OOOOOOOooow.. zo'n shara... (?) |
Ik denk dat hij SARA alsin supercomputer bedoelt
Eve char: Warock <TEST>
Ik haal meestal ruim 2,5MB/s upload naar mijn webspace bij XMS.. Belangrijk is ook dat je een FTP programma gebruikt die geen limiet heeft zitten op de uploadsnelheid, veel hebben dat namelijk.. Ik gebruik zelf 3D-FTP..
Anoniem: 223352
binnenkort xms totaal en wil voor die tijd alles goed aanleggen in mijn huis
heb al veel lopen zoeken in dit forum maar echt duidelijk is het me nog niet
de vraag is kan er direkt op de kast van xms een 6 x multisplitter van hirschman aansluiten en dan vervolgens naar iedere verdieping een rechtstreekse kabel trekken (max 12 meter lengte)? of moet je een gewone splitter plaatsen en dan met rijgdozen aan de gang gaan?wie heeft hier ervaring mee?
volgens de mensen in het portaal huis in Leiden is er ook geen versterker nodig maar in het handboek van xms staat dat er wel een verserker nodig is bij meerde aansluitingen dus wat is wijsheid?
tevens de vraag welke router is nou echt goed mede voor draadloos en ja ik weet het dit is niet de meest stabiele verbinding maar zit met 3 laptops thuis van de kids en die willen gewoon in de tuin kunnen internetten.( ja ze zijn verwend ik weet het
)
ik heb al verschillende routers gehad van ongeveer 40-50 euro maar draadloos vaak problemen
mijn oog was gevallen op de Belkin Wireless Router N1 van 169 euro
is deze overdreven of is het gewoon nodig om een stabiele verbinding te krijgen
heb al veel lopen zoeken in dit forum maar echt duidelijk is het me nog niet
de vraag is kan er direkt op de kast van xms een 6 x multisplitter van hirschman aansluiten en dan vervolgens naar iedere verdieping een rechtstreekse kabel trekken (max 12 meter lengte)? of moet je een gewone splitter plaatsen en dan met rijgdozen aan de gang gaan?wie heeft hier ervaring mee?
volgens de mensen in het portaal huis in Leiden is er ook geen versterker nodig maar in het handboek van xms staat dat er wel een verserker nodig is bij meerde aansluitingen dus wat is wijsheid?
tevens de vraag welke router is nou echt goed mede voor draadloos en ja ik weet het dit is niet de meest stabiele verbinding maar zit met 3 laptops thuis van de kids en die willen gewoon in de tuin kunnen internetten.( ja ze zijn verwend ik weet het
ik heb al verschillende routers gehad van ongeveer 40-50 euro maar draadloos vaak problemen
Anoniem: 218077
Wij hebben 4 tv's aangesloten en het beeld werd pas acceptabel nadat we de hirschman versterker er tussen uit hadden gehaald. we hebben nu dus alleen 1 zo'n splitter ertussen.Anoniem: 223352 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:56:
heb al veel lopen zoeken in dit forum maar echt duidelijk is het me nog niet![]()
Anoniem: 120741
Wijk 10
Berg Zuid
2 juli 2007 - 3 augustus 2007
gaat dit nog door of word dat pas de dag zelf bekent gemaakt?
Berg Zuid
2 juli 2007 - 3 augustus 2007
gaat dit nog door of word dat pas de dag zelf bekent gemaakt?
Bel zelf even met de planning, of moeten wij voor je bellen ?
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Anoniem: 120741
Als je dat wilt doen, graag!Wilde schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:42:
Bel zelf even met de planning, of moeten wij voor je bellen ?
Maar ik had al gemailed etc en die wisten ook niks dus mischien hier wel.
Ik heb op de kast van xms een hirschmann splitter aangesloten,hier gaat 1 kabel direct naar de huiskamer toe,de ander gaat naar een versterker,van daar uit gaat 1 kabel naar boven,waar een hirschmann 4 voudige splitter op komt met een kabel naar elke slaapkamer omdat ik niet 4 kabels naar beneden wilde trekken.Anoniem: 223352 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:56:
heb al veel lopen zoeken in dit forum maar echt duidelijk is het me nog niet![]()
tevens de vraag welke router is nou echt goed mede voor draadloos en ja ik weet het dit is niet de meest stabiele verbinding maar zit met 3 laptops thuis van de kids en die willen gewoon in de tuin kunnen internetten.( ja ze zijn verwend ik weet het)
De tweede aansluiting gaat naar mijn windows media pc.
De kabel naar de huiskamer wordt voor de tv ook nog een keer gesplit met een hirschmann om vervolgens door te gaan naar de keuken.
De versterker staat op minimaal,als ik de potmeter open gooi gaat de boel zelfs sneeuwen.
De tv in de huiskamer zit dus achter 2 splitters,de keuken zit achter 2 splitters,en de tv's in de slaapkamers zitten achter 2 splitters en een versterker.
Wel overal kathrein eind dozen,metalen pluggen ook bij de tussenkabeltjes en Hirschmann splitters en kabels en een Hirschmann retourgeschikte regelbare versterker.
Ik gebruik dus nergens rijgdozen.
Bij Casema moest deze configuratie met de versterker maximaal om boven een goed beeld te krijgen.
Als router gebruik ik een linksys WRT54G. (ongeveer 70 euro)
Hierop zitten 4 bedrade pc's,een xbox 360 en 3 laptop's.
Dit werkt grandioos. (houten vloeren)
Ook in de tuin,op een afstand van toch een ruime 15 meter.
de upload is ook perfect gisteren een bestand geupload van 2.5 gig naar een nieuwwserver in nog geen 20 min. Maximale snelheid is dus 2.5 MB/sec
Hieronder een mailtje bedoeld voor de afnemers (ISP's) van BBned.
Is trouwens al een ouder mailtje maar geeft wel mooi aan dat ze met VDSL achter de glas feiten aanlopen.
BBned heeft in enkele jaren een hoogwaardig en betrouwbaar landelijk dekkend DSL netwerk gebouwd met state-of-the-art technologie en zeer hoge beschikbaarheidgaranties. Deze DSL infrastructuur, momenteel bestaande uit 325 locaties, kent qua omvang en diensten geen gelijke in Nederland. Inmiddels maken meer dan 50 service providers gebruik van dit netwerk dat nog dagelijks uitgebreid wordt.
Een wijkcentrale (oftewel telefooncentrale) moet worden ingericht met apparatuur om DSL te kunnen leveren. Hiervoor heeft BBned, soms in samenwerking met KPN, de centrale geschikt gemaakt en de nodige apparatuur en verbindingen gerealiseerd. De gemiddelde doorlooptijd tussen besluit en oplevering is 3 tot 4 maanden.
Ook wordt er in de Nederlandse markt getest met VDSL. BBned maakt hierbij gebruik van het ALL IP programma van KPN en infrastructuur van SURFnet. BBned is de vooralsnog de enige netwerkprovider die met haar nieuwe strategie actief meegaat in de uitrol van ALL IP.
In theorie zijn met VDSL snelheden mogelijk tot 52 Mbps download en 13 Mbps upload. Ter vergelijking, ADSL2+ haalt een maximale snelheid van 20-24 Mbps download en 1,2 Mbps upload. De techniek die in de pilot wordt getest, VDSL2, is de nieuwste versie van VDSL. Up- en downloadsnelheden kunnen daarbij oplopen tot 100 Mbps. Omdat in Nederland momenteel een asymmetrisch bandplan is afgesproken, wordt VDSL2 in de pilot getest tot 40 Mbps download en 10 Mbps upload.
Verder is het van gemeenschappelijk belang dat de OPTA om het ALL IP programma van KPN zal gaan reguleren. Het is van cruciaal belang voor de consument en het Nederlandse bedrijfsleven dat er keuze blijft bestaand naast KPN. Zonder keuze is er geen innovatie!”.
Zo'n VDSL is best leuk als backup-lijntje naast mn XMS
Is trouwens al een ouder mailtje maar geeft wel mooi aan dat ze met VDSL achter de glas feiten aanlopen.
BBned heeft in enkele jaren een hoogwaardig en betrouwbaar landelijk dekkend DSL netwerk gebouwd met state-of-the-art technologie en zeer hoge beschikbaarheidgaranties. Deze DSL infrastructuur, momenteel bestaande uit 325 locaties, kent qua omvang en diensten geen gelijke in Nederland. Inmiddels maken meer dan 50 service providers gebruik van dit netwerk dat nog dagelijks uitgebreid wordt.
Een wijkcentrale (oftewel telefooncentrale) moet worden ingericht met apparatuur om DSL te kunnen leveren. Hiervoor heeft BBned, soms in samenwerking met KPN, de centrale geschikt gemaakt en de nodige apparatuur en verbindingen gerealiseerd. De gemiddelde doorlooptijd tussen besluit en oplevering is 3 tot 4 maanden.
Ook wordt er in de Nederlandse markt getest met VDSL. BBned maakt hierbij gebruik van het ALL IP programma van KPN en infrastructuur van SURFnet. BBned is de vooralsnog de enige netwerkprovider die met haar nieuwe strategie actief meegaat in de uitrol van ALL IP.
In theorie zijn met VDSL snelheden mogelijk tot 52 Mbps download en 13 Mbps upload. Ter vergelijking, ADSL2+ haalt een maximale snelheid van 20-24 Mbps download en 1,2 Mbps upload. De techniek die in de pilot wordt getest, VDSL2, is de nieuwste versie van VDSL. Up- en downloadsnelheden kunnen daarbij oplopen tot 100 Mbps. Omdat in Nederland momenteel een asymmetrisch bandplan is afgesproken, wordt VDSL2 in de pilot getest tot 40 Mbps download en 10 Mbps upload.
Verder is het van gemeenschappelijk belang dat de OPTA om het ALL IP programma van KPN zal gaan reguleren. Het is van cruciaal belang voor de consument en het Nederlandse bedrijfsleven dat er keuze blijft bestaand naast KPN. Zonder keuze is er geen innovatie!”.
Zo'n VDSL is best leuk als backup-lijntje naast mn XMS
Vanochtend nog even met de huismeester gesproken over de Jan Luykenlaan. Hij gaat even met Portaal bellen om te kijken of zij de brief al ontvangen hebben van XMS/Volker Stevin die vervolgens verspreid moet gaan worden onder de bewoners van de Jan Luykenlaan. Tot nu toe nog steeds geen brief namelijk. Ik hoor morgenochtend wel weer wat de uitslag van dat telefoontje was.
Het is natuurlijk wel een mooie optie voor degene die (nog) geen glas kunnen krijgen. Mischien nog mooier voor degene die glas en koper kunnen krijgen (=me@vathorsttrankilo schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:31:
Hieronder een mailtje bedoeld voor de afnemers (ISP's) van BBned.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Bij deze iig mijn felicitaties voor het bijhouden van een thread dat inmiddels 53 pagina's telt. Ik vind het een perfect initatief van xms om via deze weg de huidige en potentiële gebruikers op de hoogte te stellen van haar diensten.
Inmiddels ben ikzelf al voor, ik geloof, meer dan een maand een trotse afnemer van een xms abo. Ook mijn onderbuur heb ik kunnen overhalen om van zijn gedeelde adsl verbinding af te stappen.
Anyways, ik vroeg me het volgende af. In afwachting van het aanbod van digitale televisie heb ik een media center systeem aangeschaft. Nu zou ik graag op de korte termijn deze aan willen sluiten op de coax van de analoge televisie. Dit is op zich geen probleem, echter wil ik ook de mogelijkheid hebben om later de digitale televisie (via de utp kabel) via mijn media center te laten lopen en hierin ligt voor mij de onduidelijkheid.
Op het oog heb ik de tv-kaart van Hauppage, welke bekijken en opnemen mogelijk maakt. Deze kaart zou me nu in staat stellen om [ coax - tv kaart - tv ] verbinding aan te maken, maar kan ik later ook nog mijn media center pc blijven gebruiken als er een set top box bijkomt of dien ik hiervoor een andere oplossing te nemen?
Alvast bedankt!
Inmiddels ben ikzelf al voor, ik geloof, meer dan een maand een trotse afnemer van een xms abo. Ook mijn onderbuur heb ik kunnen overhalen om van zijn gedeelde adsl verbinding af te stappen.
