Overstappen van glasvezel naar glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdv25772
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-02-2012
Zijn er nog meer mensen die over willen stappen van de ene glasvezel provider naar een andere?

Ik heb al een aantal jaren een all-in-1 pakket op het glasvezelnetwerk in Deventer. Nu wil ik overstappen naar een andere provider op het glasvezelnetwerk, maar ik krijg te horen dat het niet mogelijk is vanwege het feit dat het technisch niet mogelijk is. Er wordt gezegd dat er geen rekening is gehouden dat er mensen zouden kunnen overstappen van glas naar glas. Het lijkt mij eerder te maken hebben met de voorgenomen aankoop van KPN van een aantal providers van Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 20:42

The Wizard

Moderator Mobile
Ik ga overstappen van XMS naar Tweak (WDGO --> WDGO). In principe moet dit redelijk simpel gaan. Zo gauw XMS de diensten eraf heeft gehaald kan Tweak deze activeren. Er wordt geadviseerd om even een belletje te plegen naar de Helpdesk zodat ze het direct kunnen inschieten.

Ik heb het 200 Mbit pakket aangevraagd, dus er wordt eerst een 100 Mbit profiel geactiveerd, en daarna komt een monteur langs om de CPE/NT te vervangen door een Gbit versie.

Tot zover de theorie :). Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ik heb opgezegd/aangevraagd per 1-2-2012, dus nog even enkele weekjes wachten. Ik zal mijn ervaringen hier posten.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdv25772
Ik kan ook overstappen, maar moet dan eerst de oude provider opzeggen. Het zou betekenen dat ik voor een aantal weken geen televisie, telefoon en internet meer heb. Dat wil ik niet en het kan ook niet in verband om verschillende redenen.

Goede onderlinge afspraken tussen de providers kunnen een en ander voorkomen, net zo als bij ADSL is geregeld, maar het lijkt er op dat eerst dezelfde problemen zo als bij ADSL naar boven zijn gekomen, moeten worden opgelost. Hoe lang heeft dat wel niet geduurd. De consumentenprogramma's zoals Vara's Kassa en Tros Radar, kunnen volgens mij dan weer enige zendtijd hiervoor gaan inruimen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419977

rdv25772 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:13:
Ik kan ook overstappen, maar moet dan eerst de oude provider opzeggen. Het zou betekenen dat ik voor een aantal weken geen televisie, telefoon en internet meer heb. Dat wil ik niet en het kan ook niet in verband om verschillende redenen.

Goede onderlinge afspraken tussen de providers kunnen een en ander voorkomen, net zo als bij ADSL is geregeld, maar het lijkt er op dat eerst dezelfde problemen zo als bij ADSL naar boven zijn gekomen, moeten worden opgelost. Hoe lang heeft dat wel niet geduurd. De consumentenprogramma's zoals Vara's Kassa en Tros Radar, kunnen volgens mij dan weer enige zendtijd hiervoor gaan inruimen. >:)
Ik ben over gestapt van KPN -> Concepts ICT, dit moest ik geheel zelf sturen en heeft me wel downtime gekost maar dit is afhankelijk van hulp van beide ISP's en ook of je overstapt binnen dezelfde operator of niet.

Wat is je huidige provider en naar welke wil je overstappen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 05-01-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352566

Ik heb anders gehoord dat overstappen met opzegservice zoals bij DSL op heel korte termijn mogelijk moet worden, weet je toekomstige provider daar niks over te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105878

Ik ben in overstap van xmsnet naar xs4all, iom xs4all alle diensten eerst op adsl geactiveerd en nadat de lijn vrij was van xmsnet de upgrade naar xs4all glas aangevraagd. Ben hier begin december mee gestart en hoop nu elk moment dat dit afgerond is.

Procedure voor glas-glas is er nog niet maar wel zsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdv25772
Anoniem: 419977 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:14:
[...]

