Dat geldt voor de triple prijzen. Single (alleen internet) is bij de nieuwe providers nauwelijks te krijgen. Mij viel het juist op, dat je bij allemaal minimaal 45-50 euro kwijt bent.dialmformark schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:01:
En ik ben benieuwd of InterNLnet wat gaat doen aan hun prijzen/snelheden. Met de nieuwe providers erbij zijn ze de duurste van het stel.
InterNLnet 100/100 = 99euroJan-E schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:08:
[...]
Dat geldt voor de triple prijzen. Single (alleen internet) is bij de nieuwe providers nauwelijks te krijgen. Mij viel het juist op, dat je bij allemaal minimaal 45-50 euro kwijt bent.
Lijbrandt 100/100 = 69euro
Scheelt al behoorlijk
Ook bij Lijbrandt betaal je minimaal 44,95. Ik betaal nu 32,95 voor iets wat ruim voldoende is voor mijn gebruik.
Mja, ik zie het allemaal wel. Als de experia box echt troep blijkt en onredelijke beperkingen met zich meebrengt dan zeg ik ik KPN gewoon vaarwel. Zal wel vast een kleine oorlogvoering met zich meebrengen maar goed. Ook daar maak ik me niet druk om. Kan me bijna niet voorstellen dat een basale functie zoals port forwarding niet op een deugdelijke wijze wordt ondersteund. Hoe dan ook ben ik niet van plan om mijn internl verbinding op te zeggen totdat de KPN hardware zich heeft bewezen. De korting van 6 maanden is te aantrekkelijk om het niet te proberen.ultrapreventive schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:02:
[...]
Het is jammer genoeg geen 'zogenaamd dichtgetimmerde boel', het is daadwerkelijk dichtgetimmerd, ook kwa opbouw, met die VLAN zooi van ze aan de WAN kant, als ik de berichten op diverse sites mag geloven.
Het zijn niet persé techneuten die wat configuratievrijheid wensen, je kunt bv ook in bestaande hardware hebben geïnvesteerd die je graag wilt kunnen blijven gebruiken. Dan is kpn niet de beste keus.
Ik hoop van harte voor je dat je de mazzel behoudt die je in de overstap -en ook met de goede samenwerking met je gloednieuwe type hardware, altijd een gok- ervoer en je niet geconfronteerd wordt met eisen waaraan de ernstige beperkingen die kpn oplegt in de weg staan. Gebeurt dat onverhoopt later toch, zit je bij kpn up shit creek with a turd for a peddle.
Ondertussen is het van de kant van internl wel heel erg stil. Zijn ze echt niet van plan om met een prijswijziging te komen?
Toegegeven, ik hang er zelf ook het liefst een eigen EnGenius oid aan, maar port forwarding is iets wat de 789VN met de huidige firmware gewoon doet: screenshotprozak schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:36:
[...]
Kan me bijna niet voorstellen dat een basale functie zoals port forwarding niet op een deugdelijke wijze wordt ondersteund.
Ook jou wordt natuurlijk alle succes gewenst, uiteraard wederom in combinatie met de hoop dat je noden bescheiden blijven, dan is er vast nooit een probleem.prozak schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:36:
[...]
Mja, ik zie het allemaal wel. Als de experia box echt troep blijkt en onredelijke beperkingen met zich meebrengt dan zeg ik ik KPN gewoon vaarwel. Zal wel vast een kleine oorlogvoering met zich meebrengen maar goed. Ook daar maak ik me niet druk om. Kan me bijna niet voorstellen dat een basale functie zoals port forwarding niet op een deugdelijke wijze wordt ondersteund.
...
De Thomson zelf hoeft in aanleg helemaal geen troep te zijn. Geen idee wie er dacht dat port forwarding niet zou kunnen? Bij mijn weten kun je op de kpn site 'forwarding' opzoeken, stond gewoon eea over.
Overigens kun je volgens mij niet zomaar weg in het eerste jaar, dan moet er toch wel een wanprestatie worden geleverd dunkt me.
En een kleine oorlogvoering? Tussen een particuliere klant en kpn? Mja, ik heb een rotsvast vertrouwen in de uitslag daarvan.

Bij het familielid was -nadat kpn twee keer vergeten was de portering van het Alice telnr door te voeren- het nu bij de derde poging toch wel gelukt. Klasse, nu dus ook telefoon, vijf maanden na start aanvraag.
Jammer genoeg bleek de monteur trouwens geen wandcontactdoos bij zich te hebben (was wel zo aardig om uit zichzelf de wijze van oplevering door zijn voorganger aan te melden), dus die is later op eigen kosten in de meterkast aangelegd.
Hallo,
Ik wil mijn ervaring van afgelopen week met mijn tweakfiber (tweak) glasvezel verbinding in Amsterdam Zeeburg hier graag delen als waarschuwing.
Op 15 juni 2011 bleek mijn tweakfiber verbinding niet meer te werken. Ik heb de helpdesk gebeld nadat ik zelf mijn modem en router gereset had.
Er is een ticket aangemaakt waar ik op 16 en 17 juni nogmaals achteraan gebeld heb maar geen antwoord of oplossing gekregen kreeg.
Op 18 juni bleek dat Tweak sinds 10 juni over is gegaan op het netwerk van KPN in plaats van BBned. Voor deze overgang heeft Tweak naar eigen zeggen hun klanten een brief gestuurd om deze overgang soepel te laten verlopen. Echter, gaven ze zelf toe, is de brief nooit naar mij verstuurd. Hierdoor is mijn glasvezel abbo beeindigd per 10 juni en technisch afgesloten op 15 juni. De dag dat ik er voor het eerst iets van merkte.
Nu zou je zeggen dat Tweak dit op gaat lossen. Maar nee. Ik heb aangegeven dat ik tot nu toe tevreden was over hun diensten en liever bij hun wil blijven dan overstappen. Tweak gaf aan dat de migratieperiode over is en dan ik niet meer mee kon in de migratie. Ik kan wel opnieuw een aansluiting aanvragen (die ik nog heb). Dat duurt 4-6 weken. Onacceptabel lang als thuiswerkende zzp'er in de ict branche. Op mijn vraag wat ze voor me konden doen, kwam de servicedesk van Tweak alleen met oplossingen die ze NIET konden uitvoeren.
Mijn laatste voorstel was dat Tweak mij een mobiele internet(sim)kaart zou leveren die ik zelf in een 3G router zou plaatsen om zo de overgangsperiode te overbruggen. Hiertoe waren ze niet bereid na overleg met de afdeling die die beslissing maakt.
Omdat de servicedesk medewerker duidelijk deze beslissingen niet maakt vroeg ik hem om me door te verbinden met de afdeling of persoon binnen Tweak die beslist om mij NIET tegemoet te komen tijdens een probleem wat Tweak veroorzaakt heeft door mij niet op de hoogte te stellen van de overgang naar het nieuwe netwerk en de gevolgen daarvan. Antwoord was dat deze meewerkers niet aan de telefoon komen (?). Okay dan wil ik graag een naam en emailadres zodat ik diegene kan uitleggen dat ik niet akkoord ga met de afhandeling van dit probleem (nl geen oplossing). Op het moment dat de servicedesk medewerker mij deze info wilde geven werd de lijn verbroken. Ik vermoed door een meeluisterde coach of manager. Slechte zaak zeer klant onvriendelijk. En zover ik kan nagaan zijn ze ook in gebreke want in de algemene voorwaarden van tweakfiber staat dat er een wederzijdse opzegtermijn is van 1 maand na het ontvangen van een schriftelijke opzeggen. Deze heb ik tot op heden nog niet ontvangen dus tweak is contractueel verplicht mij een internetverbinding te leveren.
Inmiddels heb ik zelf een UMTS router gekocht en geplaatst om de overgang naar een nieuwe glasvezelaanbieder te overbruggen. Zoals iedereen hier wel begrijpt. Erg traag, zeker in vergelijking met de 100/100 verbinding die ik had. (of theoretisch zelfs nog heb).
Mijn advies: neem nooit een verbinding bij tweak. Zolang alles werkt prima. Zodra je customer care nodig hebt #fail #webcare.
Bedankt voor het luisteren.
Sander van den Brakel
Ik wil mijn ervaring van afgelopen week met mijn tweakfiber (tweak) glasvezel verbinding in Amsterdam Zeeburg hier graag delen als waarschuwing.
Op 15 juni 2011 bleek mijn tweakfiber verbinding niet meer te werken. Ik heb de helpdesk gebeld nadat ik zelf mijn modem en router gereset had.
Er is een ticket aangemaakt waar ik op 16 en 17 juni nogmaals achteraan gebeld heb maar geen antwoord of oplossing gekregen kreeg.
Op 18 juni bleek dat Tweak sinds 10 juni over is gegaan op het netwerk van KPN in plaats van BBned. Voor deze overgang heeft Tweak naar eigen zeggen hun klanten een brief gestuurd om deze overgang soepel te laten verlopen. Echter, gaven ze zelf toe, is de brief nooit naar mij verstuurd. Hierdoor is mijn glasvezel abbo beeindigd per 10 juni en technisch afgesloten op 15 juni. De dag dat ik er voor het eerst iets van merkte.
Nu zou je zeggen dat Tweak dit op gaat lossen. Maar nee. Ik heb aangegeven dat ik tot nu toe tevreden was over hun diensten en liever bij hun wil blijven dan overstappen. Tweak gaf aan dat de migratieperiode over is en dan ik niet meer mee kon in de migratie. Ik kan wel opnieuw een aansluiting aanvragen (die ik nog heb). Dat duurt 4-6 weken. Onacceptabel lang als thuiswerkende zzp'er in de ict branche. Op mijn vraag wat ze voor me konden doen, kwam de servicedesk van Tweak alleen met oplossingen die ze NIET konden uitvoeren.
Mijn laatste voorstel was dat Tweak mij een mobiele internet(sim)kaart zou leveren die ik zelf in een 3G router zou plaatsen om zo de overgangsperiode te overbruggen. Hiertoe waren ze niet bereid na overleg met de afdeling die die beslissing maakt.
Omdat de servicedesk medewerker duidelijk deze beslissingen niet maakt vroeg ik hem om me door te verbinden met de afdeling of persoon binnen Tweak die beslist om mij NIET tegemoet te komen tijdens een probleem wat Tweak veroorzaakt heeft door mij niet op de hoogte te stellen van de overgang naar het nieuwe netwerk en de gevolgen daarvan. Antwoord was dat deze meewerkers niet aan de telefoon komen (?). Okay dan wil ik graag een naam en emailadres zodat ik diegene kan uitleggen dat ik niet akkoord ga met de afhandeling van dit probleem (nl geen oplossing). Op het moment dat de servicedesk medewerker mij deze info wilde geven werd de lijn verbroken. Ik vermoed door een meeluisterde coach of manager. Slechte zaak zeer klant onvriendelijk. En zover ik kan nagaan zijn ze ook in gebreke want in de algemene voorwaarden van tweakfiber staat dat er een wederzijdse opzegtermijn is van 1 maand na het ontvangen van een schriftelijke opzeggen. Deze heb ik tot op heden nog niet ontvangen dus tweak is contractueel verplicht mij een internetverbinding te leveren.
Inmiddels heb ik zelf een UMTS router gekocht en geplaatst om de overgang naar een nieuwe glasvezelaanbieder te overbruggen. Zoals iedereen hier wel begrijpt. Erg traag, zeker in vergelijking met de 100/100 verbinding die ik had. (of theoretisch zelfs nog heb).
Mijn advies: neem nooit een verbinding bij tweak. Zolang alles werkt prima. Zodra je customer care nodig hebt #fail #webcare.
Bedankt voor het luisteren.
