Ach ja, als je het gewoon niet wilt snappen, dan gebruik je dit topic toch gewoon als vrije rant-plaats, met allerlei aannames, geruchten, verzinsels en beschuldigingen die overal en nergens vandaan komen? Dat is namelijk constructief.
Verwijderd
Tsja Kryz, het is geloof ik niet mijn taak als eenvoudig consument om constructief mee te denken met de problematiek van grote dure firma's. De enige informatie die ze mij verstrekken zijn kleurenfolders over hoe geweldig het allemaal is. Men belt of schrijft mij toch zelden om te vragen of ik nog ideeën heb.
De enige macht die ik als consument heb is een product afnemen of niet. En als ik het eenmaal heb afgenomen om het weer op te zeggen. Vanuit dat gezichtspunt heb ik het volste recht om drie maanden voor een overstap van de een naar de ander volstrekt belachelijk te vinden.
Als jij bij een van die dure firma's werkt dan is het aan jou om constructief mee te denken. Neem mijn ergernis serieus en bedenk iets waardoor ik, de eenvoudige boerelul, weer helemaal happy ben.
De enige macht die ik als consument heb is een product afnemen of niet. En als ik het eenmaal heb afgenomen om het weer op te zeggen. Vanuit dat gezichtspunt heb ik het volste recht om drie maanden voor een overstap van de een naar de ander volstrekt belachelijk te vinden.
Als jij bij een van die dure firma's werkt dan is het aan jou om constructief mee te denken. Neem mijn ergernis serieus en bedenk iets waardoor ik, de eenvoudige boerelul, weer helemaal happy ben.
Verwijderd
Dat ben ik natuurlijk roerend met je eens. Zoals ik eerder al zei: de klant moet daar ook niet mee opgezadeld worden.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:53:
Tsja Kryz, het is geloof ik niet mijn taak als eenvoudig consument om constructief mee te denken met de problematiek van grote dure firma's.
Natuurlijk! Je mag het belachelijk vinden, en het is ook je goed recht om daar je consequenties aan te verbinden qua toekomstige keuzes. Sterker nog, je zou misschien wel iets meer druk op je ISP uit kunnen oefenen om e.e.a. sneller te organiseren (waarbij ik dus niet wil insinueren dat dit ook kan), en als dat niet lukt, dat men je dan compenseert voor de tijd dat je tegen je wil in een contract hebt met een leverancier waar je vanaf wilt.De enige macht die ik als consument heb is een product afnemen of niet. En als ik het eenmaal heb afgenomen om het weer op te zeggen. Vanuit dat gezichtspunt heb ik het volste recht om drie maanden voor een overstap van de een naar de ander volstrekt belachelijk te vinden.
Wat ik echter niet bijzonder constructief vind, is beginnen over "machtsspelletjes". Niemand speelt een spelletje, het is gewoon nog niet goed geregeld, en daar hebben alle partijen last van: Reggefiber, ISP's, en klanten. En dat is geen onwil, dat is gewoon een kwestie van prioriteiten. De focus ligt nu op nieuwe aansluitingen, honderden malen meer voorkomen dan overstappers. Helaas hebben ook deze "dure firma's" geen oneindig diepe zakken.
Wat ik ook niet constructief vind, is als je de term 'monopolist' hanteert. Zie alinea hierboven.
Wat ik vervolgens nog meer niet constructief vind, is om te zeggen dat het in een uurtje gefixed zou moeten kunnen zijn, terwijl ik toch net duidelijk uitgelegd heb dat dat niet zo is. Dan kan je misschien met je beperkte kennis daar wel een fantastische mening over hebben, maar dat maakt hem nog niet waar; het kan nu niet.
Dit heb ik eerder al behandeld:Als jij bij een van die dure firma's werkt dan is het aan jou om constructief mee te denken. Neem mijn ergernis serieus en bedenk iets waardoor ik, de eenvoudige boerelul, weer helemaal happy ben.
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:00:
Er wordt wel hard aan gewerkt, uiteraard, want iedereen wil graag de klant van dienst zijn.
Technisch gesproken kan dat best. Maar procedureel is het een hele toer, vooral als het pas op gang begint te komen. Bij mijn vorige overstap van ADSL (KPN IPB) naar interNLnet glasvezel heb ik dan ook doelbewust de twee aansluitingen een paar maanden parallel laten lopen. De vraag is of dat in dit geval ook niet kan. Bij mij komen 2 vezeltjes binnen (plus nog 6 niet-aangesloten vezels van mijn bovenburen). Slechts 1 daarvan is aangesloten. Zou je niet de Glashart aansluiting kunnen aanvragen op de andere vezel?Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:08:
Wat ik vervolgens nog meer niet constructief vind, is om te zeggen dat het in een uurtje gefixed zou moeten kunnen zijn, terwijl ik toch net duidelijk uitgelegd heb dat dat niet zo is. Dan kan je misschien met je beperkte kennis daar wel een fantastische mening over hebben, maar dat maakt hem nog niet waar; het kan nu niet.
Verwijderd
De techniek en de procedures staan niet zomaar los van elkaar, maar afgezien daarvan: ook procedurele beperkingen kunnen harde beperkingen zijn.Jan-E schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:55:
Technisch gesproken kan dat best. Maar procedureel is het een hele toer, vooral als het pas op gang begint te komen.
In de 'originele' ReggeFiber gebieden (waar RF de uitrol dus zelf heeft gedaan, dat geldt niet voor A'dam) is aan centrale zijde de connector van de tweede vezel technisch anders, en kan dit dus niet. Ik weet niet of dit in A'dam ook zo is, maar er is geen mogelijkheid een IP dienst op die vezel te bestellen - hier levert RF uitsluitend de ATV dienst op.Bij mijn vorige overstap van ADSL (KPN IPB) naar interNLnet glasvezel heb ik dan ook doelbewust de twee aansluitingen een paar maanden parallel laten lopen. De vraag is of dat in dit geval ook niet kan. Bij mij komen 2 vezeltjes binnen (plus nog 6 niet-aangesloten vezels van mijn bovenburen). Slechts 1 daarvan is aangesloten. Zou je niet de Glashart aansluiting kunnen aanvragen op de andere vezel?
Verwijderd
Sorry dat ik ben afgegaan op het verhaal van een enigszins vermoeide KPN-monteur. Ik heb nu wat meer informatie, waarvan ik ook niet echt kan checken wat waar is.
Reggefiber is voor 49% van KPN, dus die zal echt niet een overstap naar zijn 'eigen' provider tegenwerken.
KPN is kennelijk wat voorbarig geweest bij het bepalen van de datum. Ze zijn nieuw op het netwerk en men is nog tot 1 mei aan het testen.
Ik zal mijn ergernis vanaf nu richten op KPN die kennelijk dingen beloofd die ze helemaal niet waar kunnen maken. (En nu maar hopen dat hier geen KPN-ers zitten anders krijg ik met iedereen ruzie :-) )
Reggefiber is voor 49% van KPN, dus die zal echt niet een overstap naar zijn 'eigen' provider tegenwerken.
KPN is kennelijk wat voorbarig geweest bij het bepalen van de datum. Ze zijn nieuw op het netwerk en men is nog tot 1 mei aan het testen.
Ik zal mijn ergernis vanaf nu richten op KPN die kennelijk dingen beloofd die ze helemaal niet waar kunnen maken. (En nu maar hopen dat hier geen KPN-ers zitten anders krijg ik met iedereen ruzie :-) )
Ik woon in postcode 1060. Mooie Vinex wijk; gemiddel bovenmodaal inkomen, dus precies de doelgroep die dit soort dingen wel wil.
We waren in Amsterdam ongeveer de laatste met initieel kabel internet, de laatste met ADSL de laatste met fiber power, dus zullen we met glasvezel ook wel weer de laatste zijn.
Ik kan hier wel glas krijgen, maar dan moet er 500 meter gegraven worden, dat ga ik in mijn eentje niet echt betalen.
Aan de andere kant: UPC fiber power 120 haalt hier gemiddeld beter dan 25 megabit, en dat is al veel sneller dan je via ADSL kunt halen.
--jeroen
We waren in Amsterdam ongeveer de laatste met initieel kabel internet, de laatste met ADSL de laatste met fiber power, dus zullen we met glasvezel ook wel weer de laatste zijn.
Ik kan hier wel glas krijgen, maar dan moet er 500 meter gegraven worden, dat ga ik in mijn eentje niet echt betalen.
Aan de andere kant: UPC fiber power 120 haalt hier gemiddeld beter dan 25 megabit, en dat is al veel sneller dan je via ADSL kunt halen.
--jeroen
http://wiert.wordpress.com
Verwijderd
Ik denk dat het probeem niet bij KPN ligt, naar bij de "uitporterende partij" in dit geval Tele2/BBnet. Tele2 is consequent de partij die het KPN moeilijk maakt in juridisch opzicht. Ik denk dat Tele2 hen aan de termijnen wil houden.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:52:
Sorry dat ik ben afgegaan op het verhaal van een enigszins vermoeide KPN-monteur. Ik heb nu wat meer informatie, waarvan ik ook niet echt kan checken wat waar is.
Ik ben naar dat infocentrum van KPN geweest om informatie te vragen over een overstap van glasvezel InterNLnet naar KPN. Daar werd me verteld dat het heel erg simpel was om over te stappen en hooguit een downtime van een uur met zich meebracht.Kryz schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:40[/message]:[/b]
[...]
KPN zegt letterlijk dat er bij een overstap van InterNLnet naar KPN (FttH -> FttH dus?) een (max? avg?) downtime is van 1 uur? Doe mij eens een bron, daar ben ik erg benieuwd naar.
Ik ben in oktober jl. overgestapt, installatie en downtime was < 1 uur, incl. installatie KPN driverDaar werd me verteld dat het heel erg simpel was om over te stappen en hooguit een downtime van een uur met zich meebracht.
Nee hoor. Als de contractstermijn bij InterNLnet verlopen is doen "wij" nooit lastig over uitporteren. Wat hier aan de hand is heeft te maken met het feit dat de overstapprocessen gewoon niet goed ingeregeld zijn (of niet bestaan) op Fiber. KPN heeft daar een compleet ander netwerk (op basis van een ander model) en voordat de 2e genexis in de meterkast komt te hangen en de fiber omgepatched is zal eerst alles netjes ingeregeld moeten zijn. Dat kost gewoon tijd, vooral in een fase waarbij KPN zich vooral zal focussen op nieuwe aanwas ipv overstappers.Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:04:
[...]
Ik denk dat het probeem niet bij KPN ligt, naar bij de "uitporterende partij" in dit geval Tele2/BBnet. Tele2 is consequent de partij die het KPN moeilijk maakt in juridisch opzicht. Ik denk dat Tele2 hen aan de termijnen wil houden.
Als het netwerk "af" is dan is het einderdaad maar een korte tijd downtime. Afhankelijk van het type overstap (Nieuwe diensten provisionen of alles ompatchen) is de downtime iets tussen de 5 en de 45 minuten.Dirk-Gemeente schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:46:
[...]
Ik ben in oktober jl. overgestapt, installatie en downtime was < 1 uur, incl. installatie KPN driver
@Denan: Jammer dat InterNLnet niet wat innovatiever is in Amsterdam, of tenminste wat nieuwe diensten aanbiedt. Het staat nu al 3 jaar stil, dat is jammer.
