hebben dicht getimmerd.
Maar we zullen zien, misschien gooien ze het ding nog wel open.

Wel een mooi uitzicht van uit die philips tower. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Wat kan je precies doen dan met dat, films on demand kijken enzo en digitale (hd) uitzendingen?

Je krijgt een lcd en je moet dan feedback geven ofzo aan philips over je ervaring?

Mag je na afloop de lcd houden als moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die woont op Sporenburg en is aangesloten op het glasvezelnetwerk ? De installatieafspraak stond gepland op 17 april maar is gecancelled. Niets meer vernomen sindsdien. Vandaag even telefonisch contact gehad en de lieftallige dame gaf aan dat de "civiele procedure" niet rond is ?! Nu zie ik veel problemen met installaties in appartementencomplexen maar hier zijn er vooral "gewone" woningen met een voordeur waarachter één meterkast zit, dus ....

ben gewoon nieuwsgierig, want in alle eerlijkheid mijn huidige ADSL zit inmiddels ook al ruim boven de 10mbs.

grt, Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
NeoSoulStar schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:21:
Wat kan je precies doen dan met dat, films on demand kijken enzo en digitale (hd) uitzendingen?

Je krijgt een lcd en je moet dan feedback geven ofzo aan philips over je ervaring?

Mag je na afloop de lcd houden als moeite?
Films on demand is de bedoeling ja. Films downloaden naar de harde schijf die erbij zit. Verder content van bv Volkskrant (vk.tv), Nu.nl, Telegraaf (speurders), Routenet, uitzending gemist, dat soort zaken.
Er wordt verwacht dat je actief je ervaringen deelt in een forum.
LCD wordt over een paar maanden weer gewoon opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Gisteren idd ook bij de bijeenkomst geweest van Philips.
Laat ik het zo zeggen, ik had er iets meer van verwacht.
Het is niets meer dan een tv met een ingebouwde webbrowser, leuker was het geweest als er een opname functie in zou zitten (gezien de harddisk, die trouwens veel te klein is (40gb)). Ze zouden eens moeten kijken naar een LinuxMCE achtige oplossing. Volgens mij slaan ze nu de plank een beetje mis.... Maar wellicht dat er nog leuke dingen mee gaan gebeuren, want het is nog vollop in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:22
LPiC schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:12:
moeten kijken naar een LinuxMCE achtige oplossing. Volgens mij slaan ze nu de plank een beetje mis.... Maar wellicht dat er nog leuke dingen mee gaan gebeuren, want het is nog vollop in ontwikkeling.
Persoonlijk ben ik een groot fan van XBMC (nieuws: Xbox Media Center getest door Tom's Hardware). Snelle en mooie interface.. en het belangrijkste is: Het draait prima op de XBOX die ik gratis kreeg bij een telefonieabonnement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

HermanGlasvezel,

Is er al enig idee wanneer gebieden anders dan de op de site genoemde startlocaties zullen worden ontsloten, en zo ja, welke dit mogelijk zullen zijn?
Ik begrijp dat jullie ergens moeten beginnen, maar jullie zullen toch ook wel een lange-termijns planning hebben, waarop jullie geheel Amsterdam ontsloten willen hebben, mag ik aannemen..
Er zijn meer dan voldoende geintresseerden in de gebieden die nog niet genoemd zijn, waaronder ikzelf en menig ander die in dit topic leest en/of schrijft. Natuurlijk zijn er dan ook nog zo veel mensen die hier niet schrijven, maar die wel geintresseerd zijn.
Mocht er nog geen informatie bekend zijn hierover, dan kan het best lonend zijn eens een onderzoek te verrichten in de diverse stadsdelen, waar hierna de schop het eerst in de grond moet vanwege grote belangstelling.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De toekomst draait her en der al....

Voor diegenen die zich geen voorstelling kunnen maken wat je met veel bandbreedte kunt doen. Hier een link naar een live-demo van blijkbaar het grootste interactieve scherm ter wereld, met echte applicaties zoals google earth, wikipedia etc. etc. Kijk zelf en smul.

http://link.brightcove.co...533361602?bctid=422563006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Carnager.

Dat is een hele goede vraag waarvan ik gehoopt had dat die nog even niet gesteld wou worden. ;)
Want ik moet mijn mond nog dicht houden. Geef me tot eind mei in ieder geval de tijd dan kan ik waarschijnlijk een tipje van de sluier oplichten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op het KNSM-eiland is (11:30) het televisiesignaal weggevallen. Iemand die er ook last van heeft? Of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Televisiesignaal is al weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog steeds geen TV en Telefoon via glasvezel..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herman misschien kun jij onderstaande vragen beantwoorden,

Ik woon aan de Sumatrakade. Is er nu al iets bekend waarom er hier nog geen TV Signaal is? De monteur vertelde bij de installatie op 4 mei dat dit probleem werd veroorzaakt door teveel TV signaal. Ik twijfel hier echter aan omdat ik helemaal geen signaal heb. Althans, ik zie helemaal geen beeld, nog nieteens een wazig beeld.

Unet is bezig met de telefoon. Wanneer ik mijn nieuw VOIP nummer bel krijg ik de voicemail, maar hij gaat niet over. Ook brand er geen lampje (ledje) bij de telefoon op mijn Genexis gateway. Als ik de hoorn oppak hoor ik wel een kiestoon maar na het intoetsen van een nummer hoor ik allemaal snelle tonen en wordt er geen verbinding gemaakt. Heel vreemd allemaal.

Ik wacht nog maar even met het opzeggen van mijn UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ernesto: stuur even je gegevens naar mij via info@glasvezelamsterdam.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ernesto (2) : wat betreft je telefoon kan ik je niet helpen, dat ligt geheel in het domein van Unet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TV: Ik hoor dat er nieuwe metingen gedaan zijn bij klanten, en dat het nog beter (lees minder demping) is, zodat het design nog iets aangepast moet worden. Maar er is ook gezien dat er in een aantal gevallen geen signaal is bij klanten terwijl we dat wel verwachten. Er zit nu een extra ploeg op om die twee zaken snel uit elkaar te halen want dit verwart het beeld. Een tegenslag.
Ik zal hier meer over posten beloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernst, Jacques, Herman, kleine offtopic opmerking: in plaats van een nieuwe posting doen kan je ook je eigen post editen als je wat vergeten bent te melden; dat houdt het topic een beetje schoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:08:
Unet is bezig met de telefoon. Wanneer ik mijn nieuw VOIP nummer bel krijg ik de voicemail, maar hij gaat niet over. Ook brand er geen lampje (ledje) bij de telefoon op mijn Genexis gateway. Als ik de hoorn oppak hoor ik wel een kiestoon maar na het intoetsen van een nummer hoor ik allemaal snelle tonen en wordt er geen verbinding gemaakt. Heel vreemd allemaal.
Als er geen lampje voor telefonie brandt, is er iets mis met de SIP registratie (of is geen account ingesteld). Omdat je wel een kiestoon hoort, ligt het waarschijnlijk aan de SIP registratie van de CPE bij de provider. Dat je een snelle busy-toon hoort als je probeert te bellen zal dezelfde oorzaak hebben.