Sander van den Brakel
Goed te horen dat je van de week weer bent aangesloten!sannietweak schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:22:
Ik wil mijn ervaring (...) hier graag delen als waarschuwing.
Kleine update: KPN lijn is vandaag opgeleverd, experia box / draadloos internet (via powerline) en setupbox geen van allen geleverd maar die had de monteur gelukkig nog in zijn auto liggen. Kpn stuurt de rest na en dan komt de monteur de nagestuurde spullen ophalen. Ach ik verwachtte ook niet anders. Uiteraard was de KPN medewerker compleet verrast dat het pakket niet was afgeleverd want het was toch echt verzonden... Zal allemaal wel.prozak schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:36:
[...]
Mja, ik zie het allemaal wel. Als de experia box echt troep blijkt en onredelijke beperkingen met zich meebrengt dan zeg ik ik KPN gewoon vaarwel. Zal wel vast een kleine oorlogvoering met zich meebrengen maar goed. Ook daar maak ik me niet druk om. Kan me bijna niet voorstellen dat een basale functie zoals port forwarding niet op een deugdelijke wijze wordt ondersteund. Hoe dan ook ben ik niet van plan om mijn internl verbinding op te zeggen totdat de KPN hardware zich heeft bewezen. De korting van 6 maanden is te aantrekkelijk om het niet te proberen.
Ondertussen is het van de kant van internl wel heel erg stil. Zijn ze echt niet van plan om met een prijswijziging te komen?
Maar goed, werkt het ook? Mmm, ja ik kan internetten, ja ik kan nu via UPC én KPN tv kijken (joeppie alleen is er nog steeds geen moer op televisie) en de telefoon zal het vast ook wel doen, daar heb ik niet eens naar gekeken. Uiteindelijk gaat het me om de internet lijn de rest kan me allemaal gestolen worden. Tot nu toe werkt echter het forwarden van poorten voor geen meter. De dealbreaker voor mij zeg maar.
Webserver is met geen mogelijkheid van buitenaf te benaderen, idem voor ftp server, DMZ is godzijdank in te stellen, oh wacht, je kan het wel instellen maar het werkt alleen niet haha ik kan mijn lol op
Morgen maar even aan de telefoon gaan hangen met KPN support. Ik verheug me er nu al op.:).
Modem type: Experia box ZTE H220N
update 2: port forwarding werkt wel maar je kunt binnen het netwerk niet via je externe ip lokale servers benaderen, vandaar dat ik nergens kwam.... Zucht.... nu naar een oplossing voor deze uitdaging zoeken.
[ Voor 5% gewijzigd door prozak op 04-07-2011 22:32 ]
Verwijderd
@prozak
Ik heb precies hetzelfde probleem met die ZTE.
Ik heb twee websites draaien op mijn computer, maar die zijn (vanaf mijn eigen comp) alleen benaderbaar via b.v proxify.com
Via mijn externe ip kom ik op het inlogscherm van het modem terecht.
Ik heb hierover een frustrerende email-uitwisseling met kpn gevoerd, omdat mijn vraag niet werd begrepen.
Ik hoop dat jou iets lukt, ik begrijp zelf niets van de oorzaak.
Ik heb twee websites draaien op mijn computer, maar die zijn (vanaf mijn eigen comp) alleen benaderbaar via b.v proxify.com
Ik heb hierover een frustrerende email-uitwisseling met kpn gevoerd, omdat mijn vraag niet werd begrepen.
Eventueel op je werkstation de hosts file aanpassen zodat benodigde domains naar je interne ip wijzen?
Ja, het is een paardemiddel maar zolang KPN het niet oplost is het in ieder geval -iets-...
Ja, het is een paardemiddel maar zolang KPN het niet oplost is het in ieder geval -iets-...
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Verwijderd
Als ik mijn locale ip in de browser typ (192.168.2.1) kom ik op mijn hoofddomein, maar mijn apache server splitst de verschillende domeinen op basis van de domeinnaam.
De oorzaak ligt in de ZTE die geen NAT loopback ondersteunt. Ik heb zelf maar de host file aangepast om het op te lossen. Had geen zin om hiervoor een eigen dns server te draaien o.i.d.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:10:
@prozak
Mijn kennis van netwerken is helaas verder te beperkt om je verder te kunnen helpen. Wellicht dat je een topic binnen het netwerken forum kunt plaatsen? Een erg beknopte uitleg over NAT loopback vindt je overigens (in het engels) hier: http://opensimulator.org/wiki/NAT_Loopback_Routers
Wel stoer dat je KPN hebt 'durven' e-mailen hierover
Nu ik vrede heb met de NAT loopback beperking ben ik redelijk tevreden over de werking van internet + tv. Telefonie nog steeds niet uitgeprobeerd omdat ik daarvoor al een voip provider heb. Internet snelheid lijkt iets lager dan bij internlnet maar ik denk dat dit aan de experiabox ligt. Het browsen (via wireless) voelt gewoon trager dan met een D-Link DIR-655. en ach verder heb ik ook meteen UPC maar opgezegd. Scheelt ook weer en daar was het me om te doen. Ik geef liever 6 a 700 euro op jaarbasis uit aan iets anders/leukers dan een internetverbinding.
Verwijderd
Zojuist hebben we het persbericht met de aankondiging van iphion TV voor Amsterdam de deur uit gedaan. iphion is nu beschikbaar voor iedereen met een aansluiting op het GNA glasvezelnetwerk. Een aantal GNA klanten heeft al ruime tijd ervaring met iphion. Het is hier in dit topic ook al een paar keer besproken.
Ik ben blij dat we nu zo ver zijn met de technologie en de televisie rechten dat we iphion interactieve televisie aan iedereen op het glasvezel netwerk in Amsterdam kunnen aanbieden.
Kijk voor informatie op http://www.iphion.nl/consumenten/Amsterdam
Ik wil bij deze ook de beta testers, ooit deels via dit forum geworven, ook van harte bedanken voor hun bijdrage aan de ontwikkeling van iphion.
Merien ten Houten
Ik ben blij dat we nu zo ver zijn met de technologie en de televisie rechten dat we iphion interactieve televisie aan iedereen op het glasvezel netwerk in Amsterdam kunnen aanbieden.
Kijk voor informatie op http://www.iphion.nl/consumenten/Amsterdam
Ik wil bij deze ook de beta testers, ooit deels via dit forum geworven, ook van harte bedanken voor hun bijdrage aan de ontwikkeling van iphion.
Merien ten Houten
Omdat Internl nogal achterblijft in hun aanbod (m.n. in Mbit per Euro), wil ik overstappen naar een andere provider. Nou blijkt het overstapproces nog niet te zijn ingeregeld voor het GNA.
Ik kan wel even de internetverbinding van de buren gebruiken, maar omdat ik in ieder geval enigszins wil weten waar ik aan toe ben, hoor op dat er hier ervaringsdeskundigen zijn die ook zijn overgestapt van Internl naar een andere provider. Waarschijnlijk wordt de Lijbrandt de nieuwe provider. Ik neem alleen internet af.
Dus, als jij bent overgestapt:
- moest je inderdaad eerst opzeggen voordat je de aanvraag kon doen bij de nieuwe provider?
- zo ja, hoe lang zat je uiteindelijk zonder verbinding?
- zijn er nog goede tips/mogelijkheden om de boel te bespoedigen?
- wat moet ik vooral wel/niet doen?
Ik kan wel even de internetverbinding van de buren gebruiken, maar omdat ik in ieder geval enigszins wil weten waar ik aan toe ben, hoor op dat er hier ervaringsdeskundigen zijn die ook zijn overgestapt van Internl naar een andere provider. Waarschijnlijk wordt de Lijbrandt de nieuwe provider. Ik neem alleen internet af.
Dus, als jij bent overgestapt:
- moest je inderdaad eerst opzeggen voordat je de aanvraag kon doen bij de nieuwe provider?
Verwijderd
Ik ben begin mei overgestapt van Internlnet naar KPN glasvezel. Ik heb mijn oude provider pas opgezegd, nadat alles van KPN goed werkte. Dat was feitelijk dezelfde dag als dat KPN was geïnstalleerd. Heb toen dus een maand een dubbel abonnement gehad, maar dat nam ik op de koop toe. Ik wilde niet het risico lopen dat KPN niet werkte en mijn oude provider al vertrokken was.
Heb dus internet, telefoon en tv via KPN. TV-beeld is beter dan destijds met KPN. Dit is digitaal. Internlnet bood analoog. Alles verloopt prima. Geen storingen gehad enzo
Heb dus internet, telefoon en tv via KPN. TV-beeld is beter dan destijds met KPN. Dit is digitaal. Internlnet bood analoog. Alles verloopt prima. Geen storingen gehad enzo
- Ben in okt. jl overgestapt van InterNL naar KPN, reden: thuisfront was beperkte tv-aanbod zat- moest je inderdaad eerst opzeggen voordat je de aanvraag kon doen bij de nieuwe provider?
- Voorafgaand opzeggen was niet nodig;
- Ca. half uur zonder bruikbare verbinding. Tijd werd besteed aan installatie nwe Genexis in de meterkast, via GSM overleg met collega in centrale bij overzetten glaslijn aldaar ("ja, het licht is er af" en paar seconden later "Ik heb weer licht"), plaatsen van KPN-router en inregelen settopbox TV en installatie KPN/Thomson-driver op PC;
- bespoedigen: zou ik niet weten;
- je kunt overwegen pas op te zeggen als je je nieuwe verbinding hebt (heb ik ook gedaan, met wat planning zou je die evt overlap ook kunnen terugbrengen tot een week of twee.
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
Jullie zijn beide overgestapt naar KPN. Ik heb echter met twee andere aanbieders contact gehad en die hebben mij beide verteld dat ik de verbinding eerst zou moeten opzeggen, voordat zij een nieuwe kunnen aanvragen.
Heeft KPN hierin misschien een soort voorkeurspositie, of heb ik tweemaal verkeerde info gekregen?
Als het gaat zoals jullie beschrijven, dan vind ik een maandje dubbel betalen, zodat ik maar enkele uren downtime heb, geen probleem.
Jullie zijn beide overgestapt naar KPN. Ik heb echter met twee andere aanbieders contact gehad en die hebben mij beide verteld dat ik de verbinding eerst zou moeten opzeggen, voordat zij een nieuwe kunnen aanvragen.
Heeft KPN hierin misschien een soort voorkeurspositie, of heb ik tweemaal verkeerde info gekregen?
Als het gaat zoals jullie beschrijven, dan vind ik een maandje dubbel betalen, zodat ik maar enkele uren downtime heb, geen probleem.
[ Voor 15% gewijzigd door Mr_Big op 07-08-2011 13:57 ]
Misschien wordt Vodafone een interessante speler op de glasvezelmarkt?
Hier het persbericht.
Hier het persbericht.
Verwijderd
Of je verkeerde info hebt gekregen, weet ik niet. In elk geval kreeg ik het advies van een KPN-er in hun voorlichtingsbus om pas op te zeggen bij je oude provider als de verbinding enzo via KPN goed werkt. Ik ben 2 maal in die bus geweest, met 2 verschillende KPN-ers gesproken en beide vertelden ze mij hetzelfde. De verbinding werd op de installatiedag omgezet (vraag mij niet waar men dat deed en wie dat deed; stond los van de provider) van InterNLnet naar KPN. Ik had ongeveer 1 uur geen verbinding, maar dat werd mij ook verteld. Alles werkt goed sindsdien.Mr_Big schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:56:
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
De overstap procedure in Amsterdam (van BBNED naar iets anders):
Aanvragen
3-5 weken wachten
1 dag downtime (max)
Om eventuele problemen te voorkomen zou ik de oude lijn pas opzeggen als de nieuwe actief is. De meeste abonnementen zijn vast al over het jaarcontract heen en hebben een maandelijkse opzegtermijn.
