XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 61.878 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Bedankt voor de laatste post Denan , vroeg me al af hoe XMS om zou gaan met capaciteit.

Nu alleen nog wachten tot hier de wijk wordt aangesloten :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet (lees: mij betrekkend) zijn de ping tijden, snelheden etc. weer prima in Lunetten. Als het weer gebeurd, hoor je van me. De download snelheid ligt erg hoog, upload ook prima - pings ok :)

Cheerio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:11:
Voor zover ik weet (lees: mij betrekkend) zijn de ping tijden, snelheden etc. weer prima in Lunetten. Als het weer gebeurd, hoor je van me. De download snelheid ligt erg hoog, upload ook prima - pings ok :)

Cheerio.
De problemen bleken te liggen in een "brakke" interface. Op papier is het een 1Gig interface, maar in de praktijk kwam deze niet boven de 150Mbit uit. Een deel van het verkeer vanuit Utrecht ging over deze interface en dat was de reden dat de latency hoog was en de snelheden niet klopten. Zaterdag zijn twee engineers van ons naar de AMS-IX locatie geweest om de interface te vervangen.
Raceman schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:35:
@Denan. Ik heb je net ook nog even gemaild via het support adres ivm oude tarieven op http://mijn.xmsnet.nl/instellingen.php?wat=internetopties .
Succes ermee.
Oops.. dit zal vandaag nog aangepast worden.
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:57:
Kortom, heb jij nog een update over Hoogland?
Alvast mijn dank.
Volgens mij is de initiatiefgroep in Hoogland gestopt vanwege het gebrek aan interesse. Ik kan niet spreken voor de contactpersoon van de GNEM die hiermee belast was, maar wij hebben al tijden niets van hoogland gehoord. Ik zal dit even uitzoeken.

Add: Dataverbruik

Toch appart om te zien dat het dataverbruik outgoing zo'n 150-200Mbit hoger ligt dan het dataverbruik incomming :)
De interface voor het XMS netwerk is de enige die zo'n verdeling heeft.. normaal ligt het uitgaande verkeer op ongeveer 10% van het inkomende verkeer..

Ik hoop dat de meeste klanten hun torrent-clients uitzetten als ze niet nodig zijn.. Met een 24Mbit upload sta je binnen no-time in de "most wanted list" van Brein.

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 14-05-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Was ook wel te verwachten natuurlijk.
Alle digibeten met glasvezel laten limewire,bittorrent,andere p2p spul, gewoon vollop draaien zonder limiet.
Zal ook moeilijk zijn deze groep te bereiken om ze wat meer bewust met bandbreedte om te laten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn alle snelheidsverhogingen nu al doorgevoerd? want ik zit nog steeds te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:57
GekkeR schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:29:
Was ook wel te verwachten natuurlijk.
Alle digibeten met glasvezel laten limewire,bittorrent,andere p2p spul, gewoon vollop draaien zonder limiet.
Zal ook moeilijk zijn deze groep te bereiken om ze wat meer bewust met bandbreedte om te laten gaan :)
Of je hebt gewoon een FTP-server, waarop je familie en vrienden je eigen foto's en filmpjes kunnen downloaden. Gewoon legaal en zo benut je ook nog je geweldige uploadsnelheid.
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:46:
zijn alle snelheidsverhogingen nu al doorgevoerd? want ik zit nog steeds te wachten.
Zie de post van Denan van zondag 13 mei, alles is geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan, even een testje gedaan met Aceftp naar de ftp van xms. Upload 800Kb download 1800Kb.

Speedtest zegt bij mij ook dat ik rond de 4Mbps zit. Router is een D-link 4100. Enig idee of zal ik de klantenservice even bellen?

amersfoort 3813jg 59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
@Denan,

Momenteel loopt het 'project' in arnhem zuid (de laar) inmiddels anderhalve maand, is er al iets te zeggen in de groei in aanmeldingen ..? Wanneer is de bedoeling dat het onderzoek of het reëel is om Arnhem te verglazen geheel afgerond is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:46:
Op ongeveer 500 aansluitingen na zijn alle upgrades voltooid. Email anders even support@xtramediaservices.nl met je adresgegevens om te kijken of het abonnement al geupgrade is, of bel de CSD even op 0800 555 2 555.
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:31:
Denan, even een testje gedaan met Aceftp naar de ftp van xms. Upload 800Kb download 1800Kb.

Speedtest zegt bij mij ook dat ik rond de 4Mbps zit. Router is een D-link 4100. Enig idee of zal ik de klantenservice even bellen?

amersfoort 3813jg 59
Afgenomen snelheid: 24 Mbps
De upgrade is dus al voltooid. Probeer het eens zonder je router ertussen, wellicht dat dat scheelt.
Aub niet speedtesten op speedtest.nl, maar gebruik http://speedtest.bbned.nl.
bobje1986 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:32:
@Denan,

Momenteel loopt het 'project' in arnhem zuid (de laar) inmiddels anderhalve maand, is er al iets te zeggen in de groei in aanmeldingen ..? Wanneer is de bedoeling dat het onderzoek of het reëel is om Arnhem te verglazen geheel afgerond is?
Er zijn inderdaad al een hoop aanmeldingen binnen, maar sinds een week gaan XMS teams ook in de wijk zelf langs om uit te leggen wat glasvezel inhoud. Eind juli zullen wij weten of het haalbaar is om de laar te verglazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Joehoe, vandaag is de glasvezel plots in mijn meterkast gelegd.
Ik werd vanochtend wakker en hoorde buiten op de stoep een paar mensen over ons huisnummer kletsen. Wat bleek, de glasvezel monteurs. Hard naar buiten geroepen en gevraagd of ze vandaag maar gelijk kunnen beginnen, en jawel :)

Ondertussen ligt dan ook de glasvezel en het modem in de meterkast.

@ Denan . Wat voor wijn drink je eigenlijk? Wit/Rood / Zoet/Droog?

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Raceman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:56:
Joehoe, vandaag is de glasvezel plots in mijn meterkast gelegd.
Ik werd vanochtend wakker en hoorde buiten op de stoep een paar mensen over ons huisnummer kletsen. Wat bleek, de glasvezel monteurs. Hard naar buiten geroepen en gevraagd of ze vandaag maar gelijk kunnen beginnen, en jawel :)

Ondertussen ligt dan ook de glasvezel en het modem in de meterkast.

@ Denan . Wat voor wijn drink je eigenlijk? Wit/Rood / Zoet/Droog?
Rood.. zoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Offtopic:
Volgens de leverancier eind v/d week bij jullie postbus. Laat het me even weten als die aan is gekomen, m'n eerste wijn bestelling over internet :P

Ontopic:
- Ik heb gister 48MBit aangeklikt, is dat dan ook al hetgene waar die binnen 48 uur mee geactiveerd gaat worden, of krijg ik dat vanaf 1 juni? Klantnr 399609
- Ik heb een vast IP adres, jouw collega heeft die me doorgegeven, ik vergat het aan jou te vragen toen ik je aan de telefoon had. Alleen volgens Windows moet ik toch een DNS invullen en kan ik niet aanklikken dat die handmatig toegewezen moet worden. Heb je voor mij de nameserver ip adressen?

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Raceman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:04:
[...]

Offtopic:
Volgens de leverancier eind v/d week bij jullie postbus. Laat het me even weten als die aan is gekomen, m'n eerste wijn bestelling over internet :P

Ontopic:
- Ik heb gister 48MBit aangeklikt, is dat dan ook al hetgene waar die binnen 48 uur mee geactiveerd gaat worden, of krijg ik dat vanaf 1 juni? Klantnr 399609
- Ik heb een vast IP adres, jouw collega heeft die me doorgegeven, ik vergat het aan jou te vragen toen ik je aan de telefoon had. Alleen volgens Windows moet ik toch een DNS invullen en kan ik niet aanklikken dat die handmatig toegewezen moet worden. Heb je voor mij de nameserver ip adressen?
offtopic:
Hmmm.. toch wel op mijn naam he? ;)
ontopic:
- Dat is geen klantnummer van ons.. typo?
- Hmm dat is niet genoeg aangezien je ook de default gateway moet invullen. Onze DNS servers zijn in ieder geval:
Prim DNS: 217.149.192.6
Sec DNS: 217.149.196.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
denan schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:11:
[...]

offtopic:
Hmmm.. toch wel op mijn naam he? ;)
ontopic:
- Dat is geen klantnummer van ons.. typo?
- Hmm dat is niet genoeg aangezien je ook de default gateway moet invullen. Onze DNS servers zijn in ieder geval:
Prim DNS: 217.149.192.6
Sec DNS: 217.149.196.6
Wijn voor Martijn XMS , zoals ergens in dit topic vermeld.

Lol, hele dikke typo (vanaf Speedxs ADSL provider infoblad overgetypt)
38260 / Zevenwouden 208, 3524 CX Utrecht

Gateway en Subnet heb ik ook doorgekregen van hem.
Als ik nu de gegevens trouwens al invul krijg ik een IP conflict, maar ik gok erop dat het komt doordat de activeringstijd nog niet is verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Raceman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:17:
[...]

Wijn voor Martijn XMS , zoals ergens in dit topic vermeld.

Lol, hele dikke typo (vanaf Speedxs ADSL provider infoblad overgetypt)
38260 / Zevenwouden 208, 3524 CX Utrecht

Gateway en Subnet heb ik ook doorgekregen van hem.
Als ik nu de gegevens trouwens al invul krijg ik een IP conflict, maar ik gok erop dat het komt doordat de activeringstijd nog niet is verstreken.
Het abonnement staat inderdaad al op 48Mbit. Ik heb een aantal diensten vast handmatig aangezet dus met een beetje mazzel zul je al over een uur kunnen internetten. Zoniet dan zul je toch echt die 48 uur moeten afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
denan schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:35:
[...]

Het abonnement staat inderdaad al op 48Mbit. Ik heb een aantal diensten vast handmatig aangezet dus met een beetje mazzel zul je al over een uur kunnen internetten. Zoniet dan zul je toch echt die 48 uur moeten afwachten :)
Het werkt fantastisch. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:52
Ben vandaag m'n eerste probleem tegen gekomen met XMS :( Kom ik thuis van mijn werk; ben ik afgesloten, en dat terwijl ik de papieren allemaal compleet thuis heb met "Gefeliciteerd! U bent aangesloten....." Ik heb de support daarom maar gebeld en werd gelukkig wel snel geholpen, ik moest me maar even opnieuw aanmelden. Hopelijk is het allemaal snel opgelost want het is toch wel erg vervelend allemaal. Ik hoop wel dat mijn mailboxen en e-mail is bewaard :?
Ik ben benieuwd. :o

(Edit: ondertussen weer terug online, gelukkig _/-\o_, maar kan nog niet bij m'n mail of andere gegevens)

[ Voor 10% gewijzigd door Joeri op 14-05-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote Denan : Afgenomen snelheid: 24 Mbps
De upgrade is dus al voltooid. Probeer het eens zonder je router ertussen, wellicht dat dat scheelt.
Aub niet speedtesten op speedtest.nl, maar gebruik http://speedtest.bbned.nl.

