![]() |
Informatie overzicht |
| Algemene informatie over Glasvezel Amsterdam |
| Wat is glasvezel? |
| Waar wordt gestart met de aanleg van glasvezel in Amsterdam? |
| Welke diensten worden geleverd via de dienstenleveranciers? |
| Glasvezel Amsterdam contact |
Algemene informatie over Glasvezel Amsterdam Glasvezel Amsterdam wil iedere woning in Amsterdam rechtstreeks aansluiten op glasvezel, het project is gestart in Zeeburg, Amsterdam Oost en Osdorp. Het glasvezelnetwerk staat open voor alle dienstenleveranciers. |
Wat is glasvezel? Glasvezelverbindingen bestaan sinds 1970. Ze worden al vele jaren massaal toegepast voor het transport van telefoonverkeer (ook mobiel), TV en Internetverkeer. In het begin werd glasvezel voornamelijk gebruikt voor de aanleg van telecomverbindingen tussen werelddelen op de bodem van de oceaan. Glasvezel heeft zich daar bewezen als sterk, veilig en betrouwbaar. Ondertussen ligt glasvezelkabel bijna overal. Zonder glasvezel zouden Internet, goedkoop telefoneren naar het buitenland en vele TV kanalen niet eens kunnen bestaan. Glasvezelamsterdam wil de glasvezelkabel doortrekken tot in de meterkast. Dat betekent dat in elk huis of bedrijf binnen het aanleggebied snelheden tot 1 Gbps mogelijk zijn. Met glasvezel kunt u met dezelfde snelheid ontvangen als verzenden, in tegenstelling tot ADSL en Kabel. |
Waar wordt gestart met de aanleg van glasvezel in Amsterdam? Amsterdam Zeeburg |
Amsterdam Oost/watergraafsmeer |
Amsterdam Osdorp |
Welke diensten worden geleverd via de dienstenleveranciers? Met een glasvezelaansluiting heeft u onbeperkte mogelijkheden voor digitale diensten. Thuis en in uw bedrijf. Meerdere (internet)serviceproviders hebben al aangekondigd dat zij abonnementen voor internet, telefoon, analoge en digitale televisie over het glasvezelnetwerk gaan aanbieden. Dat betekent voor u als consument of bedrijf, dat u kunt kiezen uit verschillende leveranciers. Deze concurrentie is de beste garantie voor een ruim aanbod van diensten en scherpe prijzen. Op dit moment kunt u al kiezen uit internetverbindingen van 10 Mbps tot 100 Mbps voor bij u thuis en zelfs tot 1 Gbps voor uw bedrijf. Verder worden er diverse digitale telefonie pakketten aangeboden voor de thuisgebruikers tot en met digitale virtuele telefooncentrales voor bedrijven. Televisie wordt zowel analoog als digitaal aangeboden. Dat betekent dat u het uitgebreide standaard TV pakket kunt ontvangen via een vertrouwde COAX aansluiting op het glasvezel modem en kunt kiezen voor extra digitale TV pakketten. |
Meer informatie Glasvezel Amsterdam: Website: http://www.glasvezelamsterdam.nl Telefoon: 0900-4527839 (10 ct. per minuut) E-mail: info@glasvezelamsterdam.nl |

Een kennis stuurde mij deze foto van het modem dat gebruikt gaat worden voor de glasvezelverbinding. Hij gaf aan dat er 4 aparte Vlan's op zitten van 100 Mbps, je kan dus 4x een aparte IP verbinding (van verschillende leveranciers) met een snelheid van 100 Mbps krijgen. (100 Mb news feed van Tweak?)
Er zitten geen switching en routing capaciteiten in het modem. Verder zitten er 2 VOIP poorten en een Coax aansluiting zodat je alle TV's in je huis normaal kan aansluiten zonder tuners en snel kunt zappen!
Laterz,
Fibb.
Hier is het bewijs

Deze test was bedraad rechtstreeks op het glasvezelmodem aangesloten. Ik ben nog aan het testen met andere opstellingen (via een router) maar met name draadloos geeft bij mij een behoorlijk verlies. Ik denk dat dat aan mijn router ligt, een Siemens die een zogenaamd Super-G protocol heeft (tot 108 Mbit), maar waarschijnlijk ondersteunt mijn airport kaart (802.11n) dat niet.

