Reverse DNS is simpelweg een configuratie in de DNS server(s) van InterNLnet, daar kan je als klant niets aan doen. Het al dan niet 'ondersteunen' is puur: heeft iemand de boel netjes geadministreerd in de DNS server, of niet. Want geen reverse DNS is in principe tegen de gangbare RFC's.
http://webwereld.nl/nieuw...html#source=news_overview
"We moeten eerst de processen, de levering en het call-center goed op orde hebben. Daarom hebben we de verkoop en de marketing getemporiseerd."
"We moeten eerst de processen, de levering en het call-center goed op orde hebben. Daarom hebben we de verkoop en de marketing getemporiseerd."
Na de waarschijnlijk onterechte melding op 16 april van de vreemde en zeldzame glasvezelmodem storing, trad zojuist het probleem daadwerkelijk weer een keer op.
Dus weer gebeld met InterNLnet. Zij hebben vervolgens BBNed gebeld. Daarna kreeg ik keurig telefoontje terug dat ik de zaak weer mocht resetten. Voordat ik dat gedaan heb, nogmaals gecontroleerd:
- MAC adres clonen werkt. Geen glasvezelmodem power cycle nodig.
- Na power cycle werkt originele MAC adres weer.
We wachten af...
Dus weer gebeld met InterNLnet. Zij hebben vervolgens BBNed gebeld. Daarna kreeg ik keurig telefoontje terug dat ik de zaak weer mocht resetten. Voordat ik dat gedaan heb, nogmaals gecontroleerd:
We wachten af...
Verwijderd
Waarschijnlijk een wat slechte dag vandaag. Ook mijn verbinding heeft er van 17:00 tot 19:00 met waarschijnlijk dezelfde symptomen uitgelegen.
Bij thuiskomst bleek alles zich vanzelf weer gereset te hebben.
Overigens heb ik een redelijke tijd (>3 maanden) een hele stabiele verbinding gehad nadat ik m'n glasvezelmodem eens een paar uur had uitgezet. Daarvoor was het bijna 2 keer per maand raak.
Bij thuiskomst bleek alles zich vanzelf weer gereset te hebben.
Overigens heb ik een redelijke tijd (>3 maanden) een hele stabiele verbinding gehad nadat ik m'n glasvezelmodem eens een paar uur had uitgezet. Daarvoor was het bijna 2 keer per maand raak.
Verwijderd
Veel van wat hier eerder gepost is, herken ik helaas. In januari heb ik een aanvraag gedaan voor Alice glasvezel, in mijn Amsterdamse wijkje. Nadat er weken en weken verstreken zonder enig teken van leven, bleek uiteindelijk, na vele belletjes met de Alice helpdesk die verzekerden dat de actie liep, dat GNA noch bbNed ooit een opdracht van Alice hadden ontvangen. Mijn aanvraag kortom, zat ergens in Limbo. Voor de helpdesk was ie in behandeling, voor de partijen die de opdracht hadden moeten ontvangen bestond ie niet. Alleen het feit dat ik het zelf via GNA en bbNed gespeeld heb, bracht -letterlijk- licht in de duisternis. Maar toen was het ook met een weekje geregeld.
Maar opeens verdween -nu 8 dagen geleden- alle signaal van mijn lijntje af. Geen internet, geen telefoon en geen televisie meer. Toen resetten en wachten niet hielpen, de volgende dag maar 'ns de helpdesk gebeld. Die maakten een ticket aan, met de verwachting dat ik binnen 2 dagen zou worden teruggebeld met de diagnose. Dat vond ik al vrij lang voor een diagnose, maar a la. Maar uiteraard hoorde ik niets.
Dus sindsdien elke dag gebeld; iedere dag de mededeling 'het is in behandeling bij de TD'. Kortom, na 8 dagen heb ik zelfs nog niet de bevestiging dat er een storing is, laat staan zicht op een oplossing. GNA ook maar weer gebeld, maar die hadden nog geen melding gehad. bbNed vindt dat dit via Alice moet gaan, maar juist daar komt geen sjoege vandaan. En wat iemand al zei: er is geen escalatie-mogelijkheid, dus je moet het doen met een niet-geinformeerde maar hele vriendelijke werkstudent.
Wat een doffe ellende. 8 Dagen nu is mijn mobiele telefoon mijn enige digitale communicatie met de buitenwereld, en het gevoel is dat als het aan Alice ligt, deze storing net zo goed nog 3 maanden mag duren.
In een laatste poging voor ik het echt definitief zat ben: denan, mag ik je een mailtje sturen?
Maar opeens verdween -nu 8 dagen geleden- alle signaal van mijn lijntje af. Geen internet, geen telefoon en geen televisie meer. Toen resetten en wachten niet hielpen, de volgende dag maar 'ns de helpdesk gebeld. Die maakten een ticket aan, met de verwachting dat ik binnen 2 dagen zou worden teruggebeld met de diagnose. Dat vond ik al vrij lang voor een diagnose, maar a la. Maar uiteraard hoorde ik niets.
Dus sindsdien elke dag gebeld; iedere dag de mededeling 'het is in behandeling bij de TD'. Kortom, na 8 dagen heb ik zelfs nog niet de bevestiging dat er een storing is, laat staan zicht op een oplossing. GNA ook maar weer gebeld, maar die hadden nog geen melding gehad. bbNed vindt dat dit via Alice moet gaan, maar juist daar komt geen sjoege vandaan. En wat iemand al zei: er is geen escalatie-mogelijkheid, dus je moet het doen met een niet-geinformeerde maar hele vriendelijke werkstudent.
Wat een doffe ellende. 8 Dagen nu is mijn mobiele telefoon mijn enige digitale communicatie met de buitenwereld, en het gevoel is dat als het aan Alice ligt, deze storing net zo goed nog 3 maanden mag duren.
In een laatste poging voor ik het echt definitief zat ben: denan, mag ik je een mailtje sturen?
Verwijderd
Het blijft een interessant wereldje. Zie bovenstaande mijn relaas over de verwikkelingen met Alice. Je begrijpt nu waarom ze die bedrijfsnaam gekozen hebben: je valt van de ene verwondering in de volgende. Maar enfin, mijn probleem is opgelost. Niet met dank aan Alice, maar met dank aan GNA.
Zoals gezegd ging ik vrolijk door met iedere dag bellen met de helpdesk. Iedere dag hetzelfde verhaal: 'het is in behandeling, ja meer kunnen wij ook niet zien, ja ik kan het ook niet helpen. Dag meneer. *klik*'. Tot vrijdagmiddag. De volgende aardige werkstudent aan de lijn. Deze was het met mij eens dat het toch wel wat raar was dat er een week gedaan moest worden over alleen een diagnose. Hij zou eens actief gaan bellen met de TD, en er een urgentie-rapport achteraan sturen. Hij klonk serieus, was zeker cooperatief, dus ik neem aan dat hij dat ook gedaan heeft. Alleen is er voor sterfelijke klanten als ondergetekende geen manier om dat te controleren, uiteraard.
Maar goed, dan is het weekend, dus verwacht je geen wonderen. Die natuurlijk ook niet kwamen.
En toen werd het maandagochtend en werd ik gebeld door een mij onbekend Amsterdams telefoonnummer. GNA aan de lijn. Of ik degene was die op Tweakers.net onder de naam 'zwizzle' postte. Nu verwacht je veel vragen op maandagochtend, maar deze overviel me toch wat. Toch maar bevestigd geantwoord, ondanks enige reserves. Maar goed, het was wel zo, en ik had goede ervaringen met GNA, dus wat geeft 't.
Om een kort verhaal nog korter te maken: 45 minuten later stonden er twee monteurs aan mijn deur en met een half uurtje was 't gefixed. Er bleek vrij letterlijk een kink in de kabel te zitten. Hoe dat precies kwam, weet ik niet, maar het bleek een fysieke storing.
Even later belde het GNA kantoor met de vraag of het gefixed was. Ja, dat was het. Mijn dank aan die organisatie voor een soepele afhandeling en meer service dan eigenlijk van ze verwacht mag worden. Van Alice had GNA nog steeds geen verzoek binnen.
Dus Alice maar weer eens gebeld met de vraag hoe de vlag er voor hing. Daar was volgens het scherm van de helpdeskstudent een lijnmeting verricht, waaruit bleek dat de verbinding maximaal 1 seconde stand hield. Ze hadden dus besloten een nieuw modem op te sturen. Waarop de student ook de conclusie trok: 'maar dat kan toch niet, u heeft toch glasvezel?'. Inderdaad. Dus ik vraag mij af of ik nu binnenkort een ADSL-modem in de post aantref, of toch een nieuw glasmodem, en of ze dan echt verwachten dat ik een glasmodem zelf zou gaan vervangen. Enfin, ik heb hem bijgepraat, en hij zou een rapport schrijven over deze vreemde gang van zaken. Daar zal mijn klacht bijkomen, met de mededeling dat dit geen Alice-service is waar een klant iets aan heeft. En tevens het verzoek om de facturering over de maand mei enigszins aan te passen.
Niettemin, mijn glasvezeltje werkt weer, dus ik ben een tevreden mens. Maar als dit soort zaken met Alice zich nog eens voordoen, kunnen ze wel eens spijt krijgen van hun één-maand-opzegtermijn.
Zoals gezegd ging ik vrolijk door met iedere dag bellen met de helpdesk. Iedere dag hetzelfde verhaal: 'het is in behandeling, ja meer kunnen wij ook niet zien, ja ik kan het ook niet helpen. Dag meneer. *klik*'. Tot vrijdagmiddag. De volgende aardige werkstudent aan de lijn. Deze was het met mij eens dat het toch wel wat raar was dat er een week gedaan moest worden over alleen een diagnose. Hij zou eens actief gaan bellen met de TD, en er een urgentie-rapport achteraan sturen. Hij klonk serieus, was zeker cooperatief, dus ik neem aan dat hij dat ook gedaan heeft. Alleen is er voor sterfelijke klanten als ondergetekende geen manier om dat te controleren, uiteraard.
Maar goed, dan is het weekend, dus verwacht je geen wonderen. Die natuurlijk ook niet kwamen.