Router ertussenuit helpt niet. Speedtest.bbned.nl was degene die ik had geprobeerd. Hij blijft op 4.6Mbps staan. 4710kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
ok.... heb net mijn verbinding gekregen, en ben nog alles aan het instellen enzo. Vooralsnog heb ik alles alleen nog maar via de router geprobeerd, dus daar kan het ongetwijfeld aan liggen (iemand ervaring met instellingen van de dlink dir 655? via lan, niet draadloos) maar ik heb nu dus een sterk varierende download speed, en een redelijk lage upload (vergeleken met wat mogelijk moet zijn.

mijn upload (via speedtest van bbned) varieert heel erg van de 17000 kbps tot de 30000 kbps. Op zich best, maar dat varieren vind ik raar. Als ik download van de xms ftp dan kom ik niet boven de 2 mb per seconde uit.

mijn upload, enkel getest via de ftp van xms komt niet boven de 950 kb/s uit....

zijn mijn instellingen niet goed (ZEER goed mogelijk...ben echt heel slecht met routers), of is er iets met de verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Ik zou zeggen sluit je pc direct aan ipv via de router en controleer zelf :)

--edit op day24 :

Als je weet hoe je je router mac kan clonen niet , dan gebruik je gewoon je router mac.
Maar iets zegt me dat dat niet bij de mogelijkheden zit voor jou :)

[ Voor 53% gewijzigd door GekkeR op 14-05-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
moet ik dan niet een uur wachten voordat de lease verlopen is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
@ Denan.
Nog een pagina met 10Mbit vermelding om te updaten.
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=4987 (vraag 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
lol....gekker.... ik beschouw mezelf als een niet noob op computer gebied.... maar netwerken.... op een of andere manier wil dat er bij mij gewoon niet in.
Bij win xp lukte dat nog wel redelijk.... maar bij vista.... ik snap er gewoon niets meer van....

heb net het routertje eens opnieuw opgestart....toen deed internet het helemaal niet meer totdat vista ook opnieuw was opgestart.... begrijp het absoluut niet...

maar goed...als ik dus de verbinding met alleen de computer test, en ik kom er achter dat het dus de instellingen van de router zijn dan heb ik nog een probleem....want ik heb geen idee welke instellingen ik dan in hemelsnaam moet veranderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAARSCHUWING: mensen die gebruik maken van het gratis proef abbonnement van een half jaar en daarbij BETAALD hebben voor een vast ip zorg er voor dat je OPTIJD het gebeuren verlengt want anders heje de bak stront te pakken.

Vanochtend afgesloten.... want .. half jaar was om en plop .... trekken ze de stekker d;r uit.
Ik heb een brief ontvangen daarin staat dat m'n proef abbo binnenkort afloopt en dat ik tot eind mei de tijd heb om het te verlengen.

Ik heb de brief op de stapel TODO gelegd en nu is het halverwege de maand en zonder melding het schakelaartje om.. eh.. korte maand mei?

Wat blijkt.. ik heb er een email over gehad.... ahum jaha leuk.. ik gebruik heel xms mail niet. Voor mail heb ik domein namen. Die blijf ik tenminste behouden wat ik van internet provider nooit zeker weet. Inmiddels van chello naar kpn naar xs4all naar xms gegaan in een paar jaar dus email adressen van providers gebruik ik niet.

Nu moest ik het internet online opnieuw aanvragen. Maar ook dat kon niet zo maar want ik had alleen maar de keus om 6 maanden gratis aan te klikken of anders het volledige pakket tv/radio/telefoon/internet.. mja ik wil alleen telefoon en internet en dat kan weer niet. Dus ik weer bellen en ja ik moest dat 6 maanden gratis maar aan klikken. Zo gezegd zo gedaan. Met een beetje geluk zou het in de middag weer werken. Das dan wel weer fijn.

Mja uurtje of 5 later.....Nope.. geen internet. zat nog op de zaak dus dacht, het kan nog net.. m'n vlootje komt pas vanavond binnen (OGAME) eenmaal thuis nog steeds geen internet. Ik aan de rommel met de router en even boel weer op dynamic gezet en plop.. internet.. das mooi . maar..... ik heb betaald voor een vast ip adres. Toch bijna 30 eurotjes. dat is nog net geen hele maand internet. Dus ik daarover bellen.. relaxte gast aan de phone die kon niet met zekerheid zeggen of ik nu wel of niet voor een 2de keer moet betalen voor een vast ip.

Maar weer online de aanvraag voor vast ip gedaan. of dat goed gegaan is is maar de vraag omdat ik niet onscreen een bevestiging kreeg alleen een refresh, dus morgen maar weer even bellen voor de zekerheid. (vingers gekruist voor behoud van m'n vorige ip)

Ondertussen hoop gekut met m'n webservers die in amsterdam draaien die niet luisteren naar m'n huidige ip adres maar naar de voorheen ingestelde betaalde vast ip adres.

Kortom een hoop gekut. Er zitten nog wel een paar grote fouten in het systeem.

Verder geen klagen alles werkt als een zonnetje.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
ok.... heb nu de computer dus rechtstreeks aan de glasvezel liggen.... en heb nog steeds hetzelfde. Naar ftp van xms maximaal 960 kb/s.... download maximaal 2 mb/s
ben ik nou een muggezifter, of klopt dit gewoon niet?

zou het misschien aan vista kunnen liggen? kan me er weinig bij voorstellen, maar goed, alles kan...

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hetzelfde probleem ongeveer hier. Ik draai gewoon xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:44:
ok.... heb nu de computer dus rechtstreeks aan de glasvezel liggen.... en heb nog steeds hetzelfde. Naar ftp van xms maximaal 960 kb/s.... download maximaal 2 mb/s
ben ik nou een muggezifter, of klopt dit gewoon niet?

zou het misschien aan vista kunnen liggen? kan me er weinig bij voorstellen, maar goed, alles kan...

iemand enig idee?
Hier ook.
kom ook uit Leiden denk dat er wat mis is heb ook even wat naar ftp van xms geupload met een max. van 900 kb/s gedaan met ACEftp.
de downloads zijn hier met de 100 MB file van bbned "nu" ongeveer 2.1MB/ps.
een kennis uit Leiden zuid west heeft precies hetzelvde.
ik heb nu ook de computer dus rechtstreeks aan de glasvezel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Ah kijk dan ligt het niet aan mij!!!! fijn om te weten, dan gaat er zo direct een mail naar support!

Ik op Vista (blijkt het niet aan te liggen) en ook met aceftp upload ligt nu net onder de 1 mb/s
Download komt inderdaan niet boven de 2.1 mb/s uit. Alles vanaf de ftp van xms trouwens.

Ik zit trouwens in meerburg. Downloads lijken nu steeds slechter te worden. Direct aan de vezel of niet, maakt niets uit....

[ Voor 24% gewijzigd door Day24 op 14-05-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:23:
Ah kijk dan ligt het niet aan mij!!!! fijn om te weten, dan gaat er zo direct een mail naar support!

Ik op Vista (blijkt het niet aan te liggen) en ook met aceftp upload ligt nu net onder de 1 mb/s
Download komt inderdaan niet boven de 2.1 mb/s uit. Alles vanaf de ftp van xms trouwens.

Ik zit trouwens in meerburg. Downloads lijken nu steeds slechter te worden. Direct aan de vezel of niet, maakt niets uit....
probeer deze is

http://www.settcom.net/files/files/overige/100mb.bin

geef even de uitslag.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
rond de 1600 kb/s met uitspringers naar (max) 1859 mb/s.
laagtepunt 1200 kb/s trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan:
Volgens mij is de initiatiefgroep in Hoogland gestopt vanwege het gebrek aan interesse. Ik kan niet spreken voor de contactpersoon van de GNEM die hiermee belast was, maar wij hebben al tijden niets van hoogland gehoord. Ik zal dit even uitzoeken.
@Denan
ai... dat klinkt niet goed! :'(
Ik hoop dat de GNEM dan nog actief is.

Kan ik anders via een andere groep meedoen (via Vathorst, Schothorst of Nieuwland)?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:45:
het is hier iets hoger maar niet veel
even afwachten op een reactie van je mail naar de suport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Ja....die zal dan morgen wel komen neem ik aan.... En zo niet, en mocht het morgen nog zo zijn, dan bel ik de helpdesk wel even....

LOL... leuke intro als nieuwe gebruiker! (sinds vandaag)

Moet zeggen... al met al is het alsnog iets sneller dan mijn tiscali verbinding..... dus mij hoor je misschien wel klagen....maar of dat ook gerechtvaardigd is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:50:
Ja....die zal dan morgen wel komen neem ik aan.... En zo niet, en mocht het morgen nog zo zijn, dan bel ik de helpdesk wel even....

Moet zeggen... al met al is het alsnog iets sneller dan mijn tiscali verbinding..... dus mij hoor je misschien wel klagen....maar of dat ook gerechtvaardigd is....
ik hoopte dat de snelheid hoger was als 24mbit omdat de 10mbit lijn
soms wel snelheden gaf van 16mbit hier ben ik geupgrade afgelopen zaterdag
en nog geen snelheid gehaald van meer als 20 mbit alleen vind ik hem nu wel
erg instabiel net even een kennis aan de telefoon gehad met ook xms
heeft sinds een uur of 5 vanmiddag ook een erg instabiele verbinding
met uitschieters van 1.9 MB/ps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 18:43
Hier in Maarssen zo 2,8 MB/sec

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op 2800KB/s. Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Grrrr ja....wrijf het er maar weer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2022
Vanavond onze eerste meeting gehouden met de vrijwilligers voor Nieuwland op glasvezel.nl (Amersfoort). Van de 17 vrijwilligers waren er 12 aanwezig.
Prima opkomst dus. De komende weken hopen we veel mensen te bereiken.
Mocht je dus in Nieuwland (Amersfoort) wonen en mee willen doen, meldt je dan via de XMS website.
Ken je mensen die in Nieuwland wonen, wijs ze dan op ons initiatief !
Kijk op onze site voor meer informatie !

[ Voor 7% gewijzigd door Hobbybob123 op 15-05-2007 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

hier voor ons gaat de grond open voor die groene glasvezelbuizen
Wat wil dat zeggen? Ik hoop glasvezel voor het dorp hier, maar dat zal wel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Ik zit hier (Nieuwegein) max. op de 1700 kb/sec. Die 24 Mbit haal ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Voor de router geintresseerden. Als het meezit heb ik vanavond een Soekris kastje in huis, dit is een stukje hardware die je grotendeels naar eigen wens in kan richten. Eigenlijk komt het neer op een klein moederbord met een paar netwerk interfaces die weinig stroom verbruikt en geen herrie maakt.

Het ziet er ongeveer zo uit: (Het wireless deel kun je in mijn geval weglaten.)
Afbeeldingslocatie: http://www.seattlewireless.net/images/gear/thumbs/med-soekris_net4511.jpg

Hierop kan je dan een compact besturingssysteem zetten zoals OpenBSD.

Voordeel: Je kan het helemaal naar eigen smaak inrichten, je bent zelf min of meer verantwoordelijk voor wat wel/niet werkt. Als je er OpenBSD op zet heb je ook zelden exploits.
Nadeel: Vergt wat meer technische kennis, er staan echter genoeg handleidingen (ook nl-talig) op internet hoe je het eea aan de praat krijgt. En is dus wel weer leuk hobby'en.