Deze test was bedraad rechtstreeks op het glasvezelmodem aangesloten. Ik ben nog aan het testen met andere opstellingen (via een router) maar met name draadloos geeft bij mij een behoorlijk verlies. Ik denk dat dat aan mijn router ligt, een Siemens die een zogenaamd Super-G protocol heeft (tot 108 Mbit), maar waarschijnlijk ondersteunt mijn airport kaart (802.11n) dat niet.
Verwijderd
Ik heb nu dit kastje van het merk Genexis in huis hangen:

Er zit ook een aansluiting voor "power" op, helaas heb ik geen stroomstekker er bijgeleverd gekregen. Ik neem aan dat zonder deze aansluiting niets zal werken. En welke kabel trek ik bijvoorbeeld tussen mijn wireless router en dit Genexis dineg? Heb het geprobeerd met de ADSL UTP kabel, maar dat levert geen verbinding op. Stelletje prutsers dat ze geen how-to gidsje achterlaten - valt ook niet te downloaden bij Pilmo

Er zit ook een aansluiting voor "power" op, helaas heb ik geen stroomstekker er bijgeleverd gekregen. Ik neem aan dat zonder deze aansluiting niets zal werken. En welke kabel trek ik bijvoorbeeld tussen mijn wireless router en dit Genexis dineg? Heb het geprobeerd met de ADSL UTP kabel, maar dat levert geen verbinding op. Stelletje prutsers dat ze geen how-to gidsje achterlaten - valt ook niet te downloaden bij Pilmo
In ieder geval zou ik de oude lijn nog niet opzeggen de eerste maanden.
Dan kan je rustig kijken of de glasvezel iets voor jullie is, je kan altijd nog binnen 3 maanden opzeggen kosteloos. Dus gewoon bestellen en de vaste telefonie bij KPN zou ik niet opzeggen als je echt 4 lijnen wilt behouden.
Hebben hier trouwens meer mensen een uitnodiging gekregen om aan een digitale tv pilot mee te doen? Ik heb hiervoor een uitnodiging gekregen, en misschien dat ik bij de gelukkige behoor die een half jaar gratis mag testen (incl 32 inch TFT tv).
Ze zijn trouwens lekker aan het graven in mijn straat
Dan kan je rustig kijken of de glasvezel iets voor jullie is, je kan altijd nog binnen 3 maanden opzeggen kosteloos. Dus gewoon bestellen en de vaste telefonie bij KPN zou ik niet opzeggen als je echt 4 lijnen wilt behouden.
Hebben hier trouwens meer mensen een uitnodiging gekregen om aan een digitale tv pilot mee te doen? Ik heb hiervoor een uitnodiging gekregen, en misschien dat ik bij de gelukkige behoor die een half jaar gratis mag testen (incl 32 inch TFT tv).
Ze zijn trouwens lekker aan het graven in mijn straat
[ Voor 10% gewijzigd door LPiC op 20-04-2007 16:16 ]
Alles is hier inmiddels aangesloten, kastje enzo, wan lampje brand en alles zou moeten werken, glasvezel amsterdam, druk bezig geweest deze week om alles toch nog te regelen voor eind van de week, in plaats van eind van de maand, omdat ik nu al zo lang zit te wachten
Nu zegt tweak dat de aansluiting ze nog bepaalde bevestigingen moeten hebben van de monteurs en bbnet, terwijl ik de monteur een paar keer gesproken heb en hij zijn werk gedaan heb, alles afgemonteerd en netjes afgemeld bij bbnet en bbnet heeft de lijn getest en het signaal komt goed aan.
Na 3x bellen zeggen ze me elke keer het zelfde verhaal, waar ik dus niks aan heb en de aansluit datum pas eind mei is, terwijl glasvezel amsterdam zo hard hun best hebben gedaan om alles deze week te realiseren.
Wordt er echt moe en gefrustreerd van, zekers van tweaks kant, krijg zo weinig tot geen info en ze houden je zo ontwetend, vraag me elke keer af, of ik misschien niet over moet stappen naar een andere provider.
Anyways, 100 Mbit zal ik niet halen, omdat het glasvezel kastje niet in de woonkamer geplaats kan worden, omdat de pvc buizen niet daar uit bleken te komen, dus nu een wireless router in de meterkast, maar die verstuurd dus max 54 mbit, het is een Belkin N1 router.

