XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 61.877 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:29:
Ik heb in dit topic een aantal mensen uit Nieuwegein zien reageren. Voor zo ver ik weet is het grootste deel van de huurwoningen in NIeuwegein van Mitros Wonen.

Wij hebben ook een huurwoning in Nieuwegein en zitten bij Mitros. Volgens de XMS postcodecheck is onze buurt nog niet geschikt voor glasvezel, helaas. Wel weet ik nog dat we als een van de eerste ADSL hadden, dus ik hoop eigenlijk dat we ook snel glasvezel krijgen.

Voor de mensen uit Nieuwegein: In welk deel van Nieuwegein wonen jullie? Ik woon in Zuilenstein. Heb me opgegeven om door XMS op de hoogte gehouden te worden. Ben erg benieuwd en uiteraard zeer geinteresseerd. De prijzen van ADSL in vergelijking tot glasvezel zijn per MBit/sec echt (te) duur.
Ik huur van Portaal en woon "op de walletjes" (bij het zwembad).

Mijn erbaring met XMS? ZEER ZEER GOED

1) Internet nu heeeeeeeeel snel (1e seizoen A-Team 21,4 giga, binnen in ongeveer 2,5 uur, kleine par reparatie, uitpakken en branden duurt langer, nee geen p2p, wel usenetserver.com abbo)
2) telefonie: kraakhelder, geen echo, perfect
3) TV, vergeleken met digitale Casema iets mindere beeldkwaliteit, maar in het standaard gebeuren meer zender waaronder Motors TV!!!!! (en humor, ik zag een Hertzinger kanaal, uiteraard toen Pa van 78 ging zappen na 24.00 uur.... hijg steun spetter op het beeld :+ Spice recht op en neer O-)

Ik heb nu pas de TV aangesloten, prima te doen, de kabels wegwerken is wat lastig langdradig en vervelend ;)

Kortom: Aanrader! Blij dat KPN, Planet en Casema de deur uit zijn/gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:04:
Hallo Denan,

Ik heb een vraag?

In Arnhem (De Laar) is een traject gestart voor Glasvezel.
Als dat doorgaat is dat een positieve ontwikkeling voor de Wijk.
Mijn vraag is: Als je in eerste instantie geen abonnement afneemt wordt
er dan geen glasvezelkabel naar je woning gelegd?

mvg Eddy
Dat hangt zover mij bekend (uit bestaande threads) af van of je een portaal huurwoning of koopwoning hebt.
Bij een portaal woning wordt het standaard naar binnen gelegd, en kan je dan zelf kiezen of je het wel/niet gebruikt, bij een koopwoning kun je een aanvraag doen en wordt het niet standaard naar binnen gelegd.
Als ik het onjuist heb, dan wordt het ongetwijfeld nog verbeterd.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
@Denan.

Ik wil mijn abonnement mogelijk vast omzetten zodat ik gegarandeerd ben dat mijn proeftijd niet perongeluk verloopt, maar natuurlijk wel zonder het feit dat ik nu al per maand de volle mep ga betalen.

Nu vat ik de de pagina http://mijn.xmsnet.nl/ins...hp?wat=solonaarabonnement niet helemaal.

Er staat:
'Let op: als u een keuze voor een pakket maakt, dan gaat het nieuwe abonnement in op de eerste dag van de volgende maand. Dus als u nu uw pakketwijziging aanvraagt gaat deze wijziging in op 2007-06-01 (n.b.: als uw pakket deze maand afloopt gaat de pakketswijziging per afloopdatum in).'

'Alles-uit-de-kast
Internet, telefoon, televisie en radio de eerste 6 maanden voor slechts 19,95 euro per maand. Daarna betaalt u €50,00 per maand. Bij dit pakket is inbegrepen de eerste 3 maanden gratis bellen naar vaste nummers in Nederland.'

'Internet abonnement
Voor €32,95 per maand blijft u gebruik maken van het internet abonnement. '

Het komt voor mij over dat je bij het 'alles-uit-de-kast' pakket alvast kan aanklikken, en gewoon nog een half jaar voor 19,95 hebt, maar bij het internet abonnement lijkt het terug te vallen op de eerste alinea dat de wijziging gelijk de eerst volgende maand ingaat.
Nb. het tarief klopt ook niet, dat is gebasseerd op 24Mbit ipv mijn 48Mbit, dat als puntje voor de update van de homepage waar jullie mee bezig zijn.

Graag jouw advies in deze zodat ik weet of ik alvast kan verlegen en de eerste 6 maanden 37,95 betaal, en daarna + 32,95 = 70,90 euro p/m

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
@ Denan

Nog even een praktisch vraagje, al zit ik wat mij betreft voorlopig jaren aan de glasvezel :+

Algemene voorwaarden:
Artikel 12 Duur, opschorting en beëindiging
12.1 Onverminderd de bepalingen omtrent tussentijdse beëindiging in deze Algemene Voorwaarden,
wordt de Overeenkomst aangegaan voor een periode die eindigt (één) jaar nadat de eerste
levering van de Diensten door XMS heeft plaatsgevonden. De overeenkomst wordt telkens
stilzwijgend verlengd met 1 (één) jaar, tenzij Eindgebruiker of XMS uiterlijk dertig (30) dagen
voor het einde van die periode schriftelijk, per e-mail of via de website te kennen geeft op
verlenging geen prijs te stellen.
12.2 Na afloop van de oorspronkelijke contractsduur zoals bedoeld in artikel 12.1, heeft zowel
Eindgebruiker als XMS het recht de Overeenkomst schriftelijk of per fax tussentijds op te
zeggen met in achtneming van een opzegtermijn van 30 (dertig) dagen. Eindigt de
Overeenkomst door opzegging van de Eindgebruiker midden in een lopende periode, dan is
Eindgebruiker voor het nog niet verstreken deel van die termijn de gehele periodieke
vergoeding verschuldigd.

In artikel 12.1 staat dat de overeenkomst telkens 1 jaar wordt verlengt, in 12.2 staat 30 dagen als de oorspronkelijke contractsduur voorbij is.
Ik vat het even niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hobbybob123 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:22:
[...]

......
Mocht je wat meer willen weten over de initiatiefgroep, stuur me dan even een berichtje ofzo.
Kijk, wij zijn er ook nog niet, maar willen wel onze uiterste best doen om dit te laten slagen en we gaan er nu ook gewoon VOL voor !
Bedankt. Ben benieuwd wat jullie campagne inhoud...Ik stuur je morgen even een PB.
Ik heb inmiddels contact gehad met een XMS-medewerker hier in Hoogland. Hij heeft nog contact met de eerste initiatiefnemers. Binnenkort komen we even bij elkaar. Ben benieuwd wat dit gaat brengen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raceman schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:45:
@ Denan

Nog even een praktisch vraagje, al zit ik wat mij betreft voorlopig jaren aan de glasvezel :+

Algemene voorwaarden:
Artikel 12 Duur, opschorting en beëindiging
12.1 Onverminderd de bepalingen omtrent tussentijdse beëindiging in deze Algemene Voorwaarden,
wordt de Overeenkomst aangegaan voor een periode die eindigt (één) jaar nadat de eerste
levering van de Diensten door XMS heeft plaatsgevonden. De overeenkomst wordt telkens
stilzwijgend verlengd met 1 (één) jaar, tenzij Eindgebruiker of XMS uiterlijk dertig (30) dagen
voor het einde van die periode schriftelijk, per e-mail of via de website te kennen geeft op
verlenging geen prijs te stellen.
12.2 Na afloop van de oorspronkelijke contractsduur zoals bedoeld in artikel 12.1, heeft zowel
Eindgebruiker als XMS het recht de Overeenkomst schriftelijk of per fax tussentijds op te
zeggen met in achtneming van een opzegtermijn van 30 (dertig) dagen. Eindigt de
Overeenkomst door opzegging van de Eindgebruiker midden in een lopende periode, dan is
Eindgebruiker voor het nog niet verstreken deel van die termijn de gehele periodieke
vergoeding verschuldigd.

In artikel 12.1 staat dat de overeenkomst telkens 1 jaar wordt verlengt, in 12.2 staat 30 dagen als de oorspronkelijke contractsduur voorbij is.
Ik vat het even niet meer :/
Ik vermoed dat ze het volgende bedoelen. Het eerste volle jaar zit je eraan vast (artike 12.1). Daarna heb je een opzegtermijn van een maand (artikel 12.2). Alleen de laatste zin is niet helemaal didelijk, maar ik lees het als vlgt. Vanaf het tweede jaar heb je de oorspronkelijke contractsperiode gehad (daarom heb je een opzegtermijn van een maand). Stel dat je op de 15e opzegt, dan loopt je contract door tot de 15e van de volgende maand, maar ben je wel de 50 euro (of welk bedrag voor jou ook van toepassing is) voor de hele maand kwijt, ook al krijg je alleen de eerste 15 dagen maar internettoegang en de andere diesten die je afneemt.
Correct me if I'm wrong :) Ik ben weliswaar jurist, maar algemene voorwaarden ontcijferen is niet mijn sterkste punt...

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 02:56:
[...]
Ik vermoed dat ze het volgende bedoelen. Het eerste volle jaar zit je eraan vast (artike 12.1). Daarna heb je een opzegtermijn van een maand (artikel 12.2). Alleen de laatste zin is niet helemaal didelijk, maar ik lees het als vlgt. Vanaf het tweede jaar heb je de oorspronkelijke contractsperiode gehad (daarom heb je een opzegtermijn van een maand). Stel dat je op de 15e opzegt, dan loopt je contract door tot de 15e van de volgende maand, maar ben je wel de 50 euro (of welk bedrag voor jou ook van toepassing is) voor de hele maand kwijt, ook al krijg je alleen de eerste 15 dagen maar internettoegang en de andere diesten die je afneemt.
Correct me if I'm wrong :) Ik ben weliswaar jurist, maar algemene voorwaarden ontcijferen is niet mijn sterkste punt...

Jasper
Helaas, dat is niet wat er staat, al was dat ook mijn eerste gedachte toen ik dit las. Een soortgelijke passage staat echter ook in de aanvullende voorwaarden voor Casema internet en daar zit ik dus nog acht maanden aan vast. 8)7

In Artikel 12.2 staat dat het contract 1 maand voor het verlopen van het jaar moet worden stopgezet. Dus als je niet voordat de eerste 11 maanden van het jaarcontract verlopen zijn hebt opgezegt, zit je er weer 12 maanden langer aan vast.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een maand XMS internet en dat bevalt prima. Hiervoor zat ik bij Casema en daar zijn ze de menselijke maat volledig kwijt. XMS kan je gewoon bellen en dan luistert er een vriendelijke man of vrouw naar je vraag. Dat is bij Casema vrijwel onmogelijk.

Nu ik XMS-net werkend heb, wil ik Casema de deur uit hebben, maar daar blijk ik me toch vergist te hebben. Ik dacht dat ik een opzegtermijn van een maand had voor zowel radio & televisie als voor internet (na minimaal een jaar), maar volgens Casema is dat onjuist en zit ik nu dus nog acht maanden aan Casema vast.
Het radio- en televisieabonnement is een abonnement voor onbepaalde tijd, met een opzegtermijn van een maand. Casema weigert dit abonnement stop te zetten, omdat er nog aanvullende diensten zijn: nl. mijn internetabonnement, dat nog acht maanden doorloopt.

Natuurlijk wil ik beide zo snel mogelijk beeindigen, maar in elk geval moet m.i. het radio & tv abonnement na een maands gestopt worden.

Iemand suggesties hoe ik dit moet aanpakken?

Wel erg jammer dat XMS dezelfde juridische passage in de algemene voorwaarden heeft staan. Je klanten gijzelen, dat heeft zo'n goed bedrijf toch niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dit een landelijke storing van de internet verbinding
of lokaal.
had ongeveer twee uur geen verbinding.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:26:
of lokaal.
Dat moet lokaal zijn geweest :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:32
ook hier in Leiden geen verbinding gehad, da's lekker
heb je geen internet geen telefoon en geen tv !!!
en heb je nog een mobiel om te bellenis de tent om 4 uur gesloten,
en geen storings dienst !!

dat is toch wel een nadeel om alles in een pakket te hebben !

enige verklaring voor deze storing ??

