XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 61.879 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Day24 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:33:

Voor die persoon ergens hierboven... bij ons in de flat is alles ook achterlangs aangelegd, en komt de vezel gewoon in de woonkamer binnen. Daar hangt ook het kastje...best groot, maar niet opvallend. En wat voor mij heel handig is, is dat er toch een bank grotendeels voor staat.

Maar goed... nu ga ik dus over een aantal dagen maar eens internet aanvragen! Dan heb ik maar een overlap van providers...ik kan eigenlijk gewoon niet wachten om van de 12 mbit over te stappen naar de 24....en dan nog voor 3 euro minder per maand ook.
Dat is trouwens wel de reden dat ik overstap....als jullie de 10 mbit hadden gehouden zou ik bij mijn huidige provider zijn gebleven....
ah bedankt voor je reply, hopelijk komt het dan bij mij ook via de woonkamer binnen: scheelt een hoop gedoe.

dus hopelijk zit het een keer mee met overstappen. Overlap vind ik niet erg want XMS is aan het begin gratis, maar ik moet wel op tijd m'n huidige ISP (Orange family) op kunnen zeggen en daar heb ik nog maar een maand of 2 voor. Ben daar dik tevreden over, maar 24mbit up is toch stuk aantrekkelijker dan de 100k/sec upstream die ik nu heb, ook al is het een tientje duurder.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
XMS 24/24Mbit upgrade
XMS is momenteel bezig om alle abonnementen te upgraden van 10/10Mbit naar 24/24Mbit. Om onze systemen te ontlasten gebeurt dit met een snelheid van ongeveer één abonnement per minuut en volgens onze schattingen zal 50% van de klanten op vrijdag geüpgrade zijn naar de hogere snelheid.
Het upgradeproces is geautomatiseerd maar gezien de ingrijpende natuur van de operatie zullen wij dit tijdens het weekend niet door laten lopen. Maandag zal het upgradeproces hervat worden.
Indien uw abonnement op vrijdag dus nog niet geüpgrade is naar 24/24Mbit zal dit in de loop van de volgende week gebeuren.
----
De nieuwe hardware is trouwens geplaatst en actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Nu XMS 24Mbit aan het aanbieden is, moet ik toch nog maar eens denken over het eventueel opstarten van een interesse peiling in Maarssen (Reigerskamp)

Zelf zou ik het wel graag willen hebben, maar ja voor een aansluiting wordt niet een extra vezeltje gelegd helaas.

Iemand nog tips hoe ik zoiets het beste kan aanpakken/opstarten?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Het viel mij op dat er nogal weinig bekendheid is over xmsnet/glasvezel hier in Arnhem.

Woon zelf op de sweelincklaan (fase4 op de planning kaart) en volgens mij weet de hele buurt het zowat niet.
Ik wist het zelf niet eens, tot ik in deze thread ging kijken (en dat was niet al te lang geleden).
Zal maar eens de buurt gaan porren hierover zodat ze zich ook aanmelden.

--edit op Denan

Duidelijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door GekkeR op 03-05-2007 12:58 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
GekkeR schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:42:
Het viel mij op dat er nogal weinig bekendheid is over xmsnet/glasvezel hier in Arnhem.

Woon zelf op de sweelincklaan (fase4 op de planning kaart) en volgens mij weet de hele buurt het zowat niet.
Ik wist het zelf niet eens, tot ik in deze thread ging kijken (en dat was niet al te lang geleden).
Zal maar eens de buurt gaan porren hierover zodat ze zich ook aanmelden.
Wij zijn ook in eerste instantie bezig geweest met het aansluiten van alle Portaal woningen. Alleen in "De Laar" (oost en west) zijn wij sinds een paar weken gestart met marketingacties voor onze stadsglas (gebiedsverglazing) projecten. De andere wijken zijn later aan de beurt.

(Er staat niet voor niets zo'n mooi groot bord naast het gelredome :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2022
Robinski schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:42:
Nu XMS 24Mbit aan het aanbieden is, moet ik toch nog maar eens denken over het eventueel opstarten van een interesse peiling in Maarssen (Reigerskamp)

Zelf zou ik het wel graag willen hebben, maar ja voor een aansluiting wordt niet een extra vezeltje gelegd helaas.

Iemand nog tips hoe ik zoiets het beste kan aanpakken/opstarten?
Hoi Robinski,

Ik ben momenteel met een vraagbundelingstraject bezig in Nieuwland, een wijk in Amersfoort.
Allereerst heb ik een website gemaakt met daarop uitleg over mijn initiatief:
http://www.nieuwlandopglasvezel.nl
Daarna een artikel geschreven dat is geplaatst in de wijkkrant.
Wat ik gedaan heb is contact gezocht met iemand die het in een andere wijk geregeld heeft.
Deze persoon had contacten binnen GNEM en XMS.
Hij heeft gevraagd hoeveel % dekking ik moest hebben in de wijk, aangegeven dat ik vrijwilligers bij elkaar moest zoeken om me hiermee te helpen.
Dat is dan ook wat ik gedaan heb: ik heb in overleg met het wijkbeheer hier een kleine 800 folders gemaakt en op koninginnedag een stand gehuurd op de vrijmarkt in de wijk.
Hier heb ik folders verspreid en mensen uitgelegd wat de mogelijkheden zijn en ze allemaal vriendelijk verzocht zich aan te melden op de site van XMS.
Ik hoop dan ook dat er een toename te zien is bij XMS van de aanmeldingen uit 3824 (in onze wijk staan bijna 5000 woningen, 900 huurwoningen van Portaal).
De hele wijk heeft een eigen postcode ! Heel makkelijk.
Nu liggen er nog persberichten bij de diverse (lokale) kranten, heb gisteren contact gezocht met de C1000 in de wijk om daar promotieacties te doen en een enquete te leggen.
Na koninginnedag is het aantal vrijwilligers opgelopen naar 12, binnenkort de eerste vergadering.
Het belangrijkste blijkt dus voorlichting te zijn van mede-wijkbewoners en constante aandacht voor het initiatief.

A.s. vrijdag heb ik weer een gesprek met mijn contactpersoon, hij heeft 's ochtends bespreking met de GNEM en zal ook onze wijk bespreken aldaar en tevens proberen te regelen dat ik de "tellerstanden" doorkrijg van het aantal aanmeldingen, zodat ik inzicht krijg in de resultaten van mijn (en vanaf nu dus onze) akties.
Dus vrijdag hoop ik weer iets meer te weten !

Wellicht dat je wat aan deze info hebt ? Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2011
Denan,

Het zal wel niet druk geweest zijn op die bijeenkomst in dukenburg.
Ik heb zelf de brief pas vandaag ontvangen 1 dag na de bijeenkomst.
Misschien eerder versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Hobbybob123 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:52:
[...]

Hoi Robinski,

Ik ben momenteel met een vraagbundelingstraject bezig in Nieuwland, een wijk in Amersfoort.
Allereerst heb ik een website gemaakt met daarop uitleg over mijn initiatief:
http://www.nieuwlandopglasvezel.nl
Daarna een artikel geschreven dat is geplaatst in de wijkkrant.
Wat ik gedaan heb is contact gezocht met iemand die het in een andere wijk geregeld heeft.
Deze persoon had contacten binnen GNEM en XMS.
Hij heeft gevraagd hoeveel % dekking ik moest hebben in de wijk, aangegeven dat ik vrijwilligers bij elkaar moest zoeken om me hiermee te helpen.
Dat is dan ook wat ik gedaan heb: ik heb in overleg met het wijkbeheer hier een kleine 800 folders gemaakt en op koninginnedag een stand gehuurd op de vrijmarkt in de wijk.
Hier heb ik folders verspreid en mensen uitgelegd wat de mogelijkheden zijn en ze allemaal vriendelijk verzocht zich aan te melden op de site van XMS.
Ik hoop dan ook dat er een toename te zien is bij XMS van de aanmeldingen uit 3824 (in onze wijk staan bijna 5000 woningen, 900 huurwoningen van Portaal).
De hele wijk heeft een eigen postcode ! Heel makkelijk.
Nu liggen er nog persberichten bij de diverse (lokale) kranten, heb gisteren contact gezocht met de C1000 in de wijk om daar promotieacties te doen en een enquete te leggen.
Na koninginnedag is het aantal vrijwilligers opgelopen naar 12, binnenkort de eerste vergadering.
Het belangrijkste blijkt dus voorlichting te zijn van mede-wijkbewoners en constante aandacht voor het initiatief.