En toen werd het maandagochtend en werd ik gebeld door een mij onbekend Amsterdams telefoonnummer. GNA aan de lijn. Of ik degene was die op Tweakers.net onder de naam 'zwizzle' postte. Nu verwacht je veel vragen op maandagochtend, maar deze overviel me toch wat. Toch maar bevestigd geantwoord, ondanks enige reserves. Maar goed, het was wel zo, en ik had goede ervaringen met GNA, dus wat geeft 't.
Om een kort verhaal nog korter te maken: 45 minuten later stonden er twee monteurs aan mijn deur en met een half uurtje was 't gefixed. Er bleek vrij letterlijk een kink in de kabel te zitten. Hoe dat precies kwam, weet ik niet, maar het bleek een fysieke storing.
Even later belde het GNA kantoor met de vraag of het gefixed was. Ja, dat was het. Mijn dank aan die organisatie voor een soepele afhandeling en meer service dan eigenlijk van ze verwacht mag worden. Van Alice had GNA nog steeds geen verzoek binnen.
Dus Alice maar weer eens gebeld met de vraag hoe de vlag er voor hing. Daar was volgens het scherm van de helpdeskstudent een lijnmeting verricht, waaruit bleek dat de verbinding maximaal 1 seconde stand hield. Ze hadden dus besloten een nieuw modem op te sturen. Waarop de student ook de conclusie trok: 'maar dat kan toch niet, u heeft toch glasvezel?'. Inderdaad. Dus ik vraag mij af of ik nu binnenkort een ADSL-modem in de post aantref, of toch een nieuw glasmodem, en of ze dan echt verwachten dat ik een glasmodem zelf zou gaan vervangen. Enfin, ik heb hem bijgepraat, en hij zou een rapport schrijven over deze vreemde gang van zaken. Daar zal mijn klacht bijkomen, met de mededeling dat dit geen Alice-service is waar een klant iets aan heeft. En tevens het verzoek om de facturering over de maand mei enigszins aan te passen.
Niettemin, mijn glasvezeltje werkt weer, dus ik ben een tevreden mens. Maar als dit soort zaken met Alice zich nog eens voordoen, kunnen ze wel eens spijt krijgen van hun één-maand-opzegtermijn.
Verwijderd
Waar zat die fysieke storing? Binnenshuis? Tussen huis en stoep? Of in de centrale?Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 00:26:
Er bleek vrij letterlijk een kink in de kabel te zitten. Hoe dat precies kwam, weet ik niet, maar het bleek een fysieke storing.
Verwijderd
Ergens tussen huis en stoep.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 07:44:
[...]
Waar zat die fysieke storing? Binnenshuis? Tussen huis en stoep? Of in de centrale?
Verwijderd
Afgelopen 24 uur is mijn RTL 4 signaal helemaal gestoord. Andere zenders komen wel goed door. Ik kijk via glasvezel in Amsterdam Oost (abo bij Alice). Dit is me al eens eerder overkomen, maar toen ging het weer weg.
Heeft er iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
Zijn er andere mensen met hetzelfde probleem?
Normaal bel je natuurlijk voor dit soort dingen de helpdesk, maar mijn ervaringen met de helpdesk van Alice zijn van dien aard dat ik eerst hier maar even een balletje opgooi.
EDIT: probleem heeft zich weer opgelost. RTL 4 doet het weer goed. Toch vervelend dat het niet betrouwbaar is.
EDIT 20-6-09: Het probleem doet zich nu weer voor, en vorig weekend ook! Zeer vreemd, het gebeurt alleen in het weekend. En dan maandag is het weer in orde. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Heeft er iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
Zijn er andere mensen met hetzelfde probleem?
Normaal bel je natuurlijk voor dit soort dingen de helpdesk, maar mijn ervaringen met de helpdesk van Alice zijn van dien aard dat ik eerst hier maar even een balletje opgooi.
EDIT: probleem heeft zich weer opgelost. RTL 4 doet het weer goed. Toch vervelend dat het niet betrouwbaar is.
EDIT 20-6-09: Het probleem doet zich nu weer voor, en vorig weekend ook! Zeer vreemd, het gebeurt alleen in het weekend. En dan maandag is het weer in orde. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 18:18 . Reden: Probleem herhaalt zich in weekenden ]
Verwijderd
Ik moet zeggen dat, op het moment dat jij dit postte, ik nergens last van had. En ook niet gehad heb, overigens.
Al een paar maanden glasvezel van internlnet in Amsterdam-zeeburg. De verbinding valt vaker weg en ik moet dan steeds de gigaset 551se van stroom halen en dan weer op stroom zetten. Nu heb ik al een andere gigaset ter vervanging gekregen maar dit hielp ook niet. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die dit ook hebben en geholpen zijn door een andere router te nemen? en welke (kwalitatief) goede routers zouden de gigaset kunnen vervangen?
Verwijderd
Is het niet dit:Don_Zakaria schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:21:
Al een paar maanden glasvezel van internlnet in Amsterdam-zeeburg. De verbinding valt vaker weg en ik moet dan steeds de gigaset 551se van stroom halen en dan weer op stroom zetten. Nu heb ik al een andere gigaset ter vervanging gekregen maar dit hielp ook niet. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die dit ook hebben en geholpen zijn door een andere router te nemen? en welke (kwalitatief) goede routers zouden de gigaset kunnen vervangen?
Soepvlieg schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:52:
Na de waarschijnlijk onterechte melding op 16 april van de vreemde en zeldzame glasvezelmodem storing, trad zojuist het probleem daadwerkelijk weer een keer op.
We wachten af...
ik er niet direcht uit afleiden dat dat het is maar het zou best eens kunnen.
Verander de volgende keer dat het plat gaat je mac-adres eens en kijk of je dan weer online komt. Zoja: direct bij je provider melden. BBNED heeft hier al een onderzoek naar lopen.Don_Zakaria schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:37:
[...]
ik er niet direcht uit afleiden dat dat het is maar het zou best eens kunnen.
is al gemeld en men gaat kijken wat ze eraan kunnen doen om me online te houden..ben benieuwd!denan schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:52:
[...]
Verander de volgende keer dat het plat gaat je mac-adres eens en kijk of je dan weer online komt. Zoja: direct bij je provider melden. BBNED heeft hier al een onderzoek naar lopen.
Verwijderd
Ik denk dat ze gewoon jouw range (116) vergeten zijn, en die van je vriendin (104) niet.Jan-E schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:31:
[...]
Maar op het netwerk wordt het kennelijk wel ondersteund, anders zou die vriendin van mij het ook niet hebben. Ik zal eens vragen of ze er nog wat speciaals voor heeft moeten doen.
Zelf zit ik in de 118 reeks, toen mijn verbinding opgeleverd was had ik ook geen reverse DNS.
1 mailtje naar de helpdesk en ongeveer 6 uur later was het gefixed.
Gewoon een mailtje naar support@ sturen dus, waarschijnlijk moeten de glasvezelranges met de hand in de DNS gezet worden.
Als antwoord op dit mailtje:
krijg ik dit...Graag zou ik een reverse DNS naam hebben bij mijn glasvezelverbinding.
dave@kermit:~$ host xxx-117.citynet.ftth.internl.net
xxx-117.citynet.ftth.internl.net has address 85.223.117.xxx
dave@kermit:~$ host 85.223.117.xxx
Host xxx.117.223.85.in-addr.arpa. not found: 3(NXDOMAIN)
Met vriendelijke groet,
Dave Griffejoen
Geachte meneer/mevrouw,
Ik moet u helaas melden dat wij geen reverse DNS instellen. Ik kan u daar zodoende niet mee helpen, sorry ..
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Robert.
InterNLnet Servicedesk

Een paar maanden geleden alweer kwam de GNA met het bericht dat ze bekend zouden gaan maken wanneer begonnen wordt met de aanleg van de overige verbindingen in Amsterdam en in welke volgorde dat zou gebeuren. Is hier al iets over bekend?
Stuur even je klantgegevens naar denan@inter.nl.net dan zal ik maandag kijken wat er met je reverse dns aan de hand is.davegriffejoen schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:52:
[...]
krijg ik dit...
[...]
Verwijderd
Heh, tsja, je mailt het naar support he, je moet je even verplaatsen in de ontvangende partij. Je vraagt om een reverse DNS instelling, en wat weet hij: wij stellen geen reverse DNS in voor klanten, maw, niet op wens van de klant met een door de klant gespecificeerde hostname. Dat jij gewoon een hostname aan je IP adres gekoppeld wilt hebben, helemaal naar wens van InterNLnet zelf... ik kan me voorstellen dat Robert dat eventjes over het hoofd ziet. Nauwkeurige verwoording is alles.
jacobvdm schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:27:
Een paar maanden geleden alweer kwam de GNA met het bericht dat ze bekend zouden gaan maken wanneer begonnen wordt met de aanleg van de overige verbindingen in Amsterdam en in welke volgorde dat zou gebeuren. Is hier al iets over bekend?
Dit bericht is uit februari. GNA bepaalt de rollout niet meer, dat doet Reggefiber. Daar zullen vast wel afspraken over gemaakt zijn met de gemeente, maar aangezien de gemeente hier niet meer tussen zit, is het een puur commerciele aangelegenheid, en denk ik dat Reggefiber niet al teveel zegt totdat het 100% zeker is. Reggefiber is echter voor 41% eigendom van KPN, en daarmee voor een deel afhankelijk van KPN. En KPN heeft aangegeven in de tweede helft van 2009 te komen met meer informatie over de planningen van glasvezel en VDSL rollouts.KPN neemt met Reggefiber een meerderheidsbelang van 70 procent in Glasvezelnetwerk Amsterdam. De gemeente zal zich uit het project terugtrekken.
Dat maakte het telecombedrijf en de gemeente Amsterdam vanochtend bekend. Tot nog toe had de gemeente en een viertal woningbouwcorporaties een controlerend belang in de commanditaire vennootschap Glasvezelnet Amsterdam (GNA) en Reggefiber een minderheidbelang van 33 procent. Die rollen zullen nu omdraaien. De gemeente zal zich op termijn zelfs geheel terugtrekken uit het project, bevestigde verantwoordelijk wethouder Maarten van de Poelgeest op een bijeenkomst.