Anyways, ik vroeg me het volgende af. In afwachting van het aanbod van digitale televisie heb ik een media center systeem aangeschaft. Nu zou ik graag op de korte termijn deze aan willen sluiten op de coax van de analoge televisie. Dit is op zich geen probleem, echter wil ik ook de mogelijkheid hebben om later de digitale televisie (via de utp kabel) via mijn media center te laten lopen en hierin ligt voor mij de onduidelijkheid.
Op het oog heb ik de tv-kaart van Hauppage, welke bekijken en opnemen mogelijk maakt. Deze kaart zou me nu in staat stellen om [ coax - tv kaart - tv ] verbinding aan te maken, maar kan ik later ook nog mijn media center pc blijven gebruiken als er een set top box bijkomt of dien ik hiervoor een andere oplossing te nemen?
Alvast bedankt!
tja...de meeste settop boxen werken met een scart aansluiting (behalve die voor hdtv, daar is het geloof ik hdmi). Dus als je dat de PC inkrijgt moet het lukken (zijn verschillende connectoren voor). Probleem blijft dan het veranderen van het kanaal...dat gaat altijd via de settop box. Tja, of je moet een tv kaart weten te vinden met ingebouwde decoder.... maar die ben ik zelf nog niet tegengekomen.
Dus ik denk niet dat het op die manier zal werken... ten minste, niet zodat je het kanaal ook via de mediacenter zal kunnen wijzigen...
Dus ik denk niet dat het op die manier zal werken... ten minste, niet zodat je het kanaal ook via de mediacenter zal kunnen wijzigen...
Vind het geweldig dat ze support willen leveren aan klanten via dit forum maar dat is niet de reden waarop deze thread is geopend. Dus ik ben het niet met je eens dat het een geweldig initatief is. Deze thread is puur bedoeld voor reclame en dat is wat mij niet zint.Luceos schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:06:
Bij deze iig mijn felicitaties voor het bijhouden van een thread dat inmiddels 53 pagina's telt. Ik vind het een perfect initatief van xms om via deze weg de huidige en potentiële gebruikers op de hoogte te stellen van haar diensten.
...
Alvast bedankt!
[ Voor 31% gewijzigd door aex351 op 19-06-2007 22:37 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik moet toegeven dat ik er ook een dubbel gevoel bij heb. Aan de ene kant is het leuk dat iemand van XMS zich bij ons voegt en veel informatie kan verschaffen en support kan leveren. Maar het blijft natuurlijk wel reclame. Toch vind ik dat Denan zich netjes gedraagd. Hij blijft binnen dit topic en staat nergens anders op dit forum te schreeuwen om mensen over te halen zich aan te melden bij XMS.aex351 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:33:
[...]
Vind het geweldig dat ze support willen leveren aan klanten via dit forum maar dat is niet de reden waarop deze thread is geopend. Dus ik ben het niet met je eens dat het een geweldig initatief is. Deze thread is puur bedoeld voor reclame en dat is wat mij niet zint.
Ik vind dit opzich wel een goed topic, maar ik vind het persoonlijk jammer dat een groot gedeelte van de vragen gaat over "wanneer komt er glazvezel in wijk/stad X" of "hoe is het met de planning" ed..
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ik geloof dat denan eerder aangaf dat de huidige set top box oa Hdmi en svideo ondersteunt. Levert dit geen opties op?Day24 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:27:
tja...de meeste settop boxen werken met een scart aansluiting [..]
Sorry als deze discussie niet in deze thread thuishoort, maar het lijkt me interessant om voor xms-klanten alvast mogelijkheden te horen in combinatie met digitale televisie.
Afgezien daarvan is het dus wel mogelijk om bijvoorbeeld via de standaard analoge coax mijn media center aangesloten te houden? En later zou ik dan een set top box kunnen aansluiten? Hoe neem je dan programma's op, via scart?
ari3 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:39:
[...]
Het is natuurlijk wel een mooie optie voor degene die (nog) geen glas kunnen krijgen. Mischien nog mooier voor degene die glas en koper kunnen krijgen (=me@vathorst) want dan moet XMS in iedere geval op prijs concurreren met VDSL. Zijn de prijzen voor een 40/10 pakket bij BBNed al bekend? Lijkt me interessant om te zien hoe de prijs zich verhoudt tot de prijs van XMS. Mischien wil XMS het 24/24 abbo wel even upgraden naar 48/48 om VDSL af te troeven
Wij (InterNLnet) zijn de eerste partij die met VSDL gaat pilotten ism BBNED, ik ben zeer benieuwd of men de theoretische snelheden kan benaderen. Wat betreft het 24/24Mbit abonnement: Het staat je natuurlijk vrij om dit via de klantenportal zelf te upgraden naar 48/48Mbit.. |
Day24 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:27:
tja...de meeste settop boxen werken met een scart aansluiting (behalve die voor hdtv, daar is het geloof ik hdmi). Dus als je dat de PC inkrijgt moet het lukken (zijn verschillende connectoren voor). Probleem blijft dan het veranderen van het kanaal...dat gaat altijd via de settop box. Tja, of je moet een tv kaart weten te vinden met ingebouwde decoder.... maar die ben ik zelf nog niet tegengekomen.
Er zijn ook oplossingen waarbij je via een wireless interface een infraroodzender kunt bedienen zodat je vanuit een "virtuele afstandbediening" op je scherm kunt zappen. Ik kan me zo niet meer voor de geest halen wie dat leverde dus je zult even moeten googlen. |
aex351 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:33:
[...]
Vind het geweldig dat ze support willen leveren aan klanten via dit forum maar dat is niet de reden waarop deze thread is geopend. Dus ik ben het niet met je eens dat het een geweldig initatief is. Deze thread is puur bedoeld voor reclame en dat is wat mij niet zint.
[sarcasm mode enabled] |
G*dver.. ik ben betrapt.. |
Eigenlijk bestaat de persoon "Denan" helemaal niet. Ik ben een idee van een heel... HEEL... duur reclamebureau en eigenlijk besta ik uit een 4-tal acteurs die eigenlijk alleen voor belspelletjes gecast worden ("z.nnebloem"!), maar in hun off-hours hun maandloon op een acceptabel niveau proberen te tillen door zich hier voor te doen als "Denan". |
[end sarcasm mode] |
Kom op mensen.. als je een dubbel gevoel hebt bij mijn posts dan lees je deze thread toch niet?? Als je de thread een beetje doorgelezen had (en mijn prachtige intro gelezen had!!) had je geweten dat dit topic ontstaan is uit het oude [Portaal] 10 Mb/s internet? topic. |
Ik ben al sinds flink wat jaren actief op tweakers, maar na een tijdje inactief te zijn geweest heb ik mijn oude account laten wissen en in 2003 heb ik dit account aangemaakt. In het begin las ik vooral alle verschillende tech-threads op tweakers tot ik zag dat er ook een thread was over het bedrijf waar ik voor werkte (het bovenstaande topic).. Aangezien die thread bol stond van de onwaarheden die in het begin van het glasvezelproject verteld werden door de verschillende partijen betrokken bij het project.. ben ik me er mee gaan bemoeien. |
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik voor InterNLnet/XMS werk. Als je de mooie intro had gelezen had je ook geweten dat ik dit op eigen initiatief doe. Ik krijg hier geen geld voor en ik doe dit puur in mijn eigen tijd/pauzes (er staan wat prachtige posts om 03:00 's nachts ergens in deze thread! |
[sarcasm mode enabled again] |
"Yeah right! iemand die op een tech forum als hobby post over dingen waar hij veel van af weet! AS IF! |
[end sarcasm mode] |
Ik had natuurlijk gewoon undercover kunnen blijven en de vragen kunnen beantwoorden in de threads, maar ik kies er bewust voor om dit niet te doen. Eerlijkheid voor alles! |
Na een tijdje liepen de aantallen zo uit de hand dat ik het tijd vond om mijn baas te informeren en hem officieel toestemming te vragen om hier te posten. Deze toestemming heb ik gekregen, met een aantal kanttekeningen (zie de disclaimer/intro) en zodoende heb ik na een tijdje deze nieuwe thread opgestart. De oude thread was namelijk door iemand anders gestart en ik had geen edit rechten voor de intro post. Aangezien 90% van de vragen hetzelfde waren heb ik die verzameld in deze intro. |
Verder zit ik hier niet om reclame te maken.. aangezien deze thread puur ingaat op vragen van aankomende/bestaande gebruikers zie ik ook niet in hoe ik daar nieuwe gebruikers mee ga werven. Of je moet het leveren van goede support scharen onder 'reclame maken'.. Klaag je dan ook bij je autoleverancier als hij een goed product levert dat hij 'reclame maakt'.. klaag je ook bij je aardige bakker 'dat hij reclame maakt' omdat hij altijd zo aardig doet? |
Het mooiste zou natuurlijk zijn als wij op de XMS site een eigen support forum hebben, maar hier zouden we iemand voor in dienst moeten nemen. Heb je zo'n forum dan verwachten klanten namelijk ook actieve support via dat forum. Ik kan nu nog dit forum en de vragen bijhouden in mijn vrije tijd maar op een 'officieel forum' zou er iemand 8 uur per dag vanuit XMS het forum moeten bijhouden. |
Stel dat we een eigen forum maken dan zouden mensen ons waarschijnlijk weer gaan verdenken dat we alleen de positieve posts laten staan.. Aangezien ik geen moderator rechten heb op dit forum kan ik ook niets wissen. Alle posts (positief en negatief) staan dus vast en zijn voor de hele wereld te bekijken. Dat lijkt me een veel eerlijkere en betrouwbaardere manier van werken. |
Verder ga ik ook liever op de technische vragen in, maar dan moet iemand die wel stellen. De "wat is de planning voor gebied (x)" & "leveren jullie ook in gebied (y)" vragen zullen toch altijd terug blijven komen, ook al staat dat duidelijk in de intro uitgelegd. |
Luceos schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 08:58:
[...]
Ik geloof dat denan eerder aangaf dat de huidige set top box oa Hdmi en svideo ondersteunt. Levert dit geen opties op?
Er zijn grafische kaarten met een HDMI in, maar deze zijn enorm duur... Volgens mij leveren ze dit alleen in het professionele segment.. maar ik verwacht wel dat dit steeds meer "standaard" gaat worden. |
De huidige versies waarmee wij pilotten ondersteunen coax/scart/svideo out en wij hebben een aantal testmodellen met HDMI out. Hoe de STB/dienst er uiteindelijk uit gaat zien kan ik nu nog niet zeggen, zoals al een aantal keren gepost is alles wat ik nu zeg over een week of twee weer anders. Ik zeg liever niets tot ik 100% zekerheid heb over de uiteindelijke vorm/hardware. |
Tot die tijd kun je natuurlijk je analoge signaal in je haupauge prikken, wij zullen altijd een analoog signaal blijven leveren ook als er een digitaal pakket naast komt. |
Hoi denan ik had een vraagje lever jullie alleen aan huurwoninging en woning corporaties of doen je dat ook in woningen wijken en dan met aansluitkosten? woon zelf in utrecht en wil kijken of dit niet een leuk alternatief is voor adsl.
halo schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:28:
Hoi denan ik had een vraagje lever jullie alleen aan huurwoninging en woning corporaties of doen je dat ook in woningen wijken en dan met aansluitkosten? woon zelf in utrecht en wil kijken of dit niet een leuk alternatief is voor adsl.
In principe sluiten wij momenteel in Utrecht alleen Portaal woningen aan. Indien je tussen de Portaal woningen woont, en de vezel komt vlak langs je woning, is een aansluiting mogelijk. |
Daarnaast sluiten wij ook woonwijken aan (zoals bvb Vathorst/nieuwland) indien er vanuit een wijk voldoende aanmeldingen komen (ongeveer 40% van het aantal woningen->afhankelijk van de wijk). |
halo schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:28:
zijn daar ook toekomst plannen, het aan legen van glasvezel voor gewone woningen?
Momenteel zijn wij bezig met plannen om Arnhem te verglazen, maar dat hangt er vooral van af of wij voldoende aanmeldingen krijgen in een bepaalde wijk. Als er voldoende interesse is in Utrecht zullen wij daar ook iets dergelijks starten, maar het initiatief zal wel van de bewoners moeten komen (zoals men in Nieuwland ook doet). |
Eigenlijk niet helemaal de juiste plaats waarschijnlijk, maar zijn er ook plannen om andere partijen toe te laten op de GNEM-glasvezel (zoals ook op het glasvezelproject van Amsterdam: HIER)?