Meest voor de hand liggend is dat er SIP authenticatie gebruikt wordt maar het password of userid ergens verkeerd is ingesteld (dit regelt de provider, niet de eindklant). In zo'n geval zal de provider de SIP berichten van de CPE niet accepteren, en kan dus geen registratie en ook geen call opgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Ik zie momenteel op heel wat plekken in de stad glasvezel de grond in gaan, realiseer ik me, ook op plaatsen die niets met de gva locaties te maken hebben, noch deze onderling verbinden...
Natuurlijk, er wordt al jaren glas aangelegd, maar het was toch een periode vrij rustig, backbones leken wel aardig aangelegd, maar de stoepen/straten zijn dus weer regelmatig open de laatste maanden..
Een goed teken imho :)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@carnager: Steeds meer vertakking van professionele ringen voor bedrijven omdat de bandbreedte honger oneindig is, en DSL het helemaal niet bijhoudt.
De enige die FttH doet zijn wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over TV : de metingen bevestigen dat de lichtsterkte een factor 4 (!) te hoog is in het huis, nog meer dan we gedacht hadden, dus echt een majeure aanpassing van het splitter design.
Plus een adminstratieve fout waardoor licht op verkeerde vezels staat gepatched en mensen daarom geen licht/TV hebben. Volgende week hoog beraad over de oplossing in 1 x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
Heeft er iemand eigenlijk al geprobeerd of je met een gewoon analoog modem via aan ATA of iets dergelijks kunt girotellen? Bij mijn KPN IPB lijn krijg ik dat soms voor elkaar via een 2400 bps modem, maar echt betrouwbaar is het niet.

In de FAQ van InterNL lees ik dit over Optibel:
13. Wat zijn de beperkingen van bellen met Optibel?
Geen. Optibel heeft niet de beperkingen die veel andere Internet Telefoniediensten nog wel kennen. Optibel is ontwikkeld als een volwaardig alternatief voor de bestaande KPN-telefoniedienst.
Wat zou inhouden dat het wel moet werken. Maar even later zeggen ze dat van met name oudere fax apparaten de correcte werking niet gegarandeerd kan worden. Dus toch geen echt volwaardig alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 02:41:
Heeft er iemand eigenlijk al geprobeerd of je met een gewoon analoog modem via aan ATA of iets dergelijks kunt girotellen? Bij mijn KPN IPB lijn krijg ik dat soms voor elkaar via een 2400 bps modem, maar echt betrouwbaar is het niet.
Dit is een algemene eigenschap van VoIP. Voor VoIP wordt altijd een digitale codec gebruikt (in tegenstelling tot het klassieke analoge signaal). Afhankelijk van de gekozen codec is de kwaliteit beter of minder goed. Vrijwel alle codecs zijn ontwikkeld voor menselijke spraak. Het beste (afgezien van 16-bit 8kHz lineair wat bijna niet voorkomt) is G.711. Dit is een 'uncompressed' 64 kbit/s codec. Je kunt begrijpen dat je met deze codec nooit meer dan 64 kilobits per seconde aan data kunt versturen. Omdat de sampling van het signaal bovendien niet altijd precies op de datapunten valt haal je in de praktijk minder. Het precieze resultaat hangt dan af van de gebruikte apparatuur, kwaliteit van de lijnen en hoe het netwerk zich gedraagt en is lastig te voorspellen.

Overigens zijn er ook codecs met lagere bitrates (G.723, 726, 729) maar die zijn eigenlijk voor GSM en dingen als dialup bedoeld. Op glasvezel heb je bandbreedte genoeg en wordt dus voor G.711 gekozen om de kwaliteit en compatibiliteit optimaal te laten zijn.

offtopic:
Gaat girotel nog steeds per modem tegenwoordig? Ik weet dat het een paar jaar geleden voor zakelijke rekeningen nog niet via internet kan, maar dat zal onderhand toch wel aangepast zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
LPiC schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:16:
...
Het enige waar je wel rekening mee moet houden is of de router wel de snelhied van je abonnement aankan (dit is namelijk niet altijd het geval). Hierover is in dit topic al aardig wat over gesproken. Wat ook een goed alternatief kan zijn is een oude pc met een firewall/router linux distro erop.
Zelf zit ik te denken aan een minipc http://www.liantec.com/product/LPC-5000.htm met daarop http://ipcop.org erop geinstalleerd.
Ik heb alleen nog geen idee waar ik die minipc kan kopen, weet iemand hier misschien waar zoiets te koop is. Of wellicht een goed alternatief?
Ha LPiC,

Ben je ondertussen al iets verder gekomen met Liantec of andere router ervaringen? Ik zag ook een reactie van Denan waarbij hij aangaf dat een Tornado / Siemens wellicht een goed alternatief is als je er niet teveel gekke toeters en bellen op aanzet. Gezien de kosten van 15 euro van de Tornado is het nog wel het proberen waard ook.

In België zit een bedrijf wat Liantec verkoopt. Het is een betrouwbare Europesche importeur van diverse embedded systemen die ook sponsoring verkoop van OpenBSD in Europa verzorgt. http://liantec.kd85.com/ . De prijs (398 euro excl btw) valt me alleen zwaar tegen, voor dat geld kan je net zo goed naar Cysco of vergelijkbare a-merken gaan kijken.

Ik had begin v/d week een 2de hands Soekris router gekocht, dat is ook een embedded kastje, maar die haalde helaas niet meer dan 16Mbit. Dus ik ben druk verder aan het zoeken en ervaringen proberen uit te wisselen.

Ps. ik heb trouwens een 48Mbit XMS lijn in Utrecht, alleen in het XMS GoT topic staat nog niet zoveel router ervaring.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:59:
[...]
offtopic:
Gaat girotel nog steeds per modem tegenwoordig? Ik weet dat het een paar jaar geleden voor zakelijke rekeningen nog niet via internet kan, maar dat zal onderhand toch wel aangepast zijn?
Ik had Girotel zakelijk vroeger via de telefoonlijn, een aantal jaar geleden zijn ze toen al begonnen met Girotel via internet. Nu zijn ze gestopt met Girotel via internet, en is het samengevoegd met 'Mijn postbank'. Ik meen dat er wat functies aan ontbreken, en dat een aantal ondernemers daarom weer via het modem en girotel applicatie werken.
Tevens dacht ik te hebben vernomen dat er ook voor de inbelversie een al bekende einddatum is, maar dat zou ik dan moeten opzoeken.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Raceman schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:03:
Ik had Girotel zakelijk vroeger via de telefoonlijn, een aantal jaar geleden zijn ze toen al begonnen met Girotel via internet. Nu zijn ze gestopt met Girotel via internet, en is het samengevoegd met 'Mijn postbank'. Ik meen dat er wat functies aan ontbreken, en dat een aantal ondernemers daarom weer via het modem en girotel applicatie werken.
Ik heb ook beide nog draaien, zowel prive als zakelijk. Voordeel is dat de historie van je transacties lokaal opgeslagen staat.
Tevens dacht ik te hebben vernomen dat er ook voor de inbelversie een al bekende einddatum is, maar dat zou ik dan moeten opzoeken.
Bij mijn weten bestaat er geen einddatum voor, maar ik durf dat ook niet met stelligheid te zeggen. Dus als je meer info hebt.