Reggefiber zal het voortouw nemen in de aanleg van glasvezel naar in eerste instantie 100.000 Amsterdamse huizen. KPN zal over dit netwerk diensten gaan aanbieden, maar het blijft opengesteld voor andere dienstenaanbieders, verzekert de telecomreus.
Van de Poelgeest noemde de overeenkomst met Reggefiber van 'groot belang'. Bijkomend voordeel volgens de wethouder is dat KPN bestaande klanten inbrengt, meldt het Parool. Amsterdam hoopt met de aanleg ven het supersnelle netwerk op duizenden nieuwe banen en een stimulans voor de grootstedelijke economie.
Daarmee wordt het losstaande Amsterdamse glasproject onderdeel van de landelijke glasvezeluitrol die KPN/Reggefiber onlangs inzetten. De deal moet nog wel worden goedgekeurd door marktwaakhond NMa.
Ik denk dat het nog heel even zal duren voor je meer weet.
De helpdesker heeft het emailtje waarschijnlijk gelezen als een verzoek tot het inrichten van Reverse DNS voor een eigen domein. Reverse DNS naar de eigen IP's (fttx.123123.internl.net ofzo) is gewoon standaard. In jouw geval bleek je range niet ingevoerd te zijn in een centrale registratie. Dat is nu wel het geval en zal over 24/48 uur actief zijn. Ik zal de helpdesk ook nog even informeren dat ze goed moeten kijken naar zulke verzoekendavegriffejoen schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:52:
krijg ik dit...
Verwijderd
denan schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:35:
De helpdesker heeft het emailtje waarschijnlijk gelezen als een verzoek tot het inrichten van Reverse DNS voor een eigen domein.
Ik denk dat dus ook.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:40:
Je vraagt om een reverse DNS instelling, en wat weet hij: wij stellen geen reverse DNS in voor klanten, maw, niet op wens van de klant met een door de klant gespecificeerde hostname.
Ik denk dat bovenstaande reactie niet in lijn is met het doorsnee niveau van je andere reacties
Verwijderd
Het is weer zomer en warm weer. Mijn internetvervinding zakt weer traditioneel in qua snelheid. Hebben meer mensen hier last van (Amsterdam java eiland)?
@Denan
Is er eigenlijk al wat meer bekend over HDTV diensten? Het publieke bestel gaat over twee dagen HD, en RTL volgt in het najaar voor zover ik weet. Zijn er al ontwikkelingen gaande waar jij iets vanaf weet of blijven we voorlopig nog met analoge tv zitten?
Is er eigenlijk al wat meer bekend over HDTV diensten? Het publieke bestel gaat over twee dagen HD, en RTL volgt in het najaar voor zover ik weet. Zijn er al ontwikkelingen gaande waar jij iets vanaf weet of blijven we voorlopig nog met analoge tv zitten?
Voorlopig zal Analoge TV de enige TV dienst zijn op het glasvezelnetwerk in Amsterdam. Over een eventuele uitbreiding van TV diensten kan ik momenteel nog weinig zeggen.EmRuTToY schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:59:
@Denan
Verwijderd
Even mijn ongenuanceerde verwachting: GNA is overgekocht door Reggefiber. Daarbij wordt bbned nu een beetje onder de loep genomen door de aandeelhouder mbt geldstromen. Het lijkt me sterk dat op een dergelijk moment, als bbned geen enig rechthebbende meer is om te leveren op het GNA netwerk, en er eigenlijk geen geld is, geinvesteerd zal worden in een HDTV dienst.
Echter, er zijn nu wel andere partijen die in de picture gaan komen, misschien doen die het wel. Maar of dat dan via die extra vezel gedaan wordt (zoals ATV nu), of misschien gewoon als IPTV wordt aangeboden, dat is maar net de vraag. Het eerste is duur, en zal denk ik niet gebeuren als Reggefiber daar zelf niet in investeert, maar het tweede zal vast wel gebeuren.
Echter, er zijn nu wel andere partijen die in de picture gaan komen, misschien doen die het wel. Maar of dat dan via die extra vezel gedaan wordt (zoals ATV nu), of misschien gewoon als IPTV wordt aangeboden, dat is maar net de vraag. Het eerste is duur, en zal denk ik niet gebeuren als Reggefiber daar zelf niet in investeert, maar het tweede zal vast wel gebeuren.
Oosterpark 1092 nergens last van.Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:50:
Het is weer zomer en warm weer. Mijn internetvervinding zakt weer traditioneel in qua snelheid. Hebben meer mensen hier last van (Amsterdam java eiland)?
http://www.numion.com/You...asurement.php?ID=70432142
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Het viel me ineens op, dat ik nu wel een reverse DNS heb (zonder aandringen). Afgaande op de gegevens van Netcraft is er iets aan de registratie van mijn IP-adres veranderd tussen 11 en 17 mei.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:08:
Ik denk dat ze gewoon jouw range (116) vergeten zijn, en die van je vriendin (104) niet.
Dan ligt die extra fiber er dus voor noppes. Ook zonde ...Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:26:
Verwijderd
Nou, zo zou ik het niet zien. Natuurlijk, hij is aangelegd met als directe aanleiding om ATV te kunnen leveren, en zo'n aanleiding is wel noodzakelijk om dat soort beslissingen te nemen die een nogal stevige impact op de business case hebben. Maar men weet bij de glasvezelboeren ook wel dat ATV niet de toekomst heeft - verre van zelfs. Dus moeten er ook wel andere redenen zijn om zo'n tweede vezel in de grond te leggen. En die zijn er: in het geval van fysieke problemen op de eerste vezel is er een tweede vezel beschikbaar waardoor toch diensten geleverd kunnen worden; twee dienstverleners kunnen op aparte vezels hun diensten aanbieden; voor in de verre toekomst levert dit extra capaciteit op... Het zijn maar wat voorbeelden, maar het punt is natuurlijk dat het veel goedkoper is om direct 2 vezels te leggen, dan om er later achter te komen dat je er eentje bij moet leggen.Jan-E schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:06:
Dan ligt die extra fiber er dus voor noppes. Ook zonde ...
Klopt er bleek een IP block niet correct geregistreerd te zijn. Dat was redelijk snel opgelost door de beheerders van InterNLnet.Jan-E schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:06:
[...]
Het viel me ineens op, dat ik nu wel een reverse DNS heb (zonder aandringen). Afgaande op de gegevens van Netcraft is er iets aan de registratie van mijn IP-adres veranderd tussen 11 en 17 mei.
Dan ligt die extra fiber er dus voor noppes. Ook zonde ...
Toch blijkt uit recent onderzoek binnen de glasvezelklanten van XMS en InterNLnet dat ATV toch duidelijk een pré is. Mensen willen best een STB in de huiskamer plaatsen maar vallen voor de slaapkamer/kinderkamer/zolder toch liever terug op ATV vanwege het gemak en de kosten.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:07:
[...]
Maar men weet bij de glasvezelboeren ook wel dat ATV niet de toekomst heeft - verre van zelfs. Dus moeten er ook wel andere redenen zijn om zo'n tweede vezel in de grond te leggen. En die zijn er: in het geval van fysieke problemen op de eerste vezel is er een tweede vezel beschikbaar waardoor toch diensten geleverd kunnen worden; twee dienstverleners kunnen op aparte vezels hun diensten aanbieden; voor in de verre toekomst levert dit extra capaciteit op... Het zijn maar wat voorbeelden, maar het punt is natuurlijk dat het veel goedkoper is om direct 2 vezels te leggen, dan om er later achter te komen dat je er eentje bij moet leggen.
In tegenstelling tot de kabelaars lijkt het ons niet verstandig ATV uit het dienstenaanbod weg te laten vallen.
Ook ben je met 2 vezels in staat om (met de huidige stand van de "consumenten"glasvezeltechniek) de bandbreedte op te schroeven naar 1Gbit. Daarbij vervalt natuurlijk wel ATV.
[ Voor 3% gewijzigd door denan op 08-07-2009 09:20 ]
Verwijderd
Waarom zou je daarvoor 2 vezels nodig hebben? Gigabit ethernet kan prima over een enkele glasvezel met de huidige stand van de techniek (Genexis heeft daar ook al een tijd producten voor). Voor het doorsnee glasvezelnetwerk is de kostprijs nog wat aan de hoge kant, en is er nog weinig vraag naar >100Mbit consumentenverbindingen vandaar dat het nog niet wijd uitgerold wordtdenan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:17:
Ook ben je met 2 vezels in staat om (met de huidige stand van de "consumenten"glasvezeltechniek) de bandbreedte op te schroeven naar 1Gbit. Daarbij vervalt natuurlijk wel ATV.
De packetfront oplossing die ik ken werkt met 2 fibers om 1Gbit te kunnen leverenVerwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:53:
[...]
Waarom zou je daarvoor 2 vezels nodig hebben? Gigabit ethernet kan prima over een enkele glasvezel met de huidige stand van de techniek (Genexis heeft daar ook al een tijd producten voor). Voor het doorsnee glasvezelnetwerk is de kostprijs nog wat aan de hoge kant, en is er nog weinig vraag naar >100Mbit consumentenverbindingen vandaar dat het nog niet wijd uitgerold wordt
Zojuist gedurende een minuut of 15 geen connectie gehad. Circa 13:23 - 13:37. Herstelde zich zelf weer. 1e Atjehstraat.
Verwijderd
Ah, dan weet ik nu waarom er in mijn omgeving over 'ouwe troep' gesproken wordt als Packetfront ter sprake komt.denan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:51:
De packetfront oplossing die ik ken werkt met 2 fibers om 1Gbit te kunnen leveren
Ennuhm, downtime in de Atjehstraat?! Dat gaat zomaar niet!
Zelfde probleem: geen connectie meer. Eerst heb ik mijn router gereset (Fritz 7170). Die kreeg wel weer keurig het gewenste IP-adres van het glasvezelmodem. Maar nog steeds geen connectie.
