ExactlyTuig schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:13:
[...]Enne over de Uitrol in A'dam. Ik heb ook werkelijk nooit begrepen dat je in Oost gaat beginnen. Dat is een behoorlijk ''kansarme'' buurt barstensvol minima. Die gaan lekker UPC nemen, want dan hebben ze alles-in-1 voor weinig.
Tuurlijk is je uitrol dan amper een succes. Probeer de Jordaan, de Pijp, Watergraafsmeer, Zuid of oud west maar eens.
En dan nu naar Bos en Lommer. Tsja.
Verwijderd
@fulgore & Tuig: yep, exactly my thought..
Als ze zonodig winst willen maken was het wel zo verstandig om daarnaast óók in Zuid-oost aan de slag te gaan; ook geen 'voorrangsbuurt', maar wel 'n hoop verhuizingen; nieuwbouw & renovaties. Ideaal om glas aan te leggen..
De afgelopen jaren althans.
Vreemd om via RTL te lezen dat ze in all-off-places Zeewolde nb (wel via XMS) 200mb/s synchroon krijgen..
Hoeveel mensen dat willen afnemen @€139,--?? ik vraag 't me af...
Als ze daar iedereen die al glas heeft zouden belonen dmv 'n trial met 200/200 van 'n jaar & daarna zo'n abo invoeren..
Als ze zonodig winst willen maken was het wel zo verstandig om daarnaast óók in Zuid-oost aan de slag te gaan; ook geen 'voorrangsbuurt', maar wel 'n hoop verhuizingen; nieuwbouw & renovaties. Ideaal om glas aan te leggen..
De afgelopen jaren althans.
Vreemd om via RTL te lezen dat ze in all-off-places Zeewolde nb (wel via XMS) 200mb/s synchroon krijgen..
Hoeveel mensen dat willen afnemen @€139,--?? ik vraag 't me af...
Als ze daar iedereen die al glas heeft zouden belonen dmv 'n trial met 200/200 van 'n jaar & daarna zo'n abo invoeren..
Is er toevallig iemand die in de Batikblokken (of daar in de buurt) woont en glas heeft? Er schijnt ergens een breuk in de vezel te zijn en dat kan alleen hersteld worden door te graven en dat mag nu niet want er zit vorst in de grond
. Bij mij gaat het om een nieuwe aansluiting (half dec aangevraagd), dus ik had nog niks, maar ik vraag me af of er mensen in de buurt wonen die al een tijd geen verbinding hebben? Of zou de breuk precies onder mijn stoep zitten?
Förbjuden väg är ofta hårt sliten
Ik ben vorig jaar gestopt met wachten:OvdStelt schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:21:
Ik wacht in Osdorp nog steeds op glasvezel.
Even een stukje inleiding:
Er zat al ruim een jaar geen schot in het glasvezel gebeuren.
Het voelde voor mij inmiddels te veel als 'In nieuwbouwwijk de Aker komt snel na de aanleg van de eerste huizen goed openbaar vervoer' (in het begin 1 busverbdinging) en 'Businesspark Lijnden krijgt openbaar vervoer met Connexxion' (alleen ochtendspits van Schiphol via Lijnden naar Haarlem, avondspits omgekeerd) en 'de Aker krijgt snel internet' (pakweg 1997; A2000 en KPN moesten vlak na de aanleg van deze Vinex wijk de weg opengooien om alsnog de juiste kabels de grond in te krijgen; het was een van de laatste wijken in Amsterdam die kabelinternet en ADSL kreeg).
Hoewel in Nederland vaak de overheid de schuld van vertragingen krijgt, kan het bedrijfsleven er dus ook wat van.
Oorspronkelijk ben ik begonnen met kabel van A2000 (die waren het eerste) met daarnaast pakweg een jaar later MxStream FAST ADSL van XS4ALL.
A2000 werd overgenomen door UPC, en de boel verslechterde en heb ik die eruit gegooid.
Nu dat UPC weer verbeterd is heb ik - naast ADSL van XS4ALL - ook Fiber Power 60 van UPC, en die combinatie werkt prima en is op dit moment meer dan snel genoeg.
Mocht glasvezel toch nog komen, dan gaat Fiber Power eruit en als glasvezel langere tijd stabiel draait ook ADSL.
Conclusie:
Je moet bij breedbandinternet pragmatisch zijn: neem de partij die het nu biedt (eventueel meer dan 1 partij als je budget hebt), en switch wanneer er iets beters is.
http://wiert.wordpress.com
Verwijderd
Om een dienst af te nemen heeft u het UPC Standaardpakket Radio & TV nodig
Na de eerste contractstermijn van één jaar geldt een opzegtermijn van een maand
Je zal maar net 1 maand UPC internet hebben, en dan komt er ineens glasvezel ................
Na de eerste contractstermijn van één jaar geldt een opzegtermijn van een maand
Je zal maar net 1 maand UPC internet hebben, en dan komt er ineens glasvezel ................
Op zich heb je daar gelijk in. Maar dan heb je al wel een maand snel internet gehad.Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:48:
Om een dienst af te nemen heeft u het UPC Standaardpakket Radio & TV nodig
...
Je zal maar net 1 maand UPC internet hebben, en dan komt er ineens glasvezel
UPC standaardpakket heb ik sowieso (Digitenne hier ooit geprobeerd, liep voor geen meter).
Het blijven altijd keuzes, ik hoop dat ik een klein beetje aan argumentatie bij heb kunnen bijdragen.
Dank voor jouw opmerkingen, zo houden we het verhaal compleet!
http://wiert.wordpress.com
Zit er nu nog enig schot in dit project of trekken ze binnenkort de stekker eruit?
Afgelopen week een jovial type aan de deur van KPN (natuurlijk tijdens het eten;"o sorry, stoor ik?" alsof ie dat niet weet) die kwam vertellen dat we op het witte glasvezel kastje van KPN aangesloten konden worden.
Ik vroeg hem enigzins verbaasd of dat kastje van KPN of glasvezel amsterdam is, waarop hij zich direct corrigeerde. In het gesprek gaf ik aan dat ik KPN enigzins te duur vind en graag met een andere provider verder wil, waarop deze verkoper vol overgave zei dat het nog zeker 2 jaar duurt voordat er een andere aanbieder op de glasvezel lijn beschikbaar komt.
Nu zit ik met het volgende; volgens mij was het de bedoeling om zo veel mogelijk verschillende aandieders op het glasvezel netwerk toe te laten, maar met de uitspraak van deze verkoper lijkt het erop dat de lijnen die later zijn uitgerolt in eerste instantie door de KPN zijn gekaapt. Vrije markt werking ho maar.
Niet heel netjes allemaal, met name ook omdat de info-glashart-amsterdam-osdorp-shop nu gewoon een KPN winkel is geworden.
Ik vroeg hem enigzins verbaasd of dat kastje van KPN of glasvezel amsterdam is, waarop hij zich direct corrigeerde. In het gesprek gaf ik aan dat ik KPN enigzins te duur vind en graag met een andere provider verder wil, waarop deze verkoper vol overgave zei dat het nog zeker 2 jaar duurt voordat er een andere aanbieder op de glasvezel lijn beschikbaar komt.
Nu zit ik met het volgende; volgens mij was het de bedoeling om zo veel mogelijk verschillende aandieders op het glasvezel netwerk toe te laten, maar met de uitspraak van deze verkoper lijkt het erop dat de lijnen die later zijn uitgerolt in eerste instantie door de KPN zijn gekaapt. Vrije markt werking ho maar.
Niet heel netjes allemaal, met name ook omdat de info-glashart-amsterdam-osdorp-shop nu gewoon een KPN winkel is geworden.
Klein schopje, maar weet iemand of er een traffic limiet zit bij InterNL glasvezel connectie? Uiteraard zit er een fair use policy op, maar ben benieuwd tot hoever deze reikt.
Nope. Fair use = fair use.. en geen hard limiet.dialmformark schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:13:
Klein schopje, maar weet iemand of er een traffic limiet zit bij InterNL glasvezel connectie? Uiteraard zit er een fair use policy op, maar ben benieuwd tot hoever deze reikt.
Verwijderd
Er wordt nog steeds aan gewerkt, maar het gaat langzaam, niemand wil er al teveel geld in stoppen. Men is vooral bezig om de bestaande pop's om te bouwen van het GNA / BBned concept zodat het ook past binnen het Reggefiber concept. Vervolgens kunnen zowel Reggefiber als BBned wholesale partijen verbindingen leveren (als het goed is kan BBned op dit moment sowieso nog steeds leveren).jacobvdm schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 06:00:
Zit er nu nog enig schot in dit project of trekken ze binnenkort de stekker eruit?
Echter, nieuwe gebieden gaan zeker niet hard, ik denk dat de verschillende belanghebbenden eerst eens willen zien wat men voor elkaar kan krijgen qua afnamepercentage.
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Ten eerste: waarom kwam er een monteur langs om 'het KPN kastje' (de NT denk ik dan?) aan te sluiten? Dat doen ze als het goed is alleen als je een verbinding hebt afgenomen. Ten tweede: wat die monteur zegt slaat volgens mij nergens op. Alle bestaande BBned partijen (http://www.glasvezelamsterdam.nl/index2.php) zouden gewoon moeten kunnen leveren. Daarnaast zouden ook partijen die via Reggefiber leveren (uit mijn hoofd Solcon, KPN en misschien Concepts ICT, ik mis er misschien nog een of twee) nu of zeer binnenkort moeten kunnen leveren. Maar kunnen en willen (maw daadwerkelijk aanbieden) zijn natuurlijk 2 verschillende zaken.huybert schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:54:
Afgelopen week een jovial type aan de deur van KPN (natuurlijk tijdens het eten;"o sorry, stoor ik?" alsof ie dat niet weet) die kwam vertellen dat we op het witte glasvezel kastje van KPN aangesloten konden worden.
Zo te lezen was het geen monteur, maar een verkoper. Gewoon ouderwetse colportage.Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:35:
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Ten eerste: waarom kwam er een monteur langs om 'het KPN kastje' (de NT denk ik dan?) aan te sluiten?
Heet dat eerste witte kastje (waar het rolletje wordt aangesloten op de inpandige fibers) trouwens ook een NT?
Verwijderd
Ah ja, goed gespot, ik las het meer als 'hallo ik kom het kastje aansluiten', maar dat staat er idd niet.Jan-E schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:41:
Zo te lezen was het geen monteur, maar een verkoper. Gewoon ouderwetse colportage.
Een NT is een actief component; dus powered, en maakt van het glassignaal ethernet (en eventueel analoge TV over coax indien dat afgenomen wordt). Bedoel je misschien hier de kabelverdeler beneden in een appartementenblok?Heet dat eerste witte kastje (waar het rolletje wordt aangesloten op de inpandige fibers) trouwens ook een NT?
zoals denan aangaf geen limiet. Ik geloof dat ik maandelijks rond de 4TB (up/down) doe. Nog nooit klachten over gehad.dialmformark schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:13:
Als je zo'n huis als op de Atjehstraat een appartementenblok noemt, dan bedoel ik vermoedelijk inderdaad de kabelverdeler. Een ding zonder power, met als input de 8 fibers van het rolletje en output de 8 inpandige fibers. In dat witte kastje worden die 8 fiberparen aan elkaar 'gelast' (= kop tegen kop gezet).Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 01:06:
Een NT is een actief component; dus powered, en maakt van het glassignaal ethernet (en eventueel analoge TV over coax indien dat afgenomen wordt). Bedoel je misschien hier de kabelverdeler beneden in een appartementenblok?
