Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 22 ... 29 Laatste
Acties:
  • 214.884 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
M.F.H. schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:30:
Ik heb een extra vraag:

Ik woon nu in de wijk Zeeburg, Amsterdam en er is bij mij glasvezel beschikbaar. De NTU modem van de vorige huurder hangt zelfs in mijn woonkamer en ik heb na navraag bij Glasvezel Amsterdam te horen gekregen dat ik inderdaad alles al heb en dat een evt. provider enkel maar het signaal hoeft te activeren om te zorgen dat ik een werkende Internetverbinding heb.

Nu is het zo dat ik op de eerste verdieping woon, dus dat er als toevoeging '1' bij komt. Ik wil een compleet pakket bij Alice bestellen (vooral omdat hier digitale televisie bijzit), waardoor je op Alice Comfort Plus uitkomt.

Als ik hier echter mijn postcode/huisnummer/toevoeging invul dat geeft het systeem (wat eigenlijk gekoppeld zou moeten zijn aan Glasvezel Amsterdam) aan dat er bij mij enkel ADSL verbinding mogelijk is. Op het moment dat ik de toevoeging weglaat dan geeft het systeem wel aan dat er glasvezel mogelijk is, maar dan komt het abonnement op het gehele pand te staan.

Nu heb ik een aantal keren met Sales en de technische afdeling van Alice Support gebeld en net kreeg ik als finale afsluiter: "Het spijt me meneer, maar ons systeem werkt niet met toevoegingen dus, derhalve raad ik u aan om een andere provider te zoeken' :'(

Nu ben ik dus echt op zoek naar glasvezelInternet + digitale televisie, maar vind ik 't onzin om bij UPC enkel die digitale tv af te nemen omdat daar ook meteen 17,- aan analoog signaalgebruik bij zit.

Iemand tips :-)? Of iemand die weet hoe 't dan wel bij Alice kan?
Wat een geweldig professionele afhandeling van Alice! |:( Heb je al geprobeerd om nog een keer te bellen en met iemand anders te spreken? Wellicht dat als je ze duidelijk maakt dat je al het spul hebt hangen dat ze dan wakker worden.

Je kunt ook bij Internlnet kijken. Ik heb zelf glasvezel van ze en heb nog geen problemen ondervonden. http://www.internl.net/in...ion=com_pctool&Itemid=247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:58
dôh schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:51:
[...]

Wat een geweldig professionele afhandeling van Alice! |:( Heb je al geprobeerd om nog een keer te bellen en met iemand anders te spreken? Wellicht dat als je ze duidelijk maakt dat je al het spul hebt hangen dat ze dan wakker worden.

Je kunt ook bij Internlnet kijken. Ik heb zelf glasvezel van ze en heb nog geen problemen ondervonden. http://www.internl.net/in...ion=com_pctool&Itemid=247
Heb je daar ook (digitale) televisie bij? Ik had eerst Digitenne los erbij, maar de beeldkwaliteit vond ik toch wel erg tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:33
M.F.H. schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:23:
[...]

Heb je daar ook (digitale) televisie bij? Ik had eerst Digitenne los erbij, maar de beeldkwaliteit vond ik toch wel erg tegenvallen.
Alle providers leveren op het GNA netwerk alleen analoge televisie, maar de kwaliteit daarvan ligt boven die van Digitenne. Wat betreft de aanmelding bij Alice: Toevoegingen moeten gewoon werken, dat zit in de orderstraat van de weborder van Alice. Wel kan het zijn dat jouw woning niet in de bronbestanden van GNA is opgenomen (of wellicht met een 234-A ipv 234-1). Ik kan wel een keer voor je laten kijken waar dat probleem exact vandaan komt (als ik weer eens bij Alice langs ga). Mocht daar behoefte aan zijn dan moet je je postcode+huisnummer even emailen naar denan@inter.nl.net.

Andere vraag: ik zag (tijdens mijn vakantie) dat het aardig heet was in Nederland. Zijn er nog verbindingsproblemen geweest (specifiek) op de dagen dat het 30+ graden was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
denan schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:30:
[...]

Alle providers leveren op het GNA netwerk alleen analoge televisie, maar de kwaliteit daarvan ligt boven die van Digitenne. Wat betreft de aanmelding bij Alice: Toevoegingen moeten gewoon werken, dat zit in de orderstraat van de weborder van Alice. Wel kan het zijn dat jouw woning niet in de bronbestanden van GNA is opgenomen (of wellicht met een 234-A ipv 234-1). Ik kan wel een keer voor je laten kijken waar dat probleem exact vandaan komt (als ik weer eens bij Alice langs ga). Mocht daar behoefte aan zijn dan moet je je postcode+huisnummer even emailen naar denan@inter.nl.net.
Ik zie dat als ik mijn huisnummer invoer en dan als toevoeging 'A' het systeem wel akkoord geeft, zou dat dan inderdaad de oplossing zijn :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, laat ik dan maar even een update plaatsen: het is uiteindelijk gefixed, en ik heb weer internet. Probleem was dus inderdaad een inpandige breuk (buiten mijn appartement), oorzaak onbekend. Vanuit Valencia heb ik Concepts ICT een mail gestuurd (want na de constatering van de breuk had ik helemaal niets meer gehoord) met als suggestie om iemand op vrijdagochtend 21-8 naar mijn huis te sturen. Dat was de dag voordat ik thuis zou komen van vakantie, en mijn schoonmaakster zou er dan zijn. En dat hebben ze wonderwel nog geregeld ook (denk dat het dezelfde monteurs waren die ook bij Tuig op bezoek geweest zijn), en ik had inderdaad verbinding toen ik thuiskwam. Dus dat is fijn.

Vervolgens nog een mail gestuurd naar Concepts dat ik een maand zonder internet gezeten heb. Dus ze gaan me nu een maand crediteren, wat ik niet meer dan terecht vind. Als ze een beetje hun best gedaan hadden (Concepts + bbned), dan was dit in een week gefixed. Ik hoop dat ik niet nog eens met een dergelijk probleem geconfronteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
[...]

Andere vraag: ik zag (tijdens mijn vakantie) dat het aardig heet was in Nederland. Zijn er nog verbindingsproblemen geweest (specifiek) op de dagen dat het 30+ graden was?
Geen enkel verbindingsprobleem gehad tijdens de hete dagen. Nou dat is niet helemaal waar... Mijn router is er één keer mee opgehouden vanwege de hitte. Maar na een keer de stroom eraf gehaald te hebben deed het zooitje het weer. Lag niet aan Internlnet! Ben nog altijd super tevreden met deze provider! Nu alleen nog Gbit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
[...]
Alle providers leveren op het GNA netwerk alleen analoge televisie, maar de kwaliteit daarvan ligt boven die van Digitenne.
Is dat je mening of is dat daadwerkelijk onderzocht? Ik vind de kwaliteit van analoge TV via glasvezel bij mij thuis slecht, veel minder goed dan UPC dat ik hiervoor via dezelfde coax aan had gesloten, en zelfs minder dan de Digitenne kwaliteit die de buren hebben.

@M.F.H.: Ik zou je aanraden om alleen voor telefoon & internet gaan via glasvezel, en TV bij UPC houden. Je betaalt ongeveer hetzelfde dan maar hebt betere kwaliteit en BBC1 en BBC2 en je hebt tenminste de keuze om (tegen bijbetaling) naast je analoge TV ook digitaal/HD via een set-top box te gaan terwijl we via GNA alleen brakke analoge TV krijgen.

Tijd voor IPTV op glasvezel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
jeroen11 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:05:
[...]
Is dat je mening of is dat daadwerkelijk onderzocht? Ik vind de kwaliteit van analoge TV via glasvezel bij mij thuis slecht, veel minder goed dan UPC dat ik hiervoor via dezelfde coax aan had gesloten, en zelfs minder dan de Digitenne kwaliteit die de buren hebben.
Dat is ook onderzocht, vorig jaar is er een uitgebreid traject geweest waarbij een externe partij binnen het hele netwerk metingen heeft uitgevoerd en (aan de hand van die metingen) aanpassingen in de wijkcentrales heeft gemaakt. De kwaliteit zou nu op hetzelfde niveau moeten liggen als UPC analoog. Is dat niet het geval dan zit er iets mis in de huisinstallatie of aansluiting.
Tijd voor IPTV op glasvezel!
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
jeroen11 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:05:
@M.F.H.: Ik zou je aanraden om alleen voor telefoon & internet gaan via glasvezel
En dan zou ik telefoon afnemen bij een losse VoIP-provider en niet onderdeel maken van je internetabo. Voordeel: je kunt overal bellen met je eigen nummer, waar je een enigszins snelle internetverbinding hebt. Zo belde ik gewoon met mijn eigen amsterdamse nummer vanuit een hotellobby op Sumatra met mijn Nokia E51, via hun wireless verbinding. En dan kun je ook gewoon blijven bellen als je een kabelbreuk hebt zoals Kryz onlangs. Moet je wel meewerkende buren hebben die wireless internet beschikbaar stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
En dan zou ik telefoon afnemen bij een losse VoIP-provider en niet onderdeel maken van je internetabo.
Welke VoiP-provider kun jij aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Marbo schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:39:
Welke VoiP-provider kun jij aanbevelen?
Ik heb Callvoip voor 2 nummers (zakelijk en prive). Gekozen omdat ze (1) zeer adequaat reageren op vragen (shopreview), (2) gebruik maken van een hosted PBX, waar je meer in kunt stellen dan je ooit zou willen.

Als je veel belt zijn ze niet de goedkoopste (voor uitbellen gebruik ik SMSdiscount, een Betamax kloon). En ze hebben net als XS4ALL problemen met de telefoongids.nl: sommige nummers krijgen ze er niet in. Zou na de zomer gefixt worden. Mijn zakelijke nummer staat nog steeds op het oude adres van 4 jaar geleden. Sindsdien is het van ISDN gewijzigd in Belbudget (KPN), in Belzakelijk (KPN) en vervolgens in VoIP (Callvoip). Ook die beide wijzigingen bij KPN zijn dus door de telefoongids niet verwerkt.

PS. Dit wordt wel een beetje off-topic...

• jeroen11
denan schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:10:
[...]
De kwaliteit zou nu op hetzelfde niveau moeten liggen als UPC analoog. Is dat niet het geval dan zit er iets mis in de huisinstallatie of aansluiting.
Vreemd, bij dezelfde huisinstallatie zag het er bij UPC toch echt beter uit. Ik zal eens met een TV direct op de aansluiting in de meterkast kijken, om issues met de huisinstallatie uit te sluiten.
Jan-E schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:09:
En dan zou ik telefoon afnemen bij een losse VoIP-provider en niet onderdeel maken van je internetabo.
[...]
Dat zou ik ook liever doen, maar bij Alice, dat de goedkoopste optie voor glasvezel biedt, kun je niet minder krijgen dan internet + telefoon. Dus ook al gebruik je VoIP ipv reguliere telefoon, je betaalt hoedanook voor je telefoon bij Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:00
Update op mijn post Graag tip nummerherkenning Alice telefonie van 20 augustus 2009 12:04

De tests die _ep bereid was aan dit DECT-toestel uit te voeren -nogmaals dank _/-\o_ - toonden geen probleem met DTMF (noch met Europese FSK) CallerID bij deze telefoon aan icm de Genexis CPE.
Niet onmmogelijk dat er tussen Alice en BBned wat is misgelopen.