Dus kan alleen wireless halen, omdat ik anders een kabel, door de meterkast, badkamer, gang en woonkamer moet trekken naar de pc, iemand suggesties qua routers die heel snel en goed wireless zijn?
Mede daardoor is tv of telefoon ook erg moelijk, want ik moet al die kabels via die weg helemaal naar de woonkamer trekken.
Dus ff kijken als ik iets kan regelen met tweak, want ga niet betalen voor iets wat ik dan niet kan gebruiken.
Pfff, thats off my chest..
Nu zegt tweak dat de aansluiting ze nog bepaalde bevestigingen moeten hebben van de monteurs en bbnet, terwijl ik de monteur een paar keer gesproken heb en hij zijn werk gedaan heb, alles afgemonteerd en netjes afgemeld bij bbnet en bbnet heeft de lijn getest en het signaal komt goed aan.
Na 3x bellen zeggen ze me elke keer het zelfde verhaal, waar ik dus niks aan heb en de aansluit datum pas eind mei is, terwijl glasvezel amsterdam zo hard hun best hebben gedaan om alles deze week te realiseren.
Wordt er echt moe en gefrustreerd van, zekers van tweaks kant, krijg zo weinig tot geen info en ze houden je zo ontwetend, vraag me elke keer af, of ik misschien niet over moet stappen naar een andere provider.
Anyways, 100 Mbit zal ik niet halen, omdat het glasvezel kastje niet in de woonkamer geplaats kan worden, omdat de pvc buizen niet daar uit bleken te komen, dus nu een wireless router in de meterkast, maar die verstuurd dus max 54 mbit, het is een Belkin N1 router.

Dus kan alleen wireless halen, omdat ik anders een kabel, door de meterkast, badkamer, gang en woonkamer moet trekken naar de pc, iemand suggesties qua routers die heel snel en goed wireless zijn?
Mede daardoor is tv of telefoon ook erg moelijk, want ik moet al die kabels via die weg helemaal naar de woonkamer trekken.
Dus ff kijken als ik iets kan regelen met tweak, want ga niet betalen voor iets wat ik dan niet kan gebruiken.
Pfff, thats off my chest..
leuk, glasvezel in Amsterdam! Ik zou er dolgraag gebruik van willen maken, ware het niet dat ik net buiten de boot val... Mijn straat ligt net buiten het rood omlijste gebied.
iemand een idee of het snel mogelijk wordt voor mij om ook via glas te internetten?
iemand een idee of het snel mogelijk wordt voor mij om ook via glas te internetten?
[ Voor 10% gewijzigd door johan12 op 06-05-2007 15:10 ]
Dinsdag komen ze hopelijk aansluiten, ik ben er in ieder geval klaar voor:

Zoals je kunt zien op http://www.kd85.com/liantec.html kan deze kombi (pfSense icm een Liantec) zeker 100 mbit aan

Zoals je kunt zien op http://www.kd85.com/liantec.html kan deze kombi (pfSense icm een Liantec) zeker 100 mbit aan
Miro bandwidth killer app?
Vandaag Miro player (> 2.700 kanalen, veel in H264 of nabij kwaliteit) getest. Alle content is legaal en DRM-vrij, zie bijv. http://tinyurl.com/2ge22l of http://tinyurl.com/25jkqh. Zuigt met gemak mijn huidige ADSL2+ leeg, zie image. Ben benieuwd wat het resultaat is als je er met 50 of 100 Mb tegenaan gaat (click het image voor een grotere graph).
ps: @ Macondo: bovenstaande is zeker niet bedoeld als stille hint of zo. Ik stap in een maand of twee zelf over op glas TV en hoop van harte dat dat meteen goed werkt, krijg anders mega gelazer hier thuis
Vandaag Miro player (> 2.700 kanalen, veel in H264 of nabij kwaliteit) getest. Alle content is legaal en DRM-vrij, zie bijv. http://tinyurl.com/2ge22l of http://tinyurl.com/25jkqh. Zuigt met gemak mijn huidige ADSL2+ leeg, zie image. Ben benieuwd wat het resultaat is als je er met 50 of 100 Mb tegenaan gaat (click het image voor een grotere graph).
ps: @ Macondo: bovenstaande is zeker niet bedoeld als stille hint of zo. Ik stap in een maand of twee zelf over op glas TV en hoop van harte dat dat meteen goed werkt, krijg anders mega gelazer hier thuis
Verwijderd
Ik heb nu sinds ongeveer juli een goed werkende aansluiting (met uiteraard de gebruikelijke kinderziekten, maar niets ernstigs). Het hele triple play pakket bij Unet.
Problemen:
Problemen:
- Ik heb de stellige indruk dat het argument "concurrentie op het amsterdamse glasvezelnet" vooral is opgevoerd voor de tweede kamer en de EU om de deelname van de overheid in het kabelnet te rechtvaardigen.En deze oplossing doet de communicatie bij problemen geen goed.
- Want als er een probleem is, dan is het enige wat de provider doet "een ticket uitzetten" bij BBNed. En het blijkt ook altijd dat de oorzaak bij BBned ligt. En het zijn altijd "configuratie" problemen.Maar je kan als consument niet rechtstreeks bij BBNed terecht. Wat dus kennelijk vooral verschilt is de prijs en (mede als gevolg daarvan) de kwaliteit van de servicedesk van jouw provider.
- Problemen met internet zijn vaak configuratieproblemen binnen het netwerk thuis: geen goede breedbandrouter, port forwarding niet goed geregeld (bij mij werkt het uitstekend met een combinatie van DHCP over de router (een Draytek Vigor 200V) en dedicated IP nummers voor sommige devices (mijn IP cam werkt niet erg goed met DCHP).
- De kwaliteit van het TV beeld: In de reclame wordt met ronkende taal gesproken over het "haarscherpe beeld", etc.etc. Dat is dus niet waar. Desgevraagd op een voorlichting vertelde Herman (BTW, niets dan lof over zijn inzet) dat het signaal analoog is, dus niet gecomprimeerd, maar dat is waar en het is niet waar. Weliswaar komt uit de gateway een analoog signaal maar ergens in het proces is het oorspronkelijke signaal digitaal geweest en dus heeft er enige vorm van compressie plaatsgevonden en dat is goed te zien. Het beeld is niet beter dan dat van Digitenne bijvoorbeeld.
Het wachten is dus op HDTV voor de zenders die dat kunnen leveren. Vergeet voorlopig maar de publieke en nederlandstalige commercieele omroepen (behalve een testkanaaltje) want die zie ik de eerstkomende vijf jaar niet investeren in HD en dan zeker niet in 1080p maar max. 720p. Dus als je dat wilt moet je satelliet nemen, maar ja, al die duits nagesynchroniserde films.....
Dus voorlopig zou ik al blij zijn met Discovery cs in HD, het kan nu al, maar wanneer komt het er van? - En soms wordt er wat vergeten.....(zie plaatje genomen op zondag 2 december 2007)hangt er nu al een week of drie..voor de buren....