Stil staan we niet maar door de recente overname zijn er wel andere prioriteiten geweest. GNA heeft de aandacht en ik verwacht in de nabije toekomst zeker nog wat voor het GNA fibergebied. Een termijn kan ik helaas niet noemen, dat hangt momenteel van teveel factoren af.Marbo schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:20:
@Denan: Jammer dat InterNLnet niet wat innovatiever is in Amsterdam, of tenminste wat nieuwe diensten aanbiedt. Het staat nu al 3 jaar stil, dat is jammer.
Overigens, for the record: ik ben overgestapt omdat huisgenoten beter TV-aanbod eisten - en dat bood de nieuwe provider, meer dan. De voorafgaande drie jaar was de internetverbinding van InterNLNet superieur, top verbinding met minimale latency via zelf gekozen router (D655). In die drie jaar voorzover ik weet 0 seconden down geweest.
Verwijderd
hmm, over uptime gesproken.... momenteel is het merendeel van de nl sites niet bereikbaar... er is een of andere rare storing aan de gang bij interNLnet... tweakers.net doet het dus wel :-)
Alle peers waren verdwenen. Als het goed is hadden de netwerkbeheerders dat redelijk snel onder controle.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:45:
hmm, over uptime gesproken.... momenteel is het merendeel van de nl sites niet bereikbaar... er is een of andere rare storing aan de gang bij interNLnet... tweakers.net doet het dus wel :-)
Ja hier in huis precies hetzelfde, ik ben super tevreden met de verbinding van InterNLnet, alleen bieden ze geen digitale tv of andere diensten.Dirk-Gemeente schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:18:
Overigens, for the record: ik ben overgestapt vanwege omdat huisgenoten beter TV-aanbod eisten - en dat bood de nieuwe provider, meer dan. De voorafgaande drie jaar was de internetverbinding van InterNLNet superieur, top verbinding met minimale latency via zelf gekozen router (D655). In die drie jaar voorzover ik weet 0 seconden down geweest.
Voorbeeld (KPN Zilver):MailMan schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:12:
En trouwens, haal je qua upload ook de 20mb/s?
http://www.numion.com/You...urement.php?ID=76,800,019
Familielid geloofde kpn's toezegging van een perfect aansluitende overstap, boekte kpn glas en zegde Alice glas op. Nu er zo'n 2 maanden bijkomen aan de kpn kant -telefoontje- blijft Alice bij de opzegging. Gevolg: een gat van 7 weken.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:23:
Ja, we zijn er weer!
Wel kan er een nieuw Alice abonnement worden genomen -dat gaat 6 weken na beeindiging van het oude in...
mail even je gegevens naar denan@inter.nl.net; wellicht dat ik het kan laten oprekken.
Zojuist zijn gegevens doorgemaild, bvd voor de poging. (Het komt vrijdag bij kpn in een overlegje aan de orde maar ik denk niet dat die veel kunnen doen.)denan schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:43:
mail even je gegevens naar denan@inter.nl.net; wellicht dat ik het kan laten oprekken.
Update.
De processen van Alice lenen zich helaas niet voor terugdraaiing, niemand kan aan die kant dus wat doen.
Vandaag meldde KPN terug, als resultaat van een overlegje eind vorige week, helemaal niks te kunnen doen.
De fout zit primair bij KPN. Zij hebben de aanmelding opgevat als een nieuwe aansluiting op 11/03, terwijl het een overname betrof.
Het Alice emailadres van de klant had een hint kunnen zijn voor deze wakkere beamten.
Er gelden voor overname andere processen dan voor aanleg-nieuw.
Men dacht het te kunnen oplossen door er alsnog een opdracht tot patchen op 10/05 van te maken in plaats van een opdracht tot aanleg van een nieuwe aansluiting op 11/03.
Inmiddels had betrokkene echter -toen hij het groene licht kreeg met de officiële KPN bevestiging van oplevering, die hij keurig had afgewacht- de oude verbinding opgezegd per 24/03.
Patchen op 10/05 kan dus helemaal niet, de lijn is op die datum immers geheel schoon. Dus die patch-opdracht is nu ook maar vervallen.
Men biedt als enig mogelijke oplossing aan, het huidige contract te annuleren en 5 dagen (=admin. termijn) na opheffing door Alice, dus op 01/04 een nieuw contract aan te gaan.
Daarna duurt aansluiting nog 6 weken.
Totaal zit hij dus 7 weken zonder signaal.
Men heeft al ruim 40 van zulke gevallen -opzegging die niet kan worden uitgesteld- dus men moet (vooral bij KPN) maar eens wat gaan doen. Oude tijden van ADSL herleven. Die 6 weken moeten natuurlijk voor deze gevallen van tafel, een extra monteur lijkt geen overbodige -tijdelijke- maatregel.
De processen van Alice lenen zich helaas niet voor terugdraaiing, niemand kan aan die kant dus wat doen.
Vandaag meldde KPN terug, als resultaat van een overlegje eind vorige week, helemaal niks te kunnen doen.
De fout zit primair bij KPN. Zij hebben de aanmelding opgevat als een nieuwe aansluiting op 11/03, terwijl het een overname betrof.
Het Alice emailadres van de klant had een hint kunnen zijn voor deze wakkere beamten.
Er gelden voor overname andere processen dan voor aanleg-nieuw.
Men dacht het te kunnen oplossen door er alsnog een opdracht tot patchen op 10/05 van te maken in plaats van een opdracht tot aanleg van een nieuwe aansluiting op 11/03.
Inmiddels had betrokkene echter -toen hij het groene licht kreeg met de officiële KPN bevestiging van oplevering, die hij keurig had afgewacht- de oude verbinding opgezegd per 24/03.
Patchen op 10/05 kan dus helemaal niet, de lijn is op die datum immers geheel schoon. Dus die patch-opdracht is nu ook maar vervallen.
Men biedt als enig mogelijke oplossing aan, het huidige contract te annuleren en 5 dagen (=admin. termijn) na opheffing door Alice, dus op 01/04 een nieuw contract aan te gaan.
Daarna duurt aansluiting nog 6 weken.
Totaal zit hij dus 7 weken zonder signaal.

Men heeft al ruim 40 van zulke gevallen -opzegging die niet kan worden uitgesteld- dus men moet (vooral bij KPN) maar eens wat gaan doen. Oude tijden van ADSL herleven. Die 6 weken moeten natuurlijk voor deze gevallen van tafel, een extra monteur lijkt geen overbodige -tijdelijke- maatregel.
[ Voor 10% gewijzigd door ultrapreventive op 15-03-2011 12:55 ]
Verwijderd
Mijn update van overstap InterNLnet -> KPN
InterNLnet was zo aardig mijn beëindiging te annuleren. Wel kreeg ik vandaag al de rekening tot de 16de (mijn oorspronkelijke beeindigingsdag). Nu maar hopen dat ze niet toch de stekker er zo uittrekken.
Voor wat het waard is:
Ik hoorde vanmiddag van een KPN manager glasvezel (bij de reclame-caravan op de Oostelijke Handelskade), dat de OPTA achter het uitstel zit. Er zou een regeling bestaan dat een nieuwe aanbieder op het glasvezelnet (KPN dus) wel meteen nieuwe aansluitingen mag doen, maar met "overstappers" twee maanden moet wachten om de provider de gelegenheid te geven te reageren.
Het doel van OPTA is volgens hun site "het bevorderen van concurrentie" en "het beschermen van consumenten". Ik zie niet hoe met deze regeling concurrentie wordt bevorderd, noch voel ik mij beschermd... Integendeel.
InterNLnet was zo aardig mijn beëindiging te annuleren. Wel kreeg ik vandaag al de rekening tot de 16de (mijn oorspronkelijke beeindigingsdag). Nu maar hopen dat ze niet toch de stekker er zo uittrekken.
Voor wat het waard is:
Ik hoorde vanmiddag van een KPN manager glasvezel (bij de reclame-caravan op de Oostelijke Handelskade), dat de OPTA achter het uitstel zit. Er zou een regeling bestaan dat een nieuwe aanbieder op het glasvezelnet (KPN dus) wel meteen nieuwe aansluitingen mag doen, maar met "overstappers" twee maanden moet wachten om de provider de gelegenheid te geven te reageren.
Het doel van OPTA is volgens hun site "het bevorderen van concurrentie" en "het beschermen van consumenten". Ik zie niet hoe met deze regeling concurrentie wordt bevorderd, noch voel ik mij beschermd... Integendeel.
Er valt niet veel te reageren voor een provider die de opzegging al heeft verwerkt. Althans, wanneer ze -in het geval van Alice- zelf aangeven dat re-activeren daarna niet mogelijk is. In zo'n geval moet de OPTA-regel automatisch buiten werking zijn, lijkt me.Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:37:
...
Voor wat het waard is:
...
Lijkt me inderdaad een klok/klepel verhaal van die glasmanager. Als wij bij InterNLnet door zo'n regeling beschermd moesten worden had ik dat wel geweten. De opta heeft weinig te zeggen over ons opzegbeleid (daar zijn contracten voor) en als InterNLnet akkoord gaat met een opzegging per datum X dan maakt de opta daar echt niet X+2 maanden van. Hetzelfde gaat natuurlijk op voor Alice en de andere ISP's op dat netwerk.ultrapreventive schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:24:
[...]
Er valt niet veel te reageren voor een provider die de opzegging al heeft verwerkt. Althans, wanneer ze -in het geval van Alice- zelf aangeven dat re-activeren daarna niet mogelijk is. In zo'n geval moet de OPTA-regel automatisch buiten werking zijn, lijkt me.
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 16-03-2011 09:19 ]
Verwijderd
Het wordt alsmaar zotter. Ik werd zojuist gebeld door een KPN-medewerkster. Ik moest een "wilsverklaring" afleggen dat ik er mee akkoord ga dat mijn vorige aansluiting op 12 mei wordt afgesloten. Een eis van Reggefiber! Hahaha, ik moet er wel om lachen, al blijft het wel treurig dat hier iemand onnodig heel vervelend zit te doen.
Verwijderd
Ja, totdat iemand anders je zit te fucken, de lijn omgezet wordt zonder dat jij daar opdracht voor gegeven hebt, en je weken zonder internet zit omdat men het terug moet draaien. Dan is het ineens treurig dat dit soort checks niet in het proces verwerkt zit.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:01:
Het wordt alsmaar zotter. Ik werd zojuist gebeld door een KPN-medewerkster. Ik moest een "wilsverklaring" afleggen dat ik er mee akkoord ga dat mijn vorige aansluiting op 12 mei wordt afgesloten. Een eis van Reggefiber! Hahaha, ik moet er wel om lachen, al blijft het wel treurig dat hier iemand onnodig heel vervelend zit te doen.
Ik begrijp best dat je het proces niet begrijpt. Zoals al eerder gemeld, zou het ook zo moeten zijn dat je dat niet hoeft te begrijpen. Maar waarom leidt onwetendheid altijd tot onterechte beschimpingen naar partijen die gewoon hun werk doen volgens afspraken die er echt niet voor niets zijn? Accepteer gewoon dat je het niet begrijpt, of verdiep je in de materie.
Verwijderd
Je wordt een beetje vermoeiend Kryz. Je loyaliteit met je werkgever is echt hartverwarmend, maar jouw "onterechte beschimpingen" vind ik eerlijk gezegd beledigend.