.
.

[ Voor 18% gewijzigd door absrnd op 19-05-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
absrnd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:32:
ook hier in Leiden geen verbinding gehad, da's lekker
heb je geen internet geen telefoon en geen tv !!!
en heb je nog een mobiel om te bellenis de tent om 4 uur gesloten,
en geen storings dienst !!

dat is toch wel een nadeel om alles in een pakket te hebben !

enige verklaring voor deze storing ??

.
.
Even kort want ik heb ook weekend:
Als alle 3 de diensten uitvallen moet het een stroomstoring zijn in de wijk/regio waar onze centrale staat, TV staat namelijk los van de internet verbinding (en komt ook over een andere fiber binnen).
Er is buiten sluitingstijd wel een storingsdienst:->Als je een voicemail achterlaat zal deze door de storingsdienst afgeluisterd worden. Als er een grote storing is gaan zij direct op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dan kunnen we elkaar een hand geven... heb ook geen XMS-internet verbinding meer.
Lang leve de *kuch*nog actieve UPC verbinding*kuch* :$

Edit: Check-dubbel-check: internet is weer on air _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door schooierd op 19-05-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmh ik blijf een super hoge ping houden, zou het kunnen komen door de router die ertussen zit? Ik heb de steker van de router en de glasvezel kast er al een paar keer uit gehaalt en er weer ingestopt, maar het maakt niks uit.

Test van vandaag op speedtest.net.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/128576927.png

Op speedtest.nl staat er dat ik een ping heb van 3.0 ms, alleen weet niet hoe het dan kan dat hij bij speedtest.net zo hoog is.

Vooral als ik een spelletje online speel is die ping erg irritant, ik had hier eerst helemaal geen last van heb vanaf ongeveer februari XMS, en sinds mei last van die ping. ;( Telefoon en tv werkt wel perfect, alleen mischien doet het internet zo raar door de router, zitten 2 pc's op aangesloten. En woon in Lunetten (Simplonbaan) Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:15:
Mmh ik blijf een super hoge ping houden, zou het kunnen komen door de router die ertussen zit? Ik heb de steker van de router en de glasvezel kast er al een paar keer uit gehaalt en er weer ingestopt, maar het maakt niks uit.
Sluit je computer eens rechtstreeks aan op je CPS. Dan weet je meteen of je router de boosdoener is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:33:
Ik heb sinds een maand XMS internet en dat bevalt prima. Hiervoor zat ik bij Casema en daar zijn ze de menselijke maat volledig kwijt. XMS kan je gewoon bellen en dan luistert er een vriendelijke man of vrouw naar je vraag. Dat is bij Casema vrijwel onmogelijk.

Nu ik XMS-net werkend heb, wil ik Casema de deur uit hebben, maar daar blijk ik me toch vergist te hebben. Ik dacht dat ik een opzegtermijn van een maand had voor zowel radio & televisie als voor internet (na minimaal een jaar), maar volgens Casema is dat onjuist en zit ik nu dus nog acht maanden aan Casema vast.
Het radio- en televisieabonnement is een abonnement voor onbepaalde tijd, met een opzegtermijn van een maand. Casema weigert dit abonnement stop te zetten, omdat er nog aanvullende diensten zijn: nl. mijn internetabonnement, dat nog acht maanden doorloopt.

Natuurlijk wil ik beide zo snel mogelijk beeindigen, maar in elk geval moet m.i. het radio & tv abonnement na een maands gestopt worden.

Iemand suggesties hoe ik dit moet aanpakken?

Wel erg jammer dat XMS dezelfde juridische passage in de algemene voorwaarden heeft staan. Je klanten gijzelen, dat heeft zo'n goed bedrijf toch niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem bij Casema.
Heb een brief gestuurd dat als het geld voor radio/TV
afgeschreven wordt dat ik het meteen laat storneren.
Gina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:42:
Heb een brief gestuurd met de mededeling als het geld voor radio/TV
afgeschreven wordt ik het meteen laat storneren.
Gina
reeds meer dan maand geleden verstuurd maar nog geen gericht terug ontvangen.
gina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:31:
[...]

Sluit je computer eens rechtstreeks aan op je CPS. Dan weet je meteen of je router de boosdoener is. :)
Bedankt voor je snelle reactie, heb het even geprobeerd, en nog een test gedaan op speedtest.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/128585669.png

De ping is heel wisselend ook zo tussen de 64 en +200 ms, daarnaast is de upload heel snel alleen jammer dat ik daar niet veel aan heb. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Denan ik snap dat je druk bent maar zou toch erg leuk zuijn als er een antwoord was op mijn vraag nu alweer op pagina 38 ...

Maranno in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..."

misschien maandag als je weer aan het werk bent ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:57
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:26:
of lokaal.
Ik had zaterdag ook ongeveer 2 uur lang geen internet en telefoon. Mijn TV deed het echter wel.

Sinds kort zijn er trouwens 6 Turkse zenders in het TV pakket erbij gekomen. Ik had toch liever dat Animal Planet erbij was gekomen, die mis ik echt heel erg. Zou die er niet bij kunnen komen?

Verder heb ik last van het steeds tussen stereo en mono schakelen van het geluid van bepaalde TV zenders. Heel irritant, want dan valt het geluid steeds even weg en in beeld verschijnt dan steeds mono en stereo. Aan mijn bekabeling kan het niet liggen, want dat zijn Hirschmann kabels en stekkers.
De kwaliteit van de TV is verder goed, beter dan van Casema.

[ Voor 25% gewijzigd door lethargy op 20-05-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:49:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie, heb het even geprobeerd, en nog een test gedaan op speedtest.

[afbeelding]

De ping is heel wisselend ook zo tussen de 64 en +200 ms, daarnaast is de upload heel snel alleen jammer dat ik daar niet veel aan heb. :S
Ik zou die website niet vertrouwen als het op accuraatheid aankomt. Mijn ping naar a'dam zou 32ms zijn:
code:
1
2
7 packets transmitted, 7 received, 0% packet loss, time 6002ms
rtt min/avg/max/mdev = 3.849/4.046/4.438/0.207 ms

Gemiddeld 4ms dus

Download zou op 15Mbit liggen en up op 4Mbit, ik kan je met zekerheid zeggen dat ik hoger haal ;)

code:
1
18:00:58 (2.97 MB/s) - '10mb.bin' opgeslagen [10485760/10485760]

Ook speedtest.bbned.nl of www.speedtest.nl geven geen accuraat beeld van de snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:17:
Dank je voor je snelle antwoord ;)

[...]

Als in...nu weer opnieuw doorgezet ? of was al doorgezet, maar ze wisten er alleen nog niets van ?
@B4MB4M
Hij was al doorgezet, maar ik heb er nu urgentie aan gegeven dus hopelijk kan de aannemer snel een graafploeg vrijmaken.

@Dewaal
Voor deze aansluiting heb ik hetzelfde gedaan. Zodra er mensen vrij zijn en de aansluiting mogelijk is zullen ze direct contact opnemen.
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:29:
Nu is de TV nog analoog op XMS, maar als het digitaal wordt... of andere diensten over 1 kastje heen moeten... lastig met buren samen....

DTV versus Analoge Televisie
Voor de mensen die zich hier zorgen over maken: XMS zal altijd een analoge dienst blijven bieden. Analoge TV heeft namelijk bepaalde voordelen t.o.v. digitale TV voor het grootste deel van onze klantengroep. Vooral het feit dat je niet voor elke TV een extra settop-box nodig hebt natuurlijk!

(En nee: dit is geen goedkeuring voor het delen van de diensten.. :).. Vooral het delen van internet diensten is iets dat ik niet snel zou doen. De abonnementshouder is namelijk verantwoordelijk voor de dingen die met de verbinding gedaan worden. Deel je het met 4 buren die van alles uitspoken op internet dan is de abonnementshouder strafbaar! Toch vervelend als je buren iets uitspoken waardoor justitie achter jou aan gaat)

Over de niet gehaalde 24Mbit upload:
Het probleme is opgelost. Het bleek dat er een vuiltje zat op de connector van zijn UTP kabel. Hij haalt nu de 20Mbit (waarschijnlijk hoger als hij nieuwe kabels trekt ;))
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:19:
Nou las ik laast dat er misschien een actie kwam voor studenten.. Aangezien ik een student ben, ben ik benieuwd of er al wat meer over bekend is...
En ik had nog een vraag, Ik zit nu in Peru en ik kom over 3 maanden terug, maar ik wil dan zo snel mogelijk alles in huis hebben. Kan ik het nu al aanvragen zodat als ik terug kom binnen enkele dag een monteur klaar staat die het in de meterkast plaatst? Ik woon in een portaal huur huisje in wijk F in Utrecht. (3512TX)

Er komt inderdaad een actie voor studenten, maar dit is gebonden aan bepaalde studentencomplexen die onder het beheer van Portaal vallen. De specificaties zijn nog niet helemaal rond maar het zal waarschijnlijk een 24/24Mbit connectie worden (zonder TV/Telefonie/Email of Webhosting) voor ongeveer 15,- euro per maand (inbegrepen bij de huur). Zodra dit rond is zullen een groot aantal Portaal studentencomplexen ontsloten worden.
PromWarMachine schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:29:
Ik heb in dit topic een aantal mensen uit Nieuwegein zien reageren. Voor zo ver ik weet is het grootste deel van de huurwoningen in NIeuwegein van Mitros Wonen.

Wij hebben ook een huurwoning in Nieuwegein en zitten bij Mitros. Volgens de XMS postcodecheck is onze buurt nog niet geschikt voor glasvezel, helaas. Wel weet ik nog dat we als een van de eerste ADSL hadden, dus ik hoop eigenlijk dat we ook snel glasvezel krijgen.

Voor de mensen uit Nieuwegein: In welk deel van Nieuwegein wonen jullie? Ik woon in Zuilenstein. Heb me opgegeven om door XMS op de hoogte gehouden te worden. Ben erg benieuwd en uiteraard zeer geinteresseerd. De prijzen van ADSL in vergelijking tot glasvezel zijn per MBit/sec echt (te) duur.
Wij hebben momenteel alleen afspraken met Dudok/Portaal/SCW/Alliantie. Met Mitros zijn er nog geen afspraken gemaakt en de kans dat je woning aangesloten kan worden is dus erg klein. De verhuurder moet namelijk toestemming geven voor het 'beschadigen' van de woning en dat zal een woningcorp. niet snel doen. Verder staat het je natuurlijk wel vrij om zelf contact op te nemen met Mitros om te vragen of ze zich ook bij XMS aansluiten ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:04:
Hallo Denan,

Ik heb een vraag?

In Arnhem (De Laar) is een traject gestart voor Glasvezel.
Als dat doorgaat is dat een positieve ontwikkeling voor de Wijk.
Mijn vraag is: Als je in eerste instantie geen abonnement afneemt wordt
er dan geen glasvezelkabel naar je woning gelegd?

mvg Eddy
Nee, de kosten voor het aanbrengen van een vezel bedragen tussen de 1300-1800 euro per woning. Dit gaan wij dus alleen doen als iemand een abonnement afneemt bij ons. Wel bieden wij de mogelijkheid tot 'uitgesteld aansluiten'. Dit houd in dat je na de aanleg van de glasvezel je abonnement op XMS tot maximaal 6 maanden kunt uitstellen.
Raceman schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:25:
@Denan.

Ik wil mijn abonnement mogelijk vast omzetten zodat ik gegarandeerd ben dat mijn proeftijd niet perongeluk verloopt, maar natuurlijk wel zonder het feit dat ik nu al per maand de volle mep ga betalen.