Verwijderd
Ik ben verglaasd! Hij doet het! En wel prima ook! Check maar:

Naja, misschien klopt daar iets niet aan... nog eens proberen:

Dat ziet er al iets meer betrouwbaar uit. Dus ze hebben gewoon netjes gepatched vandaag. /me = blij!
Echter, er zijn ook nog wat kleine puntjes. Ten eerste natuurlijk de wachttijden bij het bellen van Concepts-ICT, en ten tweede het verhaal met de gemeente. Die zijn dus vandaag ook niet geweest. Seriously! Stel je voor: de aannemer die de boel opengooit heeft geen vergunning om de boel dicht te gooien, hij moet daar een fix bedrag voor aan de gemeente dokken zodat de gemeente iemand kan sturen. Een mannetje. Dat hebben ze gedaan omdat veel aannemers de boel als een zooitje achterlieten (gevaarlijke hobbels in de stoep en zo). Begrijpelijk, op zich. Echter, als de gemeente dan eerst te vroeg komt, en later helemaal niet meer, dan ligt ineens mijn stoep 4 dagen (incl. weekend) open! Is dat dan niet gevaarlijk?
En ja, dan is Concepts-ICT wel zo netjes om me om 17:15 nog even te bellen: we hebben contact gehad met bbned, maar misschien is het handig om direct even met GNA te bellen voor die stoep, want dan zijn de lijntjes wat korter. Vind ik geen probleem. Ik bel (om 17:50, had nog een meeting): 'dit telefoonnummer is open van 8 tot 6'. Ik denk: mooi, net op tijd. Na een tijdje wachten: er is nog 1 wachtende voor u. Mkay... Na 25 minuten wachten (dus tot 18:15): er is nog 1 wachtende voor u. Maw: die lui zijn gewoon om 17:30 de deur uitgewandeld, in de veronderstelling dat toch niemand meer ging bellen of zo? Heel bizar vond ik dat.
Dus Herman (ik weet dat je het druk hebt, en de kans dat je hier nog leest acht ik klein, maar toch ;-): doe er wat aan! En denan, misschien kan jij het ook even rondbriefen, want dit is... minder dan handig.
Voor de rest ben ik aardig tevreden! Ik vind dat de aannemer de boel erg netjes heeft achtergelaten hier. Geen troep in huis, geen rommel achtergelaten, de verschillende patchdozen en NT's en what not zijn zeer netjes afgewerkt... En het werkt ook direct. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
En nu de stabiliteit meten. Volgens mij zit er wat logging en notificatie functionaliteit in die D-Link router, dus eens kijken of ik daar wat mee kan.