@_ep: ik weet dat het een algemene eigenschap is van VoIP dat de digitale codecs moeilijk om kunnen gaan met een analoog signaal. Daarom nu juist mjn vraag of er mensen zijn die het al geprobeerd hebben. Als er mensen met ervaringen zijn, graag ...

Edit: maakt het overigens nog uit of je G.711 aLaw dan wel uLaw gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-E op 19-05-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Het mag dan geen glasvezel zijn, echter, ik heb een fax aan een upc voip lijn hangen en dat gaat uitstekend. Geen verstoring of mislukte in/uitgaande faxen, dus het -kan- wel degelijk goed via voip.
Overigens is dit ook nog een zgn high-speed fax, dat wil zeggen dat hij hoge datarates support en dat je faxen dus zo de deur uit zijn cq binnen zijn, als aan de andere kant ook zo'n apparaat staat.. En dat is ook regelmatig het geval. Ook daarbij dus geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
carnager schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:45:
Het mag dan geen glasvezel zijn, echter, ik heb een fax aan een upc voip lijn hangen en dat gaat uitstekend. Geen verstoring of mislukte in/uitgaande faxen, dus het -kan- wel degelijk goed via voip.
Toch is dat wat anders, want de meeste VoIP modems hebben ondersteuning voor T.38.

Vanavond uitgebreid zitten testen met mijn ATA (een Atcom AG-188), een Bausch 2400 bps modem en een Voipbuster account over de IPB-lijn. Slechts 1 keer kwam ik er ongeschonden doorheen, maar dat was nadat ik eerst alle updates via mijn analoge lijn opgehaald had. Dus toen hoefde er weinig uitgewisseld te worden. Codecs maakten niets uit: G.711 aLaw, G.711 uLaw en G.729 geprobeerd.

Morgen maar eens gewoon via de Tel1 van mijn IPB Siemens VoIP modem proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENGOBL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2024
Zit Amsterdam IJburg ook in de planning voor glasvezel? Ik zie het nergens op een kaartje staan. Het lijkt me toch makkelijk om dit aan te leggen aangezien op IJburg toch alles open ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het antwoord is vrij simpel:

http://www.glasvezelamste...php?page=kaarten%20aanleg

Staat het op het kaartje: dan ja. Staat het niet op het kaartje: dan nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Jan-E schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 02:41:

In de FAQ van InterNL lees ik dit over Optibel:
[...]
Wat zou inhouden dat het wel moet werken. Maar even later zeggen ze dat van met name oudere fax apparaten de correcte werking niet gegarandeerd kan worden. Dus toch geen echt volwaardig alternatief?
We kunnen de werking niet garanderen op faxen aangezien sommige (vooral oudere) modellen de communicatiesnelheid niet 'on the fly' kunnen aanpassen. Zoals in de bovenstaande comments ook te lezen valt is de bitrate van VOIP te laag om daar op volle snelheid een fax mee te versturen. Onze ervaring is echter dat de meeste faxen werken met de volgende aanpassingen:

-Stel de communicatiesnelheid in op 2400 of 1200
-Stel een wachttijd in voor en na het draaien van het nummer, meestal doe je dit door een aantal komma's te plaatsen. (er zijn namelijk faxen die direct na het draaien van het nummer een kiestoon willen horen, VOIP begint pas met het draaien nadat het hele nummer is ingetoetst dus die kiestoon duurt iets langer)

Hetzelfde gaat op voor girotel/modemcontact:
- Stel de communicatiesnelheid zo laag mogelijk in. Let op: het betreft hier de snelheid van de modem, niet de snelheid tussen je computer en de modem! Meestal is dit in te stellen met een AT& configstring als er geen configuratieprogramma beschikbaar is.

De reden dat VOIP & Datacommunicatie slecht samengaan heeft naast de bitrate ook te maken met de ruisgenerator in de meeste VOIP adapters. Aangezien wij al jaren gewend zijn aan ruis op de traditionele telefoonlijnen klinken gesprekken zonder ruis zeer onnatuurlijk. Voor de meeste gebruikers lijkt het dan net of de lijn "dood" is als er geen ruis achter het signaal zit. Om dit op te vangen hebben de meeste VOIP adapters een speciale ruisgenerator. Ook hier kan een fax/modem op blijven hangen.

T 38
Aangezien in Europa/Nederland alleen de duurste (professionele) faxen T 38 support hebben is het niet echt nuttig om deze standaard te gebruiken (ook al kan de VOIP adapter hem wel aan).

Volgens mij moeten bij t 38 ook beide kanten de standaard aankunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 21-05-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
denan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:17:
Hetzelfde gaat op voor girotel/modemcontact:
- Stel de communicatiesnelheid zo laag mogelijk in. Let op: het betreft hier de snelheid van de modem, niet de snelheid tussen je computer en de modem! Meestal is dit in te stellen met een AT& configstring als er geen configuratieprogramma beschikbaar is.
Dat is de reden dat ik na mijn IPB-aansluiting een 2e hands 2400 bps modem op de kop heb getikt. Dat ding kan niet eens harder dan 2400 bps. In het begin ging dat prima, maar na firmware 1.40 (of zo iets) lukt het niet meer via die KPN broodtrommel. In den beginne kon ik via dat modem zelfs een stabiele inbelsessie met XS4ALL opzetten. Traaaaag, maar werkbaar.
De reden dat VOIP & Datacommunicatie slecht samengaan heeft naast de bitrate ook te maken met de ruisgenerator in de meeste VOIP adapters. Aangezien wij al jaren gewend zijn aan ruis op de traditionele telefoonlijnen klinken gesprekken zonder ruis zeer onnatuurlijk. Voor de meeste gebruikers lijkt het dan net of de lijn "dood" is als er geen ruis achter het signaal zit. Om dit op te vangen hebben de meeste VOIP adapters een speciale ruisgenerator. Ook hier kan een fax/modem op blijven hangen.
Ik had al wat zitten spelen met VAD (voice activation detection) op mijn ATA, maar dat mocht ook niet baten.