@marbo:
Vodafone gaat het standaard regge/GHM product leveren. Dus wat diensten betreft gaan ze niet afwijken van de producten die de andere Regge/GHM isp's nu al leveren.
Aanvragen
3-5 weken wachten
1 dag downtime (max)
Om eventuele problemen te voorkomen zou ik de oude lijn pas opzeggen als de nieuwe actief is. De meeste abonnementen zijn vast al over het jaarcontract heen en hebben een maandelijkse opzegtermijn.
@marbo:
Vodafone gaat het standaard regge/GHM product leveren. Dus wat diensten betreft gaan ze niet afwijken van de producten die de andere Regge/GHM isp's nu al leveren.
Dat klinkt mooi!denan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:12:
De overstap procedure in Amsterdam (van BBNED naar iets anders):
Aanvragen
3-5 weken wachten
1 dag downtime (max)
Dan is mijn volgende vraag: is overstappen van Internl.net naar Lijbrandt hetzelfde als overstappen van BBned naar 'iets anders'? Of maken zowel Internl.net en Lijbrandt gebruik van Bbned?
Kreeg laatst namelijk te horen van Lijbrandt dat ik mogelijk eerst de huidige provider (Internl.net, dus) moest opzeggen, voordat zij verder konden. (Zoals jullie begrijpen, doe ik dat laatste liever niet, i.v.m. downtime).
Voor diegene die er meer vanaf weet en uitgebreid wilt antwoorden: is er een schema te geven voor welke provider gebruikmaakt van welk netwerk?
[ Voor 13% gewijzigd door Mr_Big op 23-08-2011 12:01 ]
Waar kan ik in Amsterdam nog terecht voor een glasvezelprovider? (internet + TV)
Alice is overgenomen en levert niet meer
InterNL.net geeft op glasvezelpagina 404 fout
Concepts ICT en Lijbrant zijn behoorlijk duur (bij Lijbrant betaal je als enige extra voor nieuwsgroepen
KPN is monopolistisch, de laatste keer dat ik mij daar aangemeld heb ging het twee keer fout bij hun administratieve afhandeling in INDIA (!), dat doe ik dus niet meer. Ook problemen gehad met meerdere andere KPN producten.
Rest mij sinds kort XS4all, waar ik nu zit voor ADSL. Alleen sinds ze overgenomen zijn door de KPN gaat alles veel minder
Wie weet een alternatief? Of toch maar naar UPC?
Rob
aanvulling: bericht van vandaag (24 aug. 2011)
In Amsterdam zijn er ongeveer zes providers beschikbaar. Helaas bieden in uw woongebied alleen KPN en Concept ICT hun diensten aan.
Wij hopen dat het aanbod in de toekomst verandert.
Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.
Mvg,
Serviceteam Glashart
Wat moet ik dan met een glasvezelaansluiting in mijn meterkast?
Is het de KPN dan toch weer gelukt?
Op naar UPC!!
Alice is overgenomen en levert niet meer
InterNL.net geeft op glasvezelpagina 404 fout
Concepts ICT en Lijbrant zijn behoorlijk duur (bij Lijbrant betaal je als enige extra voor nieuwsgroepen
KPN is monopolistisch, de laatste keer dat ik mij daar aangemeld heb ging het twee keer fout bij hun administratieve afhandeling in INDIA (!), dat doe ik dus niet meer. Ook problemen gehad met meerdere andere KPN producten.
Rest mij sinds kort XS4all, waar ik nu zit voor ADSL. Alleen sinds ze overgenomen zijn door de KPN gaat alles veel minder
Wie weet een alternatief? Of toch maar naar UPC?
Rob
aanvulling: bericht van vandaag (24 aug. 2011)
In Amsterdam zijn er ongeveer zes providers beschikbaar. Helaas bieden in uw woongebied alleen KPN en Concept ICT hun diensten aan.
Wij hopen dat het aanbod in de toekomst verandert.
Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.
Mvg,
Serviceteam Glashart
Op naar UPC!!
[ Voor 24% gewijzigd door robm99 op 24-08-2011 12:52 ]
Ben benieuwd naar je postcode, hier in Osdorp zijn nu 6 aanbieders actief: KPN, Lijbrandt, Helden van NU, Linq, Tweak en InterNL.net. In november komt XS4All erbij, rond die tijd ook Vodafone. Naar aanbieiding en techniek zijn ze behoorlijk verschillend. However, wellicht biedt geen van deze 8 wat je wilt of zijn bijv. symmetrische bandbreedte en een lage latency voor jou niet zo interessant.robm99 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:44:
Op naar UPC!!
KPN hoeft van mij echt niet meer (2x keer niet gelukt) bovendien geen eigen (niet KPN) voipprovider
Lijbrant is erg duur vooral met zijn opties geen idee over voip mogelijkheden
Helden van nu alleen maar zakelijke klanten
Plinq (Linq) levert niet in Osdorp
InterNL net heeft zich teruggetrokken
Tweak kan een optie zijn, hoewel ik daar weer richting KPN gestuurd wordt met groen abonnement
XS4all, mijn huidige ADSL provider, is dochter van KPN. Niet echt een aanbeveling
Vodafone wacht ik met spanning af, maar ik verwacht gepeperde prijzen.
De spoeling wordt dun. Toch maar UPC vanwege de macht van KPN?
Helden van nu alleen maar zakelijke klanten
Plinq (Linq) levert niet in Osdorp
InterNL net heeft zich teruggetrokken
Tweak kan een optie zijn, hoewel ik daar weer richting KPN gestuurd wordt met groen abonnement
XS4all, mijn huidige ADSL provider, is dochter van KPN. Niet echt een aanbeveling
Vodafone wacht ik met spanning af, maar ik verwacht gepeperde prijzen.
De spoeling wordt dun. Toch maar UPC vanwege de macht van KPN?
Welke KPN bus ben je destijds geweest en welke medewerkers waren dat?Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:26:
[...]
Of je verkeerde info hebt gekregen, weet ik niet. In elk geval kreeg ik het advies van een KPN-er in hun voorlichtingsbus om pas op te zeggen bij je oude provider als de verbinding enzo via KPN goed werkt. Ik ben 2 maal in die bus geweest, met 2 verschillende KPN-ers gesproken en beide vertelden ze mij hetzelfde. De verbinding werd op de installatiedag omgezet (vraag mij niet waar men dat deed en wie dat deed; stond los van de provider) van InterNLnet naar KPN. Ik had ongeveer 1 uur geen verbinding, maar dat werd mij ook verteld. Alles werkt goed sindsdien.
Eeerh.. Duur.. opties? Heb je http://www.lijbrandt.nl/pakketten/compleet_pakketten wel eens goed bekeken en naast het aanbod van upc geplaatst?? http://www.upc.nl/pakkett...2874.html?s_tnt=29211:2:0robm99 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:06:
En UPC is zelf geen moloch die elke vorm van vernieuwing tegenwerkt door in gebieden waar glasvezel dreigt te komen de prijzen te halveren en mensen aan een nieuw jaarcontract te binden? Qua machtsblok staat UPC/ZIGGO toch wel op dezelfde voet als KPN hoorDe spoeling wordt dun. Toch maar UPC vanwege de macht van KPN?
Is er meer bekend over de status van InterNl.net vwb glasvezel in Amsterdam?
Wel vreemd dat de glasvezel pagina's op hun website niet meer te vinden zijn. Zou je toch enige communicatie over mogen verwachten.
Groeten, Willem
Wel vreemd dat de glasvezel pagina's op hun website niet meer te vinden zijn. Zou je toch enige communicatie over mogen verwachten.
Groeten, Willem
Even de helpdesk bellen en aangeven dat de sites eruit liggen?wvdg schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:28:
Is er meer bekend over de status van InterNl.net vwb glasvezel in Amsterdam?
Om nog even terug te komen op mijn vraag over het overstappen van Internl naar Lijbrandt in Amsterdam Oost:
Gaat dit nu naadloos, of niet?
Het is mij volstrekt onduidelijk welke partijen nu waar hun netwerk hebben liggen en krijg verschillende berichten van verschillende partijen.
Gaat dit nu naadloos, of niet?
Het is mij volstrekt onduidelijk welke partijen nu waar hun netwerk hebben liggen en krijg verschillende berichten van verschillende partijen.
Ik heb vandaag contact gehad met InterNLnet over de verdwenen glasvezelpagina's. Antwoord komt er op neer dat ze (voorlopig) stoppen met het aanbieden van glasvezel in Amsterdam, omdat het aansluiten/activeren veel te moeizaam gaat.
Verwijderd
De KPN bus bij winkelcentrum Brazilië in Oostelijk Havengebied. Helaas staat die bus er sinds een dikke maand niet meer. Een week geleden heeft UPC ook er een bus neergezet... Klaarblijkelijk ook klanten aan het veroveren. Maar ook die staat er niet meer.Damocles.NL schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:20:
[...]
Welke KPN bus ben je destijds geweest en welke medewerkers waren dat?
Denan,
met de door mij gewenste opties:
HD TV
Extra zenders
2e tv
Is Lijbrandt duur mede omdat zij voor nieuwsgroepen 7 euro extra vragen
UPC is ook niet mijn favoriet (als er iets fout gaar ben je aan de goden over geleverd.)
Maar gezien het feit dat Concepts ICT en KPN beiden de voip poort afsluiten waardoor eigen voipprovider geblokkeerd wordt weet ik niet meer wat te doen.
Vodafone is vermoedelijk duur en XS4all is KPN dochter
Wie het weet mag het zeggen maar dan wel graag voor een acceptabele prijs en de vrijheid om een eigen voipprovider te kiezen
ca. 75 euro per maand is in mijn ogen niet normaal voor internet plus TV
HD TV
Extra zenders
2e tv
UPC is ook niet mijn favoriet (als er iets fout gaar ben je aan de goden over geleverd.)
Maar gezien het feit dat Concepts ICT en KPN beiden de voip poort afsluiten waardoor eigen voipprovider geblokkeerd wordt weet ik niet meer wat te doen.
Vodafone is vermoedelijk duur en XS4all is KPN dochter
Wie het weet mag het zeggen maar dan wel graag voor een acceptabele prijs en de vrijheid om een eigen voipprovider te kiezen
ca. 75 euro per maand is in mijn ogen niet normaal voor internet plus TV
denan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:24:
[...]
Eeerh.. Duur.. opties? Heb je http://www.lijbrandt.nl/pakketten/compleet_pakketten wel eens goed bekeken en naast het aanbod van upc geplaatst?? http://www.upc.nl/pakkett...2874.html?s_tnt=29211:2:0
[...]
En UPC is zelf geen moloch die elke vorm van vernieuwing tegenwerkt door in gebieden waar glasvezel dreigt te komen de prijzen te halveren en mensen aan een nieuw jaarcontract te binden? Qua machtsblok staat UPC/ZIGGO toch wel op dezelfde voet als KPN hoor
Aansluitingen gaan idd heel moeizaam in Amsterdam.
[ Voor 94% gewijzigd door Damocles.NL op 26-08-2011 01:10 ]
Waar leid je uit af dat Concepts een eigen voipprovider blokkeert? Ik heb indertijd ook Concepts overwogen, maar die viel af omdat ze geen vast IP-adres boden. Maar Voip was bij mijn weten geen probleem.robm99 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:42:
Lbt:robm99 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:42:
Denan,
HD TV
Extra zenders
2e tv
50/50Mbit, 2 maanden gratis, 1e jaar gratis 27HD zenders, gratis HD stb, Analoog & DVB-C signaal gratis inbegrepen (voor je 2e tv)-> totaal 59,95.