Naja, misschien klopt daar iets niet aan... nog eens proberen:

Dat ziet er al iets meer betrouwbaar uit. Dus ze hebben gewoon netjes gepatched vandaag. /me = blij!
Echter, er zijn ook nog wat kleine puntjes. Ten eerste natuurlijk de wachttijden bij het bellen van Concepts-ICT, en ten tweede het verhaal met de gemeente. Die zijn dus vandaag ook niet geweest. Seriously! Stel je voor: de aannemer die de boel opengooit heeft geen vergunning om de boel dicht te gooien, hij moet daar een fix bedrag voor aan de gemeente dokken zodat de gemeente iemand kan sturen. Een mannetje. Dat hebben ze gedaan omdat veel aannemers de boel als een zooitje achterlieten (gevaarlijke hobbels in de stoep en zo). Begrijpelijk, op zich. Echter, als de gemeente dan eerst te vroeg komt, en later helemaal niet meer, dan ligt ineens mijn stoep 4 dagen (incl. weekend) open! Is dat dan niet gevaarlijk?
En ja, dan is Concepts-ICT wel zo netjes om me om 17:15 nog even te bellen: we hebben contact gehad met bbned, maar misschien is het handig om direct even met GNA te bellen voor die stoep, want dan zijn de lijntjes wat korter. Vind ik geen probleem. Ik bel (om 17:50, had nog een meeting): 'dit telefoonnummer is open van 8 tot 6'. Ik denk: mooi, net op tijd. Na een tijdje wachten: er is nog 1 wachtende voor u. Mkay... Na 25 minuten wachten (dus tot 18:15): er is nog 1 wachtende voor u. Maw: die lui zijn gewoon om 17:30 de deur uitgewandeld, in de veronderstelling dat toch niemand meer ging bellen of zo? Heel bizar vond ik dat.
Dus Herman (ik weet dat je het druk hebt, en de kans dat je hier nog leest acht ik klein, maar toch ;-): doe er wat aan! En denan, misschien kan jij het ook even rondbriefen, want dit is... minder dan handig.
Voor de rest ben ik aardig tevreden! Ik vind dat de aannemer de boel erg netjes heeft achtergelaten hier. Geen troep in huis, geen rommel achtergelaten, de verschillende patchdozen en NT's en what not zijn zeer netjes afgewerkt... En het werkt ook direct. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
Verwijderd
Nou zo dus:Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:39:
Mja, heb even een boze mail gestuurd gisteren, vandaag is ie dichtgemaakt. Moet je voor de gein eens kijken hoe. Wat een drama zeg, en daar betaalt GNA dus dik voor. Maak morgen wel ff een fotootje zodat iedereen het kan zien hier.

Je ziet het niet heel goed, maar ze hebben gewoon tegels op zijn kop neergelegd, een tegel is gebroken, ze hebben ze niet zo teruggelegd als dat ze lagen ('hele' tegels richting het midden van de stoep, halve/afgekapte tegels tegen de stoeprand), er zit meer ruimte tussen de tegels, ze zijn niet goed aangestampt, etc. Ik vind het nogal lousy voor iets waar de gemeente speciaal voor langs komt en betaald wordt.
Nou, in ieder geval op tijd dus. Ook netjes?Jan-E schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:51:
Maar terwijl de monteurs nog vezig waren met aanleggen kwam de gemeente (in persoon van een paar stratenmakers uit Velserbroek) opnieuw langs. Het gat lag dus eerder dicht dan dat ik internet had.
Ik heb nog geen problemen gehad, is hier gewoon stabiel tot nu toe.De aanleg zou tussen 8:00 en 12:00 geschieden. Uiteindelijk heeft het geduurd van 10:00 - circa 15:30 voordat ik internet had. Maar dat werkte dus wel in 1 keer. Nu eens kijken of die stabiel blijft, mijn servertje tijdelijk aan beide aansluitingen hangen en dan mijn KPN IPB nummer laten porteren. In goede KPN-traditie killen ze op het moment van porteren (of soms al zodra ze de aanvraag tot porteren binnen krijgen) gelijk je ADSL-verbinding..
Er zijn KPN ADSL producten die ontbundeld geleverd worden, maar dat is niet IPB - want anders is het niet meer internet+bellen meer namelijk, als je 1 van de 2 opzegt.denan schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:24:
Tegenwoordig heeft KPN toch redelijk wat non-linesharing fee abonnementen? Ik zou er in ieder geval niet van uitgaan dat je KPN DSL abonnement stopgezet is omdat het niets meer doet.
Verwijderd
Ik moet het toch even laten zien, dat het werkt:
--- gathering.tweakers.net ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 9038ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.977/1.056/1.126/0.051 ms