Inmiddels is mijn eigen Alice telefonie eindelijk opgeleverd en ook daaraan hangend zie je op dit toestel geen nummerherkenning binnenkomen, evenmin als op mijn eigen Panasonic.

Alle bevindingen een week geleden uitgebreid aan Alice gemaild met het verzoek er een ticket van te maken en een en ander met BBned op te nemen, nog niks op gehoord. :O

De converter die ik vandaag binnenkreeg, blijkt DTMF of ETSI FSK om te zetten naar FSK Bellcore (voor de USA vlgs mij) en dat levert een 0 op het telefoondisplay op, meer niet. Voortaan de specs lezen voor je bestelt, is de les. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ultrapreventive schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:48:
Update op mijn post Graag tip nummerherkenning Alice telefonie van 20 augustus 2009 12:04

De tests die _ep bereid was aan dit DECT-toestel uit te voeren -nogmaals dank _/-\o_ - toonden geen probleem met DTMF (noch met Europese FSK) CallerID bij deze telefoon aan icm de Genexis CPE.
Niet onmmogelijk dat er tussen Alice en BBned wat is misgelopen.

Inmiddels is mijn eigen Alice telefonie eindelijk opgeleverd en ook daaraan hangend zie je op dit toestel geen nummerherkenning binnenkomen, evenmin als op mijn eigen Panasonic.
Hmmmm alice werkt op basis van DTMF Bellsouth (als ik het me goed herinner). Mocht je er met de CSD niet uitkomen dan heb ik eventueel nog wel een ingang om wat sip-traces uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:20:
Hmmmm alice werkt op basis van DTMF Bellsouth (als ik het me goed herinner). Mocht je er met de CSD niet uitkomen dan heb ik eventueel nog wel een ingang om wat sip-traces uit te voeren.
Als ze de geintegreerde VoIP in de CPE gebruiken lijkt me dat onwaarschijnlijk. Genexis kan dat (FSK Bellcore) wel ondersteunen, maar standaard wordt in de meeste gevallen DTMF (nederlandse variant) aangeboden, en als alternatief ligt FSK ETSI als 'Europese FSK' meer voor de hand.

SIP-traces zullen overigens niet zo snel helpen, aangezien daar niet in te zien is welk Caller-ID protocol gebruikt wordt (wel zou zichtbaar kunnen zijn als de Caller ID al in SIP info niet meegestuurd wordt, maar in het algemeen wordt dat ook op de telefoon weergegeven middels 'onbekend' of iets dergelijks).

Wat er moet gebeuren, is dat er gewoon in de daadwerkelijke instellingen van de CPE even wordt nagegaan of Caller ID wel is ingeschakeld. Wellicht kan Alice dit niet zelf, maar dan moeten ze dat met BBNed regelen. Ik heb het vermoeden dat de helpdesk(en) nog wel eens willen zeggen dat iets goed staat, zonder dat ze het ook echt in het beheersysteem van de CPEs gecontroleerd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:54:
SIP-traces zullen overigens niet zo snel helpen, aangezien daar niet in te zien is welk Caller-ID protocol gebruikt wordt (wel zou zichtbaar kunnen zijn als de Caller ID al in SIP info niet meegestuurd wordt, maar in het algemeen wordt dat ook op de telefoon weergegeven middels 'onbekend' of iets dergelijks).
Met die trace is in ieder geval uit te sluiten dat het in de sip-server zit. Dan weet de helpdesk/techniek in ieder geval waar ze moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
denan schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:34:
[...]

Met die trace is in ieder geval uit te sluiten dat het in de sip-server zit. Dan weet de helpdesk/techniek in ieder geval waar ze moeten kijken.
Het wegstrepen van foutenbronnen hoort wat mij betreft bij troubleshooting. Wat moet ik daarvoor doen, Denan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ultrapreventive schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:39:
[...]

Het wegstrepen van foutenbronnen hoort wat mij betreft bij troubleshooting. Wat moet ik daarvoor doen, Denan?
Ik zou eerst even contact zoeken met de helpdesk. Kom je daar niet verder dan kun je een email sturen naar denan@inter.nl.net met je alice klantgegevens (naw + deb nummer) en je alice telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
denan schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:39:
[...]

Ik zou eerst even contact zoeken met de helpdesk. Kom je daar niet verder dan kun je een email sturen naar denan@inter.nl.net met je alice klantgegevens (naw + deb nummer) en je alice telefoonnummer.
Ik heb het 27 augustus per email voorgelegd, niks gehoord na de bevestiging dat het contactnummer 302403 is. Eerder liep ik een paar maal stuk op de telefonische servicemensen waar ik niet voorbij hun script geraakte; zij kwamen niet verder dan 'uw telefoon moet het wel aankunnen'.

Ik heb je de gevraagde zaken gemaild, eveneens voor het familielid, al hangt daar momenteel geen telefoon aan de CPE.

[ Voor 5% gewijzigd door ultrapreventive op 07-09-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ultrapreventive schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:46:
[...]

Ik heb het 27 augustus per email voorgelegd, niks gehoord na de bevestiging dat het contactnummer 302403 is. Eerder liep ik een paar maal stuk op de telefonische servicemensen waar ik niet voorbij hun script geraakte; zij kwamen niet verder dan 'uw telefoon moet het wel aankunnen'.

Ik heb je de gevraagde zaken gemaild, eveneens voor het familielid, al hangt daar momenteel geen telefoon aan de CPE.
De traces zijn actief. Als jullie wat belpogingen kunnen doen (zie mailtje) kan ik iig uitsluiten dat het in de server zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
denan schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:48:
[...]

De traces zijn actief. Als jullie wat belpogingen kunnen doen (zie mailtje) kan ik iig uitsluiten dat het in de server zit.
Belpogingen ondernomen, vanaf beide nummers, details meegedeeld in de emails.

[ Voor 3% gewijzigd door ultrapreventive op 08-09-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ultrapreventive schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:16:
[...]

Belpogingen ondernomen, vanaf beide nummers, details meegedeeld in de emails.
Probleem zit inderdaad in de configuratie van de CPE, alle sip-traces zijn in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:57:
Probleem zit inderdaad in de configuratie van de CPE, alle sip-traces zijn in orde.
De helpdesk of BBned moet dus nu de instellingen in het beheersysteem van de CPEs controleren (of verifieren dat dat inderdaad gebeurd is, en niet alleen in een hoger liggend systeem). Ik heb zelf helaas geen ingangen om dat aan de slingeren, anders zou ik dat ook al lang geleden gedaan hebben...

Hoop dat Ultrapreventive nu toch genoeg munitie heeft voor de helpdesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:33:
[...]

De helpdesk of BBned moet dus nu de instellingen in het beheersysteem van de CPEs controleren (of verifieren dat dat inderdaad gebeurd is, en niet alleen in een hoger liggend systeem). Ik heb zelf helaas geen ingangen om dat aan de slingeren, anders zou ik dat ook al lang geleden gedaan hebben...

Hoop dat Ultrapreventive nu toch genoeg munitie heeft voor de helpdesk :)
Ja hoor, ik heb ze voor het eerst voorbij hun callflow kaart weten te praten en men heeft een ticket richting BBned aangemaakt. Hartelijk dank voor alle inspanningen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort verwacht ik aangesloten te worden op het Alice netwerk via ftth, nu heb ik een vraag over het modem;

Van de monteur kreeg ik te horen dat de modem voorzien is van 4 ethernetpoorten, waarvan er slechts 1 geactiveerd is. Meerdere poorten activeren zou extra kosten met zich meebrengen. Op de site van Alice lees ik niets over deze optie, iemand ervaring mee? Aangezien er meerdere ethernetpoorten aanwezig zijn ga ik er van uit dat de modem al NAT, is het dan wel wijs om er een (wifi) routertje achter te gooien? Ik wil zowel wired als wireless aan de slag zometeen, dus een 2e poort laten activeren waarop ik een AP kan aansluiten zou al voldoende zijn en scheelt me de aanschaf van een router. (ik heb nog een 54G AP rondslingeren en die trekt 20Mb wel denk ik)

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:56:
Binnenkort verwacht ik aangesloten te worden op het Alice netwerk via ftth, nu heb ik een vraag over het modem;

Van de monteur kreeg ik te horen dat de modem voorzien is van 4 ethernetpoorten, waarvan er slechts 1 geactiveerd is. Meerdere poorten activeren zou extra kosten met zich meebrengen. Op de site van Alice lees ik niets over deze optie, iemand ervaring mee? Aangezien er meerdere ethernetpoorten aanwezig zijn ga ik er van uit dat de modem al NAT, is het dan wel wijs om er een (wifi) routertje achter te gooien? Ik wil zowel wired als wireless aan de slag zometeen, dus een 2e poort laten activeren waarop ik een AP kan aansluiten zou al voldoende zijn en scheelt me de aanschaf van een router. (ik heb nog een 54G AP rondslingeren en die trekt 20Mb wel denk ik)

Bij voorbaat dank!
De NT (het modem van Alice waar jij het over hebt) termineert geen IP (of iig niet voor het VLAN waar je internet op krijgt), maar ethernet. Jij hebt dus achter deze NT nog een device nodig dat DHCP snapt. Dat kan een PC zijn, maar dat kan ook een routertje zijn. Die extra ethernetpoorten op de NT, die kan je niet gebruiken om intern verschillende machines van dezelfde dienst gebruik te laten maken.

Maw: je zal wel een routertje, mogelijk inclusief WiFi, op je NT aan moeten sluiten, anders gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29
Nou, fantastische verbinding, ( internlnet 2020 ) maar ik krijg poortje 80 ( het webservertje hier ) er maar niet doorheen van buitenaf.

Standaard oplossing leek me poort 80 via m'n Vigor 2820 gewoon doorverwijzen naar de server IP, en dan naar gelang een leuke poort, bv 80.

De genexis hangt aan de WAN 2 poort, en verkrijgt via DHCP het IP van InterNlnet..
Ik krijg wel VPN werkend, Van X naar dit Glasvezel IP, dus ik kom er wel doorheen op een of andere manier.

Ik neem toch aan dat ik behalve gewoon een poortje doorzetten, geen speciale grappen hoef uit te halen, om van buitenaf mijn IP/webpaginaatje te kunnen zien ?