A.s. vrijdag heb ik weer een gesprek met mijn contactpersoon, hij heeft 's ochtends bespreking met de GNEM en zal ook onze wijk bespreken aldaar en tevens proberen te regelen dat ik de "tellerstanden" doorkrijg van het aantal aanmeldingen, zodat ik inzicht krijg in de resultaten van mijn (en vanaf nu dus onze) akties.
Dus vrijdag hoop ik weer iets meer te weten !

Wellicht dat je wat aan deze info hebt ? Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel...
Ik zat er zelf aan te denken om eerst binnen maarssen de lokale wijk commissies eens te vragen of zij iets zien in een eventueel gezamenlijke voorlichting actie.

Gegevens over hoeveel aansluitingen (%, enz) er gerealiseerd zouden moeten worden is uiteraard wel erg handig en een website is gelukkig binnen no-time opgezet.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
granddad schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:07:
Denan,

Het zal wel niet druk geweest zijn op die bijeenkomst in dukenburg.
Ik heb zelf de brief pas vandaag ontvangen 1 dag na de bijeenkomst.
Misschien eerder versturen?
Ze zijn vorige week woensdag verzonden, maar je bent niet de enige die de uitnodiging pas op de dag zelf (of zelfs later) heeft ontvangen. Het schijnt dat ongeveer de helft van de uitnodigingen ergens op het postkantoor in een hoek is blijven liggen en als gevolg van het weekend en koninginnedag pas dinsdag/woensdag is afgeleverd. De andere helft kwam in ieder geval wel opdagen bij het wijkcentrum, maar de beheerders van het wijkcentrum kwamen ook niet opdagen (waarschijnlijk een koninginnedag-kater ;)).
Uiteindelijk heeft men alles voor het wijkcentrum uitgeladen en is men gewoon buiten blijven staan.

Add: ik zal kijken of er binnenkort nog een andere dag gehouden kan worden. Wellicht dat ik ook even kom kijken.. het is tenslotte bij mij om de hoek ;)

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 04-05-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:44:
XMS 24/24Mbit upgrade
XMS is momenteel bezig om alle abonnementen te upgraden van 10/10Mbit naar 24/24Mbit. Om onze systemen te ontlasten gebeurt dit met een snelheid van ongeveer één abonnement per minuut en volgens onze schattingen zal 50% van de klanten op vrijdag geüpgrade zijn naar de hogere snelheid.
Het upgradeproces is geautomatiseerd maar gezien de ingrijpende natuur van de operatie zullen wij dit tijdens het weekend niet door laten lopen. Maandag zal het upgradeproces hervat worden.
Indien uw abonnement op vrijdag dus nog niet geüpgrade is naar 24/24Mbit zal dit in de loop van de volgende week gebeuren.
----
De nieuwe hardware is trouwens geplaatst en actief.
Hoe werkt de upgrade, per stad, alfabetische volgorde of gewoon willekeurig?
Volgens mij is mijn snelheid namelijk sinds 1 mei gehalveerd.
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/3968/speedtestua6.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Via de bbned test krijg ik (adsl 16mbit/s) ook maar 7mbit/s.

Betere snelheidstesters zijn 100MiB+ FTP transfers van een server die snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Een deel van je snelheid is naar mij gegaan. ;) 8)

Holy }:O :
Afbeeldingslocatie: http://bartware.free.fr/speedtest-FAST-resized.jpg

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkeR schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:18:

Betere snelheidstesters zijn 100MiB+ FTP transfers van een server die snel genoeg is.
En heb je ook voorbeelden van sites die wel voldoen? Ook zou ik m'n uploadsnelheid wel eens willen monitoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
bartware schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:22:
Een deel van je snelheid is naar mij gegaan. ;) 8)

Holy }:O :
[afbeelding]
Blijft altijd leuk he een beetje URL manupilatie 8)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkeR schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:18:

De test via bbned komt anders aardig overeen met de snelheid die ik sinds 1 mei met newsleecher haal, voorheen was dat stukken hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
http://speedtest.bbned.nl...me=7.5&KB=2048&recorded=1

Jah moet je kijken ik moet elke 0,1 sec. me harde schijf wisselen zo snel is me internet...

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 00:24
denan schreef op donderdag 28 december 2006 @ 09:42:
[...]

De DHCP server deelt de adressen uit maar heeft in principe een onbeperkte leasetime. Laat je je router aan staan dan zul je hetzelfde IP-adres behouden. Elke (gangbare) router heeft ook een DHCP lease (refresh) time waarmee men in kan stellen om de hoeveel tijd de router het IP adres moet verversen. meestal staat dit op 3600 of 36000 seconden, maar de default optie is 0 (onbeperkt).
Ik kreeg zonet zowaar een ander IP-adres (wel in dezelfde range), terwijl m'n router gewoon aanstond...

Volgens de logs is de lease om 8.54u vernieuwd (IP: 82.215.37.x); om 9.24u kon de DHCP-lease niet verlengd worden waardoor ik 82.215.37.y als ip-adres kreeg.

* Mawlana gaat maar eens een static ip aanvragen.

/edit: static ip is aangevraagd en inmiddels in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Hallo,

een vraagje uit nieuwsgierigheid:

Als je een statisch IP-adres aanvraagt, wordt dit dan via DHCP geregeld? Dus krijg je dan gewoon gegarandeerd altijd hetzelfde IP-adres toegewezen bij het vernieuwen van de leasetermijn.
Of is DHCP dan juist uitgeschakeld en zal je e.e.a. geheel zelf moeten instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraxv schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:28:
Hallo,

een vraagje uit nieuwsgierigheid:

Als je een statisch IP-adres aanvraagt, wordt dit dan via DHCP geregeld? Dus krijg je dan gewoon gegarandeerd altijd hetzelfde IP-adres toegewezen bij het vernieuwen van de leasetermijn.
Of is DHCP dan juist uitgeschakeld en zal je e.e.a. geheel zelf moeten instellen?
Dat laatste dus, je moet zelf alles instellen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@denan

op de site staat enkele weken tot dat je antwoord krijgt is dat meer dan 5 want zo lang geleden heb ik volgens mij de aanvraag ingediend

ben nog steeds zeer benieuwd of het mogelijk is om mijn aan te sluiten op glasvezel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren is het zelfs nog langzamer geworden.

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/7185/speedtestpt1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 07:44:
@denan

op de site staat enkele weken tot dat je antwoord krijgt is dat meer dan 5 want zo lang geleden heb ik volgens mij de aanvraag ingediend

ben nog steeds zeer benieuwd of het mogelijk is om mijn aan te sluiten op glasvezel....
Stuur anders je adresgegevens naar support@xtramediaservices.nl, dan zal ik kijken of de woning aangesloten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:01:
[...]

Stuur anders je adresgegevens naar support@xtramediaservices.nl, dan zal ik kijken of de woning aangesloten kan worden.
done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:17
Kees-kees, die test is volgens mij niet echt betrouwbaar.. Als ik hem doe haal ik de ene keer 4Mbit, en de andere keer weer 30Mbit, slaat nergens op..

Eerlijk gezegd weet ik ook geen goede betrouwbare bandbreedte test, de meesten zijn denk ik gewoon (nog) niet berekend op zulke snelle verbindingen.. Wel weet ik dat ik vanaf websites zoals www.xboxyde.com regelmatig snelheden haal van ruim 2,5MB/s, dus dat zit wel goed.. Staar je niet blind op die "tests"..

[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 08-05-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:03:
Kees-kees, die test is volgens mij niet echt betrouwbaar.. Als ik hem doe haal ik de ene keer 4Mbit, en de andere keer weer 30Mbit, slaat nergens op..

