Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:
  • 214.813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Metten schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:29:
Ik kwam nota bene via Google bij dit topic uit toen ik me afvroeg hoe het anno 2016 nu eigenlijk staat met de uitrol van FttH in Amsterdam. Dat het er nog niet is verbaast me nog niet zozeer, maar dat er nergens iets te vinden over de te verwachten planning rondom de uitrol begint zo langzamerhand wel te frustreren.

Ik kwam onder andere ook uit bij dit artikel van de Rekenkamer Metropool Amsterdam, inmiddels alweer bijna een jaar oud. Gemeld wordt dat het uitrol stokt door de inhoudelijke, bestuurlijke én juridische complexiteit van het aanleggen van een glasvezelnetwerk.

Nou lijkt het me, als ik naar mijn eigen woning kijk, in veel Amsterdamse huizen inderdaad geen sinecure om glasvezellijnen bij alle etagewoningen naar binnen te leiden. In veel gevallen zullen er binnen de panden zelf nog de nodige meters aangelegd moeten worden.

Is het eigenlijk zo, dat zodra glasvezel in een wijk of straat uitgerold wordt, dat hiervoor in alle woningen een aansluitpunt gerealiseerd wordt? Dus ook als het gaat om één pand waar 4-5 etagewoningen in zitten?
Zoals je wellicht in dat artikel hebt gezien neemt de gemeente Amsterdam deel in een joint-venture genaamd GNA. Samen met KPN en voorheen Reggefiber (nu ook KPN) en een aantal woningbouwcorporaties. Op 14 juni 2016 werd echter onderstaande bekend gemaakt:

De gemeente Amsterdam wil haar deelname in glasvezelbedrijf Glasvezelnet Amsterdam verkopen. Er ligt een besluit van de gemeenteraad ter inzage. Het gaat om een belang van 15 procent, waarbij de overige 85 procent in handen is van vier woningcorporaties (De Key, Rochdale, Stadgenoot en Ymere) en KPN, voorheen Reggefiber. De laatste, KPN, zal ook als eerste worden benaderd om het belang ten een marktconforme prijs over te nemen. Wat marktconform is, gaat de gemeente vaststellen door middel van een externe validatie door een onafhankelijk bureau

Als KPN inderdaad dat deel overneemt dan is KPN feitelijk zo'n beetje de enige die nog zeggenschap heeft in GNA. En aangezien KPN landelijk de uitrol van glasvezel in bestaande woningen op een laag pitje heeft gezet kan je er vanuit gaan dat de komende jaren geen bestaande woningen in Amsterdam worden verglaasd.

Nieuwbouw: Niet elke nieuwbouw woning krijgt glas. Alleen als deze deel uitmaakt van een apart project met een minimaal totaal aantal woningen (vroeger 250, tegenwoordig is dat minder) zal KPN/Reggefiber overgaan tot aanleg van glasvezel tot in elke woning met een officieel adres.. Maar als de kosten daarvoor veel te hoog worden kan ook dat niet doorgaan eventueel.
Als er kan worden aangesloten op een bestaand netwerk of bestaande PoP dan valt het wel mee maar als er een nieuwe PoP moet worden geplaatst en een hele backbone daar naar toe, dan is het niet altijd commercieel interessant.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:14:
https://www.eindelijkglasvezel.nl/amsterdam/ hier kan je zien wat de huidige status is. Helaas hoor ik ook helemaal niks over de plannen in mijn buurt. Wel zie ik op de kaart dat bijna alle nieuwbouw woningen meteen worden voorzien van glasvezel. Mijn woonwijk bestaat wel uit recente huizen, (niet ouder dan 10 a 25 jaar)

Ik denk dat wanneer er in één pand meerdere woningen zijn dat ze elk een eigen glasvezel kabel krijgen. Echter is dit waarschijnlijk afhankelijk van het huisnummer en meterkast. Hebben ze een eigen huisnummer ? Is er een eigen meterkast ?

Wat ik me ook af vraag is of er uberhaupt nog wel ruimte in de grond is in Amsterdam. Er zijn zo veel huizen op een klein stukje. Denk aan woontorens met 20 a 30 verdiepingen en op elke verdieping 5 a 10 huizen. Dat zijn dan 300 glasvezel kabels die door de grond moeten. Of zijn hier andere oplossingen voor ? Om kabels te delen bijvoorbeeld.
Even een technische uitleg :-)

Elke woning met een officieel eigen adres (volgens de Basisregistratie Adressen en Gebouwen) krijgt normaliter een eigen aansluiting met 2 vezels waarvan er eentje afgelast wordt om te gebruiken. De ander is reserve of kan later gebruikt worden voor bijvoorbeeld opsplitsing van woningen of een tweede aansluiting etc..
Uiteraard hoeven er geen 300 kabels door de grond. Vanuit een wijkcentrale wordt er een kabel met een doorsnede van circa 5 cm gelegd en daarin zitten 7 buisjes. In 1 buisje kan maximaal een glasvezelbundel geblazen worden van 192 vezels (ja, zo dun is het echt...). Vier van die buisjes zullen in de straat afbuigen naar zo'n woontoren als jij noemt. Die gaan dan verder in een gelijksoortige buiskabel maar dan zijn er maar 4 van de 7 buisjes gevuld.
In de kelder van dat gebouw eindigen die buisjes met in totaal dus 4x192=768 glasvezels in een verdeelbox waar ze worden vastgelast aan 300 dunne klantkabeltjes die bestaan uit ieder 2 glasvezels (dus 600 vezels) Die klantkabeltjes zijn iets dunner dan bijvoorbeeld een UTP kabeltje.
En die kabeltjes gaan vanuit de kelder in bossen naar boven en buigen in elke meterkast/woning af om uiteindelijk afgelast te worden in een eindaansluiting bij de bewoner thuis.
Op deze manier heeft elke woning dus 2 eigen glasvezels die helemaal doorlopen tot in de wijkcentrale. Alleen de vorm varieert afhankelijk van de plek waar je kijkt. In het gebouw is het een 2 vezelige kabel met een dikke mantel (dus iets dunner dan een UTP kabel). Buiten in de straat is het een dunne kabel waarin 192 vezels gedraaid zitten met een dunne mantel. Alleen zit die dunne kabel geblazen in een plastic buisje dat weer in een HDPE beschermbuis zit.
Die dunne 192-voudige kabel komt uiteindelijk uit in de wijkcentrale waar de losse vezels weer afgewerkt zijn op een soort patchpaneel in een kast.
In de kast ernaast (of vlakbij) staat apparatuur van een partij die diensten levert (KPN bijvoorbeeld) en waarop ook patchpoorten zitten aan de voorkant. Dan is het alleen nog ene kwestie van een dunne glasvezelpatchkabel prikken van de ene poort in de ene kast naar de andere poort in de andere kast (die van de klant) en je hebt een doorgaande verbinding met licht en diensten.
Dat prikken van die patchkabel gebeurt dus pas als er ook een abonnement wordt genomen. Tot die tijd komt er geen licht op de glasvezelsvan een bewoner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:01

Metten

ik hou het graag simpel

Dank voor de gedetailleerde uitleg! Ik ben vanuit mn werk verder wel bekend met het aansluiten/installeren van glasvezelverbindingen, maar zeker structuur tot aan de voordeur was me nog niet helemaal duidelijk. Ik vroeg me met name af of het afgelast wordt in de kelder/kruipruimte oid van een pand of dat het door wordt gezet naar de (eventuele) meterkasten van de woningen zelf. Als ik naar mijn eigen woning kijk is dat zeker voor mijzelf en mijn bovenbuurman nog best een klus om dat aan te leggen, ik kan me voorstellen dat je dat pas doet als iemand daadwerkelijk abonnee wordt.

