XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:
  • 61.875 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:16
@ Denan

wat zijn de mogelijheden om Sci-Fi channel to te voegen
aan het tv pakket in Leiden, of is dit iets wat met het komende digitale
pakket gaat komen.

.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
absrnd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:32:
@ Denan

wat zijn de mogelijheden om Sci-Fi channel to te voegen
aan het tv pakket in Leiden, of is dit iets wat met het komende digitale
pakket gaat komen.

.
.
Had ie al gezegd.. aan analoog gebeurt niets (jammer want ik had NGC graag terug gezien op het testbeeld van het failliete enjoy).
Wat ik zelf weet van sci-fi is dat ze een overeenkomst hebben met UPC en dat die voorlopig exclusief is.
Dat betekent dat sci-fi voorlopig via geen enkel ander net te zien zal zijn tot medio December.

Zelf hoop ik wel op snel meer duidelijkheid over digitale tv,ik heb meerdere schotels maar geen zin om overal abonnementen apart op af te sluiten.
Mijn interesse is zeer groot als de zenders de moeite waard zijn.

Ook al is Casema dusdanig veel goedkoper geworden dat ze een serieuse concurrent is (in leiden analoog maar 8,50) voelt het bij XMS op de een of andere manier beter aan,al is het maar om de support.
De snelheid gebruik ik niet zo (het gaat wel lekker snel) maar ik heb de tijd en wil ik iets hebben dan laat ik de pc de hele nacht aanstaan dus dat is het probleem niet.

@denan.
Bedankt voor je antwoorden,ik wil niets gaan verklooien of zo maar ben altijd nieuwsgierig naar bepaalde dingen die kastjes wel of niet kunnen doen.
Ik had gehoopt dat ik bv via een user interface had kunnen zien dat mijn firmware inderdaad een upgrade had gehad en zo.
Ik geloof dat ik in mijn wijk,zeeheldenbuurt Leiden,niet veel concurrentie heb... er steken heel wat oranje kabeltjes uit de grond van mensen die de monteurs niet eens hebben binnen gelaten.. zal Frans W. denk ik niet zo blij mee zijn ;)
Jammer van dat mooie wijkkastje hier op de hoek.. die spullen hadden ook in mijn schuur gemogen,had ik nu een gratis airco ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 30-05-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
vandaag is het kastje aangesloten door volker stevin. dus uiterlijk 72 uur ben ik actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Denan,misschien mieren gedinges.. maar over de site,ik lees bv nergens of als je onbeperkt bellen hebt,je ook geen starttikken hoeft te betalen.

Verder zitten er in het zender overzicht Leiden een paar fouten:
Zo staat er wel een * bij enige programma's maar *is nog niet actief staat niet onderop.
Er is dus wel een * maar nergens staat waar dit naar verwijst.
Bij de radio zenders staat het golfje van de spellingschecker nog onder frequentie mhz en zijn er wat zenders onderling gehusseld, we gaan van radiozender 15 eerst naar 18,19 en 20 dan komt 16 en 17 om vervolgens door te gaan naar 21.

Bij Hilversum:
Bij ndr niedersachsen ook een spellingscheck golfje en ook bij Al Jazeera english.

[ Voor 57% gewijzigd door Nick39 op 31-05-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Nick39 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:16:
Denan,misschien mieren gedinges.. maar over de site,ik lees bv nergens of als je onbeperkt bellen hebt,je ook geen starttikken hoeft te betalen.
Als het er niet staat hoef je het niet te betalen ;)
Maar even serieus: gratis=gratis, dus ook geen starttarief.
Verder zitten er in het zender overzicht Leiden een paar fouten:
Zo staat er wel een * bij enige programma's maar *is nog niet actief staat niet onderop.
Er is dus wel een * maar nergens staat waar dit naar verwijst.
Bij de radio zenders staat het golfje van de spellingschecker nog onder frequentie mhz en zijn er wat zenders onderling gehusseld, we gaan van radiozender 15 eerst naar 18,19 en 20 dan komt 16 en 17 om vervolgens door te gaan naar 21.

Bij Hilversum:
Bij ndr niedersachsen ook een spellingscheck golfje en ook bij Al Jazeera english
Zal allemaal meegenomen worden in het nieuwe ontwerp van de site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nog een beetje mieren jeweetwel... ik heb een alles uit de kast abonnement,actie tarief 19,95
De eerste 3 maanden is hierin inbegrepen gratis bellen.
Ik heb het onbeperkt bellen voor een tientje er bij genomen.
Toch wordt 29,95 afgeschreven, met andere woorden,de eerste 3 maanden gratis bellen krijg ik niet,ik betaal ze via mijn onbeperkt bellen.
Het zou eerlijker zijn om de eerste 3 maanden 19,95 af te schrijven en daarna pas het tientje van onbeperkt bellen in rekening te brengen.

En hier heeft Nickje niet goed opgelet !! excuus

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 31-05-2007 14:41 . Reden: Blunder van mijn kant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:30:
Nog een beetje mieren jeweetwel... ik heb een alles uit de kast abonnement,actie tarief 19,95
De eerste 3 maanden is hierin inbegrepen gratis bellen.
Ik heb het onbeperkt bellen voor een tientje er bij genomen.
Toch wordt 29,95 afgeschreven, met andere woorden,de eerste 3 maanden gratis bellen krijg ik niet,ik betaal ze via mijn onbeperkt bellen.
Het zou eerlijker zijn om de eerste 3 maanden 19,95 af te schrijven en daarna pas het tientje van onbeperkt bellen in rekening te brengen.
1) Hmmm.. dat klinkt meer als een foutje bij de administratie, al moet je natuurlijk geen opties aanklikken die je al gratis krijgt ;)..

Add: het klopt toch!
Haal-alles-uit-de-kast (radio en televisie, internet en telefonie)
€ 19.95 per maand, over de periode 17-05-2007 t/m 30-06-2007 € 29.60

Ik wist wel dat we geen fouten maken ;)
2) 68 pagina's telecomwet door te spitten.. en bedankt raceman :P

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 31-05-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:36:
[...]

1) Hmmm.. dat klinkt meer als een foutje bij de administratie, al moet je natuurlijk geen opties aanklikken die je al gratis krijgt ;)..

Add: het klopt toch!
Haal-alles-uit-de-kast (radio en televisie, internet en telefonie)
€ 19.95 per maand, over de periode 17-05-2007 t/m 30-06-2007 € 29.60

Ik wist wel dat we geen fouten maken ;)
2) 68 pagina's telecomwet door te spitten.. en bedankt raceman :P
Mijn excuus,niet goed gelezen,komt omdat die gratis airco van jullie verkeerd is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@raceman:
Het stond dus niet in de aanvulling, maar wel in de druk van 1998:
http://www.ivir.nl/wetten/telecom/telecommunicatiewet.pdf
Onderstaande gaat niet in op de contractuele verplichtingen die iemand bij zijn aanbieder heeft maar *wel* op het feit dat het nummer door de klant meegenomen kan worden.
Artikel 4.10
1. Bij algemene maatregel van bestuur kan worden bepaald dat een aanbieder van een bij die maatregel aan te wijzen categorie van openbare elektronische communicatiediensten verplicht is degene die op grond van een met hem gesloten overeenkomst die elektronische communicatiedienst
afneemt:
a. de mogelijkheid te bieden het in het kader van de afgenomen elektronische communicatiedienst bij hem in gebruik zijnde nummer te blijven gebruiken indien hij er bij beëindiging van de overeenkomst voor kiest de desbetreffende elektronische communicatiedienst voortaan van een andere aanbieder af te nemen; b. de mogelijkheid te bieden het in het kader van de afgenomen elektronische communicatiedienst bij hem in gebruik zijnde nummer te blijven gebruiken indien hij binnen een bepaald gebied van adres verandert, of c. de mogelijkheid te bieden het in het kader van de afgenomen elektronische communicatiedienst bij hem in gebruik zijnde nummer te blijven gebruiken indien hij er voor kiest een andere bij die maatregel aan te wijzen elektronische communicatiedienst af te nemen.
2. Een aanbieder van krachtens het eerste lid aangewezen categorie van elektronische communicatiediensten op wie een verplichting als bedoeld in dat lid, onderdeel a, rust, is tevens verplicht aan degene met wie hij overeenkomt de desbetreffende elektronische communicatiedienst te leveren de mogelijkheid te bieden het voorheen in het kader van die dienst bij diegene in gebruik zijnde nummer te blijven gebruiken.
3. Bij een verplichting opgelegd, krachtens het eerste lid, onderdeel a,
gaat:
a. in het geval het betreffende nummer is toegekend aan een aanbieder van een openbaar elektronisch communicatienetwerk en voor de betreffende openbare elektronische communicatiedienst voortaan het openbare elektronisch communicatienetwerk van een andere aanbieder wordt gebruikt, de toekenning van het betreffende nummer over op die andere aanbieder van dat netwerk; b. in het geval het betreffende nummer is toegekend aan de aanbieder van de betreffende openbare elektronische communicatiedienst, de toekenning van het betreffende nummer over op degene van wie de betreffende elektronische communicatiedienst voortaan wordt afgenomen.
4. Het college kan categorieën van nummers aanwijzen waarvoor geldt dat, in het geval een nummer uit die categorie na een overgang op grond van het derde lid niet langer in gebruik is, de toekenning van het nummer teruggaat naar de aanbieder aan wie het nummer op basis van een aanvraag was toegekend.
5. Een aanbieder die een nummer behorende tot een door het college op grond van het vierde lid aangewezen categorie niet heeft toegekend gekregen op grond van een aanvraag doet, indien hij het nummer niet langer in gebruik heeft, hiervan mededeling aan het college.
Na ontvangst van de in de
vorige zin bedoelde mededeling stelt het college de aanbieder naar wie de toekenning van het nummer op grond van het vierde lid is teruggegaan hiervan op de hoogte.
6. De in het derde lid bedoelde aanbieders stellen het college binnen een door het college te bepalen termijn en op een door het college te bepalen wijze op de hoogte van de toekenningen van nummers die in een door het college te bepalen periode op grond van het derde lid van hen op andere aanbieders zijn overgegaan, alsmede van de toekenningen van nummers die op grond van het derde lid van andere aanbieders op hen zijn overgegaan. Het college maakt de door hem bepaalde termijn, wijze en periode, bedoeld in de eerste volzin, bekend in de Staatscourant.
[b]7. Een aanbieder van een openbaar elektronisch communicatienetwerk waarover een krachtens het eerste lid aangewezen categorie van openbare elektronische communicatiediensten wordt verzorgd:
a. zorgt ervoor dat zijn netwerk zodanig is ingericht dat een aanbieder van die dienst een krachtens het eerste lid opgelegde verplichting kan nakomen, en b. stelt voor interconnectie verband houdende met een krachtens het eerste lid opgelegde verplichting een kostengeoriënteerd tarief vast.[/b]
8. Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur kunnen regels worden gesteld met betrekking tot de doorberekening van kosten van een krachtens het eerste lid opgelegde verplichting aan eindgebruikers.
9. Bij ministeriële regeling kunnen nadere regels worden gesteld met betrekking tot een krachtens het eerste lid opgelegde verplichting.

