XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 61.588 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-01-2023
@Denan,
Kun je misschien iets meer vertellen over oorzaak van de storing op Ned. 1, 2 en 3. Nederland 3 had al een aantal keren belabberde ontvangst (voornamelijk bij erg slecht weer), maar nu vanavond zijn de andere publieke netten ook erg slecht. Het betreft hier regio Utrecht. Heb al contact gehad met support en daar werd gemeld dat ze er hard mee bezig zijn. Ben gewoon benieuwd naar de oorzaak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:30
Ik heb ook al een tijd last van storing op Ned 3. Blokkerig beeld en soms valt het beeld helemaal weg. Vanaf vorige week ben ik al bezig met het melden van de storing. Helaas gaan ze er dan altijd eerst van uit dat het probleem bij jou ligt! Vrijdag zouden ze het eindelijk doorgeven aan Hertzinger.
Vanavond weer storing op Ned 3 en nu ook op Ned 2 en daardoor het tourjournaal gemist en dus maar weer gebeld. Er was een kapote hardware module in Utrecht en die waren ze aan het vervangen.
Het ziet er naar uit dat nu Ned 3 het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-01-2023
Inderdaad, Beide zenders lijken het nu weer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
zijn er al nieuwe planingen voor amersfoort de huidige planing loopt tot 20 juli volgens de website. Dit voor de mede amersfoorters onder ons.

Heb zelf al sinds 1 juni xms glasvezel en werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
lethargy schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:26:
Ik heb ook al een tijd last van storing op Ned 3. Blokkerig beeld en soms valt het beeld helemaal weg. Vanaf vorige week ben ik al bezig met het melden van de storing. Helaas gaan ze er dan altijd eerst van uit dat het probleem bij jou ligt! Vrijdag zouden ze het eindelijk doorgeven aan Hertzinger.
Vanavond weer storing op Ned 3 en nu ook op Ned 2 en daardoor het tourjournaal gemist en dus maar weer gebeld. Er was een kapote hardware module in Utrecht en die waren ze aan het vervangen.
Het ziet er naar uit dat nu Ned 3 het weer doet.
Klopt.. ik wacht nog op de afmelding en de probleemomschrijving maar mochten jullie in de tussentijd "vreemde" dingen merken, meld het dan bij de servicedesk.

Over Amersfoort:
De nieuwe fase van de planning gaat nu in, maar aangezien het bouwvak is zal er de eerstkomende 2-3 weken weinig te melden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207306

Vreemde dingen niet, wel een verzoek: maak een regengootje bij de ontvanger, als het water wegloopt kunnen we blijven kijken 8)

Had bij Casema er alleen bijne hevige sneeuwval last van, maar toegegeven het heeft de laaste paar weken enorm geregend, boot om naar m'n werk te varen is gereserveerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
komt er misschien ook live eredivisie voetbal op de glasvezel kabel?

dus tele2 eredivisie voetbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Helaas niet beschikbaar nog op mijn adres (in Leiden).

Zou er wel moeten zijn volgens het kaartje op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Anoniem: 193080 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 01:23:
Helaas niet beschikbaar nog op mijn adres (in Leiden).

Zou er wel moeten zijn volgens het kaartje op internet.
Jan Luykenlaan of Cruquiuslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
martdj schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:43:
[...]

Jan Luykenlaan of Cruquiuslaan?
>:) Laten we het niet hopen voor hem, dan kan hij nog wel een jaar wachten.
Al hoewel mijn vriendin beweerde dat er een week geleden een hoogwerker voor de deur stond met mensen van volker wessels/stevin die druk op het dak vna de flat bezig waren. Geen idee wat ze aan het doen waren, het zal waarschijnlijk een geheel andere tak van het bedrijf zijn, maarja, je weet maar nooit. Het zou geweldig zijn als ze opeens het licht zagen, hulzen op het dak gooiden en langs de balkons naar beneden gaan (dromen kan geen kwaad toch).

[ Voor 68% gewijzigd door milenko79 op 25-07-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 17:07
ja, vandaag een stopcontact in de meterkast (nee, die was er niet :'()
en dan xms aanvragen :D

wel suf trouwens dat de "alles uit de kast" aanbieding, slechter is dan de 2 losse aanbiedingen

internet 1ste half jaar gratis
tv+bellen 1ste half jaar 17.95

alles uit de kast, 19.95.. ;-)
* DarkChylde klaagt niet hoor, is nog sneller/goedkoper dan de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

De aanbieding is gewoon 30 euro korting per maand voor 6 maanden dus precies hetzelfde :)

Heb xms nu iets meer dan een week en het bevalt super!
Telefoon gebruiken we nu ook via xms, moesten eerst even wachten op porting, en dat zit ook wel goed.
Tv gebruiken we nog niet eerst nieuwe tv halen anders kunnen we de zenders 2x instellen (waren al van plan nieuwe te halen want de huidige is echt op) hierover kan ik nog niet veel zeggen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nee dat is niet waar, Internet alleen is de eerste 6 maanden gratis (van 33 euro naar 0 dus) echter als je internet + bellen ofzo neemt dan is het de eerste 6 maanden 20 (van 37 euro naar 20...)

beetje stom dat internet + bellen niet gewoon de eerste 6 maanden 4 euro is en daarna de volle mep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Madcat schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:34:
Nee dat is niet waar, Internet alleen is de eerste 6 maanden gratis (van 33 euro naar 0 dus) echter als je internet + bellen ofzo neemt dan is het de eerste 6 maanden 20 (van 37 euro naar 20...)

beetje stom dat internet + bellen niet gewoon de eerste 6 maanden 4 euro is en daarna de volle mep.
Daar is een hele goede reden voor:
Een gratis internet abonnement kost ons niets qua administratie/werkuren of papier.
Komt daar echter telefonie bij dan zit je opeens wel met een administratie, beltikken, facturering, controles etcetcetc. Als wij dat 4 euro zouden laten kosten zouden we maandelijks meer kwijt zijn aan kosten dan het op zou brengen :)
Om het overzichtelijk te houden zijn alle openingsaanbiedingen exact gelijk gebleven. Vind je 19.95 teveel voor 24/24Mbit en telefonie, dan neem je toch gewoon AUK voor 19.95 ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 10:11
hmm das balen, zit ik de start door te lezen en zie daar scw staan, daar waar ij ook van huren alleen na wat verder te lezen zitten xms nog niet in Tiel helaas. We wachten maar rustig af.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
@Denan:
Het lijkt er op dat de nieuwe route ook het verkeer naar Casema beinvloed.
De 1,5 seconde vertraging heb ik in elk geval de laatste tijd niet meer bemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:44:
@Denan:
Het lijkt er op dat de nieuwe route ook het verkeer naar Casema beinvloed.
De 1,5 seconde vertraging heb ik in elk geval de laatste tijd niet meer bemerkt.
Er is geen router vervangen, maar een processormodule in een router. Het gedrag voor/na de vervanging is exact gelijk dus ik vermoed dat er iets in de routering binnen Casema aangepast is.
Verder:
BBNED neemt InterNLnet over
Voor InterNLnet zelf zal er zeer weinig veranderen, wij blijven een losstaand bedrijf. Voor XMS zal er niets veranderen, de banden tussen XMS en InterNLnet blijven gewoon bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 14:42
denan schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:02:
[...]

Er is geen router vervangen, maar een processormodule in een router. Het gedrag voor/na de vervanging is exact gelijk dus ik vermoed dat er iets in de routering binnen Casema aangepast is.
Verder:
BBNED neemt InterNLnet over
Voor InterNLnet zelf zal er zeer weinig veranderen, wij blijven een losstaand bedrijf. Voor XMS zal er niets veranderen, de banden tussen XMS en InterNLnet blijven gewoon bestaan.
Dank je Denan, dat vroeg ik me nu juist af. Er veranderd dus feitelijk niets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Prosje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:06:
[...]

Dank je Denan, dat vroeg ik me nu juist af. Er veranderd dus feitelijk niets ?
dat zeg ik toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:02:
Er is geen router vervangen, maar een processormodule in een router. Het gedrag voor/na de vervanging is exact gelijk dus ik vermoed dat er iets in de routering binnen Casema aangepast is.[/td]
Ik zeg ook niet dat er een router vervangen is, ik zeg dat de nieuwe route die we samen geprobeert hebben voor het 0900 verkeer,blijkbaar ook een effect heeft op het verkeer naar Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120741

denan schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:58:
[...]

Klopt.. ik wacht nog op de afmelding en de probleemomschrijving maar mochten jullie in de tussentijd "vreemde" dingen merken, meld het dan bij de servicedesk.

Over Amersfoort:
De nieuwe fase van de planning gaat nu in, maar aangezien het bouwvak is zal er de eerstkomende 2-3 weken weinig te melden zijn.
Wijk 10
Berg Zuid 4 juni 2007 20 juli 2007

Er is hier tot op heden niks gebeurd, of gaat er ook niks gebeuren door te weinig animo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Ik hoorde dat de snelheid eind van het jaar weer verder omhoog gaat ik weet niet of deze geruchten waar zijn. Maar misschien kan iemand er iets over melden.

we zitten nu op 24 / 24 mbit up en down. Laatste verhoging was 1 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Laatst online: 28-05 17:53
dewaal schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:45:
Ik hoorde dat de snelheid eind van het jaar weer verder omhoog gaat ik weet niet of deze geruchten waar zijn. Maar misschien kan iemand er iets over melden.

Hoop dat het waar is , je raakt snel gewend aan de 24/24.

48/48 would be nice, of gelijk naar de 100/100

maar denk niet dat het laatste gaat gebeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door michelc85 op 02-08-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:02:
[...]

Ik zeg ook niet dat er een router vervangen is, ik zeg dat de nieuwe route die we samen geprobeert hebben voor het 0900 verkeer,blijkbaar ook een effect heeft op het verkeer naar Casema.
Aaah ok.. in het verleden was er namelijk ook via internet soms een latency van 0.5-1.5 seconden naar servers binnen het Casema netwerk. Ik dacht dat het daar over ging.. My bad :)
Anoniem: 120741 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:30:
[...]