Eerlijk gezegd weet ik ook geen goede betrouwbare bandbreedte test, de meesten zijn denk ik gewoon (nog) niet berekend op zulke snelle verbindingen.. Wel weet ik dat ik vanaf websites zoals www.xboxyde.com regelmatig snelheden haal van ruim 2,5MB/s, dus dat zit wel goed.. Staar je niet blind op die "tests"..
Misschien zijn ze niet zo betrouwbaar maar het komt overeen met de snelheid die ik sinds 1 mei met newsleecher (eweka) haal, rond de 350 KB/s. Voor 1 mei had ik geen problemen, gewoon de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Die speedtest van bbned geeft inderdaad steeds wisselende resultaten, maar wel sneller sinds de upgrade:

Afbeeldingslocatie: http://www.estor.nl/pics/speedtest.png

Kreeg ook een mailtje van xms vandaag, of ik aub. een bepaalde film niet meer zou willen delen met de rest vant internet... :X Oeps.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

estorino schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:35:
Kreeg ook een mailtje van xms vandaag, of ik aub. een bepaalde film niet meer zou willen delen met de rest vant internet... :X Oeps.
Serieus?
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die speedtest van bbned geeft inderdaad steeds wisselende resultaten, maar wel sneller sinds de upgrade:
Daarom heb ik het vermoeden dat ik een downgrade heb gekregen ofzo.
Ik weet anders echt niet waarom ik sinds 1 mei zo lage snelheid heb, niet alleen met die speed testen maar echt overal. Lijkt wel of er elke dag iets vanaf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 09:35
Hmm, gokje.... Illegaal misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
denan schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:04:

Ik hoop trouwens niet dat je upload zo hoog is omdat je verschillende p2p/filesharing programma's hebt draaien. Houd er aub wel rekening mee dat de copyright klachten van de verschillende organisaties wel doorgezet worden naar je email adres, je adresgegevens zullen wij in ieder geval niet zomaar vrijgeven.
Komt men echter met een gerechtelijk dwangbevel dan zijn wij verplicht om je gegevens door te geven aan justitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:03:
[...]

Daarom heb ik het vermoeden dat ik een downgrade heb gekregen ofzo.
Ik weet anders echt niet waarom ik sinds 1 mei zo lage snelheid heb, niet alleen met die speed testen maar echt overal. Lijkt wel of er elke dag iets vanaf gaat.
Waarschijnlijk staat je netwerkkaart op half duplex, of is de hard/software niet geschikt voor snelheden boven de 10Mbit. Aangezien alle klanten de volledige snelheid kunnen gebruiken is de kans dat het lokaal fout zit ongeveer 99.999993% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk staat je netwerkkaart op half duplex, of is de hard/software niet geschikt voor snelheden boven de 10Mbit. Aangezien alle klanten de volledige snelheid kunnen gebruiken is de kans dat het lokaal fout zit ongeveer 99.999993% :)[/td]
Hij stond op autodetectie, heb 'm nu op 100Mbps/full duplex gezet maar dat maakt geen verschil.
Ik heb absoluut nergens verstand van, zou ik misschien een instelling moeten veranderen op mijn router?

Ik heb een wireless router (SMCWBR14-G) waarop 3 pc's zijn aangesloten (via utp kabel), 2 rechtstreeks naar een pc en de 3de via een switch (sweex 5 port 10/100) waar ook een pc en een 360 op aangesloten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een kleine verbetering maar nog lang niet wat ik met de 10/10 Mbit verbinding haalde.
Op de router branden wel de 100Mbps lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:38:
Er is een kleine verbetering maar nog lang niet wat ik met de 10/10 Mbit verbinding haalde.
Op de router branden wel de 100Mbps lampjes.
Dan kan router nog altijd op Half Duplex draaien...
Als aan provider-kant auto-negotiate is uitgeschakeld zal jouw router altijd op Half Duplex terecht komen als daar auto-negotiate wel aan staat.
Beter is dus zowel de snelheid als de duplex-instelling hard in te stellen op de router. (WAN-kant) Auto-negotiate is meer bedoeld voor de endconnections (werkplek/printer etc.) (LAN-kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32

[afbeelding]

Hoe deelde je deze film? P2P of een ander protocol, welk netwerk eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraxv schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:55:
[...]

Dan kan router nog altijd op Half Duplex draaien...
Als aan provider-kant auto-negotiate is uitgeschakeld zal jouw router altijd op Half Duplex terecht komen als daar auto-negotiate wel aan staat.
Beter is dus zowel de snelheid als de duplex-instelling hard in te stellen op de router. (WAN-kant) Auto-negotiate is meer bedoeld voor de endconnections (werkplek/printer etc.) (LAN-kant)
Enig idee waar ik de instelling kan vinden op mijn router (SMCWBR14-G)?
Ik ben ingelogd maar zie nergen een instelling voor de duplex mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:25:
[...]

Enig idee waar ik de instelling kan vinden op mijn router (SMCWBR14-G)?
Ik ben ingelogd maar zie nergen een instelling voor de duplex mode.
Helaas ken ik deze router niet. Het zou ergens moeten zitten bij de WAN-instellingen ofwel de ISP-instellingen. Even gegoogled hiervoor maar ik krijg de indruk dat aanpassen hiervan op dit type router niet mogelijk is.
Overigens, als XMS wel auto-negotiate heeft aanstaan, is aanpassen op de router overbodig.. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Moraxv op 09-05-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraxv schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:24:
[...]

Helaas ken ik deze router niet. Het zou ergens moeten zitten bij de WAN-instellingen ofwel de ISP-instellingen. Even gegoogled hiervoor maar ik krijg de indruk dat aanpassen hiervan op dit type router niet mogelijk is.
Overigens, als XMS wel auto-negotiate heeft aanstaan, is aanpassen op de router overbodig.. ;)
Dan zal het wel uit staan, anders zou ik nu toch geen probleem moeten hebben.
In ieder geval bedankt.

Iemand anders nog een oplossing of gewoon een andere router aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot wanneer is de planning van de snelheidupgrade eigenlijk?

Of is iedereen nu al geupgrade naar 24Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Ik nog niet in ieder geval.
De speedtest van BBned geeft redelijk consequent dit:
Your current bandwidth reading is: 15.89 Mbps which means you can download at 1.99 MB/sec. from our servers.
* bartware wacht geduldig af

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Bij mij is de upgrade ook nog niet doorgevoerd, ik zit nog steeds vrolijk rond de 1,8MBps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Denan, er is nog een stuk van Vathorst waar het geheel nog niet aangelegd is terwijl portaal al een toezegging gedaan had kwam van XMS het bericht later dat een aantal straten (natuurlijk waar ik woon) niet aangesloten gingen worden wegens te weinig interesse.

Ongeveer 2 maanden geleden is er een actie gestart om dit alsnog aangesloten te krijgen op XMS/Vathorstnet echter na het invullen van de vooraanschrijving heb ik niks verder meer vernomen, kan jij hier enig licht op schijnen?

[ Voor 26% gewijzigd door Ashrah op 09-05-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oversightt
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06-2007
is het glasvezel naast de telefoon lijn(koper/glas) van kpn of in plaats van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
oversightt schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:55:
is het glasvezel naast de telefoon lijn(koper/glas) van kpn of in plaats van??
Dat ligt er gewoon naast, als je wilt zou je dus over ADSL, Kabel en glas kunnen internetten ;)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
8192 kbps ADSL 8Mbps
8981.4 kbps YOU
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps

uitschieters naar: 17485.4 kbps YOU

hier ook nog niets verhoogd dus... :X
of is er een betere manier om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fried schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:23:
8192 kbps ADSL 8Mbps
8981.4 kbps YOU
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps

Heb je ook een router ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:14:
[...]

Dan zal het wel uit staan, anders zou ik nu toch geen probleem moeten hebben.
In ieder geval bedankt.

Iemand anders nog een oplossing of gewoon een andere router aanschaffen?
Je zou natuurlijk eens een computer direct op ons aansluitpunt kunnen aansluiten, dan weet je in ieder geval of het probleem je router is.
sylvesterrr schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:57:
Bij mij is de upgrade ook nog niet doorgevoerd, ik zit nog steeds vrolijk rond de 1,8MBps...
Wij upgraden nog steeds de abonnementen één voor één om de systemen niet te zwaar te belasten. Ik kan mensen eventueel een hogere prioriteit op de upgradequeue geven (bij hoge uitzondering!). Stuur dan je adresgegevens/debiteurnummer naar support@xtramediaservices.nl tav 'Martijn'.
Fried schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:23:
8192 kbps ADSL 8Mbps
8981.4 kbps YOU
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps

Ons bellen/emailen? :) Wij kunnen tenslotte zo zien wat voor profiel er op de lijn staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:56:
Je zou natuurlijk eens een computer direct op ons aansluitpunt kunnen aansluiten, dan weet je in ieder geval of het probleem je router is.
Klinkt misschien stom maar dat is helaas niet mogelijk, de kabels komen net tot de router, jullie kastje staat net iets verder weg.
denan schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:56:
Wij upgraden nog steeds de abonnementen één voor één om de systemen niet te zwaar te belasten. Ik kan mensen eventueel een hogere prioriteit op de upgradequeue geven (bij hoge uitzondering!). Stuur dan je adresgegevens/debiteurnummer naar support@xtramediaservices.nl tav 'Martijn'.
Het kan dus ook nog zijn dat ik nog helemaal geen upgrade heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:36:
[...]
Het kan dus ook nog zijn dat ik nog helemaal geen upgrade heb gehad.
Dat zou heel goed kunnen, maar aangezien dat al een aantal keer in dit topic naar voren kwam ging ik ervan uit dat je dat al gechecked had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:57
Als de snelheidsupgrade bij je is doorgevoerd, kan je dat dan zien in je instellingen in mijn XMS.
Daar staat bij mij nog steeds "Standaard heeft u een 10 Mbit/seconde verbinding".
Veranderd dat na de upgrade gelijk in "Standaard heeft u een 24 Mbit/seconde verbinding"?
Dan kan ik het daar gewoon in de gaten houden en hoef ik niet steeds allemaal speedtests uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:43:
[...]