Hier staat echter niets in over het blokkeren van een uitgaande portering, maar onze contactpersonen in de telecomwereld geven aan dat een outporting alleen geweigerd mag worden als een klant een wanbetaler is. Wellicht dat er een loophole is waardoor Casema deze nummers vast kan houden tot het abonnement is afgelopen, maar netjes is het in ieder geval niet. Elke andere provider staat outporting toe, ongeacht de looptijd van het abonnement. Zij blijven natuurlijk wel abonnementskosten in rekening brengen tot het abonnement verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:22:
Hier staat echter niets in over het blokkeren van een uitgaande portering, maar onze contactpersonen in de telecomwereld geven aan dat een outporting alleen geweigerd mag worden als een klant een wanbetaler is. Wellicht dat er een loophole is waardoor Casema deze nummers vast kan houden tot het abonnement is afgelopen, maar netjes is het in ieder geval niet. Elke andere provider staat outporting toe, ongeacht de looptijd van het abonnement. Zij blijven natuurlijk wel abonnementskosten in rekening brengen tot het abonnement verlopen is.
Ik ben beslist geen wanbetaler dus dat is het niet.
Het volgende verzoek weer aangemaakt:
27-MEI-2007 23:43:04 Bijgewerkt door N. *** Soort Opmerkingen

zie ook service aanvraag: 13075572
Ik heb al mijn abonnementen opgezegd per 01-07-2007 en hier ook een schriftelijke bevestiging van gehad van casema.
Mijn nummer 071-888**** moet vrij gemaakt worden voor portering.
Ik heb hier al eerder kontakt over gehad met Casema maar wil dit nogmaals duidelijk doorgeven.
'Het andere nummer kan vervallen maar 071-888****, ik herhaal 071-888**** moet vrijgehouden worden voor portering naar mijn niewe provider extra media services/internl

Casema zegt hierop:
30-MEI-2007 16:21:15 Bijgewerkt door Hajjir A**** Soort Vraag
Geachte mevrouw, heer ***,
In reactie op uw serviceaanvraag kunnen wij u meedelen dat uw telefoonabonnement niet wordt opgezegd. Wij wachten nog op een porteerverzoek waarna het account wordt opgezegd.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u een nieuwe Serviceaanvraag aanmaken of contact opnemen met onze Klantenservice op telefoonnummer 0900–8896 (EUR 0,10 p/min), bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 18.00 uur.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Hajjir A**** | CSO Agent
Afdeling Klantenservice
Casema B.V.

Ze wachten blijkbaar netjes op het eind van het abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:00:
Hallo Denan,
heb je misschien wat meer informatie over de dekking in Nijmegen? Op de planning staat dat in het gebied waar ik me bevind ( Bottendaal, wijk 4 op de planning ) de werkzaamheden al op 23 maart klaar zouden moeten zijn. Mijn vader heeft zich echter al twee keer aangemeld bij XMS. De eerste keer ging het goed, maar we hebben sindsdien nog niks van XMS gehoord. De tweede keer kreeg hij de melding dat er al iets op onze naam was geregistreerd, ik denk dat er hier iets fout is gegaan. Zou je hier misschien wat meer duidelijkheid over kunnen geven of moet ik me wenden tot support@xtramediaservices.nl ?

Bij voorbaat dank
Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:54:
[...]

Reactie is onderweg :)

[...]

Kleine correctie:
De CPE bestaat inderdaad uit twee delen, de glasvezelswitch en de VOIP-adapter (die in deze versie intern zit ipv een los kastje). Aangezien het een switch is, en geen router, zit er natuurlijk geen firewall of enige andere router functionaliteit in.
De interface waarop de monteur in kan loggen is niet de switch, maar het managementsysteem van het netwerk. Daar krijg je natuurlijk geen toegang op als klant ;)
De voip-adapter is ook niet te benaderen via een webinterface, al zijn veel opties via ons klantenportal in te stellen. Daarnaast staan er nog een groot aantal opties op onze support/productpagina's.
Dat erg geen documentatie te vinden is is normaal, ze zijn namelijk custom build voor het glasvezelnetwerk :)
stel je wilt nog een extra voip adapter (bijv SPA 3000 vor Voipbuster) eraan hangen. Is dat vrij van conflicten? Niet de twee VOIPs elkaar in de weg zitten (je krijgt rechtstreek van de glasvezel een IP nr, zonder router dus ?)
en: dus voor een thuisnetwerk zelf een router plaatsen.... achter de glasvezel switch met 1IP nr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:24
Het aansluiten van een VoIP ATA zal geen problemen opleveren, houd er wel rekening mee dat jij als eindgebruiker één extern IP-adres krijgen. Mocht je dus hiernaast ook een computer willen aansluiten, dan zal jij of ervoor moeten zorgen dat jouw ATA als router fungeert (zo uit m'n hoofd kan dat niet met de SPA 3000), of zal jij een router moeten aansluiten.
Nick39 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:03:
[...]

Ik ben beslist geen wanbetaler dus dat is het niet.
Het volgende verzoek weer aangemaakt:
27-MEI-2007 23:43:04 Bijgewerkt door N. *** Soort Opmerkingen

zie ook service aanvraag: 13075572
Ik heb al mijn abonnementen opgezegd per 01-07-2007 en hier ook een schriftelijke bevestiging van gehad van casema.
Mijn nummer 071-888**** moet vrij gemaakt worden voor portering.
Ik heb hier al eerder kontakt over gehad met Casema maar wil dit nogmaals duidelijk doorgeven.
'Het andere nummer kan vervallen maar 071-888****, ik herhaal 071-888**** moet vrijgehouden worden voor portering naar mijn niewe provider extra media services/internl

Casema zegt hierop:
30-MEI-2007 16:21:15 Bijgewerkt door Hajjir A**** Soort Vraag
Geachte mevrouw, heer ***,
In reactie op uw serviceaanvraag kunnen wij u meedelen dat uw telefoonabonnement niet wordt opgezegd. Wij wachten nog op een porteerverzoek waarna het account wordt opgezegd.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u een nieuwe Serviceaanvraag aanmaken of contact opnemen met onze Klantenservice op telefoonnummer 0900–8896 (EUR 0,10 p/min), bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 18.00 uur.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Hajjir A**** | CSO Agent
Afdeling Klantenservice
Casema B.V.

Ze wachten blijkbaar netjes op het eind van het abonnement...
Als ik dat zo lees wachten zij op een porteringsverzoek. Dat porteringsverzoek zou niet geweigerd mogen worden door Casema, tenzij je een wanbetaler bent, of je NAW-gegevens bij de oude provider niet overeenkomen bij je huidige provider (denk aan verhuizing). Ook wanneer je opzegging is verwerkt (en dus een de-activatie opdracht klaarstaat) zal een porteringsverzoek geweigerd worden.

Bij een vroegtijdige beëindiging van het abonnement worden de resterende abonnementstermijnen in één keer in rekening gebracht.

[ Voor 74% gewijzigd door Mawlana op 31-05-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Nou vorige week kwamen wat mensen langs van VolkerStevin om de modem op te hangen en te installeren. (mooie timing, midden in de verhuizing)

helaas kreeg ik na 2dagen nog steeds geen IPadres, beide lampjes branden gewoon (die van wereldbol =internet? en LAN1) ook nog verschillende kabels geprobeerd.

volgens de supportdesk zou m'n lijn al online moeten zijn, dus morgen sturen ze een monteur langs.
hopelijk heb ik morgenavond een werkende glasvezel verbinding :) want als het nog langer duurt, wordt m'n Orange automatisch verlengd binnenkort..en moet ik nog de lijn mee verhuizen :|

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@sylvesterrr
Die opzeg termijn is maar 1 maand,per 1 juli vervielen mijn abonnementen al,die heb ik november vorig jaar al opgezegd.
Die kosten interesseren me ook niet zo,maar ik kan nu niet goed mijn diensten vergelijken als iedereen belt op casema en ik bel met xms.
Er is al door xms een porteringsverzoek gedaan maar geweigerd door casema omdat xms er niet bij gezet zou hebben: per 1 juli.
xms moet een nieuw verzoek indienen,er bij zeggen: per 1 juli en dan staat casema het wel toe maar dat is al geregeld met xms.

@Denan
Ik ben er uit met die seconde vertraging in gesprekken,ik kwam er achter dat niet alle gesprekken die seconde vertraging hebben,alleen de gesprekken naar casema.
Er is iets niet logisch aan de hand.
Ik heb met *21* bij Casema mijn nummer doorgeschakeld naar xms.
Zo komen alle gesprekken op mijn oude nummer binnen op mijn tijdelijke xms nummer.
Bel ik echter zelf met xms naar een nummer van Casema dan lijkt het er op dat Casema ergens weet van,hee er belt een nummer van xms waar een casema nummer naar staat doorgeschakeld en treedt er een vertraging op bij de eerste 2 seconden (geen echo's en zo).
Haal ik de doorschakeling weg,dan is ook de seconde delay weg.
Logisch is het niet,binnenkomende gesprekken worden dus door Casema doorgezet naar xms en daar zit geen vertraging op.
Ik heb dus in geen enkele situatie een vertraging bij binnenkomende gesprekken,doorgeschakeld of niet maakt niet uit.
Uitgaand bel ik met xms en dus niet via Casema,maar als ik dan een Casema nummer bel, is er een seconde vertraging.
Naar andere nummers is die vertraging er niet.
Haal ik de doorschakeling voor inkomende gesprekken van Casema er af en bel ik dan met xms naar een casema nummer,dan is er geen seconde vertraging.
Toch onstaat er nergens een loop.
In -> Casema -> xms = geen vertraging.
Uit -> xms -> willekeurig Casema nummer, wel een vertraging.
Binnenkomend is dus via casema, uitgaand bel ik via xms,maar als ingaand van casema staat doorgeschakeld naar xms,heb ik uitgaand via xms naar een casema nummer een vertraging.

Deze situatie is nog maar een maand,maar dat er iets fout zit bij Casema is me nu wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
xms moet een nieuw verzoek indienen,er bij zeggen: per 1 juli en dan staat casema het wel toe maar dat is al geregeld met xms.
Dat is dus eigenlijk bullshit, maar gelukkig werkt XMS in deze mee. Dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
sylvesterrr schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:35:
[...]

Dat is dus eigenlijk bullshit, maar gelukkig werkt XMS in deze mee. Dat scheelt.
Is ook bullshit want tot nu toe verdiende casema altijd aan me omdat ik meestal veel meer gebeld wordt dan dat ik zelf bel.
Voor die 10 euro "onbeperkt" van casema werd dus nooit zoveel verbeld.
Nu alles staat doorgeschakeld betaal ik dus voor de binnenkomende telefoontjes vanuit mijn onbeperkt bellen en is Casema dus nu veel meer geld kwijt.
Als ze gewoon hadden geporteerd betaalde ik netjes mijn abonnementsgeld,netjes die 10 euro voor onbeperkt bellen,netjes 5,95 voor de tweede lijn, zonder dat ik er een gesprek mee zou voeren.
Pure winst dus.
Nu verloopt elk doorgeschakeld gesprek dus via casema en gebruik ik mijn onbeperkt bellen dus optimaal.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
(jarig!)
denan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:22:
@raceman:

...

Nou, je hebt je best er wel op gedaan zeg :-) Drink er nog maar een wijntje op ;p
Ik zal hopelijk niet meer zulke uitgebreide vragen stellen lol.
Maar als ik het goed opmaak kan het dus wel wat Casema doet, maar is het niet gebruikelijk in de wereld.

Off-posting , helaas nog weinig aanmeldingen voor de Utrechtse klankbord (3 stuks, incl mijzelf). Ik ga volgende week naar het XMS huis.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:15:
Het aansluiten van een VoIP ATA zal geen problemen opleveren, houd er wel rekening mee dat jij als eindgebruiker één extern IP-adres krijgen. Mocht je dus hiernaast ook een computer willen aansluiten, dan zal jij of ervoor moeten zorgen dat jouw ATA als router fungeert (zo uit m'n hoofd kan dat niet met de SPA 3000), of zal jij een router moeten aansluiten.
ok, zou dus moeten werken.
"één extern IP-adres" .... dat heb ik nu ook met mijn netwerk achter de router ;) .....
De SPA 3000 hang je in het netwerk, er zijn idd ook andere SPA types die als router kunnen fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
Nog terugkomend op de router freaks hier. Met Soekris was het dus niet gelukt. Ik heb nu een mini-itx (Epia) gekocht, die gebruiken ook wat minder voeding en maken weinig lawaai. Met een 866Mhz processor en 512Mb geheugen haal ik m'n volle 48Mbit en heb dan 25% CPU load. Dit met default Monowall (firewall) instellingen.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 01:54:
[...]
ok, zou dus moeten werken.
"één extern IP-adres" .... dat heb ik nu ook met mijn netwerk achter de router ;) .....
De SPA 3000 hang je in het netwerk, er zijn idd ook andere SPA types die als router kunnen fungeren.
Off-topic: Jij ook nog laat op ;-)
On-Topic: Achter je router is toch intern netwerk, en dus intern IP subnet?
Anyway, ik heb ook een SPA, VOIP Toestel en SIP Softphone, werken alle 3 goed. En is voor mij eerlijk gezegd de reden dat ik geen VOIP bij XMS afneem (Sorry Denan), en het jammer vind dat televisie niet los te krijgen is. Hopelijk is digitale TV straks wel los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
@Denan.
Nog een paar suggesties / wensen voor de nieuwe XMS site als ik die mag aangeven, als Utrechts eenmansfractie klankbordgroep ;) .