Verwijderd
Yup, die is alleen bedoeld om een makkelijk patchpunt te hebben naar de appartementen toe, ipv dat men iedere keer de kruipruimte in moet of de stoep open moet maken als een bewoner van een van de appartementen ervoor kiest om fiber te nemen. Daarnaast is het ook makkelijker als er een inpandige herindeling plaatsvindt; de afzonderlijke meterkasten van de appartementen kunnen dan verplaatsen, maar de kabelverdeler blijft zitten en is dus een stabiel punt.Jan-E schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:50:
Als je zo'n huis als op de Atjehstraat een appartementenblok noemt, dan bedoel ik vermoedelijk inderdaad de kabelverdeler. Een ding zonder power, met als input de 8 fibers van het rolletje en output de 8 inpandige fibers. In dat witte kastje worden die 8 fiberparen aan elkaar 'gelast' (= kop tegen kop gezet).
Ah dat is goed om te horen, ik zit rond de 1tb per maand (up en down, maar zonder de iphione player meegerekend, geen idee wat dat voor dataverkeer zorgt..) en begon me een klein beetje zorgen te maken.prozak schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 04:17:
[...]
zoals denan aangaf geen limiet. Ik geloof dat ik maandelijks rond de 4TB (up/down) doe. Nog nooit klachten over gehad.
Dat trek ik met mijn DSL verbinding nog makkelijk..dialmformark schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:16:
[...]
Ah dat is goed om te horen, ik zit rond de 1tb per maand (up en down, maar zonder de iphione player meegerekend, geen idee wat dat voor dataverkeer zorgt..) en begon me een klein beetje zorgen te maken.
Tip: uitzendinggemist is net aan het VoD scherm toegevoegd.. al zijn dat maar een paar uitzendingen
Verwijderd
Wat gebeurt er met glasvezel in Zeeburg? Allerlei providers bieden weer glas aan, maar alle postcode checks geven aan dat er in Zeeburg geen glas mogelijk is. Ik heb het al een jaar of drie ondertussen, en wacht nog steeds op digitale (HD)TV...
De postcodecheck bij Inter NL zegt anders dat er op jouw adres wel glasvezel beschikbaar is. En ook bij die buren van je 
Misschien kan Denan wat meer vertellen over de status van deze pilot.
Het is geen product van InterNLnet, we helpen alleen Iphion bij het ondersteunen van hun pilot. Ik moet zeggen dat het product zelf er al aardig goed uit begint te zien. Ik heb op kantoor een Iphion player aangesloten op een 40"LCD tv en de beeldkwaliteit is goed. Ook de zapsnelheid is door Iphion teruggebracht van 7 seconden naar 2-3 seconden en men heeft een aantal interactieve diensten erbij geplaatst.Jan-E schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:19:
De postcodecheck bij Inter NL zegt anders dat er op jouw adres wel glasvezel beschikbaar is. En ook bij die buren van je
Zeg, zoekt men nog testkonijnen voor dat iPhion kastje ?
Kheb inmiddels gewoon een DVB-T USB stikje hangen, met een overigens erg goed beeld van NED 1 2 en 3, maar iets meer keuze zou wel handig zijn.
Aangezien die InterNLnet glasverbinding bijna stabieler is dan m'n ADSL, lijk het me wel wat.
Kheb inmiddels gewoon een DVB-T USB stikje hangen, met een overigens erg goed beeld van NED 1 2 en 3, maar iets meer keuze zou wel handig zijn.
Aangezien die InterNLnet glasverbinding bijna stabieler is dan m'n ADSL, lijk het me wel wat.
De box die over is staat op mijn bureau..Tuig schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:59:
Zeg, zoekt men nog testkonijnen voor dat iPhion kastje ?
Verwijderd
De volgende vraag betreft telefonie, gekoppeld aan Glasvezel, weet dus niet zeker of het hier thuis hoort maar probeer het toch even.
Ik heb Glasvezel via InterNLNet en, via hetzelfde abbo, telefoneer via optibel met Linksys SPa 2100 kastje gekoppeld aan router. Alles werkt prima. Voordeel van optibel is dat ik met het Spa 2100 kastje onder mijn arm op verschillende lokaties bereikbaar ben en kan bellen onder hetzelfde nummer.
Omdat ik geen zin heb om de hele tijd dat kastje mee te nemen, heb ik een extra kastje via Marktplaats aangeschaft die echte nog helemaal niet geconfigureerd is. Wie kan mij hiermee helpen? Ik kan wel in het instellingsmenu komen van huidige kastje en krijg dan basis pagina te zien. Kan niet bij overige instellingen komen die schijnbaar wel noodzakelijk zijn. In het tweede kastje kan ik wel bij alle instellingen, maar weet niet goed wat ik nu moet veranderen. Verschillende handleidingen er al op nageslagen, zonder gewenst resultaat.
Dank alvast voor het meedenken!
Gr Dave
Ik heb Glasvezel via InterNLNet en, via hetzelfde abbo, telefoneer via optibel met Linksys SPa 2100 kastje gekoppeld aan router. Alles werkt prima. Voordeel van optibel is dat ik met het Spa 2100 kastje onder mijn arm op verschillende lokaties bereikbaar ben en kan bellen onder hetzelfde nummer.
Omdat ik geen zin heb om de hele tijd dat kastje mee te nemen, heb ik een extra kastje via Marktplaats aangeschaft die echte nog helemaal niet geconfigureerd is. Wie kan mij hiermee helpen? Ik kan wel in het instellingsmenu komen van huidige kastje en krijg dan basis pagina te zien. Kan niet bij overige instellingen komen die schijnbaar wel noodzakelijk zijn. In het tweede kastje kan ik wel bij alle instellingen, maar weet niet goed wat ik nu moet veranderen. Verschillende handleidingen er al op nageslagen, zonder gewenst resultaat.
Dank alvast voor het meedenken!
Gr Dave
Verwijderd
Zijn er nu concrete plannen cq. geplande startdata waarop partijen op het A'damse glasnet van start gaan met HD-tv? Dat zou op glas toch een eitje moeten zijn (sprak hij ongetwijfeld naief
)
De accounts zijn gelocked op de unieke ID van de Sipura dus je kunt niet zomaar een andere box gebruiken. Daarmee krijg je namelijk geen toegang tot de SIP-server, zelfs al zou je de SIP-gegevens hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:17:
Mijn vezeltje is weer in andere handen overgegaan:
nieuws: Tele2 neemt BBned over van Telecom Italia
BBned en InterNLnet hebben een nieuwe eigenaar.
nieuws: Tele2 neemt BBned over van Telecom Italia
BBned en InterNLnet hebben een nieuwe eigenaar.
Verwijderd
Ik verhuis binnenkort binnen Amsterdam naar een glasvezel gebied. Ik ga daar Internlnet nemen. Ze hebben daar een klant-werft-klant actie hebben (50 euro voor de werver en 25 voor de nieuwe klant). Is er hier iemand die mij als nieuwe klant wil werven? Zo ja, zou je dan je naam + 'debiteurnummer' willen mailen? (debikkel@live.com)
Ik heb vandaag maar eens gebeld met Concepts ICT. mijn leverancier, en gevraagd, nu Tele2 BBNed (de leverancier van TV en radios op GNA) heeft overgenomen of er nu binnenkort digitale- en/of HDTV kanalen te verwachten zijn. We zijn nu twee jaar verder en wat TV betreft niets opgeschoten terwijl de concurrentie op coax kabel niet stil zit. Dat lijkt me toch redelijk bizar.
Verwijderd
Ik zou mijn adem niet inhouden... Het probleem is in dit geval dat Tele2 eigenlijk geen wholesale-concept hanteert (Versatel deed dat wel, maar ik vermoed dat dat al lang geen boeiend onderdeel van de bedrijfsvoering meer is, en als dat het wel is, dan alleen op zakelijk niveau, en niet voor particuliere produkten), en dat bbned op dat gebied dus een vreemde eend in de bijt zal zijn. Dan is dus de vraag: wat gebeurt er met Concepts ICT als wholesale-klant? Geen idee. Maar Concepts ICT is ook wholesale-klant van Reggefiber, de partij die GNA heeft overgenomen, dus misschien gaan ze op die manier wel iets doen? Dan is dus de vraag of ze daarbij een Glashart Media produkt af willen nemen (die doen het tv aanbod voor Reggefiber wholesale), en wat daar dan allemaal onder valt (analoge tv? ip tv? dat laatste ook in hd formaat?). Als laatste zou Concepts ICT er ook voor kunnen kiezen om het KPN wholesaleprodukt af te nemen, en daar zijn ook mogelijkheden voor tv.arttext schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:25:
Ik heb vandaag maar eens gebeld met Concepts ICT. mijn leverancier, en gevraagd, nu Tele2 BBNed (de leverancier van TV en radios op GNA) heeft overgenomen of er nu binnenkort digitale- en/of HDTV kanalen te verwachten zijn. We zijn nu twee jaar verder en wat TV betreft niets opgeschoten terwijl de concurrentie op coax kabel niet stil zit. Dat lijkt me toch redelijk bizar.
Echter, de volgende factoren zullen snelle ontwikkelingen in de weg zitten:
- De NMa moet nog akkoord geven op de overname, tot die tijd kan Tele2 helemaal niets doen.
- Tele2 heeft bbned niet overgenomen vanwege de glasinitiatieven. Vorig jaar hebben ze net het alleenrecht op het GNA netwerk verloren, waarna Reggefiber het netwerk heeft ingelijfd, dus dat is geen spannend onderdeel van de activiteiten van bbned. Het gaat vooral om de ADSL klanten (de Alice klanten natuurlijk, dat matched prima met de propositie van Tele2, en ik denk dat ook het zakelijke deel interessant is voor Tele2, want daar zitten de marges). Ik heb dus sterk het gevoel dat men zich eerst op het ADSL deel gaat richten, en dat het glasdeel gewoon instandhouding zal zijn.
Misschien gaat dit helpen:
Als de Reggefiber/KPN JV geld krijgt, dan kan de glasuitrol weer wat aandacht krijgen, en komen er meer potentiele klanten, dan zijn ook de value added services een stuk interessanter. Pas dan krijg je een sneeuwbaleffect.De Europese Investeringsbank (EIB) wil KPN onder gunstige voorwaarden 130 miljoen euro lenen voor de uitrol van glazvezel. Andere leningen hangen daar weer van af.
Verwijderd
En hier de KPN/Reggefiber bron:
http://www.eib.org/projec...009/20090403.htm?lang=-en
Maar de zwabberende zweefstaartmeerkoet kan nog wel roet in het eten gooien.Full environmental details will be assessed during appraisal, including the possible impacts on protected flora and fauna (Habitats 92/43/EC and Birds 79/409/EC).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 22:50 ]
Verwijderd
al een uurtje of wat een brakke verbinding met inter.nl.net (knsm-eiland)... iemand hier ook last van?
Geen issues hier.. kan nog iets lokaals zijn of iets dat zich in je glasvezelring afspeelt. Kun je " brak" ook iets beter omschrijven?Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:40:
al een uurtje of wat een brakke verbinding met inter.nl.net (knsm-eiland)... iemand hier ook last van?
Verwijderd
ik vrees dat mijn router stervende is... met de kabel rechtstreeks in mijn pc nergens last van, maar via de router bouwt hij wel steeds een verbinding op, maar na een paar minuten valt hij weg. eerst de telefoon (linksys kastje) dan internet verbinding. even een nieuwe router scoren denk ik. bedankt voor je snelle reactie.