Overigens las ik ergens een mededeling dat girotellen via een modem tot tenminste maart 2008 nog in de lucht blijft. Wat ze daarna doen is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:15:
Het antwoord is vrij simpel:

http://www.glasvezelamste...php?page=kaarten%20aanleg

Staat het op het kaartje: dan ja. Staat het niet op het kaartje: dan nee. :)
die kaart is nu al echt oud, ik ben erg benieuwd naar een lange termijn planning waar heel amsterdam op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kaart is helemaal niet oud, dit is volgens mij recenteljik nog geupdate (de data waarop opgeleverd zou worden zijn nu ineens weggehaald uit het plaatje).
ik ben erg benieuwd naar een lange termijn planning waar heel amsterdam op staat.
Denk ik dat je nog wel even kan wachten, dit is de pilot he, met een beetje pech wachten ze met het bekendmaken van een planning tot na het einde van de pilot (en de pilot is dus oplevering van deze 3 regio's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:14:
Ik had al wat zitten spelen met VAD (voice activation detection) op mijn ATA, maar dat mocht ook niet baten.
VAD zorgt dat als het stil is, er geen (of in ieder geval veel minder) data verstuurd wordt over de lijn. Naast VAD heb je nog Comfort Noise Generation (CNG) wat denk ik meer effect heeft als je dat kunt uitzetten. CNG zorgt er voor dat als je geen data ontvangt (stilte) er toch ruis gegenereerd wordt.

VAD en CNG hebben dus wel met elkaar te maken. Het lastige is dat je de andere kant van de telefoonlijn (de gateway naar het PSTN bijvoorbeeld) niet zelf onder controle hebt. Zo kan het retour kanaal dus nog altijd roet in het eten gooien...

In de Genexis CPE wordt standaard overigens zowel VAD als CNG niet gebruikt, omdat er toch bandbreedte genoeg is over glas en het zoals eerder gezegd in de praktijk voor meer problemen zorgt dan het oplost. (Persoonlijk vind ik CNG ook irritant bij gewone gesprekken, omdat de gegenereerde ruis vaak toch een stukje harder is dan de 'echte' achtergrondruis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:36:
Over TV : de metingen bevestigen dat de lichtsterkte een factor 4 (!) te hoog is in het huis, nog meer dan we gedacht hadden, dus echt een majeure aanpassing van het splitter design.
Plus een adminstratieve fout waardoor licht op verkeerde vezels staat gepatched en mensen daarom geen licht/TV hebben. Volgende week hoog beraad over de oplossing in 1 x.
Ook ik op de Sumatrakade heb nog geen Televisie/Radio signaal en ben dus zeer geintresseerd hoe dit verder gaat. Heeft het hoog beraad nog iets opgeleverd ?
Een een majeure aanpassing van het splitter design, hoe lang gaat dat duren ? Moet ik ik dagen, weken of maanden denken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:00
zucht wordt echt gek van de isp tweak, ik wil dat proefabbonement nemen alleen er is geen opmerkingen veld waar ik dit moet invullen, heb dit nu al 4x verteld maar het dringt niet tot hun door, zeggen ze bestel het en komt het goed

heb ik een "accoordverklaring" brief binnen gekregen en staat er gewoon normaal abbonement ik mailen, hun reply, ja moet je bij het aanvragen het in het opmerkingen veld invullen 8)7 8)7
tis dat hun zon goeie news server hebben anders had ik alleen de hoop opgegeven maar goed dit vind ik echt achterlijk :X

is er anders van de glasvezel isp een andere die ook een goeie news server heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
kadooosh schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:50:
is er anders van de glasvezel isp een andere die ook een goeie news server heeft?
Waarom perse de newsserver bij de provider willen nemen?
Ik zit bijvoorbeeld te vergelijken tussen verschillende glas providers, en afhankelijk van de snelheid en ISP scheelt het soms wel 10 euro dat het goedkoper is dan bij Tweak. Voor dat geld wat je dan overhoud kan je voor 7,50 euro bij bijvoorbeeld Ewake usenet afnemen, daar haal ik rond de 40Mbit bij met m'n 48Mbit xmsnet glasvezel. Oftewel het maakt niet zoveel uit dat de newsserver wel/niet bij de provider staat. Tenzij je hele hoge snelheid afneemt, dan misschien wel.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Raceman schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:11:
[...]

Waarom perse de newsserver bij de provider willen nemen?
Ik zit bijvoorbeeld te vergelijken tussen verschillende glas providers, en afhankelijk van de snelheid en ISP scheelt het soms wel 10 euro dat het goedkoper is dan bij Tweak. Voor dat geld wat je dan overhoud kan je voor 7,50 euro bij bijvoorbeeld Ewake usenet afnemen, daar haal ik rond de 40Mbit bij met m'n 48Mbit xmsnet glasvezel. Oftewel het maakt niet zoveel uit dat de newsserver wel/niet bij de provider staat. Tenzij je hele hoge snelheid afneemt, dan misschien wel.

Succes
mja het 20mb+tel+tv abbo van tweak is toch een stuk goedkoper dan alle andere(bij de meeste is het 55 en dan zou ik nog een news server moeten nemen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Nieuws server is indeed wel lekker bij tweak, al mogen ze de retentie wel een beetje opschroeven, heb met news.tweakdsl.nl moeite om bestanden boven de 50-55 dagen binnen te halen, veel incompletes en erg langzaam, maar voor de rest krijg ik via hun met mn 100 mbit verbinding ook uncapped access, dus meestal zo rond de 90-95 Mbit, dvdtje binnehalen ongeveer zo`n 5 minuten.

Heb nu al heel het internet gedownload,.. :P heb 1,5 terabyte in mn pc, maar die was wonderbaarlijk snel vol... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:29:
In de Genexis CPE wordt standaard overigens zowel VAD als CNG niet gebruikt, omdat er toch bandbreedte genoeg is over glas en het zoals eerder gezegd in de praktijk voor meer problemen zorgt dan het oplost.
Ik ken de Genexis CPE nog niet, want dat ding kan bij mij pas op zijn vroegst mei 2008 geplaatst worden. Wat ik uit http://www.genexis.eu/fiberxport afleid is dat dat ding een eigen VoIP module aan boord kan hebben en dat daarbij (naar jouw zeggen) geen Comfort Noise wordt toegevoegd. De meeste kans op een geslaagde modemconnectie, zou ik zeggen. Ik blijf daarom benieuwd of mensen het al eens geprobeerd hebben.

Inbelsessie over een oud modem naar XS4ALL proberen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
NeoSoulStar schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:15:
.... krijg ik via hun met mn 100 mbit verbinding ook uncapped access, dus meestal zo rond de 90-95 Mbit, dvdtje binnehalen ongeveer zo`n 5 minuten.
Interessant, op de website van tweak staat nl dat je voor 7,95 tot 10 Mb kan gaan en voor 14,95 tot 20 Mb. Als abonnee heb je daar dus geen last van. Ik zie het trouwens ook staan nu...uncapped bij de verschillende abonnementsvormen. Dus daar moet je wel rekening mee houden als je geen glasvezel abonnement hebt bij Tweak en een apart abonnement neemt op hun nieuwsserver..