Ik vind het volkomen idioot dat een KPN-medewerkster mij om een "wilsverklaring" moet gaan bellen, op uitdrukkelijke eis van Reggefiber, terwijl ik notabene een handtekening zet bij KPN.
Wie of wat zou hier willen of kunnen "fucken" behalve Reggefiber.
Ik accepteer in het geheel niet dat ik het "niet begrijp" en als jij dan zoveel inside informatie hebt, leg het dan eens gewoon uit waarom een overstap drie maanden zou moeten duren. Het zou je op zijn minst sieren als je eens toegaf dat het op zijn minst wat aan de lange kant is.
Ik vind het volkomen idioot dat een KPN-medewerkster mij om een "wilsverklaring" moet gaan bellen, op uitdrukkelijke eis van Reggefiber, terwijl ik notabene een handtekening zet bij KPN.
Wie of wat zou hier willen of kunnen "fucken" behalve Reggefiber.
Ik accepteer in het geheel niet dat ik het "niet begrijp" en als jij dan zoveel inside informatie hebt, leg het dan eens gewoon uit waarom een overstap drie maanden zou moeten duren. Het zou je op zijn minst sieren als je eens toegaf dat het op zijn minst wat aan de lange kant is.
Verwijderd
Je wordt zelf vermoeiend. Je blijft maar schoppen en jammeren, en wederom heb je het over 'mijn werkgever' terwijl je geen idee hebt waar ik werk, en je het dus ook weer volledig bij het verkeerde eind hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:18:
Je wordt een beetje vermoeiend Kryz. Je loyaliteit met je werkgever is echt hartverwarmend, maar jouw "onterechte beschimpingen" vind ik eerlijk gezegd beledigend.
Een wilsverklaring is een aparte verklaring, die expliciet, naast het contract, moet worden vastgelegd, zodat de overnemende partij kan aantonen dat de klant inderdaad wil overstappen. Dat is zo gedaan om de klant bewust te maken van het feit dat er overgestapt moet worden, en de partijen onderling het vertrouwen te kunnen geven dat ze naar eer en geweten met migraties omgaan.Ik vind het volkomen idioot dat een KPN-medewerkster mij om een "wilsverklaring" moet gaan bellen, op uitdrukkelijke eis van Reggefiber, terwijl ik notabene een handtekening zet bij KPN.
Je buurman. Geeft jouw gegevens op, en zegt: ik wil migreren. En zit dan in zijn vuistje te lachen dat je verbinding er ineens uitklapt. Of KPN. Die heeft je gebeld, en gevraagd 'bent u geinteresseerd in ons product?' Jij zegt: nou, ik zit even te eten. KPN-er noteert: klant is geinteresseerd, start migratie. Slamming heet dat.Wie of wat zou hier willen of kunnen "fucken" behalve Reggefiber.
Je hebt wat mij betreft 3 keuzes:Ik accepteer in het geheel niet dat ik het "niet begrijp"
1) Je begrijpt het niet, en je accepteert dat (en dat het zo lang moet duren, want je weet toch niet waarom dat is).
2) Je begrijpt het wel (en moet daar de nodige effort insteken), en je weet op wie je moet schelden.
3) Je begrijpt het niet, maar ondanks dat onbegrip gooi je zonder enige schroom met termen als 'machtsmisbruik', 'treurig' en 'vervelend doen' richting de verkeerde organisatie.
In geval drie ga ik je herhaaldelijk wijzen op het feit dat je ook keuze 1 of 2 kan nemen, en dat ik op zijn minst geen respect kan opbrengen voor je wijze van communicatie.
Dat heb ik al gedaan: Verwijderd in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic", tenminste, voor zover ik daar over kan uitwijden. Meer lijkt me ook niet nodig.en als jij dan zoveel inside informatie hebt, leg het dan eens gewoon uit waarom een overstap drie maanden zou moeten duren. Het zou je op zijn minst sieren als je eens toegaf dat het op zijn minst wat aan de lange kant is.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 18:41 ]
Verwijderd
Ik vind je onwil om enige zinnige informatie te verstrekken, waar je dan wel werkt en wat jij weet en wij niet, stuitend en arrogant. Ik vraag me werkelijk af wat er gebeurd zou zijn als ik mijn contract op 16 februari met InterNLnet zou hebben opgezegd en een nieuw contract met KPN op naam van mijn vrouw zou hebben afgesloten.
Ik heb zo het vermoeden dat ik dan al op 4 maart zou zijn aangesloten op KPN.
"Wilsverklaring" - laat me niet lachen.
"Wilsverklaring" - laat me niet lachen.
Verwijderd
Bied InterNLnet nog wel glasvezel verbindingen aan?
op hun website wordt er niets over vermeld
http://www.internl.net/in...=section&id=15&Itemid=214Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:19:
Bied InterNLnet nog wel glasvezel verbindingen aan?
Wat betreft de vragen over de portfolio; InterNLnet is er mee bezig. Zodra er meer gemeld kan worden zal het op de website verschijnen, ga dus niet de helpdesk bellen met vragen.
Verwijderd
Ten eerste heb ik netjes uitgelegd waarom het proces niet werkt zoals je zou verwachten/hopen dat het zou werken. Ten tweede is het none of your business waar ik werk en wat ik weet.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:27:
Ik vind je onwil om enige zinnige informatie te verstrekken, waar je dan wel werkt en wat jij weet en wij niet, stuitend en arrogant.
Dit is afhankelijk van de wijze waarop je dat gedaan zou hebben. Als je tegelijkertijd een opheffing bij de een, en een aanvraag bij de ander had ingediend, was de aanvraag mislukt met de opmerking 'er is al een dienst aanwezig op dit adres'. Ik weet niet precies hoelang het duurt om een dienst op te heffen - dat zal misschien een week of twee / drie zijn, maar niet meer, mogelijk zelfs minder. Aangezien dit proces niet bedoeld is voor overstappers, is dat ook niet belangrijk: zolang de dienst maar blijft werken tot de datum waarom de opzegging in moet gaan, is er niets aan de hand. Daarna mag de operator er zo lang over doen als hij wil om de boel echt op te ruimen, zolang er maar niet meer betaald hoeft te worden.Ik vraag me werkelijk af wat er gebeurd zou zijn als ik mijn contract op 16 februari met InterNLnet zou hebben opgezegd en een nieuw contract met KPN op naam van mijn vrouw zou hebben afgesloten.
Stel dat je gewacht had met het indienen van de nieuwe aanvraag, tot de opheffing gereed was (helaas kan je als klant niet zien wanneer dit is), dan was je nieuwe aanvraag gewoon geaccepteerd. De gemiddelde doorlooptijd voor een nieuwe levering is dan een week of drie, vermoed ik. In het meest gunstige geval zou je maximaal 4 weken geen internet gehad hebben. Met een beetje pech zou het 7 weken kunnen duren. Maar het zou niet gelukt zijn zonder een langdurige onderbreking op je internetverbinding.
Overigens heeft dit niets te maken met op wiens naam je de aanvraag doet. Het gaat erom op welk aansluitpunt je de aanvraag doet. Daar heb je er maar 1 van, en als die in gebruik is (dus zolang je een dienst hebt, maar ook tijdens het opheffingsproces) kan je daar geen aanvraag op doen. Dus ook al gebruik je de naam Pietje Puk, leveren is niet mogelijk. Maar in dat geval had je ook geen wilsverklaring hoeven hebben, want je doet geen overstap.
Wat een zinloze opmerking. Ik heb uitgelegd waarvoor deze dient, en dan nog zo reageren. Snap je dat mijn perceptie van jouw vermogen tot begrip daardoor wordt beinvloed?"Wilsverklaring" - laat me niet lachen.
Verwijderd
Bij mij is het ook 2 maanden uitgesteld. Ik kreeg een semi-technisch verhaal te horen, die ik nu al vergeten ben. De KPN-monteur komt 9 mei langs. Pas als de boel goed werkt, zeg ik mijn abonnement bij InterrNL op. Dat ik dan gedurende 1 maand 2 abonnementen heb, neem ik maar op de koop toe. Ik gooi pas mijn schoenen weg, alsi k weet dat de anderen ook (goed) passen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:01:
Over een wilsverklaring, als zijnde een eis van Reggefiber (heb ik daar een contract mee dan?) ben ik echter door KPN niet benaderd.
Uitleg van Kryz vind ik steeds erg verhelderend. Thnx!!
Update2
Zojuist werd door kpn verteld dat ook de 2e aanvraag -ingevoerd in de kpn-keet door kpn-personeel- nu, na zo'n 3 weken, vernietigd wordt, omdat die administratief onbestaanbaar is.
Ten tijde van indiening was de lijn namelijk nog actief bij de oude provider waardoor de aanvraag onuitvoerbaar blijkt.
Men legt de schuld bij de netwerkbeheerder, hoewel men toch de regels hoort te kennen lijkt me zo.
Geen informatie over de reden waarom men daar nu pas aandacht voor had en wat er tussentijds met de aanvraag is gebeurd. Even afgezien van de mogelijkheid überhaupt een onbestaanbaare aanvraag in te kunnen dienen.
Men gaat eerst door technici laten nakijken of de lijn nu echt leeg is -daar kan men geen termijn voor noemen- en daarna moet er een nieuwe aanvraag worden ingediend.
De derde dus.
Men wil geen enkele garantie geven dat de aansluitdatum van 10 mei nog wordt gehaald.
De aanbieding 6 maanden gratis op hun site schijnt nu omgezet in 3 maanden gratis.
@GbdLeij Het kan geen kwaad om te wachten, zeker als je nu, achteraf, weet hoe het kan gaan.
Maar als men -let wel: tot 3 keer toe- vertelt dat er absoluut op 11 maart wordt aangesloten en men pertinent blijft meedelen dat opzeggen per 24 maart geen enkel probleem kan vormen, is er geen sprake van roekeloos gedrag van de klant.
Zojuist werd door kpn verteld dat ook de 2e aanvraag -ingevoerd in de kpn-keet door kpn-personeel- nu, na zo'n 3 weken, vernietigd wordt, omdat die administratief onbestaanbaar is.
Ten tijde van indiening was de lijn namelijk nog actief bij de oude provider waardoor de aanvraag onuitvoerbaar blijkt.
Men legt de schuld bij de netwerkbeheerder, hoewel men toch de regels hoort te kennen lijkt me zo.
Geen informatie over de reden waarom men daar nu pas aandacht voor had en wat er tussentijds met de aanvraag is gebeurd. Even afgezien van de mogelijkheid überhaupt een onbestaanbaare aanvraag in te kunnen dienen.
Men gaat eerst door technici laten nakijken of de lijn nu echt leeg is -daar kan men geen termijn voor noemen- en daarna moet er een nieuwe aanvraag worden ingediend.
De derde dus.
Men wil geen enkele garantie geven dat de aansluitdatum van 10 mei nog wordt gehaald.
De aanbieding 6 maanden gratis op hun site schijnt nu omgezet in 3 maanden gratis.
@GbdLeij Het kan geen kwaad om te wachten, zeker als je nu, achteraf, weet hoe het kan gaan.
Maar als men -let wel: tot 3 keer toe- vertelt dat er absoluut op 11 maart wordt aangesloten en men pertinent blijft meedelen dat opzeggen per 24 maart geen enkel probleem kan vormen, is er geen sprake van roekeloos gedrag van de klant.
