Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 27 ... 29 Laatste
Acties:
  • 214.812 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vandaag gebeld met XS4All omdat ik benieuwd was naar de stand van zake rond de overstapservice en of je bij hen je eigen router kan gebruiken.

Blijkt dat de overstapservice (minimale downtime, alleen als monteur ter plekke) binnen ~2 weken in zal moeten zijn gegaan (oftewel: is weer wat vertraagd) en deze zou moeten gelden voor alle glasvezelboeren. Hopelijk wordt het leven voor overstappers dan wat beter :-)

Gelukkig is het bij hen ook geen probleem om je eigen router te gebruiken. Ik zie wel dat je van PPPoE gebruik moet maken, maar dat overleven we dan ook wel weer.

En volgens mij garanderen ze als enige glasvezelboer een écht vast IP-adres. Dat blijkt behoorlijk uniek te zijn, tegenwoordig. Bij InterNL heb ik nog wel een vaste (overigens niet gegarandeerd), maar bij de andere aanbieders zie ik een lease van 2 uur of korter. Dat vind ik dan toch wel erg spannend worden, aangezien een vast IP vrij noodzakelijk is voor mij.

Wie weet wordt het dan toch xs4all, ook al kost 50mbit internet bij hen € 45 i.pv. ~€ 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Zijn er inmiddels eigenlijk alweer eens ontwikkelingen om wat nieuwe wijken te ontsluiten?
Of is hier ergens informatie over te vinden?

Krijg de indruk dat het na de oplevering van de laatste buurten in Osdorp door het oude gva er niets meer bij gekomen is.. Ondanks dat er naar mijn idee genoeg mensen staan te trappellen om eens een keuze te hebben (immers, adsl is geen echte keus meer als je snelheid voorop stelt)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 20:41

wiert.tweakers

Makes software work correctly

carnager schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:39:
Zijn er inmiddels eigenlijk alweer eens ontwikkelingen om wat nieuwe wijken te ontsluiten?
...
Krijg de indruk dat het na de oplevering van de laatste buurten in Osdorp door het oude gva er niets meer bij gekomen is
Ik kan nergens iets qua planning vnden wat recentelijk is bijgewerkt.

Waar Glasvezel Amsterdam een ambitie leek te hebben een soort glasvezel hoofdstad te worden, is weinig terecht gekomen, en elke maand stagnatie maakt het aantal potentiele klanten kleiner.

Ik heb de moed opgegeven, en hou het voorlopig op kabel + ADSL.

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke twee weken bel ik XS4ALL om te vragen hoe het gaat met de 'overstapservice', elke keer zeggen ze: belt u over twee weken nog maar eens terug, haha! Dat schiet dus niet erg op, maar dat hadden anderen hier al voorspeld. Mocht het ooit zover komen laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je hebt in Amsterdam UPC en die hebben nu hele scherpe prijzen op de kabel. 45 euro all in en dan ook nog 50 mbit internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

brilsmurfffje schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:54:
Je hebt in Amsterdam UPC en die hebben nu hele scherpe prijzen op de kabel. 45 euro all in en dan ook nog 50 mbit internet
Waar het download snelheid betreft is UPC zeker een alternatief echter blijft bij hen de upload snelheid nog altijd steken op niveau dat maar enkele malen sneller is dan het prehistorische ADSL.. Nee, als de upload snelheid nou ook eens minimaal 25mbit wordt (of liever nog, gewoon idem aan de download snelheid) dan pas komen ze wat mij betreft echt weer in beeld. Momenteel gebruik ik ook UPC met een 60x6 verbinding, maar dat blijft behelpen als je dagelijks eigen HD materiaal te versturen hebt van enkele GB's.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 08:49

MCP cloud

Op het web sinds 1998

carnager schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:51:
[...]

Waar het download snelheid betreft is UPC zeker een alternatief echter blijft bij hen de upload snelheid nog altijd steken op niveau dat maar enkele malen sneller is dan het prehistorische ADSL.. Nee, als de upload snelheid nou ook eens minimaal 25mbit wordt (of liever nog, gewoon idem aan de download snelheid) dan pas komen ze wat mij betreft echt weer in beeld. Momenteel gebruik ik ook UPC met een 60x6 verbinding, maar dat blijft behelpen als je dagelijks eigen HD materiaal te versturen hebt van enkele GB's.
Hier ook ex UPC klant van 60/6 MB de upload was echt slecht daar vaak onder de 6MB en bij upload viel vaak de modem uit.

Nee nooit meer kabel voor mij ;w de upload bij glasvezel is echt top.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

fiberdordrecht schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:23:
[...]
Hier ook ex UPC klant van 60/6 MB de upload was echt slecht daar vaak onder de 6MB en bij upload viel vaak de modem uit.

Nee nooit meer kabel voor mij ;w de upload bij glasvezel is echt top.
Dit is precies de reden dat ik graag fiber wil, maar ik verwacht het de eerst komende 5 jaar niet hier in Osdorp de Aker.
Dus hou ik het voorlopig op xs4all ADSL (stabiliteit/privacy) + UPC kabel (snelheid) en ga met elke kabel snelheidsverhoging mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:10:
Elke twee weken bel ik XS4ALL om te vragen hoe het gaat met de 'overstapservice', elke keer zeggen ze: belt u over twee weken nog maar eens terug, haha! Dat schiet dus niet erg op, maar dat hadden anderen hier al voorspeld. Mocht het ooit zover komen laat ik het hier weten.
Ik heb precies het zelfde probleem, jammer genoeg :X De ene keer zeggen ze via twitter dat het kan, en via de telefoon weer niet. Bizar dat ze dit niet rond kunnen krijgen :X Willen zakelijke glas aansluiting 100mbit. Nog steeds onduidelijk wanneer het wel mogelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 11:42

mwa

Ik zit nu een maand bij KPN, en ben tevreden. 100/100 haal ik prima, en ook Interactieve TV ziet er prima uit hier.
Al met al was de overstap van InterNL naar KPN niet geheel vlekkeloos, maar uiteindelijk is het prima nu. Dat ik 6 maanden niks hoef te betalen helpt natuurlijk ook mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 13:29
Had het maar even gegokt en een mailtje te sturen. Ik heb best wel een redelijk positieve mail teruggekregen. Nu de geduld nog!

"Op dit moment ligt er nog geen glasvezel in Amsterdam Zuid-Oost.
Wij zijn bezig in dit gebied een start te maken. De verwachting is dat dit langer dan een jaar gaat duren.
Als wij gaan aanleggen, communiceren wij dat met de bewoners van het betreffende gebied."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 16:52
carnager schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:39:
Of is hier ergens informatie over te vinden?

Krijg de indruk dat het na de oplevering van de laatste buurten in Osdorp door het oude gva er niets meer bij gekomen is.. Ondanks dat er naar mijn idee genoeg mensen staan te trappellen om eens een keuze te hebben (immers, adsl is geen echte keus meer als je snelheid voorop stelt)
Denk het niet. De kosten om alles open te leggen en huis aan huis aan te sluiten lijkt me sec interessant voor nieuwbouw. Tevens gaf dat proefproject in de kansrijke buurt zeeburg-oost niet meer dan 3000 aansluitingen.
De rest hobbelt vrolijk naar upc, wat voor het merendeel toch meer oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
ook hier even een kijkje in de ''lijn vrijgeven'' keuken.
internlnet opgezegd vanaf 29-02, XS heeft geen contact met internl, dus dit is de enige route.
Goed, internet ligt er nu dus uit, maar dan moet die lijn dus vrijgegeven worden.
XS kan er niet op, internlnet heeft het braaf doorgegeven, nu dus afwachten op de nettbeheerder die met z'n laptopje ergens even iets aan, of uit moet vinken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frabber
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-04 15:12
ik heb lijbrandt in IJburg Amsterdam met het glashartmedia pakket (amino 140 STB).
De glashart media kanalen worden door KPN doorgegeven en zijn versleuteld , wba dus. Geen mogelijkheid tot eigen HTPC, helaas.
Dus voor diegenen die overstappen van UPC bijvoorbeeld, denk eerstens maar twee keer na...
Inmiddels is crappy KPN de boel aan het overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jshoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 11:11
Vandaag maar weer eens telefonisch bij Lijbrandt geïnformeerd of men al wat verder is met de versnelling van het overstaptraject van InterNLnet naar Lijbrandt. Helaas is dit niet het geval. Men wist mij te melden dat moet worden uitgegaan van een periode van 2 tot 8 weken geen Internet bij zo'n overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Pas wel op met overstappen van bv internl naar xs. Je oude router werkt niet meer, tenzij het een VLAN 6 op de wan heeft. Dat heeft de mijne dus niet, dus nu zit ik met een fritzbox opgescheept. Werkt wel, daar niet van, maar dat u het iig even weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gisteren gebeld met XS4all om te vragen naar de overstapservice. Deze is er nog niet en gaat er ook niet komen voor 'kleine providers', waaronder InterNL.net.
Als je dus overstapt van InterNL, zit je dus altijd een paar weken (zelf hadden ze het over 2 maanden!) zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Mr_Big schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:36:
Gisteren gebeld met XS4all om te vragen naar de overstapservice. Deze is er nog niet en gaat er ook niet komen voor 'kleine providers', waaronder InterNL.net.
Als je dus overstapt van InterNL, zit je dus altijd een paar weken (zelf hadden ze het over 2 maanden!) zonder internet.
Als je niet hoeft over te stappen zou ik het niet doen. Hier duurde het weliswaar ( maar ) een maand van inter naar xs, maar die verbinding van inter is een stuk eenvoudiger. DHCP op je aanwezige routertje en klaar.
Want die fritzbox wordt je ook niet vrolijk van, als je een beetje met VPN ed gaat rommelen. Wat een onding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Nogmaals, mijn overstap van InterNL naar KPN ging vrij rap. Een kleine week zonder internet (en tv) gezeten, door een fout bij KPN, maar uiteindelijk alles in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Toen ik gisterochtend naar mijn werk ging stonden opeens alle meterkasten in het trappenhuis open.
Buiten stond een mannetje van ik geloof Glasvezel Amsterdam oid. Hij zei dat ze de glasvezel tot in de meterkast door zouden trekken.
Vond het wel heel vreemd dat hier niets over gecommuniceerd is door welke partij dan ook, maar goed.