Vervolgens de stroom een paar seconden van het modem gehaald. Dat leverde weer verbinding op. Eerste Atjehstraat, inter.nl.net. 13:00 - 13:45.
What's up? Zeker weer te warm buiten?
Vervolgens de stroom een paar seconden van het modem gehaald. Dat leverde weer verbinding op. Eerste Atjehstraat, inter.nl.net. 13:00 - 13:45.
Verwijderd
Ik zit hier heerlijk te internett... uhm, thuis te werken. Ik herken dit probleem dus niet. Ook 1e Atjehstraat, maar dan Concepts ICT.
En nu ga ik weg, dus mocht het nog een keer voorkomen, dan kan ik het niet checken...
En nu ga ik weg, dus mocht het nog een keer voorkomen, dan kan ik het niet checken...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 13:56 ]
Als je een IP krijgt is er wel dataverkeer.. lijkt me dat er dan niets mis is met de warmte. Gewoon melden bij de helpdesk dusJan-E schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:49:
Zelfde probleem: geen connectie meer. Eerst heb ik mijn router gereset (Fritz 7170). Die kreeg wel weer keurig het gewenste IP-adres van het glasvezelmodem. Maar nog steeds geen connectie.
Ik heb een vraag over de beschikbaarheid van bijv. een aanbieder als UPC in de Indische buurt. Ik ben net verhuisd en zie dat ik nu al een aansluiting voor glasvezelinternet in mijn woning heb zitten, maar ik ben vooralsnog niet onder de indruk van het pakket dat bijvoorbeeld InterNLnet aanbiedt (ik mis, in vergelijking met het pakket van UPC, vooral de digitale televisie in het pakket en vind de prijzen voor het Internet behoorlijk).
Kan ik alsnog een Internetabonnement via UPC + digitale televisie van UPC aanvragen als ik die glasvezelaansluiting al heb zitten?
Kan ik alsnog een Internetabonnement via UPC + digitale televisie van UPC aanvragen als ik die glasvezelaansluiting al heb zitten?
Verwijderd
Als eerste hint zou ik zeggen: denk niet teveel na, probeer het aan te vragen, als UPC zegt dat het kan, dan moeten ze gewoon leveren.M.F.H. schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:44:
Ik heb een vraag over de beschikbaarheid van bijv. een aanbieder als UPC in de Indische buurt. Ik ben net verhuisd en zie dat ik nu al een aansluiting voor glasvezelinternet in mijn woning heb zitten, maar ik ben vooralsnog niet onder de indruk van het pakket dat bijvoorbeeld InterNLnet aanbiedt (ik mis, in vergelijking met het pakket van UPC, vooral de digitale televisie in het pakket en vind de prijzen voor het Internet behoorlijk).
Thanks, dan ga ik het gewoon bij ze proberenVerwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 02:20:
[...]
Als eerste hint zou ik zeggen: denk niet teveel na, probeer het aan te vragen, als UPC zegt dat het kan, dan moeten ze gewoon leveren.Maar als antwoord op je vraag: glasvezel in de indische buurt heeft niets met UPC te maken; het is niet van hen, en het beperkt ook hun mogelijkheid tot leveren niet. Zij hebben een eigen invoerpunt voor kabel (middels coax), KPN heeft nog steeds de telefoniedraadjes liggen, en GNA heeft daar gewoon fiber bijgelegd. Dus: ja, dat kan.
Verwijderd
Op dit moment geen internet, al sinds 10:55 als mijn msn logs mij niet bedriegen. Router krijgt simpelweg geen ip adres toegewezen. Kan helaas weinig zien van waar het zou kunnen zitten.Jan-E schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:54:
Zojuist gedurende een minuut of 15 geen connectie gehad. Circa 13:23 - 13:37. Herstelde zich zelf weer. 1e Atjehstraat.
Edit: nu een dag later, nog steeds geen verbinding. Erg irritant. Helaas ook pas net aan kunnen melden bij Concepts, aangezien ik vanaf mijn telefoon niet kan mailen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 11:02 ]
Verwijderd
Kleine kick. Is er niemand anders op dit netwerk / in Zeeburg / bij Concepts met hetzelfde probleem?
Verwijderd
Nou, nog maar eens een reminder... En als ik rond het middaguur nog niets iets nuttigs gehoord heb, dan ga ik bbned maar eens lastigvallen. Dit duurt me echt te lang.
Dit klinkt heel erg als het "bekende MAC-adres blokkade-probleem".
Dit is op te lossen op twee manieren:
1. Glasvezel model stroom eraf-erop
2. het MAC-adres van je router veranderen. Ja kan natuurlijk ook even direct je PC aansluiten op het modem, dat neeft namelijk ook een ander MAC-adres.
Ik heb hier ook last van gehad, maar na routerswitch was het probleem voorbij.
2. het MAC-adres van je router veranderen. Ja kan natuurlijk ook even direct je PC aansluiten op het modem, dat neeft namelijk ook een ander MAC-adres.
Verwijderd
Zou inderdaad zo maar kunnen zijn; heb een beetje te weinig geduld gehad om dit te bekijken. Misschien ook wel aardig om het even zo te laten, zodat ze kunnen onderzoeken wat er dan precies fout gaat.Mr_Big schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:28:
Dit klinkt heel erg als het "bekende MAC-adres blokkade-probleem".
Dat zou ik inderdaad wel aanraden. Ik weet dat er bij BBNED een aantal netwerkbeheerders bezig zijn geweest met dit probleem dus als je dat bij concepts aankaart (natuurlijk wel eerst de default troubleshoot doorlopen om te kijken of het niet iets anders is) kunnen zij dat weer doorzetten naar BBNED.
Verwijderd
Ik heb via Alice ook de televisie afgenomen. En het beeld is echt ontluisterend slecht, ben ik de enige daarmee of is dit een structureel probleem?
De afgelopen maanden heb ik UPC gekeken, want er kwamen nog gewoon beelden uit die kabel terwijl het al lang opgezegd was.. maar daar is nu ergens een schakelaar omgezet en ik heb alleen nog sneeuw via UPC. Dus terug naar glasvezel, maar dat ziet er niet uit
De afgelopen maanden heb ik UPC gekeken, want er kwamen nog gewoon beelden uit die kabel terwijl het al lang opgezegd was.. maar daar is nu ergens een schakelaar omgezet en ik heb alleen nog sneeuw via UPC. Dus terug naar glasvezel, maar dat ziet er niet uit
Het beeld is bij alle aanbieders hetzelfde aangezien BBNED de leverancier is van analoge televisie. Wel zijn vorig jaar grote herstelwerkzaamheden in het netwerk uitgevoerd.. als je nu nog slecht beeld hebt zou ik de thuisinstallatie eens goed controleren en daarna de helpdesk bellen.Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 09:34:
Ik heb via Alice ook de televisie afgenomen. En het beeld is echt ontluisterend slecht, ben ik de enige daarmee of is dit een structureel probleem?
Hmm, kan je niet helpen, maar ik heb 2 weken geleden bij internlnet ook fiber aangevraagd, in Zeeburg.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:24:
[...]
Op dit moment geen internet, al sinds 10:55 als mijn msn logs mij niet bedriegen. Router krijgt simpelweg geen ip adres toegewezen. Kan helaas weinig zien van waar het zou kunnen zitten.
Edit: nu een dag later, nog steeds geen verbinding. Erg irritant. Helaas ook pas net aan kunnen melden bij Concepts, aangezien ik vanaf mijn telefoon niet kan mailen.
Nu verheug ik me toch wel enorm op een symetrische verbinding ( Normaal hier ADSL ) en vroeg me even af of jij daar veel ellende hebt met je fiber ?
Ik lees dat het gedoe met het mac adres blijkbaar een tricky dingetje is, maar voor de rest nog andere vreemde zaken ?
GR Tuig
Hoe zit dat met de Cisco/Genexis?denan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:51:
[...]
De packetfront oplossing die ik ken werkt met 2 fibers om 1Gbit te kunnen leveren
Het viel mij op dat mn laptop op een Genexis in Amersfoort 100Mb aangeeft en in Nijmegen 1Gb
Verwijderd
(Bijna?) Alle glasvezelnetwerken die voor consumenten beschikbaar zijn, zijn op dit moment (maximaal) 100Mb. Het zou kunnen dan de LAN poorten op sommige modems/routers 1Gb zijn, maar de uplink zal altijd 100Mb zijn.trankilo schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:00:
Hoe zit dat met de Cisco/Genexis?
Het viel mij op dat mn laptop op een Genexis in Amersfoort 100Mb aangeeft en in Nijmegen 1Gb
Verwijderd
Ik was een beetje van de wijs gebracht door een reactie die ik van Concepts kreeg: mijn management VLAN zou nog up zijn. Vervolgens ging dat gastje bij hoog en laag volhouden dat het MAC adres probleem niet bestond ("ik werk hier al heel lang, en heb er nog nooit van gehoord" en "ja maar meneer, je moet niet alles geloven wat op het internet staat" - like, wtf dude!), en als oplossing zei hij: even een andere machine direct aan het Genexis modem hangen of even het modem een hard reset geven (nou, wat briljant is dat!).
Wat bleek, toen ik thuis kwam, en nog eens goed ging kijken: WAN lampje uit, telefonielampje knipperen - lijn is gewoon fysiek down, volgens de huidige signalen. Hoe kon het mgmt VLAN dan up zijn?
Intussen is mijn lijn 6 dagen down. Ik ben niet onder de indruk van het supportproces, en dan heb ik nog ingangen tot mijn beschikking die anderen niet hebben. Ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke oorzaak van dit probleem is.
Wat bleek, toen ik thuis kwam, en nog eens goed ging kijken: WAN lampje uit, telefonielampje knipperen - lijn is gewoon fysiek down, volgens de huidige signalen. Hoe kon het mgmt VLAN dan up zijn?
Intussen is mijn lijn 6 dagen down. Ik ben niet onder de indruk van het supportproces, en dan heb ik nog ingangen tot mijn beschikking die anderen niet hebben. Ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke oorzaak van dit probleem is.