Klinkt eerder als een software probleem dan. In de meeste gevallen is een reset to factory defaults voldoende. En anders kun je altijd nog een firmware update draaien.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:06:
ik vrees dat mijn router stervende is... met de kabel rechtstreeks in mijn pc nergens last van, maar via de router bouwt hij wel steeds een verbinding op, maar na een paar minuten valt hij weg. eerst de telefoon (linksys kastje) dan internet verbinding. even een nieuwe router scoren denk ik. bedankt voor je snelle reactie.
Vergeef me dat ik niet 90 pagina's ben gaan doorspitten.. In de FP vind ik 't niet, en ook niet op die website van het Glasvezel Amsterdam verhaal.
Wat is de planning voor andere wijken? Leuk hoor, in Oost. Maar wat is de planning voor de rest v/d stad? Gebeurt er uberhaupt nog wat in deze tijd van crisis?
Linkje c.q. meer info zou ik zeer op prijs stellen.
Wat is de planning voor andere wijken? Leuk hoor, in Oost. Maar wat is de planning voor de rest v/d stad? Gebeurt er uberhaupt nog wat in deze tijd van crisis?
Verwijderd
De officiële planning staat hier:zaphod_b schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 02:00:
http://www.glashart.nl/amsterdam/standvanzaken
Verder is er nog de Glashart servicewinkel van KPN in Osdorp (de enige in Amsterdam?). Adres staat ook op die site. Overigens weet het personeel in die Glashart servicewinkel even veel over glasvezel als mijn tante in Assen. Ik was er zaterdag. Toen ik begon over VDSL vroeg de medewerker wat dat is. Ik ben maar weggegaan want tegen zoveel onkunde is geen kruid gewassen.
Huh? Ik wist niet dat de NS plannen had om Muiderpoort en Lelylaan te laten fuseren. En die glasvezel in het Vondelpark lijkt me ook wel een aardige geste voor de rugzaktoeristen:Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:49:
De officiële planning staat hier:
http://www.glashart.nl/amsterdam/standvanzaken

Verwijderd
Jouw google maps is een beetje kapot volgens mij.Jan-E schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:16:
[...]
Huh? Ik wist niet dat de NS plannen had om Muiderpoort en Lelylaan te laten fuseren. En die glasvezel in het Vondelpark lijkt me ook wel een aardige geste voor de rugzaktoeristen:
Of misschien moet Siyou Internet Solutions zijn testprocedures wat verbeteren? In Opera worden de overlays niet opnieuw opgebouwd als je de kaart verschuift of vergroot.
Ook in andere browsers kan ik trouwens gebied 4A en 4B niet vinden op die kaart...
Ook in andere browsers kan ik trouwens gebied 4A en 4B niet vinden op die kaart...
Verwijderd
http://www.glashart.nl/am...g-tweede-deel-van-osdorp-Jan-E schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:51:
Je bent niet de enige, ik snap er na een de afgelopen jaren ook geen bal meer van, de conclusie die je kan trekken is dat ofwel KPN/whoever gewoon totaal niet geïnteresseerd is in het aansluiten van Amsterdam, of dat ze gewoon lachend afwachten totdat andere technieken een beetje in de buurt gaan komen qua snelheden (oftewel de huidige infrastructuur uitmelken). Waarom investeren in glasvezel als ze de komende tien jaar klanten hetzelfde kunnen laten betalen voor DSL? Het is niet alsof mensen een keuze hebben.zaphod_b schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 02:00:
Vergeef me dat ik niet 90 pagina's ben gaan doorspitten.. In de FP vind ik 't niet, en ook niet op die website van het Glasvezel Amsterdam verhaal.
(tenzij je UPC een keuze vind, ik in ieder geval niet gezien hoe schaamteloos ze je keer op keer naaien waar je bijstaat, bovendien moeten ze me nog 7 maanden abo geld internet+tv teruggeven omdat het niet meer werkte en ze keer op keer een monteur beloofde die nooit kwam, hoeveel etmaal je ook aan de helpdesk hing, en naar een vergoeding kan je echt fluiten, zelfs 6 jaar na dato, om wanhopig en laaiend van te worden).
De enige partijen die schuld hebben aan de niet-bestaande uitrol van glasvezel zijn GNA, KPN en Reggefiber; niet de EC noch de zwabberende zweefstaartmeerkoet.Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:48:
Maar de zwabberende zweefstaartmeerkoet kan nog wel roet in het eten gooien.
Verwijderd
Toch wordt er in Nederland behoorlijk veel glasvezel uitgerold. Dit gaat nu eenmaal met beperkte snelheid vanwege het specialistische werk en de hoeveelheid graaf en plan-werk die nodig is.jacobvdm schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:29:
De enige partijen die schuld hebben aan de niet-bestaande uitrol van glasvezel zijn GNA, KPN en Reggefiber; niet de EC noch de zwabberende zweefstaartmeerkoet.
Wat je inderdaad wel ziet is dat sommige gebieden die eerder deels zijn aangelegd (Amsterdam, maar ook Eindhoven) niet verder komen, terwijl projecten in andere plaatsen wel flink doorlopen.
Het totaal aantal aansluitingen is afgelopen jaar verdubbeld, dat is toch geen slechte groei lijkt me, zeker niet in tijden van 'economische crisis'. (bron: http://www.glasvezel.nu/n...eit-met-meer-dan-de-helft)
De Gemeente Amsterdam speelt toch wel een dubieze rol in dit hele verhaal. Meer dan 4 jaar ben ik enthusiast over glasvezel en nu pas kom ik er achter dat KPN en Regefiber er gewoon mee kunnen kappen als ze het niet financieel rendabel vinden.jacobvdm schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:29:
[...]
De enige partijen die schuld hebben aan de niet-bestaande uitrol van glasvezel zijn GNA, KPN en Reggefiber; niet de EC noch de zwabberende zweefstaartmeerkoet.
Persoonlijk vind ik het vette bull-shit om zo'n contract aan te gaan met de particuliere sector... Amsterdammers zijn bedonderd om mee-betalen aan dit idiote project zonder enige geranties dat we er iets voor terugkrijgen.
Ik ben al en tijdje terug lekker overgestapt naar upc.
werkt prima.. steek dat glas maar ergens waar het darkfiber wordt.
werkt prima.. steek dat glas maar ergens waar het darkfiber wordt.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Verwijderd
jacobvdm schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:29:
Je bent niet de enige, ik snap er na een de afgelopen jaren ook geen bal meer van
Je snapt er geen bal meer van, maar toch weet je waar de schuld ligt? Even afgezien van het punt dat mijn grappig bedoelde opmerking over overgereguleerde milieuoverwegingen volledig aan je voorbij gegaan lijkt te zijn, is het niet erg om zaken niet te snappen, maar als je ze dan niet snapt, doe er dan ook geen uitspraken over.De enige partijen die schuld hebben aan de niet-bestaande uitrol van glasvezel zijn GNA, KPN en Reggefiber; niet de EC noch de zwabberende zweefstaartmeerkoet.
Boy oh boy, het is wel bullshit-fest-galore hier, of niet? De gemeente heeft een commercieel aandeel in het project, waarmee ze een bepaald risico lopen, maar ook mee kunnen profiteren van het succes. En hoewel de consument het succes misschien niet merkt, is het glasvezelnet dat tot nu toe is aangelegd wel gewoon klinkende euro's waard. Misschien maakt de gemeente geen winst, of zelfs wat verlies, maar dat kan je de gemeente niet alleen aanrekenen.iBurger schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:18:
De Gemeente Amsterdam speelt toch wel een dubieze rol in dit hele verhaal. Meer dan 4 jaar ben ik enthusiast over glasvezel en nu pas kom ik er achter dat KPN en Regefiber er gewoon mee kunnen kappen als ze het niet financieel rendabel vinden.
Persoonlijk vind ik het vette bull-shit om zo'n contract aan te gaan met de particuliere sector... Amsterdammers zijn bedonderd om mee-betalen aan dit idiote project zonder enige geranties dat we er iets voor terugkrijgen.
Even in het kort waarom het glasvezelnet in A'dam niet werkt:
1) De gebiedskeuzes sloegen nergens op. Hier is de gemeente duidelijk de fout in gegaan. Je gaat dit in gebieden doen waar je weet dat mensen willen afnemen, niet in gebieden waar die mensen niet wonen, alleen maar om een soort kunstmatige waardeverhoging van dat gebied te realiseren. Zo werkt dat niet. Zeeburg, Oost-Watergraafsmeer, Osdorp? Laat me het zo zeggen: mensen in die gebieden met een schotel hebben geen behoefte aan glasvezel. Moet je eens kijken hoeveel van die dingen er hangen, en hoeveel potentiele aansluitingen je dus al direct kan vergeten.
2) BBned had de juiste partners niet aan boord. Er had een slim marketing-initiatief moeten komen, niet alleen door kleine onbekende ISP's, maar ook door een aantal stevige merken, zoals Tele2, XS4ALL, KPN of Telfort. Maar ja, dat zijn allemaal concurrenten van BBned, dus dat ging niet zomaar.
3) GNA heeft de uitrol niet agressief genoeg aangepakt. Dat zal ook met financiering te maken gehad hebben, maar het is met de huidige wijze waarop aangesloten wordt simpelweg niet mogelijk om aan te geven wanneer iemand een verbinding kan krijgen. Dat is op zijn zachtst gezegd niet geruststellend voor een potentiele klant, en past ook niet in de leverstrategie van de meeste partijen.
4) KPN heeft het hoofd in zijn eigen reet zitten. Het gaat niet goed met het vaste netwerkbedrijf. De koperwereld verliest het van de kabelmarkt en inkomsten slinken. Wat moet je dan doen? Investeren in een nieuw netwerk, zodat je je toekomst veilig stelt, en je de transitie aan kan. Dit moet je doen voordat het kopernet haar waarde verloren heeft.
Je kan ook keihard bezuinigen, maar dat houdt een keer op, het brengt je operationele organisatie in gevaar, en je maakt de toekomst alleen maar onzekerder, omdat je geen vervangend netwerk hebt voor je koper. Je kan aandelen terugkopen en zo net doen alsof het er rooskleurig uit ziet - dat zou de aandelenkoers moeten doen stijgen, maar de aandeelhouders zien ook wel dat de toekomst niet zeker is. Dus die vinden het maar raar dat je geld in je eigen aandelen stopt. Wat gebeurt er? Het aandeel daalt. Dus een deel van het geld wat vanuit de kas naar de aandelen gegaan is, is direct verdampt!
KPN heeft dus voor het tweede scenario gekozen: keihard bezuinigen en aandelen terugkopen. En waarom hebben ze dat gedaan, ook al lijkt dat niet heel verstandig? Omdat Scheepbouwer weggaat, en die wil laten zien aan de aandeelhouders dat al zijn doelstellingen gehaald zijn, puur gebaseerd op cijferwerk. Dat hij een compleet uitgeklede toko achterlaat voor Blok, zijn opvolger, tsja, boeiend. Maar een glasvezelnetwerk, wat er in 2012 voor een groot deel had moeten liggen, tsja, dat ligt er niet.
Reggefiber valt overigens weinig te verwijten. Dat zijn gewoon gravers, die overal en nergens geld vandaan proberen te halen om het netwerk uit te breiden. Dat lukt in deze markt gewoon niet zo goed, en KPN helpt niet echt mee. De banken willen meer klanten op de netwerken zien voordat ze geld willen geven, maar KPN heeft ook nog eens haar dienstenaanbod niet op orde. Dus Reggefiber heeft hier alleen maar last van.