[ Voor 42% gewijzigd door Marbo op 22-05-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Dunno, ga er ook niet over klagen om eerlijk te zijn, nu krijg ik nog inelk geval full speed, misschien dat dat wel gaat veranderen als er meerder mensen via tweak op glasvezel zitten, anders zouden we al hun speed weg trekken.

Kan 4 lijntjes open zetten die allemaal max zo`n 20-25 Mbit gaan.

Begreep wel dat ze hun platform gingen uitbreiden,maar weet niet qua data capiciteit of snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
NeoSoulStar schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:30:
Dunno, ga er ook niet over klagen om eerlijk te zijn, nu krijg ik nog inelk geval full speed, misschien dat dat wel gaat veranderen als er meerder mensen via tweak op glasvezel zitten, anders zouden we al hun speed weg trekken.

Kan 4 lijntjes open zetten die allemaal max zo`n 20-25 Mbit gaan.

Begreep wel dat ze hun platform gingen uitbreiden,maar weet niet qua data capiciteit of snelheid.
Ik zou ook snel niet klagen over zo'n snelheid :)
Toch wel aanmerkelijk sneller dan ik met Bittorrent haal. Lijkt mij dat Tweak zich hiermee juist positief onderscheidt van de andere providers en er klanten mee kan binnenhalen. Ik heb de indruk dat veel providers overgaan tot het aanbieden van text-only nieuwsservers en daarnaast een betaalde nieuwsserver gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV en radio

In de eerste 5 werkgebieden worden de komende 5-7 werkdagen alle verbindingen nagelopen. Het resultaat moet zijn dat iedereen (een mogelijk te sterk) signaal heeft.

Vervolgens zal per deelgebied de sterkte van het signaal teruggeregeld worden. Dat kan enkele weken doorlooptijd kosten, afhankelijk van het werkgebied.

Het is ten sterkste aan te raden om tussengeschakelde antenneversterkers te verwijderen. Het signaal wat uit het modem komt is zo sterk dat die versterker niet nodig is, daar kunnen meerdere TV's op aangesloten worden. De versterker kan overstuurd worden door het sterke signaal, met als resultaat strepen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
omfg wat zijn KPN/PLANET internet een stelletje debielen, blijkt dat ze al een tijdje mijn adsl verbinding om hebben gezet naar een adsl comfort zonder telefoonaansluiting(terwijl ik die gewoon nog heb)
heb ik dus ff 105 euro teveel betaald..

ARGHHHH ik wordt gek van dat ****** bedrijf
Is het nou echt zoooooooo moeilijk om gewoon te doen wat ik zeg

[ Voor 15% gewijzigd door kadooosh op 22-05-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
NeoSoulStar schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:15:
Nieuws server is indeed wel lekker bij tweak, al mogen ze de retentie wel een beetje opschroeven, heb met news.tweakdsl.nl moeite om bestanden boven de 50-55 dagen binnen te halen, veel incompletes en erg langzaam, maar voor de rest krijg ik via hun met mn 100 mbit verbinding ook uncapped access, dus meestal zo rond de 90-95 Mbit, dvdtje binnehalen ongeveer zo`n 5 minuten.

Heb nu al heel het internet gedownload,.. :P heb 1,5 terabyte in mn pc, maar die was wonderbaarlijk snel vol... O-)
Ik zou maar een leven erbij nemen om al die zooi te gaan Bekijken. :)

Met Eweka kan ik ook mijn volle 30 Mbit (25-27) gebruiken.
Wellicht toch maar upgraden naar 100 Mbit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Ben gewoon een verzamelaar, voor de momenten dat ik ff tijd heb om een filmpje te kijken, ben nog enigzinds gewend dat ik 20 mbit adsl had, dan moest ik altijd een uurtje wachten tot een film binnen was, nu duurt het uitpakken en repareren nog langer dan downloaden.. ;)

En dat vond ik nog steeds snel, filmpje binnen een uurtje, ben er zekers wel blij mee, glasvezel had veel eerder moeten komen.

Ben benieuwd wat voor snelheden er gaan komen binnen nu en 5 a 10 jaar...gigabit snelheden over glasvezel of andere techniek?

Op werk hebben is een business sdsl lijn van 2 mbit, waar we grof geld voor betalen elke maand..

En dan nog een paar 8 mbit lijntje van planet, die al de helft kost voor wat ik per maand betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoSoulStar schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:49:
Ben benieuwd wat voor snelheden er gaan komen binnen nu en 5 a 10 jaar...gigabit snelheden over glasvezel of andere techniek?
Glasvezel gaat voorlopig wel mee. In laboratoriumomgevingen zijn al snelheden gehaald van meer dan 10 Terabit per seconde over een enkele vezel. Helaas is de apparatuur daarvoor nog een beetje duurder dan de gemiddelde consument kan betalen, laat staan dat je daadwerkelijk iets met die snelheid kan downloaden van een willekeurige server op internet :)

Als je naar het verleden kijkt is de honger naar bandbreedte in ieder geval voldoende aanwezig om druk op de techniek en kostprijs te blijven houden (zeker nu dat HDTV eindelijk in opkomst is en een 'next generation' film alweer zo'n 15-25 Gigabyte groot is).

Nu de 100Mbps grens voor consumenten in de praktijk gehaald is, is de volgende stap natuurlijk Gigabit Ethernet. Maar of, hoe en wanneer dat daadwerkelijk aangeboden kan worden ligt natuurlijk aan veel partijen.

Zelf vraag ik me af hoeveel we nu nog leunen op de ontzettend grote hoeveelheid backbone capaciteit die ten tijde van de internet-bubbel aangelegd is, of dat dat inmiddels wel in gebruik is en weer nieuwe capaciteit aangelegd moet gaan worden (waardoor e.e.a. vast wat minder snel zal gaan of wat duurder zal worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
NeoSoulStar schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:49:
Ben gewoon een verzamelaar, voor de momenten dat ik ff tijd heb om een filmpje te kijken, ben nog enigzinds gewend dat ik 20 mbit adsl had, dan moest ik altijd een uurtje wachten tot een film binnen was, nu duurt het uitpakken en repareren nog langer dan downloaden.. ;)

En dat vond ik nog steeds snel, filmpje binnen een uurtje, ben er zekers wel blij mee, glasvezel had veel eerder moeten komen.

Op werk hebben is een business sdsl lijn van 2 mbit, waar we grof geld voor betalen elke maand..