Verwijderd
WAN lampje uit betekent in ieder geval dat het probleem vrij duidelijk niet bij jou ligt. Het moet dan de vezel zelf zijn, of de aansluiting aanbeide kanten (waarbij de aansluiting in huis natuurlijk ook niet onder jouw verantwoordelijkheid valt vziw - tenzij je er mee hebt lopen klooien natuurlijk).Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:26:
[...] Wat bleek, toen ik thuis kwam, en nog eens goed ging kijken: WLAN lampje uit, telefonielampje knipperen - lijn is gewoon fysiek down, volgens de huidige signalen. Hoe kon het mgmt VLAN dan up zijn?
Dat het management nog als 'up' gezien wordt kan te maken hebben met de periodieke updates die het modem uitvoert - eens in de zoveel uur controleert hij zelf zijn instellingen. Als de lijn nog niet zo lang down is, kan het zijn dat dat door het beheer nog niet wordt opgemerkt (geen 6 dagen natuurlijk). Beter is als ze op het moment dat je belt 'live' status informatie proberen op te halen, want dat gaat dan natuurlijk niet lukken...
Kryz: heb je het eigenlijk geprobeerd met stroom eraf en een ander MAC-adres? Of laat je de zaak doelbewust down voor de BBned engineers?
Verwijderd
Natuurlijk heb ik, na de constatering dat het WAN (en niet WLAN, zoals ik in mijn vorige post abusievelijk schreef) lampje niet brandde, de Genexis even gepowercycled, maar dat leverde niets op - en volgens mij is het juist zo dat het WAN lampje nog wel brandt indien het MAC adres probleem van toepassing is.
Ik ben benieuwd wat er nu gebeurt, want bij bbned zei men dat Concepts geen ticket aangemaakt had. Dit terwijl Concepts zegt dat er wel een ticket is, en dat hierop gereageerd is (maar niet inhoudelijk) door bbned. Misschien halen ze 2 verbindingen administratief door elkaar? En heeft iemand daarom in de PoP mijn patch abusievelijk verwijderd?
Net even een serieuze mail verstuurd aan Concepts. Ik hoop dat ze er nu eens wat mee doen, want dit gaat intussen nergens meer over.
Overigens, _ep: de verbinding lag er anderhalve dag uit toen men mij over het mgmt VLAN vertelde. Dat lijkt me ook erg lang.
Ik ben benieuwd wat er nu gebeurt, want bij bbned zei men dat Concepts geen ticket aangemaakt had. Dit terwijl Concepts zegt dat er wel een ticket is, en dat hierop gereageerd is (maar niet inhoudelijk) door bbned. Misschien halen ze 2 verbindingen administratief door elkaar? En heeft iemand daarom in de PoP mijn patch abusievelijk verwijderd?
Net even een serieuze mail verstuurd aan Concepts. Ik hoop dat ze er nu eens wat mee doen, want dit gaat intussen nergens meer over.
Overigens, _ep: de verbinding lag er anderhalve dag uit toen men mij over het mgmt VLAN vertelde. Dat lijkt me ook erg lang.
Ik zou inderdaad bijna gaan denken dat er iemand in de centrale is geweest en de patching aangepast heeft. Als zij de managementinterface nog kunnen zien terwijl jouw modem 'down' is zit er iets goed fout. Wat je nog zou kunnen testen is de stroom eraf halen en dan na de updatewindow van EP de helpdesk bellen.Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:10:
Verwijderd
Updates gaan normaal ongeveer 1x per 3 uur, dus na anderhalve dag moet iemand dat toch opmerken, zou je zeggen (in ieder geval op het moment van de klacht, waarschijnlijk wordt dit niet actief gemonitord omdat mensen ook zelf doelbewust de stroom van het modem kunnen afhalen bij bijvoorbeeld vakantie en ze niets hebben aan massa's valse alarmen).denan schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:56:
Ik zou inderdaad bijna gaan denken dat er iemand in de centrale is geweest en de patching aangepast heeft. Als zij de managementinterface nog kunnen zien terwijl jouw modem 'down' is zit er iets goed fout. Wat je nog zou kunnen testen is de stroom eraf halen en dan na de updatewindow van EP de helpdesk bellen.
Begint inderdaad meer te klinken als een verwisselde aansluiting... Zoiets zou misschien in de logging van het modembeheer wel te zien moeten zijn omdat er dan vanaf moment van verwisseling een modem met ander MAC adres op de lijn zit (aangezien ze de lijn als 'up' zien zou er wat aan moeten hangen).
Verwijderd
Mja, maar ook dat zullen ze niet monitoren, dus daar moet je dan echt naar op zoek. En als ze nou maar ergens naar op zoek gingen, vond ik het al best, maar in dit geval kunnen ze net zo goed naar de PoP gaan, dat lijkt me pragmatischer.Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:38:
Begint inderdaad meer te klinken als een verwisselde aansluiting... Zoiets zou misschien in de logging van het modembeheer wel te zien moeten zijn omdat er dan vanaf moment van verwisseling een modem met ander MAC adres op de lijn zit (aangezien ze de lijn als 'up' zien zou er wat aan moeten hangen).
Ik heb even zitten zoeken op Glasvezel Amsterdam Centrum, en kreeg allemaal rare sites te zien. Zelfs eentje waar obama naar de glasvezel verbindingen van amsterdam is wezen kijken.
Dus misschien kunnen jullie mij helpen, ik moet wle toegeven dat ik niet alle 82 pagina's gelezen heb.
Is er al een planning om de grachtengordel van amsterdam te voorzien van glasvezel?
Aangezien ik graag wil overstappen op glasvezel.
Dus misschien kunnen jullie mij helpen, ik moet wle toegeven dat ik niet alle 82 pagina's gelezen heb.
Is er al een planning om de grachtengordel van amsterdam te voorzien van glasvezel?
Verwijderd
Er is nog niets veranderd sinds:TrekDr0p schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:45:
Ik heb even zitten zoeken op Glasvezel Amsterdam Centrum, en kreeg allemaal rare sites te zien. Zelfs eentje waar obama naar de glasvezel verbindingen van amsterdam is wezen kijken.
Verwijderd in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic"
Werd net gebeld voor een afspraak met een monteur. Eindelijk. Echter, natuurlijk zit ik nu op mijn werk, en ik kan niet zomaar weg. Dus morgenochtend is de afspraak. Nu maar hopen dat ze het direct kunnen fixen.
Behalve dan dat KPN de glasvezelplannen steeds verder voor zich uitschuift:
KPN stelt teleur met FTTH:
KPN stelt teleur met FTTH:
De langverwachte beslissing over de uitrol van glasvezel werd, eveneens conform onze verwachting, verschoven naar eind dit jaar. Op het punt van FTTH werd overigens wel een kleine tegenvaller bekend. KPN laat weten problemen te hebben met de ‘scalability’ en streeft ernaar eerst enige ‘operational excellence’ op te doen alvorens de uitrol te versnellen. Wie dacht dat KPN, door zijn samenwerking met Reggefiber, het spel tot in de vingertoppen beheerste, moet zijn mening dus nu enigszins bijstellen.
Verwijderd
kwijl....100 mbit upstream
en ik woon net buiten het gebied. serverfarmpje op de zolder zal maar een paar jaartjes moeten wachten denk ik dan.
en ik woon net buiten het gebied. serverfarmpje op de zolder zal maar een paar jaartjes moeten wachten denk ik dan.
Buiten het huidige gebied is maar de vraag wat je tzt voor abonnement kunt krijgen. Met een beetje pech wordt dat KPN Goud (60/6) voor 110 euro in de maand.
Verwijderd
zou concurentie niet zorgen dat dat verbeterd? Ook, waar haal je 60/6 vandaan? Willekeurig?Jan-E schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 01:51:
Buiten het huidige gebied is maar de vraag wat je tzt voor abonnement kunt krijgen. Met een beetje pech wordt dat KPN Goud (60/6) voor 110 euro in de maand.
Dat staat gewoon in de KPN portfolio.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:20:
[...]
zou concurentie niet zorgen dat dat verbeterd? Ook, waar haal je 60/6 vandaan? Willekeurig?
nieuws: KPN start ook in Elburg met aanleg glasvezelnetwerk
http://www.zdnet.nl/news/...asvezel-voor-huishoudens/
et cetera. Google op 'KPN goud brons'
http://www.zdnet.nl/news/...asvezel-voor-huishoudens/
et cetera. Google op 'KPN goud brons'
Verwijderd
Gewoon www.kpnglasvezel.nl he, dat is de commerciele site.
Vandaag een monteur (Nacap) langsgekregen. Op een gegeven moment zegt hij: mja, ik heb geen licht hier. Dus ik zeg: ja, dat vermoeden had ik al wel. Zegt ie: ja, 9 van de 10 keer is het een intern netwerk probleem, dus dan sturen ze ons. Dit kan ik echter niet fixen, dit moet Van den Berg doen. Maw: ze hebben gewoon een LAN-jojo gestuurd! Na 8 dagen downtime krijg ik een mannetje over de vloer die wel even mijn interne netwerkprobleempjes gaat verhelpen!
Het is niet te geloven. Nu komt er eindelijk iemand die echt iets kan - op vrijdag! 1 1/2 week downtime. Wat een aanfluiting.
Vandaag een monteur (Nacap) langsgekregen. Op een gegeven moment zegt hij: mja, ik heb geen licht hier. Dus ik zeg: ja, dat vermoeden had ik al wel. Zegt ie: ja, 9 van de 10 keer is het een intern netwerk probleem, dus dan sturen ze ons. Dit kan ik echter niet fixen, dit moet Van den Berg doen. Maw: ze hebben gewoon een LAN-jojo gestuurd! Na 8 dagen downtime krijg ik een mannetje over de vloer die wel even mijn interne netwerkprobleempjes gaat verhelpen!
Het is niet te geloven. Nu komt er eindelijk iemand die echt iets kan - op vrijdag! 1 1/2 week downtime. Wat een aanfluiting.
Daar staan de prijzen niet bij. Dat schijnt nog wel te varieren.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:01:
Gewoon www.kpnglasvezel.nl he, dat is de commerciele site.