(snip)
Het komt voor mij over dat je bij het 'alles-uit-de-kast' pakket alvast kan aanklikken, en gewoon nog een half jaar voor 19,95 hebt, maar bij het internet abonnement lijkt het terug te vallen op de eerste alinea dat de wijziging gelijk de eerst volgende maand ingaat.
Nb. het tarief klopt ook niet, dat is gebasseerd op 24Mbit ipv mijn 48Mbit, dat als puntje voor de update van de homepage waar jullie mee bezig zijn.
1) Klopt, na het gratis internet abonnement kun je (nu nog) het AllesUitDeKast-abonnement krijgen voor 19.95 voor de eerste 6 maanden van dat abonnement. Neem je 6 maanden gratis internet, en daarna 6 maanden Alles uit de kast, dan betaal je voor een jaar lang onze diensten alleen die 6 maanden 19.95.
2) Ook deze tarieven kloppen, het zijn namelijk de "basiskosten". 48Mbit ipv 24Mbit is een optie/uitbreiding op je pakket en komt dus maandelijks boven op de basiskosten.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:12:
[...]

In Artikel 12.2 staat dat het contract 1 maand voor het verlopen van het jaar moet worden stopgezet. Dus als je niet voordat de eerste 11 maanden van het jaarcontract verlopen zijn hebt opgezegt, zit je er weer 12 maanden langer aan vast.
:'(
Klopt. Het is een jaarcontract dat je een maand voor het verstrijken van het jaarcontract schriftelijk moet beeindigen. Doe je dat niet dan komen er weer 12 maanden bij.
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:49:
[...]

[afbeelding]

Hmm.. dit klinkt eerder als iets lokaals.. die speedtests zijn trouwens vaak niet echt betrouwbaar. Test anders eens het volgende:
(windows XP)
Start->Uitvoeren
Type CMD (enter)
type in het zwarte DOS scherm:
ping 217.149.196.6
en kijk wat voor ping responses je daar ziet.
217.149.196.6 heeft een directe link vanaf onze locatie op de AMS-IX maar staat niet in het XMS netwerk zelf. De pings naar dit adres zijn dus gelijk aan alle andere pings naar providers op de AMS-IX.
Maranno schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:01:
Denan ik snap dat je druk bent maar zou toch erg leuk zuijn als er een antwoord was op mijn vraag nu alweer op pagina 38 ...

Maranno in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..."

misschien maandag als je weer aan het werk bent ofzo :)
Oops.. deze had ik inderdaad alleen op het vathorst-glasvezelforum uitvoerig besproken.
De mailings die je nu krijgt zijn onderdeel van een interesse peiling. In principe is het inderdaad mogelijk om deze woningen aan te sluiten, maar men is nog in gesprek met de gemeente om de vergunningen te regelen.
Voor vathorst vragen kun je ook het beste naar http://forum.vathorst.nu gaan.
lethargy schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:45:
[...]

Ik had zaterdag ook ongeveer 2 uur lang geen internet en telefoon. Mijn TV deed het echter wel.

Sinds kort zijn er trouwens 6 Turkse zenders in het TV pakket erbij gekomen. Ik had toch liever dat Animal Planet erbij was gekomen, die mis ik echt heel erg. Zou die er niet bij kunnen komen?

Verder heb ik last van het steeds tussen stereo en mono schakelen van het geluid van bepaalde TV zenders. Heel irritant, want dan valt het geluid steeds even weg en in beeld verschijnt dan steeds mono en stereo. Aan mijn bekabeling kan het niet liggen, want dat zijn Hirschmann kabels en stekkers.
De kwaliteit van de TV is verder goed, beter dan van Casema.
1) In de afspraken met Portaal Utrecht staat dat wij ook een sterk Arabisch/Turks zenderpakket moeten bieden. Men gaat namelijk in het kader van de wijkverbeteringstrajecten het gebruik van schotels verbieden.
2) Zit er wellicht een versterker tussen? Het signaal komt over glas een stuk sterker binnen dan over coax, dus als er een versterker tussen zit kan het signaal te hard op je TV binnenkomen waardoor hij inderdaad van mono/stereo kan gaan springen.

note: pfffff.. wat een vragen allemaal.. Wie kan ik inschakelen als backup vragen beantwoorder? ;)

Add2: Leesvoer!
Voor mensen die graag meer willen weten van XMS/Reggefiber of alle andere glastrajecten waar wij bij betrokken zijn: http://www.netkwesties.nl/editie145/artikel5.html
Er staat ook een leuk artikel in FEMBUSINESS over reggefiber, maar ik denk niet dat ze het me in dank afnemen als ik de PDF link :)

[ Voor 18% gewijzigd door denan op 21-05-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al meer duidelijk over amersfoort berg-zuid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
[quote]denan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:25:
[...]

2) Zit er wellicht een versterker tussen? Het signaal komt over glas een stuk sterker binnen dan over coax, dus als er een versterker tussen zit kan het signaal te hard op je TV binnenkomen waardoor hij inderdaad van mono/stereo kan gaan springen.

Ik heb er geen versterker tussen zitten. Mijn buren hebben er trouwens ook last van. Volgens iemand van de helpdesk komt het doordat de zenders zo dicht op elkaar zitten. Dan blijft de TV zoeken tussen de zenders in naar stereo geluid. D.m.v. fijnafstemming op mijn TV kan ik het wel instellen dat mijn tv niet steeds wisselt tussen mono/stereo, maar dan ontvang ik dus alleen een mono signaal. Verder hoorde ik ook dat het nog even wachten is op digitale tv. Xms was niet tevreden of het aanbod wat ze hadden gehad. Hopelijk komt het dit jaar nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Wij hebben momenteel alleen afspraken met Dudok/Portaal/SCW/Alliantie. Met Mitros zijn er nog geen afspraken gemaakt en de kans dat je woning aangesloten kan worden is dus erg klein. De verhuurder moet namelijk toestemming geven voor het 'beschadigen' van de woning en dat zal een woningcorp. niet snel doen. Verder staat het je natuurlijk wel vrij om zelf contact op te nemen met Mitros om te vragen of ze zich ook bij XMS aansluiten.
Sinds wanneer hebben jullie afspraken met SCW en de Alliantie? Dit is de eerste keer dat ik dit zie namelijk. Wat voor afspraken hebben jullie met ze? Wanneer word de rest van Amersfoort voorzien van glasvezel? Hebben jullie daar al een afspraak over gemaakt of zijn jullie nog druk aan het onderhandelen? Word Amersfoort-Schuilenburg dan eindelijk voorzien van glasvezel? :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Younes op 21-05-2007 14:33 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:31:
is er al meer duidelijk over amersfoort berg-zuid?
Nope, de investeerder moet een beslissing nemen over dit project en dat kan nog wel even duren.
lethargy schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:21:
[quote]denan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:25:
[...]

Ik heb er geen versterker tussen zitten. Mijn buren hebben er trouwens ook last van. Volgens iemand van de helpdesk komt het doordat de zenders zo dicht op elkaar zitten. Dan blijft de TV zoeken tussen de zenders in naar stereo geluid. D.m.v. fijnafstemming op mijn TV kan ik het wel instellen dat mijn tv niet steeds wisselt tussen mono/stereo, maar dan ontvang ik dus alleen een mono signaal. Verder hoorde ik ook dat het nog even wachten is op digitale tv. Xms was niet tevreden of het aanbod wat ze hadden gehad. Hopelijk komt het dit jaar nog.
Dat mag er niet mee te maken hebben. Als de buren het ook hebben klinkt het meer als een probleem in de centrale. Email anders de adresgegevens naar support@xtramediaservices.nl dan zal ik kijken wat Hertzinger hier over kan melden.
The_Alchemist schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:28:
[...]

Sinds wanneer hebben jullie afspraken met SCW en de Alliantie? Dit is de eerste keer dat ik dit zie namelijk. Wat voor afspraken hebben jullie met ze? Wanneer word de rest van Amersfoort voorzien van glasvezel? Hebben jullie daar al een afspraak over gemaakt of zijn jullie nog druk aan het onderhandelen? Word Amersfoort-Schuilenburg dan eindelijk voorzien van glasvezel? :9~
Momenteel alleen in Vathorst, dus je zult nog even geduld moeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
denan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:25:
[...]

@Dewaal
Voor deze aansluiting heb ik hetzelfde gedaan. Zodra er mensen vrij zijn en de aansluiting mogelijk is zullen ze direct contact opnemen.[/td]
[/tr]
[tr]
[td][/td]
[/tr]
[/table]
[/table]
Dank je voor de goeie support

[ Voor 90% gewijzigd door dewaal op 21-05-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
moest je daar de hele mikmak voor quoten?
Hmm... ben ik de enige die zich daar aan irriteert?
Je hebt trouwens wel gelijk....is idd goede support....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:52
Het was inderdaad zeer interresant leesvoer Denan!
Toch leuk zulke achtergrond info.

Ik had ook nog een vraagje: Is er iets bekend over het beeldformaat van de talpa (10) zender?
Bij mij geeft alleen deze zender een uitgerekt beeld. Dus van 16:9 opgerekt naar 4:3 zonder zwarte balken. Op andere zenders worden deze wel gewoon weergegeven.

Meer mensen last van? :?

@Day24: nee je bent niet de enigste die zich daar aan ergert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

Hoe zit het eigenlijk met nieuwbouw projecten in omgeving leidscherijn in utrecht? M'n vriendin en ik gaan daar een nieuwe woning kopen (wordt juli 2007 opgeleverd als het goed is, en is nog niet volledig af).

Wordt daar al gedacht aan voorbereiding op glas of moet ooit daar weer alles open gegraven worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Vandaag ben ik bezig geweest met het opvullen van een site om zieltjes te winnen voor FttH in mijn buurt en wilde daar graag doorlinken naar de promo video van XMS. We hebben het van verschillende aansluitingen geprobeerd maar zonder succes. Iemand een ID :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
joeri-slots schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:05:

Ik had ook nog een vraagje: Is er iets bekend over het beeldformaat van de talpa (10) zender?
Bij mij geeft alleen deze zender een uitgerekt beeld. Dus van 16:9 opgerekt naar 4:3 zonder zwarte balken. Op andere zenders worden deze wel gewoon weergegeven.
Dit heb ik nog niet eerder gehoord.. en als je het beeldformaat handmatig op 16:9 zet?
Sa1 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:37:
Hoe zit het eigenlijk met nieuwbouw projecten in omgeving leidscherijn in utrecht? M'n vriendin en ik gaan daar een nieuwe woning kopen (wordt juli 2007 opgeleverd als het goed is, en is nog niet volledig af).

Wordt daar al gedacht aan voorbereiding op glas of moet ooit daar weer alles open gegraven worden?
Daar zijn nog geen plannen voor. Aangezien een aansluiting een enorme investering is voor XMS sluiten wij ook alleen woningen aan die zich in eerste instantie opgegeven hebben (in het geval van koopwoningen die naast Portaal/SCW/Dudok woningen staan). Complete nieuwbouwwijken verglazen doen wij alleen als een groot percentage van de wijk zich aanmeld. (zoals bijvoorbeeld het project in nieuwland of vathorst)
trankilo schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:17:
Vandaag ben ik bezig geweest met het opvullen van een site om zieltjes te winnen voor FttH in mijn buurt en wilde daar graag doorlinken naar de promo video van XMS. We hebben het van verschillende aansluitingen geprobeerd maar zonder succes. Iemand een ID :?
Hmm.. dat filmpje staat op een externe flash-server van een reclame buro... helaas zijn flash mediaservers niet al te stabiel schijnbaar.. Volgens heeft de server elk half uur een rolling restart vanwege dit soort problemen.
Tevens is het filmpje leuk, maar ondertussen hopeloos verouderd. Het is ook gemaakt in de periode dat men nog niet exact wist wat er nou wel/niet mogelijk was met glasvezel... Hecht dus aub niet teveel waarde aan bepaalde uitingen die in het filmpje gedaan worden :)

add: Indrukwekkende groei van het aantal nieuwe aanmeldingen in Nieuwland trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:25:
[...]

@B4MB4M
Hij was al doorgezet, maar ik heb er nu urgentie aan gegeven dus hopelijk kan de aannemer snel een graafploeg vrijmaken.
Dank je, ik wacht weer af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
denan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:54:
[...]