Ik neem aan dat XMS daar zelf reclame voor gaat maken in Arnhem (afgezien van de laar) ?denan schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:38:
[...]
Momenteel zijn wij bezig met plannen om Arnhem te verglazen, maar dat hangt er vooral van af of wij voldoende aanmeldingen krijgen in een bepaalde wijk. Als er voldoende interesse is in Utrecht zullen wij daar ook iets dergelijks starten, maar het initiatief zal wel van de bewoners moeten komen (zoals men in Nieuwland ook doet).
Kan misschien even wat foldertjes maken voor de mensen hier in mijn wijk.
Zou alleen een beetje lomp zijn als een tijdje daarna folders van jullie zelf binnenkomen
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Nee, XMS gaat geen reclame maken omdat ze het al druk genoeg hebben (met het grootste glasvezel project te wereld!) en omdat de GNEM, en niet XMS het netwerk zal moeten gaan aanleggen. Pas als er een netwerk is kan XMS pas haar diensten aanbieden.GekkeR schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:40:
[...]
Ik neem aan dat XMS daar zelf reclame voor gaat maken in Arnhem (afgezien van de laar) ?
Kan misschien even wat foldertjes maken voor de mensen hier in mijn wijk.
Zou alleen een beetje lomp zijn als een tijdje daarna folders van jullie zelf binnenkomen
Het is in theorie dus ook mogelijk dat er in een stad/wijk/dorp door de GNEM een netwerk de grond in gestampt wordt waar een andere, dus niet XMS, diensten-aanbieder de scepter zwaait. Nu is XMS zo goed gebleken dat het niet zo snel zal gebeuren, maar zo zit het wel in elkaar.
Wij in Nieuwland (Amersfoort noord) hebben ook voor XMS gekozen.
Lees zijn post nog eens goed door , en dan mijn vraagtrankilo schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:32:
[...]
Nee, XMS gaat geen reclame maken omdat ze het al druk genoeg hebben (met het grootste glasvezel project te wereld!) en omdat de GNEM, en niet XMS het netwerk zal moeten gaan aanleggen. Pas als er een netwerk is kan XMS pas haar diensten aanbieden.
Het is in theorie dus ook mogelijk dat er in een stad/wijk/dorp door de GNEM een netwerk de grond in gestampt wordt waar een andere, dus niet XMS, diensten-aanbieder de scepter zwaait. Nu is XMS zo goed gebleken dat het niet zo snel zal gebeuren, maar zo zit het wel in elkaar.
Ze willen Arnhem dus zoiezo al verglazen , maar dat hangt per wijk af van de aanmeldingen.
Nu vraag ik me af of ze (kan ook GNEM zijn uiteraard) hiervoor reclame gaan maken (aanmeldingen werven).
Anders krijg je een beetje een kip/ei verhaal (aka ze gaan pas aanleggen als er aanmeldingen zijn , maar niemand weet ervan dus gaat ook niet aanmelden).
Maak zoiezo maar ff wat simpele info foldertjes voor hier in de wijk , leg ze wel bij de buurt super neer (hoe meer aanmeldingen hoe beter).
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Interessant.trankilo schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:32:
Wat ik mij afvraag is wie dan het investeringsbesluit neemt tot aanleg. Aangezien de GNEM het netwerk aanlegt en beheert zou ik zeggen dat zij dat doen.
En hoezo is dan het netwerk exclusief voor 1 aanbieder, in dit geval XMS?
De aanbieder hoeft er geen investeringen voor te doen, waarom geen concurrentie toestaan dan?
Of denk ik nu verkeerd?
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Je begrijpt nog niet helemaal hoe het werkt maar bent al warm.GekkeR schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:22:
[...]
Lees zijn post nog eens goed door , en dan mijn vraag
Ze willen Arnhem dus zoiezo al verglazen , maar dat hangt per wijk af van de aanmeldingen.
Nu vraag ik me af of ze (kan ook GNEM zijn uiteraard) hiervoor reclame gaan maken (aanmeldingen werven).
Anders krijg je een beetje een kip/ei verhaal (aka ze gaan pas aanleggen als er aanmeldingen zijn , maar niemand weet ervan dus gaat ook niet aanmelden).
Maak zoiezo maar ff wat simpele info foldertjes voor hier in de wijk , leg ze wel bij de buurt super neer (hoe meer aanmeldingen hoe beter).
Het is dus niet dat ze het niet willen omdat ze geen zin hebben, maar omdat jullie als bewoners nog niks op poten hebben gezet. Pas als JULLIE er met de GNEM uit zijn gekomen kan je met XMS gaan praten (als je dat wil) over de diensten over JULLIE glasvezelnetwerk. Dat staat dus helemaal los van Portaal en hun keuze voor XMS.
Dus niks kip / ei maar gewoon zorgen dat JIJ, of welke vertegenwoordiger van bewonersinitiatief ArnhemOpGlasvezel, naar de GNEM kan stappen met voldoende aanmeldingen in je hand van postcodegebied 9999YY. Dan kan de GNEM op haar beurt pas naar de bank gaan en zeggen “geef mij xx miljoen want we hebben voldoende klanten in Arnhem die het product willen afnemen”. Even als voorbeeld, om mijn wijkje aan te leggen moet de bank met meer dan 10 miljoen over de brug komen. Dat krijg je echt niet zo maar, ook de GENM niet.
De GNEM heeft er dus helemaal niks aan om XMS te gaan promoten in Arnhem want die legt alleen maar een dood glasvezelnetwerk aan. En XMS heeft ook helemaal niks te promoten omdat er geen netwerk is waar ze op -gevraagd- zijn (snappie). En als JULLIE van het bewonersinitiatief voor XMS kiezen, tja, dan pas zal XMS jullie e.v.t. kunnen ondersteunen met een leuk foldertje ofzoow.
Ik heb wel 1 tip, praat niet met CASEMA over het aanbieden van diensten want dat is hier in Amersfoort uitgelopen op een drama.
Als je serieus een bewonersinitiatief wil opstarten kan je e.v.t. een keer op werkbezoek komen. Wel wil ik je vast zeggen dat het van het grootste belang is dat je heel veel vrijwilligers om je heen verzamelt die je doel steunen, anders kom je er nooit.
Zoals aangegeven in mijn vorige posting is er hier in Amersfoort ooit een poging gedaan met CASEMA wat te doen i.p.v. XMS in de wijk Vathorst.bartware schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:16:
[...]
Interessant.
Wat ik mij afvraag is wie dan het investeringsbesluit neemt tot aanleg. Aangezien de GNEM het netwerk aanlegt en beheert zou ik zeggen dat zij dat doen.
En hoezo is dan het netwerk exclusief voor 1 aanbieder, in dit geval XMS?
De aanbieder hoeft er geen investeringen voor te doen, waarom geen concurrentie toestaan dan?
Of denk ik nu verkeerd?
CASEMA is er met het geld van door gegaan (even kort door de bocht) en de mensen zitten in een mooie nieuwe wijk in een mooi huis en met een mooie glasvezel waar helemaal niks uit komt. Gevolg is dat de GNEM opnieuw, voor die mensen dus de tweede, glasvezel naar binnen moeten brengen zodat VathorstNet deze zielen alsnog kan bedienen en ze krijgen wat de makelaar ze ooit belooft heeft. (en in Vathorst kan je geen ADSL krijgen maar alleen kabelinternet van, je raad het al CASEMA)
Concurrentie toelaten is een grote no no. Helaas helaas helaas hebben wij in Amersfoort ook hier weer een voorbeeld waarom je dat absoluut niet moet willen. BreedNetAmersfoort.nl is de naam en ooit bedacht door de gemeente en heeft ons tonnen gekost. De bedoeling was om een groot glasvezelnetwerk in de stad aan te leggen voor de zakelijke markt om de (kennis) economie te bevorderen. Het beheer van het netwerk werd in handen gegeven van (hou je vast) CASEMA. Op een kwade dag kreeg ik de verantwoordelijk wethouder aan de telefoon (voor iets anders) en kwamen we op dit onderwerp. Dat was trouwens nog voordat het bewonersinitiatief bestond. Hij gaf heel duidelijk aan waarom het project niet goed liep. En 1 van de dingen was dat CASEMA de ISP was en er geen keuze is uit meer of beter. Er waren zat (I)SP's geïnteresseerd om het netwerk over te nemen, maar niet 1 (I)SP wil een netwerk gebruiken waarover zij geen controle heeft. En dat is dus het punt.
Voorbeeld, een KPN klant op het netwerk heeft een storing, KPN moet CASEMA bellen om het op te lossen terwijl de CASEMA klanten geen storing hebben. Dat gaat niet werken. Lijkt me duidelijk.
Moraal van het verhaal. Leg je eigen netwerk aan of koop capaciteit in bij en wholesale van een grote aanbieder zoals BBned dat nu doet bij het KPN All-IP project. Dat zijn bewezen strategieën.
En ja, de GNEM is een investeringsmaatschappij die bepaald en is XMS een diensten-centrum dat i.o.v. Portaal is opgericht. XMS moet voor de dienst TV, Telefoon & Internet zorgen op hun netwerk (en nu dus ook bij ons
Het mag duidelijk zijn dat de GNEM baad heeft bij zo veel mogelijk gebruikte aansluitingen zodat zij de investering sneller terug verdient. Immers gaat een deel van het maandbedrag naar de GNEM (Volker Wessel). En over een jaar of 8 tot 10 zijn dat zwarte cijfers. Of XMS of CASEMA die bedragen over maakt zal de GNEM worst zijn.
@Luceos :
Met de hauppauge kan je video in en audio in aansluiten van de settopbox.
Als je je mediacenter uitbreidt met een infra rood toetsenboard ontvanger of een afstandsbediening ontvanger dan zit er een video zender bij.
Deze plak je,net als gemstar's guide plus remote zender, voor de settop.
Je kan windows mediacenter ookde remote code laten leren.
Op deze wijze kan je simpel via mediacenter de settopbox naar een ander kanaal laten springen.
Het enige probleem is de EPG in windows mediacenter,er is maar in 40 zenders voorzien,dus de "subtropische" zenders kan je niet bedienen via de epg in het mediacenter.
Je kan echter wel opgeven dat je via een externe bron wil opnemen.
De meeste settopboxen hebben zelf een timer functie,je programmeert dan de settopbox om zo en zo laat over springen naar die en die zender,en je programmeert mediacenter om zo en zo laat op te nemen van de externe ingang (waar je de settopbox op aansluit).
Op die manier kan windows mediacenter feilloos omgaan met je settopbox.
Het enige wat je moet doen voor de hauppauge (die ik zelf ook gebruik) is dat je de hauppauge set koopt met de infra rood afstandsbediening en ontvanger met extender.
Daarna moet je een scart uit naar tulp in voor video en 3,5 mm stereo audio voor de aansluiting op de geluidskaart.
Die kabeltjes soldeer je als je handig bent even zelf,anders verkoopt de handyman ze.
op deze wijze neem ik zelf ook op van mijn satellietbox en nam ik op van casema's digitale tv.
Je kan die configuratie altijd weer makkelijk wijzigen.
Met de hauppauge kan je video in en audio in aansluiten van de settopbox.
Als je je mediacenter uitbreidt met een infra rood toetsenboard ontvanger of een afstandsbediening ontvanger dan zit er een video zender bij.
Deze plak je,net als gemstar's guide plus remote zender, voor de settop.
Je kan windows mediacenter ookde remote code laten leren.
Op deze wijze kan je simpel via mediacenter de settopbox naar een ander kanaal laten springen.
Het enige probleem is de EPG in windows mediacenter,er is maar in 40 zenders voorzien,dus de "subtropische" zenders kan je niet bedienen via de epg in het mediacenter.
Je kan echter wel opgeven dat je via een externe bron wil opnemen.
De meeste settopboxen hebben zelf een timer functie,je programmeert dan de settopbox om zo en zo laat over springen naar die en die zender,en je programmeert mediacenter om zo en zo laat op te nemen van de externe ingang (waar je de settopbox op aansluit).
Op die manier kan windows mediacenter feilloos omgaan met je settopbox.
Het enige wat je moet doen voor de hauppauge (die ik zelf ook gebruik) is dat je de hauppauge set koopt met de infra rood afstandsbediening en ontvanger met extender.
Daarna moet je een scart uit naar tulp in voor video en 3,5 mm stereo audio voor de aansluiting op de geluidskaart.