Wijk 10
Berg Zuid 4 juni 2007 20 juli 2007

Er is hier tot op heden niks gebeurd, of gaat er ook niks gebeuren door te weinig animo?
Als ik het me goed herinner waren hier wat discussies met lokale partijen over de plaatsing/locatie van onze centrale. Maar ook hiervoor gaat op->Pas na de bouwvak is er nieuwe info.
dewaal schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:45:

Nounounou.. "de laatste verhoging was 1 mei".. Je hebt officieel de snelste verbinding binnen Nederland binnen het basisabonnement en nu wil je al weer sneller? :)
Je zou natuurlijk ook gewoon via het klantenportal een 48/48Mbit abonnement aan kunnen zetten. Ik heb de geruchten in ieder geval ook gehoord, maar die komen niet van XMS af. (eerder wishfull thinking schat ik ;))
Persoonlijk denk ik dat, zolang wij het snelste internetabonnement van nederland leveren in ons goedkoopste basisabonnement, er geen upgrades komen. Als andere partijen/technieken in de buurt van onze prijzen/snelheden komen zullen er waarschijnlijk wel dingen aangepast worden ;)
Wellicht leuke info: uit onze monitoring blijkt duidelijk dat 90% van onze klantengroep de 24Mbit down af en toe gebruikt, maar over het algemeen zweeft dit ergens rond de 8-14Mbit. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat er nog veel servers zijn die niet berekend zijn op dit soort snelheden. Wat echter wel opvalt is dat een groot deel van onze klantengroep de 24Mbit upstream WEL gebruikt. Volgens mij zijn wij ook het enige netwerk in Nederland waarbij de het upstreamverkeer hoger ligt dan het downstream verkeer. In principe 'voeden' wij dus vooral de rest van het internet ;)
De kleine groep users die wel 48/48 of 100/100 nodig heeft zal daar ook vast voor willen betalen.

Vergeet ook niet dat een dergelijke upgrade ook een stukje klantopvoeding met zich meebrengt: Stel wij upgraden het netwerk nu naar 100/100Mbit dan zouden klanten die gebruik maken van p2p programma's (legaal of illegaal) enorm veel verkeer veroorzaken.
Er zijn op dat moment aantal opties:
- Packetfiltering waarbij torrents/p2p data een zeer lage prioriteit krijgen
- Andere abonnementsvormen (100Mbit down/10Mbit up bvb)
- Het datagebruik van klanten strak gaan monitoren en klanten aanspreken op excessief uploadgedrag (heropvoeden? ;))
1) Packetfiltering gaat absoluut tegen onze bedrijfscultuur in en dit zal dus ook niet gebeuren.
2) Niet symmetrische abonnementen passen toch niet echt bij de symmetrische natuur van een glasvezelnetwerk.
3) lijkt me ook zeker niet gewenst... de vraag blijft ook in hoeverre je je klanten wilt opvoeden qua up/downloadgedrag.
Vergeet niet dat een 'snelheidsupgrade' niet slechts een kwestie is van een regeltje intypen en het abonnement aanpassen. Alle XMS klanten 100Mbit up geven is niet zozeer te vergelijken met een kraan opendraaien, maar eerder met een stuwdam opblazen..
Gezien de grootte en de capaciteit van het netwerk zullen de gevolgen waarschijnlijk niet te overzien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-06 19:22
Een snelheids upgrade lijkt mij ook een beetje veel van het goede. Die 24Mbit up/down haal ik vaak toch niet omdat servers mijn download snelheid vaak niet aankunnen. De upload haal ik alleen met FTP/webruimte gebruik, en ik denk dat het meerendeel van de gebruikers die bij XMS zijn aangesloten het zelfde ervaren. Mocht je toch sneller willen dan kun je idd wat Denan zegt zelf je abbo omhoog schroeven, ik zit zelf niet te wachten op allerlei monitoring gebeuren doordat de snelheid van iedereen omhoog geschroefd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
de meeste waar mee ik wel eens bestanden deel kunnen niet eens de 24 mbit aan die ik kan uploaden. Vaak komen ze niet hoger dan de 10 - 16 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

dewaal schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:37:
de meeste waar mee ik wel eens bestanden deel kunnen niet eens de 24 mbit aan die ik kan uploaden. Vaak komen ze niet hoger dan de 10 - 16 mbit.
Jat dat merk ik ook idd maar zelf haal ik vaak wel de volle downloadsnelheid, servers waar ik bijv demo's van download en proggy's enzo zijn vaak erg snel dus bestand van 6 mb heb ik in 3-4 sec binnen en zie niet eens voortgangsbalkje :P Ook wel leuk laatst was het downloaden van de WiC beta 1.7GB in ~11min binnen :D.
Ik ben iig zwaar tevreden en wat wil je snel internet (tv/telefoon) voor een leuk prijsje :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Laatst online: 07-06 20:27

M2M

medicijnman

psychoclown schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:55:
[...]

Jat dat merk ik ook idd maar zelf haal ik vaak wel de volle downloadsnelheid, servers waar ik bijv demo's van download en proggy's enzo zijn vaak erg snel dus bestand van 6 mb heb ik in 3-4 sec binnen en zie niet eens voortgangsbalkje :P Ook wel leuk laatst was het downloaden van de WiC beta 1.7GB in ~11min binnen :D.
Ik ben iig zwaar tevreden en wat wil je snel internet (tv/telefoon) voor een leuk prijsje :)
en ik ben stikjaloers... zoiets moeten ze in belgie ook maar eens invoeren. Ik denk dat ik maar ga verhuizen....

trouwens, ik heb eens rondgekeken voor glasvezelinternet in nijmegen. Daar staat dat het mogelijk is, en in half nijmegen al ligt. ik zie eigenlijk weinig staan over een datalimiet, of ik heb het straal over het hoofd gezien :). Ik neem aan van niet?

- Maarten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
M2M schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:59:
[...]

en ik ben stikjaloers... zoiets moeten ze in belgie ook maar eens invoeren. Ik denk dat ik maar ga verhuizen....

trouwens, ik heb eens rondgekeken voor glasvezelinternet in nijmegen. Daar staat dat het mogelijk is, en in half nijmegen al ligt. ik zie eigenlijk weinig staan over een datalimiet, of ik heb het straal over het hoofd gezien :). Ik neem aan van niet?

- Maarten.
Fair use policy. Zie ergens in de voorwaarden op http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=4966 .
Ik heb hier op het forum echter nog niemand horen klagen dat er een benadering van XMS geweest is vanwege teveel dataverkeer, en volgens mij zitten hier toch redelijk wat XMS gebruikers die de kraan open hebben.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
[...]

trouwens, ik heb eens rondgekeken voor glasvezelinternet in nijmegen. Daar staat dat het mogelijk is, en in half nijmegen al ligt.
In Nijmegen werkt het prima. 8-)
ik zie eigenlijk weinig staan over een datalimiet, of ik heb het straal over het hoofd gezien :). Ik neem aan van niet?
Datalimiet, wat is dat? :+ Godzijdank hebben we hier niet van die limieten zoals in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:02

Sa1

[...]

- Maarten.
ja och, het is slechts aan een selecte groep besteedt. Zelf woon ik in Utrecht, waar XMS ook verschillende flats aangesloten heeft of gaat aansluiten. Ik heb samen met m'n vriendin een koopwoning. De glas ring kan ik praktisch op pissen vanaf m'n balkon, en toch aansluiten kan niet.

Wij gaan met 2 maand verhuizen naar een volledig nieuwbouw wijk waar het totaal niet mogelijk is om glas te krijgen hoe graag ik het ook wil. Deze wijk valt onder Utrecht.

De jaloesie is te begrijpen maar denk dat velen dat met jou delen en niet alleen de belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Ik heb me aangemeld en de 1ste brief gekregen.
De modem stond al in kast, en het was wachten op een stopcontact.. en dat is er nu

Uit de brief begreep ik dat de modem eigenlijk meteen werkt
nu heb de modem ingestekt, en de laptop ingeplug...
ik krijg een ip adres, maar kom verder niet het internet op..
kan ook geen enkel adres pingen.. lampjes op de modem zijn trouwens groen :P

er stond ook in de brief dat ik nog een 2de brief zou krijgen...
moet ik daarop wachten, of kan ik nog iets doen om de boel nu al aan de praat te krijgen >:)

owja, de doe het zelf handleiding, die je kan downloaden heeft een foutje.
Er staat in hoofdstuk vijf dat je poort 5,6 of 7 moet gebruiken, terwijl op de laatste paar pagina's weer staat dat je 1 moet gebruiken :?
Het plaatje wat in h5 staat is ook een iets ander modem, dan degene die ik heb.
Verder wel een goede handleiding :+

[ Voor 27% gewijzigd door DarkChylde op 03-08-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DarkChylde schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:48:
Ik heb me aangemeld en de 1ste brief gekregen.
De modem stond al in kast, en het was wachten op een stopcontact.. en dat is er nu

Uit de brief begreep ik dat de modem eigenlijk meteen werkt
nu heb de modem ingestekt, en de laptop ingeplug...
ik krijg een ip adres, maar kom verder niet het internet op..
kan ook geen enkel adres pingen.. lampjes op de modem zijn trouwens groen :P
Bel anders even de servicedesk, dan kunnen zij kijken of je verbinding actief is.
er stond ook in de brief dat ik nog een 2de brief zou krijgen...
moet ik daarop wachten, of kan ik nog iets doen om de boel nu al aan de praat te krijgen >:)

owja, de doe het zelf handleiding, die je kan downloaden heeft een foutje.
Er staat in hoofdstuk vijf dat je poort 5,6 of 7 moet gebruiken, terwijl op de laatste paar pagina's weer staat dat je 1 moet gebruiken :?
Het plaatje wat in h5 staat is ook een iets ander modem, dan degene die ik heb.
Als je naar de laatste pagina kijkt (Bijlage 1) zal alles duidelijk worden :)
Verder wel een goede handleiding :+
Thnx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@Denan,wat is precies het verschil tussen poort 1 en de overige poorten in de switch ?
Ik had al begrepen dat ze geknepen werden maar hoeveel en wat is het nut er van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:39:
@Denan,wat is precies het verschil tussen poort 1 en de overige poorten in de switch ?
Ik had al begrepen dat ze geknepen werden maar hoeveel en wat is het nut er van ?
Wij knijpen die poorten niet, maar wij provisionen ze voor andere diensten. Op de 8 poorts glasvezelswitch provisionen we QoS diensten op poort 1-3 met een lagere bandbreedte maar hoge QoS. Daarnaast hebben wij nog een paar poorten voor zorgdiensten (ook QoS) en zaken als IPTV. Poort 6,7,8 zijn speciaal voor IP diensten zoals een internet verbinding.