Tevens is het filmpje leuk, maar ondertussen hopeloos verouderd. Het is ook gemaakt in de periode dat men nog niet exact wist wat er nou wel/niet mogelijk was met glasvezel... Hecht dus aub niet teveel waarde aan bepaalde uitingen die in het filmpje gedaan worden :)

add: Indrukwekkende groei van het aantal nieuwe aanmeldingen in Nieuwland trouwens!
:) Dat is goed om te horen! :)

We werken er ook hard aan. Als het mee zit krijgen we deze week via de juiste kanalen de eerste info over de stand van zaken. Kunnen we ook een beetje zien of onze acties succes hebben.
Als we ergens met en kraam staan laten we de mensen ook meteen inschrijven (latop +UMTS :P )

En, ach ja, dat filmpje.
Het is meer dat de mensen wat kunnen zien. Hoe langer iemand op de website blijft plakken hoe groter de kans dat hij mee wil doen denk ik dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
trankilo schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:03:
[...]

:) Dat is goed om te horen! :)

We werken er ook hard aan. Als het mee zit krijgen we deze week via de juiste kanalen de eerste info over de stand van zaken. Kunnen we ook een beetje zien of onze acties succes hebben.
Als we ergens met en kraam staan laten we de mensen ook meteen inschrijven (latop +UMTS :P )
Ik zag de resultaten 2 uur geleden richting hobby123 gaan :)

@b4mB4M: De aannemer is al actief bezig met je aansluiting, maar er ligt een buis in je straat die nog afgemonteerd moet worden. Volgens de aannemer gaat dit nog ongeveer 6 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2022
Jaah, ik zal ze meteen bekijken bij thuiskomst !
Dankjewel voor je snelle reaktie Denan (Sluit goed aan bij wat ik je gisteren heb gemaild, prima topic hier!).

Prutser als ik ben heb ik het password voor het webmail account nog niet gewijzigd, dus kan er hier vandaan niet bij (snif....). Maar kan je vertellen dat ik heel nieuwsgierig ben.
Morgen verschijnt een artikel in de lokale krant. Zal het bericht hier linken morgenochtend !

Bedankt nogmaals...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:42:
Heb een brief gestuurd dat als het geld voor radio/TV
afgeschreven wordt dat ik het meteen laat storneren.
Gina
Even een quote uit de Algemene Startvoorwaarden van Casema, Artikel 6.3. Dik gedrukt staat jouw probleem.
Als een Klant (een) Abonnement(en) op een of meer Aanvullende
Diensten en eventuele Value Added Services is aangegaan en
voor de desbetreffende Aansluiting het Standaard RTV-Abonnement
op naam van diezelfde Klant staat, dan geldt ten aanzien
van de mogelijkheid tot opzegging van deze Abonnementen
het volgende, onverminderd het bepaalde in het tweede lid van
artikel 19:
• het Standaard RTV-Abonnement kan niet eerder worden
opgezegd dan met ingang van de datum waarop de
Abonnement(en) op de Aanvullende Dienst(en), met inachtneming
van de (voor elk daarvan) geldende (minimale) looptijd
en opzegtermijn, (schriftelijk) zijn of worden opgezegd;

• elk Abonnement op een Aanvullende Dienst kan (schriftelijk)
worden opgezegd met inachtneming van de daarvoor geldende
opzegtermijn, dit voor het eerst tegen het einde van
de geldende (minimale) looptijd;
• de levering van (een) eventuele Value Added Service(s)
eindigt in ieder geval met ingang van de datum waarop de
Klant het Abonnement op de desbetreffende Aanvullende
Dienst(en), conform het bepaalde in de geldende (algemene)
voorwaarden, heeft beëindigd.
Volgens de Algemene Voorwaarden van Casema, kan het RTV-abonnement pas opgezegd worden zodra er geen Aanvullende Diensten meer actief zijn op de aansluiting. Alleen als de Aanvullende Dienst niet op naam staat van degene die de "eigenaar" is van het RTV-abonnement, kan het RTV-abonnement tussentijds wel worden opgezegd. Degene die de Aanvullende Dienst afneemt, wordt dan in de gelegenheid gesteld om zelf een RTV-abonnement af te sluiten, zodat diegene toch nog gebruik kan blijven maken van zijn Aanvullende Dienst. Dat staat dan weer in Artikel 6.4:
Het is mogelijk dat een Klant (een) Abonnement(en) op een
of meer Aanvullende Diensten is aangegaan, terwijl voor de
desbetreffende Aansluiting het Standaard RTV-Abonnement
op naam van een andere Klant staat. Als in dit geval de Klant
op wiens naam dat Standaard RTV-Abonnement staat besluit
tot opzegging daarvan, dan wordt de Klant op wiens naam het
Abonnement op de Aanvullende Dienst staat door Casema in
de gelegenheid gesteld zelf een Standaard RTV-Abonnement
aan te gaan. Als deze Klant dat Standaard RTV-Abonnement
niet aangaat, dan blijft hij verplicht te voldoen aan alle (betalings)
verplichtingen voortvloeiende uit zijn Abonnement (en)
op de Aanvullende Dienst(en), ook als hij deze Dienst(en),
wegens het ontbreken van het bedoelde Standaard RTV-Abonnement,
feitelijk niet kan ontvangen.
Enige mogelijkheid is dus:
- Je Aanvullende Diensten opzeggen per einddatum van het lopende jaar.
- Je RTV-aansluiting opzeggen per einddatum van je langstlopende Aanvullende Dienst.

Ik zou het niet storneren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2022
Hobbybob123 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:53:
Morgen verschijnt een artikel in de lokale krant. Zal het bericht hier linken morgenochtend !
Guess what ? Het artikel staat er nu al:
http://www.stadamersfoort...ate=2007-05-22&mod=126945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Mijn portering is dus niet gelukt bij Casema maar dat dacht ik al.
Meldde per mail, abonnement bij casema duurt tot 1 juli is dit een probleem.
xms:nee meneer volgens onze gegevens wordt u per 21-5 geporteerd.
21-5 mailtje van internl: portering kan niet want u heeft nog contractuele verplichtingen bij Casema.
Ja duh... nu moet ik dus opnieuw ergens eind juni een porteringsverzoek doen en ik ben "als de dood" dat het gaat mislukken omdat zoals gezegd mijn mobiele en vaste nummer gelijk zijn.
Ik krijg never nooit meer een mobiel nummer dat gelijk is aan mijn vaste nummer dus ik wil dat vaste nummer echt houden.
Was het nou niet mogelijk om bij het verzoek tot porteren bij casema te vermelden: per 1 juli ?

Nog even wat vraagjes:

1.Lezend in dit topic viel op dat er gesproken werd over de mogelijkheid van een (betaalde) binaries nieuwsgroep.
Zijn er al vorderingen op dit gebied ?
7,95 bij eeweeka of hoe je dat schrijft vind ik te duur.
Voordat er een discussie komt,te duur omdat ik hooguit een keer per maand iets van een nieuwsgroep afhaal omdat al dat geklooi met par files en noem maar op mij veel teveel tijd kost.
Als XMS in zijn geheel ergens op af stapt,moet toch korting bedongen kunnen worden ?

2.Hoe staat het nu met digitale tv.. hoe lang gaat dat nog duren: weken,maanden.. en aan hoeveel extra zenders moet ik gaan denken ?
Ik wil zo graag mijn nationale geographic channel terug :(
Op meerdere televisies is geen probleem... met een powermid ontvangt het hele huis zelfs de dvd recorder beneden...

3.Gaan jullie een soort van fax in e-mail bieden ?
Via kpn lukt het me niet,ik ontvang te weinig faxen voor een tweede lijn en mijn oude fax in e-mail is afgesloten omdat er niet in 3 maanden een fax was binnen gekomen.
Ik verzend regelmatig per fax maar zelden krijg je per fax antwoord,maar een betrouwbaar fax in e-mail iets zou zeer welkom zijn hang ik de fax er gewoon tussen dan doet de beantwoorder het weer niet enz enz....

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 22-05-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolluf
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 11:22
Guess what ? Het artikel staat er nu al:
http://www.stadamersfoort...2007-05-22&mod=126945
Wat ben je toch fotogeniek!

Hoop dat ze bij mij ff opschieten met die vergunning aanvragen. het project ligt alweer een tijdje stil :|

[ Voor 29% gewijzigd door zwolluf op 22-05-2007 17:24 ]

Gamende vader of moeder? Kom eens kijken op de FoT Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat Casema toch de TV/radio abo kosten in rekening blijft brengen ondanks
opzeggen van het ablnnement.
Per 1 juli worden de tarieven gewijzigd is het mogelijk om dan per direct alles op te zeggen?
Tarieven zijn niet verhoogd maar verlaagd.

Weet iemand een oplossing om van Casema af te komen. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:14:
Vreemd dat Casema toch de TV/radio abo kosten in rekening blijft brengen ondanks
opzeggen van het ablnnement.
Per 1 juli worden de tarieven gewijzigd is het mogelijk om dan per direct alles op te zeggen?
Tarieven zijn niet verhoogd maar verlaagd.

Weet iemand een oplossing om van Casema af te komen. :( :(
Verhoging of verlaging,het is beide een verandering van het kontrakt,maar bij een aantal vormen wordt bv de downloadsnelheid verlaagd en dat is een verandering die je niet hoeft te nemen.
Het basistarief voor analoge tv wordt bij de meeste mensen verhoogd,je kan aanvoeren dat bv analoog nu meer kost via de kabel dan via digitenne (9,95)
Kijk toch even goed wat er veranderd,ze zullen niet per geval gaan afwegen denk ik.. in mijn geval bij multi ging dus de downloadsnelheid omlaag maar per 1 juli liep het kontrakt toch af dus bij mij maakte het toch niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
_/-\o_ het aansluiten van mijn XMS-installatie op de UPC-bekabeling naar de WCD is gelukt...

Met behulp van een Cabelcon connector (coax12-naar-coax12), een tweetal meters groene coax12 en een F-connector. Gelukkig bleek dit vanmiddag het juiste recept te zijn.

@ trankilo: die kilo pleisters was bijna nodig geweest, k*lere wat is de beschermlaag van die 'gearmeerde' coax12 kabels scherp!

Dank voor de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 09:35
Ik heb me vorig jaar aangemeld voor XMS. Binnen een maand zou de glasvezel in m'n huis (arnhem monnikenhuizen) liggen. Helaas werdt me dit elke maand door de vriendelijke mensen van de helpdesk verteld.

Ik heb dus helaas een ADSL abbo aan moeten vragen in september. Ik heb XMS opgezegd, maar hier helaas nooit een bevestiging van gehad. Ook heb ik nooit meer wat van ze gehoord tot een aantal dagen geleden. Ik heb een brief gekregen met de vraag of ik de definitieve installatiedatum wil doorgeven.

Mijn opzegging is dus duidelijk niet doorgekomen. Eigenlijk ben ik best wel geintereseerd in glasvezel, maar ik moet dus nog tot september doen met ADSL. Geld die nieuwe actie (6 maanden gratis, daarna .... euro p/m) ook voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:49:
@b4mB4M: De aannemer is al actief bezig met je aansluiting, maar er ligt een buis in je straat die nog afgemonteerd moet worden. Volgens de aannemer gaat dit nog ongeveer 6 weken duren.
6 weken ??? sjeeeee......nah jah , nog zes weken erbij dan maar :/

bedankt voor de info Denan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
Nick39 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:20:

1.Lezend in dit topic viel op dat er gesproken werd over de mogelijkheid van een (betaalde) binaries nieuwsgroep.
Voordat er een discussie komt,te duur omdat ik hooguit een keer per maand iets van een nieuwsgroep afhaal omdat al dat geklooi met par files en noem maar op mij veel teveel tijd kost.
Als XMS in zijn geheel ergens op af stapt,moet toch korting bedongen kunnen worden ?
Offtopic:
Er zijn ook providers die werken met prepaid. Je koopt een hoeveelheid GB's in en je kan die dan op downloaden. NewsXS had dit vroeger. Of je moet een provider als SMSusenet overwegen. Wanneer je wat gaat downloaden is 1 smsje genoeg, als je slim bent verzamel je wat download en haald die in 1x binnen via hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Binnetie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:21:
[...]