RSS feeds van de nieuws en steden pagina's (altijd handig om in m'n RSS reader te krijgen), en een storingsmelding pagina (ook met RSS feeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:21:
[...]

Weet iemand hier meer over?
Deze had ik al beantwoord, scroll maar eens even terug.
Raceman schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 02:00:
@Denan.
Nog een paar suggesties / wensen voor de nieuwe XMS site als ik die mag aangeven, als Utrechts eenmansfractie klankbordgroep ;) .

RSS feeds van de nieuws en steden pagina's (altijd handig om in m'n RSS reader te krijgen), en een storingsmelding pagina (ook met RSS feeds).
Dit soort functionaliteit zal ook ingebouwd worden.. maar hoe sneller je je klankbordgroep Utrecht opgezet hebt hoe sneller wij dit zullen implementeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hertzinger geeft netjes de WSS puls door die door Canal Digitaal nu met het signaal wordt meegestuurd.
Dat betekent dat mijn breedbeeld tv nu netjes omschakelt naar 16:9 terwijl op de oude tv in de keuken nu de zwarte balkjes onder en boven te zien zijn.
Gezien op rtl 4, 5 en 7 alsmede sbs 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 08:52:
Hertzinger geeft netjes de WSS puls door die door Canal Digitaal nu met het signaal wordt meegestuurd.
Dat betekent dat mijn breedbeeld tv nu netjes omschakelt naar 16:9 terwijl op de oude tv in de keuken nu de zwarte balkjes onder en boven te zien zijn.
Gezien op rtl 4, 5 en 7 alsmede sbs 6.
Yup, ook het mono<>stereo probleempje in Utrecht is verholpen. Het bleek dat een airco op 22graden stond ipv 18, dus de hardware werd te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:32:
[...]

Yup, ook het mono<>stereo probleempje in Utrecht is verholpen. Het bleek dat een airco op 22graden stond ipv 18, dus de hardware werd te warm.
Is mijn bizarre Casema vertraging enkele posts hierboven nog bij je over gekomen (die vertraging).. de airco op jullie hok hier werkt hoop ik (nog) wel.. de jeugd heeft um bekogeld met klei :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er eigenlijk binnenkort nog een forum op de XMS website zelf?
Dan kunnen er tenminste nog onderwerpen verdeeld worden, want hier wordt alles besproken in 1 topic, zo raak je het overzicht soms een beetje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55
denan schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:32:
[...]

/offtopic
darr wordt je blij van :( not.
Leuk zoekplaatje; een airco te warm momo geluid!!
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Ik heb de planning weer eens gebeld voor het verloop van de aansluiting van de Jan Luykenlaan in Leiden. Volges Patrick wordt er momenteel gewacht op goedkeuring van Portaal. Dat lijkt enigszins op de opmerking van Milenko eerder dat er iets met vergunningen niet goed zou zijn, maar het is buitengewoon vaag dat Portaal nu dwars zou gaan liggen. Een telefoontje naar Portaal levert vandaag in ieder geval niets op, omdat de verantwoordelijke daar, (Martin van den Nieuwendijk kreeg ik door als naam) vrij was. Iemand anders van de Jan Luykenlaan hier die Portaal hier al op aangesproken heeft of meer weet van wat er precies aan de hand is?

[ Voor 3% gewijzigd door martdj op 01-06-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdArnhem
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 13:44
Weet iemand hoeveel ruimte er nog is op de analoge tv aansluiting voor je eigen kanalen? Dus dat zijn dingen als A/V-signaal van je PC, satteliettuner of VCR etc die je via de coax naar je verschillende tv's stuurt. In de zenderoverzichten zie je die vaak als " videokanaal " aangeduid. Zouden er nog wel drie kanalen vrij zijn?

Is er een mogelijkheid de rf-modulator zelf in te regelen, of is dat net zoals bij kabel al voorgeprogrameerd?

[ Voor 17% gewijzigd door EdArnhem op 02-06-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:49:
Dan kunnen er tenminste nog onderwerpen verdeeld worden, want hier wordt alles besproken in 1 topic, zo raak je het overzicht soms een beetje kwijt.
Opzich een goed idee.. Al vraag ik me af of XMS als ISP daar wel aan wil beginnen.. Denan post hier vooral uit eigen beweging, niet officieel vanuit XMS.. Zijn er eigenlijk andere ISP's die er een eigen forum op nahouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:22:
[...]
Opzich een goed idee.. Al vraag ik me af of XMS als ISP daar wel aan wil beginnen.. Denan post hier vooral uit eigen beweging, niet officieel vanuit XMS.. Zijn er eigenlijk andere ISP's die er een eigen forum op nahouden?
http://forum.tiscali.nl/viewforum.php?f=4

edit is het wellicht handig om lokale gebruikersforums van XMS in het sticky stuk te zetten.
Welllicht komen daar (hele praktische) extra zaken aan bod die huidige of toekomstige bewoners tegen komen, die hier wellicht niet bekend zijn of ...................
Twee kwam ik er pas tegen:
http://forum.vathorst.nu/...b8749db295bc2&board=163.0
http://www.nieuwlandopgla...on=com_frontpage&Itemid=1

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Inflatable schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:22:
[...]
Ik geloof alleen tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Denan
wij willen graag 2 nummers van XMS en het eigen KPN nr via een beldbudget behouden ivm het werk van mijn vrouw en privé gescheiden te houden. Volgens de wat aarzelende helpdesk zou dat moeten kunnen, dus ons huidige nummer niet porteren. Klopt? Mocht er ooit een storing zijn heeft mijn vrouw meteen een backup systeem en iedereen kan ons op ons vertrouwde nummer blijven bereiken. We bellen vnl "uit" via VOIP dus en mijn vrouw belt ook vnl "uit" als ze thuis werkt ipv op het kantoor.

Waar de helpdesk het niet wist: kunnen we de kosten van het bellen van elk nummer apart op ons webaccount zien? Het is geen doen om dat zelf bij te gaan houden ... Het gaat dan om kosten naar mobiel en 0900 en buitenland.
Daarnaast heeft mijn zoon nog een voibbuster account die moet ook blijven werken via een aparte ATA.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik hoop dat je vandaag iemand bij Portaal hierover te pakken weet te krijgen Mart, een definitieve planning zou nu wel een sleuk zijn om te horen. Ik ga van de week ook maar weer eens rondbellen, ik heb nog steeds de hoop dat we aangesloten zijn voordat mijn oude internet verlopen is. Helaas lijkt het daar op dit moment nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
milenko79 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:07:
Ik hoop dat je vandaag iemand bij Portaal hierover te pakken weet te krijgen Mart, een definitieve planning zou nu wel een sleuk zijn om te horen. Ik ga van de week ook maar weer eens rondbellen, ik heb nog steeds de hoop dat we aangesloten zijn voordat mijn oude internet verlopen is. Helaas lijkt het daar op dit moment nog niet op.
Vandaag Martin van den Nieuwendijk te pakken gekregen. Hij zegt dat XMS / Volker Stevin in principe alle vergunningen / goedkeuringen heeft van Portaal om mensen aan te sluiten. Alleen zijn er wel een aantal bewoners die tot nu toe weigeren om te laten boren in meterkast waardoor dus een aantal buizenstrengen niet gelegd kunnen worden. Ze zijn bezig om met die mensen contact op te nemen om te zorgen dat ze wel in hun meterkast laten boren, maar dat duurt wel even. Overigens zou Volker Stevin daar de medewerking van de huismeester moeten vragen, maar dat hebben ze bij mijn weten afgelopen maanden niet gedaan (ik spreek 'm regelmatig).
In mijn persoonlijke situatie is mijn streng wel gewoon doorgetrokken tot beneden en zou ik dus gewoon ieder moment aangesloten kunnen worden. Ik ga dus maar weer eens met de planning bellen om te horen waarom ze niet gewoon die mensen die aangesloten kunnen en willen worden alvast aansluiten. Als mensen in de flat horen dat anderen al wel aangesloten zijn, maar zij niet omdat hun onderburen niet mee willen werken kan ik me voorstellen dat daar ook wel een sociale druk vanuit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:49:
Niet op de huidige site, wellicht op de nieuwe. Het probleem is dat klanten dan ook gaan verwachten dat wij dat forum actief gaan bijhouden/moderaten... en dat is meteen ook de zwakte van een eigen forum. Wat zou jij eerder geloven, de commentaren/opmerkingen op een onafhankelijk forum als tweakers of alles wat je op een website van een bedrijf leest? :)
Daarnaast zouden we ook iemand moeten aannemen om dagelijks dat forum bij te houden en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Nick39 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:54:

@Denan
Ik ben er uit met die seconde vertraging in gesprekken,ik kwam er achter dat niet alle gesprekken die seconde vertraging hebben,alleen de gesprekken naar casema.
Hmmm ik zal het onderzoeken, maar dit kan wel even duren .. Mail anders even een lijst met casema nummer waarbij dit optreed naar support@xtramediaservices.nl
EdArnhem schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:09:
Weet iemand hoeveel ruimte er nog is op de analoge tv aansluiting voor je eigen kanalen? Dus dat zijn dingen als A/V-signaal van je PC, satteliettuner of VCR etc die je via de coax naar je verschillende tv's stuurt. In de zenderoverzichten zie je die vaak als " videokanaal " aangeduid. Zouden er nog wel drie kanalen vrij zijn?

Is er een mogelijkheid de rf-modulator zelf in te regelen, of is dat net zoals bij kabel al voorgeprogrameerd?
Dit is geen enkel probleem, maar het is aan onze hardware niet in te stellen. Je zult het dus op je eigen hardware in moeten stellen.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:35:
@Denan
wij willen graag 2 nummers van XMS en het eigen KPN nr via een beldbudget behouden ivm het werk van mijn vrouw en privé gescheiden te houden. Volgens de wat aarzelende helpdesk zou dat moeten kunnen, dus ons huidige nummer niet porteren. Klopt? Mocht er ooit een storing zijn heeft mijn vrouw meteen een backup systeem en iedereen kan ons op ons vertrouwde nummer blijven bereiken. We bellen vnl "uit" via VOIP dus en mijn vrouw belt ook vnl "uit" als ze thuis werkt ipv op het kantoor.
Dat kan inderdaad. Zolang je je eigen nummer niet gaat porteren blijft het gewoon actief op de KPN lijn en krijg je van ons 1 of 2 nieuwe nummers.
Waar de helpdesk het niet wist: kunnen we de kosten van het bellen van elk nummer apart op ons webaccount zien? Het is geen doen om dat zelf bij te gaan houden ... Het gaat dan om kosten naar mobiel en 0900 en buitenland.
Daarnaast heeft mijn zoon nog een voibbuster account die moet ook blijven werken via een aparte ATA.
1) Je ziet in het overzicht van welk nummer naar welk nummer gebeld is.. dus je zult het zelf uit moeten rekenen :)
2) Dat zal gewoon werken, het staat namelijk los van onze diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Er wordt flink aan de weg getimmerd zie ik.
Vraagje, hoe staat het op dit moment met de aansluiting van koopwoningen in Amersfoort Nieuwland, is dit al mogelijk? Op de planning staat nog niet dat het gereed is namelijk.