Wil je je gesprekskosten afkopen dan zit je 5 euro hoger.
Ook zit er een gratis newsserver bij (150kbit volgens mij) en voor de snelle variant betaal je 7 euro. Maar het staat je vrij om online een ander abonnement af te sluiten.
Op hun website staat (enigzins verborge):
Kan ik de telefonie van Concepts ICT in mijn eigen modem configureren?
Nee, Concepts ICT geeft de VoIP/SIP gebruikersnaam en wachtwoord niet vrij.
Jan-E schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:34:
[...]
Waar leid je uit af dat Concepts een eigen voipprovider blokkeert? Ik heb indertijd ook Concepts overwogen, maar die viel af omdat ze geen vast IP-adres boden. Maar Voip was bij mijn weten geen probleem.
denan schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:51:
[...]
Lbt:
50/50Mbit, 2 maanden gratis, 1e jaar gratis 27HD zenders, gratis HD stb, Analoog & DVB-C signaal gratis inbegrepen (voor je 2e tv)-> totaal 59,95.
Wil je je gesprekskosten afkopen dan zit je 5 euro hoger.
[1e jaar gratis HD is niet echt spannend, bovendien ga ik voor meerdere jaren (ik zit nu al8 jaar biju mijn provider)
Internet + TV 55 euro
extra zenders 10 euro
HD TV (vanaf 2e jaar) 5 euro
gratis nieuwsserver had ik over het hoofd gezien, maar als die niet voldoet ben je toch 7 euro extra kwijt t.o.v. andere providers.
Al met al 70-77 euro per maand plus 99 euro voor PVR en 89 euro voor 2e TV
gaat al richting 1000 euro per jaar!!!!!!!!
bij XS4ALL 70 euro (nog steeds aan de prijzige kant) met gratis PVR settopbox en 1e maand gratis
bij UPC 65 euro per maand met het risico dat als er iets fout gaat je terecht komt in het doolhof
Bij Vodafone naar alle waarschijnlijkheid 70 euro of meer.
Wat ik zoek:
fatpipe glasvezel leverancier voor een 30-50 Mb lijn voor ca 35 euro
Iphion totaal TV voor 20 euro
mijn eigen voipprovider (gaat al jaren goed) ca 3 euro
totaal ca 58 euro.
Dan ben ik vrij om onderdelen te wisselen, wordt ik niet gedwongen om pakketonderdelen af te nemen die ik niet wil en worden geen filter toegepast op onderdelen die de provider graag zelf verkoopt.
Gewoon internet,tv en telefonie bij aparte providers af nemen die ik zelf kan kiezen.
Een triple play pakket hoort minder te kosten dan de afzonderlijke onderdelen.en al helemaal niet met hoge telefoontarieven per minuut
Ook zit er een gratis newsserver bij (150kbit volgens mij) en voor de snelle variant betaal je 7 euro. Maar het staat je vrij om online een ander abonnement af te sluiten.
Dat wil nog steeds niet zeggen dat je geen andere, eigen voipprovider kunt gebruiken. Bij de FAQ staat ook iets over alarmlijnen via IP of Voip wat lijkt te suggereren dat voip gewoon mogelijk is.robm99 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:07:
Op hun website staat (enigzins verborgen):
Wat zou dan de reden kunnen zijn dat je telefonie niet kunt configureren?Jan-E schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:25:
[...]
Dat wil nog steeds niet zeggen dat je geen andere, eigen voipprovider kunt gebruiken. Bij de FAQ staat ook iets over alarmlijnen via IP of Voip wat lijkt te suggereren dat voip gewoon mogelijk is.
Dat gaat om telefonie die je van Concepts afneemt. Daar willen ze kennelijk het wachtwoord niet van vrijgeven om te voorkomen dat je via internet vanuit het buitenland gaat bellen of zo. KPN is net zo strikt, al heb ik tijden wel de beschikking gehad over de SIP gegevens van mijn InternetPlusBellen telefoon (toen ik daar nog zat).robm99 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:28:
Wat zou dan de reden kunnen zijn dat je telefonie niet kunt configureren?
Maar nergens staat dat je bijvoorbeeld geen Voipbuster- of Budgetphone-account in je eigen modem kunt configureren.
Nergens staat dat het wel kan, er zijn meer providers die poort 5060 blokkeren, ik ben in de loop der jaren wantrouwig geworden. Ik heb de vraag aan Concepts ICT gesteld via het vragenformulier Afwachten.Jan-E schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:39:
[...]
Dat gaat om telefonie die je van Concepts afneemt. Daar willen ze kennelijk het wachtwoord niet van vrijgeven om te voorkomen dat je via internet vanuit het buitenland gaat bellen of zo. KPN is net zo strikt, al heb ik tijden wel de beschikking gehad over de SIP gegevens van mijn InternetPlusBellen telefoon (toen ik daar nog zat).
Maar nergens staat dat je bijvoorbeeld geen Voipbuster- of Budgetphone-account in je eigen modem kunt configureren.
Het principe dat de leverancier slimmer is dan zijn klanten viert hoogtij in Nederland, hopelijk zijn er nog uitzonderingen
Hopelijk heeft iemand een tip waar ik nog terecht kan.
Kryz: lees je nog mee? Hoe zit dat bij Concepts?
robm99 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:24:
Nergens staat dat het wel kan, er zijn meer providers die poort 5060 blokkeren, ik ben in de loop der jaren wantrouwig geworden. Ik heb de vraag aan Concepts ICT gesteld via het vragenformulier Afwachten.
Het principe dat de leverancier slimmer is dan zijn klanten viert hoogtij in Nederland, hopelijk zijn er nog uitzonderingen
Je vergelijkt appels met peren. Het iphion totaal product heeft minder zenders, minder hd, minder uitzendinggemist content, geen extra apps, geen multiroom (dvbc en analoog) en geen pvr!
Ga je voor een 1 op 1 match met jouw keuzes bij losse leveranciers dan zit je bij lbt op 55 euro en heb je meer
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 27-08-2011 00:30 ]
Jan,Jan-E schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:39:
[...]
Dat gaat om telefonie die je van Concepts afneemt. Daar willen ze kennelijk het wachtwoord niet van vrijgeven om te voorkomen dat je via internet vanuit het buitenland gaat bellen of zo. KPN is net zo strikt, al heb ik tijden wel de beschikking gehad over de SIP gegevens van mijn InternetPlusBellen telefoon (toen ik daar nog zat).
Ik heb antwoord gehad van Concepts ICT:
Bedankt voor uw e-mail.
Wanneer u bij ons een glasvezelverbinding afneemt is alleen poort 25 geblokkeerd.
Poort 5060 is dus ook voor u te gebruiken hiervoor.
Je had dus gelijk, ook al zijn ze er in de FAQ niet duidelijk over
Blijft dat het Single pakket voor 54,50 of het triple pakket voor 72 euro(!!) behoorlijk prijzig zijn en de web site niet duidelijk is over analoge/dogitale tv, extra zenders, HD tv en PVR, vermoedelijk komen daar nog wel wat
kosten of tekortkomingen tevoorschijn.
Het enige wat ik kan vinden is 40 analoge tv zenders, maar gebleken is al dat C-ICT niet erg duidelijk is op zijn website.
Het is niet eenvoudig om er achter te komen wat er te koop is en wat het uiteindelijk kost
Iphion totaal waar ik het over heb:denan schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:30:
[...]
Je vergelijkt appels met peren. Het iphion totaal product heeft minder zenders, minder hd, minder uitzendinggemist content, geen extra apps, geen multiroom (dvbc en analoog) en geen pvr!
Ga je voor een 1 op 1 match met jouw keuzes bij losse leveranciers dan zit je bij lbt op 55 euro en heb je meer
80 zenders
16 HD zenders
Uitzending gemist
live pauzeren
2e tv
extra apps zegt mij niets
multiroom zegt mij niets
PVR wordt gecompenseerd door uitzending gemist en live pauzeren
reacties graag maar dan wel correcte informatie
Bij elke provider zal wel iets ontbreken, voor mij is het belangrijk dat ik keuze vrijheid heb voor een redelijke prijs
Ook ik hou van keuzevrijheid en niet van een totaalpakket afnemen bij één leverancier. Iphion is bij een glasvezelverbinding inderdaad een goede mogelijkheid voor TV. Bevalt mij goed. Een 2e TV kost bij Iphion wel eenmalig EUR 130 voor een extra ontvanger.
Gelet op het gegeven dat InterNLNet op glasvezel in Amsterdam een aflopende zaak lijkt, per e-mail bij de servicedesk van Lijbrandt geïnformeerd naar de gang van zaken bij overstappen. Het antwoord geeft mij niet het gevoel dat ik probleemloos kan overstappen.
Lijbrandt antwoordt namelijk dat twee glasvezel abonnementen niet naast elkaar kunnen bestaan. Mijn glasvezellijn dient vrij te zijn om Lijbrandt diensten te kunnen laten opleveren. Ik dien hierover contact op te nemen met InterNLnet. Op het moment dat mijn glasvezel lijn vrij is, stelt Lijbrandt binnen een paar dagen haar diensten te kunnen leveren.
Ik zie hier toch enig risico, dat ik enige tijd zonder internet verbinding zit.
Lijbrandt antwoordt namelijk dat twee glasvezel abonnementen niet naast elkaar kunnen bestaan. Mijn glasvezellijn dient vrij te zijn om Lijbrandt diensten te kunnen laten opleveren. Ik dien hierover contact op te nemen met InterNLnet. Op het moment dat mijn glasvezel lijn vrij is, stelt Lijbrandt binnen een paar dagen haar diensten te kunnen leveren.
Ik zie hier toch enig risico, dat ik enige tijd zonder internet verbinding zit.
Juist de correctheid van jouw informatie was de reden voor mijn reactie.robm99 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:50:
Iphion totaal waar ik het over heb:
80 zenders
16 HD zenders
Uitzending gemist
live pauzeren
2e tv
extra apps zegt mij niets
multiroom zegt mij niets
PVR wordt gecompenseerd door uitzending gemist en live pauzeren
reacties graag maar dan wel correcte informatie
Bij elke provider zal wel iets ontbreken, voor mij is het belangrijk dat ik keuze vrijheid heb voor een redelijke prijs
Je vergelijkt 2 dezelfde skoda's bij 2 verschillende leveranciers.. En kiest bij 1 leverancier voor de kale versie.. en bij de andere voor de variant met airco, cruisecontrol, navigatie en leren bekleding.. om vervolgens te roepen dat leverancier 2 'duur' is.
Iphion heeft:
- Een lagere kwaliteit HD zenders (bandbreedte beperking)
- 1 settopbox.. de 2e betaal je gewoon.. net zoals bij lijbrandt en de andere ISP's.
- Uitzendinggemist alleen voor ned 1,2,3. Lijbrandt/GHM heeft een uitzendinggemist voor ned 1,2,3 - veronica, RTL, etc
Verder vraag ik mij af wat jij van 'live pauzeren' verwacht.. Een PVR is een videorecorder waarmee je programma's op kunt nemen op zender 1 terwijl je op zender 2 iets anders kijkt.
Dat is een wereld van verschil met een pauze knopje (waarvoor je btw nog een USB hd of een SD card moet kopen) waarmee je het programma stil zet.
Neem je bij lbt (of een van de andere fiber ISP's) het meest kale GHM pakket dan ben je voor 55 euro/ maand klaar met 50/50Mbit, telefonie.. en IPTV. Als bonus krijg je dan nog analoge tv en DVB-C zodat je in alle kamers op alle tv's gewoon tv kunt kijken. Je krijgt dan qua zenderaanbod meer.. qua techniek meer.. en qua mogelijkheden meer dan bij een oplossing waarbij je los een internet verbinding neemt en bij een 2e leverancier tv.. en bij een 3e weer wat anders.