Offtopic:
Er zijn ook providers die werken met prepaid. Je koopt een hoeveelheid GB's in en je kan die dan op downloaden. NewsXS had dit vroeger. Of je moet een provider als SMSusenet overwegen. Wanneer je wat gaat downloaden is 1 smsje genoeg, als je slim bent verzamel je wat download en haald die in 1x binnen via hun.
Bij SMSusenet kan je voor 1 euro een hele dag downloaden. Erg handig als je maar af en toe wat binnen wilt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:20:
Mijn portering is dus niet gelukt bij Casema maar dat dacht ik al.
Meldde per mail, abonnement bij casema duurt tot 1 juli is dit een probleem.
xms:nee meneer volgens onze gegevens wordt u per 21-5 geporteerd.
21-5 mailtje van internl: portering kan niet want u heeft nog contractuele verplichtingen bij Casema.
Ja duh... nu moet ik dus opnieuw ergens eind juni een porteringsverzoek doen en ik ben "als de dood" dat het gaat mislukken omdat zoals gezegd mijn mobiele en vaste nummer gelijk zijn.
Ik krijg never nooit meer een mobiel nummer dat gelijk is aan mijn vaste nummer dus ik wil dat vaste nummer echt houden.
Was het nou niet mogelijk om bij het verzoek tot porteren bij casema te vermelden: per 1 juli ?
Wat casema hier doet mag niet. De latende provider moet een outporting ALTIJD toestaan tenzij de klant in kwestie een wanbetaler is. Het valt ons vaak op dat Casema een portering weigert wegens 'contractuele verplichtingen' terwijl dit helemaal niet toegestaan is. Ik stel voor dat je even contact opneemt met Casema en dit aankaart. Daarna kun je het beste even de servicedesk bellen zodat wij een nieuw verzoek kunnen inschieten.
Als het goed is staat in de email (of is tijdens het klantcontact) ook vertelt dat je het beste even contact op kunt nemen met Casema om te vragen waarom men dit gedaan heeft.
Hier zijn wel plannen voor maar momenteel hebben andere zaken prioriteit.
2.Hoe staat het nu met digitale tv.. hoe lang gaat dat nog duren: weken,maanden.. en aan hoeveel extra zenders moet ik gaan denken ?
Ik wil zo graag mijn nationale geographic channel terug :(
Op meerdere televisies is geen probleem... met een powermid ontvangt het hele huis zelfs de dvd recorder beneden...
Eerder maanden. Hoe de dienst er exact uit gaat zien kan ik momenteel nog niet melden. Alles wat ik nu zeg is over een week weer achterhaald.
3.Gaan jullie een soort van fax in e-mail bieden ?
Via kpn lukt het me niet,ik ontvang te weinig faxen voor een tweede lijn en mijn oude fax in e-mail is afgesloten omdat er niet in 3 maanden een fax was binnen gekomen.
Ik verzend regelmatig per fax maar zelden krijg je per fax antwoord,maar een betrouwbaar fax in e-mail iets zou zeer welkom zijn hang ik de fax er gewoon tussen dan doet de beantwoorder het weer niet enz enz....
Alstu: https://wwwi.efax.com/nl/...eeSignupCountry=NL&rqcp=2
trolleystad schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:37:

Mijn opzegging is dus duidelijk niet doorgekomen. Eigenlijk ben ik best wel geintereseerd in glasvezel, maar ik moet dus nog tot september doen met ADSL. Geld die nieuwe actie (6 maanden gratis, daarna .... euro p/m) ook voor mij?
Ja, zoals het er nu uitziet loopt de actie door tot ergens in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
denan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:48:
Ja, zoals het er nu uitziet loopt de actie door tot ergens in november.
Maar moet ik nu dan dus opnieuw aanvragen of als ik de andere datum doorgeef wordt die 6 maanden korting automatisch verrekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
trolleystad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:22:
[...]

Maar moet ik nu dan dus opnieuw aanvragen of als ik de andere datum doorgeef wordt die 6 maanden korting automatisch verrekend?
Dit verrekenen wij automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
denan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:50:
[...]

Dit verrekenen wij automatisch.
Thanx, dan ga ik zodra ik weet wanneer mijn contract bij Speedlinq afloopt doorgeven wanneer het bij mij opgeleverd mag worden. Kan ik trouwens nog wel veranderen van het 'alles uit de kast' pakket naar alleen internet of een ander pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
trolleystad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:16:
[...]

Thanx, dan ga ik zodra ik weet wanneer mijn contract bij Speedlinq afloopt doorgeven wanneer het bij mij opgeleverd mag worden. Kan ik trouwens nog wel veranderen van het 'alles uit de kast' pakket naar alleen internet of een ander pakket?
Zolang het abonnement nog niet werkend is opgeleverd kan dit inderdaad. Wel schriftelijk aub aan:

XMS BV
Postbus 7020
6503 GM Nijmegen
T.A.V. Administratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:21:
[...]

Offtopic:
Ok hier heb ik wat meer aan,uiteraard maak ik dan eerst een lijstje,maar toch jammer dat xms hier niets mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Als je gaat een beetje slim bent als glasvezel ISP ga je hier niet snel mee beginnen.. je zorgt dan zelf voor (over) belasting van je netwerk door de hogere snelheden die je met glas hebt... en er is volgens mij geen ISP in nederland die nieuwsgroepen (binairy) echt als dienst aanbieden.. zij noemen het een Beta service (het is er.. maar als dr problemen mee zijn heb je pech..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
bobje1986 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:24:
Als je gaat een beetje slim bent als glasvezel ISP ga je hier niet snel mee beginnen.. je zorgt dan zelf voor (over) belasting van je netwerk door de hogere snelheden die je met glas hebt... en er is volgens mij geen ISP in nederland die nieuwsgroepen (binairy) echt als dienst aanbieden.. zij noemen het een Beta service (het is er.. maar als dr problemen mee zijn heb je pech..)
Sorry,wil hierover geen discussie aangaan want dit is tenslotte een topic voor support van xms,maar je kan uiteraard allerlei beperkingen aanbrengen,zoveel verbindingen per aansluiting,maximum van de verbindingen enz enz.
Je hebt geen glasvezelnet om dan vervolgens bang te moeten zijn voor een overbelasting.
Elke provider heeft een nieuwsgroep en 90% biedt die gewoon aan als dienst.
Alleen newszilla van xs4all is experimenteel maar ook die hebben een gewone binaries server.
Je veroorzaakt ook geen overbelasting want alles speelt lokaal af bij een eigen newsserver.
Als ik bij een betaalde newsserver ga downloaden zal de belasting veel hoger zijn want het is dan niet meer lokaal en de betaalde nieuwsserver heeft zoveel mogelijkheden juist open staan omdat ze aantrekkelijk willen zijn.
Peer2peer verbindingen zullen de grootste belasting veroorzaken.
(e-donkey en noem maar op) en ik geloof niet dat het netwerk van xms zo snel overbelast zal zijn,daar ziet het me even te professioneel voor uit.

@Denan,casema heeft code 25 (portering niet doorvoeren ivm contractuele verplichtingen) terug gegeven omdat in het porteringsverzoek niet stond aangegeven dat de portering per 1-7-2007 moest plaatsvinden.
Een normale provider geeft terug,uw portering staat in de wacht en wordt per 1-7 uitgevoerd,maar Casema niet.
Het moet er specifiek in staan zeggen ze.
Wordt echter per 1-7 een verzoek ingediend dan kan dit ook weer niet,want dan is het nummer al weer uit de switch.
XMS moet dus zelf specifiek aangeven dat portering moet plaatsvinden op 30-6... en speelt de bal dus weer terug.
Als ik eerder verzoek een portering in te schieten komt die terug,verzoek ik later,dan kan het niet.
Wat nu...

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 24-05-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
bobje1986 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:24:
Tweak bied bij hun DSL/Fiber diensten dit wel als officieel gratis dienst aan icm. hun abonnementen. Met binnenkort 100dagen retentie uncapped :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:39:
[...]

@Denan,casema heeft code 25 (portering niet doorvoeren ivm contractuele verplichtingen) terug gegeven omdat in het porteringsverzoek niet stond aangegeven dat de portering per 1-7-2007 moest plaatsvinden.
Een normale provider geeft terug,uw portering staat in de wacht en wordt per 1-7 uitgevoerd,maar Casema niet.
Het moet er specifiek in staan zeggen ze.
Wordt echter per 1-7 een verzoek ingediend dan kan dit ook weer niet,want dan is het nummer al weer uit de switch.
XMS moet dus zelf specifiek aangeven dat portering moet plaatsvinden op 30-6... en speelt de bal dus weer terug.
Als ik eerder verzoek een portering in te schieten komt die terug,verzoek ik later,dan kan het niet.
Wat nu...
We merken wel vaker dat Casema hiermee komt maar dit klopt echt niet. Zolang je je abonnementsgeld blijft betalen voldoe je namelijk aan al je contractuele verplichtingen. Casema heeft geen enkele reden om je nummer vast te houden tot het eind van het abonnement!! Dat mogen ze zelfs niet doen!
Ik heb over dit soort zaken al vaker in de clinch gelegen met mensen van Casema en uiteindelijk kreeg de klant gelijk. Waarschijnlijk heb je hier te maken met een administratief medewerker die iets teveel zijn/haar best doet.

Tip: ontkent casema dit verhaal.. wijs ze dan op de Opta wetgeving. Nogmaals.. zolang je je abonnementsgeld blijft betalen voor de duur van het contract mag je je nummer hebben.
Chutney schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:06:
[...]

Tweak bied bij hun DSL/Fiber diensten dit wel als officieel gratis dienst aan icm. hun abonnementen. Met binnenkort 100dagen retentie uncapped :+
Wij zijn nog aan het kijken naar de mogelijkheden voor een binary dienst, maar naast de hardware die nodig is (bandbreedte is het probleem niet) voor een hoge retentie heb je als ISP ook te maken met een boel mogelijke copyright issues. Iedereen weet heel goed wat er op binary servers te vinden is en men weet nog beter dat 99% van het te downloaden materiaal copyrights schend. We zijn er in ieder geval mee bezig maar momenteel hebben andere zaken prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
denan schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:18:
[...]

Wij zijn nog aan het kijken naar de mogelijkheden voor een binary dienst, maar naast de hardware die nodig is (bandbreedte is het probleem niet) voor een hoge retentie heb je als ISP ook te maken met een boel mogelijke copyright issues. Iedereen weet heel goed wat er op binary servers te vinden is en men weet nog beter dat 99% van het te downloaden materiaal copyrights schend. We zijn er in ieder geval mee bezig maar momenteel hebben andere zaken prioriteit.
Helder.. mijn reactie was enkel als toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@denan
Ik heb casema gewezen op de opta.
casema zegt: als uw nummer geporteerd wordt en u voldoet aan uw verplichtingen dan is er niets aan de hand,maar wij lopen wel de inkomsten die u genereert als u bv naar mobiele nummers belt mis.
Ik heb nu opnieuw jullie servicedesk gebeld en gevraagd weer een porteringsverzoek in te schieten,maar er dan bij te vermelden dat dit per 1-7 moet worden gerealiseerd.
Ik hoop dat dat dan wel goed gaat.
Van Casema wordt je op deze manier niet wijzer.

Disclaimer: het komt dus niet door een slechte service van xms,maar door de houding van Casema dat mijn portering niet goed gaat.

Bedankt voor je moeite,misschien kan je zelf nog iets doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47

aex351

I am the one

Wat is het dekkingsgebied van XMS precies? Ik kan dit niet terug vinden op hun website. 24/24 voor 40 euro is namelijk wel aantrekkelijk. Prov. Flevoland?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:27:
@denan
Ik heb casema gewezen op de opta.
casema zegt: als uw nummer geporteerd wordt en u voldoet aan uw verplichtingen dan is er niets aan de hand,maar wij lopen wel de inkomsten die u genereert als u bv naar mobiele nummers belt mis.
Ik heb nu opnieuw jullie servicedesk gebeld en gevraagd weer een porteringsverzoek in te schieten,maar er dan bij te vermelden dat dit per 1-7 moet worden gerealiseerd.
Ik hoop dat dat dan wel goed gaat.
Van Casema wordt je op deze manier niet wijzer.