Ik hoop dat dit relaas de bullshit weer een beetje uit het topic kan helpen.
Goed dat iemand weer even de feiten op een rijtje zet 
Ik ben het met bijna al je punten eens maar het puntje over de ISP's slaat nergens op. De ervaring (XMS/Solcon/Concepts) leert dat de grootte of bekendheid van een ISP op glasvezel weinig uitmaakt. Zolang de propositie maar goed genoeg is (en sterk genoeg afwijkt van bestaande dsl/kabel portoflio's) krijg je echt snel genoeg klanten. In veel gebieden zie je juist dat glasvezel ISP's (kleinere technische ISP's) succesvoller zijn dan grote merken als KPN.
Ik ben het met bijna al je punten eens maar het puntje over de ISP's slaat nergens op. De ervaring (XMS/Solcon/Concepts) leert dat de grootte of bekendheid van een ISP op glasvezel weinig uitmaakt. Zolang de propositie maar goed genoeg is (en sterk genoeg afwijkt van bestaande dsl/kabel portoflio's) krijg je echt snel genoeg klanten. In veel gebieden zie je juist dat glasvezel ISP's (kleinere technische ISP's) succesvoller zijn dan grote merken als KPN.
Verwijderd
Ik snap waar je idee vandaan komt, maar geloof mij maar: er is niets zo krachtig als een KPN, Ziggo of UPC die de marketingmachine aanzetten. KPN komt met een container de wijk in, en je ziet het ordervolume omhoog knallen. Dan zal je zeggen: waarom zijn de resultaten er dan niet naar? Simpel: ten eerste houdt KPN de prijs redelijk hoog. Dat is om zolang mogelijk het beeld in stand te kunnen houden dat glasvezel voor kwaliteit staat, en meer waard is dan 'zomaar een internetverbinding', en dat is om niet direct te concurreren met haar VDSL produkten. Dit is overigens niet zo lang geleden veranderd, waardoor de prijzen nu iets meer matchen met de rest van de markt, maar tot voor kort waren de pakketten significant duurder.denan schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:54:
Goed dat iemand weer even de feiten op een rijtje zet
Ten tweede heeft KPN de marketingmachine na een zeer succesvolle periode (qua sales) stop moeten zetten, omdat de leveringen niet zo gingen als zou moeten. De ordervolumes zijn toen ook ingezakt, maar dat is vanwege technische redenen, niet omdat KPN de orders niet kon scoren. In Almere is daardoor de markt ietwat verziekt: teveel beloften die niet nagekomen zijn, en de klanten willen gewoon niet.
Natuurlijk zijn kleine ISP's goed voor het creeren van een buzz, en het ontginnen van nieuwe technologieen, produkten en gebieden. Maar de bekendheid maakt niet uit? Sorry, dat is gewoon niet waar.
Mijn ervaring (meerdere glasvezeltrajecten, inloopavonden, marketingacties) is anders. Juist bij nieuwe diensten als glasvezel creëert het meer buzz als er kleinere/vernieuwende ISP's bij betrokken zijn.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:57:
[...]
Natuurlijk zijn kleine ISP's goed voor het creeren van een buzz, en het ontginnen van nieuwe technologieen, produkten en gebieden. Maar de bekendheid maakt niet uit? Sorry, dat is gewoon niet waar.
Klanten hebben toch vaak problemen met de monopolisten en het argument "wij zijn geen UPC" trekt de helft van de mensen al over de streep. Grote namen staan (terecht en soms onterecht) hoog in de klachten top 10 en hebben toch vaak een slecht imago.
Bij een "nieuwe" technologie als glasvezel hebben isp's er juist baat bij om niet tot de gevestigde orde te behoren.
[ Voor 7% gewijzigd door denan op 22-11-2010 08:42 ]
Verwijderd
Ik hoor dat argument vaker, maar het zal je verbazen hoeveel mensen toch bij KPN (en specifiek ook KPN, voor UPC en Ziggo geldt dit veel minder) willen blijven, ondanks hoe kut men het allemaal vindt. De kleine ISP's genereren de buzz (wat ik zelf ook al zei), maar krijgen niet de klanten; pas als KPN los gaat, gaat een groot deel overstag. In sommige uitzonderlijke gevallen, met lokale partijen die bij de klanten al bekend zijn, wil het nog wel eens beter gaan (zie Lijbrandt in Lisse en omgeving bijvoorbeeld), maar over het algemeen is er niet tegen de KPN marketingmachine op te boksen. En ook ik ben bij meerdere glasvezeltrajecten en marketingacties betrokken geweest.denan schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:41:
Mijn ervaring (meerdere glasvezeltrajecten, inloopavonden, marketingacties) is anders. Juist bij nieuwe diensten als glasvezel creëert het meer buzz als er kleinere/vernieuwende ISP's bij betrokken zijn.
Klanten hebben toch vaak problemen met de monopolisten en het argument "wij zijn geen UPC" trekt de helft van de mensen al over de streep. Grote namen staan (terecht en soms onterecht) hoog in de klachten top 10 en hebben toch vaak een slecht imago.
Bij een "nieuwe" technologie als glasvezel hebben isp's er juist baat bij om niet tot de gevestigde orde te behoren.
Meer mensen met een storing in Amsterdam-Oost Postcode 1092 InterNLnet?
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Bouwvarkens van hiernaast zullen wel een kabel hebben door gehakt.Jan-E schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:56:
1094 InterNLnet niets aan de hand.
Jan-E bedankt voor je snelle reactie!
Wat betrouwbaarheid betreft zit m'n interNLnet nu al ruim boven adsl van xs4all iig.
Maar ik las nu iets over dat Iphion, ( IP tv kastje ) en dat het sec te krijgen is op ons glasnet oid, en dat klinkt nogal ''eindhovens''
Hoe staat het daarmee ?
Maar ik las nu iets over dat Iphion, ( IP tv kastje ) en dat het sec te krijgen is op ons glasnet oid, en dat klinkt nogal ''eindhovens''
Hoe staat het daarmee ?
Sja.. de kleine ISPs bieden geen mooie prijzen meer aan, zoals vroegahVerwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:58:
[...]
Ik hoor dat argument vaker, maar het zal je verbazen hoeveel mensen toch bij KPN (en specifiek ook KPN, voor UPC en Ziggo geldt dit veel minder) willen blijven, ondanks hoe kut men het allemaal vindt. De kleine ISP's genereren de buzz (wat ik zelf ook al zei), maar krijgen niet de klanten; pas als KPN los gaat, gaat een groot deel overstag. In sommige uitzonderlijke gevallen, met lokale partijen die bij de klanten al bekend zijn, wil het nog wel eens beter gaan (zie Lijbrandt in Lisse en omgeving bijvoorbeeld), maar over het algemeen is er niet tegen de KPN marketingmachine op te boksen. En ook ik ben bij meerdere glasvezeltrajecten en marketingacties betrokken geweest.
Daarnaast kan ik nog geen glas nemen
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
En ze hebben ook steeds minder personeel:Jrz schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:41:
Sja.. de kleine ISPs bieden geen mooie prijzen meer aan, zoals vroegah
nieuws: Tele2 ontslaat deel personeel providers BBned en InterNLnet - update
SInds13 december weer in de lucht...
Twee keer mannetje langs geweest, derde keer was niet nodig want "opeens" had ik weer verbinding. (ZUCHT)
In Ct! las ik over MAXCONNECTIONSPERSERVER.
Wellicht een tip voor de kabelaars:
http://computertotaal.nl/...r-sneller-internet/2.html
Twee keer mannetje langs geweest, derde keer was niet nodig want "opeens" had ik weer verbinding. (ZUCHT)
In Ct! las ik over MAXCONNECTIONSPERSERVER.
Wellicht een tip voor de kabelaars:
http://computertotaal.nl/...r-sneller-internet/2.html
Van korte duur... gisteren weer het wan lampje uit.Speedster schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 15:33:
SInds13 december weer in de lucht...
Dit keer ging de InterNLnet HD in UPC modus.
"heeft u een netwerk verbinding?"
"nee het wan lampje van de Genexis is net als de vorige keer uit"
"heeft u een netwerk verbinding?"
"nee het wan lampje van de Genexis is net als de vorige keer uit"
"als u het niet begrijpt dan kan ik het u wel even uitleggen"
Voordat ik onbeleefd werd heb ik maar even opgehangen.
Daarna een email met klacht over verbinding en HD gestuurd.
Nog niets gehoord maar ach ik betaal maar € 1200,00 per jaar dus tjsa wat mag je dan verwachten...
Blijkt dat het UPC telefoon modem van mijn vriendin ook internet heeft.
En dat voor € 120,00 per jaar! Tis ietwat langzamer maar doet het gewoon.
Verwijderd
Misschien tijd om denan een prikje te geven?
Die kan met zijn achtergrond misschien helpen de radertjes aan het draaien te krijgen.
Stuur inderdaad maar een email naar denan@inter.nl.net dan zal ik eens kijken wat er speelt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:16:
Misschien tijd om denan een prikje te geven?Die kan met zijn achtergrond misschien helpen de radertjes aan het draaien te krijgen.
Wist niet dat Denan nog actief was...
Vandaag HD gebeld en allervriendelijkste medewerker (Roy) aan de de lijn...
Hij gaat de storing melden bij BBned onder het eerste ticket nummer.
We wachten af.....
Klacht over vorige HD medewerker zit op de bus want de InterNLnet fax neemt niet op.
(klacht emailen mag niet...)
Vandaag HD gebeld en allervriendelijkste medewerker (Roy) aan de de lijn...
Hij gaat de storing melden bij BBned onder het eerste ticket nummer.
We wachten af.....
Klacht over vorige HD medewerker zit op de bus want de InterNLnet fax neemt niet op.
De fax doet het toch echt. Kun je die klacht ook even naar me mailen?Speedster schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:39:
Klacht gemaild.denan schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:21:
[...]
De fax doet het toch echt. Kun je die klacht ook even naar me mailen?
En inmiddels weer online!
Wat was het nou? Een S bocht in de glaskabel.
Monteur Tom bleef maar zuchten over hoe alles was aangelegd en liet me zien dat beneden waar de glaskabel binnenkomt het installatiebedrijf de kabel "slordig" had opgerold zodat deze was gaan uitzakken met een S bocht als gevolg.
Blijkt dat er maar een paar monteurs rondlopen die "echt" verstand hebben van "glas".
Gelukkig kwam 1 van deze "Sachverständige" vanmiddag bij mij langs.
(nadat vanochtend een uiterst vriendelijke monteur (zonder enige kennis van zaken) geprobeerd heeft de verbinding te fixen, zonder resultaat)
Hmmm dat is inderdaad een lastige om te troubleshooten, vooral doordat er dan technisch gezien niets met de verbinding mis is. Ik heb ook wel eens gezien hoe monteurs de vezel netjes weggewerkt hadden langs een deurpost. Naast het feit dat de deur de vezel raakte maakte de lijn ook nog eens een hoek van 90 gradenSpeedster schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:29:
Wat was het nou? Een S bocht in de glaskabel.
Je mailtje pak ik morgen op. Vandaag iets te druk met andere zaken om ernaar te kijken.
@Kryz
Thanks voor je uitleg. Misschien ben ik cynisch als ik zeg; fantastisch mis-management van de Gemeente Amsterdam. We hebben dus nu een glasvezel netwerk aangelegd in de armste stads-deel van de stad, met vrijwel geen afnemers. Goede investering....
