@Denan,uiteraard zijn filters zoals ruisfilters en dergelijke uit.
Natuurlijk zijn het aantal beeldlijnen van Casema en XMS gelijk.
Uiteraard snap ik dat een 640 naar 1369 beeld ergens opgerekt moet worden.
Anders moet je gewoon in een venster gaan kijken.
Dat de ene tv daar beter mee uit de voeten kan is ook waar.
Bij Full HD is dat nog erger,daar moet de content ruim verdrievoudigd worden.
Alleen ik heb de luxe positie dat ik kan vergelijken,omdat Casema analoog nog niet afgesloten is.
En dan zie je een duidelijk verschil.
Ik ben een kritisch kijker,en dan bedoel ik ook echt heel kritisch. (bij de aanschaf van mijn LCD tv ben ik bv 3 dagen aan het kijken geweest in de winkel,filters aan en uit,verschillende kanalen,eigen dvd's meegenomen enz enz,op een gegeven moment vroegen ze zelfs toen ik er bezig was of ik soms ook patat wilde

)
Ik ben ook een kritisch luisteraar,vandaar dat ik het probleem met de telefonie even wat sneller door had.
Daarnaast heb ik een aantal schotels en kan ik dus vergelijken.
Er kan geen appels met peren vergeleken worden,het beeld van Casema is op een aantal kanalen beter om de simpele reden dat Hertzinger die van de astra afhaalt,en Casema ze via de mediagateway krijgt via het NOB in een veel betere kwaliteit wat compressie betreft.
Je kan alleen niet zeggen,beeldlijnen en resolutie zijn gelijk dus moet het beeld/kwaliteit ook gelijk zijn,dat is te simpel.
Wat je vergeet is namelijk de compressie die canaal digitaal gebruikt en Casema niet of minder op een aantal kanalen waar ze niet afhankelijk is van de astra.
Ik zie die compressie als een soort van zweem/mist over het beeld heen liggen.
Ik ben een trouwe gebruiker van het sat4all forum en zie ook wel dat Canal Digital soms zelfs onder de norm zit wat bandbreedte betreft.
Mijn verwijt over de beeldkwaliteit treft dus ook niet het netwerk van XMS want daar heb ik alle vertrouwen in (hoewel de ARD duidelijk sneeuwt en daar eigenlijk wat aan de hand is).
Ik gebruik alleen Hirschmann kabels,F-connectoren,Kathrein F-connector einddozen,enz...
Daarom ben ik blij dat digitale tv via de mediagateway gaat lopen hetgeen een veel betere kwaliteit gaat opleveren,wat me helaas ook alleen nog maar meer gaat doen verlangen naar digitale tv.
Ik bezit twee dvd recorders van Sony,beiden HDMI,beiden kunnen upscalen naar 1080i hetgeen duidelijk beter beeld oplevert.
Ik zit er geen meter vanaf,er is een duidelijke diameter/kijkafstands verhouding.
Het plaatje/betalen deel is duidelijk dankzij je uitleg,hoewel ik toch van mening ben dat eind gebruikers naast de must carry zenders toch wat inspraak zouden moeten hebben over de andere zenders.
En dat national Geographic en Animal planet dusdanig vernederlandst zijn dat die net als de gewone rtl zenders gewoon in het pakket zouden moeten zitten.
Er wordt geadverteerd met 40 tv zenders maar 2 zijn minimaal testzenders.
Zet dan beide zenders er tijdelijk op tot het digitale pakket er is.
Tenslotte zijn we er met de overgang van Spice naar XXL ook al op achteruit gegaan.
Toch heel erg bedankt voor je uitleg,ik snap dat je over digitale tv nog niet teveel kan zeggen,maar ik had toch wel gehoopt dat "binnenkort" toch iets duidelijker werd,is binnenkort nog in 2007,1e helft 2008 ? dat geeft je toch een frame van een maand of 6.
[
Voor 6% gewijzigd door
Nick39 op 16-08-2007 18:06
]