Op de 4 poorts versie is dit natuurlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skinnieh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-06 01:03
M'n vriendin heeft nu sinds kort xms internet en daar ben ik stinkend jaloers op :) (ben al bezig met hardware plaatsen bij haar, haha). Ik woon zelf in zoetermeer in een grote flat en niet bij een 1 of andere Portaal woning corporatie oid, is er uberhaubt een mogelijkheid/kans om toch een verbinding te krijgen? Is het wel te doen in een grote, 20 jaar oude flat?

Thx (en sorry als iemand die al heeft gevraagd, maar door al die pagina's heen worstelen duurt ff te lang :) )

SKiNNiEH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:32:
[...]

Wij knijpen die poorten niet, maar wij provisionen ze voor andere diensten. Op de 8 poorts glasvezelswitch provisionen we QoS diensten op poort 1-3 met een lagere bandbreedte maar hoge QoS. Daarnaast hebben wij nog een paar poorten voor zorgdiensten (ook QoS) en zaken als IPTV. Poort 6,7,8 zijn speciaal voor IP diensten zoals een internet verbinding.

Op de 4 poorts versie is dit natuurlijk anders.
Ik heb de 4 poorts versie, de drg 418-S, ik neem aan poort 1 internet en 2 t/m 4 voor genoemde diensten ??
Ik moet overigens nu wel lachen over de tv reclames met razendsnel 4 mb internet en zo....

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 03-08-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Wanneer is die bouwvak afgelopen eigenlijk? Bij de Jan Luykenlaan is, zonder enige vorm van communicatie, alweer weken niets gebeurd en dat zal ook wel met die bouwvak te maken hebben. Gelukkig had de huismeester me gewaarschuwd dat ik er niet op hoefde te rekenen dat er voor 1 september iets ging gebeuren en heb ik inmiddels een HetNet abo wat ik per maand kan opzeggen. Slechte communicatie over het aansluiten blijft helaas iets wat dit project blijft achtervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
De bouwvak is na deze week nog 2 weken geloof ik (voor onze regio in ieder geval). Rond 20 augustus zouden ze dus weer aan de slag moeten gaan (of dat bij ons is is maar de vraag natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Volkers/Wessels is in elk geval niet op vakantie,ze zijn hier (zeeheldenbuurt) al weer de hele dag bezig in het wijkcentrum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
Nick39 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:15:
[...]

Ik heb de 4 poorts versie, de drg 418-S, ik neem aan poort 1 internet en 2 t/m 4 voor genoemde diensten ??
Ik moet overigens nu wel lachen over de tv reclames met razendsnel 4 mb internet en zo....
Dat zou ik nu ook wel willen weten. Ook ik heb de 4 poorts versie en ik kan zo snel niet vinden hoe de verdeling op deze versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raceman schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:08:
[...]

Fair use policy. Zie ergens in de voorwaarden op http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=4966 .
Ik heb hier op het forum echter nog niemand horen klagen dat er een benadering van XMS geweest is vanwege teveel dataverkeer, en volgens mij zitten hier toch redelijk wat XMS gebruikers die de kraan open hebben.
Harddisk staat nu vol met DVD images, download soms een paar dagen op volle snelheid een fors aantal DVD's (hd ruimte en tijd om te kijken wordt schaars) en geen klacht van XMS. Zou misschien anders zijn als ik 7 dagen per week dat zou doen.
En heel soms een beetje P2P, maar dan alleen met de "reserve" computer, ingelogd als simpele gebruiker, geen shares, geen andere computer die dan op mijn netwerkje thuis aanstaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
vanochtend geen internet telefoon tv

maar even in de meterkast kijken, packetfront CPS compleet uit, drg-222 werkte wel.
voedingen waren het zelfde dus maar omgewisseld(liever geen telefoon dan geen internet en tv)
Voeding doorgebrand denk, aan xms gevraagd of ze een nieuwe kunnen opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
michelc85 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:01:
vanochtend geen internet telefoon tv

maar even in de meterkast kijken, packetfront CPS compleet uit, drg-222 werkte wel.
voedingen waren het zelfde dus maar omgewisseld(liever geen telefoon dan geen internet en tv)
Voeding doorgebrand denk, aan xms gevraagd of ze een nieuwe kunnen opsturen.
ophalen in xms huis geen optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
Nick39 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:19:
[...]

ophalen in xms huis geen optie ?
dat zou inderdaad ook nog kunnen, thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:25

PeaceNlove

Deugleuter

michelc85 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:46:
[...]

dat zou inderdaad ook nog kunnen, thanks voor de tip
Daar hebben ze alleen netwerkkabels, coaxkabels en telefoonkabels. Geen vervanging voor doorgefikte adapters. Je kan toch maar beter bellen schat ik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
mediabeast schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:49:
[...]

Daar hebben ze alleen netwerkkabels, coaxkabels en telefoonkabels. Geen vervanging voor doorgefikte adapters. Je kan toch maar beter bellen schat ik in.
Heb xms een mail gestuurd, meestal reageren ze wel snel, heb er ook ingezet dat ze gewoon voeding mogen opsturen. hoeft voor mij niet een monteur te komen.

maar dacht vandaag echt wat moet ik vanavond nou doen als ik geen internet en tv heb, de kroeg in dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Ik dacht dat telefoon en internet op 1 vezel/voeding zaten, en televisie op de andere. CMIIW.
Daarom begrijp ik niet zo goed dat je alleen geen telefoon hebt.

Nu heb ik wel zo'n nieuwe kast waar het in 1 zit, maar de voeding splitst zich duidelijk naar een deel waar de coax ingaat, en een deel waar de RJ11 en RJ45 stekkers (telefoon en utp kabel, of andersom) in gaan.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:25

PeaceNlove

Deugleuter

bartware schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:50:
Ik dacht dat telefoon en internet op 1 vezel/voeding zaten, en televisie op de andere. CMIIW.
Daarom begrijp ik niet zo goed dat je alleen geen telefoon hebt.

Nu heb ik wel zo'n nieuwe kast waar het in 1 zit, maar de voeding splitst zich duidelijk naar een deel waar de coax ingaat, en een deel waar de RJ11 en RJ45 stekkers (telefoon en utp kabel, of andersom) in gaan.
Ik schat zo in dat michelc85 nog de oude CPS heeft met de losse voipadapter. Hij heeft dus drie punten waar stroom naar moet: het internetgedeelte, het tv gedeelte en de voipadapter. Hiervoor worden twee adapters gebruikt: een voor de tv/internet en een voor de voipadapter. En nu is er een van die twee doorgebrand en daardoor kon de ene het nog wel doen en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
mediabeast schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 07:32:
[...]

Ik schat zo in dat michelc85 nog de oude CPS heeft met de losse voipadapter. Hij heeft dus drie punten waar stroom naar moet: het internetgedeelte, het tv gedeelte en de voipadapter. Hiervoor worden twee adapters gebruikt: een voor de tv/internet en een voor de voipadapter. En nu is er een van die twee doorgebrand en daardoor kon de ene het nog wel doen en de andere niet.
klopt helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Iemand al eens een watt-meter tussen het stopcontact en die cps gezet eigenlijk? Ik vraag me af hoeveel dat ding eigenlijk verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

martdj schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:55:
Iemand al eens een watt-meter tussen het stopcontact en die cps gezet eigenlijk? Ik vraag me af hoeveel dat ding eigenlijk verbruikt.
Ik heb geen idee hoeveel de CPS verbruikt, maar wat ik wel weet is dat glasvezel apparatuur meestal aardig wat verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
De voeding van mijn DRG is maximaal 15 watt en wordt handwarm, dus er zal maximaal een wattje of 10 lopen.
Valt dus reuze mee.
Het is een nieuwe drg,dus een voeding voor alle apparaten die dus samen maximaal 15 watt mogen trekken,het stroomverbruik ligt dus op het nivo van een spaarlamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Voor de geintresseerden, er zijn wat interessante discussies gaande op een ander forum.