's Avonds zag ik inderdaad een nieuwe kabel in de meterkast lopen en daarnaast lag nog een soort van kastje / afdekkapje met wat van die verzegelringetjes en nog een zakje met twee hele dunne kabeltjes erin. Geloof een groene en een paarse.
Iemand een idee waar die voor dienen?

Wat ik me nou ook nog afvroeg: stel ik neem op een gegeven moment glasvezel, hoe gaat het dan met het modem, de telefoon en de televisie?
Momenteel zit ik bij UPC, de aansluiting hiervan komt gewoon in een kamer mijn huis binnen. Vandaar uit ga ik naar mijn router, telefoons en televisie.

Zou dit dan allemaal in de meterkast geplaatst worden? En hoe komt dat dan mijn huis binnen en hoe zit het met de stroomvoorziening?
Als je vanuit de meterkast een gat naar binnen zou boren kom je in de wc uit, niet echt een plek om je router te plaatsen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

In welke buurt is dat TimmieN, nabij het al verglaasde deel van Amsterdam of totaal ergens anders? Hier in Slotermeer nog altijd niets >:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Dat in in Amsterdam Oost, Indische buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:28

mrsar

waar een sar is,is een wodka

carnager schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:52:
In welke buurt is dat TimmieN, nabij het al verglaasde deel van Amsterdam of totaal ergens anders? Hier in Slotermeer nog altijd niets >:(
geuzenveld hier :) verwacht ik ook niets,terwijl het zoveel logischer zou zijn met al die nieuwbouw die hier grond uit geramd wordt.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

TimmieN schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:50:
Dat in in Amsterdam Oost, Indische buurt.
Ah okay, de vlek van het bestaande gebied wordt dus langzaamaan groter.. :)
mrsar schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:34:
[...]

geuzenveld hier :) verwacht ik ook niets,terwijl het zoveel logischer zou zijn met al die nieuwbouw die hier grond uit geramd wordt.
Ja, tegen de tijd dat heel Amsterdam verglaasd is zijn we, vrees ik, weer heel wat jaren verder :/
Zeker wat je zegt over de nieuwbouw, totaal onlogisch dat het daar niet direkt wordt meegenomen net als de andere infrastructuur. Al is het alleen maar het gedeelte van de straat naar de meterkasten in de woningen, als ze de straat zelf al niet meer in mogen, dan kan in een later stadium met het grootste gemak iedereen alsnog worden aangesloten.. Vaak zijn het de laatste meters die veel moeite kosten, vanwege mensen niet thuis, het laten passeren van kabels via andere woningen in het geval van hoogbouw en zo voorts. Dat kan in nieuwbouw in 1 klap allemaal voorkomen worden. Maarja, wie ben ik.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 00:16
carnager schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:39:
Ah okay, de vlek van het bestaande gebied wordt dus langzaamaan groter.. :)
De Indische Buurt is al jaren bevlekt. Ik werd zelf in juni 2008 aangesloten:
Jan-E in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic"

[ Voor 13% gewijzigd door Jan-E op 10-05-2012 22:27 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Jan-E schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:23:
[...]
De Indische Buurt is al jaren bevlekt. Ik werd zelf in juni 2008 aangesloten:
Jan-E in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic"
Maar -blijkbaar- nog niet waar TimmieN woont.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
De kabel lag al wel een behoorlijke tijd hier in de straat. Weet het niet meer precies, maar ik denk toch al gauw een jaartje of twee geleden dat de straat daarvoor openging. Maar het doortrekken naar de woningen was nog niet gebeurd. Nu dus wel.

Heb toen de kabel hier de straat in ging ook wel eens gekeken naar de beschikbaarheid van glasvezel en volgens de postcode-checks op de pagina's van de aanbieders kon ik toen ook al glasvezel afnemen.

Weet niet of één van mijn buren glasvezel heeft afgenomen en dat ze daarom maar naar iedereen doortrekken of dat het gewoon op de planning stond.
Denk eigenlijk het laatste omdat die monteur dus ook op de een of andere manier aan de sleutels van de meterkasten, hier in het trappenhuis gekomen is.

[ Voor 15% gewijzigd door TimmieN op 11-05-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Heeft er nu echt niemand gemerkt dat glasvezel van KPN en XS4ALL vanavond in Oost en IJburg plat lag vanwege een omgevallen ethernet node van KPN? Of zijn jullie nog steeds offline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sinds woensdag 7 juni staat er op de site van Glasvezel Amsterdam dat het project omgedoopt is van Glashart Amsterdam in Reggefiber. Op de nieuwe site worden alleen de providers uit de KPN-stal genoemd (kpn, xs4all, lijbrandt, etc.)

weet iemand of het op glasvezel amsterdam nog mogelijk is om klant te worden bij één van de serviceproviders uit de tele2-stal? (dus interNLnet / bbeyond) Lijkt er namelijk op, dat de Tele2/BBNed het nu definitief voor gezien houdt in Amsterdam? ;(

[ Voor 8% gewijzigd door avdkooij op 11-06-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Op https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking wordt bij mij nog wel InterNL met Lek 3-1 genoemd, dus InterNL gaat wel door. Specs: 20 Mbps up&down, analoge TV, onbeperkt bellen vaste nummers NL, €58,40 p/m:
https://reggefiber.glasve...n.nl/producten/81-lek-3-1

Vorige week kreeg ik ook al een brief van Reggefiber (gericht aan "de bewoners van"), dat ze geen Glashart meer heten maar nu verdergaan onder de naam Reggefiber.

Ze zijn er inmiddels al achter dat er een glasvezelmodem in mijn huis hangt (dat waren ze eerder niet). Quote: "Verre toekomstmuziek? nee, hoor. Want zodra u uw glasvezelaansluiting activeert, ondekt u de bijzondere voordelen." etc etc

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze erachter komen dat er ook al jaaaren een signaal door dat glasvezelmodem komt. Sinds 12 juni 2008, om precies te zijn.

Edit: ook nog even verder gekeken in de vergelijking. Alleen InterNL en XS4ALL bieden een vast IP-adres. Lijbrandt: nee. Concepts: nee, duur 2 uur. Fieber: "Dedicated IP-adres gekoppeld aan de verbinding. Deze wijzigt niet gedurende de looptijd", wat 'ja' lijkt. Maar waarom zeggen ze dat dan niet gewoon?

KPN maakt het nog gekken bij vast IP-adres: "zelf instellen". Geef mij dan maar 8.8.8.8, vind ik wel een mooi IP-adres.

Edit 2: selecteer ik op de vergelijkingspagina alleen internet, dat verschijnt ook nog Helden van nu. Standaard: 1 vast IP-adres. 4 IP-adressen: 15,-/mnd. 8 IP-adressen: 20,-/mnd. 16 IP-adressen: 30,-/mnd.