Ik ben over gestapt van KPN -> Concepts ICT, dit moest ik geheel zelf sturen en heeft me wel downtime gekost maar dit is afhankelijk van hulp van beide ISP's en ook of je overstapt binnen dezelfde operator of niet.

Wat is je huidige provider en naar welke wil je overstappen?
Ik wil van Concepts ICT naar xs4all. Ik zit al van af 2007 in de clinch met Concepts over van alles. Zo is ons bij de aanleg onder meer digitale tv als onderdeel van het abonnement verkocht, waarbij je wel een decoder moest aanschaffen en dan had je geen extra kosten. Sinds feb 2010 moeten we de kosten er extra voor betalen, maar ja dit laatste is off topic.

Ik wil geen downtime. Volgens mij is dat ook niet nodig. Natuurlijk kunnen problemen optreden bij het omzetten, maar dat moet je niet van uit gaan. De providers hebben er meer kaas van gegeten en kennis er over dan ik als leek heb.
Anoniem: 105878 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:28:
Dat de procedure voor glas naar glas er niet is, vind ik vreemd. Er is mijn inziens door de providers en andere gerelateerde bedrijven toch ervaring opgedaan met de uitrol van ADSL en de problemen die daar bij naar voren zijn gekomen. Uit meerdere berichten op dit forum blijkt dat het overstappen van glas naar glas al lang speelt.
Anoniem: 352566 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:19:
Ik heb anders gehoord dat overstappen met opzegservice zoals bij DSL op heel korte termijn mogelijk moet worden, weet je toekomstige provider daar niks over te vertellen?
XS4ALL gaf in eerste instantie aan dat het mogelijk was om over te stappen van glas naar glas. Nu geven ze aan dat het voorlopig niet kan, maar dat het op korte termijn wel zou worden. Ik kreeg begin december te horen dat ik voor kerst 2011 over zou zijn, maar voor kerst had ik gebeld omdat ik niet te horen had gekregen. Toen werd gezegd, met ruggespraak naar de afdeling die hier over gaat, dat het vanaf 2 januari 2012 wel mogelijk zou zijn. Dus 3 januari gebeld en je raadt het al. Men hoopt dat het voor het einde van deze maand wel mogelijk zou zijn. Ze geven aan dat KPN Bitstream aan geeft dat een en ander technisch niet mogelijk is. Waar heb ik dat verhaal al eens eerder gehoord/gelezen? Volgens mij was dat een van de bedrijven die bij het overstappen van ADSL naar ADSL ook al dwars lag.

Ik ga wel weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

IK dacht dat er wettelijk geregeld was dat je in één dag kan overstappen van de ene aanbieder naar de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 18:00
Ik ben gisteren overgestapt van kpn glas naar concepts glas in Deventer binnen 1 dag :)

Ik wou eerst naar tweak glas maar duurde de overstap een aantal weken............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vernam in de Reggefiber winkel in Leeuwarden, dat een overstap 10 dagen downtijd heeft.
Bespottelijk, adsl kan ook binnen een dag ... waarom glas niet ...
Lijkt me enig patchwerk, wat tunnels omzetten, klaar.... kinderziektes ... nehh slecht doordacht ?

[ Voor 5% gewijzigd door frissie op 14-01-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdv25772
Anoniem: 375601 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:07:
IK dacht dat er wettelijk geregeld was dat je in één dag kan overstappen van de ene aanbieder naar de andere?
Dat dacht ik ook, maar dat is niet zo. Ik heb hierover contact gehad met Consuwijzer en zij geven aan dat het een en ander geregeld dient te worden tussen de providers, zoals bij ADSL gebeurt. Wel zou je als potentiële overstapper dit bij Consuwijzer kunnen melden. Het niet snel kunnen overstappen kan mogelijk worden gezien als een concurrentie beperkende maatregel. Dit laatste is wel in strijd met de wet.
frissie schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:39:
Ik vernam in de Reggefiber winkel in Leeuwarden, dat een overstap 10 dagen downtijd heeft.
Lijkt me enig patchwerk, wat tunnels omzetten, klaar.... kinderziektes ... nehh slecht doordacht ?
Slecht doordacht, ik zou eerder zeggen:
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:23
Anoniem: 105878 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:28:
Ik ben in overstap van xmsnet naar xs4all, iom xs4all alle diensten eerst op adsl geactiveerd en nadat de lijn vrij was van xmsnet de upgrade naar xs4all glas aangevraagd. Ben hier begin december mee gestart en hoop nu elk moment dat dit afgerond is.