Speedtest resultaten: http://www.xmsforum.nl/index.php/topic,32.0.html
Nieuwe diensten via glasvezel: http://www.xmsforum.nl/index.php/topic,43.0.html

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Vandaag weer eens met planning gebeld over de Jan Luykenlaan in Leiden en ik kreeg dit keer een vrouw aan de lijn die me vertelde dat men vandaag en morgen rondloopt op de Jan Luykenlaan om te kijken met welke bewoners afspraken gemaakt kunnen worden om te gaan aansluiten. Als men dan voldoende aansluitingen in een streng heeft wil men die mensen in de periode 20 augustus - 31 augustus gaan aansluiten (daar komt dus die 1 september vandaan die de huismeester me doorgaf dat het officieel klaar zou moeten zijn, al had hij daar een hard hoofd in). Ik ben benieuwd of dit gaat slagen. Ik hoop het heel erg.
Mijn tijdelijke abo bij HetNet werkt wel, maar HetNet is zondermeer een spammers beste vriend door poort 25 te gaan blokkeren en mensen met een eigen mailserver te verplichten om via hun mail gateway te gaan. Die mail gateway laat alles rücksichtlos door en mijn mailserver kan geen blacklists meer gebruiken omdat alle mail nu via die mail gateway komt. De hoeveelheid Spam in mijn inbox loopt dus de spuigaten uit. Mocht er ook maar iemand bij XMS rondlopen die denkt dat poort 25 blokkeren voor inkomend verkeer een goed plan is, dan bij deze dus: NIET DOEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:42:
blacklists meer gebruiken omdat alle mail nu via die mail gateway komt. De hoeveelheid Spam in mijn inbox loopt dus de spuigaten uit. Mocht er ook maar iemand bij XMS rondlopen die denkt dat poort 25 blokkeren voor inkomend verkeer een goed plan is, dan bij deze dus: NIET DOEN!
Naah.. wij hebben een goed werkende abusedienst en een paar honeypots. Misdragen mensen zich dan sluiten wij de verbinding gewoon tijdelijk af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mailwasher pro is een fantastisch programma,slimme scripts,dns lookup,spamcop... is het ip van de spammer bekend in een van de lookup servers dan wordt de spam automatisch gemarkeerd en in samenwerking met de spamfilters van xms komt er niets door.
Je kan ook een vriendenlijst samenstellen,alles van buiten die lijst komt er niet meer in,hetnet en casema en directadsl van kpn,internetmin (ogh sorry plus)bellen enz hebben allemaal poort 25 al dicht en het is een ramp.
Enige nadeel van de xms filters is dat spam of aangemerkte spam,gelijk echt weg is en niet in een map terecht komt waar je het af en toe nog eens kan bekijken met een "dit is geen spam"button zoals xs4all en mijn eigen domeinhost wel heeft.

Wat de digitale tv draad betreft,ik hoop dat XMS er echt snel mee gaat komen,en in tegenstelling tot anderen wil ik daar best voor betalen.
Enige feit waarom ik canaldigitaal nog niet genomen heb is de gedachte dat xms er zelf mee gaat komen en ik er geen jaar aan vast wil zitten bij canal digitaal.
Ik hoop dan ook dat er snel duidelijkheid komt over een start datum.
Kosten ben ik zoals gezegd minder in geinteresseerd mits het natuurlijk geen 20 euro duurder gaat worden maar bij Casema betaalde ik 9,95 en dat wil ik er bij xms ook best voor betalen als het zenderaanbod redelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
[quote]Nick39 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:29:
Mailwasher pro is een fantastisch programma
Maar helaas alleen bedoeld voor mail clients en niet voor mail servers. De Mailwasher Server versie werkt weer niet met Lotus Domino dus is helaas ook geen oplossing.
Ik ben momenteel bezig een vmware partitie met ASSP op te zetten om die als proxy voor mijn Domino server te zetten. Ik moet 'm alleen nog configureren en ben er nog een beetje huiverig voor om een voor mij nog vrij onbekend product voor mijn vertrouwde Domino server te zetten.

Maar goed, beetje offtopic geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Vraag ik heb een geen breedbeeld tv maar een tv met 4:3 echter als ik een uitzending hebt wat in breedbeeld wordt uitgezonden heb ik boven en onder een zwarte balk nu weet ik dat er bij digitale tv een signaal wordt meegezonden die dat opheft is zo iets ook mogelijk met glasvezel?

Zijn er nog meer mensen die deze probleem ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
dewaal schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:19:
Vraag ik heb een geen breedbeeld tv maar een tv met 4:3 echter als ik een uitzending hebt wat in breedbeeld wordt uitgezonden heb ik boven en onder een zwarte balk nu weet ik dat er bij digitale tv een signaal wordt meegezonden die dat opheft is zo iets ook mogelijk met glasvezel?

Zijn er nog meer mensen die deze probleem ondervinden?
Er wordt niet een signaal meegestuurd die dat opheft,je kan sommige decoders zo instellen dat ze het beeld "opblazen,uitrekken" waardoor de zwarte rand weg valt.
Gezichten worden dan wel wat langer en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gratis televisie is mogelijk dus!

Bij mijn ouders al in praktijk gezien, en bij een aantal mensen bij mij in de flat: gratis XMS televisie signaal......

Ondanks ze geen abbo hebben afgesloten is er toch TV signaal, nu hebben een paar mensen in de flat hier dus Casema opgezegt en kijken gratis tv. Internet pakken ze van 1 van de 6!!! onbeveiligde wifi punten in de flat, ook gratis dus.
Bij mijn ouders dacht ik dat het signaal erop stond omdat ze al hebben aangegen een abbo te nemen, maar ik denkt dat het structureel is.

Zonde, loopt XMS toch inkomsten mis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:26
Anoniem: 207306 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:47:

*verhaal*
Ook lekker slim om dat hier op het forum rond te schreeuwen waar iemand van XMS mee kijkt. Dan is het binnenkort misschien voorbij met het gratis TV gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Anoniem: 207306 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:47:

......
Bij Casema is dat ook mogelijk. Daar wordt de kabel meestal ook niet afgesloten als je geen abonnement hebt. Dat is te kostbaar om per aansluiting te regelen. Pas als er veel mensen in een wijk hebben opgezegd wordt het afgesloten.
Dat zal bij XMS ook wel het geval zijn.
Nu lopen je ouders en die andere mensen in de flat dus wel het risico dat ze binnenkort worden afgesloten door Casema en XMS. En dan moet je aansluitingskosten betalen om weer TV te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ik heb nog steeds geen xms :'(
modem is aangesloten en alles werkt eigenlijk.
maar de aannemer heeft het nog niet als opgeleverd gemeld.. dus kunnen ze verbinding niet activeren :(
ach ja, heb voorlopig nog internet via upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lethargy schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:57:
[...]

Bij Casema is dat ook mogelijk. Daar wordt de kabel meestal ook niet afgesloten als je geen abonnement hebt. Dat is te kostbaar om per aansluiting te regelen. Pas als er veel mensen in een wijk hebben opgezegd wordt het afgesloten.
Nu lopen je ouders en die andere mensen in de flat dus wel het risico dat ze binnenkort worden afgesloten door Casema en XMS. En dan moet je aansluitingskosten betalen om weer TV te kijken.
Ik heb een abbo, mijn ouders hebben ook een abbo bij XMS, heel tevreden, ik ben van mening dat als je van een dienst gebruikt maakt dat die dienst betaald moet worden.

Waarom zou ik betalen en een stel freeloaders niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438

trolleystad schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:54:
[...]

Ook lekker slim om dat hier op het forum rond te schreeuwen waar iemand van XMS mee kijkt. Dan is het binnenkort misschien voorbij met het gratis TV gebeuren ;)
Dit weten ze bij XMS al lang. Sterker nog, toen het nog niet mogelijk was om alleen internet en tv af te nemen zonder telefoon, kreeg ik van XMS zelf het advies om de tv ook maar aan te sluiten. Ik verwacht dat met de komst van digitale tv het feest voorbij is. Ze zullen vast ook met smartcards gaan werken zoals alle andere aanbieders van digitale tv. Het is dan technisch heel eenvoudig om op afstand het signaal te blokkeren.

Overigens vind ik voor telefonie nog altijd www.optibel.nl erg goed. Voor 9.95 per maand onbeperkt bellen naar vast. En het is ook nog van internlnet zoals xmsnet dat ook is.

Nu zou het nog leuk zijn als ik optibel zou kunnen gebruiken via de voipadapter van XMSnet. Dat scheelt kabels en kastjes.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 22438 op 13-08-2007 01:13 . Reden: Mijn bericht stond er niet bij, er ging iets mis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
lethargy schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:57:
[...]

Dit is inderdaad al lang bekend. Bij de installatie van de hardware moet het tv signaal namelijk op de vezel actief zijn zodat de aannemers de kwaliteit kunnen controleren. Daarna blijft het signaal nog een tijdje actief totdat wij een veegteam een wijk in sturen om collectief het TV-signaal te verwijderen. Een monteur langssturen om maar 1 signaal te verwijderen kost ons namelijk te veel geld. Casema/UPC werken via hetzelfde systeem, na een opzegging kun je meestal nog een aantal maanden tv kijken tot er voldoende opzeggingen binnen, of er toevallig een monteur in de buurt bezig is.
Aangezien de eerste veeg-acties al geweest zijn verwacht ik dat men niet lang gratis tv kan kijken :)
En ja: Als het signaal straks verwijderd is zullen er wel reactivatie kosten komen indien er een monteur langs moet komen om speciaal voor die ene woning het signaal weer te activeren. Wat dat gaat kosten durf ik nu nog niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
martdj schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:42:
Vandaag weer eens met planning gebeld over de Jan Luykenlaan in Leiden en ik kreeg dit keer een vrouw aan de lijn die me vertelde dat men vandaag en morgen rondloopt op de Jan Luykenlaan om te kijken met welke bewoners afspraken gemaakt kunnen worden om te gaan aansluiten. Als men dan voldoende aansluitingen in een streng heeft wil men die mensen in de periode 20 augustus - 31 augustus gaan aansluiten (daar komt dus die 1 september vandaan die de huismeester me doorgaf dat het officieel klaar zou moeten zijn, al had hij daar een hard hoofd in). Ik ben benieuwd of dit gaat slagen. Ik hoop het heel erg.
Er was bij ons de hele week iemand thuis (mijn vrouw is op zwangerschapsverlof), maar ik heb niemand van XMS gezien. Ik heb er dus een hard hoofd in dat ze vanaf volgende week maandag gaan proberen om mensen aan te sluiten. De vrouw van Volker Stevin zei overigens dat het XMS was die zou langsgaan bij de deuren. Ik vraag me dus af of dat nu die twee jongens zijn die normaliter in het XMS huis zitten te luieren of toch stiekem Volker Stevin mensen vermomd als XMSers. Ze zou ze nog een keer bellen en zeggen dat ze contact met me moeten opnemen, maar ik heb sindsdien niets meer gehoord (alweer een week geleden).