Helaas is het vooralsnog dus gewoon afwachten, ik hou het nog wel even bij Ziggo voorlopig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Metten schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:28:
Dank voor de gedetailleerde uitleg! Ik ben vanuit mn werk verder wel bekend met het aansluiten/installeren van glasvezelverbindingen, maar zeker structuur tot aan de voordeur was me nog niet helemaal duidelijk. Ik vroeg me met name af of het afgelast wordt in de kelder/kruipruimte oid van een pand of dat het door wordt gezet naar de (eventuele) meterkasten van de woningen zelf. Als ik naar mijn eigen woning kijk is dat zeker voor mijzelf en mijn bovenbuurman nog best een klus om dat aan te leggen, ik kan me voorstellen dat je dat pas doet als iemand daadwerkelijk abonnee wordt.

Helaas is het vooralsnog dus gewoon afwachten, ik hou het nog wel even bij Ziggo voorlopig :)
Normaal legt Reggefiber dus naar elke woning een kabel aan. Met of zonder abonnement. En ja, dat kan soms een hele klus zijn....
Bij grote hoogbouwpanden zit die kabelverdeler dus in de kelder. Bij kleinere panden komen de woningkabels uit de stoep waar ergens in de straat een kabelverdeler in de grond zit die meerdere woningen in de straat voedt (maximaal 96 woningen).
Eigenlijk is dat laatste de meest normale situatie en wordt zo'n verdeler verplaatst naar binnen toe als het een pand betreft waar zoveel woningen zitten dat het handiger wordt om de verdeler binnen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:33
InterNLnet stopt met de diensten, dus ik ben op zoek naar een nieuwe provider. Voornaamste eis: gegarandeerd vast IP-adres. Snelheid maakt me niet zoveel uit. Heb nu 20/20 voor 33 euro in de maand. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

Iken374 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:29:
Zijn er al plannen voor glasvezel in Amsterdam Zuid (De Pijp)?
Het is al een tijdje geleden dat ik deze vraag stelde en nu, drie jaar later ga ik het opnieuw doen.

De Ferdinand Bolstraat ligt alweer een paar weken open maar ik zie verder geen activiteit wat betreft het aanleggen van glasvezel. Nu vroeg ik het aan iemand van 'De Rode Loper' en die gaf het volgende antwoord:
"Dag, Het is aan de diverse telecomproviders om dit moment te benutten.Sommige aanbieders doen dit al en rollen in delen van de Pijp glasvezel uit.Mvg JJ"

Mijn vraag daarop was of hij dan kon vertellen welke aanbieders hier mee bezig zijn. Het antwoord:
"Nee helaas heb ik daar geen exacte gegevens over.MVG jj"

Ehm, weten we nog niks. Geen van de online glasvezel checks geeft uitsluitsel. Ik denk dat ik maar in Bos en Lommer ga wonen. 8)7

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 13:29
Iken374 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:07:
[...]

Het is al een tijdje geleden dat ik deze vraag stelde en nu, drie jaar later ga ik het opnieuw doen.

De Ferdinand Bolstraat ligt alweer een paar weken open maar ik zie verder geen activiteit wat betreft het aanleggen van glasvezel. Nu vroeg ik het aan iemand van 'De Rode Loper' en die gaf het volgende antwoord:
....
stuur mss een tweet naar kpn en reggefiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 21:50
Iken374 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:07:
[...]

"Dag, Het is aan de diverse telecomproviders om dit moment te benutten.Sommige aanbieders doen dit al en rollen in delen van de Pijp glasvezel uit.Mvg JJ"

Mijn vraag daarop was of hij dan kon vertellen welke aanbieders hier mee bezig zijn. Het antwoord:
"Nee helaas heb ik daar geen exacte gegevens over.MVG jj"

Ehm, weten we nog niks. Geen van de online glasvezel checks geeft uitsluitsel. Ik denk dat ik maar in Bos en Lommer ga wonen. 8)7
Vraag me af hoe goed die kerel is geinformeerd...."sommige aanbieders doen dit al" .....nee een centrale rechtspersoon doet zoiets. Verder zou hij in de war kunnen zijn met VDSL2,dat is glasvezel tot op de hoek van de straat. Nouja, bottom line is, dat je echt wel bericht in de bus krijgt als ze komen aanleggen, ze moeten dan in je woning zijn, en je moet toestemming geven. Das' gelijk ook het moeilijke hiervan, je kan niet als Liander (stroom) zeggen, we komen even de hoofdleiding vernieuwen. Nee joh, als dit zou komen, zou het gelijk ver van tevoren op AT5 staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conjacq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 14:26
Zou een partij als E-Fiber glasvezel in de oude wijken van Amsterdam kunnen aanleggen? Of mogen die het niet, omdat Reggefiber of andere partijen dit gaan blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Conjacq schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:48:
Zou een partij als E-Fiber glasvezel in de oude wijken van Amsterdam kunnen aanleggen? Of mogen die het niet, omdat Reggefiber of andere partijen dit gaan blokkeren?
E-Fiber zou dat prima kunnen doen. Ze doen ook precies hetzelfde als Reggefiber voorheen deed, namelijk het verglazen van bestaande wijken/dorpen. Geen enkele partij kan dat blokkeren (Telecomwet) maar natuurlijk wel frustreren. Ziggo die dan ineens met superlage aanbiedingen komt en zodoende mensen weerhoudt van het inschrijven voor de vraagbundeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa als ik zie waar dat bedrijf nu bezig is, dat is niet bepaald de oude kernen van grote steden. Weet niet of dat veel zegt, ik vind het wel 'n negatief voorteken.

Verwijderd

Ik woon in Amsterdam Zuid. Wij kregen een maand geleden een brief in de bus van Eurofiber. Eindelijk na jaren wachten glasvezel in onze buurt. Helaas, de pret was van korte duur. Eurofiber levert alleen aan de zakelijke markt (kosten Euro 400 per maand!). Heel leuk als je weet dat er nauwelijks bedrijven in onze buurt gevestigd zijn! Telefonisch contact gehad met Eurofiber en die raadden mij aan contact op te nemen met Reggefiber. Die zeggen weer op hun beurt dat er alleen toegang kan komen als er voldoende animo in de buurt is.

Jammer, wat ooit een mooi initiatief was, is een wrede dood gestorven. Wij zitten nu met alle mogelijkheden waar bijna niemand gebruik van maakt.

Helaas!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:27

ericplan

5180 Wp PV

Zou het echt waar zijn? 14 jaar later.

https://www.telegraaf.nl/...msterdam-aan-op-glasvezel

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-09 17:13
Ik heb de arbeiders oranje glasvezelkabels naar huizen in Zuid trekken zien - dat is wel een beetje spannend. Ik vraag me echter af wat de planning is voor andere delen van de stad. Heeft iemand nieuws gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 06:26
In de wijken Bos en Lommer en Westerpark gaat Open Dutch Fiber samen met T-Mobile Nederland aan de slag: https://opendutchfiber.nl/projects/amsterdam

In stadsdelen zoals Nieuw West worden wel nieuwbouw en hernieuwbouw woningen meteen op glasvezel aangesloten. Je ziet dan ook aardig al wat groene blokjes op https://www.kpnnetwerk.nl/netwerkkaart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Helaas nog niets erbij in het centrum. Gelukkig is ADSL wel beter geworden.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
ZonderTaal schreef op zondag 23 januari 2022 @ 04:14:
Ik heb de arbeiders oranje glasvezelkabels naar huizen in Zuid trekken zien - dat is wel een beetje spannend. Ik vraag me echter af wat de planning is voor andere delen van de stad. Heeft iemand nieuws gezien?
In Noord is KPN Netwerk ook al anderhalf jaar bezig. Van rechts naar links.
In Zuid is KPN in Buitenveldert klaar en is nu het museumkwartier bezig. Daarna de volgende wijken in Zuid.
In Nieuw-West is KPN net begonnen met De Punt. En worden de laatste paar wijken daarna gedaan (de rest is in het verleden al gedaan door Reggefiber).

Dus er wordt heel veel gedaan en ook nog in meerdere stadsdelen tegelijkertijd.