2e vraag, zou er een manier zijn om aandacht te vragen voor glasvezelinternet in Zwolle (Stadshagen)? Ik wil dolgraag glasvezel maar kan het (nog) nergens aanvragen en weet ook niet wat de slimste manier van aanpakken is.
Ik neem aan dat ik een organisatie aan moet spreken, maar welke weet ik niet. Daarnaast zullen er vast wel een heleboel handtekeningen moeten komen zeker om ze over de streep te trekken.
Ik vraag me gewoon af of ik iets op zou kunnen starten voor particulieren (koophuizen ook) met betrekking tot glasvezelinternet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Suicyder schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:02:
Vraagje, hoe staat het op dit moment met de aansluiting van koopwoningen in Amersfoort Nieuwland, is dit al mogelijk? Op de planning staat nog niet dat het gereed is namelijk.
Ik zou zeggen: lees dit eens->http://www.nieuwlandopglasvezel.nl/
2e vraag, zou er een manier zijn om aandacht te vragen voor glasvezelinternet in Zwolle (Stadshagen)? Ik wil dolgraag glasvezel maar kan het (nog) nergens aanvragen en weet ook niet wat de slimste manier van aanpakken is.
Ik neem aan dat ik een organisatie aan moet spreken, maar welke weet ik niet. Daarnaast zullen er vast wel een heleboel handtekeningen moeten komen zeker om ze over de streep te trekken.
Ik vraag me gewoon af of ik iets op zou kunnen starten voor particulieren (koophuizen ook) met betrekking tot glasvezelinternet.
Dit zul je inderdaad zelf moeten opzetten. Voor info kun je altijd bij mij terecht, of bij de organisatie die nu bezig is met nieuwlandopglasvezel.nl.

Add: zwolle ligt trouwens wel HEEL erg ver van ons netwerk af dus hier moeten heel wat aanmeldingen komen wil het kostendekkend zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 04-06-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
martdj schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:27:
[...]

Vandaag Martin van den Nieuwendijk te pakken gekregen. Hij zegt dat XMS / Volker Stevin in principe alle vergunningen / goedkeuringen heeft van Portaal om mensen aan te sluiten. Alleen zijn er wel een aantal bewoners die tot nu toe weigeren om te laten boren in meterkast waardoor dus een aantal buizenstrengen niet gelegd kunnen worden. Ze zijn bezig om met die mensen contact op te nemen om te zorgen dat ze wel in hun meterkast laten boren, maar dat duurt wel even. Overigens zou Volker Stevin daar de medewerking van de huismeester moeten vragen, maar dat hebben ze bij mijn weten afgelopen maanden niet gedaan (ik spreek 'm regelmatig).
In mijn persoonlijke situatie is mijn streng wel gewoon doorgetrokken tot beneden en zou ik dus gewoon ieder moment aangesloten kunnen worden. Ik ga dus maar weer eens met de planning bellen om te horen waarom ze niet gewoon die mensen die aangesloten kunnen en willen worden alvast aansluiten. Als mensen in de flat horen dat anderen al wel aangesloten zijn, maar zij niet omdat hun onderburen niet mee willen werken kan ik me voorstellen dat daar ook wel een sociale druk vanuit gaat.
Erg vreemd allemaal, ik heb zelfs nog nooit het verzoek gehad om de streng aan te laten sluiten. Dan zal ik vast weer het geluk hebben van dwarsliggende onderburen.
Nou ja, ik ga zelf ook maar weer eens een rondje bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
milenko79 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:02:
[...]
Erg vreemd allemaal, ik heb zelfs nog nooit het verzoek gehad om de streng aan te laten sluiten. Dan zal ik vast weer het geluk hebben van dwarsliggende onderburen.
Nou ja, ik ga zelf ook maar weer eens een rondje bellen dan.
Laat even weten wat jij te horen krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
denan schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:53:
Ik zou zeggen: lees dit eens->http://www.nieuwlandopglasvezel.nl/

Ik zie dat het nog niet gerealiseerd is, eens even wat volk proberen te mobiliseren.

Dit zul je inderdaad zelf moeten opzetten. Voor info kun je altijd bij mij terecht, of bij de organisatie die nu bezig is met nieuwlandopglasvezel.nl.

Add: zwolle ligt trouwens wel HEEL erg ver van ons netwerk af dus hier moeten heel wat aanmeldingen komen wil het kostendekkend zijn :)
Zwolle ligt vrij uit de richting inderdaad, enig idee wat ik voor aantal voor elkaar zou moeten krijgen dan? Of een maatschappij die er in de buurt zit die ook dergelijke projecten doet, want @homo is nou ook niet interressant .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Suicyder schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:13:
[...]

Zwolle ligt vrij uit de richting inderdaad, enig idee wat ik voor aantal voor elkaar zou moeten krijgen dan? Of een maatschappij die er in de buurt zit die ook dergelijke projecten doet, want @homo is nou ook niet interressant .
Hangt een beetje van de locatie af, maar iets tussen de 20-40% van het huizenaanbod in de stad zou zich toch wel aan moeten melden. Mocht je zoiets op willen zetten dan zal XMS je natuurlijk ondersteunen met promotiemateriaal e.d. maar hiervoor kun je toch het beste iets opzetten zoals men in nieuwland doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Zijn er lezers van de pilot van digitale tv actief hier en kunnen die eens wat posten ?
Hoeveel zenders zijn er,loopt het een beetje,of mogen die ervaringen nog niet naar buiten komen ?
Ben er erg nieuwsgierig naar.

Heb zelf natuurlijk erg veel van de satelliet zelf,zou een canal digitaal abbootje kunnen nemen maar zit daar dan toch weer een jaar aan vast,en zie een beetje op tegen de kosten weer.
Smartcard is ook prijzig,zit zo weer 350 euro verder,ik heb nu alleen een FTA decoder,dus ik zou een canal digitaal compatible decoder moeten kopen (wil geen door canal digital zelf uitgebrachte decoder met allemaal beperkingen) een cam een kaart,enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik had zojuist Patrick van de planning aan de lijn en heb hem verteld wat ik van Portaal heb gehoord. Hij gaat met die info weer naar de aannemer en hoopt dat over een week of 2 à 3 begonnen wordt met aansluiten van de complete strengen en er dan meteen gepoogd wordt om de bewoners over te halen die tot nu toe geen medewerking wilden verlenen. Ik hoop heel erg dat ie gelijk heeft, maar we wachten dus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jan Luykenlaan heeft toch een bewoners vereniging ? ik heb er jarenlang gewoond en zelf mede die vereniging opgezet toen,kunnen zij niet bemiddelen ?
Hebben ze later geloof ik de 3 musketiers genoemd. (muiderkring,jan luykenlaan en cruciuslaan)

Als eigen medebewoners aan de deur komen is dat toch anders dan een Portaal iemand,er zijn hier ook een aantal mensen in de straat die puur omdat het van Portaal is,geen toegang willen verlenen.
Bij sommige mensen heeft Portaal gewoon kwaad bloed gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Nick39 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:55:
Jan Luykenlaan heeft toch een bewoners vereniging ? ik heb er jarenlang gewoond en zelf mede die vereniging opgezet toen,kunnen zij niet bemiddelen ?
Hebben ze later geloof ik de 3 musketiers genoemd. (muiderkring,jan luykenlaan en cruciuslaan)

Als eigen medebewoners aan de deur komen is dat toch anders dan een Portaal iemand,er zijn hier ook een aantal mensen in de straat die puur omdat het van Portaal is,geen toegang willen verlenen.
Bij sommige mensen heeft Portaal gewoon kwaad bloed gezet...
Da's een goed punt. Nooit aan gedacht. Ik weet ook niet of die bewonersvereniging nog bestaat of dat ie is opgegaan in de BHV. Ik zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
martdj schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:52:
[...]

Da's een goed punt. Nooit aan gedacht. Ik weet ook niet of die bewonersvereniging nog bestaat of dat ie is opgegaan in de BHV. Ik zal er eens naar kijken.
Portaal zou je dat ook kunnen vertellen denk ik.. er waren ook toendertijd prikborden beneden,je zou daar ook een oproepje kunnen plaatsen en eens in discussie gaan met de mensen,misschien begrijpen ze zelf ook niet eens dat ze door te weigeren,medebewoners duperen ?
Of je maakt een huis aan huis brief waarin je de voors en tegens zelf uitlegt en wat er gebeurt als iemand weigert voor de rest van de flat,kwestie van in elke brievenbus gooien.
De buurman hiernaast weigerde in eerste instantie omdat hij dacht dat het van casema was en dat had ie al... selectief lezen... internet,tv,bellen,oh dat is van casema,dat heb ik al dus het is niet voor mij.
Bij mij in de straat zijn een aantal huizen anders gerenoveerd en de kabel zou midden in de huiskamer komen en niemand wilde dat,dus in eerste instantie was iedereen tegen.
Ik ben toen met de uitvoerder gaan praten,laten zien wat het probleem was,de stoep moest opnieuw even open maar toen er werd toegezegd dat ze het zouden omleggen heb ik huis aan huis zelf een uitleg in de bus gegooid en toen waren er van de pakweg 15 huizen er nog maar 2 tegen,de rest heeft het niet genomen maar de aanleg wel toegestaan omdat de kabel nu in de meterkast zou komen,ik heb zelfs met een slijptol alle witte verkeerde markeringen weg gehaald en met een pot verf goede aangebracht.. dat heeft men misschien als lastig ervaren bij de uitvoerder maar het gevolg was wel dat ze alle huizen op 2 na,in plaats van geen,konden aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ondertussen is er in Nieuwland wat extra tamtam gemaakt. Hopelijk gaat het een beetje werken en via deze wegen voor gezorgd worden dat er genoeg mensen zich inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik ben helaas nog niet aan bellen toegekomen, dus veel meer informatie heb ik niet. Misschien zou het inderdaad handig zijn om in de hal beneden (in het ervoor bestemde kastje) een a4tje te hangen waarin alvast wordt aangekokdigd dat volker stevin monteurs weer langs gaan komen en dat het belanrijk is die hun werk te laten doen. Om zoiets op te hangen zou het wel handig zijn om wat specifiekere informatie te hebben (wanneer komen ze precies, want als het weer 3 maanden duurt heeft zo'n ding ophangen ook geen zin).
Ik hoop eigenlijk dat ze het deze maand afhandelen, want als ze op juli/augustus gaan wachten dan is de halve flat op vakantie, dan kunnen ze zeker niet terecht, dus dan wordt het pas september op zijn vroegst.

Edit: Net toch even gebeld naar portaal. Meneer Nieuwendijk is niet bereikbaar, dus helaas kan ik bij hem geen specifieke informatie inwinnen. De mevrouw van de klantenservice heeft wel verzocht of mevrouw badour mij wil bellen met eventuele info over een bewonersvereninging. dit zou binnen 2 dagen moeten gebeuren. Ik denk dat ik dat maar even afwacht en dan maar kijken of we een specifieke planning kunnen achterhalen zodat we mensen eventueel kunnen informeren.

[ Voor 24% gewijzigd door milenko79 op 06-06-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
ik kan als het goed is binnenkort ook xms internet krijgen in hilversum.
maar, hoe zit het met het opzeggen van XMS (internet / tv)?

ik weet nl dat ik max anderhalf jaar in hilversum ga wonen. dus vandaar dat het nu al belangrijk voor me is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

DarkChylde schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:38:
ik kan als het goed is binnenkort ook xms internet krijgen in hilversum.
maar, hoe zit het met het opzeggen van XMS (internet / tv)?

ik weet nl dat ik max anderhalf jaar in hilversum ga wonen. dus vandaar dat het nu al belangrijk voor me is ;-)
Zie algemene voorwaarden: http://www.xtramediaservi...xms/ul/4966/AlgVW-XMS.pdf
(minimaal 1 jaar met stilzwijgende verlenging van 1 jaar tenzij minimaal 1 maand vantevoren is opgezegd)

Dit is echter al weer achterhaald aangezien er volgens mij al Europese wetgeving is dat opzegging per maand mogelijk maakt na de minimale contractsperiode. (1 jaar dus)
Aangezien dit niet in de algemene voorwaarden verwoordt staat kan het dus wel een gang naar de rechter betekenen om je recht te halen...