Ik laat hier eerdaags de uitkomst weten hoe het met m'n 48Mbit XMS verbinding functioneerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Jurjen de Vries op 15-05-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
Goh Raceman, klinkt interessant.
Kosten ? Waar te bestellen ? Uploaden van OS bestanden via netwerk / ftp ?
Ben idd heel benieuwd hoe het werkt in combinatie met XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:32:
[...]

Hier op 2800KB/s. Amersfoort.
Leiden hier idem.
Vraag het nog eens aan de XMS mensen: heb ik voor het toekomstige digitale tv gebeuren nog iets aan mijn irdeto 2 kabel decoder van Casema (wordt overal gebruikt behalve UPC).

Leiden heeft enjoy tv maar deze is failliet (al vorig jaar) en staat op testbeeld.
Hertzinger is erg vaag,kan National Geographic hier niet op, ik mis deze zender echt heel erg.
Zo kom je echt niet aan die 40 zenders. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Nick39 op 15-05-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:50:

hoe is het met de uploadsnelheid is dat al goed??
al contact gehad met de helpdesk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Raceman schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:17:
@ Denan.
Nog een pagina met 10Mbit vermelding om te updaten.
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=4987 (vraag 1)
Wij zijn bezig met het ontwerp voor een nieuwe website en daarbij zullen de support/faq's/etc volledig herschreven worden. Tot die tijd ga ik geen dingen aanpassen die ik toch weer moet wijzigen over een paar weken :)
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:18:
WAARSCHUWING: mensen die gebruik maken van het gratis proef abbonnement van een half jaar en daarbij BETAALD hebben voor een vast ip zorg er voor dat je OPTIJD het gebeuren verlengt want anders heje de bak stront te pakken.
(SNIP)
Hmmm.. ik zal even uitleggen hoe de procedure werkt:
1) Het abonnement loopt 6 maanden. Wij zijn contractueel verplicht om het abonnement na die 6 maanden stop te zetten indien de klant niets laat horen.
2) 1 maand voor het verstrijken van die 6 maanden sturen wij een brief met een einddatum.
3) 2 weken voor het verstrijken van de 6 maanden sturen wij een waarschuwing per email.
4) 1 week voor het verstrijken sturen wij de laatste waarschuwing per email.
5) indien de klant nergens op reageert gaat het abonnement op nonactief.
Een veel gehoord argument is 'ja, maar ik lees het email adres nooit!'. Dat is natuurlijk niet verstandig. Het hoofdemailaccount is voor een ISP ALTIJD het primaire contact in geval van problemen/storingen/abusemeldingen etc. Sterker nog: Er staat zelfs in onze algemene voorwaarden dat klanten het hoofdemailadres moeten lezen. Stel een klant heeft een geinfecteerde computer en spammed de hele wereld plat, dan gooien wij een aantal poorten dicht en sturen wij een abuse melding. Als een klant zijn email niet leest weet hij/zij nooit wat er aan de hand is.
Het andere argument 'Ik lees alleen mijn eigen (non xms) emailaccounts!' is ook niet al te denderend. Er is niet voor niets zo'n prachtig klantenportal waarop klanten bepaalde emailboxen kunnen forwarden naar andere email adressen*. :)
* bij deze dus de hint: Lees je de XMS emailaccounts nooit->Forward dan nu even via het klantenportal deze mailbox naar een account dat je wel leest!!
Los van het bovenstaande is er in de vorige maand wel een fout gemaakt bij de brief verzonden in punt 2). In plaats van de exacte einddatum heeft de persoon bij de administratie schijnbaar een ander template gebruikt waarin alleen een maand stond en geen complete datum. Aangezien dat wel onduidelijk is geweest ben ik van mening dat de activeringskosten voor het static IP dit keer niet voor rekening van de klant komen. Stuur even een email naar support@xtramediaservices.nl met je naw-gegevens dan zal ik dat op de factuur corrigeren. (Note:dit gaat alleen op voor klanten die een onduidelijke brief hebben gehad, dus ga nou niet massaal mailen als je je heractivatie bent vergeten.. ik kan in het archief kijken welke brief er verzonden is :) )
Nogmaals: Het is WEL belangrijk dat je op een of andere wijze de mailbox van het XMS hoofdaccount leest!!
Dat klinkt inderdaad niet 100%. Als ik naar de stats kijk zie ik dat het niet aan de capaciteit ligt. Ik zal de beheerders vragen om Leiden te controleren. Aub wel even een email richting support@xtramediaservices.nl met je NAW gegevens als je in leiden woont en dit probleem hebt, zo kan ik eerder zien of het op wijkniveau fout gaat of op stadsniveau.
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:02:
[...]

ik hoopte dat de snelheid hoger was als 24mbit omdat de 10mbit lijn
soms wel snelheden gaf van 16mbit hier ben ik geupgrade afgelopen zaterdag
en nog geen snelheid gehaald van meer als 20 mbit alleen vind ik hem nu wel
erg instabiel net even een kennis aan de telefoon gehad met ook xms
heeft sinds een uur of 5 vanmiddag ook een erg instabiele verbinding
met uitschieters van 1.9 MB/ps.
Net zoals bij alle andere snelheids vragen is het belangrijk om aan te geven waar dit probleem speelt? Is het alleen bij speedtest.bbned.nl? Is het bij je torrent downloads? zijn je nieuwsgroepen plots trager? (etcetcetc). Hoe vollediger jullie zijn hoe sneller ik de oorzaak kan vinden.
Nick39 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:39:
[...]

Leiden hier idem.
Vraag het nog eens aan de XMS mensen: heb ik voor het toekomstige digitale tv gebeuren nog iets aan mijn irdeto 2 kabel decoder van Casema (wordt overal gebruikt behalve UPC).

Leiden heeft enjoy tv maar deze is failliet (al vorig jaar) en staat op testbeeld.
Hertzinger is erg vaag,kan National Geographic hier niet op, ik mis deze zender echt heel erg.
Zo kom je echt niet aan die 40 zenders. ;)
1) Nope.. als wij digitale tv gaan leveren zal dat op een eigen platform zijn met een andere STB
2) Die zenders moeten wel ingekocht worden en dat gaat vaak in bundels. Het is dus niet alleen een kwestie van 'even de ene zender inruilen voor de andere'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Snelheid leiden
Alles op onze interface ziet er prima uit en leiden komt op dezelfde manier binnen als Amersfoort en de andere steden die wel een prima snelheid hebben. Het moet dus "iets" lokaals zijn. Om dit te achterhalen heb ik wel zoveel mogelijk informatie nodig, onder andere de adressen waarop dit speelt.
Voer daarnaast aub ook de volgende tests uit:
in de dos-prompt ipconfig /all
Ping even naar je primary gateway (als dat niet je router is) en noteer de tijden
Ping naar 217.149.196.6 en noteer de tijden
Ping naar www.nu.nl en noteer de tijden
Voer een speedtest uit op http://speedtest.bbned.nl en noteer de resultaten (aub een 5-tal keer achter elkaar).
Belangrijk hierbij is dat alle firewalls/virusscanners/proxys/p2p programmas/etcetc uit staan en dat de computer directop ons aansluitpunt zit.. maw: geen routers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:27:
Snelheid leiden
Alles op onze interface ziet er prima uit en leiden komt op dezelfde manier binnen als Amersfoort en de andere steden die wel een prima snelheid hebben. Het moet dus "iets" lokaals zijn. Om dit te achterhalen heb ik wel zoveel mogelijk informatie nodig, onder andere de adressen waarop dit speelt.
Voer daarnaast aub ook de volgende tests uit:
in de dos-prompt ipconfig /all
Ping even naar je primary gateway (als dat niet je router is) en noteer de tijden
Ping naar 217.149.196.6 en noteer de tijden
Ping naar www.nu.nl en noteer de tijden
Voer een speedtest uit op http://speedtest.bbned.nl en noteer de resultaten (aub een 5-tal keer achter elkaar).
Belangrijk hierbij is dat alle firewalls/virusscanners/proxys/p2p programmas/etcetc uit staan en dat de computer directop ons aansluitpunt zit.. maw: geen routers!
de download is nu ongeveer 2.5 MB/ps hier in Leiden bij bbned of waar dan ook waar je een 100mb
kan downloaden maar de upload is met aceftp naar jullie server maar 800kbs
geen router of firewall ect. staat hier aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:34:
[...]

de download is nu ongeveer 2.5 MB/ps hier in Leiden bij bbned of waar dan ook waar je een 100mb
kan downloaden maar de upload is met aceftp naar jullie server maar 800kbs
geen router of firewall ect. staat hier aan
Hmmm onze ftp server heeft het momenteel ook druk :) ALs de download 2.5MB/sec is is de upload daar gelijk aan. Gooi maar eens meerdere upload threads naar meerdere FTP servers (onze eigen server+servers buiten ons netwerk) open. Dan zul je zien dat je veel hoger komt dan die 800Kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:40:
[...]

Hmmm onze ftp server heeft het momenteel ook druk :) ALs de download 2.5MB/sec is is de upload daar gelijk aan. Gooi maar eens meerdere upload threads naar meerdere FTP servers (onze eigen server+servers buiten ons netwerk) open. Dan zul je zien dat je veel hoger komt dan die 800Kbps
wat is eigelijk de berekening van 2.5MBps in mbit/ps???
van meerdere servers ga ik even testen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die test met speedtest.bbned.nl klopt voor geen meter. Hij word nu alleen maar lager. Na 6 keer retest krijg ik dit 366.23 KB/sec. Met of zonder router pingen maakt niet uit bij mij. Als ik zo'n 100mb bestandje download gaat het wel goed en zit ik aan 2800KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:54:
Die test met speedtest.bbned.nl klopt voor geen meter. Hij word nu alleen maar lager. Na 6 keer retest krijg ik dit 366.23 KB/sec. Met of zonder router pingen maakt niet uit bij mij. Als ik zo'n 100mb bestandje download gaat het wel goed en zit ik aan 2800KB/s.
Aangezien BBNED nu in amsterdam (citynet->zie mijn sig) glasvezel aan het uitrollen is zal hun speedtestserver het wel druk krijgen. De mooiste oplossing zou een speedtestserver binnen ons eigen netwerk zijn (of net op de grens daarvan) maar dit is nog in onderzoek.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:48:
[...]

wat is eigelijk de berekening van 2.5MBps in mbit/ps???
van meerdere servers ga ik even testen .
Ongeveer x8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
@Denan

2314TB huisnummer 61.
Mijn upload naar jullie ftp server is net als gister max 970 kb/s.
Download varieerd heel veel. Via speedtest van bbned even wat testjes:
21287 kbps ; 23399 ; 25228; 30954; 19395; 9113; 23431
Dit alles binnen een minuut of 2.

Pingtijden naar de door jou opgegeven servers zijn allemaal 2ms.

Hoogste snelheid bij een download van een 100 mb bestand vanaf bbned is 2200 kb/s, maar gemiddeld rond de 1700 kb/s

Computer staat direct aan de vezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:22:
[...]