Dat zou heel goed kunnen, maar aangezien dat al een aantal keer in dit topic naar voren kwam ging ik ervan uit dat je dat al gechecked had. :)
Ik wist dat het een aantal dagen zou duren maar aangezien ik sinds 1 mei een slechte (lage snelheid) verbinding heb dacht ik dat de upgrade misschien verkeerd was verlopen.
Het is dus gewoon toeval dat ik sinds die datum een lage snelheid heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb gisteren de planning eindelijk weer eens te pakken gekregen (nog 20 keer een antwoordapparaat gehad te hebben). De Jan Luykenlaan in Leiden die volgens de planning eerst in jan/feb al klaar zou zijn en vervolgens volgens de info van een maand geleden zeker de eerste week van mei, is nu weer met 'ongeveer' 2 maanden uitgesteld door onduidelijk problemen.
ik had rekeing gehouden met uitloop, maar het word nu toch wel erg krap allemaal. 07-07 loopt mijn tiscali contract af en ik het toch echt internet nodig voor mijn werk (en prive wil ik ook niet zonder). Lekker handig, planningen die iedere maand opschuiven.

Nouja, ik hoop dat ze het redden, en anders blijf ik maar bij mijn adsl, er is toch ook ng niemand die kan vertellen of ze nou wel of niet ewoon in de woonkamer gaan aansluiten, en als het in de meterkast komt is het toch ook zowieso zinloos.

Sorry voor de negatieve post, maar ik ben weer eens ernstig teleurgesteld. Als ik zie hoe de planning tot nu toe schijnbaar gaat mogen we blij zijn als er ergens in 2008 glas ligt (en dan vast nog op een onbereikbare plaats in huis) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
De jan luykenlaan zijn toch die flats bij de plesmanlaan?
Hebben ze daar de grond al eens open gebroken? zo ja, dan kun je op zich al zien waar het binnen gaat komen. De buizen liggen er al als het goed is. Lijkt me trouwens niet logisch dat het via de gallerij bij jullie naar binnen komt, dus ik zou denken via de balkonkant...en dan komt het inderdaad bij de woonkamer binnen. Is bij mij zo gegaan in ieder geval.

Als het in de meterkast binnenkomt is dat toch ook niet zo'n drama? trek je een ethernet kabeltje van waar je router staat naar dat ding en klaar....zo moeilijk is dat niet hoor.

Niet om jouw negativiteit in waarde te doen verminderen hoor.... maar waarom je oude lijn opzeggen als je nog niet eens opties voor iets hieuws heb? Ik heb gewacht met opzeggen van mijn tiscali tot alles hier ook daadwerkelijk lag. Heb het dus nu opgezegd, en meteen maar vast internet aangevraagd via xms (toch 6 maanden gratis, dus overlap boeit niet). Ik weet dat tiscali per jaar is, maar goed, dan hou je tiscali toch nog een jaar? het glasvezel gebeuren loopt niet weg hoor. En zo veel geld scheelt het niet. Enige echte grote voordeel is de up speed van xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Omdat als ik tiscali niet opzeg ik er meteen weer een jaar aan vast zit (toch weer 45 euro in de maand voor niks dan, en ja, ik weet het, ik heb een duur abonnenment). Als mij op 3 april verzekerd wordt dat het toch echt wel uiterlijk de eerste week van mei klaar is en ik zie dat mijn internet contract in juli afloopt zeg ik dat alvast op zodat ik dat niet vergeet en het abonnenment weer stiekum stilzwijgend een jaar verlengd wordt. Als er dan weer maanden uitgesteld wordt is dat niet echt fijn.

In de meterkast aansluiten is geen optie omdat ik dan met mijn utp kabeltje door minimaal 3 deuropeningen moet om bij mijn router te komen. Dat worden dus overal lelijke goten over de muur, overal gaten boren enz. niet echt praktisch. Wireless is met zo'n verbinding natuurlijk geen optie.

En inderdaad, glasvezel loopt niet weg, de speedupgrade is ook het enige dat boeit (zeker omdat ik maar net 15mbit haal met adsl). De upload zou helemaal fijn zijn, dan maakt het niet meer uit of ik thuis op werk aan het werk ben, of op werk thuis.

Ik heb eigenlijk nog niet aan de achterkant gekeken of er al kabels/goten liggen. ze zijn wel constatn van alles en nog wat aan het open breken in onze buurt, maar of dat voor de glasvezel is weet ik niet. het veld aan de achterkant heb ik eerlijk gezegd nog niet open zien liggen (maar nogmaals, daar kom ik niet vaak, alleen als ik de hond van m'n ouders te logeren heb).

Als laatste, het is natuurlijk wel fijn om ook echt profijt te hebben van je 6 maanden gratis internet.

En ach, zo erg is het uiteindelijk allemaal niet, als het ze niet lukt voor juli dan verleng ik tiscali toch gewoon een jaar (en dag van te voren verlengen is altijd makkelijker dan een dag van te voren opzeggen). Ik had me gewoon verheugd op die snelheid, eindelijk echt internet thuis, met een echte upload en download. Als ik dan weer een jaar moet wachten (want dubbel betalen vind ik echt zonde) ben ik gewoon teleurgesteld (want ik heb al genoeg plannen om de bandbreedte te benutten).

[ Voor 44% gewijzigd door milenko79 op 10-05-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Ja ik ken het probleem met het stilzwijgend verlengen. Heb zelf ook tiscali (tot morgen mijn xms werkt).
Alsnog moet ik wel zeggen dat je behoorlijk negatief bent. Het is niet de schuld van XMS dat er vertraging is. Vertraging kan altijd. Daarnaast kan niemand ooit met zekerheid zeggen wanneer werk wordt uitgevoerd. Erg veel factoren kunnen zorgen voor vertraging. Vind het erg vervelend voor je dat het bij jou allemaal niet lijkt te lukken, vooral omdat je die verbinding blijkbaar zo graag wil. Maar dat is niet de schuld van XMS.

Over waar de lijn binnen zal komen... ik heb je net al gezegd dat je dat grotendeels ook zelf al kan weten. Als de graafwerkzaamheden aan de achterkant hebben plaatsgevonden komt de lijn daar dus ook naar alle waarschijnlijkheid binnen. Dus kijk eerst daar even naar voordat je verder gaat over hoe onhandig de meterkast wel niet is.

Wireless geen optie? Oh? zie niet in waarom niet.

Daarnaast, onpractisch is het wel, het leggen van de kabels, maar nou niet echt problematisch lijkt me. Je kan kabels ontzettend goed wegwerken. Daarnaast, een gat door de muur doet vaak wonderen.

Ik snap dat je vooral even je ei kwijt wil, maar ik moet zeggen dat ik jouw negativiteit vooral erg zonde vind van de energie....die van jou dan. Lukt het XMS niet op tijd...tja... dan heb je nog allerlij opties. Je kan dan natuurlijk ook zo'n proef abbo nemen bij bijvoorbeeld casema....dat is meestal voor drie maanden... lijkt me perfect als overbrugging. Er zijn daarnaast vast ook wel ADSL aanbieders waar je het eerst een paar maanden op proef kan krijgen. En het overzetten gaat tegenwoordig zo snel dat je meestal nog maar 15 minuten zonder internet zit.

edit:
Je haalt maar 15 mbit met je adsl? Had ik ook.... maar ik ben toen gewoon overgestapt op de goedkopere 12 mbit lijn. Scheelde te veel geld voor de 3 mbit extra...terwijl ik trouwens effectief 13 mbit trek via tiscali.