En dit is allemaal los van nieuwbouw/herbouw. Dit gaat allemaal over bestaande woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katertje1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 19:48
In de Van der Pekbuurt in Amsterdam Noord komen ze als het goed is binnenkort ook aanleggen. Je moest aangegeven of je ook een aansluiting in huis wil. (wil ik wel😸)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
katertje1 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:10:
In de Van der Pekbuurt in Amsterdam Noord komen ze als het goed is binnenkort ook aanleggen. Je moest aangegeven of je ook een aansluiting in huis wil. (wil ik wel😸)
Ja, dat bedoelde ik met rechts naar links. Is begonnen in de Waterlandpleinbuurt, toen Buikslotermeer, nu Volewijk en van der Poel, en zo verder en zo voorts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik heb glas niet nodig, heb fijne VVdsl met 100 mbit. Maarja als het mocht komen zonder meerprijs (daar ga je al), waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Wanneer zal Amsterdam-Zuidoost aan de beurt zijn ;< staat volgens kpnnetwerk al minstens een jaar op status:

"Op dit moment maken wij plannen voor de aanleg van glasvezel in jouw gemeente. Zodra het plan van aanpak gereed is vertellen wij hier meer over."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Het zou mooi zijn als er een vlekkenplan voor de hele stad gepresenteerd werd. Dat zal er vast wel zijn, maar ze beloven natuurlijk al zo ontzettend lang dat ze zo’n plan niet meer durven te publiceren.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
ericplan schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:00:
Het zou mooi zijn als er een vlekkenplan voor de hele stad gepresenteerd werd. Dat zal er vast wel zijn, maar ze beloven natuurlijk al zo ontzettend lang dat ze zo’n plan niet meer durven te publiceren.
Nee hoor. Hele andere reden: het is bedrijfsgevoelige informatie waarmee bijvoorbeeld T-Mobile haar planning kan bepalen. En KPN heeft contracten met Wholesale providers die vereisen dat elke provider tegelijkertijd te horen krijgt welk gebied wordt uitgerold. En die aankondiging doe je pas als het duidelijk en zeker is. Dus als het ontwerp klaar is en de prijs met de aannemer afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@Barre73 Dank, jammer om te horen. Zou het graag weten, maar na 16 jaar beloftes en wachten moet ik nog maar even geduld hebben.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-09 10:03
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Appartement, de VVE was al op de hoogte. Ze komen binnenkort langs om te kijken met de VVE voorzitter hoe de kabels het pand binnen gaan komen en hoe de kabels moeten lopen naar alle appartementen.
Indodraakje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:05:
Wanneer zal Amsterdam-Zuidoost aan de beurt zijn ;< staat volgens kpnnetwerk al minstens een jaar op status:

"Op dit moment maken wij plannen voor de aanleg van glasvezel in jouw gemeente. Zodra het plan van aanpak gereed is vertellen wij hier meer over."
Bij T-mobile / Open dutch fiber zijn ze dus aan de beurt.

[ Voor 38% gewijzigd door x280 op 05-05-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Nou, ik geloof er allemaal niet meer in hoor.. Er wordt al 20 jaar gepraat over glasvezel, en het is alleen in enkele buurten te krijgen.

Het ligt gewoon naast mn straat, 100 keer open gebroken, maar oude panden zijn blijkbaar niet interessant

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
x280 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:01:
***members only***

Appartement, de VVE was al op de hoogte. Ze komen binnenkort langs om te kijken met de VVE voorzitter hoe de kabels het pand binnen gaan komen en hoe de kabels moeten lopen naar alle appartementen.

[...]

Bij T-mobile / Open dutch fiber zijn ze dus aan de beurt.
Ik woon toevallig ook in xxxx en zag iets tmobile in de postnl app. (ben nu in het buitenland)

dus ben benieuwd.

als je details kan delen dan graag in PM

[ Voor 12% gewijzigd door Indodraakje op 05-05-2022 12:58 . Reden: mobiel edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
Jrz schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:10:
Nou, ik geloof er allemaal niet meer in hoor.. Er wordt al 20 jaar gepraat over glasvezel, en het is alleen in enkele buurten te krijgen.

Het ligt gewoon naast mn straat, 100 keer open gebroken, maar oude panden zijn blijkbaar niet interessant
Brief gaat over heel Amsterdam ZuidOost die ik heb gekregen.

Ps. het heeft geen zin om hier te mopperen. Hoe vaak heb je de providers benaderd dat je graag x euro per maand wilt betalen voor glasvezel ?

[ Voor 14% gewijzigd door x280 op 05-05-2022 12:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Jrz schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:10:

Dat jij iets niet ziet of niet hoort wil niet zeggen dat het er niet is.

Zie onderstaande kaart van KPN:
Groen is aangelegd. Blauw is in aanleg.
Dat noem ik wel iets meer dan enkele buurten. Dit zijn circa 120.000 woningen en dat is al bijna 30% van het totaal.

T-Mobile/ODF is nu aan het graven en aanleggen in West (Bos en Lommer) voor 43.000 woningen en gaat eind dezemaand beginnen in Zuid-Oost voor nog 42.000 woningen.
https://opendutchfiber.nl/projects/amsterdam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKNb2YyDYUYeBtfXkl5I2qO_eJg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZfOl3H50zkuMLiSdCVGIv6Cv.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 05-05-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Barre73 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Zie onderstaande kaart van KPN:
Groen is aangelegd. Blauw is in aanleg.

[Afbeelding]
20 jaar! De hele binnenstad is leeg

[ Voor 33% gewijzigd door Jrz op 05-05-2022 22:21 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Jrz schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:20:
[...]

20 jaar! De hele binnenstad is leeg
Dus? De binnenstad is maar een vrij klein deel van Amsterdam hoor. En net daar buiten (Museumkwartier) wordt al druk gewerkt.
Maar goed.. als je negatief wil kijken kan je altijd wat bedenken. Succes met Ziggo zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Toevallig woon ik in die binnenstad van Amsterdam. En er zitten best veel kleine bedrijfjes die beter internet zouden willen. Gelukkig is ADSL ook beter geworden, zodat er nog iets is naast Ziggo. Maar het duurt lang, erg lang.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Barre73 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:15:
[...]

Dus? De binnenstad is maar een vrij klein deel van Amsterdam hoor. En net daar buiten (Museumkwartier) wordt al druk gewerkt.
Maar goed.. als je negatief wil kijken kan je altijd wat bedenken. Succes met Ziggo zou ik zeggen...
20 jaar wordt het al beloofd.. Hoe ben ik dan negatief haha.
Ziggo, nee dank je. A2000 was prima, toen kon je met wat kloten zelfs 100/100 hebben, meer dan 20 jaar geleden.
Ik zit lekker op DSL.. paar tientjes, 110/33.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Jrz schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:41:
[...]

Ziggo, nee dank je. A2000 was prima, toen kon je met wat kloten zelfs 100/100 hebben, meer dan 20 jaar geleden.
Ik kijk niet naar wat er 20 jaar geleden werd beloofd. Door wie dan ook... Ik kijk alleen naar wat er sinds eind 2020 wordt gedaan (toen KPN Netwerk weer flink aan de slag ging).

Je mag trouwens je eigen gemeente ook bedanken hoor. Die stapten in 2014 uit het samenwerkingsverband met Reggefiber en de Woco's, Glasvezel Net Amsterdam genaamd. Dat hielp niet voor de snelheid van de uitrol.
En in alle eerlijkheid: Ik heb nog nooit een gemeente gezien die zo lastig is qua processen en procedures om iets te kunnen leggen. Nog los van hoe vol de ondergrond zit, wat een ongelooflijke bureaucratie en hoge kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RICCTWK
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 23:21
Jrz schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:41:
[...]

Ik weet nog dat ik ook met wat ‘kloten’ een synchrone uploadsnelheid ‘kreeg’ met a2000. Ik geloof dat het 180/180 was. Alleen spraken we toen niet van Mbit (zoals ik uit jouw tekst denk te halen) maar van 180 kilobyte per seconde ;-)

Verder ben ik van mening dat, tenzij je dagelijks écht bestanden van vele gigabytes uploadt, we echt niet allemaal over moeten op glasvezel. Uiteraard laat ik het aansluiten (binnen enkele jaren in Amsterdam Noord), maar ik hoef niet meteen een glasvezel abo. T-Mobile biedt op papier ook goede snelheden, maar daar ben ik ook goed van teruggekomen. Een netwerk is meer dan alleen het type kabel waar de data overheen gaat. Al is dit waarschijnlijk niet het topic om dit te bespreken ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door RICCTWK op 06-05-2022 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x280
Vandaag kwam open dutch fiber langs om te kijken in de meterkast. Ter voorbereiding voor de uitrol. Amsterdam ZO.