Iphiondenan schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:51:
[...]
Juist de correctheid van jouw informatie was de reden voor mijn reactie.
Je vergelijkt 2 dezelfde skoda's bij 2 verschillende leveranciers.. En kiest bij 1 leverancier voor de kale versie.. en bij de andere voor de variant met airco, cruisecontrol, navigatie en leren bekleding.. om vervolgens te roepen dat leverancier 2 'duur' is.
Iphion heeft:
- Een lagere kwaliteit HD zenders (bandbreedte beperking)
- 1 settopbox.. de 2e betaal je gewoon.. net zoals bij lijbrandt en de andere ISP's.
- Uitzendinggemist alleen voor ned 1,2,3. Lijbrandt/GHM heeft een uitzendinggemist voor ned 1,2,3 - veronica, RTL, etc
Verder vraag ik mij af wat jij van 'live pauzeren' verwacht.. Een PVR is een videorecorder waarmee je programma's op kunt nemen op zender 1 terwijl je op zender 2 iets anders kijkt.
Dat is een wereld van verschil met een pauze knopje (waarvoor je btw nog een USB hd of een SD card moet kopen) waarmee je het programma stil zet.
Neem je bij lbt (of een van de andere fiber ISP's) het meest kale GHM pakket dan ben je voor 55 euro/ maand klaar met 50/50Mbit, telefonie.. en IPTV. Als bonus krijg je dan nog analoge tv en DVB-C zodat je in alle kamers op alle tv's gewoon tv kunt kijken. Je krijgt dan qua zenderaanbod meer.. qua techniek meer.. en qua mogelijkheden meer dan bij een oplossing waarbij je los een internet verbinding neemt en bij een 2e leverancier tv.. en bij een 3e weer wat anders.
Uitzending Gemist
Programma's tot tien dagen terugkijken met Uitzending Gemist van Nederland 1, 2 en 3 en Programma Gemist van SBS6, Veronica en Net5. Deze interactieve dienst is beschikbaar onder de rode knop op de betreffende zenders.
Mist inderdaad de RTL zenders
Bandbreedte beperking was mij niet bekend en ik vraag mij af of het in de praktijk erg veel uitmaakt.
live pauzeren is bedoeld voor onderbrekingen zoals telefoon, koffie zetten en toilet.Meer niet, een SD kaartje heb ik nog wel liggen.
Lijbrandt 50 Mb kost 60 euro.
2e tv digitaal kost mij een draadloos stopcontact setje (is niet meer zo duur)
Ik heb nog nooit airco.cruisecontrol,navigatie of leren bekleding gehad, ik wil gewoon vlot internetten en goed tv kijken. Hetgeen voor de huidige mogelijkheden geen probleem mag zijn.
Al met al heb ik van jouw informatie weer iets bijgeleerd en gaat mijn belangstelling uit naar Tweakfiber 30 voor 54 euro zonder leren bekleding en airco. Wel met onbezorg opnemen op hun server. (cruisecontrol?) Voor UPC ben ik huiverig vanwege problemen in het verleden.
Zolang het goed gaat ok, maar bij problemen..........................
Bedankt voor jouw reactie, elke bijdrage is welkom
Ik heb Iphion TV Totaal, dus ook HD zenders. Wat mij betreft is de kwaliteit goed (genoeg). Kwaliteit ervaar ik als aanmerkelijk beter dan KPN HD. Ik heb Iphion niet vergeleken met Lijbrandt/GHM. Daar kan ik dus niets over zeggen.
Praktisch voordeel voor mij is, dat Iphion door het hele huis over mijn Ethernet netwerk gaat. Ik hoefde dus geen tweede Ethernet kabel of Coax kabel vanaf het glasvezelmodem naar de kamers, waar een TV staat, aan te leggen.
Praktisch voordeel voor mij is, dat Iphion door het hele huis over mijn Ethernet netwerk gaat. Ik hoefde dus geen tweede Ethernet kabel of Coax kabel vanaf het glasvezelmodem naar de kamers, waar een TV staat, aan te leggen.
Bedankt voor de nuttige info. Zo zie je maar elk nadeel heb z'n voordeel.jshoog schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:58:
Ik heb Iphion TV Totaal, dus ook HD zenders. Wat mij betreft is de kwaliteit goed (genoeg). Kwaliteit ervaar ik als aanmerkelijk beter dan KPN HD. Ik heb Iphion niet vergeleken met Lijbrandt/GHM. Daar kan ik dus niets over zeggen.
Iphion krijgt volgens mij de meeste hd feeds via kpn broadcasting... Dus de kwaliteit van kpn hd moet gelijk zijn aan die van iphion. Wat betreft de utp kabel heb je wel een punt.. Al kan dat ook een nadeel zijn. Iphion doet aardig wat slimme dingen met het netwerkverkeer maar je kunt je verbinding dichttrekken en daarmee je tvsignaal onderbreken. Met een gescheiden vlan heb je dat niet.. Al kun je natuurlijk wel zelf met dat feit rekening houden.jshoog schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:58:
@rob: neem *nooit* powerplugs voor een iptv feed! Zelfs als alles nu werkt is er geen enkele garantie dat het blijft werken. Niets zo irritant als een tv uitzending die stokt omdat je nieuwe lamp ruzie krijgt met je devolo.
bedankt,zal ik op letten.Misschien toch maar een kabeltje.denan schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:03:
[...]
Iphion krijgt volgens mij de meeste hd feeds via kpn broadcasting... Dus de kwaliteit van kpn hd moet gelijk zijn aan die van iphion. Wat betreft de utp kabel heb je wel een punt.. Al kan dat ook een nadeel zijn. Iphion doet aardig wat slimme dingen met het netwerkverkeer maar je kunt je verbinding dichttrekken en daarmee je tvsignaal onderbreken. Met een gescheiden vlan heb je dat niet.. Al kun je natuurlijk wel zelf met dat feit rekening houden.
@rob: neem *nooit* powerplugs voor een iptv feed! Zelfs als alles nu werkt is er geen enkele garantie dat het blijft werken. Niets zo irritant als een tv uitzending die stokt omdat je nieuwe lamp ruzie krijgt met je devolo.
Bij InterNLnet zijn de glasvezelpagina's voor Amsterdam en Rotterdam weer terug op de website. De vraag is echter of dit veel uitmaakt, want de tariefstelling voor bijvoorbeeld een Internet-only abonnement is niet echt aantrekkelijk in vergelijking met Lijbrandt.
Misschien wel interessant icm Iphion en eigen voipprovider?
30 MB - 40 euro
Iphion totaal 20 euro
Voipbuster ca 3 euro
totaal 63 euro
Lijbrandt internet +tv 60 a 70 euro (25/50 Mb)
30 MB - 40 euro
Iphion totaal 20 euro
Voipbuster ca 3 euro
totaal 63 euro
Nou doe je het weer!robm99 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:01:
Misschien wel interessant icm Iphion en eigen voipprovider?
30 MB - 40 euro
Iphion totaal 20 euro
Voipbuster ca 3 euro
totaal 63 euro
LBT 50/50 + IPTV + analoge tv + DVB-C + HD Settop-box + telefonie -> €59,95.
Misschien begrijp ik robm99 niet goed, maar InterNLnet heeft geen 30/30 voor 40 euro.
Lijbrandt 50/50 (voor EUR 44,95) lijkt me aantrekkelijker dan InterNLnet 30/30 (voor EUR 49,95).
Totaal dan Lijbrandt 50/50 + Iphion Totaal + Voipbuster is EUR 67,95.
Lijbrandt 50/50 (voor EUR 44,95) lijkt me aantrekkelijker dan InterNLnet 30/30 (voor EUR 49,95).
Type foutje: moest zijn 50 eurojshoog schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:43:
Misschien begrijp ik robm99 niet goed, maar InterNLnet heeft geen 30/30 voor 40 euro.
misschien was de wens de vader van de gedachte
Lijbrandt wordt niet genoemd door Iphion als een van de bedrijven waarmee ze samenwerken
Ik kan ondertussen door de bomen ook het bos niet meer zien.
[ Voor 4% gewijzigd door robm99 op 31-08-2011 17:42 ]
Nou niet meteen boos wordendenan schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:10:
[...]
Nou doe je het weer!
LBT 50/50 + IPTV + analoge tv + DVB-C + HD Settop-box + telefonie -> €59,95.
Ik heb de in eerdere posts vermelde kosten voor 2e tv (extra settopbox) en HDtv vergeten te vermelden (elk 5 euro)
Voordeel van Lijbrandt is wel dat ik denk dat ze in Amsterdam glashart media tv leveren en geen KPN tv
Maar HDTV is dus gratis de eerste 12 maanden.. (en daarbij zitten er ook aardig wat HD zenders in het basispakket tegenwoordig) en een 2e STB is niet nodig aangezien je ook DVB-C of analoog kunt gebruiken. Verder kost een 2e stb bij iphion ook geldrobm99 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:40:
[...]
Nou niet meteen boos worden![]()
Ik heb de in eerdere posts vermelde kosten voor 2e tv (extra settopbox) en HDtv vergeten te vermelden (elk 5 euro)
Voordeel van Lijbrandt is wel dat ik denk dat ze in Amsterdam glashart media tv leveren en geen KPN tv
Ik heb de bedoeling om net als bij mijn vorige twee providers een jaar of 10 te blijven, dus i jaar (12x5 euro) is niet echt spannenddenan schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:54:
[...]
Maar HDTV is dus gratis de eerste 12 maanden.. (en daarbij zitten er ook aardig wat HD zenders in het basispakket tegenwoordig) en een 2e STB is niet nodig aangezien je ook DVB-C of analoog kunt gebruiken. Verder kost een 2e stb bij iphion ook geld
Alleen Ned 1,2 en 3 (volgend het zenderoverzicht) is mij net iets te mager
DBV-C/analoog is een redelijk alternatief
Lijbrandt staat in ieder geval op mijn shortlist samen met XS4all (te veel KPN) en Tweakfiber (heb ergens gelezen dat dit ook een KPN dochter is???)
KPN wil ik niet meer en UPC ben ik huiverig voor.
Ik wil in ieder geval proberen een weloverwogen keuze te maken als ik in de komende 10 jaar 7500 euro aan mijn provider ga betalen.
Als ik na afscheid van Digitenne een grotere flatscreen ga kopen wil ik wel betere tv kwaliteit.
2e STB bij Iphion is 89 euro, niet echt wild
het actuele zenderoverzicht staat op www.glashartmedia.nl. Vaak is dat sneller dan de updates op de sites van de isp's aangezien het zenderaanbod redelijk kan fluctueren. De rtl hd zenders zitten ook al in het basispakket en de komende weken kwamen er nog meer zenders bij. Qua beeldkwaliteit ga je in ieder geval vooruit op digitenne, wat je ook neemt (zelfs analoog) maar de beste kwaliteit krijg je bij de isp's die de ghm streams hebben. Daarop krijg je de zenders uncompressed door vanuit de bron, net as bij ziggo hd.robm99 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:42:
Ik heb de bedoeling om net als bij mijn vorige twee providers een jaar of 10 te blijven, dus i jaar (12x5 euro) is niet echt spannend
Alleen Ned 1,2 en 3 (volgend het zenderoverzicht) is mij net iets te mager
DBV-C/analoog is een redelijk alternatief
Lijbrandt staat in ieder geval op mijn shortlist samen met XS4all (te veel KPN) en Tweakfiber (heb ergens gelezen dat dit ook een KPN dochter is???)