Die kabeltjes soldeer je als je handig bent even zelf,anders verkoopt de handyman ze.
op deze wijze neem ik zelf ook op van mijn satellietbox en nam ik op van casema's digitale tv.
Je kan die configuratie altijd weer makkelijk wijzigen.
Even een vraagje over aansluiten in Leiden.
Aangezien het hier een koopwoning betreft wordt mijn huis (en de rest v/d straat) niet standaard aangesloten, en wordt er pas bij 'genoeg aanmeldingen' gekeken wat er gedaan kan worden.
Mijn vraag (misschien aan Denan): Wat zijn genoeg aanmeldingen, en moeten dit dan al mijn buren zijn of kan het ook verspreid over de straat? En moet ik zelf gaan lobbyen of verspreid XMS sowieso folders etc.?
het gaat om pc 2311 BN
aanvulling:
Mijn wijk (wijk G op de stedenplanning-kaart) wordt een dezer dagen aangesloten. Men is dus al bezig glas te leggen. Echter staat mijn straat niet op de planning, vandaar dus de bovenstaande vraag.
Aangezien het hier een koopwoning betreft wordt mijn huis (en de rest v/d straat) niet standaard aangesloten, en wordt er pas bij 'genoeg aanmeldingen' gekeken wat er gedaan kan worden.
Mijn vraag (misschien aan Denan): Wat zijn genoeg aanmeldingen, en moeten dit dan al mijn buren zijn of kan het ook verspreid over de straat? En moet ik zelf gaan lobbyen of verspreid XMS sowieso folders etc.?
het gaat om pc 2311 BN
aanvulling:
Mijn wijk (wijk G op de stedenplanning-kaart) wordt een dezer dagen aangesloten. Men is dus al bezig glas te leggen. Echter staat mijn straat niet op de planning, vandaar dus de bovenstaande vraag.
[ Voor 18% gewijzigd door Mijulio op 22-06-2007 07:30 ]
Dus de GNEM is de wholesale aanbieder.trankilo schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:22:
Moraal van het verhaal. Leg je eigen netwerk aan of koop capaciteit in bij en wholesale van een grote aanbieder zoals BBned dat nu doet bij het KPN All-IP project. Dat zijn bewezen strategieën.
En ja, de GNEM is een investeringsmaatschappij die bepaald en is XMS een diensten-centrum dat i.o.v. Portaal is opgericht. XMS moet voor de dienst TV, Telefoon & Internet zorgen op hun netwerk (en nu dus ook bij ons). XMS koopt de Telefoon dienst in bij Telio maar kan dat later nog veranderen om maar wat te zeggen. De eindgebruiker zal daar niet veel van merken. Wij hebben straks dus rust en kunnen rekenen op goede diensten.
Het mag duidelijk zijn dat de GNEM baad heeft bij zo veel mogelijk gebruikte aansluitingen zodat zij de investering sneller terug verdient. Immers gaat een deel van het maandbedrag naar de GNEM (Volker Wessel). En over een jaar of 8 tot 10 zijn dat zwarte cijfers. Of XMS of CASEMA die bedragen over maakt zal de GNEM worst zijn.
In mijn optiek beslissen zij dus op basis van een aantal aanmeldingen om een wijk te verglazen.
En de klanten kunnen dan via die vezel diensten van bijv. XMS afnemen.
Hoezo hebben jullie dan gekozen voor / zijn jullie gebonden aan XMS?
Was er sprake van keuze?
(Let wel: ik heb het hier niet over de Portaal klanten, daar is de keuze bepaald door Portaal)
Niets ten nadele van XMS hoor, ik ben een tevreden gebruiker.
Maar idealiter laat GNEM ook andere partijen op de vezel toe, zoals in Amsterdam.
Casema zou ook andere partijen op hun kabel moeten toestaan. Helaas zijn ook daar twee functies (infrastructuuraanbieder en ISP) in 1 bedrijf verenigd, zoals ook KPN en al haar dochters. Maar de laatste liet tenminste nog (wettelijk verplicht) anderen toe op het laatste stukje koper.
Heb ik me begrepen?
GekkeR schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:22:
[...]
Als het project in de Laar lukt en wij de rest van Arnhem gaan verglazen zal dit zeker gebeuren. Wel wil ik voorop stellen dat het nooit lukt om voldoende aanmeldingen binnen te krijgen als de bewoners van een wijk zelf niet actief meehelpen. |
Ter info: In arnhem verzamelt XMS de aanmeldingen en levert deze in bij de GNEM om de investering los te krijgen. |
trankilo schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:41:
[...]
Je begrijpt nog niet helemaal hoe het werkt maar bent al warm.Ze (is de GNEM) willen Arnhem helemaal niet verglazen, want anders hadden ze dat al gedaan. Dat lijkt mij duidelijk genoeg.
Dat willen ze wel, de investering moet alleen wel te verantwoorden zijn. Een netwerk aanleggen voor 20 gebruikers is geld weggooien.. Een netwerk aanleggen voor 40% van de bewoners van een wijk is ook geld weggooien.. maar dit valt nog te verantwoorden. |
Dus niks kip / ei maar gewoon zorgen dat JIJ, of welke vertegenwoordiger van bewonersinitiatief ArnhemOpGlasvezel, naar de GNEM kan stappen met voldoende aanmeldingen in je hand van postcodegebied 9999YY. Dan kan de GNEM op haar beurt pas naar de bank gaan en zeggen “geef mij xx miljoen want we hebben voldoende klanten in Arnhem die het product willen afnemen”. Even als voorbeeld, om mijn wijkje aan te leggen moet de bank met meer dan 10 miljoen over de brug komen. Dat krijg je echt niet zo maar, ook de GENM niet.
De gnem is een investeringsmaatschappij met een enorm eigen vermogen (zoek maar eens op 'leesvoer' in dit topic) dus het bovenstaande verhaal klopt niet helemaal |
Mijulio schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:24:
Even een vraagje over aansluiten in Leiden.
het gaat om pc 2311 BN
aanvulling:
Hmm.. dit hangt er puur van af wat de afstand is tussen de huidige vezel en de woningen. Hoe groter de afstand hoe meer aanmeldingen uit 1 straat-blok nodig zijn om de aanleg te kunnen starten. |
bartware schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:30:
[...]
Dus de GNEM is de wholesale aanbieder.
In mijn optiek beslissen zij dus op basis van een aantal aanmeldingen om een wijk te verglazen.
En de klanten kunnen dan via die vezel diensten van bijv. XMS afnemen.
Hoezo hebben jullie dan gekozen voor / zijn jullie gebonden aan XMS?
Was er sprake van keuze?
(Let wel: ik heb het hier niet over de Portaal klanten, daar is de keuze bepaald door Portaal)
Niets ten nadele van XMS hoor, ik ben een tevreden gebruiker.![]()
Maar idealiter laat GNEM ook andere partijen op de vezel toe, zoals in Amsterdam.
De structuur van het netwerk is in principe gewoon open. In de toekomst zal het netwerk ook open gezet worden voor allerlei verschillende isp's/aanbieders. Wel is het zo dat de GNEM/XMS dat momenteel niet doen om de kwaliteit van de diensten te kunnen waarborgen. Zodra het netwerk groot genoeg is zal dat echter veranderen. |
Maar XMS houdt dit zelf bij/in de gaten? en wordt er vanuit XMS actief geflyerd etc. of niet? En wie kan mij dan zeggen hoe groot die afstand is en wat dan een streef getal is voor het aantal aanmeldingen?denan schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:58:
[...]
[td]Hmm.. dit hangt er puur van af wat de afstand is tussen de huidige vezel en de woningen. Hoe groter de afstand hoe meer aanmeldingen uit 1 straat-blok nodig zijn om de aanleg te kunnen starten. [/td]
Mijulio schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:39:
[...]
Maar XMS houdt dit zelf bij/in de gaten? en wordt er vanuit XMS actief geflyerd etc. of niet? En wie kan mij dan zeggen hoe groot die afstand is en wat dan een streef getal is voor het aantal aanmeldingen?
Wij houden dit zelf bij maar wij geen niets zelf actief promoten. Over de aantallen kan ik ook weinig zeggen, mail je adresgegevens even naar support@xtramediaservices.nl dan kan ik dat naar een van de projectleiders van die regio doorzetten.. |
Wat betreft promoten: |
Vanavond is er wederom een informatieavond voor Arnhem-De laar in "de Klomp". Aanvang 19:00 .. en ik loop er ook rond |
Anoniem: 113730
Ik zou graag willen weten hoe het zit met de Service Uitzending gemist, zoals aangeboden via http://www.kadaka.nl/uitzending.php Dit is geloof ik geen XMS specifieke service, maar wel iets wat in de toekomst ongetwijfeld deel uit maakt van de XMS DTV!?
Uitzending gemist via de computer heeft namelijk een te lage resolutie (ook in hoge kwaliteit) om maar in de buurt te komen van het origineel. Ik hoop dan ook dat de Uitzendinggemist service via glasvezel dezelfde beeldkwaliteit heeft als die van de originele TV uitzending.
Wellicht heeft iemand deze service reeds en kan er iets meer over vertellen.
Het zou mij (en enkele van mijn buren) in Amersfoort Nieuwland sowieso helpen als er meer duidelijkheid kwam over DTV, zodat we ja kunnen zeggen tegen het verders mooie aanbod!
Uitzending gemist via de computer heeft namelijk een te lage resolutie (ook in hoge kwaliteit) om maar in de buurt te komen van het origineel. Ik hoop dan ook dat de Uitzendinggemist service via glasvezel dezelfde beeldkwaliteit heeft als die van de originele TV uitzending.
Het zou mij (en enkele van mijn buren) in Amersfoort Nieuwland sowieso helpen als er meer duidelijkheid kwam over DTV, zodat we ja kunnen zeggen tegen het verders mooie aanbod!
Het is nu alweer het eind vna de week en de post is la geweest. We hebbne dus duidelijk niet de beloofde brief van portaal gehad. Ik denk dat ik het maar opgeef en gewoon tiscali een jaar verleng, dan kan portaal verder de pot op (en zal ik dus ook geen vrij nemen om thuis te blijven om een gat te laten boren).
Als ze allemaal te beroerd zijn om hun beloftes na te komen zoeken ze het maar uit.
Als ze allemaal te beroerd zijn om hun beloftes na te komen zoeken ze het maar uit.
Ik vrees dat veel bewoners inmiddels dat standpunt hebben. Ik heb de huismeester ook niet meer gesproken deze week dus ik weet ook niet of Portaal de brief al heeft ontvangen, maar niet heeft doorgestuurd of dat Volker Stevin weer loopt te kutten.milenko79 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:21:
Het is nu alweer het eind vna de week en de post is la geweest. We hebbne dus duidelijk niet de beloofde brief van portaal gehad. Ik denk dat ik het maar opgeef en gewoon tiscali een jaar verleng, dan kan portaal verder de pot op (en zal ik dus ook geen vrij nemen om thuis te blijven om een gat te laten boren).
Anoniem: 143924
Als deelnemer aan de DTV pilot van XMS in Soest en Soesterberg kunnen wij gebruik maken van de service Uitzending gemist via de STB. Via een menu kan er een programma van één van de publieke omroepen gekozen worden en die direct bekijken. Functies als stop, pauze, doorspoelen en weer terugspoelen van de uitzending behoren tot de mogelijkheden. En de kwaliteit is zeker gelijk aan de orginele uitzending en in ieder geval veel beter dan bekijken via de PC.Anoniem: 113730 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:40:
Ik zou graag willen weten hoe het zit met de Service Uitzending gemist, zoals aangeboden via http://www.kadaka.nl/uitzending.php Dit is geloof ik geen XMS specifieke service, maar wel iets wat in de toekomst ongetwijfeld deel uit maakt van de XMS DTV!?
Let wel, deze service wordt nu verleend tijdens de pilot, in hoeverre dit een onderdeel gaat uitmaken van de uiteindelijke service van XMS is mij niet bekend.
Hoe bevalt de digitale televisie is dat een verbetering? En een vraag aan denam wanneer is dit pakket gereed in amersfoort niet dat ik het nu nog mis want zit meer achter de snelle glasvezel internet dan dat ik tv kijk.Anoniem: 143924 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:49:
[...]