Ik had al het vermoeden dat de aanvraag ergens tussen ons en de aannemer is blijven liggen. Gisteren heb ik de administratie de aanvraag opnieuw laten inschieten. Ik neem aan dat men binnenkort (lees: binnen 2-3 weken) contact met je opneemt voor het plaatsen van de hardware/vezel.
We zijn inmiddels weer 3 weken verder (morgen) en ik heb zojuist gebeld met het juiste bedrijfsburo (via optie 3).
Maar wederom hebben ze geen enkele informatie / aanvraag voor de aansluiting bij mij thuis.

Wat moet ik doen om het zaakje nu eindelijk eens aan het rollen te krijgen ?
3437NA 9

B4M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Day24 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:50:
@Denan

2314TB huisnummer 61.
Mijn upload naar jullie ftp server is net als gister max 970 kb/s.
De capaciteit van onze FTP is nogal beperkt, dus probeer aub nog wat extra uploads open te zetten naar andere servers, waarschijnlijk kom je dan wel ruim over die snelheid heen (als je de totalen optelt).
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:58:
[...]

We zijn inmiddels weer 3 weken verder (morgen) en ik heb zojuist gebeld met het juiste bedrijfsburo (via optie 3).
Maar wederom hebben ze geen enkele informatie / aanvraag voor de aansluiting bij mij thuis.

Wat moet ik doen om het zaakje nu eindelijk eens aan het rollen te krijgen ?
3437NA 9

B4M
Jij hoeft niets te doen in deze :)
De order is al doorgezet, maar ik zal zelf even in de gaten houden of het goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor je snelle antwoord ;)
denan schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:02:
[...]

De order is al doorgezet, maar ik zal zelf even in de gaten houden of het goed loopt.
Als in...nu weer opnieuw doorgezet ? of was al doorgezet, maar ze wisten er alleen nog niets van ?

B4M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Denan.... ik zou dat graag willen hoor, meerdere uploads tegelijk.... maar ik heb maar 1 ftp site, en dat is die van jullie. Ik ben niet erg goed in ftp, om eerlijk te zijn.....
dus dat gaat me niet lukken.
Wellicht dat anderen die gister last hadden van lage snelheden dit zouden willen doen anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:19:
Denan.... ik zou dat graag willen hoor, meerdere uploads tegelijk.... maar ik heb maar 1 ftp site, en dat is die van jullie. Ik ben niet erg goed in ftp, om eerlijk te zijn.....
dus dat gaat me niet lukken.
Wellicht dat anderen die gister last hadden van lage snelheden dit zouden willen doen anders?
ftp://download.tweakdsl.nl/test/100mb.bin

ftp://download.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin

als je die erbij pakt, moet je een eind komen denk ik ;)

B4M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
met die twee erbij kom ik qua download in ieder geval op max 2.5 mb/s
dus ik neem dan aan dat het goed zit....

vooral als anderen ook geen problemen meer hebben.... en daarnaast heb ik altijd wel genoeg aan die 1000 kb/s upload....gebruik het toch nooit allemaal. Ik bedoel, torrents een hoge upload geven is best, maar het moet niet te gek worden.... dus meer dan 400 kb/s krijgen ze in ieder geval niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobje1986 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:32:
@Denan,

vraag het planbureau....
Ik had helaas een algemeen nummer en daar bleken ze 6 weken geleden niet te verwachten dat XMS voor niet Portaalbewoners hier in onze wijk beschikbaar zou komen, de interne communicatie daar mag wel wat aan verbeterd worden..... de folders lagen en paar weken geleden in de bus en....ik ben net door XMS gebeld voor interesse.... maar ik had de zaak toch nav dit forum al doorberekend met de bekende getallen:
basis 50 euro
plus telefonie vast onbeperkt: 60 euro
Wil je nog een KPN backup lijn plus 10 euro is al 70 euro..

Nu heb ik een 12/1 internet, gedeeld met de buren, plus gratis telefonie, plus backup KPN belbudget lijn plus TV/radio voor ruim 40 euro.

Tja voor alleen een snellere upload wordt de stap naar 70 euro dan wel groot.
Maar eens een jaar wachten.....en hopen dat ze aan die 40% dekking komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
denan schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:02:
[...]

De capaciteit van onze FTP is nogal beperkt, dus probeer aub nog wat extra uploads open te zetten naar andere servers, waarschijnlijk kom je dan wel ruim over die snelheid heen (als je de totalen optelt).

[...]

Heb de zelfde situatie de vorige bewoner heeft alles geweigerd aangezien ze nooit thuis was en nu kan het bedrijfsburo mij nog geen planning geven wanneer ik kan worden aangesloten. Mijn postcode is 3812KN57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb het bijna twee maanden geleden aangevraagd (als eerste bewoner..dus nooit eerder afgewezen oid) , maar iedere keer als ik dat planburo bel dan krijg ik een vrouwtje aan de lijn , en als ik vraag of ze me een status kan geven voor mijn adres dan krijg ik weer hetzelfde riedeltje :

is het een woning van portaal meneer ??

nee..een koopwoning.

Oh maar dan moet u eerst een aanvraag doen bij XMS..

Ja dat heb ik al gedaan, en ik heb al brieven gehad waarin staat dat het geleverd gaat worden.

nou wij hebben hier niets binnen, dan moet u eerst maar eens contact opnemen met XMS.

ok...

Maar Denan zit er nu bovenop...dus we houden moed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Hobbybob123 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:23:
Ik heb hem 2de hands via Marktplaats voor 125 euro. Nieuw kost het zo'n 175 euro op https://kd85.com/soekris.html .
Best nog wel prijzig zou je denken, maar dan kan je dan ook alle kanten mee op en met bepaalde os configuraties super stabiel en functionerend.
Als je dat vergelijkt met wat merk routers/firewalls zoals cisco valt de prijs wel weer mee.

Het board heeft o.a. plek voor een compact flash card. Hierop komt dan ook het OS te staan. Dit doe je via je PC (uiteraard met compact flash reader/writer), en kan je evt wat basis configuratie doen.

Ik heb het nog niet kunnen testen, ben net terug van het ophalen en kom er net achter dat ik mijn alles in 1 kaart lezer uit heb geleend. Morgenavond ga ik er verder mee en hoop ik de eerste resultaten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
Wow, klinkt zwaar ok.
Is er nog een beperking aan wat ie aan kan aan CF flash (2GB limiet o.i.d.) ?
Hoe zit het met de voeding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:17:
Dank je voor je snelle antwoord ;)

[...]

Als in...nu weer opnieuw doorgezet ? of was al doorgezet, maar ze wisten er alleen nog niets van ?

B4M
Hij was al doorgezet maar ik heb hem op mijn prioriteitenlijst staan om te checken.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:15:
[...]
vraag het planbureau....
Ik had helaas een algemeen nummer en daar bleken ze 6 weken geleden niet te verwachten dat XMS voor niet Portaalbewoners hier in onze wijk beschikbaar zou komen, de interne communicatie daar mag wel wat aan verbeterd worden..... de folders lagen en paar weken geleden in de bus en....ik ben net door XMS gebeld voor interesse.... maar ik had de zaak toch nav dit forum al doorberekend met de bekende getallen:
basis 50 euro
plus telefonie vast onbeperkt: 60 euro
Wil je nog een KPN backup lijn plus 10 euro is al 70 euro..

Nu heb ik een 12/1 internet, gedeeld met de buren, plus gratis telefonie, plus backup KPN belbudget lijn plus TV/radio voor ruim 40 euro.

Tja voor alleen een snellere upload wordt de stap naar 70 euro dan wel groot.
Maar eens een jaar wachten.....en hopen dat ze aan die 40% dekking komen..
Aangezien het voortraject nog loopt (zijn er genoeg aanvragen ja of nee??) is er natuurlijk nog geen enkele planning gemaakt. Dat is de reden dat de aannemer (planningoptie) nog niets weet. Voor vragen kun je altijd terecht bij de servicedesk->Die zijn wel op de hoogte van het project in de Laar.
Daarnaast:
24/24Mbit + telefoonlijn +televisie = 19.95 voor 6 maanden en dan 50,- euro/maand.
Daar zit wel iets meer verschil in dan alleen 'een iets snellere upload'. Die backup telefoonlijn is ook niet nodig aangezien onze dienst stabiel is (nooit telefonieoutages). Vergelijk het dus aub niet met KPN internetplusbellen dat elke week stuk gaat ;)

add:"Wijn voor martijn"
Hij is aangekomen.. en gaat vanavond mee naar huis.. :)
Merci raceman!

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 16-05-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaat
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb de 43 pagina's net doorgelezen en ben naar xmsnet.nl gegaan om m'n postcode te checken. Ik kreeg dit helaas niet voor elkaar omdat mijn huisnummer een toevoeging heeft. Zonder deze toevoeging kreeg ik de foutmelding dat de postcode/huisnummer combinatie niet bestond. Met de toevoeging kreeg ik de foutmelding dat huisnummer numeriek moest zijn.

Kan ik nu beter mailen of het aanvraagformulier invullen? Of kan de postcode-check uitgebreid worden met huisnummertoevoeging (welke wel voorkomt in het aanvraagformulier)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:32:
[td]Aangezien het voortraject nog loopt (zijn er genoeg aanvragen ja of nee??) is er natuurlijk nog geen enkele planning gemaakt. Dat is de reden dat de aannemer (planningoptie) nog niets weet. Voor vragen kun je altijd terecht bij de servicedesk->Die zijn wel op de hoogte van het project in de Laar.
Daarnaast: ]24/24Mbit + telefoonlijn +televisie = 19.95 voor 6 maanden en dan 50,- euro/maand.[/td]
]Daar zit wel iets meer verschil in dan alleen 'een iets snellere upload'. Die backup telefoonlijn is ook niet nodig aangezien onze dienst stabiel is (nooit telefonieoutages). Vergelijk het dus aub niet met KPN internetplusbellen dat elke week stuk gaat ;)
1. ik heb XMS gebeld en niet de aannemer.....
2. 19.95 is maar tijdelijk en om onbeperkt te bellen is het echt 50+10 = 60 euro.....
3. wat is het echt meer verschil in dan alleen 'een iets snellere upload'
TV kwaliteit nu is Ok, zenders genoeg, telefoon perfect (KPN vast net inbellen... VOIP uit, bij storing KPN backup... vast)
4. backup niet nodig: dat vertelden ze bij ADSL ook....zie de (opstart)problemen..... nog steeds..
En glasvezel zal van dat alles geen enkele last hebben.
En....KPN-vast net heef zich al decennia bewezen....
En voor die 40-45 euro die we nu kwijt zijn, blijft het verschil dus nog steeds te groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:13:
[...]