En hoogstwaarschijnlijk hoeft die helemaal niet bij jou binnen te zijn om de zaak te fixen...Het is niet te geloven. Nu komt er eindelijk iemand die echt iets kan - op vrijdag! 1 1/2 week downtime. Wat een aanfluiting.
Verwijderd
Je moet altijd een postcode check doen, maar Brons is 65, Zilver was 80 maar is nu ook 65, en Goud is 110. Volgens mij verschilt dat niet echt per gebied.Jan-E schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:05:
Daar staan de prijzen niet bij. Dat schijnt nog wel te varieren.
Dat vermoeden heb ik ook inderdaad. Patch in de PoP en klaar. Als dat het toch is, dan ga ik me toch een potje stennis staan schoppen.En hoogstwaarschijnlijk hoeft die helemaal niet bij jou binnen te zijn om de zaak te fixen...
Heeft dit verhaal al een afloop?Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:18:
Dat vermoeden heb ik ook inderdaad. Patch in de PoP en klaar. Als dat het toch is, dan ga ik me toch een potje stennis staan schoppen.
Even een waarschuwing - ik zit al weer een tijd bij Alice en internet bevalt goed, telefoon redelijk (veel storingen in het begin, lijkt nu beter te gaan) maar TV slecht. Ik heb een nieuwe, grotere TV en de belabberde kwaliteit van het signaal valt nu wel heel erg op. Erg vreemd dat je met het meest moderne en snelle signaal dat je thuis kunt krijgen de slechtste beeldkwaliteit hebt, en zenders als BBC1 en 2 niet kunt ontvangen.
Goed, ik wil dus af van televisie via Alice, en bij een provider zonder vast contract zou dat makkelijk moeten gaan, niet waar? Bellen met de helpdesk heeft geen zin in mijn ervaring (van Alice kastje naar de BBned muur, klantnummer is niet bekend etc) maar tot mijn verbazing wordt er wel binnen enkele uren op een mailtje van mij aan de Alice comfortplus helpdesk gereageerd. Eindelijk goede service van Alice op dat front, maar helaas was het antwoord minder bevredigend: om TV uit mijn pakket te halen dien ik mijn abonnement als geheel op te zeggen en een nieuw abonnement aan te vragen, met een onvoorspelbare periode zonder internet tussendoor als gevolg, voor mij niet acceptabel.
Omdat ik geen enkele ontwikkeling zie binnen het aanbod op glasvezel (het aantal providers is sinds de start alleen maar teruggelopen, het TV aanbod is nog even beperkt als in het begin) en UPC zich snel ontwikkelt (weliswaar geen symmetrische verbinding, maar 30 down en 3 mbit up is voor mijn praktijk voldoende) denk ik gezien de situatie dat ik UPC ga aanvragen, verifieer dat alles werkt, en dan Alice opzeg. Ben ik iets meer kwijt, maar dan heb ik wel een beter TV aanbod.
Of weet iemand of er meer keuze komt op glasvezel binnenkort? IPTV? Meer/andere aanbieders? Bij een positief vooruitzicht wil ik nog wel even geduld betrachten.
Goed, ik wil dus af van televisie via Alice, en bij een provider zonder vast contract zou dat makkelijk moeten gaan, niet waar? Bellen met de helpdesk heeft geen zin in mijn ervaring (van Alice kastje naar de BBned muur, klantnummer is niet bekend etc) maar tot mijn verbazing wordt er wel binnen enkele uren op een mailtje van mij aan de Alice comfortplus helpdesk gereageerd. Eindelijk goede service van Alice op dat front, maar helaas was het antwoord minder bevredigend: om TV uit mijn pakket te halen dien ik mijn abonnement als geheel op te zeggen en een nieuw abonnement aan te vragen, met een onvoorspelbare periode zonder internet tussendoor als gevolg, voor mij niet acceptabel.
Omdat ik geen enkele ontwikkeling zie binnen het aanbod op glasvezel (het aantal providers is sinds de start alleen maar teruggelopen, het TV aanbod is nog even beperkt als in het begin) en UPC zich snel ontwikkelt (weliswaar geen symmetrische verbinding, maar 30 down en 3 mbit up is voor mijn praktijk voldoende) denk ik gezien de situatie dat ik UPC ga aanvragen, verifieer dat alles werkt, en dan Alice opzeg. Ben ik iets meer kwijt, maar dan heb ik wel een beter TV aanbod.
Of weet iemand of er meer keuze komt op glasvezel binnenkort? IPTV? Meer/andere aanbieders? Bij een positief vooruitzicht wil ik nog wel even geduld betrachten.
Verwijderd
Neen. De monteur die op vrijdag kwam, wist gelukkig wel waar hij het over had. Ook was hij behulpzaam. Hij heeft geconstateerd dat er een breuk zit in de fiber binnenshuis (tussen Genexis en koppelpunt beneden in de meterkast of kruipruimte of zo). De vraag is dan hoe dat heeft kunnen gebeuren - de fiber loopt netjes door een pvc-buis en dan via een kabelgoot naar het verdeelpunt beneden. Daarnaast is de verbinding op dinsdagochtend (exact 2 weken geleden intussen) om 10:55 down gegaan, maar ik kan me niet voorstellen dat er toen iemand in huis bezig was wat die breuk tot gevolg gehad kan hebben.Jan-E schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 01:41:
Heeft dit verhaal al een afloop?
Probleem is dus dat ze een glasblazer nodig hebben daarvoor. De monteur van vrijdag ging zijn best doen om dat voor mij te regelen, meteen maandagochtend om 7 uur. Helaas niets meer van hem gehoord, en ook niet van bbned en/of Concepts ICT. Ik ben nu in Den Haag, morgen moet ik 's ochtends in Bodegraven zijn, en aan het einde van de werkdag ga ik vanuit Den Haag direct op vakantie. Maw: dit wordt niet gefixed voor mijn vakantie, en ik kom terug in het weekend, dus dan zal ik nog steeds zonder zitten. Lekker klote.
Ik heb het de afgelopen dagen ook te druk gehad met mijn vakantie organiseren om uberhaupt tijd vrij te maken om met Concepts te bellen. Heb ook geen zin meer om me boos te moeten maken.
Iemand enig idee wanneer (delen van) Amsterdam Z.O. glasvezel krijgt?
Geen idee, iig is de aanvraag hier in Zeeburg inmiddels 5 weken oud, ( Inter NL Net ) maar nog niks.WTM schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:09[/message]:[/b]
Iemand enig idee wanneer (delen van) Amsterdam Z.O. glasvezel krijgt?
Kan even duren dus
[ Voor 3% gewijzigd door DIKKEHENK op 10-08-2009 20:19 ]
Er zit een heel verschil tussen de tijd die het kost tussen de aanvraag indienen bij een provider voor glasvezel en de tijd die het KPN kost om nieuwe (deel)gebieden te ontsluiten.Tuig schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:18:
[...]
Geen idee, iig is de aanvraag hier in Zeeburg inmiddels 5 weken oud, ( Inter NL Net ) maar nog niks.
Kan even duren dus
Wanneer andere delen van Amsterdam van glasvezel particulieren voorzien wordt is, voor zover ik weet, niets bekend, behalve dan dat er plannen zijn

Ik baal er stevig van dat KPN het toch weer voor elkaar heeft om de boel dermate te vertragen en zo nog maximaal rendement uit het ADSL netwerk te halen. Economisch gezien snap ik het wel, maar het is zo jammer voor de consument...
Verwijderd
Onbetrouwbare internet verbinding
Sinds een jaar heb ik nu glasvezel in gebruik met zeer gemengde gevoelens en sta eigenlijk op het punt om er mee te stoppen.
Zeer regelmatig wordt de connectie verbroken en is er geen internet toegang. Dit duurt een tiental seconden waarna er gewoon weer connectie is.Het kan dagen goed gaan en dan heb ik weer meerdere malen op een avond dat er geen verbinding is.
Voor mijn werk maak ik gebruik van VPN software, deze wordt dan regelmatig verbroken met het gevolg dat alle openstaande programma's opnieuw opgestart moeten worden. Eigenlijk niet werkbaar.
Wie heeft soortgelijke problemen?
Sinds een jaar heb ik nu glasvezel in gebruik met zeer gemengde gevoelens en sta eigenlijk op het punt om er mee te stoppen.
Zeer regelmatig wordt de connectie verbroken en is er geen internet toegang. Dit duurt een tiental seconden waarna er gewoon weer connectie is.Het kan dagen goed gaan en dan heb ik weer meerdere malen op een avond dat er geen verbinding is.
Voor mijn werk maak ik gebruik van VPN software, deze wordt dan regelmatig verbroken met het gevolg dat alle openstaande programma's opnieuw opgestart moeten worden. Eigenlijk niet werkbaar.
Wie heeft soortgelijke problemen?
Graag tip nummerherkenning Alice telefonie
Op message 28210820#28210820 staat iets van de hand van Denan over een toekomstige keuzemogelijkheid voor nummerweergave, maar dan voor Optibelklanten.
En op aliceforum_pid=10002#post_10002 werd iemand door Alice mededeeld dat Alice DTMF en FSK aanbiedt.
Maar volgens de Alice klantenservice, waar ik vandaag verzocht om omschakeling, biedt men uitsluitend DTMF aan en valt er niks te kiezen.
Een nieuwe Panasonic KX-TG8321NLB die het volgens panasonic.nl moet doen, krijgt in elk geval niets binnen.
De enige oplossing lijkt de aanschaf voor 30 Euro van een Artech AX700 of vergelijkbaar gadget, dat DTMF naar FSK omzet, waarna de Panasonic het moet doen. Of weet iemand hier wat beters?
Toegevoegde reactie van Panasonic Nederland, gevraagd of het probleem dat Denan schetste inderdaad door hen was gereproduceerd:
.)
Op message 28210820#28210820 staat iets van de hand van Denan over een toekomstige keuzemogelijkheid voor nummerweergave, maar dan voor Optibelklanten.
En op aliceforum_pid=10002#post_10002 werd iemand door Alice mededeeld dat Alice DTMF en FSK aanbiedt.