Update op de site van open dutch fiber:

1103, Amsterdam
Gefeliciteerd! Glasvezel komt beschikbaar op jouw adres. In het 4e kwartaal 2022 komen wij bij jou in de wijk. Geef hieronder alvast toestemming voor een gratis aansluiting op het glasvezelnetwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vybm2HLXrCpEKxOSowAXRmd6n6A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3nyo9kclqkbT7G6X8H2kNsVX.png?f=fotoalbum_large
Link:
https://opendutchfiber.nl/projects/amsterdam

Update 8 juli: Folder ontvangen thuis met nog meer informatie.

[ Voor 91% gewijzigd door x280 op 07-10-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAdam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:28
Voor wat t waard is: een telemarketer belde me om n KPN vast internet abonnement aan te bieden/over te stappen. In dat gesprekje meldde de medewerker dat in zijn scherm stond dat in De Pijp in november de straten open gaan en dat uiterlijk februari De Pijp op glasvezel aangesloten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
PAdam schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:37:
Voor wat t waard is: een telemarketer belde me om n KPN vast internet abonnement aan te bieden/over te stappen. In dat gesprekje meldde de medewerker dat in zijn scherm stond dat in De Pijp in november de straten open gaan en dat uiterlijk februari De Pijp op glasvezel aangesloten is.
Dat eerste klopt wel. Dat tweede zeker niet.. februari 2023 is onmogelijk, zo snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Per vandaag is Slotervaart ook bekend gemaakt door KPN Netwerk. Start graven na de bouwvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderTaal
Barre73 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:29:
Per vandaag is Slotervaart ook bekend gemaakt door KPN Netwerk. Start graven na de bouwvak.
Ik ben benieuwd - waar vind je deze aankondigingen? Ik zou ze zelf willen volgen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
ZonderTaal schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:14:
[...]

Ik ben benieuwd - waar vind je deze aankondigingen? Ik zou ze zelf willen volgen. Bedankt.
https://www.kpnnetwerk.nl/
https://www.kpnnetwerk.nl/netwerkupdates/
https://www.kpnnetwerk.nl/netwerkkaart/

had je denk ik zelf ook kunnen via google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
Gefeliciteerd! Glasvezel is binnenkort beschikbaar op jouw adres. Wij komen bij je in de wijk in de maand december 2022. Geef hieronder alvast toestemming voor een gratis aansluiting op het glasvezelnetwerk.

Postcode 1103xx
Aldus: https://opendutchfiber.nl/projects/amsterdam

Update:
Ik heb even met de postcodes gespeeld en wat dingen bekeken. 1102 LA nummer 10 bijvoorbeeld is in de zomer aangesloten. Open dutch fiber toont dat die in juli aangesloten moeten zijn, dus alles lijkt wel volgens planning te gaan. T-mobile kost 30 euro per maand voor eerste 8 maanden voor gigabit up down. Daarna 45 euro per maand.

Update 2:
Als ik nu mijn eigen postcode invoer staat er eerste kwartaal 2023... Ze lopen dus inderdaad vertraging op.

[ Voor 46% gewijzigd door x280 op 19-10-2022 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Iemand beetje specifiek info over wanneer de Pijp aan de beurt zou zijn? Is een typische oudbouw buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
x280 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:54:
Gefeliciteerd! Glasvezel is binnenkort beschikbaar op jouw adres. Wij komen bij je in de wijk in de maand december 2022. Geef hieronder alvast toestemming voor een gratis aansluiting op het glasvezelnetwerk.

Postcode 1103xx

Update:
Ik heb even met de postcodes gespeeld en wat dingen bekeken. 1102 LA nummer 10 bijvoorbeeld is in de zomer aangesloten. Open dutch fiber toont dat die in juli aangesloten moeten zijn, dus alles lijkt wel volgens planning te gaan. T-mobile kost 30 euro per maand voor eerste 8 maanden voor gigabit up down. Daarna 45 euro per maand.

Update 2:
Als ik nu mijn eigen postcode invoer staat er eerste kwartaal 2023... Ze lopen dus inderdaad vertraging op.
Als ik mijn postcode invoer (1055xx) staat er december 2022. Maar ze zijn sinds vorige week bezig met het open trekken van de stoep in alle omliggende straten hier, lijkt erop dat het aan het gebeuren is. Aan de andere kant, ze gaan niet verder tot aan de meterkast, maar misschien komt dat later?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PAdam
Sjah schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:32:
Iemand beetje specifiek info over wanneer de Pijp aan de beurt zou zijn? Is een typische oudbouw buurt.
Wij kregen een maand of twee geleden, postcode 1073 dus Nieuwe Pijp, een brief waarin huisbezoek werd aangekondigd ivm aanleg. Men wilde kennelijk de meterkasten bekijken. De brief vermeldde niet of t KPN of een andere partij betrof. Was zelf niet aanwezig dus heb niet kunnen vragen wat de planning was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PAdam
Zag vanavond in de Ferdinand Bolstraat op t deel tussen Marie Heinekenplein en Stadhouderskade voor t eerst de glasvezelkabeltjes uit t plaveisel van de stoep steken vlakbij de gevels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
PAdam schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:56:
Zag vanavond in de Ferdinand Bolstraat op t deel tussen Marie Heinekenplein en Stadhouderskade voor t eerst de glasvezelkabeltjes uit t plaveisel van de stoep steken vlakbij de gevels.
Dat lijken mij eerder vooruitlopende werkzaamheden in verband met die grootschalige reconstructie die daar in de Frans Hals buurt gepland staat
De Oude PijP is verder nog niet officieel aangekondigd door KPN Netwerk namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Majesty schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:42:
[...]

Als ik mijn postcode invoer (1055xx) staat er december 2022. Maar ze zijn sinds vorige week bezig met het open trekken van de stoep in alle omliggende straten hier, lijkt erop dat het aan het gebeuren is. Aan de andere kant, ze gaan niet verder tot aan de meterkast, maar misschien komt dat later?
Inmiddels is hier al 3x de stoep open geweest (Bos en Lommer), maar telkens niet kunnen zien waar ze mee bezig waren. Er steekt in ieder geval nog niets uit de stoep :9 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• x280
x280 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:54:

Postcode 1103xx

Update:

Update 2:
Update 3:
Postcode 1103xx
Gefeliciteerd! Glasvezel komt beschikbaar op jouw adres. In het 2e kwartaal 2023 komen wij bij jou in de wijk. Geef hieronder alvast toestemming voor een gratis aansluiting op het glasvezelnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Van mij mag glas wegblijven, komende tijd. Heb Budget als isp, en die vraagt gelijk voor glas een tientje meer tov VVdsl. Nee, doe mij maar dan VVdsl, upload boeit niet hier.
Heb ook nog niks gehoord , en woon in de Pijp, blijkbaar hebben mensen die niet ver van me wonen wel wat gehoord...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 1 december 2022 @ 05:36:
Van mij mag glas wegblijven, komende tijd. Heb Budget als isp, en die vraagt gelijk voor glas een tientje meer tov VVdsl. Nee, doe mij maar dan VVdsl, upload boeit niet hier.
Heb ook nog niks gehoord , en woon in de Pijp, blijkbaar hebben mensen die niet ver van me wonen wel wat gehoord...
Dan stap je toch over? :) Nieuwe klanten binnen halen doen leveranciers meestal veel voor, dus kortingsacties.
Maar goed als je geen glas nodig hebt/wilt, no offense, maar wat doe je dan hier? ;)

In Bos en Lommer liepen in ieder geval al T-Mobile mannetjes en vrouwtjes rond om glas te verkopen, komt (eindelijk) dichtbij! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Sjah schreef op donderdag 1 december 2022 @ 05:36:
Dan heb je sowieso nog wel meer dan drie jaar om ervan te genieten. Eerst moet die aansluiting überhaupt nog gemaakt worden en dan pas wordt koper uitgeschakeld na nog drie jaar.