Wat zie ik nu? Ik vul zojuist de postcode check in op de KPN glasvezel website en zie dat hier in de Indische Buurt (1094) nu ook beschikbaar is! Dit was een paar maanden geleden nog niet het geval. Word interessant om over te stappen van interNL.
Verwijderd
Met dien verstande dat overstappen nog niet zo vlekkeloos schijnt te gaan.dialmformark schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 01:04:
Wat zie ik nu? Ik vul zojuist de postcode check in op de KPN glasvezel website en zie dat hier in de Indische Buurt (1094) nu ook beschikbaar is! Dit was een paar maanden geleden nog niet het geval. Word interessant om over te stappen van interNL.
Mogelijk kan hier een ander type Wilsverklaring uitkomst bieden? Ik denk aan de Ik-wil-een-naadloze-overstapverklaring.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:33:
[...]
Met dien verstande dat overstappen nog niet zo vlekkeloos schijnt te gaan.
Update 3
KPN meldt, dat de lijn technisch niet vrij is.
Alice dient nog een opheffingsverzoek aan Regge te zenden.
Bij Alice houdt men in 1e instantie koppig vol alles te hebben opgeheven, het is hen vrij lastig duidelijk te maken dat administratief anders is dan technisch. Na veel vijven en zessen is er dan iemand die toezegt de afmelding 'door te zetten' naar Regge.
Onopgehelderd blijft, waarom dit geen standaard onderdeel is van een opheffingsprocedure bij Alice of althans in dit geval achterwege bleef.
KPN meldt, dat de lijn technisch niet vrij is.
Alice dient nog een opheffingsverzoek aan Regge te zenden.
Bij Alice houdt men in 1e instantie koppig vol alles te hebben opgeheven, het is hen vrij lastig duidelijk te maken dat administratief anders is dan technisch. Na veel vijven en zessen is er dan iemand die toezegt de afmelding 'door te zetten' naar Regge.
Onopgehelderd blijft, waarom dit geen standaard onderdeel is van een opheffingsprocedure bij Alice of althans in dit geval achterwege bleef.
Nu ik ook een beetje aan het kijken ben naar huizen in of rond amsterdam, kwam ik ook weer bij de vraag uit 'is er goed internet aanwezig'. Maar als ik het goed snap zijn er slechts plannen om 3 vd XX amsterdamse wijken aan te sluiten op glasvezel? Ik dacht dat deze plannen met grootse bombarie aangekondigt werden om heel amsterdam te verglazen? Of is dit weer zo'n typisch amsterdams noord-zuid projectje?
Zelfs de nieuwbouwprojecten op het zeeburgereiland hebben nog geen glas als ik de site van glashart mag geloven?
Zelfs de nieuwbouwprojecten op het zeeburgereiland hebben nog geen glas als ik de site van glashart mag geloven?
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Verwijderd
In de voorlichtingskeet bij winkelcentrum Brazilië kreeg ik inderdaad zoiets te horen. Maar men adviseerde mij ook om InterNLnet pas op te zeggenultrapreventive schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:46:
Update2
(...)

Even een kleine update mbt tv voor de non-KPN ISP's die actief zijn in het GNA gebied:
Per 1 juni 2011 zal het zenderpakket aangepast worden en de kwaliteit van het analoge aanbod sterk verbeterd worden.
TV: 12 nieuwe zenders
BBC 1
BBC 2
BravaNL
Car Channel
CNN Turk
National Geographic
Regio22
Salto1
Salto2
Schlager TV
TV Oranje
TVE
Zenders die vervallen:
BBC entertainment
BBC world
Cartoon network / tcm (zit straks onder tmf)
Discovery Science
Discovery Travel & Living
Discovery World
Eurosport 2
Infofilm BBNed
Kabelkrant
testbeeld
TRT International
XXL (22:30 - 03:00 uur)
Wijzigingen Radio
Ook het Radio pakket wordt flink uitgebreid, hier worden naast het nu bestaande pakket 17 kanalen toegevoegd. De nieuwe radio kanalen zijn:
Arrow Jazz
BBC Radio 1
BBC Radio 2
BBC Radio 3
BBC Radio 4
Radio 227
VRT Klara
WDR 2
WDR 3
WDR 4
Radio France Internationale
Efteling Radio
Lokaal Salto 1
Lokaal Salto 2
Lokaal Salto 3
Lokaal Salto 4
Lokaal Salto 5
Per 1 juni 2011 zal het zenderpakket aangepast worden en de kwaliteit van het analoge aanbod sterk verbeterd worden.
TV: 12 nieuwe zenders
BBC 1
BBC 2
BravaNL
Car Channel
CNN Turk
National Geographic
Regio22
Salto1
Salto2
Schlager TV
TV Oranje
TVE
Zenders die vervallen:
BBC entertainment
BBC world
Cartoon network / tcm (zit straks onder tmf)
Discovery Science
Discovery Travel & Living
Discovery World
Eurosport 2
Infofilm BBNed
Kabelkrant
testbeeld
TRT International
XXL (22:30 - 03:00 uur)
Wijzigingen Radio
Ook het Radio pakket wordt flink uitgebreid, hier worden naast het nu bestaande pakket 17 kanalen toegevoegd. De nieuwe radio kanalen zijn:
Arrow Jazz
BBC Radio 1
BBC Radio 2
BBC Radio 3
BBC Radio 4
Radio 227
VRT Klara
WDR 2
WDR 3
WDR 4
Radio France Internationale
Efteling Radio
Lokaal Salto 1
Lokaal Salto 2
Lokaal Salto 3
Lokaal Salto 4
Lokaal Salto 5
Verwijderd
Op zich heb je gelijk dat het met veel bombarie is aangekondigd, maar het probleem is dat er alleen geld in gestoken wordt als mensen er ook gebruik van maken. De dekkingsgraad is veel te laag (op zich niet zo gek, gezien de gekozen wijken), maar de commerciele partijen willen er geen geld insteken als er niet genoeg omzet gegenereerd wordt (en de crisis helpt daar ook niet aan mee).Kees schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:50:
Nu ik ook een beetje aan het kijken ben naar huizen in of rond amsterdam, kwam ik ook weer bij de vraag uit 'is er goed internet aanwezig'. Maar als ik het goed snap zijn er slechts plannen om 3 vd XX amsterdamse wijken aan te sluiten op glasvezel? Ik dacht dat deze plannen met grootse bombarie aangekondigt werden om heel amsterdam te verglazen? Of is dit weer zo'n typisch amsterdams noord-zuid projectje?
Die drie gebieden zijn al voorzien (al is KPN nog bezig om daar te kunnen leveren), maar de overige gebieden staan voor zover ik weet nog niet helder op een planning.
Nieuwbouw wordt volgens mij wel per project gekeken of daar aangelegd kan gaan worden. Dat zal je niet op de site van Glashart terugzien, vermoed ik zo; dat kan je het beste proberen te achterhalen bij de projectontwikkelaar in dat gebied. Maar het kan zijn dat het daar nu nog te vroeg voor is.Zelfs de nieuwbouwprojecten op het zeeburgereiland hebben nog geen glas als ik de site van glashart mag geloven?
Dus nog steeds geen digitaal aanbod? Waarom eigenlijk niet? Ik zie eerlijk gezegd niet helemaal de ' sterke kwalitatieve verbetering' in het aanbod uit de lijst die je geeft.denan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:46:
Even een kleine update mbt tv voor de non-KPN ISP's die actief zijn in het GNA gebied:
Sorry hoor, maar ik woon NAAST economische zaken, heb EZ gemailed, en glashart, heb ze ook gewezen op dat de straat open lag. Maar er gebeurt helemaal noppes.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:46:
[...]
Op zich heb je gelijk dat het met veel bombarie is aangekondigd, maar het probleem is dat er alleen geld in gestoken wordt als mensen er ook gebruik van maken. De dekkingsgraad is veel te laag (op zich niet zo gek, gezien de gekozen wijken), maar de commerciele partijen willen er geen geld insteken als er niet genoeg omzet gegenereerd wordt (en de crisis helpt daar ook niet aan mee).
Die drie gebieden zijn al voorzien (al is KPN nog bezig om daar te kunnen leveren), maar de overige gebieden staan voor zover ik weet nog niet helder op een planning.
[...]
Nieuwbouw wordt volgens mij wel per project gekeken of daar aangelegd kan gaan worden. Dat zal je niet op de site van Glashart terugzien, vermoed ik zo; dat kan je het beste proberen te achterhalen bij de projectontwikkelaar in dat gebied. Maar het kan zijn dat het daar nu nog te vroeg voor is.
Dat er geen dekking is, komt omdat er ook geen glas ligt.
Daarnaast is 1 papiertje met "glas" niet genoeg om de meesten over te halen.
Zak gewoon lekker met prijzen (alice heeft mooie prijzen), en sleep daarmee al die mensen mee die van upc afwillen.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Verwijderd
Sorry, maar ik snap niet precies wat de relatie tussen jouw relaas en mijn post is. Kan je uitleggen waar je het over hebt, liefst in relatie met wat ik schreef?Jrz schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:53:
[...]
Sorry hoor, maar ik woon NAAST economische zaken, heb EZ gemailed, en glashart, heb ze ook gewezen op dat de straat open lag. Maar er gebeurt helemaal noppes.
Dat er geen dekking is, komt omdat er ook geen glas ligt.
Daarnaast is 1 papiertje met "glas" niet genoeg om de meesten over te halen.
Zak gewoon lekker met prijzen (alice heeft mooie prijzen), en sleep daarmee al die mensen mee die van upc afwillen.
Omdat de verbetering van de beeldkwaliteit pas rond 1 juni te zien is.Marbo schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:39:
Dus nog steeds geen digitaal aanbod? Waarom eigenlijk niet? Ik zie eerlijk gezegd niet helemaal de ' sterke kwalitatieve verbetering' in het aanbod uit de lijst die je geeft.
Ok, ik dacht dat het een kwalitatieve verbetering van het zenderaanbod betrof.denan schreef op zondag 17 april 2011 @ 09:08:
[...]
Omdat de verbetering van de beeldkwaliteit pas rond 1 juni te zien is.
Volgens mij is dat sec een dingetje aanpassen in de centrale administratie computert.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:46:
Het zal vast allemaal wel heel moeilijk zijn om het ene draadje los te trekken en in een ander kastje te stoppen, maar mijn advies bij moeilijke zaken is die te laten uitvoeren door mensen die dat kunnen. In dit geval lijkt me het een handeling die, hoe moeilijk ook, een een uurtje gefikst kan zijn.
Is dit wellicht een knokpartijtje tussen tele2 ( internl.net ) en KPN ?
Verwijderd
Nee. Zie:Tuig schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:52:
Volgens mij is dat sec een dingetje aanpassen in de centrale administratie computert.
Is dit wellicht een knokpartijtje tussen tele2 ( internl.net ) en KPN ?
Verwijderd in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic"
Ja, die had ik al gelezen
( ietsje teveel geflame,mag best een onsje minder imo )
Maar laat ik nu denken dat je een beheerder hebt, en die staat tussen de klant en de leverancier.
Nu is die verbinding er sowieso al,dus dan is het niet sec wisselen van leverancier ?
( nee dus
)
Maar laat ik nu denken dat je een beheerder hebt, en die staat tussen de klant en de leverancier.