Maar volgens de Alice klantenservice, waar ik vandaag verzocht om omschakeling, biedt men uitsluitend DTMF aan en valt er niks te kiezen.
Een nieuwe Panasonic KX-TG8321NLB die het volgens panasonic.nl moet doen, krijgt in elk geval niets binnen.
De enige oplossing lijkt de aanschaf voor 30 Euro van een Artech AX700 of vergelijkbaar gadget, dat DTMF naar FSK omzet, waarna de Panasonic het moet doen. Of weet iemand hier wat beters?
Toegevoegde reactie van Panasonic Nederland, gevraagd of het probleem dat Denan schetste inderdaad door hen was gereproduceerd:
(Overigens betreft het nummerherkenningsprobleem een familielid, mijn oplevering van telefonie heeft nog steeds 'delivery status' 'in progress', wacht ergens op volgens de KSmedewerker -terwijl er niks geporteerd hoefde te worden. De ticket TTM 77292 is niet te escaleren: 'dan komt ie weer onderaan'..Onze toestellen voldoen aan de specificaties en aansluitprotocollen zoals vereist en gespecificeerd in producten bestemd voor de Nederlandse markt. Wij verzoeken u derhalve contact op te nemen met uw provider zodat zij een passende oplossing kunnen bieden.

[ Voor 15% gewijzigd door ultrapreventive op 20-08-2009 14:15 ]
Verwijderd
Je kunt voor de helft van het geld een andere telefoon kopen die wel ondersteund wordt, en die parallel aansluiten. Je kunt dan op die telefoon het nummer wel zien. Natuurlijk verre van ideaal, maar wel mogelijk goedkoper dan een kastje dat het signaal omzet.ultrapreventive schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:04:
... Of weet iemand hier wat beters? ...
Een topcom magio 105 vind ik zelf handig (bijvoorbeeld verkrijgbaar via conrad). Deze heeft geen externe voeding nodig om toch caller ID te kunnen weergeven - ik weet alleen niet of deze in Amsterdam ook ondersteund wordt...
Het antwoord van Panasonic is natuurlijk een standaard antwoord. Natuurlijk hebben zij hun producten gemaakt voor de Nederlandse markt, maar dat zijn de modems ook. Interessant blijft waar nu het probleem daadwerkelijk zit, want het kan ook een combinatie van dingen zijn en dan heeft iedereen een beetje gelijk.
Het meest flauwe voorbeeld is dat een telefoon soms alleen DTMF -of- FSK ondersteunt (beide gebruikt op de Nederlandse markt, en van beide zijn ook weer een aantal varianten...) en dat als de centrale ook alleen maar DTMF -of- FSK ondersteunt en wel precies de andere dan de telefoon, dan zijn beide voor de 'Nederlandse markt' geschikt, maar gaat het toch mis...
Alhoewel het in theorie mogelijk is de caller ID signallering om te zetten in de Genexis CPE is het aan de provider/netwerk beheerder of ze dit aanbieden of niet (en is dit kennelijk hier niet het geval).
(edit: @ultrapreventive: Ik ben wel geinteresseerd om die telefoon een keer te 'lenen' om er wat mee te testen, als het mogelijk is hem een tijdje kwijt te zijn wil ik de portokosten voor heen en weer sturen wel betalen. Kun je contact met me opnemen via DM (als ik dat aan heb staan)?)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 17:38 ]
Bedankt voor de juiste terminologie in de 1e zin van deze quote. Die kan ik gebruiken voor het verzoek aan Alice (al ga ik niet uit van inwilliging).Alhoewel het in theorie mogelijk is de caller ID signallering om te zetten in de Genexis CPE is het aan de provider/netwerk beheerder of ze dit aanbieden of niet (en is dit kennelijk hier niet het geval).
(edit: @ultrapreventive: Ik ben wel geinteresseerd om die telefoon een keer te 'lenen' om er wat mee te testen, als het mogelijk is hem een tijdje kwijt te zijn wil ik de portokosten voor heen en weer sturen wel betalen. Kun je contact met me opnemen via DM (als ik dat aan heb staan)?)
Mooi aanbod tot testen, DM'etje geplaatst!
Verwijderd
Ik ben benieuwdultrapreventive schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:15:
Mooi aanbod tot testen, DM'etje geplaatst!
Natuurlijk kunnen fouten aan beide kanten niet uitgesloten worden (en eigenlijk ook niet in het midden, bijvoorbeeld de bekabeling of storing in de omgeving). Het is nooit mogelijk om alle verschillende telefoons te testen, en er zijn (helaas) ook veel telefoons op de markt die niet aan de juiste specificaties voldoen, maar zeker als mensen gewend zijn dat ze het 'vroeger' wel deden, verwachten ze dat die natuurlijk nog steeds ondersteund worden en geloven ze niet dat de telefoon toch echt het probleem is (begrijpelijk overigens).
De situatie in Nederland is niet makkelijker geworden toen UPC begon als eerste concurrent van KPN, omdat KPN altijd een bepaalde variant van DTMF caller ID heeft gebruikt, en UPC toen met FSK kwam (waarvan ook weer meerdere varianten zijn). Daar hadden destijds ook erg veel mensen last van. Tegenwoordig ondersteunen de meeste telefoons met caller ID wel beide protocollen (en soms in meerdere varianten). Dat is natuurlijk ook voor de fabrikant handig die minder land-specifieke versies op de markt hoeft te zetten...
Zo...vrijdag ochtend de monteurs hier ( Zeeburg ) een fibertje geblazen, en huppakee, even de DNS van interNL net erin, en 20 up en 20 down, werkt 
potdomme zeg, dat is even wat anders dan dat A-symmetrische geleuter met ADSL.
Merk wel meteen dat het glasvezel modem ( routert ertussen )behoorlijk gevoelig is voor foutjes in het lokale netwerk alhier..als er even een beetje ge-experimenteert gaat worden, is het reset tijd..
maar goed, so far so very good
potdomme zeg, dat is even wat anders dan dat A-symmetrische geleuter met ADSL.
Merk wel meteen dat het glasvezel modem ( routert ertussen )behoorlijk gevoelig is voor foutjes in het lokale netwerk alhier..als er even een beetje ge-experimenteert gaat worden, is het reset tijd..
maar goed, so far so very good
[ Voor 6% gewijzigd door DIKKEHENK op 22-08-2009 17:06 ]
In welke zin? Raakt hij in de war van verkeerde configureerde subnets e.d.?Tuig schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:58:
Ja, zodra je bv loopt te rommelen met je lokale netwerk, of je zet er iets tussen wat bv afwijkt, want nog niet goed ingesteld, dan stopt de boel ermee. Kan ook aan de Router liggen die via WAN2 het niet helemaal meer begrijpt, maar dat had en heb ik met ADSL niet.
Overigens wel een erg strakke verbinding. ( na de router dus, van glasvezel modem <> centrale )
Overigens wel een erg strakke verbinding. ( na de router dus, van glasvezel modem <> centrale )
Verwijderd
Het glasvezel modem doet niets met IP verkeer, dus je kunt doen wat je wilt met subnets e.d., het modem zal daar geen last van kunnen hebben. Problemen zitten dus ofwel in je eigen netwerk, ofwel verder upstream. Kan me voorstellen dat de regels voor gebruik van IP adressen en subnets op het glasnetwerk anders zijn dan je voormalige DSL provider, en dat er andere dingen meer of minder strict afgeschermd worden. misschien dat daar het verschil zit...Tuig schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:00:
Ja, zodra je bv loopt te rommelen met je lokale netwerk, of je zet er iets tussen wat bv afwijkt, want nog niet goed ingesteld, dan stopt de boel ermee. Kan ook aan de Router liggen die via WAN2 het niet helemaal meer begrijpt, maar dat had en heb ik met ADSL niet.
Ik heb geen idee waar het ''probleem'' zit, maar als ik loop te emmeren met wat conflicterende gateway dingen, dan ligt dat aan mij
( je verhuist eens wat, en niet alles staat dan meteen zoals het hoort )
Ik constateer enkel dat adsl daar minder gek door gaat doen, das eigenlijk alles. Voor de rest is het een geweldige InterNLnet verbinding, dus mij hoor je niet klagen.
Zodra dat glasvezel modem is geïnstalleerd, kan je al online, ook wel zo prettig.
Ik had veel meer ellende verwacht eigenlijk...maar tot nu toe ligt het toch bij & aan het geklooi van de user
Ik constateer enkel dat adsl daar minder gek door gaat doen, das eigenlijk alles. Voor de rest is het een geweldige InterNLnet verbinding, dus mij hoor je niet klagen.
Zodra dat glasvezel modem is geïnstalleerd, kan je al online, ook wel zo prettig.
Ik had veel meer ellende verwacht eigenlijk...maar tot nu toe ligt het toch bij & aan het geklooi van de user
Dat is ook wel interessant, je ziet in je ARP Cache Table een hele roedel IP nummers die in een soort subnet voor het glasvezel modem zit.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:49:
[...]
en dat er andere dingen meer of minder strict afgeschermd worden. misschien dat daar het verschil zit...
neem aan dat dat de buurt aansluitingen zijn ?
Vanaf 20u heb ik geen Internetverbinding meer via mijn glasvezelverbinding in Amsterdam Zeeburg via provider InterNLnet.
Ik kan www.internl.net nog wel pingen vanaf mijn router en niet www.xs4all.nl, www.nu.nl en zo nog wat servers die normaal gesproken wel pingbaar zijn. Ook kan mijn router na een reboot de DNS namen nog resolven bij de DNS server van InterNLnet.
Het lijkt dus ergens bij de AMS-IX aansluiting mis te gaan.
Ik heb een bericht ingesproken op het antwoordapparaat van InterNLnet. Toch jammer dat je niet op een andere manier 's avonds een storing kunt melden. Nu heb je geen idee of ze het bericht afluisteren of dat er aan de storing gewerkt wordt.
Gelukkig heb ik nog Internet via Vodafone UMTS.
