Een kleine tijdlijn van mijn onsuccesvolle avontuur. Ik probeer over te stappen van Concepts ICT glasvezel naar Lijbrandt glasvezel in Amsterdam / Zeeburg. Het abonnement bij Concepts ICT is op 1 november 2011 afgelopen.
15 aug 2011 - `Bij een overstap van glas naar glas dient u rekening te houden met een downtime van gemiddeld 10 werkdagen.` waren de profetische woorden van de helpdesk Lijbrandt in antwoord op mijn vraag over het overstappen.
19 oktober 2011 - Aanvraag gedaan/klant geworden bij Lijbrandt
19 oktober 2011 - Bevestiging en inloggegevens voor self-service pagina's ontvangen.
1 november 2011 - Concepts ICT beeindigt het abonnement. Een internetloos tijdperk breekt aan.
15 november 2011 - 10 werkdagen verstreken sinds aflopen Concepts ICT abonnement, geen kik van Lijbrandt.
Enige malen helpdesk proberen te bereiken, maar wachttijd overschrijdt tolerantie-grens.
22 november 2011 - Helpdesk Lijbrandt gebeld. De order loopt niet door. Hier begin ik langzamerhand toch wel lichtelijk door te lopen van het wachten. Vorige melding was dat de lijn niet vrij gegeven was. Nu hebben ze technische storing, dus vanmiddag proberen ze het opnieuw.
24 november 2011 - Helpdesk Lijbrandt gebeld. Order wederom (?) opnieuw ingeschoten. Mooie woorden voor iets wat ook op 19 oktober al gedaan is.
30 november 2011 - Gebeld met helpdesk Lijbrandt. De helpdeskmedewerker was zo snel niet in staat om de status van de bestelling aan te geven, helpdeskmedewerker belooft op 1 december terug te bellen voor de status update..
1 december 2011 - niks. snif.
2 december 2011 - Helpdesk Lijbrandt gebeld. Excuses voor het niet terugbellen ontvangen, helpdeskmedewerker gaat op mijn verzoek z`n niet-terugbellende collega uitschelden voor `tuttebel`.
Tevens bevestiging van probleem. Lijn is niet vrijgegeven door Concepts ICT. Ook zeggen ze dat mijn gebied (Zeeburg e.o.) een `probleem`-gebied is. Overstappen kan wel tot 40 werkdagen duren. (8 weken).
Ik hoor een zachte echo van de woorden. 40? Dat waren er toch 10? Na een lichte aarzeling wil de helpdeskmedewerker het telefoonnummer van Concepts ICT voor me opzoeken (ik heb geen internet)
Helpdesk Concepts ICT bevestigt dat de lijn niet is vrijgegeven. Doen geen uitspraak of toezegging over hoe lang het nog gaat duren voor dat dat wel gebeurt. Helpdeskmedewerker zegt dit probleem niet heel vaak tegen te komen, heeft vandaag wel 2 andere klanten met zelfde probleem aan de telefoon gehad. (reken even mee: 1 helpdesk medewerker met 3 klanten met zelfde probleem die dag, en hoeveel helpdeskoempaloempa's op 1 zaal?)
5 december 2011 -Ook vandaag geen sinterklaas. Of maar een kadootje in mijn schoen, of een Piet! (en nee ,ook geen emailtje)
Vraag:
- Wie moet wie achter de broek zitten voor het `vrijgeven` van de lijn?
- Welke arme eerstelijnshelpdesk oempa-loempa kan ik bellen om stimulerende woorden in de oren te schreeuwen (die behoefte heb ik bestwel) zodat er ook echt wat gebeurt? Dit valt nog erg mee als je het vergelijkt met wat mijn vriendin ze aan wil doen

- Wat is de fysieke actie van het `vrijgeven nu eigenlijk?