[ Voor 6% gewijzigd door Day24 op 10-05-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Mwah, ik ben toch niet boos op xms. Ik vind het alleen jammer dat je in december al folders krijgt om het aan te vragen en dat je dan blij mag zijn als het er in juli of augustus ligt. Het enige dat ik xms kan verwijten is dat ze te graag werven. Ze kunnen ook pas met aanvragen opnemen beginnen op het moment dat ze werkelijk kunnen leveren.
Ennuh, 15mit of 12 mbit vind ik nog wel zo'n verschil dat ik er 5 euro in de maand voor over heb. (bij mijn ouders haalde ik tot een jaar geleden 19,5 mbit, dus terug naar 15 was al erg genoeg :) )

Verder, bedankt voor je tips. Ik zit inderdaad al te kijken naar een eventueel tijdelijk abonnement. Misschien dat dat een oplossing biedt (en ik weet het, het is nu nog niet aan de orde, maar je kan maar beter vooruit plannen, ik heb door een migratie van kpn naar bbned al een keer 4 maanden zonder internet gezeten, daar heb ik niet nog een keer zin in).

Wireless is geen optie omdat 54mbit wireless nog steeds de standaard is. (al mijn wireless hardware heeft althans die snelheid). Je haalt dan effectief misschien 30 mbit op je verbinding. Ik moet er niet aan denken dat ik 7 apparaten heb die samen 30 mbit moeten delen, dat schiet dus echt niet op (leuk hd filmpje tussen 2 pc's kopieren terwijl je ook nog iets wil down of uploaden? dat kan je dan wel vergeten. Zal je net de pech hebben dat jij of je buren ergens een leuke storingbron hebben staan, dan zakt het helemaal in. Nee, alles mag minimaal 100mbit full duplex, en als het even kan op een gigabit.

[ Voor 25% gewijzigd door milenko79 op 10-05-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
lethargy schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:23:
Als de snelheidsupgrade bij je is doorgevoerd, kan je dat dan zien in je instellingen in mijn XMS.
Daar staat bij mij nog steeds "Standaard heeft u een 10 Mbit/seconde verbinding".
Veranderd dat na de upgrade gelijk in "Standaard heeft u een 24 Mbit/seconde verbinding"?
Dan kan ik het daar gewoon in de gaten houden en hoef ik niet steeds allemaal speedtests uit te voeren.
Nee, dat niet. Deze pagina moet nog aangepast worden, maar als je hier op je internet snelheid klikt zul je een vinkje zien staan in 24Mbit als je al geupgrade bent.
milenko79 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:12:
Mwah, ik ben toch niet boos op xms. Ik vind het alleen jammer dat je in december al folders krijgt om het aan te vragen en dat je dan blij mag zijn als het er in juli of augustus ligt. Het enige dat ik xms kan verwijten is dat ze te graag werven. Ze kunnen ook pas met aanvragen opnemen beginnen op het moment dat ze werkelijk kunnen leveren.
Ennuh, 15mit of 12 mbit vind ik nog wel zo'n verschil dat ik er 5 euro in de maand voor over heb. (bij mijn ouders haalde ik tot een jaar geleden 19,5 mbit, dus terug naar 15 was al erg genoeg :) )

Verder, bedankt voor je tips. Ik zit inderdaad al te kijken naar een eventueel tijdelijk abonnement. Misschien dat dat een oplossing biedt (en ik weet het, het is nu nog niet aan de orde, maar je kan maar beter vooruit plannen, ik heb door een migratie van kpn naar bbned al een keer 4 maanden zonder internet gezeten, daar heb ik niet nog een keer zin in).

Wireless is geen optie omdat 54mbit wireless nog steeds de standaard is. (al mijn wireless hardware heeft althans die snelheid). Je haalt dan effectief misschien 30 mbit op je verbinding. Ik moet er niet aan denken dat ik 7 apparaten heb die samen 30 mbit moeten delen, dat schiet dus echt niet op (leuk hd filmpje tussen 2 pc's kopieren terwijl je ook nog iets wil down of uploaden? dat kan je dan wel vergeten. Zal je net de pech hebben dat jij of je buren ergens een leuke storingbron hebben staan, dan zakt het helemaal in. Nee, alles mag minimaal 100mbit full duplex, en als het even kan op een gigabit.
Je hebt ook gewoon gelijk wat betreft die planningen. Het probleem is echter dat op een paar locaties (waaronder deze) de opleveringen hopeloos vertraagd zijn door verschillende factoren. (buurtbewoners die niet thuis zijn, problemen met de aanleg, problemen in de constructie, afwijkende tekeningen van de huizen, etcetcetc). Wat dat betreft is het gewoon pech dat je net op een locatie woont die hier last van heeft. Op de andere locaties/steden heeft men de planning wel gewoon gehaald of was men hem zelfs voor.
Lastige flats/hoogbouwlocaties zullen er echter altijd blijven en de aannemer had de klanten eigenlijk wel moeten informeren dat het zou uitlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ja, nou ja, het is niet het einde van de wereld en ik weet ook wel hoe dat soort dingen gaan (ik had ook heus wel rekening gehouden met een paar weken uitloop). Natuurlijk zijn er altijd problemen, maar het is dan inderdaad wel fijn als dat inderdaad ook duidelijk is bij klanten. Uit ervaring weet ik dat je klanten blijer maakt met nee zeggen, dan ze morgen te beloven en het dan niet doen.

Ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk heus allemaal goedkomt, ik hoop alleen dat ik de tussentijd netjes kan overbruggen.

Misschien moet ik deze zomer maar gewoon eens van de zon gaan genieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt om een pc rechtstreeks te verbinden (zonder router ertussen dus).
Blijkbaar heb ik nog geen upgrade gehad dan.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat juist vanaf 1 mei tot nu toe de snelheid omlaag ging.
Met "autodetectie" en "100Mbps/half duplex" krijg ik de beste resultaten, maar nog steeds niet de snelheid als voorheen. 100Mbps/full duplex is nog slechter bij mij.

Wanneer is de upgrade eigenlijk afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
denan schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:26:
[...]
Je hebt ook gewoon gelijk wat betreft die planningen. Het probleem is echter dat op een paar locaties (waaronder deze) de opleveringen hopeloos vertraagd zijn door verschillende factoren. (buurtbewoners die niet thuis zijn, problemen met de aanleg, problemen in de constructie, afwijkende tekeningen van de huizen, etcetcetc). Wat dat betreft is het gewoon pech dat je net op een locatie woont die hier last van heeft. Op de andere locaties/steden heeft men de planning wel gewoon gehaald of was men hem zelfs voor.
Lastige flats/hoogbouwlocaties zullen er echter altijd blijven en de aannemer had de klanten eigenlijk wel moeten informeren dat het zou uitlopen.
Ik vind het ook wel schokkend om te moeten horen dat de Jan Luykenlaan blijkbaar weer uitgesteld is en dan ook nog via dit forum. Waarom in hemelsnaam? Mijn buisje ligt gewoon helemaal tot aan beneden en kunnen ze zo aansluiten. Het enige wat ze moeten doen is de plaats waar de boel binnenkomt even aansluiten op die buisjes en daar hebben ze voor een hoop vezels geen hulp van bewoners voor nodig. Dat heeft dus an sich niets met de "problemen van hoogbouw" te maken. Ze hadden die aansluitingen dus afgelopen januari ook al kunnen doen. Wat ik vooral frustrerend vind is dat er geen enkel inzicht wordt gegeven in waar de problemen nou eigenlijk precies liggen. Hebben ze niet goed gelast bij stukken waar ze nu niet meer goed bij kunnen? Zijn ze vergeten een stuk te graven? Willen ze wachten met mensen aan gaan sluiten tot werkelijk in elk appartement een vezel ligt (ook in die delen waar sommige bewoners nooit thuis zijn of geen toegang tot hun meterkast willen geven omdat ze zelf toch geen glasvezel willen)? Als we daar een idee over zouden hebben zouden we nog tips kunnen geven of in ieder geval een beter beeld kunnen krijgen waarom het allemaal zo lang moet duren en vooral over hoe lang het nog gaat duren.

[ Voor 50% gewijzigd door martdj op 11-05-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Leiden zeeheldenbuurt doet het nu... althans mijn straat.
Heb alleen op brt 1 zwart beeld.
Rare is... er is wel teletekst maar het beeld blijft gewoon zwart.
Verder eigenlijk geen klachten maar het is ook te kort om er nog veel over te zeggen het draait pas een dag.
Hier is het gelijk al 24 Mbit.
Het enige dat ik balen vind is dat als je nummer herkenning uit zet,je ook binnenkomend niet meer ziet (volgens de faq) voor mijn werk is het handig (lees absoluut noodzakelijk) dat ik anoniem bel omdat ze via een ander nummer moeten inbellen.
Ingaand is het om diezelfde reden erg handig dat ik de bellende nummers wel zie.

