Voorheen dacht ik altijd dat routers die als 10/100 mbit verkocht worden dus ook hoge internetsnelheden aankonden. Dus ADSL2 zou toen in mijn optiek wel draaien. 8 mbit is namelijk langzamer als 10 mbit en al helemaal als 100 mbit. Toch blijkt die theorie niet waar te zien. En die kennis heb ik van dit forum. Als je met search gaat zoeken op "Router 8 mbit", kom je van zulke topics tegen. Maar in geen 1 topic wordt uitgelegd hoe dit verhaal nu precies in elkaar steekt.
Dit heb ik geprobeerd:
* Met google gezocht
* Vele topics van dit forums doorgelezen. Deze heb ik gevonden met search.
Wat ik begrijp van het hele verhaal is dat het er een interne snelheid is, die betrekking heeft op het interne netwerk. Namelijk de 10/100 mbit snelheid. En die 8 mbit wordt zeker de externe snelheid genoemd? En heeft blijkbaar alleen betrekking op de WAN-poort. Klopt dat? Verder valt het me op dat de fabrikanten van routers er niet zo happig op zijn om te vermelden of hun router nu b.v 8 mbit is. Hoe komt dit? En waar kan ik deze snelheiden opzoeken? Of is dit gewoon een kwestie van zoeken naar ervaringen van anderen?
Dit heb ik geprobeerd:
* Met google gezocht
* Vele topics van dit forums doorgelezen. Deze heb ik gevonden met search.
Wat ik begrijp van het hele verhaal is dat het er een interne snelheid is, die betrekking heeft op het interne netwerk. Namelijk de 10/100 mbit snelheid. En die 8 mbit wordt zeker de externe snelheid genoemd? En heeft blijkbaar alleen betrekking op de WAN-poort. Klopt dat? Verder valt het me op dat de fabrikanten van routers er niet zo happig op zijn om te vermelden of hun router nu b.v 8 mbit is. Hoe komt dit? En waar kan ik deze snelheiden opzoeken? Of is dit gewoon een kwestie van zoeken naar ervaringen van anderen?