Denk je echt dat glasvezel "klinkende euro's waard" is? Een netwerk zonder eind-gebruikers is een rotte appel, probeer die nog maar eens kwijt te raken aan een derde partij. Als je nou afvraagt waarom we allemaal gemiddeld genomen zo'n 40% belasting betalen... dit is dus de reden.
- no hardfeelings.
Thanks voor je uitleg. Misschien ben ik cynisch als ik zeg; fantastisch mis-management van de Gemeente Amsterdam. We hebben dus nu een glasvezel netwerk aangelegd in de armste stads-deel van de stad, met vrijwel geen afnemers. Goede investering....
haha dat over dat glasvezel is inderdaad vreemd in veel sociale woningbouw hebben ze nu glasvezel aangelegt 
Mijn wijk, Tiske/kadoelen waar veel jonge gezinnen wonen is pas in 2015 ofzo aan de beurt..
Mijn wijk, Tiske/kadoelen waar veel jonge gezinnen wonen is pas in 2015 ofzo aan de beurt..
Verwijderd
Ho, wacht even. Eerst ga je op een zinloze rant, die nergens over gaat, en duidelijk laat blijken dat je geen kaas hebt gegeten van de wijze waarop het opgezet is. Vervolgens leg ik uit hoe het wel zit, en waar de gemeente misschien wel op aan te spreken is (zoals het uitrollen in armere wijken), en dan doe je net alsof dat jouw punt was? Interessant...iBurger schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:15:
@Kryz
Ja, het netwerk is klinkende euro's waard. Het is aangelegd, de belangrijkste investeringen zijn gedaan, al is er nog steeds een groot gat dat ingevuld moet worden (namelijk de aansluiting bij de eindgebruiker naar binnen brengen, wat in Amsterdamse hoogbouw niet heel simpel is). Maar het feit dat het grootste deel van het trace er ligt en er nu zonder vergunning aangesloten kan worden, maakt het netwerk simpelweg een hoop geld waard. Vergeet niet dat glas over een bepaalde tijd landelijk uitgerold moet zijn, en daar horen deze wijken ook bij. Oh, en dat het geld waard is heeft zichzelf al wel bewezen: het is al verkocht. Aan Reggefiber. Niet alles, maar er is al zeker een deel van de investering terugverdiend.Denk je echt dat glasvezel "klinkende euro's waard" is? Een netwerk zonder eind-gebruikers is een rotte appel, probeer die nog maar eens kwijt te raken aan een derde partij.
Haha, sorry, maar ook hier blijkt weer dat je geen benul hebt van hoe de financiele constructie is opgezet. Als dat zo was, dan was de EU nooit akkoord gegaan met de inmenging van de gemeente.Als je nou afvraagt waarom we allemaal gemiddeld genomen zo'n 40% belasting betalen... dit is dus de reden.![]()
- no hardfeelings.
Indische buurt mag dan misschien wel een van de armere wijken zijn, maar ik ben er blij mee. En als je ziet hoe de wijk gemoderniseerd wordt, trekt dit veel "yuppen" aan die misschien meer intresse hebben in glas dan de schotelbezitters die de wijk nu nog rijk is.
Omdat XS4ALL heeft aangekondigd langzamerhand ook met glasvezel te beginnen, bezocht ik Glashart maar eens. Wel KPN (en interNLnet), maar nog geen XS4ALL.
Postcodecheck, altijd leuk:
132 1:
Postcodecheck, altijd leuk:
132 1:
132 2:Gefeliciteerd: uw adres heeft een glasvezelverbinding. U kunt voor informatie over hoe u deze supersnelle verbinding kunt gaan gebruiken contact opnemen met één van de glasvezelproviders in uw plaats of met de Glashart Servicewinkel.
Graven van mijn meterkast naar de meterkast van de bovenbuurman? Ga maar weer een tukje doen, jongens.Wij verwachten in het vierde kwartaal 2011 te starten met de graafwerkzaamheden in uw straat. Drie weken voordat uw straat daadwerkelijk aan de beurt is, ontvangt u van ons een uitgebreid informatiepakket over de aanleg en de mogelijkheden van het Glashart glasvezelnetwerk. Hierin zit een antwoordkaart waar u toestemming mee verleent om ook aangesloten te worden op het glasvezelnetwerk. Wij raden u aan deze zo snel mogelijk in te vullen en terug te sturen.
Loopt u gerust eens binnen in onze Glashart Servicewinkel voor een nadere kennismaking.
NB: De gegeven plandatum is een indicatie, deze kan door omstandigheden nog wijzigen.
Verwijderd
KPN heeft een glasvezel-aanbieding in Oost: sneller, betere tv, en iets goedkoper dan InterNLnet. En 6 maanden gratis.... that's an offer I can't refuse... Ik ga overstappen. Het enige lullige is: mijn zorgvuldig onder de vloer gelegde coax-kabels moeten nu netwerkkabels worden voor de digitale tv.
@Kryz:
Even inhoudelijk op de zaak terug: een rotte appel kan je verkopen voor 1 euro. Maar als die 2 euro kost om te groeien van een boom maak je nog steeds verlies. Ik neem aan dat het glasvezel netwerk inderdaad geld waard is... de vraag is alleen: was het ook een goede investering? Als belasting betaler vraag ik me af: hoeveel euro's zitten er in het project en hoeveel zou het opleveren als we het nu verkopen?
Misschien is jouw punt:geef het 10, 20 jaar, uiteindelijk gaat iedereen gebruik maken het glasvezel en verdienen we op de lange duur alles terug. Misschien: het sociaal voordeel van glasvezel is dusdanig hoog dat we een verlies moeten accepteren.
Even inhoudelijk op de zaak terug: een rotte appel kan je verkopen voor 1 euro. Maar als die 2 euro kost om te groeien van een boom maak je nog steeds verlies. Ik neem aan dat het glasvezel netwerk inderdaad geld waard is... de vraag is alleen: was het ook een goede investering? Als belasting betaler vraag ik me af: hoeveel euro's zitten er in het project en hoeveel zou het opleveren als we het nu verkopen?
Misschien is jouw punt:geef het 10, 20 jaar, uiteindelijk gaat iedereen gebruik maken het glasvezel en verdienen we op de lange duur alles terug. Misschien: het sociaal voordeel van glasvezel is dusdanig hoog dat we een verlies moeten accepteren.
edit:
PS: ik snap de deal idd niet.. daarom kom ik tweakers zeuren om informatie, ok?
[ Voor 44% gewijzigd door iBurger op 09-02-2011 11:07 ]
Waar staat die aanbieding? Ik kan hem niet vinden en de postcodecheck bij de KPN is uit de lucht.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:17:
KPN heeft een glasvezel-aanbieding in Oost: sneller, betere tv, en iets goedkoper dan InterNLnet. En 6 maanden gratis.... that's an offer I can't refuse...
Verwijderd
Die aanbieding staat als een groene bus voor de Appie Heyn aan de Oostelijke Handelskade. Ik kon die 6 maanden gratis ook niet op internet vinden, maar het is me toch echt zo gezegd. Ik hoop morgenmiddag nog tijd te hebben, dan sluit ik een contract.Jan-E schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:34:
[...]
Waar staat die aanbieding? Ik kan hem niet vinden en de postcodecheck bij de KPN is uit de lucht.
Verwijderd
Graag wil ik mijn frustraties over Tweak Fiber delen met jullie.
Over mijzelf; ik ben al sinds begin 2007 klant bij Tweak Fiber. Ik zeg dit omdat er bij de introductie van dit topic wordt gemeld dat Tweak relatief nieuw is op het gebied van Fiber. In mijn ogen hebben zij inmiddels genoeg tijd gehad om hier kennis in op te doen. Afgezien daarvan gaan mijn frustraties over de manier waarop ze met de klant omgaan en dit staat los van de techniek. Al in 2007 heb ik veel problemen gehad rondom dit onderwerp. Afgezien van de vele telefoongesprekken die ik destijds heb gevoerd heb ik ook uitgebreide mails verzonden waar ik nooit, hoewel het mij wel was toegezegd, officieel een reactie op heb mogen ontvangen.
Daarnaast ben ik zelf verantwoordelijk geweest voor de customer service van zo'n 150.000 klanten bij een bank. Wij scoorden altijd in de klantonderzoeken als hoogste vergeleken met de andere banken en kregen, afhankelijk van het onderzoek, altijd achten en negens voor onze service. Wachttijden bij ons zijn op jaarbasis gemiddeld lager dan 9 seconden. Vandaar mijn verbazing over de procedures (let op, ik heb het niet over de persoon die ik aan de lijn krijg!) bij TweakHD.
Tweak Fiber is even weggeweest van het toneel maar sinds januari dit jaar gaan zij opnieuw producten aanbieden. Waaronder ook HD Televisie. Heel interessant want mijn huidige signaal is niet om over naar huis te schrijven... Helaas kan ik niet zomaar upgraden. Ik zit nu nog bij Tweak via BBNed en ik ga naar Tweak Glashart/KPN (weet niet of ik de juiste namen noem maar het principe is hetzelfde). Dit zal voor mij betekenen dat ik een tijd zonder Internet/TV/Telefoon kom te zitten. Jammer dat hier geen andere oplossing voor is maar ik begrijp de situatie en ik kies er zelf voor om het te doen.
Keurig heb ik alles ingevuld en ondertekend verzonden naar Tweak. Vervolgens werd ik gebeld om een afspraak te maken om bij mij thuis een en ander te installeren. Dit gaat snel dacht ik!! Tot nu toe was ik ook nog heel blij met de service.... Echter vanaf dit punt begint het te rommelen. Omdat men pas met de installatie kan beginnen wanneer mijn vorige lijn volledig was opgezegd was men iets te voorbarig geweest om een afspraak in te plannen. Jammer genoeg waren er een aantal tegenstrijdige berichten (telefonisch, via de mail en fysiek) of de afspraak nou wel of niet doorging. Ik zie dit als een schoonheidsfoutje, men weet namelijk wat mijn situatie is echter toch wordt er een afspraak gemaakt. Kan ik mee leven!
Wat wel (heel mooi) werd geregeld zijn mijn facturen. Keurig kreeg ik voor twee(!) abonnementen alles in rekening gebracht. Twee tegelijk ja! Dat is helemaal niet mogelijk want het nieuwe abonnement kan pas in werking treden wanneer de oude echt is stopgezet. Maar volgens Tweak heb ik half januari en geheel februari een 20/20 en een 100/100 plus twee telefoonlijnen en twee televisiepakketen. Deze bedragen zijn ook 'keurig' van mijn rekening afgehaald.
Bij ontvangst van deze factuur heb ik de helpdesk op de hoogte gesteld van wat ik op dat moment dacht dat het om een fout betrof. Als antwoord kreeg ik dat het om de borg ging. Dit is onjuist en heb daarom maar telefonisch contact opgenomen met de desk.
Daar kon de persoon (ik noem zijn naam niet want dat doet er niet toe, Hate The Game Not The Player!) mij vertellen dat er inderdaad geld in rekening was gebracht voor een abonnement dat nog niet geactiveerd was. Ook dat er twee abonnementen tegelijk lopen, wat theoretisch al helemaal niet mogelijk is. Met in het achterhoofd houdende dat ik dit jaar eigenlijk een bepaalde periode helemaal niets zou moeten betalen aangezien de verhuisservice nog niet bestaat (voor personen in mijn situatie).
Op zich is er nog niks aan de hand wat niet alsnog netjes kan worden opgelost. Abonnementsgelden kunnen worden teruggestort en opnieuw in rekening worden gebracht op het moment dat men daadwerkelijk de diensten gaan leveren.