[ Voor 30% gewijzigd door Jan-E op 11-06-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 17:27
Woon zelf in een apartmentenpand (Amsterdam) waar reeds genoeg buren al glasvezel hebben en ik volgens een glashart-monteur die in ik in de portiek tegenkwam ook gewoon kan aanvragen.

Als ik echter een postcode check doe dan krijg ik steeds dat het niet beschikbaar is op mijn adres. Na diverse mails waar Reggefiber dus na 2 weken eindelijk eens op reageert kan ik het gewoon schijnbaar aanvragen bij een provider waarna zij een haalbaarheidsonderzoek zullen instellen. Ik krijg echter bij geen provider de mogelijkheid om zo'n onderzoek te starten aangezien de postcode check alles tegenhoud :?

Kortom, ik zit een klem in het proces. Iemand een idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Niet online
bellen naar de provider van je keuze. De systemen van de klantservice bieden vaak de mogelijkheid om de foutmeldingen uit de controles te negeren en je aanmelding toch door te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-07 10:35
leuk XS4all, meer internet adverteren ze mee, zit in een gloednieuw appartement op IJburg nu al 3 weken te wachten op mijn 100 Mb lijntje, er is ooit een kastje dat van KPN geplaatst in de meterkast alleen is het niet het kastje dat XS4all kan gebruiken, lijn is al opgeleverd maar internet ho maar.
In wat voor tijd leven we toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:37
@Katseviool, 99 procent kans dat jouw adres wordt geblokkeerd door naaste of benedenburen wiens toestemming nodig is/was om bij jou in de woning of meterkast te komen. Gebeurt zeer veel in flats, appartementen etc.. En niemand kan er eigenlijk niets aan doen behalve degene die de toegang weigert te geven.

Advies inderdaad: vraag een abonnement aan bij een provider, bij voorkeur niet een grote als KPN, maar bij eentje met een kleine (maar betere) helpdesk en vermeld dat haalbaarheidsonderzoek.
Die weten vaak wel wat ze richting Reggefiber moeten doen . En als jij eenmaal weet wie je aansluiting blokkeert kan je er misschien zelf mee praten?

Succes in ieder geval.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:09:

Edit: ook nog even verder gekeken in de vergelijking. Alleen InterNL en XS4ALL bieden een vast IP-adres. Lijbrandt: nee. Concepts: nee, duur 2 uur. Fieber: "Dedicated IP-adres gekoppeld aan de verbinding. Deze wijzigt niet gedurende de looptijd", wat 'ja' lijkt. Maar waarom zeggen ze dat dan niet gewoon?
XS4ALL en HeldenVanNu zijn naar mijn weten de enige providers die een echt vast IP leveren. Bij de overige providers krijg je een IP via DHCP. In theorie zal dat hetzelfde blijven, maar het zou kunnen veranderen, bv bij een grote storing. Ik ben juist overgestapt van InterNL naar XS4ALL om deze reden.
Mr_Big schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:36:
Die overstapservice van XS4ALL is er inderdaad nooit gekomen, maar gelukkig kon ik gebruik maken van de UPC 'Fibre To The Home'-actie: drie maanden 3-in-1 via de kabel uitproberen voor 17,50 per maand. Inmiddels werkt de XS4ALL-verbinding en stuur ik het hele UPC pakket weer terug.
DIKKEHENK schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:21:
Pas wel op met overstappen van bv internl naar xs. Je oude router werkt niet meer, tenzij het een VLAN 6 op de wan heeft. Dat heeft de mijne dus niet, dus nu zit ik met een fritzbox opgescheept. Werkt wel, daar niet van, maar dat u het iig even weet :)
Het was wel even schrikken toen bleek dat ik mijn eigen router niet meer kon gebruiken vanwege die VLAN's. Maar ik heb nu een niet goedkope, maar zeer degelijke QNO 7303 router gekocht, die vervangt dus de Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:33:
XS4ALL en HeldenVanNu zijn naar mijn weten de enige providers die een echt vast IP leveren. Bij de overige providers krijg je een IP via DHCP. In theorie zal dat hetzelfde blijven, maar het zou kunnen veranderen, bv bij een grote storing. Ik ben juist overgestapt van InterNL naar XS4ALL om deze reden.
Die discussie hebben we eerder gehad. Ik heb zwart op wit (als ik dat mailtje uitprint) staan, dat het IP-adres altijd hetzelfde zal blijven. Dat zag ik nu gelukkig weer bevestigd in die tabel.
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:33:Het was wel even schrikken toen bleek dat ik mijn eigen router niet meer kon gebruiken vanwege die VLAN's. Maar ik heb nu een niet goedkope, maar zeer degelijke QNO 7303 router gekocht, die vervangt dus de Fritzbox.
Die VLAN's zijn voor mij juist een reden om niet naar XS4ALL over te stappen, ook al neem ik daar wel een zakelijk hosting- en mail-abo af. Ik heb nu een kastje waar gewoon ethernet uitkomt, onafhankelijk van wat ik er voor apparatuur aanhang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Barre73 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:46:
@Katseviool, 99 procent kans dat jouw adres wordt geblokkeerd door naaste of benedenburen wiens toestemming nodig is/was om bij jou in de woning of meterkast te komen. Gebeurt zeer veel in flats, appartementen etc.. En niemand kan er eigenlijk niets aan doen behalve degene die de toegang weigert te geven.

Advies inderdaad: vraag een abonnement aan bij een provider, bij voorkeur niet een grote als KPN, maar bij eentje met een kleine (maar betere) helpdesk en vermeld dat haalbaarheidsonderzoek.
Die weten vaak wel wat ze richting Reggefiber moeten doen . En als jij eenmaal weet wie je aansluiting blokkeert kan je er misschien zelf mee praten?

Succes in ieder geval.
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad op advies hier alle mogelijke providers gebeld voor een haalbaarheidsonderzoek, echter had niemand daar kennelijk zin in of snapten ze het niet aangezien die lui enkel afgaan op zo'n postcode check.

Na contact met Reggefiber werd verteld dat zo'n haalbaarheidsonderzoek enkel door een provider kan worden opgesteld. Na de hele situatie te hebben uitgelegd begrepen ze dat ik nogal vast zat in het proces. Uiteindelijk hebben ze alles uitgezocht en bleek inderdaad dat een onderbuurman een tweetal verdiepingen weer houdt van het aanvragen van glasvezel 8)7

Aansluitend contact opgenomen met de verhuurder van het pand maar zij gedogen dat Reggefiber/KPN in het pand glas aanleggen, dus voor hen was het geen probleem. Kortom vind het persoonlijk vrij associaal om als huurder andere huurders te beletten om glasvezel aan te sluiten, kan er eventueel nog voor inkomen als het je eigen woning is maar dat daargelaten.

Daarna weer contact opgenomen met Reggefiber om toch te kijken of het via een andere manier mogelijk was. Daar begrepen ze mijn frustratie/euvel, dus uiteindelijk hebben ze handmatig mijn lijnstatus veranderd zodat ik het toch kan aanvragen bij een provider. Als de oplevering zal gaan plaatsvinden zal dan automatisch een haalbaarheidsonderzoek worden opgestart.

Bestelling is de deur uit. Heb het overigens wel bij KPN aangevraagd aangezien zij de beheerder van het glas hier zijn en de andere opties enkel KPN providers waren.

Kortom het is nogal een proces om hier glas te krijgen en ik blijf er ook nog steeds een hard hoofd in houden of het daadwerkelijk goed gaat komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 08:49

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Barre73 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:46:

Succes in ieder geval.
Idd eerst met je buren praten, je kan nog altijd de verhuurder als bemiddelaar inschakelen.

Ik woon gelukkig beneden, hier kan je zien hoe ze een flat aansluiten.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
fiberdordrecht schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:49:
[...]

Idd eerst met je buren praten, je kan nog altijd de verhuurder als bemiddelaar inschakelen.

Ik woon gelukkig beneden, hier kan je zien hoe ze een flat aansluiten.
Klopt, echter hangt alles aan elkaar vast want als ik mijn buren zo ver krijg om mee te werken dan kan Reggefiber nog niets doen aangezien ze een order nodig hebben. Een order wordt door een ISP pas aangenomen als de infrastructuur 'ready' is.

Dus ik hoop nu door de administratieve wijziging bij Reggefiber dat er een order geplaatst kan worden. Bij de oplevering hiervan zal dus blijken dat er een haalbaarheidsonderzoek nodig is, waar ik dus tijdens dit proces hopelijk mijn buren krijg overtuigd en de kabel doorgeschoten kan worden.