Als deelnemer aan de DTV pilot van XMS in Soest en Soesterberg kunnen wij gebruik maken van de service Uitzending gemist via de STB. Via een menu kan er een programma van één van de publieke omroepen gekozen worden en die direct bekijken. Functies als stop, pauze, doorspoelen en weer terugspoelen van de uitzending behoren tot de mogelijkheden. En de kwaliteit is zeker gelijk aan de orginele uitzending en in ieder geval veel beter dan bekijken via de PC.
Let wel, deze service wordt nu verleend tijdens de pilot, in hoeverre dit een onderdeel gaat uitmaken van de uiteindelijke service van XMS is mij niet bekend.
Helder.denan schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:58:
De structuur van het netwerk is in principe gewoon open. In de toekomst zal het netwerk ook open gezet worden voor allerlei verschillende isp's/aanbieders. Wel is het zo dat de GNEM/XMS dat momenteel niet doen om de kwaliteit van de diensten te kunnen waarborgen. Zodra het netwerk groot genoeg is zal dat echter veranderen.
Ik ben benieuwd. Voorlopig geen klagen, tevreden klant hier.
Heb ik me begrepen?
Wat ik wel jammer vindt,de afgelopen dagen heeft het flink geregend,en daarbij valt het beeld best snel weg.
Terwijl er op Casema (die ik nog 5 dagen heb) gewoon wel beeld is.
Nou kan je dat niet helemaal vergelijken,want Casema ontvangt in Alphen a/d Rijn en Driebergen en als die bui net hier hangt dan kan het beeld hier weg zijn en boven Driebergen geen vuiltje aan de lucht zijn en prima beeld geven.
Maar toch,ik keek vanmiddag op mijn eigen schotel naar de ARD en daarna via Hertzinger,zelf kon ik nog kijken maar op XMS was het een en al gestotter.
Is (zijn) de schotel(s) bij Leiden te klein ?
Of staat een en ander niet goed uitgericht ?
Wat porteren betreft,bij mijn eerdere pogingen kreeg ik een mailtje van XMS met,op die en die dag wordt de portering uitgevoerd.
Ik heb het nu opnieuw aangevraagd omdat Casema zegt het nu wel vrij te geven,maar nu krijg ik een mailtje van XMS,u ontvangt bericht van uw provider,niets geen datum meer.
Is de procedure veranderd ?
Zou er zo van balen als het toch niet goed gaat nu...
Terwijl er op Casema (die ik nog 5 dagen heb) gewoon wel beeld is.
Nou kan je dat niet helemaal vergelijken,want Casema ontvangt in Alphen a/d Rijn en Driebergen en als die bui net hier hangt dan kan het beeld hier weg zijn en boven Driebergen geen vuiltje aan de lucht zijn en prima beeld geven.
Maar toch,ik keek vanmiddag op mijn eigen schotel naar de ARD en daarna via Hertzinger,zelf kon ik nog kijken maar op XMS was het een en al gestotter.
Wat porteren betreft,bij mijn eerdere pogingen kreeg ik een mailtje van XMS met,op die en die dag wordt de portering uitgevoerd.
Ik heb het nu opnieuw aangevraagd omdat Casema zegt het nu wel vrij te geven,maar nu krijg ik een mailtje van XMS,u ontvangt bericht van uw provider,niets geen datum meer.
Is de procedure veranderd ?
Zou er zo van balen als het toch niet goed gaat nu...
Jullie glasvezel ligt op ongeveer 20 meter (imo vlak langs) van mijn koopwoning in utrecht af en toch willen/kunnen jullie mij niet aansluiten, gaat dit dan op korte termijn veranderen?denan schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:47:
[...]
In principe sluiten wij momenteel in Utrecht alleen Portaal woningen aan. Indien je tussen de Portaal woningen woont, en de vezel komt vlak langs je woning, is een aansluiting mogelijk. Daarnaast sluiten wij ook woonwijken aan (zoals bvb Vathorst/nieuwland) indien er vanuit een wijk voldoende aanmeldingen komen (ongeveer 40% van het aantal woningen->afhankelijk van de wijk).
3553cr
Anoniem: 59483
Ze zijn hier nu in Utrecht (3552) aan het Boerhaaveplein ook glasvezels van XMS aan het aanleggen.
Staan allemaal busjes van XMS, en er lopen mensen met t-shirts met daarop gedrukt "Fiber to the Home". Hoe duidelijk kan het zijn?
Mocht je daar in de buurt wonen, en ben je geïnteresseerd, neem dan even contact op met XMS, je wordt dan doorverbonden met de aannemer, en die kan je precies zeggen ofdat de fiber langs je huis komt of niet.
Staan allemaal busjes van XMS, en er lopen mensen met t-shirts met daarop gedrukt "Fiber to the Home". Hoe duidelijk kan het zijn?
Mocht je daar in de buurt wonen, en ben je geïnteresseerd, neem dan even contact op met XMS, je wordt dan doorverbonden met de aannemer, en die kan je precies zeggen ofdat de fiber langs je huis komt of niet.
Ik heb nu echt maar mijn Tiscali een jaar verlengd. We hebbne nog steeds niks gehoord van Portaal, en ik kan gewoon niet zonder normaal internet. Ik bne druk aan het mcse-en, mijn vriendin is met haar afstudeerscriptie bezig, we kunnen gewoon niet zonder. Portaal, XMS en Volker Stevin hebben dus pech. Als ik toevallig thuis ben mogen ze een gaatje boren, en anders zoeken ze het maar uit.
En juist een dergelijke houding veroorzaakt nu juist alle vertragingen!milenko79 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:22:
Ik heb nu echt maar mijn Tiscali een jaar verlengd. We hebbne nog steeds niks gehoord van Portaal, en ik kan gewoon niet zonder normaal internet. Ik bne druk aan het mcse-en, mijn vriendin is met haar afstudeerscriptie bezig, we kunnen gewoon niet zonder. Portaal, XMS en Volker Stevin hebben dus pech. Als ik toevallig thuis ben mogen ze een gaatje boren, en anders zoeken ze het maar uit.
Je hebt gelijk wat betreft je contractverlenging van Tiscali. Als je niet ontevreden over ze bent, kun je beter blijven bij iets waarvan je weet dat het werkt dan de glasvezel waarvan het maar de vraag is wanneer ie ooit gelegd gaat worden. Ik heb destijds mijn Internetabonnement opgezegd en heb er enorm veel spijt van (zit inmiddels al 4 maanden zonder eigen internetverbinding).milenko79 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:22:
Wat betreft het thuisblijven is enig altruisme voor de bovenburen die van jou afhankelijk zijn of ze wel of geen glasvezelverbinding kunnen krijgen natuurlijk wel op zijn plaats.
Ik heb vandaag planning maar weer eens gebeld. Daar kreeg ik hetzelfde verhaal dat we ons bij de huismeester zouden moeten melden. Ik heb hem vervolgens uitgelegd dat de huismeester er niets meer mee te maken wil hebben en het verhaal vanuit Portaal is dat VST een brief met planning zou sturen die Portaal doorstuurt. Daar wist hij dus niets vanaf. Hij ging het morgen met zijn aannemer etc bespreken en zou mij dan terugbellen.
Mwah, je moet eens weten hoe vaak ik al naar portaal en Volker stevin gebeld heb. Iedere keer beloven ze van alles om maar van je af te zijn, of vallen ze je af omdat je het lef hebt iets verder te vragen. Ik heb lang genoeg gewacht (de belofte was eerste week April zijn we klaar (let op!: Dit is de belofte na de belofte dat het er in eerste instantie in januari al zou zijn).benjenkins schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:09:
[...]
En juist een dergelijke houding veroorzaakt nu juist alle vertragingen!
Vervolgens schuift het telkens een maandje op en hoor je telkens nieuwe smoezen, maar niemand doet iets. Als je zelf iets wil ondernemen wil niemand je informatie verschaffen om dat op een goede gestructureerde manier te kunnen doen. Op een gegeven moment heb je er dan genoeg van.
Degenen die de vertragingen veroorzaken zijn Portaal en Volker stevin, Omdat beide partijen niet de moeite nemen om mijn 80 jarige buurvrouw van de 2de verdieping ervan te overtuigen dat ook zij een gat moet laten boren. En ja, ik weet het, dat zou ik ook kunnen doen, en zelfs nog wel willen doen ook, maar als ik dan 10 keer bel om te vragen wanneer dat boren dan zou zijn, dna moet ik me er niet mee bemoeien. Dus ik mag mijn 80 jarige buurvrouw vertellen dat er ooit iemand komt om ene gat te boren en dat ze dat dan maar moet doen, geweldig plan.
Tiscali voldoet nog wel een jaar, en als xms over een jaar er misschien is (als ze het niet helemaal opgeven) dan kijk ik dan nog wel eens.
Ik hoorde ongeveer een halfuur geleden mijn hardeschijf als een gek ratelen. Blijkt dat iemand wat aan het downloaden is van mijn FTP-server, maar niet zomaar een iemand...
Wat nader onderzoek wees uit dat een XMS-klant betreft binnen hetzelfde subnet. Dit betekent:
1) mijn FTP-server is was niet beveiligd; ik was in de veronderstelling dat anonymous-access stond uitgeschakeld.
Ik heb de server zonet maar dichtgetimmerd.
2) iemand is gaan portscannen.
ad 1: mijn stomme fout
ad 2: wat is het standpunt van XMS wat betreft portscans?
Desbetreffende XMS-gebruiker heeft ook een FTP-server met anonymous access.
Wat nader onderzoek wees uit dat een XMS-klant betreft binnen hetzelfde subnet. Dit betekent:
1) mijn FTP-server is was niet beveiligd; ik was in de veronderstelling dat anonymous-access stond uitgeschakeld.

2) iemand is gaan portscannen.
ad 1: mijn stomme fout
Desbetreffende XMS-gebruiker heeft ook een FTP-server met anonymous access.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb nu DTV van Casema, en de voornaamste reden voor mij is een aantal specifieke kanelen. Wellicht dat ik een erg goed analoog signaal heb, maar ik zie nauwelijks een kwaliteitsverbetering tov analoog, eerder een achteruitgang.dewaal schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:49:
Hoe bevalt de digitale televisie is dat een verbetering?
Om teleurstellingen te voorkomen: het kan zomaar zijn dat er (vele) maanden zit tussen het graafwerk en het feitelijk aansluiten van de vezels in de meterkast. Mei 2006 werd hier de straat opengebroken, heb nu een week of zo een aansluitingAnoniem: 59483 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 07:48:
Ze zijn hier nu in Utrecht (3552) aan het Boerhaaveplein ook glasvezels van XMS aan het aanleggen.
Wat zou hun standpunt moeten zijn? Het is niet alsof het verboden is of zo...sylvesterrr schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:38:
Voor de bandbreedte is het ook geen probleem; dan zou je eerder (bv) de bittorrents moeten aanpakken. Down stopt vanzelf als ie binnen is, up niet. Dit laatste is overigens enigszins gebaseerd op 'wat kan er mis gaan'. Geen idee waar de bottleneck zit, maar ik haal up aanmerkelijk minder dan down (24/10, pak hem beet). Nog altijd vele malen meer dan ADSL, maar toch...
[ Voor 50% gewijzigd door ijdod op 28-06-2007 09:33 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Port scan is wel verboden dacht ik in nederland.
Nee. Wel kan het zijn dat eea is opgenomen in de gebruikersovereenkomst, maar zelfs dan nog is er het punt dit te bewijzen. Het is triviaal om een portscan te genereren met een ander source adres, als je iemand er in zou willen luizen.devil-strike schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:43:
Port scan is wel verboden dacht ik in nederland.
Providers doen het soms zelf om overtredingen van de voorwaarden te vinden. Denk aan commercieel sites hosten als dat niet mag oid, of het open hebben van poort 25 als open relay.
[ Voor 18% gewijzigd door ijdod op 28-06-2007 10:18 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
is achterhaald.
[ Voor 93% gewijzigd door Nick39 op 29-06-2007 10:59 ]
Ik kreeg vandaag weer eens post van XMS. Ik snel openen om te zien of er misschien iets van een aansluitdatum in staat, maar nee. De "bus" komt binnenkort weer langs en ik kan me daar aanmelden.
Ik heb me dus een jaar geleden al aangemeld en moet sindsdien leidzaam toezien hoe het daadwerkelijk aansluiten maar uitgesteld en uitgesteld wordt. Dan maak je niet echt vrienden als je dan brieven gaat sturen (aan mij persoonlijk geadresseerd) dat de bus er binnenkort staat...