Mischien kan Denan dit nuanceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Moraxv schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:00:
[...]

Zie algemene voorwaarden: http://www.xtramediaservi...xms/ul/4966/AlgVW-XMS.pdf
(minimaal 1 jaar met stilzwijgende verlenging van 1 jaar tenzij minimaal 1 maand vantevoren is opgezegd)

Dit is echter al weer achterhaald aangezien er volgens mij al Europese wetgeving is dat opzegging per maand mogelijk maakt na de minimale contractsperiode. (1 jaar dus)
Aangezien dit niet in de algemene voorwaarden verwoordt staat kan het dus wel een gang naar de rechter betekenen om je recht te halen...

Mischien kan Denan dit nuanceren?
Bij een verhuizing buiten ons dekkingsgebied zullen wij het contract ontbinden, dus het is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
ok, top. het gaat inderdaad om het geval waarbij ik verhuis buiten het dekkingsgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2022
Suicyder schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:02:
Hoi Suicyder,

Kijk eens op mijn website: www.nieuwlandopglasvezel.nl
Misschien vind je daar informatie van je gading ;)

EDIT: oeps, Denan had al geantwoord.... Thanks Denan !

[ Voor 5% gewijzigd door Hobbybob123 op 07-06-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
Suicyder schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:43:
Ondertussen is er in Nieuwland wat extra tamtam gemaakt. Hopelijk gaat het een beetje werken en via deze wegen voor gezorgd worden dat er genoeg mensen zich inschrijven.
En als je wilt kan je je altijd bij mij aanmelden als medevrijwilliger, we hebben er inmiddels bijna 30 maar we kunnen alle hulp gebruiken.
De komende 5 weken staan we bijv. elke vrijdagavond en zaterdagmiddag bij de C1000.
Vorige keer hadden we 101 inschrijvingen (vrij/zaterdag en na-ijl effect van de uitgedeelde folders op zondag!). Dat schiet tenminste op, maar kost ook tijd van mensen, daarom proberen we het een beetje te verdelen, net als het foldertjes lopen....

Verder zijn er op 28 juni en 5 juli informatieavonden in Wijkcentrum "De Boerderij" in Nieuwland.

Daar ben je uiteraard ook van harte welkom.
Maar nogmaals, enthousiaste mensen, die ook de meerwaarde van glas zien, die 50 euro voor een all-in abonnement NIET duur vinden , zijn bij ons hartstikke welkom als vrijwilliger...
Contact opnemen kan via de website.

Aangezien je nog niet op de hoogte was, ondanks 2 artikelen in Stad Amersfoort, de wijkkrant en onlangs de woonkrant, zit je misschien in een stuk wijk dat een beetje geisoleerd zit.
Dan zou je juist moeten reageren, wij kunnen je helpen met de foldertjes, het verhaal.

Kom anders vrijdagavond of zaterdag even langs bij de C1000, praten we dan even verder ?

[ Voor 4% gewijzigd door Hobbybob123 op 07-06-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Hobbybob123 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:31:
En als je wilt kan je je altijd bij mij aanmelden als medevrijwilliger, we hebben er inmiddels bijna 30 maar we kunnen alle hulp gebruiken.
De komende 5 weken staan we bijv. elke vrijdagavond en zaterdagmiddag bij de C1000.
Vorige keer hadden we 101 inschrijvingen (vrij/zaterdag en na-ijl effect van de uitgedeelde folders op zondag!). Dat schiet tenminste op, maar kost ook tijd van mensen, daarom proberen we het een beetje te verdelen, net als het foldertjes lopen....

Verder zijn er op 28 juni en 5 juli informatieavonden in Wijkcentrum "De Boerderij" in Nieuwland.

Daar ben je uiteraard ook van harte welkom.
Maar nogmaals, enthousiaste mensen, die ook de meerwaarde van glas zien, die 50 euro voor een all-in abonnement NIET duur vinden , zijn bij ons hartstikke welkom als vrijwilliger...
Contact opnemen kan via de website.

Aangezien je nog niet op de hoogte was, ondanks 2 artikelen in Stad Amersfoort, de wijkkrant en onlangs de woonkrant, zit je misschien in een stuk wijk dat een beetje geisoleerd zit.
Dan zou je juist moeten reageren, wij kunnen je helpen met de foldertjes, het verhaal.

Kom anders vrijdagavond of zaterdag even langs bij de C1000, praten we dan even verder ?
Ik woon zelf niet in Amersfoort, mijn broer wel, helaas woon ik in het GlasGAT Zwolle waar het vrijwel onmogelijk gaat worden glasvezel te verkrijgen.

Als mijn broer zo'n mooie verbinding kan realiseren kan ik daar mooi wat zooi neerplumpen etc O-)
Daarnaast ben ik een groot voorstander van glasvezel tot aan de deur, dus vind sowieso dat het moet.

Betreffende contacten doorsturen, er is wat contact geweest aan Het Zwarte Paard. Van daaruit zal er ook contact opgenomen worden bij de kerk, sja, via via via moet vast werken, de tamtam binnen Amersfoort is namelijk vrij snel. Hoop dat het extra mensen opleverd, ben erg benieuwd.

Waarschijnlijk moet ik zaterdag later nog in Utrecht zijn, misschien dat ik anders nog even langswip in Nieuwland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
ik heb inmiddels een paar weken glasvezel internet maar het waerkt uitstekend beter dan adsl wat ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
Suicyder schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:20:
[...]
Betreffende contacten doorsturen, er is wat contact geweest aan Het Zwarte Paard. Van daaruit zal er ook contact opgenomen worden bij de kerk, sja, via via via moet vast werken, de tamtam binnen Amersfoort is namelijk vrij snel. Hoop dat het extra mensen opleverd, ben erg benieuwd.

Waarschijnlijk moet ik zaterdag later nog in Utrecht zijn, misschien dat ik anders nog even langswip in Nieuwland.
We zoeken nog een contactpersoon binnen de kerk, dus als je iemand weet houd ik me aanbevolen (of vraag ze contact met ons op te nemen)...
Mocht je zaterdagmiddag nog kunnen, helemaal top....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik heb nog steeds niks gehoord van de mevrouw van Portaal, en ik denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren. Nou ja, ik zie wel waqt er gebeurd. Niemand lijkt er echt haast mee te maken in ieder geval.

Ik heb nu gelukkig wel een overbrugginsoptie gevonden voor als op 7 juli mijn tiscali afloopt, namelijk het net, die bieden voor 9.95 een adsl abonnement dat je per maand kan opzeggen. Is helaas maar 1 mbit, maar dan heb ik tenminste internet (moet ik mijn nzb's maar tijdelijk naar mijn ouderlijk huis sturen en daar een externe hd neerzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@ Denan, ook bij de buren,Leiden zeeheldenbuurt geeft al 3 dagen zwart beeld op omroep west.
Kon niet eerder posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:57
Ik en mijn buren kunnen in Nieuwegein al 3 dagen geen RTV Utrecht ontvangen. Op het kanaal van RTV Utrecht zit nu Ned 1. Ik ben al 2 dagen bezig met het melden van dit probleem (via email en telefoon), maar het zou al opgelost zijn volgens XMS. Vandaag alweer aan het mailen, zelfs foto opgestuurd als bewijs, maar ik krijg daar geen reactie op.
Eerst dat mono-stereo probleem, waar ik al heel lang mee bezig ben geweest. Dat zou ook aan mij liggen. Er is zelfs een monteur langsgeweest en uiteindelijk bleek het een airco probleem bij Hertzinger. Hopelijk wordt dit nu heel snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-01-2023
lethargy schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:11:
Ik en mijn buren kunnen in Nieuwegein al 3 dagen geen RTV Utrecht ontvangen. Op het kanaal van RTV Utrecht zit nu Ned 1. Ik ben al 2 dagen bezig met het melden van dit probleem (via email en telefoon), maar het zou al opgelost zijn volgens XMS. Vandaag alweer aan het mailen, zelfs foto opgestuurd als bewijs, maar ik krijg daar geen reactie op.
Eerst dat mono-stereo probleem, waar ik al heel lang mee bezig ben geweest. Dat zou ook aan mij liggen. Er is zelfs een monteur langsgeweest en uiteindelijk bleek het een airco probleem bij Hertzinger. Hopelijk wordt dit nu heel snel opgelost.
Ik woon ook in Nieuwegein en heb ivm dit probleem gisteravond contact gehad met support en het probleem was daar nog niet bekend |:(
Ik word vandaag teruggebeld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik denk dat Hertzinger de lokalen via dvb-t ontvangt.
Echter in bepaalde gebieden zijn 3 dagen geleden door het toevoegen van BBC world en BBC Prime zender wisselingen gedaan door KPN.
Dit is ook door KPN aangekondigd op het info kanaal.
Daarnaast is een tijdelijke steunzender uit de lucht gehaald in de regio Utrecht/Bussum omdat de definitieve DVB-T zender het nu heeft overgenomen.
Deze zendt echter de kanalen en ook de lokale omroepen uit via een andere frequentie.

Het is wel erg toevallig dat sinds die tijd een paar lokale omroepen er uit liggen.
Het lijkt ook wel handig dat een monteur even iets verder kijkt dan de neus lang is,want in dit geval helpt een resetje of zo niets.
Aangezien de lokalen ook nog ned 1 doorgeven (het journaal o.a.) staat dit vaak ook in de header.

Ik kijk nooit naar TV west.
Maar het is wel de rampenzender voor Leiden dus het lijkt me gewenst dat het toch opgelost wordt.
Uiteraard moet het probleem in Nieuwegein ook verhlopen worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 08-06-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:57
Hurman schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:51:
[...]

Ik woon ook in Nieuwegein en heb ivm dit probleem gisteravond contact gehad met support en het probleem was daar nog niet bekend |:(
Ik word vandaag teruggebeld......
Ik heb net maar weer gebeld en toen was het probleem wel bekend (lekker snel :( )
Net kijk ik weer even en nu doet RTV Utrecht het weer! 8)7
Het had wel iets sneller hersteld mogen worden. Duurde 3 dagen!

[ Voor 6% gewijzigd door lethargy op 08-06-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-01-2023
lethargy schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:23:
[...]

Ik heb net maar weer gebeld en toen was het probleem wel bekend (lekker snel :( )
Net kijk ik weer even en nu doet RTV Utrecht het weer! 8)7
Het had wel iets sneller hersteld mogen worden. Duurde 3 dagen!
Toch benieuwd naar wat er nu aan de hand was en waarom het zo lang moest duren..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hurman schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:26:
[...]

Toch benieuwd naar wat er nu aan de hand was en waarom het zo lang moest duren..... :?
Ik denk dus mijn post (3 omhoog) de zenderomzetting door KPN van DVB-T er zijn meer netten "getroffen" door deze omzetting.
KPN heeft ook voor de particuliere dvb-t decoder bezitters een nieuwe firmware uitgebracht die voortaan bij een zenderwisseling de nieuwe frequentie er bij zoekt,echter bij de bakken voor kabelstations moet men voor ondersteuning bij de leverancier zijn.
Ik heb even bij het frequentie overicht gekeken van kpn en inderdaad op de oude frequentie van RTV Utrecht zit nu ned.1 in omgeving Nieuwegein.
Het probleem is dat KPN al 2 keer gezegd had die omzetting te doen maar de datum steeds wijzigde,in de nacht van 6-6 hebben ze hem echter alsnog ingevoerd.
Ik denk dat Hertzinger na de 2 vorige aankondigingen gedacht heeft,eerst zien,dan geloven :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 08-06-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
milenko79 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:37:
Ik heb nog steeds niks gehoord van de mevrouw van Portaal, en ik denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren. Nou ja, ik zie wel waqt er gebeurd. Niemand lijkt er echt haast mee te maken in ieder geval.