Wel leuke foto serie trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Is er een storing bekend? Indische Buurt, InterNL. Om 13:52 viel mijn verbinding uit...

Edit: hikje. Om 14:20 was ik er weer. Met nog steeds hetzelfde IP-adres...

[ Voor 32% gewijzigd door Jan-E op 26-06-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Katseviool schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:11:
[...]

Klopt, echter hangt alles aan elkaar vast want als ik mijn buren zo ver krijg om mee te werken dan kan Reggefiber nog niets doen aangezien ze een order nodig hebben. Een order wordt door een ISP pas aangenomen als de infrastructuur 'ready' is.

Dus ik hoop nu door de administratieve wijziging bij Reggefiber dat er een order geplaatst kan worden. Bij de oplevering hiervan zal dus blijken dat er een haalbaarheidsonderzoek nodig is, waar ik dus tijdens dit proces hopelijk mijn buren krijg overtuigd en de kabel doorgeschoten kan worden.

Wel leuke foto serie trouwens :)
Ik hoop voor je dat het nu lukt! Maar dan nog zit je toch met die onderbuurman? Ze zullen dus door zijn meterkast moeten om bij de jouwe te komen, anders hadden ze zijn/haar toestemming niet nodig gehad en was je allang aangesloten.
Overigens wel behoorlijk uniek wat Reggefiber voor je gedaan heeft. Hoor ik niet vaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P17
  • Laatst online: 24-12-2024

P17

Vanmiddag liepen in de Hoofddorppleinbuurt mannen met oranje-hesjes met 'Glasvezel is de toekomst' (nou ja, zo'n soort tekst) met een dikke map in handen de situatie in ogenschouw te nemen. Gebaren, wijzen, in de map kijken, bladeren, uitmeten met grote stappen etc etc. Er is nu in de verste verte geen glasvezel in een woning te ontdekken in deze buurt en mij zijn geen plannen bekend

Was dit de voorbode van iets moois?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephenSwat
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07-2020
Hallo,

Ik zit er over te denken om van T-Mobile over te stappen op Concepts glasvezel van 50 Mbps, maar heeft er iemand hier ervaring mee? Wordt de beloofde snelheid (bijna) altijd gehaald? Specifiek ervaringen uit Amsterdam oost, maar alles is natuurlijk meer dan welkom.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bij glasvezel (dus ook Concepts) wordt de beloofde snelheid zo goed als geheel gehaald en wordt alleen beperkt door je eigen apparatuur en of kabels.
Storingen daargelaten natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephenSwat
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07-2020
De beloofde snelheid is dus 50/50 en zowel bij up- en download wordt dat gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jshoog
  • Laatst online: 03-06 11:11
StephenSwat schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:49:
Ik zit er over te denken om van T-Mobile over te stappen op Concepts glasvezel van 50 Mbps, maar heeft er iemand hier ervaring mee? Wordt de beloofde snelheid (bijna) altijd gehaald? Specifiek ervaringen uit Amsterdam oost, maar alles is natuurlijk meer dan welkom.
Ik heb sinds kort een 50 Mbps glasvezelverbinding van Concepts in Amsterdam Oost. Heb er dus nog niet veel ervaring mee, maar de snelheid is inderdaad 50 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
DIKKEHENK schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:41:
[...]

Als je niet hoeft over te stappen zou ik het niet doen. Hier duurde het weliswaar ( maar ) een maand van inter naar xs, maar die verbinding van inter is een stuk eenvoudiger. DHCP op je aanwezige routertje en klaar.
Want die fritzbox wordt je ook niet vrolijk van, als je een beetje met VPN ed gaat rommelen. Wat een onding.
Met deze Netgear GS105E 5-Poorts VLAN Gigabit Switch ertussen kan je toch gewoon je huidige router blijven gebruiken?

Speedster denkt er ook over om naar XS4all (terug) te gaan.
(Speedster "gebruikte" XS4all sinds 1994 (14k4/28k8 pots abbo) en is in 1998 overgestapt naar A2000.

Verschil van € 50,00 per maand voor een 100/100 internet abbo is toch wel wat!

Waarom blijft interNLnet nog steeds € 100,00 per maand vragen voor 100/100?
(btw hier in 1092 kom ik gemiddeld aan 100/30 en dat voor € 100.00 per maand)

Hoe is de ervaring met XS4all? Haalt XS4all wel 100/100?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Zou het door de vakantie komen?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2116888956.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdg
  • Laatst online: 30-06-2022
Tele2 start met de verkoop van glasvezeldiensten aan consumenten. ... Tele2 wil zijn toetreding tot deze markt langzaam opbouwen en begint daarom met het aanbieden van abonnementen in Leeuwarden, Enschede, Hoofddorp en Almere. (http://newsroom.tele2.nl/...diensten-aan-consumenten/)

Als ze ooit aan A'dam beginnen, komt wellicht InterNLnet ook weer tot leven (met betere pakketten tegen lagere prijzen). Wishful thinking, ik weet het :-(
Grt, Willem

Edit:
Zie Tele2 op glasvezel voor technische info. Ik krijg niet de indruk dat er enige relatie is met InterNLnet.

[ Voor 12% gewijzigd door wvdg op 18-09-2012 12:36 . Reden: aanvulling ]

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Hmm, in de vakantieperiode dit gemist: http://glasvezelgids.nl/d...heel-amsterdam/#more-1914

Als er nu nog wat meer partijen willen, dan kan dat snelheidsmonopolie van UPC wellicht eens doorbroken worden.

Want ik denk dat het daar in Amsterdam op hikt: te veel UPC abonnees.

Dan valt er eigenlijk alleen bij ADSL klanten wat te scoren omdat die er substantieel op vooruit kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Inmiddels is mijn glasvezel weer (in meerderheid) in handen van KPN:
nieuws: KPN verkrijgt meerderheidsbelang in Reggefiber

Edit: InterNL is weer verdwenen van https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking, maar Tele2 staat er nu wel bij. Met een variabel IP-adres dus geen optie.

[ Voor 28% gewijzigd door Jan-E op 14-11-2012 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Jan-E schreef op woensdag 14 november 2012 @ 03:07:
Inmiddels is mijn glasvezel weer (in meerderheid) in handen van KPN:
nieuws: KPN verkrijgt meerderheidsbelang in Reggefiber

Edit: InterNL is weer verdwenen van https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking, maar Tele2 staat er nu wel bij. Met een variabel IP-adres dus geen optie.
En bij Tele2 ook nog minimaal 2 jaar contract, een dikke vette NO dus. Ben in de markt voor een nieuwe glasvezel provider in de Indische Buurt, na eerst InterNL te hebben gehad en nu KPN. Deze laatste is me iets te prijzig.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik blijf bij InterNL zolang als dat kan. Maar op https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking zie ik ineens een mij volkomen onbekende provider Fype, die ook een vast IP-adres biedt. Uit hun Twitter account kun je afleiden dat ze in februari in Bleiswijk zijn begonnen en sinds september landelijk actief zijn geworden: https://twitter.com/Fype

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:29
Erg jammer, aan de overkant van het water ligt 100/100, aan mijn kant van het water (waar ik aan woon, tegenover het tropeninstituut) helemaal niks, zelfs geen UPC te ontvangen want daar ligt geen kabel voor of zo. We doen het nu met een ADSL 8MB lijntje, ondoenlijk... Hoop dat het plan van D66 aangenomen wordt met enige vaart. Opvallend dat het aan de overkant allemaal makkelijk te doen is maar bijna in het centrum niet eens UPC te krijgen is.

• Speedster
Jan-E schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:15:
Ik blijf bij InterNL zolang als dat kan.
Ook ik zit nog steeds bij InterNL (100/100) voor € 100,00 per rmaand.
Op de website van InterNL kan ik Glasvezel niet meer vinden ook bij die reggefiber site geen spoor van InterNL.

InterNL bevalt me goed maar € 1200,00 per jaar is bijna 2x zo duur als de andere aanbieders.

Volgens mij houden Jan-E en Speedster interNL Glasvezel in de lucht... :)

Jan-E waarom niet overstappen naar XS4all?.

• Speedster
--Christiaan-- schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:14:
Erg jammer, aan de overkant van het water ligt 100/100, aan mijn kant van het water (waar ik aan woon, tegenover het tropeninstituut) helemaal niks, zelfs geen UPC te ontvangen want daar ligt geen kabel voor of zo. We doen het nu met een ADSL 8MB lijntje, ondoenlijk... Hoop dat het plan van D66 aangenomen wordt met enige vaart. Opvallend dat het aan de overkant allemaal makkelijk te doen is maar bijna in het centrum niet eens UPC te krijgen is.
Tsja kom dan ook gezellig naar de overkant....