[Toevoeging 21:10u] Vreemd genoeg werkt inkomend verkeer wel! Ik kan via de Vodafone UMTS verbinding mijn server thuis bereiken. Laatste stukje trace voor mijn publieke IP-adres:
28 105 ms 118 ms 128 ms K440.internlnet.ams1.nl.above.net [82.98.254.222]
29 112 ms 118 ms 139 ms citynet.xr2.nik-asd.internl.net [217.149.196.90]
Omgekeerd wordt Internetverkeer nog steeds ergens geblokkeerd: www.internl.net wel pingbaar, www.xs4all.nl niet.
Heeft iemand anders met een glasvezelverbinding in Amsterdam ook dezelfde problemen ondervonden?
[Toevoeging 21:30u] Gedeeltelijk herstel van de verbinding. www.nu.nl pingbaar, www.xs4all.nl niet. VOIP telefoon kan z'n SIP server ook nog niet bereiken.
Ik kan www.internl.net nog wel pingen vanaf mijn router en niet www.xs4all.nl, www.nu.nl en zo nog wat servers die normaal gesproken wel pingbaar zijn. Ook kan mijn router na een reboot de DNS namen nog resolven bij de DNS server van InterNLnet.
Het lijkt dus ergens bij de AMS-IX aansluiting mis te gaan.
Ik heb een bericht ingesproken op het antwoordapparaat van InterNLnet. Toch jammer dat je niet op een andere manier 's avonds een storing kunt melden. Nu heb je geen idee of ze het bericht afluisteren of dat er aan de storing gewerkt wordt.
Gelukkig heb ik nog Internet via Vodafone UMTS.
[Toevoeging 21:10u] Vreemd genoeg werkt inkomend verkeer wel! Ik kan via de Vodafone UMTS verbinding mijn server thuis bereiken. Laatste stukje trace voor mijn publieke IP-adres:
28 105 ms 118 ms 128 ms K440.internlnet.ams1.nl.above.net [82.98.254.222]
29 112 ms 118 ms 139 ms citynet.xr2.nik-asd.internl.net [217.149.196.90]
Omgekeerd wordt Internetverkeer nog steeds ergens geblokkeerd: www.internl.net wel pingbaar, www.xs4all.nl niet.
Heeft iemand anders met een glasvezelverbinding in Amsterdam ook dezelfde problemen ondervonden?
[Toevoeging 21:30u] Gedeeltelijk herstel van de verbinding. www.nu.nl pingbaar, www.xs4all.nl niet. VOIP telefoon kan z'n SIP server ook nog niet bereiken.
[ Voor 33% gewijzigd door yorrick op 26-08-2009 21:36 ]
Ik zit nu even remote te kijken naar m'n verbinding daar, maar daar is niks mis mee zo te zien ...
GR
GR
Met mijn verbinding is het ook goed mis, 0,39 Mbps download traagheid.
Edit: lijkt aan mijn wifi te liggen.
Edit 2: ander kanaal kiezen bracht idd de oplossing.
Edit: lijkt aan mijn wifi te liggen.
Edit 2: ander kanaal kiezen bracht idd de oplossing.
[ Voor 45% gewijzigd door Marbo op 29-08-2009 12:52 ]
Het hele glasvezelproject lijkt wel stil te liggen?
Geen nieuws van KPN, die aan de slag zou gaan.
Geen nieuws over nieuwe diensten.
Geen nieuws over aanleg in andere stadsdelen.
Aanbod en prijsstelling is al twee jaar hetzelfde.
Ben benieuwd hoeveel nieuwe klanten er nog bij komen, nu UPC behoorlijk concurrerend aanbod heeft.
Wie heeft er meer informatie?
Geen nieuws van KPN, die aan de slag zou gaan.
Geen nieuws over nieuwe diensten.
Geen nieuws over aanleg in andere stadsdelen.
Aanbod en prijsstelling is al twee jaar hetzelfde.
Ben benieuwd hoeveel nieuwe klanten er nog bij komen, nu UPC behoorlijk concurrerend aanbod heeft.
Wie heeft er meer informatie?
Inderdaad, ze lijken zichzelf in de voeten geschoten te hebben door zo lang met de uitrol te wachten. Nu 120Mbps kabel en 60Mbps DSL er aan komen zullen ze toch op moeten schieten, tenzij ze pas over een paar jaar met 1000/100Mbps willen komen of iets dergelijks.
Trouwens, ik probeer een webservertje te draaien, maar dat blijkt lastig te zijn..
InterNLnet 20 <> 20 abbootje, en dan gewoon op poort 80 ( doorverwijzen in de router ) een simpel webservertje eraan hangen werkt vreemd genoeg niet. Bij m'n ADSL van Xs4all ging dat moeiteloos..
Iemand hier dat dat wel draait ? Ik heb blijkbaar ook nog geen domeinnaam, dacht dat ik die er gratis bij kreeg..
T
InterNLnet 20 <> 20 abbootje, en dan gewoon op poort 80 ( doorverwijzen in de router ) een simpel webservertje eraan hangen werkt vreemd genoeg niet. Bij m'n ADSL van Xs4all ging dat moeiteloos..
Iemand hier dat dat wel draait ? Ik heb blijkbaar ook nog geen domeinnaam, dacht dat ik die er gratis bij kreeg..
T
[ Voor 10% gewijzigd door DIKKEHENK op 30-08-2009 19:07 ]
Dat heb ik wel draaien. Probleemloos, net zoals dat voorheen achter mijn KPN ADSL-lijn werkte. Ook InterNLnet 20/20 op poort 80.Tuig schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:04:
Trouwens, ik probeer een webservertje te draaien, maar dat blijkt lastig te zijn..
InterNLnet 20 <> 20 abbootje, en dan gewoon op poort 80 ( doorverwijzen in de router ) een simpel webservertje eraan hangen werkt vreemd genoeg niet. Bij m'n ADSL van Xs4all ging dat moeiteloos.
Kijk aan 
En heb je die dan gewoon op dat vaste IP staan, ( je eigen thuis IP ) of via een willekeurig domein met een doorverwijzing naar dat IP ?
En heb je die dan gewoon op dat vaste IP staan, ( je eigen thuis IP ) of via een willekeurig domein met een doorverwijzing naar dat IP ?
Allebei. http://www.albatros-amsterdam.nl draait er bijvoorbeeld, maar http://mij.nip.num.mer/ werkt ook (al het ik die laatste geredirect).
Ik heb een extra vraag:
Ik woon nu in de wijk Zeeburg, Amsterdam en er is bij mij glasvezel beschikbaar. De NTU modem van de vorige huurder hangt zelfs in mijn woonkamer en ik heb na navraag bij Glasvezel Amsterdam te horen gekregen dat ik inderdaad alles al heb en dat een evt. provider enkel maar het signaal hoeft te activeren om te zorgen dat ik een werkende Internetverbinding heb.
Nu is het zo dat ik op de eerste verdieping woon, dus dat er als toevoeging '1' bij komt. Ik wil een compleet pakket bij Alice bestellen (vooral omdat hier digitale televisie bijzit), waardoor je op Alice Comfort Plus uitkomt.
Als ik hier echter mijn postcode/huisnummer/toevoeging invul dat geeft het systeem (wat eigenlijk gekoppeld zou moeten zijn aan Glasvezel Amsterdam) aan dat er bij mij enkel ADSL verbinding mogelijk is. Op het moment dat ik de toevoeging weglaat dan geeft het systeem wel aan dat er glasvezel mogelijk is, maar dan komt het abonnement op het gehele pand te staan.
Nu heb ik een aantal keren met Sales en de technische afdeling van Alice Support gebeld en net kreeg ik als finale afsluiter: "Het spijt me meneer, maar ons systeem werkt niet met toevoegingen dus, derhalve raad ik u aan om een andere provider te zoeken'
Nu ben ik dus echt op zoek naar glasvezelInternet + digitale televisie, maar vind ik 't onzin om bij UPC enkel die digitale tv af te nemen omdat daar ook meteen 17,- aan analoog signaalgebruik bij zit.
Iemand tips :-)? Of iemand die weet hoe 't dan wel bij Alice kan?
EDIT: Ik zie in het systeem dat als ik toevoeging 'a' invul dat het systeem het dan wel kent, maar nu is de vraag of 'a' gelijk staat aan '1'
?
Ik woon nu in de wijk Zeeburg, Amsterdam en er is bij mij glasvezel beschikbaar. De NTU modem van de vorige huurder hangt zelfs in mijn woonkamer en ik heb na navraag bij Glasvezel Amsterdam te horen gekregen dat ik inderdaad alles al heb en dat een evt. provider enkel maar het signaal hoeft te activeren om te zorgen dat ik een werkende Internetverbinding heb.
Nu is het zo dat ik op de eerste verdieping woon, dus dat er als toevoeging '1' bij komt. Ik wil een compleet pakket bij Alice bestellen (vooral omdat hier digitale televisie bijzit), waardoor je op Alice Comfort Plus uitkomt.
Als ik hier echter mijn postcode/huisnummer/toevoeging invul dat geeft het systeem (wat eigenlijk gekoppeld zou moeten zijn aan Glasvezel Amsterdam) aan dat er bij mij enkel ADSL verbinding mogelijk is. Op het moment dat ik de toevoeging weglaat dan geeft het systeem wel aan dat er glasvezel mogelijk is, maar dan komt het abonnement op het gehele pand te staan.
Nu heb ik een aantal keren met Sales en de technische afdeling van Alice Support gebeld en net kreeg ik als finale afsluiter: "Het spijt me meneer, maar ons systeem werkt niet met toevoegingen dus, derhalve raad ik u aan om een andere provider te zoeken'
Nu ben ik dus echt op zoek naar glasvezelInternet + digitale televisie, maar vind ik 't onzin om bij UPC enkel die digitale tv af te nemen omdat daar ook meteen 17,- aan analoog signaalgebruik bij zit.
Iemand tips :-)? Of iemand die weet hoe 't dan wel bij Alice kan?
EDIT: Ik zie in het systeem dat als ik toevoeging 'a' invul dat het systeem het dan wel kent, maar nu is de vraag of 'a' gelijk staat aan '1'
[ Voor 4% gewijzigd door M.F.H. op 31-08-2009 12:36 ]
Let op:
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.