KPN wil ik niet meer en UPC ben ik huiverig voor.
Ik wil in ieder geval proberen een weloverwogen keuze te maken als ik in de komende 10 jaar 7500 euro aan mijn provider ga betalen.
Als ik na afscheid van Digitenne een grotere flatscreen ga kopen wil ik wel betere tv kwaliteit.
Dat bitrate verschil zie je niet bij stilstaand beeld maar bij grote bewegende vlakken valt dat enorm op, bvb bij voetbalvelden, tour beelden of natuurshots. Anders kun je het beste een keer kijken naar wat voorbeelden/testopstellingen, dan weet je in ieder geval wat de verschillen zijn en kun je een weloverwogen keuze maken.
Als ik de info op de site van Iphion goed begrijp, is Iphion mogelijk als je een glasvezelverbinding hebt bij een van de Amsterdamse glasvezelproviders. Je sluit echter een contract met Iphion zelf.
Als je Iphion in werking wilt zien, kun je in Amsterdam gaan naar Kramer, 1e Oosterparkstraat 182 (zie website Iphion).
Als je Iphion in werking wilt zien, kun je in Amsterdam gaan naar Kramer, 1e Oosterparkstraat 182 (zie website Iphion).
Weet iemand of het glasvezelnet in Amsterdam IJburg een WGDO of een WBA netwerk is? Ben serieus aan het overwegen over te stappen van UPC naar Lijbrandt of KickXL, maar ik wil niet graag achteruit in beeldkwaliteit.
Bij de Glashart winkel aan de IJburglaan wisten ze me te vertellen dat KPN een WBA netwerk levert en Lijbrandt WGDO ??
Bij de Glashart winkel aan de IJburglaan wisten ze me te vertellen dat KPN een WBA netwerk levert en Lijbrandt WGDO ??
Is mij weer e.e.a. duidelijker geworden. Bedankt voor reactie.denan schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:27:
[...]
het actuele zenderoverzicht staat op www.glashartmedia.nl. Vaak is dat sneller dan de updates op de sites van de isp's aangezien het zenderaanbod redelijk kan fluctueren. De rtl hd zenders zitten ook al in het basispakket en de komende weken kwamen er nog meer zenders bij. Qua beeldkwaliteit ga je in ieder geval vooruit op digitenne, wat je ook neemt (zelfs analoog) maar de beste kwaliteit krijg je bij de isp's die de ghm streams hebben. Daarop krijg je de zenders uncompressed door vanuit de bron, net as bij ziggo hd.
Dat bitrate verschil zie je niet bij stilstaand beeld maar bij grote bewegende vlakken valt dat enorm op, bvb bij voetbalvelden, tour beelden of natuurshots. Anders kun je het beste een keer kijken naar wat voorbeelden/testopstellingen, dan weet je in ieder geval wat de verschillen zijn en kun je een weloverwogen keuze maken.
conclusie:
Ik heb nu 8MB (XS4all) en Digitenne. Ik ben geen games liefhebber dus ik denk dat Lijbrandt/25 (55 euro incl. PVR) voldoende is met een duidelijke tv verbetering t.o.v. Digitenne.
Bij 50 Mb komt UPC (57 euro incl. PVR en 2e tv) weer in beeld, maar ik blijf huiverig voor die toko.
[ Voor 31% gewijzigd door robm99 op 01-09-2011 10:53 ]
1-09-2011:jshoog schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:25:
Bij InterNLnet zijn de glasvezelpagina's voor Amsterdam en Rotterdam weer terug op de website. De vraag is echter of dit veel uitmaakt, want de tariefstelling voor bijvoorbeeld een Internet-only abonnement is niet echt aantrekkelijk in vergelijking met Lijbrandt.
Geachte meneer / mevrouw,
Wij leveren momenteel geen glasvezel in Amsterdam.
ADSL leveren we wel.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Danny -
InterNLnet Servicedesk
"Volgens jullie website wel?"
Geachte meneer / mevrouw,
Blijkbaar een fout op de website.
Ik zal het doorgeven.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Danny -
InterNLnet Servicedesk
[ Voor 16% gewijzigd door robm99 op 01-09-2011 14:05 ]
Ben er inmiddels achter dat na het wegvallen van Alice en InterNL.net in Amsterdam Concepts-ICT de enige is waarmee de combinatie met Iphion mogelijk is echter:
Concepts_ICT triple pakket: (50Mb) 72,00 euro
Concepts-ICT single pakket (50Mb) +Iphion totaal: 74,50 euro.
Niet erg interessant dus, bovendien erg prijzig.
Wel een voordeel is dat Concepts-ICT met glashartmedia werkt.
Concepts_ICT triple pakket: (50Mb) 72,00 euro
Concepts-ICT single pakket (50Mb) +Iphion totaal: 74,50 euro.
Niet erg interessant dus, bovendien erg prijzig.
Wel een voordeel is dat Concepts-ICT met glashartmedia werkt.
Net binnengekomen:
Geachte heer/mevrouw,
Helaas bieden wij voor nieuwe klanten nog niet de nieuwe abonnementen aan. Die zijn dus ook nog niet te bekijken op de website.
Dit zal in de toekomst aangepast worden en dan kunt u ook zien wat de kosten zullen zijn en dan kunt u bij zenderpakketten een overzicht zien van wat er in een digitaal pakket zal zitten.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Concepts ICT
Amsterdam huilt, waar het eens heeft gelachen.
KPN lacht waar...........................................
Geachte heer/mevrouw,
Helaas bieden wij voor nieuwe klanten nog niet de nieuwe abonnementen aan. Die zijn dus ook nog niet te bekijken op de website.
Dit zal in de toekomst aangepast worden en dan kunt u ook zien wat de kosten zullen zijn en dan kunt u bij zenderpakketten een overzicht zien van wat er in een digitaal pakket zal zitten.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Concepts ICT
Amsterdam huilt, waar het eens heeft gelachen.
KPN lacht waar...........................................
In Amsterdam kun je toch Lijbrandt 50/50 (internet-only) nemen. Bij Lijbrandt kun je bovendien een zelf gekozen router gebruiken. Ik ben overigens al ongeveer 1,5 week bezig om per e-mail een duidelijk antwoord te krijgen van de support van Lijbrandt op de vraag hoe het overstappen gaat van InterNLnet naar Lijbrandt.
[ Voor 42% gewijzigd door jshoog op 04-09-2011 18:13 ]
Als ik het goed begrepen heb werkt Iphion niet samen met Lijbrandt anders zou Lijbrandt 50/50 coor 45 euro een optie zijn, hoewel hun triple play optie net zo duur is i.c.m glashartmedia.jshoog schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:45:
In Amsterdam kun je toch Lijbrandt 50/50 (internet-only) nemen. Bij Lijbrandt kun je bovendien een zelf gekozen router gebruiken. Ik ben overigens al ongeveer 1,5 week bezig om per e-mail een duidelijk antwoord te krijgen van de support van Lijbrandt op de vraag hoe het overstappen gaat van InterNLnet naar Lijbrandt.
Het enige waar ik over twijfel is de organisatie van Lijbrandt
Dit is inderdaad een bekend probleem: ook ik ben al enkele weken bezig om duidelijkheid te krijgen over overstappen van Intetnl naar Lijbrandt.jshoog schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:45:
Ik ben overigens al ongeveer 1,5 week bezig om per e-mail een duidelijk antwoord te krijgen van de support van Lijbrandt op de vraag hoe het overstappen gaat van InterNLnet naar Lijbrandt.
De ene keer krijg ik te horen dat het zo goed als naadloos gaat (enkele uren offline), dan andere keer hoor ik dat ik de huidige lijn eerst moet opzeggen, om daarna aan te vragen bij Lijbrandt.
Ik heb het nu gewoon maar aangevraagd zonder op te zeggen, maar heb nu al enkele weken niets gehoord van Lijbrandt.
Ik snap niet dat het zo moeilijk is om gewoon duidelijke informatie te verschaffen...
Iphion is mogelijk bij alle providers op glasvezel in Amsterdam. Ik heb dit vorige week voor de zekerheid nog even gecheckt bij Iphion, omdat ik overweeg om van InterNLnet over te stappen op Lijbrandt.
robm99: waarom denk je dat Iphion niet mogelijk is bij Lijbrandt als glasvezel provider in Amsterdam?
robm99: waarom denk je dat Iphion niet mogelijk is bij Lijbrandt als glasvezel provider in Amsterdam?
[ Voor 7% gewijzigd door jshoog op 04-09-2011 20:49 ]
Alle providers van glasvezel internet doen een beetje schimmig met informatie, ik denk dat ze er technisch nog niet helemaal voor klaar zijn. Het kost in ieder geval een hoop zoek- en speurwerk.Mr_Big schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:24:
[...]
Dit is inderdaad een bekend probleem: ook ik ben al enkele weken bezig om duidelijkheid te krijgen over overstappen van Intetnl naar Lijbrandt.
De ene keer krijg ik te horen dat het zo goed als naadloos gaat (enkele uren offline), dan andere keer hoor ik dat ik de huidige lijn eerst moet opzeggen, om daarna aan te vragen bij Lijbrandt.
Ik heb het nu gewoon maar aangevraagd zonder op te zeggen, maar heb nu al enkele weken niets gehoord van Lijbrandt.
Ik snap niet dat het zo moeilijk is om gewoon duidelijke informatie te verschaffen...
Dat leek mij ook logisch, maar Iphion zelf wekte bij mij de indruk dat ze nog niet met alle providers samenwerken, ik heb inmiddels om bevestiging gevraagd. Ik vermoed dat Iphion ook nog niet alles 100% onder controle heeft. De hele glasvezel beweging rammelt nog een beetje en alle informatie is nog niet compleet of nog niet bekend.jshoog schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:26:
Iphion is mogelijk bij alle providers op glasvezel in Amsterdam. Ik heb dit vorige week voor de zekerheid nog even gecheckt bij Iphion, omdat ik overweeg om van InterNLnet over te stappen op Lijbrandt.
Dat valt op zich wel mee. De situatie in amsterdam is iets gecompliceerder dan in andere locaties doordat er al een netwerk ligt (BBNED/GNA) en jij overstapt naar een ander netwerk (KPN WGDO/WBA+).robm99 schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:10:
[...]
Alle providers van glasvezel internet doen een beetje schimmig met informatie, ik denk dat ze er technisch nog niet helemaal voor klaar zijn. Het kost in ieder geval een hoop zoek- en speurwerk.
Mbt Iphion: Het enige waarop Iphion een gebiedsselectie heeft is de IP ranges van de ISP's. De ISP's zelf filteren niets, het is aan Iphion om de ranges van de ISP's in amsterdam toe te voegen aan hun acceslijst.
Ik ben nu even de draad (glasvezel?) kwijt, betekent dit dat beide clubs (BBNED en KPN) bij mij via de glasvezelaansluiting in de meterkast bereikbaar zijn.? En wie zijn de dealers van beide clubs dan?denan schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:21:
[...]
Dat valt op zich wel mee. De situatie in amsterdam is iets gecompliceerder dan in andere locaties doordat er al een netwerk ligt (BBNED/GNA) en jij overstapt naar een ander netwerk (KPN WGDO/WBA+).
Mbt Iphion: Het enige waarop Iphion een gebiedsselectie heeft is de IP ranges van de ISP's. De ISP's zelf filteren niets, het is aan Iphion om de ranges van de ISP's in amsterdam toe te voegen aan hun acceslijst.
Glashart/Reggefiber ,die mij aangesloten hebben zitten toch in de KPN hoek? Bij welke club hoort Lijbrandt dan?
InterNL/Alice en nog wat solcon/concepts(?) plukjes zitten op het netwerk van BBNED/GNArobm99 schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:58:
[...]