Ik heb nu gelukkig wel een overbrugginsoptie gevonden voor als op 7 juli mijn tiscali afloopt, namelijk het net, die bieden voor 9.95 een adsl abonnement dat je per maand kan opzeggen. Is helaas maar 1 mbit, maar dan heb ik tenminste internet (moet ik mijn nzb's maar tijdelijk naar mijn ouderlijk huis sturen en daar een externe hd neerzetten).
Briljant! Ik heb al maanden zitten zoeken naar iets dergelijks, maar tot nu toe niets kunnen vinden.

Bij mij is het er vandaag ook niet van gekomen om de planning weer eens te bellen om te zien of er na mijn vorige gesprek inderdaad actie is geweest om nu toch maar eens te beginnen met het aansluiten van de Jan Luykenlaan/Cruqiuslaan. Volgende week is de huismeester weer terug van vakantie. Misschien moeten we dan eens naar Patrick(planning) duidelijk maken dat we best willen helpen om mensen wat warmer te krijgen om zich te laten aansluiten en dan kijken of de huismeester daar ook nog in kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan, sorry dat ik je hier mee lastig moet vallen, maar we hebben nu al 2 dagen gebeld naar jullie servicenummer om te vragen hoe het zit met de aansluiting van een bepaalde postcode, maar we hebben 2 dagen iemand aan de telefoon gekregen die echt niet te verstaan was. Ik zou toch wel heel graag willen weten of het mogelijk is aansluiting te krijgen (zelfs al moet ik voor de aanleg wat extra betalen)

We gaan wonen in Utrecht Tolsteeg, in een flat aan de Aquamarijnlaan. Nummer 192. Postcode 3523EN. Vanaf 15 augustus nemen we onze intrek in het appartement.

Volgens de website zou rond 19 mei alles afgerond moeten zijn in Tolsteeg, maar als ik de check doe krijg ik geen resultaat.

Weet jij meer? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Hobbybob123 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:32:
[...]

We zoeken nog een contactpersoon binnen de kerk, dus als je iemand weet houd ik me aanbevolen (of vraag ze contact met ons op te nemen)...
Mocht je zaterdagmiddag nog kunnen, helemaal top....
Het contact is in ieder geval gestart, althans het vuurtje moet gaan lopen.

Spijtig genoeg had ik vandaag geen tijd meer om ff langs te wippen, moest eerst met de auto langs de garage dat koste me nogal wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
Geeft niets joh !
Laat je broer anders eens contact opnemen (wellicht heeft hij dat al gedaan).
We hebben vandaag weer een paar honderd mensen gesproken, 51 aanmeldingen (direct op een laptop met UMTS) en een hele berg folders mee gegeven.

Vannacht nog 1960 folders geprint en gesneden deze worden deze dagen door onze vrijwilligers en mezelf rondgebracht om iedereen te wijzen op onze informatieavonden op 28 juni en 5 juli in "De Boerderij".
We moeten nu het momentum vasthouden en proberen om met 100 aanmeldingen per week omhoog te gaan ! Sneller mag ook ;) maar je moet wel realistisch zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Hobbybob123 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 02:45:
Geeft niets joh !
Laat je broer anders eens contact opnemen (wellicht heeft hij dat al gedaan).
We hebben vandaag weer een paar honderd mensen gesproken, 51 aanmeldingen (direct op een laptop met UMTS) en een hele berg folders mee gegeven.

Vannacht nog 1960 folders geprint en gesneden deze worden deze dagen door onze vrijwilligers en mezelf rondgebracht om iedereen te wijzen op onze informatieavonden op 28 juni en 5 juli in "De Boerderij".
We moeten nu het momentum vasthouden en proberen om met 100 aanmeldingen per week omhoog te gaan ! Sneller mag ook ;) maar je moet wel realistisch zijn !
Hoeveel aansluitingen zijn er nodig? Ik zit zelf al 2 weken op de xms glasvezel maar het is echt perfect sneller dan kabel of adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nick39 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:41:
Zijn er lezers van de pilot van digitale tv actief hier en kunnen die eens wat posten ?
Hoeveel zenders zijn er,loopt het een beetje,of mogen die ervaringen nog niet naar buiten komen ?
Ben er erg nieuwsgierig naar.

Heb zelf natuurlijk erg veel van de satelliet zelf,zou een canal digitaal abbootje kunnen nemen maar zit daar dan toch weer een jaar aan vast,en zie een beetje op tegen de kosten weer.
Smartcard is ook prijzig,zit zo weer 350 euro verder,ik heb nu alleen een FTA decoder,dus ik zou een canal digitaal compatible decoder moeten kopen (wil geen door canal digital zelf uitgebrachte decoder met allemaal beperkingen) een cam een kaart,enz...
Echt niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:02:
Het is wel erg toevallig dat sinds die tijd een paar lokale omroepen er uit liggen.
Het lijkt ook wel handig dat een monteur even iets verder kijkt dan de neus lang is,want in dit geval helpt een resetje of zo niets.
Het vreemde was dat de monteur ook inderdaad op locatie het signaal heeft nagelopen. Ik zal dit met de leverancier oppikken maar ik heb inderdaad het idee dat de verschuiving ergens in de bron van het signaal lag en niet in ons headend.
Ik kijk nooit naar TV west.
Maar het is wel de rampenzender voor Leiden dus het lijkt me gewenst dat het toch opgelost wordt.
Uiteraard moet het probleem in Nieuwegein ook verhlopen worden.
Hertzinger heeft de TV-west storing afgemeld dus het signaal zou weer te ontvangen moeten zijn.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:24:
Denan, sorry dat ik je hier mee lastig moet vallen, maar we hebben nu al 2 dagen gebeld naar jullie servicenummer om te vragen hoe het zit met de aansluiting van een bepaalde postcode, maar we hebben 2 dagen iemand aan de telefoon gekregen die echt niet te verstaan was. Ik zou toch wel heel graag willen weten of het mogelijk is aansluiting te krijgen (zelfs al moet ik voor de aanleg wat extra betalen)

We gaan wonen in Utrecht Tolsteeg, in een flat aan de Aquamarijnlaan. Nummer 192. Postcode 3523EN. Vanaf 15 augustus nemen we onze intrek in het appartement.

Weet jij meer? Bedankt!
Op deze locatie ligt volgens mijn gegevens nog geen vezel dus je zult toch echt even met de planning moeten bellen (0800 555 2 555 optie 3). Het is wel zo dat de huidige planning voor Utrecht niet meer klopt door de vele problemen/vertragingen die in Utrecht spelen bij het aansluiten van de woningen.
Er zit één DTV-pilot klant op dit forum maar hij kan hier momenteel nog weinig over zeggen. Tevens bevind de pilot zich nog in een vroeg/beta stadium. Alles wat nu 'waar' is, kan over een aantal weken weer aangepast zijn. De beeldkwaliteit is in ieder geval goed maar de huidige pilotgroep heeft maar een beperkt zenderaanbod(ongeveer 70). HDTV zit bijvoorbeeld ook nog niet in de huidige versie, maar staat wel op de to-do list voor het eindproduct. De gebruikte STB en de uiteindelijke vorm(techniek) van de dienst staan ook nog niet vast dus uitspraken over de kwaliteit/inhoud van de dienst kunnen ook (nog) niet gemaakt worden.
Wat betreft je schotel: Google 'dreambox' ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Voor al die mensen die zich afvragen "glasvezel? Waar zou je al die bandreedte ooit voor nodig hebben!?!' is dit een erg leuke demo van een nieuwe toepassing:
photosynth
(met dank aan HermanGlasvezel voor de link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik heb inmiddels nog steeds niets vernomen van portaal (ik zal straks nog ene keer proberen te bellen). De laatste dagen heb ik helaas niet vele tijd gehad om er achteraan te zitten (iets met mcse examen leren enzo). Heb jij inmiddels nog iets specifiekers vernomen Martdj?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
milenko79 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:19:
Ik heb inmiddels nog steeds niets vernomen van portaal (ik zal straks nog ene keer proberen te bellen). De laatste dagen heb ik helaas niet vele tijd gehad om er achteraan te zitten (iets met mcse examen leren enzo). Heb jij inmiddels nog iets specifiekers vernomen Martdj?
Nee, helaas. Ik zat afgelopen dagen in het buitenland en vandaag de hele dag in cursus. De huismeester is wel weer terug van vakantie zag ik vanochtend. Ik zal morgen eens vragen of hij recentelijk nog iets gehoord heeft van Volker Stevin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Gisteren aangesloten. Download gaat goed (24 Mbit), en supersnel, upload valt me (althans voor zover getest) wat tegen: 4-8 Mbit. Geen idee of dat in de verbinding zit of in de testsites. Iemand enig idee of dat te verwachten is? Of een 'known good' methode om de upload te testen?

Edit: vanmorgen vroeg (06:20) ook ff getest: 24 down, 5 up via speedtest. Of er is een technisch probleem, of dit soort tests hebben upstream beperkingen.

[ Voor 36% gewijzigd door ijdod op 13-06-2007 07:33 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:52
denan schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:43:
Voor al die mensen die zich afvragen "glasvezel? Waar zou je al die bandreedte ooit voor nodig hebben!?!' is dit een erg leuke demo van een nieuwe toepassing:
photosynth
(met dank aan HermanGlasvezel voor de link)
Wat een vette techniek dat zeg!! Het lijkt zo ver weg, maar als dit in een aantal jaar in gebruik kan worden genomen... man man :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:08:

Er zit één DTV-pilot klant op dit forum maar hij kan hier momenteel nog weinig over zeggen. Tevens bevind de pilot zich nog in een vroeg/beta stadium. Alles wat nu 'waar' is, kan over een aantal weken weer aangepast zijn. De beeldkwaliteit is in ieder geval goed maar de huidige pilotgroep heeft maar een beperkt zenderaanbod(ongeveer 70). HDTV zit bijvoorbeeld ook nog niet in de huidige versie, maar staat wel op de to-do list voor het eindproduct. De gebruikte STB en de uiteindelijke vorm(techniek) van de dienst staan ook nog niet vast dus uitspraken over de kwaliteit/inhoud van de dienst kunnen ook (nog) niet gemaakt worden.

Wat betreft je schotel: Google 'dreambox' ;)

.
Grinnik.. over dreambox,maar zo wil ik het niet oplossen,ik heb dat lang genoeg gedaan,zelfs de kaartjes die met de laptop moesten worden gestuurd met keys en zo.
Ik hoopte o.a. National Geographic op digitale manier binnen te halen.
Ik kan Casema wel houden en zo voor 9,95 toch digitale tv kijken maar tesamen met de 9 euro abonnementsgeld is dat weer 19 euro en ik wilde het eigenlijk bij een houden.
Kijk de lijnen naar jullie zijn kort,met Casema is het niet te doen,o.a. de nummer portering naar jullie toe,ik krijg nu weer een brief van Casema dat ze per de 14e juni mijn abonnement met een jaar gaan verlengen en dat ik niet opgezegd zou hebben,terwijl ik ook een bevestiging heb dat ze dat wel binnen hebben.
Nu weet ik gewoon niet meer wat te doen,moet ik jullie nu bellen voor de 14e toch dat porteringsverzoek weer te doen,ik wil daar gewoon van af,dat hele casema hangt me zo ver de nek uit dat ik mijn benen er over breek.
Nou wordt al sinds mei vorig jaar bij jullie over digitale tv gesproken dus ik hoopte dat jullie wat verder zouden zijn dan nu.
Want als ik voorzichtig die lijn doortrek verwacht ik eigenlijk geen digitale tv meer voor het eind van het jaar.
En wat HD betreft.... ik weet nog alles over het debacle van juni vorig jaar met het voetbal,dat zelfs de encoders de B frames uit moesten zetten waardoor het beeld ineens heel wollig werd.
Ik geloof niet zo in het HD gebeuren,ik geloof dat mensen gewoon meer zenders willen.
Die uitmuntende HD kwaliteit daar wen je zo snel aan dat je je alleen maar ergert als je dan eens bij iemand bent met een gewone tv met SD kwaliteit,maar als je 10 minuten thuis kijkt is heel dat detailvolle binnen een paar uur weer standaard en dan zie je het niet meer....
Ik heb de overgang van zwart wit naar kleur nog meegemaakt.
Een paar weken verbaasde je je er over en vergaapte je je aan de tv,toen was het weer doodnormaal.
Ik wacht nog ff af,maar als er nog in deze regio een pilot wordt gehouden hou ik me aanbevolen.
Schotel ervaring genoeg.