2. 19.95 is maar tijdelijk en om onbeperkt te bellen is het echt 50+10 = 60 euro.....
TV kwaliteit nu is Ok, zenders genoeg, telefoon perfect (KPN vast net inbellen... VOIP uit, bij storing KPN backup... vast)
4. backup niet nodig: dat vertelden ze bij ADSL ook....zie de (opstart)problemen..... nog steeds..
En voor die 40-45 euro die we nu kwijt zijn, blijft het verschil dus nog steeds te groot...
Wat ik me afvraag he, je zegt in je vorige post dat je nu een lijn 12/1 deelt met je buren.
Is die 40-45 euro in totaal of voor jullie én voor jullie buren?
Want nu maak/lijk je een vergelijking met een 'volle' lijn te maken en een gedeelde.
Als je de xms lijn zou delen ben je toch goedkoper uit? Of willen jullie een eigen lijn (waar de vergelijking ook weer niet op zou gaan want dan heb je wel sneller dan 12/1 voor iets meer)?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Televisie delen zou nog wel kunnen, is nu niet zo, maar de meeste mensen willen zeker geen telefonie delen ivm eigen nummers, dus blijft alleen internet delen over... en daar is mijn prijs op gebaseerd en daarom ook vermeld.
Als ik XMS neem, dan hebben de buren daar maar deels voordeel van als ze alleen internet willen delen.
Het complete porteren van telefonie staat mij zelf nog steeds tegen, uitzendingen ervan vol op TV, forums ervan vol, de consumentengids veel aandacht (maar heeft IPB als collectief probleem in de ijskast gezet, vanwege de grote diversiteit aan problemen, alleen persoonlijk ondersteuning nog).
Het bespreekbaar maken van delen van TV.... is nog een optie, als de hele wijk het doet..... dan komen ze niet aan dev 40% dekkingsgraad.... maar ze lezen toch niet allemaal GoT... ;)
Kladje:
60 euro( incl telefonie vast vrij) - 20 euro voor "eigen" telefonie (immers 10 voor vast en 10 voor "rechten").... =40 euro
Gedeeld door 3 is 13.33 per gezin voor internet en TV/radio....

Voor mij zelf dan 13.33+20 euro=33.33 euro all in per maand, scheelt toch ca een 10-tje tov nu... als ik geen KPN-backup lijn aanhoud, als ik dat wel doe..... dan is het net zo duur (waarom de moeite..)

PS: De vraag is of de buren dan toch ook de telefoon willen "hebben". Een niet maar de ander zou dan een oplossing voor moeten komen. Gaat ook niet voor niets.... Andere buren bellen veel vanaf werk, hebben alleen mobiel en willen geen vaste telefonie.

Nu is de TV nog analoog op XMS, maar als het digitaal wordt... of andere diensten over 1 kastje heen moeten... lastig met buren samen....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 21:05 . Reden: storende typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Hobbybob123 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:23:
Heb nog wel een paar van die dingen liggen hieroow.
De netto doorvoer van die dingen vallen een beetje tegen. Met die 24Mb gaat het nog wel maar voor wat jij wil over glas voldoet dit ding niet. Een WRAP (die op het Noorderlicht hangen) is veel groter in spec's doet zelfs maar max 55Mb netto doorvoer bij normale belasting. Met p2p gaan ze makkelijk over hun nek :(

Trankilo (doet iets met Wireless in Amersfoort :P )

Maar dan nu even een echte vraag, waarom zijn de gegevens van Nieuwland in Amersfoort gewist op de XMS site?
Ik kwam er achter dat de aanmelding op mijn adres niet meer overeind stond. (inmiddels opnieuw aangemeld)

[ Voor 3% gewijzigd door trankilo op 17-05-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
trankilo schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:51:
[...]

Heb nog wel een paar van die dingen liggen hieroow.
De netto doorvoer van die dingen vallen een beetje tegen. Met die 24Mb gaat het nog wel maar voor wat jij wil over glas voldoet dit ding niet. Een WRAP (die op het Noorderlicht hangen) is veel groter in spec's doet zelfs maar max 55Mb netto doorvoer bij.
[
HMm dat klinkt balen. Maarja ik ga het later op de avond of vanacht ondervinden en laat dan mijn results nog even weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Hij is aangekomen.. en gaat vanavond mee naar huis.. :)
Merci raceman!
Proost :9

[ Voor 36% gewijzigd door Jurjen de Vries op 16-05-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag met XMS gesproken. Zowel bij Planning (Volker Stevin Telecom) als bij helpdesk was geen info aanwezig of glasvezel in Hoogland bij koopwoningen gelegd kon worden. Ook was er geen info aanwezig over een actieve initiatiefgroep.
Toch weet ik dat Portaal hier in de wijk groene buis in de grond heeft gelegd en nu in de Pastorielaan aan het graven is... :|

Op advies van XMS-helpdesk heb ik net de postcode-check doorlopen, en mijzelf aangemeld. Ik hoop dat er binnenkort een positief advies gemailed wordt (hoewel de site aangeeft dat dit enkele weken kan duren :? )

Nog even afwachten maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:13:
[...]

1) Xms optie 3-> is de planning. Aangezien er nog geen planning is kan die ook weinig info geven.
2) Klopt.. dus? :)
3) eerhm...
24/24Mbit VS 12/1..
Kijk ik in de dikke van dale dan staat daar duidelijk:
iets3 (bw.)
1 een beetje => enigszins
Ik vind een verhoging van de download snelheid met 100% nou niet echt ' een beetje' ...
De upload is zelfs 24x sneller dan je huidige lijn.
Dat zijn nou niet echt percentages waarbij je denkt ' zo.. dat is iets sneller'
Verder is er natuurlijk nog:
- De latency op het netwerk.. 1-2Ms naar de meeste servers/providers op de AMS-IX.. dat zie ik een kabel/adsl abonnement niet doen.
- Het netwerk kan 100/100Mbit aan, en is zelfs klaar voor 1000/1000Mbit. Met andere woorden->Klaar voor de toekomst
- Alle extra diensten die je afneemt gaan niet van je beschikbare bandbreedte af
- De upload! Steeds meer applicaties hebben een hogere upload nodig.
Als je geen voordelen ziet in het gebruik van een glasvezel dan is er niemand binnen XMS die je dwingt om het te nemen. Mijn buurman is perfect gelukkig met zijn isdn inbellijntje.. en aangezien hij 73 is zal een 24Mbit lijn echt geen meerwaarde voor hem hebben. Net zoals je 12Mbit ADSL lijn waarschijnlijk nu perfect voor je is. Daar ga je echter geen HD TV mee bekijken, net zomin als over je coax kabel (true hd heeft namelijk 12-18Mbit/sec bandbreedte nodig).
Heeft een hogere bandbreedte, een sneller netwerk en stabiele diensten geen meerwaarde voor je?
Prima.. maar dat posten op een thread vol met mensen die de meerwaarde wel zien is weinig constructief :)
4) Anders raad ik je aan om deze thread eens door te lezen.. Hoeveel telefonieoutages zie je daar langskomen? KPN-vastnet heeft zich inderdaad al decenia lang bewezen.. jammer dat ze dat met internetplusbellen niet vol kunnen houden.. (aan de andere kant is dit weer goed voor ons.. je wilt niet weten hoeveel klanten van KPN internetplusbellen naar ons overstappen :))
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:15:
Ik heb vandaag met XMS gesproken. Zowel bij Planning (Volker Stevin Telecom) als bij helpdesk was geen info aanwezig of glasvezel in Hoogland bij koopwoningen gelegd kon worden. Ook was er geen info aanwezig over een actieve initiatiefgroep.
Toch weet ik dat Portaal hier in de wijk groene buis in de grond heeft gelegd en nu in de Pastorielaan aan het graven is... :|

Op advies van XMS-helpdesk heb ik net de postcode-check doorlopen, en mijzelf aangemeld. Ik hoop dat er binnenkort een positief advies gemailed wordt (hoewel de site aangeeft dat dit enkele weken kan duren :? )

Nog even afwachten maar....
De helpdesk kan niet alles weten.. de meeste " speciale" trajecten zijn vaak wel bij mij bekend of bij mijn collega.
Ik heb vanmorgen nog even gesproken met de persoon die de Hoogland actie vanuit XMS begeleide. De initiatiefgroep is een zachte dood gestorven wegens gebrek aan interesse van de 3 mensen die in de initiatiefgroep zaten. Wellicht dat XMS nog zelf een traject gaat opzetten maar tot die tijd zal geen enkele woning in hoogland een aansluiting kunnen krijgen. (tenzij er een nieuwe initiatiefgroep opstaat natuurlijk :))

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 16-05-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:43:
[...]

De helpdesk kan niet alles weten.. de meeste " speciale" trajecten zijn vaak wel bij mij bekend of bij mijn collega.
Ik heb vanmorgen nog even gesproken met de persoon die de Hoogland actie vanuit XMS begeleide. De initiatiefgroep is een zachte dood gestorven wegens gebrek aan interesse van de 3 mensen die in de initiatiefgroep zaten. Wellicht dat XMS nog zelf een traject gaat opzetten maar tot die tijd zal geen enkele woning in hoogland een aansluiting kunnen krijgen. (tenzij er een nieuwe initiatiefgroep opstaat natuurlijk :))
Oei ! Da's wel een open deur ... Ik weet geheel niet wat ik op m'n hals haal als ik een initiatiefgroep zou willen opzetten. Als ik naar een site als Nieuwland kijk, komt dat erg professioneel over. En het feit dat de vorige initiatiefgroep een stille dood is gestorven, stemt me niet gelukkig.
Ik zal er eens over nadenken. Maar dank voor je snelle reactie.

Vraag: is hiermee mijn aanmelding bij XMS 'zinloos' geworden ?? Of is de mogelijkheid dat vanuit XMS een traject wordt gestart, reeel (maar duurt ff)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mijn overstap van UPC naar XMS is eindelijk een feit :9 , maar... ik heb even geen idee hoe ik de groene coax-kabel kan aansluiten op F-connector van de 42-Networks.

De groene coax komt de meterkast binnen, en heeft een 'female' connector. Hieraan zit (hoe verrassend) een 'male' connector geschroefd, waarvan de coax richting WCD gaat. Deze coax naar de WCD zou ik graag aansluiten op het coax-aansluitpunt van XMS; scheelt weer wat kabels leggen.

Wat voor type connectoren gebruikt UPC hiervoor? (de F-connector is in elk geval een behoorlijk maatje kleiner :D )

Afbeeldingslocatie: http://i35.photobucket.com/albums/d164/schooierd/P5160048.jpg

PS: de binnendiameter van de 'male' connector is 12mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
schooierd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:06:
Mijn overstap van UPC naar XMS is eindelijk een feit :9 , maar... ik heb even geen idee hoe ik de groene coax-kabel kan aansluiten op F-connector van de 42-Networks.

De groene coax komt de meterkast binnen, en heeft een 'female' connector. Hieraan zit (hoe verrassend) een 'male' connector geschroefd, waarvan de coax richting WCD gaat. Deze coax naar de WCD zou ik graag aansluiten op het coax-aansluitpunt van XMS; scheelt weer wat kabels leggen.

Wat voor type connectoren gebruikt UPC hiervoor? (de F-connector is in elk geval een behoorlijk maatje kleiner :D )

[afbeelding]

PS: de binnendiameter van de 'male' connector is 12mm.
Bij jou komt een coax-6 binnen (je zit dan meer dan 70 meter van de eindversterker verwijderd). De bekabeling naar de WCD zal wel gewoon c16 zijn o.i.d.