Ik ben nu even de draad (glasvezel?) kwijt, betekent dit dat beide clubs (BBNED en KPN) bij mij via de glasvezelaansluiting in de meterkast bereikbaar zijn.? En wie zijn de dealers van beide clubs dan?
Glashart/Reggefiber ,die mij aangesloten hebben zitten toch in de KPN hoek? Bij welke club hoort Lijbrandt dan?
KPN/LBT en de ISP's die leveren op WBA/WGDO zitten aan de andere kant (regge/KPN)
Wat bedoel je met 'zitten aan de andere kant'?denan schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:28:
[...]
InterNL/Alice en nog wat solcon/concepts(?) plukjes zitten op het netwerk van BBNED/GNA
KPN/LBT en de ISP's die leveren op WBA/WGDO zitten aan de andere kant (regge/KPN)
Aan de andere kant van Amsterdam (Osdorp), of aan de andere kant van de glasvezel? Oftewel in het tweede geval: overstappen is geen probleem, want alleen de vezel in de centrale ompluggen van InterNL naar Lijbrandt/KPN?
Dit laatste zou aansluiten op het verhaal van Dirk-Gemeente die naadloos is overgestapt van InterNL naar KPN.
Andere kant = "op het andere netwerk". Volgens mij kan dan niet zomaar de fiber omgepatched worden, de genexis op locatie is namelijk eigendom van de vorige netwerkbeheerder.Mr_Big schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:58:
[...]
Wat bedoel je met 'zitten aan de andere kant'?
Aan de andere kant van Amsterdam (Osdorp), of aan de andere kant van de glasvezel? Oftewel in het tweede geval: overstappen is geen probleem, want alleen de vezel in de centrale ompluggen van InterNL naar Lijbrandt/KPN?
Dit laatste zou aansluiten op het verhaal van Dirk-Gemeente die naadloos is overgestapt van InterNL naar KPN.
Komen beide netwerken nu binnen via mijn glasvezelaansluiting in de meterkast?denan schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:28:
[...]
InterNL/Alice en nog wat solcon/concepts(?) plukjes zitten op het netwerk van BBNED/GNA
Heeft het verdwijnen van Alice en InterNL te maken met overnames door Tele2?
Waar kan ik vinden wat het verschil is tussen WBA,WDGO,GNA en regge/KPN en wie wat levert?
In welke hoek opereert Lijbrandt in Amsterdam? Ik meen te weten dat ze glashartmedia leveren en dat dat behoorde tot de beter (niet KPN) kwaliteit, maar door jouw uitleg weet ik het niet meer.
Wie zei dat het niet zo ingewikkeld was?
Of geldt hier ook dat hoe meer je weet hoe meer je ontdekt dat je niets weet?
Ik lees zelfs dat IPTV van de zelfde oorsprong met verschillende kwaliteit bij de gebruiker geleverd kan worden en ik lees dat KPN tvstreams afgeknepen worden i.v.m. levering via ADSL.
Hoe moet je als consument nog de bomen door het bos zien?
Ik kan techniek nog redelijk begrijpen maar de gemiddelde consument?
[ Voor 3% gewijzigd door robm99 op 05-09-2011 12:07 ]
Nee, er ligt (in de meeste gevallen) maar 1 vezelbundel. Als je overstapt van bbned naar KPN (of andersom) blijft de hardware hangen maar patchen ze de vezels om.robm99 schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:04:
Komen beide netwerken nu binnen via mijn glasvezelaansluiting in de meterkast?
Aangezien dat mijn vorige werkgever was kan ik daar niets over zeggen. Dat zul je bij Alice/InterNLnet moeten vragen.Heeft het verdwijnen van Alice en InterNL te maken met overnames door Tele2?
In welke hoek opereert Lijbrandt in Amsterdam? Ik meen te weten dat ze glashartmedia leveren en dat dat behoorde tot de beter (niet KPN) kwaliteit, maar door jouw uitleg weet ik het niet meer.
Binnen Glashartmedia gebied zijn er 2 feeds:Ik lees zelfs dat IPTV van de zelfde oorsprong met verschillende kwaliteit bij de gebruiker geleverd kan worden en ik lees dat KPN tvstreams afgeknepen worden i.v.m. levering via ADSL.
- De WGDO bronnen (hoge kwaliteit, 1 op 1 vanuit technicolor)
- De WBA+ bronnen
WBA+ bestaat uit GHM feeds en KPN feeds waarbij de KPN feeds een lagere bitrate hebben dan de WGDO bronnen. Hierdoor is de kwaliteit dus ook iets minder (Iphion heeft dezelfde bronnen btw). Begin november is KPN klaar met een aantal verbetertrajecten en moet de kwaliteit in WBA+ gebied gelijk zijn aan WGDO gebied. (wel met de opmerking dat ik niet denk dat deze bronnen dan ook voor Iphion verbeterd zullen worden. Hun huidige STB heeft namelijk een beperking op de bandbreedte waardoor de hoge kwaliteit HD feeds te zwaar zullen zijn)
De gemiddelde consument gaat naar een winkel en neemt "tv".. en als hij dat krijgt is hij daar blij meeHoe moet je als consument nog de bomen door het bos zien?
Ik kan techniek nog redelijk begrijpen maar de gemiddelde consument?
Wie is je huidige werkgever eigenlijk? Want je zit duidelijk nog in de business. En ik wil altijd graag weten tegen wie ik praat...denan schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:14:
Aangezien dat mijn vorige werkgever was kan ik daar niets over zeggen. Dat zul je bij Alice/InterNLnet moeten vragen.
[quote]denan schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:14:
[...]
Nee, er ligt (in de meeste gevallen) maar 1 vezelbundel. Als je overstapt van bbned naar KPN (of andersom) blijft de hardware hangen maar patchen ze de vezels om.
[...]
Aangezien dat mijn vorige werkgever was kan ik daar niets over zeggen. Dat zul je bij Alice/InterNLnet moeten vragen.
[...]
[...]
Binnen Glashartmedia gebied zijn er 2 feeds:
- De WBA+ bronnen
WBA+ bestaat uit GHM feeds en KPN feeds waarbij de KPN feeds een lagere bitrate hebben dan de WGDO bronnen. Hierdoor is de kwaliteit dus ook iets minder (Iphion heeft dezelfde bronnen btw). Begin november is KPN klaar met een aantal verbetertrajecten en moet de kwaliteit in WBA+ gebied gelijk zijn aan WGDO gebied. (wel met de opmerking dat ik niet denk dat deze bronnen dan ook voor Iphion verbeterd zullen worden. Hun huidige STB heeft namelijk een beperking op de bandbreedte waardoor de hoge kwaliteit HD feeds te zwaar zullen zijn)
Hoe kom ik er nu achter wie WGDO levert en wie WBA, zoals Lijbrandt bv?
[...]
Nee, er ligt (in de meeste gevallen) maar 1 vezelbundel. Als je overstapt van bbned naar KPN (of andersom) blijft de hardware hangen maar patchen ze de vezels om.
[...]
[...]
[...]
Binnen Glashartmedia gebied zijn er 2 feeds:
- De WBA+ bronnen
Hoe kom ik er nu achter wie WGDO levert en wie WBA, zoals Lijbrandt bv?
[quote]denan schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:14:
[...]
[...]
Ik heb de indruk dat er wat rammelt en rommelt in de hoek van Tele2-BBNED-Alice-interNL, ik zal niet doorvragen. De feiten komen vanzelf boven water.
Al met al niet echt eenvoudig om een gefundeerde keuze te maken voor meerdere jaren
[...]
[...]
Ik heb de indruk dat er wat rammelt en rommelt in de hoek van Tele2-BBNED-Alice-interNL, ik zal niet doorvragen. De feiten komen vanzelf boven water.
Al met al niet echt eenvoudig om een gefundeerde keuze te maken voor meerdere jaren
Net contact gehad met de helpdesk van Lijbrandt over glasvezel in Amsterdam en overstappen van InterNL naar Lijbrandt.
Het blijkt dat ze vanaf volgende week pas echt aan de slag gaan in Amsterdam en de aanvragers daarover informatie toesturen. Dat verklaart waarom ik sinds mijn aanmelding (3 weken geleden) nog niets heb gehoord. Echt netjes is het natuurlijk niet.
Ik hoop dat het volgende week duidelijk wordt waar ik (en anderen) aan toe ben (zijn).
Het blijkt dat ze vanaf volgende week pas echt aan de slag gaan in Amsterdam en de aanvragers daarover informatie toesturen. Dat verklaart waarom ik sinds mijn aanmelding (3 weken geleden) nog niets heb gehoord. Echt netjes is het natuurlijk niet.
Ik hoop dat het volgende week duidelijk wordt waar ik (en anderen) aan toe ben (zijn).
Google + linkedin zijn je vriendJan-E schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:23:
[...]
Wie is je huidige werkgever eigenlijk? Want je zit duidelijk nog in de business. En ik wil altijd graag weten tegen wie ik praat...
Verder ondersteun ik als projectmanager de organisaties van XMS en Lijbrandt in een aantal projecten en heb ik het ontstaan van XMS nog meegemaakt vanuit InterNLnet. Vandaar mijn inside knowledge.
@rob:
WGDO of WBA+ zal rond november weinig meer uitmaken. Enige verschil is nog wel dat KPN verimatrix encoded is.. Je kunt de streams dus niet zomaar in een eigen mediacenter oppikken zoals bij wgdo (nog) wel kan.
Ondertussen zijn op de website van InterNLnet de pagina's over glasvezel in Amsterdam en Rotterdam weer verdwenen.Mr_Big schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:40:
Net contact gehad met de helpdesk van Lijbrandt over glasvezel in Amsterdam en overstappen van InterNL naar Lijbrandt.
Glasvezel Amsterdam (Osdorp)
Voorlopige conclusie na uitgebreide speurtocht:
Alice: gestopt
InterNL :gestopt
Concepts- ICT: 4 sept.
Geachte heer/mevrouw,
XS4ALL: 22 aug
Wilt U meer weten kijk dan op www.xs4all.nl/glas. U kunt daar zelf per 8 sept uw interesse voor glasvezel kenbaar maken. XS4ALL zal u voor 1 nov. 2011 informeren over de specifieke mogelijkheden van glasvezel van XS4ALL.
Vodafone: afwachten, vermoedelijk duur
resteert:
KPN: nee dank u
Lijbrandt: tv WDGO,WBA of KPN
Tweakfiber: KPN tv? experia box?
GNA beweert: helemaal klaar voor de toekomst.
Tot nu toe valt het mij bar tegen maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien (laat het mij weten)
Het lijkt een beetje op geldgebrek, honger naar macht of geklungel.
Of een combinatie van deze drie factoren
Voorlopige conclusie na uitgebreide speurtocht:
Alice: gestopt
InterNL :gestopt
Concepts- ICT: 4 sept.
Geachte heer/mevrouw,
XS4ALL: 22 aug
Wilt U meer weten kijk dan op www.xs4all.nl/glas. U kunt daar zelf per 8 sept uw interesse voor glasvezel kenbaar maken. XS4ALL zal u voor 1 nov. 2011 informeren over de specifieke mogelijkheden van glasvezel van XS4ALL.
Vodafone: afwachten, vermoedelijk duur
resteert:
KPN: nee dank u
Lijbrandt: tv WDGO,WBA of KPN
Tweakfiber: KPN tv? experia box?
GNA beweert: helemaal klaar voor de toekomst.
Tot nu toe valt het mij bar tegen maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien (laat het mij weten)
Het lijkt een beetje op geldgebrek, honger naar macht of geklungel.