Ik heb me dus een jaar geleden al aangemeld en moet sindsdien leidzaam toezien hoe het daadwerkelijk aansluiten maar uitgesteld en uitgesteld wordt. Dan maak je niet echt vrienden als je dan brieven gaat sturen (aan mij persoonlijk geadresseerd) dat de bus er binnenkort staat...
Sinds een uur geleden ligt m'n verbinding eruit, is er misschien storing?
zit nu op m'n pda..
zit nu op m'n pda..
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Anoniem: 93986
Yep, van mij ook. Zit nu op mijn oude casema verbinding. Welke regio zit je? Amersfoort hier.
Phew, ben gelukkig niet de enigste. Ik ben in Utrecht.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Anoniem: 93986
Zoiets had ik ook. Werd al gek van alle kabels wisselen en de onzekerheid of ik wel goed gewisseld had.
Afgelopen vrijdagnacht (donderdag->vrijdag dus) lag mijn verbinding er van 00.18 tot 2.38 uit. Waarschijnlijk gewoon onderhoudswerkzaamheden.
Ik woon trouwens in Nijmegen.
Ik woon trouwens in Nijmegen.
Gewoon naar die bus gaan en daar eens flink zeuren, heeft bij mij in elk geval geholpen.martdj schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:46:
Ik kreeg vandaag weer eens post van XMS. Ik snel openen om te zien of er misschien iets van een aansluitdatum in staat, maar nee. De "bus" komt binnenkort weer langs en ik kan me daar aanmelden.
Ik heb die brief niet eens gehad, en we wonen toch echt in dezelfde flat. Schijnbaar willen ze dus alleen mensen die langer dan een jaar ingeschreven staan teisteren met hun reclame
.
Hier (Amersfoort) vannacht rond half 2 ook geen internet, en geen telefoon.
Radio/TV wel. Vanmorgen deed alles het weer.
Er was blijkbaar een storing:
http://www2.internl.net/c...1821§ie=werkzaamheden
Heb ik me begrepen?
Anoniem: 213435
In Nijmegen van hetzelfde laken een pak. Telefoon doet het echter nog steeds niet; de lijn is morsdood... Ik heb de modem gereset, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb dit de helpdesk ook per mail laten weten.bartware schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:59:
Zou het geen idee zijn om gepland onderhoud vantevoren via een e-mail nieuwsbrief o.i.d. aan te kondigen, Denan? Dan weten gebruikers vantevoren waar ze aan toe zijn.
Jasper
Anoniem: 114019
In het glasvezel in Amsterdam topic krijg ik geen response (misschien door dezelfde storing). Anderen met glasvezel internet problemen in A'dam (interNLnet)? Vanaf 10 uur ligt het eruit. Helpdesk is niet bereikbaar in het weekend.
Blijkbaar wordt er ook niet gemonitored? Hoe lang en wanneer hebben de verbindingen in Amersfoort / Nijmegen er uit gelegen? Alleen in de nacht?
Is op een of andere manier BBNed oid nog te bereiken. Een storing van 12 uur vind ik waanzinnig.
Blijkbaar wordt er ook niet gemonitored? Hoe lang en wanneer hebben de verbindingen in Amersfoort / Nijmegen er uit gelegen? Alleen in de nacht?
Is op een of andere manier BBNed oid nog te bereiken. Een storing van 12 uur vind ik waanzinnig.
Gooi net mijn modemverbinding eraf, merk dat de glasvezel het weet doet (Amsterdam, zeeburg).
Toch benieuwd waar de storing zat (BBNed, interNLnet). Zijn er voordelige ADSL abonnementen te krijgen (tientje of zo). Denk hard aan een backup lijn gecombineerd met een Draytek router die meerder WAN verbindigen aan kan.
Hoe is de service/helpdesk van Tweak. Zag dat zij wel in het weekend te bereiken zijn. Kantooruren bereikbaarheid sucks. Maak dan het tarief een tientje hoger interNLnet.
Toch benieuwd waar de storing zat (BBNed, interNLnet). Zijn er voordelige ADSL abonnementen te krijgen (tientje of zo). Denk hard aan een backup lijn gecombineerd met een Draytek router die meerder WAN verbindigen aan kan.
Hoe is de service/helpdesk van Tweak. Zag dat zij wel in het weekend te bereiken zijn. Kantooruren bereikbaarheid sucks. Maak dan het tarief een tientje hoger interNLnet.
Net stond spontaan volker stevin bij mij aan de deur, om een stopcontact te maken in de meterkast. Daarvoor hadden ze opdracht gekregen van portaal omde ze volgende week verder schijnen te gana met ons aansluiten. Het gat boren deden zij verder niet, dat wordt gedaan door xms zelf zeggen ze (lijkt me niet, want volgens mij besteden die het juist uit aan volker).
Anyway, fijn dat we weer lekker op de hoogte worden gehouden zoals beloofd (duidelijk NOT dus). Verder niks tegen de monteurs ofzo, maar wat een prutsproject zeg.
Anyway, fijn dat we weer lekker op de hoogte worden gehouden zoals beloofd (duidelijk NOT dus). Verder niks tegen de monteurs ofzo, maar wat een prutsproject zeg.
Ik werd destijds netjes gebeld door een dame om een afspraak te maken met de monteurs om te boren en glas te blazen. Ze waren geloof ik 30 minuten bezig. Daarna duurde het nog tussen de 12 en 24 uur voordat de verbinding werd geactiveerd. Erg netjes dus. Zoals gezegd.. het is een gigantisch project en ik kan me voorstellen dat er veel adhoc werkzaamheden worden verricht.
Maar uiteindelijk als het klaar is dan heb je wel een hele dikke verbinding!!
Geduld is een schone zaak!
Maar uiteindelijk als het klaar is dan heb je wel een hele dikke verbinding!!
Geduld is een schone zaak!
Ja inderdaad, we hebben nu al bijna 7 maanden geduld sinds ze zouden beginnen met aanleggen. De montuers doen natuurlijk hun best, maar de planning (als die al uberhaupt bestaat) en de informatie naar klanten is gewoon ruk.
Ach, ze zegen nu wel dat ze volgende week iets gaan doen, maar als de halve flat niet thuis is wordt het toch weer een paar maanden later. Aangezien er nog steeds niets ondernomen is om de bewoners in te lichten zie ik er nog niet perse iets van komen.
Als het wel zo is is het mooi (alhoewle ik net mijn tiscali een jaar verlengd het omdat ik anders nu geen internet meer zou hebben). Kan ik het mooi een half jaar proberen en dan zeg ik wel op. (want ik moet toch eerst nog zien hoe ik het uberhaupt bij mijn computers ga krijgen, via het stopcontact lijkt het handigst, maar vergt ook weer een extra investering. Eerst maar met ene kable testen, Kijken wat mijn draytek router er van weet te maken, want als ik EN een andere router en 2 netwerkapparaten voor netwerken over het stopcontact moet kopen praten we alweer over 300 euro extra onkosten). En ja ik weet het, Ik kan ook een goedkopere router nemen, maar die voldoen meestal niet aan mijn eisen helaas.
Ach, ze zegen nu wel dat ze volgende week iets gaan doen, maar als de halve flat niet thuis is wordt het toch weer een paar maanden later. Aangezien er nog steeds niets ondernomen is om de bewoners in te lichten zie ik er nog niet perse iets van komen.
Als het wel zo is is het mooi (alhoewle ik net mijn tiscali een jaar verlengd het omdat ik anders nu geen internet meer zou hebben). Kan ik het mooi een half jaar proberen en dan zeg ik wel op. (want ik moet toch eerst nog zien hoe ik het uberhaupt bij mijn computers ga krijgen, via het stopcontact lijkt het handigst, maar vergt ook weer een extra investering. Eerst maar met ene kable testen, Kijken wat mijn draytek router er van weet te maken, want als ik EN een andere router en 2 netwerkapparaten voor netwerken over het stopcontact moet kopen praten we alweer over 300 euro extra onkosten). En ja ik weet het, Ik kan ook een goedkopere router nemen, maar die voldoen meestal niet aan mijn eisen helaas.
Hoe lang het had kunnen duren, weet ik niet, maar zonet kreeg ik weer een kiestoon. Het rare is dat ik dit weekend zelf de stekker uit de adapter van het modemkabeltje had gehaald (ik zit in een rolstoel en het stopcontact zelf zit te hoog...). Dat leverde niets op, terwijl je toch zou denken dat je in beide gevallen de stroomtoevoer onderbreekt en dus de modem reset. Zonet heb ik bezoek gevraagd de stekker even uit het (voor mij dus onnbereikbare) stopcontact te halen en er later weer in te steken, en nu werkt het weer.Anoniem: 114019 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:13:
In het glasvezel in Amsterdam topic krijg ik geen response (misschien door dezelfde storing). Anderen met glasvezel internet problemen in A'dam (interNLnet)? Vanaf 10 uur ligt het eruit. Helpdesk is niet bereikbaar in het weekend.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan
Jasper
De monteur boort het gat,tenminste bij ons waren er meerdere woningen,ze waren met zijn 3-en van xms,de ene monteur boorde alle gaten en hing een plankje op,bracht de tule naar binnen (glas zat er al in) en ging weer door, de volgende monteur haalde de afscherming weg hing het kastje op,daarna kwam de derde monteur er bij en smolt met een apparaatje de vezels aan elkaar met een verbindingsstukje,apparaatje test gelijk de glasverbinding of die goed gelast is (2 keer niet,pieperdepiep overdoen) derde monteur hing een laptop er aan,stelde wat dingetjes in.milenko79 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:25:
Net stond spontaan volker stevin bij mij aan de deur, om een stopcontact te maken in de meterkast. Daarvoor hadden ze opdracht gekregen van portaal omde ze volgende week verder schijnen te gana met ons aansluiten. Het gat boren deden zij verder niet, dat wordt gedaan door xms zelf zeggen ze (lijkt me niet, want volgens mij besteden die het juist uit aan volker).
Maakte daarna de domme fout om de stekker weer uit het stopkontakt te halen,ging er blijkbaar vanuit dat ik toch geen aansluiting nam.
Stekker er weer in en de volgende dag was internet up and running.
Duurde 3 dagen voor ik een brief kreeg met tijdelijk nummer maar aangezien nummer weergave aan stond had ik dat tijdelijk nummer al door mijn mobiel te bellen.
Overigens kreeg ik een brief dat ik 's middags thuis moest zijn na 12 uur,maar ze waren er die ochtend al om 9 uur....
Even zeuren:
De straat ziet er uit als een modern golfslagbad zo slecht is er opnieuw bestraat,de tegels die ze opgelicht hadden om het stukje tule met glas omhoog te voeren boven de grond liggen nog allemaal los,overal ligt ook nog een bergje zand bij (de meeste bewoners hebben het zelf weg gehaald en de tegel maar netjes gelegd,en ook op diverse plaatsen zie je de tules er nog uit steken waar de mensen het niet namen en niet open deden,daar liggen losse tegels.
Nu na de regenval ontstaan ook spontaan gaten waar de kabels gegraven zijn (zeeheldenbuurt) en de katten poepen in het zand dat overal ligt,kortom qua afwerking is het letterlijk en figuurlijk bagger.
/zeuren
Ben nu nog steeds aan het knokken met casema rond de nummerportering want Casema heeft de stekker er al uitgetrokken.
Uitgaand belde ik al via xms,ingaand werden alle gesprekken doorverbonden via *21.
Ik heb nog telefoon ook al is het casema modem nu op knipperen gegaan maar weet dus niet of ingaand nu wel geporteerd is,of dat het nog steeds via de *21 schakeling werkt die Casema niet weg heeft gehaald...
Kan die *21 verbinding ook niet weghalen omdat mijn casema modem geen verkeer meer toelaat en dus kan ik ook niet #21# invoeren.
XMS en Casema geven hier ook geen antwoord op en Denan heeft al een week of zo niet meer gereageerd,neem aan dat die of ziek is of lekker vakantie heeft.....
Qua afwikkeling is het inderdaad een beetje een rommeltje.
Mail je over de internet verbinding dan is het,dat gaat via Internl of zo,bel je over je telefoon dan zeggen ze dat wordt geregeld door Priority Telecom, xms is meer een doorgeefluikje geloof ik..