Is kwestie van de kniptang zetten in de dunne kabel en er een F connector aan zetten (denk om je vingers en houd jodium en pleisters in de buurt ;) )
Een opschroef F-connector haal je bij de bouwmarkt of TV / Schotel zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:30:
met die twee erbij kom ik qua download in ieder geval op max 2.5 mb/s
dus ik neem dan aan dat het goed zit....

vooral als anderen ook geen problemen meer hebben.... en daarnaast heb ik altijd wel genoeg aan die 1000 kb/s upload....gebruik het toch nooit allemaal. Ik bedoel, torrents een hoge upload geven is best, maar het moet niet te gek worden.... dus meer dan 400 kb/s krijgen ze in ieder geval niet....
ik zie hetal bijna 24MB/24MB... ;)
Op de toekomst voorbereid maar nu nog even niet ..... :(

verder:
@ Denon: Kortom er mag nog wel eea verbeteren, hopelijk zijn dit de uitzonderingen. Geeft niet, alle begin is moeilijk van een nieuwe technologie voor een groot publiek. Ik ben bij de poging tot een introduktie van HDTV in de jaren 80 geweest, en nu is het 2007....
Dat we gaan "missen".. wordt me al niet meer aangepraat. En gelukkig ben ik nog lang geen 73 en ligt een telefoonlijn-internet al jaren achter me, wij waren 1 vd eersten met kabelinternet, ADSL was er niet, en waarschijnlijk ook toen al de eersten met een gedeeld netwerk... ;)

De voor- en nadelen afwegen op dit forum lijkt me juist erg constructief, daar is een forum juist voor en 't is flauw om het zo wel te noemen en het lijkt daarmee een zwaktebod om het wel zo te noemen alsof dat zou moeten dragen tot de verdediging van de glasvezel. De technologie op zich zal er verder nl best wel komen, maar andere technologien blijven toch verrassend sterk, 10 jaar geleden was ADSL2 ook ondenkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:42:
[...]

Vraag: is hiermee mijn aanmelding bij XMS 'zinloos' geworden ?? Of is de mogelijkheid dat vanuit XMS een traject wordt gestart, reeel (maar duurt ff)??
k zou er de eerstkomende tijd in ieder geval niet op rekenen. Al onze eigen mensen zijn in ieder geval bezig met projecten in andere steden.
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 01:37:
[...]
ik zie hetal bijna 24MB/24MB... ;)
Op de toekomst voorbereid maar nu nog even niet ..... :(
Dat er bij sommige klanten een lokaal probleem speelt houd niet in dat het netwerk niet 24/24Mbit is, maar gezien de ervaring die je hieronder opnoemt neem ik aan dat je dat ook wel begrijpt :)
verder:
@ Denon: Kortom er mag nog wel eea verbeteren, hopelijk zijn dit de uitzonderingen. Geeft niet, alle begin is moeilijk van een nieuwe technologie voor een groot publiek. Ik ben bij de poging tot een introduktie van HDTV in de jaren 80 geweest, en nu is het 2007....
Dat we gaan "missen".. wordt me al niet meer aangepraat. En gelukkig ben ik nog lang geen 73 en ligt een telefoonlijn-internet al jaren achter me, wij waren 1 vd eersten met kabelinternet, ADSL was er niet, en waarschijnlijk ook toen al de eersten met een gedeeld netwerk... ;)
Wellicht scheelt het dat XMS al sinds een jaar of 3 glasvezeldiensten levert aan consumenten. In het begin ging inderdaad alles fout wat fout kon gaan, maar hier hebben wij als bedrijf veel van geleerd. De huidige diensten zijn stabiel & betrouwbaar. Maar wat dat betreft laat ik liever de gebruikers aan het woord :)
De voor- en nadelen afwegen op dit forum lijkt me juist erg constructief, daar is een forum juist voor en 't is flauw om het zo wel te noemen en het lijkt daarmee een zwaktebod om het wel zo te noemen alsof dat zou moeten dragen tot de verdediging van de glasvezel. De technologie op zich zal er verder nl best wel komen, maar andere technologien blijven toch verrassend sterk, 10 jaar geleden was ADSL2 ook ondenkbaar...
Ik ben absoluut voor een constructieve discussie, maar zodra je de vergelijking 24/24Mbit vs 12/1Mbit afdoet als 'iets snellere upload' zie ik weinig ruimte voor discussie :) Zoals ik al een aantal keer in het forum heb geschreven vind ik het prima om een discussie te hebben over glasvezel en de diensten die wij hierover leveren. (Graag zelfs, dat is weer iets anders in deze thread!)
Het gaat me echter te ver om iemand uit te leggen wat het voordeel is van een basisabonnement dat 2x zo snel is als zijn eigen abonnement qua download en 24x zo snel qua upload. Ziet men daar al het voordeel niet van in dan dan is het product glasvezel gewoon niets voor deze klantgroep.
Wat betreft ADSL (ja, dat leveren wij ook bij InterNLnet)
VDSL gaat de nieuwe standaard worden, maar ik zie dit echt nog niet uitgerold worden in de consumentenmarkt. De investeringen die vanuit de provider (KPN/BBNED) in de centrales nodig zijn zijn namelijk enorm dus het leveringsgebied is enorm beperkt. Krijgt een klant uiteindelijk de mogelijkheid om een VDSL connectie te nemen dan zal de snelheid niet in de buurt komen van een glasvezelverbinding. De snelheden blijven in de praktijk namelijk enorm achter bij het theoretische maximum van VDSL.
De eeuwige vraag blijft dus gewoon:
'stap je helemaal over op een nieuw netwerk met groeimogelijkheden voor de komende 20 jaar of blijf je knijpen en persen in je oude netwerk om er de laatste bitjes qua snelheid uit te halen'
Vergelijk het anders met een auto:
Die oldtimer in je garage is wellicht prachtig en hij rijd dankzij maandelijks onderhoud nog prima. Je moet alleen niet opkijken als je ermee de snelweg opduikt en iedereen die een nieuwe auto heeft gekocht haalt je links en rechts in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glasvezel: het blijft een interessante ontwikkeling. Die vergelijking met de old-timer gaat helemaal mank: waarom zou je een zeer snelle maar duurdere Porche kopen als je aan een zeer betrouwbare Toyota Corolla al genoeg hebt... Lijkt me een reëler vergelijk.
En wie had überhaupt vroeger voor mogelijk gehouden dat zulke compressie technieken als ADSL en VDSL er zouden komen. Een snelheids toenoename van 3 kb/s bij telefonie naar bijvoorbeeld 1.5 Mb/s (12MB/s)..... is nog groter dan de DL 12 naar 24 of de UL 1 naar 24... ;) bij ADSL naar glasvezel.
Of de stap naar HDTV opdie manier gemaakt kan worden... ?
Bij de kabel wel, met een digitale aanpak, of met wide spread spectrum technologie komen ze heus wel aan die 12-18Mbit/sec bandbreedte.

Wel: Ik denk dat echter het grootste deel van de klanten amper... gebruik maakt van de 24/24 en het daarom voor XMS ook eenvoudig was om van 10/10 naar 24/24 te gaan. Kwestie van wat statistiek van de netwerkbelasting van gebruikers erop los laten en blijkbaar kon het goed uit om de paar snelle gebruikers toe te staan om 24/24 te gaan, want de rest maakt toch amper gebruik van die 24/24... dus ieder mag het hebben...Technisch kon het vast al....
De kans dat ik in de toekomst een keer overga is zeker nog reëel, handig is zeker alles in 1x klaar is maar dat vind ik aan de andere kant ook een zwakte, de eerder genoemde. Als de glasvezel er een poos uit ligt, dan heb je ook niets meer.. Dan toch maar tegen extra kosten het bel budget in de lucht houden (10 euro p/m)?

Opvallend: het een tot twee wekelijkse onderhoud duurt 6 uren staat op de website. Dat hebben we bij de KPN amper gehad... blijkbaar hebben ze daar een backup scenario waaardoor het verkeer omgeleid wordt (ja... ik weet het.... "Wij proberen de onderbreking tot een minimum te beperken. ..").
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Wat betreft het onderhoud dat valt ontzettend mee. Er zijn sinds de oplevering (nu 4 maanden terug) twee momenten van onderbreking geweest met een totale tijd van een kleine 4 uur.

Deze 4 uur komen voort uit het begin, in de laatste 2 maanden zit ik op een uptime van 100%. De lijn is dermate stabiel dat ik voor mijn werk al regelmatig vanuit thuis snelheids metingen heb verricht, iets wat ik nooit gedaan zou hebben met ADSL.

Met ADSL (Planet, KPN) heb ik er vaker uit gelegen dan met glasvezel en ook op vervelendere momenten.

Natuurlijk gebruik je de upload onder normale omstandigheden weinig, maar wat is dat relaxed als je even 600MB aan foto's wilt delen met je famillie uit Australie of foto's centraal wilt opslaan.

Het feit dat mijn upload over 8 maanden (zit ook adsl bij dus) hoger is dan mijn download geeft al aan hoeveel gebruik ik hier van maak. Als je bepaalde dingen niet meetelt komt mijn upload 4x zo hoog uit als mijn download.

Dat je het nu nog niet nodig hebt betekend dus niet dat je het straks volop zal gebruiken ;)

Overigens zal een bedrijf in de meeste gevallen meer downtime verkondigen dan dat het waarschijnlijk zal zijn. Het kan dan immers alleen maar meevallen, dit is iets wat XMS overduidelijk ook doet.

[ Voor 8% gewijzigd door sPENKMAN op 17-05-2007 10:03 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
trankilo schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:54:
[...]

Bij jou komt een coax-6 binnen (je zit dan meer dan 70 meter van de eindversterker verwijderd). De bekabeling naar de WCD zal wel gewoon c16 zijn o.i.d.

Is kwestie van de kniptang zetten in de dunne kabel en er een F connector aan zetten (denk om je vingers en houd jodium en pleisters in de buurt ;) )
Een opschroef F-connector haal je bij de bouwmarkt of TV / Schotel zaak.
De kniptang-met-pleisters-en-jodium methode had ik overwogen :X , maar aangezien de bekabeling naar de WCD door UPC is aangelegd wil ik daar niet al te veel aan gaan modificeren, én (vergeten te vermelden!) de kabel is te kort om hem direct op de XMS F-connector te schroeven.
Het idee dat ik daarbij heb is:

'female' UPC-connector (zie afbeelding) --> c16 coax --> 'male' F-connector

De grote vraag is voor mij welk type 'female' connector UPC gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
Gaat de groene kabel niet naar een AOP in de meterkast of WCD in de woonkamer? De kabelleverancier (in dit geval UPC) is verplicht een eindpunt (AOP/WCD) te monteren..

De UPC-monteur (of een monteur die door UPC is ingehuurd) is de enige persoon die bevoegd is om *iets* met de groene kabel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
sylvesterrr schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:50:
Gaat de groene kabel niet naar een AOP in de meterkast of WCD in de woonkamer? De kabelleverancier (in dit geval UPC) is verplicht een eindpunt (AOP/WCD) te monteren..

De UPC-monteur (of een monteur die door UPC is ingehuurd) is de enige persoon die bevoegd is om *iets* met de groene kabel te doen.
De groene coax komt de meterkast binnen, daarop is een female connector aangesloten. Vervolgens is er een male connector opgeschroefd, en de daaraan vastzittende coax gaat direct het plafond in, met als eindbestemming de (aanwezige UPC-) WCD. Hierbij wil ik (met het oog op de door jou aangehaalde 'disclaimer') bij voorkeur géén knip & plakwerk doen aan de UPC-bekabeling ná het AOP O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Na het AOP mag je alles doen wat je wil, dat is immers de "binnenhuisinstallatie" waar jijzelf verantwoordelijk voor bent. Echter, het deel tot en met het eindpunt (de WCD of het AOP én de groene kabel) is eigendom van UPC.