Ik hoef toch niet het modem wezenlijk anders to configgen in vergelijk met adsl, behalve dan de ingangspoort<>Genexis.?

GR r

[ Voor 9% gewijzigd door DIKKEHENK op 11-09-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuig schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:31:
Nou, fantastische verbinding, ( internlnet 2020 ) maar ik krijg poortje 80 ( het webservertje hier ) er maar niet doorheen van buitenaf.
[...]
Ik hoef toch niet het modem wezenlijk anders to configgen in vergelijk met adsl, behalve dan de ingangspoort<>Genexis.?
Het Genexis modem krijgt zelf geen IP, wat meestal bij een ADSL modem wel het geval is (tenzij die bridged ingesteld is). Je moet dus gewoon je router instellen zodat die via DHCP een IP adres verkrijgt, en dan op je router inderdaad port forwarding oid. instellen. Klinkt alsof er ergens nog een firewall of conflicterende optie staat voor je webserver, of de NATing niet goed werkt...

Je zou eens wat traces moeten maken om te zien waar het verkeer nog wel komt, dan kun je wat makkelijker zien waar het mis gaat (je router, of je webserver)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
[b] Klinkt alsof er ergens nog een firewall of conflicterende optie staat voor je webserver, of de NATing niet goed werkt...

Je zou eens wat traces moeten maken om te zien waar het verkeer nog wel komt, dan kun je wat makkelijker zien waar het mis gaat (je router, of je webserver)...
ja, ik vrees dat het iets is in de basis-settings. Of iets met een DNS, of dat ik de gateway verwissel..
Er zit wel een FW in de Router, maar zelfs als ik als ik die geheel uitzet, en de www server via DMZ open, zie ik niks..
Volgens interNlnet's help emailtje moet poort 80 natuurlijk gewoon openstaan, dus ik vrees dat het in die router zit.
Ik heb wel net de webserver meteen aan de Genexis gehangen, maar ook toen gaf hij geen kick.
Ander merk webserver geprobeerd, ( de oude ) maar ook die doet nog niks.

Ik kan wel mijn eigen PC zien via bv IP lookup , en als ik de ping aanzet op de router, zie ik ook mijn LAN IP.

kortom...vreemd :)

Verwijderd

We zitten al een hele tijd bij Alice glasvezel,maar kunnen sinds 4 dagen geen uitgaande mail meer versturen via ons oude planet-emailadres. WE hebben 2 x gebeld metAlice, de ene keer zeggen ze dat er een storing is bij ons in de buurt (zeeburg) zodat email niet verzonden kan worden,de andere keer dat dat komt omdat ze al heel lang geen outlook meer ondersteunen. maar dan snapik niet waarom het planetadreshettot 4 dasgen geleden wel beelf doen.
Kan iemand mij hier iets over uitleggen?
bedankt,
JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

@Tuig probeer eens UPNP uit te zetten in je router, misschien heeft een andere computer in je netwerk poort 80 'gekaapt'..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Skype bijvoorbeeld gebruikt ook poort 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
carnager schreef op zondag 13 september 2009 @ 06:58:
@Tuig probeer eens UPNP uit te zetten in je router, misschien heeft een andere computer in je netwerk poort 80 'gekaapt'..
Yep, stond al uit... Nu moet ik wel zeggen dat bv ook FTP er niet doorheen komt.
Het lijkt erop alsof de NAT niet geheel vlekkeloos gaat,maar gek genoeg kan ik bv de fileserver via vpn wel bereiken. Ook Voip gaat er goed overheen. Dus van Router naar router is er niks mis.

Ik verdenk toch die fiber Draytek router van iets...:)

[ Voor 8% gewijzigd door DIKKEHENK op 13-09-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 22:59:
We zitten al een hele tijd bij Alice glasvezel,maar kunnen sinds 4 dagen geen uitgaande mail meer versturen via ons oude planet-emailadres. WE hebben 2 x gebeld metAlice, de ene keer zeggen ze dat er een storing is bij ons in de buurt (zeeburg) zodat email niet verzonden kan worden,de andere keer dat dat komt omdat ze al heel lang geen outlook meer ondersteunen. maar dan snapik niet waarom het planetadreshettot 4 dasgen geleden wel beelf doen.
Kan iemand mij hier iets over uitleggen?
bedankt,
JS
Hmmm email versturen vanaf de Alice servers met een ander 'from:' adres moet gewoon werken, zolang je je maar aanmeld bij de SMTP server van Alice. http://www.alice.nl/support/instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
Heeft iemand ervaring met de oplevertijd van Alice Comfort Plus (Glasvezelinternet dus)?

Ik heb op 30 augustus het geheel aangevraagd en daarbij werd gemeld dat ik dan op 19 oktober Internet zou hebben; na overleg met de servicedesk (dat was al voordat ik het formulier daadwerkelijk verstuurde) werd mij medegedeeld dat deze termijn met enkele weken zeker verkort kon worden, omdat ik al de glasvezelmodem + bekabeling in mijn woonkamer heb zitten (dankzij de vorige huurder).

Nu krijg ik gisteren een E-mail van provisioning@comfortplus.alice.nl (met daaronder het telefoonnummer 024-7070707, wat uitkomt bij InterNLnet, maar daar kennen ze me helemaal niet) met de vraag of ik mijn huisnummer wil controleren. (Zoals in een eerder bericht al aangegeven is mijn officiële huisnummertoevoeging -1 (dus 21-1 zegmaar), maar omdat het systeem van Alice dat niet accepteert is in overleg met de Alice servicedesk voor 21a gekozen). In deze E-mail stond dat ze 21a niet konden vinden (logisch), dus of het dan niet wellicht 21-1 moest zijn. Gebeld naar Alice, die wisten weer van niets, dus maar gereageerd op de E-mail en het geheel wederom uitgelegd.

Vandaag geen reactie, dus gebeld naar Alice en daar krijg ik te horen dat de order verstuurd is. Ik bellen naar Glasvezel Amsterdam, die mij wel kunnen vertellen dat op 16 mei 2009 de bekabeling en NTU reeds zijn geinstalleerd, maar verder nog geen order hebben binnengekregen. Tevens meldt GVA mij dat de order van Alice dus éérst naar BBned gaat (die controleert of er uberhaupt Internet mogelijk is op mijn adres, terwijl ik dat vantevoren al lang met GVA had besproken en doorhad gegeven aan Alice) en vervolgens bij GVA terecht komt, die het geheel dan weer naar Alice zet. Gebeld naar BBned, maar die zeggen dat ik niet rechtstreeks terecht kan maar ik dat via Alice moet spelen.

Doorlooptijd van dit geheel: tussen de 3 en 4 weken!!!!, terwijl ik mijn NTU (glasvezelmodem) dus al in mijn woonkamer heb hangen. Heeft iemand tips wat ik hier nu nog aan kan doen? 19 oktober vind ik veel te lang om zonder Internet te zitten, dan kan ik net zo goed UPC bestellen.

[ Voor 2% gewijzigd door M.F.H. op 15-09-2009 13:20 . Reden: BBned toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
M.F.H. schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:18:
Vandaag geen reactie, dus gebeld naar Alice en daar krijg ik te horen dat de order verstuurd is. Ik bellen naar Glasvezel Amsterdam, die mij wel kunnen vertellen dat op 16 mei 2009 de bekabeling en NTU reeds zijn geinstalleerd, maar verder nog geen order hebben binnengekregen. Tevens meldt GVA mij dat de order van Alice dus éérst naar BBned gaat (die controleert of er uberhaupt Internet mogelijk is op mijn adres, terwijl ik dat vantevoren al lang met GVA had besproken en doorhad gegeven aan Alice) en vervolgens bij GVA terecht komt, die het geheel dan weer naar Alice zet. Gebeld naar BBned, maar die zeggen dat ik niet rechtstreeks terecht kan maar ik dat via Alice moet spelen.
Dat zou echt niet zolang mogen duren als alles al aanwezig is... Neem anders even contact op met alice webcare in het alice subforum, wellicht kunnen zij het bespoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
denan schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:06:
[...]

Dat zou echt niet zolang mogen duren als alles al aanwezig is... Neem anders even contact op met alice webcare in het alice subforum, wellicht kunnen zij het bespoedigen.
Dank, ik heb er even een berichtje geplaatst, ik ben benieuwd :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Ik vraag me af, misschien weet denan dat. Worden er Gbit betatests gehouden, of gaan die gehouden worden bij InterNLnet? Zo ja, waar geef ik me op? :) Ben benieuwd of het aanbod aangepast gaat worden, gezien de opkomst van Eurodocsis 3.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dôh schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:52:
Ik vraag me af, misschien weet denan dat. Worden er Gbit betatests gehouden, of gaan die gehouden worden bij InterNLnet? Zo ja, waar geef ik me op? :) Ben benieuwd of het aanbod aangepast gaat worden, gezien de opkomst van Eurodocsis 3.0...
niet op de korte termijn.. docsis 3.0 haalt in de UPC netwerken max 35Mbit tijdens piekuren (12:00-20:00).. Verder is de latency een stuk hoger.. dus de prestaties blijven in de praktijk stukken achter bij de marketinguitingen (zie upc topic).. zolang dat zo is zal vezel op 100/100Mbit geen concurrentie hebben.

• ultrapreventive
ultrapreventive schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:13:
[...]

Ja hoor, ik heb ze voor het eerst voorbij hun callflow kaart weten te praten en men heeft een ticket richting BBned aangemaakt. Hartelijk dank voor alle inspanningen _/-\o_
(Ik quote mijn eigen msg maar om erbij aan te sluiten. Betreft ontbrekende inkomende nummerweergave Alice Comfort en Comfort Plus over glasvezel)

Vandaag nam Alice contact op met het familielid, om te vragen of het om inkomende of uitgaande nummerweergave ging |:(

Dat geeft niet echt reuze veel hoop omtrent contact richting BBned, maar we zullen zien. In elk geval is maar weer bewezen dat telefonisch contact in dit soort zaken altijd verreweg minderwaardig is aan email: je weet nooit wat ze uiteindelijk exact doorgeven. Tijd voor inzage in je eigen troubleticket, dan kun je nog bijsturen. Benieuwd of er ooit een provider is die dat aandurft.

Ook een sterke aanwijzing voor wettiging van mijn vermoeden dat de emails die ik eraan wijdde inderdaad worden weggeflikkerd 8) .

• DIKKEHENK
Even ter info, poortje 80 staat inderdaad keurig open bij InterNlnet, de draytek is blijkbaar wat brak op de WAN2 poort :)

iig nog bedankt voor den tips .