Maar het werkt,ik kan bellen en gebeld worden,al gaat een en ander vermoedelijk door *21 diensten nu.
Alleen als ik zelf bel naar bv Casema of andere kabelnetwerken ben ik nog steeds de eerste 2 seconden kwijt..
[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 02-07-2007 12:42 ]
Anoniem: 59483
Denan heeft vakantie. Hier was ik achter gekomen na dat ik een e-mailtje had gestuurd naar de XMS supportdesk.
Toen ze afgelopen januari hier de al in september gelegde buis zouden gaan aansluiten, kwam ook eerst iemand om dat stopcontact aan te sluiten. Bij mijn weten was dat iemand die door Portaal was ingehuurd en dus eigenlijk niet van het project was. 's middags zouden ze toen komen om de apparatuur op te hangen en het glas te blazen, maar die zijn dus nooit geweest.milenko79 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:25:
Ik heb net Patrick (daar kom je uit als je het pad "planning" van 0800-5552555 volgt) weer even gesproken, maar die had sinds vorige week nog niet met de projectleider gesproken. Ik sta nog op zijn lijstje om te bellen als hij die wel spreekt. Hopelijk hoor ik zeer binnenkort meer. Voor mij is een dag thuiswerken geen enkel probleem, maar ik moet het uiteraard wel vantevoren weten.
Vermoedde ik al...Anoniem: 59483 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:40:
Denan heeft vakantie. Hier was ik achter gekomen na dat ik een e-mailtje had gestuurd naar de XMS supportdesk.
Bij mij was trouwens ook iemand apart voor het stopkontakt maar die ging weg want er zaten er al 4.
[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 02-07-2007 13:04 ]
Nick39 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:52:
[...]
Bij mij was trouwens ook iemand apart voor het stopkontakt maar die ging weg want er zaten er al 4.
[ Voor 4% gewijzigd door martdj op 02-07-2007 13:17 ]
@Jasper Kok
Storing gisteren was een brakke router bij interNLnet zelf. Vanochtend werd ik gebeld door interNLnet met een stukje uitleg.
Storing gisteren was een brakke router bij interNLnet zelf. Vanochtend werd ik gebeld door interNLnet met een stukje uitleg.
Yup, ben inderdaad op (klus)vakantie.... had er niet aan gedacht dat hier te melden aangezien ik wel gewoon thuis ben.. maar na een dag hard klussen heb ik niet meer de energie om achter de computer te kruipen |
Woensdag ben ik weer fulltime aan het werk, maar reken er dan op dat ik de eerste 2-3 dagen bezig ben met alles bijwerken. |
Wat betreft de diensten: alles loopt via XMS dus het is niet zo dat XMS een doorgeefluik is, in de beginfase (2-3 jaar terug) was dat wel zo btw.. maar er is bewust voor gekozen om ons meer te mengen in de verschillende diensten aangezien wij de kwaliteit dan kunnen waarborgen. |
De portering gaat in ieder geval via de telco Priority Telecom of Enertel. Verder hebben die weinig te maken met de telefoniedienst of de porteringsopdracht dus je kunt alle vragen gewoon bij XMS kwijt. De 1e lijn zou al je vragen moeten kunnen beantwoorden en anders maken ze een vraag/storingsticket aan voor een van de specialisten of 2e lijns medewerkers. |
@Denan
Denan, Las van het weekend dat er toch wat in hoogland gaat gebeuren.
Weet jij er wat van, kan je meer zeggen er over.
Hoor het graag van je....
Denan, Las van het weekend dat er toch wat in hoogland gaat gebeuren.
Weet jij er wat van, kan je meer zeggen er over.
Hoor het graag van je....
PS5 User ;-) ...
Begrijp ik het goed dat nummerporteringen door Priority Telecom en Enertel worden afgehandeld en dat XMS de telefoniedienst levert?denan schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:02:
De portering gaat in ieder geval via de telco Priority Telecom of Enertel. Verder hebben die weinig te maken met de telefoniedienst of de porteringsopdracht dus je kunt alle vragen gewoon bij XMS kwijt.
Het zal wel aan mij liggen, maar dat klinkt - vooralsnog - niet logisch. Zou je dit verder kunnen uitleggen?
Vooral omdat er,sorry voor de uitdrukking,geen bal van klopt ?sylvesterrr schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:03:
[...]
Begrijp ik het goed dat nummerporteringen door Priority Telecom en Enertel worden afgehandeld en dat XMS de telefoniedienst levert?
Het zal wel aan mij liggen, maar dat klinkt - vooralsnog - niet logisch. Zou je dit verder kunnen uitleggen?
Ik had gebeld met xms,gevraagd de portering per 1 juli te laten ingaan en dat verzoek dan halverwege de maand bij casema in te dienen.
Dat werd toegezegd maar is niet gedaan, 9 dagen geleden heb ik een nieuw porteringsverzoek gedaan via de site en ik kreeg een bericht in plaats van met een datum dat Casema mij wel een brief zou schrijven.
29 juni heb ik met een god zegen de greep via *21* mijn te porteren nummer doorgeschakeld naar xms.
30 juni stond mijn casema modem te knipperen,kon ik niet meer bellen.
Gelukkig door die *21* doorschakeling toch nog bereikbaar geweest.
Weer gebeld met XMS, nu wist men te vertellen dat 3 juli mijn nummer geporteerd zou worden en dat men me dan maar via mijn tijdelijke xms nummer zou moeten bellen.
Tuurlijk,ik moet mijn kennissen,clienten,werk en iedereen mijn tijdelijke nummer geven,die mogen ze dan 3 dagen bellen en dan moet men weer het oude nummer gebruiken.
Ik bel weer xms,leg uit wat er is gebeurd,en vraag ze hoe zeker ik kan zijn van die portering,want als mijn telefoontjes via de *21* via Casema doorgeschakeld worden,draai ik op voor de kosten die degene die door geschakeld wordt.
Mja dan moet u bij Casema zijn.
Casema is helemaal schofterig: "u bent geen klant meer,dus wij helpen u niet, maar u bent bij ons uit de switch gehaald"
Hoe bel ik dan nu,via xms of via doorschakeling..
xms: oh dan bent u al geporteerd...
Maar het zou pas..... ik ben maar wat voorzichtig met bellen,of liever gezegd,met gebeld worden,want als iemand mobiel belt en het blijkt toch nog via casema te gaan...
Baal er gewoon van dat niemand zekerheid kan geven en dat het weer niet goed gaat,en zeker niet op de afgesproken datum van 1 juli..
(ben er van overtuigd dat xms haar best doet,bedoel dit zeker niet om iemand af te je weet wellen,maar eigenlijk weet ik nu dus nog niets zeker..)
Als je je hebt aangemeld zou je als het goed is ook een login/password moeten hebben voor hun site. Dan kun je daar ook aangeven dat je max 6 maanden wilt wachten voor je proefperiode ingaat. Aangezien de verbinding er voorlopig nog niet ligt, lijkt dat me handiger om te doen op het moment dat ze daadwerkelijk met de apparatuur langskomen.milenko79 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:11:
Als het wel zo is is het mooi (alhoewle ik net mijn tiscali een jaar verlengd het omdat ik anders nu geen internet meer zou hebben). Kan ik het mooi een half jaar proberen en dan zeg ik wel op.
Dat kan inderdaad ook nog ja, goed plan.
pff heeft niets met XMS te maken,denk ik, maar wel een waarschuwing: Casema heeft de afsluiting niet geregeld.
Ik heb dus nu dubbel tv,dubbel internet en volgens Casema zit ik daar weer een jaar aan vast.
Nou heb ik een bevestiging per brief dus veel kunnen ze me niet maken maar voorlopig schrijven ze dus wel af.
De administratie bellen lukt niet,geen idee of dit aan XMS ligt maar het keuze menu werkt niet....
Ik kan ze dus ook niet bereiken.
Wat een gedoe zeg dat overstappen.. nummer is ook nog niet goed geporteerd,zowel mijn nieuwe als mijn tijdelijke xms nummer doen het nu.. wel luxe 2 nummers..maar is het nou wel of niet goed gegaan..dunno...
Ik heb dus nu dubbel tv,dubbel internet en volgens Casema zit ik daar weer een jaar aan vast.
Nou heb ik een bevestiging per brief dus veel kunnen ze me niet maken maar voorlopig schrijven ze dus wel af.
De administratie bellen lukt niet,geen idee of dit aan XMS ligt maar het keuze menu werkt niet....
Wat een gedoe zeg dat overstappen.. nummer is ook nog niet goed geporteerd,zowel mijn nieuwe als mijn tijdelijke xms nummer doen het nu.. wel luxe 2 nummers..maar is het nou wel of niet goed gegaan..dunno...
Automstische afschrijving kun je gewoon terug trekken en meteen je rekening voor 6 maanden blokkeren voor Casema zodat ze het de komende maanden niet weer gaan proberen (tenminste, bij de Postbank kan dan, maar dat zal bij andere banken niet anders zijn). Dan nemen ze vanzelf wel contact met jou op (al dan niet via dreigbrievenNick39 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:36:
pff heeft niets met XMS te maken,denk ik, maar wel een waarschuwing: Casema heeft de afsluiting niet geregeld.
Er zit dus wel iets fout bij XMS: ik kan de klantenservice van Casema niet bellen.
Het systeem reageert niet op de tonen die ik verstuur.
Ik kan dus geen keuze maken in het keuze menu.
Als ik met een mobiel bel gaat het wel,maar zoveel beltegoed heb ik er niet voor over.
Het maakt niet uit welk toestel ik in huis gebruik,geen enkel toestel doet het.
Bij XMS zelf werkt het keuze menu wel.
Ik hoop niet dat dit nu toch een onbetrouwbaar systeem blijkt te zijn en dat ik,ik noem maar wat,als ik de dokterspost moet bellen,of 112,het keuze menu het dan wel doet....
Als ik met een mobiel bel gaat het wel,maar zoveel beltegoed heb ik er niet voor over.
Ik hoop niet dat dit nu toch een onbetrouwbaar systeem blijkt te zijn en dat ik,ik noem maar wat,als ik de dokterspost moet bellen,of 112,het keuze menu het dan wel doet....
[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 03-07-2007 13:00 ]
Bel je mobiel eens en druk wat toetsen. Als je je op je telefoon ingedrukte toetsen op je mobiel net zo hoort als op je telefoon gaat het goed lijkt me.Nick39 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:49:
Er zit dus wel iets fout bij XMS: ik kan de klantenservice van Casema niet bellen.
Da's duidelijk. Sinds gisterochtend doet de telefoon het ook weer. Ik zit in een rolstoel en kan daardoor niet bij het stopcontact in de meterkast, dus ik heb de stroomkring onderbroken door de adapter van het snoer los te koppelen (daar zit ook een soort stekker/koppelstuk) en niet de stekker uit het stopcontact te trekken. Dat werkt dus nietAnoniem: 114019 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:59:
@Jasper Kok
Jasper
Het gaat wel goed naar xms,maar bv naar casema niet,bel ik naar mobiel dan hoor ik de toetsen wel er lijkt iets structureels mis te gaan in de koppeling naar de casema netwerken,maar ook naar @home heb ik een vertraging opgemerkt.martdj schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:39:
[...]
Bel je mobiel eens en druk wat toetsen. Als je je op je telefoon ingedrukte toetsen op je mobiel net zo hoort als op je telefoon gaat het goed lijkt me.
Ik zou gisteren terug gebeld worden door een van de "telefoon jongens" van xms want die hadden pauze,ik vermoed dat die een goed leven hebben,want blijkbaar hebben ze nog pauze want ik heb niets meer gehoord
koop anders zo'n stopcontact die met een afstandbediening in en uit kan schakelen.Anoniem: 213435 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:05:
[...]
Da's duidelijk. Sinds gisterochtend doet de telefoon het ook weer. Ik zit in een rolstoel en kan daardoor niet bij het stopcontact in de meterkast, dus ik heb de stroomkring onderbroken door de adapter van het snoer los te koppelen (daar zit ook een soort stekker/koppelstuk) en niet de stekker uit het stopcontact te trekken. Dat werkt dus nietGisteren bezoek dan maar gevraagd de stekker uit het stopcontact te trekken en die er even later weer in te prikken, en toen deed de telefoon het ook weer.
.
Jasper

hoewel adapter loskoppel ook zou moeten werken.
heb je wel een seconde of 20 gewacht?