En dan nog een paar 8 mbit lijntje van planet, die al de helft kost voor wat ik per maand betaal.
Ach so een verzamelaar, dus you hele huis staat vol met floppy's, cd's en dvd's.
(laat die 50gig media maar snel Betaalbaar worden)

Gelukkig nu met glasvezel zal het uitmelken van kabel en DSL wel snel afgelopen zijn.
Aan de andere kant gaan "ze" ook nu weer lopen kloten met 10, 20, 30, 100 abonnementen. (zucht)

Vroegha was ik helemaal "woepie" met een drivertje voor mijn soundblaster kaart dat ik had kunnen vinden op een obscure BBS (14K4 modem jaja!)
Over 5 a 10 jaar ben je nog steeds een uur bezig met "de matrix 36" 8TB, 3d interactief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Speedster schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:06:
[...]

Ach so een verzamelaar, dus you hele huis staat vol met floppy's, cd's en dvd's.
(laat die 50gig media maar snel Betaalbaar worden)

Gelukkig nu met glasvezel zal het uitmelken van kabel en DSL wel snel afgelopen zijn.
Aan de andere kant gaan "ze" ook nu weer lopen kloten met 10, 20, 30, 100 abonnementen. (zucht)

Vroegha was ik helemaal "woepie" met een drivertje voor mijn soundblaster kaart dat ik had kunnen vinden op een obscure BBS (14K4 modem jaja!)
Over 5 a 10 jaar ben je nog steeds een uur bezig met "de matrix 36" 8TB, 3d interactief. :)
Nah, zo erg is het ook weer niet, vroeger wel, deed ik alle dvd`s branden, netjes een mooi covertje printer op de kleuren laser printer op werk enzo, maar nu kijk ik en delete ik weer van de laptop. Soms brand ik nog wel eens een filmje voor vrienden of familie.

Ken die tijd van napster nog, was je al blij als je zo 4-5 kb/s kon downloaden, duurde het een uurtje voor je een mp3tje binnen had en een paar uur voor een hele mix enzo, telefoon kosten waren elke maand super hoog en maar aan je ouders beloven, dat je de volgende maand rustig aan ging doen.. O-)

Kan tegenwoordig allemaal niet snel genoeg gaan, over een paar maanden denk ik misschien wel, sjeezus, duurt nog 4 minuten die film.. 8)7 , alles went snel tegenwoordig hoor.

Ben nu wel meer into de hd films, via hdmi naar de lcd, die planet earth serie is zekers een aanrader... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
NeoSoulStar schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:51:
[...]
Kan tegenwoordig allemaal niet snel genoeg gaan, over een paar maanden denk ik misschien wel, sjeezus, duurt nog 4 minuten die film.. 8)7 , alles went snel tegenwoordig hoor.

Ben nu wel meer into de hd films, via hdmi naar de lcd, die planet earth serie is zekers een aanrader... :9
moet je http://www.nzbplayer.com/ halen, stream je die film gewoon :D, met me 8mb adsl speelt een film binnen een minuutje af :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hermanglas:

Kunnen op die glas modems ook 6 tv's worden aangesloten op HD-signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 16:16
@ HermanGlasvezel
Ik woon in de Oosterparkbuurt in blok 3.1
(http://www.glasvezelamste...es/huisaansl_Oost_Wgm.jpg) en
wil me al 3 weken lang aanmelden maar ik kan me bij geen van de
providers aanmelden. De postcode check geeft aan dat er geen service
mogelijk is in mijn postcode.
Ik heb verschillende valide combinaties van postcodes en huisnummers
in blok 3.1 geprobeerd, maar het lijkt erop alsof niemand in het
actieve blok 3.1 zich nu kan aanmelden. Ik heb tweakdsl hierover
gebeld maar die konden alleen aangeven dat bbnet geen aansluitingen
in mijn buurt meer accepteerd.
Zou je hierover navraag kunnen doen?

Alvast bedankt.

Update: Na een hele snelle email uitwisseling met Glasvezel Amsterdam bleek dat er in blok 3.1 twee postcodes zijn waar de postcodes niet voor zijn bijgewerkt.
De volgende twee postcodes kunnen zich tijdelijk niet aanmelden.
Tweede Oosterparkstraat 17-43 1091 HV
Tweede Oosterparkstraat 45-73 1091 HW
Glasvezel Amsterdam verwacht dat het probleem deze week opgelost wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door frusware op 29-05-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AT5 doet het eindelijk! Joepie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Ik woon op 3e oosterparkstraat en heb nu sinds een maandje verbinding.

Andere vraag, is er iemand hier met een 50 of 100 mbit verbinding, die wat wil testen voor me, heb een ftp server, maar upload gaat niet zo snel als ik gehoopt had...zo rond de 5-6 mbit max, dus dat is lang niet 100 mbit.

Als je intresse heb, stuur maar ff een pm, dan stuur ik je account details enzo.

Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
NeoSoulStar schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:39:
Ik woon op 3e oosterparkstraat en heb nu sinds een maandje verbinding.

Andere vraag, is er iemand hier met een 50 of 100 mbit verbinding, die wat wil testen voor me, heb een ftp server, maar upload gaat niet zo snel als ik gehoopt had...zo rond de 5-6 mbit max, dus dat is lang niet 100 mbit.

Als je intresse heb, stuur maar ff een pm, dan stuur ik je account details enzo.

Thanks in advance.
Ik wil het wel testen voor je. Geen idee hoe ik een pm naar je stuur?
Ivm met spam wil ik hier ook liever niet mijn mail gegevens doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
good question, zou het eigenlijk ook niet eens weten..hoe je iemand een pm kan sturen.

ik beb nu in london tot morgen avond voor werk anyways, anders misschien van het weekend, probeer ik ff uit te vinden hoe je iemand een prive berichtje stuurt of anders geen ik je mn hotmail addy wel ff hier, die gebruik ik toch alleen maar voor spam ect.

thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
DM allebei even aanzetten in jullie voorkeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
DaannO schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:43:
DM allebei even aanzetten in jullie voorkeuren :)
Ah bedankt :)
Ik heb trouwens ook een hotmail adres, speciaal voor dit soort dingen.
Mail me maar anders op bramvank (at) hotmail.com, dan check ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
@marbo

You got mail.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Wel, eind mei is nu geweest, dus ik zal er een quote aan wagen ;)
carnager schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:39:
HermanGlasvezel,

Is er al enig idee wanneer gebieden anders dan de op de site genoemde startlocaties zullen worden ontsloten, en zo ja, welke dit mogelijk zullen zijn?
Ik begrijp dat jullie ergens moeten beginnen, maar jullie zullen toch ook wel een lange-termijns planning hebben, waarop jullie geheel Amsterdam ontsloten willen hebben, mag ik aannemen..
Er zijn meer dan voldoende geintresseerden in de gebieden die nog niet genoemd zijn, waaronder ikzelf en menig ander die in dit topic leest en/of schrijft. Natuurlijk zijn er dan ook nog zo veel mensen die hier niet schrijven, maar die wel geintresseerd zijn.
Mocht er nog geen informatie bekend zijn hierover, dan kan het best lonend zijn eens een onderzoek te verrichten in de diverse stadsdelen, waar hierna de schop het eerst in de grond moet vanwege grote belangstelling.
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:24:
Dat is een hele goede vraag waarvan ik gehoopt had dat die nog even niet gesteld wou worden. ;)
Want ik moet mijn mond nog dicht houden. Geef me tot eind mei in ieder geval de tijd dan kan ik waarschijnlijk een tipje van de sluier oplichten..
Ik ben nu toch wel heel benieuwd naar wat er zich onder de sluier bevindt, dus, kun je het uit de doeken doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal.