Dit is NIET mogelijk volgens Tweak. Ik zou ZELF in de gaten moeten houden wanneer mijn nieuwe lijn wordt opgeleverd om vervolgens een verzoek in te dienen om het teveel betaalde te laten crediteren. Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld. Dit was de enige oplossing die de beste man, na overleg, mij kon aanbieden.
Het is dus duidelijk dat de 1e lijn niet met een keurige oplossing kan/mag komen. Hier ben ik toch naar op zoek. Voor mij is dit een principe kwestie. Ik ga niet voor iets betalen wat ik nog niet afneem, je weet immers niet wat er de komende tijd gaat gebeuren en hoe lang het nog gaat duren. Dan maar vragen naar de 2e lijn/leidinggevende. Helaas was deze persoon op dat moment niet aanwezig. Het verzoek of de leidinggevende mij kon bellen was niet mogelijk. Ik stelde voor om zelf later op de dag te bellen. Dit mocht ik proberen!!! Bij doorvragen bleek dat ik dan alsnog niet de persoon te spreken zou kunnen krijgen. Bij nog verder doorvragen blijkt dat hij/zij nooit iemand te woord staat.
BELACHELIJK!!!
Op dit moment zit ik dus in een impasse. De enige 'oplossing' die zij mij kunnen bieden is dat ik het zelf in de gaten houd..... Mail sturen hierover had geen zin werd mij verteld want dan zou ik hetzelfde antwoord krijgen. Naast het feit dat ik op mijn vorige klacht per post ook geen reactie heb gekregen heb ik niet veel vertrouwen in dat die wel op de juiste plek zou aankomen.
Tip voor de gebruiker: Bezint eer ge begint.
Mocht iemand van Tweak meelezen en het niet eens zijn met mijn verhaal dan hoor ik dat graag. Overigens wil ik wel melden dat de gesprekken volledig zijn opgenomen en in mijn bezit. Zoals ik in het begin al zei, ik werk bij een bank....
Ook sta ik open voor het compenseren van dit ongemak en zal ik bovenstaand als een incident beschouwen. (NB volgens de medewerker werd ik al gecompenseerd omdat ik teveel betaalde geld, na aangeven, terug zou krijgen!!! Een compensatie uit eigen doos noem ik dat maar!)
Grt
Joost
Over mijzelf; ik ben al sinds begin 2007 klant bij Tweak Fiber. Ik zeg dit omdat er bij de introductie van dit topic wordt gemeld dat Tweak relatief nieuw is op het gebied van Fiber. In mijn ogen hebben zij inmiddels genoeg tijd gehad om hier kennis in op te doen. Afgezien daarvan gaan mijn frustraties over de manier waarop ze met de klant omgaan en dit staat los van de techniek. Al in 2007 heb ik veel problemen gehad rondom dit onderwerp. Afgezien van de vele telefoongesprekken die ik destijds heb gevoerd heb ik ook uitgebreide mails verzonden waar ik nooit, hoewel het mij wel was toegezegd, officieel een reactie op heb mogen ontvangen.
Daarnaast ben ik zelf verantwoordelijk geweest voor de customer service van zo'n 150.000 klanten bij een bank. Wij scoorden altijd in de klantonderzoeken als hoogste vergeleken met de andere banken en kregen, afhankelijk van het onderzoek, altijd achten en negens voor onze service. Wachttijden bij ons zijn op jaarbasis gemiddeld lager dan 9 seconden. Vandaar mijn verbazing over de procedures (let op, ik heb het niet over de persoon die ik aan de lijn krijg!) bij TweakHD.
Tweak Fiber is even weggeweest van het toneel maar sinds januari dit jaar gaan zij opnieuw producten aanbieden. Waaronder ook HD Televisie. Heel interessant want mijn huidige signaal is niet om over naar huis te schrijven... Helaas kan ik niet zomaar upgraden. Ik zit nu nog bij Tweak via BBNed en ik ga naar Tweak Glashart/KPN (weet niet of ik de juiste namen noem maar het principe is hetzelfde). Dit zal voor mij betekenen dat ik een tijd zonder Internet/TV/Telefoon kom te zitten. Jammer dat hier geen andere oplossing voor is maar ik begrijp de situatie en ik kies er zelf voor om het te doen.
Keurig heb ik alles ingevuld en ondertekend verzonden naar Tweak. Vervolgens werd ik gebeld om een afspraak te maken om bij mij thuis een en ander te installeren. Dit gaat snel dacht ik!! Tot nu toe was ik ook nog heel blij met de service.... Echter vanaf dit punt begint het te rommelen. Omdat men pas met de installatie kan beginnen wanneer mijn vorige lijn volledig was opgezegd was men iets te voorbarig geweest om een afspraak in te plannen. Jammer genoeg waren er een aantal tegenstrijdige berichten (telefonisch, via de mail en fysiek) of de afspraak nou wel of niet doorging. Ik zie dit als een schoonheidsfoutje, men weet namelijk wat mijn situatie is echter toch wordt er een afspraak gemaakt. Kan ik mee leven!
Wat wel (heel mooi) werd geregeld zijn mijn facturen. Keurig kreeg ik voor twee(!) abonnementen alles in rekening gebracht. Twee tegelijk ja! Dat is helemaal niet mogelijk want het nieuwe abonnement kan pas in werking treden wanneer de oude echt is stopgezet. Maar volgens Tweak heb ik half januari en geheel februari een 20/20 en een 100/100 plus twee telefoonlijnen en twee televisiepakketen. Deze bedragen zijn ook 'keurig' van mijn rekening afgehaald.
Bij ontvangst van deze factuur heb ik de helpdesk op de hoogte gesteld van wat ik op dat moment dacht dat het om een fout betrof. Als antwoord kreeg ik dat het om de borg ging. Dit is onjuist en heb daarom maar telefonisch contact opgenomen met de desk.
Daar kon de persoon (ik noem zijn naam niet want dat doet er niet toe, Hate The Game Not The Player!) mij vertellen dat er inderdaad geld in rekening was gebracht voor een abonnement dat nog niet geactiveerd was. Ook dat er twee abonnementen tegelijk lopen, wat theoretisch al helemaal niet mogelijk is. Met in het achterhoofd houdende dat ik dit jaar eigenlijk een bepaalde periode helemaal niets zou moeten betalen aangezien de verhuisservice nog niet bestaat (voor personen in mijn situatie).
Op zich is er nog niks aan de hand wat niet alsnog netjes kan worden opgelost. Abonnementsgelden kunnen worden teruggestort en opnieuw in rekening worden gebracht op het moment dat men daadwerkelijk de diensten gaan leveren.
Dit is NIET mogelijk volgens Tweak. Ik zou ZELF in de gaten moeten houden wanneer mijn nieuwe lijn wordt opgeleverd om vervolgens een verzoek in te dienen om het teveel betaalde te laten crediteren. Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld. Dit was de enige oplossing die de beste man, na overleg, mij kon aanbieden.
Het is dus duidelijk dat de 1e lijn niet met een keurige oplossing kan/mag komen. Hier ben ik toch naar op zoek. Voor mij is dit een principe kwestie. Ik ga niet voor iets betalen wat ik nog niet afneem, je weet immers niet wat er de komende tijd gaat gebeuren en hoe lang het nog gaat duren. Dan maar vragen naar de 2e lijn/leidinggevende. Helaas was deze persoon op dat moment niet aanwezig. Het verzoek of de leidinggevende mij kon bellen was niet mogelijk. Ik stelde voor om zelf later op de dag te bellen. Dit mocht ik proberen!!! Bij doorvragen bleek dat ik dan alsnog niet de persoon te spreken zou kunnen krijgen. Bij nog verder doorvragen blijkt dat hij/zij nooit iemand te woord staat.
BELACHELIJK!!!
Op dit moment zit ik dus in een impasse. De enige 'oplossing' die zij mij kunnen bieden is dat ik het zelf in de gaten houd..... Mail sturen hierover had geen zin werd mij verteld want dan zou ik hetzelfde antwoord krijgen. Naast het feit dat ik op mijn vorige klacht per post ook geen reactie heb gekregen heb ik niet veel vertrouwen in dat die wel op de juiste plek zou aankomen.
Tip voor de gebruiker: Bezint eer ge begint.
Mocht iemand van Tweak meelezen en het niet eens zijn met mijn verhaal dan hoor ik dat graag. Overigens wil ik wel melden dat de gesprekken volledig zijn opgenomen en in mijn bezit. Zoals ik in het begin al zei, ik werk bij een bank....
Ook sta ik open voor het compenseren van dit ongemak en zal ik bovenstaand als een incident beschouwen. (NB volgens de medewerker werd ik al gecompenseerd omdat ik teveel betaalde geld, na aangeven, terug zou krijgen!!! Een compensatie uit eigen doos noem ik dat maar!)
Grt
Joost
KPN heeft een oplossing daarvoor: een kastje dat je in het stopcontact doet bij je tv, zodat je geen kabels hoeft te trekken voor je tv. Ik dacht eenmalige bijdrage, ben vergeten hoeveel het was. Leek me mooie oplossing. Die jongen in de bus voor de AH vertelde het me.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:17:
KPN heeft een glasvezel-aanbieding in Oost: sneller, betere tv, en iets goedkoper dan InterNLnet. En 6 maanden gratis.... that's an offer I can't refuse... Ik ga overstappen. Het enige lullige is: mijn zorgvuldig onder de vloer gelegde coax-kabels moeten nu netwerkkabels worden voor de digitale tv.
Ik zit er ook over te denken om over te stappen van InterNLnet naar KPN. Het is inderdaad goedkoper, sneller en digitale tv ipv analoog.
Misschien kan InterNLnet met een concurrerende aanbieding komen?
[ Voor 15% gewijzigd door Marbo op 11-02-2011 12:58 ]
Dat zijn Devolo Homeplugs: internet over je 220V. Ik hoop dat ze die goed configureren, want ik heb het wel een keer meegemaakt dat iemand via het stroomnet over de internetverbinding van iemand in de straat verbonden raakte. Veel mensen denken dat het homeplug-signaal niet door de meterkast komt. Welnu, dat is lang niet altijd het geval.Marbo schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:53:
KPN heeft een oplossing daarvoor: een kastje dat je in het stopcontact doet bij je tv, zodat je geen kabels hoeft te trekken voor je tv. Ik dacht eenmalige bijdrage, ben vergeten hoeveel het was. Leek me mooie oplossing. Die jongen in de bus voor de AH vertelde het me.
Verwijderd
Ik heb het gisteren besteld. Inclusief drie van die tv-over-het-stopcontact pluggen (voor 2 tv's) voor 40 EMarbo schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:53:
[...]
KPN heeft een oplossing daarvoor: een kastje dat je in het stopcontact doet bij je tv, zodat je geen kabels hoeft te trekken voor je tv. Ik dacht eenmalige bijdrage, ben vergeten hoeveel het was. Leek me mooie oplossing. Die jongen in de bus voor de AH vertelde het me.
Ik zit er ook over te denken om over te stappen van InterNLnet naar KPN. Het is inderdaad goedkoper, sneller en digitale tv ipv analoog.
Misschien kan InterNLnet met een concurrerende aanbieding komen?
Als InterNLnet nog iets zou willen doen, dan zijn ze te laat. Maar ik heb al jaren het idee dat het ze niet veel interesseert. Zie het non-beleid inzake die slechte tv, waarin geen verandering/verbetering zit, en die belachelijke tarieven voor de telefoon als het om bellen naar mobiel gaat. Ze kunnen er misschien wel niks aan doen omdat het hier gaat om respectievelijk BBned en Optibel, maar dat is iets dat mij ook altijd gestoord heeft. Nu heb ik alleen te maken met KPN.