NB De Pijp is KPN Netwerk gebied, geen ODF/T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x280
Barre73 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:01:
[...]

Dan heb je sowieso nog wel meer dan drie jaar om ervan te genieten. Eerst moet die aansluiting überhaupt nog gemaakt worden en dan pas wordt koper uitgeschakeld na nog drie jaar.

NB De Pijp is KPN Netwerk gebied, geen ODF/T-Mobile.
Mijn buurman heeft het erover dat KPN heeft gezegd dat er glas wordt gelegd door hun. Ik heb een brief van tmobile. Kan het zijn dat er gebieden zijn die beiden krijgen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
x280 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:15:
[...]

Mijn buurman heeft het erover dat KPN heeft gezegd dat er glas wordt gelegd door hun. Ik heb een brief van tmobile. Kan het zijn dat er gebieden zijn die beiden krijgen ?
Dat was mij nog niet bekend maar ik sluit het niet uit...

Ja, dat kan gaan gebeuren. Of dat ook werkelijk zo uitpakt weet ik niet maar het gebeurt op meerdere plaatsen in NL.

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 02-12-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Majesty schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:01:
[...]

Dan stap je toch over? :) Nieuwe klanten binnen halen doen leveranciers meestal veel voor, dus kortingsacties.
Maar goed als je geen glas nodig hebt/wilt, no offense, maar wat doe je dan hier? ;)
Ja heb je ook wel gelijk in, wacht maar de aanbiedingen af, maar als zelfs Budget al een tientje meer vraagt voor glas heb ik er niet veel vertrouwen in. Wat doe ik dan hier.....tja op langere termijn interesseert glas me dus wel degelijk.
Op korte termijn ook, maar je bent Hollander dus wil je liefst minder betalen, wat denk ik ook kan>>> waarom heb je voor minder dan 11 euro een mobiel internetabo, maar betaal je minimaal 30 voor vaste aansluiting, en vaak een stuk meer. Heb mij dit al eerder hardop afgevraagd, en kreeg toen te horen dat het nu eenmaal zo werkt, tja dan wil ik weten of dat is omdat er Oost-Europeanen de straat moeten opengooien voor de aanleg, dat zou ik nog wel als (kostbare) reden aannemen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 14-12-2022 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAdam
Ik woon in postcode 1073, de Nieuwe Pijp. Deze brief was aan mijn adres gericht en ontving ik vandaag.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PsNP9m_IA0r5rjqiaOKSPNEN5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jt2W29pQEA7S9nCYnvOPtjba.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door PAdam op 16-12-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Barre73 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:11:
[...]

Dat was mij nog niet bekend maar ik sluit het niet uit...

Ja, dat kan gaan gebeuren. Of dat ook werkelijk zo uitpakt weet ik niet maar het gebeurt op meerdere plaatsen in NL.
Dat heef nadelen, je moet 2x thuiszijn om ze erin te laten, en je hebt 2 glasaansluitingen in huis. Wat zijn de voordelen? Want ik neem aan dat als je Kpn glas hebt, je wel degelijk een abo op T-mobile erover kan laten lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Sjah schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 07:13:
[...]

Dat heef nadelen, je moet 2x thuiszijn om ze erin te laten, en je hebt 2 glasaansluitingen in huis. Wat zijn de voordelen? Want ik neem aan dat als je Kpn glas hebt, je wel degelijk een abo op T-mobile erover kan laten lopen...
Ja, dat kan normaliter wel. Het is de prijs. T-Mobile via de KPN aansluiting kost 15 euro per maand meer dan via een Open Dutch Fiber aansluiting. KPN Wholesale is voor T-Mobile flink duurder.

Maar het is geen aansluiting van T-Mobile.. het is van Open Dutch Fiber. Die na het eerste jaar zullen proberen om meer providers toe te laten (T-Mobile heeft het eerste jaar alleenrecht). Dat bevordert concurrentie en dat is op zich het grootste voordeel.
Alle providers via KPN glas is maar beperkt concurrentie. Zeker met het huidige XGS-PON netwerk koopt iedereen dezelfde diensten bij KPN om door te verkopen aan jou als klant.

[ Voor 28% gewijzigd door Barre73 op 17-12-2022 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Dank @Barre73

Mag ik opmaken, uit je post, dat als ik via de Open Dutch Fiber aansluting Kpn neem (als dat kan na 1 jaar), dat dat flink duurder gaat zijn? Want ik wil Kpn, ik hou niet van T-mobile TV. Raad jij aan, ze beide te laten aanleggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 17-12-2022 22:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Sjah schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:44:
Dank @Barre73

Mag ik opmaken, uit je post, dat als ik via de Open Dutch Fiber aansluting Kpn neem (als dat kan na 1 jaar), dat dat flink duurder gaat zijn? Want ik wil Kpn, ik hou niet van T-mobile TV. Raad jij aan, ze beide te laten aanleggen?
Ik schat de kans dat KPN op Open Dutch Fiber zal kunnen in als vrijwel nihil. Eerder zal KPN een tijdje na T-Mobile (of wellicht tegelijk) haar netwerk leggen.
Wil je bij KPN blijven, dan voorlopig nog op VVDSL..
Maar ik raad altijd aan ze beiden aan te laten leggen als dat zonder T-Mobile abonnement kan. Simpelweg omdat je niet in de toekomst kan kijken en over een paar jaar misschien wel andere aantrekkelijke mogelijkheden ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
PAdam schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 17:14:
Ik woon in postcode 1073, de Nieuwe Pijp. Deze brief was aan mijn adres gericht en ontving ik vandaag.[Afbeelding]
Zo, ik dacht dat ze daar al eerder aan de gang gingen. November duurt nog even. Maar goed, het is fijn dat het er in ieder geval aan zit te komen.
Ik lees overigens op Open Dutch Fiber dat voor mijn postcode (BoLo) de werkzaamheden uitgesteld zijn naar februari 2023 :(.

[ Voor 9% gewijzigd door Majesty op 18-12-2022 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indodraakje
Voor de Lol ging ik weer eens de postcodecheck invullen op kpnnetwerk.nl

In Amsterdam-Zuidoost (110X-XX) komt nu KPN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhlUijG7sqbLEWIaSIDT5YjeDt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P5QZ8VKF1J39KRTmahKVvibx.png?f=fotoalbum_large

ODF in febr en KPN in juli/augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x280
Ik heb nu ook beide aanbiedingen binnen, ik ben van plan om beiden te laten aanleggen. Ik hoop dat het lukt, ik zie daarna wel welke een goedkopere aanbieding heeft. (Bijlmer oost)

Volgende maand ODF, zomer KPNNetwerk.

En quote mezelf ook nog even:
x280 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:15:
[...]

Blijkbaar krijgen niet alle buren tegelijk informatie, maar we hebben nu echt KPN en ODF lopen.

[ Voor 49% gewijzigd door x280 op 12-01-2023 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Majesty schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:45:
[...]

Zo, ik dacht dat ze daar al eerder aan de gang gingen. November duurt nog even. Maar goed, het is fijn dat het er in ieder geval aan zit te komen.
Ik lees overigens op Open Dutch Fiber dat voor mijn postcode (BoLo) de werkzaamheden uitgesteld zijn naar februari 2023 :(.
Afgelopen vrijdag in Bos & Lommer een T-Mobile mannetje aan de deur gehad en daarbij een glasvezel contract afgesloten, hij verwacht dat het binnen 4 weken werkend zou moeten zijn, nice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
Het lijkt nou echt te gebeuren we krijgen over 3 weken glas van Kpn en T-mobile/ODF (Echt 2 aparte aansluitingen in de meterkast)... Postcode 1103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Majesty schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:06:
[...]