[ Voor 40% gewijzigd door Nick39 op 11-05-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
milenko79 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:49:
In de meterkast aansluiten is geen optie omdat ik dan met mijn utp kabeltje door minimaal 3 deuropeningen moet om bij mijn router te komen. Dat worden dus overal lelijke goten over de muur, overal gaten boren enz. niet echt praktisch. Wireless is met zo'n verbinding natuurlijk geen optie.
Aan die meterkast zul je toch echt wel vastzitten. Die vezel komt daar nu eenmaal uit en niet ergens anders. Ik had zelf al een ethernetkabel dus mijn computerkamer (de kamer die het verst van de meterkast af zit) en de woonkamer gelegd voor mijn xbox. Ik heb een router gekocht die je voor de XMS verbinding nodig hebt en die sluit ik dus in mijn woonkamer aan. Dan is het nog 16 meter kabel die ik deels via de plint voer en vervolgens via de deurpost in de hoeken kan vastlijmen (20m kabel kun je gratis afhalen bij het "XMS huis" op de Cruciuslaan). Bij de ramen boven de deur naa de gang en de meterkastdeur zitten aan de rechterkant al kleine openingen waar die kabel doorheen kan dus geboord hoeft er niet te worden.

Als je echt niet wilt boren/kabels trekken heb je nog een paar opties:
- Ethernet via het stopcontact. Is niet de goedkoopste oplossing, maar heeft voldoende doorvoer om je 24 Mbit/s vol te kunnen stouwen.
- Als je al een wireless router hebt, een range extender in de meterkast. Dan heb je alleen wireless tussen de meterkast en je router (oftewel tussen je netwerk en het Internet), maar gaat al je overige netwerkverkeer via kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:54:
[...]

Ik vind het ook wel schokkend om te moeten horen dat de Jan Luykenlaan blijkbaar weer uitgesteld is en dan ook nog via dit forum. Waarom in hemelsnaam? Mijn buisje ligt gewoon helemaal tot aan (snip)
Daar had ik je ook nog een mail over gestuurd. Het is niet zo dat er na die email van mij nog "extra vertraging" is geweest. Het schijnt te maken te hebben met aanlegproblemen met het netwerk. Volgens de aannemer staat deze locatie wel op prioriteit 1 qua aanleg en men heeft extra mensen vrijgemaakt om deze problemen op te lossen.
Nick39 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:20:
Leiden zeeheldenbuurt doet het nu... althans mijn straat.
Heb alleen op brt 1 zwart beeld.
Rare is... er is wel teletekst maar het beeld blijft gewoon zwart.
Verder eigenlijk geen klachten maar het is ook te kort om er nog veel over te zeggen het draait pas een dag.
Hier is het gelijk al 24 Mbit.
Het enige dat ik balen vind is dat als je nummer herkenning uit zet,je ook binnenkomend niet meer ziet (volgens de faq) voor mijn werk is het handig (lees absoluut noodzakelijk) dat ik anoniem bel omdat ze via een ander nummer moeten inbellen.
Ingaand is het om diezelfde reden erg handig dat ik de bellende nummers wel zie.
1) Als er teletekst zit op een zender zou er ook beeld moeten zijn. Teletekst komt namelijk mee met het beeldsignaal. Het kan echter wel zijn dat er teveel demping ergens in je kabels zit waardoor het beeld wegvalt, maar bvb geluid en teletekst wel werken. Of BRT1 zend gewoon even zwart beeld uit, dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.
2) Dit hangt af van de software/revisie van de telefonie-adapter. Het beste kun je even anoniem bellen aanzetten en dan kijken of nummervermelding wel of niet werkt.
martdj schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:23:
[...]

Als je echt niet wilt boren/kabels trekken heb je nog een paar opties:
- Ethernet via het stopcontact. Is niet de goedkoopste oplossing, maar heeft voldoende doorvoer om je 24 Mbit/s vol te kunnen stouwen.
- Als je al een wireless router hebt, een range extender in de meterkast. Dan heb je alleen wireless tussen de meterkast en je router (oftewel tussen je netwerk en het Internet), maar gaat al je overige netwerkverkeer via kabels.
1) De meeste 'ethernet via het stopcontact'-oplossingen komen in de praktijk niet boven de 6-10Mbit uit ondanks de geadverteerde snelheden. Dat zou zonde zijn van je 24Mbit aansluiting.
2) Voor wireless routers gaat hetzelfde op. 10Mbit zou geen probleem moeten zijn, maar 24/24Mbit is voor de meeste (goedkope) routers teveel van het goede. Let er hierbij dus goed op dat je een router aanschaft die volgens de leverancier echt geschikt is om deze snelheden wireless te routeren. Weet je het niet zeker spreek dan met de leverancier af dat je de router terug mag brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ook rechtstreeks aan de kast, BRT 1 zwart beeld en dat is al sinds gisteren.
Alle andere netten perfect beeld.
XMS helpdesk: is een bekend probleem,wordt aan gewerkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 11-05-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:02:
Ook rechtstreeks aan de kast, BRT 1 zwart beeld en dat is al sinds gisteren.
Alle andere netten perfect beeld.
XMS helpdesk: is een bekend probleem,wordt aan gewerkt.
Klopt, ik zat in een overleg en hoorde inderdaad de melding net. Hertzinger (de tv leverancier) is al met deze storing bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:55:
[...]

Heb je ook een router ertussen?
ja er zit een router tussen, maar dat zou in principe toch niets moeten uitmaken als die 100mbit is?

van speedtest.bbned.nl download ik dat 100mb bestand met 1.83 MB/sec

ik heb net in mijnxms een vinkje gezet bij 24mbit, hier stond nog niks, wel stond er dat dat de standaard waarde is. maargoed.
ik zal eens een mailtje wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
denan schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:43:
[...]

Daar had ik je ook nog een mail over gestuurd. Het is niet zo dat er na die email van mij nog "extra vertraging" is geweest. Het schijnt te maken te hebben met aanlegproblemen met het netwerk. Volgens de aannemer staat deze locatie wel op prioriteit 1 qua aanleg en men heeft extra mensen vrijgemaakt om deze problemen op te lossen.

[...]
Ten tijde van je laatste mail werd door "Patrick" nog week 20 afgegeven. Nu is dat dus weer opgeschoven naar "datum nog niet bekend" (tegen mij zei hij vandaag dat ze hoopten op juni).

1) De meeste 'ethernet via het stopcontact'-oplossingen komen in de praktijk niet boven de 6-10Mbit uit ondanks de geadverteerde snelheden. Dat zou zonde zijn van je 24Mbit aansluiting.
De ethernet via het stopcontact adapters zijn de laatste maanden ook wel geëvolueerd. Als ik deze productsurvey over de Netgear adapters mag geloven, zouden die snel genoeg zijn om van je 24Mbit/s te kunnen genieten. Voor deze dingetjes betaal je schijnbaar wel 84 euro per stuk en je hebt er twee nodig, dus het is absoluut wel een dure oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Gelukkig werkt bij de door mij gebruikte adapter het nummer onderdrukken wel goed, uitgaand is geblokkeerd maar inkomend kan ik nog steeds het nummer zien.
Overigens werkt *31* als prefix in de telefoon,bv als instelling voor huiscentrale of simpel ingeprogrammeerd voor elk nummer ook.

Ben benieuwd wat de verdere opties van de gebruikte apparatuur zijn,is er ergens een gebruiksaanwijzing van de DRG418s te downloaden ??

Verder,kan ik ergens aangeven dat ik niet in een telefoonboek wil worden opgenomen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 11-05-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
In wireless heb ik helaas niet veel vertrouwen. Via het stopcontact zou wel mooi zijn (en als het echt goed werkt heb ik dat geld er ook nog wel voor over). Moet ik alleen nog een stopcontact in mijn meterkast. Legt protaal die ook aan dan? (want er is er sowieso 1 nodig voor het modem van xms natuurlijk).