Gr r ( gaat draytek maar eens lastigvallen )

[ Voor 15% gewijzigd door DIKKEHENK op 16-09-2009 13:49 ]

• denan
ultrapreventive schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:03:
[...]
Ook een sterke aanwijzing voor wettiging van mijn vermoeden dat de emails die ik eraan wijdde inderdaad worden weggeflikkerd 8) .
Neuh, die staan ergens bij de helpdesk in een speciale map. Alice slaat dat allemaal netjes op zodat ze later terug kunnen lezen hoe & wat. Het is alleen maar de vraag of de emails goed gequote zijn bij het aanmaken van een BBNED ticket... en of de BBNED engineer het ticket goed gelezen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Zo, de draytek van een andere oude firmware voorzien, en alles draait nu als een speer.
Ik moet zeggen, de boel draait nu een maand, maar die glaslijn ( InterNlnet ) is net zo stabiel , zo niet stabieler dan m'n ADSL lijn. Nu ligt mijn fibertje wel in een nieuwbouw ding, dus die fiber huls zal wel de komende 50 jaar blijven liggen :)
Inmiddels gaat er VPN over & VOIP via een lokale centrale hier.

Gr R ( iedereen glas, dat mag duidelijk zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
denan schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:58:
[...]

Neuh, die staan ergens bij de helpdesk in een speciale map. Alice slaat dat allemaal netjes op zodat ze later terug kunnen lezen hoe & wat. Het is alleen maar de vraag of de emails goed gequote zijn bij het aanmaken van een BBNED ticket... en of de BBNED engineer het ticket goed gelezen heeft :)
Mooi dat ze gearchiveerd worden, maar antwoord was nog fijner geweest uiteraard, of minimaal een blijk van kennisname van hun inhoud. :Y)
Ik kan trouwens niet zien dat er een engineer van BBned mee bezig is geweest.

Maar überhaupt loopt het nog niet echt lekker met deze melding, Denan.

Na de geweldige vraag op 16 sep of het om inkomende dan wel uitgaande CallerID ging, heeft men 18 sep één belpoging naar het familielid ondernomen, helaas was deze net te laat bij zijn mobiel. Daarna kwam er een brief waarin naar aanleiding van mislukte contactpogingen een verzoek tot contactopname. Daaraan gehoorgevend kwam betrokkene vanavond bij de klantenservice terecht, want die had de kwestie weer teruggekieperd gekregen van de Alice TD, zo bleek.

Men kwam doodleuk met de conclusie dat het wel aan het toestel moet liggen -zonder aan te geven waarom dat zo zou zijn- en met de vraag of ook al een ander toestel was geprobeerd! |:(
Jazeker, dat was er inderdaad (maar niet terzake want het was al aangetoond dat het niet aan het toestel ligt).

Maar weer es meegedeeld dat men gewoon met BBned contact moet opnemen en stoppen met de bal terug te spelen naar de eerstelijns en die weer naar de klant. Het familielid vroeg in zijn onschuld naar een manager :+

Wat men in de tussentijd had gedaan aan de melding behalve 2 keer voor joker bellen kon men niet zeggen (doet de TD geen verslag van zijn werkzaamheden?). 7(8)7

Update: zelf nog even met de klantenservice gebeld. De TD heeft alleen gekeken of uitgaande en inkomende nummerherkenning aan stond. De zaak wordt wederom doorgestuurd naar de TD.

[ Voor 4% gewijzigd door ultrapreventive op 23-09-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:41

mwa

Ik verhuis over een week naar een locatie binnen de Zeeburg waar glasvezel mogelijk is. Nu is mij alleen onduidelijk wat het voordeel is van een 20/20 verbinding via glasvezel, tov. UPC 30/1 met digitale TV. Het verschil zit hem slechts in enkele euros (ten nadele van UPC), en de upstream, maar dat laatste is voor mij niet belangrijk. Voordeel van UPC: digitale en HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Je neemt glasvezel voor de internetverbinding, TV is niet boeiend via glasvezel.
2) Je voordeel moet je zelf bepalen: het is gewoon een internetverbinding. Latency op glasvezel is wat beter, en ik denk dat de overboeking op dit moment ook wat gunstiger is op glasvezel, maar voor de rest hebben we het hier over commodity, je PC krijgt geen zilver randje van je glasvezelverbinding. :) Dus als de combinatie upstream, overboeking, latency en prijs je niet overtuigen dat je dit moet nemen, dan moet je het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:10:
1) Je neemt glasvezel voor de internetverbinding, TV is niet boeiend via glasvezel.
2) Je voordeel moet je zelf bepalen: het is gewoon een internetverbinding. Latency op glasvezel is wat beter, en ik denk dat de overboeking op dit moment ook wat gunstiger is op glasvezel, maar voor de rest hebben we het hier over commodity, je PC krijgt geen zilver randje van je glasvezelverbinding. :) Dus als de combinatie upstream, overboeking, latency en prijs je niet overtuigen dat je dit moet nemen, dan moet je het niet doen.
Thanks voor je reactie! Latency boeit me niet zo, aangezien ik geen computerspellen speel. Het enige intensieve wat met het internet gebeurd is wat nieuwsgroep gebruik, dus een eventuele overboeking op de lijn is ook geen zorg.. UPC it is..

Ik las in het draadje dat het er voorlopig niet in zit dat de prijzen van het glasvezel omlaag gaan in de komende periode, waarom is dat precies? Andere glasvezel initiatieven zijn (naar mijn weten) een stuk goedkoper.. Loopt A'dam daar nu in achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dialmformark schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:17:
Thanks voor je reactie! Latency boeit me niet zo, aangezien ik geen computerspellen speel. Het enige intensieve wat met het internet gebeurd is wat nieuwsgroep gebruik, dus een eventuele overboeking op de lijn is ook geen zorg.. UPC it is..
Klinkt logisch.
Ik las in het draadje dat het er voorlopig niet in zit dat de prijzen van het glasvezel omlaag gaan in de komende periode, waarom is dat precies? Andere glasvezel initiatieven zijn (naar mijn weten) een stuk goedkoper.. Loopt A'dam daar nu in achter?
Nou, de prijsstelling is A'dam is anders dan in andere gebieden vanwege het feit dat het BBned is die daar aanbiedt, met daarachter ISP's zoals Alice, InterNLnet en Concepts ICT (dat waren er meer dacht ik, maar dat zijn de enigen die ik nu nog zie staan op de website). GNA en BBned zijn hier dus voor een groot deel verantwoordelijk voor de prijsstelling.

Een andere grote aanbieder in NL is XMS via Reggefiber. Die zijn volgens mij vergelijkbaar in prijsstelling, misschien ietsje goedkoper. En dan heb je KPN via Reggefiber, en die hebben een iets andere produktstelling, dus de prijs is wat lastiger te vergelijken, maar over het algemeen is dat wat duurder dan in A'dam.

Daarnaast heb je nog een hoop lokale initiatieven, en die prijsstellingen zijn heel verschillend. Vaak wil de gemeente of een woningbouwvereniging afname stimuleren, dus dan is het een stuk goedkoper. Maar dat is echter niet representatief voor Nederland, dus daar zou ik niet mee willen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
(betreft nummerweergave, nummerherkenning, callerID, telefonie Alice glasvezel)

Voor het familielid is de zaak circa eind september opgelost, dus keurig nog binnen een jaar (zo'n 8 maanden) na oplevering :Y) . De KS medewerker kon oplezen dat CallerID is aangezet in de CPE, door wie en wanneer bleef onbekend.

Helaas bleek mijn oorspronkelijke gezamenlijke melding voor beide accounts opgesplitst en was er geen koppeling of verwijzing tussen elk van de beide delen. Dus voor mij bleef de fout.
Op 29 sep noteerde een KS medewerker het hele verhaal, inclusief de verwijzing naar het klantnummer van eerder opgeloste geval -hij kon zien dat zijn collegaatje de week ervoor dat ondanks haar sjagrijnige toezegging -ik wilde maar niet inzien waarom ik ook andere telefoons moest uitproberen- niet had gedaan evenals haar collegaatje op 9 september trouwens, waardoor het de TD wel erg makkelijk werd gemaakt. Eea ging nu dus wéér terug naar de TD met wederom het verzoek BBned in te schakelen. :O

Naar aanleiding van de uitval op 12 oktober van mijn internetverbinding gebeld met Alice. Een uur na mijn melding bleek dat probleem verholpen; meteen maar weer eens nummerweergave getest, die nu bleek te werken! :/
Navraag leerde dat BBned op 2 oktober ermee aan de slag is geweest, het worklog vermeldde alleen de diagnose dat in de NTU nummerweergave uit stond. Het ticket is 10 oktober gesloten. Er is geen enkele mededeling aan de klant gedaan, men gaat er blijkbaar vanuit dat die het wel merkt tijdens het bellen. Ik gebruikte echter zolang een ander VoIP account... ;)

Nogmaals dank aan alle helpers, met name _ep en denan _/-\o_

Conclusies:
  • bij de oplevering van beide gevallen is minimaal een tweetal stappen overgeslagen: het sturen van een brief met daarin het toegewezen telefoonnummer en het correct configureren van de CPE. Heb je dus 1. geen nummer per brief van Alice gekregen en 2. je nummerweergave inkomend werkt niet, moet je ervan uitgaan dat ook bij jou de CPE configuratie moet worden bijgewerkt.
  • het systeem om geen schriftelijke meldingen omtrent telefonie te accepteren werkt complicaties in de hand: de medewerker kan gevaarloos foutief interpreteren, mededelingen van de klant negeren of verdraaien of er zorgeloos tegen de klant over jokken ze wel in de ticket te hebben opgenomen, de klant ziet het immers toch niet.
  • de TD is te genegen tot terugkaatsen van meldingen, men onderzoekt niet en men verantwoordt zich niet richting de KS
  • emails worden door niemand in de keten gelezen; geen enkele medewerker reageerde ook maar op mijn verwijzing ernaar en uit hun vragen en opmerkingen die men achterwege had gelaten als men die wel had gelezen kon dit als feit worden vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ultrapreventive schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:12:
(betreft nummerweergave, nummerherkenning, callerID, telefonie Alice glasvezel)
[...] dus keurig nog binnen een jaar (zo'n 8 maanden) na oplevering [...]
_/-\o_ Respect voor je volhardendheid ultrapreventive (en goed te weten dat het vermoeden dat het gewoon de instelling betrof uiteindelijk ook blijkt te kloppen)! Ik zou het al lang opgegeven hebben :)
Nu maar hopen dat men er wat van leert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbinding is vandaag al de hele dag traag als stroop. Telefoneren gaat niet wegens haperend geluid. KNSM-eiland inter.nl.net
Meer mensen hier last van, of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik (Zeeburg / Indische Buurt / Concepts ICT) heb geen problemen, zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:20:
Ik (Zeeburg / Indische Buurt / Concepts ICT) heb geen problemen, zo te zien.
Na het uitzetten van glasvezelkast / router / linksys kastje, en het in die volgorde weer aanzetten is de verbinding weer normaal. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bron : http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=698151

NMa geeft onder voorwaarden zegen aan glasvezel JV Amsterdam

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) staat onder voorwaarden toe dat Reggefiber en Ontwikkelingsbedrijf Gemeente Amsterdam (OGA) samen zeggenschap krijgen over Glasvezelnet Amsterdam (GNA). Beide partijen willen met de joint venture de komende jaren een glasvezelnetwerk in Amsterdam aanleggen.