Die is er wel. alleen heeft xs4all dat niet op orde. Altans als zij via wgdo leveren.
frissie schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:39:
Als je de achterliggende techniek niet weet en wat er bij komt kijken. Reageer dan gewoon niet ;)

@rdv25772,
Misschien iets minder hoge bomen praten? Glasvezel overstap is op het WGDO netwerk er gewoon. Echter op wba word daar nu aan gewerkt altans als ik verschillende berichten van gebruikers op dit forum mag geloven :)

[ Voor 45% gewijzigd door White_Collar op 16-01-2012 16:35 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rekenblok schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:32:
[...]

Die is er wel. alleen heeft xs4all dat niet op orde. Altans als zij via wgdo leveren.

[...]

Als je de achterliggende techniek niet weet en wat er bij komt kijken. Reageer dan gewoon niet ;)

@rdv25772,
Misschien iets minder hoge bomen praten? Glasvezel overstap is op het WGDO netwerk er gewoon. Echter op wba word daar nu aan gewerkt altans als ik verschillende berichten van gebruikers op dit forum mag geloven :)
XS4ALL kan niet gebruik maken van overstapprocedure binnen WGDO zij maken alleen gebruik van WBA. En een procedure WGDO -> WBA zal er voorlopig nog niet zijn.

Overstap binnen WGDO kan inderdaad prima vandaag ben ik ook WGDO -> WGDO overgestapt. Oude provider verwijdert diensten, nieuwe ISP schiet de diensten in (provisioning) en je bent weer online..

Er word inderdaad gewerkt aan een overstapprocedure voor een overstap binnen WBA -> WBA.

WGDO -> WBA en WBA -> WGDO zal er voorlopig nog niet komen verwacht ik zo..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 16-01-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rekenblok schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:32:
Weet hoe ze dat doen, was sarcastisch bedoeld ... 8)
Maar 10 dagen downtijd is niet normaal |:(
Hooguit 2 dagen is al veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441173

Ik heb nu KPN glasvezel brons en heb me afgelopen september ingeschreven bij Xs4all glasvezel. Op 26 november wordt ik gebeld door XS4all om de aansluiting te regelen, maar het wordt stil aan de andere kant van de lijn als ik vertel dat ik al glasvezel van KPN heb hij zegt dat overstappen niet mogelijk is. Ik zeg dat ik op Tweakers heb gelezen dat Xs4all al KPN glasvezel klanten heeft benaderd voor een overstap, zegt hij dat Xs4all de procedure al op orde heeft maar Bitstream (=WBA) nog niet. Daar stranden overstap aanvragen nog. Zegt die man nog dood leuk: dan zeg je eerst KPN op en daarna vraag je Xs4all aan en heb je een paar weken geen internet, telefoon en tv, maar je kan in de tussentijd wel zo'n 3G dongel van ons gebruiken 8)7 . Op mijn gelach antwoordt hij dat ik ook over een maand of zo een kan informeren of het wel al kan en zo nee, weer een mandje wachten en weer vragen.