MartDj, Je zegt dat bij jou de vezel al ligt, maar ik heb bij mij eerlijk gezegd nog niks zien liggen. zijn ze bij jou binnen geweest om het aan te sluiten (ik heb daar in ieder geval nooit een verzoek over ontvangen. ? En hebben ze bij jou ook al een stopcontact gemaakt in de meterkast of was dat er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
had net voor m'n werk toevallig iemand van volker stevin aan de lijn, die zegt dat er vergunning problemen zijn en dat de jan luykenlaan daarom nog niet is aangesloten. de vraag is dan natuurlijk wat voor vergunning, maarja, het is dus schijnbaar niet een technisch iets (volgens deze meneer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
3 dagen geleden mijn aanvraag voor internet gedaan, vandaag even gebeld of het wel aangekomen was en toen werd mij verteld dat het er allemaal in staat, maar dat er nog goedkeuring nodig is van het systeem.... iemand enig idee hoe lang dat dan nog duurt? Ben verder niet ongeduldig ofzo....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
milenko79 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:57:
In wireless heb ik helaas niet veel vertrouwen. Via het stopcontact zou wel mooi zijn (en als het echt goed werkt heb ik dat geld er ook nog wel voor over). Moet ik alleen nog een stopcontact in mijn meterkast. Legt protaal die ook aan dan? (want er is er sowieso 1 nodig voor het modem van xms natuurlijk).

MartDj, Je zegt dat bij jou de vezel al ligt, maar ik heb bij mij eerlijk gezegd nog niks zien liggen. zijn ze bij jou binnen geweest om het aan te sluiten (ik heb daar in ieder geval nooit een verzoek over ontvangen. ? En hebben ze bij jou ook al een stopcontact gemaakt in de meterkast of was dat er al?
Ik moet iets specifieker zijn merk ik. De vezel ligt er nog niet, maar wel de buis waar de vezel doorheen geblazen moet worden. De vezel zelf komt pas op de dag dat je aangesloten wordt, maar dat blazen is niet het grootste werk. Portaal heeft idd ook een stopcontact in de meterkast laten maken. Als dat er bij jou niet zit, zou ik daar Portaal eens over bellen want dat is verder niet de verantwoordelijkheid van XMS.
Vergunningsproblemen? Dan ben ik ook wel heel benieuwd wat voor vergunning dat dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:51:
Het is me gelukt om een pc rechtstreeks te verbinden (zonder router ertussen dus).
Blijkbaar heb ik nog geen upgrade gehad dan.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat juist vanaf 1 mei tot nu toe de snelheid omlaag ging.
Met "autodetectie" en "100Mbps/half duplex" krijg ik de beste resultaten, maar nog steeds niet de snelheid als voorheen. 100Mbps/full duplex is nog slechter bij mij.

Wanneer is de upgrade eigenlijk afgerond?
Bij mij ging vanmiddag de snelheid ook ineens naar beneden. Kwam niet meer boven de 3-4 Mbit/s. De hele boel reset, pc rechtstreeks aangesloten (dat lukte niet, verbinding kwam niet tot stand). Daarna weer met router ertussen pc aangesloten en nu heb ik weer de oude snelheid 13-14 Mbit/s en dus nog steeds niet de beloofde 24 Mbit/s.

@kees-kees: Hoe zit het nu met jou snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethargy schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:36:
[...]

Bij mij ging vanmiddag de snelheid ook ineens naar beneden. Kwam niet meer boven de 3-4 Mbit/s. De hele boel reset, pc rechtstreeks aangesloten (dat lukte niet, verbinding kwam niet tot stand). Daarna weer met router ertussen pc aangesloten en nu heb ik weer de oude snelheid 13-14 Mbit/s en dus nog steeds niet de beloofde 24 Mbit/s.

Helaas nog steeds beroerd.
Heb ook geen idee wanneer de upgrade is afgerond, dan weet ik tenminste zeker of het aan mijn instellingen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtrustno1
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 15:53
lethargy schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:36:
[...]

Bij mij is vandaag ook de snelheid omlaag gegaan ipv omhoog. Ik zit nu ook nog op ongeveer 4 Mbit/s. Was gisteravond nog ca 15 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:31
Onze upload speed in Utrecht ligt sinds vanmiddag rond de 60 kilobyte/seconde. Best jammer als je bij je ouders zit en een divx vanaf de glasvezelverbinding daarheen wil streamen :'(

Edit: lijkt ergens een peering-verbinding te zijn die eruit ligt ofzo. Naar 't xs4all netwerk upload ik wel met 1MB/sec :?

[ Voor 26% gewijzigd door T_E_O op 11-05-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
djtrustno1 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:43:
[...]

Bij mij is vandaag ook de snelheid omlaag gegaan ipv omhoog. Ik zit nu ook nog op ongeveer 4 Mbit/s. Was gisteravond nog ca 15 Mbit/s.
Bij speedtest.bbned haalde ik altijd een score van 14 - 17 Mbit/s. Nu haal ik max. 8 Mbit/s en meestal maar 3 - 4 Mbit/s. Verbinding is erg instabiel, maar mijn "oude snelheid" haal ik helaas niet meer.
Misschien zijn er dan toch capaciteitsproblemen bij XMS. Ik heb in mijn instellingen niets veranderd en de snelheid is opeens vandaag ingezakt.
Was ik eerst heel blij dat er een snelheidsverhoging kwam en nu is de snelheid ingezakt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethargy schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:21:
[...]

Bij speedtest.bbned haalde ik altijd een score van 14 - 17 Mbit/s. Nu haal ik max. 8 Mbit/s en meestal maar 3 - 4 Mbit/s. Verbinding is erg instabiel, maar mijn "oude snelheid" haal ik helaas niet meer.
Misschien zijn er dan toch capaciteitsproblemen bij XMS. Ik heb in mijn instellingen niets veranderd en de snelheid is opeens vandaag ingezakt.
Was ik eerst heel blij dat er een snelheidsverhoging kwam en nu is de snelheid ingezakt. :'(
Hier dus precies hetzelfde sinds 1 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 18:43
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:37:
[...]

Hier dus precies hetzelfde sinds 1 mei.
En hier in Maarssen idem sinds vandaag...

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Utrecht zijn de ping-tijden echt waardeloos en packetloss ook. Daarnaast download max 300kb/s en upload iets van 80kb/s.
Zullen wel wat problemen zijn, dit ervaar ik sinds vandaag.

Anderen in utrecht met hetzelfde probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

klinkt als bandwidth problemen bij xms :)

Zal wel aangepakt worden.

Alleen hopen dat het gewoon via capaciteits vergroting gaat.
En niet bijv. op de chello manier (aka protocol knijpen).
Waardoor je dus bijv niet meer kan torrenten ofzo.

Heb je alsnog niks aan de snelheid.

[ Voor 77% gewijzigd door GekkeR op 12-05-2007 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 18:43
Ok, zo te zien is e.e.a. weer in orde, heb nu weer snelheden van 14 tot 18 mb/sec.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benjenkins schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 02:10:
Ok, zo te zien is e.e.a. weer in orde, heb nu weer snelheden van 14 tot 18 mb/sec.

:)
Jep, eea is weer in orde. Download snelheden zijn weer prima - upload is echter nog steeds brak. Maar goed, het leven is alweer draaglijker geworden _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik eindelijk de upgrade gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/8011/speedtestah7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Bij speedtest.bbned kom ik nog steeds niet boven de 13-14 Mbit/s.
Heb net een test bij speedtest.mangelot.nl gedaan en daar kreeg ik een max. score van 26886,6 kbps.
Dus hier is de upgrade nu ook gedaan. Maar die 26 Mbps heb ik niet constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

Ik ben ook geupgrade naar 24-Mbit, ik haal nu een download snelheid van 2,80 MB/s stabiel via Eweka usenet. En even voor de duidelijkheid, met Windows Vista. 8)

Alleen is de upload maar 1,30MB/s als ik een 100MB.bin bestand upload naar de ftp server van xms.
Dit is wel een beetje jammer van xms. Ik heb verder nergens anders de upload snelheid kunnen testen,
maar zou het zo kunnen zijn dat de upload naar de ftp van xms gecapped is op 1,30MB/s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Utrecht Lunetten is het nog zwaar brak met XMS. Ben benieuwd wanneer ze het oplossen. Net was het zelfs even down :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Even 2 vraagjes aan de TD heren :

Vraag1: Wat nieuwsgroepen betreft begrijp ik dat alleen tekst nieuwsgroepen ondersteund worden ?
Dus geen binaries ?? (wat heb je dan aan zo'n speed vraag ik me af)

Vraag 2: Heb ik nog iets aan mijn "oude" decoder van Casema voor digitale tv (irdeto) zodra dit komt of moet ik weer aan een nieuwe decoder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nick39 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:06:
Even 2 vraagjes aan de TD heren :

Vraag1: Wat nieuwsgroepen betreft begrijp ik dat alleen tekst nieuwsgroepen ondersteund worden ?
Dus geen binaries ?? (wat heb je dan aan zo'n speed vraag ik me af)
Je kunt een payserver nemen, dan kun je wel high-speed leechen. Zo'n high-speed verbinding is ook heel handig als je graag streamt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
WietBoer schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:42:
Ik ben ook geupgrade naar 24-Mbit, ik haal nu een download snelheid van 2,80 MB/s stabiel via Eweka usenet. En even voor de duidelijkheid, met Windows Vista. 8)

Alleen is de upload maar 1,30MB/s als ik een 100MB.bin bestand upload naar de ftp server van xms.
Dit is wel een beetje jammer van xms. Ik heb verder nergens anders de upload snelheid kunnen testen,
maar zou het zo kunnen zijn dat de upload naar de ftp van xms gecapped is op 1,30MB/s ?
Ligt eerder aan de tcp/ip packet buffer size die je ingesteld heb in je FTP client. Voorheen met de trage DSL connecties ondervond niemand problemen met de default settings.