Zonder gekheid: i.d.d. onvoorstelbaar dat 50m teveel is om een kabeltje door te trekken.

Kan me bijna niet voorstellen dat je niet bent aangesloten op het UPC netwerk.
(of zou het komen door de voormalige KAZERNE waar Speedster in een donker grijs verleden moest komen opdraven voor zijn keuring voor militairedienst)

• Jan-E
Speedster schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:29:
Jan-E waarom niet overstappen naar XS4all?.
Omdat ik nu 20/20 voor 33 euro heb. Meer heb ik niet nodig. En die VLan constructie bij XS4ALL bevalt me ook niet. Bij mij komt er gewoon ethernet uit het modem.

• yorrick
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06-2018
Weet waar je aan begint als je over wil stappen van InterNLnet naar Xs4all. Ik zit middenin de overstapellende. Ondanks dat mijn InterNLnet glasvezelabonnement nog doorloopt tot ruim in januari 2013, zit ik nu sinds een week zonder werkende vaste Internetaansluiting thuis. Xs4all is niet in staat om monteurs zodanig aan te sturen dat zij de benodigde aanpassing aan de FTU in de meterkast kunnen doen. Wél hebben ze Reggefiber zodanig aangestuurd dat sinds 14 december het signaal in de wijkcentrale is omgezet in een Xs4all signaal wat door mijn bestaande glasvezelmodem (FTU+NTU) niet begrepen wordt.

Ik ben nu 40+ telefoontjes, vele tweets en mails, uren in wachtrijen van helpdesks en gesprekken met medewerkers verder en er is slechts zicht op een halve oplossing. Ik heb een paar keer enorm kwaad moeten worden om de boel überhaupt in beweging te krijgen en te houden.

Twee mensen van Reggefiber die vanochtend langskwamen vertelden doodleuk dat het probleem bij Xs4all ligt. De FTU wilden ze niet aanpassen, maar ze wilden wel even foto's van mijn meterkast maken en mijn toilet gebruiken. Voor dit soort monteursbezoeken heb ik nu inmiddels anderhalve dag thuis moeten blijven.

De monteur van Guidion die het werk nu misschien a.s. zaterdag gaat doen heeft een succespercentage van 50% bij deze ombouwoperatie heb ik gehoord. Ik heb Guidion inmiddels zover dat ze iets met een ombouwsetje gaan doen. Van Xs4all is er nog geen enkele erkenning dat deze verantwoordelijkheid bij hun ligt. Xs4all wilde vandaag niks doen voordat Reggefiber bij hun met een terugmelding kwam.

Het is onmogelijk om bij Xs4all iemand buiten de helpdesk te spreken te krijgen die verantwoordelijk is voor het proces en de afspraken met Reggefiber. Dit is een organisatie die niet wil leren van feedback van klanten, en waar de klant per de enige probleemeigenaar blijft. Bij elk telefoontje krijg je iemand anders te spreken die de calllog weer moet nalezen en het probleem maar half begrijpt.

Andere ervaren issues zijn het niet willen toesturen van een 3G stick ("calamiteitenstick", soms werd het bestaan zelfs ontkend door een helpdeskmedewerker) zodat er in ieder geval iets van Internet geleverd wordt en het meestal niet willen terugbellen. Xs4all stuurt jou een sms-je met het verzoek om de helpdesk te bellen als ze nieuwe informatie hebben. Dat nummer heeft regelmatig een wachttijd die oploopt richting een half uur.

[ Voor 26% gewijzigd door yorrick op 21-12-2012 00:30 . Reden: Tikfout hersteld + toevoeging ]

• mwa

mwa

Mijn overstap van InterNL naar KPN afgelopen januari is ook niet soepel gegaan. Uiteindelijk "maar" een week zonder TV of internet gezeten.
Inmiddels dus een jaar bij KPN (had een deal, 6 maanden gratis op een jaar contract, prima dus). Zojuist naar een goedkoper glasvezel abbo gegaan bij KPN.

Waarom bij KPN gebleven? Om weer over te stappen naar een andere provider geeft gewoon gezeik en downtime. Daarnaast ben ik eigenlijk best tevreden met de dienst verlening van KPN (stabiel internet), en TV boeit me te weinig om iets over de kwaliteit te zeggen. Wat ik van de TV zie is prima.
Daarnaast trek ik met gemak 8 terabyte per maand door m'n verbinding zonder ook maar iets te horen. Andere providers zijn misschien enkele euro's goedkoper, maar om daarvoor nu weer gedonder te hebben met overstappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
yorrick schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:32:
Weet waar je aan begint als je over wil stappen van InterNLnet naar Xs4all. Ik zit middenin de overstapellende. Ondanks dat mijn InterNLnet glasvezelabonnement nog doorloopt tot ruim in januari 2013, zit ik nu sinds een week zonder werkende vaste Internetaansluiting thuis. Xs4all is niet in staat om monteurs zodanig aan te sturen dat zij de benodigde aanpassing aan de FTU in de meterkast kunnen doen. Wél hebben ze Reggefiber zodanig aangestuurd dat sinds 14 december het signaal in de wijkcentrale is omgezet in een Xs4all signaal wat door mijn bestaande glasvezelmodem (FTU+NTU) niet begrepen wordt.

Ik ben nu 40+ telefoontjes, vele tweets en mails, uren in wachtrijen van helpdesks en gesprekken met medewerkers verder en er is slechts zicht op een halve oplossing. Ik heb een paar keer enorm kwaad moeten worden om de boel überhaupt in beweging te krijgen en te houden.

Twee mensen van Reggefiber die vanochtend langskwamen vertelden doodleuk dat het probleem bij Xs4all ligt. De FTU wilden ze niet aanpassen, maar ze wilden wel even foto's van mijn meterkast maken en mijn toilet gebruiken. Voor dit soort monteursbezoeken heb ik nu inmiddels anderhalve dag thuis moeten blijven.

De monteur van Guidion die het werk nu misschien a.s. zaterdag gaat doen heeft een succespercentage van 50% bij deze ombouwoperatie heb ik gehoord. Ik heb Guidion inmiddels zover dat ze iets met een ombouwsetje gaan doen. Van Xs4all is er nog geen enkele erkenning dat deze verantwoordelijkheid bij hun ligt. Xs4all wilde vandaag niks doen voordat Reggefiber bij hun met een terugmelding kwam.

Het is onmogelijk om bij Xs4all iemand buiten de helpdesk te spreken te krijgen die verantwoordelijk is voor het proces en de afspraken met Reggefiber. Dit is een organisatie die niet wil leren van feedback van klanten, en waar de klant per de enige probleemeigenaar blijft. Bij elk telefoontje krijg je iemand anders te spreken die de calllog weer moet nalezen en het probleem maar half begrijpt.

Andere ervaren issues zijn het niet willen toesturen van een 3G stick ("calamiteitenstick", soms werd het bestaan zelfs ontkend door een helpdeskmedewerker) zodat er in ieder geval iets van Internet geleverd wordt en het meestal niet willen terugbellen. Xs4all stuurt jou een sms-je met het verzoek om de helpdesk te bellen als ze nieuwe informatie hebben. Dat nummer heeft regelmatig een wachttijd die oploopt richting een half uur.
Hmm, ik hoop voor XS4all dat ze meelezen want na dit relaas stel ik de "overstap" nog maar even uit.

Yorrick bedankt voor deze info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik schat dat ze hier niet meelezen, maar in news:xs4all.general lezen in elke geval wel een paar techneuten mee. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Timo dan wel Jerry een reactie gaan geven als je dit verhaal daar post. Cynische reclame trouwens: onze monteur gaat niet weg voordat alles werkt. Al met al een reden te meer om gewoon bij InterNL te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Niet online
Reggefiber gaat vraag bundelen in wijken van Stadsdeel Amsterdam Nieuw-West

http://www.telecompaper.c...msterdamse-wijken--915596

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrick
Als vervolg op mijn eerdere bericht van 20 december. Sinds zaterdagmiddag 22 december heb ik na ruim een week downtime weer een werkende Internetverbinding via XS4ALL. De monteur van Guidion die langskwam had gelukkig het goede ombouwsetje bij zich. Op vrijdag sprak ik de eerste XS4ALL medewerker die wel eens van zo'n setje gehoord had. Hij wilde/kon echter niet schriftelijk bevestigen dat XS4ALL verantwoordelijk is voor de ombouw van de FTU en niet Reggefiber. Verder kon hij niet vooraf vaststellen of de monteur over het juiste setje zou beschikken.