Disclaimer: het komt dus niet door een slechte service van xms,maar door de houding van Casema dat mijn portering niet goed gaat.

Bedankt voor je moeite,misschien kan je zelf nog iets doen ??
Hier sla ik echt stijl van achterover. Stel ik neem een mobiel abonnement bij KPN.. met 25 belminuten.. Wie verplicht mij dan om meer dan 25 minuten te bellen om inkomsten bij KPN te genereren? Casema komt hier echt met een enorm non-argument aan en ik zou dit echt zeker niet over mijn kant laten gaan. Dit is echt de eerste keer dat ik van een telco dit soort onzin hoor.. wellicht zijn alle vaste medewerkers ziek en neemt de secretaresse even op?? :)
Geef maar als tegenargument: Zeg.. ik bel gratis naar vaste nummers .. nu doe ik dat niet meer.. maar ik betaal wel abonnementskosten.. Dat scheelt jullie tikken.. en dat zijn dus extra inkomsten!
Trouwens.. doe dat maar helemaal niet. Zolang je geen wanbetaler bent MAG een latende provider de portering niet weigeren. Nogmaals: je voldoet aan elke contractuele verplichting door het abonnementsgeld te betalen. Wil Casema hier plots geen gehoor meer aan geven dan raad ik ze aan om XMS eens te bellen. Ze mogen naar mij vragen :)
Ik zou in ieder geval het gesprek openen door naar de naam van de medewerker te vragen!
-> De Opta zal hier in ieder geval van smullen :)
Nummerporteringen per een bepaalde datum inschieten is trouwens een zeer onvoorspelbaar proces.
Dat is de reden dat wij altijd een 'best effort' van 5-10 werkdagen hebben voor een porteringsverwerking. Nogmaals: dit is de eerste keer dat ik hoor dat een latende provider met dit soort onzin aankomt en dit mag echt niet!
aex351 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:37:
Wat is het dekkingsgebied van XMS precies? Ik kan dit niet terug vinden op hun website. 24/24 voor 40 euro is namelijk wel aantrekkelijk. Prov. Flevoland?
Als je met je muis over 'steden info' gaat zie je daar het dekkingsgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:19:
[...]

Hier sla ik echt stijl van achterover. Stel ik neem een mobiel abonnement bij KPN.. met 25 belminuten.. Wie verplicht mij dan om meer dan 25 minuten te bellen om inkomsten bij KPN te genereren? Casema komt hier echt met een enorm non-argument aan en ik zou dit echt zeker niet over mijn kant laten gaan. Dit is echt de eerste keer dat ik van een telco dit soort onzin hoor.. wellicht zijn alle vaste medewerkers ziek en neemt de secretaresse even op?? :)
Geef maar als tegenargument: Zeg.. ik bel gratis naar vaste nummers .. nu doe ik dat niet meer.. maar ik betaal wel abonnementskosten.. Dat scheelt jullie tikken.. en dat zijn dus extra inkomsten!
Trouwens.. doe dat maar helemaal niet. Zolang je geen wanbetaler bent MAG een latende provider de portering niet weigeren. Nogmaals: je voldoet aan elke contractuele verplichting door het abonnementsgeld te betalen. Wil Casema hier plots geen gehoor meer aan geven dan raad ik ze aan om XMS eens te bellen. Ze mogen naar mij vragen :)
Ik zou in ieder geval het gesprek openen door naar de naam van de medewerker te vragen!
-> De Opta zal hier in ieder geval van smullen :)
Nummerporteringen per een bepaalde datum inschieten is trouwens een zeer onvoorspelbaar proces.
Dat is de reden dat wij altijd een 'best effort' van 5-10 werkdagen hebben voor een porteringsverwerking. Nogmaals: dit is de eerste keer dat ik hoor dat een latende provider met dit soort onzin aankomt en dit mag echt niet!
Ik heb de naam van degene die het nu wel zou gaan regelen wel genoteerd.
Ik heb ook aan xms doorgegeven,meldt nou als gewenste ingangsdatum 1-7 dan moet het goed gaan.
Het is ook geen steekhoudend argument van Casema dat weet ik wel,onbeperkt bellen is bij casema ook maximaal 2000 minuten (misschien passen ze dat nu met de fusie wel aan naar echt onbeperkt) en als ik mijn gesprekken via jullie laat lopen betaal ik dus wel die 10 euro maar maak er geen gebruik van en de enige nummers die ik er buiten bel is het 0900 nummer van hun eigen klantenservice,naar mobieltjes bel ik met mijn mobiel.
Maar goed,het is me al meerdere keren voorgekomen dat zodra je over Opta en zo gaat praten men bij Casema gewoon de verbinding verbreekt.
Ik wil het nu rustig oplossen want ik wil gewoon dat nummer niet kwijt dus ik trek mijn grote muil niet open.
Overigens,als ik zou blijven zou men me een zeer aantrekkelijk aanbod kunnen doen en bladiebla.
Later kwam men ook nog eens met schaarste van nummers aan: Casema had er niet zoveel en als veel mensen porteerden raakten ze al hun nummers kwijt.
Maar mijn fax nummer krijgen ze terug en er zullen ook zat mensen porteren naar Casema die hun oude nummers mee nemen dus daar hoeven ze geen nieuw nummer aan te geven.
Het is gewoon een grote (woord dat hier niet mag anders voldoe ik niet aan de topic voorwaarden) maar omdat je weg gaat doen ze er gewoon geen moeite meer voor.

Een schuld bij Casema heb ik ook niet,ze boeken automatisch af en ik betaal nog steeds voor digitale tv die ik niet meer heb.
Ik betaal ook voor hun internet (multi) welke ik ook niet meer gebruik want als je met glasvezelsnelheid kan internetten ga je niet op een 4200/660 verbindinkje meer zitten.
Mijn analoge tv is ook al over naar XMS,dus ik betaal ook voor analoge tv van Casema die ik niet gebruik.
Het erge van het hele verhaal is dat je ook XMS gaat wantrouwen,het is immers bij zoveel andere partijen al mis gegaan ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:52:
[...]
Het erge van het hele verhaal is dat je ook XMS gaat wantrouwen,het is immers bij zoveel andere partijen al mis gegaan ??????
En het zal vast ook nog bij ons 100x misgaan.. Het spreekwoord is niet voor niets 'Waar gehakt wordt, vallen spaanders'. Net zo als bij elk ander bedrijf waar mensen werken zullen ook wij fouten maken. Het grote verschil is echter dat wij de verantwoordelijkheid voor onze fouten zelf nemen en belangrijker nog: We leren van onze fouten.
Aangezien wij ook een stuk kleiner zijn dat partijen als Casema/UPC moeten wij ons toch onderscheiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
[quote]denan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:54:
Het was inderdaad zeer interresant leesvoer Denan!
Toch leuk zulke achtergrond info.

Meer mensen last van? :?

@Day24: nee je bent niet de enigste die zich daar aan ergert]

Dit heb ik nog niet eerder gehoord.. en als je het beeldformaat handmatig op 16:9 zet?
Helaas heb ik niet de mogelijkheid om het beeldformaat handmatig op 16:9 te zetten, daarom is het juist zo storend dat het beeld zo "uitgerekt" is. Maar zo te zien ben ik dus de enigste? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
joeri-slots schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:17:
[quote]denan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:54:

[...]

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om het beeldformaat handmatig op 16:9 te zetten, daarom is het juist zo storend dat het beeld zo "uitgerekt" is. Maar zo te zien ben ik dus de enigste? :?
Op mijn crt TV met 4:3 beeldbuis heb ik daar ook last van bij Talpa, ARD en ZDF. Breedbeelduitzendingen worden dan zonder zwarte balken "uitgerekt" op 4:3 formaat weergegeven.
Op mijn breedbeeld TV worden breedbeelduitzendingen op Talpa, ARD en ZDF wel gewoon op 16:9 weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
lethargy schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:12:
[...]

Op mijn crt TV met 4:3 beeldbuis heb ik daar ook last van bij Talpa, ARD en ZDF. Breedbeelduitzendingen worden dan zonder zwarte balken "uitgerekt" op 4:3 formaat weergegeven.
Op mijn breedbeeld TV worden breedbeelduitzendingen op Talpa, ARD en ZDF wel gewoon op 16:9 weergegeven.
ligt het ook niet aan het type tv die je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
dewaal schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:18:
[...]

Dat zou dus kunnen. Op mijn LCD breedbeeld TV heb er geen last van. Op mijn crt 4:3 TV wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:56
Ik heb maar eens een mailtje gestuurd naar XMS, zou mooi zijn als ons nieuwbouwproject ook aangesloten zou kunnen worden op glasvezel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
woensdag komen ze bij mij het modem plaatsen en de glasvezel aansluiten. Vandaag gebeld door de aannemer.

[ Voor 18% gewijzigd door dewaal op 25-05-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Vraagje voor Denan; sinds de oplevering eind februari gebruik ik naar volle tevredenheid mijn glasvezel internetverbinding, eind augustus is mijn half jaar gratis uitproberen voorbij en ik wil zeker zijn dat ik na die tijd vrolijk door kan gaan met leechen browsen, kan ik nu al ergens aangeven dat ik de internetverbinding (dus niet alles-uit-de-kast of zo) betaald wil afnemen na de proefperiode?

Het is echt een prima product; snel (dat moge duidelijk zijn*), betrouwbaar (nog nooit gemerkt dat ik offline was) en de helpdesk heeft me met een paar korte vraagjes ook altijd snel kunnen helpen, maar dat kan ook komen doordat er nog niet zoveel klanten zijn. Hoe meer klanten, hoe slechter de bereikbaarheid en efficiëntie van de helpdesk merk je vaak...

*: Van de week met 2 megabyte per seconde aan het downloaden terwijl ik tegelijktijd iets uploadde met 1 megabyte per seconde.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
denan schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:18:
[...]

We merken wel vaker dat Casema hiermee komt maar dit klopt echt niet. Zolang je je abonnementsgeld blijft betalen voldoe je namelijk aan al je contractuele verplichtingen. Casema heeft geen enkele reden om je nummer vast te houden tot het eind van het abonnement!! Dat mogen ze zelfs niet doen!
Ik heb over dit soort zaken al vaker in de clinch gelegen met mensen van Casema en uiteindelijk kreeg de klant gelijk. Waarschijnlijk heb je hier te maken met een administratief medewerker die iets teveel zijn/haar best doet.

Tip: ontkent casema dit verhaal.. wijs ze dan op de Opta wetgeving. Nogmaals.. zolang je je abonnementsgeld blijft betalen voor de duur van het contract mag je je nummer hebben.
@Denan

Ik was nieuwsgierig en ben ook even gaan zoeken op de Opta site, daar kan ik alleen vinden dat KPN in het gelijk is gesteld, en dat het pas mag op het moment dat het abonnement af is gelopen, of als het contract af is gekocht (wat de aanbieder mag weigeren).

Tevens verwijst de Opta door naar de Consuwijzer, waarop ook ditzelfde verhaal staat.
Zie http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=9 .

Ik vraag me dan ook af waar deze wet wel te vinden is?
Tot zover ik op de Opta en Consuwijzer kan vinden heeft Casema helaas gelijk dat ze het mogen weigeren tot de abonnement afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Hmm vreemd, in dit topic las ik dat XMS ook nieuwbouwprojecten aansluit bij voldoende belangstelling, maar heb vanmiddag een e-mail gekregen van XMS dat men dat pas in een later stadium wil gaan doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
dewaal schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:18:
[...]