Afgelopen vrijdag in Bos & Lommer een T-Mobile mannetje aan de deur gehad en daarbij een glasvezel contract afgesloten, hij verwacht dat het binnen 4 weken werkend zou moeten zijn, nice! :)
Nou dit bleek rooskleuriger dan gedacht, het ligt er nog steeds niet. T-Mobile gaf aan dat het project vertraging heeft opgelopen. Ze geven nu 1 juli aan als datum. Postcode 1055 hier.
x280 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:36:
Het lijkt nou echt te gebeuren we krijgen over 3 weken glas van Kpn en T-mobile/ODF (Echt 2 aparte aansluitingen in de meterkast)... Postcode 1103
Nice! Heb je al een afspraak met een monteur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZonderTaal
FYI - We kregen vandaag een flyer in de brievenbus in Amsterdam Oud West: T-Mobile sluit eindelijk de wijk aan met glasvezel. Geplande activeringsdatum is januari 2024.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
ZonderTaal schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:02:
FYI - We kregen vandaag een flyer in de brievenbus in Amsterdam Oud West: T-Mobile sluit eindelijk de wijk aan met glasvezel. Geplande activeringsdatum is januari 2024.
En je hebt nog niks van Kpn gehoord? Ik ook niet, en T-mobile ligt hier al tot het portiek, en moeten ze nog aansluiten (Zuid). Wil liever Kpn, en weet niet of ik zo blij ben met 2 aansluitpunten straks, ik bedoel, wat is dat voor onzin, de energiebedrijven kunnen het toch ook af met 1 stroomkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Oud-Zuid: Na bijna 20 jaar wachten is het dan biiijjjna zo ver, november zou ik aangesloten moeten zijn _O_

T-Mobile laat een strakke actie zien alleen dit weekend nog. Geen idee of het een legit countdown is of dat die straks weer opnieuw loopt :') , maar ik vond de prijzen opvallend laag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PAdam
Kroepoekoe schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:21:
Oud-Zuid: Na bijna 20 jaar wachten is het dan biiijjjna zo ver, november zou ik aangesloten moeten zijn _O_

T-Mobile laat een strakke actie zien alleen dit weekend nog. Geen idee of het een legit countdown is of dat die straks weer opnieuw loopt :') , maar ik vond de prijzen opvallend laag!
Hebben we t over de actie waarbij je de eerste 10 maanden €30 betaalt? Voor die deal heb ik gisteren getekend. Ik woon in De Pijp en verwachtte aansluiting is eind oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb het open dutch fiber topic op de FP van een paar maanden geleden gelezen, en daar zeggen sommigen dat ze na anderhalf jaar nog steeds de sprietjes zien bij huizen waarin ODF niet naar binnen is gegaan. tJonge, mag hopen dat dat niet hun laks beleid is (dus dat het na een jaar of 4 nog steeds zo is dat er sprieten uitsteken). Mochten ze dat hier in mijn buurt gaan doen, dan ga ik een mail erachter aan sturen naar de gemeente.
Verder nog iets, Ziggo was langs geweest bij mijn buren aan de deur, hadden tegen hen beweerd dat Kpn en Tmobile langskomen, maar pas over een jaar. Nou dat is dus niet waar, Tmobile/ODF ligt eral met hun sprietjes tot aan de buitendeur, en is aangesloten over maand of 4 a 5. Mijn buur was er niet op ingegaan, ze wilde alles eerst eens rustig in de mail hebben, verstandig. Overigens zou dat jaar wachttijd voor Kpn kunnen kloppen, die blijven vaag doen op hun site, dat er aan een plan wordt gewerkt rondom mijn wijk (na postcodecheck).

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 02-07-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAdam
Sjah schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:54:
Heb het open dutch fiber topic op de FP van een paar maanden geleden gelezen, en daar zeggen sommigen dat ze na anderhalf jaar nog steeds de sprietjes zien bij huizen waarin ODF niet naar binnen is gegaan. tJonge, mag hopen dat dat niet hun laks beleid is (dus dat het na een jaar of 4 nog steeds zo is dat er sprieten uitsteken). Mochten ze dat hier in mijn buurt gaan doen, dan ga ik een mail erachter aan sturen naar de gemeente.
Verder nog iets, Ziggo was langs geweest bij mijn buren aan de deur, hadden tegen hen beweerd dat Kpn en Tmobile langskomen, maar pas over een jaar. Nou dat is dus niet waar, Tmobile/ODF ligt eral met hun sprietjes tot aan de buitendeur, en is aangesloten over maand of 4 a 5. Mijn buur was er niet op ingegaan, ze wilde alles eerst eens rustig in de mail hebben, verstandig. Overigens zou dat jaar wachttijd voor Kpn kunnen kloppen, die blijven vaag doen op hun site, dat er aan een plan wordt gewerkt rondom mijn wijk (na postcodecheck).
Ik kan bevestigen dat KPN de kaarten tegen de borst houdt. In de postcodecheck geven ze aan dat ze binnenkort met aanleg beginnen in mijn buurt en ze sturen t ene na t andere callcenter op me af omdat ze weten dat ODF het leggen van glasvezel tot aan de voordeur heeft afgerond. Maar als je de callcenter bellers bij hun managers laat navragen WANNEER KPN gaat graven blijven die stil. Ook als je KPN zelf benadert laten ze weten “binnenkort” met graven te beginnen. Dat beweren ze nu al een half jaar.
In Nieuw West steken al ruim een jaar sprietjes uit de stoepen, hoop niet dat ODF dat ook hier gaat doen. T Mobile houdt t zelf op 5 maanden na nu, en t graven is hier drie maanden geleden afgerond. Iets anders is dat aanmelden bij T Mobile verre van soepel verliep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
PAdam schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:24:
[...]

Hebben we t over de actie waarbij je de eerste 10 maanden €30 betaalt? Voor die deal heb ik gisteren getekend. Ik woon in De Pijp en verwachtte aansluiting is eind oktober.
Zekers, zelfde actie, zelfde dag, zelfde buurt ^)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x280
Majesty schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:20:
[...]

Nou dit bleek rooskleuriger dan gedacht, het ligt er nog steeds niet. T-Mobile gaf aan dat het project vertraging heeft opgelopen. Ze geven nu 1 juli aan als datum. Postcode 1055 hier.

[...]

Nice! Heb je al een afspraak met een monteur?
Update, kpn ligt in de meterkast maar niet op straat. (Ze hebben eerst het binnenwerk gedaan, ja echt)
Odf steekt sprietjes uit op straat

2x half werk. Zeggen beiden telkens “het is deze week zo ver”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indodraakje
Bij mij (A-dam Zuidoost) heb ik nu 2 sprietjes uitsteken.. Blauwe en Oranje :) KPN was vandaag aan de slag in de straat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
x280 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:37:
[...]

Update, kpn ligt in de meterkast maar niet op straat. (Ze hebben eerst het binnenwerk gedaan, ja echt)
Odf steekt sprietjes uit op straat

2x half werk. Zeggen beiden telkens “het is deze week zo ver”.
Meh wat vervelend. Hier op 16 juni eindelijk aangesloten op de wijkcentrale. Nu zijn ze blijkbaar aan het wachten op akkoord vanuit m'n VVE, daar kwam ik achter nadat ik met T-Mobile glasvezel support aan de lijn hing. Was hier ook verder niet over ingelicht dat dit akkoord nog gegeven moest worden (en vanuit mij moest komen), per mail aan open dutch fibre. Is dat normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PAdam
Majesty schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:39:
[...]