Jouw AOP is dus eigenlijk verplaatst naar een WCD op de bovenverdieping >>> het eindpunt bevindt zich op de bovenverdieping.

[ Voor 22% gewijzigd door Mawlana op 17-05-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
Een fotootje van de female-connector ("Cable-Con SR 01-02"):

Afbeeldingslocatie: http://i35.photobucket.com/albums/d164/schooierd/P5170053.jpg

Een beetje Googlen leverde niet veel zinnigs omtrent het type |:( .
Zou dat de subtiele wraak zijn van UPC? ;)

Edit: inmiddels heb ik een linkje gevonden met soortgelijke connectors _/-\o_ :

http://www.srts.nl/store/index.php?categoryID=147

[ Voor 28% gewijzigd door schooierd op 17-05-2007 16:34 . Reden: Bruikbaar linkje gevonden? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Vroeger heb ik ooit de groene casema kabel al in de meterkast doorgesneden en van een F connector voorzien.
Doet Casema ook bij een breuk,dus als ze al zouden zeuren dan heeft de monteur dat ooit gedaan, of "dat was al zo" toen ik er in kwam.
Op de f connector zit een hirschmann splitter, een kabel daarvan gaat rechtstreeks naar mijn verplaatste AOP, de ander gaat naar een versterker en dan door naar boven.

Voor mij was dus de installatie simpel,f-connector casema los, f-connector kabeltje naar de glasvezel drg en klaar.
De oude casema kabel loopt met een f-connector verloopje naar coaxiaal naar het splittertje wat casema zelf bijlevert (hoewel dat er volgens mij tussenuit kan want tv gebruik ik niet meer) en dan naar mijn casema modem want telefonie is nog niet geporteerd.
Het was dus een kwestie van 2 kabeltjes omswitchen en na de portering haal ik het telefoon kabeltje uit de motorola van casema en stop die in de DRG en klaar.

Bevindingen tot nu toe:
In windows MCE is er een probleem,de Hertzinger lijst voor mijn woonplaats klopt niet, dus ik heb de lijst manueel ingevoerd en dat werkt nu weer perfect.
De EPG daarna weer aan de zenders gekoppeld.

Op sommige tv zenders is de kwaliteit beduidend minder. (niet qua signaal,maar duidelijk wat meer compressie)
Hertzinger haalt de meeste zenders van de astra terwijl casema de mediagateway te Hilversum gebruikte voor een hoop zenders.
Daar is dus een enorm verschil in bitrate en dat zie je.
National Geographic channel mis ik enorm (terwijl Leiden 2 testbeelden heeft en de capaciteit er wel is want een van de zenders (enjoy) is al jaren failliet maar is door Hertzinger vervangen door een testbeeld.)
Leuk is wel weer Spice platinum,met 2 opgroeiende puberzonen en ja, af en toe kijk ik zelf ook wel even.
Overigens staan hier op het dak ook 3 schotels, dus zenders heb ik genoeg alleen zou ik voor National Geographic dus weer voor 9,95 het canal digitaal pakket in huis moeten halen en daar heb ik weinig zin in.

Internet is gewoon goed.
Snel ten opzichte van Casema die net heeft aangekondigd de snelheid,jawel te gaan verlagen omdat ze meer met essent een pakket willen gaan toevoegen.
Prijs per maand 32,95 wordt 29,95
Snelheid (download/upload in kbit/s) was: 4200/660 Wordt: 4000/1000
ok. de upload gaat iets omhoog maar ik heb geen servers draaien dus..
De dns servers van Casema lagen er nog wel eens uit en mijn linksys router moest ik met de casema doos zeker om de 2 dagen even van de stroom af halen,tot nu toe is dat met XMS nog niet gebeurd.
Stabiel dus.

Ik kom zelf voor casema van IPB af en heb daar na 2 maanden via een advocaat het kontrakt door laten ontbinden.
Wat een ellende.
Spookrekeningen,spooktelefoontjes,continue rebootende boxen,de ene update na de andere waardoor je instellingen weer pleite waren.
Ik hoop dat mijn portering wel goed gaat want mijn mobiele nummer is identiek aan mijn vaste nummer (de laatste 7 cijfers) dus ik wil dat vaste nummer wel heel graag houden.

Tot nu toe dus tevreden over XMS, met de mindere beeldkwaliteit leer ik wel leven (heb ook digitenne van KPN gehad,dat is net tetris voor volwassenen dus daarna ben je snel tevreden) jammer alleen voor dat ene extra testbeeld en national geographic.
Guide Plus werkt, en windows MCE doet het ook weer.
Telefonie nog even afwachten,maar hoopvol gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Hobbybob123 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:59:
Wow, klinkt zwaar ok.
Is er nog een beperking aan wat ie aan kan aan CF flash (2GB limiet o.i.d.) ?
Hoe zit het met de voeding ?
Ik moet je en mijzelf helaas teleurstellen. trankilo heeft gelijk, jammer dat ik het niet eerder wist.

Ik heb er m0n0wall op geinstalleerd, dit is een van de kant en klare omgevingen voor op zo'n kastje, en geeft het bandbreedte en CPU gebruik ook realtime in een grafiek weer. Bij 16Mbit zit de CPU op 100% en hoger wil die dus niet komen.

Nu moet ik me maar gaan beraden welke router wel lekker 48Mbit (en liefst ook 100) aan kan.
Soekris komt volgende maand met een nieuw type http://www.soekris.com/net5501.htm , maar die prijs ligt wel erg ver tegen Cysco en vergelijkbaar aan en lijkt me voor de meeste net wat te duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 09:17:
Glasvezel: het blijft een interessante ontwikkeling. Die vergelijking met de old-timer gaat helemaal mank: waarom zou je een zeer snelle maar duurdere Porche kopen als je aan een zeer betrouwbare Toyota Corolla al genoeg hebt... Lijkt me een reëler vergelijk.
En als je zou kunnen kiezen tussen die corolla of een gloednieuwe porsche voor bijna hetzelfde bedrag? :)
En wie had überhaupt vroeger voor mogelijk gehouden dat zulke compressie technieken als ADSL en VDSL er zouden komen. Een snelheids toenoename van 3 kb/s bij telefonie naar bijvoorbeeld 1.5 Mb/s (12MB/s)..... is nog groter dan de DL 12 naar 24 of de UL 1 naar 24... ;) bij ADSL naar glasvezel.
Of de stap naar HDTV opdie manier gemaakt kan worden... ?
Bij de kabel wel, met een digitale aanpak, of met wide spread spectrum technologie komen ze heus wel aan die 12-18Mbit/sec bandbreedte.
Klopt.. en dan zit de bandbreedte vol? Op glasvezel gaat een dienst als TV/HDTV niet van je internet bandbreedte af, er is tenslotte capaciteit genoeg.
Wel: Ik denk dat echter het grootste deel van de klanten amper... gebruik maakt van de 24/24 en het daarom voor XMS ook eenvoudig was om van 10/10 naar 24/24 te gaan. Kwestie van wat statistiek van de netwerkbelasting van gebruikers erop los laten en blijkbaar kon het goed uit om de paar snelle gebruikers toe te staan om 24/24 te gaan, want de rest maakt toch amper gebruik van die 24/24... dus ieder mag het hebben...Technisch kon het vast al....
De kans dat ik in de toekomst een keer overga is zeker nog reëel, handig is zeker alles in 1x klaar is maar dat vind ik aan de andere kant ook een zwakte, de eerder genoemde. Als de glasvezel er een poos uit ligt, dan heb je ook niets meer.. Dan toch maar tegen extra kosten het bel budget in de lucht houden (10 euro p/m)?
En hoeveel klanten gebruiken nu hun 4Mbit ADSL lijn volledig? Het mooie aan die 24/24Mbit lijn is dat hij beschikbaar is mocht je die bandbreedte nodig hebben. De kans dat glasvezel eruit ligt is stukken kleiner dan bij ADSL (toch handig om de BBNED/KPN outages ook in je mailbox te krijgen). Problemen kunnen er natuurlijk altijd zijn maar tot op heden zie ik er nog zeer weinig langskomen die ook echt binnen ons domein liggen. Natuurlijk kan een stroomstoring altijd een keer optreden in een wijk, maar de meeste mensen hebben tegenwoordig een DECT basisstation dat je toch appart moet voeden. Als de lampen niet meer werken werkt de computer en de telefoon ook niet meer.
Opvallend: het een tot twee wekelijkse onderhoud duurt 6 uren staat op de website. Dat hebben we bij de KPN amper gehad... blijkbaar hebben ze daar een backup scenario waaardoor het verkeer omgeleid wordt (ja... ik weet het.... "Wij proberen de onderbreking tot een minimum te beperken. ..").
Succes!
Bedankt voor de goede wensen maar die 6 uur voor het onderhoud is het normale onderhoudswindow. De uiteindelijke outage voor klanten tijdens zo'n onderhoud is nul (het netwerk is aardig redundant) of slechts een paar seconden tussen 01:00 en 07:00. Het feit dat er ergens onderhoud is tijdens een specifieke tijdsperiode wil niet zeggen dat dan alle diensten voor alle klanten in die regio er uit liggen.
Add: ow.. dat had sPenkman ook al gepost :)
Nick39 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:33:
Bevindingen tot nu toe:
In windows MCE is er een probleem,de Hertzinger lijst voor mijn woonplaats klopt niet, dus ik heb de lijst manueel ingevoerd en dat werkt nu weer perfect.
Dat ligt niet zozeer aan hertzinger als wel aan microsoft. De correcte lijsten zijn al verschillende keren ingediend bij microsoft maar men update de database schijnbaar niet. Vorige week heb ik nog met iemand gesproken die connecties had binnen microsoft-NL en dit nogmaals zou aankaarten. Ik ben benieuwd. :)
Op sommige tv zenders is de kwaliteit beduidend minder. (niet qua signaal,maar duidelijk wat meer compressie)
Hertzinger haalt de meeste zenders van de astra terwijl casema de mediagateway te Hilversum gebruikte voor een hoop zenders.
Hmmm de compressie zou toch niet zo erg moeten zijn. Wellicht zit er ergens in de centrale een probleem waardoor er teveel demping zit in de ring. Zou je een uitgebreide omschrijving van alle zenders/problemen kunnen emailen naar support@xtramediaservices.nl tav martijn.
Ik hoop dat mijn portering wel goed gaat want mijn mobiele nummer is identiek aan mijn vaste nummer (de laatste 7 cijfers) dus ik wil dat vaste nummer wel heel graag houden.
Porteringen zijn nooit een echt groot probleem, maar ik hoop dat het Casema abonnement nog niet helemaal stopgezet is? Als dat het geval is moet Casema namelijk het nummer actief houden zodat XMS het bij Casema kan wegporteren.
Guide Plus werkt, en windows MCE doet het ook weer.
Telefonie nog even afwachten,maar hoopvol gestemd.
Als het goed is kun je nu al je telefoon op onze aansluiting aansluiten. Je krijgt namelijk altijd vanuit ons een nummer toegewezen dat wij overschrijven als men een portering aanvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
schooierd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:15:
Een fotootje van de female-connector ("Cable-Con SR 01-02"):

[afbeelding]

Een beetje Googlen leverde niet veel zinnigs omtrent het type |:( .
Zou dat de subtiele wraak zijn van UPC? ;)

Edit: inmiddels heb ik een linkje gevonden met soortgelijke connectors _/-\o_ :

http://www.srts.nl/store/index.php?categoryID=147
Op de eerste plaats ben ik benieuwd wat voor WCD je hebt (jouw AOP in dit geval). Die zal namelijk wel niet galvanisch gescheiden zijn. Dan hoort er dus een NTP-1 in de meterkast te zitten (doosie van UPC). Deze moet je gewoon laten plaatsen door hun vind ik, heb je meteen een f-conector op de plaats die je wil.