Wat de portering betreft.. ik weet niet meer wat nu wijsheid is bij Casema,ik denk dat ik voor niets mijn duurbetaalde 06 nummertje genomen heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Nick39 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:49:
En wat HD betreft.... ik weet nog alles over het debacle van juni vorig jaar met het voetbal,dat zelfs de encoders de B frames uit moesten zetten waardoor het beeld ineens heel wollig werd.
Ik geloof niet zo in het HD gebeuren,ik geloof dat mensen gewoon meer zenders willen.
Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik denk dat al met al er maar bar weinig (percentueel gezien) mensen een HD-capable TV hebben, laat staan dat het toestel dan ook nog eens daadwerkelijk een hogere resolutie heeft (denk aan de bergen low-res Plasma's en LCD's die tot voor kort veel verkocht werden). Zou ik het willen hebben? Ja, maar niet ten koste van een aantal andere kanalen, en ik heb liever bepaalde extra kanalen dan HD. Eea is natuurlijk ook afhankelijk van het prijskaartje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
ijdod schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:21:
Gisteren aangesloten. Download gaat goed (24 Mbit), en supersnel, upload valt me (althans voor zover getest) wat tegen: 4-8 Mbit. Geen idee of dat in de verbinding zit of in de testsites. Iemand enig idee of dat te verwachten is? Of een 'known good' methode om de upload te testen?

Edit: vanmorgen vroeg (06:20) ook ff getest: 24 down, 5 up via speedtest. Of er is een technisch probleem, of dit soort tests hebben upstream beperkingen.
Hoe test jij je uploadsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
sylvesterrr schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:36:
[...]

Hoe test jij je uploadsnelheid?
De bekende sites als speedtest.nl en vergelijkbaar. Da's ook meteen het zwakke punt. Gezien de connectivity van dergelijke sites zou bandbreedte an sich het probleem niet moeten zijn. Wel zou ik me voor kunnen stellen dat er, al dan niet bewust, beperkingen zijn waardoor upstream via een dergelijke webinterfaces lager ligt dan downstream.

Idealiter zou ik iets uploaden naar een FTP site, maar de enige site waar ik toegang toe heb (en met voldoende bandbreedte) voor dit soort dingen (XS4ALL) is voor externe adressen geknepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:06
Speedtests gebruik ik vaak een torrent van een Linux distro voor... Mits je client goed geconfigd is is dat afaik wel redelijk accuraat (evt router er tijdelijk tussenweg halen en rechtstreeks in je modem/kastje-dingetje-iets stoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
milenko79 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:19:
Vandaag weer met Patrick van de planning gesproken en een verhelderend doch enigszins schokkend verhaal gehad. Ik heb het nu als volgt begrepen:
  • Ook als er al buis ligt in de meterkast moet Volker Stevin nog steeds in alle meterkasten van een verticale streng zijnom de kabel door te kunnen trekken. Als ik dus aangesloten wil worden, moeten dus in ieder geval al mijn onderburen meewerken.
  • Volker Stevin heeft nu verantwoordelijkheid voor dat aansluiten bij Portaal en de huismeester gelegd. Als een hele streng zich bij de huismeester heeft aangemeld om aangesloten te worden, gaat Volker Stevin aansluiten (dit zu dan binnen zo'n anderhalve week kunnen gebeuren).
Ik heb hier tot nu toe van noch Portaal noch de huismeester ook maar iets van gehoord en de kans dat er zonder bewonersactie een hele streng zich spontaan bij de huismeester meldt lijkt mij afgerond 0.

Edit:
Net even met de huismeester (Peter Scholtens) gebeld. Hij gaat contact opnemen met de aannemer. Ik hoor morgen als het goed is meer.

[ Voor 5% gewijzigd door martdj op 13-06-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@martdj Ligt hier ook niet een taak van het xmshuis,dit zit notabene bij jullie.
Onbekend maakt onbemind ?
Desnoods organiseer je zelf iets waarbij je de mensen uitnodigt eens zelf te komen kijken ?

@denan,heeft het zin om een actie te beginnen om national geographic hier op het xms net te krijgen ?
Er is een "dood" kanaal,dat van enjoy tv,dat is al een jaar failliet en zendt dus niet uit.
Derhalve staat dat kanaal dus de hele dag op testbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Dat klinkt weer teleurstellend. Het lijkt er echt op dat portaal en volker stevin elkaar de zwarte piet aan het toeschuiven zijn.
Hopelijk kunnen ze nu wat knopen doorhakken als de aannemer er ook echt op af gaat, en anders moet nderdaad portala maar eens wat druk uitoefenen bij de bewoners.
Ik wacht nog even af wat je morgen hoort en dan ga ik ook maar weer eens bij portaal aan de bel hangen (het zijn hun huizen dus uiteindelijk moeten zij de boel toch mobiliseren lijkt me).

Sorry dat ik zelf nog niet eerder gebeld heb, maar de werkdruk is nogal hoog op dit moment, heb er niet echt tijd voor.

Net weer portaal gesproken, dan maar even niet werken :)
Ik had een meneer van protaal die me vooral niets kon vertellen maar me wel verzekerde dat er heel hard aan gewerkt word. Als mensen niet willen meewerken gaan ze aan de hand van een procedure in samenwerking met de politie de deuren open breken, want mensen zijn verplicht mee te werken.
Nu heb ik hier niet veel vertrouwen in, dit is een standaard antwoord van een helpdesker die ook maar iets moet zeggen. als er al procedures komen moeten die eerst nog aangespannen worden, en dan moet men ook nog van de rechter toestemming krijgen om in individuele gevallen de deur open te breken. Kortom, dan wordt het 2008 op zijn vroegst.

Verder wilde deze meneer me niets vertellen en moest ik maar weer volker stevin bellen. maarja, dat schiet dus ook niet op. Ik heb nog gemeld dat ik het jammer vind dat iedereen zo slecht geinformeerd is, en dat ik dat een taak van protaal vidn en dat ze er nu wel eens wat vaart achter mogen zetten. Toen werd mij natuurlijk weer verteld dat ik voor een planning bij volker stevin moet zijn (maar er is geen planning, dat is juist het probleem).

Hopen dat de huismeester meer kan bereiken.

Kunnen ze niet een groot pamflet in de hal hangen beneden? A3 formaat met melding: Over twee weken komt men een kabel trekken, als je niet open doet trappen we je deur in. (toch maar niet, als iemand dat bij mij zou doen zou ik juist niet open doen waarschijnlijk).

@ Denan: kunnen jullie vanuit xms niet wat meer druk op portaal en volker stevin leggen om de aansluitingen af te ronden?

[ Voor 56% gewijzigd door milenko79 op 13-06-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Bij het aansluiten even met de jongens van Volker gesproken. Hun grote frustratie was ook het niet thuis zijn (kan gebeuren), maar ook het absoluut niet willen meewerken van bepaalde bewoners. 'Je regelt het maar zonder dat ik er voor thuis hoef te blijven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:16:
@denan,heeft het zin om een actie te beginnen om national geographic hier op het xms net te krijgen ?
Er is een "dood" kanaal,dat van enjoy tv,dat is al een jaar failliet en zendt dus niet uit.
Derhalve staat dat kanaal dus de hele dag op testbeeld.
Nope.. op het huidige analoge pakket zullen geen aanpassingen gemaakt worden. Alle energie steekt men momenteel in digitale televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:33:
[...]

Nope.. op het huidige analoge pakket zullen geen aanpassingen gemaakt worden. Alle energie steekt men momenteel in digitale televisie.
Ok bedankt.

Wat het intrappen van deuren betreft,lijkt me erg onwaarschijnlijk,dat is huisvredebreuk.
Portaal moet de rechter overtuigen dat het van groot belang is dat men de woning mag betreden.
En dan nog kan dat alleen als er geen alternatief is.
Er is wel een regel in het huur regelement dat de huurder de verhuurder toegang moet bieden tot de woning voor onderhoud,maar de regeling om ongestoord te kunnen wonen is ook erg hoog.
Geen rechter die toestemming geeft om een deur in te trappen,alleen om een kabel te leggen.
Het kan wel eens,en ik wil dus niet vervelend doen,dat Portaal dan maar afhaakt.
Ze deden al moeilijk om een kabel hier 4 meter te verleggen.
Dit is echt een hele nare situatie voor jullie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Zsub schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:41:
Speedtests gebruik ik vaak een torrent van een Linux distro voor... Mits je client goed geconfigd is is dat afaik wel redelijk accuraat (evt router er tijdelijk tussenweg halen en rechtstreeks in je modem/kastje-dingetje-iets stoppen)
Download op zijn hoogtepunt full speed, upload (voor zover waargenomen) 10 Mbps, meestal de helft. Torrents hebben hetzelfde probleem als die web test: je hebt geen 'known good' situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:33:
[...]

hoe strookt deze opmerking met de garantie dat analoog altijd in de lucht blijft, maar als er grotere veranderingen komen da deze aanpassing.... worden die op het analoge deel dan wel doorgevoerd in de toekomst... dit heeft nl iets van een "zachte" dood laten sterven... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Nick39 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:57:
[...]

Ok bedankt.

Wat het intrappen van deuren betreft,lijkt me erg onwaarschijnlijk,dat is huisvredebreuk.
Portaal moet de rechter overtuigen dat het van groot belang is dat men de woning mag betreden.
En dan nog kan dat alleen als er geen alternatief is.
Er is wel een regel in het huur regelement dat de huurder de verhuurder toegang moet bieden tot de woning voor onderhoud,maar de regeling om ongestoord te kunnen wonen is ook erg hoog.
Geen rechter die toestemming geeft om een deur in te trappen,alleen om een kabel te leggen.
Het kan wel eens,en ik wil dus niet vervelend doen,dat Portaal dan maar afhaakt.
Ze deden al moeilijk om een kabel hier 4 meter te verleggen.
Dit is echt een hele nare situatie voor jullie !
Ik mag hier uit ervaring spreken.
Meterkasten die open horen te zijn en buiten de woning zijn gesitueerd, zijn in het verleden wel eens door de aannemer geopend. Het betreden van een woning is een ander verhaal, er is namelijk een artikeltje in de grondwet waarvan dat niet mag ;) overtreding daarvan is een misdrijf dus dat is uitgesloten in dit geval (of de waterleiding moet zijn gesprongen of zo, maar dan mag je niet stiekem ook ff snel glasvezel aansluiten).
Huurders moeten iid toegang verlenen en gelegenheid geven om de werkzaamheden te laten uitvoeren. Als een bewoner dat niet doet is er spraken van gebruikersverzuim wat niet strafrechtelijk maar civielrechtelijk een probleem kan zijn. In dat geval zal de bewoner de rekening gepresenteerd krijgen wanneer hij/zij de woning verlaat. Er ontbreekt dan de verplichte glasvezelaansluiting en zal de woning in gebreke achterlaten. De schade zal zich dan vertalen in een korting van E500,- op de borg of een (gedeeltelijke) naheffing.