[ Voor 5% gewijzigd door martdj op 13-08-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229642

Vandaag de VST gasten over de vloer gehad, nu wachten op XMS! Echter viel mij iets op in het zenderoverzicht voor de regio Utrecht. Ik mis Animal Planet :( Is er een kans dat deze er nog wel komt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Anoniem: 229642 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:20:
Vandaag de VST gasten over de vloer gehad, nu wachten op XMS! Echter viel mij iets op in het zenderoverzicht voor de regio Utrecht. Ik mis Animal Planet :( Is er een kans dat deze er nog wel komt? :?
Die vraag is al vaker langs gekomen en het antwoord is: nee. Ik zou deze zender ook heel graag willen. Het is wachten op digitale TV, dan is Animal planet hopelijk wel weer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229642

lethargy schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:42:
[...]

Die vraag is al vaker langs gekomen en het antwoord is: nee. Ik zou deze zender ook heel graag willen. Het is wachten op digitale TV, dan is Animal planet hopelijk wel weer te zien.
Khad niet alle 63 pagina's doorgenomen :P

Jammer dat we AP moeten missen.. vond die animal cops programma's altijd erg intressant om te zien.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438

Martijn, zal het straks mogelijk zijn om alleen digitale tv af te nemen zonder analoge tv? Analoog ziet er niet uit op mijn 40 inch scherm. Vooral niet als breedbeeld wordt uitgerekt om mijn scherm op te vullen..

Is er inmiddels al iets te zeggen over een datum waarop digitale tv mogelijk gaat worden?

Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 22438 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:09:
Martijn, zal het straks mogelijk zijn om alleen digitale tv af te nemen zonder analoge tv? Analoog ziet er niet uit op mijn 40 inch scherm. Vooral niet als breedbeeld wordt uitgerekt om mijn scherm op te vullen..

Is er inmiddels al iets te zeggen over een datum waarop digitale tv mogelijk gaat worden?

Ik ben benieuwd
Vraag ik me dus ook af, ik heb net een 37 inch LCD gekocht en het beeld is niet om aan te zien.
Gelukkig kan mijn dvd recorder upscalen waardoor het "kijkbaar" wordt maar verder...
Komt uiteraard ook door canal digitaal die het signaal op de satelliet behoorlijk knijpt (compresseert) en daar haalt Hertzinger het toch vandaan.
Stiekum heb ik toch maar weer Casema analoog er in gestopt,ik heb wel opgezegd maar ze hebben het kabeltje er nog niet uitgetrokken.
Het beeld is anobinabel slecht,blokjes,blokjes en blokjes het lijkt wel tetris.
Via Casema is het gewoon goed.
En National Geographic is een gewone normale zender,belachelijk dat die er niet is.
Als dat digitale tv er niet op een redelijke termijn komt neem ik weer een abonnement bij Casema voor het tv deel.
Kost hier maar 8,95.
Uiteindelijk is dan dus,gelijk met de prijsverlagingen van Casema,mijn winst al helemaal weg.
De enige mazzel is het halve jaar voor 19,95 en het snelle internet,maar goedkoper is het echt niet zo.
Zolang Hertzinger de boel van de Astra af blijft halen zal het beeld slecht blijven in vergelijking tot Casema die het zo via glas krijgt aangeleverd vanuit het mediapark.
Qua beeld kan ik XMS echt niet aanbevelen. :(
Kom alsjeblieft snel met dat digitale tv en pluk dan nederland en de commercielen niet van de Astra af !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Ik heb hetzelfde met analoge TV. Vooral dat blokkerige beeld is irritant.
Maar bij Casema zag het er ook niet goed uit op mijn LCD HD-TV. Sommige zenders zaten daar helemaal vol ruis. In mijn pakket zit wel NGC, maar geen Animal Planet.
Ik hoop dat dit jaar nog digitale TV komt. Anders ga ik misschien maar over op sataliet. Dat zullen ze echter bij Portaal niet zo leuk vinden. Maar als je eenmaal naar HD-films hebt gekeken, dan ziet analoge TV er echt niet meer uit. Doet gewoon pijn aan je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
lethargy schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:58:
Ik heb hetzelfde met analoge TV. Vooral dat blokkerige beeld is irritant.
Maar bij Casema zag het er ook niet goed uit op mijn LCD HD-TV. Sommige zenders zaten daar helemaal vol ruis. In mijn pakket zit wel NGC, maar geen Animal Planet.
Ik hoop dat dit jaar nog digitale TV komt. Anders ga ik misschien maar over op sataliet. Dat zullen ze echter bij Portaal niet zo leuk vinden. Maar als je eenmaal naar HD-films hebt gekeken, dan ziet analoge TV er echt niet meer uit. Doet gewoon pijn aan je ogen.
Satelliet is de grootste bron van alle zenders en daar wordt zoveel compressie gebruikt dat dat juist de reden is dat het beeld zoveel slechter is,en ik heb 3 schotels op het dak staan.
Met de apparatuur van Hertzinger zelf is niet zoveel mis,als ik hun beeld vergelijk vanaf de satelliet is dat niet noemenswaardig anders.
Het is het signaal zelf dat gewoon vanaf de satelliet zoveel geknepen wordt om maar zoveel mogelijk zenders op een transponder te krijgen.
De grotere jongens zoals @home/casema gebruiken daarom landlijnen direct vanuit de studio met 8 mbs per seconde terwijl de satelliet niet veel meer dan 2 kan leveren als je geluk hebt.
Uiteraard gaat dat niet op voor de kleinere zenders of buitenlandse zenders,dus daar zal je verschil in zien.
XMS zou een samenwerkingsverband aan moeten gaan met een van de grotere in plaats van Hertzinger,die zet een schoteltje op de astra en hoppa...

Maar ik ben wel voor een soort van "programma raad" waarin een aantal mensen zitten die per gemeente het aanbod eens bekijken.
Daarbij zijn op Nederland gerichte zenders gewoon een must.
Dus JA animal planet en JA national geographic.
Desnoods een deelkanaal met XXL.
Nou is XMS zowieso verplicht zich aan een programmaraad te houden,alleen zijn animal planet en geographic geen must carry zenders.
Oftewel zenders die verplicht in een pakket moeten worden doorgegeven.
Maar er zouden per gemeente door XMS een aantal mensen aangewezen moeten worden die de overige zenders kunnen kiezen.
Bovendien is er nog iets raars,want een aantal gemeenten heeft 42 zenders.
Ze kunnen die zenders er dus gewoon bij zetten maar het is een kwestie van geld.

Ik vind dat een "basispakket" minimaal de volgende zenders hoort te hebben:
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4, 5,7 en 8 (talpa/tien)
Net 5
SBS 6
Veronica /jetix
Nickelodeon/the box Comedy Central
MTV
TMF
Belgie 1 (een)
Belgie 2 (Ketnet/Canvas)
Discovery Channel
ANIMAL PLANET
NATIONAL GEOGRAPHIC CHANNEL

Dit zijn op nederland gerichte zenders en die horen gewoon in een pakket.
XMS zou ook best wat meer haar best kunnen doen om dan die slechte kwaliteit op zijn minst te compenseren met bovengenoemde zenders.
(Martijn dit is geen aanval op jou)

Want van de 40 zenders waarmee geadverteerd wordt op de homepage zijn er hier in Leiden maar 38 in gebruik en daarnaast zendt XXL maar 4 uurtjes uit en heeft ook de rest van de dag testbeeld.
Zet dan Animal en National Geographic tijdelijk op de testbeeld kanalen of zet ze er gewoon bij.
En niet roepen,dat kan niet,want Amersfoort Soest en Soesterberg hebben ook gewoon 42 kanalen met daarin gewoon Animal Planet en National Geographic dus het kan gewoon.
Die betalen net zo veel als wij,hou het dus gewoon eerlijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Dat jullie met zo'n snelle Internet verbinding nog zoveel tijd hebben om tv te kijken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Nick39 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:43:
[...]
.......
De grotere jongens zoals @home/casema gebruiken daarom landlijnen direct vanuit de studio met 8 mbs per seconde terwijl de satelliet niet veel meer dan 2 kan leveren als je geluk hebt.
Uiteraard gaat dat niet op voor de kleinere zenders of buitenlandse zenders,dus daar zal je verschil in zien.
Ik kijk bijna niet naar nederlandse zenders. Kijk vooral naar buitenlandse zenders. Satelliet ziet er toch het mooiste uit als je het vergelijkt met kabel TV of digitenne. Bij mijn broer is het beeld echt veel beter met satelliet op zijn 46" full HD tv. Het aanbod van zenders is ook veel groter en HDTV zenders zijn helemaal prachtig om te zien. Ik hoop dat er bij XMS in het digitale pakket ook HD zenders komen, dat moet toch geen probleem zijn met zo'n glasvezelverbinding.

Je vergeet trouwens nog BBC 1 en 2 en ARD, ZDF en WDR.

Edit: Arte is een zender die ik ook mis.

[ Voor 5% gewijzigd door lethargy op 14-08-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:43:
[...]

Satelliet kan zeker wel meer leveren dan 2 Mbit/s. Volgens mij is een gemiddelde stream op de satelliet zo'n 4 tot 8 Mbit/s, dan nog niet te spreken over HD kanalen.