GNA heeft dit de afgelopen jaren al gerealiseerd in stadsdelen Zeeburg, Amsterdam Oost en Amsterdam-Osdorp. GNA werkt samen met provider BBNed, dat daardoor in delen van Amsterdam FTTH kan aanbieden. Een van de voorwaarden die de NMa aan de samenwerking tussen Eurofiber en OGA stelt, is dat BBned op elk moment kan overstappen op het gereguleerde landelijke aanbod van glasvezelaanbieder Reggefiber. Dit bedrijf moet ervoor zorgen dat telecombedrijven op non-discriminatoire wijze open toegang krijgen tot het Amsterdams glasvezelnetwerk.

OGA, Reggefiber Group en de woningcorporaties Stadgenoot, Rochedale, Ymere en de Key zijn momenteel minderheidsaandeelhouder in GNA. De woningcorporaties en OGA gaan hun belangen in GNA bundelen. Het huidige besluit is volgens de NMa in lijn met haar besluiten van 19 december 2008 en 28 juli 2009, waarin voorwaarden zijn opgelegd aan Reggefiber Group, een joint venture van KPN en Reggefiber. De voorwaarden garanderen onder meer dat telecombedrijven op non-discriminatoire wijze tegen een vastgesteld maximaal tarief toegang kunnen verkrijgen tot het glasvezelnetwerk van de joint venture. Daarnaast waarborgen deze besluiten dat alle ondernemingen waar Reggefiber Group zeggenschap in heeft onder dezelfde voorwaarden toegang moeten aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:48
Zijn ze nog eigenlijk bezig met het uitrollen van glasvezel in Amsterdam? Want die (prut) site van GlasVezelAmsterdam wordt ook niet upgedate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glasvezelamsterdam.nl is van GNA. GNA is deels eigendom van Reggefiber. Reggefber heeft een hele andere aanpak dan GNA had mbt glasuitrol. De kans bestaat dat die website helemaal verdwijnt. En mbt de uitrol in A'dam: all bets are off. Niemand weet op dit moment wat er precies gaat gebeuren - een hoop hangt af van het investeringsklimaat en de drang tot uitrol van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
Hoe slecht! Ik wil glasvezel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg dat de rest van je wijk het ook wil, haal een paar miljoen op, en BENG, it's yours! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:28:
Zorg dat de rest van je wijk het ook wil, haal een paar miljoen op, en BENG, it's yours! ;)
Kan het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt wel minder maar niet meer met die tv... Al een week staat BBC prime op zwart. Fijn bedrijf dat BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobvdm
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik zou niet op een verdere uitrol binnen Amsterdam rekenen, met de huidige snelheid gaat dat nog decennia duren (als het niet eerder gewoon vastloopt en geannuleerd wordt). Ik geloof dat ze ergens in 2011 nog een wijk willen aansluiten. Inmiddels loopt Amsterdam jaren achter op andere Europese hoofdsteden.

Ik zit nog wel jaren vast aan m'n te dure xs4all dsl lijntje (55 euro voor 20/1, maximaal 1,4MB/s), en UPC kabel daar denk ik niet eens aan gezien hoe die hun klanten behandelen, bedriegen en bestelen (en dat is uit eigen ervaring, dus ga me niet vertellen dat ze veranderd zijn, dat bedrijf is pure evil).

Dat GNA/Reggefiber/KPN/Gemeente Amsterdam gestuntel is ook niet echt hoopgevend, en dat "glasvezelamsterdam.nl" één keer per jaar (misschien) ge-update wordt zegt al genoeg, lijkt me.

Ach ja, er zijn ergere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de vraag geloof ik niet. Kan wat dan?
jacobvdm schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:55:
Ik zou niet op een verdere uitrol binnen Amsterdam rekenen
Erop rekenen is inderdaad misschien niet heel praktisch, al is het wel de vraag: over wat voor termijn heb je het dan?
met de huidige snelheid gaat dat nog decennia duren (als het niet eerder gewoon vastloopt en geannuleerd wordt).
Oh, decennia? Ik vraag me af waar je deze info vandaan hebt, want hij komt op mij zeer onwaarschijnlijk over. Het is vrij simpel: koper is end-of-life, en KPN is net zo hard end-of-life als ze niet met fiber komen. Landelijk. Dat laat KPN niet gebeuren. Dus fiber komt er. En omdat koper het geen 'decennia' meer volhoudt (laten we zeggen dat ADSL2+ waarschijnlijk geen 3 jaar meer heeft, en VDSL2 het kopernetwerk misschien nog 3 jaar extra leven inblaast), moet er dus zeer hard getrokken worden aan de ontwikkeling van glasvezelnetwerken.

GNA / BBned hebben geen goed resultaat neergezet met FttH in A'dam, zoveel is duidelijk. Daar zijn een aantal oorzaken voor aan te wijzen, maar 1 daarvan is de gemeente zelf: waarom doe je een pilot in de wijken die er weinig tot geen behoefte aan hebben? Nu Reggefiber en KPN erachter zitten, zal er veel meer vanuit een economisch standpunt gekeken worden naar de rollout, en dan voorzie ik veel sneller resultaat. Maar dan moet er wel geld zijn. En we zijn nog niet uit de economische crisis, dus hoe graag de telecomwereld ook wil, er is gewoon tijd nodig. Als de economie weer aantrekt zal het een stuk sneller gaan.
Ik geloof dat ze ergens in 2011 nog een wijk willen aansluiten.
Sorry, maar dit is gewoon verzonnen.
Inmiddels loopt Amsterdam jaren achter op andere Europese hoofdsteden.
Ben benieuwd naar het cijferwerk wat deze statement waarheidswaarde geeft. Maw: ik geloof er weinig van.
Ik zit nog wel jaren vast aan m'n te dure xs4all dsl lijntje (55 euro voor 20/1, maximaal 1,4MB/s), en UPC kabel daar denk ik niet eens aan gezien hoe die hun klanten behandelen, bedriegen en bestelen (en dat is uit eigen ervaring, dus ga me niet vertellen dat ze veranderd zijn, dat bedrijf is pure evil).
Ben geen UPC fan, maar die partij zorgt er nu wel voor dat de noodzaak voor fiber voor KPN overduidelijk is. KPN heeft op dit moment geen high-end internet access product dat kan concurreren met dat van UPC (en Ziggo), op landelijke schaal. Dus KPN moet nu wel.
Dat GNA/Reggefiber/KPN/Gemeente Amsterdam gestuntel is ook niet echt hoopgevend
Ze hebben het niet echt handig aangepakt, maar er is op overheidsgebied zulk baanbrekend werk verricht dat zelfs Obama geinteresseerd is. Daarbij ligt er een model + draaiboek, dus als er geld is, kan er doorgestoomd worden.
en dat "glasvezelamsterdam.nl" één keer per jaar (misschien) ge-update wordt zegt al genoeg, lijkt me.
Yup, dat zegt twee dingen: je begrijpt de materie niet, en je leest zelfs niet een paar posts boven je eigen posts. Glasvezelamsterdam.nl is niet van het bedrijf dat glasvezel in A'dam aanbiedt. ;) Waarom zou daar dan nog onderhoud op gepleegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:02:

Glasvezelamsterdam.nl is niet van het bedrijf dat glasvezel in A'dam aanbiedt. ;) Waarom zou daar dan nog onderhoud op gepleegd worden?
Glasvezelamsterdam is bij uitstek de plek waar GNA/KPN/Reggifiber de stand van zaken zou kunnen communiceren. Naar mijn mening zou een open, transparant communicatiebeleid veel kunnen bijdragen aan een succesvollere uitrol. Met name als bestaande gebruikers daar ook een plek zouden hebben voor ervaringen, zowel positief als negatief. Maar dan moet er wel iemand van Glasvezel actief, zichtbaar en aanspreekbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:50:
Glasvezelamsterdam is bij uitstek de plek waar GNA/KPN/Reggifiber de stand van zaken zou kunnen communiceren. Naar mijn mening zou een open, transparant communicatiebeleid veel kunnen bijdragen aan een succesvollere uitrol. Met name als bestaande gebruikers daar ook een plek zouden hebben voor ervaringen, zowel positief als negatief. Maar dan moet er wel iemand van Glasvezel actief, zichtbaar en aanspreekbaar zijn.
Ik begrijp je niet. GNA had een manier om te communiceren met de buitenwereld: glasvezelamsterdam.nl. GNA is geen eigenaar meer van dat netwerk, dat is nu Reggefiber. Reggefiber bestaat al heel lang, en hanteert al tijden een eigen bedrijfsstrategie. Natuurlijk zou Reggefiber die site daarvoor kunnen gebruiken. Maar voorlopig is het niets meer dan een overerving van een ander bedrijf. Misschien volgt Reggefiber de keuze van GNA wel om op deze wijze met de wereld te communiceren, maar waar ik me vooral over verbaas, is dat mensen verontwaardigd zijn dat die site niet bijgehouden wordt.

Zie het zo: GNA bestaat eigenlijk niet meer. Dus hun website ook niet. Wat de nieuwe eigenaar ermee gaat doen, zal de tijd leren. Maar iedereen die hier verontwaardigd over is: wake up, this is the real world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Je geeft precies aan waar het probleem zit. Consumenten weten niet wie de eigenaar is van het glasvezelnetwerk in Amsterdam, en het zal ze ook een zorg zijn. Ze hadden een plek waar de communicatie plaats vond, nl glasvezelamsterdam.nl
Dat ze verontwaardigd zijn dat daar niets meer bijgehouden wordt is volkomen terecht.
Er is nooit verteld dat er een andere eigenaar is, er is nooit verteld waarom die site niet bijgehouden wordt. Het boeit de consumenten niet of reggifiber of kpn of bbned of internlnet eigenaar is. Er was een site, en die is er nu niet meer, zonder heldere uitleg of verantwoording. En daarom is de verontwaardiging die onstaat terecht. Niet omdat mensen in een andere wereld leven, maar omdat er geen open betrouwbare transparante communicatie van welke eigenaar dan ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:45:
Er is nooit verteld dat er een andere eigenaar is
Tsja, daar zijn persberichten over geweest. Maar zoals dat zo vaak gaat: de site waar je die informatie graag terug zou zien (dus de site van de opgekochte partij) wordt in dit geval niet geupdate, dus daar vind je het niet terug.