Er is hier al meer dan twee jaar WBA glasvezel in het dorp en dan is een WBA > WBA overstap nog niet mogelijk? Dat lijkt op het frustreren van consumenten door KPN (KPN , Bitstream en Xs4all zijn van KPN) zoals ze in het verleden ook al deden bij adsl. Zie het Tros Radar forum . Ik heb gekeken naar klagen over internet bij Consuwijzer, maar daar wordt eerst naar de provider verwezen. Helaas is Bitstream niet mijn provider. Is dit dan wellicht iets voor de Opta, omdat dit KPN als moeder met drie dochterbedrijfjes betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdv25772
Anoniem: 441173 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:51:
Ik heb nu KPN glasvezel brons en heb me afgelopen september ingeschreven bij Xs4all glasvezel.
...
Is dit dan wellicht iets voor de Opta, omdat dit KPN als moeder met drie dochterbedrijfjes betreft?
Ik krijg exact hetzelfde te horen. Gelukkig zijn ze consequent in hun verhaal. Maar wat ze zeggen willen we niet.

Het lijkt mij ook iets voor de NMA, aangezien KPN ook de andere providers wil over nemen.
Volgens mij wordt er bij WGDO geen monteur naar de wijkcentrale gestuurd om draadjes om te hangen en is de wijziging m.i. eenvoudiger.

@Rekenblok
Wat hebben wij als klanten te maken met WGDO en WBA? Volgens mij (wat ik ook op maak uit dit en andere forums) zou dat ook voor ADSL gelden. Daar speelt het probleem volgens mij niet meer.
Vraagje: heb je contacten met een van de providers?

Wat mij ook steekt is dat er in de communicatie over het verkrijgen van een abonnement bij een andere provider er tot voor kort nergens werd gesproken over het feit dat overstappen van glas naar glas niet mogelijk is. Als je zoekt bij de verschillende providers op de term overstappen, dan wordt bijna over het overstappen naar glasvezel bedoeld. Sinds kort (eind vorig jaar) komt bij XS4ALL een melding dat het momenteel niet mogelijk is om over te stappen van glas naar glas. Bij KPN krijg ik geen melding.

Bij de postcode check van de onderstaande providers krijg ik de er achterstaande meldingen.
XMSDe diensten van XMS zijn binnenkort beschikbaar op <mijn adres>
Lijbrandtis voor mij niet beschikbaar
Solcongeen indicatie
KickXLHelaas, KickXL is nog niet beschikbaar op jouw locatie
Tweakgeen indicatie

Los van het bovenstaande heb ik reeds begin 2011 bij een KPN infopunt (zo'n mobiel punt) nagevraagd of het mogelijk was om over te stappen van glas naar glas. Toen werd er gezegd dat het wel mogelijk was. Er was toentertijd alleen sprake van dat het meenemen van het telefoonnummer niet mogelijk of problematisch zou zijn. Dus als provider zoals XS4ALL en KPN nu komen met het verhaal dat het technisch niet mogelijk is, gaat dat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rdv25772

Dat klopt bij WGDO -> WGDO word er geen monteur naar de PoP gestuurd. Wat er gebeurd is dat de oude provider de diensten van de lijn verwijdert. Vervolgens is het voor de nieuwe provider slechts 1 druk op de knop om de lijn te provisionen en je kan weer online zijn.

Als klant kan je te maken hebben met WGDO & WBA. In sommige gebieden zijn beide operators (Reggefiber & KPN) actief. Solcon levert bijvoorbeeld over WGDO en XS4ALL over WBA. Als klant heb je vrij weinig te maken met de operator. Wanneer je een overstap maakt tussen deze netwerken moet je rekenen op een vrij lange downtime periode. De lijn moet dan namelijk eerst gedepatched zijn in de PoP voordat de nieuwe ISP een lever order kan inschieten die goed doorloopt. En daarna moet het NT ook nog vervangen worden.

Overstappen van KPN -> XS4ALL of in iedergeval binnen het WBA moet mogelijk worden zoals Rekenblok al zij. Alleen niet van WGDO -> WBA of vice versa. KPN is nog bezig met dit mogelijk te krijgen. Wanneer dit precies mogelijk word is onduidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb op de Xs4all site gisteravond de link naar glasvezel bestellen geklikt en een postcode check gedaan. Daar kreeg ik als antwoord dat op mijn adres een glasvezelaansluiting technisch mogelijk is. Waar op hun site melden vermelden ze dat een glas naar glas overstap nog niet mogelijk is of moet ik wat verder het bestel proces in gaan?