Ik zet allerlei actueels op www.glasvezelamsterdam.nl, dan hoef ik dat niet te herhalen op verschillende plekken. De homepage is verzet naar de actueel pagina, dat maakt het meteen zichtbaar. Er zijn zo'n 150-200 bezoekers per dag op die site, gemiddeld 3 minuten.

De TV-verbindingen controleurs maken vorderingen maar hebben er meer werk aan dan gedacht. Een paar zenders zijn verbeterd c.q. in de lucht gebracht. Als we de goede mediaconverter hebben dan kan AT-5 op zijn goede plek en voluit uitgezonden worden.

@rj1030: als je op onze site kijkt bij http://www.glasvezelamste...meen/index.php?page_id=11
vind je veel uitleg over TV. Dat als achtergrond bij mijn antwoord.
Het modem geeft je een vrij sterk signaal, daar kun je zeker 3 TV's via een eenvoudig splittertje op aansluiten, mischien wel meer, maar 6? Ik denk dat je dan een eenvoudig antenneversterkertje nodig hebt.
HD: technisch geen enkel probleem om dat te versturen en te ontvangen, maar dan moeten er een paar lastige zaken geregeld worden. Om te beginnen de distributierechten, en dat is een hoop gedoe. Kijk maar hoeveel HD er nu uitgezonden wordt in NL. In de USA is dat meer gemeengoed. Op basis van de wetten over auteursrechten mogen zenders zomaar exclusieve contacten sluiten, en dan kun je je voorstellen dat dat een hoop getouwtrek oplevert en machtsspelletjes. Ten tweede moeten de settopboxen goed zijn en geschikt zijn voor HD en gebruikersvriendelijk. Dat begint te komen, maar is geen appeltje-eitje zoals UPC ook gemerkt heeft. Het komt er wel aan, maar gaat minder hard dan je wel eens zou willen. (Voor HD-liefhebbers: kijk eens naar www.zudeo.com, legale Bittorrent van HD materiaal, fraai....)

@Carnager: ja, ja die tweakers zijn slimme jongens en meisjes, die vergeten niks ;)

Nou vooruit dan maar. We hangen het niet aan de grote klok maar we zijn concreet gestart met de voorbereidingen voor de uitrol in de hele stad. Alles in 1 keer, target in minder dan 5 jaar, dus ca 5 x zo snel als nu.
Alles wat we geleerd hebben in de aflopen jaren wordt bij elkaar genomen in een concreet uitrolplan. Technisch, organisatorisch, vergunningen, huizen binnenkomen, IT-systemen, je noemt het maar op. De ervaring zit nu vers in de hoofden van de mensen die met de voeten in de modder staan. Werkgebiedenindeling voor de hele stad in 1 keer, wat is een slimme volgorde, hoe hard kun je maximaal uitrollen, kun je jullie (de klanten) mee inschakelen om processen te versnellen enzovoorts. Nieuwe technologie achter de schermen, zoals geheel automatisch patchen. Woningaansluitingen anders voorbereiden etc. Meer geavanceerdere diensten.
Het resultaat wordt een concreet plan waar een besluit over genomen kan worden. Omdat het een hele klus is waarbij je de mensen uit de dagelijkse praktijk nodig hebt kost dat wel een paar maanden. Lees najaar/einde jaar klaar.

En hoewel het razend druk is daardoor, geeft het een emmer met energie aan iedereen kan ik je zeggen. We hebben zoveel onschatbare ervaring opgedaan. (Je moest eens weten hoeveel partijen en buitenlanders langs willen komen om daarvan te leren.) Je ziet in de internationale context ook dat er een kentering komt, steeds meer marktpartijen zien in dat de stap naar FttH gewenst is. Spannend.

Nou, dit is een uit de hand gelopen post (als ik meer tijd had zou ik gaan bloggen). Excuses daarvoor, over een weekje weer een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Thanks voor de www.zudeo.com website, zal vanavond zekers eens ff checken..

Goed nieuws dat er plannen zijn voor in de stad, zouden we erg veel voordeel mee kunnen halen bij ons op het kantoor, als we op beide kantoren 100 mbit zouden hebben, zou het voor de backup ect echt helemaal perfect zijn.Misschien zelfs een file server op 1 locatie, in plaats van 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 09-09 14:30
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:28:

Nou vooruit dan maar. We hangen het niet aan de grote klok maar we zijn concreet gestart met de voorbereidingen voor de uitrol in de hele stad. Alles in 1 keer, target in minder dan 5 jaar, dus ca 5 x zo snel als nu.
...
Nice! Ik heb een aantal klanten in de stad die heel graag aangesloten willen worden op GNA! :)

Zeg Herman, kan je meteen niet even "door rollen" naar Amstelveen? We zitten toch aan Buitenveldert vast... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Lijkt me een riskant plan, dôh..
Krijg je als eerste over de grens namelijk Uilenstede erbij op het netwerk, dan is het in 1 klap gedoemd met zoveel grootverbruikers geconcentreerd op 1 plek! ;) :P

@herman:
Ziet er goed uit, de toekomst kleurt rood! :+ (Van het licht uit de glasvezel, uiteraard..) _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door carnager op 02-06-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Is Uilenstede niet reeds aangesloten op glasvezel van de VU ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

MaCk- schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:28:
Is Uilenstede niet reeds aangesloten op glasvezel van de VU ofzo??
Een paar jaar geleden liepen ze zich er in ieder geval nog te behelpen met een adsl lijntje voor een hele gang... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 09-09 14:30
Uilenstede zit al op surfnet... :)

Ach... gewoon door uitrollen, ik zorg wel voor dataverkeer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:28:
Daar heb ik dan toch nog een klein vraagje over. Ons aller Kroes heeft namelijk het idee opgevat dat het toch allemaal misschien niet helemaal klopt:

http://www.gemeente.nu/ho...n_gemeente_amsterdam.html

Hoe staat GNA hier tegenover en wat betekent dit voor de uitvoering van de planning op de korte termijn (met kort bedoel ik dan dit jaar, en dan vooral op het gebied van voorbereidingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na drie maanden heb ik overigens nog steeds geen televisie en telefoon (op Java eiland). Ik vind het eigenlijk wel prima - de rekening gaat pas echt lopen als alles werkt. Ik heb namelijk ook nog planet.nl adsl waar ik tot augustus voor moet betalen. Raar is het wel dat het zo lang kan duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Dat zou ik eigenlijk ook eens moeten vragen, ik heb tweak, heb nu inmiddels wel internet, maar nog steeds geen telefoon en t.v