Top. Laat tzt even weten hoe de overgang ging en hoe het bevalt. Ben benieuwd.Ik heb het gisteren besteld. Inclusief drie van die tv-over-het-stopcontact pluggen (voor 2 tv's) voor 40 E
Verwijderd
Zal ik zeker doen.Marbo schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:35:
[...]
Top. Laat tzt even weten hoe de overgang ging en hoe het bevalt. Ben benieuwd.
De internetlink naar de 6 maanden gratis in A'dam - oost was nog lastig vinden:
http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-buurt/amsterdam-oostelijk-havengebied.htm
Niet leverbaar in de Indische Buurt. Niet dat ik geinteresseerd was, want kaal internet levert de KPN niet.Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:27:
De internetlink naar de 6 maanden gratis in A'dam - oost was nog lastig vinden:
http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-buurt/amsterdam-oostelijk-havengebied.htm
Verwijderd
Nee, dat zie ik nu ook. Raar eigenlijk, je kan nog wel internet en bellen nemen voor 40 E, maar dan kan je niet sneller dan die 30 megabips, anders moet je er ook nog tv bij nemen.Jan-E schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:45:
[...]
Niet leverbaar in de Indische Buurt. Niet dat ik geinteresseerd was, want kaal internet levert de KPN niet.
Je zou denken: daar is over nagedacht, maar dan niet goed. Wat is er tegen om alle combinaties te kunnen kiezen? Koppelverkoop is altijd een hele slechte, dan voelen mensen zich in de zeik genomen.
Ik ben benieuwd waarom KPN zich beperkt tot zo een klein deel van het glasvezel gebied in Oost. Wel scherpe prijzen trouwens, snelste verbinding is inclusief tv/telefoon goedkoper dan alleen internet van internl.Jan-E schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:45:
[...]
Niet leverbaar in de Indische Buurt. Niet dat ik geinteresseerd was, want kaal internet levert de KPN niet.
Concurrentie op prijs van KPN had ik niet verwacht. Eens afwachten wat de toekomst brengt....
Verwijderd
Ik heb deze week InterNLnet "geattendeerd" op de fors toegenomen concurrentie van KPN in het Oostelijk Havengebied voor glasvezel. KPN doet een zeer interessante aanbieding. Vanaf 30Mb, nogal wat meer mogelijkheden voor wat betreft het aanbod van verschillende (digitale!) tv-zenders (je kunt ook kiezen voor plus-pakket, HD-zenders). Het aantal te ontvangen zenders is fors hoger. In de KPN-bus naast Albert Heijn werd mij verteld dat binnenkort ook BBC 1 en 2 worden doorgegeven!Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:29:
[...]
Ik heb het gisteren besteld. Inclusief drie van die tv-over-het-stopcontact pluggen (voor 2 tv's) voor 40 E
Als InterNLnet nog iets zou willen doen, dan zijn ze te laat. Maar ik heb al jaren het idee dat het ze niet veel interesseert. Zie het non-beleid inzake die slechte tv, waarin geen verandering/verbetering zit, en die belachelijke tarieven voor de telefoon als het om bellen naar mobiel gaat. Ze kunnen er misschien wel niks aan doen omdat het hier gaat om respectievelijk BBned en Optibel, maar dat is iets dat mij ook altijd gestoord heeft. Nu heb ik alleen te maken met KPN.
Heb InterNLnet gevraagd of deze concurrentie aanleiding was om in beweging te komen, door bijvoorbeeld ook meer keuzemogelijkheid in de tv-zenders aan te bieden. Het antwoord was "nee". Teleurstellend dus. In de 3 jaar dat ik een abonnement bij hen heb is er totaal niets veranderd. Alles blijft klaarblijkelijk bij het oude. Dit weerspiegelt niet de folders de je destijds kreeg over de geweldige mogelijkheden die glasvezel biedt. Bij hen is nu stilstand gelijk aan achteruitgang geworden. Ik denk er zeer serieus over na om over te stappen naar KPN. Het lijkt er inderdaad op dat InterNL bewust een marktaandeel van zich laat afsnoepen. Of het interessert hen gewoon niet. Helaas.....
Verwijderd
Ik vrees dat er gewoon niet genoeg klanten zijn voor "kleine" providers. Ik denk dat Unet er daarom vroeg tussenuitgeknepen is (mijn eerste glasprovider).
Vorige week besteld bij KPN. Vandaag gebeld door monteur. Afspraak 4 maart. Da's 3 weken - netjes.
Vorige week besteld bij KPN. Vandaag gebeld door monteur. Afspraak 4 maart. Da's 3 weken - netjes.
Heb je een idee waarom daar nog een monteur bij moet komen? Vanwege de TV en de Homeplugs?Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:36:
Verwijderd
Nee, ik heb ook duidelijk gezegd dat ik al een genexis kast heb, en dat ik het zelf wel aansluit. Maar ze komen na het patchen het signaal controleren en als alles het doet mag ik een handtekening zetten.
Verwijderd
Er stond afgelopen zaterdag (19-2) ook een busje van Glashart naast Albert Heijn. Daar werd mij verteld dat de oude Genexis kastjes gratis worden vervangen door een nieuwer exemplaar. Ook de "lasverbinding" van het glasvezel in het kastje wordt verbeterd (wat dat ook moge zijn....) a.g.v. voortschrijdende technische ontwikkeling.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:56:
Nee, ik heb ook duidelijk gezegd dat ik al een genexis kast heb, en dat ik het zelf wel aansluit. Maar ze komen na het patchen het signaal controleren en als alles het doet mag ik een handtekening zetten.
Hmz, ik probeer te achterhalen in hoeverre het appartement waarin ik woon al beschikt over een aansluiting door te bellen naar Glasvezel Amsterdam ( 0900-GLASVEZEL, 0900-4527839) maar dan wordt de lijn na een korte introductie verbroken. Daarnaast snap ik niet dat 0900-glasvezel volgens mij overeen komt met 0900-4527835 (laatste getal een 5 ipv 9), maar misschien zie ik dat verkeerd...
Het lijkt er verder op dat ik hier in de Indische buurt (1095) alleen InterNLnet kan krijgen of Alice. Die laatste heb ik niet hele goede ervaringen mee qua helpdesk en de eerste heeft een crappy website, wat als internetprovider niet veelbelovend is.
Het grootste verschil zit hem dan in de aansluitkosten wat bij InterNLnet gratis is, maar ik probeer dus precies dat te achterhalen. Ik heb volgens mij nog geen aansluiting in de meterkast, maar volgens mij zijn er een etage lager al wel glasvezel kabels getrokken. Is het doorlussen daarvan en een aansluitpunt maken in ons huis iets wat de monteur van de internetprovider zelf kan en wil doen?
Pff en dan bel je naar Glashart, kom je in een keuzemenu, druk je op 2 voor vragen over Glasvezel, kom je in hetzelfde menu uit als waarin je zat! Druk je op 3 voor overige vragen, krijg je dan pas te horen dat ze nog gesloten zijn. Lekker systematisch jongens...
Het lijkt er verder op dat ik hier in de Indische buurt (1095) alleen InterNLnet kan krijgen of Alice. Die laatste heb ik niet hele goede ervaringen mee qua helpdesk en de eerste heeft een crappy website, wat als internetprovider niet veelbelovend is.
Het grootste verschil zit hem dan in de aansluitkosten wat bij InterNLnet gratis is, maar ik probeer dus precies dat te achterhalen. Ik heb volgens mij nog geen aansluiting in de meterkast, maar volgens mij zijn er een etage lager al wel glasvezel kabels getrokken. Is het doorlussen daarvan en een aansluitpunt maken in ons huis iets wat de monteur van de internetprovider zelf kan en wil doen?
Pff en dan bel je naar Glashart, kom je in een keuzemenu, druk je op 2 voor vragen over Glasvezel, kom je in hetzelfde menu uit als waarin je zat! Druk je op 3 voor overige vragen, krijg je dan pas te horen dat ze nog gesloten zijn. Lekker systematisch jongens...
[ Voor 56% gewijzigd door MailMan op 23-02-2011 11:43 ]
internlnet is alleen reseller wat betekent dat de monteur die de kabels doortrekt niet van internl is maar van een derde partij. Ik zie verder niet wat er precies zo 'crappy' is aan de website van internlnet maar dat zal wel aan mij liggen.MailMan schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:28:
Kijk even of er op de begane grond ergens een beige verdeelkast hangt waarop alle glasvezels het pand binnenkomen. Als dat er is dan is het doortrekken een vrij eenvoudige operatie (lees geen graafwerk). Mijn ervaringen met internlnet als accessprovider zijn overigens prima. Tot nu toe in ongeveer 2 1/2 jaar 1 keer een paar uur geen verbinding gehad wegens een storing. Het is alleen aan de prijs maar goed dat is een afweging die je zelf maakt.
Hmm ik vond de website nogal contra intuïtief werken omdat ik binnen een vloek en een zucht op de inschrijfpagina was voordat ik überhaupt de mogelijke abonnementen gezien had. Maar bij een tweede bezoek heb ik het doorprozak schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:53:
[...]
internlnet is alleen reseller wat betekent dat de monteur die de kabels doortrekt niet van internl is maar van een derde partij. Ik zie verder niet wat er precies zo 'crappy' is aan de website van internlnet maar dat zal wel aan mij liggen.
Kijk even of er op de begane grond ergens een beige verdeelkast hangt waarop alle glasvezels het pand binnenkomen. Als dat er is dan is het doortrekken een vrij eenvoudige operatie (lees geen graafwerk). Mijn ervaringen met internlnet als accessprovider zijn overigens prima. Tot nu toe in ongeveer 2 1/2 jaar 1 keer een paar uur geen verbinding gehad wegens een storing. Het is alleen aan de prijs maar goed dat is een afweging die je zelf maakt.
Ik zal eens kijken hoe ze het hier gedaan hebben. Volgens mij zit er beneden op de begane grond wel een verdeelkast en heb ik ook al een paar gekleurde kabels gezien toen ze bij iemand anders internet/glasvezel gingen aanleggen, maar dat moet ik dubbelchecken. Valt het doortrekken van die kabel naar mijn appartement 2 verdiepingen hoger en het installeren van het verdeelpunt in mijn meterkast onder de installatie? En zo ja, betekent dat dus dat dat bij InterNLnet gratis is?
yup, het aansluiten zelf kost je helemaal noppes (maar dat is bij Alice ook). Als er kosten worden berekend dan zijn dat eerder administratieve kosten dan 'fysieke' aansluitkosten.MailMan schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:14:
[...]
Hmm ik vond de website nogal contra intuïtief werken omdat ik binnen een vloek en een zucht op de inschrijfpagina was voordat ik überhaupt de mogelijke abonnementen gezien had. Maar bij een tweede bezoek heb ik het door
Ik zal eens kijken hoe ze het hier gedaan hebben. Volgens mij zit er beneden op de begane grond wel een verdeelkast en heb ik ook al een paar gekleurde kabels gezien toen ze bij iemand anders internet/glasvezel gingen aanleggen, maar dat moet ik dubbelchecken. Valt het doortrekken van die kabel naar mijn appartement 2 verdiepingen hoger en het installeren van het verdeelpunt in mijn meterkast onder de installatie? En zo ja, betekent dat dus dat dat bij InterNLnet gratis is?
Thanks voor de info!prozak schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:11:
[...]
yup, het aansluiten zelf kost je helemaal noppes (maar dat is bij Alice ook). Als er kosten worden berekend dan zijn dat eerder administratieve kosten dan 'fysieke' aansluitkosten.