Of een combinatie van deze drie factoren
Niet echt. Meer een kwestie van gecompliceerde netwerkstructuur (in de andere gebieden is het 1 operator en daarop kunnen meerdere ISP's leveren, in amsterdam zijn er 2 operators en verschillende netwerkeigenaren) in combinatie met een overgangssituatie . Qua ISP's val je tussen wal en schip wat betreft beschikbaarheid, de meeste ISP's zullen zich waarschijnlijk op pure WBA+ en WGDO gebieden focussen aangezien daar nog werk genoeg te doen is.
Wat betreft vodafone: de prijzen zijn al lang bekend -> http://www.vodafone.nl/in...en_internetten/glasvezel/
IPTV aanbod is nog niet bekend (men gaat wel GHM streams gebruiken) maar dat zou de komende weken duidelijk moeten worden.
Wat betreft vodafone: de prijzen zijn al lang bekend -> http://www.vodafone.nl/in...en_internetten/glasvezel/
IPTV aanbod is nog niet bekend (men gaat wel GHM streams gebruiken) maar dat zou de komende weken duidelijk moeten worden.
Omdat ik nog steeds geen antwoord heb gekregen op mijn mails naar de supportdesk van Lijbrandt vandaag toch maar even telefonisch contact opgenomen met de supprtdesk over de gang van zaken rondom de overgang van InterNLnet naar Lijbrandt op glasvezel in Amsterdam. De betreffende supportdesk medewerker stelde in eerste instantie dat het opzeggen van InterNLnet en het overzetten allemaal vanuit Lijbrandt zou worden geregeld.
Toen ik echter meldde dat het ging om een overgang vanuit het 'oude' GNA/BBNed netwerk, werd het antwoord iets anders: Eerst zelf InterNLnet opzeggen en dan met Lijbrandt afspreken dat ze de aansluting opleveren de dag nadat het InterNLnet abonnement is afgelopen. Ik moet dan maar hopen dat BBNed/InterNLnet op dat moment de lijn heeft vrijgegeven, anders gaat het opleveren door Lijbrandt niet lukken. Dit is een weinig klantvriendelijke werkwijze met, lijkt mij, een groot risico op geruime tijd geen internet.
Ik heb tot besluit nog de suggestie gedaan om hierover wat informatie op de website van Lijbrandt te plaatsen, omdat meerdere mensen met deze vraag zitten.
Toen ik echter meldde dat het ging om een overgang vanuit het 'oude' GNA/BBNed netwerk, werd het antwoord iets anders: Eerst zelf InterNLnet opzeggen en dan met Lijbrandt afspreken dat ze de aansluting opleveren de dag nadat het InterNLnet abonnement is afgelopen. Ik moet dan maar hopen dat BBNed/InterNLnet op dat moment de lijn heeft vrijgegeven, anders gaat het opleveren door Lijbrandt niet lukken. Dit is een weinig klantvriendelijke werkwijze met, lijkt mij, een groot risico op geruime tijd geen internet.
Ik heb tot besluit nog de suggestie gedaan om hierover wat informatie op de website van Lijbrandt te plaatsen, omdat meerdere mensen met deze vraag zitten.
Ik zit in dezelfde situatie, want wil ook van internl=>lijbrandt. Gisteren heb ik (3 weken na aanmelding) een brief gekregen van Lijbrandt waarin ze aangeven dat ik het beste de bestaande lijn actief kan laten.jshoog schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:34:
Toen ik echter meldde dat het ging om een overgang vanuit het 'oude' GNA/BBNed netwerk, werd het antwoord iets anders: Eerst zelf InterNLnet opzeggen en dan met Lijbrandt afspreken dat ze de aansluting opleveren de dag nadat het InterNLnet abonnement is afgelopen.
Maar ik heb bovenstaande verhaal inderdaad ook gehoord.
Lekker tegenstrijdig allemaal. Ik merk het wel.
Verwijderd
Ik ben nieuw op het forum, heb nu sinds een maand of twee glas van Internl. Vroeg me af of iemand het volgende probleem herkent sinds hij/zij glasvezel heeft: Ongeacht welke browser ik gebruik heb ik vaak last van pagina's die maar niet willen laden. Soms gebeurt er pas na 20/30 sec iets. Ik dacht eerst dat het aan mijn (eigen) cisco router lag, dus ik had internl nog niet gebeld. Maar nu blijkt dat mijn buurman (KPN glas sinds drie weken) precies hetzelfde probleem heeft. Toch maar even Internl gebeld, zij kennen het probleem niet. Ze denken dat het een bekabelingsprobleem in mijn straat is en dat het dus een zaak voor Glashart is. Glashart zegt dat ik werkend internet heb en dat er dus niets mis is met de bekabeling.
Zijn er meer met dit probleem bij mij in de buurt? Ik woon in Oostelijk Havengebied, meer specifiek: de 'architectenbuurt', achter de pakhuizen aan de Zeeburgerkade.
En wat betreft overstappen van Internl naar een andere provider: ik heb met Helden.van.nu gebeld, die hebben me verteld dat er (nog) geen goede overstapregeling is . Als ik naar Helden wil moet ik eerst Internl opzeggen, en pas aanvragen bij Helden op de dag dat Internl eraf gaat. Dan zou ik dus min. 3 weken geen internet hebben, hij adviseerde me om een ADSL lijn te nemen ter overbrugging.... Dus ik blijf voorlopig maar bij Internl.
Zijn er meer met dit probleem bij mij in de buurt? Ik woon in Oostelijk Havengebied, meer specifiek: de 'architectenbuurt', achter de pakhuizen aan de Zeeburgerkade.
En wat betreft overstappen van Internl naar een andere provider: ik heb met Helden.van.nu gebeld, die hebben me verteld dat er (nog) geen goede overstapregeling is . Als ik naar Helden wil moet ik eerst Internl opzeggen, en pas aanvragen bij Helden op de dag dat Internl eraf gaat. Dan zou ik dus min. 3 weken geen internet hebben, hij adviseerde me om een ADSL lijn te nemen ter overbrugging.... Dus ik blijf voorlopig maar bij Internl.
Ik woon ook in het Oostelijk Havengebied en heb glasvezel via InterNLnet, maar heb het aangegeven probleem niet. MIjn verbinding is stabiel.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:38:
Ik ben nieuw op het forum, heb nu sinds een maand of twee glas van Internl. Vroeg me af of iemand het volgende probleem herkent sinds hij/zij glasvezel heeft: Ongeacht welke browser ik gebruik heb ik vaak last van pagina's die maar niet willen laden. Soms gebeurt er pas na 20/30 sec iets. Ik dacht eerst dat het aan mijn (eigen) cisco router lag, dus ik had internl nog niet gebeld. Maar nu blijkt dat mijn buurman (KPN glas sinds drie weken) precies hetzelfde probleem heeft. Toch maar even Internl gebeld, zij kennen het probleem niet. Ze denken dat het een bekabelingsprobleem in mijn straat is en dat het dus een zaak voor Glashart is. Glashart zegt dat ik werkend internet heb en dat er dus niets mis is met de bekabeling.
Dus het is alleen met het opzetten van een verbinding? Zet anders eens een continue ping open naar een IP, dan weet je of het echt een verbindings/kabel probleem is of dat het toch ergens anders zit. Of gebruik de google DNS servers eens.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:38:
Wat betreft de overstapprocessen: ik ben bezig om die in kaart te brengen met iemand die er dichter op zit. Er zijn nog wel wat uitzonderingen die men druk aan het inregelen is maar over een paar weken moet dat rond zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door denan op 09-09-2011 10:08 ]
Verwijderd
Bedankt voor de suggesties! Ik heb de Google dns geprobeerd, maar dat lijkt in ieder geval niet te helpen.
Verder heb ik net even een half uur 'unlimited gepingd'. Op momenten dat ik problemen kreeg met pagina's openen schoot de ping time omhoog naar waarden tot 75000 ms, oftewel 75 seconden. En dat dan zo'n 20 keer achter elkaar, langzaam naar beneden. Dan ineens weer 'gewoon' 7 ms een tijdje. En dan weer terug omhoog, een tijdje rond de 20 sec enz. enz.
Kan dit iets zeggen over of het wel of niet aan de bekabeling naar het trappenhuis ligt?
Als het niet aan de bekabeling ligt is dit probleem natuurlijk niet 'ontopic', maar het is dan wel heel toevallig dat mijn buurman met KPN exact hetzelfde probleem heeft.... Misschien moet ik toch meer mensen met glasvezel in mijn straat of buurtje vinden ter vergelijking.
Verder heb ik net even een half uur 'unlimited gepingd'. Op momenten dat ik problemen kreeg met pagina's openen schoot de ping time omhoog naar waarden tot 75000 ms, oftewel 75 seconden. En dat dan zo'n 20 keer achter elkaar, langzaam naar beneden. Dan ineens weer 'gewoon' 7 ms een tijdje. En dan weer terug omhoog, een tijdje rond de 20 sec enz. enz.
Kan dit iets zeggen over of het wel of niet aan de bekabeling naar het trappenhuis ligt?
Als het niet aan de bekabeling ligt is dit probleem natuurlijk niet 'ontopic', maar het is dan wel heel toevallig dat mijn buurman met KPN exact hetzelfde probleem heeft.... Misschien moet ik toch meer mensen met glasvezel in mijn straat of buurtje vinden ter vergelijking.
Waar in a'dam heb je dit probleem? Zowel hier in de commellinstraat (kpn) als in de vrolikstraat (internlnet), geen enkel probleem!Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:38:
Bedankt voor de suggesties! Ik heb de Google dns geprobeerd, maar dat lijkt in ieder geval niet te helpen.
Misschien voor de hand liggend testje maar je weet maar nooit..Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:38:
Lange ping, wissellend, enzovoorts
1) vraag: hang je direkt aan je glas modem of heb je er nog een router, switch of wat anders tussen gegooid?
2) zet je computer eens direkt bij je glas modem en sluit het met een (getest goede) 1 meter patch kabel aan. Doe dan die ping test nog eens opnieuw.
De eerste stap is namelijk altijd eerst uit sluiten dat het probleem binnenshuis is, hoe onwaarschijnlijk ook.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Ok. Goed om te weten..ik heb glas van hun, een 20/20 lijntje van 32 €,en die is buitengewoon stabiel.jshoog schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:45:
Ik heb vandaag contact gehad met InterNLnet over de verdwenen glasvezelpagina's. Antwoord komt er op neer dat ze (voorlopig) stoppen met het aanbieden van glasvezel in Amsterdam, omdat het aansluiten/activeren veel te moeizaam gaat.
Zit wel een een nieuwbouw pand,dus de aanleg & kabel ligt er keurig netjes bij.
Wel benieuwd of ze dan de wel blijven leveren, of dat ik over moet gaan stappen ?
En lijbrandt ? Waar komt dat in 1 keer vandaan ,is dat een dochter van 1 van de huidige aanbieders ?
[ Voor 7% gewijzigd door DIKKEHENK op 11-09-2011 16:17 ]
InterNLnet zal vast blijven leveren, mijn laatste info is dat ze niets aan bestaande producten/diensten gaan veranderen.Tuig schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:12:
Ok. Goed om te weten..ik heb glas van hun, een 20/20 lijntje van 32 €,en die is buitengewoon stabiel.
Zit wel een een nieuwbouw pand,dus de aanleg & kabel ligt er keurig netjes bij.
Wel benieuwd of ze dan de wel blijven leveren, of dat ik over moet gaan stappen ?
En lijbrandt ? Waar komt dat in 1 keer vandaan ,is dat een dochter van 1 van de huidige aanbieders ?
Lijbrandt is het zusje van XMS en zit ook al een flinke tijd in fiber.
Let op:
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.