Met flink wat hulp van mij is de monteur er in geslaagd om het ombouwsetje correct te monteren. Bij zijn eerste klant had hij duct tape nodig, maar bij correcte plaatsing is het een nette oplossing. Ik had het gevoel dat ik het zelf had kunnen doen. Er is slechts een schroevendraaier nodig en wat voorzichtigheid. Zeker niet zo'n specialistisch werk als het initieel plaatsen van een FTU.

Ik heb van Genexis gehoord dat de ombouwsetjes niet meer gemaakt worden en dat er nog een beperkte voorraad in het monteurskanaal is. De monteur die bij mij langskwam (Guidion heeft trouwens een ZZP model a la Post NL pakketten) was na de plaatsing bij mij door zijn voorraad heen.

Ik weet dat alle 60 meterkasten in mijn gebouw 5 jaar geleden voorzien zijn van een oude FTU ongeacht of ze een glasvezelabonnement namen of niet. Als die mensen nu willen overstappen naar een glasvezelverbinding treden dus waarschijnlijk dezelfde problemen op als bij mijn overstap.

Inmiddels heb ik XS4ALL een uitgebreide versie van dit verhaal gemaild (7 A4tjes) en ben benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
yorrick schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:00:
[...]

Inmiddels heb ik XS4ALL een uitgebreide versie van dit verhaal gemaild (7 A4tjes) en ben benieuwd naar hun reactie.
Wat kan XS4ALL met die info? Die zijn toch niet verantwoordelijk voor de FTU of de werking daarvan, dat is operator of ispfabriek. En als die problemen hebben met een FTU dan moeten die het maar oplossen (is de eindgebruiker natuurlijk de dupe van, what new, same story met IS/RA en HVD problemen....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
trankilo schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:47:
[...]

Wat kan XS4ALL met die info? Die zijn toch niet verantwoordelijk voor de FTU of de werking daarvan, dat is operator of ispfabriek. En als die problemen hebben met een FTU dan moeten die het maar oplossen (is de eindgebruiker natuurlijk de dupe van, what new, same story met IS/RA en HVD problemen....).
Ook niet waar. De FTU is eigendom en verantwoordelijkheid van Reggefiber/GNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrick
Ik denk dat de verantwoordelijksheidproblematiek voor de FTU het volgende is. Zo'n FTU is een passief ding, waarbij voor de plaatsing een zeer gespecialiseerde en dus dure monteur nodig is i.v.m. glasvezel splicing, lassen en terminatie. De FTU in mijn meterkast functioneerde al jaren prima. Er zijn inmiddels veel verschillende partijen die willen aanbieden over dat ene glasvezeltje. Elke partij kiest zijn eigen NTU.

Omdat de oude FTU (van BBned/GNA geërfd) prima functioneert, vindt Reggefiber het niet haar probleem dat XS4ALL een bepaalde NTU wil gebruiken die niet zonder meer compatibel is met zo'n oude FTU. Daarnaast zijn klaarblijkelijk de afspraken tussen de partijen dusdanig dat de provider dan verantwoordelijk is voor de ombouw. Dat is dus uiteindelijk een simpele operatie van een paar minuten zolang je maar een ombouwsetje hebt.

Voor nieuwe gevallen speelt dit een stuk minder omdat er tegenwoordig "universele" FTUs worden geplaatst en verschillende fabrikanten NTUs hebben die daarmee compatibel zijn.

Wat XS4ALL in dit geval met de info kan is om in het vervolg het afstemmings-/verantwoordelijkheidsprobleem NIET bij de klant neer te leggen. De klant heeft alleen een contract met XS4ALL. XS4ALL moet ervoor zorgen dat er goede afspraken zijn met haar leveranciers en dat problemen soepel worden opgelost. In dit geval gaan partijen naar elkaar wijzen over de rug van de klant heen in plaats van op het juiste niveau met elkaar contact op te nemen. Die afstemming moet over het proces moet buiten het trage "ticketproces" om verlopen, waar KPN Bitstream nog eens als partij tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Dank voor de updates, ik zat ook te denken aan overstap van InterNLnet naar xs4all of KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-08 06:55
wiert.tweakers schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:21:
[...]
Dit is precies de reden dat ik graag fiber wil, maar ik verwacht het de eerst komende 5 jaar niet hier in Osdorp de Aker.
Dus hou ik het voorlopig op xs4all ADSL (stabiliteit/privacy) + UPC kabel (snelheid) en ga met elke kabel snelheidsverhoging mee.
Nieuws over glasvezel in de Aker :)

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

@Chesta: ik heb het gezien. En ik ga me ook aanmelden, en ik hoop ook dat er genoeg mensen ADSL zat zijn, en nog niet naar UPC zijn overgestapt, of de upstream van UPC zat zijn. Maar ik denk dat het toch een te kleine groep mensen zal zijn om de doorslag te kunnen geven. 30% zijn veel huishoudens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 13:29
Ik vraag me af wat de update zal zijn volgende week.
Amsterdam-Overig website van reggefiber zal dan worden geupdate werd mij verteld op facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Ze hebben in ieder geval onlangs de kaart en wat URLs bijgewerkt:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/amsterdam-de-aker/kaart
http://www.eindelijkglasvezel.nl/Amsterdam-Overig/kaart

Ziet er positief uit. Maar: ik zie niet echt waar ik me nu kan aanmelden dat ik glasvezel in de Aker wil (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Vul rechtsboven je postcode en huisnummer in en druk op Check.
Als je te zien krijgt dat de wijk in aanmerking komt etc... dan kun je daaronder doorklikken naar beschikbare abonnementen. Dan krijg je de vergelijker te zien.
Wil je zelf alles uitzoeken dan klik je op http://www.eindelijkglasvezel.nl/amsterdam-de-aker niet op "kaart"maar op "providers. Daar zie je uit welke je kan kiezen en die kennen jouw postcode en huisnummer ook al om alvast een abonnement te nemen. Kijk goed rond hier op Tweakers om te weten welke provider wat wel of niet biedt en hoe de service is bijvoorbeeld..

Bedenk wel dat ook een abonnement in de vraagbundeling geldt als contract. Als het uiteindelijk niet doorgaat vervalt het contract wel, maar gaat het wel door dan wordt je wel gewoon gehouden aan dat contract.
Het is niet vrijblijvend zeg maar.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Dank je wel. Ik ben geinteresseerd in 100/100 single-play. Ik kom dan uit op 3 providers: XS4ALL, KPN en helden-van-nu.
Ik heb al (via PSTN, ISDN en ADSL) ervaring met XS4ALL. Goed in privacy, maar als het niet werkt een slechte helpdesk.
Wat is jullie ervaring met KPN en helden-van-nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
KPN: Als je internet-only wil: geen probleem, behalve dat het altijd met bellen gecombineerd wordt. Werkt over het algemeen als een trein. Als je zelf wat meer wil tweaken dan wordt het wat minder. Alles behoorlijk dichtgetimmerd. En de Experiabox heeft nog steeds een slechte Wifi prestatie.
Helden van NU: Top. Eigenlijk klein-zakelijk maar hebben de boel erg goed voor elkaar en leveren nu ook aan consumenten.

Ik zou trouwens als ik jou was ook even de providers apart bekijken. Want bijvoorbeeld Solcon is ook een hele goede provider qua werking en zeker qua helpdesk en levert ook gewoon 100/100 single-play, voor 58,50 (zie hun eigen website).
Dus als jij je info van de vergelijker krijgt, dan klopt de vergelijker helaas niet..

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 08-01-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Dank je wel voor de info.

Inmiddels is de vergelijker aangepast en krijg ik er meer resultaten van terug (o.a. Solcon en Tele2 staan er nu ook in).
Komende week ga ik me er wat meer in verdiepen.

Weet iemand wanneer dat "voorintekenen" afloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Staat op diezelfde site:

"Wordt het percentage niet gehaald, dan krijgen andere gemeenten voorrang en kan het jaren duren voordat De Aker opnieuw aangesloten kan worden. De peiling vindt plaats op 21 april"

21 april dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Ik was dus weer veel te vroeg met zoeken en te laat met posten. Gisterochtend gezocht, toen stond alleen dat artikel van 19 december er op (:

Dank voor alle info.