Ik werd hier gisteren best
van. Zat te kijken: hmm, Top Gear downloaden duurt nog 1 1/2 uur, dat ga ik niet meer redden voordat ik naar bed ga. Drie minuten later zag ik bovenstaand, en inderdaad, nog een seconde of 45 later, en hij was klaar... Toch nog maar even snel die aflevering gekeken.
--- gathering.tweakers.net ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 9038ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.977/1.056/1.126/0.051 ms
Ik werd hier gisteren best
Verwijderd
Jan-E: ik snap ook niet wat er met dat IP adres gebeurt. Dat ding is niet te tracen, maar wel te pingen. Kan wel iets van een virtuele toewijzing zijn of zo, maar ik snap dat niet goed genoeg om er iets nuttigs over te kunnen zeggen.
En hoever ze van me af zitten: 6 hops, 1,5ms.
Je opmerking over 'U.P' gaf me hoop, vooral omdat het een concepts.nl gebruiker is, dus mogelijk ook een medewerker van Concepts (maar dat hoeft niet natuurlijk), maar de reactie van de helpdesk stemde me minder vrolijk:
En hoever ze van me af zitten: 6 hops, 1,5ms.
Je opmerking over 'U.P' gaf me hoop, vooral omdat het een concepts.nl gebruiker is, dus mogelijk ook een medewerker van Concepts (maar dat hoeft niet natuurlijk), maar de reactie van de helpdesk stemde me minder vrolijk:
Mijn reactie:Ik verzoek u om de lijn enige tijd te testen zonder router. De pc dus aan te sluiten rechtstreeks op het modem. Mocht u dan nog steeds hinder ondervinden dan is uitgesloten dat het aan de router ligt en kunnen we Bbned aansturen om een storingsonderzoek te starten.
Ik vraag me af wat hierop terugkomt.Om je even een idee te geven van mijn netwerksetup:
• Router: D-Link DIR-655 Xtreme N Gigabit / Wireless N Router
• Switch: Asus GigaX1124 24-port unmanaged Gbit ethernet switch
• Clients: 2 Desktop PC's, 1 server, 2 laptops, 1 netwerk printer, 1 iPhone, 1 PlayStation3
• Fysieke netwerk: 15 Gbit ethernet patchpunten door het huis (3 bij mijn bureau, 2 bij TV, 2 bij de bank, 2 bij de eettafel, 2 bij de keuken / deuren naar het balkon en 4 in de slaapkamer en 1 patchpunt voor een DECT POTS telefoon
Een fotootje:
![]()
Ik kan natuurlijk in de meterkast gaan zitten met mijn desktop, maar dat wordt toch tricky. Daarbij blijft de router bereikbaar op het moment dat het internet down gaat, en zijn er steeds meer mensen die hetzelfde probleem signaleren. Vervolgens vertrouw ik de netwerk-stack van een Windows PC toch wat minder dan die van een D-Link DIR-655 Xtreme N, dus die tussen de keten weghalen lijkt me niet zinvol. Als laatste doe ik de tests vanaf 2 PC's (linux en windows machine).
Ik begrijp je verzoek, maar ik hoop dat je ook inziet dat die in dit geval niet geheel van toepassing is.
Verwijderd
denan schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:26:
Valsspelen en uitzoeken waarom iets fout gaat zijn twee verschillende dingenIs het niet om deze case op te lossen dan wel om te voorkomen dat het nog een keer fout gaat.
Iphion IPTV pilot voor InterNLnet & Alice klanten op het glasvezelnetwerk in Amsterdam (GNA)
Iphion (http://www.iphion.nl) is een bedrijf dat bezig is met een nieuw IPTV product dat werkt via een peer-assisted (een soort p2p) protocol. Om deze dienst te kunnen testen heeft men gevraagd of InterNLnet & Alice mee willen werken aan een pilot binnen het GNA gebied. Hiervoor hebben wij een aantal IPTV repeaters binnen ons netwerk opgehangen zodat wij de pilotdeelnemers kunnen "voeden" met het Iphion IPTV signaal.

Wat is de dienst?
Binnen de pilot zullen minimaal 35 kanalen (waaronder het standaard nederlandse pakket) digitaal doorgegeven worden en voorzien worden van EPG informatie. VideoOnDemand (bvb Uitzendinggemist) maakt nog geen deel uit van de dienst aangezien men vanuit Iphion eerst het 'netwerkgedrag' van de lineaire dienst wil testen.