En op zich is je argumentatie leuk, maar hij gaat niet op voor mensen die reageren in dit topic. Hier mag je er vanuit gaan dat ze wel weten dat de boel is verkocht, aangezien dat gewoon terug te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is hele sumiere informatie terug te vinden:

http://www.reggefiber.nl/glashart.html

en

http://www.glashart.nl/amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Laatst online: 27-03-2024
Even voor de duidelijkheid het is niet bekend wanneer de meer centrale wijken als oud-west, oud-zuid en centrum een glasvezelnetwerk krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Iphion IPTV pilot voor InterNLnet & Alice klanten op het glasvezelnetwerk in Amsterdam (GNA)

Iphion (http://www.iphion.nl) is een bedrijf dat bezig is met een nieuw IPTV product dat werkt via een peer-assisted (een soort p2p) protocol. Om deze dienst te kunnen testen heeft men gevraagd of InterNLnet & Alice mee willen werken aan een pilot binnen het GNA gebied. Hiervoor hebben wij een aantal IPTV repeaters binnen ons netwerk opgehangen zodat wij de pilotdeelnemers kunnen "voeden" met het Iphion IPTV signaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.iphion.nl/images/iphion_concept1.png

Wat is de dienst?
Binnen de pilot zullen minimaal 35 kanalen (waaronder het standaard nederlandse pakket) digitaal doorgegeven worden en voorzien worden van EPG informatie. VideoOnDemand (bvb Uitzendinggemist) maakt nog geen deel uit van de dienst aangezien men vanuit Iphion eerst het 'netwerkgedrag' van de lineaire dienst wil testen.

Afbeeldingslocatie: http://www.iphion.nl/images/illu1.jpg

Hoe lang duurt de pilot?
De pilot zal ongeveer 3 maanden in beslag nemen en natuurlijk zijn er geen kosten aan verbonden.

Wat zijn de voorwaarden voor deelname aan de pilot?
- De gebruiker zit op het glasvezelnetwerk van GNA en is klant bij Alice of InterNLnet *
- Men heeft een router zodat men de Iphion settop-box en de computer tegelijk kan aansluiten.
- Men is bereid om een netwerkkabel te trekken vanaf de router naar de TV (of heeft deze al)
- Men is bereid om actief feedback te geven op de kwaliteit en beleving van de dienst (via een speciaal forum en korte klantonderzoeken)

* Vanwege de rechtenconstructie en de netwerkstructuur van GNA kunnen alleen InterNLnet en Alice klanten meedoen aan de pilot. Klanten van andere providers kunnen niet meedoen omdat de Iphion repeaters binnen het netwerk van de ISP moeten hangen. Aangezien Alice en InterNLnet op een aantal gebieden een overlap hebben in hun infrastructuur is het mogelijk om met de repeaters beide ISP's te voeden.

Aandachtspunten:

- De IPTV dienst van Iphion is geen product van InterNLnet of Alice, zij stellen hun netwerken alleen ter beschikking voor deze pilot.
- Support zal via Iphion lopen en niet via InterNLnet of Alice. Bel dus ook niet de helpdesk van een van deze providers met vragen over de dienst (of deze pilot) aangezien de helpdesk niet op de hoogte is van de pilot!
- Er zijn maximaal 40 pilot plekken beschikbaar.

Mocht je interesse hebben om mee te doen met de pilot dan kun je een email sturen naar:
iphionpilot@internl.net

Vermeld daarin:
- Je ISP (Alice of InterNLnet)
- NAW-gegevens (naam/adres/woonplaats)

Ik zal de gegevens verzamelen en doorzetten naar Iphion. Over een aantal weken zal iedereen een bericht krijgen of men wel of niet ingeloot is voor de pilot.

(nogmaals: bel of email de helpdesk niet met vragen over deze pilot, zij zijn niet op de hoogte van de pilot!)

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 18-11-2009 12:41 ]

• Jan-E
Zijn er op dit moment problemen bekend? Ik probeer van buiten af (Cleveland Ohio) mijn Fritzbox en mijn Webservertje daarachter te bereiken, maar beiden geven time-outs. Pingen lukt wel, maar heeft van hier uit een gemiddelde responsetijd van 109ms, dus het zou ook wel aan mijn connectie kunnen liggen.

Weet er iemand wie 'antwoordt' op een ping? Is dat het modem (lijkt me niet) of de Fritzbox, die daaraan hangt? Of nog een ander device?

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:19:
Weet er iemand wie 'antwoordt' op een ping? Is dat het modem (lijkt me niet) of de Fritzbox, die daaraan hangt?
Het modem zal inderdaad niet op een ping van je 'internet' IP adres reageren. Dat zal dus je Fritzbox moeten zijn, of iets daarachter afhankelijk van hoe je netwerk eruit ziet. Ik kan me ook niet voorstellen dat het access netwerk of de provider op 'jouw' ping gaat reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:25:
[...]

Het modem zal inderdaad niet op een ping van je 'internet' IP adres reageren. Dat zal dus je Fritzbox moeten zijn, of iets daarachter afhankelijk van hoe je netwerk eruit ziet. Ik kan me ook niet voorstellen dat het access netwerk of de provider op 'jouw' ping gaat reageren.
Nope.. het is zijn fritz. En een ping van 109 ms is niet zo slecht vanuit Amerika hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een glasvezelaansluiting van Alice, en heb in de meterkast een Genexis-modem hangen. Hier zitten o.a. vier ethernet- of LAN-aansluitingen (weet niet precies wat) in. Nu lijkt het me logisch dat er dan ook meerdere computers aangesloten kunnen worden op het internet. Ik krijg echter maar uit één van de vier ingangen verbinding.
Is er nog een of andere manier om de andere ingangen te activeren?

Jonathan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:06:
Ik heb hier een glasvezelaansluiting van Alice, en heb in de meterkast een Genexis-modem hangen. Hier zitten o.a. vier ethernet- of LAN-aansluitingen (weet niet precies wat) in. Nu lijkt het me logisch dat er dan ook meerdere computers aangesloten kunnen worden op het internet. Ik krijg echter maar uit één van de vier ingangen verbinding.
Is er nog een of andere manier om de andere ingangen te activeren?

Jonathan
Nope.. zoals ook in je handleiding zal staan heb je een router nodig om meerdere computers aan te sluiten. Die ethernet poorten zijn specifieke voor extra VLANS.

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 06-12-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Aangemeld! Ben heel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Aanmelding ontvangen en in de pilotgroep geplaatst :)

Nb: iedereen die tot nu toe een aanmelding heeft verzonden vanuit tweakers zit in de pilotgroep. Eind van de week zal ik de lijst afmaken en een bevestiging sturen naar alle deelnemers. Eind van de dag gaat er ook nog een mailing uit naar een aantal InterNLnet klanten binnen het GNA gebied met daarin een uitnodiging voor de pilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Binnenkort ga ik verhuizen naar de Indische buurt en ik wil daar glasvezel aanvragen. Mijn keuze is op InterNLnet gevallen. Ik heb gezien dat ze daar een klant-werft-klant actie hebben (50 euro voor de werver en 25 voor de nieuwe klant). Is er hier iemand die mij als nieuwe klant wil werven? Ik sta aan het begin van verhuis- en klusstress met weinig Internettijd dus ik zal GoT niet vaar checken, maar mijn gmail wel af en toe. Mocht iemand mij willen werven, zou je dan je naam + 'debiteurnummer' willen mailen? Als er meer mensen mailen vul ik de gegevens in van de eerste die mailt. Thanks!

[ Voor 1% gewijzigd door elessar op 07-12-2009 18:04 . Reden: ik heb inmiddels een mail gehad, bedankt!! ]

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iphion binnen, maar 'het iphion netwerk is op dit moment onbereikbaar voor uw iphion speler'..

/edit: het werkt, 10/100/1000 poortje bleek niet te werken, 10/100 wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50

Jrz

––––––––––––

hoe gaat het nou een keer verder met die uitrol?
Het is al ik weet niet hoeveel jaar geleden dat ze zijn begonnen, en voorlopig ligt alles stil :/

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jrz schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:39:
hoe gaat het nou een keer verder met die uitrol?
Het is al ik weet niet hoeveel jaar geleden dat ze zijn begonnen, en voorlopig ligt alles stil :/
http://www.kpn.com/corporate/nl/pers/persconferentie.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
http://www.kpn.com/Artike...ller-bestaand-netwerk.htm

KPN consumentenstrategie: regionale uitrol glasvezel én sneller bestaand netwerk

Den Haag, 15-12-09

KPN presenteert vandaag zijn visie voor de verdere ontwikkeling van tv-kijken, snel internetten en bellen op de consumentenmarkt in Nederland. KPN kiest voor een stapsgewijze regionale uitrol van glasvezel op basis van glasvezelproeven. Tegelijkertijd kiest KPN er ook voor om op korte termijn zijn bestaande kopernetwerk op te waarderen waardoor snellere verbindingen en verbeterde tv-diensten voor de consument mogelijk worden. Deze combinatie biedt KPN een optimale balans tussen investeringen en opbrengsten. Op basis van de proeven en op basis van de huidige marktontwikkeling (meer vraag naar snellere verbindingen en diensten) zet KPN in op deze gecombineerde aanpak.
(...)
Verdere uitrol glasvezel stapsgewijs en regionaal
KPN gaat verder met de aanleg van glasvezelverbindingen. KPN verwacht een stijging in het aantal huishoudens dat op FttH kan worden aangesloten: van ca 460.000 aan het eind van het derde kwartaal 2009 tot 1,1 tot 1,3 miljoen in 2012. Deze verbindingen worden aangelegd door Reggefiber. Voor FttC wil KPN zich eerst richten op de levering van diensten over bestaande verbindingen voordat het bedrijf besluit verder te gaan uitrollen. FttC is al bij ca. 450.000 huishoudens aangelegd.

Ambitie: 600.000 - 800.000 klanten in 2012
Voor KPN ligt de focus de komende 3 jaar vooral op een versnelling van het vermarkten en leveren van diensten. In 2012 mikt het bedrijf op een totaal van tussen de 600.000 en 800.000 klanten voor zijn glasdiensten. Dit komt ongeveer overeen met een op de tien huishoudens in Nederland. Ook andere dienstenleveranciers kunnen gebruik maken van het glasvezelnetwerk om diensten aan te bieden. KPN volgt namelijk een open strategie op al zijn infrastructuren: koper, glas en mobiel.
(...)
Samenvatting
KPN is ervan overtuigd dat glasvezel de superieure technologie zal zijn voor de toekomst en gaat dus door met de uitrol ervan in Nederland. De glasvezelproeven laten zien dat, ondanks operationele problemen, de commerciële mogelijkheden veelbelovend zijn. De aanleg van glasvezel kost hoe dan ook tijd. De ambitie is dat op de middellange termijn 30 tot 60% van de Nederlandse huishoudens bereikbaar wordt voor glasvezel. Om de consument hogere bandbreedte en HDTV via hun bestaande verbinding te bieden, gaat KPN VDSL inzetten. KPN bedient zich zodoende van een gecombineerde aanpak met glasvezel, het koper- en het mobiele netwerk. Op die manier denkt KPN de investeringen en opbrengsten optimaal in balans te houden.

