Raceman schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:44:
@Nick39. Is het niet mogelijk om zolang de storing nog duurt standaard anoniem te bellen, en met een bepaalde * code wel met weergave te bellen. Ik weet dat dit bij een aantal providers kan, maar heb zelf geen XMS telefonie ervaring. Wellicht kan Denan daar uitsluitsel over geven.
Denan bedoeld trouwens niet dat het aan de telefooncentrale van Casema, hulpdiensten, etc zit, vandaar dat je het ook niet had bij Casema, maar bij een tussen centrale. Tussen jou en diegene die je belt kunnen heel veel tussenroutes en providers zitten. Elke provider, en zelfs afhankelijk van het nummer wat je draait, en zelfs per periode (kosten tussen de providers onderling) kan deze route weer anders zijn.
Dat is ook de reden dat bellen via VOIP veel goedkoper is, je bent niet meer afhankelijk van het monopolie kopernetwerk van KPN Telecom. Echter wel als nadeel dat de storingsfactor een stuk hoger ligt. Het is immers een nieuwere techniek, er wordt over meer apparatuur en van verschillende partijen geschakeld.
Ik ben het echter met je eens dat het niet jouw probleem zou moeten zijn. Naar mijn mening horen toeleveranciers onderling op deze schaal grote duidelijk service level overeenkomsten te hebben. Hoe groot of klein de storing ook is, per categorie storing kan vastgelegd worden wat de oplostijd zou horen te zijn. Het gaat immers over een hele horde klanten, mogelijk ook andere leveranciers die van die over die centrale schakelen, etc.
Succes!
Er zou een code zijn waarmee dat werkt (*32*) en als dat inderdaad werkte was het probleem opgelost want dan programmeer je die standaard mee bij 0900 nummers en dan is het probleem ook tijdelijk verholpen.
Dat maakt niet uit.
Helaas werkt die *32* code niet want dan zou het me geen biet kunnen schelen,tijdelijk anoniem bellen opheffen bij 0900 nummers is geen probleem,meestal moet je daar toch juist je nummer invoeren
Maar goed,Denan heeft vandaag gebeld wat op zich ook een grappig iets was,want ik moest een paar keer vanuit de tuin naar mijn mobiel in de kamer rennen die aan de lader lag:
Denan: "je kan een mobiel ook meenemen,dat is het handige van een mobiel" dat is in elk geval een humor opmerking waar je bij mij prima mee terecht kan,ik hou daar wel van.
Stukken beter dan dat van bv KPN waar je bij wijze van spreken je telefoon met een verfbrander moet bewerken om de persoon aan de andere kant iets te ontdooien.
In elk geval is er nu iets gedaan waarvan ik niet weet of ik dat hier mag prijsgeven,dus dat laat ik aan Denan over,waardoor het lijkt te werken.
Lijkt want ik kan moeilijk alle 0900 nummers gaan bellen om te zien of het goed gaat want dan is mijn telefoonrekening astronomisch hoog.
Bij KPN en de klantenservice van Casema werkt het,het enige dat ik lijk te ondervinden is dat het nog iets langer duurt bij Casema nummers voor je de andere partij hoort.
Ik heb een kennis bij Casema,waarbij het antwoord apparaat standaard begint met "u spreekt met het antwoordapparaat van.... " ik mis nu, om de vertraging aan te duiden "u spreekt met het ant"... ik hoor dus alleen maar de telefoon overgaan, een klik en dan "woordapparaat van ...."
Wat ik bij casema ook veel meer heb is robotstemmen, de stem van de andere partij verandert in een soort van Data uit Startrek en soms mis je hele flarden.
Onduidelijk waar dat vandaan komt maar ik gok bij Casema want bij anderen heb ik dit nauwelijks.
Misschien gaat de koppeling ip telefonie aanbieder a en aanbieder b niet goed samen.
In elk geval werkt nu mijn nummermelder ook weer en dat is heel prettig, het is namelijk een apparaat dat ingeprogrammeerde inbellende nummers kan blokkeren,of juist kan doorlaten afhankelijk van de instellingen.
Zo kan ik instellen dat nummer onderdrukte telefoontjes bv tussen 6 en 7 uur 's avonds niet doorgelaten worden (zijn meestal verkopertjes) en instellen dat bv tussen 10 uur 's avonds en 6 uur 's ochtends alleen mensen met de "flag" familie kunnen bellen,de rest kan dat niet.
Maar goed,er wordt dus in elk geval aan gewerkt en het lijkt te zijn opgelost waar ik heel erg dankbaar voor ben,want je krijgt van die "jij wilde zo nodig overstappen,waarom nou het werkte bij Casema toch prima en nu niet meer"opmerkingen hoewel ik de boys (21 en 18) niet hoor klagen over de toevoeging van XXL bij het pakket

terwijl ik wel mijn geliefde NGC mis