Hoho.... dat is niet waar. Als je een router achter de EB wil hangen voor je wifi e.d. hoef je niets moeilijk te doen met VLANs etc..jeroen11 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:38:
[...]
Dat gaat alleen als je VLANs gaat splitsen. Kan wel, hier op GoT uitgebreide instructies in KPN Glasvezel thread, maar vergt een switch/router die dit ondersteunt. Het mag wel van KPN, maar ze bieden (op zich begrijpelijk) geen ondersteuning als je dit doet. Ik heb het geprobeerd, het werkte prima een maand of twee, maar toen veranderde KPN iets in de PPPoE of zo en verloor mijn Time Capsule router elke paar minuten z'n verbinding. Heeft me uren gekost om uit te zoeken, heb zelfs die Time Capsule omgeruild (de Experiabox deed het wel dus ik dacht dat-ie stuk was). Ga m'n vingers er niet meer aan branden.
Als je WAN direct op de Experiabox binnen laat komen is die per definitie router. Een router op een LAN poort van de EB is dubbelop en dat is af te raden.
Ik ga naar Vodafone wanneer contract KPN is uitgediend, kan ik m'n eigen router zonder gezeur gebruiken (en ben ook hard toe aan DVB-C).
Dat gaat alleen op als je ook de TV via die extra router wil laten lopen. En dan kan je zelfs de hele EB er uit gooien. Maar ik proef uit de vraag van Rubman dat hij alleen die TPLink als gewone router wil gebruiken voor de computers, bedraad en draadloos.
En dat is vrij makkelijk, zeker niet af te raden en kost een paar minuten tijd. Manier waarop staat hier op Tweakers op meerdere plekken.
@Rubman: welke providers zijn er nou eigenlijk beschikbaar?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.