Indien er spraken is van hoogbouw kan het zaakje een geheel andere wending nemen. Dan zou er een situatie kunnen ontstaan dat een andere bewoner(s) in het pand de dienst niet kan afnemen door tegenwerking van een bepaald persoon. In dat geval is niet alleen spraken van gebruikersverzuim van die huurder maar ook spraken van inbreuk op het woongenot van de ander. In dat geval kan het schadebedrag behoorlijk oplopen voor de gebruiksverzuimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:50:
[...]
hoe strookt deze opmerking met de garantie dat analoog altijd in de lucht blijft, maar als er grotere veranderingen komen da deze aanpassing.... worden die op het analoge deel dan wel doorgevoerd in de toekomst... dit heeft nl iets van een "zachte" dood laten sterven... :(
Dat strookt prima... "Alle energie steekt men momenteel in digitale televisie.".. ik lees hier nergens dat wij geen energie meer gaan steken in analoge televisie of dat wij het een zachte dood laten sterven. Aub geen conclusies trekken als dat niet mogelijk is :)
trankilo schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:53:
[...]

Ik mag hier uit ervaring spreken.
Meterkasten die open horen te zijn en buiten de woning zijn gesitueerd, zijn in het verleden wel eens door de aannemer geopend. Het betreden van een woning is een ander verhaal, er is namelijk een artikeltje in de grondwet waarvan dat niet mag ;) overtreding daarvan is een misdrijf dus dat is uitgesloten in dit geval (of de waterleiding moet zijn gesprongen of zo, maar dan mag je niet stiekem ook ff snel glasvezel aansluiten).
Huurders moeten iid toegang verlenen en gelegenheid geven om de werkzaamheden te laten uitvoeren. Als een bewoner dat niet doet is er spraken van gebruikersverzuim wat niet strafrechtelijk maar civielrechtelijk een probleem kan zijn. In dat geval zal de bewoner de rekening gepresenteerd krijgen wanneer hij/zij de woning verlaat. Er ontbreekt dan de verplichte glasvezelaansluiting en zal de woning in gebreke achterlaten. De schade zal zich dan vertalen in een korting van E500,- op de borg of een (gedeeltelijke) naheffing.
In de praktijk zal Portaal of Dudok dit niet snel doen, het zal alleen maar de contacten met de bewoners frustreren. Als mensen er voor kiezen om dwars te blijven liggen is dat hun keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:30:
[...]

Dat strookt prima... "Alle energie steekt men momenteel in digitale televisie.".. ik lees hier nergens dat wij geen energie meer gaan steken in analoge televisie of dat wij het een zachte dood laten sterven. Aub geen conclusies trekken als dat niet mogelijk is :)
Ik trok die conclusie niet hoor,het huidige analoge net zal wel blijven bestaan,misschien wat aangepast worden voor doorgifte van digitale televisie,maar ik maakte er niet uit op dat het afgestoten gaat worden,hoewel je overal om je heen ziet dat steeds meer analoge kanalen wegvallen tbv het digitale netwerk,maar dat zie ik niet zo gebeuren,met glasvezel is er ruimte zat.
Ik begrijp er uit dat het analoge pakket niet meer veranderd gaat worden tenzij Hertzinger bepaalde kanalen moet afsluiten of aanpassen omdat kontrakten niet verlengd worden of de programmaraad besluit dat bepaalde must carry kanalen veranderen.
In de praktijk zal Portaal of Dudok dit niet snel doen, het zal alleen maar de contacten met de bewoners frustreren. Als mensen er voor kiezen om dwars te blijven liggen is dat hun keuze.
Je hebt er ook weinig aan om mensen echt te forceren iets te doen,voor je het weet heb je een heel complex tegen je en zal je ook bij toekomstige projecten geen medewerking kunnen verwachten.
Toch riepen de lui die hier aan het werk waren ook wel eens,je bent verplicht.....
Frans W. van Grebbezicht heeft met mij een bepaald probleem prima opgelost en toen ben ik zelf met de weiger buren gaan praten en toen was een en ander zo opgelost.
Toch steken er verderop nog wel wat oranje hulsjes boven de grond.
In de praktijk gaat de aannemer (die ook verdient aan het aantal aansluitingen in de woning ongeacht of die nu actief zijn of niet) nog eens langs bij alle weiger adressen om alsnog te proberen mensen er van te overtuigen dat het geen kwaad kan om de kabel in elk geval toe te laten.
Bij ons hebben we een allochtone buurtbewoner bereid gevonden te tolken en een en ander in het arabisch te vertalen hetgeen ook weer wat deuren opende.
Het probleem is ook het enorme tijdsverloop,toen Portaal ging peilen woonden hier veel jonge gezinnen,was er nauwelijks goedkoop adsl en kon je in onze wijk niet eens bellen via de kabel,of internetten omdat dit deel niet eens retourgeschikt was,oude koper kabel met oude versterkers.
Toen was Portaal interessant en was 50 euro een koopje.
Maar er is in die tijd veel gebeurd,voor 9,95 heb je (eeks wat een kwali of kwantiteit..brrr) digitenne, zijn veel ja zeggers verhuisd of hebben omdat het zo lang duurde een alternatief met een nieuw kontrakt.
Veel mensen hebben,omdat er nogal wat gesloopt wordt in Leiden en gedwongen gerenoveerd,gewoon een hekel aan Portaal gekregen en weigeren puur daarom,niet om dat kabeltje.
Bij de Jan Luykenlaan en zo zijn er geen meterkasten buiten,en verderop in de straat (onze huizen zijn anders gerenoveerd) zijn niet eens meterkasten,daar hangt de gas meter in de huiskamer in een houten overkappinkje en ja dan heb je niet zoveel zin in nog een kastje er bij want dat ding is nog best groot.
Uiteindelijk zal Portaal dus bij de flats helaas moeten verwijzen naar weigerachtige buren en als de aannemer eenmaal weg is,wordt het alsnog later aanleggen een dure aangelegenheid.
Maar koevoeten en politie,echt daar heeft Portaal juridisch geen enkele grond voor en zal ze zich zeker niet aan wagen.
Dat is gewoon een strop voor de aannemer die per aansluiting betaald krijgt en niet zo zeer voor Portaal,hoewel die natuurlijk dan niet overal diensten kan aanbieden waar ze aan kunnen verdienen.
Wel heeft de aannemer mijns inziens een fout gemaakt bij de Jan Luykenlaan e.o. maar dat kan ook te maken hebben met vergunningen of de kwetsbaarheid van de kabel of ethisch (nog een goot er bij is niet zo fraai)
De "gewone" kabel loopt aan de achterkant,via de balkons in een ijzeren goot en komt zo de woning binnen,niet via de meterkast.
Tussen de balkons in loopt ook een muur,zodat je niet op de balkons van de mensen hoeft te zijn.
Dat had ook gekund,weigerachtige mensen sla je dan gewoon over.
Of een variant,de hoofdkabel het dak op via de liftschacht en dan de lussen naar beneden via de achtergevel..
Het is alleen een stuk duurder want je zal toch met een hoogwerker moeten gaan werken en ja,die goot ziet er ff minder uit,maar je hebt niets te maken met bewoners die de boel blokkeren,al is dat natuurlijk achteraf ge(censuur)...

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 14-06-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Nick39 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:17:
Uiteindelijk zal Portaal dus bij de flats helaas moeten verwijzen naar weigerachtige buren en als de aannemer eenmaal weg is,wordt het alsnog later aanleggen een dure aangelegenheid.
Maar koevoeten en politie,echt daar heeft Portaal juridisch geen enkele grond voor en zal ze zich zeker niet aan wagen.
Juridische grond hebben ze wel degelijk; de vraag is echter welke dwangmiddelen geoorloofd zijn c.q. worden geacht in deze. In je huurcontract staan passages over toegang voor dit soort werkzaamheden. Zeker omdat het beleid van Portaal is alle woningen van een vezel te voorzien, kunnen ze zich beroepen op deze passages. Maar de koevoet masterkey methode zal zelden echt aan de orde zijn inderdaad.

Hoe dan ook is dat een Portaal/VvE issue, niet een van Volker en/of XMS.
---
Denan, wellicht een idee voor XMS: een test FTP site oid waar men (al dan niet in samenwerking met XMS support) up/down kan testen. Down is 'in het wild' nog wel te testen, up is een stuk lastiger.

[ Voor 3% gewijzigd door ijdod op 14-06-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ijdod schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:25:
[...]

---
Denan, wellicht een idee voor XMS: een test FTP site oid waar men (al dan niet in samenwerking met XMS support) up/down kan testen. Down is 'in het wild' nog wel te testen, up is een stuk lastiger.
We zijn al met iets dergelijks bezig. De eisen aan een dergelijke server zijn echter enorm, niet alleen qua bandbreedte (up/down) maar ook qua hardware. Traditionele speedtestservers (speedtest.nl) zijn niet geschikt voor het faciliteren van glasvezel-speedtests, vooral niet als meerdere gebruikers tegelijk gaan testen. Af en toe vragen wij klanten te testen via onze eigen FTP server, maar deze bandbreedte is natuurlijk maar zeer beperkt (100Mbit up/down voor deze server). Gaan veel klanten vaker testen dan stroomt deze server snel vol en hebben reguliere ftp'ers hier last van. Dat aub niet teveel doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
martdj schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:54:
Net even met de huismeester (Peter Scholtens) gebeld. Hij gaat contact opnemen met de aannemer. Ik hoor morgen als het goed is meer.
Vanochtend de huismeester gesproken. Hij vertelde dat Portaal nu een brief gaat sturen naar de bewoners met data van aansluiten en het verzoek om thuis te zijn. Hopelijk zal dat in ieder geval zorgen dat er weer iets van vaart in komt. Daarnaast heeft hij de aannemer de lijst gegeven met welke kelderboxen bij welke streng horen en welke telefoonnummers van bewoners daarbij horen, zodat die mensen door de aannemer gebeld kunnen worden om toegang tot de kelderbox te krijgen. Helemaal duidelijk is het me allemaal nog niet, maar er zou op korte termijn "iets" moeten gebeuren.

Ik zat verder nog eens te denken over dat verhaal dat om mij aan te sluiten men toegang zou moeten hebben tot alle appartementen in mijn vertical streng. Dat lijkt me bij nader inzien een onzinverhaal. Er zijn buizen gelegd per streng en die gaan 1 op 1 naar een woning. Beneden ligt dus een buis die direct naar mijn woning gaat. Men hoeft dus alleen door die buis de vezel te blazen om mij aan te sluiten en dat had al die maanden al gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
denan schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:37:
[...]

We zijn al met iets dergelijks bezig. De eisen aan een dergelijke server zijn echter enorm, niet alleen qua bandbreedte (up/down) maar ook qua hardware. Traditionele speedtestservers (speedtest.nl) zijn niet geschikt voor het faciliteren van glasvezel-speedtests, vooral niet als meerdere gebruikers tegelijk gaan testen. Af en toe vragen wij klanten te testen via onze eigen FTP server, maar deze bandbreedte is natuurlijk maar zeer beperkt (100Mbit up/down voor deze server). Gaan veel klanten vaker testen dan stroomt deze server snel vol en hebben reguliere ftp'ers hier last van. Dat aub niet teveel doen dus :)
Is zo'n SHARA niks voor jullie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
denan schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:30:
[...]

[...]

Een aannemer in het Gooi deed naast het FttH ook het onderhoud en de storingen van de CAI boer. Het is toen een keer voorgevallen dat een streng van 7 verdiepingen op de 2e bleef steken omdat men op de 3e de deur niet open wilde doen. Het zal je niet verbazen dat er de volgende dag een storings ticket van het kabelbedrijf voor dat adres op de fax lag. Meneer heeft niet eens door gehad dat het “verhelpen van de kabel storing” hem een FttH aansluiting heeft opgeleverd :P

Overigens was meneer onder de indruk dat hij verplicht moest gaan deelnemen en er E50,- bij zijn huur zou komen. Dat was 1.5 jaar geleden, hopelijk komt dat niet meer voor.
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.