Nu is die verbinding er sowieso al,dus dan is het niet sec wisselen van leverancier ?
( nee dus
Dan was het toch best een vreemde vraag die je stelde als je de bovenstaande threads al gelezen had?Tuig schreef op zondag 24 april 2011 @ 18:07:
Ja, die had ik al gelezen( ietsje teveel geflame,mag best een onsje minder imo )
( nee dus)
Oke oke 
Iig is het imo nooit zo verstandig het 1 op te zeggen ( zeker niet met aanbiedingen ) terwijl je het ander niet hebt,en al helemaal niet met iets als KPN,of bv een UPC.
Voor de rest vraag ik me wel af wat er nu in A'dam verder gaat gebeuren. Op zich is er niks mis met inter.nl.net glas, ( vooral hun upload snelheid is alhier geweldig voor werk) maar een beetje concurrentie kan geen kwaad.
KPN heeft 41 % in reggf. ,gaan dit in 2011 niet uitbreiden, plus klooien vrolijk door met VDSL,wat ook niet opschiet als je niet dichtbij een centrale zit.
En laten we wel wezen, UPC's kabel internet is kwalitatief niet veel minder dan glas.
Iig is het imo nooit zo verstandig het 1 op te zeggen ( zeker niet met aanbiedingen ) terwijl je het ander niet hebt,en al helemaal niet met iets als KPN,of bv een UPC.
Voor de rest vraag ik me wel af wat er nu in A'dam verder gaat gebeuren. Op zich is er niks mis met inter.nl.net glas, ( vooral hun upload snelheid is alhier geweldig voor werk) maar een beetje concurrentie kan geen kwaad.
KPN heeft 41 % in reggf. ,gaan dit in 2011 niet uitbreiden, plus klooien vrolijk door met VDSL,wat ook niet opschiet als je niet dichtbij een centrale zit.
En laten we wel wezen, UPC's kabel internet is kwalitatief niet veel minder dan glas.
Verwijderd
Zie het in het licht van het OSI-model: de klant staat bovenaan, de ISP vertegenwoordigt laag 3, de wholesale provider laag 2 en 1 (dat is de DSLAM, waarop de ondergrondse bekabeling naar de eindgebruiker toe wordt afgewerkt), en de netwerkbeheerder de fysieke laag eronder.Tuig schreef op zondag 24 april 2011 @ 18:07:
Ja, die had ik al gelezen[...]
( nee dus)
In die volgorde heeft men ook contact en een contract met elkaar. En hoewel de klant dus theoretisch alleen wat met de ISP te maken heeft, heeft hij/zij natuurlijk wel te maken met de beperkingen van de leveranciers eronder. Maar je vraag ging vooral over wat voor wijziging(en) er plaats moet(en) vinden om een switch van de ene provider naar de andere te kunnen bewerkstelligen. Dat hangt natuurlijk van een hele belangrijke factor af: van welke ISP naar welke ISP, en welk fysiek medium ga je gebruiken?
Ga je van Ziggo naar Tele2 op KPN koper, of van KPN koper naar Lijbrandt glasvezel, dan is het simpel: de diensten bij de eindgebruiker kunnen parallel actief zijn, dus als je gewoon zorgt dat het opzeggen van de oude dienst later gebeurt dan het opleveren van de nieuwe, dan is de eindgebruiker veilig. Dat kan de eindgebruiker prima zelf organiseren, maar om het makkelijker te maken, is hier ook een "overstapdrempels" proces voor bedacht: ISP's kunnen middels een gestandaardiseerde interface met elkaar communiceren over opzeggingen, zodat de latende (oude) ISP de diensten niet te vroeg opheft. De eindgebruiker hoeft dan alleen maar met de nieuwe ISP te communiceren, en dat scheelt een hoop gezeur.
Echter, bij KPN koper en glasvezel (maar niet bij de kabel) bestaat de mogelijkheid om over te stappen naar een andere ISP, terwijl je op dezelfde fysieke drager blijft zitten. Hierbij kan het om 2 scenario's gaan:
1) Je stapt over van een ISP die via de ene wholesale provider zijn diensten levert, naar een ander. Dat betekent per definitie dat je fysiek omgestoken (dat heet de 'patch') moet worden; de DSLAM, waarop je lijn zit afgewerkt, is namelijk van de ene wholesale provider, en je wilt naar een ander, die zijn eigen DSLAM's heeft. Dit patchen wordt gedaan door de netwerkbeheerder (in het geval van koper is dat dus KPN, in het geval van glasvezel Reggefiber), want hoewel alle wholesale providers intussen wel gewend zijn aan dit soort processen, wil men toch dat de meest onafhankelijke partij in dit proces deze acties doet, in plaats van iemand die voor een van de wholesale partijen werkt. Dit om twee redenen: de netwerkbeheerder moet het toch ook weten (want die moet iemand anders gaan factureren voor de lijn, en krijgt service vragen van een andere partij als er iets mis is), en als er verbindingen uitvallen omdat iemand verkeerd patcht, wil je liever dat je leverancier, waarmee je een contract hebt, hier verantwoordelijk voor is, dan een van je concurrenten.
Gezien het feit dat dit een fysieke handeling is, moet je dit slim aanpakken. Je wilt dit pas doen als de nieuwe leverancier al haar diensten heeft voorbereid, en je wilt dat de oude leverancier de diensten nog niet opgeheven heeft. Daarbij wil je dat de netwerkbeheerder het omsteken op dezelfde dag doet, en niet de ene dag de verbinding wegtrekken bij de ene leverancier, en pas een paar dagen later hem terugplaatsen bij de nieuwe leverancier. In dat geval zou de klant namelijk zonder internet zitten, en dat is nergens voor nodig.
Logistiek heb je nog wel een uitdaging: heeft de klant een nieuw modem nodig, omdat het oude niet werkt bij de nieuwe dienstverlener? Of hoeft hij alleen maar een configuratie te wijzigen? Of zelfs helemaal niets te doen? Om teveel complexe scenario's te hoeven bedenken, is de keuze meestal: plaats een nieuw modem. De klant moet dit wel op het juiste moment doen (vlak na het omsteken van de verbinding), dus die datum is van groot belang: voor de werking van de verbinding door alle lagen heen, en voor de facturatie.
2) Je stapt van de ene ISP over naar de ander, die beiden via dezelfde wholesale provider leveren. Dat betekent dat de klant eigenlijk op dezelfde DSLAM kan blijven zitten. Technisch gezien kan je natuurlijk het bovenstaande proces gebruiken, maar ipv naar een andere DSLAM, gewoon naar een andere poort op dezelfde DSLAM. Dat levert grofweg hetzelfde proces op van een fysiek en logisch oogpunt, alleen voor de facturatie kan het er wat anders uit zien.
Echter, de winst zou natuurlijk moeten zijn dat je helemaal niet van DSLAM poort hoeft te wisselen. Want dan hoeft ook niemand de verbinding om te steken, en een monteur sturen kost geld! In dit geval wil je gewoon dat de DSLAM opnieuw geconfigureerd wordt om de nieuwe dienst te kunnen leveren, ook weer rond het moment dat de klant zijn/haar nieuwe modem kan installeren. Dit kan helaas nog steeds niet real-time, want je moet de klant wel een pakket toesturen, en hem/haar de tijd gunnen het modem te vervangen.
Het eerste proces is een telco-telco migratie. Het tweede is een ISP-ISP migratie. Het grote verschil is dus het niet hoeven sturen van een monteur voor een fysieke wijziging, wat ook nog eens allerlei risico's wegneemt - je weet dat de verbinding via de oude dienstverlener werkt, dus fysiek weet je dat alles goed is, en omdat er geen monteur aan te pas komt, kan er fysiek ook niets kapotgemaakt worden (niets ten nadele van monteurs, maar het is simpelweg een risico, bekabeling (zeker glasvezel) is broos, en kan nou eenmaal kapot; en monteurs zijn ook maar mensen).
Let wel: bovenstaande klinkt redelijk simpel. Echter, als je kijkt naar hoe de netwerken zijn opgebouwd, en wat je allemaal moet doen om diensten als internet, VoIP, Broadcast TV, Video on Demand, e-mail, homepages en allerlei andere VAS-en aan het werk te krijgen, dan kan je je voorstellen dat de afhankelijkheden dit soort processen ongelofelijk complex maken. Om een heel klein, en ongelofelijk sullig probleempje te verzinnen: stel je wilt een ISP-ISP migratie doen, en je stapt ook over met je VoIP. Je nummer gaat dan migreren van de ene provider naar de ander, maar het blijft op hetzelfde platform. Stel nou dat je op je platform gezegd hebt: een account op mijn telefonieplatform wordt aangeduid met een telefoonnummer, en telefoonnummers zijn altijd uniek. Dat is heel logisch. Maar nu wil je de klant overnemen. Je wilt zijn oude account sluiten (want de facturatie die hieraan gelinked zit, en ook de login gegevens die je nodig hebt om de dienst te gebruiken, zijn gelieerd aan de oude ISP), maar voordat je dat doet, het nieuwe account voorbereiden, zodat de klant geruisloos over kan stappen. Maar dat kan dus niet, want je kan niet het tweede account klaarzetten met hetzelfde nummer - dat accepteert het platform niet.
Nu zijn voor dat soort dingen natuurlijk praktische oplossingen te verzinnen, maar je hebt met legio afhankelijkheden te maken, en daarom is een migratie, welk scenario je ook kiest, gewoon complex.
Van mij ook, maar ik raak behoorlijk gefrustreerd van kinderachtig stampvoetende mensen die weigeren begrip op te brengen voor een situatie, en daarbij met volle overtuiging volledig ongefundeerde beschuldigingen de wereld in te gooien. Wat mij betreft kies je ervoor om het niet te snappen, da's prima, maar hou je beschuldigingen dan ook voor je.( ietsje teveel geflame,mag best een onsje minder imo )
Er wordt volgens mij nog wel gewerkt aan oplossingen om nog een stukje meer juice uit het koper te knijpen, zolang glas nog niet nationaal beschikbaar is.Tuig schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:51:
Nou ja, je noemt zelf de upstream en de concurrentie al. Dat lijken me twee uitstekende argumenten om toch glas te willen.En laten we wel wezen, UPC's kabel internet is kwalitatief niet veel minder dan glas.