Verder heb ik hier ook wat van die koppelingen liggen die jij hebt en heb dus ff gekeken hoe dat nu ook weer inelkaar zat. Ik kwam tot de conclusie dat het geen gangbare koppeling is (zoals IEC ofzoow) maar een door de maker bedacht ding dat blijkbaar aan de eisen van UPC voldoet.
Een montuer die voor UPC loopt zal er een mooie Cabelcom connector op maken maar die heeft niet iedereen in de gereedschapskoffer liggen. Als jij een beetje netjes werkt kan het helemaal geen kwaad als je zelf zo’n ding er op maakt. Durf je het niet dan is de oplossing simpel; trek de groene kabel terug, rol hem netjes op en haal een paar meter (goede afgeschermde) coax bij de bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou las ik laast dat er misschien een actie kwam voor studenten.. Aangezien ik een student ben, ben ik benieuwd of er al wat meer over bekend is...
En ik had nog een vraag, Ik zit nu in Peru en ik kom over 3 maanden terug, maar ik wil dan zo snel mogelijk alles in huis hebben. Kan ik het nu al aanvragen zodat als ik terug kom binnen enkele dag een monteur klaar staat die het in de meterkast plaatst? Ik woon in een portaal huur huisje in wijk F in Utrecht. (3512TX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
trankilo schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:15:
[...]

Op de eerste plaats ben ik benieuwd wat voor WCD je hebt (jouw AOP in dit geval). Die zal namelijk wel niet galvanisch gescheiden zijn. Dan hoort er dus een NTP-1 in de meterkast te zitten (doosie van UPC). Deze moet je gewoon laten plaatsen door hun vind ik, heb je meteen een f-conector op de plaats die je wil.

Verder heb ik hier ook wat van die koppelingen liggen die jij hebt en heb dus ff gekeken hoe dat nu ook weer inelkaar zat. Ik kwam tot de conclusie dat het geen gangbare koppeling is (zoals IEC ofzoow) maar een door de maker bedacht ding dat blijkbaar aan de eisen van UPC voldoet.
Een montuer die voor UPC loopt zal er een mooie Cabelcom connector op maken maar die heeft niet iedereen in de gereedschapskoffer liggen. Als jij een beetje netjes werkt kan het helemaal geen kwaad als je zelf zo’n ding er op maakt. Durf je het niet dan is de oplossing simpel; trek de groene kabel terug, rol hem netjes op en haal een paar meter (goede afgeschermde) coax bij de bouwmarkt.
Een (belabberde) foto van de UPC-WCD:

Afbeeldingslocatie: http://i35.photobucket.com/albums/d164/schooierd/P5170049-1.jpg

In mijn meterkast is geen enkel 'doosie' van UPC te vinden. Bij mijn appartement (verklaart wellicht het een en ander) komt een dikke groene coax binnen, die 1-op-1 is aangesloten met een iets dunnere groene coax. Deze kabel gaat linea recta naar het WCD in de woonkamer.

Aangezien het naderende einde van m'n UPC-abo ( :P ) heb ik toch maar wat vaart gezet achter m'n zoektocht. Volgens mij betreft de koppeling een Cabel-Con kabelconnector C12/BAMBOE6 SR01-02. De connector die ik zoek zou een C12/C12 moeten zijn, zodat ik met C12-coax en een F-connector de aansluiting kan maken. Dan kunnen TV & radio op deze WCD aangesloten blijven.

Inmiddels heb ik een bedrijf in IJmuiden gevonden dat voor een gunstig prijsje zo'n exemplaar kan leveren (eveneens van Cabel-Con). That will do the trick ... hoop ik :P .

Overigens: het glasvezelinternet werkt als een trein _/-\o_ !! In vergelijking met Chello erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat is dus een NTP-3. Die wandcontactoos is het "eindpunt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:42:
[...]

Oei ! Da's wel een open deur ... Ik weet geheel niet wat ik op m'n hals haal als ik een initiatiefgroep zou willen opzetten. Als ik naar een site als Nieuwland kijk, komt dat erg professioneel over. En het feit dat de vorige initiatiefgroep een stille dood is gestorven, stemt me niet gelukkig.
Ik zal er eens over nadenken.
Nou...als oprichter van de initiatiefgroep in Nieuwland voel ik me wel vereerd met je compliment :)
Inmiddels hebben we al 20 vrijwilligers in Nieuwland en dat aantal groeit nog elke dag.
Ook het aantal mailtjes via de website varieert tussen de 3 en 10 per dag van mensen die meer info willen etc.

Vandaag (hemelvaart) ook weer een promotiedag bij de rommelmarkt bij ASC Nieuwland.
2 laptops mee waarop mensen zich meteen konden aanmelden.
Toch wel weer 15 / 20 aanmeldingen denk ik, en minstens zo'n aantal die de folders meenam etc.

Mocht je wat meer willen weten over de initiatiefgroep, stuur me dan even een berichtje ofzo.
Kijk, wij zijn er ook nog niet, maar willen wel onze uiterste best doen om dit te laten slagen en we gaan er nu ook gewoon VOL voor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Even wat quootjes:

Quote Nick:
Bevindingen tot nu toe:

Quote Denan:
Dat ligt niet zozeer aan hertzinger als wel aan microsoft. De correcte lijsten zijn al verschillende keren ingediend bij microsoft maar men update de database schijnbaar niet. Vorige week heb ik nog met iemand gesproken die connecties had binnen microsoft-NL en dit nogmaals zou aankaarten. Ik ben benieuwd.

Ik zeg ook niet dat dit aan Hertzinger ligt,alleen klopt de lijst dus niet,maar als je de MCETuningOverrides.xml file in je windows dir edit en alleen de frequenties van jullie er in zet en de rest wist,daarna een analoge zenders nog niet in kaart gebracht scan doet vindt MCE alleen jullie kanalen en dan is het een kwestie van de epg toevoegen.

quote: Nick

quote: Denan
Porteringen zijn nooit een echt groot probleem, maar ik hoop dat het Casema abonnement nog niet helemaal stopgezet is? Als dat het geval is moet Casema namelijk het nummer actief houden zodat XMS het bij Casema kan wegporteren.

Het casema nummer werkt nog tot 1 juli,dan vervalt namelijk mijn abonnement.
Je kan alleen een werkend nummer porteren, ik kan jullie nummer wel aan iedereen gaan doorgeven maar dan moeten ze over een week weer mijn oude gaan gebruiken,dat lijkt me niet zo'n oplossing dus.. ik ben meer bang voor de administratieve rommel die casema er steeds weer van weet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik heb in dit topic een aantal mensen uit Nieuwegein zien reageren. Voor zo ver ik weet is het grootste deel van de huurwoningen in NIeuwegein van Mitros Wonen.

Wij hebben ook een huurwoning in Nieuwegein en zitten bij Mitros. Volgens de XMS postcodecheck is onze buurt nog niet geschikt voor glasvezel, helaas. Wel weet ik nog dat we als een van de eerste ADSL hadden, dus ik hoop eigenlijk dat we ook snel glasvezel krijgen.

Voor de mensen uit Nieuwegein: In welk deel van Nieuwegein wonen jullie? Ik woon in Zuilenstein. Heb me opgegeven om door XMS op de hoogte gehouden te worden. Ben erg benieuwd en uiteraard zeer geinteresseerd. De prijzen van ADSL in vergelijking tot glasvezel zijn per MBit/sec echt (te) duur.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nick39 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:22:
Het casema nummer werkt nog tot 1 juli,dan vervalt namelijk mijn abonnement.
Je kan alleen een werkend nummer porteren, ik kan jullie nummer wel aan iedereen gaan doorgeven maar dan moeten ze over een week weer mijn oude gaan gebruiken,dat lijkt me niet zo'n oplossing dus.. ik ben meer bang voor de administratieve rommel die casema er steeds weer van weet te maken.
Als men werkt met tijdelijke nummers (dit is het geval bij XMS), dan heb jij tijdelijk, totdat de portering is afgerond, twee telefoonlijnen met ieder een eigen nummer.

Zodra de portering rond is, zal het tijdelijke nummer (nummer van XMS) vervangen worden door je oude vertrouwde nummer. Je kunt tot die tijd ook gewoon je Casema-lijn blijven gebruiken, dan ben je totdat het nummer is geporteerd bereikbaar op je oude vertrouwde nummer via de Casema-lijn.

Maar ehh. Lees ik het goed? Heb je je telefoonabonnement bij Casema zelf opgezegd, of heb je XMS gemachtigd dat abonnement op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
PromWarMachine schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:29:
Ik heb in dit topic een aantal mensen uit Nieuwegein zien reageren. Voor zo ver ik weet is het grootste deel van de huurwoningen in NIeuwegein van Mitros Wonen.

Wij hebben ook een huurwoning in Nieuwegein en zitten bij Mitros. Volgens de XMS postcodecheck is onze buurt nog niet geschikt voor glasvezel, helaas. Wel weet ik nog dat we als een van de eerste ADSL hadden, dus ik hoop eigenlijk dat we ook snel glasvezel krijgen.

Voor de mensen uit Nieuwegein: In welk deel van Nieuwegein wonen jullie? Ik woon in Zuilenstein. Heb me opgegeven om door XMS op de hoogte gehouden te worden. Ben erg benieuwd en uiteraard zeer geinteresseerd. De prijzen van ADSL in vergelijking tot glasvezel zijn per MBit/sec echt (te) duur.
In Nieuwegein zijn volgens mij alleen de huurwoningen van Portaal aangesloten op glasvezel. Als je nu nog geen aansluiting hebt, dan gaat het volgens mij ook niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:29:
Galecop....
De glasvezel loopt ongeveer 2 meter voor mijn huisdeur langs, richting de portaal woningen.
Wij kregen ook een brief van XMS toen de graaf werkzaamheden voltooid waren, dat wij ook glasvezel konden krijgen.

Ik ben sindsdien in blijde verwachting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Denan,

Ik heb een vraag?

In Arnhem (De Laar) is een traject gestart voor Glasvezel.
Als dat doorgaat is dat een positieve ontwikkeling voor de Wijk.
Mijn vraag is: Als je in eerste instantie geen abonnement afneemt wordt
er dan geen glasvezelkabel naar je woning gelegd?

mvg Eddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat denk je zelf... ;)
een buurtgenoot...
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.