Dit zijn de linkjes op dit moment:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/amsterdam-de-aker/
http://www.eindelijkglasv..._nominatie_voor_glasvezel
http://www.eindelijkglasv...voor_glasvezel_in_De_Aker

Ik heb dus nog even om te bedenken wat ik met de huidige sitatue (ISDN van KPN, ADSL van XS4ALL en kabel van UPC) wil.
De reden dat ik dat heb:
- ISDN omdat KPN vanwege de concessie noodstroomvoorziening heeft op PSTN en ISDN, en ik meerdere MSNs heb
- ADSL bij XS4ALL omdat ze beter met privacy zijn dan de meeste andere providers
- UPC omdat het veel sneller is dan ADSL (ik zit op ruim 2 km van de centrale, dus meestal ADSL limiet ligt tussen 4 en 10 mbit (afhankelijk van of KPN en XS4ALL met hun DSLAM aan het klooien zijn)

Concessie o.a. http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/07/09/Med/01.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Nog 1 vraag over 100/100 mbit:

Wat is jullie ervaring als je dat een paar uur sustained vol gooit (omdat je bijvoorbeeld een VM van 100 gigabyte over het internet aan het sturen bent).
Op hoeveel procent van je transfer rate kom je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
Barre73 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:17:
En de Experiabox heeft nog steeds een slechte Wifi prestatie.
Meestal staat de router in de meterkast en dat is sowieso een ongelukkige plek. Zelf gebruik ik de wifi van de Experia niet, maar een apart Unifi accesspoint van Ubiquity midden in het huis. Zit een veel betere kwaliteit chips in dan in de gebruikelijke routers en AP's en dat merk je. Ding deelt via een Netgear GS105E de Cat5E met de TV. Resultaat: 30 tot >50 Mb/s down en upload overal in huis, tot achter in de (dak-)tuin. Investering van bijelkaar > 100 euro maar dan ben je ook klaar. Wil je naast de 2,4 Ghz band de pro versie met 5 Ghz dan komt er wat bij. Voordeel van die laatste is dat je er (nog) in je eentje bent, nadeel is dat 5 Ghz slecht door vloer en plafond heen komt.
Unifi is overigens goedkoper in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
wiert.tweakers schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:45:
Nog 1 vraag over 100/100 mbit:
Op hoeveel procent van je transfer rate kom je dan?
Dat is lastig te zeggen, hangt niet alleen van jouw kant af. Ik heb een 100/100 verbinding in het 'oude' net in Osdorp en op de Ookla test van Regge kom ik struktureel uit op een ping van 9 ms en 94 down en 93 up.
Dat kan in de Aker beter zijn, daar komt neem ik aan de nieuwe gigabit standaard zodat je ook een 500/500 Mb abo kunt nemen. Mensen die ik ken op IJburg komen ook op die snelheden uit. Soms zelfs behoorlijk meer, zie deze video :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Dirk-Gemeente schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:13:
[...]
Dat is lastig te zeggen, hangt niet alleen van jouw kant af. Ik heb een 100/100 verbinding in het 'oude' net in Osdorp en op de Ookla test van Regge kom ik struktureel uit op een ping van 9 ms en 94 down en 93 up.
Dat is al zo veel beter dan UPC haalt, dus ik ga me gewoon inschrijven. Moet alleen nog nadenken over de provider.
Dank je wel voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Ik haal hier (Indische Buurt) op de reggefiber test ook 94/94 constant met een zeer lage ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrick
Update wat betreft de door mij ervaren perikelen bij de overstap van een glasvezelverbinding via InterNLnet naar XS4ALL in het Oostelijk Havengebied.

De uitgebreide omschrijving van mijn overstapervaringen die ik bij XS4ALL heb ingediend heeft tot diverse verbeteracties binnen het bedrijf geleid en een geaccepteerd voorstel voor compensatie. Op basis hiervan heb ik er vertrouwen in dat andere overstappers niet opnieuw dezelfde ellende hoeven mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt wel of Amsterdam is blijven steking in de middel eeuwen zonder vooruitzicht op modernisering. UPC begon 14 jaar geleden in de hoofdstad van Nederland met de aanleg van hun netwerk en de distributie was makkelijk en snel geregeld vanuit je eigen winkel plein kon je bestellen in de bus.
Fiber doet dit precies anders om gaat eerst elk boere gat langs en laat de bewoners van deze metropool barsten. Tientallen berichten maken niks uit je mag met een handtekenen lijstje zelf een 'initiatief' tonen. Waar slaat dit allemaal op. Heeft iemand een idee hoelang het nou nog moet gaan duren voordat er al hier is redelijke support komt? Of zit onze geweldige gemeente raad nog steeds dwars, hoe dan ook word een beetje triest verhaal na 6 jaar glasvezel in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 07:59:
[..]
Heeft iemand een idee hoelang het nou nog moet gaan duren ...
[..]
Het is vandaag 10 februari, toch?
Nou, laten we het er dan maar op houden dat het nog 10 jaar duurt...

En morgen?
Waarschijnlijk duurt het dan nog 11 jaar!

[sarcasme mode uit]
Ja, ik baal ook stevig van deze prehistorische aanpak van de verglazing van Amsterdam.
Ik mag dan 'blij' zijn met mijn 10mbit upstream bij UPC (die 120mbit downstream is me opzich wel best) maar ik gebruik het internet meer voor upstream dan downstream wegens eigen dagelijkse videoproducties.
Ik ben dan ook van mening dat het internet zijn tijd als uitsluitend downloadmedium heeft gehad en dat de snelheid in beide richtingen gelijk dient te zijn.

De huidige situatie is als een rivier als De Rijn bij hoogwater: stroom-afwaards kom je prima, maar stroom-opwaards over het zandpad ernaast is een hele toer. Doe mij dan maar een vijfbaans snelweg in beide richtingen, ben je 's-avonds in ieder geval nog op tijd thuis voor de warme hap! ;)

Helaas is het zuur gesteld met die handtekening initiatieven, inderdaad. Mensen moeten het éérst zien en dan stappen ze pas over; iemand die met een papiertje langs de deuren gaat loopt niemand voor warm op de enkeling die zelf voldoende technisch is onderlegd om ook de voordelen van glas in te zien, maar met enkel die 'true believers' winnen we de oorlog niet.

Wat ik mij vervolgens afvraag, waarom kan het in een (toch niet bepaald kleine) stad als Utrecht dan wel?
Andere bebouwing? Misschien. Maar niet dusdanig anders als minstens 75% van Amsterdam.

Maargoed, met enkel die handtekeningenlijstjes als optie zit er niets anders op dan afwachten.
Tegen de tijd dat er een grote digitale muur om Amsterdam heen staat en alles daarbuiten verglaast is, en er geen enkel ander gebied in Nederland meer over is dat nog verglaast kan worden, zullen we nog wel eens aan de beurt komen.

Voor de eerstkomende 5+ jaar vrees ik nog UPC klant te moeten blijven. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:28

mrsar

waar een sar is,is een wodka

wat ik ook nooit heb begrepen is waarom het bij de nieuwbouw (zoals om mij heen hier in west) niet gelijk wordt geregeld. waarom lukt kabel(specifieke upc versterkers in mijn meterkast) wel en wordt de fiber niet meteen gedaan......
Ik woonde eerst in Oost,en daar kreeg ik 5 jaar lang te horen dat het toch echt in 2 kwartalen geregeld kon worden,tegen de tijd dat ik verhuiste kon ik het zowaar bestellen xD...dus :P