Wil je echt dat glas een groter succes wordt? Zorg dan dat iedereen die je kent glas gaat afnemen. Als investeerders zien dat een hoger percentage van de verbindingen in het netwerk afgenomen worden door eindgebruikers, krijgen ze meer vertrouwen in hun investering, en zijn ze bereid om meer geld in te leggen voor uitbreidingen. Dit moet een beetje een sneeuwbaleffect worden. Er is natuurlijk wel een grens aan de uitrolsnelheid: het aantal partijen dat een netwerk lokaal kan uitrollen is beperkt, en dat wordt ook beperkt door het aantal mensen dat dat werk kan doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 23:51 ]
Providers zullen toch met een kwalitatief beter aanbod moeten komen wil ik iemand kunnen overtuigen om op glasvezel over te stappen. . Alleen upload snelheid zou nu een argument kunnen zijn voor consumenten om glasvezel te nemen. En juist dat argument boeit de gemiddelde consument niet. In vrijwel alle andere aspecten is glasvezel ingehaald door andere niet-glasvezel aanbieders. De laatste twee jaar is er niets, en ik bedoel dan ook echt helemaal niets gebeurd in glasvezelaanbod van mijn provider. De prijs is niet aangepast, het aanbod is niet veranderd, er zijn geen nieuwe diensten ontwikkeld, er is niets veranderd in de snelheid. Oh ja, de naam van het abonnement is veranderd. Er wordt nog steeds analoge (!) tv aangeboden. laat providers nu maar eens een nieuwe stap zetten, dat lijkt me echt hoog tijd worden. Op deze manier wordt het nooit wat met glasvezel in Amsterdam.Wil je echt dat glas een groter succes wordt? Zorg dan dat iedereen die je kent glas gaat afnemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Marbo op 26-04-2011 21:55 ]
Verwijderd
You're missing my point. Ik zeg: als je wilt dat het netwerk sneller uitrolt, moet je proberen zoveel mogelijk klanten te recruteren. Wat voor bezwaren daar weer tegen zijn, daar ben ik eigenlijk niet zo in geinteresseerd.Marbo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:53:
Providers zullen toch met een kwalitatief beter aanbod moeten komen wil ik iemand kunnen overtuigen om op glasvezel over te stappen.
Er komen wat veranderingen aan de komende weken, als het goed is krijg je daar een brief over (als je nog bij Inl zit). Meer kan ik er ook niet over zeggen aangezien het vandaag mijn laatste dag bij internlnet is dus je zult de brief af moeten wachten (en ja: positieve veranderingen).Marbo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:53:
Providers zullen toch met een kwalitatief beter aanbod moeten komen wil ik iemand kunnen overtuigen om op glasvezel over te stappen. .
Diezelfde desinteresse in wat klanten willen is een belangrijke oorzaak van het falen van glasvezel Amsterdam.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:00:
[...]
You're missing my point. Ik zeg: als je wilt dat het netwerk sneller uitrolt, moet je proberen zoveel mogelijk klanten te recruteren. Wat voor bezwaren daar weer tegen zijn, daar ben ik eigenlijk niet zo in geinteresseerd.
Succes bij je toekomstige werkgever en bedankt voor wat je gedaan hebt !denan schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 07:39:
[...]
Er komen wat veranderingen aan de komende weken, als het goed is krijg je daar een brief over (als je nog bij Inl zit). Meer kan ik er ook niet over zeggen aangezien het vandaag mijn laatste dag bij internlnet is dus je zult de brief af moeten wachten (en ja: positieve veranderingen).
Verwijderd
Pfft, wat een onzin, nu trek je mijn mening in relatie met dit specifieke onderwerp gelijk met de produktontwikkeling van half glas-ISP-Nederland? Waarom kan het niet zijn dat er wel wil was, maar dat er simpelweg geen geld was? Je kan iets altijd goedkoper maken, maar het is wel een kunst om niet failliet te gaan. Daarbij heb je gewoon pech, want andere ISP's hebben hun prijzen wel aangepast in de afgelopen 2 jaar, waar dat mogelijk was.Marbo schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:08:
Diezelfde desinteresse in wat klanten willen is een belangrijke oorzaak van het falen van glasvezel Amsterdam.
Denan, succes!aangezien het vandaag mijn laatste dag bij internlnet is
Wellicht tot zaterdag 14.00 bij de opening van glas IJburg (naast de Appie, IJburglaan)
Ha kryz, goed verhaal en uitleg. Ik zit ( duidelijk ) niet in deze branche, dus ti's goed om dat eens even helder uitgelegd te krijgen.
dank.
dank.
Denk ik niet. Doelgroep/gebied is leuk als experiment, maar daar zit niet de potentiële klant in A'dam.Marbo schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:08:
[...]
Diezelfde desinteresse in wat klanten willen is een belangrijke oorzaak van het falen van glasvezel Amsterdam.
Zeeburg is minima, en zelfs armoede. Verandert wel,maar dat duurt nog wel een aantal jaren, en er is genoeg aanbod ( UPC/ADSL ) .
Dit moet je in andere wijken gaan aanleggen,en dan volgt de massa vanzelf imo.
Maar dat gaat, gezien de economische situatie niet 1 2 3 gebeuren denk ik.
Valt wel mee met de armoe in glasvezelgebied hoor. Zeeburg is in dit geval: KNSM-eiland, Java-eiland, Sporenburg en Borneo-eiland en deze behoren tot de wijken met de hoogste inkomens van Amsterdam. En juist in dit gebied had een kwalitatief goed en innovatief aanbod de mensen over de streep kunnen trekken. In deze wijk moet je dus niet met een analoog tv pakket aan komen zetten.Tuig schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:49:
[...]
Denk ik niet. Doelgroep/gebied is leuk als experiment, maar daar zit niet de potentiële klant in A'dam.
Zeeburg is minima, en zelfs armoede. Verandert wel,maar dat duurt nog wel een aantal jaren, en er is genoeg aanbod ( UPC/ADSL ) .
Dit moet je in andere wijken gaan aanleggen,en dan volgt de massa vanzelf imo.
Maar dat gaat, gezien de economische situatie niet 1 2 3 gebeuren denk ik.
Is een boek over te schrijven, alleen al over rechtenkwestiesMarbo schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:00:
[...]
En juist in dit gebied had een kwalitatief goed en innovatief aanbod de mensen over de streep kunnen trekken.
t Goede nieuws is dat er nu al providers zijn met een veel beter aanbod met nog meer op komst. De terechte kritiek is tegelijkertijd dat het lang heeft geduurd voordat het zover was.
Lees zelf, maar voor mij staat er dat op glas binnenkort super HDTV wordt geleverd en tot 1 Gbit/s internet besteld kan worden.
http://bit.ly/lxRCVe pagina 19
Ja, ik ben benieuwd. Weliswaar een doelstelling voor 2015 maar toch.Dirk-Gemeente schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:45:
Lees zelf, maar voor mij staat er dat op glas binnenkort super HDTV wordt geleverd en tot 1 Gbit/s internet besteld kan worden.
Uit de cijfers blijkt dus wel degelijk dat glasvezel in combinatie met TV voor de grootste groei zorgt (pagina 23)
Verwijderd
Vanochtend overgestapt van InterNLnet naar KPN. Monteur had drie kwartiertjes werk - ik iets langer :-) Volgens de monteur was het inderdaad een draadje ompluggen in de distributieruimte aan de overkant.
Aangevraagd op 16 februari... waarom het drie maanden moest duren is me nog steeds een raadsel. Maar ik discussiëer daar verder niet meer over, omdat ik geen zin heb om door Kryz hier geschoffeerd te worden.
Aangevraagd op 16 februari... waarom het drie maanden moest duren is me nog steeds een raadsel. Maar ik discussiëer daar verder niet meer over, omdat ik geen zin heb om door Kryz hier geschoffeerd te worden.
Verwijderd
Dat kan Kryz ook wel zonder dat je daarover discussieert hoor. Bijvoorbeeld door te zeggen dat je dus blijkbaar niet de moeite genomen hebt om mijn enorme verhaal te lezen. Of impliceert dat eigenlijk dat je mij schoffeert?Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:00:
Vanochtend overgestapt van InterNLnet naar KPN. Monteur had drie kwartiertjes werk - ik iets langer :-) Volgens de monteur was het inderdaad een draadje ompluggen in de distributieruimte aan de overkant.
voeding van mijn glasvezelmodem is kapot. Internlnet doet er 3 dagen over om zo'n ding op te sturen, met weekend erbij dus 5 dagen zonder internet en telefonie. waar kan ik in amsterdam een winkel vinden waar ze zo'n adapter hebben?
Verwijderd
Als je de adapter van het Genexis-kastje bedoelt: ik heb er sinds gisteren hier 1 liggen, kun je zo op komen halen.
ja die bedoel ik. waar woon je? mail me anders even op bramvank (at) gmail.comVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:36:
Als je de adapter van het Genexis-kastje bedoelt: ik heb er sinds gisteren hier 1 liggen, kun je zo op komen halen.
AINAL, maar hoorde er toch wel beetje '2011' in. Overigens lijkt ook analoge TV van oude BBned richting aangename verrassing te gaan.Marbo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:40:
[...]
Ja, ik ben benieuwd. Weliswaar een doelstelling voor 2015 maar toch.
Aangename verrassing..?
Laten ze liever de rest van Amsterdam eerst eens gaan aanleggen + aansluiten!
Wat is dit nou voor hoofdstad? Waar in het land al vele boerendorpen en provinciestadjes al volledig verglaasd zijn modderen wij in de hoofdstad nog steeds maar aan met een paar wijkjes.. Waar sinds een paar jaar geen huis meer aan is toegevoegd.
Ben blij dat UPC nog een klein beetje meedenkt hier in de stad maar met hun trafficshaping praktijken en nog immer achterblijvende upload snelheden is het niet meer dan 'roeien met de riemen'..
Dusja, ik weet niet of er ook besluitbevoegde mensen meelezen maar kom op, doe Amsterdam - en jezelf - een lol en rol die handel nou eindelijk eens verder uit.
Laten ze liever de rest van Amsterdam eerst eens gaan aanleggen + aansluiten!
Wat is dit nou voor hoofdstad? Waar in het land al vele boerendorpen en provinciestadjes al volledig verglaasd zijn modderen wij in de hoofdstad nog steeds maar aan met een paar wijkjes.. Waar sinds een paar jaar geen huis meer aan is toegevoegd.
Ben blij dat UPC nog een klein beetje meedenkt hier in de stad maar met hun trafficshaping praktijken en nog immer achterblijvende upload snelheden is het niet meer dan 'roeien met de riemen'..
Dusja, ik weet niet of er ook besluitbevoegde mensen meelezen maar kom op, doe Amsterdam - en jezelf - een lol en rol die handel nou eindelijk eens verder uit.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Zijn er al mensen die zijn overgestapt naar kpn glasvezel die hun ervaringen kunnen delen. Is de stabiliteit en snelheid te vergelijken met je vorige glasvezel provider?
Ik ben betrokken, maar volgende is strikt prive en als zelf betalende abo. Ben om TV overgestapt in oktober 2010, sindsdien 0 seconden internet down time, overigens net als in de drie jaar daarvoor bij InterNLNet. Daarin geen verschil, loopt vlekkeloos. Bellen werkt net als pots, DigiTV (+HD) zijn veel beter dan bij vorige provider, de kwaliteit wordt dit jaar nog veel beter zei de aanbieder recent. Super HD, ja graag.prozak schreef op zondag 15 mei 2011 @ 09:36:
Zijn er al mensen die zijn overgestapt naar kpn glasvezel die hun ervaringen kunnen delen. Is de stabiliteit en snelheid te vergelijken met je vorige glasvezel provider?
Uitz gemist, pauzeren live TV e.d. werken hier storingsvrij. Settopboxes kunnen af en toe trager reageren, het nieuwe model is veel sneller
Afhankelijk van je eigen wensen kan je blij of minder blij zijn met de router, is afgesteld op voorkomen sores. Je kan niet bij alle settings, maar wel port forwarden e.d. en overigens is er ook nog Google
Hoe snel is glassnel? Test van 50/50 zojuist: Speedtest met ping 5 ms. Licht afwijkend restultaat bij Numion hogere ping maar ook hogere snelheden. Bij Mlabs is het resultaat vergelijkbaar.