Hoe lang duurt de pilot?
De pilot zal ongeveer 3 maanden in beslag nemen en natuurlijk zijn er geen kosten aan verbonden.
Wat zijn de voorwaarden voor deelname aan de pilot?
- De gebruiker zit op het glasvezelnetwerk van GNA en is klant bij Alice of InterNLnet *
- Men heeft een router zodat men de Iphion settop-box en de computer tegelijk kan aansluiten.
- Men is bereid om een netwerkkabel te trekken vanaf de router naar de TV (of heeft deze al)
- Men is bereid om actief feedback te geven op de kwaliteit en beleving van de dienst (via een speciaal forum en korte klantonderzoeken)
* Vanwege de rechtenconstructie en de netwerkstructuur van GNA kunnen alleen InterNLnet en Alice klanten meedoen aan de pilot. Klanten van andere providers kunnen niet meedoen omdat de Iphion repeaters binnen het netwerk van de ISP moeten hangen. Aangezien Alice en InterNLnet op een aantal gebieden een overlap hebben in hun infrastructuur is het mogelijk om met de repeaters beide ISP's te voeden.
Aandachtspunten:
- De IPTV dienst van Iphion is geen product van InterNLnet of Alice, zij stellen hun netwerken alleen ter beschikking voor deze pilot.
- Support zal via Iphion lopen en niet via InterNLnet of Alice. Bel dus ook niet de helpdesk van een van deze providers met vragen over de dienst (of deze pilot) aangezien de helpdesk niet op de hoogte is van de pilot!
- Er zijn maximaal 40 pilot plekken beschikbaar.
Mocht je interesse hebben om mee te doen met de pilot dan kun je een email sturen naar:
iphionpilot@internl.net
Vermeld daarin:
- Je ISP (Alice of InterNLnet)
- NAW-gegevens (naam/adres/woonplaats)
Ik zal de gegevens verzamelen en doorzetten naar Iphion. Over een aantal weken zal iedereen een bericht krijgen of men wel of niet ingeloot is voor de pilot.
(nogmaals: bel of email de helpdesk niet met vragen over deze pilot, zij zijn niet op de hoogte van de pilot!)
Iphion (http://www.iphion.nl) is een bedrijf dat bezig is met een nieuw IPTV product dat werkt via een peer-assisted (een soort p2p) protocol. Om deze dienst te kunnen testen heeft men gevraagd of InterNLnet & Alice mee willen werken aan een pilot binnen het GNA gebied. Hiervoor hebben wij een aantal IPTV repeaters binnen ons netwerk opgehangen zodat wij de pilotdeelnemers kunnen "voeden" met het Iphion IPTV signaal.

Wat is de dienst?
Binnen de pilot zullen minimaal 35 kanalen (waaronder het standaard nederlandse pakket) digitaal doorgegeven worden en voorzien worden van EPG informatie. VideoOnDemand (bvb Uitzendinggemist) maakt nog geen deel uit van de dienst aangezien men vanuit Iphion eerst het 'netwerkgedrag' van de lineaire dienst wil testen.

Hoe lang duurt de pilot?
De pilot zal ongeveer 3 maanden in beslag nemen en natuurlijk zijn er geen kosten aan verbonden.
Wat zijn de voorwaarden voor deelname aan de pilot?
- De gebruiker zit op het glasvezelnetwerk van GNA en is klant bij Alice of InterNLnet *
- Men heeft een router zodat men de Iphion settop-box en de computer tegelijk kan aansluiten.
- Men is bereid om een netwerkkabel te trekken vanaf de router naar de TV (of heeft deze al)
- Men is bereid om actief feedback te geven op de kwaliteit en beleving van de dienst (via een speciaal forum en korte klantonderzoeken)
* Vanwege de rechtenconstructie en de netwerkstructuur van GNA kunnen alleen InterNLnet en Alice klanten meedoen aan de pilot. Klanten van andere providers kunnen niet meedoen omdat de Iphion repeaters binnen het netwerk van de ISP moeten hangen. Aangezien Alice en InterNLnet op een aantal gebieden een overlap hebben in hun infrastructuur is het mogelijk om met de repeaters beide ISP's te voeden.
Aandachtspunten:
- De IPTV dienst van Iphion is geen product van InterNLnet of Alice, zij stellen hun netwerken alleen ter beschikking voor deze pilot.
- Support zal via Iphion lopen en niet via InterNLnet of Alice. Bel dus ook niet de helpdesk van een van deze providers met vragen over de dienst (of deze pilot) aangezien de helpdesk niet op de hoogte is van de pilot!
- Er zijn maximaal 40 pilot plekken beschikbaar.
Mocht je interesse hebben om mee te doen met de pilot dan kun je een email sturen naar:
iphionpilot@internl.net
Vermeld daarin:
- Je ISP (Alice of InterNLnet)
- NAW-gegevens (naam/adres/woonplaats)
Ik zal de gegevens verzamelen en doorzetten naar Iphion. Over een aantal weken zal iedereen een bericht krijgen of men wel of niet ingeloot is voor de pilot.
(nogmaals: bel of email de helpdesk niet met vragen over deze pilot, zij zijn niet op de hoogte van de pilot!)
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 18-11-2009 12:41 ]
Huh? Ik wist niet dat de NS plannen had om Muiderpoort en Lelylaan te laten fuseren. En die glasvezel in het Vondelpark lijkt me ook wel een aardige geste voor de rugzaktoeristen:Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:49:
De officiële planning staat hier:
http://www.glashart.nl/amsterdam/standvanzaken
Zou het door de vakantie komen?
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Jan de VLan constructie is er niet meer. Kan gewoon je eigen router gebruiken.Jan-E schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:56:
[...]
Mijn antword destijds was:
[...]
Dat prijsargument is nu vervallen, want 20/20 kost bij XS4ALL inmiddels 30 euro. Of 40 euro voor 50/50.
Maar de specs van de aansluiting bevallen me nog steeds niet. Bij mijn weten werkt de aansluiting niet zonder de leen-Fritzbox. Correct me if I am wrong.
Laatst moest ik heeeel veel kopieren naar een NAS (3 TB). Toen heb ik die NAS rechtstreeks aan het modem gehangen en mijn eigen Fritzbox weer aan die NAS. Dan kost het nog wel een boel dagen om de terabyten te kopieren, maar zo'n constructie is beter dan een NAS weer achter een Fritzbox hangen. Is zo iets mogelijk bij een XS4ALL glasaansluiting?
XS4ALL kennende zullen ze niet veel dichtzetten, maar is er iemand die andere Voip-accounts heeft draaien op poort 5060 van de leen-Fritz? Mijn Voip betrek ik van http://www.callvoip.nl ...
Zakelijk (voornamelijk mail tegenwoordig) zit ik overigens wel bij XS4ALL.
Tenminste dat hebben ze mij verteld dinsdag weet ik het zeker.
Zit nu op UPC nood lijntje ("gratis" bij UPC telefonie) van 8 mbit... Valt niet eens tegen
Vrijdag ging het signaal om en dinsdag komt de monteur.
Heb nog oud genexis kastje:

Bij het installatie pakket zit een nieuw genexis kastje.
Zelf aansluiten Genexis NTU verbeteren
dat zie ik niet zitten en trouwens ik mis het onderste deel van het kastje.
(denk dat xs4all ook geen zin heeft in klussers
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Dat jij iets niet ziet of niet hoort wil niet zeggen dat het er niet is.Jrz schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:10:
Nou, ik geloof er allemaal niet meer in hoor.. Er wordt al 20 jaar gepraat over glasvezel, en het is alleen in enkele buurten te krijgen.
Het ligt gewoon naast mn straat, 100 keer open gebroken, maar oude panden zijn blijkbaar niet interessant
Zie onderstaande kaart van KPN:
Groen is aangelegd. Blauw is in aanleg.
Dat noem ik wel iets meer dan enkele buurten. Dit zijn circa 120.000 woningen en dat is al bijna 30% van het totaal.
T-Mobile/ODF is nu aan het graven en aanleggen in West (Bos en Lommer) voor 43.000 woningen en gaat eind dezemaand beginnen in Zuid-Oost voor nog 42.000 woningen.
https://opendutchfiber.nl/projects/amsterdam
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 05-05-2022 13:20 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Vandaag kwam open dutch fiber langs om te kijken in de meterkast. Ter voorbereiding voor de uitrol. Amsterdam ZO.
Update op de site van open dutch fiber:
1103, Amsterdam
Gefeliciteerd! Glasvezel komt beschikbaar op jouw adres. In het 4e kwartaal 2022 komen wij bij jou in de wijk. Geef hieronder alvast toestemming voor een gratis aansluiting op het glasvezelnetwerk.
/f/image/3nyo9kclqkbT7G6X8H2kNsVX.png?f=fotoalbum_large)
Link:
Update 8 juli: Folder ontvangen thuis met nog meer informatie.
Update op de site van open dutch fiber:
1103, Amsterdam
Gefeliciteerd! Glasvezel komt beschikbaar op jouw adres. In het 4e kwartaal 2022 komen wij bij jou in de wijk. Geef hieronder alvast toestemming voor een gratis aansluiting op het glasvezelnetwerk.
/f/image/3nyo9kclqkbT7G6X8H2kNsVX.png?f=fotoalbum_large)
Link:
Update 8 juli: Folder ontvangen thuis met nog meer informatie.
[ Voor 91% gewijzigd door x280 op 07-10-2022 12:01 ]
Ik woon in postcode 1073, de Nieuwe Pijp. Deze brief was aan mijn adres gericht en ontving ik vandaag.
[ Voor 65% gewijzigd door PAdam op 16-12-2022 17:15 ]
Pagina: 1
Let op:
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.
Houd het AUB ontopic.
Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.

/f/image/P5QZ8VKF1J39KRTmahKVvibx.png?f=fotoalbum_large)