Artikel op de FP:
nieuws: KPN zet glasvezel op een zijspoor en zet in op vdsl2

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-E op 15-12-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Overigens zag ik op glasvezelamsterdam.nl nog een aankondiging over Bos en Lommer:

Aanleg glasvezelnetwerk Hoofdweg

Tijdens de werkzaamheden aan de Hoofdweg legt Glasvezelnet Amsterdam het glasvezelnetwerk aan.
In voorbereiding op de aanleg in de rest van Bos en Lommer, dat volgens de huidige planning eind 2010 zal starten, wordt de glasvezelverbinding tot in de woningen gemonteerd. Met de aanleg van deze glasvezelverbinding zijn de woningen voorbereid op de toekomst.
(...)
Gratis aanleg
De glasvezelaansluiting wordt momenteel gratis in de woningen aangelegd. Indien u als bewoner besluit later alsnog een glasvezelaansluiting te nemen, moeten wij opnieuw de werkzaamheden uitvoeren en kost dit €350,- per aansluiting.

Providers (zoals KPN en Alice) zullen in de toekomst hun diensten over dit netwerk gaan leveren. Dit doen zij wanneer ook de rest van Bos en Lommer wordt voorzien van glasvezel.

Voor de te verwachten prijzen van KPN:
nieuws: KPN voorziet glasvezelabonnement van symmetrische snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
KPN gaat het dus heel rustig aan doen met de aanleg van glasvezel, de cijfers die genoemd worden voor 2012 zijn niet erg ambitieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, realisme heet dat. Even los van de ontzettende cowboyverhalen die je kan lezen in de reacties op het FP bericht, is de reden vrij simpel: er is geen geld. Dat is niet zozeer omdat KPN geen kapitaal heeft, maar in dit soort trajecten is vreemd kapitaal nodig. En dat is in het huidige economische klimaat heel lastig. Daarbij was het plan om rond 2012 de meeste CO's te sluiten, en daar kapitaal uit te onttrekken, maar dat gaat niet door, dus ook daar ontstaat een financieringsgat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

ik had DSD als provider voor glasvezel (zakelijk abonnement) in Amsterdam Oost.
20/20. Dit haalde ik ook echt.

Door een verhuizing zit ik nu met InterNL.net 20/20 maar de snelheid is meestal onder de 10 Mbit, soms zelfs onder de 5 Mbit.

Iemand enig idee hoe dit kan? het glasvezelnetwerk moet toch sterk genoeg zijn? waar zit de bottleneck?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• mwa

mwa

xychix schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:49:

Door een verhuizing zit ik nu met InterNL.net 20/20 maar de snelheid is meestal onder de 10 Mbit, soms zelfs onder de 5 Mbit.

Iemand enig idee hoe dit kan? het glasvezelnetwerk moet toch sterk genoeg zijn? waar zit de bottleneck?
Dat is wel raar. Ik heb ook 20/20 van InterNL hier in de Indische Buurt en haal gewoon vol mijn snelheid (via usenet bv). Downloaden gaat max met 2200 dus dat komt wel redelijk in de buurt dacht ik zo

Verwijderd

xychix schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:49:

doe eens een test op
http://www.numion.com/YourSpeed3/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch typisch, KPN heeft weer geen geld voor echte investeringen over & hup weg glasvezel aanleg..
Laat staan dat de prijzen behoorlijk zijn..
C'mon, ze vragen voor 20/1 al 'n grove prijs van circa €50,-- Om dan €65 voor 'n symmetrische 30/30 lijkt niet veel tot dat je hier hebt gekeken..
Niet écht groot verschil, maar toch.

Bij InterNLnet krijg je meestal Service zo hoor ik; geen "service".. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 02:33:
Toch typisch, KPN heeft weer geen geld voor echte investeringen over & hup weg glasvezel aanleg..
Laat staan dat de prijzen behoorlijk zijn..
C'mon, ze vragen voor 20/1 al 'n grove prijs van circa €50,-- Om dan €65 voor 'n symmetrische 30/30 lijkt niet veel tot dat je hier hebt gekeken..
Niet écht groot verschil, maar toch.

Bij InterNLnet krijg je meestal Service zo hoor ik; geen "service".. :X
Ik heb je post een aantal keer gelezen, maar ik begrijp helemaal niets van wat je nu precies probeert te zeggen. Kan je iets minder cryptisch gewoon zeggen wat je vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:52:
Even los van de ontzettende cowboyverhalen die je kan lezen in de reacties op het FP bericht, is de reden vrij simpel: er is geen geld. Dat is niet zozeer omdat KPN geen kapitaal heeft, maar in dit soort trajecten is vreemd kapitaal nodig. En dat is in het huidige economische klimaat heel lastig.
En het hengelen naar overheidsfinanciering leidt ook al nergens toe:

http://webwereld.nl/nieuw...ntegeld-in-glasvezel.html
Opta en NMa: geen gemeentegeld in glasvezel

Gepubliceerd: Maandag 21 december 2009
Auteur: Tonie van Ringelestijn

De Opta en de NMa gaan in tegen EZ. Zij stellen dat gemeenten terughoudend moeten zijn met het financieren van glasvezel.

Telecomtoezichthouder Opta en mededingingsautoriteit NMA reageren op beleid van het ministerie van Economische Zaken. De twee hebben zaterdag een brief gepubliceerd, waarin ze ingaan op de Handreiking die EZ onlangs naar gemeenten stuurde.

In de brief schrijven Opta en NMa dat de uitrol van glasvezel het beste aan 'de markt' kan worden overgelaten. Met andere woorden: kabelbedrijven en KPN doen nu voldoende aan de invoering van breedband. Overheden moeten daarom terughoudend zijn in de financiering van glasvezel in woonwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
[b][message=33118046,noline]
Nergens last van, ook hier in A'dam "'oost"' gaat interNLnet als een speer.
Ik heb ook eigenlijk nooit uitval, of weet ik veel wat voor grappen.
Gebruik je wel dezelfde routers ed ?

Enne over de Uitrol in A'dam. Ik heb ook werkelijk nooit begrepen dat je in Oost gaat beginnen. Dat is een behoorlijk ''kansarme'' buurt barstensvol minima. Die gaan lekker UPC nemen, want dan hebben ze alles-in-1 voor weinig.
Tuurlijk is je uitrol dan amper een succes. Probeer de Jordaan, de Pijp, Watergraafsmeer, Zuid of oud west maar eens.
En dan nu naar Bos en Lommer. Tsja.

ook ik heb op m'n andere adres gewoon ADSL, maar glasvezel is toch echt een serieuze stap voorwaarts, in zo ongeveer alles.
Dus als de overheid het aan de ''markt'' wil overlaten, dan gaat het nog jaren duren. Op zich vreemd, daar glasvezel haast net zo essentieel gaat worden als een 4 ipv een 2 baans snelweg.
De markt melkt toch gewoon liever koper ( KPN ) en de kabel uit ? ( UPC en consorten ).

[ Voor 17% gewijzigd door DIKKEHENK op 30-12-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:42:
En het hengelen naar overheidsfinanciering leidt ook al nergens toe:

http://webwereld.nl/nieuw...ntegeld-in-glasvezel.html
Opta en NMa: geen gemeentegeld in glasvezel

Gepubliceerd: Maandag 21 december 2009
Auteur: Tonie van Ringelestijn

De Opta en de NMa gaan in tegen EZ. Zij stellen dat gemeenten terughoudend moeten zijn met het financieren van glasvezel.

Telecomtoezichthouder Opta en mededingingsautoriteit NMA reageren op beleid van het ministerie van Economische Zaken. De twee hebben zaterdag een brief gepubliceerd, waarin ze ingaan op de Handreiking die EZ onlangs naar gemeenten stuurde.

In de brief schrijven Opta en NMa dat de uitrol van glasvezel het beste aan 'de markt' kan worden overgelaten. Met andere woorden: kabelbedrijven en KPN doen nu voldoende aan de invoering van breedband. Overheden moeten daarom terughoudend zijn in de financiering van glasvezel in woonwijken.
Hoewel ik een persoonlijke voorkeur heb voor glasvezeltechnieken, om verschillende redenen, ben ik het op zich wel met dit statement eens: terughoudendheid in overheidsfinanciering is belangrijk, om niet een bepaalde technologie of branche te bevoordelen (en daarbij de concurrentie te benadelen). Kijkend naar Amsterdam: hier heeft de gemeente wel geld in gestoken, en dat is nou niet echt een daverend succes gebleken. Dat heeft weinig met de technologie te maken, maar meer met de strategie van de uitbaters.

Echter, terughoudendheid betekent niet direct 'helemaal geen overheidsfinanciering'. Als je bijvoorbeeld dit statement leest:
Opta hekelt 'heilig verklaren' glasvezel

De betekenis van glasvezel voor consumenten wordt schromelijk overschat, vooral door politici in Den Haag. Overheden moeten zich veel bescheidener opstellen en zeker geen financiële bemoeienis inbrengen.

Dat zei Chris Fonteijn,voorzitter van de toezichthouder Opta vanmorgen in zijn toespraak op het congres Telecom Time in het WTC in Rotterdam. "Glasvezel zou zo ongeveer het enige middel zijn om met breedband in de toekomst economische en maatschappelijk voordelen te behalen maar je ziet dat de supersnelle verbindingen vooral worden gebruikt om films, tv-series en muziek te downloaden en niet voor de veel beloofde nieuwe diensten", aldus Fonteijn.

Hij vervolgt: "We moeten nog maar afwachten wat de consument straks echt meer kan doen met een glasvezelaansluiting dan nu met een breedband verbinding over de tv-kabel of koper. We moeten nog maar zien hoe het afloopt met de echt nieuwe diensten. Want het gaat erom wat de gebruiker eraan heeft en niet wat er wordt geroepen over de mogelijkheden die er eventueel ooit zullen ontstaan. We horen vooral over nieuwe producten die nog in de lucht hangen."

Hij vindt het dan ook onjuist dat politici in Den Haag, bij provincies en gemeenten zich hard maken voor de aanleg van glasvezelnetten: "Het lijkt wel of glas heilig verklaard is in Den Haag. Maar wat doe je ermee? Hoe realistisch zijn de projecties waar politici mee schermen?"

De noodzaak om in een hoog tempo tot de aanleg van glasvezelnetten tot woningen te komen met politieke steun ziet Fonteijn niet zitten: "Ik geloof niet dat we in Nederland echt ellende gaan meemaken als we de komende drie of vier jaar consumenten niet massaal van glas zouden voorzien."