Het is meestal de kabel/antenne/fiber aanbieder die het signaal verder comprimeert om zo ruimte te besparen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 14-08-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Satellieten hebben een aantal transponders (Gemiddeld een stuk of 40) die elk een bandbreedte hebben van tussen de 27 en 50 MHz). De Astra satellieten etc zitten bij mijn weten op +/- 40 MHz. Wat dat betreft verschilt het niet heel veel van de kabel. Analoog gaat er 1 kanaal over zo'n transponder. Analoog wordt echter niet echt meer gebruikt bij satellieten en digitaal gaat het wat beter. Toen ik nog bij de technology afdeling van Casema werkte (is alweer 10 jaar geleden) kon je de MHz ongeveer vertalen in Mbit/s. Geen idee of dat nog efficienter is geworden in de tijd, maar volgens die berekening heb je dus zo'n 40 Mbit/s per transponder. Daar kun je dus 5 kanalen op hoge PAL kwaliteit overheen sturen (8 Mbit/s) of wat meer op lagere kwaliteit. Ik geloof dat je voor HD minimaal 12 Mbit/s nodig hebt dus je kunt zo'n 3 HD kanalen door 1 transponder zenden. Dat de satelliet kanalen zwaar gecomprimeerd moet doorsturen is dus zeker niet waar. Het gaat er maar om waar de uitzender bereid is voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
martdj schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:32:
Satellieten hebben een aantal transponders (Gemiddeld een stuk of 40) die elk een bandbreedte hebben van tussen de 27 en 50 MHz). De Astra satellieten etc zitten bij mijn weten op +/- 40 MHz. Wat dat betreft verschilt het niet heel veel van de kabel. Analoog gaat er 1 kanaal over zo'n transponder. Analoog wordt echter niet echt meer gebruikt bij satellieten en digitaal gaat het wat beter. Toen ik nog bij de technology afdeling van Casema werkte (is alweer 10 jaar geleden) kon je de MHz ongeveer vertalen in Mbit/s. Geen idee of dat nog efficienter is geworden in de tijd, maar volgens die berekening heb je dus zo'n 40 Mbit/s per transponder. Daar kun je dus 5 kanalen op hoge PAL kwaliteit overheen sturen (8 Mbit/s) of wat meer op lagere kwaliteit. Ik geloof dat je voor HD minimaal 12 Mbit/s nodig hebt dus je kunt zo'n 3 HD kanalen door 1 transponder zenden. Dat de satelliet kanalen zwaar gecomprimeerd moet doorsturen is dus zeker niet waar. Het gaat er maar om waar de uitzender bereid is voor te betalen.
Gemiddeld stuurt/gebruikt canaal Digitaal 9 kanalen per transponder.
Astra zelf hanteert dit aantal ook.
Bij de laatste metingen zaten nederland 1,2 en 3 op 3 mbit.
Canaal Digitaal gebruikt variabele compressie,is er veel motion op een kanaal dan gebruiken ze wat minder compressie,zijn het rustige beelden dan wat meer.

Nu kunnen we een hele discussie gaan houden maar de nederlandse satelliet gebruikersgroep heeft onlangs nog een klacht ingediend over de belabberde kwaliteit en canal digitaal heeft dat ook toegegeven.
Waar het in essentie om ging waren 2 zaken:
1.Satelliet is al lang niet meer beter als vervanging en levert op dit moment voor het op nederland gerichte pakket een slechte(re) kwaliteit,slechter dan het gebruik van de glasvezel lijnen vanaf het mediapark.
Op een aantal kanalen/zenders is de tv kwaliteit bij XMS op een redelijke LCD tv aanmerkelijk slechter als bij Casema.

2. Is het ontbreken van een aantal essentiele op Nederland gerichte,niet exotische programma's waarbij er iemand zo maar even besluit dat de ene gemeente 40 (38) zenders krijgt en de ander 42 en dat populaire zenders als National Geographic en Animal planet gewoon niet weergegeven worden terwijl de capaciteit er voor is.

Punt 2 is geen ramp als er tenminste eens duidelijkheid wordt gegeven over wanneer dat vorig jaar al aangekondigde digitale tv eens van start gaat.

Ik begrijp best dat er in de ene buurt/wijk een dusdanige samenstelling van bewoners is dat bepaalde buitenlandse zenders daar ook wenselijk zijn om te voorkomen dat je weer een wildpark aan schotels krijgt.
Echter dat gewone,nederlandse en op nederland gerichte zenders als NBC en Animal planet daarvoor moeten wijken is niet eerlijk.
Vooral niet als je ziet dat ze "verderop" bij XMS evenveel betalen bij ons,maar daar voor dat geld wel 42 zenders krijgen,inclusief de genoemde populaire.

[ Voor 1% gewijzigd door Nick39 op 14-08-2007 18:34 . Reden: Taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Ja het spijt me hoor, maar je wist toch (of kon weten) welke zenders er aangeboden werden toen je het pakket hebt genomen, of begrijp ik het verkeerd? Je wist van te voren dat die kanalen er niet bij zaten. Als je die kanalen zo graag wil hebben, dan had je een ander xms pakket kunnen nemen met daarbij een casema abbo ofzo. Spijt me, maar zo simpel is het.

Ik vind het wel jammer dat de kwaliteit blijkbaar niet zo goed is. Heb er zelf geen ervaring mee omdat ik bepaalde zenders wilde en die niet via xms kon krijgen en dus alleen internet bij ze heb genomen (zie je....het kan!). Maar het lijkt me er op dat dit niet geheel de schuld is van xms.

Ik moet zeggen dat ik ook al een hele tijd zit te wachten op een digitaal pakket. Vooral als dat betekent dat ik alles bij 1 provider kan hebben terwijl ik toch alle zenders heb die ik wil. Maarja, er is nou eenmaal verteld dat ze aan het testen zijn, dat het een toekomstige dienst is. iets anders dan afwachten kunnen we niet. Daarnaast neem ik aan dat iemand een abbonement heeft genomen specifiek omdat er in de toekomst digitale tv aangeboden zou worden. Lijkt me nogal vreemd. Maar goed, het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik had bij Casema ook digitale tv.
Ruim 2 jaar geleden begon xms of zo en dat van digitale tv staat al meer dan een jaar op de site.
Sterker,men had het over eind 2006.
Ik heb me heel vroeg opgegeven,september 2006 of zo al,dus mocht ik toen aannemen dat digitale tv er al zou zijn per 1 juni 2007. (de dag waarop mijn casema abonnement verliep)
Overigens stond toen NGC nog in het zender overzicht.
Nu ziet het er naar uit dat eind 2007 niet eens gehaald gaat worden en gaat niemand in op de vraag wanneer het gaat komen.

De kwaliteit van de tv is op een gewone tv goed.
Op een flinke lcd tv zie je veel meer,zeker vanwege de hogere resolutie.
Ik hou me heel intensief bezig met satelliet tv alleen ik ben het gedoe met decoders en smartcards een beetje zat.
De bitrate van de zenders die via de astra worden uitgezonden in het canaal digitaal pakket (de bron van een hoop zenders van Hertzinger) is gewoon laag.
Er zijn nieuwe encoders geplaatst waardoor er nog een extra kanaal per transponder in gebruik kon worden genomen.
Er zijn diverse sites die dagelijks de bitrates publiceren van zenders in het pakket.
Hoogste is 3 mbit maar 1,5 mbit is meer standaard dan uitzondering.
Dat is ook de reden waarom de meeste kabelaars hun signaal rechtstreeks uit de mediagateway halen,daar krijgen ze het met gemiddeld 8 mbit,maar Hertzinger gebruikt de Astra met de lage bitrate.
Goed,daar kan Hertzinger weinig aan doen maar op een LCD tv is die lage bitrate echt een crime.

Daarom hoop ik op digitale tv,met hopelijk een betere bron.
Komt die digitale tv echter ook weer via de Astra binnen dan kun je het vergeten wat betere kwaliteit betreft.

Wat NGC betreft,en animal planet (hoewel de laatste in Leiden wordt weergegeven) wordt er geroepen (nogmaals geen aanval op Denan) we doen niets meer aan het analoge pakket,er komen geen zenders meer bij,we gaan nu alles investeren in digitale tv.
Heldere duidelijke uitspraak.
Alleen blaas dan de rook eens weg en noem eens een datum want we zitten al bijna 9 maanden over de laatst genoemde startdatum en die is ook al een paar keer verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Overigens:
Om het lekker makkelijk te maken, RTL 8 (het oude Talpa) verwisselt zaterdag van transponder bij de start.
Ze ruilen met Hallmark Channel.
Die transponder is ook weer lekker druk dus verwacht geen enorme verbetering van het RTL 8 beeld.
Hoop dat Hertzinger dit ook weet anders hebben we zaterdag geen talpa,geen RTL 8 maar een gecodeerd Hallmark channel beeld.
Je zou zeggen,goed de zender verandert van naam,maar that's it,maar Canal Digitaal vindt het nodig om RTL 8 dus te verhuizen naar de drukkere "hallmark transponder"

(voor de getallen mensen: Omwille van de start van RTL 8, zal Hallmark Channel per komende zaterdag (vrijdag- op zaterdagnacht) op de huidige uitzendplek van Tien uitzenden (12574 GHz H SID 5010), terwijl RTL 8 op de huidige uitzendplek van Hallmark Channel (12344 GHz H SID 2035) zal uitzenden op de Astra1, gecodeerd in Mediaguard2 en Irdeto2 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kijk "XMS" televisie op een nu "ouderwetse" breedbeeld televisie, de beeldkaliteit is vergelijkbaar met de analoge uitzendingen van Casema, minder dan de digitale uitzendingen van Casema.

Wat me opvalt bij XMS dat als het behoorlijk regent bijna alle zenders op zwart schieten, jammer gewoon geduld hebben, of toch dat door me geadviseerde regengootje plaatsen 8) .

En digitale tv? GRAAG, maar internet via glasvezel heb ik ook 2,5 jaar op gewacht. Het komt vanzelf, liever vandaag of morgen, het is gewoon gedult hebben. Liever later en goed getest, dan snel en vol met bugs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Het blijft een punt dat het hele glasvezelproject geplaagd blijft door zeer slechte communicatie. Denan doet het goed in dit forum, maar de algemene communicatie van XMS is belabberd. Wel aansluitdata afgeven en als die dan niet gehaald worden daar niet voor waarschuwen noch een reden geven noch een nieuwe datum afgeven etc. Hoewel ik al begin dit jaar aangesloten had moeten zijn (oorspronkelijk een jaar geleden zelfs), is de enige communicatie die ik van XMS heb gehad een folder dat die bus van hun weer in de wijk staat en dat je je daar op kunt geven om aangesloten te worden. De enige "communicatie" die ik gehad heb na mijn aansluitbrief over mijn aansluiting is iemand die bij de bel in de hal van de flat riep dat ze vandaag niet meer kwamen. Verder nooit iets officieels gehoord. Het logische gevolg is dat de meeste mensen in mijn flat het wel gehad hebben met XMS en ze niet meer thuis willen blijven voor eventuele installatie. Ik weet wel dat een deel van de communicatieproblemen veroorzaakt worden door het samenspel van XMS, Portaal en Volker Stevin, maar boven mijn aansluitbrief stond XMS en die wordt er dus op afgerekend.
Het verhaal over de digitale TV ligt dus wat dat betreft gewoon in lijn van de verwachting die met alle eerdere communcatieproblemen gekweekt is.