Verder zijn er steeds meer commerciele en free diensten op het web die overweg kunnen met klanten met een zware upload. Even 2 GB aan zelfgemaakte video verzenden bijv. met Nalden's wetransfer.com doe je dan idd 'even'. Ook nog grotere video's delen door opslag bij bijv. RapidShare is ineens geen probleem meer.
Okay duidelijk verhaal. Ben zelf momenteel erg tevreden over internl wat uptime en stabiliteit betreft maar als het bij kpn vergelijkbaar is dan is dat wegens de prijs interessant. Het router verhaal zet me echter aan het denken. Ik ben wat dat betreft misschien toch beter af bij internl waar je gewoon volledige controle behoudt. in ieder geval bedankt voor je feedback :)!Dirk-Gemeente schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:55:
[...]
Ik ben betrokken, maar volgende is strikt prive en als zelf betalende abo. Ben om TV overgestapt in oktober 2010, sindsdien 0 seconden internet down time, overigens net als in de drie jaar daarvoor bij InterNLNet. Daarin geen verschil, loopt vlekkeloos. Bellen werkt net als pots, DigiTV (+HD) zijn veel beter dan bij vorige provider, de kwaliteit wordt dit jaar nog veel beter zei de aanbieder recent. Super HD, ja graag.
Uitz gemist, pauzeren live TV e.d. werken hier storingsvrij. Settopboxes kunnen af en toe trager reageren, het nieuwe model is veel sneller. Na een stroomstoring kan het drie minuten duren voordat de programmagids weer in de settopbox zit, of dat in nwe model is opgelost weet ik niet. Stom genoeg zat er eerst geen teletxt onder de HD kanalen, is nu rechtgezet.
Afhankelijk van je eigen wensen kan je blij of minder blij zijn met de router, is afgesteld op voorkomen sores. Je kan niet bij alle settings, maar wel port forwarden e.d. en overigens is er ook nog Google![]()
Hoe snel is glassnel? Test van 50/50 zojuist: Speedtest met ping 5 ms. Licht afwijkend restultaat bij Numion hogere ping maar ook hogere snelheden. Bij Mlabs is het resultaat vergelijkbaar.
Verder zijn er steeds meer commerciele en free diensten op het web die overweg kunnen met klanten met een zware upload. Even 2 GB aan zelfgemaakte video verzenden bijv. met Nalden's wetransfer.com doe je dan idd 'even'. Ook nog grotere video's delen door opslag bij bijv. RapidShare is ineens geen probleem meer.
Verwijderd
Ben ruim een week geleden overgestapt van InterNLnet naar glasvezel van KPN (30Mb). Het oversluiten ging prima. Snelheid internet is 6 ping en 27/25 Mb down- en uploadsnelheid. Telefoon is uitstekend verstaanbaar. Tv is perfect beeld. Beter dan via InterNLnet. Maar nogal wat meer zenders, zoals alle regionale. Heb ook de optie HD-zenders gekozen. Subliem beeld.prozak schreef op zondag 15 mei 2011 @ 09:36:
Uitzending gemist, interactief met video on demand. Zappen gaat vanwege de setupboxen wat trager. Maar dat is een kwestie van gewenning.
Geen enkele storing nog gehad. Maar dat was bij InterNLnet ook pico bello in orde. Kortom voor € 5 per maand meer, heb ik nogal wat meer mogelijkheden dan bij InterNLnet. Heb pas deze week dat abonnement opgezegd toen via KPN alles vlekkeloos verliep. Nu nog wel dubbel abonnement tot 1 juli. Maar dat wordt door de eerste 6 maanden gratis bij KPN meer dan voldoende gecompenseerd. Kortom: tot nu toe zeer tevreden.
check. Dus voor 5 Euro PM heb je tv en bellen erbij .. Hoeveel is dat totaal dan ?
edit : zie het al, das de 55 Euro PM brons versie ?
Vreemd dat het bellen toch relatief duur blijft. Bv xs4all heeft een flatfee van 20 E PM voor heel europa en de US.
edit : zie het al, das de 55 Euro PM brons versie ?
Vreemd dat het bellen toch relatief duur blijft. Bv xs4all heeft een flatfee van 20 E PM voor heel europa en de US.
[ Voor 54% gewijzigd door DIKKEHENK op 21-05-2011 11:08 ]
9CT per minuut naar mobiele nummers bij KPN is dan wel weer relatief goedkoop. En voor internationaal bellen gebruiken steeds meer mensen een alternatief als Skype. Met glasvezel gaat dat echt ontzettend goed!
Dat is mooi om te horen! Waar heeft u het abonnement aangevraagd als ik vragen mag?Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:22:
[...]
Ben ruim een week geleden overgestapt van InterNLnet naar glasvezel van KPN (30Mb). Het oversluiten ging prima. Snelheid internet is 6 ping en 27/25 Mb down- en uploadsnelheid. Telefoon is uitstekend verstaanbaar. Tv is perfect beeld. Beter dan via InterNLnet. Maar nogal wat meer zenders, zoals alle regionale. Heb ook de optie HD-zenders gekozen. Subliem beeld.
Uitzending gemist, interactief met video on demand. Zappen gaat vanwege de setupboxen wat trager. Maar dat is een kwestie van gewenning.
Geen enkele storing nog gehad. Maar dat was bij InterNLnet ook pico bello in orde. Kortom voor € 5 per maand meer, heb ik nogal wat meer mogelijkheden dan bij InterNLnet. Heb pas deze week dat abonnement opgezegd toen via KPN alles vlekkeloos verliep. Nu nog wel dubbel abonnement tot 1 juli. Maar dat wordt door de eerste 6 maanden gratis bij KPN meer dan voldoende gecompenseerd. Kortom: tot nu toe zeer tevreden.
Verwijderd
Ik heb het aangevraagd bij de KPN-caravan bij winkelcentrum Brazilië in Amsterdam (Oostelijk Havengebied). Daar eerst heel veel tekst en uitleg gekregen. Was al in januari. Pas begin mei kon de schakelaar ergens van InterNLnet worden omgezet naar die van KPN.Damocles.NL schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:57:
[...]
Dat is mooi om te horen! Waar heeft u het abonnement aangevraagd als ik vragen mag?
Heb inderdaad Brons, met 30Mb. Kost circa 5,- per maand meer dat ik bij InterNLnet (€ 58,69) per maand kwijt was Maar wel nu met HD-zenders pakket erbij. Het standaard TV-pakket van KPN is ook al fors meer dan bij InterNLnet (o.a. alle regionale zenders heb ik nu). Verder ook Uitzending Gemist en Video on demand. Digitale tv- en radio-signaal is beter dan het analoge signaal van InterNLnet. Beeld en geluid zijn subliem.
Je kunt nog een extra pakket voor € 10 p/m erbij nemen. Maar dat is (voor mij) een enorm pretpakket. Echter wel weer BBC 3 en 4 daarin opgenomen. Wellicht dat ik later dat pakket erbij neem. Nadeel is wel dat je een setupbox nodig hebt voor het dititale signaal. Die van mij heeft een harde schijf, zodat ik kan opnemen. Kost € 4 per maand extra , vanwege het "brons-pakket"
Zie: http://www.kpn.com/glasve...internet-bellen-en-tv.htm.
Heb dus bewust gewacht met opzeggen van InterNLnet, totdat alles via glasvezel van KPN probleemloos verliep. Dat was diezelfde ochtend na instllatie al. Heb gezozen voor "installatie door KPN". Heb liever dat zij zitten te prutsen dan ik... Maar ook installatie verliep soepel en snel.
Update 4
Het familielid kreeg geen kpn aansluiting op de afgesproken datum.
Kort ervoor werd de afspraak 2 weken verzet, waardoor hij in totaal niet 7 maar 9 weken zonder internettoegang zat.
Protesten werden weggewimpeld, zijn klachtenbrief bleef onbeantwoord.
Men compenseerde gedurende de tussenliggende periode volstrekt ontoereikend: een al verlopen tegoedkaart voor mobiel bellen, een dongle die een snelheid van 1 kbps opleverde (een snellere zou wel bestaan maar wilde men niet leveren) Alleen de tijdelijke Digitenne TV-voorziening was tevredenstellend.
Hij ziet kpn als een stel arrogante rotzakken en ik kan daar een aardig eind in meegaan.
Glashart gaf hem trouwens in zijn klacht gelijk: er viel kpn veel te verwijten.
De aansluiting is nu dan wel opgeleverd, maar gek genoeg zonder telefonie: men is vergeten het Alice nummer te porteren.
Het familielid kreeg geen kpn aansluiting op de afgesproken datum.
Kort ervoor werd de afspraak 2 weken verzet, waardoor hij in totaal niet 7 maar 9 weken zonder internettoegang zat.
Protesten werden weggewimpeld, zijn klachtenbrief bleef onbeantwoord.
Men compenseerde gedurende de tussenliggende periode volstrekt ontoereikend: een al verlopen tegoedkaart voor mobiel bellen, een dongle die een snelheid van 1 kbps opleverde (een snellere zou wel bestaan maar wilde men niet leveren) Alleen de tijdelijke Digitenne TV-voorziening was tevredenstellend.
Hij ziet kpn als een stel arrogante rotzakken en ik kan daar een aardig eind in meegaan.
De aansluiting is nu dan wel opgeleverd, maar gek genoeg zonder telefonie: men is vergeten het Alice nummer te porteren.
Verwijderd
Dat zijn ze ook. Zo arrogant en graaierig als de pestultrapreventive schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 00:14:
Snap ook niet dat er nog steeds mensen zijn die glasvezel van KPN willen. Meestal heb je in de KPN gebieden naast KPN zelf ook keuze uit Lijbrandt. Met Lijbrandt kun je makkelijk je eigen router gebruiken en heb je onversleutelde DVB-C met Technicolor aanvoer die je met eigen apparatuur kan ontvangen. Dat is van betere kwaliteit dan de IPTV streams van KPN (zowel SD als HD). En over het prijsverschil zal ik het nog maar niet hebben....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 00:50 ]
Ikzelf moet die dichtgemetselde zooi van ze niet, ik wil zoveel mogelijk mijn eigen spullen gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 00:43:
[...]
Snap ook niet dat er nog steeds mensen zijn die glasvezel van KPN willen.
Hem echter leek het een fabelachtige aanbieding: 50% meer doorvoer, de 1e 6 md geen kosten, daarna een aantrekkelijk tarief en natuurlijk de naadloze

Wat mij vooral tegenhoudt bij KPN is die verplichte Experia box, daar heb ik hele slechte ervaringen mee icm met Apple apparatuur. Ook bij anderen heb ik gezien dat dat heel slecht werkt.
Wie heeft er recente ervaringen met de snelheid draadloos met de KPN Experia?
Verwijderd
Ik, en het werkt prima. Het nieuwste model. Zelfs de monteur had die nog niet eerder gezien. Alles gaat snel en super. Dat ik dan die zogenaamde "dichtgetimmerde boel van KPN" heb, zal dan wel. Ben een relatieve leekMarbo schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:44:
Wat mij vooral tegenhoudt bij KPN is die verplichte Experia box, daar heb ik hele slechte ervaringen mee icm met Apple apparatuur. Ook bij anderen heb ik gezien dat dat heel slecht werkt.