[ Voor 28% gewijzigd door mrsar op 10-02-2013 18:55 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het slaat ook eigenlijk nergens op, ze zijn in heel amsterdam alles aan het openbreken qua straat en dan kunnen ze er niet even meteen een glaslijn inleggen.
Woon zelf in oud-west en hier zijn in het afgelopen half jaar tot jaar vrij veel straten vernieuwd en of veel opengebroken voor werkzaamheden, maar nog steeds is het niet mogelijk om glasvezel te verkrijgen buiten de nieuwbouw wijken en osdorp kennelijk.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
Vandaag is mijn INternlnet afgesloten om een overstap naar Xs4all te maken( 100Mb). Ik had pas een afspraak op de 25ste maar toen ik daarnet belde kreeg ik tot mijn blijdschap te horen dat Guidion vanavond nog een monteur wil langs sturen om de boel aan te sluiten.Tot zover top service, echter zit mijn meterkast een meter of 15 van mijn computer, welke kabel kan ik het beste hiervoor gebruiken om het door te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
fukutoshin schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:25:
Vandaag is mijn INternlnet afgesloten om een overstap naar Xs4all te maken( 100Mb). Ik had pas een afspraak op de 25ste maar toen ik daarnet belde kreeg ik tot mijn blijdschap te horen dat Guidion vanavond nog een monteur wil langs sturen om de boel aan te sluiten.Tot zover top service, echter zit mijn meterkast een meter of 15 van mijn computer, welke kabel kan ik het beste hiervoor gebruiken om het door te trekken?
CAT 5E of Cat 6. Beiden gaan tot 1Gbit (zij het met onderlinge verschillen, dat wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
ik ben blij, de overstap ging (bijna) naadloos, de Guidion dude kwam op zijn scooter avonds laat langs en kon mij niet aansluiten omdat ik de spullen nog helemaal niet had ontvangen van Xs4all, ik dacht dat hij die zou meenemen, hoe dan ook, hij ging wat rond bellen en is daarna vertrokken, 1 dag met de Ihpone als hotspot lopen internetten en toen bedacht ik mij dat ik nog op een oud adres een modem had en kastje glasvezel, deze opgehaald, blauwe kabeltje erin, vast klikken en hoppa
Alleen probeer ik nu mijn Timecapsule er direct tussen te zetten zonder succes, deze gebruike ik wel bij InterNLnet ook om draadloos timemachine te gebruiken, iemand die het wel gelukt is, heb hem op bridge mode gezet maar nog geen succes 8(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P17
  • Laatst online: 24-12-2024

P17

Kan iemand mij vertellen of het eventueel aan te leggen netwerk in Osdorp De Aker eigendom van Reggefiber wordt of van Glasvezel Amsterdam, dat immers ook het eigendom heeft van het bestaande netwerk in de stad (Oost en Osdorp)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik ga zeer waarschijnlijk verhuizen naar amsterdam oost waar glasvezel mogelijk is via reggefiber (bij tweak wel alleen groen zie ik)

Maar nu ben ik een beetje zoek geraakt in het glasvezelbos qua aanbiedingen en prijzen ten opzichte van elkaar en wat er nu wel en niet geleverd word.
Hopenlijk kan iemand mij hier wat meer mee helpen.

Nu hebben wij Horizon van UPC 60 Mbit (is opzegbaar door vele problemen die er zijn en hangt er dus vanaf of glasvezel beter is of we dit doen of dat het mee verhuist)

Wat ik zoek in een alles in 1 abonnement is het volgende:
[list]
• Snel internet zo rond de 40-50Mbit Upload gelijk
• HD tv met in ieder geval de NL zenders in goede HD kwaliteit
• Interactieve TV waarbij ik kan opnemen en live pauzeren (on demand is ook fijn)
• Decoder die door middel van Optisch of coax is aan te sluiten op versterker (als er decoder bij zit uiteraard)
• Telefonie is niet belangrijk omdat we dit niet gebruiken, als het erbij zit is het alleen maar mooi

Zelf kom ik toch steeds bij tweak uit, maar dan zit je vast aan KPN en daar hoor ik toch wel veel slechte dingen over en heb ik eigenlijk hiervoor al altijd gemeden.

Wie o wie kan mij een beetje de goede richting ophelpen hiermee

[ Voor 10% gewijzigd door Rubman op 26-02-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
P17 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:12:
Kan iemand mij vertellen of het eventueel aan te leggen netwerk in Osdorp De Aker eigendom van Reggefiber wordt of van Glasvezel Amsterdam, dat immers ook het eigendom heeft van het bestaande netwerk in de stad (Oost en Osdorp)?
Beiden. Ze werken samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Is er geen Vodafone beschikbaar dan?

Bij elk van hun abonnementen, bijvoorbeeld de 50-50 mbit kan je tegen meerprijs (of eenmalig of tegen huur) een Amino M540 krijgen die precies heeft wat jij wilt. Een HD Decoder met harde schijf waardoor je kan pauzeren en opnemen, en die heeft een optische uitgang naar de versterker. Trouwens ook een rood/witte RCA.\
HD TV is goede kwaliteit (via Glashart media) en 20 HD zenders.

En het is glasvezel dus download en upload zijn altijd gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Ik heb bedrijf aan huis en zou graag fysiek 2 fiber aansluitingen willen zodat ik privé en bedrijf echt volledig gescheiden kan houden.

Dat kan dus niet: reggefiber legt maar 1 fysieke aansluiting per woning aan: https://twitter.com/RF_DeAker/status/306015235918139394

Als ik de bedrijfsruimte zou gaan verhuren, dan kan een huurder dus nooit een aparte fiber aansluiting aanvragen.

Met ADSL en kabel kan dat wel. Toch een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Barre73 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:09:
Is er geen Vodafone beschikbaar dan?

Bij elk van hun abonnementen, bijvoorbeeld de 50-50 mbit kan je tegen meerprijs (of eenmalig of tegen huur) een Amino M540 krijgen die precies heeft wat jij wilt. Een HD Decoder met harde schijf waardoor je kan pauzeren en opnemen, en die heeft een optische uitgang naar de versterker. Trouwens ook een rood/witte RCA.\
HD TV is goede kwaliteit (via Glashart media) en 20 HD zenders.

En het is glasvezel dus download en upload zijn altijd gelijk.
Volgens de VF site krijg ik die er niet bij, maar een andere zo te zien de A540 die deze aansluitingen niet heeft.
Daarbij betaal je dan € 5 Per maand extra en kom je al snel uit op 60 euro per maand terwijl je bij Tweak eigenlijk hetzelfde krijgt voor 50 Per maand en snellerre verbinding.

Zit voornamelijk met het feit dat ik wil kunnen opnemen en het geluid 5.1 wil doorgeven aan de versterker (die helaas niet over HDMI beschikt) is dit dan bijvoorbeeld ook mogelijk door een eigen decoder te nemen die deze functies heeft?
Ben dus helemaal niet thuis in wat wel en niet kan met glasvezel en de aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Foto op de Vodafonesite is van een A140. Geloof me (of bel ze anders)... die HD decoder met harddisk van 4,95 per maand is de M540. Die decoder wordt namelijk bepaald door de leverancier van de TV diensten en dat is Glashart Media. Die ondersteunen de A140 voor het standaard pakket en de M540 voor het interactief/opnemen pakket.
Vodafone lijkt iets duurder maar let op: Je krijgt meer HD zenders, vooral betere TV kwaliteit (Tweak=KPN pakket), geen Experia Box met slechte Wifi antenne, en ook nog een coax-DVB-C signaal voor je evt. tweede TV.
Oh ja: opnemen bij Tweak is niet op je eigen harde schijf maar "in the cloud"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Achter die experiabox kan ik toch nog een gewone router hangen? of gaat dat niet.
Was namelijk van plan om mijn huidige tp-link 1043ND te behouden met WRT-DD erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiDaMan
  • Laatst online: 09-08-2023
Indodraakje schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:00:
Had het maar even gegokt en een mailtje te sturen. Ik heb best wel een redelijk positieve mail teruggekregen. Nu de geduld nog!

"Op dit moment ligt er nog geen glasvezel in Amsterdam Zuid-Oost.
Wij zijn bezig in dit gebied een start te maken. De verwachting is dat dit langer dan een jaar gaat duren.
Als wij gaan aanleggen, communiceren wij dat met de bewoners van het betreffende gebied."
Hey Indodraakje.. Naar welke provider of glasvezelboer was dat mailtje? Hou ik die ook even in de gaten. Wacht al jaaaaren nml :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00
Rubman schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:26:
Achter die experiabox kan ik toch nog een gewone router hangen? of gaat dat niet.
Dat gaat alleen als je VLANs gaat splitsen. Kan wel, hier op GoT uitgebreide instructies in KPN Glasvezel thread, maar vergt een switch/router die dit ondersteunt. Het mag wel van KPN, maar ze bieden (op zich begrijpelijk) geen ondersteuning als je dit doet. Ik heb het geprobeerd, het werkte prima een maand of twee, maar toen veranderde KPN iets in de PPPoE of zo en verloor mijn Time Capsule router elke paar minuten z'n verbinding. Heeft me uren gekost om uit te zoeken, heb zelfs die Time Capsule omgeruild (de Experiabox deed het wel dus ik dacht dat-ie stuk was). Ga m'n vingers er niet meer aan branden.

Als je WAN direct op de Experiabox binnen laat komen is die per definitie router. Een router op een LAN poort van de EB is dubbelop en dat is af te raden.

Ik ga naar Vodafone wanneer contract KPN is uitgediend, kan ik m'n eigen router zonder gezeur gebruiken (en ben ook hard toe aan DVB-C).
Pagina: 1 ... 27 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.