WBA naar WBA voor adsl heb ik in 2007 gedaan. In oktober vroeg ik een overstap van Xs4all Only naar Telfort aan, met als wensdatum 3 december 2007. 's Morgens had ik nog verbinding via Xs4all, toen ik 's middags thuiskwam had ik geen verbinding meer. Toen heb ik mijn Telfort modem aangesloten en geconfigureerd en was weer on line. Het administratieve deel verliep wel wat chaotisch. De verwachtte opleverdatum van Telfort kreeg ik pas dinsdag 4 december binnen met als datum die nog wat verder in de toekomst lag, terwijl ik al inmiddels in line was via Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422105

Anoniem: 419977 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 07:43:
@rdv25772

Overstappen van KPN -> XS4ALL of in iedergeval binnen het WBA moet mogelijk worden zoals Rekenblok al zij. Alleen niet van WGDO -> WBA of vice versa. KPN is nog bezig met dit mogelijk te krijgen. Wanneer dit precies mogelijk word is onduidelijk..
Ik wil van InterNL naar XS4ALL, WGDO -> WBA als ik het goed heb. Ik heb gisteren gebeld met XS4ALL, ze zeiden: "Toevallig dat u daar nu over belt. We hebben net gehoord dat we vanaf 1 februari een overstapprocedure zullen hebben, als enige provider van NL."

Dus of ik dan terug wil bellen. Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422105 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:33:
[...]

Ik wil van InterNL naar XS4ALL, WGDO -> WBA als ik het goed heb. Ik heb gisteren gebeld met XS4ALL, ze zeiden: "Toevallig dat u daar nu over belt. We hebben net gehoord dat we vanaf 1 februari een overstapprocedure zullen hebben, als enige provider van NL."

Dus of ik dan terug wil bellen. Ben benieuwd....
Dat verkondigen ze al een maand lang. Alleen klopt er niks van, KPN is alleen bezig met een overstapprocedure voor binnen het WBA.

Wat ze bij XS4ALL vertellen klopt dan ook zeker niet, er is geen procedure voor WGDO -> WBA en vice versa en die gaat er voorlopig ook nog niet komen.
Anoniem: 441173 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:21:
Ik heb op de Xs4all site gisteravond de link naar glasvezel bestellen geklikt en een postcode check gedaan. Daar kreeg ik als antwoord dat op mijn adres een glasvezelaansluiting technisch mogelijk is. Waar op hun site melden vermelden ze dat een glas naar glas overstap nog niet mogelijk is of moet ik wat verder het bestel proces in gaan?

WBA naar WBA voor adsl heb ik in 2007 gedaan. In oktober vroeg ik een overstap van Xs4all Only naar Telfort aan, met als wensdatum 3 december 2007. 's Morgens had ik nog verbinding via Xs4all, toen ik 's middags thuiskwam had ik geen verbinding meer. Toen heb ik mijn Telfort modem aangesloten en geconfigureerd en was weer on line. Het administratieve deel verliep wel wat chaotisch. De verwachtte opleverdatum van Telfort kreeg ik pas dinsdag 4 december binnen met als datum die nog wat verder in de toekomst lag, terwijl ik al inmiddels in line was via Telfort.
Binnen DSL is overstappen tegenwoordig vaak geen enkel probleem. Wanneer je XS4ALL glasvezel besteld en je hebt al glasvezel krijgen hun de melding bij het aanvragen van de lijn dat er geen vrije aansluiting is. Dat het glas -> glas overstappen niet mogelijk is, staat overal op het internet te lezen (m.u.v. WGDO -> WGDO).

Wanneer je met de telefonische support zal bellen van welke glas ISP dan ook zullen ze je dit bevestigen. De procedure voor nu is als je geen WGDO -> WGDO gaat ; Oude provider opzeggen -> wachten op disconnect line order -> als het WAN lampje uit is op de NT ben je gedepatched -> aanvragen bij nieuwe ISP.