[ Voor 6% gewijzigd door martdj op 15-08-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:33:
Wat NGC betreft,en animal planet (hoewel de laatste in Leiden wordt weergegeven) wordt er geroepen (nogmaals geen aanval op Denan) we doen niets meer aan het analoge pakket,er komen geen zenders meer bij,we gaan nu alles investeren in digitale tv.
Heldere duidelijke uitspraak.
Alleen blaas dan de rook eens weg en noem eens een datum want we zitten al bijna 9 maanden over de laatst genoemde startdatum en die is ook al een paar keer verplaatst.
Even een korte uitleg:
Analoge TV zal natuurlijk wel verder ontwikkeld worden door de firma Hertzinger. De kansen dat het huidige zenderpakket uitgebreid/aangepast zullen worden zijn echter klein. Niet alleen is het een rechtenissue, maar natuurlijk ook een geld issue.
Voor de doorgifte van elke zender moet namelijk een bedrag afgedragen worden aan de rechthebbende (bvb eurosport). De zenderpakketten die nu in de verschillende steden aangeboden zijn zijn afgestemd op de bewonersgroepen in die steden. Hierbij houd men ook rekening met een "maximaal" bedrag waarin alle zenders voor een stad moeten vallen. In een aantal steden zal men dus 1 a 2 zenders meer hebben dan in andere steden. Dit komt doordat in die andere stad in het zenderpakket een zender zit die waarschijnlijk even duur is als 2 a 3 zenders in de stad met meer zenders.
Niet alleen zit de coax nu "vol", maar aangezien de rechten voor digitale diensten vanuit XMS afgestemd moeten worden zullen wij voor extra zenders etc onze energie daar volledig op richten. Hertzinger blijft natuurlijk gewoon verantwoordelijk voor kwaliteitsbewaking en voor eventuele aanpassingen/uitbreidingen van de analoge dienst.
Wat betreft digitale tv:
In het verleden zijn er wel eens planningen uitgegeven door Portaal of XMS-mensen waar wij later hard op afgerekend zijn. Pas als ik zelf 100% zekerheid heb (liever 150%) zal ik iets van een planning vermelden.
Momenteel draait onze pilot in ieder geval redelijk stabiel. In de huidige versie zitten ongeveer 60 a 70 digitale zenders die direct vanuit het NOB aangeleverd worden. Tevens draait er een uitzendinggemist portal waarop "highquality" (aka 4-5Mbps) streams aangeboden worden die dagelijks gemirrorred worden vanuit uitzendinggemist. In de huidige (beperkte) vorm draait de Pilot goed. Er zijn wel wat technische problemen zoals klanten die 16:9 uitzendingen niet goed in 4:3 krijgen, maar dit proberen wij voor de uitrol opgelost te krijgen. Tevens draait momenteel versie 1 van de dienst bij de pilotdeelnemers.. eigenlijk puur een digitale interface voor de aangeboden streams. Men is momenteel druk bezig met de opvolger van de huidige dienst die een stuk dynamischer zal zijn, maw: de dienst zal veel gebruikersvriendelijker zijn en makkelijker uit te breiden met extra diensten zoals videoportals.
XMS is momenteel ook het netwerk aan het aanpassen zodat er voldoende capaciteit is voor het aanbieden van de streams. Met 4-5Mbit/sec per multicast stream, en 4-18Mbit(HDTV) per unicast stream zijn de netwerkeisen natuurlijk enorm. Tevens liepen we tijdens de pilot al snel tegen tegen server-beperkingen aan. Voor de uitzendinggemist server moest bijvoorbeeld een compleet nieuwe server-mirror opgezet worden omdat bleek dat de server van uitzendinggemist niet alle klanten tegelijk content kon serven.
Wat betreft de beeldkwaliteit:
Het beeld moet gewoon goed zijn.. Op een drietal locaties (wijk/straat niveau) schijnen wat dempingsklachten te zijn maar over het algemeen is de beeldkwaliteit gelijk aan die van Casema-analoog. Wat ik zelf echter snel merk is dat mensen een 80cm-100cm lcd tv kopen en er vervolgens een meter vanaf gaan zitten. Het aantal beeldlijnen van Casema en XMS is exact gelijk, dus op een tv met een resolutie van 1280x720 moet het beeld uitgerekt worden om op het scherm te passen. Elke tv(of merk) gebruikt hiervoor zijn eigen algorithmes, sommige iets beter dan andere, maar bij het oprekken van het beeld is het normaal dat het beeld iets 'blokkeriger' is.
Ook werken niet alle beeldfilters even goed als anderen. Op mijn eigen (astra-canaal digitaal) opstelling met een philips 80cm lcd blijkt bijvoorbeeld al snel dat het beeld beter is met de filters uit. Dit is wel bij de normale kijkafstand, ga ik er een meter vanaf zitten dan is het beeld beter met de filters aan :P
Eigenlijk is de aanschaf van een HD-ready of full-HD tv momenteel redelijk onzinnig, tenzij je een HD-dvd speler hebt. (Bijna alle content bied men namelijk aan in de standaard pal-resoluties dus er is gewoon te weinig beeldinformatie om deze schermen goed te benutten.
Feit blijft wel dat ik al tijden weinig tv kijk.. Er is voldoende HDcontent op internet te vinden en ik geef duidelijk de voorkeur aan een HD-versie van een serie dan aan de lowquality digitale- of analoge -tv versie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:47

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Anoniem: 219123 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 00:01:
[...]

Bedankt. Ben benieuwd wat jullie campagne inhoud...Ik stuur je morgen even een PB.
Ik heb inmiddels contact gehad met een XMS-medewerker hier in Hoogland. Hij heeft nog contact met de eerste initiatiefnemers. Binnenkort komen we even bij elkaar. Ben benieuwd wat dit gaat brengen.....
Na enige tijd niet meer gekeken te hebben zag ik jou berichtjes..

Ben dus nieuwsgierig.. Is de groep all bij elkaar geweest.. Probeer al tijden informatie los te krijgen over Glassvezel, maar reakties.. Nou nee..

Il wil eigenlijk graag naar glas toe, maar om nou te gaan verhuizen naar vathorst of zo, gaat eigenlijk weer iets te ver. :+

Ben benieuwd _/-\o_

PS5 User ;-) ...

• denan
Vervanging Talpa <> RTL 8 18/8/2007
Tijdsframe waarbinnen de werkzaamheden plaatsvinden: tussen 09:00 uur en 17:00 uur
De duur van de onderbreking(en) als gevolg van de werkzaamheden: De zender Tien stopt in de nacht van 17 op 18 augustus. Tot de werkzaamheden t.b.v. RTL 8 zijn voltooit is er een GEEN beeld op het kanaal te zien.

• Nick39
  • Niet online
@Denan,uiteraard zijn filters zoals ruisfilters en dergelijke uit.
Natuurlijk zijn het aantal beeldlijnen van Casema en XMS gelijk.
Uiteraard snap ik dat een 640 naar 1369 beeld ergens opgerekt moet worden.
Anders moet je gewoon in een venster gaan kijken.
Dat de ene tv daar beter mee uit de voeten kan is ook waar.
Bij Full HD is dat nog erger,daar moet de content ruim verdrievoudigd worden.

Alleen ik heb de luxe positie dat ik kan vergelijken,omdat Casema analoog nog niet afgesloten is.
En dan zie je een duidelijk verschil.
Ik ben een kritisch kijker,en dan bedoel ik ook echt heel kritisch. (bij de aanschaf van mijn LCD tv ben ik bv 3 dagen aan het kijken geweest in de winkel,filters aan en uit,verschillende kanalen,eigen dvd's meegenomen enz enz,op een gegeven moment vroegen ze zelfs toen ik er bezig was of ik soms ook patat wilde :D )
Ik ben ook een kritisch luisteraar,vandaar dat ik het probleem met de telefonie even wat sneller door had.
Daarnaast heb ik een aantal schotels en kan ik dus vergelijken.
Er kan geen appels met peren vergeleken worden,het beeld van Casema is op een aantal kanalen beter om de simpele reden dat Hertzinger die van de astra afhaalt,en Casema ze via de mediagateway krijgt via het NOB in een veel betere kwaliteit wat compressie betreft.
Je kan alleen niet zeggen,beeldlijnen en resolutie zijn gelijk dus moet het beeld/kwaliteit ook gelijk zijn,dat is te simpel.
Wat je vergeet is namelijk de compressie die canaal digitaal gebruikt en Casema niet of minder op een aantal kanalen waar ze niet afhankelijk is van de astra.
Ik zie die compressie als een soort van zweem/mist over het beeld heen liggen.
Ik ben een trouwe gebruiker van het sat4all forum en zie ook wel dat Canal Digital soms zelfs onder de norm zit wat bandbreedte betreft.
Mijn verwijt over de beeldkwaliteit treft dus ook niet het netwerk van XMS want daar heb ik alle vertrouwen in (hoewel de ARD duidelijk sneeuwt en daar eigenlijk wat aan de hand is).
Ik gebruik alleen Hirschmann kabels,F-connectoren,Kathrein F-connector einddozen,enz...