Meh wat vervelend. Hier op 16 juni eindelijk aangesloten op de wijkcentrale. Nu zijn ze blijkbaar aan het wachten op akkoord vanuit m'n VVE, daar kwam ik achter nadat ik met T-Mobile glasvezel support aan de lijn hing. Was hier ook verder niet over ingelicht dat dit akkoord nog gegeven moest worden (en vanuit mij moest komen), per mail aan open dutch fibre. Is dat normaal?
Goed dat je dit deelt hier. Ik heb vrij lang geleden al gemaild over toestemming van VVE en hoorde maandenlang niets terug. Toen alsnog een vage vragende mail van ODF waarin het antwoord op mijn vraag "hebben jullie schriftelijke toestemming van de VVE nodig?" werd teruggelegd bij TMobile. Daarop ook al manden niets meer gehoord. Zorgwekkende chaos tot nu toe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
Heb me even verdiept in de prijzen van TMobile, wat volgens de site tussen Sept en Nov. wordt aangesloten.
Nou 45 euro voor 1 Gbit, nadat je voordeelperiode is afgelopen, tja waar blijft mijn echte voordeel van glas dan, ik hoor wel eens prijzen van "ik heb 1 Gbit upload en download voor 30". Bij Tmobile dus mooi niet, en bij Kpn dat hier ook komt, is het 52,50 voor 1 Gbit.
Omdat upload en ping mij niet interesseert, vraag ik mij af wat zijn de voordelen. Want ik zit nu voor 35 op 100Mbit, bij Alles in 1, dat blijft 35 als ik naar Tmobile ga. Kortom, ik heb geen voordelen. Ja ik weet het ik loop te zeuren, want je mag blij zijn met dat ze het gratis tot in je woning komen aanleggen. Echter loop ik al jaaren ertegen in te gaan dat internet via vaste lijn prijzig is, kijk eens wat je krijgt voor een tientje a vijftien euro qua mobiel.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 13-07-2023 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAdam
Ik las onderstaand artikel op de Telegraaf site gisteren over glasvezel in Amsterdam. Nieuwswaarde voor mij is naast meest actuele status quo de regie die de gemeente Amsterdam pakt bij uitrol in wijken waar nog geen van beide aanbieders de stoep open heeft gelegd. Weet niet of ik regels overtreed door de tekst van t bericht hier te plakken, het komt immers NIET van achter een betaalmuur, ik vermeld bron De Telegraaf en auteur:

Wouter van Bergen
12 jul. 2023in Financieel

Amsterdam - De stoepen in een flink deel van Amsterdam de komende jaren twee keer open om glasvezelkabels aan te leggen. Zowel KPN als glasvezelbedrijf ODF heeft vandaag afspraken gemaakt met de gemeente over de aanleg van kabels voor snel internet in het centrum en erbuiten.

Door het convenant proberen de partijen de overlast te beperken, nu de glasvezelbedrijven ook de oudere wijken in gaan. In het centrum gaat de stoep maar één keer open en zullen de glasvezelrivalen allebei tegelijk hun kabels in de grond leggen, om de historische kern zo goed mogelijk begaanbaar te houden.

In andere stadsdelen wordt wijk voor wijk afgesproken welk glasvezelbedrijf zijn graafploegen als eerste op pad mag sturen. Daarover heeft de gemeente de regie. Het is de bedoeling dat elke stoep dezelfde dag weer wordt dichtgegooid en begaanbaar gemaakt.

Ook in de wijken die zijn toegewezen aan KPN gaat in principe maar één keer open gegraven worden. ODF legt buiten het centrum geen glasvezelkabels aan waar andere partijen al actief zijn, omdat dit economisch niet uit kan. KPN daarentegen zal vanaf volgend jaar wel zijn eigen glasvezelinfrastructuur aanleggen in gebieden waar ODF als eerste al van start is gegaan. De erfopvolger van de oude PTT wil al zijn bestaande koperlijnen, vaak nog stammend uit het telefoontijdperk maar nu ook in gebruik voor internet en televisie, vervangen door glasvezel. Het aanbod van ODF om kabels van hen te huren, slaat KPN af.

Overal samen optrekken, zodat de stoepen in heel Amsterdam maar één keer open moeten, zou volgens de telecombedrijven te lastig zijn, omdat ze volgens verschillende methoden opereren.
T-Mobile

Glasvezel maakt sneller internet mogelijk dan de koperen-kabel waar KPN nu nog gebruik van maakt. De maximale downloadsnelheid daarvan is meestal 200 megabit per seconde, terwijl glasvezel 1 gigabit (1000 megabit) of meer haalt. De kabel van Ziggo haalt die hoge snelheden ook al. Telecombedrijven denken dat dit soort snelheden in de toekomst nodig zullen zijn, aangezien het datagebruik jaar op jaar met tientallen procenten toeneemt.

ODF’s belangrijkste samenwerkingspartner is T-Mobile, een concurrent van KPN die de kabel huurt om vast internet, tv en telefonie naar de huishoudens te krijgen. Onlangs maakte ODF bekend dat telecomdiensten dat het naast T-Mobile ook de diensten van een aantal andere providers, waaronder Freedom Internet.
Prijsverschil

T-Mobile en veel andere kleinere providers maken op plekken waar nu nog geen glasvezel van ODF ligt, nog gebruik van het koperen netwerk of glasvezel van KPN. Wie T-Mobile via de glasvezelkabel van KPN afneemt, betaalt daarvoor fors meer dan wie internet van T-Mobile over de ODF-lijn binnenkrijgt. Dat komt volgens een woordvoerder door verschil in de huurdeals die T-Mobile met de twee glasvezelexploitanten heeft afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Ja had zoiets gelezen op TotaalTV, voor mij had het echt nieuws geweest als er overeenstemming was gekomen dat KPN ook op het ODF glas ging (in gebieden waar huizen nu beide gaan krijgen aangelegd). Want nu lijkt het erop dat alleen Kpn op dat glas van Kpn komt, wat een verwende en verrotte situatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 14-07-2023 19:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Sjah schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:43:
Ja had zoiets gelezen op TotaalTV, voor mij had het echt nieuws geweest als er overeenstemming was gekomen dat KPN ook op het ODF glas ging (in gebieden waar huizen nu beide gaan krijgen aangelegd). Want nu lijkt het erop dat alleen Kpn op dat glas van Kpn komt, wat een verwende en verrotte situatie.
Als je je oude kopernetwerk wil vervangen ga je dat niet doen door glasvezels te huren bij een concurrent. Je vervangt dat om voor de komende 30 tot 50 jaar weer verder te kunnen. Huren bij een concurrent is dan veel te onzeker en te duur. Die aanlegkosten zijn in 10 jaar afgeschreven. Huren voor 30 jaar kost je dus veel meer geld op de lange termijn.

En alle providers die je nu op KPN koper (DSL) kan krijgen, kan je ook via KPN glasvezel afnemen. Die Wholesale inkomsten komen er nog bij dus dat maakt eigen aanleg nog interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
PAdam schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:40:
[...]

Goed dat je dit deelt hier. Ik heb vrij lang geleden al gemaild over toestemming van VVE en hoorde maandenlang niets terug. Toen alsnog een vage vragende mail van ODF waarin het antwoord op mijn vraag "hebben jullie schriftelijke toestemming van de VVE nodig?" werd teruggelegd bij TMobile. Daarop ook al manden niets meer gehoord. Zorgwekkende chaos tot nu toe
Nou inmiddels zo'n 2 jaar verder sinds hier glas in de stoep ligt, maar nog steeds niet aangesloten naar de woningen toe (Amsterdam West), geen idee bij welke partij ik inmiddels moet aankloppen om dit aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Majesty schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:24:
[...]

Nou inmiddels zo'n 2 jaar verder sinds hier glas in de stoep ligt, maar nog steeds niet aangesloten naar de woningen toe (Amsterdam West), geen idee bij welke partij ik inmiddels moet aankloppen om dit aan de gang te krijgen.
KPN, https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/ (niet KPN de provider maar de netwerk kant)
ODF, https://opendutchfiber.nl/service-contact

welke kleur zijn de sprietjes? oranje is kpn, blauw is odf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Indodraakje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:26:
[...]

KPN, https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/ (niet KPN de provider maar de netwerk kant)
ODF, https://opendutchfiber.nl/service-contact

welke kleur zijn de sprietjes? oranje is kpn, blauw is odf.
Sorry late reactie, maar die is blauw! Ik heb in oktober 2022 m'n gegevens al bij ze achtergelatne, maar er wordt maar geen contact opgenomen om de boel in huis aan te sluiten. De VVE is akkoord en heeft dat akkoord ook gegeven.

Zal nog eens een bericht sturen en wellicht bellen met ze.