Als je twee ISP's hebt die een en andere willen helpen bespoedigen kan dit soms wat sneller gaan en zal je vast van hun andere instructie krijgen, maar over het algemeen wagen providers zich er liever niet aan door de lange downtime (Vaak minimaal 2-3 Weken).

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 19-01-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdv25772
Anoniem: 441173 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:21:
De melding volgt op het moment er in het bestelproces gekozen wordt of je gebruik wil maken van de overstapservice en je al gebruik maakt van diensten op de glasvezel. Het staat op de eerste pagina van het bestelproces bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rdv25772 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:04:
[...]

De melding volgt op het moment er in het bestelproces gekozen wordt of je gebruik wil maken van de overstapservice en je al gebruik maakt van diensten op de glasvezel. Het staat op de eerste pagina van het bestelproces bij XS4ALL.
Als je dat aanvinkt word je alleen terug gebeld met de melding dat er nog geen overstapproces is voor glasvezel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb'm nu ook gevonden, bedankt.

Er staat bij mij bij dat je je wel al kan inschrijven en dat er pas contact met je wordt opgenomen wanneer de overstap technisch mogelijk is. Dan kan het dus kloppen dat je wordt gebeld met de mededeling dat het overstapporoces er nog niet is. Bij de postcodecheck krijg ik namelijk wel de mededeling dat het technisch mogelijk is.

Op 26 november werd mij bij het telefoontje over de mankerende procedure gelijk verteld dat mijn aanvraag uit het systeem werd gehaald en dat ik zelf in de gaten moest houden wanneer de overstap mogelijk wordt. Hoe dat wist hij zelf ook niet. Wordt die medeling er nog steeds bij gedaan of blijft je aanvraag nu wel staan totdat de procedure wel is vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SinclairFan

Er is GEEN overstapprocedure en wanneer die er komt geld dit alleen van WBA -> WBA. Je aanvraag bij XS4ALL zal dus opnieuw vastlopen. XS4ALL zal dit duidelijk gaan aangeven op hun website wanneer dit wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422105

Tja, erg jammer....
In mijn gesprek met XS4ALL's helpdesk vroeg ik natuurlijk ook naar eventuele problemen bij overstap WGDO --> WBA. Toen heeft hij gecheckt of hij signaal zag op mijn adres, dat was er, dus dan zou het geen problemen moeten opleveren.
Na het lezen van de laatste berichten ga ik daar vooralsnog maar niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
-

[ Voor 141% gewijzigd door White_Collar op 20-01-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Rekenblok schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:40:
[...]

[mieren neuk modes] Disconnect line order bestaat niet. Dat heet een cease en clear order \[/ mieren neuk modes]
Geloof mij, die bestaan wel degelijk.
Niet bij WGDO maar bij WBA wel.

Echter is het gewoon een naam. Doel is het verwijderen van een patch. Welke naam je dat geeft lijkt me niet zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Yogoi schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:57:
[...]

Geloof mij, die bestaan wel degelijk.
Niet bij WGDO maar bij WBA wel.

Echter is het gewoon een naam. Doel is het verwijderen van een patch. Welke naam je dat geeft lijkt me niet zo interessant.
Ik had het ook over WGDO ;) WBA weet ik te weinig vanaf om me daar over uit te spreken.
Dat laat ik liever aan jou over 8)

[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 20-01-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 20:42

The Wizard

Moderator Mobile
Vandaag was hier de overstapdag, van XMS naar Tweak (WDGO --> WDGO).

07:45 signaal van XMS eraf
09:10 gebeld met Tweak Helpdesk (Gaan om 9:00 open)
10:10 signaal van Tweak staat erop! :)

Nog moet de CPE nog vervangen worden door een 1 Gbit versie, zit momenteel op 100 Mbit (200 Mbit/s pakket). Je betaald tot de vervanging gewoon voor het 100 Mbit pakket. Volgens de helpdesk kan dit nog wel enkele maanden duren.