De buffersize opschroeven wil vaak helpen, met zo'n giga snelle lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:49:
Hier in Utrecht zijn de ping-tijden echt waardeloos en packetloss ook. Daarnaast download max 300kb/s en upload iets van 80kb/s.
Zullen wel wat problemen zijn, dit ervaar ik sinds vandaag.

Anderen in utrecht met hetzelfde probleem?
Ja ik heb hetzelfde probleem woon in Lunetten, zeer ongunstige ping.

check 12 mei:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/125294606.png

en 8 mei:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/123323039.png

Dacht eerst dat het aan me router lag, heb even alle stekers er opnieuw ingedaan, maar nog steeds een erg hoge ping soms zit ie zelfs over de 210 ms op speedtest.net.

Vooral die hoge ping irriteer ik me aan, maargoed mischien ligt dat nu wel aan het weer ofzo, ik wacht even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtrustno1
Bij mij is de ping ook nog slecht, dus je bent niet de enige in Lunetten. Snelheid schommelt tussen 8 en 14 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Whoei, bij mij is de snelheidsverhoging inmiddels doorgevoerd. Zowel mijn up- als downloadsnelheid ligt rond de 3MB/s. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:26:
[...]
Ja ik heb hetzelfde probleem woon in Lunetten, zeer ongunstige ping.

check 12 mei:
[afbeelding]

en 8 mei:
[afbeelding]

Dacht eerst dat het aan me router lag, heb even alle stekers er opnieuw ingedaan, maar nog steeds een erg hoge ping soms zit ie zelfs over de 210 ms op speedtest.net.

Vooral die hoge ping irriteer ik me aan, maargoed mischien ligt dat nu wel aan het weer ofzo, ik wacht even af.
Meld deze storingen aub allemaal (met je adresgegevens, je snelheid en de servers waarop je getest hebt->aub ook onze eigen FTP server) op support@xtramediaservices tav martijn. Dit kan echt weinig met de upgrade te maken hebben dus ik vermoed dat er ergens een router in Utrecht staat te ' buggen' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Laatst online: 25-10-2020
@Denan. Ik heb je net ook nog even gemaild via het support adres ivm oude tarieven op http://mijn.xmsnet.nl/instellingen.php?wat=internetopties .
Succes ermee.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Uploadproblemen?
Het volledige netwerk en onze interfaces op de AMS-IX zijn geupgrade. Hiermee is er weer voldoende capaciteit om alle klanten de volledige bandbreedte op de nieuwe 24Mbit basissnelheid te bieden. Via dit forum komen er echter klachten binnen dat de upload plots niet boven de 50-100Kbyte/sec uit komt.
De nieuwe interfaces worden momenteel nog geconfigureerd/gefinetuned om alle traffic in goede banen te leiden dus ik sluit niet uit dat er ergens iets mis gaat. Wat wel opvalt is dat slechts een klein aantal klanten klagen over dit probleem dus het kan ook locatiegebonden zijn, of het heeft te maken met de verbinding tussen onze nieuwe interface en de locatie waar jullie naar uploaden. Om dit te onderzoeken heb ik zoveel mogelijk info nodig, dus aub alles (uploadserver, adresgegevens klant, pingresponstijden, tests op onze eigen server etcetc) emailen naar support@xtramediaservices.nl tav martijn.
FTP upload tests via de XMS server
Belangrijk puntje is wel dat onze FTP server op een 100Mbit locatie staat. Mochten de uploads op onze eigen FTP fluctueren dan is het waarschijnlijk even druk op de server. Wij zijn nog steeds de mogelijkheden van een eigen speedtest-server aan het onderzoeken maar de eisen die hieraan gesteld worden liggen een stuk hoger dan bij een testserver binnen een adsl/kabel netwerk.
Netwerkcapaciteit
Zoals eerder al aangegeven zijn alle interfaces geupgrade en is er weer voldoende capaciteit voor alle huidige gebruikers op 24/24Mbit. Aangezien er nog capaciteit genoeg is om het tienvoudige aan klanten aan te kunnen zijn eventuele snelheidsproblemen ook niet terug te leiden tot capaciteitsproblemen. XMS zal in ieder geval nooit de bandbreedte gaan ' sturen' door aan trafic-shaping te doen en bepaalde vormen van dataverkeer een lagere prio/bandbreedte te geven. (Natuurlijk heeft VOIP-verkeer wel een hogere prio dan normaal verkeer.)
Probleemmeldingen
Wij monitoren het netwerk natuurlijk 24/7 maar er kan altijd iets gebeuren dat buiten de monitoring valt of niet direct opvalt. Merk je iets vreemds binnen het netwerk, met de televisiedienst of de telefoniedienst->Meld dit dan altijd bij de servicedesk of op het support@xtramediaservices.nl emailadres. Ik lees dit forum meestal alleen onder werktijd en als ik het druk heb met andere dingen dan zal ik het forum zelfs helemaal niet bijhouden. Problemen/klachten op dit forum posten is dus niet altijd de snelste weg naar een oplossing :)
Als onze klanten zijn jullie meestal de eersten die merken dat er iets mis gaat, dus jullie zijn betrouwbaarder dan elk ander monitoringsysteem!

Add:Software
Kort puntje nog: Vergeet bij het testen van de uploadsnelheid dat de software die je gebruikt ook van belang is. Uit ervaring weten wij dat ACEftp niet gecapped is op bepaalde max-uploads, maar veel andere programma's hebben dit wel. Vooral shareware versies hebben een cap op 0.5 of 1Mbit. Filezilla komt bijvoorbeeld nooit boven de 800Kbit uit.

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 13-05-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtrustno1
sylvesterrr schreef op zondag 13 mei 2007 @ 11:55:
Whoei, bij mij is de snelheidsverhoging inmiddels doorgevoerd. Zowel mijn up- als downloadsnelheid ligt rond de 3MB/s. :)
Bij mij nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@denan,
Hallo, ik ben net hier lid geworden omdat ook ik graag 'aan het glas' wil. Pfff....was een flink boekwerk om alle posts door te lezen, maar alle respect voor je vele posts! En ook de snelheid van reageren!
Complimenten hoor.
Ik zag dat SuperNova vanaf 22 maart jl niet meer gereageerd heeft.
Ook ik heb een Demon account dat eindigd en naar XS4All overgaat. Na het lezen van de posts kijk ik dan ook verlangend uit naar de aanleg van glasvezel in Hoogland.
Maar... het is erg stil vanuit de initiatiefnemers hier in het dorp. De laatste info-avond was vorig jaar (nov. dacht ik), daarna is niets meer vernomen.
Kortom, heb jij nog een update over Hoogland?
Alvast mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:18:
[...]

Meld deze storingen aub allemaal (met je adresgegevens, je snelheid en de servers waarop je getest hebt->aub ook onze eigen FTP server) op support@xtramediaservices tav martijn. Dit kan echt weinig met de upgrade te maken hebben dus ik vermoed dat er ergens een router in Utrecht staat te ' buggen' .
Ik woon trouwens op de Simplonbaan in Lunetten. Heb pas sinds mei last van die hoge ping, voor de rest ben ik echt super tevreden met het glasvezel!

Respect voor XMS, alleen al voor de support in deze topic. d:)b
Daar kunnen heel wat andere providers een voorbeeld aan nemen (he Wanadoo! :( )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

Hier in arnhem gaat de download van de bbned speedtest van 100mb op 2.8-3 MB/s. De upload, gemeten op speedtest.nl. zit vaak rond de 3 MB/s dus ik heb hier nergens problemen, gaat op topsnelheid :)

Litebit.eu voorraad check :).

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.