Dat lijkt er inderdaad wel op. Op alle 4:3 tv's krijg je dus dat uitgerekte beeld :| Wel vreemd dat er niet van die zwarte balken mee worden uitgezonden. Volgens mij maakt dat op breedbeeld tv's niet uit, die laten die balken toch weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:32
@Denan

bij wie moet ik zijn om een extra nieuwe zender in het tv pakket te krijgen ?
nu is eindelijk SciFi-channel in Nederland verkrijgbaar en ik zit daar al jaren
op te wachten :)

in Leiden is er waarschijnlijk ruimte zat voor dit kanaal.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 09:57
@denan

Had vanmiddag even een discussie met iemand, ik zei dat je met XMS geen gebruik maakt van kpn netwerk, hij beweerde dat de hoofdvezel van KPN zou zijn.

Volgens mij hebben jullie toch een compleet eigen netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
michelc85 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:59:
@denan

Had vanmiddag even een discussie met iemand, ik zei dat je met XMS geen gebruik maakt van kpn netwerk, hij beweerde dat de hoofdvezel van KPN zou zijn.

Quote vanaf Netkwesties:
GNEM investeert

De GNEM (Glasvezel Netwerk Exploitatie Maatschappij) is eigenaar van de netten. De aanleg van het netwerk geschiedt door Volker Wessels Telecom. XMS is als aanbieder van de diensten het aanspreekpunt voor de klanten. Leverancier van de hardware is Packetfront, een nieuwkomer uit Zweden, opgericht door ontevreden ex-Cisco medewerkers. Deze partij veegt oude getrouwen als Lucent en Cisco van de markt met een marktaandeel van 40 procent voor alle glasvezelnetleveringen in Europa (Emea): van de 250.000 installaties in Europa in 2005 nam Packetfront er 92.000 voor zijn rekening.

De apparatuur voor (IP)telefonie komt van 42Networks. Dat is eveneens een Zweeds bedrijf dat zich heeft kunnen ontwikkelen dankzij vroege investeringen van Bredbandsbolaget en proactief glasbeleid van de Zweedse regering. Nederland liet zulks na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:17
denan schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:03:
[...]

En het zal vast ook nog bij ons 100x misgaan.. Het spreekwoord is niet voor niets 'Waar gehakt wordt, vallen spaanders'. Net zo als bij elk ander bedrijf waar mensen werken zullen ook wij fouten maken. Het grote verschil is echter dat wij de verantwoordelijkheid voor onze fouten zelf nemen en belangrijker nog: We leren van onze fouten.
Aangezien wij ook een stuk kleiner zijn dat partijen als Casema/UPC moeten wij ons toch onderscheiden :)
En dat is ook precies de reden dat ik hoop dat jullie klein blijven en niet net zoals b.v. Cistron later opgaan in een groter geheel door overname ofzo.. Mijn ervaring is dat hoe groter een organisatie/bedrijf hoe minder je voor elkaar krijgt als klant, zelfs al heb je de grootste problemen.. Hoe groter het bedrijf hoe minder je als klant voorstelt, en hoe meer werknemers van zo'n bedrijf zich gaan verschuilen achter het grote geheel en dus geen verantwoordelijkheid meer nemen.. Blijf dus maar lekker klein XMS..

Maargoed, als er iemand komt met een grote zak geld is dat helaas ook afgelopen..

[ Voor 3% gewijzigd door Inflatable op 27-05-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Utrechters opgelet, ik ben op zoek naar XMS gebruikers uit Utrecht die interesse hebben om deel te nemen aan een nog op te richten klankbordgroep voor onze stad.

Een aantal Utrechters op het forum heb ik al benaderd, maar van een aantal kan ik geen contactgegevens in het profiel vinden.

Mocht je interesse zijn gewekt en meer willen weten, neem dan even contact met mij op via mijn profiel gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Denan,
heb je misschien wat meer informatie over de dekking in Nijmegen? Op de planning staat dat in het gebied waar ik me bevind ( Bottendaal, wijk 4 op de planning ) de werkzaamheden al op 23 maart klaar zouden moeten zijn. Mijn vader heeft zich echter al twee keer aangemeld bij XMS. De eerste keer ging het goed, maar we hebben sindsdien nog niks van XMS gehoord. De tweede keer kreeg hij de melding dat er al iets op onze naam was geregistreerd, ik denk dat er hier iets fout is gegaan. Zou je hier misschien wat meer duidelijkheid over kunnen geven of moet ik me wenden tot support@xtramediaservices.nl ?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:00:
Hallo Denan,
heb je misschien wat meer informatie over de dekking in Nijmegen? Op de planning staat dat in het gebied waar ik me bevind ( Bottendaal, wijk 4 op de planning ) de werkzaamheden al op 23 maart klaar zouden moeten zijn. Mijn vader heeft zich echter al twee keer aangemeld bij XMS. De eerste keer ging het goed, maar we hebben sindsdien nog niks van XMS gehoord. De tweede keer kreeg hij de melding dat er al iets op onze naam was geregistreerd, ik denk dat er hier iets fout is gegaan. Zou je hier misschien wat meer duidelijkheid over kunnen geven of moet ik me wenden tot support@xtramediaservices.nl ?

Bij voorbaat dank
Zijn er al mensen langs geweest om zo'n kastje te installeren etc?
Zo nee dan is het dus nog helemaal afgerond bij jullie in de buurt.

En volgens mij is het zo dat als je je een keer hebt aangemeld dat je in de database blijft staan dus vandaar dat je die melding krijgt :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Hebben er op dit moment meer mensen problemen met het uitgaand bellen? Ik krijg de hele middag al een "in gesprek" toon te horen :?

Ik heb support inmiddels een e-mail verzonden, hopelijk lezen mail met de prio hoog uit...

EDIT: tot op heden 22:36 nog steeds geen mogelijkheid tot een uitgaand gesprek....

[ Voor 16% gewijzigd door sPENKMAN op 28-05-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:16:
Hebben er op dit moment meer mensen problemen met het uitgaand bellen? Ik krijg de hele middag al een "in gesprek" toon te horen :?

Ik heb support inmiddels een e-mail verzonden, hopelijk lezen mail met de prio hoog uit...

EDIT: tot op heden 22:36 nog steeds geen mogelijkheid tot een uitgaand gesprek....
Even kort, want ik zit met de "After Pinksteren"-drukte.
waarschijnlijk is je bellimiet bereikt spenkman->Bellimiet
Neem even contact op met de servicedesk dan verhogen zij het bellimiet. Je kunt dan na een paar seconden weer bellen.

Inloopavonden Arnhem->De laar (oost & west)
Dinsdagavond & donderdagavond zijn er 2 inloopavonden in cafe 'De Klomp', rijksweg noord 129. Vanaf 20:00 zal XMS aanwezig zijn om alle vragen te beantwoorden.
Op alle andere vragen (ook de Opta vragen) kom ik later terug als ik wat meer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
@ Denan
wat is de specifieke bedoeling van de 'inloop avonden' voor de Laar..? in hoevere zijn deze anders dan de bezetting in het 'XMS huis' wat elke dinsdag avond in het wijkcentrum zit..?
verder kwam ik toevallig in het XMS krantje van Mei tegen dat er vanaf september gestart word met het uitrollen van de glasvezel, betekent dit voor geheel arnhem of alleen voor de laar..? en als dit voor alleen de laar is, wanneer zal er gestart worden met de uitrol voor arnhem (dit zou toch gebeuren indien er genoeg animo is binnen de laar..? )

[ Voor 47% gewijzigd door AB-Systems op 29-05-2007 12:46 . Reden: extra vraag.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bobje1986 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:37:
@ Denan
wat is de specifieke bedoeling van de 'inloop avonden' voor de Laar..? in hoevere zijn deze anders dan de bezetting in het 'XMS huis' wat elke dinsdag avond in het wijkcentrum zit..?
verder kwam ik toevallig in het XMS krantje van Mei tegen dat er vanaf september gestart word met het uitrollen van de glasvezel, betekent dit voor geheel arnhem of alleen voor de laar..? en als dit voor alleen de laar is, wanneer zal er gestart worden met de uitrol voor arnhem (dit zou toch gebeuren indien er genoeg animo is binnen de laar..? )
1) Er zullen mensen van XMS zelf zijn (waaronder ene Denan! ;)) dus je zult veel diepere vragen kunnen stellen over het netwerk, de diensten en de plannen voor de toekomst.

Daarnaast is er gratis koffie! :)

2) Dit is alleen voor de Laar. De rest zal stapsgewijs ingevoerd worden, maar dit kan wel een aantal jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Aanmelding hier @ 3514HC (Utrecht, Tuinwijk) is vorige week de deur uit gegaan....eens even kijken hoe dat loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
@Denan

Ten eerste: Ik ben ontzettend tevreden over het product (enkel internet) en vind dat jullie niets dan lof verdienen. De service is fantastsich!

Dat moest ik even kwijt.

Nu....ten tweede heb ik toch nog wel wat vragen.

Zijn er plannen om naast alles uit de kast en enkel internet nog een andere variant te bieden? Ik heb namelijk momenteel tv via casema, en Leiden heeft daarvoor bizar lage abbo kosten (8 euro nog iets). Daarnaast heb ik ook digitale TV van casema, en dat wil ik door het grote zenderaanbod ook houden. In ieder geval tot jullie iets soortgelijks hebben (maar alsnog blijf ik dan bij casema tot ook zij bbc niet meer doorgeven)

Wat ik dus zou willen is een combi pakket internet/telefonie. Zijn er plannen in die richting?

Ten derde, ook ik wil graag weten (wat eerder al is gevraagd maar waar ik geen antwoord heb gezien) of ik tijdens mijn 6 maanden gratis periode al kan aangeven dat ik het abbo daarna betaald wil houden. Ik weet nu namelijk (na een maand) al dat ik dit wil. En ik ben nogal vergeetachtig, dus ik wil niet vergeten dat ik het nog aan moet geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb mij vanaf het begin al opgegeven,maar ik krijg toch het proefabonnement,maar ik neem aan dat dit automatisch wordt omgezet.

Wat ik wel heb,omdat ik ook nog Casema heb,is dat ik een en ander even met elkaar wil vergelijken.
Wat de telefoon betreft ervaar ik dus als ik iemand bel dat ik de eerste seconde mis.
De persoon die ik bel heet bv Jansen.
Ik hoor de telefoon overgaan, bij de tweede toon hoor ik een soort van klik en verandert de hoogte van die kiestoon iets,en als meneer jansen opneemt hoor ik alleen SEN.
Met Jansen wordt dus bij mij SEN (met Jan verdwijnt dus).
Met de Groot wordt op zijn best OOT.
Kortom, de eerste seconde (als ik bel,gebeld worden heb ik nog niet gehad) mis ik wat de persoon zegt.
Dat resulteert bij een korte naam in gesprekken als "met wie spreek ik" ja met Piet dat zei ik toch.
De naam Piet was te kort en viel dus weg,ik krijg dus een suizende lijn en roep een paar keer "hallo" en de persoon reageert dan met,ja ik had mijn naam toch gezegd.. maar die kreeg ik niet mee hier.

Hetzelfde verschijnsel had ik ook via internetplusbellen van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:21:
Ik heb mij vanaf het begin al opgegeven,maar ik krijg toch het proefabonnement,maar ik neem aan dat dit automatisch wordt omgezet.

Wat ik wel heb,omdat ik ook nog Casema heb,is dat ik een en ander even met elkaar wil vergelijken.
Wat de telefoon betreft ervaar ik dus als ik iemand bel dat ik de eerste seconde mis.
De persoon die ik bel heet bv Jansen.
Ik hoor de telefoon overgaan, bij de tweede toon hoor ik een soort van klik en verandert de hoogte van die kiestoon iets,en als meneer jansen opneemt hoor ik alleen SEN.
Met Jansen wordt dus bij mij SEN (met Jan verdwijnt dus).
Met de Groot wordt op zijn best OOT.
Kortom, de eerste seconde (als ik bel,gebeld worden heb ik nog niet gehad) mis ik wat de persoon zegt.
Dat resulteert bij een korte naam in gesprekken als "met wie spreek ik" ja met Piet dat zei ik toch.
De naam Piet was te kort en viel dus weg,ik krijg dus een suizende lijn en roep een paar keer "hallo" en de persoon reageert dan met,ja ik had mijn naam toch gezegd.. maar die kreeg ik niet mee hier.