En de portering moet ook nog plaats vinden.

Als het goed is komt de postbode vandaag met de router/STB.

De bestaande STB's hebben na een restart keurig de Tweak kleuren en logo.

Al met al goed verlopen en dus een paar uurtjes downtime gehad. :)

De Helpdesk van Tweak is ook een verademing, alle mailtjes worden binnen enkele uren beantwoord, aan de telefoon ook duidelijke informatie verstrekking. Heel wat anders dan wat ik van XMS gewend ben, daar heb ik van 3 mailtjes (verschillende onderwerpen) nooit een reactie opgekregen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jccjk
  • Laatst online: 14-05 15:26
The Wizard schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:28:
De Helpdesk van Tweak is ook een verademing, alle mailtjes worden binnen enkele uren beantwoord, aan de telefoon ook duidelijke informatie verstrekking.
Ik zit al 1 1/2 jaar bij Tweak, maar zo ken ik Tweak niet. Als je n.l. een 2e keer belt met de servicedesk met dezelfde vraag, dan is de kans groot dat je een heel ander antwoord krijgt.

Maar toch gefeliciteerd met je soepele overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Wizard schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:28:
Vandaag was hier de overstapdag, van XMS naar Tweak (WDGO --> WDGO).

07:45 signaal van XMS eraf
09:10 gebeld met Tweak Helpdesk (Gaan om 9:00 open)
10:10 signaal van Tweak staat erop! :)

Nog moet de CPE nog vervangen worden door een 1 Gbit versie, zit momenteel op 100 Mbit (200 Mbit/s pakket). Je betaald tot de vervanging gewoon voor het 100 Mbit pakket. Volgens de helpdesk kan dit nog wel enkele maanden duren.

En de portering moet ook nog plaats vinden.

Als het goed is komt de postbode vandaag met de router/STB.

De bestaande STB's hebben na een restart keurig de Tweak kleuren en logo.

Al met al goed verlopen en dus een paar uurtjes downtime gehad. :)

De Helpdesk van Tweak is ook een verademing, alle mailtjes worden binnen enkele uren beantwoord, aan de telefoon ook duidelijke informatie verstrekking. Heel wat anders dan wat ik van XMS gewend ben, daar heb ik van 3 mailtjes (verschillende onderwerpen) nooit een reactie opgekregen.
Deze ervaring deel ik met je... Ik was ook binnen een paar minuten over en ik heb ook tot nu toe zeer goede ervaringen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 18:48

IkWilbert

Het is mij!

Even een subtiel kickje ;)

Ik zit er aan te denken om over te stappen van Concepts naar XMSnet... iemand recente ervaringen met overstappen glasvezel-glasvezel?

Downtime? Hoe kan ik dit eventueel verkomen?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398772

Vandaag van xms naar KPN overgestapt. Spijt van als haren op mijn hoofd. Spullen niet ontvangen, slechte helpdesk, we kunnen u niet helpen, etc.

Overstap ging soepel, helaas nog steeds maar op 2 tv's ipv de verwachte 4.

Ben al aan het aftellen om weer terug te gaan naar xms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
IkWilbert schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:50:
Even een subtiel kickje ;)

Ik zit er aan te denken om over te stappen van Concepts naar XMSnet... iemand recente ervaringen met overstappen glasvezel-glasvezel?

Downtime? Hoe kan ik dit eventueel verkomen?
Vorig jaar de stap concepts->solcon gemaakt en vorige week solcon->XMS.
Beide keren geen downtime qua internet gehad maar bij solcon duurde het 2 maand voordat ik mijn telefoonnummer terug had en deze keer 2 weken :)

Signaal ging beide keren op de overstapdatum om 12.00uur over, zonder problemen.
Stem de overstapdatum wel goed af met beide partijen, onderling kunnen ze het volgens mij niet zien!