Alles ging perfect, zoals de aanmelding, communicatie daarna, als ook de installatie. Klachten die ik hierboven van andere forumlezers verneem, herken ik niet. Ik werd er (gelukkig) niet mee geconfronteerd.
Klinkt goed, ik zal nog eens even langs de info bus gaan. Glasvezel heeft wel een impuls gekregen heb ik het idee sinds KPN actief is geworden in Oostelijk Haven Gebied.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:56:
[...]
Ik, en het werkt prima. Het nieuwste model. Zelfs de monteur had die nog niet eerder gezien. Alles gaat snel en super. Dat ik dan die zogenaamde "dichtgetimmerde boel van KPN" heb, zal dan wel. Ben een relatieve leekop dit gebied en hoef niet zelf te sleutelen aan allerlei instellingen en port forwarding. Dat een techneut daar juist wel behoeft aan heeft kan ik mij voorstellen.
Alles ging perfect, zoals de aanmelding, communicatie daarna, als ook de installatie. Klachten die ik hierboven van andere forumlezers verneem, herken ik niet. Ik werd er (gelukkig) niet mee geconfronteerd.
Het is jammer genoeg geen 'zogenaamd dichtgetimmerde boel', het is daadwerkelijk dichtgetimmerd, ook kwa opbouw, met die VLAN zooi van ze aan de WAN kant, als ik de berichten op diverse sites mag geloven.
Het zijn niet persé techneuten die wat configuratievrijheid wensen, je kunt bv ook in bestaande hardware hebben geïnvesteerd die je graag wilt kunnen blijven gebruiken. Dan is kpn niet de beste keus.
Ik hoop van harte voor je dat je de mazzel behoudt die je in de overstap -en ook met de goede samenwerking met je gloednieuwe type hardware, altijd een gok- ervoer en je niet geconfronteerd wordt met eisen waaraan de ernstige beperkingen die kpn oplegt in de weg staan. Gebeurt dat onverhoopt later toch, zit je bij kpn up shit creek with a turd for a peddle.
Ze gingen hier afgelopen week (randje Zeeburg/Oost) zelfs van deur tot deur aanbellend hun klanten af -dus mensen met bv vaste telefonie van kpn- om te praten over glasvezel.Marbo schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:08:
[...]
Klinkt goed, ik zal nog eens even langs de info bus gaan. Glasvezel heeft wel een impuls gekregen heb ik het idee sinds KPN actief is geworden in Oostelijk Haven Gebied.
Ja, actief zijn ze beslist! In de werving.
En jawel, sinds gisteravond op Amsterdams glas: BBC 1, BBC 2, BBC 3, BBC 4 en HD. Hoera!
Edit: gisteren al bij KPN als proef, per 1 juni bij alle deels in analoge en verder in DVB-C bij alle trouwe InterNLNed, Alice, Lijbrandt etc. abonnees met de bekende XMS topkwaliteit.
Edit: gisteren al bij KPN als proef, per 1 juni bij alle deels in analoge en verder in DVB-C bij alle trouwe InterNLNed, Alice, Lijbrandt etc. abonnees met de bekende XMS topkwaliteit.
[ Voor 59% gewijzigd door Dirk-Gemeente op 01-06-2011 19:08 ]
En daar is ie dan, de grote kwaliteitsverbetering van de analoge TV - en de mogelijkheid tot digitale TV plus HDTV. Plus BBC 1 t/m 4 en nog zo wat. Als oud Internlnet klant blij dat dit nu geregeld is!
========
PERSBERICHT
Aanbod van Glashart Media nu ook verkrijgbaar in Amsterdam
Rijssen, 1 juni 2011 - De ontwikkelingen op radio- en televisiegebied staan niet stil. Vanaf 1 juni kunnen inwoners van Amsterdam, met een glasvezelaansluiting van Glasvezelnetwerk Amsterdam, gebruik maken van het TV-aanbod van Glashart Media. Daarmee is ook voor glasvezelabonnees in Amsterdam echte keuze op tv-gebied geïntroduceerd.
Men kan kiezen voor digitale, interactieve en analoge pakketten. Het uitgebreide analoge pakket bestaat uit 39 zenders, waarvan de meeste zenders ook gratis digitaal (DVB-C) beschikbaar worden gesteld. Voor het bekijken van de digitale DVB-C zenders heeft men een in de winkel verkrijgbare settopbox nodig. De meeste moderne televisies hebben tegenwoordig een ingebouwde DVB-C module. Daarnaast biedt Glashart Media ook Interactieve Televisie met onder andere een zeer groot aantal digitale (HD) zenders, Programma gemist, Eredivisie-Live en Videotheek.
Vanwege de toename van het aantal zenders op haar televisieplatform heeft Glashart Media de zenders in de regio Amsterdam opnieuw ingedeeld. Vanaf 1 juni zijn ook de BBC-zenders, National Geographic en de cultuurzender Brava3D toegevoegd aan de uitzendlijst van Glashart Media in Amsterdam. De nieuwe indeling betekent dat naast de verandering van een aantal zenders er ook zenders op een andere volgorde zijn geplaatst dan men gewend was.
Het analoge inclusief de gratis digitale zenders is verkrijgbaar bij de service providers Alice, InterNLnet, Concepts ICT en BBeyond. Bij provider Lijbrandt is tevens het interactieve televisie pakket beschikbaar.
Afgelopen periode werden ook National Geographic HD en Hindi StarTV-pakket aan het interactieve televisie pakket toegevoegd. Tevens versterkten Mezzo Live HD en Travel Channel HD het HD-aanbod bij Glashart Media. Glashart Media blijft de komende maanden investeren om het HD-aanbod verder uit te breiden. Op het gebied van HDTV is Glashart Media op dit moment bijvoorbeeld de enige televisieaanbieder die alle Eredivisie Live televisiekanalen in HD-kwaliteit doorgeeft. De gewijzigde televisie- en radiozenderlijst is op de website van Glashart Media beschikbaar.
Over Glashart Media
Glashart Media is de grootste radio- en televisieaanbieder op glasvezelnetwerken in Nederland. Naast analoge radio en televisie biedt Glashart Media met name innovatieve interactieve radio- en televisiediensten met de hoogste beeldkwaliteit. Glashart Media is onderdeel van Reggefiber, dat ‘fiber to the home’-netwerken (FttH) bouwt, beheert en exploiteert. Reggefiber heeft de ambitie om alle woningen in Nederland te voorzien van een aansluiting op haar glasvezelnetwerk. Kijk voor meer informatie op www.glashartmedia.nl.
‐‐‐ EINDE BERICHT ‐‐
Met vriendelijke groet,
Esther Reinders
Manager Communicatie & PR
========
PERSBERICHT
Aanbod van Glashart Media nu ook verkrijgbaar in Amsterdam
Rijssen, 1 juni 2011 - De ontwikkelingen op radio- en televisiegebied staan niet stil. Vanaf 1 juni kunnen inwoners van Amsterdam, met een glasvezelaansluiting van Glasvezelnetwerk Amsterdam, gebruik maken van het TV-aanbod van Glashart Media. Daarmee is ook voor glasvezelabonnees in Amsterdam echte keuze op tv-gebied geïntroduceerd.
Men kan kiezen voor digitale, interactieve en analoge pakketten. Het uitgebreide analoge pakket bestaat uit 39 zenders, waarvan de meeste zenders ook gratis digitaal (DVB-C) beschikbaar worden gesteld. Voor het bekijken van de digitale DVB-C zenders heeft men een in de winkel verkrijgbare settopbox nodig. De meeste moderne televisies hebben tegenwoordig een ingebouwde DVB-C module. Daarnaast biedt Glashart Media ook Interactieve Televisie met onder andere een zeer groot aantal digitale (HD) zenders, Programma gemist, Eredivisie-Live en Videotheek.
Vanwege de toename van het aantal zenders op haar televisieplatform heeft Glashart Media de zenders in de regio Amsterdam opnieuw ingedeeld. Vanaf 1 juni zijn ook de BBC-zenders, National Geographic en de cultuurzender Brava3D toegevoegd aan de uitzendlijst van Glashart Media in Amsterdam. De nieuwe indeling betekent dat naast de verandering van een aantal zenders er ook zenders op een andere volgorde zijn geplaatst dan men gewend was.
Het analoge inclusief de gratis digitale zenders is verkrijgbaar bij de service providers Alice, InterNLnet, Concepts ICT en BBeyond. Bij provider Lijbrandt is tevens het interactieve televisie pakket beschikbaar.
Afgelopen periode werden ook National Geographic HD en Hindi StarTV-pakket aan het interactieve televisie pakket toegevoegd. Tevens versterkten Mezzo Live HD en Travel Channel HD het HD-aanbod bij Glashart Media. Glashart Media blijft de komende maanden investeren om het HD-aanbod verder uit te breiden. Op het gebied van HDTV is Glashart Media op dit moment bijvoorbeeld de enige televisieaanbieder die alle Eredivisie Live televisiekanalen in HD-kwaliteit doorgeeft. De gewijzigde televisie- en radiozenderlijst is op de website van Glashart Media beschikbaar.
Over Glashart Media
Glashart Media is de grootste radio- en televisieaanbieder op glasvezelnetwerken in Nederland. Naast analoge radio en televisie biedt Glashart Media met name innovatieve interactieve radio- en televisiediensten met de hoogste beeldkwaliteit. Glashart Media is onderdeel van Reggefiber, dat ‘fiber to the home’-netwerken (FttH) bouwt, beheert en exploiteert. Reggefiber heeft de ambitie om alle woningen in Nederland te voorzien van een aansluiting op haar glasvezelnetwerk. Kijk voor meer informatie op www.glashartmedia.nl.
‐‐‐ EINDE BERICHT ‐‐
Met vriendelijke groet,
Esther Reinders
Manager Communicatie & PR
Bedankt voor het doorzetten van dit persbericht Dirk!Dirk-Gemeente schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:04:
En daar is ie dan, de grote kwaliteitsverbetering van de analoge TV - en de mogelijkheid tot digitale TV plus HDTV. Plus BBC 1 t/m 4 en nog zo wat. Als oud Internlnet klant blij dat dit nu geregeld is!
(Ik heb sinds 1 juni via Iphion IPTV de pakketuitbreiding, vooral blij met BBC3&4. Alice staat helaas geen overstap van hun Comfort naar Comfortplus bundel toe, anders kon ik nu van UPC af. Mss maar es naar satellietmogelijkheden kijken).
Overigens, nu Glashart Media nu in Adam wordt geleverd is er ook een 24 uurs 3D kanaal http://is.gd/jnq2Yp
[ Voor 6% gewijzigd door Dirk-Gemeente op 04-06-2011 18:42 ]
Omdat het vandaag IPv6-dag is: welke Glasvezel-providers bieden al native IPv6? Of: hoe ver zijn de vorderingen op dat gebied?
Ben benieuwd naar de analoge TV-ervaringen in Amsterdam van de niet-KPN klanten. Iemand?
En ik ben benieuwd of InterNLnet wat gaat doen aan hun prijzen/snelheden. Met de nieuwe providers erbij zijn ze de duurste van het stel. Alleen balen dat ik er nog 6 maanden aan vast zit, weet niet goed wat de 'boete' is voor het eerder opzeggen van m'n abbo.Dirk-Gemeente schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:33:
Ben benieuwd naar de analoge TV-ervaringen in Amsterdam van de niet-KPN klanten. Iemand?
Let op:
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.