De Opta-baas vreest dat de politieke storm voor glasvezelnetten straks ook Brussel bereikt: "Glas is sexy. Iedereen moet het kennelijk hebben, en straks waarschijnlijk mevrouw Kroes ook in haar nieuwe rol. Maar ik vind dat de overheid de glasvezelnetten niet als fundamenteel maatschappelijke nutsdienst tot stand hoeft te brengen."

Het al dan niet tot stand komen van glasverbindingen tot aan woningen (FttH) vindt Fonteijn vooral een zaak voor de markt. Overheden moeten zich er hooguit mee bemoeien met faciliteren en stimuleren, dat wil zeggen in het bijeen brengen van partijen en het vlot verlenen van benodigde vergunningen.
Als ik in de zaal gezeten had bij het doen van deze uitspraken had ik gezegd: beste mijnheer Van Esch, uhm, excuus, Fonteijn, hoeveel betaalt de VECAI u hiervoor? Het herinnerde me aan dit artikel:
Het toverwoord glasvezel (opinie)

Deze week vindt in New York een internationale conferentie plaats over breedband. Glasvezel is zoals zo vaak een toverwoord.

Als het gaat over breedband lijkt glasvezel een soort Holy Grail. Een recept tegen alle kwalen: tegen vergrijzing (“zorg op afstand wordt mogelijk”), tegen onvoldoende scholing (“online leren”), tegen ouderwets vermaak (“HDTV via internet”), en de laatste tijd als recept tegen de economische malaise.

Zoals zo vaak vaak met 'Holy Grails': als je er eens goed naar gaat kijken, blijken er toch mitsen en maren aan te zitten. Laten we de proef op de som nemen.
Volgende generatie netwerken

Onlangs verscheen er in de VS een interessant rapport (pdf) over “Next Generation Networks” en het belang daarvan voor een nieuwe generatie breedbandtoepassingen. Laten we “Next Generation Networks” maar vertalen met “toekomstvaste netwerken”. Dat zijn netwerken die downloadsnelheden mogelijk maken van 20 tot maarliefst 50 Mbps en upload van 10.

Dit zijn de technische eisen in de definitie, en het maakt dan niet uit met welke techniek aan die eisen wordt voldaan. Dat kan mobiel zijn (Wimax of LTE), maar ook vast. Dat laatste kan via glasvezel naar ieder huis (FttH), naar een straatkastje (FttC) of een kabelnetwerk dat is uitgerust met de Docsis 3.0-techniek. Overigens bestaat het kabelnetwerk al voor het grootste gedeelte uit glasvezel.
Nederland is uniek

Als we deze definitie op Nederland projecteren, zien we een geweldig beeld. Vrijwel heel Nederland is bekabeld (uniek in de wereld) en vrijwel alle kabelaansluitingen maken al gebruik van Docsis 3.0 (uniek in de wereld). De eisen voor een toekomstvast netwerk zijn in ons land al gehaald. Whow!

Mijn conclusie is niet verrassend: er is géén Holy Grail om onze breedbandtoekomst te verzekeren. En áls er een is, is dat het kabelnetwerk: toekomstvast en ruim beschikbaar!
Glasvezel niet heilig verklaren, geen holy grail... Prachtig. :) Mijn reactie op Rob van Esch' artikel (staat in de reacties) in a nutshell: het brondocument waar hij naar verwijst (onderzoek naar de breedbandmarkt) zegt dat 50Mbit/sec 'snel breedband' is, omdat dat het snelste is wat de markt op dit moment al levert. RvE zegt dan: dus dat is future proof. En vervolgens zegt hij: als dat er al is, waarom nog verder gaan? Terwijl het onderzoek juist zegt:
By aggressively supporting the deployment of next-generation broadband networks, governments have short-circuited the system interdependency paradox, and caused the future to arrive faster by fostering an environment where next-generation Web applications can be developed without concerns that customers would lack the requisite infrastructure to take advantage of them.
Als we dan terugkijken naar de heer Fonteijn's opmerking over 'geen noodzaak' voor glasvezel omdat de applicaties er nog helemaal niet zijn: nee duh! Ze zijn er niet omdat de basis, een high-speed, betrouwbare, synchrone en low-latency internetverbinding bijna niet verkrijgbaar is. Dus waarom zou iemand daar diensten voor maken? Je kan ze aan de straatstenen niet kwijt!

Fonteijn is volgens mij gewoon een oude man, en zit totaal op de verkeerde plek. Als we als Nederland een front-runner willen zijn in de ICT-industrie, dan moeten we zo'n man zsm kwijtraken op die positie. Stilstand is achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:37:
Fonteijn is volgens mij gewoon een oude man, en zit totaal op de verkeerde plek.
Hmm, gelukkig: hij is nog net 2 jaar ouder dan ik ;)
Maar hij is wel jurist. Dan had ik toch liever een techneut als Arnbak op die plek.

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:15:
Hmm, gelukkig: hij is nog net 2 jaar ouder dan ik ;)
Ach, jij woont in het jonge deel van een jonge stad, that should count for something. ;)
Maar hij is wel jurist. Dan had ik toch liever een techneut als Arnbak op die plek.
Och, als je eens wist wat voor pennelikkers er allemaal rondlopen in dat soort gremia, dat is ongelofelijk. Vaak is het belangrijker dat bedrijven en organisaties juridisch ingedekt zijn dan dat ze met een oplossing komen in inter-operatorzaken. Dus sturen ze juristen naar meetings waar mensen met een technische (of toch op zijn minst business process) achtergrond zouden moeten zitten. Frustrerend, maar ja, de belangen zijn groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:42
Ik wacht in Osdorp nog steeds op glasvezel. Ze hebben volgens de kaartjes op glasvezelamsterdam.nl (maart 2008 laatste update) pas 2 kleine stukken aangesloten. Mijn deel staat al die tijd al op "nog niet leverbaar" terwijl er allang glasvezel is ingegraven in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:42
Gisteren een email ontvangen: :)
Het is zo ver: de uitrol van glasvezel in Amsterdam gaat verder!
Glasvezelnet Amsterdam gaat vanaf heden verder onder de naam Glashart Amsterdam. Glashart legt in diverse steden in Nederland glasvezelnetwerken aan. Vanaf februari 2010 worden nu ook de woningen in grote delen van Amsterdam Osdorp gratis voorzien van een glasvezelaansluiting!
Wat betekent de verdere uitrol van Glashart Amsterdam voor u?
Amsterdam Osdorp wordt door Glashart Amsterdam als eerste stadsdeel verder aangesloten op het glasvezelnetwerk. In een gedeelte van Osdorp is er in 2007 en 2008 al een glasvezelnetwerk in de straten aangelegd. Nu worden ook alle woningen in dit gebied voorzien van een aansluiting.
Op afbeelding 1 hieronder (Osdorp) is te zien in welke delen van Osdorp de woningen worden voorzien van glasvezel. Hierbij wordt 'gebouw gericht' gewerkt: dit betekent dat per gebouw (wooncomplex) de glasvezelkabels vanuit de straat doorgetrokken worden naar de woningen.
Op www.glashart.nl/amsterdam vanaf heden meer informatie. Deze vervangt glasvezelamsterdam.nl volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
denan schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:59:
[...]
Aanmelding ontvangen en in de pilotgroep geplaatst :)
Is er al iets te melden over de Iphion pilot? Bevalt het, welke zenders, hoe zit het met HD?
OvdStelt schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:06:
Gisteren een email ontvangen: :)

[...]

Op www.glashart.nl/amsterdam vanaf heden meer informatie. Deze vervangt glasvezelamsterdam.nl volgens mij
Interessant deze site!

En eindelijk een (zo te zien) goed TV aanbod met veel HD zenders bij KPN Glasvezel zo te zien, niet meer de achterhaalde analoge misere die ik nu bij Alice heb. Wat ik alleen niet begrijp is dat bij de postcode check je in Amsterdam alleen in Osdorp kunt aanvragen? Ik begrijp dat daar nu wordt uitgebreid, maar waarom kun je als bewoner van een bestaand glasvezel gebied (Oostelijke Eilanden in mijn geval) niet gebruik maken van het nieuwe aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen11 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:50:
En eindelijk een (zo te zien) goed TV aanbod met veel HD zenders bij KPN Glasvezel zo te zien, niet meer de achterhaalde analoge misere die ik nu bij Alice heb.
Reggefiber zal vermoedelijk die achterhaalde analoge misere ook gewoon aan gaan bieden in A'dam hoor. ;) Het is dan alleen afhankelijk van de ISP (de aanbieder richting de eindgebruiker) of die het Reggefiber product ook wil verkopen.
Wat ik alleen niet begrijp is dat bij de postcode check je in Amsterdam alleen in Osdorp kunt aanvragen? Ik begrijp dat daar nu wordt uitgebreid, maar waarom kun je als bewoner van een bestaand glasvezel gebied (Oostelijke Eilanden in mijn geval) niet gebruik maken van het nieuwe aanbod?
Omdat KPN niet op GNA was aangesloten, en er dus nu pas, sinds Reggefiber het aansluitnet heeft overgenomen, stappen ondernomen worden om KPN ook van dat netwerk gebruik te laten maken. Maar zoiets kost tijd, dus dat zal van gebied tot gebied gebeuren, en niet direct overal tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te lezen aan "glas""hart" duurt het nog 'n jaar of 3/4 voordat we in Amsterdam 'n beetje glasvezel hebben; niet om 't een of ander maar ik snap echt geen snars van kpn's idee mbt glasvezel aanleggen in amsterdam..
Zo lag er de afgelopen jaren al 'n flink aantal straten in -bijvoorbeeld- de binnenstad open; werd er handig glasvezel ingelegd? nope, terwijl de gemeente zo stellig was in de bewering: 'we gaan de overlast mbt graafwerkzaamheden zo veel mogelijk beperken dmv het bundelen van werkzaamheden'.
Nu waren bbned e.a contractanten voor de eerste 33.000 woningen verantwoordelijk, maar dan nog 'n iet wat vreemd beleid.
Er is vaak genoeg duidelijk gemaakt dat het binnen woningen & naar woonboten toe lang niet altijd soepel verliep, maar het aanleggen van fibers (door straten) heeft daarmee vrij weinig van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:34:
Zo lag er de afgelopen jaren al 'n flink aantal straten in -bijvoorbeeld- de binnenstad open; werd er handig glasvezel ingelegd? nope, terwijl de gemeente zo stellig was in de bewering: 'we gaan de overlast mbt graafwerkzaamheden zo veel mogelijk beperken dmv het bundelen van werkzaamheden'.
Een paar maanden na mijn glasaansluiting in de eerste Atjehstraat ging de stoep weer open. Naar zeggen van de putjesscheppers was dat KPN Glas. Fiber to the Curb?
Pagina: 1 ... 22 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.