En we zijn nu ook weer meer dan een maand verder, heb nog niet de eerste factuur gehad, wel die van de aansluitkosten van 119 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@herman: het gaat me meer om de kwalitatieve levering van het HD-signaal en mogelijkheid van modem/top-box om voldoende signaal voor 7 aansluitingen te leveren..
en daar bovenop 5 pc's (of meer)...
Maar die rechten hoeven toch geen probleem te zijn??? Het is meer 'n kwestie van vraag in Europa@the moment... Als alleen kabelaars/High-speed internet isp's dat soort zaken moeten regelen heb je 'n probleem ja..
En nog 'n ander vraagje: waarom moet HD-signaal via zo'n ontzettend irritante set-topbox?? Gewoon voldoende signaal sturen naar modem; die vervolgens signaal doorstuurt naar apparaten die om tv-signaal vragen? Lijkt mij uiterst klant onvriendelijk om iedereen wéér 'n nieuw opname systeem te laten aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 06:14:
@herman: het gaat me meer om de kwalitatieve levering van het HD-signaal en mogelijkheid van modem/top-box om voldoende signaal voor 7 aansluitingen te leveren..
en daar bovenop 5 pc's (of meer)...
Maar die rechten hoeven toch geen probleem te zijn??? Het is meer 'n kwestie van vraag in Europa@the moment... Als alleen kabelaars/High-speed internet isp's dat soort zaken moeten regelen heb je 'n probleem ja..
Volgens mij is er nog geen enkele provider die een DTV/HD-signaal kan leveren momenteel. De TV dienst die men nu levert is analoog vanaf de glasvezelaansluiting. Het leveren van HD-signaal heeft trouwens weinig nut momenteel aangezien er bijna geen content is.
Als er digitale-tv of interactieve tv geboden gaat worden zal dat voor alle providers via een settop-box gaan.
En nog 'n ander vraagje: waarom moet HD-signaal via zo'n ontzettend irritante set-topbox?? Gewoon voldoende signaal sturen naar modem; die vervolgens signaal doorstuurt naar apparaten die om tv-signaal vragen? Lijkt mij uiterst klant onvriendelijk om iedereen wéér 'n nieuw opname systeem te laten aanschaffen..
Eeerhm.. iets moet toch het signaal van IP naar je TV omzetten. Een settop-box is dus altijd nodig, tenzij je tv een ingebouwde settop-box heeft. (en dan moet die stb nog compatible zijn met het type DTV dat je provider kan leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oproep: alle TV patches zijn nagelopen. Dat wil zeggen dat iedereen die TV signaal moet krijgen nu tenminste (een mogelijk te sterk) signaal zou moet zien. Als dat niet zo is, graag (voor deze ene keer) je met adres en al melden via info@glasvezelamsterdam.nl.

In het kader van kijk-eens-wat-er-gaat-kunnen-met-veel-bandbreedte-en-het-staat-naast-de-deur:
http://www.amazingminds.n...ie-photosynth-op-ted-2007

HD: de TV's van tegenwoordig hebben nog steeds maar alleen een analoge tuner standaard, plus wat ingangen als SCART/HDMI/S-Video/DVI. Dus hoe je HD ook stuurt, de tuner snapt het niet, dus heb je een STB nodig. (Persoonlijk: ik vind dit een van grootste gemiste kansen van de vorige eeuw. Had een standaard gedefinieerd voor inplugbare en upgradable tuners in TV's zoals PC-insteekkaarten. Zeker toen duidelijk werd dat we met zijn allen miljarden gingen uitgeven aan platte TV's. Dan had je nu zeer gemakkelijk kunnen upgraden zonder STB's. Er zitten te weinig ingenieurs in de EC.)
HD content: er is meer dan zat, zeker in de USA, maar de rechthebbenden spelen er spelletjes mee.

Kryz: ah, de opgewarmde oude PR-prak (figuurlijk gesproken). De EC heeft eind 2006 een beschikking gemaakt waarin feitelijk staat dat ze op twee minor points nog meer willen onderzoeken, maar dat de kern van de zaak nog steeds overeind staat. Dat moet de EC doen (zoiets zeggen) anders verlopen er termijnen. Die beschikking is aan de rechters gegeven die het hoger beroep in de zaak van UPC tegen de Gemeente Amsterdam ("stop het graven!") behandelden. Die hebben dat integraal meegenomen in hun besluit om het hoger beroep af te wijzen. Trek je eigen conclusies.

Vervolgens heeft het 5 maanden geduurd voordat de EC deze beschikking (gekuisd) publiek maakte. Dat feit is vervolgens door tegenstanders opgewarmd en opgeklopt. FUD.

@Macondo: je heb last van de laatste effecten van onze valse start. Moet binnenkort wel opgelost zijn volgens de IT-ers.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 maanden alleen internet sinds gister ook eindelijk TV signaal.
De kwaliteit is goed, vergelijkbaar met de UPC kabel verbinding.
Twee zenders geven nog een test signaal en het XXL kanaal gaf alleen maar aan dat de uitzending van 23 tot 05 was, en dit om 01 uur nog.
Dus er moet hier en daar nog wat gebeuren voordat ik helemaal happy ben, maar het gaat de goede kant op.
Ik zeg mijn UPC kabel tv en mijn KPN telefonie nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:39:
In het kader van kijk-eens-wat-er-gaat-kunnen-met-veel-bandbreedte-en-het-staat-naast-de-deur:
http://www.amazingminds.n...ie-photosynth-op-ted-2007
Dat is met stip het vetste wat ik in tijden op dit gebied gezien heb. Vooral het tweede deel van de presentatie is indrukwekkend werk. Ik kan niet wachten... Als dat in een film als Minority Report zou zitten zou ik zeggen: "leuk gevonden, maar erg realistisch is het niet".

Sowieso geeft dit hele glasvezelproject me weer eens het gevoel voorop te lopen bij iets dat helemaal nieuw is. Beetje als toen ik voor het eerst een Gopher-client of Mosaic opstartte. (Oei, ik word oud.)

Dat Herman en andere betrokkenen zich met deze draad bemoeien helpt wat dat betreft ook wel. Bij mij werkt het allemaal prima, en ik weet wel dat het maar een breedbandaansluiting is, maar toch.... Als iemand nog eens een TV of en een hoge resolutie Skype-versie wil uittesten, dan roept 'ie maar!
Pagina: 1 ... 7 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.