Hetzelfde verschijnsel had ik ook via internetplusbellen van KPN.
Dan heeft je VOIP-adapter nog de oude firmware, bel de servicedesk even met het verzoek om deze te updaten dan doen zij dat handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:05:
[...]

Enige mogelijkheid is dus:
- Je Aanvullende Diensten opzeggen per einddatum van het lopende jaar.
- Je RTV-aansluiting opzeggen per einddatum van je langstlopende Aanvullende Dienst.

Ik zou het niet storneren.
Ik ga echt wel storneren! Ik zal niet onbeperkt in gebreken blijven, maar Casema lekker op kosten jagen, dat ga ik zeker wel doen. Ik schrijf ze iedere week een klaagbrief. Het beantwoorden daarvan maakt mijn abonnement voor Casema zeker onrendabel.

Wellicht dat deze treiteracties Casema leren dat consumenten gijzelen met "foute" algemene voorwaarden slecht is voor hun reputatie en geen bijdrage levert aan hun winst. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:08:
[...]

1) Er zullen mensen van XMS zelf zijn (waaronder ene Denan! ;)) dus je zult veel diepere vragen kunnen stellen over het netwerk, de diensten en de plannen voor de toekomst.
Kom samen met H. en R gezellig mee naar Soest in Juni, kunnen wij je ook een keertje ontmoeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:49:
[...]

Ik ga echt wel storneren! Ik zal niet onbeperkt in gebreken blijven, maar Casema lekker op kosten jagen, dat ga ik zeker wel doen. Ik schrijf ze iedere week een klaagbrief. Het beantwoorden daarvan maakt mijn abonnement voor Casema zeker onrendabel.

Wellicht dat deze treiteracties Casema leren dat consumenten gijzelen met "foute" algemene voorwaarden slecht is voor hun reputatie en geen bijdrage levert aan hun winst. >:)
Tja, je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wil natuurlijk.

Kun je niks met de tariefs- en productwijziging per 1 juli? RTV wordt duurder, telefonie wordt (veel) goedkoper en de snelheden van de internetverbindingen veranderen en de verbindingen worden goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:32:
[...]

Dan heeft je VOIP-adapter nog de oude firmware, bel de servicedesk even met het verzoek om deze te updaten dan doen zij dat handmatig.
Kan ik dat per mail, aan jou vragen ?
Anders moet ik uit gaan leggen hoe ik aan die info kom en zo ?
Groet,
Nick.
(zelf gebeld met Martijn,hoop dat het snel verholpen kan worden)

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 30-05-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XMS ook beschikbaar in Leusden?

Denan, ik heb via via gehoord dat jij de goeroe bent over XMS. Ik ben erg geinteresseerd in XMS, maar hoor nog niets over de beschikbaarheid in Leusden. Weet je hier meer over?

Kan ik ervoor in aanmerking komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:48:
XMS ook beschikbaar in Leusden?

Denan, ik heb via via gehoord dat jij de goeroe bent over XMS. Ik ben erg geinteresseerd in XMS, maar hoor nog niets over de beschikbaarheid in Leusden. Weet je hier meer over?

Kan ik ervoor in aanmerking komen?
Doe de postcodecheck of ga naar stedeninfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Raceman schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:49:
[...]
Ik vraag me dan ook af waar deze wet wel te vinden is?
Tot zover ik op de Opta en Consuwijzer kan vinden heeft Casema helaas gelijk dat ze het mogen weigeren tot de abonnement afgelopen is.
Volgens mijn informatie mag men een portering nooit weigeren zolang de klant aan de contractuele voorwaarden (ie: betalen) voldoet. De wetgeving doorspitten is wel even werk, dus dat stel ik uit tot morgen :)
PatMan schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:27:
Hmm vreemd, in dit topic las ik dat XMS ook nieuwbouwprojecten aansluit bij voldoende belangstelling, maar heb vanmiddag een e-mail gekregen van XMS dat men dat pas in een later stadium wil gaan doen? :?
Klopt, het hangt een beetje van het nieuwbouwproject af. Stuur hetzelfde mailtje nog eens tav martijn dan zal ik er eens naar kijken.
absrnd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:18:
@Denan
bij wie moet ik zijn om een extra nieuwe zender in het tv pakket te krijgen ?
nu is eindelijk SciFi-channel in Nederland verkrijgbaar en ik zit daar al jaren
op te wachten :)

in Leiden is er waarschijnlijk ruimte zat voor dit kanaal.
Het toevoegen van extra zenders aan het zenderpakket is niet alleen een kwestie van ruimte, maar ook van geld. De maandkosten voor de doorgifte van een zender kunnen van 30-40 eurocent oplopen tot 5-6 euro, afhankelijk van de zender. Ik weet wel dat in het huidige analoge pakket geen uitbreidingen meer gedaan worden. De meeste energie steken wij momenteel in de ontwikkeling van onze digitale televisiediensten.
joeri-slots schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:06:
[...]

Dat lijkt er inderdaad wel op. Op alle 4:3 tv's krijg je dus dat uitgerekte beeld :| Wel vreemd dat er niet van die zwarte balken mee worden uitgezonden. Volgens mij maakt dat op breedbeeld tv's niet uit, die laten die balken toch weg.
Als wij dat doen heeft dat tot gevolg dat een deel van de beeldinformatie weggeknipt moet worden (om ruimte te maken voor die zwarte balken). Hierdoor zou de kwaliteit van breedbeelduitzendingen op breedbeeldtv's lager zijn dan nu het geval is.
michelc85 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:59:
@denan

Ja, het netwerk is van de GNEM, niet van KPN.
Inflatable schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:36:
[...]

En dat is ook precies de reden dat ik hoop dat jullie klein blijven en niet net zoals b.v. Cistron later opgaan in een groter geheel door overname ofzo.. Mijn ervaring is dat hoe groter een organisatie/bedrijf hoe minder je voor elkaar krijgt als klant, zelfs al heb je de grootste problemen.. Hoe groter het bedrijf hoe minder je als klant voorstelt, en hoe meer werknemers van zo'n bedrijf zich gaan verschuilen achter het grote geheel en dus geen verantwoordelijkheid meer nemen.. Blijf dus maar lekker klein XMS..
Dat valt wel mee hoor, al sinds een jaar of twee groeit onze klantengroep exponentieel. Tot op heden heb ik nog geen klanten horen klagen over een verslechterde service/dienstverlening. Wij monitoren namelijk ook het aantal calls, de wachttijden in de verschillende groepen en de duur van de gesprekken. Mocht een bepaalde groep drukker worden dan breiden wij daar gewoon de capaciteit uit voordat klanten het merken.
Wat waarschijnlijk ook scheelt is dat wij standaard het niveau van dienstverlening aanhouden dat providers als UPC zien als een 'zes tandjes extra erbij om alle slechte publiciteit kwijt te raken'-niveau.
Vergeet niet dat wij samenwerken met InterNLnet, wiens helpdesk meerdere keren als beste van nederland uit de tests kwam (tot men besliste dat men alleen nog maar de grootste helpdesks wilde testen). Die ervaring scheelt een stuk.
Maargoed, als er iemand komt met een grote zak geld is dat helaas ook afgelopen..
Die staat er al sinds het begin hoor, zoek maar eens op 'leesvoer' in deze thread ;)
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:00:
Hallo Denan,

Bij voorbaat dank
In dat geval sta je op de 'reserve'-lijst. Zodra de aannemer de mogelijkheid ziet om je woning aan te sluiten zal men contact met je opnemen. Tot die tijd is een nieuwe aanmelding niet mogelijk.
Day24 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:02:
@Denan

Wat ik dus zou willen is een combi pakket internet/telefonie. Zijn er plannen in die richting?

Ten derde, ook ik wil graag weten (wat eerder al is gevraagd maar waar ik geen antwoord heb gezien) of ik tijdens mijn 6 maanden gratis periode al kan aangeven dat ik het abbo daarna betaald wil houden. Ik weet nu namelijk (na een maand) al dat ik dit wil. En ik ben nogal vergeetachtig, dus ik wil niet vergeten dat ik het nog aan moet geven....
2) Dit zal inderdaad mogelijk worden, ik verwacht dat in de komende maanden het productaanbod uitgebreid zal worden.
3) Hmm volgens mij niet, maar wat je wel kunt doen is je XMS-hoofd emailaccount forwarden naar een email account dat je altijd leest. Wij sturen namelijk 1 maand, 2 weken en 1 week voor het verlopen van een contract een reminder.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:21:
[...]

Kom samen met H. en R gezellig mee naar Soest in Juni, kunnen wij je ook een keertje ontmoeten. ;)
Klinkt gezellig, maar het is wel een flink eind terug vanaf Soest naar Nijmegen ;)
Nick39 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 01:09:
[...]

Kan ik dat per mail, aan jou vragen ?
Anders moet ik uit gaan leggen hoe ik aan die info kom en zo ?
Groet,
Nick.
(zelf gebeld met Martijn,hoop dat het snel verholpen kan worden)
Dat is waarschijnlijk de andere martijn geweest :)
Als je het verhaaltje van mij quote dan zal de 1e lijn wel begrijpen wat er aan de hand is.
Hiervoor hebben wij nog geen plannen.

Dat was weer een enorme lap.. indien ik iets vergeten ben.. post het aub nogmaals hier onder

[ Voor 54% gewijzigd door denan op 30-05-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
denan schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:46:

Klopt, het hangt een beetje van het nieuwbouwproject af. Stuur hetzelfde mailtje nog eens tav martijn dan zal ik er eens naar kijken.
Ik heb 'm zojuist nog een keer verstuurd. Via de kopersvereniging kan ik de interesse snel peilen, zodat voor jullie ook duidelijk is of er voldoende animo is. I.i.g. bedankt voor je moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Is er wat meer bekend over die drg418s van 42 networks die hier hangt ?
Zit er een firewall in, zo ja kan je die ergens aan/uit zetten
Kan je er in (ja dat kan,de monteur wel) maar kun je er als gebruiker in en zijn er opties dan aan of uit te zetten ?
Er zouden 2 "levels" in zitten, een voor de monteur kant,een voor de user kant...
Zijn er tips and tricks (bv na een bepaalde tijd de telefoon niet over laten gaan) op internet vind ik bijzonder weinig over het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
PatMan schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:16:
[...]

Ik heb 'm zojuist nog een keer verstuurd. Via de kopersvereniging kan ik de interesse snel peilen, zodat voor jullie ook duidelijk is of er voldoende animo is. I.i.g. bedankt voor je moeite!
Reactie is onderweg :)
Nick39 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:26:
Is er wat meer bekend over die drg418s van 42 networks die hier hangt ?
Zit er een firewall in, zo ja kan je die ergens aan/uit zetten
Kan je er in (ja dat kan,de monteur wel) maar kun je er als gebruiker in en zijn er opties dan aan of uit te zetten ?
Er zouden 2 "levels" in zitten, een voor de monteur kant,een voor de user kant...
Zijn er tips and tricks (bv na een bepaalde tijd de telefoon niet over laten gaan) op internet vind ik bijzonder weinig over het ding.
Kleine correctie:
De CPE bestaat inderdaad uit twee delen, de glasvezelswitch en de VOIP-adapter (die in deze versie intern zit ipv een los kastje). Aangezien het een switch is, en geen router, zit er natuurlijk geen firewall of enige andere router functionaliteit in.
De interface waarop de monteur in kan loggen is niet de switch, maar het managementsysteem van het netwerk. Daar krijg je natuurlijk geen toegang op als klant ;)
De voip-adapter is ook niet te benaderen via een webinterface, al zijn veel opties via ons klantenportal in te stellen. Daarnaast staan er nog een groot aantal opties op onze support/productpagina's.
Dat erg geen documentatie te vinden is is normaal, ze zijn namelijk custom build voor het glasvezelnetwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Heb 'm binnen, bedankt :)
Zou mooi zijn als het (toch) mogelijk is, ik wacht rustig even af.
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.