PS: waarom van concepts->XMS als ik vragen mag?
Beide krijgen hun signaal eind dit jaar ws van dezelfde aanbeider ISPfabriek/ReggefiberWholeSale, tegenwoordig KPN.
Hier kwam ik nadat de aansluiting actief was pas achter :|
Qua dTV blijft het tot nu toe glashart media

[ Voor 15% gewijzigd door arjants op 16-07-2012 19:16 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 18:48

IkWilbert

Het is mij!

arjants schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:13:
[...]

Vorig jaar de stap concepts->solcon gemaakt en vorige week solcon->XMS.
Beide keren geen downtime qua internet gehad maar bij solcon duurde het 2 maand voordat ik mijn telefoonnummer terug had en deze keer 2 weken :)

Signaal ging beide keren op de overstapdatum om 12.00uur over, zonder problemen.
Stem de overstapdatum wel goed af met beide partijen, onderling kunnen ze het volgens mij niet zien!

PS: waarom van concepts->XMS als ik vragen mag?
Beide krijgen hun signaal eind dit jaar ws van dezelfde aanbeider ISPfabriek/ReggefiberWholeSale, tegenwoordig KPN.
Hier kwam ik nadat de aansluiting actief was pas achter :|
Qua dTV blijft het tot nu toe glashart media
Bedankt voor de info. Wil overstappen ivm regeling werk.
Wat is trouwens het meest handig, eerst bestaande opzeggen of eerst nieuwe aanvragen.

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 16-07-2012 19:33 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb XMS eerst geboekt en kon daarna telefonisch de datum aanpassen naar de afsluitdatum van Solcon
Na de aanvraag krijg je een login om de overzet datum aan te geven

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryNak_1972
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06-2022
Ik zou niet overstappen van glasvezel naar glasvezel van Xs4all. Dit gaat volledig verkeerd. Door dat de lijn eerst vrij gemaakt moet zijn moet je je huidige provider opzeggen. Deze geeft dan een afsluit datum aan je door.

Dan denk je dat je via de website van xs4all een aansluit datum kunt aangeven waarop zij glasvezel kunnen gaan aansluiten. In mijn geval 27 augustus.

Na 3 keer gebeld te hebben met xs4all over de datum en de bezorging van het installatie pakket krijg ik op 5 juli een brief thuis dat op 13 juli internet wordt opgeleverd. Waarop ik bel met de mededeling dat dit niet juist is en dat ik een datum van 27 augustus had opgegeven. Daar konden ze niks meer aandoen, alles was al in gang gezet en kon niet meer worden stop gezet. Ze hadden een fout gemaakt bij het invoeren van mijn voorkeurs datum in hun systeem. Vreemd omdat ik dit via internet had aangevraagd en dus al in een systeem stond. Ze hebben dus blijkbaar 2 systemen waar men handmatig nog iets moeten in typen.

Na 2 uur te hebben gebeld zou alles geregeld worden, installatie pakket zou verzonden worden en betalling zou worden aangepast. Mijn huidige verbinding zou er niet onder lijden.

Op 13 juli was natuurlijk de hele internet, tv en telefoon verbinding weg. Xs4all kon dit niet oplossen. Na een aantal dagen kreeg ik de melding dat de verbinding nog stond te wachten op het signaal van het modem. Dat installatie pakket was naar het verkeerde adres gestuurd dus na weer een uur aan de lijn werdt mij verzekerd dat er een nieuw installatie pakket met spoed zou worden verzonden. Helaas betekent spoed iets anders xs4all dan in het nederlands woorden boek. Want een week later is nog geen installatie pakket verzonden.

Zit nu al 12 dagen zonder internet (ja via een mobieltje), tv en telefoon en de heldpdesk houd alles af.

Dus bezint voor men begint als je wilt overstappen naar xs4all glasvezel. Bellen als alles goed is doorgekomen heeft geen zin wat ze zeggen tot altijd ja.
Pagina: 1