Ik sprak vandaag de huismeester weer over de Jan Luykenlaan aansluitingen. Portaal heeft de volledige verantwoordelijkheid voor het aansluiten bij de aannemer gelegd, waarbij er naar het schijnt een zak geld is gegaan van Portaal naar de aannemer. Daarnaast wist de huismeester te melden dat de geplande geereed datum voor het project nu 1 september is. Leuk dat ik dat via hem moet horen en dat planning zoals gebruikelijk van niets weet. Voor mij reden om dan maar zo'n HetNet abo af te sluiten, zodat ik in ieder geval weer een eigen server kan draaien (helaas maar met 256kb upstream
).
Saboteur schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:19:
[...]
Jullie glasvezel ligt op ongeveer 20 meter (imo vlak langs) van mijn koopwoning in utrecht af en toch willen/kunnen jullie mij niet aansluiten, gaat dit dan op korte termijn veranderen?
3553cr
Dat hangt puur van de lokale situatie af. Indien men onder de straat door moet graven om de woning aan te sluiten, of als er geen punten in de directe omgeving zijn waarop een splitsing te maken is dan zal het niet mogelijk zijn. Uiteindelijk beslist de projectleider van een regio of een woning wel of niet aangesloten kan worden. Hij/Zij is ook het best op de hoogte van de lokale situatie. |
Nick39 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:25:
Het kan zijn dat de bui net iets zwaarder is boven de plek waar het headend staat opgesteld.. In principe worden bij alle werkzaamheden de schotels op uitrichting gechecked dus daar mag het niet fout gaan. De laatste tijd is het weer echter wel zo slecht dat ik steeds vaker uitval zie, ook op mijn perfect uitgerichte schotel (plots vallen dan een aantal zenders weg), maar ook via UPC/Casema bronnen. |
sylvesterrr schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:38:
Desbetreffende XMS-gebruiker heeft ook een FTP-server met anonymous access.![]()
Geen: beveiliging moet je zelf regelen.. als men echt dingen doet die onder 'abuse' vallen. (verspreiden van virussen/hack/trojans/etcetc) dan gooien wij de desbetreffende gebruiker in quarantaine. Wel mag je me de datum/tijd geven + het IP adres (support@xtramediaservices.nl tav martijn) dan zal ik de gebruiker een email sturen met het verzoek dit niet meer te doen. |
bartware schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:59:
Er waren inderdaad twee storingen tijdens mijn afwezigheid: |
1) De RSP (processor) van de gloednieuwe 10Gb Cisco (1 maand oud) gaf het leven.. hierdoor zijn alle verbindingen richting het internet gedurende 4 uur niet mogelijk geweest. Nadat onze technici de backup module geinstalleerd hadden waren alle verbindingen weer up. |
2) Schijnbaar is er een groot probleem geweest binnen het zakelijke core netwerk van Priority telecom. Deze storing stond los van de bovenstaande storing. Wat er precies mis ging bij Priority telecom is niet bekend maar wij zagen wel binnen een periode van een paar uur honderden routeringswijzigingen richting PT. Aangezien een deel van onze telefoniedienst binnen het zakelijke core-netwerk van PT staat had dit gevolgen voor de telefoniedienst. |
Nick39 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:38:
[...]
Even zeuren:
De straat ziet er uit als een modern golfslagbad zo slecht is er opnieuw bestraat,de tegels die ze opgelicht hadden om het stukje tule met glas omhoog te voeren boven de grond liggen nog allemaal los,overal ligt ook nog een bergje zand bij (de meeste bewoners hebben het zelf weg gehaald en de tegel maar netjes gelegd,en ook op diverse plaatsen zie je de tules er nog uit steken waar de mensen het niet namen en niet open deden,daar liggen losse tegels.
Nu na de regenval ontstaan ook spontaan gaten waar de kabels gegraven zijn (zeeheldenbuurt) en de katten poepen in het zand dat overal ligt,kortom qua afwerking is het letterlijk en figuurlijk bagger.
/zeuren
Onze monteurs mogen de straat niet zelf terugleggen in de meeste gemeentes, dit valt onder de onderhoudsdienst van de gemeente. Mocht het niet mooi/netjes zijn dan dit aub even melden bij XMS. Wij zetten het dan door naar de projectleider van die regio en die neemt contact op met de gemeente of met de verantwoordelijke partijen. |
Nick39 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:07:
[...]
Vooral omdat er,sorry voor de uitdrukking,geen bal van klopt ?
Ik had gebeld met xms,gevraagd de portering per 1 juli te laten ingaan en dat verzoek dan halverwege de maand bij casema in te dienen.
Dat werd toegezegd maar is niet gedaan, 9 dagen geleden heb ik een nieuw porteringsverzoek gedaan via de site en ik kreeg een bericht in plaats van met een datum dat Casema mij wel een brief zou schrijven.
29 juni heb ik met een god zegen de greep via *21* mijn te porteren nummer doorgeschakeld naar xms.
30 juni stond mijn casema modem te knipperen,kon ik niet meer bellen.
Gelukkig door die *21* doorschakeling toch nog bereikbaar geweest.
Weer gebeld met XMS, nu wist men te vertellen dat 3 juli mijn nummer geporteerd zou worden en dat men me dan maar via mijn tijdelijke xms nummer zou moeten bellen.
Als je terugscrolled in het forum heb ik volgens mij al gezegd dat wij het zouden proberen, maar dat er geen garanties gegeven kunnen worden. Wij hebben normaliter een 'wish-date' voor een portering omdat het bijna niet "strak" te regelen is met de verschillende partijen. Wel hebben wij de portering op 1/7 in laten schieten maar in de praktijk komt dat neer op een baksteen over de schutting gooien en hopen dat hij iets raakt. |
Als je via je nummer nog steeds te bereiken bent dan is dat een callfw'd vanuit Casema. Als ze daar kosten voor in rekening brachten dan zullen die waarschijnlijk wel gefactureerd worden, maar zolang het nummer bij Casema staat kunnen wij daar op geen enkele wijze invloed op uitoefenen. |
Het is in ieder geval al 4/7 dus is de portering ondertussen wel uitgevoerd? |
Nick39 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:49:
Dit klinkt meer als een DTMF foutje. Email even je adresgegevens naar support@xtramediaservices.nl tav martijn dan zal ik de software laten controleren. (ik weet dat het al ergens in mijn mailbox staat maar ik heb het momenteel te druk om te gaan zoeken) |
Ter info: |
Op last van het Commissariaat voor de Media is XMS genoodzaakt "Private Spice" uit haar analoge aanbod te verwijderen. Als alternatief bieden wij u 'XXL' aan, een zender die qua aanbod overeenkomt met het aanbod van "Private Spice". Gedurende de komende weken zal in alle XMS regio's het zenderaanbod gewijzigd worden. |
[...]
Het valt me wel op dat het signaal van Hertzinger minderr stabel is dan het van UPC was. In de paar maanden dat ik via XMS kijk (klein half jaar), heb ik al twee keer uitval door hevig onweer gehad, terwijl ik mij niet kan herinneren dat dit mij in de 15 jaar(!) dat ik via UPC heb gekeken ooit is overkomen. Dat lijkt mij toch wel een significant verschil... Maar misschien was analoge tv via aardse straalzenders wel robuuster dan welk huidig transportmedium ook.
Wat ik ook jammer vind: BBC3 (klassieke radiozender) doet het vaak niet, op dit moment bijvoorbeeeld
(toen ik dit schreef, was het nog droog, nu regent het, maar de NLse zenders doenhet nog). En het geluid van sommige tv-zenders is minder dan je zou willen. Met name TVE Internacional (Spaanse zender). Ik ben vertaler Spaans, en het feit dat TVE in het pakket zat, was voor mij een belangrijke reden om me aan te melden. Maar films zijn vaak niet te genieten door het gestoorde geluid, waardoor zelfs de spraak minder goed verstaanbaar wordt. Het lijkt wel alsof Hertzinger de boel meer comprimeert. Kunnen jullie daarover niet in gesprek met die club? Ik begrijp best dat jullie prioriteit nu bij digitale tv ligt, maar dat betekent niet dat het huidige aanbod zo maar in kwaliteit zou moeten achter blijven, lijkt mij. Ook heb ik er alle begrip voor dat jullie het glasvezelnetwerk nog niet open gooien voor andere aanbieders (hoewel ik mij afvraag of dit wel mag ihkv de concurrentieregels), maar door deze gedwongen winkelnering mag je toch wel kwaliteit verwachten.
Toch wil ik niet de indruk wekken dat ik ontevreden ben, hoor! Het kan m.i. alleen beter
.
Jasper
Het kan zijn dat de bui net iets zwaarder is boven de plek waar het headend staat opgesteld.. In principe worden bij alle werkzaamheden de schotels op uitrichting gechecked dus daar mag het niet fout gaan. De laatste tijd is het weer echter wel zo slecht dat ik steeds vaker uitval zie, ook op mijn perfect uitgerichte schotel (plots vallen dan een aantal zenders weg), maar ook via UPC/Casema bronnen. |
Het valt me wel op dat het signaal van Hertzinger minderr stabel is dan het van UPC was. In de paar maanden dat ik via XMS kijk (klein half jaar), heb ik al twee keer uitval door hevig onweer gehad, terwijl ik mij niet kan herinneren dat dit mij in de 15 jaar(!) dat ik via UPC heb gekeken ooit is overkomen. Dat lijkt mij toch wel een significant verschil... Maar misschien was analoge tv via aardse straalzenders wel robuuster dan welk huidig transportmedium ook.
Wat ik ook jammer vind: BBC3 (klassieke radiozender) doet het vaak niet, op dit moment bijvoorbeeeld
Toch wil ik niet de indruk wekken dat ik ontevreden ben, hoor! Het kan m.i. alleen beter
Jasper
je kan bbc radio 3 natuurlijk ook via internetstream beluisteren heb je direct een goeie constante kwaliteit. ik weet niet of je je pc hebt aangesloten op je geluidsinstallatie in je woonkamer.
Op wat voor grond mogen julle Private Spice niet meer doorgeven, en XXL wel?denan schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:45:
Ter info: Op last van het Commissariaat voor de Media is XMS genoodzaakt "Private Spice" uit haar analoge aanbod te verwijderen. Als alternatief bieden wij u 'XXL' aan, een zender die qua aanbod overeenkomt met het aanbod van "Private Spice". Gedurende de komende weken zal in alle XMS regio's het zenderaanbod gewijzigd worden.
Op de site van het commissariaat kan ik geen besluit vinden hierover.
Heb ik me begrepen?
Verveldn dat je nou bent aangewezen op zo'n lage snelheid Martdj (en gelukkig het ik toch een jaar tiscali verlengd).
Het was wel te verwachten dat er tot september niets ging gebeuren, In vakantietijd heeft het gewoon geen zin, dat riep ik in mei al.
Ergens volgend jaar hebben we vast glasvezel, als ze het niet helemaal afblazen. We weten nu in ieder geval dat we voorlopig niets hoeven te verwachten, dat is beter dan telkens valse beloften.
Het was wel te verwachten dat er tot september niets ging gebeuren, In vakantietijd heeft het gewoon geen zin, dat riep ik in mei al.
Ergens volgend jaar hebben we vast glasvezel, als ze het niet helemaal afblazen. We weten nu in ieder geval dat we voorlopig niets hoeven te verwachten, dat is beter dan telkens valse beloften.
Voor zover ik het kan vinden,XXL is natuurlijk een wat veel voorkomende naam, is XXL een franse Pornozender,maar er is ook een XXL zender van Dorcel en die zendt toevallig uit op het zelfde kanaal als TV oranje overdag.
Geen idee dus welke versie het is.. het zal wel allemaal "een pot nat" zijn.
Misschien kan iemand vertellen welke het nu is
Als het die via Astra is dan is er een klein probleem: Private spice was tot 5 uur, XXL zendt tot 4 uur uit.
XXL : Astra 19,2 Oost, Frequentie 12285, Verticaal, 27500, FEC 3/4
Geen idee dus welke versie het is.. het zal wel allemaal "een pot nat" zijn.

Misschien kan iemand vertellen welke het nu is
Als het die via Astra is dan is er een klein probleem: Private spice was tot 5 uur, XXL zendt tot 4 uur uit.
XXL : Astra 19,2 Oost, Frequentie 12285, Verticaal, 27500, FEC 3/4
[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 05-07-2007 11:17 ]
Dit topic is gesloten.