Daarom ben ik blij dat digitale tv via de mediagateway gaat lopen hetgeen een veel betere kwaliteit gaat opleveren,wat me helaas ook alleen nog maar meer gaat doen verlangen naar digitale tv.
Ik bezit twee dvd recorders van Sony,beiden HDMI,beiden kunnen upscalen naar 1080i hetgeen duidelijk beter beeld oplevert.
Ik zit er geen meter vanaf,er is een duidelijke diameter/kijkafstands verhouding.

Het plaatje/betalen deel is duidelijk dankzij je uitleg,hoewel ik toch van mening ben dat eind gebruikers naast de must carry zenders toch wat inspraak zouden moeten hebben over de andere zenders.
En dat national Geographic en Animal planet dusdanig vernederlandst zijn dat die net als de gewone rtl zenders gewoon in het pakket zouden moeten zitten.
Er wordt geadverteerd met 40 tv zenders maar 2 zijn minimaal testzenders.
Zet dan beide zenders er tijdelijk op tot het digitale pakket er is.
Tenslotte zijn we er met de overgang van Spice naar XXL ook al op achteruit gegaan.

Toch heel erg bedankt voor je uitleg,ik snap dat je over digitale tv nog niet teveel kan zeggen,maar ik had toch wel gehoopt dat "binnenkort" toch iets duidelijker werd,is binnenkort nog in 2007,1e helft 2008 ? dat geeft je toch een frame van een maand of 6.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 16-08-2007 18:06 ]

• zwolluf
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 16:07
jeej, ze zijn bij ons weer verder gegaan met het aansluiten (Naarden, Keverdijk). Gisteren een brief ontvangen dat ze vanaf vaandaag weer verder gingen. meterkast dus maar open gelaten vannochtend (zit naast de voordeur aan de buitenkant) en nu bungelt er al het een en ander uit het oranje buisje.
ik kan niet wachten! :p

Gamende vader of moeder? Kom eens kijken op de FoT Discord!

• Nick39
  • Niet online
Meer mensen in Leiden ? Comedy central (en ik vermoed andere zenders) lag er uit tijdens een regenbui.
Samen met een of andere foutmelding "no signal" of iets dergelijks
Nu weet ik dat de ontvangst vanaf de Cornelis Schuytlaan komt.
Het regende wel,maar het plensde nou ook weer niet zo hard.
Mijn eigen schotel bleef ook gewoon beeld leveren op Comedy Central, omdat ik gelijk alle waardes hier ging controleren heb ik naar de andere kanalen niet gekeken,maar er moeten meer kanalen geweest zijn waar het beeld uit viel.
De signaal sterkte was van 90 naar 65% gezakt op mijn eigen schotel, bij ongeveer 30 % stopt ie er mee (en voor die tijd gaat ie artefacts geven maar dat was nu niet het geval)

Wat heeft Hertzinger daar opgehangen dan, 40 cm ??? hier moeten ze wel iets aan doen.
Echt ik wil nu niet gaan overkomen als de grote zeikerd,ik weet ook dat je dit niet kan vergelijken met Casema die ook nog naast Sassenheim een backup hebben in Driebergen maar komop zeg, mijn eigen 80 cm schotel hield wel beeld en hemelsbreed is de Cornelis Schuytlaan hooguit een km verderop....
Ze moeten of een paraprot ophangen (soort van LNB,schotelkop parapluutje) of een grotere schotel ophangen.... want er gaan nog heel wat regenbuitjes komen !

Nou zag ik al meerdere mensen klagen hier, vandaar mijn vraag,toevallig ook Leiden ???

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 17-08-2007 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:29:
Meer mensen in Leiden ? Comedy central (en ik vermoed andere zenders) lag er uit tijdens een regenbui.
Samen met een of andere foutmelding "no signal" of iets dergelijks
Hmmm dat mag inderdaad niet zo snel gebeuren. Zou je de volgende keer even kunnen checken of alle zenders eruit liggen, of slechts een aantal? Ik merkte de afgelopen week *kraakheldere hemel* dat op de astra opeens sbs-6 eruit lag voor een minuut of twee.
En over de DTV planning: Als het af is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Zo, ik ben weer teug van 2 weekjes malta. Een dag voor ik wegging kwam er iemand van volker stevin om een afspraak te maken voor de 22ste, om dan de boel aan te sluiten. dan heb ik nog vakantie, dus ik blijf wel thuis. Ik ben benieuwd of ze dan ook de streng meteen doortrekken, of dat ik alleen de overige apparatuur geplaatst word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:19:
[...]

Hmmm dat mag inderdaad niet zo snel gebeuren. Zou je de volgende keer even kunnen checken of alle zenders eruit liggen, of slechts een aantal? Ik merkte de afgelopen week *kraakheldere hemel* dat op de astra opeens sbs-6 eruit lag voor een minuut of twee.
En over de DTV planning: Als het af is :)
Ik zal een volgende keer er op letten alleen ga ik zelf even de zon van Rhodos op zoeken tot 27 augustus wegens gebrek aan zon hier.
Volgens mij waren het niet alle zenders, comedy central zit zowieso volgens mij niet op de sterkste astra transponder,de laatste Astra die ze er bij gehangen hebben is snoeihard.
Maar wat dus wel opviel is dat mijn beeld dus gewoon in orde bleef,en dat kan niet als er iets aan de satelliet of de upstream mankeert.
Er was in dit topic al iemand die er ook over klaagde,die had het over een regen gootje.
Gebruiker Erbee zegt o.a.: op 24 juli
"Vreemde dingen niet, wel een verzoek: maak een regengootje bij de ontvanger, als het water wegloopt kunnen we blijven kijken

Had bij Casema er alleen bijne hevige sneeuwval last van, maar toegegeven het heeft de laaste paar weken enorm geregend, boot om naar m'n werk te varen is gereserveerd"

en op 15 augustus:
"Ik kijk "XMS" televisie op een nu "ouderwetse" breedbeeld televisie, de beeldkaliteit is vergelijkbaar met de analoge uitzendingen van Casema, minder dan de digitale uitzendingen van Casema.

Wat me opvalt bij XMS dat als het behoorlijk regent bijna alle zenders op zwart schieten, jammer gewoon geduld hebben, of toch dat door me geadviseerde regengootje plaatsen . "

Natuurlijk kan een wolk zo hangen dat ik er wel last van heb en iemand in een andere gemeente niet maar tussen mij en het ontvangststation zit maar een klein stukje,bij een verschuivende wolk zou mijn schotel misschien een seconde later wegvallen maar het regent niet zo lokaal (althans gisteren niet) dat het ontvangst station geen beeld meer heeft en ik wel.. zij zouden betere spullen als ik moeten hebben.
Keep you posted.

DTV.. zucht... flauwerd....
Je kan het goed maken door te zeggen waar je je HD content vandaan haalt ;) behalve wat demo's heb ik nog weinig materiaal en zou best wat meer willen....

[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 17-08-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
milenko79 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:41:
Zo, ik ben weer teug van 2 weekjes malta. Een dag voor ik wegging kwam er iemand van volker stevin om een afspraak te maken voor de 22ste, om dan de boel aan te sluiten. dan heb ik nog vakantie, dus ik blijf wel thuis. Ik ben benieuwd of ze dan ook de streng meteen doortrekken, of dat ik alleen de overige apparatuur geplaatst word.
Dus ze zijn blijkbaar wel langs geweest. Alleen niet bij mij, ondanks dat mijn telefoonnummer is doorgegeven bij de planning etc. Zucht. Dan vraag ik me af of ze dan bij jou alleen de buizen gaan trekken, wat bij mij al gedaan is, of dat ze daadwerkelijk gaan aansluiten.
Laten we maar even positief blijven denken en zeggen dat ze in ieder geval voor het eerst in 9 maanden 'iets' doen.

[ Voor 7% gewijzigd door martdj op 17-08-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawel, hier is Mister "regengootje"! Maar niet alleen is dit in Nieuwegein waar ik woon het geval, maar vorige week ook in Amersfoort.

Mijn vader sinds kort "op" XMS TV belde op: heb jij ook TV? Verteld dat er zo'n groot glazen ding stond, maar hij bedoelde O-) of ik beeld had.

Jawel ik wel, maar hij was verbaasd dat ik vroeg of het regende, en inderdaad regen + onweer. En na enige tijd afwachten hadden ze weer TV beeld.

Misschien toch geen verkeerd idee dat regengootje, of iemand met een paraplu (zonder metaal) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 207306 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:41:
Jawel, hier is Mister "regengootje"! Maar niet alleen is dit in Nieuwegein waar ik woon het geval, maar vorige week ook in Amersfoort.

Mijn vader sinds kort "op" XMS TV belde op: heb jij ook TV? Verteld dat er zo'n groot glazen ding stond, maar hij bedoelde O-) of ik beeld had.

Jawel ik wel, maar hij was verbaasd dat ik vroeg of het regende, en inderdaad regen + onweer. En na enige tijd afwachten hadden ze weer TV beeld.

Misschien toch geen verkeerd idee dat regengootje, of iemand met een paraplu (zonder metaal) :D
Jammer.. als je in Leiden had gezeten zou er structureel iets mis kunnen zijn hier.
Maar in Nieuwegein.. het enige structurele dat ik daar kan uithalen is dat Hertzinger blijkbaar kleine schoteltjes met weinig rendement gebruikt.. gewoon hopen dus op dat digitale tv.

@Denan ik neem aan dat ik mijn abonnement niet meer kan veranderen naar Internet + Telefonie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
iemand die op de oudegracht woont en xms heeft?
We staan niet bij de postcodecheck maar ik kan me toch niet voorstellen dat het in hartje utrecht niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

ppleeuw schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:23:
iemand die op de oudegracht woont en xms heeft?
We staan niet bij de postcodecheck maar ik kan me toch niet voorstellen dat het in hartje utrecht niet is...
Zover ik weet is Portaal niet actief in het centrum van Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moraxv schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:51:
[...]

Zover ik weet is Portaal niet actief in het centrum van Utrecht.
Volgens mij is zo'n beetje alles rond de Oudegracht koophuis, ipv huurhuis.
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.