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 14:01
Nou, ze hebben pasgeleden het glasvezel draadje naar binnen aangelegd en nu ben op zoek naar een nieuwe internetprovider in Amsterdam. Ik hecht veel waarde aan onbeperkt datagebruik en de bescherming van mijn privacy. Ik heb geen trek in het BREIN geneuzel.

Welke providers raden jullie aan die geen datalimieten hanteren en een strikt privacybeleid voeren? Zijn er specifieke ervaringen met providers die weigeren klantgegevens te delen zonder gerechtelijk bevel?

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:58
spawn666 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:17:
Nou, ze hebben pasgeleden het glasvezel draadje naar binnen aangelegd en nu ben op zoek naar een nieuwe internetprovider in Amsterdam. Ik hecht veel waarde aan onbeperkt datagebruik en de bescherming van mijn privacy. Ik heb geen trek in het BREIN geneuzel.

Welke providers raden jullie aan die geen datalimieten hanteren en een strikt privacybeleid voeren? Zijn er specifieke ervaringen met providers die weigeren klantgegevens te delen zonder gerechtelijk bevel?

Alvast bedankt voor jullie suggesties!
Als BREIN aanklopt bij de rechter en rechter beslist in het voordeel van BREIN heb je niks aan een privacyvriendelijke ISP.
Ik zou eerder kijken naar de betrouwbaarheid van de internetverbindingen en andere mogelijkheden

• spawn666
Okey, ik dacht dat er aan aantal toen der tijd terug vochten en anderen gelijk zonder bevel op hun rug gingen liggen. Maar je hebt gelijk, stabiliteit en betrouwbaarheid is inderdaad ook belangrijk. Iemand aanbevelingen? Okido en KPN lijken ongeveer hetzelfde aan te bieden.

• PAdam
ik heb na zeer lang wachten tot, en met veel gedoe tijdens de uitrol en uiteindelijke aansluiting tot in mijn meterkast, nu positieve ervaringen met ODIDO. Omdat ik op al mijn devices n VPN draai kan ik niet uitsluiten dat die de oorzaak is van verstoringen van de gangbare stabiliteit. In het algemeen ben ik er in stabiliteit enorm op vooruit gegaan met ODIDO glasvezel ten opzichte van mijn DSL aansluiting daarvoor.

• Barre73
  • Nu online
spawn666 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:39:
Okey, ik dacht dat er aan aantal toen der tijd terug vochten en anderen gelijk zonder bevel op hun rug gingen liggen.
Freedom Internet zou dan de enige zijn die zo in me opkomt. Ook zeer gelieerd aan Bits of Freedom om maar eens wat te noemen. Ik weet niet welke glasaansluiting je hebt, Open Dutch Fiber of KPN Netwerk maar Freedom is voor jou dan voorlopig alleen beschikbaar via KPN Netwerk.

• spawn666
@Barre73 Oe, freedom is 20 euro per maand duurder dan KPN, dat is best een groot verschil. KPN heeft het aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
spawn666 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:20:
@Barre73 Oe, freedom is 20 euro per maand duurder dan KPN, dat is best een groot verschil. KPN heeft het aangelegd.
Vrijheid komt met een prijs blijkbaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoma-s
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22-07 16:06
Is het ook echt betrouwbaar, dat glasvezel? Kunnen ze daarmee niet extra data van jou overdragen aan de overheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
thoma-s schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:27:
Is het ook echt betrouwbaar, dat glasvezel? Kunnen ze daarmee niet extra data van jou overdragen aan de overheid?
Niet meer of minder dan bij koper of coax.
En dat gebeurt al:

Sommige overheidsorganisaties (Justitie, opsporings-, inlichtingen- en veiligheidsdiensten) mogen uw netwerk of diensten aftappen of informatie over een klant opvragen. U moet ervoor zorgen dat dit kan.

Als u een telecom- of internetaanbieder bent, moet u zich aansluiten op het Centraal Informatiepunt Onderzoek Telecommunicatie (CIOT). Bij het CIOT levert u elke 24 uur een bijgewerkt bestand aan van uw abonnees (persoonsgegevens die horen bij IP-adressen). U krijgt hiervoor een vergoeding van de overheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoma-s
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22-07 16:06
Barre73 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:00:
[...]

Niet meer of minder dan bij koper of coax.
En dat gebeurt al:

Sommige overheidsorganisaties (Justitie, opsporings-, inlichtingen- en veiligheidsdiensten) mogen uw netwerk of diensten aftappen of informatie over een klant opvragen. U moet ervoor zorgen dat dit kan.

Als u een telecom- of internetaanbieder bent, moet u zich aansluiten op het Centraal Informatiepunt Onderzoek Telecommunicatie (CIOT). Bij het CIOT levert u elke 24 uur een bijgewerkt bestand aan van uw abonnees (persoonsgegevens die horen bij IP-adressen). U krijgt hiervoor een vergoeding van de overheid
Bedankt. Ik had een voorgevoel dat meer data verstreken werd via glasvezel, maar dat is gelukkig niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleBogey
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 19:49
Kan iemand me helpen? Ik heb de paddestoeltjes nu al bijna twee jaar voor de deur liggen maar kan nergens glasvezel bestellen en niemand kan me een indicatie geven wanneer het wel mogelijk is. Een paar jaar terug hadden ze het over nov-'23 als startdatum, dat werd feb-'24 en nu al geruime tijd helemaal niks. M'n woningcorporatie weet ook van niks.

Ik woon overigens op 4 hoog, geen idee of dat er wat mee te maken heeft. In 2014 in een ander appartement ontving ik al 100mbit, ik leef nu al vijf jaar met 45mbit ben er onderhand wel een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
DoubleBogey schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:31:
Kan iemand me helpen? Ik heb de paddestoeltjes nu al bijna twee jaar voor de deur liggen maar kan nergens glasvezel bestellen en niemand kan me een indicatie geven wanneer het wel mogelijk is. Een paar jaar terug hadden ze het over nov-'23 als startdatum, dat werd feb-'24 en nu al geruime tijd helemaal niks. M'n woningcorporatie weet ook van niks.

Ik woon overigens op 4 hoog, geen idee of dat er wat mee te maken heeft. In 2014 in een ander appartement ontving ik al 100mbit, ik leef nu al vijf jaar met 45mbit ben er onderhand wel een beetje klaar mee.
Hi,

wat zegt:
https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/mijn-status
en
https://opendutchfiber.nl/nl/providers

je kan ze ook bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RICCTWK
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 23:21
DoubleBogey schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:31:

Ben je hier inmiddels verder mee gekomen? Ik zit in eenzelfde situatie qua snelheid en ook appartement (HS). Hier gaan ze misschien dit jaar graven en ik ben wel benieuwd hoe het bij anderen gaat, na deze fase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:18
RICCTWK schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Ben je hier inmiddels verder mee gekomen? Ik zit in eenzelfde situatie qua snelheid en ook appartement (HS). Hier gaan ze misschien dit jaar graven en ik ben wel benieuwd hoe het bij anderen gaat, na deze fase.
Hier in omgeving Westerpark heeft KPN ongeveer een jaar geleden glasvezel in de straat gelegd. Daarna was het lange tijd stil. Een aantal weken geleden belde er iemand aan of ik interesse heb in glasvezel. En vanochtend belde KPN aan of ik de meterkast open kon doen. Op dit moment zijn ze aan het installeren.

Er is nul communicatie, dus niet iedereen kan er rekening mee houden. Ik denk dat de penetratiegraad van glasvezel en en de (klant)tevredenheid een stuk hoger zou zijn als er gecommuniceerd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleBogey
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 19:49
RICCTWK schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Ik heb enkele malen contact proberen te leggen met ODF en waarempel, enkele weken terug zag ik een poster op de voordeur van mijn appartementencomplex. Een poster waarop stond dat ze het gaan doortrekken tot in de appartementen wat afgelopen vrijdag is gebeurd. Durf niet met zekerheid te zeggen dat het contact leggen van mij met ODF het proces heeft weten te versnellen maar het kon ook geen kwaad.

Nu nog wachten totdat Odido signaal binnenkrijgt dat we glasvezel kunnen bestellen, dat kan max. 2 weken duren heb ik me laten vertellen.
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.