En trouwens, haal je qua upload ook de 20mb/s?
[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 24-02-2011 14:23 ]
yup, up/down het gaat allemaal even hard hoewel dat veel te snel wentMailMan schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:12:
[...]
Thanks voor de info!
En trouwens, haal je qua upload ook de 20mb/s?
Verwijderd
Schande, schande! Vrijdag zou ik aangesloten worden door KPN. Ik word net gebeld door een monteur van KPN: het wordt 2 maanden uitgesteld omdat Reggefiber geen toestemming geeft om te patchen. Ze geven de lijn niet vrij! Ik heb mijn abo bij interNLnet al opgezegd. Nu maar hopen dat ze zo aardig zijn om daar nog 2 maanden aan vast te plakken.
Ik heb toch als consument de vrijheid om over te stappen met een opzegtermijn van een maand? Wat is dit voor machtsspelletje...
Ik heb toch als consument de vrijheid om over te stappen met een opzegtermijn van een maand? Wat is dit voor machtsspelletje...
Verwijderd
De tweede alinea geeft vrij goed weer wat ik vind van de investering, inderdaad. Daarnaast verwacht ik dat het netwerk netto gezien nu meer waard is dan de investering om het aan te leggen. Er is wel fors toegelegd op exploitatiekosten terwijl er nauwelijks gebruikers waren, dus daar zal zeker wat geld verloren zijn. Maar on a grand scheme of things valt dat in het niet, is mijn inschatting.iBurger schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:53:
@Kryz:
Kijk, en dat is mijn belangrijkste klacht: geef dan aan dat je het niet weet, en vraag hoe het in elkaar steekt. Maar wat jij deed, was een vrij sterke mening over het onderwerp in dit topic neerplempen, wat simpelweg kant noch wal raakte. Mij is altijd geleerd dat als je ergens boos om bent, het toch wel handig is als je weet waar je precies boos om bent, en je de feiten ongeveer kent.edit:
Simpel: ieder gebied moet ontsloten worden. Herinneren we ons de uitrol van MxStream nog? Dat ging ook van centrale naar centrale, en soms met verschillende mogelijkheden vanwege technische of fysieke beperkingen op zo'n lokatie. Het is allemaal een kwestie van tijd.prozak schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:40:
Ik ben benieuwd waarom KPN zich beperkt tot zo een klein deel van het glasvezel gebied in Oost.
Vind je dat verwonderlijk? De meeste providers willen graag 1 aanbod voor hun volledige dekkingsgebied: zowel qua diensten als qua prijs. Dat is ten eerste veel makkelijker te beheersen, en ten tweede veel makkelijker uit te leggen aan de klanten. Als ze iets zouden moeten ondernemen, zoals jij voorstelt, dan is dat ofwel prijsdifferentiatie op 1 kleine (echt heel kleine he, qua huishoudens) lokatie tov het overige dekkingsgebied, wat allerlei scheve gezichten bij klanten in andere gebieden op gaat leveren, ofwel een prijsverlaging over hun hele dekkingsgebied heen, en dan hoef ik je waarschijnlijk niet uit te leggen wat dat wel niet gaat kosten. Dus doen ze maar liever niets. Ik weet niet hoeveel klanten ze daar hebben, maar het zal toch niet snel meer dan een paar honderd zijn. Enkele tientallen daarvan zouden kunnen overstappen - dat is niet genoeg om te voorkomen via een portfoliowijziging.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:11:
Het lijkt er inderdaad op dat InterNL bewust een marktaandeel van zich laat afsnoepen. Of het interessert hen gewoon niet. Helaas.....
Hohohoho, voordat de hele wereld tegen JacquesS is, en er complottheorieen gesmeed worden om heel glasverslaafd Nederland voor eeuwig aan het glas van %insert any provider% te binden, is het misschien aardig als je een kleine beetje perspectief krijgt in dit onderwerp.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:17:
Schande, schande! Vrijdag zou ik aangesloten worden door KPN. Ik word net gebeld door een monteur van KPN: het wordt 2 maanden uitgesteld omdat Reggefiber geen toestemming geeft om te patchen. Ze geven de lijn niet vrij! Ik heb mijn abo bij interNLnet al opgezegd. Nu maar hopen dat ze zo aardig zijn om daar nog 2 maanden aan vast te plakken.
Glasvezel (in de vorm van Fiber to the Home) is nieuw in Nederland. Ja, het bestaat al een aantal jaren, maar het is aangelegd in allerlei vormen, door allerlei bedrijven, en het wordt ook weer wholesale doorverkocht via allerlei constructies, sommige minder praktisch dan anderen. Dat krijg je nou eenmaal in een nieuwe markt: wildgroei; zeker omdat de overheid niet mocht (en ik denk ook niet wilde) meewerken aan een nationale uitrol (magnie van de EU).
Dat betekent dat degenen die het risico nemen om uit te rollen, hun focus en resources logischerwijs richten op het aansluiten van nieuwe klanten. Zoals je in verschillende topics, waaronder deze, vast wel gezien hebt, gaat dat nog niet altijd van een leien dakje, al wordt men er langzaam wel beter in.
Opheffen (opzeggen) is niet zo heel moeilijk: gewoon de boel weghalen, wat dingen opruimen, betalingen stoppen (naja, niet moeilijk...), en klaar. Echter, overstappen (ISP-ISP of telco-telco migratie) is een ander verhaal. Hier moeten opheffing en aansluiting eigenlijk op hetzelfde moment gebeuren. Is ook logisch: je weet dat de klant overstapt, de monteur is er toch, als je nou, ipv alleen het draadje los te trekken, ook even snel het ding overplugt in de nieuwe positie, zodat de klant meteen verbinding heeft met de nieuwe ISP?
Klinkt makkelijk, maar hier zitten legio afspraken achter, en kleine procesdifferentiaties waardoor dit niet zomaar zonder blikken of blozen in te regelen is. En bij de meeste FttH providers is ISP-ISP of telco-telco migratie simpelweg nog niet geregeld. Er wordt wel hard aan gewerkt, uiteraard, want iedereen wil graag de klant van dienst zijn.
Maar schande, en machtsspelletje? Ik doe het niet vaak, maar ik haal een hele oude opmerking van mijn vroegere baas tevoorschijn, die wat gefrustreerd werd als hij boosheid gebaseerd op onwetendheid tegenkwam: begin dan zelf een ISP, dan gaat het vast allemaal veel beter.
2 maanden moeten wachten is natuurlijk je grootst mogelijke flauwekul, en dat alleen omdat Reggifiber niet meewerkt. Vooral als je je oude abo al hebt opgezegd, en inderdaad niet conform de regelgeving.Opheffen (opzeggen) is niet zo heel moeilijk: gewoon de boel weghalen, wat dingen opruimen, betalingen stoppen (naja, niet moeilijk...), en klaar. Echter, overstappen (ISP-ISP of telco-telco migratie) is een ander verhaal. Hier moeten opheffing en aansluiting eigenlijk op hetzelfde moment gebeuren. Is ook logisch: je weet dat de klant overstapt, de monteur is er toch, als je nou, ipv alleen het draadje los te trekken, ook even snel het ding overplugt in de nieuwe positie, zodat de klant meteen verbinding heeft met de nieuwe ISP?
Klinkt makkelijk, maar hier zitten legio afspraken achter, en kleine procesdifferentiaties waardoor dit niet zomaar zonder blikken of blozen in te regelen is. En bij de meeste FttH providers is ISP-ISP of telco-telco migratie simpelweg nog niet geregeld. Er wordt wel hard aan gewerkt, uiteraard, want iedereen wil graag de klant van dienst zijn.
KPN zegt letterlijk dat er bij de overstap van InterNLnet naar KPN hooguit een downtime is van 1 uur. En dat het allemaal zo geregeld kan worden. Zo ingewikkeld als jij het voorstelt is het echt niet.
Verwijderd
KPN zegt letterlijk dat er bij een overstap van InterNLnet naar KPN (FttH -> FttH dus?) een (max? avg?) downtime is van 1 uur? Doe mij eens een bron, daar ben ik erg benieuwd naar.Marbo schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:15:
2 maanden moeten wachten is natuurlijk je grootst mogelijke flauwekul, en dat alleen omdat Reggifiber niet meewerkt. Vooral als je je oude abo al hebt opgezegd, en inderdaad niet conform de regelgeving.
KPN zegt letterlijk dat er bij de overstap van InterNLnet naar KPN hooguit een downtime is van 1 uur. En dat het allemaal zo geregeld kan worden. Zo ingewikkeld als jij het voorstelt is het echt niet.
En ja, 2 maanden is lang, maar geen flauwekul. Veel partijen doen er 4 tot 5 weken over om aan te sluiten, en 3 weken om op te heffen is geen uitzonderlijk lange periode. Aangezien je geen overstap kan doen, moet je deze twee periodes dus bij elkaar optellen. Twee maanden is waarschijnlijk een worst-case scenario, het kan ook wel korter.
En hoe ingewikkeld het is, wil ik bij een pot bier wel een keer uitleggen. Ik weet niet of je je wel eens in telecom gerelateerde zaken verdiept hebt, maar het schijnt soms wat complexere materie te zijn dan mensen thuis weten.
Verwijderd
Het zal vast allemaal wel heel moeilijk zijn om het ene draadje los te trekken en in een ander kastje te stoppen, maar mijn advies bij moeilijke zaken is die te laten uitvoeren door mensen die dat kunnen. In dit geval lijkt me het een handeling die, hoe moeilijk ook, een een uurtje gefikst kan zijn.
Ik heb op 16 februari een contract getekend met KPN, nu kunnen ze pas op 12 mei aansluiten. Dat is op 4 dagen na 3 maanden.
Volgens de KPN monteur die telefonisch de afspraak moest afzeggen (het gold geloof ik voor 41 overstappers of aansluitingen), heeft Reggefiber het argument gebruikt dat de voormalige providers de gelegenheid moeten krijgen om hier op te reageren (een andere aanbieding te doen?).
Het is niet de eerste keer dat een monopolist zijn macht misbruikt om een andere partij toegang tot een distributieruimte te ontzeggen. Ik herinner me ook zoiets tussen UPC en een andere leverancier die op de kabel wilde.
Ik denk er nog over na of ik uberhaupt nog wel verder wil met glasvezel. Ik heb het een beetje gehad met die volkomen ondoorzichtige constructies waarin ik als klant te maken heb met firma's als BBned=Reggefiber=Glashart met wie ik geen relatie heb.
Ik heb op 16 februari een contract getekend met KPN, nu kunnen ze pas op 12 mei aansluiten. Dat is op 4 dagen na 3 maanden.
Volgens de KPN monteur die telefonisch de afspraak moest afzeggen (het gold geloof ik voor 41 overstappers of aansluitingen), heeft Reggefiber het argument gebruikt dat de voormalige providers de gelegenheid moeten krijgen om hier op te reageren (een andere aanbieding te doen?).
Het is niet de eerste keer dat een monopolist zijn macht misbruikt om een andere partij toegang tot een distributieruimte te ontzeggen. Ik herinner me ook zoiets tussen UPC en een andere leverancier die op de kabel wilde.
Ik denk er nog over na of ik uberhaupt nog wel verder wil met glasvezel. Ik heb het een beetje gehad met die volkomen ondoorzichtige constructies waarin ik als klant te maken heb met firma's als BBned=Reggefiber=Glashart met wie ik geen relatie heb.
Let op:
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.